abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77320560
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 21:56 schreef Meike26 het volgende:
Wel een gemixed gevoel heb ik er over. Eerst dacht ik nog: "Ja jammer dat we geen tank-stops meer hebben, af en toe een fikkie is wel zo geinig (zolang niemand zich bezeerd). Maar de tactieken gaan nu wel meer op elkaar lijken en de wagentjes zullen tot aan de finishvlag dichterbij elkaar zitten."

Nu heb ik echter het idee dat dit een grote fout kan zijn voor de F1 en vooral de starts/eerste 10 ronden worden saaier en slaapverwekkender. Als dit echt gaat gebeuren, mag van mij de regel halverwege het seizoen weer teruggedraaid worden en de pitstops weer langer = meer dingen die fout kunnen gaan = meer spanning
En wat kan er dit jaar wel niet fout gaan.
In de eerste ronden zullen sommige mensen iets langzamer rijden om benzine en banden te sparen. mogelijk meer inhaalacties dus.
Bij pit stops kan er nu HEEL VEEL misgaan. banden niet goed vast, veel tijd verliezen e.d.
Iemand kan mss zoveel van de banden vragen dat ie 1x vaker moet stoppen dan de rest. (dit zie ik Hamilton wel doen)
Iemand vraagt teveel van de motor en heeft weinig brandstof aan het einde van de race. haalt ie de finish? kan hij diegene achter zich, achter zich houden? Etc
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_77323199
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 23:43 schreef bodylotion het volgende:

[..]

ik ben er van overtuigd dat het beter wordt. er is hier ooit een grafiek gepost met inhaalacties per jaar en daarin zag je dat het van 1993 naar 1994 behoorlijk omlaag ging. (toen werd bijtanken weer toegestaan)
Als je echt wilt dat er meer ingehaald wordt, moet je terug naar begin jaren '80 toen er het meeste ingehaald werd. Toen hadden de wagens grond-effect en waren dus minder gevoelig voor de luchtstroom van de auto ervoor. Daar waren ze in de GP2 ook achter en hebben wagens met grond-effect ontwikkeld. Ook de dubbele diffuser zorgt voor (een soort) grond-effect. Het afschaffen van die dubbele diffuser in 2011 zal contra-productief zijn (denk ik). Gebruik een grotere diffuser met kleinere vleugels. Meer grond-effect en minder last van turbulentie.

Sowieso ben ik tegen al die kunstmatige middelen om de spanning te verhogen. Verplichte bandenstops, starten op de band waarmee je gekwalificeerd hebt, etc. is tegen het principe van racen. Diegene die het eerste aan de finish is wint. Hoe ze dat doen moeten ze zelf weten, zolang ze zich maar aan de technische en sportieve regels houden. En het is aan de teams om te zorgen dat ze een betere wagen ontwerpen dan hun tegenstander.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_77323724
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 12:59 schreef Meike26 het volgende:
Wat een magere livery van Mercedes zeg

Hopelijk komt de Renault wel zo zoals hij in het vorige topic al werd voorgesteld:

[ afbeelding ]

Back to the 80's
Een paar jaar terug hadden ze een livery die leek op de jaren '80 livery als eerbetoon aan 30 jaar Renault, dus wie weet.



De linker.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_77324766
Maar die heeft nooit gereden.... ik hoop dat de impressie-livery die ik en anderen al geplaatst hebben wel gaat rijden
  woensdag 27 januari 2010 @ 11:21:02 #105
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_77326623
Als hij zoals boven zou worden is het imo 1 van de mooiste liveries opde grid.....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_77326770
Gaat lekker bij Campos, gaan niet testen voor de eerste race. Kansloos. Lullig ook voor Senna.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_77327203
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 11:24 schreef Burnie88 het volgende:
Gaat lekker bij Campos, gaan niet testen voor de eerste race. Kansloos. Lullig ook voor Senna.
Ook USF1 test niet in Europa. Hooguit een paar dagen eind februari in Alabama, maar ze zullen geen referentie ten opzichte van de overige teams hebben.

En Ho-Pin Tung schijnt nog steeds in onderhandeling met Renault voor dat 2de stoeltje te zijn. Hij is al zeker van een testzitje, maar wil liever racen.
quote:
But while the Russian GP2 driver Vitaly Petrov is believed favourite to be Robert Kubica's race teammate, the 27-year-old Dutch born Chinese Tung insists he is also still in the running.

"I would be satisfied with a test driver role but it goes without saying that I would rather race in 2010," Tung is quoted as saying by the Belgian website f1journaal.be.

"I am waiting but looking forward to an announcement in the days to come," he added.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_77327597
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 11:35 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ook USF1 test niet in Europa. Hooguit een paar dagen eind februari in Alabama, maar ze zullen geen referentie ten opzichte van de overige teams hebben.

En Ho-Pin Tung schijnt nog steeds in onderhandeling met Renault voor dat 2de stoeltje te zijn. Hij is al zeker van een testzitje, maar wil liever racen.
[..]
Toch wel jammer voor Campos en USF1. Vooral van USF1 had ik best veel verwacht, zal wel niet veel bijzonders gaan worden nu.

En wat betreft Tung... Ik hoop dat het helemaal niet doorgaat. Zwaar overgewaardeerde coureur die niets in de F1 te zoeken heeft.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_77328553
Inderdaad er zijn zoveel betere coureurs dan Tung. Hij kon in de A1GP ook amper potten breken.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_77328673
Zet dan een Giedo vd Garde in die auto, die heeft meer talent.

Eigenlijk zou de FIA een soort van regel moeten instellen waarin gezegd wordt dat teams geen paydrivers mogen aantrekken. Dan maar 3 teams minder op de grid, ik zie liever de beste coureurs ter wereld dan flaporen zoals Lopez.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_77329824
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 12:09 schreef Burnie88 het volgende:
Zet dan een Giedo vd Garde in die auto, die heeft meer talent.

Eigenlijk zou de FIA een soort van regel moeten instellen waarin gezegd wordt dat teams geen paydrivers mogen aantrekken. Dan maar 3 teams minder op de grid, ik zie liever de beste coureurs ter wereld dan flaporen zoals Lopez.
Waarom zou een team niet geholpen mogen worden door het geld dat een coureur meebrengt? Omdat je dan halfbakken rijders op de grid krijgt?
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_77330529
Volgens Teixeira wil Campos nog steeds deelnemen aan de wintertesten.
quote:
"I am aware of that report but that's not what the team principal (Adrian Campos) tells me," he said. "They may make the second test but definitely the third and they will make the (first) race. The second test is the target."
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 27 januari 2010 @ 12:59:14 #113
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_77330743
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 12:09 schreef Burnie88 het volgende:
Zet dan een Giedo vd Garde in die auto, die heeft meer talent.

Eigenlijk zou de FIA een soort van regel moeten instellen waarin gezegd wordt dat teams geen paydrivers mogen aantrekken. Dan maar 3 teams minder op de grid, ik zie liever de beste coureurs ter wereld dan flaporen zoals Lopez.
Bijna alle coureurs zijn pay drivers. direct of indirect.

[ Bericht 1% gewijzigd door bodylotion op 27-01-2010 13:08:42 ]
Please, make yourself uncomfortable.
  woensdag 27 januari 2010 @ 13:15:04 #114
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_77331411
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 09:26 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Als je echt wilt dat er meer ingehaald wordt, moet je terug naar begin jaren '80 toen er het meeste ingehaald werd. Toen hadden de wagens grond-effect en waren dus minder gevoelig voor de luchtstroom van de auto ervoor. Daar waren ze in de GP2 ook achter en hebben wagens met grond-effect ontwikkeld. Ook de dubbele diffuser zorgt voor (een soort) grond-effect. Het afschaffen van die dubbele diffuser in 2011 zal contra-productief zijn (denk ik). Gebruik een grotere diffuser met kleinere vleugels. Meer grond-effect en minder last van turbulentie.

[..]

begin jaren '80 tot ergens begin jaren '90 waren de (achter)banden ook een stuk breder. Dat geeft meer mechanische grip en de mogelijkheid om andere lijnen te rijden. Met de terugkeer van slicks afgelopen seizoen zitten ze wat dat betreft ook weer op het goede spoor. Je zag dat er weer meerdere racelijnen (uit de turbulentie) werden gereden.
Please, make yourself uncomfortable.
pi_77331894
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 12:36 schreef Sally het volgende:

[..]

Waarom zou een team niet geholpen mogen worden door het geld dat een coureur meebrengt? Omdat je dan halfbakken rijders op de grid krijgt?
Hey WTF, sinds wanneer sta ik in jouw sig?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 27 januari 2010 @ 13:29:18 #116
131800 Tarado
capô de fusca
pi_77331965
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 12:59 schreef bodylotion het volgende:

[..]

Bijna alle coureurs zijn pay drivers. direct of indirect.
Ferrari, McLaren, Red Bull, Mercedes GP betalen hun coureurs gewoon, enkelen van hen zullen nog wat bij verdienen met persoonlijke sponsors, maar om ze nu pay drivers te noemen vind ik wat ver gaan

Barichello, Kubica, Trulli, Glock, Sutil, Kovolainen en Liuzzi zijn ook geen pay drivers en voorzover mijn info strekt zijn zelfs Buemi en Algesuari dat niet.

dat zijn er dus 17 van de 26
pi_77332346
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 13:29 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ferrari, McLaren, Red Bull, Mercedes GP betalen hun coureurs gewoon, enkelen van hen zullen nog wat bij verdienen met persoonlijke sponsors, maar om ze nu pay drivers te noemen vind ik wat ver gaan

Barichello, Kubica, Trulli, Glock, Sutil, Kovolainen en Liuzzi zijn ook geen pay drivers en voorzover mijn info strekt zijn zelfs Buemi en Algesuari dat niet.

dat zijn er dus 17 van de 26
Dat bedoel ik dus. Ik heb het niet over sponsorovereenkomsten (zoals Santander met Alonso) die coureurs meebrengen. Ik heb het meer over het feit dat een Lopez 5 mio moet meenemen om één seizoen te mogen racen. Als de teams het geld niet hebben, moeten ze er ook niet aan beginnen. Dat gezeik met teams als Super Aguri, Spyker, Midland, Arrows en nu Campos en USF1 vind ik schadelijk voor de sport.
's Avonds een man, overdags rustig an
  woensdag 27 januari 2010 @ 13:47:41 #118
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_77332788
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 13:29 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ferrari, McLaren, Red Bull, Mercedes GP betalen hun coureurs gewoon, enkelen van hen zullen nog wat bij verdienen met persoonlijke sponsors, maar om ze nu pay drivers te noemen vind ik wat ver gaan

Barichello, Kubica, Trulli, Glock, Sutil, Kovolainen en Liuzzi zijn ook geen pay drivers en voorzover mijn info strekt zijn zelfs Buemi en Algesuari dat niet.

dat zijn er dus 17 van de 26
Top coureurs niet nee.

Denk je dat ze Algesuari halverwege hebben laten instappen vanwege zijn talent???
Please, make yourself uncomfortable.
  woensdag 27 januari 2010 @ 13:48:32 #119
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_77332826
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 12:09 schreef Burnie88 het volgende:
Zet dan een Giedo vd Garde in die auto, die heeft meer talent.

Eigenlijk zou de FIA een soort van regel moeten instellen waarin gezegd wordt dat teams geen paydrivers mogen aantrekken. Dan maar 3 teams minder op de grid, ik zie liever de beste coureurs ter wereld dan flaporen zoals Lopez.
Het lijkt mij beter dat de FIA iets grondigs gaat doen aan de kosten die verbonden zijn aan het F1 circus. Wanneer je als nieuwkomend team op moet boksen tegen teams met budgetten rond de $300milj snap ik wel dat je veroordeeld bent tot een (matige) pay-driver.
pi_77333614
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 13:37 schreef Burnie88 het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus. Ik heb het niet over sponsorovereenkomsten (zoals Santander met Alonso) die coureurs meebrengen. Ik heb het meer over het feit dat een Lopez 5 mio moet meenemen om één seizoen te mogen racen. Als de teams het geld niet hebben, moeten ze er ook niet aan beginnen. Dat gezeik met teams als Super Aguri, Spyker, Midland, Arrows en nu Campos en USF1 vind ik schadelijk voor de sport.
Het feit dat er zonder pay-drivers slechts 5 teams op de grid staan die voldoende budget hebben vind ik schadelijker voor de sport.

Ik zie liever 26 auto's op de grid met hier en daar een pay-driver (ik tel er op dit moment een stuk of vijf, waarvan niet gezegd is dat ze geen talent hebben, Petrov werd bijvoorbeeld tweede in de GP2) dan slechts 10 auto's met alleen top-coureurs. Dan wordt je als raceklasse helemaal niet meer serieus genomen.

En vergeet niet dat Schumacher ook begonnen is als pay-driver (betaald door Mercedes).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 27 januari 2010 @ 14:10:51 #121
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_77333747
Echtgenote Olav Mol overleden
quote:
AMSTERDAM - De echtgenote van Formule 1-commentator Olav Mol is in de nacht van dinsdag op woensdag overleden aan de gevolgen van kanker.

"Afgelopen nacht is er een einde gekomen aan het gevecht dat mijn vrouw Marjon leverde tegen haar ziekte", schrijft Olav op zijn website.
"Na 17 maanden chemo's en bestralingen ging het niet meer en is ze gelukkig rustig ingeslapen. Als gezin zijn wij blij dat ze nu niet meer hoeft te knokken en haar rust gevonden heeft. Wij zijn geweldig trots dat we ruim 22 jaar lang van haar hebben kunnen genieten."
Marjon en Olav waren 22 jaar bij elkaar en hebben samen twee kinderen.
Bron
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 27 januari 2010 @ 14:11:08 #122
131800 Tarado
capô de fusca
pi_77333757
Morgen 10:30 Ferrari F1 presentatie live op www.ferrari.com
pi_77334243
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 14:10 schreef nils7 het volgende:
Echtgenote Olav Mol overleden
[..]

Bron
RIP aan de nabestaanden

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_77334458
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 14:11 schreef Tarado het volgende:
Morgen 10:30 Ferrari F1 presentatie live op www.ferrari.com
Dan kan ik helaas niet kijken.
pi_77335421
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 13:27 schreef vosss het volgende:

[..]

Hey WTF, sinds wanneer sta ik in jouw sig?
Al sinds maandag 12 oktober 2009
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_77336161
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 14:10 schreef nils7 het volgende:
Echtgenote Olav Mol overleden
[..]

Bron
R.I.P.
pi_77347657
Er is een apart topic geopend:
Echtgenote Olav Mol overleden

Ergens hoop ik dat Olav meeleest
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_77351327
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 14:10 schreef nils7 het volgende:
Echtgenote Olav Mol overleden
[..]

Bron
R.I.P..

sterkte ollie
blablablablablablablablablablablablablabla
  donderdag 28 januari 2010 @ 00:08:15 #129
131800 Tarado
capô de fusca
pi_77361470
Dit is de link voor live presentatie van Vodafone McLaren vijdag as om 12uur

http://carlaunch.mclaren.com/
pi_77362563
En morgen om 10:30 uur die van Ferrari, als het goed is op www.ferrari.com (staat nog geen link zo te zien)

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 28 januari 2010 @ 08:04:40 #131
131800 Tarado
capô de fusca
pi_77365052
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 00:47 schreef vosss het volgende:
En morgen om 10:30 uur die van Ferrari, als het goed is op www.ferrari.com (staat nog geen link zo te zien)


Beter 1 teveel dan helemaal niet maar 8 posts boven de jouwe was het al gemeld
pi_77367433
Reminder!!

http://formula1.ferrari.com

Begint over 12 minuten
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_77367442
Is er iets van een lijstje/agenda met alle team presentaties erop ?

Volgens mij moeten we ergens tot 10 Februari wachten tot de Force India wagen, maar wel benieuwd hoe die auto eruit gaat zien, afgelopen jaar i.m.o. mooiste auto van het veld !!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 januari 2010 @ 10:24:31 #134
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77367584
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 10:19 schreef Meike26 het volgende:
Is er iets van een lijstje/agenda met alle team presentaties erop ?

Volgens mij moeten we ergens tot 10 Februari wachten tot de Force India wagen, maar wel benieuwd hoe die auto eruit gaat zien, afgelopen jaar i.m.o. mooiste auto van het veld !!
Even uit mijn hoofd:
Mercedes GP: 25 januari en 1 februari
Ferrari: 28 januari
McLaren: 29 januari
Renault: 31 januari
BMW Sauber: 31 januari
Williams: 1 februari
Toro Rosso: 1 februari
Red Bull: 10 februari
Force India: 10 februari
Lotus: 12 februari

US F1: ?
Campos: ?
Virgin: 10 februari?
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 28 januari 2010 @ 10:27:17 #135
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_77367680
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 10:19 schreef Meike26 het volgende:
Is er iets van een lijstje/agenda met alle team presentaties erop ?

Volgens mij moeten we ergens tot 10 Februari wachten tot de Force India wagen, maar wel benieuwd hoe die auto eruit gaat zien, afgelopen jaar i.m.o. mooiste auto van het veld !!
http://f1.gpupdate.net/nl/

rechts in beeld
Please, make yourself uncomfortable.
pi_77367696
Dan gaan we een goed weekend tegemoet
pi_77367775
Nou ferrari.com ligt al plat
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 28 januari 2010 @ 10:31:49 #138
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_77367812
Please, make yourself uncomfortable.
  donderdag 28 januari 2010 @ 10:32:16 #139
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_77367827
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 10:30 schreef vosss het volgende:
Nou ferrari.com ligt al plat
Van een fatsoenlijke stream is idd geen sprake.
Zeker van die Acer rommel zoals die stickers op hun bolide...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 januari 2010 @ 10:32:48 #140
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77367847
Het is niet echt snel nee, maar goed, er is wat beeld
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 28 januari 2010 @ 10:34:06 #141
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_77367898
Hoge 'vierkante' neus voor de 2010 Ferrari?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 januari 2010 @ 10:34:13 #142
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77367902
Ik zie Peter Sauber al zitten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_77367926
Kan het kloppen dat er nog geen beeld is maar wel geluid ?
pi_77367950
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 10:31 schreef bodylotion het volgende:
http://nfw-http.weebo.it/f1-2010/index_eng.html ik heb hier beeld
Die blijft bij mij grijs en geen beeld helaas
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 januari 2010 @ 10:36:33 #145
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77367988
Bij mij zijn beeld en geluid weg nu

Heb nog wel meegekregen dat de bolide de naam F10 gaat dragen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_77368031
Is dit niet live te volgens via tv op rai uno ofzo?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_77368041
Niet dat ik die zender heb, maar toch
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 januari 2010 @ 10:37:51 #148
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77368044
ik zag net weer iets
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_77368054
IK wacht wel op de foto's...
pi_77368118
Ik vind dit zo fucking slecht. Elk jaar smijten ze werkelijk bedragen over de toonbank waar je compleet akelig van wordt, maar een fatsoenlijke stream kan er dan niet vanaf.

Zo fucking duur moet zoiets toch niet zijn wel?
Ik baal hier van
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')