Juist die sidepods zijn opvallend (gelijk aan de Red Bull van vorig jaar), omdat gedacht werd dat dit niet optimaal zou zijn voor de dubbele diffuser. Verwacht werd dat die dit jaar niet meer te zien zouden zijn.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:03 schreef ari_zahav het volgende:
Interessante sidepods (vooral de achterkant is totaal anders dan de F10) en die extra splitter zit wel heel erg aan de voorkant nu (begint al bij the ophanging van de voorvleugel!).
Anyhow, leuk om te zien dat de auto's verschillend zijn, ik had namelijk verwacht dat het allemaal red bull rip-offs zouden zijn.
Dat zien we vanzelf aan de RBRquote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:12 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Juist die sidepods zijn opvallend (gelijk aan de Red Bull van vorig jaar), omdat gedacht werd dat dit niet optimaal zou zijn voor de dubbele diffuser. Verwacht werd dat die dit jaar niet meer te zien zouden zijn.
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 15:13 schreef SimtekF1 het volgende:
Tijd om de Ferrari en de Mclaren naast elkaar te zetten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat me opvalt is dat die voorvleugel anders ingeplant is.quote:Dat was al ongeveer gedaan![]()
Op vrijdag 29 januari 2010 14:03 schreef Tarado het volgende:
Ferrari en McLaren 2010
lijkt zo. de achtervleugel moet net zo hoog zijn als het hoogte van de autoquote:Op vrijdag 29 januari 2010 15:19 schreef Burnie88 het volgende:
En het is opvallend dat de rollbar bij de McLaren op dezelfde hoogte is als het hoogste punt van de achtervleugel. Bij Ferrari is de rollbar iets hoger. Is denk ik wel een significant verschil.
quote:However, amid suggestions that teams have exploited the rules even further, there are now fears that there could even be more protests in the weeks ahead.
McLaren engineering director Paddy Lowe said at the launch of his team's 2010 challenger on Friday that his team had pushed the diffuser regulations as far as it felt was possible.
"This is the first car in which we have had a clean sheet of paper to really exploit the interpretation [of diffusers] that was developed last year for a design of floors," said Lowe.
"You will see we have produced a fairly extreme incarnation of that but we won't be alone in that. We believe you will see some pretty extreme solutions on our competitors' cars as well."
The potential for these extreme solutions has led to Ferrari voicing fears that not every team is operating within the interpretation of the regulations that it feels is in place.
Bron (in het Frans)quote:On Twitter, the journalist Stephane Samson writes this: "A reliable source tells me that Tony Texeira has bought 100% of Campos Meta1 today. StefanGP gets closer to a 2010 grid slot, I think..."
Tony Teixeira and Bernie Ecclestone are not men to agree. For a number of years, the two millionaires confront themselves and challenge themselves. We know that Ecclestone pushes Stefan GP to take the place of the team Campos for several weeks. The future will tell us, as early as Monday, if the Spanish team has a future.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |