Dat zijn zequote:Op vrijdag 5 maart 2010 14:56 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
En toch zijn die gekleurde paaltjes in België nog steeds leuk
In principe niet. Hangt af van de bui van de controleur.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:22 schreef Unreal88 het volgende:
Even een vraagje hoor, denk je dat ik om 18.56 een weekendretour mag gebruiken? Heeft de NS daar een marge van ~10 minuten in (redelijkheid)
Wat kinderachtigquote:
Ja dat dacht ik al, zat te twijfelen of ik met de trein van 18.06 tot meppel of zwolle een kaartje moest kopen. Zwolle dus... (19.05)quote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:28 schreef Boschkabouter het volgende:
Je zou een enkele reis van het beginstation naar de volgende stop kunnen nemen. Dan is het wel legaal.
Het is een beetje flauw inderdaad, maar waar moet je anders de lijn trekken... Als ik jou was zou ik het zekere voor het onzekere nemen en voor Zwolle gaan.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:29 schreef Unreal88 het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik al, zat te twijfelen of ik met de trein van 18.06 tot meppel of zwolle een kaartje moest kopen. Zwolle dus... (19.05)
Bij een VIRM gaat het om beide. Want VIRMquote:Op vrijdag 5 maart 2010 14:08 schreef Dr_Flash het volgende:
HET GAAT OM DE VORM EN NIET OM DE INHOUD.
Nee ik moet gewoon 2 enkeltjes kopen, dat is nu het goedkoopste. Way to go NS met stupid regels.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:57 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Het is een beetje flauw inderdaad, maar waar moet je anders de lijn trekken... Als ik jou was zou ik het zekere voor het onzekere nemen en voor Zwolle gaan.
Dat is niet kinderachtig, zo zijn gewoon de regels. Je mag ook geen 130 km/h rijden, je mag geen 5 gram cocaïne bij je hebben, je mag geen kapotte lamp op je fiets hebben en je mag geen Snicker uit de albert heijn jatten. Allemaal erg kinderachtig natuurlijk, maar helaas. Door het gedogen van dit soort geklier zijn we hier al lang afgegleden naar een land waarin drugssmokkelaars een uur na arrestatie met een aai over de bol weer hun gang kunnen gaan.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:24 schreef Unreal88 het volgende:
[..]
Wat kinderachtig
Want ik wil van Groningen naar Castricum.
Moet ik dan een kaartje naar zwolle kopen vanuit groningen?
Let op, een middelvinger opsteken naar Jan Mastwijk mag OOK niet. Ook erg kinderachtigquote:Op vrijdag 5 maart 2010 17:41 schreef Socios het volgende:
Dan heb je ook nog eens een echte Intercity.
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 17:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is niet kinderachtig, zo zijn gewoon de regels. Je mag ook geen 130 km/h rijden, je mag geen 5 gram cocaïne bij je hebben, je mag geen kapotte lamp op je fiets hebben en je mag geen Snicker uit de albert heijn jatten. Allemaal erg kinderachtig natuurlijk, maar helaas. Door het gedogen van dit soort geklier zijn we hier al lang afgegleden naar een land waarin drugssmokkelaars een uur na arrestatie met een aai over de bol weer hun gang kunnen gaan.
Als je gewoon de trein van een half uur later neemt is er niks aan de hand.
Maar eens even kijken waar hier een kruidvat is dan. Ik gebruik die dingen toch alleen maar om het land uit te komen. Utrecht - Roosendaal/Hengelo/Enschede/Venlo/Eygelshoven M/Maastricht lukt allemaal gewoon met NS-treinen.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 19:02 schreef ReisT het volgende:
Dinsdag is het weer tijd om in de rij te staan bij het Kruidvat, tenminste voor wie tussen 13 maart en 11 juli goekope treinritjes wil maken. Er is dit keer alleen wel één belangrijk verschil: alleen nog geldig in NS-treinen...de andere vervoerders doen niet meer mee...
Als de grootste spoorwegmaatschappij van het land nog misschien wel twintig hele stations bedientquote:Op vrijdag 5 maart 2010 19:29 schreef Zug-Chef het volgende:
Ach nog een paar jaar dan bestaan zulke acties haast niet meer verwacht ik.
Mja, ik zou het niet erg vinden als het tegenover hem wel zal mogen. Hoogeveenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 17:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Let op, een middelvinger opsteken naar Jan Mastwijk mag OOK niet. Ook erg kinderachtig
Leuk voor op de gay pride, een homoschommelbootquote:Op vrijdag 5 maart 2010 20:04 schreef greavy het volgende:
Oja, we krijgen een roze VIRM in Nederland, met reclame voor de ov-chipkaart..
Ah ga weg, 4 rijtuigenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 19:54 schreef greavy het volgende:
Ik zit even op Somda te lezen, en kom tegen in het HSL Materieel topic dat er (een groot aantal) wijzigingen gaan plaatsvinden in het HSL materieel.
* Huidige 4 FYRA-stammen verkort naar 4 rijtuigen
* De 4 vrijgekomen B-rijtuigen ombouwen tot Eindrijtuig
* "Twaalfde Benelux-stam" 4980 uitelkaar gehaald
* Vrijgekomen blauwe 2A's + BD naar Haarlem voor Prio-verbouw
* De twaalfde benelux-stam wordt vervangen door een tweede I6/I10 stam
* Binnenkort volgen de blauwe B's 206 en 208 (geel/blauw, al voorbewerkt)
De bestickering schijnt (als ik het goed begrijp) een keer omgezet te worden in verf.
'k Vind die rode petten wel hipquote:Op vrijdag 5 maart 2010 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:
trek anders nog even de kleuren van het personeelsuniform in twijfel, dat is ook om op te spugen
D'r zit een jukebox in de koprijtuigen, daar kun je een eigen doedelzaknummer aanvragen. Maar James heeft in elke Virm die dingen gesaboteerd zodat ze telkens hetzelfde liedje spelenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 21:24 schreef Unreal88 het volgende:
ik zit nu in een doedelzakspelende VIRM 8671, waarom piept hij zo
Doe niet zo grappig joh.. Vraag me alleen af waarom sommige dat wel doen en sommige niet :pquote:Op vrijdag 5 maart 2010 21:25 schreef Ireyon het volgende:
[..]
D'r zit een jukebox in de koprijtuigen, daar kun je een eigen doedelzaknummer aanvragen. Maar James heeft in elke Virm die dingen gesaboteerd zodat ze telkens hetzelfde liedje spelen
Omdat het een KUTTREIN isquote:Op vrijdag 5 maart 2010 21:24 schreef Unreal88 het volgende:
ik zit nu in een doedelzakspelende VIRM 8671, waarom piept hij zo
Weet je wat een thyristor is? Daar begint het antwoordquote:Op vrijdag 5 maart 2010 21:33 schreef Unreal88 het volgende:
[..]
Doe niet zo grappig joh.. Vraag me alleen af waarom sommige dat wel doen en sommige niet :p
Herrie is al verholpen in de nieuwe VIRM's volgens mij.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 21:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weet je wat een thyristor is? Daar begint het antwoordHet hele antwoord is nog niet bekend, anders hadden ze die kutherrie inmiddels overal wel verholpen.
Er worden extra stammen gemaakt die HSL geschikt zijn.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 20:27 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ah ga weg, 4 rijtuigen. "Hmm onze trein is leeg.. Misschien is de toeslag te hoog? De betrouwbaarheid te laag? Het nut ervan te onduidelijk? De railcatering te irritant? De kleuren te gay?" "Neuh, hij is te lang. Laten we 'm korter maken, dan zit-ie tenminste voor een kwart vol."
En daar rij je dan met je hippe 7-rijtuigen Fyra bestickering.
Maar wat wordt er dan met de vrijgekomen rijtuigen gedaan? Meer Fyra-stammen gevormd voor een hogere frequentie en dus nóg meer dure lege treinen?
Dat is toch niet de moeite waard voor dat ene halfjaar dat ze nog rijden? Of zijn ze met de V250 nog steeds niet verder gekomen dan wat horizonvervuiling door heel Nederland?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:34 schreef greavy het volgende:
En later gaan ALLE Prio stammen wéér naar Haarlem, om opnieuw wijzigingen te krijgen, die ze nu nog niet door willen voeren.
Naar verluidt werkt de zuigmond nog niet helemaal goedquote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:36 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat is toch niet de moeite waard voor dat ene halfjaar dat ze nog rijden? Of zijn ze met de V250 nog steeds niet verder gekomen dan wat horizonvervuiling door heel Nederland?
Zo expliciet staat dat niet op Somda. Het is eerder te verwachten dat men de traxx op ertms level 2 gaat testen. Momenteel mag immers door geen enkele trein sneller dan 160 km/u gereden worden op de HSL tussen Rotterdam en Schiphol omdat de Traxx nog alleen onder ERTMS level 1 kan rijden . En dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling van een miljarden kostende HSL..quote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:45 schreef greavy het volgende:
Volgens Somda zijn deze testritten er om te kijken of de Traxx locomotieven én de V250'jes samen op het spoor kunnen rijden. Wat bijvoorbeeld nodig is als er een V250 defect is.
Ik nam maar een voorbeeld hé.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 23:51 schreef Eix het volgende:
[..]
Zo expliciet staat dat niet op Somda. Het is eerder te verwachten dat men de traxx op ertms level 2 gaat testen. Momenteel mag immers door geen enkele trein sneller dan 160 km/u gereden worden op de HSL tussen Rotterdam en Schiphol omdat de Traxx nog alleen onder ERTMS level 1 kan rijden . En dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling van een miljarden kostende HSL..
Mocht dat ooit gebeuren, wens ik degene die dat bedacht heeft hartelijk de vinkentering toe. Ga anders even de drukste trein van Nederland inkorten joh, waarom niet.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 08:40 schreef greavy het volgende:
[..]
De Benelux dienst word tevens verkort naar 6 rijtuigen, omdat ze verwachten dat er meer reizigers de HSL nemen, met toeslag. Tenminste, dat kan je uit dit plan afleiden.
Ik ben blij dat ik 'm niet meer tweemaal per week hoef te nemen.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 10:29 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Mocht dat ooit gebeuren, wens ik degene die dat bedacht heeft hartelijk de vinkentering toe. Ga anders even de drukste trein van Nederland inkorten joh, waarom niet.
"NS Hispeed: reizigers pesten is ons doel"quote:Op zaterdag 6 maart 2010 08:40 schreef greavy het volgende:
[..]
De Benelux dienst word tevens verkort naar 6 rijtuigen, omdat ze verwachten dat er meer reizigers de HSL nemen, met toeslag. Tenminste, dat kan je uit dit plan afleiden.
Dan kan NS Hispeed op zijn minst de tarieven verlagen?quote:Op zaterdag 6 maart 2010 08:40 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik nam maar een voorbeeld hé.
Ik lees er nu dat ze HSL noord willen schakelen naar ERTMS 2, om de Thalys er 300 te laten rijden, en de FYRA (nog) 160 km/h, en dat dus later de V250 er 250 kan.
De Benelux dienst word tevens verkort naar 6 rijtuigen, omdat ze verwachten dat er meer reizigers de HSL nemen, met toeslag. Tenminste, dat kan je uit dit plan afleiden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |