Leuk voor op de gay pride, een homoschommelbootquote:Op vrijdag 5 maart 2010 20:04 schreef greavy het volgende:
Oja, we krijgen een roze VIRM in Nederland, met reclame voor de ov-chipkaart..
Ah ga weg, 4 rijtuigenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 19:54 schreef greavy het volgende:
Ik zit even op Somda te lezen, en kom tegen in het HSL Materieel topic dat er (een groot aantal) wijzigingen gaan plaatsvinden in het HSL materieel.
* Huidige 4 FYRA-stammen verkort naar 4 rijtuigen
* De 4 vrijgekomen B-rijtuigen ombouwen tot Eindrijtuig
* "Twaalfde Benelux-stam" 4980 uitelkaar gehaald
* Vrijgekomen blauwe 2A's + BD naar Haarlem voor Prio-verbouw
* De twaalfde benelux-stam wordt vervangen door een tweede I6/I10 stam
* Binnenkort volgen de blauwe B's 206 en 208 (geel/blauw, al voorbewerkt)
De bestickering schijnt (als ik het goed begrijp) een keer omgezet te worden in verf.
'k Vind die rode petten wel hipquote:Op vrijdag 5 maart 2010 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:
trek anders nog even de kleuren van het personeelsuniform in twijfel, dat is ook om op te spugen
D'r zit een jukebox in de koprijtuigen, daar kun je een eigen doedelzaknummer aanvragen. Maar James heeft in elke Virm die dingen gesaboteerd zodat ze telkens hetzelfde liedje spelenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 21:24 schreef Unreal88 het volgende:
ik zit nu in een doedelzakspelende VIRM 8671, waarom piept hij zo
Doe niet zo grappig joh.. Vraag me alleen af waarom sommige dat wel doen en sommige niet :pquote:Op vrijdag 5 maart 2010 21:25 schreef Ireyon het volgende:
[..]
D'r zit een jukebox in de koprijtuigen, daar kun je een eigen doedelzaknummer aanvragen. Maar James heeft in elke Virm die dingen gesaboteerd zodat ze telkens hetzelfde liedje spelen
Omdat het een KUTTREIN isquote:Op vrijdag 5 maart 2010 21:24 schreef Unreal88 het volgende:
ik zit nu in een doedelzakspelende VIRM 8671, waarom piept hij zo
Weet je wat een thyristor is? Daar begint het antwoordquote:Op vrijdag 5 maart 2010 21:33 schreef Unreal88 het volgende:
[..]
Doe niet zo grappig joh.. Vraag me alleen af waarom sommige dat wel doen en sommige niet :p
Herrie is al verholpen in de nieuwe VIRM's volgens mij.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 21:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weet je wat een thyristor is? Daar begint het antwoordHet hele antwoord is nog niet bekend, anders hadden ze die kutherrie inmiddels overal wel verholpen.
Er worden extra stammen gemaakt die HSL geschikt zijn.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 20:27 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ah ga weg, 4 rijtuigen. "Hmm onze trein is leeg.. Misschien is de toeslag te hoog? De betrouwbaarheid te laag? Het nut ervan te onduidelijk? De railcatering te irritant? De kleuren te gay?" "Neuh, hij is te lang. Laten we 'm korter maken, dan zit-ie tenminste voor een kwart vol."
En daar rij je dan met je hippe 7-rijtuigen Fyra bestickering.
Maar wat wordt er dan met de vrijgekomen rijtuigen gedaan? Meer Fyra-stammen gevormd voor een hogere frequentie en dus nóg meer dure lege treinen?
Dat is toch niet de moeite waard voor dat ene halfjaar dat ze nog rijden? Of zijn ze met de V250 nog steeds niet verder gekomen dan wat horizonvervuiling door heel Nederland?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:34 schreef greavy het volgende:
En later gaan ALLE Prio stammen wéér naar Haarlem, om opnieuw wijzigingen te krijgen, die ze nu nog niet door willen voeren.
Naar verluidt werkt de zuigmond nog niet helemaal goedquote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:36 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat is toch niet de moeite waard voor dat ene halfjaar dat ze nog rijden? Of zijn ze met de V250 nog steeds niet verder gekomen dan wat horizonvervuiling door heel Nederland?
Zo expliciet staat dat niet op Somda. Het is eerder te verwachten dat men de traxx op ertms level 2 gaat testen. Momenteel mag immers door geen enkele trein sneller dan 160 km/u gereden worden op de HSL tussen Rotterdam en Schiphol omdat de Traxx nog alleen onder ERTMS level 1 kan rijden . En dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling van een miljarden kostende HSL..quote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:45 schreef greavy het volgende:
Volgens Somda zijn deze testritten er om te kijken of de Traxx locomotieven én de V250'jes samen op het spoor kunnen rijden. Wat bijvoorbeeld nodig is als er een V250 defect is.
Ik nam maar een voorbeeld hé.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 23:51 schreef Eix het volgende:
[..]
Zo expliciet staat dat niet op Somda. Het is eerder te verwachten dat men de traxx op ertms level 2 gaat testen. Momenteel mag immers door geen enkele trein sneller dan 160 km/u gereden worden op de HSL tussen Rotterdam en Schiphol omdat de Traxx nog alleen onder ERTMS level 1 kan rijden . En dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling van een miljarden kostende HSL..
Mocht dat ooit gebeuren, wens ik degene die dat bedacht heeft hartelijk de vinkentering toe. Ga anders even de drukste trein van Nederland inkorten joh, waarom niet.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 08:40 schreef greavy het volgende:
[..]
De Benelux dienst word tevens verkort naar 6 rijtuigen, omdat ze verwachten dat er meer reizigers de HSL nemen, met toeslag. Tenminste, dat kan je uit dit plan afleiden.
Ik ben blij dat ik 'm niet meer tweemaal per week hoef te nemen.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 10:29 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Mocht dat ooit gebeuren, wens ik degene die dat bedacht heeft hartelijk de vinkentering toe. Ga anders even de drukste trein van Nederland inkorten joh, waarom niet.
"NS Hispeed: reizigers pesten is ons doel"quote:Op zaterdag 6 maart 2010 08:40 schreef greavy het volgende:
[..]
De Benelux dienst word tevens verkort naar 6 rijtuigen, omdat ze verwachten dat er meer reizigers de HSL nemen, met toeslag. Tenminste, dat kan je uit dit plan afleiden.
Dan kan NS Hispeed op zijn minst de tarieven verlagen?quote:Op zaterdag 6 maart 2010 08:40 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik nam maar een voorbeeld hé.
Ik lees er nu dat ze HSL noord willen schakelen naar ERTMS 2, om de Thalys er 300 te laten rijden, en de FYRA (nog) 160 km/h, en dat dus later de V250 er 250 kan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |