abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 maart 2010 @ 20:06:13 #76
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78788529
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 20:04 schreef greavy het volgende:

Oja, we krijgen een roze VIRM in Nederland, met reclame voor de ov-chipkaart..
Leuk voor op de gay pride, een homoschommelboot
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78789597
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 19:54 schreef greavy het volgende:
Ik zit even op Somda te lezen, en kom tegen in het HSL Materieel topic dat er (een groot aantal) wijzigingen gaan plaatsvinden in het HSL materieel.

* Huidige 4 FYRA-stammen verkort naar 4 rijtuigen
* De 4 vrijgekomen B-rijtuigen ombouwen tot Eindrijtuig
* "Twaalfde Benelux-stam" 4980 uitelkaar gehaald
* Vrijgekomen blauwe 2A's + BD naar Haarlem voor Prio-verbouw
* De twaalfde benelux-stam wordt vervangen door een tweede I6/I10 stam
* Binnenkort volgen de blauwe B's 206 en 208 (geel/blauw, al voorbewerkt)

De bestickering schijnt (als ik het goed begrijp) een keer omgezet te worden in verf.


Ah ga weg, 4 rijtuigen . "Hmm onze trein is leeg.. Misschien is de toeslag te hoog? De betrouwbaarheid te laag? Het nut ervan te onduidelijk? De railcatering te irritant? De kleuren te gay?" "Neuh, hij is te lang. Laten we 'm korter maken, dan zit-ie tenminste voor een kwart vol."

En daar rij je dan met je hippe 7-rijtuigen Fyra bestickering.

Maar wat wordt er dan met de vrijgekomen rijtuigen gedaan? Meer Fyra-stammen gevormd voor een hogere frequentie en dus nóg meer dure lege treinen?
pi_78789631
Tijd Voor een Plaatje:
Maandag 1 maart waren er testritten met een dieseltraxx op het bekende stukje tussen Ath en Silly.
Na afloop werd de loc platgezet aan een testtrein te Ath:
  vrijdag 5 maart 2010 @ 20:30:20 #79
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78789760
trek anders nog even de kleuren van het personeelsuniform in twijfel, dat is ook om op te spugen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78789876
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:
trek anders nog even de kleuren van het personeelsuniform in twijfel, dat is ook om op te spugen
'k Vind die rode petten wel hip
  vrijdag 5 maart 2010 @ 21:24:01 #81
260104 Unreal88
Wil ook een kleurtje
pi_78792564
ik zit nu in een doedelzakspelende VIRM 8671, waarom piept hij zo
Hoi
pi_78792682
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 21:24 schreef Unreal88 het volgende:
ik zit nu in een doedelzakspelende VIRM 8671, waarom piept hij zo
D'r zit een jukebox in de koprijtuigen, daar kun je een eigen doedelzaknummer aanvragen. Maar James heeft in elke Virm die dingen gesaboteerd zodat ze telkens hetzelfde liedje spelen
  vrijdag 5 maart 2010 @ 21:33:11 #83
260104 Unreal88
Wil ook een kleurtje
pi_78793166
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 21:25 schreef Ireyon het volgende:

[..]

D'r zit een jukebox in de koprijtuigen, daar kun je een eigen doedelzaknummer aanvragen. Maar James heeft in elke Virm die dingen gesaboteerd zodat ze telkens hetzelfde liedje spelen
Doe niet zo grappig joh.. Vraag me alleen af waarom sommige dat wel doen en sommige niet :p
Hoi
  vrijdag 5 maart 2010 @ 21:33:26 #84
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78793178
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 21:24 schreef Unreal88 het volgende:
ik zit nu in een doedelzakspelende VIRM 8671, waarom piept hij zo
Omdat het een KUTTREIN is
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 5 maart 2010 @ 21:34:26 #85
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78793234
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 21:33 schreef Unreal88 het volgende:

[..]

Doe niet zo grappig joh.. Vraag me alleen af waarom sommige dat wel doen en sommige niet :p
Weet je wat een thyristor is? Daar begint het antwoord Het hele antwoord is nog niet bekend, anders hadden ze die kutherrie inmiddels overal wel verholpen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78794455
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 21:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Weet je wat een thyristor is? Daar begint het antwoord Het hele antwoord is nog niet bekend, anders hadden ze die kutherrie inmiddels overal wel verholpen.
Herrie is al verholpen in de nieuwe VIRM's volgens mij.
Het effect ontstaat door de hoogspanning in mootjes wordt gehakt (Schakelen, x aantal keer per seconde, blokvorming) -> inverter -> draaistroommotor. Hierdoor bespaar je energie en kan je het beter regelen dan met rijweerstanden .
  vrijdag 5 maart 2010 @ 22:34:42 #87
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78796849
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 20:27 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Ah ga weg, 4 rijtuigen . "Hmm onze trein is leeg.. Misschien is de toeslag te hoog? De betrouwbaarheid te laag? Het nut ervan te onduidelijk? De railcatering te irritant? De kleuren te gay?" "Neuh, hij is te lang. Laten we 'm korter maken, dan zit-ie tenminste voor een kwart vol."

En daar rij je dan met je hippe 7-rijtuigen Fyra bestickering.

Maar wat wordt er dan met de vrijgekomen rijtuigen gedaan? Meer Fyra-stammen gevormd voor een hogere frequentie en dus nóg meer dure lege treinen?
Er worden extra stammen gemaakt die HSL geschikt zijn.
Er komen er totaal 13 stammen, welke totaal 26 eindrijtuigen nodig hebben.
Al deze 13 stammen moeten uiteindelijk 6 rijtuigen krijgen, oftewel 78 rijtuigen totaal benodigd.

Er gaan ook al berichten dat er dan straks een Amsterdam - Breda shuttle over de HSL komt, maar dit wordt ook weer tegenstrijdig door een aantal beantwoord.

En over een paar weken gaan ALLE Prio stammen wéér naar Haarlem, om opnieuw wijzigingen te krijgen, om ze verder te Prio'en, en het schijnt ook te schilderen ipv te stikkeren.
pi_78796962
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 22:34 schreef greavy het volgende:

En later gaan ALLE Prio stammen wéér naar Haarlem, om opnieuw wijzigingen te krijgen, die ze nu nog niet door willen voeren.
Dat is toch niet de moeite waard voor dat ene halfjaar dat ze nog rijden? Of zijn ze met de V250 nog steeds niet verder gekomen dan wat horizonvervuiling door heel Nederland?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 maart 2010 @ 22:42:13 #89
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78797314
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 22:36 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Dat is toch niet de moeite waard voor dat ene halfjaar dat ze nog rijden? Of zijn ze met de V250 nog steeds niet verder gekomen dan wat horizonvervuiling door heel Nederland?
Naar verluidt werkt de zuigmond nog niet helemaal goed
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 5 maart 2010 @ 22:45:05 #90
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78797452
Met de V250 schiet het inderdaad nog niet op.

Er zijn testritten geweest (of komen nog) met de V250 en Traxx locomotieven gekoppeld.
Nachtelijke testritten van de HSL met Traxx+V250
Volgens Somda zijn deze testritten er om te kijken of de Traxx locomotieven én de V250'jes samen op het spoor kunnen rijden. Wat bijvoorbeeld nodig is als er een V250 defect is.
Maar waarom er extra Prio stammen worden gemaakt, is mij op dit moment onbekend.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 maart 2010 @ 23:16:57 #91
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78798965
Mja, volgens Somda willen ze met de Traxx ook over de zuidelijke HSL gaan rijden
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 5 maart 2010 @ 23:51:39 #92
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_78800433
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 22:45 schreef greavy het volgende:
Volgens Somda zijn deze testritten er om te kijken of de Traxx locomotieven én de V250'jes samen op het spoor kunnen rijden. Wat bijvoorbeeld nodig is als er een V250 defect is.
Zo expliciet staat dat niet op Somda. Het is eerder te verwachten dat men de traxx op ertms level 2 gaat testen. Momenteel mag immers door geen enkele trein sneller dan 160 km/u gereden worden op de HSL tussen Rotterdam en Schiphol omdat de Traxx nog alleen onder ERTMS level 1 kan rijden . En dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling van een miljarden kostende HSL..
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  zaterdag 6 maart 2010 @ 00:28:51 #93
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78801780
De FYRA inkorten tot 4 bakken, hoe diep ben je dan gezonken als je dat na een half jaar al gaat doen. Als na een half jaar de reizigers je product nog niet massaal ontdekt hebben, hoe revolutionair en tijdsbesparend ook, doe je gewoon iets heel erg gruwelijk ontzettend fout. Een trein van 4 bakken met zo'n loc ervoor is gewoon zonde

Reizigers hebben geen interesse in supercomfortabele wegdroomstoelen, vijfsterrenrailcatering en een toilet waarin een olifant nog comfortabel zijn behoefte kunnen doen. Dat zijn allemaal leuke gimmicks en zeker pluspunten ten opzichte van de auto en het vliegtuig, maar hetgeen waar de reiziger écht interesse in heeft... dat mislukt vooralsnog jammerlijk:

- De frequentie is véél te laag: slechts 1x per uur per richting
- Geen fatsoenlijke aansluitingen op andere treinseries
- Te duur, zelfs een abonnement
- Onbetrouwbaar
- Lawaaierig

Daarnaast heeft de onbetrouwbaarheid van Fyra en Thalys op de HSL ook langdurige imagoschade tot gevolg. Waar je met Thalys eerst in 4 uur heerlijk van Amsterdam tot Parijs reisde, reis je nu weliswaar 50 minuten sneller, maar is de kans dat je een flinke vertraging krijgt nog steeds aanwezig waardoor je tijdwinst tijdverlies wordt. En zo'n reputatie (na 3 maanden is er nog steeds ellende en vertraging op de HSL) raak je echt pas over de loop der jaren kwijt...
  zaterdag 6 maart 2010 @ 08:40:55 #94
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78806145
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 23:51 schreef Eix het volgende:

[..]

Zo expliciet staat dat niet op Somda. Het is eerder te verwachten dat men de traxx op ertms level 2 gaat testen. Momenteel mag immers door geen enkele trein sneller dan 160 km/u gereden worden op de HSL tussen Rotterdam en Schiphol omdat de Traxx nog alleen onder ERTMS level 1 kan rijden . En dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling van een miljarden kostende HSL..
Ik nam maar een voorbeeld hé.
Ik lees er nu dat ze HSL noord willen schakelen naar ERTMS 2, om de Thalys er 300 te laten rijden, en de FYRA (nog) 160 km/h, en dat dus later de V250 er 250 kan.

De Benelux dienst word tevens verkort naar 6 rijtuigen, omdat ze verwachten dat er meer reizigers de HSL nemen, met toeslag. Tenminste, dat kan je uit dit plan afleiden.
pi_78807616
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 08:40 schreef greavy het volgende:

[..]
De Benelux dienst word tevens verkort naar 6 rijtuigen, omdat ze verwachten dat er meer reizigers de HSL nemen, met toeslag. Tenminste, dat kan je uit dit plan afleiden.
Mocht dat ooit gebeuren, wens ik degene die dat bedacht heeft hartelijk de vinkentering toe. Ga anders even de drukste trein van Nederland inkorten joh, waarom niet.
pi_78807842
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 10:29 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Mocht dat ooit gebeuren, wens ik degene die dat bedacht heeft hartelijk de vinkentering toe. Ga anders even de drukste trein van Nederland inkorten joh, waarom niet.
Ik ben blij dat ik 'm niet meer tweemaal per week hoef te nemen.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 14:43:25 #97
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78814371
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 08:40 schreef greavy het volgende:

[..]

De Benelux dienst word tevens verkort naar 6 rijtuigen, omdat ze verwachten dat er meer reizigers de HSL nemen, met toeslag. Tenminste, dat kan je uit dit plan afleiden.
"NS Hispeed: reizigers pesten is ons doel"

Alsjeblieft niet zeg...
  Redactie Sport zaterdag 6 maart 2010 @ 14:48:55 #98
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78814560
Leuk filmpje via somda, twee beneluxen naast elkaar:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 6 maart 2010 @ 15:23:46 #99
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78815742
Prachtig filmpje

Watbetreft de Benelux en de Fyra: de huidige vier Fyra-stammen zullen met één rijtuig worden ingekort, zodat deze met 6 i.p.v. 7 rijtuigen rijden. Die vier rijtuigen gaan naar Haarlem om te worden omgesmurft tot eindrijtuig, dit gaat ook gebeuren met rijtuigen uit de Benelux.

De bontekoestam wordt uit elkaargehaald, en de geelblauwe rijtuigen worden verFyra'd. Een tweede I6/I10-stam zal het wegvallen van deze stam opvangen. Uiteindelijk, wanneer alles klaar is, zullen er 13 stammen zijn van 6 rijtuigen, de verwachting is om hiermee tegen de dienstregeling 2011 volledig over de HSL te gaan rijden.

Het oorspronkelijke plan was om dit tegen de zomerdienstregelingswijziging te doen, maar dat bleek niet haalbaar. 13/12/2010 wordt de nieuwe streefdatum dus. De testen die men gaat doen is om te zien hoe de Traxx'en zich houden onder ERTMS Level 2, samen met Thalys danwel V250-stellen op de HSL.

Bron: Somda.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 15:52:10 #100
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_78816531
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 08:40 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik nam maar een voorbeeld hé.
Ik lees er nu dat ze HSL noord willen schakelen naar ERTMS 2, om de Thalys er 300 te laten rijden, en de FYRA (nog) 160 km/h, en dat dus later de V250 er 250 kan.

De Benelux dienst word tevens verkort naar 6 rijtuigen, omdat ze verwachten dat er meer reizigers de HSL nemen, met toeslag. Tenminste, dat kan je uit dit plan afleiden.
Dan kan NS Hispeed op zijn minst de tarieven verlagen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')