Staan nu in de wikiquote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Tof
(misschien moeten de meest recente delen er ook nog wel ff in![]()
)
Hoe HARD ging het?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:53 schreef Eix het volgende:
Zo, net terug van een middagje Frankfurt - Sittard.
quote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Staan nu in de wiki![]()
Was er al mee bezig namelijk
De cam is net besteld.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe HARD ging het?
en schiet idd eens op met die nieuwe cam
Ja ik wou zeggen, 250 kan je zowat overal wel rijden daarquote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:17 schreef Eix het volgende:
Op de NBS Koln Frankfurt reden we zo rond de 300.
Weet je wat het allermooiste is? Inkoop kost dat kopje koffie 17 cent. En dat is inclusief beker, roerstaafje, suiker, melk, zoetje, deksel en de koffie zelf.quote:Oh okee, of we maar even![]()
![]()
willen doen dat we de afgelopen jaren MAAR 1,50 hebben hoeven betalen voor iets wat in Duitsland voor 89 cent kan. Maar het ligt aan de marktprijzen hoor, echt waar!
Ze blijven maar klote daar, gelukkig ben ik nog niet wezen kijken had ik voor niks hele tijd gestaan.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:20 schreef Niec het volgende:
De Betuwelijn is nog steeds niet in gebruilk lees ik net op Teletekst
Die actiekneuzen daar moet je gewoon overheen rijdenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:09 schreef Willy84 het volgende:
Sta je daar als spottert te wachten![]()
of als actiekneus van groenlinks vastgeketent aan de rails![]()
![]()
dat is best knap. Gewoon als een malle op en neer janken met de TGV van Marseille naar Parijs of zo? Weet iemand hier meer over? (Was een klein stukje op nu.nl)quote:Per trein 25.000 kilometer afleggen in één week. De Delftse student logistiek, Hildebrand van Kuyeren, doet het. Samen met een klasgenoot wil hij het wereldrecord treinreizen verbreken. Dat record staat al sinds 1992 op de naam van drie Britten. Hildebrand vertrok afgelopen maandag en hoopt dat over een week het record op zijn naam staat.
Ik vind vastgeketent aan een dwarsligger verhongeren zelf beter voor het milieuquote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die actiekneuzen daar moet je gewoon overheen rijden![]()
Ja, beetje eenzijdig, wel. Aan de ene kant totaal niet mijn ding, aan de andere kant ontzettend WEL natuurlijkquote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:06 schreef Peterselieman het volgende:
Linkje naar de 25000km site
Ze maken nogal wat rondjes door Frankrijk zo te lezen![]()
Dan richt je je op en zie je 'Blijf gerust liggen, er kan nog een trein komen'quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:09 schreef Willy84 het volgende:
...
of als actiekneus van groenlinks vastgeketent aan de rails![]()
![]()
Ze worden dan ook gesponsord door TGV.comquote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:06 schreef Peterselieman het volgende:
Linkje naar de 25000km site
Ze maken nogal wat rondjes door Frankrijk zo te lezen![]()
Ik heb ergens gelezen dat daar idd sprake van was. Maar ik denk eeerlijk gezegd dat ze de 25k niet gaan halen hoorquote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:35 schreef Peterselieman het volgende:
Geen idee. Of wil jij dat record ook op je naam hebben staan?
Ik had nog nooit van dat record gehoord. Ik ken nog wel een ander Guinness record waarbij het erom gaat dat men in een tijdsbestek van 24 uur door zoveel mogelijk verschillende landen reist, dat record staat nu 11.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:35 schreef Peterselieman het volgende:
Geen idee. Of wil jij dat record ook op je naam hebben staan?
Heb je daar een bron van? Hoe lang staat dat al? Dat lijkt me op zich niet onhaalbaar sinds de versplintering van oost-europaquote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:00 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik had nog nooit van dat record gehoord. Ik ken nog wel een ander Guinness record waarbij het erom gaat dat men in een tijdsbestek van 24 uur door zoveel mogelijk verschillende landen reist, dat record staat nu 11.
14 keer Parijs - Marseille geloof ikquote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
dat is best knap. Gewoon als een malle op en neer janken met de TGV van Marseille naar Parijs of zo? Weet iemand hier meer over? (Was een klein stukje op nu.nl)
Ik heb daar echt HE-LE-MAAL niks van gemerkt... Had rond 13.00 de IC naar Groningen vanaf Amersfoort, en ben gewoon via Putten ed. gereden.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:14 schreef Willy84 het volgende:
Aanrijding-met persoon Putten
Tussen Zwolle en Amersfoort moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door een aanrijding met een persoon rijden er tussen Amersfoort Vathorst en Harderwijk geen treinen.
* Doorgaande reizigers tussen Zwolle en Amersfoort kunnen omreizen via Deventer.
Aardig stukje omkachelendaar doe ik het voor..!!
![]()
![]()
ja dat is het idd, heb die site inmiddels gezien. Nou ja, maar eens kijken hoe ze het er vanaf brengenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:08 schreef Luco het volgende:
[..]
14 keer Parijs - Marseille geloof ik
Kijk, en dat maakt het dan weer WEL knapquote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:13 schreef Socios het volgende:
Verder staat er voor de liefhebber nog een ander record in: "Grootste afstand per trein". Hierbij heeft iemand wereldwijd in minder dan vier maanden 128.492 kilometer per trein afgelegd, zonder tweemaal over hetzelfde traject te rijden.
Ja, is net even wat anders dan dat ´Franse´ record waarbij het erom gaat om zoveel mogelijk kilometers te rijden binnen een week binnen Frankrijk.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Kijk, en dat maakt het dan weer WEL knap
Mwoa, dat ze frankrijk hebben uitgezocht moeten zij weten, primaquote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:21 schreef Socios het volgende:
[..]
Ja, is net even wat anders dan dat ´Franse´ record waarbij het erom gaat om zoveel mogelijk kilometers te rijden binnen een week binnen Frankrijk.
rijden daar nog treinen dan?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 23:22 schreef knars het volgende:
Ik zie wel wat in een poging het duurrecord lightrailsurvival op de RijnGouwelijn te breken... maar das alleen voor de echte doorzetters natuurlijk.
DAT is pas onzinquote:Op woensdag 1 augustus 2007 23:22 schreef knars het volgende:
Ik zie wel wat in een poging het duurrecord lightrailsurvival op de RijnGouwelijn te breken... maar das alleen voor de echte doorzetters natuurlijk.
dan haal je je record toch nooit? dat ding staat toch nog steeds aan de kant zijnde defect?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 09:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
DAT is pas onzinDan kan je nog beter het Castellumtrammetje pakken, als je zo nodig moet afzien
rolletje ducttape?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:39 schreef knars het volgende:
Auto's, storingen... Dat is toch juist de uitdaging, om met al die mogelijke obstakels zo lang mogelijk de lightrail te overleven?
Ik ga daar nog wel een dagje heen hoorquote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:15 schreef Zug-Chef het volgende:
Jammer dat het zo afgelegen ligt waardoor je een halve dag kwijt bent om ff op en neer te gaan vanuit Leer.
Ik wil ook wel een klusje in Deventer eigenlijk danquote:
Flash: "beter voor het milieu enzo"quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Mwoa, mniet eens onwaar. Maar om hem nou aan zijn verstand te gaan peuteren dat ik een maandNETkaart nodig heb om van Utrecht naar Amersfoort te kunnen?
Als het zo veel meer kost dan nu het geval is, dan geef ik je weinig kans. De baas wil natuurlijk niet te duur uit zijn, tenzij je zelf de baas bent natuurlijk, dan zou het wel kunnenquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Mwoa, mniet eens onwaar. Maar om hem nou aan zijn verstand te gaan peuteren dat ik een maandNETkaart nodig heb om van Utrecht naar Amersfoort te kunnen?
Welnee, een door de baas betaalde netkaart is tenminste ook in het weekend geldig.quote:
Ow dan knal ik er eens wat euro's tegenaan! Retourtje Asd-ZvTquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 23:51 schreef JDude het volgende:
[..]
Welnee, een door de baas betaalde netkaart is tenminste ook in het weekend geldig.
Ik heb hem vanochtend rond 8:15 wel achter de hekken zien staan ja. Rijden?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 17:17 schreef Peterselieman het volgende:
Het schijnt dat het trammetje naar Castellum ook weer rijdt.
hoelang heeft t wel niet geduurt die storing?quote:Op zondag 5 augustus 2007 00:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb hem vanochtend rond 8:15 wel achter de hekken zien staan ja. Rijden?Zal mij benieuwen
Ik ben weleens nar Oldenburg(Oldb) geweest met de RegionalExpress. Erg leuke treinen daar in Duitslandquote:Op donderdag 2 augustus 2007 13:08 schreef Socios het volgende:
Mooie foto´s! Leuk ook die IC van Norddeich naar Luxemburg. Ben ooit eens in Norddeich geweest om naar een Duits waddeneiland te gaan, echt mooi dat je van zo´n relatief kleine (haven)stad helemaal naar Luxemburg kunt.
Ja! Vrijdag rééd die ramnmelkist weerquote:Op zondag 5 augustus 2007 00:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb hem vanochtend rond 8:15 wel achter de hekken zien staan ja. Rijden?Zal mij benieuwen
meer ruimte heeft de 1e klas wel.quote:Op zondag 5 augustus 2007 18:42 schreef Mark-Hgl het volgende:
[..]
Ja! Vrijdag rééd die ramnmelkist weer![]()
En ik heb het bewijs gewonden dat er in een SGMm in de 1e klasse echt precies dezelfde kutbankjes staan als in de 2e klasse:![]()
http://www.pichost.nl/uploads/523813c9d4.jpg
Mja, net alsof de hele wereld dat nog niet wist, of zoquote:Op zondag 5 augustus 2007 18:42 schreef Mark-Hgl het volgende:
En ik heb het bewijs gewonden dat er in een SGMm in de 1e klasse echt precies dezelfde kutbankjes staan als in de 2e klasse:![]()
http://www.pichost.nl/uploads/523813c9d4.jpg
Niet zo knorrig flesjequote:Op zondag 5 augustus 2007 20:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja, net alsof de hele wereld dat nog niet wist, of zo
Wat is er nu weer aan de hand met dat ding?quote:Op zondag 5 augustus 2007 18:42 schreef Mark-Hgl het volgende:
[..]
Ja! Vrijdag rééd die ramnmelkist weer![]()
Moet een aardig ritje geweest zijn eigenlijk welquote:Op zondag 5 augustus 2007 22:04 schreef Peterselieman het volgende:
Zal wel bij het vervoer zijn gebeurd. In de buurt van Utrecht moet je toch wel even 's nachts kunnen driehoeken?
dattie dat overleeft heeftquote:Op zondag 5 augustus 2007 23:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Moet een aardig ritje geweest zijn eigenlijk wel
Breukelen - Woerden is nog wel 1 van de kortste opties. Anders Baarn - Amersfoort.
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 10:39 schreef Dichterbijer het volgende:
Zo terug van de camping... ff een zachte TVP... goede zomer gehad iedereen? Gister van Assen naar Tiel PAssewaaij gegaan....rot stuk vanaf utrecht :s
tjah zou kunnen maar dan krijg je linten tot geldermalsen? wat weer zonde is omdat er draad hangtquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:44 schreef Dichterbijer het volgende:
Dan nog: rot trein (plan V)... btw. klopt het dat het gedeelte naar Tiel ook in de toekomst word aanbesteed?
Zo zoquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 18:26 schreef vw_caddy het volgende:
Ik kreeg vanmiddag mail van prins Pieter.![]()
kan ook!!quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 17:08 schreef Dichterbijer het volgende:
Ik zou dan zeggen: Dordrecth - Tiel? Ipv tot Geldermalsen... of is zoiets niet echt handy
ja, en laat dat maar lekker zo, ik moet nog even een dagje zo snel mogelijk zo veel mogelijk verschillende vervoerders doenquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 19:04 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
kan ook!!
alleen dordrecht - geldermalsen = arriva
Geldermalsen - tiel = NS :/
Ik had op een niet nader te noemen forum een foto geplaatst van de situatie te Zvt, mailt de IVW mij of ik weet wie die foto heeft gemaakt en hoe die persoon te bereiken is.quote:
4? zo hey en dan heb je t ook meteen x)quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 19:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, en laat dat maar lekker zo, ik moet nog even een dagje zo snel mogelijk zo veel mogelijk verschillende vervoerders doenEn dordt - Venlo via Nijmegen is alvast 4
Hmmm neequote:Op dinsdag 7 augustus 2007 19:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
4? zo hey en dan heb je t ook meteen x)
ok..quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hmmm nee
Ik heb al een plannetje voor 7 en ik probeer of 8 kan. Zonder het land te verlaten he
Zonder het land te verlaten zei ikquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:06 schreef JDude het volgende:
Is dat Maastricht-Luik boemeltje geen NMBS? Of Roosendaal-Essen?
als laatste etappe kan dat welquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zonder het land te verlaten zei ik
Dan kachel je toch even naar Randwyck of Eijsden? Of is alleen dat Roosendaalding van de Belgen?quote:
Dudequote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:09 schreef JDude het volgende:
[..]
Dan kachel je toch even naar Randwyck of Eijsden? Of is alleen dat Roosendaalding van de Belgen?
Geen idee?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Dude![]()
Bevalt het een beetje onder die steen van je?
gewoon kuukske blamen!! :pquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:51 schreef JDude het volgende:
Dat hoor ik serieus voor het eerst
Denk ik
Dan mag je bijna museumspoorwegen wel meerekenen anders haal je het niet, tenzij je natuurlijk naast NS, Arriva, xx, veolivla en Syntus ook regioNS, Thalys en de grenstrajecten mee gaat rekenen. Enkele berichten hierboven zeg je het idd al wat in die richtingquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hmmm nee
Ik heb al een plannetje voor 7 en ik probeer of 8 kan. Zonder het land te verlaten he
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:04 schreef Peterselieman het volgende:
Deze is goed:
Mooiste of leukste omroepbericht in de trein deel 3
volgens mij wordt Randwyck nog wel door de NS bediend dmv de stoptrein naar Sittardquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Homo![]()
Eijsden wordt sinds 10-12-2006 helemaal niet meer bediend, en Randwyck alleen nog door Vealiolialio
Auch proficiatquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:48 schreef Willy84 het volgende:
[..]
volgens mij wordt Randwyck nog wel door de NS bediend dmv de stoptrein naar Sittard![]()
En door NSquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:
en Randwyck alleen nog door Vealiolialio
Wat vind jij erger?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
en er is weer een spurtje van wat extra rood voorzien![]()
http://www.112groningen.nl/artikel.php?artikel=1415
idd, vroegaah had je nog een dubbele pantoquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 23:28 schreef Peterselieman het volgende:
Het onderbreken van de waslijn is normaal voor bruggen die open kunnen. Dit is ivm de veiligheid. Bovendien is het nogal omslachtig en duur om op zulke bruggen waslijn te hangen. Een onderbreking van enkele meters kost de trein nauwelijks snelheid, bovendien is zo'n plek zodanig geconstrueerd dat dat verstoringen niet snel zullen plaatsvinden.
laten we die shorecrewer in Marseille maar eens aan de tand voelen, die weet er vast meer vanquote:Op woensdag 8 augustus 2007 11:22 schreef vw_caddy het volgende:
Ook opvallend dat hun GPS tracker steeds uitviel.![]()
Oh ja, daar was wat meequote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:15 schreef en_door_slecht het volgende:
Dat is een nieuw stuk, wat Spanje (AVE) met Frankrijk (TGV) moet verbinden. Maar er zou ook vracht overheen moeten gaan. Bij het artikel dat ik las (weet niet meer waar) lieten ze een reductie van reistijd zien voor Parijs - Barcelona. Als je dat op zou tellen bij Parijs - Amsterdam, zou je daar een hele mooie HSL nachttrein van kunnen maken. Nu weet ik niet of daar plannen voor zijn, maar omdat wij toch al een Corail/CNL-buster ging beginnen, dacht ik: weer een uitbreiding op dat net.
Ze doen er idd wel erg vaag over. Even afwachten of ze bij het recordboek het door alle vaagheid omgeven record wel erkennen.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 09:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Trouwens, die lui van dat Rondje Frankrijk wisten zaterdagmiddag om 14:00 al te melden dat dat record "verbroken" was, maar waar het nou uiteindelijk op uitgekomen is blijft onduidelijk, alsmede de logs.
Zou er doping in het spel zijn?
Ja, ik begrijp niet wat daar zo geheim aan moet zijnquote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze doen er idd wel erg vaag over. Even afwachten of ze bij het recordboek het door alle vaagheid omgeven record wel erkennen.
quote:Ja, en omdat dat wel eens zou kunnen gebeuren, staan er nog een paar wadlopers aan de voeding in Zwolle. Bericht is dat er toch van afgezien wordt. Te lastig te regelen, uiteindelijk.
Cxx is het water wel tot de lippen gestegen: organisaties met museummaterieel zijn zelfs benaderd of hun materieel misschien een tijdje gehuurd zou kunnen worden.... Ach ja, je verzint wat, nietwaar
Maar voor de goede orde: het gebeurt dus allemaal niet. Bussen is de meest waarschijnlijke oplossing - of gewoon niet rijden, dat doet Cxx normaliter toch?
nu ook met kiplopers?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 23:56 schreef Peterselieman het volgende:
Stukje van Somda over xx en de kippenlijn:
[..]
Ik zag vanochtend in Amersfoort wel een gelede connexxion-bus, zonder lijnnummer, en "BARNEVELD" op de display. Ra ra?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 23:56 schreef Peterselieman het volgende:
Stukje van Somda over xx en de kippenlijn:
[..]
Dan ben je er misschien te kort he, ik zie hem altijd net wegrijden uit Amf als ik aankomquote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:06 schreef Brembo het volgende:
Worden bussen voor Cxx, DH-materieel inzetten is veel te duur voor die 1,5 maand. Dan kan je beter klagende reizigers hebben die een briefje sturen naar de Spits. Daar liggen ze toch niet wakker van, en die Plan V van Cxx staat altijd maar stil in Ede-Wageningen, zie dat ding nooit rijden.
Ik kom nooit in Amf, maar in Ede-W als ik in de IC Ah-Ut zit dan zie ik hem altijd maar staan, die zielige Plan V met een schreeuwende tekst dat Barneveld-Noord nu 4x per uur bedient wordt!quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan ben je er misschien te kort he, ik zie hem altijd net wegrijden uit Amf als ik aankom
Hmm,wordt dus geen bonus voor het personeelquote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:06 schreef Brembo het volgende:
Veolia heeft een boete gekregen van 20.000 euro. Vanwege te slechte informatievoorziening, niet eens te slechte treinen.
Hij gaat ook tot Arnhem, het laatste stukje alleen als stoptrein langs Nijmegen Overkant Van De Brug, Elst en Arnhem Midden In Het Godvergeten Weiland.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:36 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik moet voor het eerst sinds jaren naar Groningen toe met de trein.
Vroeger stapte ik gewoon in Oss in, even overstappen in Zwolle, en ik was er. Nu moet ik ook overstappen in Nijmegen
Sinds wanneer gaat de intercity niet verder dan Nijmegen??
Ik dacht dat ie met de nieuwe dienstregeling tot Arnhem ging![]()
Wel met aanzienlijk beter mat dan de 37 trouwensquote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:39 schreef JDude het volgende:
[..]
Hij gaat ook tot Arnhem, het laatste stukje alleen als stoptrein langs Nijmegen Overkant Van De Brug, Elst en Arnhem Midden In Het Godvergeten Weiland.
Wanneer moet je dan met de trein? Van 11 t/m 26 augustus rijden er geen treinen tussen Zwolle en Deventerquote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:36 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik moet voor het eerst sinds jaren naar Groningen toe met de trein.
Vroeger stapte ik gewoon in Oss in, even overstappen in Zwolle, en ik was er. Nu moet ik ook overstappen in Nijmegen
Sinds wanneer gaat de intercity niet verder dan Nijmegen??
Ik dacht dat ie met de nieuwe dienstregeling tot Arnhem ging![]()
Tussen Amersfoort en Barneveld Noord wel. De rest van het traject wordt idd stapvoets gereden.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 00:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zohard rijden ze op de kippentrein toch niet ?
Dat was in 2006 hoorquote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:13 schreef Peterselieman het volgende:
Wanneer moet je dan met de trein? Van 11 t/m 26 augustus rijden er geen treinen tussen Zwolle en Deventer![]()
Dan zullen ze het wegens succes dit jaar nog een keer doen: http://www.ns.nl/pages/gewijzigdtreinverkeer.htmlquote:
Mja, lezen valt ook niet altijd mee natuurlijkquote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:21 schreef Automatic_Rock het volgende:
Dan zullen ze het wegens succes dit jaar nog een keer doen: http://www.ns.nl/pages/gewijzigdtreinverkeer.html
Is sterk afhankelijk van het aantal kunstwerken die nodig is, de ondergrond, waslijn, etc. Maar ordinair spoortje leggen moet meen ik zo'n 2 miljoen/km doen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:24 schreef von_Preussen het volgende:
Hoe duur is dat eigenlijk, 1 kilometer spoor leggen (enkel)?
Daar ben ik ook benieuwd naar. Er komt nog heel wat bij kijken om zo´n record daadwerkelijk de boeken in te krijgen. Goede administratie, getuigen, geknipte treinkaartjes enzovoort. Vaagheid helpt daarbij niet, we zullen het zien zodra het nieuwe Guinness recordboek bij de boekhandel ligt.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:31 schreef Peterselieman het volgende:
Even afwachten of ze bij het recordboek het door alle vaagheid omgeven record wel erkennen.
En niet te vergeten logs, alle treinnummers, in- en uitstapplaatsen, gecheckt op vertragingen door infrabeheerder etc. Komt echt heel veel bij kijken. Daarom hebben we daar vorig jaar met Rondje NL ook vanaf gezienquote:Op donderdag 9 augustus 2007 18:29 schreef Socios het volgende:
[..]
Daar ben ik ook benieuwd naar. Er komt nog heel wat bij kijken om zo´n record daadwerkelijk de boeken in te krijgen. Goede administratie, getuigen, geknipte treinkaartjes enzovoort.
We hebben die mogelijkheid inderdaad overwogen. Het zou dan gaan om de snelste tijd voor het bereizen van alle baanvakken die worden aangedaan door het binnenlandse reizigersverkeer.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 18:47 schreef Socios het volgende:
Ging het daar ook om een record dan, zo ja, welke?
Zomerdienstregeling in de 3700, Enkele DH-1quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel met aanzienlijk beter mat dan de 37 trouwens
valt me tegen danquote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:06 schreef Brembo het volgende:
[link]http://www.gelderlander.nl/dgbinnenland/article1730675.ece[/] Veolia heeft een boete gekregen van 20.000 euro. Vanwege te slechte informatievoorziening, niet eens te slechte treinen.
Lijkt mij ook, anders zeiden ze wel dat er vanaf 11 augustus t/m 26 augustus geen treinen reden, lijkt mijquote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
11 en 12 aug geen treinen, het geknutsel duurt tot 26 aug. Wel treinen van 13 tot 26 aug dusLijkt mij dan..
Is gewoon 2 dagen, misschien eff ballastbed uitbalancerenquote:Op donderdag 9 augustus 2007 21:29 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Lijkt mij ook, anders zeiden ze wel dat er vanaf 11 augustus t/m 26 augustus geen treinen reden, lijkt mij
goed plan :pquote:Op donderdag 9 augustus 2007 21:44 schreef Peterselieman het volgende:
de 3700 moet tussen de 17e en 26e in ieder geval wel rijden, want ik wil wel weer eens richting maaslijn en heuvellandlijn.
Nachtkaars ditquote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze doen er idd wel erg vaag over. Even afwachten of ze bij het recordboek het door alle vaagheid omgeven record wel erkennen.
Heb jij wat gehoord? Ik nietquote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het aantal kms is nog steeds niet vastgesteld zeker![]()
Netjesquote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:57 schreef Peterselieman het volgende:
Nog niets gehoord en op vragen gesteld in het gastenboek geven ze ook al geen antwoord zo te lezen. Nu komt toch sterk de vraag in me op of ze het record eigenlijk wel gebroken hebben.
quote:Inmiddels is (inderdaad: te elfer ure) besloten dat Connxxion geen plan V's hoeft in te leveren voor 1 september (het moment waarop NS de "zomer-uitsnijdingen" ongedaan gaat maken, feitelijk dus maandag 3 september). Op dat moment moeten er minimaal vier van de vijf terug zijn bij de NS. Klinkt dus als een (kort) uitstel van executie.
quote:Record met
af en toe een
ergernisje
vijf vragen
Mart Hopman en Hildebrand
van Kuyeren hebben het wereldrecord
treinreizen verbeterd.
Gisteren kwamen zij terug
van hun goededoeltrip
van 25.000 kilometer.
1 Waarom wilden jullie het record
verbeteren?
Met onze recordpoging wilden Mart
en ik de aandacht vestigen op Room
to Read, een non-profitorganisatie
die bibliotheken bouwt in ontwikkelingslanden.
Treinreizen en lezen
gaan prima samen, en omdat ze nu
een Nederlandse vestiging aan het
opzetten zijn, wilden we ze wat extra
publiciteit bezorgen. Omdat we
het record gebroken hebben, financiert
onze school, de Technische Hogeschool
van Amsterdam, de bouw
van een bibliotheek. De Franse tgvmaatschappij
heeft al onze treinkaartjes
betaald. Maar ik vind treinreizen
ook gewoon leuk. Het is comfortabel,
betrouwbaar en gezellig.
Ik heb al eens eerder een treinrecord
gebroken: in 1999 heb ik alle
provinciesteden bereisd in 12 uur
en 14 minuten.
2 Hoe hebben jullie de reis voorbereid?
Om het oude record van 21.090 kilometer
in een week te verbeteren,
moet je zoveel mogelijk kilometers
met een hogesnelheidstrein maken.
Daarom hebben we voornamelijk in
Frankrijk gereisd, omdat ze daar
een groot tgv-netwerk hebben. Een
plekje in de tgv moet je reserveren,
dus we hebben onze hele reis van
dag tot dag uitgestippeld. We hebben
bijvoorbeeld ook vertraging ingepland
als we minder dan tien minuten
overstaptijd hadden.
3 Geloven ze bij het Guinness
Book of Records wel dat jullie
de reis echt gemaakt hebben?
Om in het Book te komen moet je
onderweg bewijsmateriaal verzamelen.
Per reis hebben twee mensen
in de trein een getuigenverklaring
ondertekend, om te bewijzen
dat we echt in die trein hebben gezeten.
We hebben ook van elk treinstel
het nummer opgeschreven, en
op welk perron we vertrokken en
aankwamen.
4 Gaat het niet vervelen, een
week in de trein zitten?
Langer dan een week had het niet
moeten duren, ik ben blij dat het
achter de rug is. De eerste dagen
waren voorbij voordat we er erg in
hadden. Om de drie uur moet je
overstappen, in de tussentijd verzamel
je bewijsmateriaal en slaap of
lees je een beetje. Maar na een paar
dagen begonnen we ons te vervelen,
waren we moe en zaten we wel
eens af te tellen. Aan het einde van
de week hadden we af en toe een ergernisje,
maar geen ruzie. Als je
toch al moe bent, wil je wel eens
geïrriteerd reageren als je met je tas
ergens achter blijft haken.
5 Zie je wel iets van het landschap,
als je er met een tgv
doorheen zoeft?
De route Parijs-Marseille hebben we
zo’n vijftien keer gezien, dan ga je
op een gegeven moment wel bruggen
en stations herkennen. We zeiden
wel eens voor de grap dat we
daarom zo vaak op en neer gingen,
want bij driehonderd kilometer per
uur zie je inderdaad niet zoveel.
Eveline Bijlsma
Ja, leuk. Het zal welquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:57 schreef en_door_slecht het volgende:
Volgens een artikel in Trouw hebben ze 't inderdaad gebroken. Ook claimt die dude het record te hebben om alle provinciehoofdsteden aan te doen. In 12 uur en 14 minuten.
Dit was de tekst:
[..]
Idd, eerst zien dan geloven.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, leuk. Het zal wel
Logs en cijfers willen we zien
idd! wedden dat wij t kunnen verbeteren?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Idd, eerst zien dan geloven.
Mooi kunnen die Plan V's ingezet worden in de 3700, 8 bakken mat'64quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:52 schreef Peterselieman het volgende:
Nog even nieuws van Somda over de xx V'tjes:
[..]
Dat lijkt me een logische vervolgstap ja.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
idd! wedden dat wij t kunnen verbeteren?
Ze zijn officiëel voor het traject Gouda - Den Haag CS ivm Rampstadrail en de NS moet natuurlijk wel materieel voor het traject Almere - Amsterdam hebben, omdat de Hollandse Brug niet zo veel gewicht meer kan verdragen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:31 schreef Brembo het volgende:
[..]
Mooi kunnen die Plan V's ingezet worden in de 3700, 8 bakken mat'64.
De 3700 is nu mar 4 bakken, en 's avonds zelfs maar 2 bakkenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 17:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze zijn officiëel voor het traject Gouda - Den Haag CS ivm Rampstadrail en de NS moet natuurlijk wel materieel voor het traject Almere - Amsterdam hebben, omdat de Hollandse Brug niet zo veel gewicht meer kan verdragen.
de 3600quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 17:32 schreef Brembo het volgende:
[..]
De 3700 is nu mar 4 bakken, en 's avonds zelfs maar 2 bakken. Waar is de goeie ouwe tijd van getrokken materieel gebleven
.
Lucky You!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 17:33 schreef Luco het volgende:
Morgen weer bijna 3 uur in de trein zitten. Schiphol - Groningen!
Ik zou het niet weten. Het enige dat ik me kan bedenken is dat het een spoor is waar wagons op beladen kunnen worden of weg/railvoertuigen op de rails kunnen. Alhoewel dat ook op spoorwegovergangen kan.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:11 schreef vanOekelen het volgende:
Het is een heel stuk normaal, recht spoor, een paar kilometer lang, als ik me niet vergis is het het meest westelijke spoor na boxtel (vanaf den bosch gezien).
Dat is volgens mij een proefstuk voor ballastloos spoor (ingegoten spoorstaven o.i.d.).quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:11 schreef vanOekelen het volgende:
Het is een heel stuk normaal, recht spoor, een paar kilometer lang, als ik me niet vergis is het het meest westelijke spoor na boxtel (vanaf den bosch gezien).
quote:Aanpassing treintijden per 10 september
Sinds deze zomer hebben we op de spoorlijnen in Groningen en Friesland alle oude Wadlopers vervangen door nieuwe treinen. De snellere Spurt heeft minder tijd nodig voor de verschillende trajecten en hierdoor kunnen meer stops worden gemaakt. Dit betekent een betere dienstverlening voor inwoners van de plaatsen Sauwerd, Kropswolde, Sappemeer, Uithuizermeeden, Uithuizen, Zwaagwesteinde, Grijpskerk en Groningen Noord.
Daarnaast hebben we de klantreacties naar aanleiding van de dienstregelingwijziging in december 2006 geanalyseerd en deze, daar waar mogelijk, verwerkt in een verbeterde dienstregeling.
Arriva wil de reiziger zo snel mogelijk laten profiteren van de snelheid van de Spurt en de betere dienstregeling, daarom worden per 10 september al verbeteringen doorgevoerd. Wij lopen hiermee vooruit op de landelijke wijzigingen voor 2008. In december 2007 zullen de wijzigingen hierdoor naar verwachting minimaal zijn.
Vanaf maandag 27 augustus zijn de gratis nieuwe lijnfolders verkrijgbaar bij de Arriva Stores op de stations Groningen en Leeuwarden en bij de diverse verkooppunten. Sinds 1 juli zijn de nieuwe dienstregelingen al beschikbaar via www.arriva.nl.
Hieronder staan de aanpassingen per baanvak, zoals die per 10 september gelden.
Leeuwarden – Stavoren
• De dienstregeling wijzigt een paar minuten. Hiermee wordt de punctualiteit in Stavoren en Leeuwarden verbeterd.
• De sneltreinen naar Groningen vertrekken een minuut later. Hierdoor is er een ruimere overstap voor reizigers uit de richting Sneek.
Leeuwarden – Harlingen Haven
• De dienstregeling op dit traject is ongewijzigd.
• De sneltreinen naar Groningen vertrekken een minuut later. Hierdoor is er een ruimere overstap voor reizigers uit de richting Harlingen.
• Vanaf maart 2008 tot begin 2009 is er geen treinverkeer mogelijk tussen station Harlingen en Harlingen Haven in verband met werkzaamheden ter versterking van de zeekering van Harlingen. Gedurende deze periode zullen op dit deel van het traject bussen rijden.
Leeuwarden – Groningen
• De sneltrein vertrekt een minuut later uit Leeuwarden. Hierdoor hebben de reizigers uit de richtingen Sneek en Harlingen een betere aansluiting.
• Alle stoptreinen stoppen op alle stations, dus ook in Zwaagwesteinde en Grijpskerk!
Groningen – Nieuweschans
• Alle vertrek- en aankomsttijden zijn gewijzigd.
• Van maandag tot en met vrijdag, tussen 6:00 en 19:00 uur, rijden er meer treinen tussen Groningen een Zuidbroek. Reizigers kunnen 3 keer per uur naar en van Groningen reizen!
• Alle treinen stoppen op alle stations, dus ook in Kropswolde en Sappemeer-Oost!
• De dienstregeling tussen Nieuweschans en Leer is ongewijzigd.
Groningen - Roodeschool
• De dienstregeling is ongewijzigd.
• Alle treinen stoppen op alle stations, dus ook in Uithuizermeeden, Uithuizen, Sauwerd en op station Groningen Noord!
• In Groningen komt de trein in het vervolg aan op spoor 2a. Doorgaande reizigers richting Leeuwarden hoeven hierdoor minder ver te lopen.
Groningen - Delfzijl
• De dienstregeling is ongewijzigd.
harlingen haven - harlingen kan je ook lopen maaaahnquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 20:24 schreef Peterselieman het volgende:
Gelijk 2 opvallende dingen gezien:
- Bijna een jaar lang geen treinen naar de haven van Harlingen
- Stoptrein naar Roodeschool wel ongewijzigd, maar wel stoppen te Sauwerd (wat ie nu niet doet)
Ah, je hebt gelijk, dank je, ik vroeg het me al heel lang af, maar met ballastloos als zoekterm is er best veel over te vinden!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 19:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat is volgens mij een proefstuk voor ballastloos spoor (ingegoten spoorstaven o.i.d.).
Valt wel mee, de HSL is voor het grootste deel ballastloos gelegd. Alleen dan niet met ingegoten spoorstaven. Maar ingegoten spoorstaven wordt nu wel veel gebruikt op bruggen, scheelt een hoop herrie.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 20:49 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Ah, je hebt gelijk, dank je, ik vroeg het me al heel lang af, maar met ballastloos als zoekterm is er best veel over te vinden!
[...]
Het is alleen duurder om aan te leggen en het proeftraject bij Best was blijkbaar een beetje mislukt.
VIRM + Plan V is ook een raar gezichtquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 17:41 schreef Dichterbijer het volgende:
blijft toch raar een VIRM met een koploper er aanvastgekoppeld. Zag dat afgelopen week bij Zwolle... volgens mij ledig naar Onnen.
ja maar een nieuwe virm met een stok oude V op sleeptouw is toch wel iets anders xDquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 17:52 schreef Peterselieman het volgende:
Ach net zoiets is een koploper die op dienst zit en een buffel meeneemt richting Zwolle
nee t was 1!quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 18:28 schreef Peterselieman het volgende:
true, maar waren dat niet 2 V'tjes die achter die doedelzak hingen?
Mja, dan is iedereen het allang weer vergetenquote:Exacte afstand op 30 augustus bekend
zaterdag 11 augustus 2007 - De exacte afstand die wij hebben afgelegd wordt 30 augustus tijdens een persevent van TGV.com bekend gemaakt.
Op dit moment is wel duidelijk dat het oude record van 21.090 kilometer, dat stamde uit 1992 verbroken is. Het nieuwe record zal liggen rondom de 25.000 kilometer.
je kan ook via amersfoort - utrecht hoorquote:Op zondag 12 augustus 2007 18:15 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is wel zeker ja.
2 weken werkzaamheden tussen Zwolle en Deventer en dat net wanneer je een reisje naar het zuiden wilt maken. Dan maar de snelbus in![]()
Is minder snel als je ruim op tijd in Nijmegen wilt zijnquote:Op zondag 12 augustus 2007 18:47 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
je kan ook via amersfoort - utrecht hoor
Ben ik uiteraard niet blij mee, is weer een extra stop.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 20:24 schreef Peterselieman het volgende:
Gelijk 2 opvallende dingen gezien:
- Stoptrein naar Roodeschool wel ongewijzigd, maar wel stoppen te Sauwerd (wat ie nu niet doet)
Volgens mij kon je een overgangsbewijs 2-1 krijgen in Zwolle, maar dat weet ik niet zeker... Ik heb dit opgemaakt uit een reactie op OHIH:quote:
Even kijken of ik volgende week zo'n ding kan bemachtigenquote:maar bijvoorbeeld ook wat ik vandaag had, toen ik bij de vervangende bus Zwolle-Deventer vroeg of die eerste klas overgangsbewijzen weer uitgedeeld werden. "Nee hoor, echt niet," krijg ik als antwoord, terwijl ik de vorige dag iemand met zo'n foldertje heb zien rondlopen Dat noem ik nog eens goede dienstverlening... Ik zit bij elkaar opgeteld een uur lang in zo'n boutbus die met tachtig over de IJsseldijk sukkelt, en die medewerker is te beroerd om mij even zo'n foldertje te overhandigen
ach dat ding rijd harder! dus dan lijkt t tenminste op te schietenquote:Op zondag 12 augustus 2007 19:13 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Ben ik uiteraard niet blij mee, is weer een extra stop.
Schrale hondenquote:Op maandag 13 augustus 2007 21:07 schreef Peterselieman het volgende:
Schiet mij net te binnen dat sommige Arrivamachinisten voor vertrek de deuren al vergrendelen. Die overkwam mij toen ik net station Groningen noord opgelopen was om de trein naar Groningen CS te nemen. De trein stond met vergrendelde deuren de vertrektijd af te wachten. Moest aan de mcn vragen of ie de deuren even wilde ontgrendelen, voordat ik in kon stappen.
Ja, dat krijg je als je naast de keertijd-uitzittende trein een wc bouwt waar je 50ct voor moet lappen. Gaat iedereen even de trein in, op de spoorstaven schijten.quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Schrale honden
Zo heb je ook van die schoonmakers die de toiletten op slot gooien in Groningen, en tegen dat je in Amersfoort bent heb je niet eens meer zin om te vragen of ze opengemaakt kunnen worden
*rittalsleutel inpakt.
Bron: Edestad.nl door Wouter van Dijkquote:Nieuwe Valleilijntreinen rijden pas eind september
BARNEVELD - Connexxion slaagt er niet in om vanaf begin september de dienstregeling op de Valleilijn uit te voeren met nieuwe treinen. Deze week wordt gestart met het testen van de eerste 'Protos' tussen Amersfoort, Barneveld en Ede-Wageningen. Deze trein wordt begin september ingezet voor personenvervoer. Connexxion verwacht dat de andere vier nieuwe treinen eind september kunnen rijden.
,,Het is nog even de vraag of die doelstelling gehaald wordt, omdat we vertraging hebben opgelopen bij het testen van de treinen", zegt woordvoerder Herman Opmeer van Connexxion. Het eerste treinstel is getest op een baanvak nabij Eindhoven alvorens deze is toegelaten op het Nederlandse spoor. De overige vier stellen staan nog bij de fabriek in Duitsland en moeten nog worden getest. ,,We zullen in de loop van de weken om de beurt een extra nieuwe trein inzetten op de Valleilijn. Lukt dat niet op tijd, dan kunnen we gebruik maken van reservemateriaal van de NS.
De eerste nieuwe Protos, vervaardigd door de Duitse fabrikant Fahrzeug Technik Dessau, gaat testritten maken om de machinisten in te werken. ,,De trein rijdt tussen de gewone gele treinen en zal af en toe ook op de stations stoppen'', licht Opmeer toe. ,,Als alles meezit kunnen we deze per 1 september inzetten voor personenvervoer.
Dat moet ook wel, want Connexxion moet vanaf die datum twee gele treinstellen inleveren bij de Nederlandse Spoorwegen. ,,Aan het eind van de vakantie hebben wij die treinstellen zelf hard nodig, voornamelijk voor het baanvak Zoetermeer-Den Haag", zegt NS-woordvoerder John Krijgsman. ,,Het huurcontract voor de twee treinstellen loopt tot 1 september. Maandag 10 september moet Connexxion nóg twee treinstellen inleveren. De vijfde kunnen ze voorlopig nog gebruiken, uiterlijk tot november. Komt Connexxion onverhoopt toch in de problemen, dan hebben we nog wat Wadlopers, oude dieseltreinen uit Groningen, achter de hand.''
Connexxion zet verspreid over de maand september vijf nieuwe Protos-treinstellen in op de Valleilijn. ,,Met de komst van de nieuwe treinen hebben we geen capaciteitsproblemen meer", stelt Connexxion-woordvoerder Herman Opmeer. De vijf nieuwe treinen moeten het materieel van de Nederlandse Spoorwegen uit de jaren zestig vervangen dat nu nog op de Valleilijn rijdt. Ondanks het feit dat Connexxion afgelopen half jaar diverse keren te maken kreeg met materieeltekort, omdat er maar vijf NS-treinstellen beschikbaar zijn, denkt het vervoersbedrijf toch dat vijf nieuwe treinstellen garant kunnen staan voor een volwaardige dienstregeling.
,,In de eerste plaats omdat deze nieuwe treinen makkelijker te repareren zijn", zegt Opmeer. ,,Het NS-materieel moest voor reparatie altijd een brug op om van onderaf hersteld te worden. De Protos kan van bovenaf reparaties ondergaan en daarmee valt tijd te winnen."
In de tweede plaats moet de nieuwe werkplaats van Connexxion in Amersfoort tijdwinst opleveren. ,,Nu moet elke trein voor onderhoud nog naar Amsterdam, vanaf half september kunnen we gebruik maken van onze eigen werkplaats." Connexxion begint maandag met testritten op het baanvak Amersfoort-Apeldoorn met het eerste nieuwe treinstel. ,,De machinisten moeten nog oefenen met de Protos.''
,,Daarnaast moeten we kijken of de snelheid van 140 kilometer per uur gehaald gaat worden. Die is nodig om de huidige dienstregeling te handhaven'', vervolgt de woordvoerder van Connexxion. ,,De treinen kunnen een topsnelheid van 160 kilometer per uur halen, dus dat moet normaal gesproken geen problemen opleveren."
Tot nu toe is één Protos getest in Brabant en staan er nog vier bij de fabrikant in Duitsland. Elk nieuw treintoestel moet op last van de Inspectie Verkeer en Waterstaat tests ondergaan, voordat het wordt toegelaten op de Nederlandse spoornetwerk, zegt IVW-woordvoerder Maartje Verweij. ,,We geven per trein een certificaat af als door ons erkende organisaties akkoord geven. We controleren dat steekproefsgewijs.''
De Protos, een moderne blauwe trein met witte snuit, is speciaal ontwikkeld voor Connexxion en rijdt nog nergens elders. De trein bevat jongerencoupés met videoschermen en luxe eersteklascoupés, al zijn er wel minder eersteklasstoelen; van de 168 zitplaatsen zijn 154 plaatsen tweede klas en slechts 14 eerste klas. Volgens Connexxion bieden de nieuwe treinen ruim veertig extra zitplaaten en meer staruimte. De vervoerder verwacht dat hiermee het probleem van te volle treinen in de spits snel is verholpen.
gewoon een elektronisch slot op de deur?quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:17 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Ja, dat krijg je als je naast de keertijd-uitzittende trein een wc bouwt waar je 50ct voor moet lappen. Gaat iedereen even de trein in, op de spoorstaven schijten.
Wel een goede optie eigenlijk. Want ik vind het maar zot dat er chemische toilletten in treinen moeten zitten, terwijl alles maar laten lopen binnen stations ook wat gek is.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:02 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
gewoon een elektronisch slot op de deur?
lijkt me wel koppelbaar aan ATB ofzo
Met een explosie en veel ontspoorde wagons, ben benieuwd wat we hier morgenochtend over horen...quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:20 schreef en_door_slecht het volgende:
Russisch treintje die het niet meer doet, ergens tussen St Petersburg en Moskou.
W.s. krijgen we te horen dat er een berg homo's of moslims een staatsgreep wilden plegen. Zo gaat dat meestal in het Rusland van Poetin.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 00:09 schreef SNArky het volgende:
[..]
Met een explosie en veel ontspoorde wagons, ben benieuwd wat we hier morgenochtend over horen...
3700 naar Nijmegen lijkt me en hopelijk een plaatsje bemachtigen in de Maasloper. Via Den Bosch is om, alleen naar Roermond is het geloof ik evensnel.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:42 schreef von_Preussen het volgende:
Ik moet Vrijdag van Deventer naar Venlo, om vervolgens de trein naar Duitsland te pakken. Aangezien je dan altijd een bepaalde trein moet hebben, is het zaak op tijd in Venlo te zijn. Kan ik dan de Maaslijn pakken of is het daar nog steeds zo'n bende dat ik beter kan omreizen via Nijmegen en Den Bosch?
Geef toe, 50 ct is ook gewoon pure afzetterijquote:Op maandag 13 augustus 2007 22:17 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Ja, dat krijg je als je naast de keertijd-uitzittende trein een wc bouwt waar je 50ct voor moet lappen. Gaat iedereen even de trein in, op de spoorstaven schijten.
Ja, dat je dat niet wil snap ik ook wel. Maar doe dan die plee wel weer even OPEN zodra je wegrijdt. Of zo.quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:17 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Ja, dat krijg je als je naast de keertijd-uitzittende trein een wc bouwt waar je 50ct voor moet lappen. Gaat iedereen even de trein in, op de spoorstaven schijten.
Niet elk balkon is even geschikt, dus als je boze blikken van medereizigers wilt besparen omdat je de tussendeur blokkeert, bij het instappen even opletten. Naast de deuren van de grotere balkons staat een fiets-logootje. Al zal het op zaterdag wel meevallen met de drukte.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 01:36 schreef brainster het volgende:
Ik mag zaterdag of zondag mooi met de fiets in de hand per trein van den bosch naar nijmegen. Kan ik op elk willekeurig balkon mijn fiets plaatsen of zijn er speciale balkon's of weet ik wat?
Of is dat bij ICRm niet (meer)? Ik weet het niet meerquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 10:35 schreef JDude het volgende:
Naast de deuren van de grotere balkons staat een fiets-logootje.
aan de ATB doos binden.. elektronisch slot er op! trein rijd onder de 40km/h? schijtdoos van de buitenkant afgesloten!quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 10:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat je dat niet wil snap ik ook wel. Maar doe dan die plee wel weer even OPEN zodra je wegrijdt. Of zo.
Chemische toiletten in de trein? volgens mij is dat nog (bijna) nergens het geval op niet grens overschrijdend materiaalquote:Op maandag 13 augustus 2007 23:06 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Wel een goede optie eigenlijk. Want ik vind het maar zot dat er chemische toilletten in treinen moeten zitten, terwijl alles maar laten lopen binnen stations ook wat gek is.
Denk eens na malle eppiequote:Op dinsdag 14 augustus 2007 11:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
aan de ATB doos binden.. elektronisch slot er op! trein rijd onder de 40km/h? schijtdoos van de buitenkant afgesloten!
De Senseo op de bok aan de ATB hangenquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 12:05 schreef JDude het volgende:
Allerhande apparatuur aan de ATB gaan hangen, liever niet zeg.
"Dames en heren, in verband met een defect toilet rijden wij vandaag niet verder dan Tilburg."
Das kut als je kop maken moetquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 12:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De Senseo op de bok aan de ATB hangenKrijg je een beetje het Speed-idee: snelheid mag niet lager worden dan 40
neuh dan heb je gewoon pech!quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 12:05 schreef JDude het volgende:
Allerhande apparatuur aan de ATB gaan hangen, liever niet zeg.
"Dames en heren, in verband met een defect toilet rijden wij vandaag niet verder dan Tilburg."
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 12:22 schreef Dichterbijer het volgende:
Ik zie het alweer... de fantasie is weer onuitputtelijk
Laat ze liever veilig rijden... en die toilet: kaartje kopen bij de conducteur voor gebruik... hebben die conduc's weer een leuk baantje erbij
Ik zal in het weekend goed kijken, en anders de HC ofzo lastigvallen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 10:35 schreef JDude het volgende:
[..]
Of is dat bij ICRm niet (meer)? Ik weet het niet meer.
whehe!quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 13:07 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Ik krijg dan net zo'n pinpas idee... Pas erdoor, code intoetsen en schijten maar!![]()
of gewoon een vee rooster ipv een vloer!quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 13:19 schreef Eix het volgende:
Of je maakt gewoon een gesloten toilet systeem...
gewoon net als in een VIRM ? dat is volgens mij gewoon 1 geheel?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 15:43 schreef Wadloper het volgende:
Gadver! Doe dan maar gewoon een normale wc, zonder al te veel voegen. De wc's van ICM hebben dat namelijk, en al dat urine trekt die voegen in omdat het niet wordt schoongemaakt tussendoor. Daarom ruikt het daar ook zo erg naar urine...
Verdacht pakketje tussen Wolvega en Akkrumquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 17:05 schreef Dichterbijer het volgende:
Wie heeft de pijp aan maarten gegeven op station Heerenveen?
Trienverkeer ligt daar plat...
Ja, de Nasjoale Friekse Partij gaat op de IRA tour.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Verdacht pakketje tussen Wolvega en AkkrumMoet een onderzoeksteam uit Culemborg komen
NU.nl
Neen, den poschtcoutsch uit Cuylenborgch isch noch onderweechs.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 18:39 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Ja, de Nasjoale Friekse Partij gaat op de IRA tour.Is er nu niemand die dat pakketje even een schop kan geven zodat die treinen er weer langs kunnen?
Sensatie!quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Verdacht pakketje tussen Wolvega en AkkrumMoet een onderzoeksteam uit Culemborg komen
NU.nl
Gevaar geweken.. EOD is al aan het pakken :pquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 18:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Er gebeurt nogeens wat in Scharrel-Uierstan
bij voorkeur met een VIRM?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Beste test: gewoon met een trein vol gas er overheen peren
Kreukelzone op de goeie plek hequote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
bij voorkeur met een VIRM?
Hoe stel je je dat voor?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:24 schreef vanOekelen het volgende:
Mogelijkheid B valt sowieso altijd te voorkomen door eerst een vraag te stellen.
ik gok optie C!quote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe stel je je dat voor?
D_F: "Hallo. Als ik een retourtje Roosendaal-Neerpelt wil kopen bij u, kost me dat dan 50 cent?"
Loketpipo: "Nee"
mja, daar ben ik dus ook een beetje bang voor iddquote:
niets boeken.. maar toch boekingskosten.. mag dat wel van de wet? :pquote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
mja, daar ben ik dus ook een beetje bang voor idd
terwijl er gewoon van ze leve nooit iets GEBOEKT wordt, moet ik vrolijk 3,50 BOEKINGSkosten gaan betalen, vuile teringzwendelaars.
Platschieten die neukfoutenquote:103 Teletekst wo 15 aug
***************************************
Trein Dordrecht bekogeld met stenen
***************************************
` Onbekenden hebben gisteravond stenen
gegooid naar een trein die het station
Dordrecht Stadspolders binnenreed.Er
raakte niemand gewond,maar er sneuvelde
wel een aantal ruiten van de trein.
De machinist is doorgereden naar het
volgende station,maar ging daarna niet
verder vanwege de schade aan de trein.
Een 17-jarige jongen heeft aangifte
gedaan van poging tot mishandeling en
poging tot doodslag.Hij liep op het
perron toen de stenen werden gegooid.
Hij werd niet geraakt.
De daders zijn spoorloos.De politie
verzoekt geuigen van het incident zich
te melden.
***************************************
volgende nieuws financieel sport
Mja, ik kan ook slaande oorlog gaan staan maken achter die balie, en dan zeggen "Flikker maar op, ik ga wel liften"quote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:49 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
niets boeken.. maar toch boekingskosten.. mag dat wel van de wet? :p
op de koppeling ?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja, ik kan ook slaande oorlog gaan staan maken achter die balie, en dan zeggen "Flikker maar op, ik ga wel liften"
als de automaat stuk is betaal je ook geen toeslag?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Zou het niet eens handig en bijvoorbeeld rechtvaardig zijn als
1) ALLE bestemmingen in Belgie, Luxemburg, Nordrhein-Westfalen en Niedersachsen bij een NS-kaartautomaat gekocht kunnen worden;
2) Die toeslagen-lulkoek alleen zou gelden voor kaartjes die OOK in de automaat getrokken hadden kunnen worden?
Nou ja, zelfs dat niet eigenlijk. Personeelskosten dienen gewoon betaald te worden uit de opbrengst van de kaartverkoop. Nou loop je iedere keer te betalen voor je service. Eingenlijk vind ik DAT al niet kunnen, maar goed.
Ja, maar daar gaat het nu niet omquote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:57 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
als de automaat stuk is betaal je ook geen toeslag?
als je een wizzl ofzo hebt en je koopt vreten dan lukt t vaak ook wel om die 50CT kwijt te spelen :pquote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar daar gaat het nu niet om
zucht..quote:Op woensdag 15 augustus 2007 19:02 schreef Dr_Flash het volgende:
ook daar gaat het niet om. Dat lukt in een toilet ook wel op het station, as opposed to in de trein.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |