abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 31 juli 2007 @ 22:46:00 #1
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52003465

Hier alweer deel 77 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:

eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag Voor meer informatie kun je ook op de site van Rolandrail terecht.
Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek.

Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden.

Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders:
Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen.
DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster.
PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund.
De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs.

Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?

Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS). Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Leeuwarden-Groningen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans-Leer en sinds 10 december 2006 in de randstad (met Plan V) op Dordrecht-Geldermalsen. Arriva voert de dienstregeling in het noorden momenteel uit met Wadlopers, Buffels en Spurts (GTW's), uiteindelijk moeten op alle Arriva-lijnen alleen Spurts overblijven.

Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.

Syntus is actief in Twente en de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Mariënberg in de spitsuren ter versterking. Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint.

Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede=Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. De lijn wordt door Syntus in opdracht van Connexxion geëxploiteerd met twee rood bestickerde (omdat het lijntje onder "Twents" valt) Linten. Sinds Mei 2007 wordt er een halfuursdienst gereden met eindelijk een goede aansluiting op de trein naar Emmen.

De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet.

Veolia is in Nederland wat betreft het gebruik van het spoor een nieuwkomer. Sinds 10 december onderhoudt dit Franse bedrijf de treindienst tussen Nijmegen en Roermond (Maaslijn) en tussen Maastricht Randwijck en Kerkrade Centrum (Heuvellandlijn). Hiervoor wordt in eerste instantie materieel gehuurd, wat er op neerkomt dat er op beide trajecten met bestaand NS-materieel gereden wordt, namelijk de DH1/2 (Wadloper) en Mat '64 (Plan V). Nadeel van de Wadlopers is dat ze te langzaam zijn, en dat er te weinig van zijn, waardoor de geplande kwartiersdienst op de Maaslijn niet gehaald kan worden.
Vanaf december 2007 gaat Veolia op de Maaslijn rijden met nieuw spul, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. De trein gaat zo uitzien:

Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor:
RandstadRail

Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl

De NS heeft een groot arsenaal aan treinen. Om de OP nog een beetje overzichtelijk te houden kun je hier al het materieel van de NS bekijken.

Naar de NS Treinen Wiki >>

Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu zou er een tram moeten rijden van de HTM (tweedehandsje uit Hannover), maar het ding is al sinds half april kapot.

Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden.

Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.

NSI houdt zich vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend)

De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt.

De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede.
De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren.

Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc.

Thalys.

Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!!
deze OP is hier te vinden

En voorts geldt:

Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Tevens is het huilen over de \'lange\' OP ook not done. Iedereen kan en mag meedenken over de OP, maar ga niet klagen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 31 juli 2007 @ 22:50:57 #2
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_52003663
Tof

(misschien moeten de meest recente delen er ook nog wel ff in )
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 31 juli 2007 @ 22:53:52 #3
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_52003774
Zo, net terug van een middagje Frankfurt - Sittard.

Erg tof dat ik met mijn interrail ticket in de Thalys mag tussen Aachen en Köln zonder verdere toeslag.

Helaas trouwens geen foto's want mijn cam gaf bij vertrek alweer meteen de geest. Maar donderdag ben ik verlost van dat brakke kutding.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 31 juli 2007 @ 22:54:20 #4
Maffe Fries
pi_52003797
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Tof

(misschien moeten de meest recente delen er ook nog wel ff in )
Staan nu in de wiki

Was er al mee bezig namelijk
  dinsdag 31 juli 2007 @ 23:02:48 #5
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_52004091
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 22:53 schreef Eix het volgende:
Zo, net terug van een middagje Frankfurt - Sittard.
Hoe HARD ging het?

en schiet idd eens op met die nieuwe cam
  dinsdag 31 juli 2007 @ 23:03:04 #6
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_52004100
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 22:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Staan nu in de wiki

Was er al mee bezig namelijk
tofheid
  dinsdag 31 juli 2007 @ 23:17:15 #7
106942 Eix
pi_52004622
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hoe HARD ging het?

en schiet idd eens op met die nieuwe cam
De cam is net besteld. Heb ik waarschijnlijk donderdag.

Maar goed, tot Düren ging het in elk geval niet harder dan 160 oid, daarna versnelde de Thalys aardig dus zal wel naar de 250 zijn gegaan (max snelheid daar). Op de NBS Koln Frankfurt reden we zo rond de 300.
Between their legs
(Don't you find ?)
  dinsdag 31 juli 2007 @ 23:23:35 #8
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_52004864
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 23:17 schreef Eix het volgende:

Op de NBS Koln Frankfurt reden we zo rond de 300.
Ja ik wou zeggen, 250 kan je zowat overal wel rijden daar Ik heb er destijds niet echt op gelet, heb nooit hoger dan 268 op de display zien staan, maar het was donker, en het ging HARD
pi_52010842
quote:
Oh okee, of we maar even willen doen dat we de afgelopen jaren MAAR 1,50 hebben hoeven betalen voor iets wat in Duitsland voor 89 cent kan. Maar het ligt aan de marktprijzen hoor, echt waar!
Weet je wat het allermooiste is? Inkoop kost dat kopje koffie 17 cent. En dat is inclusief beker, roerstaafje, suiker, melk, zoetje, deksel en de koffie zelf.
* Whatever floats your goat!
pi_52011467
De Betuwelijn is nog steeds niet in gebruilk lees ik net op Teletekst
pi_52012473
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 10:20 schreef Niec het volgende:
De Betuwelijn is nog steeds niet in gebruilk lees ik net op Teletekst
Ze blijven maar klote daar, gelukkig ben ik nog niet wezen kijken had ik voor niks hele tijd gestaan.
............................
pi_52014195
Sta je daar als spottert te wachten
of als actiekneus van groenlinks vastgeketent aan de rails
pi_52014326
Aanrijding-met persoon Putten
Tussen Zwolle en Amersfoort moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door een aanrijding met een persoon rijden er tussen Amersfoort Vathorst en Harderwijk geen treinen.
* Doorgaande reizigers tussen Zwolle en Amersfoort kunnen omreizen via Deventer.

Aardig stukje omkachelen daar doe ik het voor..!!
pi_52014652
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 12:09 schreef Willy84 het volgende:
Sta je daar als spottert te wachten
Die actiekneuzen daar moet je gewoon overheen rijden
pi_52015828
Ja, wat een stelletje losers
pi_52016116
quote:
Per trein 25.000 kilometer afleggen in één week. De Delftse student logistiek, Hildebrand van Kuyeren, doet het. Samen met een klasgenoot wil hij het wereldrecord treinreizen verbreken. Dat record staat al sinds 1992 op de naam van drie Britten. Hildebrand vertrok afgelopen maandag en hoopt dat over een week het record op zijn naam staat.
dat is best knap. Gewoon als een malle op en neer janken met de TGV van Marseille naar Parijs of zo? Weet iemand hier meer over? (Was een klein stukje op nu.nl)
  woensdag 1 augustus 2007 @ 14:45:17 #17
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_52018224
Was vanochtend op de radio... ze hebben ook een website kennelijk, 25000kilometer.nl ofzo, even googlen!
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 augustus 2007 @ 15:06:10 #18
Maffe Fries
pi_52018770
Linkje naar de 25000km site

Ze maken nogal wat rondjes door Frankrijk zo te lezen
pi_52018830
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 12:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die actiekneuzen daar moet je gewoon overheen rijden
Ik vind vastgeketent aan een dwarsligger verhongeren zelf beter voor het milieu
pi_52022915
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 15:06 schreef Peterselieman het volgende:

Ja, beetje eenzijdig, wel. Aan de ene kant totaal niet mijn ding, aan de andere kant ontzettend WEL natuurlijk
  woensdag 1 augustus 2007 @ 18:36:10 #21
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_52023690
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 12:09 schreef Willy84 het volgende:
...
Dan richt je je op en zie je 'Blijf gerust liggen, er kan nog een trein komen'
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
pi_52024542

Merk en type: onbekend
Eigenaar: onbekend
Land van herkomst: België
Datum: 29 juli 2007
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen bij Fotorit retourtje Antwerpen
pi_52024640
Lees: "ga eens PICS posten kneusjes"

joa boas
pi_52025738
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 15:06 schreef Peterselieman het volgende:

Ze worden dan ook gesponsord door TGV.com .
pi_52026493
Is dat een record dat in het Guinness Book of Records staat/ komt?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 augustus 2007 @ 20:35:24 #26
Maffe Fries
pi_52026547
Geen idee. Of wil jij dat record ook op je naam hebben staan?
pi_52026743
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 20:35 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb ergens gelezen dat daar idd sprake van was. Maar ik denk eeerlijk gezegd dat ze de 25k niet gaan halen hoor Maar een verbetering van het staande record (21.090) zit er op zich wel in. En dan kunnen wij volgend jaar weer leuk wat gaan organiseren hmm?
pi_52026901
Nee serieus, wat ik al eerder zei: dat constant op en neer janken om kilometers te trappen dat schiet niet echt op, vind ik zelf. Veel kilometers in weinig tijd is natuurlijk hartstikke prima, maar als ik 1000 km wil maken in NL ga ik ook niet 2 keer Den Haag - Groningen op en neer janken. Ook eens wat anders zien en zo

Wereldrecord? Als ik een wereldrecord neer zou willen zetten, dan is het iets als "meeste dagen op rij minimaal 100 spoorkilometers" en dat dan gewoon een jaar of 3 volhouden. Zoiets lijkt me haalbaar.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 augustus 2007 @ 20:47:41 #29
Maffe Fries
pi_52026914
Zit wat in op zich
pi_52027286
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 20:35 schreef Peterselieman het volgende:
Ik had nog nooit van dat record gehoord. Ik ken nog wel een ander Guinness record waarbij het erom gaat dat men in een tijdsbestek van 24 uur door zoveel mogelijk verschillende landen reist, dat record staat nu 11.
pi_52027348
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 21:00 schreef Socios het volgende:

[..]

Ik had nog nooit van dat record gehoord. Ik ken nog wel een ander Guinness record waarbij het erom gaat dat men in een tijdsbestek van 24 uur door zoveel mogelijk verschillende landen reist, dat record staat nu 11.
Heb je daar een bron van? Hoe lang staat dat al? Dat lijkt me op zich niet onhaalbaar sinds de versplintering van oost-europa
  woensdag 1 augustus 2007 @ 21:08:54 #32
164283 Luco
Buongiorno!
pi_52027571
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 13:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

dat is best knap. Gewoon als een malle op en neer janken met de TGV van Marseille naar Parijs of zo? Weet iemand hier meer over? (Was een klein stukje op nu.nl)
14 keer Parijs - Marseille geloof ik
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  woensdag 1 augustus 2007 @ 21:12:40 #33
164283 Luco
Buongiorno!
pi_52027714
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 12:14 schreef Willy84 het volgende:
Aanrijding-met persoon Putten
Tussen Zwolle en Amersfoort moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door een aanrijding met een persoon rijden er tussen Amersfoort Vathorst en Harderwijk geen treinen.
* Doorgaande reizigers tussen Zwolle en Amersfoort kunnen omreizen via Deventer.

Aardig stukje omkachelen daar doe ik het voor..!!
Ik heb daar echt HE-LE-MAAL niks van gemerkt... Had rond 13.00 de IC naar Groningen vanaf Amersfoort, en ben gewoon via Putten ed. gereden.

Wel maakte de ICM een HEEL vreemd geluid, alsof er iets heel erg aanliep, en de coupé trilde ook helemaal... Bij Zwolle, en tussendoor nog een keer dat geluid. Te Zwolle werden we allemaal verzocht uit te stappen, ivm. een defect. Bleek er iets aan de trein te hangen ofzo, wat gezien was door mensen die langs het spoor werkten. Wat ik knap vond, was dat ze na het afkoppelen binnen 5 minuten al een vervangend treinstel hadden geregeld (weliswaar ICM-III ipv. ICM-IV)... Maar goed, de 4218 is nu dus kapot...
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_52027748
Niet alle records staan steeds weer in alle Guinness edities. Maar deze staat in de Engelse editie van 2000: "Most countries traveled through 24 hours".

Ik heb net ook even de Nederlandse editie van 2002 erbij gepakt en daar staat inderdaad het record in waar het hier boven over gaat: "Grootste afstand per trein in zeven dagen".

Verder staat er voor de liefhebber nog een ander record in: "Grootste afstand per trein". Hierbij heeft iemand wereldwijd in minder dan vier maanden 128.492 kilometer per trein afgelegd, zonder tweemaal over hetzelfde traject te rijden.
pi_52027770
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 21:08 schreef Luco het volgende:

[..]

14 keer Parijs - Marseille geloof ik
ja dat is het idd, heb die site inmiddels gezien. Nou ja, maar eens kijken hoe ze het er vanaf brengen
pi_52027791
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 21:13 schreef Socios het volgende:
Verder staat er voor de liefhebber nog een ander record in: "Grootste afstand per trein". Hierbij heeft iemand wereldwijd in minder dan vier maanden 128.492 kilometer per trein afgelegd, zonder tweemaal over hetzelfde traject te rijden.
Kijk, en dat maakt het dan weer WEL knap
pi_52027869
Was ist rot und stinkt wie Klo? Das ist ein Fahrzeug von DB Regio
pi_52027964
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Kijk, en dat maakt het dan weer WEL knap
Ja, is net even wat anders dan dat ´Franse´ record waarbij het erom gaat om zoveel mogelijk kilometers te rijden binnen een week binnen Frankrijk.
pi_52028354
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 21:21 schreef Socios het volgende:

[..]

Ja, is net even wat anders dan dat ´Franse´ record waarbij het erom gaat om zoveel mogelijk kilometers te rijden binnen een week binnen Frankrijk.
Mwoa, dat ze frankrijk hebben uitgezocht moeten zij weten, prima Ik vind absoluut niet dat dat net zo stinkt als die snelheidsrecordpoging waar ze constant liepen klaar te komen op hoe geweldig frankrijk wel was en alles Dat was idd om op te spouwen ja

Maar wat meer variatie in de route was leuk geweest ja
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 augustus 2007 @ 22:52:05 #40
Maffe Fries
pi_52030948
Dit is wel een leuk locje:

woensdag 1 augustus 2007 @ 23:22:00 #41
136283 knars
Teethgrinder
pi_52031893
Ik zie wel wat in een poging het duurrecord lightrailsurvival op de RijnGouwelijn te breken... maar das alleen voor de echte doorzetters natuurlijk.
pi_52033535
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 23:22 schreef knars het volgende:
Ik zie wel wat in een poging het duurrecord lightrailsurvival op de RijnGouwelijn te breken... maar das alleen voor de echte doorzetters natuurlijk.
rijden daar nog treinen dan?

zijn t geen bussen zonder banden?
pi_52037629
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 23:22 schreef knars het volgende:
DAT is pas onzin Dan kan je nog beter het Castellumtrammetje pakken, als je zo nodig moet afzien
pi_52041083
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 09:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

DAT is pas onzin Dan kan je nog beter het Castellumtrammetje pakken, als je zo nodig moet afzien
dan haal je je record toch nooit? dat ding staat toch nog steeds aan de kant zijnde defect?
pi_52041125
Gisteren Leer (Ostfriesland)

Ten noorden van Leer (Ostfriesland) passeert DB 111 092 met de Regionalexpress Emden - Oldenburg(Oldb) bestaande uit n-wagen, ex Silberling-rijtuigen.

Even later gevolgd door de 101 089 met de Intercity Norddeich Mole - Luxembourg.

Een goed beladen autotransporttrein met voorop de 155 180 dendert door het station heen.

Vervolgens wordt het stoptreintje van Arriva richting Groningen klaar gezet voor vertrek. Stel 229 bij vertrek.

Een RegionalExpress naar Münster(Westf) welke elk uur rijden over de Emslandstrecke. Lok is de 111 141.

En de volgende Intercity naar Luxembourg vertrekt uit Leer met lok 101 069 welke de trein tot Koblenz zal brengen.

In de Tussenklappenpolder tussen Zuidbroek en Veendam passeert de Veendam Shuttle met loks MRCE513-9 en de 5814.

[ Bericht 15% gewijzigd door Zug-Chef op 02-08-2007 20:18:43 ]
pi_52041136
ja, nou ja boeiend. Die lightrail knotst ook maar tegen auto's aan en zo. EN einde dienst moet je er sowieso uit. Geen lol aan
pi_52041228
Lekker weertje in Leer Zug!
  donderdag 2 augustus 2007 @ 12:39:43 #48
136283 knars
Teethgrinder
pi_52042282
Auto's, storingen... Dat is toch juist de uitdaging, om met al die mogelijke obstakels zo lang mogelijk de lightrail te overleven?
pi_52042462
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 12:39 schreef knars het volgende:
Auto's, storingen... Dat is toch juist de uitdaging, om met al die mogelijke obstakels zo lang mogelijk de lightrail te overleven?
rolletje ducttape?
pi_52043099
Mooie foto´s! Leuk ook die IC van Norddeich naar Luxemburg. Ben ooit eens in Norddeich geweest om naar een Duits waddeneiland te gaan, echt mooi dat je van zo´n relatief kleine (haven)stad helemaal naar Luxemburg kunt.
pi_52043296
Hoe is dat Norddeich eigenlijk, en dan vooral het Mole station? Helaas is google earth daar nog te wazig.
pi_52043550
Ik heb alleen het station bij de haven gezien. (Was met de auto). Toen uiteraard even op het station gekeken en die IC naar Luxumburg op de vertrekstaten gezien. Niet zo heel bijzonder station verder. Enkel spoor en vlak aan het water waar de boten vertrekken.
pi_52043704
Norddeich Mole ligt echt belachelijk dicht bij Norddeich zelf, ligt precies 1 overweg en nog 50-100 meter tussen geloof ik. Friedrichshafen Hafen en Stadt liggen verder uit elkaar.

Kijk maar, links boven in de hoek.

[ Bericht 27% gewijzigd door Dr_Flash op 02-08-2007 13:34:25 ]
pi_52045075
Jammer dat het zo afgelegen ligt waardoor je een halve dag kwijt bent om ff op en neer te gaan vanuit Leer.
pi_52053967
Hee Zug, ik kan je foto's helaas niet zien.

Als halfbloed Noord-Duitser heb ik echter uitermate veel belangstelling ervoor, ligt je webspace er mischien uit of spaced mijn PC hem?
pi_52054081
Ik kan ze wel gewoon zien, via het knopje homepage.
Klik anders eens op deze link: http://home.wanadoo.nl/bjornnielsen/spoorvinder/index.htm

edit: ze doen het inderdaad niet op de vorige pagina van dit topic. Vreemd, ze staan wel gewoon online en werkend ook. Apart.. Nouja op mn website staan ze ook, die doen het wel
pi_52054805
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 14:15 schreef Zug-Chef het volgende:
Jammer dat het zo afgelegen ligt waardoor je een halve dag kwijt bent om ff op en neer te gaan vanuit Leer.
Ik ga daar nog wel een dagje heen hoor Lijntje naar Norddeich Mole, in Emden het zijtakje naar Emden Aussenhafen, en dan via (jaja ) Papenburg (Ems) naar Rheine, en op de terugweg nog even Schüttorf meepikken.
pi_52069533
Mja waarom ook niet, heb vanaf september toch maandnetkaart, dus kan ik wel ff meegaan
pi_52071227
dacht gister op de kaartautomaat te lezen dat zo een netkaart 309 euro kostte
pi_52071326
Ja klopt En de baas vergoed het
pi_52076938
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 13:06 schreef Zug-Chef het volgende:
Doe mij maar een Ov studentenkaart
pi_52077338
Leuke foto's Zug, thanks for sharing!
pi_52079948
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 13:06 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik wil ook wel een klusje in Deventer eigenlijk dan Een maandkaart op dat debielenlijntje Ut - Amf is ook al 111,20 voor zo'n schijtstukkie
pi_52080867
De baas bulkt toch van het geld
pi_52081984
Mwoa, mniet eens onwaar. Maar om hem nou aan zijn verstand te gaan peuteren dat ik een maandNETkaart nodig heb om van Utrecht naar Amersfoort te kunnen?
pi_52082551
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Mwoa, mniet eens onwaar. Maar om hem nou aan zijn verstand te gaan peuteren dat ik een maandNETkaart nodig heb om van Utrecht naar Amersfoort te kunnen?
Flash: "beter voor het milieu enzo"
Chef: "Ja oke beter milieu enzo, is goed hoor "
Flash: "oke prima
pi_52083552
Mja, dat gaat vast niet werken
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 3 augustus 2007 @ 21:25:13 #68
Maffe Fries
pi_52084557
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Als het zo veel meer kost dan nu het geval is, dan geef ik je weinig kans. De baas wil natuurlijk niet te duur uit zijn, tenzij je zelf de baas bent natuurlijk, dan zou het wel kunnen
pi_52087386
neuh, ik hoop gewoon op een klusje wat verder weg. We hebben ook een kantoor in Enschede sinds kort
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 23:51:39 #70
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_52088530
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 16:22 schreef Willy84 het volgende:

Doe mij maar een Ov studentenkaart
Welnee, een door de baas betaalde netkaart is tenminste ook in het weekend geldig.
pi_52094157
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 23:51 schreef JDude het volgende:

[..]

Welnee, een door de baas betaalde netkaart is tenminste ook in het weekend geldig.
Ow dan knal ik er eens wat euro's tegenaan! Retourtje Asd-ZvT
Alhoewel pinnen ook sinds 10 dagen niet meer lukt
pinpas geblockt vanwege "poging tot fraude"
Me pinpas was gekopieerd toen ik naar Pathe de Munt ging. Sindsdien kan ik niet meer pinnen en krijg ik een nieuwe pas ophalen. Was het ophaalbericht weer niet bij me aangekomen.

Naja kijk me vriendin wel ff aan
pi_52095230
Dat zuigt zeg, dat ze je pinpas gekopieerd hebben!
pi_52096560
Zuigt jah :p
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 4 augustus 2007 @ 17:17:26 #74
Maffe Fries
pi_52100105
Het schijnt dat het trammetje naar Castellum ook weer rijdt.
pi_52108693
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 17:17 schreef Peterselieman het volgende:
Het schijnt dat het trammetje naar Castellum ook weer rijdt.
Ik heb hem vanochtend rond 8:15 wel achter de hekken zien staan ja. Rijden? Zal mij benieuwen
pi_52111712
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 00:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik heb hem vanochtend rond 8:15 wel achter de hekken zien staan ja. Rijden? Zal mij benieuwen
hoelang heeft t wel niet geduurt die storing?
pi_52113503
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 13:08 schreef Socios het volgende:
Mooie foto´s! Leuk ook die IC van Norddeich naar Luxemburg. Ben ooit eens in Norddeich geweest om naar een Duits waddeneiland te gaan, echt mooi dat je van zo´n relatief kleine (haven)stad helemaal naar Luxemburg kunt.
Ik ben weleens nar Oldenburg(Oldb) geweest met de RegionalExpress. Erg leuke treinen daar in Duitsland
Love is a difficult thing, but you can not without it!
pi_52123229
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 00:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja! Vrijdag rééd die ramnmelkist weer

En ik heb het bewijs gewonden dat er in een SGMm in de 1e klasse echt precies dezelfde kutbankjes staan als in de 2e klasse:
http://www.pichost.nl/uploads/523813c9d4.jpg
pi_52124326
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 18:42 schreef Mark-Hgl het volgende:

[..]

En ik heb het bewijs gewonden dat er in een SGMm in de 1e klasse echt precies dezelfde kutbankjes staan als in de 2e klasse:
meer ruimte heeft de 1e klas wel.
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_52125019
quote:

Mja, net alsof de hele wereld dat nog niet wist, of zo
pi_52125084
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 20:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mja, net alsof de hele wereld dat nog niet wist, of zo
Niet zo knorrig flesje

Het is toch mooi als mensen zich nog ergens over kunnen verwonderen
pi_52127049
Ik baal ik baal, dat ik me camera niet meegenomen had%04%
Om drie uur kwam ik aan op Amsterdam Centraal.
Daar omroepberichten met het advies om met andere treinen naar Haarlem te gaan vanwege het grote reizigersaanbod (dus niet met de IC naar ZvT)
De IC naar ZvT vertrok van spoor 1 op asd. Dit is een kopspoor en de trein bestond uit tweemaal DDAR de 7857 A en de 7444 V. Dit was trein 5461 deze bestond uit 8 bakken waarvan 1 motorwagen plus voorop een loc.
Wij zaten in de voorste bak(waarover later meer) gezien spoor 1 in ASD een kopspoor is zal het achterin zeer druk zijn geweest daar het in de voorste bak ook al redelijk druk was. Erg drukke strandtrein dus.
Bij Overveen komt de 15444 bestaande uit drie citysprinters ons tegemoet. Er zijn nu volgens DRGL geen andere treinen tussen Overveen en ZvT.
Aangekomen bij ZvT worden wij naar spoor 2 geleid dit is het langste perron en onze trein bestaan uit 8 bakken plus loc. We rijden spoor 2 op tot het begin. Opeens word er hard geremd en staan we stil. Er word omgeroepen dat er een probleem is: "momentje geduld aub" Ik kijk uit het raam (zat onderin) en zie dat we gedeeltelijk langs het perron staan. De loc en ongeveer 2 bakken.
Echter staat er voor ons tweemaal SGMm(2942 en 2982)! We konden dus niet geheel binnenkomen.
2HC's naar buiten een beetje stress. In overleg met het de MC en het treinpersoneel van de andere trein.
De volle zon stond op de trein en mensen werden ongeduldig, binnen roken, schelden door het raampje naar buiten tegen personeel dat de deuren open moeten etc.
De fluor hesjes gaan aan. Er loopt een voorbijganger langs de trein en hij zei tegen mij dat de trein door rood was gereden en de spoorwegbomen NIET dicht waren.
Afijn na een minuut of vijf wordt er besloten een aantal deuren van het voorste stel te openen en we kunnen eruit. Echter het achterste stel is nog gesloten omdat het nog op de overweg en verder op de baan staat.
Helaas moest ik toen weg (het strand op%08%)en heb ik niet gezien wat er verder nog gebeurd is.
De enigste mogelijkheid is terugrijden en op spoor 1 binnenkomen, deze is echter te kort, ze kunnen ook gewacht hebben tot de andere trein weg was.
Welke trein dat was, weet ik niet, volgens DRGL was er geen trein, dus denk dat het een extra trein was. In de chaos heb ik er niet op gelet.
Ondertussen bleef het perron maar volstromen en werd er omgeroepen dat er over 5 minuten al een trein van spoor 1 zou vertrekken.
Toen ben ik echter weg gegaan en ik weet niet hoe het afgelopen is.
Het was ERG druk op ZvT
  Redactie Frontpage / Sport zondag 5 augustus 2007 @ 21:57:29 #83
Maffe Fries
pi_52127817
quote:

[..]

Wat is er nu weer aan de hand met dat ding?

Als ie wel weer rijdt, dan moet ik m binnenkort even platen
pi_52127893
Deuren zaten aan de verkeerde kant, of in ieder geval, de deuren aan de linkerzijde functioneerde niet. Stel is gedriehoekt, maar hoe dat is gebeurd?
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 5 augustus 2007 @ 22:04:07 #85
Maffe Fries
pi_52128032
Zal wel bij het vervoer zijn gebeurd. In de buurt van Utrecht moet je toch wel even 's nachts kunnen driehoeken?
pi_52130212
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 22:04 schreef Peterselieman het volgende:
Zal wel bij het vervoer zijn gebeurd. In de buurt van Utrecht moet je toch wel even 's nachts kunnen driehoeken?
Moet een aardig ritje geweest zijn eigenlijk wel

Breukelen - Woerden is nog wel 1 van de kortste opties. Anders Baarn - Amersfoort.
pi_52130761
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 23:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Moet een aardig ritje geweest zijn eigenlijk wel

Breukelen - Woerden is nog wel 1 van de kortste opties. Anders Baarn - Amersfoort.
dattie dat overleeft heeft
pi_52161563
Zo terug van de camping... ff een zachte TVP... goede zomer gehad iedereen? Gister van Assen naar Tiel PAssewaaij gegaan....rot stuk vanaf utrecht :s
pi_52168162
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 10:39 schreef Dichterbijer het volgende:
Zo terug van de camping... ff een zachte TVP... goede zomer gehad iedereen? Gister van Assen naar Tiel PAssewaaij gegaan....rot stuk vanaf utrecht :s
Utrecht dan ben je al bijna thuis man

Maar hoi even goed

Jizdenka.cz ligt een beetje overhoop trouwens Ze zijn een beetje aan het prutsen met een update of zo denk ik
pi_52172210
Dan nog: rot trein (plan V)... btw. klopt het dat het gedeelte naar Tiel ook in de toekomst word aanbesteed?
pi_52172351
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 16:44 schreef Dichterbijer het volgende:
Dan nog: rot trein (plan V)... btw. klopt het dat het gedeelte naar Tiel ook in de toekomst word aanbesteed?
tjah zou kunnen maar dan krijg je linten tot geldermalsen? wat weer zonde is omdat er draad hangt

zou je tot arhnem draad moeten binden.. dan kan je wel elektrisch rijden op die hele reutel
pi_52172882
Ik zou dan zeggen: Dordrecth - Tiel? Ipv tot Geldermalsen... of is zoiets niet echt handy
pi_52174465
Sneltreinen Rotterdam CS - Dordrecht - Gorinchem - Geldermalsen - Tiel - Arnhem/ Nijmegen.
pi_52174638
Ik kreeg vanmiddag mail van prins Pieter.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_52175268
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 18:26 schreef vw_caddy het volgende:
Ik kreeg vanmiddag mail van prins Pieter.
Zo zo
pi_52175500
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 17:08 schreef Dichterbijer het volgende:
Ik zou dan zeggen: Dordrecth - Tiel? Ipv tot Geldermalsen... of is zoiets niet echt handy
kan ook!!

alleen dordrecht - geldermalsen = arriva

Geldermalsen - tiel = NS :/
pi_52175581
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 19:04 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

kan ook!!

alleen dordrecht - geldermalsen = arriva

Geldermalsen - tiel = NS :/
ja, en laat dat maar lekker zo, ik moet nog even een dagje zo snel mogelijk zo veel mogelijk verschillende vervoerders doen En dordt - Venlo via Nijmegen is alvast 4
pi_52176872
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 18:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zo zo
Ik had op een niet nader te noemen forum een foto geplaatst van de situatie te Zvt, mailt de IVW mij of ik weet wie die foto heeft gemaakt en hoe die persoon te bereiken is.
pi_52177150
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 19:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja, en laat dat maar lekker zo, ik moet nog even een dagje zo snel mogelijk zo veel mogelijk verschillende vervoerders doen En dordt - Venlo via Nijmegen is alvast 4
4? zo hey en dan heb je t ook meteen x)
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 20:02:29 #100
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_52177483
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 19:52 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

4? zo hey en dan heb je t ook meteen x)
Hmmm nee

Ik heb al een plannetje voor 7 en ik probeer of 8 kan. Zonder het land te verlaten he
pi_52177552
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 20:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hmmm nee

Ik heb al een plannetje voor 7 en ik probeer of 8 kan. Zonder het land te verlaten he
ok..

DB
NMBS
NS
Veolia
Connexxion
Arriva

en dan weet ik t niet meer
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 20:05:28 #102
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_52177594
NSR
Veolia
Arriva
Syntus
Connexxion
PEG
EuregioBahn
NSI
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 20:06:55 #103
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_52177643
Is dat Maastricht-Luik boemeltje geen NMBS? Of Roosendaal-Essen?
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 20:08:01 #104
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_52177682
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 20:06 schreef JDude het volgende:
Is dat Maastricht-Luik boemeltje geen NMBS? Of Roosendaal-Essen?
Zonder het land te verlaten zei ik
pi_52177731
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 20:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

als laatste etappe kan dat wel
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 20:09:35 #106
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_52177743
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 20:08 schreef Dr_Flash het volgende:

Dan kachel je toch even naar Randwyck of Eijsden? Of is alleen dat Roosendaalding van de Belgen?
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 20:10:36 #107
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_52177779
Waar ga je dan slapen?

wat eventueel als 9e nog zou kunnen is VSM, omdat je dan zowel in Apeldoorn als in Dieren vrij makkelijk weer weg kunt
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 20:11:09 #108
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_52177804
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 20:09 schreef JDude het volgende:

[..]

Dan kachel je toch even naar Randwyck of Eijsden? Of is alleen dat Roosendaalding van de Belgen?
Dude

Bevalt het een beetje onder die steen van je?
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 20:14:12 #109
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_52177913
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 20:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Dude

Bevalt het een beetje onder die steen van je?
Geen idee? Ik ben in 2004 voor het laatst op dat lijntje geweest.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 20:15:01 #110
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_52177941
Homo

Eijsden wordt sinds 10-12-2006 helemaal niet meer bediend, en Randwyck alleen nog door Vealiolialio
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 20:51:01 #111
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_52179097
Dat hoor ik serieus voor het eerst

Denk ik
pi_52179368
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 20:51 schreef JDude het volgende:
Dat hoor ik serieus voor het eerst

Denk ik
gewoon kuukske blamen!! :p
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 21:01:48 #113
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_52179421
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 21:00 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

gewoon kuukske blamen!! :p
Ja dat zal wel opschieten
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 augustus 2007 @ 22:00:59 #114
Maffe Fries
pi_52181291
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 20:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hmmm nee

Dan mag je bijna museumspoorwegen wel meerekenen anders haal je het niet, tenzij je natuurlijk naast NS, Arriva, xx, veolivla en Syntus ook regioNS, Thalys en de grenstrajecten mee gaat rekenen. Enkele berichten hierboven zeg je het idd al wat in die richting
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 augustus 2007 @ 22:04:00 #115
Maffe Fries
pi_52181373
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 22:14:13 #116
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_52181686
quote:

beetje het niveau van "wil de moeder van de vierjarige Dokter Flesj zich melden bij de EHBO-post in de speeltuin"
pi_52182775
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Homo

Eijsden wordt sinds 10-12-2006 helemaal niet meer bediend, en Randwyck alleen nog door Vealiolialio
volgens mij wordt Randwyck nog wel door de NS bediend dmv de stoptrein naar Sittard
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 22:53:35 #118
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_52182929
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 22:48 schreef Willy84 het volgende:

[..]

volgens mij wordt Randwyck nog wel door de NS bediend dmv de stoptrein naar Sittard
Auch proficiat maar dat is dus geen extra vervoerder, wat de NMBS, uitsluitend in het geval Eijsden, nog wel had kunnen zijn, ware het niet... etc
pi_52183028
en er is weer een spurtje van wat extra rood voorzien

http://www.112groningen.nl/artikel.php?artikel=1415
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 22:57:58 #120
148385 Wadloper
Noorderling
pi_52183072
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:
en Randwyck alleen nog door Vealiolialio
En door NS
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 22:59:28 #121
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_52183121
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 22:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
en er is weer een spurtje van wat extra rood voorzien

http://www.112groningen.nl/artikel.php?artikel=1415
Wat vind jij erger?
pi_52183136
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 22:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat vind jij erger?
bijde! duh :/
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 23:02:57 #123
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_52183218
ik hou er maar mee op
pi_52183590
Ik kwam er afgelopen week achter dat bij de Vlakebruggen in Zeeland, de waslijnen van de Zeeuwse lijn even (10 mtr) worden onderbroken. Is dit punt niet een enorme risicoplek voor storingen, aangezien de panthograaf weer opnieuw contact moet maken met de elektriciteitskabel..?
Socialist in Mercedes
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 23:26:25 #125
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_52183881
Nee hoor, dat valt best mee. Door middel van seinbordenwordt de MCN gewaarschuwd de panto neer te laten, en na het passeren van de brug weer op te laten In Friesland zijn ook een aantal van die stroomloze bruggen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 augustus 2007 @ 23:28:00 #126
Maffe Fries
pi_52183926
Het onderbreken van de waslijn is normaal voor bruggen die open kunnen. Dit is ivm de veiligheid. Bovendien is het nogal omslachtig en duur om op zulke bruggen waslijn te hangen. Een onderbreking van enkele meters kost de trein nauwelijks snelheid, bovendien is zo'n plek zodanig geconstrueerd dat dat verstoringen niet snel zullen plaatsvinden.
pi_52184217

[ Bericht 100% gewijzigd door Willy84 op 08-08-2007 00:55:47 ]
pi_52184572
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 23:28 schreef Peterselieman het volgende:
Het onderbreken van de waslijn is normaal voor bruggen die open kunnen. Dit is ivm de veiligheid. Bovendien is het nogal omslachtig en duur om op zulke bruggen waslijn te hangen. Een onderbreking van enkele meters kost de trein nauwelijks snelheid, bovendien is zo'n plek zodanig geconstrueerd dat dat verstoringen niet snel zullen plaatsvinden.
idd, vroegaah had je nog een dubbele panto
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 augustus 2007 @ 23:55:17 #129
Maffe Fries
pi_52184683
Ik las op Somda dat xx volgens het contract deze week 2 V'tjes moet inleveren voor de kippenlijn, terwijl ze nog met de protos aan het testen zijn. Gaat lekker daar
pi_52186027
Ja ben erg benieuwd of dat nou werkelijk waar is anders hebben die vele duizenden forensen die hun auto iedere dag bij Barneveld Noord neerzetten een groot probleem
pi_52189547
Trouwens, die lui van dat Rondje Frankrijk wisten zaterdagmiddag om 14:00 al te melden dat dat record "verbroken" was, maar waar het nou uiteindelijk op uitgekomen is blijft onduidelijk, alsmede de logs.

Zou er doping in het spel zijn?
pi_52192128
Ook opvallend dat hun GPS tracker steeds uitviel. Meisje dat gisteravond in botsing kwam met een Spurt is helaas overleden.
pi_52192461
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:22 schreef vw_caddy het volgende:
Ook opvallend dat hun GPS tracker steeds uitviel.
laten we die shorecrewer in Marseille maar eens aan de tand voelen, die weet er vast meer van Misschien heeft die ze wel ergens in Italië gezien
pi_52193108
In de Dolemieten ofzo.
pi_52193259
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:52 schreef vw_caddy het volgende:
In de Dolemieten ofzo.
Nietes Mexico
pi_52199033
Zeg, weet iemand hier wat over wat er over de lijn Perpignan - Figueras aan nachttreinen gaat rijden?
pi_52207697
ehmm nee. Blijkbaar

Ik heb even op www.hgbtf.net gezocht, altijd leuk, maar niet echt iets zinvols denk ik. Is dat een nieuwe lijn of zo? Of wat voor reden heb je dan om aan te nemen dat er iets anders gaat rijden dan er nu rijdt (if anything at all)?
pi_52209407
Dat is een nieuw stuk, wat Spanje (AVE) met Frankrijk (TGV) moet verbinden. Maar er zou ook vracht overheen moeten gaan. Bij het artikel dat ik las (weet niet meer waar) lieten ze een reductie van reistijd zien voor Parijs - Barcelona. Als je dat op zou tellen bij Parijs - Amsterdam, zou je daar een hele mooie HSL nachttrein van kunnen maken. Nu weet ik niet of daar plannen voor zijn, maar omdat wij toch al een Corail/CNL-buster ging beginnen, dacht ik: weer een uitbreiding op dat net.
pi_52209561
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 21:15 schreef en_door_slecht het volgende:
Dat is een nieuw stuk, wat Spanje (AVE) met Frankrijk (TGV) moet verbinden. Maar er zou ook vracht overheen moeten gaan. Bij het artikel dat ik las (weet niet meer waar) lieten ze een reductie van reistijd zien voor Parijs - Barcelona. Als je dat op zou tellen bij Parijs - Amsterdam, zou je daar een hele mooie HSL nachttrein van kunnen maken. Nu weet ik niet of daar plannen voor zijn, maar omdat wij toch al een Corail/CNL-buster ging beginnen, dacht ik: weer een uitbreiding op dat net.
Oh ja, daar was wat mee
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 augustus 2007 @ 21:31:38 #140
Maffe Fries
pi_52209938
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 09:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Trouwens, die lui van dat Rondje Frankrijk wisten zaterdagmiddag om 14:00 al te melden dat dat record "verbroken" was, maar waar het nou uiteindelijk op uitgekomen is blijft onduidelijk, alsmede de logs.

Zou er doping in het spel zijn?
Ze doen er idd wel erg vaag over. Even afwachten of ze bij het recordboek het door alle vaagheid omgeven record wel erkennen.
pi_52210062
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 21:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ze doen er idd wel erg vaag over. Even afwachten of ze bij het recordboek het door alle vaagheid omgeven record wel erkennen.
Ja, ik begrijp niet wat daar zo geheim aan moet zijn
pi_52211787
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Mark-Hgl op 08-08-2007 22:25:21 ]
pi_52212075
Spannend Mark
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 augustus 2007 @ 23:56:35 #144
Maffe Fries
pi_52215168
Stukje van Somda over xx en de kippenlijn:
quote:
Ja, en omdat dat wel eens zou kunnen gebeuren, staan er nog een paar wadlopers aan de voeding in Zwolle. Bericht is dat er toch van afgezien wordt. Te lastig te regelen, uiteindelijk.
Cxx is het water wel tot de lippen gestegen: organisaties met museummaterieel zijn zelfs benaderd of hun materieel misschien een tijdje gehuurd zou kunnen worden.... Ach ja, je verzint wat, nietwaar
Maar voor de goede orde: het gebeurt dus allemaal niet. Bussen is de meest waarschijnlijke oplossing - of gewoon niet rijden, dat doet Cxx normaliter toch?
pi_52216313
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 23:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nu ook met kiplopers?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 9 augustus 2007 @ 00:40:03 #146
Maffe Fries
pi_52216563
Die komen er niet
pi_52216894
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 00:40 schreef Peterselieman het volgende:
Die komen er niet
zohard rijden ze op de kippentrein toch niet ?
pi_52219237
Maar ja, om voor die halve maand nog instructie over de DH's te krijgen enzo, dan maar een halve maand geen treinen
pi_52220561
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 23:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik zag vanochtend in Amersfoort wel een gelede connexxion-bus, zonder lijnnummer, en "BARNEVELD" op de display. Ra ra? SEV lijkt me
pi_52225653
Worden bussen voor Cxx, DH-materieel inzetten is veel te duur voor die 1,5 maand. Dan kan je beter klagende reizigers hebben die een briefje sturen naar de Spits. Daar liggen ze toch niet wakker van, en die Plan V van Cxx staat altijd maar stil in Ede-Wageningen, zie dat ding nooit rijden .

[link]http://www.gelderlander.nl/dgbinnenland/article1730675.ece[/] Veolia heeft een boete gekregen van 20.000 euro. Vanwege te slechte informatievoorziening , niet eens te slechte treinen.
pi_52226202
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 13:06 schreef Brembo het volgende:
Worden bussen voor Cxx, DH-materieel inzetten is veel te duur voor die 1,5 maand. Dan kan je beter klagende reizigers hebben die een briefje sturen naar de Spits. Daar liggen ze toch niet wakker van, en die Plan V van Cxx staat altijd maar stil in Ede-Wageningen, zie dat ding nooit rijden .
Dan ben je er misschien te kort he, ik zie hem altijd net wegrijden uit Amf als ik aankom
pi_52227486
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 13:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan ben je er misschien te kort he, ik zie hem altijd net wegrijden uit Amf als ik aankom
Ik kom nooit in Amf, maar in Ede-W als ik in de IC Ah-Ut zit dan zie ik hem altijd maar staan, die zielige Plan V met een schreeuwende tekst dat Barneveld-Noord nu 4x per uur bedient wordt!
pi_52227959
ja, jij ziet hem 2 keer per dag anderhalve minuut stilstaan, en concludeert dat dat ding nooit rijdt
pi_52228064
quote:
Veolia heeft een boete gekregen van 20.000 euro. Vanwege te slechte informatievoorziening , niet eens te slechte treinen.
Hmm,wordt dus geen bonus voor het personeel
pi_52228092
bonus?

het idee
  donderdag 9 augustus 2007 @ 14:36:14 #156
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_52228387
Ik moet voor het eerst sinds jaren naar Groningen toe met de trein.
Vroeger stapte ik gewoon in Oss in, even overstappen in Zwolle, en ik was er. Nu moet ik ook overstappen in Nijmegen
Sinds wanneer gaat de intercity niet verder dan Nijmegen??
Ik dacht dat ie met de nieuwe dienstregeling tot Arnhem ging
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  donderdag 9 augustus 2007 @ 14:39:37 #157
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_52228503
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 14:36 schreef Automatic_Rock het volgende:
Vroeger stapte ik gewoon in Oss in, even overstappen in Zwolle, en ik was er. Nu moet ik ook overstappen in Nijmegen
Hij gaat ook tot Arnhem, het laatste stukje alleen als stoptrein langs Nijmegen Overkant Van De Brug, Elst en Arnhem Midden In Het Godvergeten Weiland.
pi_52228576
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 14:39 schreef JDude het volgende:

[..]

Hij gaat ook tot Arnhem, het laatste stukje alleen als stoptrein langs Nijmegen Overkant Van De Brug, Elst en Arnhem Midden In Het Godvergeten Weiland.
Wel met aanzienlijk beter mat dan de 37 trouwens
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 9 augustus 2007 @ 16:13:59 #159
Maffe Fries
pi_52231427
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 14:36 schreef Automatic_Rock het volgende:
Wanneer moet je dan met de trein? Van 11 t/m 26 augustus rijden er geen treinen tussen Zwolle en Deventer
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 9 augustus 2007 @ 16:15:45 #160
Maffe Fries
pi_52231475
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 00:53 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

zohard rijden ze op de kippentrein toch niet ?
Tussen Amersfoort en Barneveld Noord wel. De rest van het traject wordt idd stapvoets gereden.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 16:16:06 #161
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_52231491
morgen
pi_52231564
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:13 schreef Peterselieman het volgende:

Wanneer moet je dan met de trein? Van 11 t/m 26 augustus rijden er geen treinen tussen Zwolle en Deventer
Dat was in 2006 hoor
  donderdag 9 augustus 2007 @ 16:21:40 #163
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_52231640
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat was in 2006 hoor
Dan zullen ze het wegens succes dit jaar nog een keer doen: http://www.ns.nl/pages/gewijzigdtreinverkeer.html
pi_52231830
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:21 schreef Automatic_Rock het volgende:
Dan zullen ze het wegens succes dit jaar nog een keer doen: http://www.ns.nl/pages/gewijzigdtreinverkeer.html
Mja, lezen valt ook niet altijd mee natuurlijk

11 en 12 aug geen treinen, het geknutsel duurt tot 26 aug. Wel treinen van 13 tot 26 aug dus Lijkt mij dan..

vorig jaar lag het hele stuk er geloof ik 3 weken helemaal uit
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 9 augustus 2007 @ 16:35:01 #165
Maffe Fries
pi_52231993
Ik vind het stukje op de NS site in ieder geval vaag. Jammer dat ze het stukje Olst-Deventer nog niet verdubbeld hebben.
pi_52233511
Hoe duur is dat eigenlijk, 1 kilometer spoor leggen (enkel)?
pi_52233919
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 17:24 schreef von_Preussen het volgende:
Hoe duur is dat eigenlijk, 1 kilometer spoor leggen (enkel)?
Is sterk afhankelijk van het aantal kunstwerken die nodig is, de ondergrond, waslijn, etc. Maar ordinair spoortje leggen moet meen ik zo'n 2 miljoen/km doen.
pi_52235015
quote:
Even afwachten of ze bij het recordboek het door alle vaagheid omgeven record wel erkennen.
Daar ben ik ook benieuwd naar. Er komt nog heel wat bij kijken om zo´n record daadwerkelijk de boeken in te krijgen. Goede administratie, getuigen, geknipte treinkaartjes enzovoort. Vaagheid helpt daarbij niet, we zullen het zien zodra het nieuwe Guinness recordboek bij de boekhandel ligt.
pi_52235252
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 18:29 schreef Socios het volgende:

[..]

Daar ben ik ook benieuwd naar. Er komt nog heel wat bij kijken om zo´n record daadwerkelijk de boeken in te krijgen. Goede administratie, getuigen, geknipte treinkaartjes enzovoort.
En niet te vergeten logs, alle treinnummers, in- en uitstapplaatsen, gecheckt op vertragingen door infrabeheerder etc. Komt echt heel veel bij kijken. Daarom hebben we daar vorig jaar met Rondje NL ook vanaf gezien
pi_52235449
Ging het daar ook om een record dan, zo ja, welke?
pi_52235526
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 18:47 schreef Socios het volgende:
Ging het daar ook om een record dan, zo ja, welke?
We hebben die mogelijkheid inderdaad overwogen. Het zou dan gaan om de snelste tijd voor het bereizen van alle baanvakken die worden aangedaan door het binnenlandse reizigersverkeer.

Op andere netten wordt zoiets behoorlijk voortvarend aangepakt, met name op de Londense metro
pi_52236410
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 14:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wel met aanzienlijk beter mat dan de 37 trouwens
Zomerdienstregeling in de 3700, Enkele DH-1 .

Blijven zitten in de 3600 in Arnhem overstappen, want de 3700 komt altijd als eerste binnen. Dan de IC naar Den Haag en dan pas de 3700. Drie van de Vier treinen rijden Ah binnen in 10 min .
pi_52239607
quote:

[link]http://www.gelderlander.nl/dgbinnenland/article1730675.ece[/] Veolia heeft een boete gekregen van 20.000 euro. Vanwege te slechte informatievoorziening , niet eens te slechte treinen.
valt me tegen dan
pi_52239763
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
11 en 12 aug geen treinen, het geknutsel duurt tot 26 aug. Wel treinen van 13 tot 26 aug dus Lijkt mij dan..
Lijkt mij ook, anders zeiden ze wel dat er vanaf 11 augustus t/m 26 augustus geen treinen reden, lijkt mij
pi_52239994
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 21:29 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Lijkt mij ook, anders zeiden ze wel dat er vanaf 11 augustus t/m 26 augustus geen treinen reden, lijkt mij
Is gewoon 2 dagen, misschien eff ballastbed uitbalanceren Of de bovenleiding fixen Deden ze laatst ook tussen Dr - Ah.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 9 augustus 2007 @ 21:44:47 #176
Maffe Fries
pi_52240206
de 3700 moet tussen de 17e en 26e in ieder geval wel rijden, want ik wil wel weer eens richting maaslijn en heuvellandlijn.
pi_52240839
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 21:44 schreef Peterselieman het volgende:
de 3700 moet tussen de 17e en 26e in ieder geval wel rijden, want ik wil wel weer eens richting maaslijn en heuvellandlijn.
goed plan :p
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 9 augustus 2007 @ 22:05:44 #178
Maffe Fries
pi_52240931
Waarschijnlijk kan ik dinsdags en donderdags niet ivm werk. De rest van de 'werk'dagen is het geen probleem
pi_52241742
quote:

[..]

Nachtkaars dit
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 9 augustus 2007 @ 22:41:44 #180
Maffe Fries
pi_52242156
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 22:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nachtkaars dit
Het aantal kms is nog steeds niet vastgesteld zeker
pi_52242321
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 22:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het aantal kms is nog steeds niet vastgesteld zeker
Heb jij wat gehoord? Ik niet
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 9 augustus 2007 @ 22:57:26 #182
Maffe Fries
pi_52242670
Nog niets gehoord en op vragen gesteld in het gastenboek geven ze ook al geen antwoord zo te lezen. Nu komt toch sterk de vraag in me op of ze het record eigenlijk wel gebroken hebben.
pi_52242828
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 22:57 schreef Peterselieman het volgende:
Nog niets gehoord en op vragen gesteld in het gastenboek geven ze ook al geen antwoord zo te lezen. Nu komt toch sterk de vraag in me op of ze het record eigenlijk wel gebroken hebben.
Netjes

och, die 21.090 was zo scherp niet eigenlijk, dat zullen ze wel gehaald hebben. maar waarom het zo stil blijft aangaande de rest....

Ik bedoel, je kan toch ZEGGEN van "okee, we begrijpen dat iedereen benieuwd is naar de logs en de cijfers, MAAR van Guinness mogen we nog niks zeggen" of iets dergelijks? Dan zou je er begrip voor kunnen opbrengen. Nu is het maar zoeen beetje, mja
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:45:37 #184
Maffe Fries
pi_52254593
Reis ik weer eens met de trein naar Groningen, krijg ik in Leeuwarden al een half uur vertraging, omdat 2 GTW'tjes geen zin hadden om te koppelen en dat een uitgevallen trein opleverde.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:47:27 #185
Maffe Fries
pi_52254641
Wel leuk is dat ik nu 2 gratis Arriva dagkaarten in mijn bezit heb. Achternamen op de brieven klopten niet, maar boeie.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:52:27 #186
Maffe Fries
pi_52254789
Nog even nieuws van Somda over de xx V'tjes:
quote:
Inmiddels is (inderdaad: te elfer ure) besloten dat Connxxion geen plan V's hoeft in te leveren voor 1 september (het moment waarop NS de "zomer-uitsnijdingen" ongedaan gaat maken, feitelijk dus maandag 3 september). Op dat moment moeten er minimaal vier van de vijf terug zijn bij de NS. Klinkt dus als een (kort) uitstel van executie.
pi_52254930
Volgens een artikel in Trouw hebben ze 't inderdaad gebroken. Ook claimt die dude het record te hebben om alle provinciehoofdsteden aan te doen. In 12 uur en 14 minuten.

Dit was de tekst:
quote:
Record met
af en toe een
ergernisje
vijf vragen
Mart Hopman en Hildebrand
van Kuyeren hebben het wereldrecord
treinreizen verbeterd.
Gisteren kwamen zij terug
van hun goededoeltrip
van 25.000 kilometer.
1 Waarom wilden jullie het record
verbeteren?
Met onze recordpoging wilden Mart
en ik de aandacht vestigen op Room
to Read, een non-profitorganisatie
die bibliotheken bouwt in ontwikkelingslanden.
Treinreizen en lezen
gaan prima samen, en omdat ze nu
een Nederlandse vestiging aan het
opzetten zijn, wilden we ze wat extra
publiciteit bezorgen. Omdat we
het record gebroken hebben, financiert
onze school, de Technische Hogeschool
van Amsterdam, de bouw
van een bibliotheek. De Franse tgvmaatschappij
heeft al onze treinkaartjes
betaald. Maar ik vind treinreizen
ook gewoon leuk. Het is comfortabel,
betrouwbaar en gezellig.
Ik heb al eens eerder een treinrecord
gebroken: in 1999 heb ik alle
provinciesteden bereisd in 12 uur
en 14 minuten.
2 Hoe hebben jullie de reis voorbereid?
Om het oude record van 21.090 kilometer
in een week te verbeteren,
moet je zoveel mogelijk kilometers
met een hogesnelheidstrein maken.
Daarom hebben we voornamelijk in
Frankrijk gereisd, omdat ze daar
een groot tgv-netwerk hebben. Een
plekje in de tgv moet je reserveren,
dus we hebben onze hele reis van
dag tot dag uitgestippeld. We hebben
bijvoorbeeld ook vertraging ingepland
als we minder dan tien minuten
overstaptijd hadden.
3 Geloven ze bij het Guinness
Book of Records wel dat jullie
de reis echt gemaakt hebben?
Om in het Book te komen moet je
onderweg bewijsmateriaal verzamelen.
Per reis hebben twee mensen
in de trein een getuigenverklaring
ondertekend, om te bewijzen
dat we echt in die trein hebben gezeten.
We hebben ook van elk treinstel
het nummer opgeschreven, en
op welk perron we vertrokken en
aankwamen.
4 Gaat het niet vervelen, een
week in de trein zitten?
Langer dan een week had het niet
moeten duren, ik ben blij dat het
achter de rug is. De eerste dagen
waren voorbij voordat we er erg in
hadden. Om de drie uur moet je
overstappen, in de tussentijd verzamel
je bewijsmateriaal en slaap of
lees je een beetje. Maar na een paar
dagen begonnen we ons te vervelen,
waren we moe en zaten we wel
eens af te tellen. Aan het einde van
de week hadden we af en toe een ergernisje,
maar geen ruzie. Als je
toch al moe bent, wil je wel eens
geïrriteerd reageren als je met je tas
ergens achter blijft haken.
5 Zie je wel iets van het landschap,
als je er met een tgv
doorheen zoeft?
De route Parijs-Marseille hebben we
zo’n vijftien keer gezien, dan ga je
op een gegeven moment wel bruggen
en stations herkennen. We zeiden
wel eens voor de grap dat we
daarom zo vaak op en neer gingen,
want bij driehonderd kilometer per
uur zie je inderdaad niet zoveel.
Eveline Bijlsma
pi_52255043
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 12:57 schreef en_door_slecht het volgende:
Volgens een artikel in Trouw hebben ze 't inderdaad gebroken. Ook claimt die dude het record te hebben om alle provinciehoofdsteden aan te doen. In 12 uur en 14 minuten.

Dit was de tekst:
[..]
Ja, leuk. Het zal wel

Logs en cijfers willen we zien
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:06:11 #189
Maffe Fries
pi_52255153
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, leuk. Het zal wel

Logs en cijfers willen we zien
Idd, eerst zien dan geloven.
pi_52255359
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Idd, eerst zien dan geloven.
idd! wedden dat wij t kunnen verbeteren?
pi_52255908
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 12:52 schreef Peterselieman het volgende:
Nog even nieuws van Somda over de xx V'tjes:
[..]
Mooi kunnen die Plan V's ingezet worden in de 3700, 8 bakken mat'64 .
pi_52256154
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:12 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

idd! wedden dat wij t kunnen verbeteren?
Dat lijkt me een logische vervolgstap ja.
pi_52256155
Iets wat ik me al heel lang afvraag:
Tussen Dan Bosch en Eindhoven ligt een stuk spoor wat "geasfalteerd" is, in plaats van bielzen ligt het spoor namelijk op asfalt, iemand enig idee waarom dit is?
pi_52259054
Wel erg ruim gesteld. Waar bedoel je precies? Volgens mij is er wel ergens een brug waarop ook asfalt oid ligt.
pi_52259153
Het is een heel stuk normaal, recht spoor, een paar kilometer lang, als ik me niet vergis is het het meest westelijke spoor na boxtel (vanaf den bosch gezien).

[ Bericht 2% gewijzigd door vanOekelen op 10-08-2007 15:18:54 ]
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:22:59 #196
Maffe Fries
pi_52262799
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:31 schreef Brembo het volgende:

[..]

Mooi kunnen die Plan V's ingezet worden in de 3700, 8 bakken mat'64 .
Ze zijn officiëel voor het traject Gouda - Den Haag CS ivm Rampstadrail en de NS moet natuurlijk wel materieel voor het traject Almere - Amsterdam hebben, omdat de Hollandse Brug niet zo veel gewicht meer kan verdragen.
pi_52263045
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 17:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ze zijn officiëel voor het traject Gouda - Den Haag CS ivm Rampstadrail en de NS moet natuurlijk wel materieel voor het traject Almere - Amsterdam hebben, omdat de Hollandse Brug niet zo veel gewicht meer kan verdragen.
De 3700 is nu mar 4 bakken, en 's avonds zelfs maar 2 bakken . Waar is de goeie ouwe tijd van getrokken materieel gebleven .
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:33:35 #198
164283 Luco
Buongiorno!
pi_52263070
Morgen weer bijna 3 uur in de trein zitten . Schiphol - Groningen!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:35:40 #199
Maffe Fries
pi_52263132
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 17:32 schreef Brembo het volgende:

[..]

De 3700 is nu mar 4 bakken, en 's avonds zelfs maar 2 bakken . Waar is de goeie ouwe tijd van getrokken materieel gebleven .
de 3600
pi_52263765
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 17:33 schreef Luco het volgende:
Morgen weer bijna 3 uur in de trein zitten . Schiphol - Groningen!
Lucky You!
Ik had gister Amersfoort-Duivendrecht met de 4013. Subliem
pi_52263963
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 15:11 schreef vanOekelen het volgende:
Het is een heel stuk normaal, recht spoor, een paar kilometer lang, als ik me niet vergis is het het meest westelijke spoor na boxtel (vanaf den bosch gezien).
Ik zou het niet weten. Het enige dat ik me kan bedenken is dat het een spoor is waar wagons op beladen kunnen worden of weg/railvoertuigen op de rails kunnen. Alhoewel dat ook op spoorwegovergangen kan.

Wie kent trouwens het idee dat ie op visite is in de 140 (IC naar Berlijn) ook wel bekend onder de Pimpelexpress bij sommige hier
Ik bedoel zit je er tussen Amf en asd in en dan krijg je allemaal kinderen die op sokken door de trein spelen en gillen. Ouders die hun jezus slippers ook maar uit gedaan hebben.
Daar zit je dan als nette forens tussen die lui die er al 6 uur inzitten ofzo.
Toerisen die al vanaf Muiderpoort bij de deur staan te wachten met hun koffers en dat soort fratsen
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 19:02:28 #202
164283 Luco
Buongiorno!
pi_52265216
Ach ja, als ik 4011/-12/-13 heb vind ik het best... Of ICR/ICK... Maar dat laatste zal wel niet gebeuren...
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 19:03:51 #203
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_52265250
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 15:11 schreef vanOekelen het volgende:
Dat is volgens mij een proefstuk voor ballastloos spoor (ingegoten spoorstaven o.i.d.).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 augustus 2007 @ 20:22:28 #204
Maffe Fries
pi_52267103
Van de Arriva site:
quote:
Aanpassing treintijden per 10 september

Sinds deze zomer hebben we op de spoorlijnen in Groningen en Friesland alle oude Wadlopers vervangen door nieuwe treinen. De snellere Spurt heeft minder tijd nodig voor de verschillende trajecten en hierdoor kunnen meer stops worden gemaakt. Dit betekent een betere dienstverlening voor inwoners van de plaatsen Sauwerd, Kropswolde, Sappemeer, Uithuizermeeden, Uithuizen, Zwaagwesteinde, Grijpskerk en Groningen Noord.

Daarnaast hebben we de klantreacties naar aanleiding van de dienstregelingwijziging in december 2006 geanalyseerd en deze, daar waar mogelijk, verwerkt in een verbeterde dienstregeling.

Arriva wil de reiziger zo snel mogelijk laten profiteren van de snelheid van de Spurt en de betere dienstregeling, daarom worden per 10 september al verbeteringen doorgevoerd. Wij lopen hiermee vooruit op de landelijke wijzigingen voor 2008. In december 2007 zullen de wijzigingen hierdoor naar verwachting minimaal zijn.

Vanaf maandag 27 augustus zijn de gratis nieuwe lijnfolders verkrijgbaar bij de Arriva Stores op de stations Groningen en Leeuwarden en bij de diverse verkooppunten. Sinds 1 juli zijn de nieuwe dienstregelingen al beschikbaar via www.arriva.nl.

Hieronder staan de aanpassingen per baanvak, zoals die per 10 september gelden.

Leeuwarden – Stavoren
• De dienstregeling wijzigt een paar minuten. Hiermee wordt de punctualiteit in Stavoren en Leeuwarden verbeterd.
• De sneltreinen naar Groningen vertrekken een minuut later. Hierdoor is er een ruimere overstap voor reizigers uit de richting Sneek.

Leeuwarden – Harlingen Haven
• De dienstregeling op dit traject is ongewijzigd.
• De sneltreinen naar Groningen vertrekken een minuut later. Hierdoor is er een ruimere overstap voor reizigers uit de richting Harlingen.
• Vanaf maart 2008 tot begin 2009 is er geen treinverkeer mogelijk tussen station Harlingen en Harlingen Haven in verband met werkzaamheden ter versterking van de zeekering van Harlingen. Gedurende deze periode zullen op dit deel van het traject bussen rijden.

Leeuwarden – Groningen
• De sneltrein vertrekt een minuut later uit Leeuwarden. Hierdoor hebben de reizigers uit de richtingen Sneek en Harlingen een betere aansluiting.
• Alle stoptreinen stoppen op alle stations, dus ook in Zwaagwesteinde en Grijpskerk!

Groningen – Nieuweschans
• Alle vertrek- en aankomsttijden zijn gewijzigd.
• Van maandag tot en met vrijdag, tussen 6:00 en 19:00 uur, rijden er meer treinen tussen Groningen een Zuidbroek. Reizigers kunnen 3 keer per uur naar en van Groningen reizen!
• Alle treinen stoppen op alle stations, dus ook in Kropswolde en Sappemeer-Oost!
• De dienstregeling tussen Nieuweschans en Leer is ongewijzigd.

Groningen - Roodeschool
• De dienstregeling is ongewijzigd.
• Alle treinen stoppen op alle stations, dus ook in Uithuizermeeden, Uithuizen, Sauwerd en op station Groningen Noord!
• In Groningen komt de trein in het vervolg aan op spoor 2a. Doorgaande reizigers richting Leeuwarden hoeven hierdoor minder ver te lopen.

Groningen - Delfzijl
• De dienstregeling is ongewijzigd.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 augustus 2007 @ 20:24:06 #205
Maffe Fries
pi_52267156
Gelijk 2 opvallende dingen gezien:

- Bijna een jaar lang geen treinen naar de haven van Harlingen
- Stoptrein naar Roodeschool wel ongewijzigd, maar wel stoppen te Sauwerd (wat ie nu niet doet)
pi_52267555
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 20:24 schreef Peterselieman het volgende:

- Bijna een jaar lang geen treinen naar de haven van Harlingen
- Stoptrein naar Roodeschool wel ongewijzigd, maar wel stoppen te Sauwerd (wat ie nu niet doet)
harlingen haven - harlingen kan je ook lopen maaaahn
en geloof dat XX bus 99 zowiezo ook doorrijd naar de haven :-)

en Sauwerd, handig! heb er destijds een takke uur staan wachten omdat de trein niet kwam.. en t andere kreng doorrijd :/
pi_52267820
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 19:03 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat is volgens mij een proefstuk voor ballastloos spoor (ingegoten spoorstaven o.i.d.).
Ah, je hebt gelijk, dank je, ik vroeg het me al heel lang af, maar met ballastloos als zoekterm is er best veel over te vinden!

Voor de geïnteresseerden:
Ballastloos spoor heeft de volgende voordelen:
- Reductie constructiehoogte
- Onderhoudsarm en daardoor grotere beschikbaarheid
- Verlengde levensduur
- Grotere zijdelingse weerstand
- snelheidsverhoging in combinatie met
kantelbaktechnologie

Het is alleen duurder om aan te leggen en het proeftraject bij Best was blijkbaar een beetje mislukt.
pi_52267884
De 4013 stond vandaag de hele dag te Zwolle todat ik terug kwam. Toen ging hij ledig naar Onnen waar hij nu staat

Ook DH-II 3216 is geconserveerd en staat te wachten op transport naar Amersfoort.

Trouwens, wil je weer eens wat invoeren, is Somda weer dood
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 21:05:48 #209
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_52268282
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 20:49 schreef vanOekelen het volgende:

[..]

Ah, je hebt gelijk, dank je, ik vroeg het me al heel lang af, maar met ballastloos als zoekterm is er best veel over te vinden!
[...]
Het is alleen duurder om aan te leggen en het proeftraject bij Best was blijkbaar een beetje mislukt.
Valt wel mee, de HSL is voor het grootste deel ballastloos gelegd. Alleen dan niet met ingegoten spoorstaven. Maar ingegoten spoorstaven wordt nu wel veel gebruikt op bruggen, scheelt een hoop herrie.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_52284699
Vers van de pers, gemaakt vanmiddag rond 13.30uur op station Leeuwarden.

V-IRM 9512 met een Koploper en vier Stadlers.

ICM 4241 gereedstaande voor vertrek als IC 550 naar Rotterdam CS.

ICM 4059.

DM '90 3449 bij aankomst in Leeuwarden in de laatste meters als trein 30150 + dezelfde ICM 4059 vanaf de andere kant.
pi_52284914
wat moest die VIRM in leeuwarden
pi_52284971
Geen idee... Ik zag ´m staan en ging daarom even naar het eind van het perron om een fotootje te maken en later toen ik in de Buffel van 13.33uur zat, zag ik dat het de 9512 was.
pi_52286256
De 9512 zat gisteren voorop in de 561, maar wat hij nu ineens daar moet?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 11 augustus 2007 @ 17:15:12 #214
Maffe Fries
pi_52286806
Normaal gesproken zou ie in de 10526 hebben moeten zitten toch? Vreemd dat ie dan nog in Lw staat.
pi_52287191
Gisteren trouwens 2*V-IRM(VI) tussen Zp-Ah, maar ze waren niet van de 3700 .
pi_52287242
blijft toch raar een VIRM met een koploper er aanvastgekoppeld. Zag dat afgelopen week bij Zwolle... volgens mij ledig naar Onnen.
pi_52287408
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 17:41 schreef Dichterbijer het volgende:
blijft toch raar een VIRM met een koploper er aanvastgekoppeld. Zag dat afgelopen week bij Zwolle... volgens mij ledig naar Onnen.
VIRM + Plan V is ook een raar gezicht

en die VIRM was gewoon in dienst, de V was afgesloten
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 11 augustus 2007 @ 17:52:24 #218
Maffe Fries
pi_52287445
Ach net zoiets is een koploper die op dienst zit en een buffel meeneemt richting Zwolle
pi_52287814
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 17:52 schreef Peterselieman het volgende:
Ach net zoiets is een koploper die op dienst zit en een buffel meeneemt richting Zwolle
ja maar een nieuwe virm met een stok oude V op sleeptouw is toch wel iets anders xD
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 11 augustus 2007 @ 18:28:17 #220
Maffe Fries
pi_52288085
true, maar waren dat niet 2 V'tjes die achter die doedelzak hingen?
pi_52288159
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 18:28 schreef Peterselieman het volgende:
true, maar waren dat niet 2 V'tjes die achter die doedelzak hingen?
nee t was 1!
pi_52288790
Ik was gister trouwens weer even bij Veolia aan het kijken... De 3226 mistte een dieseltank dop
Hoe ze dat voor elkaar kregen, geen idee
Heb het wel even bij de machinist gemeld, voordat ze voor verrassingen komen te staan

Later in Zwolle 5 bak DH naar Onnen zien vertrekken, wil je een filmpje maken... batterij leeg
De 3222 zat voorop
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 11 augustus 2007 @ 19:10:30 #223
Maffe Fries
pi_52288939
Dan deze maar van jou VIRM vriend:

http://youtube.com/watch?v=L5rRd5AlDbc
pi_52289290
Alleen jammer van die muziek erdoor...
  zondag 12 augustus 2007 @ 08:40:31 #225
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_52299983
quote:
Exacte afstand op 30 augustus bekend
zaterdag 11 augustus 2007 - De exacte afstand die wij hebben afgelegd wordt 30 augustus tijdens een persevent van TGV.com bekend gemaakt.

Op dit moment is wel duidelijk dat het oude record van 21.090 kilometer, dat stamde uit 1992 verbroken is. Het nieuwe record zal liggen rondom de 25.000 kilometer.
Mja, dan is iedereen het allang weer vergeten
pi_52308653
http://youtube.com/watch?v=s1VDuTILkfM&mode=related&search=
Gevalletje te dicht bij het spoor lijkt mij...
  Redactie Frontpage / Sport zondag 12 augustus 2007 @ 18:15:38 #227
Maffe Fries
pi_52308820
Dat is wel zeker ja.

2 weken werkzaamheden tussen Zwolle en Deventer en dat net wanneer je een reisje naar het zuiden wilt maken. Dan maar de snelbus in
pi_52309409
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 18:15 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is wel zeker ja.

2 weken werkzaamheden tussen Zwolle en Deventer en dat net wanneer je een reisje naar het zuiden wilt maken. Dan maar de snelbus in
je kan ook via amersfoort - utrecht hoor
  Redactie Frontpage / Sport zondag 12 augustus 2007 @ 18:57:39 #229
Maffe Fries
pi_52309595
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 18:47 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

je kan ook via amersfoort - utrecht hoor
Is minder snel als je ruim op tijd in Nijmegen wilt zijn
pi_52309919
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 20:24 schreef Peterselieman het volgende:
Ben ik uiteraard niet blij mee, is weer een extra stop.
  zondag 12 augustus 2007 @ 19:35:39 #231
148385 Wadloper
Noorderling
pi_52310398
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 18:15 schreef Peterselieman het volgende:
Dan maar de snelbus in
Volgens mij kon je een overgangsbewijs 2-1 krijgen in Zwolle, maar dat weet ik niet zeker... Ik heb dit opgemaakt uit een reactie op OHIH:
quote:
maar bijvoorbeeld ook wat ik vandaag had, toen ik bij de vervangende bus Zwolle-Deventer vroeg of die eerste klas overgangsbewijzen weer uitgedeeld werden. "Nee hoor, echt niet," krijg ik als antwoord, terwijl ik de vorige dag iemand met zo'n foldertje heb zien rondlopen Dat noem ik nog eens goede dienstverlening... Ik zit bij elkaar opgeteld een uur lang in zo'n boutbus die met tachtig over de IJsseldijk sukkelt, en die medewerker is te beroerd om mij even zo'n foldertje te overhandigen
Even kijken of ik volgende week zo'n ding kan bemachtigen
pi_52318852
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 19:13 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

Ben ik uiteraard niet blij mee, is weer een extra stop.
ach dat ding rijd harder! dus dan lijkt t tenminste op te schieten
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 augustus 2007 @ 21:07:53 #233
Maffe Fries
pi_52341758
Schiet mij net te binnen dat sommige Arrivamachinisten voor vertrek de deuren al vergrendelen. Die overkwam mij toen ik net station Groningen noord opgelopen was om de trein naar Groningen CS te nemen. De trein stond met vergrendelde deuren de vertrektijd af te wachten. Moest aan de mcn vragen of ie de deuren even wilde ontgrendelen, voordat ik in kon stappen.
pi_52343128
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 21:07 schreef Peterselieman het volgende:
Schiet mij net te binnen dat sommige Arrivamachinisten voor vertrek de deuren al vergrendelen. Die overkwam mij toen ik net station Groningen noord opgelopen was om de trein naar Groningen CS te nemen. De trein stond met vergrendelde deuren de vertrektijd af te wachten. Moest aan de mcn vragen of ie de deuren even wilde ontgrendelen, voordat ik in kon stappen.
Schrale honden

Zo heb je ook van die schoonmakers die de toiletten op slot gooien in Groningen, en tegen dat je in Amersfoort bent heb je niet eens meer zin om te vragen of ze opengemaakt kunnen worden

*rittalsleutel inpakt.
pi_52344315
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Schrale honden

Zo heb je ook van die schoonmakers die de toiletten op slot gooien in Groningen, en tegen dat je in Amersfoort bent heb je niet eens meer zin om te vragen of ze opengemaakt kunnen worden

*rittalsleutel inpakt.
Ja, dat krijg je als je naast de keertijd-uitzittende trein een wc bouwt waar je 50ct voor moet lappen. Gaat iedereen even de trein in, op de spoorstaven schijten.
pi_52344434
Russisch treintje die het niet meer doet, ergens tussen St Petersburg en Moskou.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 augustus 2007 @ 22:24:54 #237
Maffe Fries
pi_52344627
Een artikeltje over de xx protos:
quote:
Nieuwe Valleilijntreinen rijden pas eind september

BARNEVELD - Connexxion slaagt er niet in om vanaf begin september de dienstregeling op de Valleilijn uit te voeren met nieuwe treinen. Deze week wordt gestart met het testen van de eerste 'Protos' tussen Amersfoort, Barneveld en Ede-Wageningen. Deze trein wordt begin september ingezet voor personenvervoer. Connexxion verwacht dat de andere vier nieuwe treinen eind september kunnen rijden.

,,Het is nog even de vraag of die doelstelling gehaald wordt, omdat we vertraging hebben opgelopen bij het testen van de treinen", zegt woordvoerder Herman Opmeer van Connexxion. Het eerste treinstel is getest op een baanvak nabij Eindhoven alvorens deze is toegelaten op het Nederlandse spoor. De overige vier stellen staan nog bij de fabriek in Duitsland en moeten nog worden getest. ,,We zullen in de loop van de weken om de beurt een extra nieuwe trein inzetten op de Valleilijn. Lukt dat niet op tijd, dan kunnen we gebruik maken van reservemateriaal van de NS.

De eerste nieuwe Protos, vervaardigd door de Duitse fabrikant Fahrzeug Technik Dessau, gaat testritten maken om de machinisten in te werken. ,,De trein rijdt tussen de gewone gele treinen en zal af en toe ook op de stations stoppen'', licht Opmeer toe. ,,Als alles meezit kunnen we deze per 1 september inzetten voor personenvervoer.

Dat moet ook wel, want Connexxion moet vanaf die datum twee gele treinstellen inleveren bij de Nederlandse Spoorwegen. ,,Aan het eind van de vakantie hebben wij die treinstellen zelf hard nodig, voornamelijk voor het baanvak Zoetermeer-Den Haag", zegt NS-woordvoerder John Krijgsman. ,,Het huurcontract voor de twee treinstellen loopt tot 1 september. Maandag 10 september moet Connexxion nóg twee treinstellen inleveren. De vijfde kunnen ze voorlopig nog gebruiken, uiterlijk tot november. Komt Connexxion onverhoopt toch in de problemen, dan hebben we nog wat Wadlopers, oude dieseltreinen uit Groningen, achter de hand.''

Connexxion zet verspreid over de maand september vijf nieuwe Protos-treinstellen in op de Valleilijn. ,,Met de komst van de nieuwe treinen hebben we geen capaciteitsproblemen meer", stelt Connexxion-woordvoerder Herman Opmeer. De vijf nieuwe treinen moeten het materieel van de Nederlandse Spoorwegen uit de jaren zestig vervangen dat nu nog op de Valleilijn rijdt. Ondanks het feit dat Connexxion afgelopen half jaar diverse keren te maken kreeg met materieeltekort, omdat er maar vijf NS-treinstellen beschikbaar zijn, denkt het vervoersbedrijf toch dat vijf nieuwe treinstellen garant kunnen staan voor een volwaardige dienstregeling.

,,In de eerste plaats omdat deze nieuwe treinen makkelijker te repareren zijn", zegt Opmeer. ,,Het NS-materieel moest voor reparatie altijd een brug op om van onderaf hersteld te worden. De Protos kan van bovenaf reparaties ondergaan en daarmee valt tijd te winnen."

In de tweede plaats moet de nieuwe werkplaats van Connexxion in Amersfoort tijdwinst opleveren. ,,Nu moet elke trein voor onderhoud nog naar Amsterdam, vanaf half september kunnen we gebruik maken van onze eigen werkplaats." Connexxion begint maandag met testritten op het baanvak Amersfoort-Apeldoorn met het eerste nieuwe treinstel. ,,De machinisten moeten nog oefenen met de Protos.''

,,Daarnaast moeten we kijken of de snelheid van 140 kilometer per uur gehaald gaat worden. Die is nodig om de huidige dienstregeling te handhaven'', vervolgt de woordvoerder van Connexxion. ,,De treinen kunnen een topsnelheid van 160 kilometer per uur halen, dus dat moet normaal gesproken geen problemen opleveren."

Tot nu toe is één Protos getest in Brabant en staan er nog vier bij de fabrikant in Duitsland. Elk nieuw treintoestel moet op last van de Inspectie Verkeer en Waterstaat tests ondergaan, voordat het wordt toegelaten op de Nederlandse spoornetwerk, zegt IVW-woordvoerder Maartje Verweij. ,,We geven per trein een certificaat af als door ons erkende organisaties akkoord geven. We controleren dat steekproefsgewijs.''

De Protos, een moderne blauwe trein met witte snuit, is speciaal ontwikkeld voor Connexxion en rijdt nog nergens elders. De trein bevat jongerencoupés met videoschermen en luxe eersteklascoupés, al zijn er wel minder eersteklasstoelen; van de 168 zitplaatsen zijn 154 plaatsen tweede klas en slechts 14 eerste klas. Volgens Connexxion bieden de nieuwe treinen ruim veertig extra zitplaaten en meer staruimte. De vervoerder verwacht dat hiermee het probleem van te volle treinen in de spits snel is verholpen.
Bron: Edestad.nl door Wouter van Dijk
pi_52346175
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 22:17 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Ja, dat krijg je als je naast de keertijd-uitzittende trein een wc bouwt waar je 50ct voor moet lappen. Gaat iedereen even de trein in, op de spoorstaven schijten.
gewoon een elektronisch slot op de deur?

lijkt me wel koppelbaar aan ATB ofzo
pi_52346303
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 23:02 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

gewoon een elektronisch slot op de deur?

lijkt me wel koppelbaar aan ATB ofzo
Wel een goede optie eigenlijk. Want ik vind het maar zot dat er chemische toilletten in treinen moeten zitten, terwijl alles maar laten lopen binnen stations ook wat gek is.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 augustus 2007 @ 23:29:45 #240
Maffe Fries
pi_52347089
Van 31 aug tot 2 september rijden er bussen tussen groningen en zuidhorn ivm een nieuwe spoortunnel in zuidhorn. Net nu in op 31 aug even in groningen moet zijn
pi_52347482
Ik moet Vrijdag van Deventer naar Venlo, om vervolgens de trein naar Duitsland te pakken. Aangezien je dan altijd een bepaalde trein moet hebben, is het zaak op tijd in Venlo te zijn. Kan ik dan de Maaslijn pakken of is het daar nog steeds zo'n bende dat ik beter kan omreizen via Nijmegen en Den Bosch?
pi_52347828
Preussen heb jij bijvoorbeeld zin om 2 sep naar het bahnhofsmuseum in Metelen Land te gaan?
pi_52348154
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 22:20 schreef en_door_slecht het volgende:
Russisch treintje die het niet meer doet, ergens tussen St Petersburg en Moskou.
Met een explosie en veel ontspoorde wagons, ben benieuwd wat we hier morgenochtend over horen...

edit: http://www.forbes.com/feeds/ap/2007/08/13/ap4015006.html
pi_52348228
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 00:09 schreef SNArky het volgende:

[..]

Met een explosie en veel ontspoorde wagons, ben benieuwd wat we hier morgenochtend over horen...
W.s. krijgen we te horen dat er een berg homo's of moslims een staatsgreep wilden plegen. Zo gaat dat meestal in het Rusland van Poetin.
pi_52348934
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 23:42 schreef von_Preussen het volgende:
Ik moet Vrijdag van Deventer naar Venlo, om vervolgens de trein naar Duitsland te pakken. Aangezien je dan altijd een bepaalde trein moet hebben, is het zaak op tijd in Venlo te zijn. Kan ik dan de Maaslijn pakken of is het daar nog steeds zo'n bende dat ik beter kan omreizen via Nijmegen en Den Bosch?
3700 naar Nijmegen lijkt me en hopelijk een plaatsje bemachtigen in de Maasloper. Via Den Bosch is om, alleen naar Roermond is het geloof ik evensnel.
pi_52349672
Ik mag zaterdag of zondag mooi met de fiets in de hand per trein van den bosch naar nijmegen. Kan ik op elk willekeurig balkon mijn fiets plaatsen of zijn er speciale balkon's of weet ik wat?
Oké doei.
pi_52351056
quote:

[..]

Geef toe, 50 ct is ook gewoon pure afzetterij
pi_52351123

Sputter te Zuidbroek via de webcam van het nnttm
pi_52351328
Doet die webcam het weer?
pi_52351561
Ja
Alleen jammer dat je die verrekte nummertjes niet ziet, kon je ze meteen invoeren

En daar is er weer 1

[ Bericht 46% gewijzigd door Wadloper op 14-08-2007 09:22:27 ]
pi_52352635
quote:

[..]

Ja, dat je dat niet wil snap ik ook wel. Maar doe dan die plee wel weer even OPEN zodra je wegrijdt. Of zo.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:35:07 #252
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_52352983
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 01:36 schreef brainster het volgende:
Ik mag zaterdag of zondag mooi met de fiets in de hand per trein van den bosch naar nijmegen. Kan ik op elk willekeurig balkon mijn fiets plaatsen of zijn er speciale balkon's of weet ik wat?
Niet elk balkon is even geschikt, dus als je boze blikken van medereizigers wilt besparen omdat je de tussendeur blokkeert, bij het instappen even opletten. Naast de deuren van de grotere balkons staat een fiets-logootje. Al zal het op zaterdag wel meevallen met de drukte.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:35:49 #253
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_52352996
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 10:35 schreef JDude het volgende:

Naast de deuren van de grotere balkons staat een fiets-logootje.
Of is dat bij ICRm niet (meer)? Ik weet het niet meer .
pi_52354290
Dan gewoon helemaal voorin gaan zitten met je trein... temminste als er een kopstand op die ICRm zit... die meestal groot zat
pi_52354447
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 10:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, dat je dat niet wil snap ik ook wel. Maar doe dan die plee wel weer even OPEN zodra je wegrijdt. Of zo.
aan de ATB doos binden.. elektronisch slot er op! trein rijd onder de 40km/h? schijtdoos van de buitenkant afgesloten!
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 23:06 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Wel een goede optie eigenlijk. Want ik vind het maar zot dat er chemische toilletten in treinen moeten zitten, terwijl alles maar laten lopen binnen stations ook wat gek is.
Chemische toiletten in de trein? volgens mij is dat nog (bijna) nergens het geval op niet grens overschrijdend materiaal
pi_52354994
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 11:42 schreef Ou-Tannu het volgende:

aan de ATB doos binden.. elektronisch slot er op! trein rijd onder de 40km/h? schijtdoos van de buitenkant afgesloten!
Denk eens na malle eppie

Zal jou eens met je doos aan de ATB binden.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:05:04 #257
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_52355080
Allerhande apparatuur aan de ATB gaan hangen, liever niet zeg.

"Dames en heren, in verband met een defect toilet rijden wij vandaag niet verder dan Tilburg."
pi_52355146
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 12:05 schreef JDude het volgende:

"Dames en heren, in verband met een defect toilet rijden wij vandaag niet verder dan Tilburg."
De Senseo op de bok aan de ATB hangen Krijg je een beetje het Speed-idee: snelheid mag niet lager worden dan 40
pi_52355468
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 12:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De Senseo op de bok aan de ATB hangen Krijg je een beetje het Speed-idee: snelheid mag niet lager worden dan 40
Das kut als je kop maken moet
pi_52355487
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 12:05 schreef JDude het volgende:

neuh dan heb je gewoon pech!

en je kan t slot natuurlijk overriden
pi_52355546
Ik zie het alweer... de fantasie is weer onuitputtelijk
Laat ze liever veilig rijden... en die toilet: kaartje kopen bij de conducteur voor gebruik... hebben die conduc's weer een leuk baantje erbij
pi_52355752
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 12:22 schreef Dichterbijer het volgende:
Ik zie het alweer... de fantasie is weer onuitputtelijk
Laat ze liever veilig rijden... en die toilet: kaartje kopen bij de conducteur voor gebruik... hebben die conduc's weer een leuk baantje erbij

magneetstrip op je OVchipkaart!
pi_52356248
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 10:35 schreef JDude het volgende:

[..]

Of is dat bij ICRm niet (meer)? Ik weet het niet meer .
Ik zal in het weekend goed kijken, en anders de HC ofzo lastigvallen.
Oké doei.
pi_52356563
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 12:29 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]
magneetstrip op je OVchipkaart!
Ik krijg dan net zo'n pinpas idee... Pas erdoor, code intoetsen en schijten maar!
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:19:04 #265
106942 Eix
pi_52356799
Of je maakt gewoon een gesloten toilet systeem...
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_52357282
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 13:07 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Ik krijg dan net zo'n pinpas idee... Pas erdoor, code intoetsen en schijten maar!
whehe!

als de plee dan ook schoon is heb ik er totaal geen enkel probleem mee
pi_52357295
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 13:19 schreef Eix het volgende:
Of je maakt gewoon een gesloten toilet systeem...
of gewoon een vee rooster ipv een vloer!
pi_52358125
ja zo'n hurk wc zoals in frankrijk en dan vooral er naast zeiken/kakken
pi_52360771
Gadver! Doe dan maar gewoon een normale wc, zonder al te veel voegen. De wc's van ICM hebben dat namelijk, en al dat urine trekt die voegen in omdat het niet wordt schoongemaakt tussendoor. Daarom ruikt het daar ook zo erg naar urine...
pi_52360970
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 15:43 schreef Wadloper het volgende:
Gadver! Doe dan maar gewoon een normale wc, zonder al te veel voegen. De wc's van ICM hebben dat namelijk, en al dat urine trekt die voegen in omdat het niet wordt schoongemaakt tussendoor. Daarom ruikt het daar ook zo erg naar urine...
gewoon net als in een VIRM ? dat is volgens mij gewoon 1 geheel?

en in een icm zit toch officieel een afvoerputje in de vloer? :p
pi_52363353
Wie heeft de pijp aan maarten gegeven op station Heerenveen?
Trienverkeer ligt daar plat...
pi_52365609
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 17:05 schreef Dichterbijer het volgende:
Wie heeft de pijp aan maarten gegeven op station Heerenveen?
Trienverkeer ligt daar plat...
Verdacht pakketje tussen Wolvega en Akkrum Moet een onderzoeksteam uit Culemborg komen

NU.nl
pi_52365848
In Culemborg was toch zo'n bommenexpert centrum ofzo?

Maar ze komen zeker per trein ofzo
pi_52365863
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Verdacht pakketje tussen Wolvega en Akkrum Moet een onderzoeksteam uit Culemborg komen

NU.nl
Ja, de Nasjoale Friekse Partij gaat op de IRA tour. Is er nu niemand die dat pakketje even een schop kan geven zodat die treinen er weer langs kunnen?
pi_52366041
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 18:39 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Ja, de Nasjoale Friekse Partij gaat op de IRA tour. Is er nu niemand die dat pakketje even een schop kan geven zodat die treinen er weer langs kunnen?
Neen, den poschtcoutsch uit Cuylenborgch isch noch onderweechs.
pi_52366251
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

NU.nl
Sensatie!

vanmorgen al een boot uitgefikt
nu weer een verdacht pakketje.. whats this.. national frisian sensation day?
pi_52366329
Er gebeurt nogeens wat in Scharrel-Uierstan
pi_52366508
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 18:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Er gebeurt nogeens wat in Scharrel-Uierstan
Gevaar geweken.. EOD is al aan het pakken :p

nep pakketjuh!
pi_52366532
Beste test: gewoon met een trein vol gas er overheen peren
pi_52366714
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 19:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Beste test: gewoon met een trein vol gas er overheen peren
bij voorkeur met een VIRM?
pi_52366779
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 19:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
bij voorkeur met een VIRM?
Kreukelzone op de goeie plek he

Of anders met zoeen trein die gisteren op de Krasnaya Strela (moskou - St Petersburg) op een bom reed. Ook niemand dood
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:07:47 #282
Maffe Fries
pi_52368373
Is er eens wat sensatie, blijkt het loos alarm
pi_52389911
Wees blij dat het niets was
pi_52390210
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 14:39 schreef Wadloper het volgende:
Wees blij dat het niets was
nou.. als ze eens echt iets vinden dan hebben ze tenminste eens echt gewerkt voor de centen
pi_52392077
Daardoor worden o.a. de treinkaartjes duurder.... gok ik...zomaar
pi_52397050
Stel he? Ik ga op één van de grotere NS-stations, bijvoorbeeld Utrecht Centraal, naar het loket, om een kaartje te kopen. Een kaartje van Roosendaal naar Neerpelt, een dromerig Kempisch dorpje, even over de grens bij Eindhoven. Een bestemming die niet in de automaat te krijgen is. Hoeveel transactiekosten/boekingskosten/kontenaaierige zakkenvullerij komt daar dan bij?

a) ¤ 0,00 want als ik dat kaartje uit de automaat had kunnen trekken, had ik dat wel gedaan, niewaar?
b) ¤ 0,50 want aan het loket betaal je nou eenmaal altijd ¤ 0,50
c) ¤ 3,50 want dat zijn de boekingskosten voor een internationaal ticket.

Ik weet het niet. Iemand?
pi_52397169
Mogelijkheid B valt sowieso altijd te voorkomen door eerst een vraag te stellen.
pi_52397261
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 18:24 schreef vanOekelen het volgende:
Mogelijkheid B valt sowieso altijd te voorkomen door eerst een vraag te stellen.
Hoe stel je je dat voor?

D_F: "Hallo. Als ik een retourtje Roosendaal-Neerpelt wil kopen bij u, kost me dat dan 50 cent?"
Loketpipo: "Nee"

pi_52397473
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 18:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hoe stel je je dat voor?

D_F: "Hallo. Als ik een retourtje Roosendaal-Neerpelt wil kopen bij u, kost me dat dan 50 cent?"
Loketpipo: "Nee"

ik gok optie C!
pi_52397662
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 18:38 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ik gok optie C!
mja, daar ben ik dus ook een beetje bang voor idd

terwijl er gewoon van ze leve nooit iets GEBOEKT wordt, moet ik vrolijk 3,50 BOEKINGSkosten gaan betalen, vuile teringzwendelaars.
pi_52397747
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 18:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

mja, daar ben ik dus ook een beetje bang voor idd

terwijl er gewoon van ze leve nooit iets GEBOEKT wordt, moet ik vrolijk 3,50 BOEKINGSkosten gaan betalen, vuile teringzwendelaars.
niets boeken.. maar toch boekingskosten.. mag dat wel van de wet? :p
pi_52397770
quote:
103 Teletekst wo 15 aug
Trein Dordrecht bekogeld met stenen

` Onbekenden hebben gisteravond stenen
gegooid naar een trein die het station
Dordrecht Stadspolders binnenreed.Er
raakte niemand gewond,maar er sneuvelde
wel een aantal ruiten van de trein.

De machinist is doorgereden naar het
volgende station,maar ging daarna niet
verder vanwege de schade aan de trein.
Een 17-jarige jongen heeft aangifte
gedaan van poging tot mishandeling en
poging tot doodslag.Hij liep op het
perron toen de stenen werden gegooid.
Hij werd niet geraakt.

De daders zijn spoorloos.De politie
verzoekt geuigen van het incident zich
te melden.
volgende nieuws financieel sport
Platschieten die neukfouten
pi_52397789
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 18:49 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

niets boeken.. maar toch boekingskosten.. mag dat wel van de wet? :p
Mja, ik kan ook slaande oorlog gaan staan maken achter die balie, en dan zeggen "Flikker maar op, ik ga wel liften"
pi_52397850
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 18:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mja, ik kan ook slaande oorlog gaan staan maken achter die balie, en dan zeggen "Flikker maar op, ik ga wel liften"
op de koppeling ?
pi_52397928
Zou het niet eens handig en bijvoorbeeld rechtvaardig zijn als

1) ALLE bestemmingen in Belgie, Luxemburg, Nordrhein-Westfalen en Niedersachsen bij een NS-kaartautomaat gekocht kunnen worden;
2) Die toeslagen-lulkoek alleen zou gelden voor kaartjes die OOK in de automaat getrokken hadden kunnen worden?

Nou ja, zelfs dat niet eigenlijk. Personeelskosten dienen gewoon betaald te worden uit de opbrengst van de kaartverkoop. Nou loop je iedere keer te betalen voor je service. Eingenlijk vind ik DAT al niet kunnen, maar goed.
pi_52397963
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 18:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Zou het niet eens handig en bijvoorbeeld rechtvaardig zijn als

1) ALLE bestemmingen in Belgie, Luxemburg, Nordrhein-Westfalen en Niedersachsen bij een NS-kaartautomaat gekocht kunnen worden;
2) Die toeslagen-lulkoek alleen zou gelden voor kaartjes die OOK in de automaat getrokken hadden kunnen worden?

Nou ja, zelfs dat niet eigenlijk. Personeelskosten dienen gewoon betaald te worden uit de opbrengst van de kaartverkoop. Nou loop je iedere keer te betalen voor je service. Eingenlijk vind ik DAT al niet kunnen, maar goed.
als de automaat stuk is betaal je ook geen toeslag?
pi_52398003
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 18:57 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

als de automaat stuk is betaal je ook geen toeslag?
Ja, maar daar gaat het nu niet om
pi_52398062
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, maar daar gaat het nu niet om
als je een wizzl ofzo hebt en je koopt vreten dan lukt t vaak ook wel om die 50CT kwijt te spelen :p
pi_52398098
ook daar gaat het niet om. Dat lukt in een toilet ook wel op het station, as opposed to in de trein.
pi_52398151
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 19:02 schreef Dr_Flash het volgende:
ook daar gaat het niet om. Dat lukt in een toilet ook wel op het station, as opposed to in de trein.
zucht..

en jij mag hem sluiten
pi_52398206
Je kan je kaartje iig ook niet via b-rail.be kopen, daar snappen ze er al net zo weinig van als bij de NS.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')