Ik zou het niet weten. Het enige dat ik me kan bedenken is dat het een spoor is waar wagons op beladen kunnen worden of weg/railvoertuigen op de rails kunnen. Alhoewel dat ook op spoorwegovergangen kan.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:11 schreef vanOekelen het volgende:
Het is een heel stuk normaal, recht spoor, een paar kilometer lang, als ik me niet vergis is het het meest westelijke spoor na boxtel (vanaf den bosch gezien).
Dat is volgens mij een proefstuk voor ballastloos spoor (ingegoten spoorstaven o.i.d.).quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:11 schreef vanOekelen het volgende:
Het is een heel stuk normaal, recht spoor, een paar kilometer lang, als ik me niet vergis is het het meest westelijke spoor na boxtel (vanaf den bosch gezien).
quote:Aanpassing treintijden per 10 september
Sinds deze zomer hebben we op de spoorlijnen in Groningen en Friesland alle oude Wadlopers vervangen door nieuwe treinen. De snellere Spurt heeft minder tijd nodig voor de verschillende trajecten en hierdoor kunnen meer stops worden gemaakt. Dit betekent een betere dienstverlening voor inwoners van de plaatsen Sauwerd, Kropswolde, Sappemeer, Uithuizermeeden, Uithuizen, Zwaagwesteinde, Grijpskerk en Groningen Noord.
Daarnaast hebben we de klantreacties naar aanleiding van de dienstregelingwijziging in december 2006 geanalyseerd en deze, daar waar mogelijk, verwerkt in een verbeterde dienstregeling.
Arriva wil de reiziger zo snel mogelijk laten profiteren van de snelheid van de Spurt en de betere dienstregeling, daarom worden per 10 september al verbeteringen doorgevoerd. Wij lopen hiermee vooruit op de landelijke wijzigingen voor 2008. In december 2007 zullen de wijzigingen hierdoor naar verwachting minimaal zijn.
Vanaf maandag 27 augustus zijn de gratis nieuwe lijnfolders verkrijgbaar bij de Arriva Stores op de stations Groningen en Leeuwarden en bij de diverse verkooppunten. Sinds 1 juli zijn de nieuwe dienstregelingen al beschikbaar via www.arriva.nl.
Hieronder staan de aanpassingen per baanvak, zoals die per 10 september gelden.
Leeuwarden – Stavoren
• De dienstregeling wijzigt een paar minuten. Hiermee wordt de punctualiteit in Stavoren en Leeuwarden verbeterd.
• De sneltreinen naar Groningen vertrekken een minuut later. Hierdoor is er een ruimere overstap voor reizigers uit de richting Sneek.
Leeuwarden – Harlingen Haven
• De dienstregeling op dit traject is ongewijzigd.
• De sneltreinen naar Groningen vertrekken een minuut later. Hierdoor is er een ruimere overstap voor reizigers uit de richting Harlingen.
• Vanaf maart 2008 tot begin 2009 is er geen treinverkeer mogelijk tussen station Harlingen en Harlingen Haven in verband met werkzaamheden ter versterking van de zeekering van Harlingen. Gedurende deze periode zullen op dit deel van het traject bussen rijden.
Leeuwarden – Groningen
• De sneltrein vertrekt een minuut later uit Leeuwarden. Hierdoor hebben de reizigers uit de richtingen Sneek en Harlingen een betere aansluiting.
• Alle stoptreinen stoppen op alle stations, dus ook in Zwaagwesteinde en Grijpskerk!
Groningen – Nieuweschans
• Alle vertrek- en aankomsttijden zijn gewijzigd.
• Van maandag tot en met vrijdag, tussen 6:00 en 19:00 uur, rijden er meer treinen tussen Groningen een Zuidbroek. Reizigers kunnen 3 keer per uur naar en van Groningen reizen!
• Alle treinen stoppen op alle stations, dus ook in Kropswolde en Sappemeer-Oost!
• De dienstregeling tussen Nieuweschans en Leer is ongewijzigd.
Groningen - Roodeschool
• De dienstregeling is ongewijzigd.
• Alle treinen stoppen op alle stations, dus ook in Uithuizermeeden, Uithuizen, Sauwerd en op station Groningen Noord!
• In Groningen komt de trein in het vervolg aan op spoor 2a. Doorgaande reizigers richting Leeuwarden hoeven hierdoor minder ver te lopen.
Groningen - Delfzijl
• De dienstregeling is ongewijzigd.
harlingen haven - harlingen kan je ook lopen maaaahnquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 20:24 schreef Peterselieman het volgende:
Gelijk 2 opvallende dingen gezien:
- Bijna een jaar lang geen treinen naar de haven van Harlingen
- Stoptrein naar Roodeschool wel ongewijzigd, maar wel stoppen te Sauwerd (wat ie nu niet doet)
Ah, je hebt gelijk, dank je, ik vroeg het me al heel lang af, maar met ballastloos als zoekterm is er best veel over te vinden!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 19:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat is volgens mij een proefstuk voor ballastloos spoor (ingegoten spoorstaven o.i.d.).
Valt wel mee, de HSL is voor het grootste deel ballastloos gelegd. Alleen dan niet met ingegoten spoorstaven. Maar ingegoten spoorstaven wordt nu wel veel gebruikt op bruggen, scheelt een hoop herrie.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 20:49 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Ah, je hebt gelijk, dank je, ik vroeg het me al heel lang af, maar met ballastloos als zoekterm is er best veel over te vinden!
[...]
Het is alleen duurder om aan te leggen en het proeftraject bij Best was blijkbaar een beetje mislukt.
VIRM + Plan V is ook een raar gezichtquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 17:41 schreef Dichterbijer het volgende:
blijft toch raar een VIRM met een koploper er aanvastgekoppeld. Zag dat afgelopen week bij Zwolle... volgens mij ledig naar Onnen.
ja maar een nieuwe virm met een stok oude V op sleeptouw is toch wel iets anders xDquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 17:52 schreef Peterselieman het volgende:
Ach net zoiets is een koploper die op dienst zit en een buffel meeneemt richting Zwolle
nee t was 1!quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 18:28 schreef Peterselieman het volgende:
true, maar waren dat niet 2 V'tjes die achter die doedelzak hingen?
Mja, dan is iedereen het allang weer vergetenquote:Exacte afstand op 30 augustus bekend
zaterdag 11 augustus 2007 - De exacte afstand die wij hebben afgelegd wordt 30 augustus tijdens een persevent van TGV.com bekend gemaakt.
Op dit moment is wel duidelijk dat het oude record van 21.090 kilometer, dat stamde uit 1992 verbroken is. Het nieuwe record zal liggen rondom de 25.000 kilometer.
je kan ook via amersfoort - utrecht hoorquote:Op zondag 12 augustus 2007 18:15 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is wel zeker ja.
2 weken werkzaamheden tussen Zwolle en Deventer en dat net wanneer je een reisje naar het zuiden wilt maken. Dan maar de snelbus in![]()
Is minder snel als je ruim op tijd in Nijmegen wilt zijnquote:Op zondag 12 augustus 2007 18:47 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
je kan ook via amersfoort - utrecht hoor
Ben ik uiteraard niet blij mee, is weer een extra stop.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 20:24 schreef Peterselieman het volgende:
Gelijk 2 opvallende dingen gezien:
- Stoptrein naar Roodeschool wel ongewijzigd, maar wel stoppen te Sauwerd (wat ie nu niet doet)
Volgens mij kon je een overgangsbewijs 2-1 krijgen in Zwolle, maar dat weet ik niet zeker... Ik heb dit opgemaakt uit een reactie op OHIH:quote:
Even kijken of ik volgende week zo'n ding kan bemachtigenquote:maar bijvoorbeeld ook wat ik vandaag had, toen ik bij de vervangende bus Zwolle-Deventer vroeg of die eerste klas overgangsbewijzen weer uitgedeeld werden. "Nee hoor, echt niet," krijg ik als antwoord, terwijl ik de vorige dag iemand met zo'n foldertje heb zien rondlopen Dat noem ik nog eens goede dienstverlening... Ik zit bij elkaar opgeteld een uur lang in zo'n boutbus die met tachtig over de IJsseldijk sukkelt, en die medewerker is te beroerd om mij even zo'n foldertje te overhandigen
ach dat ding rijd harder! dus dan lijkt t tenminste op te schietenquote:Op zondag 12 augustus 2007 19:13 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Ben ik uiteraard niet blij mee, is weer een extra stop.
Schrale hondenquote:Op maandag 13 augustus 2007 21:07 schreef Peterselieman het volgende:
Schiet mij net te binnen dat sommige Arrivamachinisten voor vertrek de deuren al vergrendelen. Die overkwam mij toen ik net station Groningen noord opgelopen was om de trein naar Groningen CS te nemen. De trein stond met vergrendelde deuren de vertrektijd af te wachten. Moest aan de mcn vragen of ie de deuren even wilde ontgrendelen, voordat ik in kon stappen.
Ja, dat krijg je als je naast de keertijd-uitzittende trein een wc bouwt waar je 50ct voor moet lappen. Gaat iedereen even de trein in, op de spoorstaven schijten.quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Schrale honden
Zo heb je ook van die schoonmakers die de toiletten op slot gooien in Groningen, en tegen dat je in Amersfoort bent heb je niet eens meer zin om te vragen of ze opengemaakt kunnen worden
*rittalsleutel inpakt.
Bron: Edestad.nl door Wouter van Dijkquote:Nieuwe Valleilijntreinen rijden pas eind september
BARNEVELD - Connexxion slaagt er niet in om vanaf begin september de dienstregeling op de Valleilijn uit te voeren met nieuwe treinen. Deze week wordt gestart met het testen van de eerste 'Protos' tussen Amersfoort, Barneveld en Ede-Wageningen. Deze trein wordt begin september ingezet voor personenvervoer. Connexxion verwacht dat de andere vier nieuwe treinen eind september kunnen rijden.
,,Het is nog even de vraag of die doelstelling gehaald wordt, omdat we vertraging hebben opgelopen bij het testen van de treinen", zegt woordvoerder Herman Opmeer van Connexxion. Het eerste treinstel is getest op een baanvak nabij Eindhoven alvorens deze is toegelaten op het Nederlandse spoor. De overige vier stellen staan nog bij de fabriek in Duitsland en moeten nog worden getest. ,,We zullen in de loop van de weken om de beurt een extra nieuwe trein inzetten op de Valleilijn. Lukt dat niet op tijd, dan kunnen we gebruik maken van reservemateriaal van de NS.
De eerste nieuwe Protos, vervaardigd door de Duitse fabrikant Fahrzeug Technik Dessau, gaat testritten maken om de machinisten in te werken. ,,De trein rijdt tussen de gewone gele treinen en zal af en toe ook op de stations stoppen'', licht Opmeer toe. ,,Als alles meezit kunnen we deze per 1 september inzetten voor personenvervoer.
Dat moet ook wel, want Connexxion moet vanaf die datum twee gele treinstellen inleveren bij de Nederlandse Spoorwegen. ,,Aan het eind van de vakantie hebben wij die treinstellen zelf hard nodig, voornamelijk voor het baanvak Zoetermeer-Den Haag", zegt NS-woordvoerder John Krijgsman. ,,Het huurcontract voor de twee treinstellen loopt tot 1 september. Maandag 10 september moet Connexxion nķg twee treinstellen inleveren. De vijfde kunnen ze voorlopig nog gebruiken, uiterlijk tot november. Komt Connexxion onverhoopt toch in de problemen, dan hebben we nog wat Wadlopers, oude dieseltreinen uit Groningen, achter de hand.''
Connexxion zet verspreid over de maand september vijf nieuwe Protos-treinstellen in op de Valleilijn. ,,Met de komst van de nieuwe treinen hebben we geen capaciteitsproblemen meer", stelt Connexxion-woordvoerder Herman Opmeer. De vijf nieuwe treinen moeten het materieel van de Nederlandse Spoorwegen uit de jaren zestig vervangen dat nu nog op de Valleilijn rijdt. Ondanks het feit dat Connexxion afgelopen half jaar diverse keren te maken kreeg met materieeltekort, omdat er maar vijf NS-treinstellen beschikbaar zijn, denkt het vervoersbedrijf toch dat vijf nieuwe treinstellen garant kunnen staan voor een volwaardige dienstregeling.
,,In de eerste plaats omdat deze nieuwe treinen makkelijker te repareren zijn", zegt Opmeer. ,,Het NS-materieel moest voor reparatie altijd een brug op om van onderaf hersteld te worden. De Protos kan van bovenaf reparaties ondergaan en daarmee valt tijd te winnen."
In de tweede plaats moet de nieuwe werkplaats van Connexxion in Amersfoort tijdwinst opleveren. ,,Nu moet elke trein voor onderhoud nog naar Amsterdam, vanaf half september kunnen we gebruik maken van onze eigen werkplaats." Connexxion begint maandag met testritten op het baanvak Amersfoort-Apeldoorn met het eerste nieuwe treinstel. ,,De machinisten moeten nog oefenen met de Protos.''
,,Daarnaast moeten we kijken of de snelheid van 140 kilometer per uur gehaald gaat worden. Die is nodig om de huidige dienstregeling te handhaven'', vervolgt de woordvoerder van Connexxion. ,,De treinen kunnen een topsnelheid van 160 kilometer per uur halen, dus dat moet normaal gesproken geen problemen opleveren."
Tot nu toe is één Protos getest in Brabant en staan er nog vier bij de fabrikant in Duitsland. Elk nieuw treintoestel moet op last van de Inspectie Verkeer en Waterstaat tests ondergaan, voordat het wordt toegelaten op de Nederlandse spoornetwerk, zegt IVW-woordvoerder Maartje Verweij. ,,We geven per trein een certificaat af als door ons erkende organisaties akkoord geven. We controleren dat steekproefsgewijs.''
De Protos, een moderne blauwe trein met witte snuit, is speciaal ontwikkeld voor Connexxion en rijdt nog nergens elders. De trein bevat jongerencoupés met videoschermen en luxe eersteklascoupés, al zijn er wel minder eersteklasstoelen; van de 168 zitplaatsen zijn 154 plaatsen tweede klas en slechts 14 eerste klas. Volgens Connexxion bieden de nieuwe treinen ruim veertig extra zitplaaten en meer staruimte. De vervoerder verwacht dat hiermee het probleem van te volle treinen in de spits snel is verholpen.
gewoon een elektronisch slot op de deur?quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:17 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Ja, dat krijg je als je naast de keertijd-uitzittende trein een wc bouwt waar je 50ct voor moet lappen. Gaat iedereen even de trein in, op de spoorstaven schijten.
Wel een goede optie eigenlijk. Want ik vind het maar zot dat er chemische toilletten in treinen moeten zitten, terwijl alles maar laten lopen binnen stations ook wat gek is.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:02 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
gewoon een elektronisch slot op de deur?
lijkt me wel koppelbaar aan ATB ofzo
Met een explosie en veel ontspoorde wagons, ben benieuwd wat we hier morgenochtend over horen...quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:20 schreef en_door_slecht het volgende:
Russisch treintje die het niet meer doet, ergens tussen St Petersburg en Moskou.
W.s. krijgen we te horen dat er een berg homo's of moslims een staatsgreep wilden plegen. Zo gaat dat meestal in het Rusland van Poetin.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 00:09 schreef SNArky het volgende:
[..]
Met een explosie en veel ontspoorde wagons, ben benieuwd wat we hier morgenochtend over horen...
3700 naar Nijmegen lijkt me en hopelijk een plaatsje bemachtigen in de Maasloper. Via Den Bosch is om, alleen naar Roermond is het geloof ik evensnel.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:42 schreef von_Preussen het volgende:
Ik moet Vrijdag van Deventer naar Venlo, om vervolgens de trein naar Duitsland te pakken. Aangezien je dan altijd een bepaalde trein moet hebben, is het zaak op tijd in Venlo te zijn. Kan ik dan de Maaslijn pakken of is het daar nog steeds zo'n bende dat ik beter kan omreizen via Nijmegen en Den Bosch?
Geef toe, 50 ct is ook gewoon pure afzetterijquote:Op maandag 13 augustus 2007 22:17 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Ja, dat krijg je als je naast de keertijd-uitzittende trein een wc bouwt waar je 50ct voor moet lappen. Gaat iedereen even de trein in, op de spoorstaven schijten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |