volgens mij wel.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:15 schreef Sinister-D- het volgende:
Zit die achtervleugel nu met die vin verbondenHet is op geen enkele foto fatsoenlijk te zien, of de hoek is verkeerd, of het is onduidelijk door het felle rood wat het beeld vertekendt.
Die uitlaat van de Ferrari zit wel een stuk verder naar voren dan bij McLaren...quote:Op vrijdag 29 januari 2010 17:03 schreef vosss het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Er zit wel iets verschil in, maar veel is het zeker niet.
Ik denk dat het een vertekenend beeld
Volgens mij ook een stuk verder naar voren dan vorig jaar...quote:Op vrijdag 29 januari 2010 19:05 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Die uitlaat van de Ferrari zit wel een stuk verder naar voren dan bij McLaren...
quote:Virgin to launch car online
Friday, January 29th 2010, 16:28 GMT
Virgin Racing will unveil its first Formula 1 car in a broadcast on its website next Wednesday.
The VR-01 will be revealed via virginracing.com at 10.00am on 3 February, the team having chosen to hold a 'virtual' event rather than a normal launch.
The car has been designed by Nick Wirth's Wirth Research organisation and, like the other start-up teams, Virgin will use Cosworth engines. Wirth expects the car to run for the first time next week prior to joining the second F1 group test at Jerez.
Het zou wel triest zijn als Ferrari ook een diffuser gemaakt heeft die de randen van de regels opzoekt, maar dan weer gaat klagen als anderen het ook doen, en het dan beter doen dan zijquote:Op vrijdag 29 januari 2010 15:40 schreef sasquatsch het volgende:
Is er al een foto van de achterkant van de Ferrari en McLaren. Het lijkt erop dat we ook dit jaar weer een diffuser rel krijgen.
[..]
Ik zag het ook pas in de video op gpupdate over de launch van de F10!quote:Op vrijdag 29 januari 2010 21:17 schreef vosss het volgende:
Verrek, ik zie het nu pas. Volgens mij was dat vorig jaar niet
't zijn net kogels. misschien een nieuwe techniek om de banden nog sneller te kunnen wisselen?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 21:01 schreef nils7 het volgende:
Nog niemand de wielmoeren van Ferrari opgevallen? Zie plaatje van diffuser bovenaan dit topic! Óf heb ik vorig jaar al wat gemist?
Ik ga lachen als die site plat gaat. Dan wordt het heel dubbel. Een groot succes door de belangstelling, maar toch is het net niks...quote:
Mooie livery!quote:Op zaterdag 30 januari 2010 19:53 schreef Tarado het volgende:
Premičres photos de la Renault R30
[ afbeelding ]
Pour rappel, Renault-F1.FR vous fera vivre la présentation de la Renault R30 dčs 15h30 ce dimanche.
Oftewel morgen live presenatie 15:30 op http://renault-f1.fr
Het zou trouwens gaan tussen Sato, Petrov en Grosjean, als ik het Frans op Confidential Renault goed begrijp.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 19:53 schreef Tarado het volgende:
Premičres photos de la Renault R30
[ afbeelding ]
Pour rappel, Renault-F1.FR vous fera vivre la présentation de la Renault R30 dčs 15h30 ce dimanche.
Oftewel morgen live presenatie 15:30 op http://renault-f1.fr
Toyota neusje?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 20:06 schreef ElmarO het volgende:
De R30 laat al een klein beetje iets van zichzelf zien.
[ afbeelding ]
Ik weet niet of de Sauber presentatie ook live op internet is, ik heb in ieder geval (nog) geen link gevondenquote:
quote:'Vitaly Petrov wordt tweede coureur bij Renault'
GP2-rijder Vitaly Petrov zal op zondag aangekondigd worden als de tweede coureur van het team van Renault. Dat melden betrouwbare bronnen binnen de GP2-paddock. Het zou betekenen dat de Formule 1 voor het eerst een Russische coureur op de grid krijgt.
Een verrassing zou het niet zijn. Petrov wordt al een tijdje genoemd als één van de favorieten. De runner-up van het afgelopen GP2-seizoen brengt flink wat Russisch geld met zich mee en dat is iets wat Renault goed kan gebruiken. Het team liet echter eerder al weten dat áls Petrov in de tweede auto zou stappen, dat niet om het geld zou zijn.
Petrov werd in 2009 tweede in het GP2-kampioenschap, achter Nico Hülkenberg, die dit seizoen zijn debuut maakt voor het team van Williams. Nooit eerder stond een Rus op de Formule 1-grid, dus mocht Petrov inderdaad in Valencia bevestigd worden, is dat een historisch gebeuren.
quote:Change to timetable
Maranello, 31 January 2010 - The cancellation, due to bad weather, of the promotional filming day at Fiorano featuring the F10, has had a small knock-on effect to the testing programme in Valencia. Felipe Massa will actually drive for two days, on Monday and Tuesday, with Fernando Alonso driving on Wednesday, the final day of the test. This was an option that had already been put forward on the timetable set out by the engineers over the past few weeks: it means that Felipe will be able to provide immediate and detailed feedback in terms of a comparison between the F10 and the F60.
At Valencia. Sauber unveiling coming up at 1430 CET (1330 UK), with Renault later on.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 23:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik weet niet of de Sauber presentatie ook live op internet is, ik heb in ieder geval (nog) geen link gevonden
Ik ben benieuwdquote:Diffuser-rel ontvlamt weer, één team op het randje
De intrede van de dubbele diffuser zorgde in 2009 voor flinke opschudding, en het Ferrari F1 Team verwacht dat de rel opnieuw gaat ontvlammen. Technisch directeur Aldo Costa verklaarde dat hij dacht dat minimaal één team 'op het randje' van legaliteit balanceert. Vorig jaar zorgde de dubbele diffuser van Brawn GP, Williams en Toyota voor een grote controversie, totdat de FIA de creatieve oplossing goedkeurde. Momenteel gaan de geruchten dat enkele teams een drie- of zelfs vierdubbele diffuser hebben ontworpen.
"We werden vorig jaar in een zeer onplezierige positie geplaatst en we zijn nog steeds van mening dat de dubbele diffuser illegaal is", verklaarde Costa tegenover La Gazzetta dello Sport. "Misschien gaat de sage gewoon door." Ferrari's ontwerper Nikolas Tombazis erkende: "De dubbele diffuser laat veel ruimte om te experimenteren open, en daar maken we ons zorgen over."
McLaren liet tijdens de presentatie weten een bijzonder ontwerp te hebben van de diffuser, al was dit niet te zien. De bolide stond met de achterkant richting een hoek geplaatst, en de diffuser zelf was afgedekt. Ontwerper Paddy Lowe liet weten: "We hebben een behoorlijk extreem ontwerp maar daar zijn we niet de enige in. We verwachten nog enkele andere extreme oplossingen van onze concurrenten te zien."
Daar heeft de beste man een punt dunkt mequote:Alonso: “Testtijden waarschijnlijk niet representatief”
Fernando Alonso heeft gewaarschuwd dat de tijden die tijdens de wintertests gereden worden, meer dan ooit enorme verschillen zullen laten zien, wanneer de bolides aanstaande maandag in Valencia voor de eerste maal in actie komen. Volgens de Ferrari coureur zullen de tijden weinig representatief zijn.![]()
Nu er een verbod op bijtanken is, verwacht Alonso een enorme variatie aan brandstofgewichten die de teams tijdens de testdagen aan boord zullen hebben. Zo zullen volgens de Spanjaard de coureurs eraan moeten wennen om met voldoende brandstof voor een complete raceafstand als ook voor een ultra lichte kwalificatie set-up te rijden.
“Ik denk dat de tests ‘blind’ zullen zijn, gezien de hoeveelheid brandstof die nu in de auto kan. Het is vrijwel onmogelijk dat de teams met dezelfde hoeveelheid aan boord zullen rijden. Je zal dan gaan zien dat er tijdverschillen van drie seconden of meer voor gaan komen. Daar zijn wij niet zo blij mee omdat we niet weten wat de andere teams doen. We zouden dus zomaar laatste kunnen worden zonder dat dit iets voorstelt”, aldus Alonso.
“We concentreren ons dus maar op ons eigen werk. Na afloop zien we wel waar we staan en of we tevreden kunnen zijn. De eerste test is goed voor ons gevoel, maar is niet representatief voor onze competitiviteit. Hoe competitief we zullen zijn, zien we pas bij de eerste race”, weet de Ferrari coureur, die desondanks vertrouwen heeft in de auto, wanneer er morgen in Valencia voor de eerste maal een serieuze krachtmeting plaats zal vinden.
omdat een aantal teams nog met de auto moet beginnenquote:Op zondag 31 januari 2010 13:38 schreef Atreidez het volgende:
Ik snap dat verbergen van die diffusers niet... De auto's zijn af (bij de teams waar ze evt. genoeg budget hebben het nu nog aan te passen
Nog steeds in BMW kleuren. Waarom?quote:Op zondag 31 januari 2010 14:33 schreef Tarado het volgende:
Sauber
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind dat wel meevallen, maar uiteraard is de presentatie allemaal wat minder, nog geen goede foto's , het is wel een origineel ontwerp en niet afgeleid van de RBR5 zoals de McLaren en Ferrariquote:Op zondag 31 januari 2010 14:56 schreef ari_zahav het volgende:
Vergeleken met de F10 ziet dit ding eruit als een formule fordje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |