Atreidez | zaterdag 23 januari 2010 @ 15:07 |
![]() Vorige delen: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | Openingsposts van de Grands Prix van het afgelopen seizoen 2009: 2009 Formula 1 ING Australian Grand Prix 2009 Formula 1 Petronas Malaysian Grand Prix Grand Prix China 17-19 april 2009: Part one 2009 Formula1 Gulf Air Bahrain Grand Prix - Sakhir Grand Prix van Spanje 2009 Formula1 Grand Prix de Monaco 2009 2009 Formula 1 ING Turkish Grand Prix 2009 Formula 1 Santander British Grand Prix 2009 Formula 1 Santander German Grand Prix 2009 Formula 1 ING Hungarian Grand Prix 2009 Formula 1 Telefónica Grand Prix of Europe 2009 Formula 1 ING Belgian Grand Prix 2009 Formula 1 Gran Premio Santander d'Italia 2009 Formula 1 Singtel Singapore Grand Prix 2009 Formula 1 Fuji Television Japanese Grand Prix 2009 Formula 1 Grande Premio Petrobras do Brasil 2009 Formula 1 Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix F1 nieuws portal: - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - F1 Racing - F1 Today - Race Freaks - Autosport.com Onze boyz: - Christijan Albers - Robert Doornbos - Giedo van der Garde Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing Teams: - McLaren - Ferrari - BMW Sauber - Renault - Scuderia Toro Rosso - Red Bull Racing - Williams - Brawn GP - Force India - Campos Meta 1 - Lotus F1 Racing - Virgin Racing - US F1 Team Sporting Regulations [PDF] 2007 sporting regulations - F1 [PDF] 2008 sporting regulations - F1 [PDF] 2009 F1 Sporting Regulations - publised on 24.03.2009 with immediate application [PDF] 2009 F1 Sporting Regulations - F1 op onofficiële site [PDF] 2010 F1 Sporting Regulations - published on 30.04.2009 showing alterations [PDF] 2010 F1 Sporting Regulations - published on 30.04.2009 Technical Regulations 2009/2010 [PDF] 2009 Technical Regulations - published on: 18.03.2009 with immediate application [PDF] 2010 F1 Technical Regulations - published on 30.04.2009 showing alterations Testschema ![]() ![]() ![]() McLaren 01. Jenson Button WDC 2009 02. Lewis Hamilton Mercedes GP WCC 2009 als BrawnGP 03. Nico Rosberg 04. Michael Schumacher Red Bull Racing 05. Sebastian Vettel 06. Mark Webber Ferrari 07. Felipe Massa 08. Fernando Alonso Williams 09. Rubens Barrichello 10. Nico Hülkenberg Renault 11. Robert Kubica 12. TBA Force India 14. Adrian Sutil 15. Vitantonio Liuzzi Scuderia Toro Rosso 16. Sébastien Buemi 17. Jaime Alguersuari Lotus F1 Racing 18. Jarno Trulli 19. Heikki Kovalainen Campos Meta 1 20. TBA 21. Bruno Senna US F1 Team 22. José Maria López 23. TBA Virgin Racing 24. Timo Glock 25. Lucas Di Grassi Sauber 26. Kamui Kobayashi 27. Pedro de la Rosa Voor meer info zie het [F1] Silly season 2010 Topic en de voorlopige entry list van de FIA. De kalender voor 2010 met 19 races ![]() Eindstanden 2009 Eindstanden F1-kampioenschap Overzicht van filmpjes/artikelen m.b.t. technische wijzigingen 2009 Filmpje van Red Bull waarin de wijzigingen worden uitgelegd. Artikel 1 Artikel 2 (in het Duits) Artikel 1 BBC Tv-gids voor BBC One. Overzicht van Upcoming Formula 1 Events. ![]() FOK!sport F1-site De OP is hier te vinden [ Bericht 0% gewijzigd door Atreidez op 23-01-2010 16:07:18 ] | |
sanger | zaterdag 23 januari 2010 @ 15:15 |
Tvp ![]() | |
Schunckelstar | zaterdag 23 januari 2010 @ 15:15 |
quote:bedankt ![]() maar helaas ook geen podiumceremonie ![]() | |
Atreidez | zaterdag 23 januari 2010 @ 15:20 |
quote:Nee, wat dat betreft weten die Amerikanen precies wanneer ze naar de reclame moeten ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 23 januari 2010 @ 15:28 |
tvp ![]() | |
Waffle | zaterdag 23 januari 2010 @ 15:34 |
quote:Ik ben ook van plan alle full seasons eens te downloaden, maar ik vraag me af zijn er inmiddels ook echte HD versies te vinden? Ik heb een beetje gezocht maar wat is nou de beste kwaliteit op te krijgen? Een DivX vind ik eigenlijk een beetje jammer. Want stel na een paar jaar is alles in een hogere resolutie te krijgen en moet je alles weer opnieuw downloaden. | |
Schunckelstar | zaterdag 23 januari 2010 @ 15:51 |
alguersuari moet trouwens nog in de OP bij torro rosso, en lopez bij usf1 ![]() | |
Atreidez | zaterdag 23 januari 2010 @ 16:07 |
quote:Done. | |
Atreidez | zaterdag 23 januari 2010 @ 16:14 |
quote:Het zijn allemaal TV broadcasts. Die kan je niet later ineens in betere kwaliteit vinden ![]() | |
ElmarO | zaterdag 23 januari 2010 @ 17:46 |
quote:F1 zend (nog) niet in HD uit. Dus echte HD-versies zijn er niet. ![]() | |
Kleffe_Dop | zaterdag 23 januari 2010 @ 18:04 |
tvp! met meteen maar een vraag een iedereen: We hebben de hele winter veel gehoord over Button, Hamilton, Alonso en Schumacher. Van hen wordt veel verwacht. Dus om het niet wéér over deze heren te hebben: Wie zijn voor jullie de Dark Horses voor 2010? Ik zat bijvoorbeeld te denken aan Vettel, we hebben weinig van hem en het team gehoord afgelopen winter. RBR is een bijzonder stabiel team met wederom een auto van de hand van Adrian Newey. Als hij consistenter wordt (geen Australie 2009 praktijken) zou hij zomaar eens de andere vier heren op een hoopje kunnen rijden. ![]() Barrichello en Williams zou ook zomaar eens een mooie combinatie kunnen zijn. Williams bouwt degelijke chassis' en Barrichello weet weer wat het is om te winnen. Alleen de Cosworth motor is de grote onbekende hier... | |
ElmarO | zaterdag 23 januari 2010 @ 18:38 |
Vettel hoort bij mij op het moment tot één van de favorieten voor de titel in 2010. De dark horses op het moment wat mij betreft: | |
nils7 | zaterdag 23 januari 2010 @ 18:41 |
tvp | |
Sinister-D- | zaterdag 23 januari 2010 @ 18:46 |
quote:\Vettel is wat mij betreft niet echt een Dark Horse, maar zekers een titel kandidaat voor dit jaar. Dus voor mij mag die zelf in het ene rijtje Alo/Ham/But/MSch komen te staan ![]() | |
Schunckelstar | zaterdag 23 januari 2010 @ 19:13 |
als renault een goede wagen maakt zie ik kubica ook wel meedoen, erg goede coureur in mijn ogen ![]() vettel zie ik idd ook als een van de favorieten, webber durf ik niks van te zeggen maar het verraste me wel dat ie vorig jaar zo goed bij kon blijven dus wie weet ![]() | |
Kleffe_Dop | zaterdag 23 januari 2010 @ 20:01 |
quote:True, true... afgaand op het kampioenschap van 2009 zou Vettel absoluut in dat rijtje moeten staan. Het valt me alleen op dat de aandacht afgelopen maanden toch met name gevestigd is op die andere vier. quote:Het is erg onrustig bij Renault, de drie belangrijkste pijlers zijn weg (Alonso, Briatore, Symonds) en de fabriekssteun is twijfelachtig. Kubica heeft publiekelijk zijn zorgen geuit over Renault. Wel hebben ze de beschikking over een goede krachtbron en zijn ze op tijd begonnen met de wagen voor 2010. Vind dit een moeilijk team om iets over te zeggen... quote: Rosberg is een goede kandidaat. Helaas voor hem zou hij weleens het vijfde wiel aan de wagen kunnen worden van de Brawn/Schumacher trein. quote:Tijdens wedstrijden heeft Webber heel behoorlijk gescoord ten op zichte van Vettel (9-8). Echter, zijn kwalificaties zullen in 2010 beter moeten, daarin heeft hij het in 2009 met 3-14(!) afgelegd tegen Vettel. Dat is teveel voor iemand die als dark horse mee wil doen om de titel in 2010. | |
bodylotion | zaterdag 23 januari 2010 @ 20:18 |
quote:Vettel heeft alleen nog maar vanaf pole position kunnen winnen. Dat vind ik wel opmerkelijk. | |
Tarado | zaterdag 23 januari 2010 @ 20:43 |
Het is natuurlijk afwachten hoe de auto's ervoor staan maar verder ben ik het wat outsiders betreft wel met Kleffe_ Dop eens | |
Waffle | zaterdag 23 januari 2010 @ 21:02 |
quote:Ja dat begrijp ik allemaal wel, maar ik dacht misschien is er een MotorsTV achtige zender die alle beelden in handen heeft en wel eens digitaal in hoge kwaliteit heeft uitgezonden. Want de originele opgenomen beelden zijn natuurlijk wel van hogere kwaliteit dan de vhs rips. | |
ElmarO | zaterdag 23 januari 2010 @ 21:09 |
quote:Klopt. Al was Vettel qua gemiddelde positie wel de beste qualifier van 2009. Neemt niet weg dat Webber wel erg afweek ten opzichte van Vettel. Opvallend, aangezien hij normaal toch wel vrij sterk is in de kwalificatie. Overzicht 2009: ![]() quote:Nee hoor, in Abu Dhabi won hij de race terwijl hij niet vanaf pole startte. Al hielp het ongetwijfeld dat de man op pole positon, Hamilton, uitviel. ![]() | |
Schunckelstar | zaterdag 23 januari 2010 @ 22:59 |
mooie beelden om de winterstop op te vullen, gewoon omdat het kan ![]() | |
Automatic_Rock | zondag 24 januari 2010 @ 09:47 |
tvp ![]() | |
Sinister-D- | zondag 24 januari 2010 @ 10:17 |
quote:Het zijn natuurlijk dan ook de WCDs van het afgelopen decenium, zonder Kimi dan wel. De aandacht gaat meestal naar die mannen. Komt nog eens bij dat het ook veelbesproken transfers zijn, muv Hamilton dan. quote:Dat deed Massa in het begin ook ![]() En je kunt het ook van de andere kant zien. Zijn de strategen bij RBR niet sterk genoeg? Mocht dat zo zijn dan bestaat de kans dat dat dit jaar dan in hun voordeel gaat werken, met de fueling ban. [ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 24-01-2010 13:21:51 ] | |
Trystar | zondag 24 januari 2010 @ 11:50 |
tvp | |
bodylotion | zondag 24 januari 2010 @ 12:36 |
quote:oja ![]() quote:Da's een goeie ja. | |
4-elements | zondag 24 januari 2010 @ 14:36 |
tvp | |
Glijdt_licht | zondag 24 januari 2010 @ 15:56 |
Ik verwacht eigenlijk helemaal niks van Button. Die kerel had t afgelopen jaar veel geluk met de auto, en hij had t veel te moeilijk met het verslaan van Barrichello (voor een kampioen). Mijn kandidaten voor de titel: 1. Schumacher. De Mercedes heeft een zeer goede basis en de meester en zijn strateeg zijn terug. 2. Alonso. Als de Ferrari goed is, heeft Alonso een grote kans. Mogelijk beste coureur van het veld. 3. Vettel, veelbelovend, hopelijk houdt de motor eht dit jaar beter, is zuinig op zijn banden en met benzine. Kan goed uitpakken. 4. Massa. Hangt natuurlijk veel af wat de gevolgen zijn van zijn crash in Hongarije, maar indien alles goed is staat hij voor mij op 4. 5. Hamilton. Hij gaat vermoedelijk last krijgen van zijn bandenverbruik dit jaar. Daarnaast maakt ie relatief veel onnodige brokken. 6. Rosberg. Kan eindelijk gaan schijnen (als dat mag van Schumacher) in een hoogstwaarschijnlijk goed team. 7. Webber. Rijdt goed. Sterke kracht. 8. Button. Ik verwacht dat hij laat zien dat hij de titel in 2009 won vanwege de auto. Niet vanwege hoe 'goed' hij eigenlijk is. | |
LeXX | zondag 24 januari 2010 @ 22:33 |
tvp ![]() | |
bodylotion | zondag 24 januari 2010 @ 23:22 |
quote:ergens is dit seizoen net zo onvoorspelbaar als vorig jaar. Wie zal gaan winnen in Bahrein? ik denk Vettel... | |
Glijdt_licht | zondag 24 januari 2010 @ 23:36 |
Let wel, ik heb alleen de coureurs van de vier titelkandidaten aangemerkt. Ik denk dat Button nml nog verder terug zal vallen dan de 8e plaats. ![]() | |
Glijdt_licht | zondag 24 januari 2010 @ 23:45 |
Raikkonen is ook aan het testen hoor ![]() | |
Atreidez | maandag 25 januari 2010 @ 10:03 |
Presentatie Mercedes vandaag ![]() En Rosberg en Hamilton strijden dit jaar voor de titel ![]() ![]() | |
svenistheman | maandag 25 januari 2010 @ 10:24 |
Ik ga voor Alonso voor de titel. Why? Ferrari wil revanche voor alle slechte jaren wat ze hebben gehad en Alonso is de beste coureur van het veld( de enige rijder die Schumi in zijn laatste jaren voor zijn tijdelijke stop) heeft verslagen van de huidige coureurs. Ik zet al mijn geld op Alonso! | |
bodylotion | maandag 25 januari 2010 @ 10:48 |
quote:ik denk ook dat hij op dit moment de beste coureur is. Verwacht wel veel gezeik met Massa. | |
sasquatsch | maandag 25 januari 2010 @ 10:56 |
Kandidaten genoeg dit jaar. ![]() Schumacher, Rosberg (Mercedes), Hamilton, Button (McLaren), Alonso, Massa (Ferrari), Vettel, Webber (Red Bull) Van deze 8 zie ik Schumacher, Hamilton, Alonso en Vettel hun teamgenoot verslaan. Maar deze vier teams zijn waarschijnlijk wel de top van het veld. Outsiders zijn Barrichello en Kubica als Williams en Renault een competitieve wagen op de baan brengen. | |
bodylotion | maandag 25 januari 2010 @ 11:23 |
http://www.n-tv.de/mediathek/livestream/ Der Silberpfeil ![]() | |
Atreidez | maandag 25 januari 2010 @ 11:37 |
Volgens mij gaat die Barrichello echt helemaal zoek gereden worden door Hulkeberg ![]() | |
sasquatsch | maandag 25 januari 2010 @ 11:42 |
De nieuwe Mercedes livery: ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door sasquatsch op 25-01-2010 12:27:30 ] | |
bodylotion | maandag 25 januari 2010 @ 11:44 |
Je ziet overal op internet dat het de nieuwe auto is - het is alleen de livery. | |
bodylotion | maandag 25 januari 2010 @ 11:45 |
![]() | |
bodylotion | maandag 25 januari 2010 @ 11:47 |
quote: ![]() | |
Tarado | maandag 25 januari 2010 @ 11:47 |
New MERCEDES GP PETRONAS Formula One Team presented at the Mercedes-Benz Museum in Stuttgart Posted: Monday 25 January 2010 at 10.30 Today, the new Silver Arrows Formula One works team MERCEDES GP PETRONAS was presented at the Mercedes-Benz Museum in Stuttgart. Nico Rosberg and seven-time Formula One World Champion Michael Schumacher along with team management Ross Brawn, Nick Fry and Norbert Haug were introduced to guests with a presentation and press conference. Over 600 guests, including 200 media representatives and 200 Mercedes-Benz employees, visited the Mercedes-Benz Museum, one of the biggest and most famous car museums in the world, to see the launch of the team and the unveiling of the new Silver Arrows livery. Mercedes-Benz employees from the company’s manufacturing plants in Untertürkheim and Sindelfingen, 100 of whom were invited for their outstanding performances and 100 selected through a popular internal draw, also had the opportunity to take their first look at the new MERCEDES GP PETRONAS team. The event opened with a welcome speech by Dr. Dieter Zetsche, CEO of Daimler AG and Head of Mercedes-Benz Cars before Michael Schumacher and Nico Rosberg unveiled the new Silver Arrows livery for the 2010 season on last year’s car. The team’s 2010 car, the MGP W01, will make its track debut at the first Formula One test in Valencia on Monday 1 February, with the 2010 Formula One season starting in Bahrain on 14 March. The new silver and green livery creates a true marriage between the heritage of the Silver Arrows and the team’s title partner PETRONAS. The legacy of the Silver Arrows goes back to the 1934 Eifel Race when, on the evening before the event, the white paint was sanded off the Mercedes W25 race car to fulfil weight regulations (750kg formula) and the silver colour of the aluminium surface of the car appeared. This season, with the return of the Silver Arrows, the MGP W01 will shine in silver combined with a flow of iridescent silver and green shading. On the nose and other parts of the car, traces of black carbon fibre visible are visible – a reminder of the first Silver Arrow of 1934. MICHAEL SCHUMACHER: “Finally the 2010 Formula One season is firing up! I have to say that I am totally committed to this new challenge. This season feels like a re-start for me and I am so motivated. We have a very exciting combination at MERCEDES GP PETRONAS. We have a World Champion team in every sense of the word and I cannot wait to get into the car for the first time in Valencia. I am convinced that MERCEDES GP PETRONAS will be in a very good position to fight for the championships this season and I will definitely give it a go. Driving for Mercedes-Benz again is like the closing of a circle for me as I started my racing driver career with the three-pointed star on my helmet. This is another reason why I cannot wait for the competition to get underway.” NICO ROSBERG: “You can really feel the successful motorsport history of Mercedes-Benz here at the Museum in Stuttgart and to be part of the new Silver Arrows team and that racing heritage makes me feel extremely proud and motivated. Since joining the team in November, I have spent a lot of time at the factory in Brackley, at Mercedes-Benz High Performance Engines in Brixworth and here in Stuttgart, which has given me the opportunity to settle in and get to know everyone. I have seen how hard the team is working on the new car and I really can’t wait for the opportunity to drive it for the first time in Valencia next week. I am looking forward to working with everyone at MERCEDES GP PETRONAS and will give it my all to reward their fantastic efforts with good on-track results this season.” ROSS BRAWN, TEAM PRINCIPAL, MERCEDES GP PETRONAS: “It is a privilege to be here at the Mercedes-Benz Museum in Stuttgart today for the official presentation of the MERCEDES GP PETRONAS Formula One Team. With your first look around the Museum, you realise the fantastic racing heritage of Mercedes-Benz and we hope to be able to contribute to those successes going forward. Our team have been working extremely hard throughout last year and over the winter on the development of the MGP W01 and everyone at the team is looking forward to the start of testing in Valencia next week. We have two excellent drivers in Nico and Michael, who will form one of the most exciting and one of the best partnerships on the grid, and with the support of Mercedes-Benz, Aabar, our new title partner PETRONAS and all of our team partners, everyone is looking forward to the 2010 Formula One season with anticipation.” NORBERT HAUG, VICE PRESIDENT MERCEDES-BENZ MOTORSPORT: “With today’s presentation of our new MERCEDES GP PETRONAS Formula One Team, a new and certainly the most important chapter of over 100 years of Mercedes-Benz motorsport history begins. The new Formula One season will offer challenges which will be bigger than ever before in over sixty years of the sport’s history. We look forward to the cooperation with our drivers Nico Rosberg who has enormous capabilities and perspectives, and with seven-time World Champion Michael Schumacher who is no less motivated than at the time when he began his professional motor racing career with Mercedes-Benz and then made his first step into such a successful Formula One career with our support. Today I also cordially welcome our new title partner PETRONAS as well as our co-investor Aabar/IPIC together with all of our team partners. I warmly welcome all our colleagues from last year’s World Championship team Brawn GP headed by Ross Brawn and Nick Fry to the Mercedes family. There are challenging tasks ahead of us and we will tackle them with power, consistency and full motivation.” http://www.mercedes-gp.com/newsread.asp?mgp=j%BA%A5%99k%5D%7D | |
Atreidez | maandag 25 januari 2010 @ 12:06 |
![]() Best moeilijk te zien dat het een mercedes is ![]() | |
nils7 | maandag 25 januari 2010 @ 13:28 |
volgens mij hadden ze er best een mooiere livery van kennen maken ![]() | |
Burnie88 | maandag 25 januari 2010 @ 13:39 |
Fantastische bolide, der Silverpfeil! En echt beter dat die lelijke wielkappen verboden zijn! | |
kepler | maandag 25 januari 2010 @ 13:40 |
Alsonso wordt WK dit jaar ![]() Matige livery van Mercedes trouwens ![]() | |
Burnie88 | maandag 25 januari 2010 @ 13:45 |
quote: ![]() | |
Atreidez | maandag 25 januari 2010 @ 14:28 |
![]() Voorkant is dan wel weer stoer.. Was dit ook de Brawnvoorvleugel? | |
kepler | maandag 25 januari 2010 @ 14:41 |
quote:Haha ik neem mn woorden terug. Voorkant is erg tof ![]() | |
Tarado | maandag 25 januari 2010 @ 15:19 |
Schumacher sticks with red helmet in 2010![]() quote:f1fanatic.co.uk | |
Tarado | maandag 25 januari 2010 @ 15:48 |
![]() Bahrain unveils new layout for F1 race By Jonathan Noble Monday, January 25th 2010, 14:37 GMT quote:autosport.com | |
Atreidez | maandag 25 januari 2010 @ 16:00 |
New overtaking opportunities ![]() | |
kepler | maandag 25 januari 2010 @ 16:06 |
Ik vind het nog steeds raar dat de seizoensstart in Barein is... Jarenlang sta ik al vroeg op voor de eerste race en nu kan ik gewoon uitslapen ![]() ![]() | |
Tarado | maandag 25 januari 2010 @ 16:42 |
Formula One points system set to change again By Alan Baldwin STUTTGART, Germany, Jan 25 (Reuters) - Formula One teams have agreed to change the scoring system for the second time in two months to increase the reward for race winners and encourage overtaking. The governing International Automobile Federation (FIA) said last month that the scoring system would be extended to the top 10 drivers this season, rather than eight, with race winners handed 25 points instead of 10. However team leaders told Reuters on Monday that a further adjustment had now been agreed by them at a meeting last week, subject to official approval. Instead of allocating the points in a 25-20-15-10-8-6-5-3-2-1 format the proposal was to distribute them 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1. "I think there is some tuning of the middle range of the points system," said Mercedes GP principal Ross Brawn at the presentation of the team that has replaced his champions Brawn. "There was a bit of a disparity in the gaps. It has to be ratified by the F1 commission but that's the proposal." McLaren team principal Martin Whitmarsh, attending the Mercedes launch, told Reuters he was not personally convinced by the change but was willing to go along with it. "We've got to go the world motor sport council meeting next Monday to see the outcome," he said "I personally believe that changing the points won't make a radical difference and therefore I am fairly relaxed if there is strong opinion about tuning these points. "The original idea (was) that if you increase the incentive to overtake, then drivers will try harder. Certainly most of the young drivers that I see in Formula One are trying quite hard anyway, so I'm not absolutely convinced. "But at the same time we have got to be willing to change." Whitmarsh felt the decision to ban refueling would in itself encourage overtaking because cars would not be running with different fuel loads and drivers would not hold off in the hope of getting ahead at the pitstops. "Now there will be an incentive throughout the whole race to overtake because you will not have variable fuel loads occurring," he said. "I think people will be pushing harder in the early stages of a race to get past." http://uk.reuters.com/article/idUKLDE60O1WZ20100125?pageNumber=1&virtualBrandChannel=0 | |
Trystar | maandag 25 januari 2010 @ 16:58 |
Op naar Donderdag! Onthulling van de nieuwe Ferrari ![]() | |
Tarado | maandag 25 januari 2010 @ 17:20 |
quote:Inderdaad ja ik vond dit van Mercedes GP al met al een beetje lullige presentatie, door de belichting is er ook geen goede foto gemaakt, het lijkt wel of de witte Brawn verf nog door de zilveren lak heen schijnt | |
Trystar | maandag 25 januari 2010 @ 17:25 |
TR5 Is Go! [ Bericht 56% gewijzigd door Trystar op 25-01-2010 17:31:38 ] | |
Glijdt_licht | maandag 25 januari 2010 @ 17:52 |
![]() MS: "Nou zoon, zullen we eens een stukje gaan rijden?" Nico: "Maar papa, jouw lul is te groot." Zo kijkt nico :/ | |
ElmarO | maandag 25 januari 2010 @ 18:45 |
quote:Ik vind het een mooie livery. Gewoon lekker simpel. ![]() | |
sanger | maandag 25 januari 2010 @ 19:44 |
quote:Volgens mij wel ![]() | |
Schunckelstar | maandag 25 januari 2010 @ 19:47 |
mooi hoor, die livery van mercedes ![]() | |
4-elements | maandag 25 januari 2010 @ 19:49 |
Ecclestone bevestigt problemen Campos en USF1 Bernie Ecclestone heeft toegegeven dat Campos Meta en USF1 moeite hebben om het budget voor 2010 rond te krijgen. Die geruchten gingen al een tijdje, maar als Bernie het zegt, is het waar. Ecclestone gelooft echter niet dat het ten koste zou gaan van het imago van sport als die teams de grid niet halen. "Campos en het Amerikaanse team hebben problemen", zei hij tegen The Mirror. "Financiële problemen, niet technische. Maar de Formule 1 heeft lange tijd niet zo stevig in zijn schoenen gestaan." "Het was jammer dat we die fabrikanten verloren, maar we wisten allemaal dat hun tijd beperkt was." Bron: GPupdate Toch wel verontrustend. Zullen deze teams het seizoen volmaken? Gaan we extremere vormen van pay-drivers krijgen (bv comeback van Mazzacane. ![]() | |
bodylotion | maandag 25 januari 2010 @ 19:53 |
quote:bron: autosport.com | |
Schunckelstar | maandag 25 januari 2010 @ 19:54 |
quote:ik vind dat nog steeds een rare regel... | |
Glijdt_licht | maandag 25 januari 2010 @ 19:56 |
ik vond Gaston Mazzacane niet eens zo heel erg. Riccardo Rosset, Taki Inoue of Yuji ide waren toch wel een slagje erger. | |
ElmarO | maandag 25 januari 2010 @ 19:56 |
HQ-pic van de livery. ![]() | |
Glijdt_licht | maandag 25 januari 2010 @ 19:57 |
quote:Ik ook ![]() | |
vosss | maandag 25 januari 2010 @ 20:01 |
quote:Ik ben er nog niet over uit of we nou door dat tankverbod minder, meer, of evenveel stops gaan zien als afgelopen jaren. ![]() | |
vosss | maandag 25 januari 2010 @ 20:02 |
quote:Wie is die Ted de Braak look-a-like naast Ross? ![]() | |
ElmarO | maandag 25 januari 2010 @ 20:06 |
quote:Dr. Dieter Zetsche, de CEO van Daimler AG. | |
4-elements | maandag 25 januari 2010 @ 20:39 |
Vrolijke boel daar... Ze kijken allemaal als een boer met kiespijn. | |
sasquatsch | maandag 25 januari 2010 @ 20:45 |
quote:Ik verwacht minder. De meesten zullen de meeste races met 1 stop doen. Afgelopen seizoen konden beide compounds het al een halve race volhouden. Als dat nu nog steeds kan met de dubbele hoeveelheid benzine hebben ze aan een stop genoeg (eerste de harde, dan de zachte). Op sommige circuits hebben de banden misschien iets meer te lijden en worden het er twee. | |
vosss | maandag 25 januari 2010 @ 20:51 |
Ik vraag me af of de banden het nog uithouden zo lang. Bij de start zijn de auto's ruim 100 kilo zwaarder dan vorig jaar. We zullen het wel zien denk ik ![]() | |
Atreidez | maandag 25 januari 2010 @ 21:00 |
quote:Ja zat er net aan te denken, dat gewoon veel afhangt van Bridgestone. Ze kunnen makkelijk een band maken die een race mee kan (2005?), maar willen ze dat, of mogen ze dat? Als dat antwoord ja is, dan zien we 1 stop.. Lange stint tot 75% van de race en dan switch naar zachte banden voor de lichtere auto. Lijkt me logisch iig ![]() | |
Sinister-D- | maandag 25 januari 2010 @ 21:07 |
quote:Vind het zelfs schandalig dat ik niet uit m'n bed moet komen ![]() ![]() Edit: En die livery, in m'n eerste indruk vond ik 'm wel gaaf. Nu ik 'm nog eens heb bekeken met die HQ pic moet ik toch zeggen dat ik 'm al wat gewoontjes vind ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door Sinister-D- op 25-01-2010 21:15:34 ] | |
bodylotion | maandag 25 januari 2010 @ 21:18 |
quote:ik denk met name 2 stoppers. zag je pre-1994 ook veel. ik weet alleen neit hoe het toen met de compounds zat. quote:ja erg jammer. ik denk dat ik de eerste race ga skippen, Melbourne ga kijken en daarna Bahrein ga downloaden. ![]() | |
Sinister-D- | maandag 25 januari 2010 @ 21:40 |
The Bernie Boycot Conspiracy ![]() | |
kepler | maandag 25 januari 2010 @ 21:46 |
quote:Ik ben al vorig seizoen begonnen met het wennen; Ik zat in Singapore ten tijde van de GP van Australie. Kon ik dus gewoon 's middags kijken ![]() Toch staat Australie altijd wel garant voor een leuke race. Of het nu komt doordat het de eerste raace is van het seizoen, of vanwege het circuit zelf is de vraag. Hopen dat Bahrein ook leuk zal worden ![]() | |
vosss | maandag 25 januari 2010 @ 21:52 |
Bahrein vind ik meestal niet zo heel tof ![]() Massa doet er er doorgaans wel aardig, dus ik denk dat we meteen de eerste race al kunnen zien hoe hij na het ongeluk rijdt ![]() | |
Tarado | dinsdag 26 januari 2010 @ 00:01 |
quote:Hij reed vorige week in Barcelona ruim 2,5 seconden sneller dan Rossi die toch ook vrij snel was, ( Rossi zette zijn snelle tijden met weinig brandstof) dus de scherpte is denk ik wel terug quote: [ Bericht 12% gewijzigd door Tarado op 26-01-2010 00:20:00 ] | |
sasquatsch | dinsdag 26 januari 2010 @ 09:30 |
USF1 announces Lopezquote: | |
Atreidez | dinsdag 26 januari 2010 @ 09:49 |
quote:http://f1.gpupdate.net/nl(...)t-opnieuw-gewijzigd/ | |
bodylotion | dinsdag 26 januari 2010 @ 10:00 |
ik zat de 1996 review te kijken en toen viel me de sidepods van de Jordan 196 op![]() is dat nu niet een slimme manier om het verbod van bargeboards te compenseren? | |
Burnie88 | dinsdag 26 januari 2010 @ 11:33 |
quote: ![]() Niet bepaald een aanvulling voor de F1... | |
Meike26 | dinsdag 26 januari 2010 @ 12:59 |
Wat een magere livery van Mercedes zeg ![]() Hopelijk komt de Renault wel zo zoals hij in het vorige topic al werd voorgesteld: ![]() Back to the 80's ![]() | |
Glijdt_licht | dinsdag 26 januari 2010 @ 14:51 |
quote:Hij heeft meer gepresteerd dan Kobayashi. | |
Burnie88 | dinsdag 26 januari 2010 @ 15:07 |
quote:Ik vind Kobayashi ook geen aanvulling. Oké, hij deed leuk mee in Brazilië en Abu Dhabi, maar die jongen heeft zich nog echt niet bewezen. In de GP2 was hij niet best. | |
sanger | dinsdag 26 januari 2010 @ 15:26 |
Ach, Schumi was ook niet van uitzonderlijke klasse in andere klasses toen hij nog niet in de F1 reed ![]() | |
Trystar | dinsdag 26 januari 2010 @ 16:03 |
quote: | |
bodylotion | dinsdag 26 januari 2010 @ 16:06 |
quote:Lopez heeft in ieder geval wel F1 ervaring. Het lijkt mij wel een goede keuze. Ook als je bedenkt hoe veel centjes hij meebrengt ![]() | |
Tarado | dinsdag 26 januari 2010 @ 16:27 |
Teams agree new tyre rule for 2010 By Jonathan Noble Tuesday, January 26th 2010, 14:45 GMT quote:autosport.com | |
Tarado | dinsdag 26 januari 2010 @ 16:29 |
Campos set to miss all pre-season tests TUESDAY, 26 JANUARY 2010 14:54 The struggling Campos Meta Formula One team may not attend any of the pre-season tests before the Bahrain GP in mid-March, according to reports today, as the team continues to try and secure an operating budget for 2010. The team was already set to miss the first two tests of the pre-season schedule, which starts next Monday in Valencia, but now the team's 'head of strategy' Daniel Eisen has suggested that the team is unlikely to complete any pre-season testing before the Bahrain Grand Prix on March 14th. Eisen was quoted by the Associated Press as saying that: "Bahrain is a test, it's not a first race for us." Campos is one of the new teams that Bernie Ecclestone yesterday labelled as having "problems" in their efforts to make the Bahrain grid, as well as fellow newcomers USF1. Eisen explained that the team was still in talks with sponsors and new investors into the team, and that it will wait until these are completed before announcing a second driver alongside the already-confirmed Bruno Senna. The team is known to have a gap in it's 2010 budget, and team principal Adrian Campos admitted earlier this month that he was looking to sell part of his nascent team to new investors, with A1GP boss Tony Teixeira one of the names linked with the team. Despite the ongoing issues surrounding the team's future, Eisen insisted that the development of their 2010 car, which is being designed by Dallara, was still on track. http://www.patronisef1.co(...)all-pre-season-tests | |
Glijdt_licht | dinsdag 26 januari 2010 @ 16:40 |
quote:Dat slaat echt als een tang op een varken.. mislukte regeltjes.. | |
Atreidez | dinsdag 26 januari 2010 @ 16:56 |
Ik zie t niet gebeuren ook... Als je met een zware auto van pole moet vertrekken op je zachte bandjes, moet je na 7 of 8 rondjes al naar binnen ![]() | |
bodylotion | dinsdag 26 januari 2010 @ 17:20 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Kleffe_Dop | dinsdag 26 januari 2010 @ 17:22 |
Campos gaat een Lola-tje doen? | |
ArcticBlizzard | dinsdag 26 januari 2010 @ 17:25 |
Ach volgend jaar moeten degene die zich als eerste op de grid hebben weten te zetten of starten met 3 wielen of ze moeten eerst de auto in de wax zetten..... | |
bodylotion | dinsdag 26 januari 2010 @ 17:37 |
van het autosport forum:quote:een voor-argument | |
Meike26 | dinsdag 26 januari 2010 @ 21:56 |
Wel een gemixed gevoel heb ik er over. Eerst dacht ik nog: "Ja jammer dat we geen tank-stops meer hebben, af en toe een fikkie is wel zo geinig (zolang niemand zich bezeerd). Maar de tactieken gaan nu wel meer op elkaar lijken en de wagentjes zullen tot aan de finishvlag dichterbij elkaar zitten." ![]() Nu heb ik echter het idee dat dit een grote fout kan zijn voor de F1 en vooral de starts/eerste 10 ronden worden saaier en slaapverwekkender. ![]() ![]() | |
bodylotion | dinsdag 26 januari 2010 @ 23:43 |
quote:ik ben er van overtuigd dat het beter wordt. er is hier ooit een grafiek gepost met inhaalacties per jaar en daarin zag je dat het van 1993 naar 1994 behoorlijk omlaag ging. (toen werd bijtanken weer toegestaan) | |
Glijdt_licht | woensdag 27 januari 2010 @ 01:55 |
quote:En wat kan er dit jaar wel niet fout gaan. In de eerste ronden zullen sommige mensen iets langzamer rijden om benzine en banden te sparen. mogelijk meer inhaalacties dus. Bij pit stops kan er nu HEEL VEEL misgaan. banden niet goed vast, veel tijd verliezen e.d. Iemand kan mss zoveel van de banden vragen dat ie 1x vaker moet stoppen dan de rest. (dit zie ik Hamilton wel doen) Iemand vraagt teveel van de motor en heeft weinig brandstof aan het einde van de race. haalt ie de finish? kan hij diegene achter zich, achter zich houden? Etc | |
sasquatsch | woensdag 27 januari 2010 @ 09:26 |
quote:Als je echt wilt dat er meer ingehaald wordt, moet je terug naar begin jaren '80 toen er het meeste ingehaald werd. Toen hadden de wagens grond-effect en waren dus minder gevoelig voor de luchtstroom van de auto ervoor. Daar waren ze in de GP2 ook achter en hebben wagens met grond-effect ontwikkeld. Ook de dubbele diffuser zorgt voor (een soort) grond-effect. Het afschaffen van die dubbele diffuser in 2011 zal contra-productief zijn (denk ik). Gebruik een grotere diffuser met kleinere vleugels. Meer grond-effect en minder last van turbulentie. Sowieso ben ik tegen al die kunstmatige middelen om de spanning te verhogen. Verplichte bandenstops, starten op de band waarmee je gekwalificeerd hebt, etc. is tegen het principe van racen. Diegene die het eerste aan de finish is wint. Hoe ze dat doen moeten ze zelf weten, zolang ze zich maar aan de technische en sportieve regels houden. En het is aan de teams om te zorgen dat ze een betere wagen ontwerpen dan hun tegenstander. | |
sasquatsch | woensdag 27 januari 2010 @ 09:46 |
quote:Een paar jaar terug hadden ze een livery die leek op de jaren '80 livery als eerbetoon aan 30 jaar Renault, dus wie weet. ![]() De linker. ![]() | |
Meike26 | woensdag 27 januari 2010 @ 10:27 |
Maar die heeft nooit gereden.... ik hoop dat de impressie-livery die ik en anderen al geplaatst hebben wel gaat rijden ![]() | |
sanger | woensdag 27 januari 2010 @ 11:21 |
Als hij zoals boven zou worden is het imo 1 van de mooiste liveries opde grid..... | |
Burnie88 | woensdag 27 januari 2010 @ 11:24 |
Gaat lekker bij Campos, gaan niet testen voor de eerste race. Kansloos. Lullig ook voor Senna. | |
sasquatsch | woensdag 27 januari 2010 @ 11:35 |
quote:Ook USF1 test niet in Europa. Hooguit een paar dagen eind februari in Alabama, maar ze zullen geen referentie ten opzichte van de overige teams hebben. En Ho-Pin Tung schijnt nog steeds in onderhandeling met Renault voor dat 2de stoeltje te zijn. Hij is al zeker van een testzitje, maar wil liever racen. quote: | |
Burnie88 | woensdag 27 januari 2010 @ 11:45 |
quote:Toch wel jammer voor Campos en USF1. Vooral van USF1 had ik best veel verwacht, zal wel niet veel bijzonders gaan worden nu. En wat betreft Tung... Ik hoop dat het helemaal niet doorgaat. Zwaar overgewaardeerde coureur die niets in de F1 te zoeken heeft. | |
Waffle | woensdag 27 januari 2010 @ 12:06 |
Inderdaad er zijn zoveel betere coureurs dan Tung. Hij kon in de A1GP ook amper potten breken. | |
Burnie88 | woensdag 27 januari 2010 @ 12:09 |
Zet dan een Giedo vd Garde in die auto, die heeft meer talent. Eigenlijk zou de FIA een soort van regel moeten instellen waarin gezegd wordt dat teams geen paydrivers mogen aantrekken. Dan maar 3 teams minder op de grid, ik zie liever de beste coureurs ter wereld dan flaporen zoals Lopez. | |
Sally | woensdag 27 januari 2010 @ 12:36 |
quote:Waarom zou een team niet geholpen mogen worden door het geld dat een coureur meebrengt? Omdat je dan halfbakken rijders op de grid krijgt? | |
sasquatsch | woensdag 27 januari 2010 @ 12:53 |
Volgens Teixeira wil Campos nog steeds deelnemen aan de wintertesten.quote: | |
bodylotion | woensdag 27 januari 2010 @ 12:59 |
quote:Bijna alle coureurs zijn pay drivers. direct of indirect. [ Bericht 1% gewijzigd door bodylotion op 27-01-2010 13:08:42 ] | |
bodylotion | woensdag 27 januari 2010 @ 13:15 |
quote:begin jaren '80 tot ergens begin jaren '90 waren de (achter)banden ook een stuk breder. Dat geeft meer mechanische grip en de mogelijkheid om andere lijnen te rijden. Met de terugkeer van slicks afgelopen seizoen zitten ze wat dat betreft ook weer op het goede spoor. Je zag dat er weer meerdere racelijnen (uit de turbulentie) werden gereden. | |
vosss | woensdag 27 januari 2010 @ 13:27 |
quote:Hey WTF, sinds wanneer sta ik in jouw sig? ![]() | |
Tarado | woensdag 27 januari 2010 @ 13:29 |
quote:Ferrari, McLaren, Red Bull, Mercedes GP betalen hun coureurs gewoon, enkelen van hen zullen nog wat bij verdienen met persoonlijke sponsors, maar om ze nu pay drivers te noemen vind ik wat ver gaan Barichello, Kubica, Trulli, Glock, Sutil, Kovolainen en Liuzzi zijn ook geen pay drivers en voorzover mijn info strekt zijn zelfs Buemi en Algesuari dat niet. dat zijn er dus 17 van de 26 | |
Burnie88 | woensdag 27 januari 2010 @ 13:37 |
quote:Dat bedoel ik dus. Ik heb het niet over sponsorovereenkomsten (zoals Santander met Alonso) die coureurs meebrengen. Ik heb het meer over het feit dat een Lopez 5 mio moet meenemen om één seizoen te mogen racen. Als de teams het geld niet hebben, moeten ze er ook niet aan beginnen. Dat gezeik met teams als Super Aguri, Spyker, Midland, Arrows en nu Campos en USF1 vind ik schadelijk voor de sport. | |
bodylotion | woensdag 27 januari 2010 @ 13:47 |
quote:Top coureurs niet nee. Denk je dat ze Algesuari halverwege hebben laten instappen vanwege zijn talent??? | |
Kleffe_Dop | woensdag 27 januari 2010 @ 13:48 |
quote:Het lijkt mij beter dat de FIA iets grondigs gaat doen aan de kosten die verbonden zijn aan het F1 circus. Wanneer je als nieuwkomend team op moet boksen tegen teams met budgetten rond de $300milj snap ik wel dat je veroordeeld bent tot een (matige) pay-driver. | |
sasquatsch | woensdag 27 januari 2010 @ 14:07 |
quote:Het feit dat er zonder pay-drivers slechts 5 teams op de grid staan die voldoende budget hebben vind ik schadelijker voor de sport. Ik zie liever 26 auto's op de grid met hier en daar een pay-driver (ik tel er op dit moment een stuk of vijf, waarvan niet gezegd is dat ze geen talent hebben, Petrov werd bijvoorbeeld tweede in de GP2) dan slechts 10 auto's met alleen top-coureurs. Dan wordt je als raceklasse helemaal niet meer serieus genomen. En vergeet niet dat Schumacher ook begonnen is als pay-driver (betaald door Mercedes). ![]() | |
nils7 | woensdag 27 januari 2010 @ 14:10 |
Echtgenote Olav Mol overledenquote:Bron | |
Tarado | woensdag 27 januari 2010 @ 14:11 |
Morgen 10:30 Ferrari F1 presentatie live op www.ferrari.com | |
vosss | woensdag 27 januari 2010 @ 14:21 |
quote:RIP aan de nabestaanden ![]() ![]() | |
Trystar | woensdag 27 januari 2010 @ 14:27 |
quote:Dan kan ik helaas niet kijken. | |
Sally | woensdag 27 januari 2010 @ 14:50 |
quote:Al sinds maandag 12 oktober 2009 ![]() | |
Trystar | woensdag 27 januari 2010 @ 15:08 |
quote:R.I.P. | |
Sally | woensdag 27 januari 2010 @ 19:43 |
Er is een apart topic geopend: Echtgenote Olav Mol overleden Ergens hoop ik dat Olav meeleest ![]() ![]() | |
Schunckelstar | woensdag 27 januari 2010 @ 20:48 |
quote:R.I.P.. sterkte ollie | |
Tarado | donderdag 28 januari 2010 @ 00:08 |
Dit is de link voor live presentatie van Vodafone McLaren vijdag as om 12uur http://carlaunch.mclaren.com/ | |
vosss | donderdag 28 januari 2010 @ 00:47 |
En morgen om 10:30 uur die van Ferrari, als het goed is op www.ferrari.com (staat nog geen link zo te zien)![]() | |
Tarado | donderdag 28 januari 2010 @ 08:04 |
quote:Beter 1 teveel dan helemaal niet maar 8 posts boven de jouwe was het al gemeld ![]() | |
vosss | donderdag 28 januari 2010 @ 10:19 |
Reminder!! ![]() http://formula1.ferrari.com Begint over 12 minuten ![]() | |
Meike26 | donderdag 28 januari 2010 @ 10:19 |
Is er iets van een lijstje/agenda met alle team presentaties erop ? Volgens mij moeten we ergens tot 10 Februari wachten tot de Force India wagen, maar wel benieuwd hoe die auto eruit gaat zien, afgelopen jaar i.m.o. mooiste auto van het veld !! | |
Peterselieman | donderdag 28 januari 2010 @ 10:24 |
quote:Even uit mijn hoofd: Mercedes GP: 25 januari en 1 februari Ferrari: 28 januari McLaren: 29 januari Renault: 31 januari BMW Sauber: 31 januari Williams: 1 februari Toro Rosso: 1 februari Red Bull: 10 februari Force India: 10 februari Lotus: 12 februari US F1: ? Campos: ? Virgin: 10 februari? | |
bodylotion | donderdag 28 januari 2010 @ 10:27 |
quote:http://f1.gpupdate.net/nl/ rechts in beeld ![]() | |
Meike26 | donderdag 28 januari 2010 @ 10:27 |
Dan gaan we een goed weekend tegemoet ![]() | |
vosss | donderdag 28 januari 2010 @ 10:30 |
Nou ferrari.com ligt al plat ![]() | |
bodylotion | donderdag 28 januari 2010 @ 10:31 |
http://nfw-http.weebo.it/f1-2010/index_eng.html ik heb hier beeld | |
Kleffe_Dop | donderdag 28 januari 2010 @ 10:32 |
quote:Van een fatsoenlijke stream is idd geen sprake. Zeker van die Acer rommel zoals die stickers op hun bolide... ![]() | |
Peterselieman | donderdag 28 januari 2010 @ 10:32 |
Het is niet echt snel nee, maar goed, er is wat beeld | |
Kleffe_Dop | donderdag 28 januari 2010 @ 10:34 |
Hoge 'vierkante' neus voor de 2010 Ferrari? | |
Peterselieman | donderdag 28 januari 2010 @ 10:34 |
Ik zie Peter Sauber al zitten ![]() | |
Meike26 | donderdag 28 januari 2010 @ 10:34 |
Kan het kloppen dat er nog geen beeld is maar wel geluid ? | |
vosss | donderdag 28 januari 2010 @ 10:35 |
quote:Die blijft bij mij grijs en geen beeld helaas ![]() | |
Peterselieman | donderdag 28 januari 2010 @ 10:36 |
Bij mij zijn beeld en geluid weg nu ![]() Heb nog wel meegekregen dat de bolide de naam F10 gaat dragen | |
vosss | donderdag 28 januari 2010 @ 10:37 |
Is dit niet live te volgens via tv op rai uno ofzo? ![]() | |
vosss | donderdag 28 januari 2010 @ 10:37 |
Niet dat ik die zender heb, maar toch ![]() | |
Peterselieman | donderdag 28 januari 2010 @ 10:37 |
ik zag net weer iets ![]() | |
Meike26 | donderdag 28 januari 2010 @ 10:38 |
IK wacht wel op de foto's... | |
vosss | donderdag 28 januari 2010 @ 10:39 |
Ik vind dit zo fucking slecht. Elk jaar smijten ze werkelijk bedragen over de toonbank waar je compleet akelig van wordt, maar een fatsoenlijke stream kan er dan niet vanaf. Zo fucking duur moet zoiets toch niet zijn wel? Ik baal hier van ![]() | |
vosss | donderdag 28 januari 2010 @ 10:40 |
Waarom regelt de FIA zoiets niet? Dit is toch gewoon reclame van likmevestje voor de sport. En morgen verwacht ik niet veel beter van McLaren eerlijk gezegd ![]() | |
Tarado | donderdag 28 januari 2010 @ 10:42 |
waardeloze presenatie ![]() hier wel een foto ![]() nog meer foto's op http://www.f1fanatic.co.u(...)ures/ferrari_2010_2/ | |
bodylotion | donderdag 28 januari 2010 @ 10:44 |
dit is m dan ik vind m stoer ![]() bekende neus trouwens ![]() | |
Kleffe_Dop | donderdag 28 januari 2010 @ 10:45 |
Wat zijn huidige formule 1 bolides toch lelijk. | |
vosss | donderdag 28 januari 2010 @ 10:46 |
quote: quote:Godver ![]() ![]() | |
Meike26 | donderdag 28 januari 2010 @ 10:47 |
Niet echt een uitblinker qua ontwerp/livery, maar van boven af gezien is hij wel ![]() ![]() | |
vosss | donderdag 28 januari 2010 @ 10:47 |
Ahh, ik heb ineens beeld en zowaar geluid ![]() =edit= Had dus ![]() Kneuzenkermis ![]() | |
Ermanon | donderdag 28 januari 2010 @ 10:52 |
En nu is mijn IE aan het flippen >.> Wou een van die foto's van de nieuwe Ferrari bekijken, en nu crasht alles. Lekker rommeltje ![]() | |
Tarado | donderdag 28 januari 2010 @ 11:01 |
2010 en 2009 onder elkaar![]() | |
vosss | donderdag 28 januari 2010 @ 11:04 |
Toch duidelijke verschillen. Ik vind de 2010 mooier ![]() | |
bodylotion | donderdag 28 januari 2010 @ 11:24 |
zitten er nou al smallere voorbanden op? | |
Peterselieman | donderdag 28 januari 2010 @ 11:27 |
ja ![]() Duidelijk te zien dat de F10 iets hoger en langer is dan de F60 | |
vosss | donderdag 28 januari 2010 @ 11:32 |
En een bovenaanzicht:![]() ![]() Boven is de 2010, onder de 2009 ![]() =edit= Lekker op tijd vosss ![]() | |
bodylotion | donderdag 28 januari 2010 @ 11:33 |
quote: ![]() hier de rest van de vergelijkingen. | |
vosss | donderdag 28 januari 2010 @ 11:35 |
Ik denk dattie alleen maar slanker lijkt omdat ie toch een aanzienlijk stuk langer is ![]() ![]() | |
sasquatsch | donderdag 28 januari 2010 @ 11:40 |
'Petrov naar Renault, Ho-Pin Tung reserve'quote: | |
bodylotion | donderdag 28 januari 2010 @ 11:45 |
Gaan ze nog met de F10 rijden vandaag? | |
Peterselieman | donderdag 28 januari 2010 @ 11:46 |
quote:Het plan is van wel ![]() Ik meende te horen dat Alonso mocht rijden | |
ArcticBlizzard | donderdag 28 januari 2010 @ 11:52 |
quote:Massa mocht juist als eerste rijden heb ik gelezen. http://f1.gpupdate.net/nl(...)-met-nieuwe-ferrari/ Iemand die ergens een foto van de achterkant van de auto heeft gevonden? ![]() | |
Trystar | donderdag 28 januari 2010 @ 11:53 |
quote:Een soort shakedown zeker? Ik vind hem mooi de F10 ![]() | |
Burnie88 | donderdag 28 januari 2010 @ 11:55 |
Mooie bolide de Ferrari ![]() | |
bodylotion | donderdag 28 januari 2010 @ 12:15 |
Zijn de banden nu weer hetzelfde zoals in '97? | |
nils7 | donderdag 28 januari 2010 @ 12:34 |
quote:Jaa daar hebben ze 13 jaar overgedaan om die fout uit '98 goed te maken ![]() | |
Atreidez | donderdag 28 januari 2010 @ 12:55 |
Ik blijf dat rare ding met die spiegel erop lelijk vinden... Dat het uberhaupt mag nog ![]() ![]() | |
Disavowed | donderdag 28 januari 2010 @ 13:14 |
Mooie auto. Mooi dat die achterkant langer is door de komst van de grotere tank. | |
Tarado | donderdag 28 januari 2010 @ 13:21 |
quote:Massa zou rijden maar dat is afgelast omdat er ijs op de baan ligt | |
vosss | donderdag 28 januari 2010 @ 13:29 |
En ze proberen het morgen opnieuw. Indien het dan ook niet door kan gaan wachten ze tot Valencia ![]() | |
bodylotion | donderdag 28 januari 2010 @ 13:44 |
quote:en hoe werkt dat met het testverbod? mogen ze m niet vol open trekken ![]() | |
Peterselieman | donderdag 28 januari 2010 @ 13:46 |
Voor zover ik weet mogen ze maar een heel beperkt aantal kilometers rijden. | |
Automatic_Rock | donderdag 28 januari 2010 @ 13:49 |
Waren barge boards niet verboden dit jaar?? | |
vosss | donderdag 28 januari 2010 @ 14:50 |
quote:Dat valt eigenlijk nog wel mee. Ik had persoonlijk meer verwacht. 3 miljoen wereldwijd is peanuts lijkt me ![]() Maargoed, dat een site die normaal gezien een handjevol bezoekers trekt, laten we eens gek doen, op een willekeurig moment 100.000 tegelijk (wat me al belachelijk veel lijkt) dan kan ik me wel voorstellen dat de site het niet trok. Aan de andere kant, zoiets kan je wel verwachten natuurlijk ![]() | |
Xaobotnik | donderdag 28 januari 2010 @ 15:55 |
Van Formule1.nl:quote:Ik had al zo het vermoeden toen het bericht er kwam dat een keus voor Petrov niet voor zijn geld zou zijn. Waarom een dergelijke bericht uitbrengen? De keus voor Petrov was dus kennelijk al lange tijd de meest aantrekkelijke optie voor Renault. Jammer, want ik gun het zowel Heidfelt als Sato meer. Verder zou ik Sato gewoon graag terugzien in de F1. En Tung, tsja. Dat vind ik sowieso zo'n karakterloos figuur dat het me sowieso niet boeit of hij er ooit komt of niet. Verder is dit gewoon een netwerk-truukje en niet zijn rauwe kwaliteiten wat hem evt. in de F1 brengt. | |
vosss | donderdag 28 januari 2010 @ 17:15 |
quote:Ik denk dat iedereen die meepost in deze topics diezelfde mening heeft ![]() | |
Tarado | donderdag 28 januari 2010 @ 17:24 |
Williams FW32![]() | |
Googolplexian | donderdag 28 januari 2010 @ 18:07 |
ElmarO | donderdag 28 januari 2010 @ 18:20 |
quote:Vorig jaar al. Maar de F1 zou de F1 niet zijn als ze toch op een creatieve manier die dingen proberen na te bootsen. | |
Googolplexian | donderdag 28 januari 2010 @ 18:24 |
Nu zijn het uit de kluiten gegroeide spiegel-houders op de meeste auto's. | |
ElmarO | donderdag 28 januari 2010 @ 18:30 |
quote:Inderdaad. Dus qua uiterlijk zijn we er wat dat betreft niet echt op vooruit gegaan. ![]() | |
vosss | donderdag 28 januari 2010 @ 18:34 |
Ik kan verdomme niet meer wachten en we moeten nog 42 dagen, 13 uur, 25 minuten en 37 seconden ![]() | |
Trystar | donderdag 28 januari 2010 @ 18:36 |
quote:Ik kan ook niet meer wachten, gelukkig begint het testen volgende week. | |
Burnie88 | donderdag 28 januari 2010 @ 19:50 |
quote:Wow, die is veranderd! | |
sasquatsch | donderdag 28 januari 2010 @ 20:03 |
'Campos wil vrouw als tweede rijder'quote:Kies dan voor een vrouw die al races gewonnen heeft, zoals Simona de Silvestro of Ana Beatriz. | |
bodylotion | donderdag 28 januari 2010 @ 23:29 |
quote:107% regel, komt dr maar in ![]() | |
Meike26 | donderdag 28 januari 2010 @ 23:39 |
Dat je als team publiciteit wilt, snap ik goed, maar dat ze dan voor een vrouw kiezen die op papier nog maar weinig gepresteerd heeft.... = naar mijn idee negatieve publiciteit. Het is dus maar te hopen of ze wat weet te presteren. Nog een klein voordeel om een vrouwelijke coureur te nemen: Ze komen wat vaker in beeld...of ze nu vooraan of achteraan rijden... en dat brengt ook weer tv-geld op voor het team + blije spons-oren ![]() * Meike26 ziet een visioen van Jos Verstappen voor d'r met oorwarmers. | |
sasquatsch | vrijdag 29 januari 2010 @ 09:06 |
quote:Maar dan alleen voor Q1, omdat anders de afvallers worden benadeeld omdat de rest elke sessie weer harder gaat. ![]() | |
Tarado | vrijdag 29 januari 2010 @ 10:51 |
Al weer goed nieuws over Ferrari ![]() Ferrari may be working on 'B' spec F10 ESPNF1 Staff January 29, 2010 quote: | |
Peterselieman | vrijdag 29 januari 2010 @ 11:00 |
Ik weet alleen dat Ferrari werkt aan een nieuw aeropakket en aan een grote mechanische upgrade, dus er kan een kern van waarheid in zitten | |
Earl_J_Hickey | vrijdag 29 januari 2010 @ 11:28 |
De nieuwe McLaren:![]() ![]() ![]() | |
Tarado | vrijdag 29 januari 2010 @ 11:31 |
quote:mooi ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 29 januari 2010 @ 11:32 |
Waar heb je die vandaan? | |
Earl_J_Hickey | vrijdag 29 januari 2010 @ 11:34 |
quote:Hier heb ik ze vandaan http://www.f1fanatic.co.uk/ | |
sasquatsch | vrijdag 29 januari 2010 @ 11:35 |
quote:Knap als de presentatie nog niet eens is begonnen. Is pas om 12.00 Nederlandse tijd. | |
sanger | vrijdag 29 januari 2010 @ 11:36 |
quote:Het is toch echt een andere McLaren dan we ooit eerder gezien hebben ![]() | |
Trystar | vrijdag 29 januari 2010 @ 11:38 |
![]() | |
sasquatsch | vrijdag 29 januari 2010 @ 11:41 |
quote:Ik geloof het ook wel, zeker als ik f1fanatic lees. Blijkbaar is er te vroeg een foto vrijgegeven op de site van McLaren, en is dat nu alweer hersteld (kan ze daar niet meer vinden). Wel hier ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 29 januari 2010 @ 11:45 |
quote:Thanks. De foto's zelf zijn op de site van McLaren nu in ieder geval ff niet meer te vinden, dus dan het maar met deze doen ![]() | |
Tarado | vrijdag 29 januari 2010 @ 11:53 |
Ik hoop dat ik van de McLaren live presentatie wat te zien krijg want bij Ferrari gisteren was het drama | |
Peterselieman | vrijdag 29 januari 2010 @ 11:57 |
Ik vond het gister prima te volgen | |
Peterselieman | vrijdag 29 januari 2010 @ 12:00 |
Voorlopig gaat het goed | |
Tarado | vrijdag 29 januari 2010 @ 12:00 |
quote:Had jij meer geluk dan ik, McLaren wel goed gelukkig ![]() | |
SimtekF1 | vrijdag 29 januari 2010 @ 12:03 |
Hij blijft hier maar op connecting staan. ![]() | |
Kleffe_Dop | vrijdag 29 januari 2010 @ 12:05 |
![]() Die vin kon dus nog groter. ![]() | |
Tarado | vrijdag 29 januari 2010 @ 12:10 |
quote:Dat vind ik wel een mooi detail trouwens ![]() | |
CAP. | vrijdag 29 januari 2010 @ 12:10 |
Hij ziet er wel retesnel uit! | |
Burnie88 | vrijdag 29 januari 2010 @ 12:11 |
WTF, echt vet de McLaren! Heel apart design zeg. | |
Automatic_Rock | vrijdag 29 januari 2010 @ 12:16 |
Hij ziet er iig snel uit... | |
Ermanon | vrijdag 29 januari 2010 @ 12:17 |
Hij is wel mooi, veel mooier dan de Ferrari of Mercedes. Ook de uitlaat ziet er heel mooi uit, mooi verwerkt in het ontwerp ![]() ![]() | |
Tarado | vrijdag 29 januari 2010 @ 12:20 |
quote:Hoe meer teams die vechten om plek 1 des te beter | |
ari_zahav | vrijdag 29 januari 2010 @ 13:03 |
Interessante sidepods (vooral de achterkant is totaal anders dan de F10) en die extra splitter zit wel heel erg aan de voorkant nu (begint al bij the ophanging van de voorvleugel!). Anyhow, leuk om te zien dat de auto's verschillend zijn, ik had namelijk verwacht dat het allemaal red bull rip-offs zouden zijn. | |
Kleffe_Dop | vrijdag 29 januari 2010 @ 13:17 |
quote:Inderdaad, ik sluit me aan bij de mening dat dit, kwa looks, de meest geslaagde bolide is tot nu toe. Wat mij tevens opvalt: relatief weinig sponsors voor een team als McLaren. Ik kan me jaren herinneren dat er overal nog kleinere sponsor logo's te vinden waren. | |
sanger | vrijdag 29 januari 2010 @ 13:32 |
quote:Er zijn er de laatste jaren een aantal weggelopen ![]() | |
UnoclaM | vrijdag 29 januari 2010 @ 13:40 |
![]() ziet er echt lekker strak uit. de achterkant ziet er ook echt strak uit - net alsof ze de motor en tank hebben vacuumverpakt ofzo ![]() | |
Tarado | vrijdag 29 januari 2010 @ 14:01 |
McLaren 2009 en 2010![]() | |
Tarado | vrijdag 29 januari 2010 @ 14:03 |
Ferrari en McLaren 2010![]() | |
sanger | vrijdag 29 januari 2010 @ 14:08 |
Ook McLaren heeft voor een langere wielbasis gekozen. De splitter zit niet heel veel verder naar voren zoals eerder gedacht. Wat lagere voorkant en spitsere neus. Grootste aanpassing is de achterkant en dan met name de side pods en engine cover. Oftewel, een zeer geslaagde bolide als je het mij vraagt. | |
Party_P | vrijdag 29 januari 2010 @ 14:12 |
Zo wat lopen die sidepots snel af zeg, weinig ruimte voor de radiatoren. Die vin vind ik wat te groot, verder tof ding, leuk opgelost met de uitlaten ![]() | |
sasquatsch | vrijdag 29 januari 2010 @ 14:12 |
quote:Juist die sidepods zijn opvallend (gelijk aan de Red Bull van vorig jaar), omdat gedacht werd dat dit niet optimaal zou zijn voor de dubbele diffuser. Verwacht werd dat die dit jaar niet meer te zien zouden zijn. | |
sanger | vrijdag 29 januari 2010 @ 14:29 |
quote:Dat zien we vanzelf aan de RBR ![]() | |
bodylotion | vrijdag 29 januari 2010 @ 14:30 |
wow! | |
Googolplexian | vrijdag 29 januari 2010 @ 15:04 |
quote:Zijn die quotes per ongeluk omgekeerd ofzo? ![]() | |
SimtekF1 | vrijdag 29 januari 2010 @ 15:13 |
Tijd om de Ferrari en de Mclaren naast elkaar te zetten. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Sally | vrijdag 29 januari 2010 @ 15:17 |
quote: quote:Wat me opvalt is dat die voorvleugel anders ingeplant is. Verder natuurlijk de haaienvin bij de McLaren en die heeft ook andere bargeboards. En nu ik langer kijk, zie ik nog dat de wielbasis breder is van de McLaren. Of zou dat een schaalprobleempje zijn? | |
Burnie88 | vrijdag 29 januari 2010 @ 15:19 |
En het is opvallend dat de rollbar bij de McLaren op dezelfde hoogte is als het hoogste punt van de achtervleugel. Bij Ferrari is de rollbar iets hoger. Is denk ik wel een significant verschil. | |
bodylotion | vrijdag 29 januari 2010 @ 15:20 |
ik vind die uitlaat errug gaaf ![]() | |
bodylotion | vrijdag 29 januari 2010 @ 15:22 |
quote:lijkt zo. de achtervleugel moet net zo hoog zijn als het hoogte van de auto | |
ArcticBlizzard | vrijdag 29 januari 2010 @ 15:35 |
Mclaren wint dit jaar in ieder geval op looks, nu de snelheid nog. | |
sasquatsch | vrijdag 29 januari 2010 @ 15:40 |
Is er al een foto van de achterkant van de Ferrari en McLaren. Het lijkt erop dat we ook dit jaar weer een diffuser rel krijgen.quote: | |
Googolplexian | vrijdag 29 januari 2010 @ 15:44 |
[ Bericht 36% gewijzigd door Googolplexian op 29-01-2010 15:52:58 ] | |
sasquatsch | vrijdag 29 januari 2010 @ 16:30 |
Volgens journalist Stephane Samson heeft Tony Teixeira 100% van het Campos Meta1 team gekocht.quote:Bron (in het Frans) | |
Glijdt_licht | vrijdag 29 januari 2010 @ 16:30 |
![]() | |
Trystar | vrijdag 29 januari 2010 @ 16:32 |
quote: ![]() | |
Schunckelstar | vrijdag 29 januari 2010 @ 16:40 |
wow, ik vind de mclaren echt prachtig ![]() | |
Atreidez | vrijdag 29 januari 2010 @ 16:49 |
quote:Net de Spits! ff zitten lezen, daar doen ze het ook... dus ik gok dat het niets speciaals betekent ![]() | |
Schunckelstar | vrijdag 29 januari 2010 @ 16:56 |
quote:kimi crasht zijn rallywagen weer eens ![]() | |
vosss | vrijdag 29 januari 2010 @ 17:03 |
quote: ![]() Er zit wel iets verschil in, maar veel is het zeker niet. Ik denk dat het een vertekenend beeld ![]() | |
vosss | vrijdag 29 januari 2010 @ 17:07 |
Ik heb de launch gemist overigens, ik was bezig met mijn Lancia. Hij zit sinds vandaag weer in de verzekering, 4 nieuwe banden erop, nieuwe bougies en nieuw luchtfilter erin. Moet alleen nog het oliefilter, brandstoffilter, interieurfilter, versnellingsbakolie en motorolie en de uitlaat vervangen en dan kan ik voor de APK ![]() Ow en nog iets met het knipperlicht wat niet werkt. Denk een zekering of relais ofzo wat kapot is. Wel weer ff in gegast vandaag. Het blijft een machtig mooie echte rijdersauto ![]() ![]() Anyway, tot zover de offtopic. Was de presentatie wat? ![]() Ik vind de McLaren er ook razendsnel uit zien. Ik ben benieuwd naar de eerste testen of hij zijn looks ook waar kan maken ![]() | |
bodylotion | vrijdag 29 januari 2010 @ 17:16 |
quote: quote: | |
vosss | vrijdag 29 januari 2010 @ 17:23 |
Dat had ik al gezien Bodylotion, maar ik dacht ik teken er even een lijntje over, dan is het met 1 oogopslag meteen duidelijk ![]() | |
Glijdt_licht | vrijdag 29 januari 2010 @ 17:25 |
quote:Dus? Na de eerste proef stond hij wel tweede achter Sordo. Hij is wel snel, maar ontbreekt ervaring. En dat komt nog wel denk ik. | |
Schunckelstar | vrijdag 29 januari 2010 @ 17:27 |
quote:dus niks, rustig maar ik ben ook een groot fan van kimi ![]() ik vond het wel grappig omdat dit de tweede is in korte tijd ![]() edit: toen stond ier er trouwens ook goed voor, geloof zelfs eerste in zijn klasse | |
vosss | vrijdag 29 januari 2010 @ 17:33 |
quote:Go Kimi!! ![]() | |
Trystar | vrijdag 29 januari 2010 @ 17:39 |
Ook bij Ferrari mogen we de diffuser niet zien:![]() | |
vosss | vrijdag 29 januari 2010 @ 17:42 |
Nee natuurlijk laten ze dat niet zien. Geloof maar dat ELK team de regeltjes over die diffusor tot in den treure bestudeerd heeft en zo ver mogelijk is gegaan wat (volgens hun interpretatie) is toegestaan volgens die regels en daar kunnen best wat verschillen in zitten. ![]() | |
Disavowed | vrijdag 29 januari 2010 @ 17:54 |
quote:Gewoon even wachten op foto's van de eerst volgende test. Prachtige auto verder. Alleen jammer van die vin op het motorcompartiment. | |
Sinister-D- | vrijdag 29 januari 2010 @ 18:15 |
Zit die achtervleugel nu met die vin verbonden ![]() | |
bodylotion | vrijdag 29 januari 2010 @ 18:26 |
quote:volgens mij wel. trouwens, die flaps op de zijkant van de sidepod (heetten die niet dombo-oren?) hoezo zijn die toegestaan? | |
Sinister-D- | vrijdag 29 januari 2010 @ 18:42 |
Dombo oren stonden op de neus ![]() Jij bedoelt de Asterix wings (denk ik ![]() ![]() Dat waren de Dombo's: ![]() of ![]() | |
Automatic_Rock | vrijdag 29 januari 2010 @ 19:05 |
quote:Die uitlaat van de Ferrari zit wel een stuk verder naar voren dan bij McLaren... | |
vosss | vrijdag 29 januari 2010 @ 19:07 |
Dat viel mij ook al op. Ze zullen er allebei wel hun redenen voor hebben waarom ze hem zover naar voren en zover naar achteren geplaatst hebben denk ik. Mij lijkt persoonlijk zover mogelijk naar achter het best, hete lucht die al zover naar voren langs de auto af gaat lijkt me niet echt makkelijk om nog te sturen. Maargoed, ik ben geen expert en ik snap verder geen klote van heel die aeroshit enzo ![]() | |
Glijdt_licht | vrijdag 29 januari 2010 @ 19:12 |
![]() ![]() | |
sanger | vrijdag 29 januari 2010 @ 19:18 |
quote:Volgens mij ook een stuk verder naar voren dan vorig jaar... | |
vosss | vrijdag 29 januari 2010 @ 19:35 |
quote:Proest ![]() | |
Trystar | vrijdag 29 januari 2010 @ 19:40 |
quote: ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 29 januari 2010 @ 19:49 |
quote: ![]() | |
Schunckelstar | vrijdag 29 januari 2010 @ 19:54 |
quote: ![]() ![]() | |
Mikkie | vrijdag 29 januari 2010 @ 20:06 |
Wat een torenflat lijkt die voorvleugel van de McLaren zeg ![]() | |
Trystar | vrijdag 29 januari 2010 @ 20:25 |
quote: | |
Ermanon | vrijdag 29 januari 2010 @ 20:58 |
quote:Het zou wel triest zijn als Ferrari ook een diffuser gemaakt heeft die de randen van de regels opzoekt, maar dan weer gaat klagen als anderen het ook doen, en het dan beter doen dan zij ![]() ![]() | |
nils7 | vrijdag 29 januari 2010 @ 21:01 |
Nog niemand de wielmoeren van Ferrari opgevallen? Zie plaatje van diffuser bovenaan dit topic! Óf heb ik vorig jaar al wat gemist? | |
vosss | vrijdag 29 januari 2010 @ 21:17 |
Verrek, ik zie het nu pas. Volgens mij was dat vorig jaar niet ![]() | |
nils7 | vrijdag 29 januari 2010 @ 21:25 |
quote:Ik zag het ook pas in de video op gpupdate over de launch van de F10! | |
bodylotion | vrijdag 29 januari 2010 @ 22:42 |
quote:'t zijn net kogels. misschien een nieuwe techniek om de banden nog sneller te kunnen wisselen? er zat altijd een soort palletje aan die ze aantrokken zodat de moer niet losdraait | |
Trystar | vrijdag 29 januari 2010 @ 23:03 |
Mikkie | zaterdag 30 januari 2010 @ 01:00 |
quote:Ik ga lachen als die site plat gaat. Dan wordt het heel dubbel. Een groot succes door de belangstelling, maar toch is het net niks... | |
Glijdt_licht | zaterdag 30 januari 2010 @ 02:40 |
De USF1 is klaar ![]() ![]() | |
Tarado | zaterdag 30 januari 2010 @ 14:29 |
F1 tests volgende week Valencia testing: The line-up 30 January 2010 February is Formula 1's only month for pre-season testing and this year will see all running take place in Spain. Valencia kicks off proceedings on Monday for the first three days as a selection of this year's cars take to the track for the first time. Prior to running on Monday, Renault and Sauber will launch their cars at the Ricardo Tormo Circuit on Sunday. Once proceedings on the outskirts of Spain's third largest city come to a close, Jerez will host two 4-day test sessions during the following two weeks before the F1 circus heads to Barcelona for another four days at the end of the month. The Valencia line-up for this week is as follows: McLaren-Mercedes Monday: Gary PAFFETT Tuesday: Lewis HAMILTON Wednesday: Jenson BUTTON Mercedes GP Monday: Nico ROSBERG (morning) & Michael SCHUMACHER (afternoon) Tuesday: Nico ROSBERG Wednesday: Michael SCHUMACHER Ferrari Monday: Felipe MASSA Tuesday: Fernando ALONSO Wednesday: Fernando ALONSO Sauber-Ferrari Monday: Pedro DE LA ROSA Tuesday: Kamui KOBAYASHI Wednesday: Pedro DE LA ROSA Williams-Cosworth Monday: Rubens BARRICHELLO Tuesday: Rubens BARRICHELLO Wednesday: Nico: HÜLKENBERG Renault Monday: Robert KUBICA Tuesday: TBC Wednesday: TBC Toro Rosso-Ferrari Monday: Sébastien BUEMI Tuesday: Sébastien BUEMI Wednesday: Jaime ALGUERSUARI Not attending: - Campos-Cosworth - Force India-Mercedes - Lotus-Cosworth - Red Bull-Renault - US F1-Cosworth - Virgin-Cosworth | |
Tarado | zaterdag 30 januari 2010 @ 19:53 |
Premières photos de la Renault R30![]() Pour rappel, Renault-F1.FR vous fera vivre la présentation de la Renault R30 dès 15h30 ce dimanche. Oftewel morgen live presenatie 15:30 op http://renault-f1.fr | |
ElmarO | zaterdag 30 januari 2010 @ 20:06 |
De R30 laat al een klein beetje iets van zichzelf zien. ![]() ![]() | |
Trystar | zaterdag 30 januari 2010 @ 20:15 |
quote:Mooie livery! | |
Xaobotnik | zaterdag 30 januari 2010 @ 21:05 |
quote:Het zou trouwens gaan tussen Sato, Petrov en Grosjean, als ik het Frans op Confidential Renault goed begrijp. Leuke livery zoals het er nu uitziet. Maar daar komt natuurlijk nog de nodige sponsoring op. Hopelijk geen Gazprom (dat zou namelijk de keus voor Petrov betekenen), maar zeer waarschijnlijk dus wel, aldus eerdere berichten en o.a. GPUpdate. Geen Sato in de F1 dus ![]() | |
bodylotion | zaterdag 30 januari 2010 @ 21:21 |
Hoe laat is de launch van Sauber? | |
Tarado | zaterdag 30 januari 2010 @ 21:27 |
quote:13:30 | |
bodylotion | zaterdag 30 januari 2010 @ 21:50 |
quote:thanks ![]() | |
bodylotion | zaterdag 30 januari 2010 @ 22:22 |
quote:Toyota neusje? | |
Tarado | zaterdag 30 januari 2010 @ 23:08 |
quote:Ik weet niet of de Sauber presentatie ook live op internet is, ik heb in ieder geval (nog) geen link gevonden | |
Trystar | zondag 31 januari 2010 @ 00:03 |
quote: | |
Trystar | zondag 31 januari 2010 @ 11:42 |
quote: | |
Tarado | zondag 31 januari 2010 @ 12:01 |
quote:At Valencia. Sauber unveiling coming up at 1430 CET (1330 UK), with Renault later on. | |
svenistheman | zondag 31 januari 2010 @ 12:41 |
Toch ben ik voornamelijk benieuwd naar de nieuwe Mercedes wagen waarmee Schumi opnieuw een poging gaat doen het WK te bemachtigen. Morgen zullen we die wagen eindelijk zien. Tot nu toe het meest onder de indruk van de nieuwe McLaren. Dan toch Hamilton die WK wordt van 2010 ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door svenistheman op 31-01-2010 12:52:28 ] | |
Atreidez | zondag 31 januari 2010 @ 13:38 |
Ik snap dat verbergen van die diffusers niet... De auto's zijn af (bij de teams waar ze evt. genoeg budget hebben het nu nog aan te passen ![]() Wat maakt het dan uit dat anderen het zien? Morgen moeten ze toch met de billen bloot.. Of gaan ze ook rondjes rijden met zo'n bord ervoor ![]() | |
vosss | zondag 31 januari 2010 @ 13:41 |
quote:Ik ben benieuwd ![]() | |
vosss | zondag 31 januari 2010 @ 13:43 |
quote:Daar heeft de beste man een punt dunkt me ![]() | |
Atreidez | zondag 31 januari 2010 @ 13:53 |
Als je de snelste tijden van 3 dagen naast elkaar houdt, mag je er toch vanuit gaan dat elk team in die periode een keer met een quali trim heeft gereden? ![]() Nog een geruchtenplaatje van Renault ![]() ![]() | |
Peterselieman | zondag 31 januari 2010 @ 13:58 |
Lijkt me gesoept, want de voorvleugel mag niet meer uit drie delen bestaan volgens mij. | |
vosss | zondag 31 januari 2010 @ 13:59 |
![]() | |
bodylotion | zondag 31 januari 2010 @ 14:26 |
quote:omdat een aantal teams nog met de auto moet beginnen ![]() | |
Tarado | zondag 31 januari 2010 @ 14:33 |
Sauber![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 27% gewijzigd door Tarado op 31-01-2010 15:10:17 ] | |
Disavowed | zondag 31 januari 2010 @ 14:45 |
quote:Nog steeds in BMW kleuren. Waarom? | |
Schunckelstar | zondag 31 januari 2010 @ 14:46 |
hij ziet er uit als een baksteen vergeleken met de mclaren ![]() | |
ari_zahav | zondag 31 januari 2010 @ 14:56 |
Vergeleken met de F10 ziet dit ding eruit als een formule fordje ![]() | |
Tarado | zondag 31 januari 2010 @ 15:02 |
quote:Ik vind dat wel meevallen, maar uiteraard is de presentatie allemaal wat minder, nog geen goede foto's , het is wel een origineel ontwerp en niet afgeleid van de RBR5 zoals de McLaren en Ferrari |