autosport.comquote:Bahrain Grand Prix organisers have announced that their track will use a new layout for the opening round of this year's Formula 1 championship.
The Sakhir circuit hosts the first race of the season on March 14 and, with an expanded grid of up to 26 cars set to take part, race bosses have opted to use an existing extra loop for this year's event.
The new track will turn left shortly after Turn 4, the right hander at the top of the hill following the first sequence of turns.
There will then be a sequence of five turns before the cars head back to the original circuit. There will then be a left-right kink before a tight hairpin returns the cars onto the main track. The new layout increases the circuit length from 5.412km circuit to 6.299km.
Zayed R. Alzayani, Chairman of the Bahrain International Circuit, said: "The loop was completed in 2006 as part of the built-in evolution of the venue for competitors and fans.
"We gave it its debut with the inaugural 24 Hour Race of Bahrain that same year where it proved extremely successful, and with the changes to the regulations, the teams and the driver line-ups in Formula 1 this year it is the perfect time to evolve the circuit with this new challenge and new overtaking opportunities."
Inderdaad ja ik vond dit van Mercedes GP al met al een beetje lullige presentatie, door de belichting is er ook geen goede foto gemaakt, het lijkt wel of de witte Brawn verf nog door de zilveren lak heen schijntquote:Op maandag 25 januari 2010 16:58 schreef Trystar het volgende:
Op naar Donderdag! Onthulling van de nieuwe FerrariEn dan teminste ook de auto en niet alleen een livery!
Ik vind het een mooie livery. Gewoon lekker simpel.quote:Op maandag 25 januari 2010 11:42 schreef sasquatsch het volgende:
De nieuwe Mercedes livery:
[ afbeelding ]
Volgens mij welquote:Op maandag 25 januari 2010 14:28 schreef Atreidez het volgende:
[ afbeelding ]
Voorkant is dan wel weer stoer.. Was dit ook de Brawnvoorvleugel?
bron: autosport.comquote:The SWG also talked at length about the possibility of introducing a rule that would force drivers to make two mandatory pit stops during a race, but this was not approved either. F1 drivers will therefore only need to make a single pit-stop in 2010 so as to ensure that they run on both types of tyres made available.
Ik ookquote:Op maandag 25 januari 2010 19:54 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ik vind dat nog steeds een rare regel...
Ik ben er nog niet over uit of we nou door dat tankverbod minder, meer, of evenveel stops gaan zien als afgelopen jaren.quote:
Wie is die Ted de Braak look-a-like naast Ross?quote:Op maandag 25 januari 2010 19:56 schreef ElmarO het volgende:
HQ-pic van de livery.
[ link | afbeelding ]
Dr. Dieter Zetsche, de CEO van Daimler AG.quote:Op maandag 25 januari 2010 20:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Wie is die Ted de Braak look-a-like naast Ross?
Ik verwacht minder. De meesten zullen de meeste races met 1 stop doen. Afgelopen seizoen konden beide compounds het al een halve race volhouden. Als dat nu nog steeds kan met de dubbele hoeveelheid benzine hebben ze aan een stop genoeg (eerste de harde, dan de zachte). Op sommige circuits hebben de banden misschien iets meer te lijden en worden het er twee.quote:Op maandag 25 januari 2010 20:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ben er nog niet over uit of we nou door dat tankverbod minder, meer, of evenveel stops gaan zien als afgelopen jaren.
Ja zat er net aan te denken, dat gewoon veel afhangt van Bridgestone. Ze kunnen makkelijk een band maken die een race mee kan (2005?), maar willen ze dat, of mogen ze dat? Als dat antwoord ja is, dan zien we 1 stop.. Lange stint tot 75% van de race en dan switch naar zachte banden voor de lichtere auto. Lijkt me logisch iigquote:Op maandag 25 januari 2010 20:51 schreef vosss het volgende:
Ik vraag me af of de banden het nog uithouden zo lang. Bij de start zijn de auto's ruim 100 kilo zwaarder dan vorig jaar.
We zullen het wel zien denk ik
Vind het zelfs schandalig dat ik niet uit m'n bed moet komenquote:Op maandag 25 januari 2010 16:06 schreef kepler het volgende:
Ik vind het nog steeds raar dat de seizoensstart in Barein is... Jarenlang sta ik al vroeg op voor de eerste race en nu kan ik gewoon uitslapen![]()
ik denk met name 2 stoppers. zag je pre-1994 ook veel. ik weet alleen neit hoe het toen met de compounds zat.quote:Op maandag 25 januari 2010 20:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ben er nog niet over uit of we nou door dat tankverbod minder, meer, of evenveel stops gaan zien als afgelopen jaren.
ja erg jammer. ik denk dat ik de eerste race ga skippen, Melbourne ga kijken en daarna Bahrein ga downloaden.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:07 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Vind het zelfs schandalig dat ik niet uit m'n bed moet komenHoort een beetje erbij om zo rond 4 uur op te moeten staan voor de eerste GP van 't jaar
Ik ben al vorig seizoen begonnen met het wennen; Ik zat in Singapore ten tijde van de GP van Australie. Kon ik dus gewoon 's middags kijkenquote:Op maandag 25 januari 2010 21:07 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Vind het zelfs schandalig dat ik niet uit m'n bed moet komenHoort een beetje erbij om zo rond 4 uur op te moeten staan voor de eerste GP van 't jaar
Hij reed vorige week in Barcelona ruim 2,5 seconden sneller dan Rossi die toch ook vrij snel was, ( Rossi zette zijn snelle tijden met weinig brandstof) dus de scherpte is denk ik wel terugquote:Op maandag 25 januari 2010 21:52 schreef vosss het volgende:
Bahrein vind ik meestal niet zo heel tof
Massa doet er er doorgaans wel aardig, dus ik denk dat we meteen de eerste race al kunnen zien hoe hij na het ongeluk rijdt
quote:Rossi lapped Barcelona in 1m 21.9 seconds, in a 2008 car with 2009 tyres. The following day Massa put the performance in context when he went almost three seconds faster, setting a time in the 1m 18s. It is not known whether the conditions in terms of fuel load and new tyres were identical. Massa covered over 400km in his test, helping him with his rehabilitation from injury.
quote:The USF1 Team has announced that they have signed Argentine driver Jose Maria Lopez to drive for the team in 2010. Lopez (27), previously raced in Formula 3000 in 2004 and GP2 in 2005 and 2006 - scoring one victory in Barcelona in 2005 - and was a Renault F1 test driver.
The deal was announced at a press conference with the President of Argentina, Cristina Fernandez de Kirchner, at the Government House, and she noted, "The Argentine government is very happy to get behind this exciting new project and we wish Jose Maria and the team all the best for the 2010 season."
Lopez said, "This is a truly memorable day for me, my family and the people of Argentina. I have been working towards this day for much of my life and I can't thank Peter (Windsor) and Ken (Anderson) enough for this opportunity. Of course a new F1 team faces many challenges but our goal is to improve with each race and build a foundation that will eventually see this team competing for wins and championships."
Team Principal Ken Anderson said, "So many things go into starting a Formula One team from scratch. You can nail every step along the way but if you don't have the right guys in the seats, everything else is for naught. With Jose Maria Lopez we have further positioned ourselves for a successful 2010 debut campaign."
http://f1.gpupdate.net/nl(...)t-opnieuw-gewijzigd/quote:'Puntensysteem wordt opnieuw gewijzigd'
25 januari 2010
Het nieuwe puntensysteem lijkt alsnog op de schop te gaan. Nadat eerder al bekend werd gemaakt dat de puntentelling flink gewijzigd zou worden, zal een overwinning bij het nieuwste voorstel meer waard worden.
Het nieuwe puntensysteem werd ingevoerd om de nieuwe teams een betere kans te geven om punten te scoren, maar er kwam al snel kritiek dat het verschil tussen de beloning voor een zege of een tweede plaats, procentueel niet veranderde. Met andere woorden: een zege was nog steeds net zo veel waard als in 2009, terwijl dat juist een speerpunt zou moeten zijn voor de puntenwijziging. Volgens persbureau Reuters gaat daar echter verandering in komen.
Het is de bedoeling dat er nu een 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1-systeem komt, in plaats van de 25-20-15-10-8-6-5-3-2-1 die in eerste instantie voorgesteld werd. Wordt ongetwijfeld vervolgd.
Hij heeft meer gepresteerd dan Kobayashi.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 11:33 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
![]()
Niet bepaald een aanvulling voor de F1...
Ik vind Kobayashi ook geen aanvulling. Oké, hij deed leuk mee in Brazilië en Abu Dhabi, maar die jongen heeft zich nog echt niet bewezen. In de GP2 was hij niet best.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:51 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Hij heeft meer gepresteerd dan Kobayashi.
quote:Red Bull showt nieuwe wagen op 10 februari
De nieuwe auto van Red Bull Racing zal op 10 februari worden onthuld op het circuit van Jerez. Dit is dinsdag door het team uit Milton Keynes bekendgemaakt. Later die dag zal de RB6, zoals de nieuwe Red Bull-auto heet, zijn eerste meters maken.
Over waarom Red Bull pas tijdens de tweede collectieve test van 2010 voor het eerst in actie komt, zei ontwerper Adrian Newey: "We wilden zoveel mogelijk tijd in de ontwikkeling van de auto steken. Omdat het een doorontwikkeling van de auto van vorig jaar betreft, is er geen noodzaak om heel vroeg de baan te gaan." Horner voegde daaraan toe: "Het heeft geen zin om testkilometers en banden te verspillen aan een RB5. We kunnen de banden beter bewaren voor de drie overige testweken."
Lopez heeft in ieder geval wel F1 ervaring.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 11:33 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
![]()
Niet bepaald een aanvulling voor de F1...
autosport.comquote:Formula 1 teams have agreed to introduce an extra strategic element to races this season by forcing leading drivers to start races on the same tyres that they qualified on, AUTOSPORT can reveal.
With the ban on refuelling for 2010 already forcing a big change in tactics compared to how grands prix have run in recent years, the new rule looks set to have an impact on how teams approach qualifying as well.
Although the tweak has not yet been committed to the regulations, sources have revealed that last week's meeting of the Sporting Working Group agreed to the change as a way of improving the show.
It is understood that the majority of teams present voted in favour of a rule that will require the top 10 cars that make it through to the final session of qualifying to start the race on the same tyres that they set their fastest Q3 time on.
This will open up the possibility of teams gambling on sacrificing the best possible time in Q3 by running a more consistent but less quick tyre so as to have a better chance in the race. Alternatively, teams may choose a tyre that is better over a single lap to secure a good grid position, even if it runs the risk of compromising race performance.
The teams hope that the rule tweak will serve to mix up the tactics throughout the grid and therefore lead to more exciting races.
The change still needs to be voted on by the Formula 1 Commission and the World Motor Sport Council next week before passing into the regulations, but this is likely to be a formality.
The refuelling ban this season has brought about mixed opinions about whether it will improve the racing - with some suggesting that the difficulties in overtaking will result in races turning into pure processions.
McLaren team principal Martin Whitmarsh said on Monday that he hoped the ban would prove a positive for F1.
"Inevitably, when you make a change, there are pros and cons," he said. "Regarding the pros, it arguably makes qualifying purer because the fastest car/driver combination will be setting the fastest times, and the public can understand that.
"Secondly, in the race itself, overtaking was often being planned and implemented to occur as a consequence of strategy, and therefore happening in the pit lane and not the circuit.
"In the absence of that effect, drivers will have a greater incentive to overtake. There have been occasions in the past where a driver hasn't had that incentive because he knows he will be running longer and can get past the car ahead strategically through the pit stops.
"Additionally, the fact that drivers will qualify on low-fuel, and then the next time they drive the car in anger into the first corner will be after a standing start with cold tyres and cold brakes and 160kg of fuel.
"That will be very challenging for them, not just in terms of getting round that first corner, but in terms of how they look after their tyres and how the balance of the car will alter as a consequence of that. And there will be drivers who are able to deal with those changes better than others.
"Those are all the positives. On the negative side, it's possible that if all of the above is managed equally well by every driver, then we'll have lost one of the strategic campaign interests that the more avid fans enjoyed in the sport. Hopefully the former points will outweigh the latter."
Dat slaat echt als een tang op een varken.. mislukte regeltjes..quote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:27 schreef Tarado het volgende:
Teams agree new tyre rule for 2010
By Jonathan Noble Tuesday, January 26th 2010, 14:45 GMT
[..]
autosport.com
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:27 schreef Tarado het volgende:
Teams agree new tyre rule for 2010
By Jonathan Noble Tuesday, January 26th 2010, 14:45 GMT
[..]
autosport.com
een voor-argumentquote:... anyone that spent more than a few seconds thinking about how strategy would unfold 2010, would quickly realise that this rule change is absolutely necessary.
the whole grid loading up on hard tyres for a heavy start, and switching to softs, would be a tedious procession, if you are lucky, occasionally an odd leap frog in the pits, maybe. not much real overtaking as the grid moves apart strictly in accordance with their relative pace.
the idea of a pure qualifying lap is pure myth anyway ... the cars will already compromised in regard to a race setup, to greater or lesser extent, the notion you are missing out on an ultimate lap is incorrect.
you are not losing anything extra here. with qualifying as tight as it has become, there is legitimate scope for a gamble on softs, this offers a slim possibility of a non-procession.
if you want to complain about mandatory tyre changes, or complain about post-quali parc-ferme, fair enough, but to complain about a change that tries to mitigate the effect of both those, is simply wrong-headed.
ik ben er van overtuigd dat het beter wordt. er is hier ooit een grafiek gepost met inhaalacties per jaar en daarin zag je dat het van 1993 naar 1994 behoorlijk omlaag ging. (toen werd bijtanken weer toegestaan)quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:56 schreef Meike26 het volgende:
Wel een gemixed gevoel heb ik er over. Eerst dacht ik nog: "Ja jammer dat we geen tank-stops meer hebben, af en toe een fikkie is wel zo geinig (zolang niemand zich bezeerd). Maar de tactieken gaan nu wel meer op elkaar lijken en de wagentjes zullen tot aan de finishvlag dichterbij elkaar zitten."![]()
Nu heb ik echter het idee dat dit een grote fout kan zijn voor de F1 en vooral de starts/eerste 10 ronden worden saaier en slaapverwekkender.Als dit echt gaat gebeuren, mag van mij de regel halverwege het seizoen weer teruggedraaid worden en de pitstops weer langer = meer dingen die fout kunnen gaan = meer spanning
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |