Dat was in 2006 hoorquote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:13 schreef Peterselieman het volgende:
Wanneer moet je dan met de trein? Van 11 t/m 26 augustus rijden er geen treinen tussen Zwolle en Deventer![]()
Dan zullen ze het wegens succes dit jaar nog een keer doen: http://www.ns.nl/pages/gewijzigdtreinverkeer.htmlquote:
Mja, lezen valt ook niet altijd mee natuurlijkquote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:21 schreef Automatic_Rock het volgende:
Dan zullen ze het wegens succes dit jaar nog een keer doen: http://www.ns.nl/pages/gewijzigdtreinverkeer.html
Is sterk afhankelijk van het aantal kunstwerken die nodig is, de ondergrond, waslijn, etc. Maar ordinair spoortje leggen moet meen ik zo'n 2 miljoen/km doen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:24 schreef von_Preussen het volgende:
Hoe duur is dat eigenlijk, 1 kilometer spoor leggen (enkel)?
Daar ben ik ook benieuwd naar. Er komt nog heel wat bij kijken om zo´n record daadwerkelijk de boeken in te krijgen. Goede administratie, getuigen, geknipte treinkaartjes enzovoort. Vaagheid helpt daarbij niet, we zullen het zien zodra het nieuwe Guinness recordboek bij de boekhandel ligt.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:31 schreef Peterselieman het volgende:
Even afwachten of ze bij het recordboek het door alle vaagheid omgeven record wel erkennen.
En niet te vergeten logs, alle treinnummers, in- en uitstapplaatsen, gecheckt op vertragingen door infrabeheerder etc. Komt echt heel veel bij kijken. Daarom hebben we daar vorig jaar met Rondje NL ook vanaf gezienquote:Op donderdag 9 augustus 2007 18:29 schreef Socios het volgende:
[..]
Daar ben ik ook benieuwd naar. Er komt nog heel wat bij kijken om zo´n record daadwerkelijk de boeken in te krijgen. Goede administratie, getuigen, geknipte treinkaartjes enzovoort.
We hebben die mogelijkheid inderdaad overwogen. Het zou dan gaan om de snelste tijd voor het bereizen van alle baanvakken die worden aangedaan door het binnenlandse reizigersverkeer.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 18:47 schreef Socios het volgende:
Ging het daar ook om een record dan, zo ja, welke?
Zomerdienstregeling in de 3700, Enkele DH-1quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel met aanzienlijk beter mat dan de 37 trouwens
valt me tegen danquote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:06 schreef Brembo het volgende:
[link]http://www.gelderlander.nl/dgbinnenland/article1730675.ece[/] Veolia heeft een boete gekregen van 20.000 euro. Vanwege te slechte informatievoorziening, niet eens te slechte treinen.
Lijkt mij ook, anders zeiden ze wel dat er vanaf 11 augustus t/m 26 augustus geen treinen reden, lijkt mijquote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
11 en 12 aug geen treinen, het geknutsel duurt tot 26 aug. Wel treinen van 13 tot 26 aug dusLijkt mij dan..
Is gewoon 2 dagen, misschien eff ballastbed uitbalancerenquote:Op donderdag 9 augustus 2007 21:29 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Lijkt mij ook, anders zeiden ze wel dat er vanaf 11 augustus t/m 26 augustus geen treinen reden, lijkt mij
goed plan :pquote:Op donderdag 9 augustus 2007 21:44 schreef Peterselieman het volgende:
de 3700 moet tussen de 17e en 26e in ieder geval wel rijden, want ik wil wel weer eens richting maaslijn en heuvellandlijn.
Nachtkaars ditquote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze doen er idd wel erg vaag over. Even afwachten of ze bij het recordboek het door alle vaagheid omgeven record wel erkennen.
Heb jij wat gehoord? Ik nietquote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het aantal kms is nog steeds niet vastgesteld zeker![]()
Netjesquote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:57 schreef Peterselieman het volgende:
Nog niets gehoord en op vragen gesteld in het gastenboek geven ze ook al geen antwoord zo te lezen. Nu komt toch sterk de vraag in me op of ze het record eigenlijk wel gebroken hebben.
quote:Inmiddels is (inderdaad: te elfer ure) besloten dat Connxxion geen plan V's hoeft in te leveren voor 1 september (het moment waarop NS de "zomer-uitsnijdingen" ongedaan gaat maken, feitelijk dus maandag 3 september). Op dat moment moeten er minimaal vier van de vijf terug zijn bij de NS. Klinkt dus als een (kort) uitstel van executie.
quote:Record met
af en toe een
ergernisje
vijf vragen
Mart Hopman en Hildebrand
van Kuyeren hebben het wereldrecord
treinreizen verbeterd.
Gisteren kwamen zij terug
van hun goededoeltrip
van 25.000 kilometer.
1 Waarom wilden jullie het record
verbeteren?
Met onze recordpoging wilden Mart
en ik de aandacht vestigen op Room
to Read, een non-profitorganisatie
die bibliotheken bouwt in ontwikkelingslanden.
Treinreizen en lezen
gaan prima samen, en omdat ze nu
een Nederlandse vestiging aan het
opzetten zijn, wilden we ze wat extra
publiciteit bezorgen. Omdat we
het record gebroken hebben, financiert
onze school, de Technische Hogeschool
van Amsterdam, de bouw
van een bibliotheek. De Franse tgvmaatschappij
heeft al onze treinkaartjes
betaald. Maar ik vind treinreizen
ook gewoon leuk. Het is comfortabel,
betrouwbaar en gezellig.
Ik heb al eens eerder een treinrecord
gebroken: in 1999 heb ik alle
provinciesteden bereisd in 12 uur
en 14 minuten.
2 Hoe hebben jullie de reis voorbereid?
Om het oude record van 21.090 kilometer
in een week te verbeteren,
moet je zoveel mogelijk kilometers
met een hogesnelheidstrein maken.
Daarom hebben we voornamelijk in
Frankrijk gereisd, omdat ze daar
een groot tgv-netwerk hebben. Een
plekje in de tgv moet je reserveren,
dus we hebben onze hele reis van
dag tot dag uitgestippeld. We hebben
bijvoorbeeld ook vertraging ingepland
als we minder dan tien minuten
overstaptijd hadden.
3 Geloven ze bij het Guinness
Book of Records wel dat jullie
de reis echt gemaakt hebben?
Om in het Book te komen moet je
onderweg bewijsmateriaal verzamelen.
Per reis hebben twee mensen
in de trein een getuigenverklaring
ondertekend, om te bewijzen
dat we echt in die trein hebben gezeten.
We hebben ook van elk treinstel
het nummer opgeschreven, en
op welk perron we vertrokken en
aankwamen.
4 Gaat het niet vervelen, een
week in de trein zitten?
Langer dan een week had het niet
moeten duren, ik ben blij dat het
achter de rug is. De eerste dagen
waren voorbij voordat we er erg in
hadden. Om de drie uur moet je
overstappen, in de tussentijd verzamel
je bewijsmateriaal en slaap of
lees je een beetje. Maar na een paar
dagen begonnen we ons te vervelen,
waren we moe en zaten we wel
eens af te tellen. Aan het einde van
de week hadden we af en toe een ergernisje,
maar geen ruzie. Als je
toch al moe bent, wil je wel eens
geïrriteerd reageren als je met je tas
ergens achter blijft haken.
5 Zie je wel iets van het landschap,
als je er met een tgv
doorheen zoeft?
De route Parijs-Marseille hebben we
zo’n vijftien keer gezien, dan ga je
op een gegeven moment wel bruggen
en stations herkennen. We zeiden
wel eens voor de grap dat we
daarom zo vaak op en neer gingen,
want bij driehonderd kilometer per
uur zie je inderdaad niet zoveel.
Eveline Bijlsma
Ja, leuk. Het zal welquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:57 schreef en_door_slecht het volgende:
Volgens een artikel in Trouw hebben ze 't inderdaad gebroken. Ook claimt die dude het record te hebben om alle provinciehoofdsteden aan te doen. In 12 uur en 14 minuten.
Dit was de tekst:
[..]
Idd, eerst zien dan geloven.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, leuk. Het zal wel
Logs en cijfers willen we zien
idd! wedden dat wij t kunnen verbeteren?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Idd, eerst zien dan geloven.
Mooi kunnen die Plan V's ingezet worden in de 3700, 8 bakken mat'64quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:52 schreef Peterselieman het volgende:
Nog even nieuws van Somda over de xx V'tjes:
[..]
Dat lijkt me een logische vervolgstap ja.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
idd! wedden dat wij t kunnen verbeteren?
Ze zijn officiëel voor het traject Gouda - Den Haag CS ivm Rampstadrail en de NS moet natuurlijk wel materieel voor het traject Almere - Amsterdam hebben, omdat de Hollandse Brug niet zo veel gewicht meer kan verdragen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:31 schreef Brembo het volgende:
[..]
Mooi kunnen die Plan V's ingezet worden in de 3700, 8 bakken mat'64.
De 3700 is nu mar 4 bakken, en 's avonds zelfs maar 2 bakkenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 17:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze zijn officiëel voor het traject Gouda - Den Haag CS ivm Rampstadrail en de NS moet natuurlijk wel materieel voor het traject Almere - Amsterdam hebben, omdat de Hollandse Brug niet zo veel gewicht meer kan verdragen.
de 3600quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 17:32 schreef Brembo het volgende:
[..]
De 3700 is nu mar 4 bakken, en 's avonds zelfs maar 2 bakken. Waar is de goeie ouwe tijd van getrokken materieel gebleven
.
Lucky You!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 17:33 schreef Luco het volgende:
Morgen weer bijna 3 uur in de trein zitten. Schiphol - Groningen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |