Ik geloof het ook wel, zeker als ik f1fanatic lees. Blijkbaar is er te vroeg een foto vrijgegeven op de site van McLaren, en is dat nu alweer hersteld (kan ze daar niet meer vinden).quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:36 schreef sanger het volgende:
[..]
Het is toch echt een andere McLaren dan we ooit eerder gezien hebben
Thanks.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:34 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
[..]
Hier heb ik ze vandaan
http://www.f1fanatic.co.uk/
Had jij meer geluk dan ik, McLaren wel goed gelukkigquote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:57 schreef Peterselieman het volgende:
Ik vond het gister prima te volgen
Dat vind ik wel een mooi detail trouwensquote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:05 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Die vin kon dus nog groter.
Hoe meer teams die vechten om plek 1 des te beterquote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:17 schreef Ermanon het volgende:
Hij is wel mooi, veel mooier dan de Ferrari of Mercedes. Ook de uitlaat ziet er heel mooi uit, mooi verwerkt in het ontwerpHopelijk is hij ook snel, en dan hebben we straks geen duiste Silberpfeil hehe
Inderdaad, ik sluit me aan bij de mening dat dit, kwa looks, de meest geslaagde bolide is tot nu toe.quote:
Er zijn er de laatste jaren een aantal weggelopenquote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Inderdaad, ik sluit me aan bij de mening dat dit, kwa looks, de meest geslaagde bolide is tot nu toe.
Wat mij tevens opvalt: relatief weinig sponsors voor een team als McLaren.
Ik kan me jaren herinneren dat er overal nog kleinere sponsor logo's te vinden waren.
Juist die sidepods zijn opvallend (gelijk aan de Red Bull van vorig jaar), omdat gedacht werd dat dit niet optimaal zou zijn voor de dubbele diffuser. Verwacht werd dat die dit jaar niet meer te zien zouden zijn.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:03 schreef ari_zahav het volgende:
Interessante sidepods (vooral de achterkant is totaal anders dan de F10) en die extra splitter zit wel heel erg aan de voorkant nu (begint al bij the ophanging van de voorvleugel!).
Anyhow, leuk om te zien dat de auto's verschillend zijn, ik had namelijk verwacht dat het allemaal red bull rip-offs zouden zijn.
Dat zien we vanzelf aan de RBRquote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:12 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Juist die sidepods zijn opvallend (gelijk aan de Red Bull van vorig jaar), omdat gedacht werd dat dit niet optimaal zou zijn voor de dubbele diffuser. Verwacht werd dat die dit jaar niet meer te zien zouden zijn.
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 15:13 schreef SimtekF1 het volgende:
Tijd om de Ferrari en de Mclaren naast elkaar te zetten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat me opvalt is dat die voorvleugel anders ingeplant is.quote:Dat was al ongeveer gedaan![]()
Op vrijdag 29 januari 2010 14:03 schreef Tarado het volgende:
Ferrari en McLaren 2010
lijkt zo. de achtervleugel moet net zo hoog zijn als het hoogte van de autoquote:Op vrijdag 29 januari 2010 15:19 schreef Burnie88 het volgende:
En het is opvallend dat de rollbar bij de McLaren op dezelfde hoogte is als het hoogste punt van de achtervleugel. Bij Ferrari is de rollbar iets hoger. Is denk ik wel een significant verschil.
quote:However, amid suggestions that teams have exploited the rules even further, there are now fears that there could even be more protests in the weeks ahead.
McLaren engineering director Paddy Lowe said at the launch of his team's 2010 challenger on Friday that his team had pushed the diffuser regulations as far as it felt was possible.
"This is the first car in which we have had a clean sheet of paper to really exploit the interpretation [of diffusers] that was developed last year for a design of floors," said Lowe.
"You will see we have produced a fairly extreme incarnation of that but we won't be alone in that. We believe you will see some pretty extreme solutions on our competitors' cars as well."
The potential for these extreme solutions has led to Ferrari voicing fears that not every team is operating within the interpretation of the regulations that it feels is in place.
Bron (in het Frans)quote:On Twitter, the journalist Stephane Samson writes this: "A reliable source tells me that Tony Texeira has bought 100% of Campos Meta1 today. StefanGP gets closer to a 2010 grid slot, I think..."
Tony Teixeira and Bernie Ecclestone are not men to agree. For a number of years, the two millionaires confront themselves and challenge themselves. We know that Ecclestone pushes Stefan GP to take the place of the team Campos for several weeks. The future will tell us, as early as Monday, if the Spanish team has a future.
Net de Spits! ff zitten lezen, daar doen ze het ook... dus ik gok dat het niets speciaals betekentquote:Op vrijdag 29 januari 2010 15:04 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Zijn die quotes per ongeluk omgekeerd ofzo?
kimi crasht zijn rallywagen weer eensquote:Raikkonen crasht tegen boom tijdens Finse rally
29 januari 2010
Kimi Raikkonen is vrijdag gecrasht tijdens de eerste proef van de Arctic Rally in Finland. De voormalig Formule 1-coureur raakte de macht over het stuur kwijt in een rechterbocht en eindigde met zijn Citroën C4-rallywagen tegen een boom.
Raikkonen, die dit jaar niet meerijdt in de Formule 1, en zijn co-piloot Kaj Lindstrom bleven ongedeerd bij het incident, van de boom is weinig meer over. Er zal nu worden gekeken of de auto kan worden opgelapt voor de volgende proef. De Artic Rally - Raikkonens eerste voor het Citroën Junior Team - telt overigens niet mee voor het wereldkampioenschap. Dat begint over twee weken pas in Zweden.
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 15:19 schreef Burnie88 het volgende:
En het is opvallend dat de rollbar bij de McLaren op dezelfde hoogte is als het hoogste punt van de achtervleugel. Bij Ferrari is de rollbar iets hoger. Is denk ik wel een significant verschil.
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 17:03 schreef vosss het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Er zit wel iets verschil in, maar veel is het zeker niet.
Ik denk dat het een vertekenend beeld
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 15:22 schreef bodylotion het volgende:
[..]
lijkt zo. de achtervleugel moet net zo hoog zijn als de hoogte van de auto
Dus? Na de eerste proef stond hij wel tweede achter Sordo. Hij is wel snel, maar ontbreekt ervaring. En dat komt nog wel denk ik.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:56 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
kimi crasht zijn rallywagen weer eens
dus niks, rustig maar ik ben ook een groot fan van kimiquote:Op vrijdag 29 januari 2010 17:25 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Dus? Na de eerste proef stond hij wel tweede achter Sordo. Hij is wel snel, maar ontbreekt ervaring. En dat komt nog wel denk ik.
Go Kimi!!quote:Räikkönen kan verder in Artic Rally
Kimi Räikkönen kan zijn weg in de Artic Rally in Lapland gewoon voortzetten. De Fin crashte vanmorgen met zijn Citroen C4 WRC, maar met hulp van omstanders kwam de Fin weer op het parcours terecht. Räikkönen schoot van de weg tijdens de tweede proef, raakte een boom en leek verdere deelname te kunnen vergeten. Het geluk was echter aan zijn zijde.![]()
Dankzij de hulp van omstanders, die de wagen weer op de besneeuwde weg wisten te krijgen, konden Räikkönen en navigator Lindstrom hun weg vervolgen en sloten de proef, weliswaar met een tijdverlies van 31 minuten op rally leider Dani Sordo, toch nog af, al moest er het nodige worden gesleuteld na de derde proef en kreeg de Fin tijdstraf voordat hij aan de derde proef begon.
Het Citroen Racing team moest vol aan de bak. Vervangen werd de radiateur, olie koeling en bodywork aan de voor en achterzijde van de C4 WRC. Dit alles vond plaats tijdens de 20 toegestane minuten aan servicetijd. Het team haalde de vastgestelde tijd echter niet, waardoor Räikkönen zeven minuten te laat aan de derde proef kon beginnen. De verwachting is dat hij nog 1:10 minuut straftijd bij zijn klassering zal krijgen.
bron: www.autosportzone.nl
Gewoon even wachten op foto's van de eerst volgende test.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 17:39 schreef Trystar het volgende:
Ook bij Ferrari mogen we de diffuser niet zien:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |