Dr_Flash | donderdag 4 januari 2018 @ 19:32 |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! | |
Dr_Flash | donderdag 4 januari 2018 @ 19:32 |
Zag dit vandaag in Eindhoventje. Nieuw? Stuk? Wat bedoelt het te zeggen? | |
b2py | donderdag 4 januari 2018 @ 19:41 |
Defect | |
Salatrel | donderdag 4 januari 2018 @ 19:42 |
buschauffer heeft een nieuwe plek gevonden om zijn plasje te doen | |
b2py | donderdag 4 januari 2018 @ 19:44 |
Nederlandistan gaat 16 jan weer staken als de bonden niet meer doekoe gaan geven: https://nos.nl/artikel/22(...)ers-met-rechter.html | |
Dr_Flash | donderdag 4 januari 2018 @ 19:44 |
Bijzonder. Lijkt me best een functie waar je wat mee kunt Zoals een spoorwijziging aangeven of zo | |
b2py | donderdag 4 januari 2018 @ 19:46 |
Ze kunnen ook knalrood geven | |
Dr_Flash | donderdag 4 januari 2018 @ 19:47 |
Kom op nou kutjochies doe ik ook een keer serieus... | |
DeaDLocK2K | donderdag 4 januari 2018 @ 19:48 |
Ik vind het een briljant idee: Blauwige achtergrond; alles okay maar ander spoor. Rood: Uitgevallen, Geel; Vertraging. | |
b2py | donderdag 4 januari 2018 @ 19:50 |
| |
Adrie072 | donderdag 4 januari 2018 @ 19:52 |
Dr_Flash | donderdag 4 januari 2018 @ 19:56 |
Typisch dat je dit weer op een ghettostation ziet. Aan die overkapping te zijn kan het alleen maar Almere of Zaandam zijn | |
DeaDLocK2K | donderdag 4 januari 2018 @ 19:57 |
Lelijkstad toch ook nog? | |
b2py | donderdag 4 januari 2018 @ 19:58 |
Almere C | |
DeaDLocK2K | donderdag 4 januari 2018 @ 20:02 |
Wat bedoel je hier precies mee? | |
Dr_Flash | donderdag 4 januari 2018 @ 20:03 |
Dat de foto in Almere C gemaakt is lijkt me | |
b2py | donderdag 4 januari 2018 @ 20:03 |
Daar is de foto genomen, had ik wat helderder kunnen opschrijven maar donderdagavond geen zin | |
DeaDLocK2K | donderdag 4 januari 2018 @ 20:21 |
Dus nu heb je drie keer meer moeite moeten doen dan direct helder opschrijven. | |
b2py | donderdag 4 januari 2018 @ 20:27 |
Of jij had het kunnen begrijpen zoals flessie deed. Inb4 DeaDLocK2K rage had je kunnen begrijpen hihaho ligt aan de zender en niet de ontvanger | |
DeaDLocK2K | donderdag 4 januari 2018 @ 20:32 |
Sorry daar ben je al veel te laat mee. De enige reden waarom Fles jou begrijpt is omdat hij geniaal is en jouw autistische gezever kan vertalen, dat lukt mij, die slechts nederig in het Nederlands communiceert, niet. | |
b2py | donderdag 4 januari 2018 @ 20:33 |
Ninjaedit | |
derLudolf | donderdag 4 januari 2018 @ 21:28 |
Lief doen. Vreten op aarde enzo | |
b2py | donderdag 4 januari 2018 @ 21:29 |
Ga nou maar rooien met die Fendt 500 van je | |
Dr_Flash | donderdag 4 januari 2018 @ 21:50 |
Mijn genialiteit was hier niet echt hard bij nodig hoor Janksloot | |
DeaDLocK2K | donderdag 4 januari 2018 @ 21:55 |
Laat me nou, met je C-cup | |
DeaDLocK2K | donderdag 4 januari 2018 @ 21:55 |
Hè, die slechte voornemens voor 2018 doen het prima tot zoverre jong0ns <3 | |
Dr_Flash | donderdag 4 januari 2018 @ 22:09 |
Als er nog geen Wet van Behoud van Maximale Ellende bestond, mocht jouw leven zijn bestaansrecht ontlenen aan het uitvinden daarvan | |
DeaDLocK2K | donderdag 4 januari 2018 @ 22:12 |
De Wet van Maximale Irritatie: Iedere keer als je denkt dat de grens bereikt is, schuift 'ie hem nog iets verder op | |
Dr_Flash | donderdag 4 januari 2018 @ 22:23 |
Zo ben je best schattig eigenlijk wist je dat? | |
b2py | donderdag 4 januari 2018 @ 22:27 |
Schattig | |
DeaDLocK2K | donderdag 4 januari 2018 @ 22:35 |
Kom je een keer naar m'n nieuwe TV kijken en 4K treinenfilmpjes op YouTube op de achtergrond enzo! Anderen zijn ook welkom hoor, meeting bij deadlock thuis, zelf bier meenemen ik zorg voor katten, Kronos en verwarming. | |
Dr_Flash | donderdag 4 januari 2018 @ 22:37 |
Zelf tissues meenemen ook? | |
DeaDLocK2K | donderdag 4 januari 2018 @ 22:39 |
De rukrol staat altijd naast de TV! | |
Dr_Flash | donderdag 4 januari 2018 @ 22:48 |
Moeten we met z'n allen één rol DELEN bedoel je? | |
JDude | donderdag 4 januari 2018 @ 22:56 |
Dit topic ontspoort. | |
JDude | donderdag 4 januari 2018 @ 22:56 |
Haha. Ontspoort. See what I did there? | |
Dr_Flash | donderdag 4 januari 2018 @ 23:34 |
Nou nee. Je blijft veel te dicht bij de kern. Zonder zand in je kut tel je niet meer mee hier en niet zomaar zand he, aan mij heb je een kwaaie. Ik onderscheid 20 verschillende textuurklassen in zowel rivier- als duinzand | |
DeaDLocK2K | donderdag 4 januari 2018 @ 23:49 |
En dat is nog exclusief de vijf verschillende soorten klei die hij op zeer winterse dagen aan te bieden heeft! Okayokay, ik hou al op. Halve dag in ziekenhuis zitten wachten op meer informatie en daar word ik schijnbaar ietwat melig van. | |
b2py | donderdag 4 januari 2018 @ 23:58 |
Moet ik nu meeleidend vragen waarom je in het zkh was? | |
Dr_Flash | donderdag 4 januari 2018 @ 23:59 |
meelijdend zou helpen | |
DeaDLocK2K | vrijdag 5 januari 2018 @ 00:08 |
M'n moeder lag even een paar uurtjes op sterven maar het is uiteindelijk allemaal redelijk goed gekomen! | |
Dr_Flash | vrijdag 5 januari 2018 @ 00:09 |
Definieer "goed gekomen"? | |
DeaDLocK2K | vrijdag 5 januari 2018 @ 00:14 |
Vanuit het perspectief van de medische wetenschap! Dus alles werkt weer zoals het hoort. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 5 januari 2018 @ 00:16 |
Dat is een leugen. Leverfunctie is 1% a 1,5% maar euh, dat toont maar eens aan wat voor overcapaciteit niet-drinkers hebben. | |
Dr_Flash | vrijdag 5 januari 2018 @ 00:18 |
God de vader ook weer | |
DeaDLocK2K | vrijdag 5 januari 2018 @ 00:21 |
Het was dit keer wel echt heel erg kiele-kiele. Leuk begin van je jaar, maar ja, beetje depressief gaan zitten zuipen schiet ook voor geen kak op dus dan maar beetje Family Guy kijken en internetten | |
b2py | vrijdag 5 januari 2018 @ 06:50 |
As expected, fijn dat het goed is gekomen | |
jefjef | vrijdag 5 januari 2018 @ 08:32 |
ik werk dus bij Strukton Rail en heb meerdere foto's en filmpjes van ons materieel , is er interesse in enkele foto's? | |
b2py | vrijdag 5 januari 2018 @ 08:35 |
5 euro Edit: misschien met wat highlights die je niet ziet als zo’n loc of machine voorbij rijdt? Een foto van een locomotief kunnen we allemaal opzoeken | |
DeaDLocK2K | vrijdag 5 januari 2018 @ 11:06 |
Ik wel! Interessant perspectief | |
b2py | vrijdag 5 januari 2018 @ 11:42 |
Tot nu toe meer NS treinen gezien in Antwerpen dan Belgische | |
Mr_Klaasje | vrijdag 5 januari 2018 @ 12:01 |
Staken ze ofzo? | |
James1988 | vrijdag 5 januari 2018 @ 20:06 |
Foto's: het uitzicht vanaf London Bridge in oostelijke richting Wat een berg seinen | |
BLS | vrijdag 5 januari 2018 @ 21:53 |
Wat een overvloed aan informatie voor de machinist. Deze foto's tonen prachtig hoe omslachtig het Britse seinstelsel is. Een machinist hoeft in Nederland niet per se te weten of hij op het doorgaande spoor blijft, of dat hij via een wissel naar een zijspoor gaat. Zolang hij maar de goede snelheid rijdt en dat is precies de informatie die het Nederlandse seinstelsel geeft, en niets meer. Het Britse seinstelsel geeft machinisten informatie over welk spoor ze rijden, wat de maximumsnelheid is en of ze veilig door kunnen rijden, maar ook of de wissels rechtuit of aftakkend liggen (op grote stations als London Bridge krijg je zelfs de aanduiding van het spoor, zoals 'UP 5') en over de snelheid die geldt als het wissel aftakkend ligt (totaal niet relevant als je rechtdoor gaat). En zoek dan zelf maar uit hoe hard je maximaal mag | |
Peterselieman | vrijdag 5 januari 2018 @ 22:04 |
mja, is iets te kort door de bocht. Het Nederlandse stelsel heeft ook zo zijn beperkingen en eigenaardigheden. Bij ATB-EG weet een machinist bij een groen sein niet hoe snel hij precies mag rijden. Dat wordt opgelost via borden langs de baan. Ander leuk iets is de koeienkop die nog op enkele plekken staat en van een wissel toont in welke stand deze staat, zodat de machinist weet of hij de goede richting op gaat. In Meppel staat er in ieder geval nog eentje. | |
dennistd | vrijdag 5 januari 2018 @ 22:04 |
Pff, geef mij het Nederlandse seinstelsel dan maar. Enige jammere is dat er tegenwoordig geen koeienkoppen meer geplaatst worden bij belangrijke splitsingen. | |
Dr_Flash | vrijdag 5 januari 2018 @ 22:35 |
Hoe weet je in het donker nou welke voor jou is? | |
BLS | vrijdag 5 januari 2018 @ 22:44 |
Je hebt gelijk. De Zwitsers gaan uiterlijk 2035 dezelfde dienstregeling invoeren als die wij hier sinds 2007 hebben: vaker overstappen, maar wel minimaal ieder half uur en op drukke trajecten zoals Bern - Zürich ieder kwartier. https://sbb-step2030.ch/de/ | |
James1988 | vrijdag 5 januari 2018 @ 23:05 |
Lampjes tellen, denk ik. | |
b2py | zaterdag 6 januari 2018 @ 09:21 |
Je hebt gewoon rijverlichting eah | |
Yreal | zaterdag 6 januari 2018 @ 18:32 |
Mijn trein heeft een noodrem storing. Wat is dit nou weer voor schrale oostblok toestand. Beetje trippend wel om dan allemaal treinen die om je heen blijven rijden op vol gas. En nu is er dus een lading ns'rs een beetje heen en weer van, heeft ie niet door geel gereden ofzo? | |
DeaDLocK2K | zaterdag 6 januari 2018 @ 18:48 |
Dat kan verschillende oorzaken hebben, waaronder een hele hoop die met een busje WD40 op te lossen zijn. Het is erg vervelend maar is zeg maar net zoiets als dat flikkerende lampje thuis, of die zoem die vanzelf weggaat. In een trein kan dat niet vanzelf weggaan en moet het opgelost worden op het moment dat het ontstaat. Dit is het moment dat het gedetecteerd wordt (en ja, dit soort dingen vind je simpelweg niet tijdens controles) dus ben je de sjaak. Vervelend maar kan gewoon gebeuren. Dat je er nog nooit eerder van gehoord hebt betekent alleen maar dat het praktisch nooit bij het publiek voorkomt. | |
Yreal | zaterdag 6 januari 2018 @ 19:51 |
Mysterieus allemaal. Baal nou alleen dat ik geen half uur vertraging heb. | |
Yreal | zaterdag 6 januari 2018 @ 19:54 |
Oe Oe er riep er eentje om " dames en heren" . Af af ! | |
BLS | zaterdag 6 januari 2018 @ 20:05 |
Direct ontslaan... | |
Salatrel | zaterdag 6 januari 2018 @ 20:12 |
Ik doe niet anders :’) | |
Yreal | zaterdag 6 januari 2018 @ 20:36 |
nee die lui die omroepen beste mensen. Grrrrr | |
Yreal | zaterdag 6 januari 2018 @ 20:37 |
is dat nou eigenlijk een officieel geregeld iets binnen de NS? Puur even uit interesse omdat zoveel conducteurs het op zoveel verschillende manier doen. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 6 januari 2018 @ 20:38 |
Want jij hebt daar als wezen van bijna-menselijke intelligentie problemen mee? +1 voor degene die de film raadt en die een beetje bij de net afgelopen feestdagen hoort. | |
James1988 | zaterdag 6 januari 2018 @ 20:41 |
Maar ondertussen vinden we "Sehr geehrte Fahrgäste" wel helemaal geweldig? | |
Salatrel | zaterdag 6 januari 2018 @ 20:43 |
is niet verplicht. De sprinters hebben het ook nog gewoon over dames en heren. Het is ook pure onzin natuurlijk | |
James1988 | zaterdag 6 januari 2018 @ 20:44 |
De FLIRTs zeggen al een paar weken "Beste reizigers". | |
DeaDLocK2K | zaterdag 6 januari 2018 @ 20:44 |
Natuurlijk! Dat weet jij ont-zet-tend goed | |
Dr_Flash | zaterdag 6 januari 2018 @ 20:46 |
"... roepen [..] om..." Een kwalificatie als "bijna-menselijke intelligentie" vind ik wat ver gaan | |
Dr_Flash | zaterdag 6 januari 2018 @ 20:47 |
Dat. Het maakt ook geen ene reet uit. Voor niemand. Ik wed je een kratje dat dit wereldvreemde idee vanuit een politiek hypercorrecte ivoren toren komt, en niet vanuit honderden klachtenbrieven van zogenaamd miskende andersgenderigen. | |
Salatrel | zaterdag 6 januari 2018 @ 20:53 |
volgens mij kwam het van een stationsomroeper... waarschijnlijk 1 die zoeen special snowflake in zijn vrienden/kennissenkring heeft... | |
DeaDLocK2K | zaterdag 6 januari 2018 @ 20:56 |
Och een snowflake-roeper. Dat zijn over het algemeen luitjes die zelf bijzonder snel op hun rechtse teentjes getrapt zijn als er een maatregel genomen wordt waardoor mensen buiten de eigen cirkels iets praktischer bejegend zouden kunnen worden. Maar omdat het verandering is en ze zich er zelf niet in kunnen verplaatsen is de ánder een snowflake, niet zijzelf | |
Yreal | zaterdag 6 januari 2018 @ 21:58 |
je maar niemand heeft erom gevraagd, dat maakt het zo nikszeggend. Als er nou iedere morgen een groepje hetten bij Utrecht cs stonden te demonstreren, ala. Maar dit? Waarom dan? Overigens vind ik het zelf prima. Stuk sneller om reizigers te zeggen dan dames en heren, jongens en meisjes. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 6 januari 2018 @ 22:24 |
Nee, maar alleen al het bewijs dat er veel voorstanders zijn, ook onder mensen die zich niet binair identificeren, is wat mij betreft voldoende. Ik denk dat veruit het overgrote gedeelte van de mensen zich niet realiseren hoe ontzettend moeilijk het kan zijn om te leven met een dergelijke afwijking. Zelfs voor mensen waarbij de ouders, familie en directe omgeving heel goed reageert na een coming out. En vooral het belangrijkste; Er is echt niemand die er door wordt benadeeld en een redelijk grote groep van de bevolking (de cijfers lopen uiteen, het maximale aantal wat ik gehoord heb is 4%. En al die argumenten die het op zogenaamd "taaltechnisch is Beste Reizigers ook niet correct" beroepen; Er is op iedere andere bewoording ook wel wat aan te merken. Zie boven dus. Ik heb met beide geen problemen want ik vind dat beide kanten er niet aangebrand over moeten doen, van de trans-kant hoor ik eigenlijk tot nu toe alleen maar rationele argumenten, van de tegen-kant hoor ik grotendeels lucht en valse boosheid. | |
James1988 | zaterdag 6 januari 2018 @ 22:24 |
Wat mij betreft laten we die aanhef in automatische omroepen helemaal weg. Er wordt al een jingle afgespeeld voor zo'n omroep, die vraagt al om de aandacht van de reiziger. In de Eurocity waar ik vorige maand in zat van Kopenhagen naar Hamburg werd de DSB-jingle zowel voor de automatische als voor de handmatige omroepen afgespeeld. Op het Deense deel van de route heb ik geen enkele aanhef gehoord, nadat DB-personeel de trein had overgenomen in Puttgarden wel. | |
Dr_Flash | zaterdag 6 januari 2018 @ 22:29 |
Goed geprobeerd Maar niet goed genoeg Ik stel voor "status". | |
DeaDLocK2K | zaterdag 6 januari 2018 @ 22:30 |
Ja, met behoud van jingle helemaal voor! In de Eurocity waar ik vorige maand in zat van Kopenhagen naar Hamburg werd de DSB-jingle zowel voor de automatische als voor de handmatige omroepen afgespeeld. Op het Deense deel van de route heb ik geen enkele aanhef gehoord, nadat DB-personeel de trein had overgenomen in Puttgarden wel. [/quote] Ik heb nog steeds een goed idee wat nog niet bestaat; Twee mogelijkheden; Ik zie graag dat het mogelijk wordt om lokale pushberichten te versturen. Binnen een bereik van een paar meter dus, als standaard in iedere telefoon. Dat gaat voorlopig nog niet gebeuren, dus wat we kunnen doen is het volgende; - Wifi inrichten zoals het hoort (beveiligd, met accounts die je een keer aanmaakt in ruil voor slechts énkele privégegevens): WPA2-Enterprise liefst. Dit staat automagisch inloggen toe met certifcaten of username/password - De NS-app dus, waarmee je een geldig certificaat kan installeren, kan hiermee automagisch connecten met NS-wifi. - De NS-app stuurt pushberichten van de status van de trein waar je je in bevindt - Als de conducteur of de machinist een omroep doet, dan komt het net als bij een gehoorapparaat op een ringleiding, direct over je muziek heen in je oren zodat je nooit meer de omroep mist. Op stations gooi je de stationsomroep er ook bij. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 6 januari 2018 @ 22:30 |
Ik heb nagedacht over het vervangen van dat woord maar ik bedacht me uiteindelijk dat het in de samenleving nog steeds vaak als afwijking wordt gezien, en dat het op die plek impact zou hebben dus ik heb het expres laten staan. | |
Dr_Flash | zaterdag 6 januari 2018 @ 22:31 |
En ik hapte | |
dennistd | zaterdag 6 januari 2018 @ 22:42 |
Morgen gaat er een DDM-1 rijden in de spoorwegmuseumpendel. De reden daarvoor is een wel een beetje vergezocht: - op 7 januari 1958 (60 jaar terug dus) reed de laatste stoomtrein - dat was loc 3737, bijnaam 'Jumbo' - DDM-1 stuurstandrijtuig 108 heeft een olifant erop staan, dus ook 'jumbo' | |
DeaDLocK2K | zaterdag 6 januari 2018 @ 22:45 |
Ik zie het niet als happen maar als een gezonde reactie. | |
Maegrim | zaterdag 6 januari 2018 @ 22:48 |
| |
Dr_Flash | zaterdag 6 januari 2018 @ 22:50 |
Ook weleens lekker | |
derLudolf | zaterdag 6 januari 2018 @ 23:00 |
Rijdt DDM1 nog in reizigersdienst eigenlijk? | |
Dr_Flash | zaterdag 6 januari 2018 @ 23:02 |
zijn dat die driebakken met 1700 loc? Dan ja, stoptrein Apeldoorn - Almelo (- Enschede) zit er vol mee | |
Kentekenplaat | zaterdag 6 januari 2018 @ 23:05 |
Wordt dat ook gevierd met taart van de Jumbo? | |
James1988 | zaterdag 6 januari 2018 @ 23:05 |
Is dat niet DD-AR, met de groene bankjes? | |
dennistd | zaterdag 6 januari 2018 @ 23:12 |
Dat is DDAR, officieel ook wel DDM2/3. Ik had het over DDM1: met rode banken, in stammen van vier rijtuigen met een 1700-loc. Vroeger reden ze met een 1600/1800 in samenstellingen tot 6 rijtuigen. | |
Salatrel | zaterdag 6 januari 2018 @ 23:14 |
DDM-1 rijd tussen Amsterdam en Enkhuizen en de spitstrein Haarlem - Alkmaar | |
Dr_Flash | zaterdag 6 januari 2018 @ 23:14 |
Oh dan weet ik het niet | |
b2py | zondag 7 januari 2018 @ 00:15 |
De Groene Raket! | |
Peterselieman | zondag 7 januari 2018 @ 10:27 |
Tot 7 rijtuigen zelfs. Heb ooit een keer een combi van loc+7 rijtuigen+loc+7 rijtuigen zien rijden | |
Peterselieman | zondag 7 januari 2018 @ 10:27 |
Vooral als je de loc voorop hebt | |
Peterselieman | zondag 7 januari 2018 @ 10:28 |
en een puzzel van de jumbo? | |
Yreal | zondag 7 januari 2018 @ 11:09 |
ik heb juist nog niemand erover gehoord. Geen tranny, homo, transgender, snowfloke of pvv'r. Zowel in eigen kringen in de media. Maar goed, mijn trigger is ook op mensen. Kan het nog onpersoonlijker? | |
Bitlord | zondag 7 januari 2018 @ 16:31 |
Tamelijk waardeloze foto bij voormalige halte Utrecht Biltstraat. | |
ziggyziggyziggy | zondag 7 januari 2018 @ 18:08 |
In Nederland hoor je op seinbeeld te rijden, niet op de ATB. Bijna goed. Een koeienkop geeft niet altijd een wisselstand aan, maar geeft aan welke geografische richting je op gaat. Het zou zomaar kunnen dat je volgende wissel rechtsleidend ligt, om vervolgens met een fly-over linksaf te gaan. Dan geeft de koeienkop linksaf aan. Bij Haren hebben we er ook een staan trouwens. | |
Salatrel | zondag 7 januari 2018 @ 18:34 |
en bij meppel, Diemen zuid, herfte ook om er nog maar 3 te noemen | |
MTL | zondag 7 januari 2018 @ 18:36 |
Hadden we Meppel al genoemd? Daar staat er ook nog een. Vandaag trouwens weer een collega van Ziggy3 mee gehad over de HSL. Die had ook de cursus voor de HSL en wilde nu buiten kijken hoe het er voor de machinist uit ziet en hoe alles buiten werkt Altijd fijn als mensen dat doen, scheelt een hoop verwarring als er ergens over gesproken wordt | |
Salatrel | zondag 7 januari 2018 @ 18:37 |
muiderstraatweg aansluiting dan oid? | |
MTL | zondag 7 januari 2018 @ 18:41 |
Heb je daar wegbekendheid, joh? Ik dacht dat je alleen het sprintertje naar de Hoek mocht rijden? [ Bericht 1% gewijzigd door MTL op 07-01-2018 19:17:08 ] | |
Salatrel | zondag 7 januari 2018 @ 18:42 |
nouja de andere kant op ging het laatst nog mis toen moest ik van Diemen zuid naar Utrecht C (via bijlmer) en stond ik gewoon weer op duivendrecht kon ik nog een keer naar diemen zuid terug om het nog een keer te proberen... | |
James1988 | zondag 7 januari 2018 @ 18:44 |
Ik had ooit eens een Fyra naar Roosendaal ipv naar Rotterdam. Foutje van de treindienstleider. Dat werd opgelost door achteruit te rijden naar Breda en het opnieuw te proberen. | |
Salatrel | zondag 7 januari 2018 @ 18:47 |
R.I.P. trouwens | |
GlenSpey | zondag 7 januari 2018 @ 18:51 |
Zutphen als we toch bezig zijn | |
b2py | zondag 7 januari 2018 @ 19:14 |
Uitgeest | |
James1988 | zondag 7 januari 2018 @ 20:20 |
Het laatste nieuws is dat het station naar verwachting morgenochtend gewoon open kan, de eerdere inschatting was iets te pessimistisch. | |
Frozen-assassin | zondag 7 januari 2018 @ 20:25 |
Dat is wel meer dan een paar jaar niet gecheckt of genegeerd | |
Dr_Flash | zondag 7 januari 2018 @ 20:28 |
Wat nou. We hebben het toch ontdekt voordat het instortte | |
b2py | zondag 7 januari 2018 @ 20:46 |
Ik zit mobiel, wat zie ik precies? Een hoop verroest kapot staal? Waarvan? | |
James1988 | zondag 7 januari 2018 @ 20:47 |
Dat is een bovenleidingportaal. Nouja, wat er nog van over is. | |
b2py | zondag 7 januari 2018 @ 21:44 |
Hmm je zou zeggen dat je zoiets wel ziet | |
dennistd | zondag 7 januari 2018 @ 21:59 |
Interessant verhaal over het waarom niet rijvaardig maken van de 3737:
| |
James1988 | zondag 7 januari 2018 @ 22:21 |
Managementsamenvatting: te duur, te veel technische aanpassingen nodig waardoor het karakter van de loc verloren gaat, en zelfs dan nog moeilijk inzetbaar. Klopt dat zo'n beetje? | |
dennistd | zondag 7 januari 2018 @ 22:51 |
Klopt ja, en sommige technische aanpassingen zijn gewoon vrijwel onhaalbaar. | |
Dr_Flash | zondag 7 januari 2018 @ 22:55 |
en dit is een tranentrekker. Wie hiervoor moet betalen kan dit geen ene kanker schelen. Maar het doet het leuk om de spoorsociopathen zoet te houden. | |
James1988 | zondag 7 januari 2018 @ 23:10 |
You're probably right | |
dennistd | maandag 8 januari 2018 @ 04:46 |
Overigens schijnt er ook nog het een en ander niet geheel meer recht te staan aan de 3737: de loc zou jaren geleden in Tilburg uit de takels zijn gevallen | |
Goverman | maandag 8 januari 2018 @ 08:01 |
Tja, tijden veranderen... Niet alles wat ooit heeft gereden kan dat - gegeven de huidige infrastructuur - nu nog doen. Want laten we wel wezen: het spoorwegennet is ingericht voor het huidige vervoer en niet voor nostalgieritten. Er rijden diverse stoomlocomotieven rond, dat deze daar niet bij hoort: het zij zo. Misschien is er nog wel een mogelijkheid dat een aantal stoomstichtingen gaat samenwerken om bijvoorbeeld op elkaars lijnen te gaan rijden... | |
DeaDLocK2K | maandag 8 januari 2018 @ 08:39 |
Het gaat miljoenen kosten om die tractie-installatie aan te passen. Liever naar ander materieel, laat de stoomclubs her en der maar dingen doen met hun materieel dat beter geschikt is | |
Mr_Klaasje | maandag 8 januari 2018 @ 08:48 |
De volgende uitdaging wordt ETCS. Bij een NS 1300 is dat nog wel te doen maar ik ben bang dat dit bij de SSN 01 1075 niets meer wordt. | |
dennistd | maandag 8 januari 2018 @ 09:50 |
Heeft de 23 058 ook geen ETCS? | |
Peterselieman | maandag 8 januari 2018 @ 11:19 |
Geen idee. Ding staat nu ergens in Duitsland en is vorig jaar van oliestook teruggebouwd naar kolen | |
Dr_Flash | maandag 8 januari 2018 @ 11:25 |
Kortom: stoomtractie op het hoofdrailnet is een aflopende zaak. Nja, jammer. | |
b2py | maandag 8 januari 2018 @ 13:39 |
Kan altijd nog een dieselloc voor | |
Mr_Klaasje | maandag 8 januari 2018 @ 17:22 |
Dat is net zoiets als een lekker ding in een jutezak. | |
Dr_Flash | maandag 8 januari 2018 @ 17:48 |
Het is weer zo ver vriendjes
| |
b2py | maandag 8 januari 2018 @ 18:08 |
De jutezak kan toch uit als de tijd rijp is, zo kan de dieselloc eraf als die stoombende op een museumlijn is | |
derLudolf | maandag 8 januari 2018 @ 18:31 |
1300 stoom of stroom? | |
derLudolf | maandag 8 januari 2018 @ 18:37 |
Deze rijtuigen reden op Emmen-Zwolle vlak na de oorlog, ze komen uit Zweden. Lijken net blokhutten | |
Dr_Flash | maandag 8 januari 2018 @ 18:50 |
Lekker kansloos weer. Organismen die niet snappen hoe het internet werkt | |
dennistd | maandag 8 januari 2018 @ 18:50 |
Hotlink werkt niet | |
b2py | maandag 8 januari 2018 @ 18:51 |
Beneluxnazi's verbieden hotlinken | |
b2py | maandag 8 januari 2018 @ 18:53 |
Dit moet hem zijn | |
DeaDLocK2K | maandag 8 januari 2018 @ 18:56 |
Is voor alle drie eentje naar rechts eah. | |
b2py | maandag 8 januari 2018 @ 18:57 |
Jawohl! Van de verkeerde kant | |
dennistd | maandag 8 januari 2018 @ 19:56 |
Uit Op de Rails van december 1947:
Stoomlocomotief NS 5808 met de trein 3669 naar van Zwolle naar Emmen, met de van de Zweedse SJ gehuurde rijtuigen, te Hardenberg. Foto: S. Overbosch (18 april 1948) Als NVBS-lid kun je deze dingen zelf vinden via de website! Nog geen lid? Ga dan naar nvbs.com | |
derLudolf | maandag 8 januari 2018 @ 20:03 |
Op de PC deed hij het gewoon. Omdat ie in de cache stond waarschijnlijk. | |
DeaDLocK2K | maandag 8 januari 2018 @ 20:22 |
Ik vond 't tegenvallen vandaag! Maar ik kan al die pittoreske bergbaantjes in de sneeuw dan ook niet echt lijen. | |
Dr_Flash | maandag 8 januari 2018 @ 20:27 |
Nee ik vond het leuk Kabelbaantjes | |
dennistd | maandag 8 januari 2018 @ 20:28 |
Daar stond ik ook, maar dan een paar uur eerder toen de zon wel goed stond (nou ja, ook maar net): Omdat het afgelopen zondag precies 60 jaar geleden was dat de laatste stoomlocomotief bij NS reed werd deze dag DDM-1 ingezet naar het spoorwegmuseum. Het verband hiertussen lijkt onlogisch, maar er is als volgt geredeneerd: de laatste stoomloc was de 3737. De bijnaam van deze serie was 'jumbo'. Op de stuurstanden van DDM-1 staan bedreigde diersoorten. Daaronder zit ook de olifant, dus ook een 'jumbo'. DDM-1 7208 komt geduwd door loc 1768 als trein 28313 (Utrecht Centraal - Utrecht Maliebaan) langs de voormalige halte Utrecht Biltstraat, waar alleen bij deze trein de zon hoog genoeg stond en nog niet te ver door gedraaid was. DDM-1 7208 komt geduwd door loc 1768 als trein 28315 (Utrecht Centraal - Utrecht Maliebaan) langs de Van Loonlaan in Utrecht, waar vanaf een galerij van een parallel aan het spoor staande flat deze foto gemaakt kon worden. Afgelopen zondag werd Traxx 186 237 overgebracht van de Watergraafsmeer naar Duitsland. De loc, eigendom van Macquarie European Rail Limited en in gebruik bij NS, werd door Railexperts naar Bad Bentheim gebracht en vanaf daar verder door Railadventure. Omdat de gebruikelijke 9901 deze dag druk was met de terugkerende Alpen Express mocht de reserve-loc bijspringen. De alweer ruim 65 jaar oude 1251 komt hier door Deventer met de 186 237 op sleep. | |
DeaDLocK2K | maandag 8 januari 2018 @ 20:29 |
Wat mij betreft maken ze er flink wat over HSL-strecken Voor ieder wat wils. En meer Japan. En meer Spanje en Mexico en de VS. | |
Dr_Flash | maandag 8 januari 2018 @ 20:35 |
Kan me herinneren dat ik er onlangs nog meerdere over Japan gezien heb Al zullen dat wel herhalingen geweest zijn en zo. | |
b2py | maandag 8 januari 2018 @ 20:36 |
Ik heb er vorige week eentje gezien langs een mega madurodam bij Huis Ten Bosch oid | |
Adrie072 | maandag 8 januari 2018 @ 22:58 |
met de 186 237 op sleep-》 kan dat ding niet op eigen kracht daarheen? | |
James1988 | maandag 8 januari 2018 @ 22:59 |
Waar gaat dit over? | |
Peterselieman | maandag 8 januari 2018 @ 23:07 |
Traxx die in revisie moet? | |
Adrie072 | maandag 8 januari 2018 @ 23:11 |
Is dat zo'n rare vraag dan? | |
Maegrim | maandag 8 januari 2018 @ 23:49 |
die hokken zijn niet toegelaten in duitsland | |
dennistd | dinsdag 9 januari 2018 @ 04:33 |
Wat dan weer te maken heeft met de softwareversie die speciaal voor de HSL geschreven is. Zelfs Bentheim schijnen ze niet eens op eigen kracht naar toe te mogen | |
James1988 | dinsdag 9 januari 2018 @ 06:29 |
Ik heb geen idee waar je het over hebt | |
James1988 | dinsdag 9 januari 2018 @ 17:06 |
NS introduceert kortingskaart voor tieners Dal Voordeel voor 15 euro per jaar (normaal ¤ 50 p/j). | |
MTL | dinsdag 9 januari 2018 @ 17:37 |
Helaas, ben er te oud voor. Anders zou ik elke dag wel met de trein reizen Oh, wacht... | |
MTL | dinsdag 9 januari 2018 @ 17:42 |
De tweede keer testritten met de nieuwe software van de Eurostar gaan even vlekkeloos als de eerste keer Ding staat net als de vorige keer stil op de HSL.
[ Bericht 36% gewijzigd door MTL op 09-01-2018 17:51:25 ] | |
Salatrel | dinsdag 9 januari 2018 @ 17:43 |
Goed tijdstip ook | |
DeaDLocK2K | dinsdag 9 januari 2018 @ 17:44 |
Ik zag gisteren trouwens Eurobahn naar Hengelo rijden. Heeeeel zachtjes voor kantoor. | |
dennistd | dinsdag 9 januari 2018 @ 17:45 |
Reed vandaag ook weer hoorde ik. En vanaf zondag zelfs elk uur | |
DeaDLocK2K | dinsdag 9 januari 2018 @ 17:45 |
Met ingang van zondag? | |
dennistd | dinsdag 9 januari 2018 @ 18:02 |
Jazeker. Heb tenminste nog niet gehoord dat het weer uitgesteld zou worden. | |
Dr_Flash | dinsdag 9 januari 2018 @ 19:47 |
| |
b2py | dinsdag 9 januari 2018 @ 20:06 |
Dat komt zaterdagavond pas eah | |
Dr_Flash | dinsdag 9 januari 2018 @ 20:33 |
Nee was nu net. | |
b2py | dinsdag 9 januari 2018 @ 20:34 |
Ik reageerde op Dennis, ik had niet gefreshed | |
Dr_Flash | dinsdag 9 januari 2018 @ 20:35 |
Domme jij | |
Bitlord | dinsdag 9 januari 2018 @ 20:39 |
Ben wel benieuwd hoeveel personen er dagelijks nog het volle tarief betalen voor een treinrit. Met al die productsoorten een erg laag percentage gok ik zo. | |
b2py | dinsdag 9 januari 2018 @ 20:42 |
De werkgever betaalt klanten | |
James1988 | dinsdag 9 januari 2018 @ 20:44 |
Toeristen, zeer incidentele reizigers, mensen met een NS Business Card van de zaak maar zonder abonnement... | |
Dr_Flash | dinsdag 9 januari 2018 @ 20:57 |
Zelfde als in Zwitserland eigenlijk. Het is enorm duur daar, maar IEDERE Zwitser heeft een Halbtax-Abo. Tsja, zo kan ik het ook | |
dennistd | dinsdag 9 januari 2018 @ 21:22 |
Normaal gesproken reis ik alleen met Weekend Vrij, doordeweeks reis ik maar heel zelden. Toevallig eind oktober (korting, in daluren) naar Ede voor de SNG en eind december (vol tarief) naar Utrecht voor de Oliebollenrit van de NVBS | |
Ireyon | dinsdag 9 januari 2018 @ 21:23 |
Bijna iedereen die in de spits reist.. | |
dennistd | dinsdag 9 januari 2018 @ 21:24 |
Als je veel in de spits reist op wisselende trajecten dan is Altijd Voordeel (¤22 p/m, 20% korting in de spits) een goede keuze denk ik: https://www.ns.nl/abonnementen/altijd-voordeel.html | |
DeaDLocK2K | dinsdag 9 januari 2018 @ 21:33 |
Ik denk dat 80% abonnementen zou kunnen zijn. | |
Dr_Flash | dinsdag 9 januari 2018 @ 21:58 |
Precies, heb ik ook. Logische keuze voor spitsreizigers. Of altijdvrij. | |
dennistd | dinsdag 9 januari 2018 @ 22:06 |
Altijd Vrij loont zich pas als je voor meer dan ¤333 per maand reist, terwijl Altijd Voordeel al bij ¤110 per maand (allemaal spits) loont. Iemand die in Deventer woont en één dag per maand in Hengelo, eentje in Zutphen, eentje in Amersfoort en twee in Groningen moet zijn is met Altijd Voordeel wel een stuk voordeliger uit. | |
James1988 | dinsdag 9 januari 2018 @ 22:06 |
En hoeveel mensen zullen dat zijn? Twee? | |
Dr_Flash | dinsdag 9 januari 2018 @ 22:08 |
Elke week een retourtje Eindhoven schiet ook wel op denk ik | |
b2py | dinsdag 9 januari 2018 @ 22:30 |
Iemand met een uitkering gaat maar lekker fietsen | |
TemulMelvin | dinsdag 9 januari 2018 @ 23:20 |
Maar rekent iedereen dat ook goed uit? Wij hier wel. Maar de gemiddelde reiziger ook? Die gaan heel vaak voor gemak (kopen altijd vrij of vol tarief). Of kennen de kortingsproducten niet eens. "Altijd voordeel, wat is dat? In de spits krijg je toch geen korting?" | |
Jappie_Sea | woensdag 10 januari 2018 @ 03:54 |
Weet iemand hier of je bij een multi city ticket van Amtrak bij een unreserved coach gebruik mag maken van elke trein op die dag, of enkel van de trein op die je boekt. Dit staat op de Amtrak site: Echter staat er bij de voorwaarden van het multicity ticket niets genoemd. | |
dennistd | woensdag 10 januari 2018 @ 04:45 |
Ik merk in de bus ook dat heel veel mensen de abonnementen niet kennen. Zeker Dal Voordeel Oost haal je er al snel uit: bij 2x per maand in het dal reizen loont zich dat al. | |
DeaDLocK2K | woensdag 10 januari 2018 @ 08:42 |
In de VS geldt: Tenzij expliciet genoemd mag 't niet. Benader Amtrak op Twitter of Facebook of neem even telefonisch contact met ze op | |
James1988 | woensdag 10 januari 2018 @ 15:06 |
De concessie Drechtsteden-Albasserwaard-Vijfheerenlanden (DAV) gaat naar Qbuzz. Nu rijdt Arriva daar nog met bussen en treinen. https://www.ovmagazine.nl/2018/01/qbuzz-haalt-dav-binnen-1600/ Ik ben benieuwd of Qbuzz nu zelf vervoerder wordt of dat ze NS inhuren. | |
_serial_ | woensdag 10 januari 2018 @ 16:18 |
Goede vraag. daar ben ik ook wel benieuwd naar. Net zoals het hele aanbod. | |
DeaDLocK2K | woensdag 10 januari 2018 @ 16:21 |
Is er nog een bezwaarperiode of is het definitief gegund? | |
Salatrel | woensdag 10 januari 2018 @ 16:28 |
dat staat letterlijk in het bericht Anyway als ze NS inschakelen zou het wel een gunstig lijntje zijn om roc’ers ervaring op te laten doen net als bij Gouda - Alphen... | |
ReisT | woensdag 10 januari 2018 @ 16:29 |
6 weken bezwaarperiode lees ik in het nieuwsbericht.Zou het niet logischer zijn om Arriva in te huren? Die beschikken al over geschikt personeel en materieel. | |
DeaDLocK2K | woensdag 10 januari 2018 @ 16:31 |
Dat geloof ik best, ik vroeg echter niet of het in het bericht staat maar of het definitief gegund is. | |
MTL | woensdag 10 januari 2018 @ 16:37 |
Personeel en materieel gaan over naar de nieuwe vervoerder, toch? | |
James1988 | woensdag 10 januari 2018 @ 16:48 |
Dat zal haast wel moeten. 11 maanden is te kort om een nieuwe vloot treinen te laten leveren en een blik machinisten open te trekken. | |
James1988 | woensdag 10 januari 2018 @ 16:59 |
De toekomstige Eurostarterminal in Amsterdam begint gestalte te krijgen: Foto's: Ton Boon, woordvoerder NS International | |
ReisT | woensdag 10 januari 2018 @ 17:00 |
Ja,als die nieuwe vervoerder zelf die treintjes gaat rijden. Als ze het zouden uitbesteden hoeft dat dus niet. | |
Peterselieman | woensdag 10 januari 2018 @ 17:10 |
leuk voor een paar jaartjes. Met DSSA gaat de boel weer flink op de kop | |
b2py | woensdag 10 januari 2018 @ 17:17 |
Hi ha ho daar dus niet | |
Salatrel | woensdag 10 januari 2018 @ 17:21 |
mat hoeft sowieso niet. Bij het verliezen van een concessie is de zittende vervoerder wel verplicht mee te werken aan overname mat maar de nieuwe is niet verplicht om het mar over te nemen | |
desbarts | woensdag 10 januari 2018 @ 17:31 |
Misschien gaat qbuzz wel met italiaanse treinen rijden. Ken nog een fabrikant uit Italië die ervaring heeft met treinen voor de Nederlandse markt. Sterker nog: er zijn er een paar over | |
Peter | woensdag 10 januari 2018 @ 17:36 |
Gelukkig zijn de perrons niet lang genoeg, toch? | |
Peterselieman | woensdag 10 januari 2018 @ 17:38 |
mja, die dingen trekken op als een strijkijzer in een bak lijm en halen daardoor de rijtijden niet. | |
James1988 | woensdag 10 januari 2018 @ 17:38 |
Verschil is natuurlijk ook of de treinen geleased zijn of eigendom van de vervoerder. De DMU's die Veolia gebruikte zijn van een leasemaatschappij.
| |
Peterselieman | woensdag 10 januari 2018 @ 17:40 |
Die van Arriva ook. Namelijk van een eigen leasemaatschappij | |
James1988 | woensdag 10 januari 2018 @ 18:03 |
Die van Veolia waren van Railpool. | |
b2py | woensdag 10 januari 2018 @ 18:18 |
Hangt ervan af er in de concessievoorwaarden staat | |
Peterselieman | woensdag 10 januari 2018 @ 19:20 |
in de PvE stond dat de huidige stellen overgenomen dienden te worden | |
Peterselieman | woensdag 10 januari 2018 @ 19:21 |
Restitutieverzoek bij Arriva duurde 3,5 weken voor ik antwoord had. Niet slecht | |
Dr_Flash | woensdag 10 januari 2018 @ 20:19 |
Soow. Hail Away was nogal teleurstellend vandaag, de relivitamientjes stegen weer eens een programmamaker naar het hoofd. | |
GlenSpey | woensdag 10 januari 2018 @ 21:55 |
Wat vind je daar precies gunstig aan dan? Als ex-rocer (een die gelukkig niet verplicht naar Gd - Apn moest) vind ik dat hele concept maar vreemd om een jaar lang op een pendellijntje te moeten zitten. | |
Dr_Flash | woensdag 10 januari 2018 @ 21:58 |
Die Pavlov-rondje-om-de-kerk-allergie wordt er al bij de introductiedagen in geslagen, is het niet? | |
Maegrim | woensdag 10 januari 2018 @ 22:01 |
Niks mis met wat routine opbouwen op een vast traject, al is een jaar wel lang op die manier beter dan vastzitten in breda | |
James1988 | woensdag 10 januari 2018 @ 22:05 |
Niks mis met Breda. We hebben zelfs een Taco Bell | |
Salatrel | woensdag 10 januari 2018 @ 22:10 |
daar kun je beter wegblijven als er geen wc in de buurt is | |
GlenSpey | woensdag 10 januari 2018 @ 22:16 |
Ik doel meer op het 'verschil' tussen ROC leerling en BLM. Wat maakt het dat ik een jaar lang zou moeten pendelen terwijl een interne leerling (met een veel kortere opleidingstijd) na zijn 60 diensten routine al landelijk wegbekend is? | |
Salatrel | woensdag 10 januari 2018 @ 22:17 |
er gaan er de laatste tijd relatief veel (zeer) jonge machinisten de fout in op het moment dat ze zelfstandig gaan rijden met veiligheidsincidenten tot gevolg. In Rotterdam hebben ze ook op de rem getrapt qua wegbekendheid. De eerste 3 jaar alleen de trajecten die in het eigen rooster zitten is in principe het beleid | |
Peterselieman | woensdag 10 januari 2018 @ 22:18 |
hoeveel winkels zitten er nog in het station en hoeveel staat er leeg? | |
GlenSpey | woensdag 10 januari 2018 @ 22:21 |
Ja dat is op mijn standplaats ook. Eerste half jaar heb ik basisdiensten gedraaid (70/170 inhoud), en nu zit ik een jaar in een beperkt rooster met ongeveer 1/3e aan landelijke wegbekendheid. En dat beleid geldt dan voor iedereen dus ook voor de BLM en is opzich ook prima. Maar om het dan gelijk te reduceren tot een jaar pendelen... | |
DeaDLocK2K | woensdag 10 januari 2018 @ 22:28 |
Dat hangt er maar net vanaf. In een hoop gevallen is het materieel van de concessieverlener bijvoorbeeld en dat kan dus gewoon bedongen worden in een aanbesteding. Als de vervoerder dan alsnog betere treinen wil laten rijden; Prima. | |
James1988 | woensdag 10 januari 2018 @ 22:38 |
De meeste winkels die er ten tijde van de opening zaten zitten er nog steeds. Er staan nog wel een aantal ruimtes leeg, dit zijn vooral de panden met een enorme vloeroppervlakte. Die zijn niet handig voor een winkel op een station. Wat niet liep: - De bakker aan de noordkant. Die was open tijdens kantooruren, maar was dicht tijdens de avondspits. - De viswinkel en de Hen House onder de Françoise van Savoyetoren - ongunstige locatie? Wat er nooit gekomen is: - Jamin, tussen loket en Kiosk - HEMA | |
Salatrel | woensdag 10 januari 2018 @ 22:40 |
De enoki op Utrecht centraal is ook dichtgetimmerd | |
James1988 | woensdag 10 januari 2018 @ 22:40 |
Enoki is de nek omgedraaid. De Cinnabon die op Utrecht aan de galerij aan de buitenkant zat is ook foetsie. | |
Maegrim | woensdag 10 januari 2018 @ 23:11 |
BLM? 70/170? | |
Salatrel | woensdag 10 januari 2018 @ 23:14 |
basis leerweg machinist. En 70/170 zijn dienstnummers speciaal voor de aspiranten / 40 en 60 dagen periodes qua inhoud | |
Dr_Flash | woensdag 10 januari 2018 @ 23:15 |
|Nooit van Enoki gehoord | |
Salatrel | woensdag 10 januari 2018 @ 23:15 |
70 voor vroege diensten en 170 voor late diensten | |
Salatrel | woensdag 10 januari 2018 @ 23:16 |
soort afhaalchinees maar dan anders | |
Ireyon | woensdag 10 januari 2018 @ 23:19 |
Utrecht heeft nog prima voedsel hoor. Abel's Deli . Pizza Hut . Bram Ladage | |
JDude | woensdag 10 januari 2018 @ 23:21 |
Iedere keer als ik er ben verbaas ik me weer dat er überhaupt nog wat zit. Je kunt er een kanon afschieten. Het zit gewoon totaal onlogisch in elkaar. Dat je op het dak kunt parkeren en naast het busstation kunt wonen is leuk. Maar als treinstation, doe mij Rotterdam Centraal maar. | |
James1988 | woensdag 10 januari 2018 @ 23:27 |
Maar geen Wim's meer | |
Dr_Flash | donderdag 11 januari 2018 @ 00:13 |
Godver nou daar heb ik echt veel broodjes Bal uit de jus gehaald rip Wim | |
J.B. | donderdag 11 januari 2018 @ 08:36 |
'Operatie slak': sloom rijdende Belgische machinist hoopt op ontslag http://nos.nl/l/2211402 België | |
b2py | donderdag 11 januari 2018 @ 08:39 |
Bazenactie | |
James1988 | donderdag 11 januari 2018 @ 09:02 |
Sorry hoor, maar die opzegtermijn zou hem al bekend moeten zijn geweest toen hij bij NMBS tekende. Zulke sabotageacties zijn voor niemand goed, ook voor hem niet. | |
MTL | donderdag 11 januari 2018 @ 09:02 |
Lawinegevaar afgenomen, Zermatt weer bereikbaar per trein - http://nos.nl/l/2211373 Ik zeg fake nieuws. Iedereen weet dat de treinen in Zwitserland altijd perfect op tijd rijden en dat ze ook met dat kleine beetje sneeuw perfect blijven rijden. De logische conclusie is dus dat dit nieuwsbericht niet kán kloppen | |
J.B. | donderdag 11 januari 2018 @ 09:07 |
Treinbestuurder rijdt met opzet te traag om ontslagen te worden http://hbvl.be/cnt/dmf201(...)ontslagen-te-worden/ Wellicht ligt dat iets genuanceerder aangezien het blijkbaar pas in 2016 is ingevoerd. | |
James1988 | donderdag 11 januari 2018 @ 09:20 |
Is dat eenzijdig gewijzigd ofzo? Dan kan ik me de actie enigszins voorstellen. | |
James1988 | donderdag 11 januari 2018 @ 09:22 |
Er gaat iets niet helemaal lekker bij London Overground, de hele Class 378-vloot is aan de kant gezet voor extra veiligheidsinspecties. | |
b2py | donderdag 11 januari 2018 @ 09:52 |
Bombardier | |
Peterselieman | donderdag 11 januari 2018 @ 10:03 |
De NS stapt voor al haar materieel over op volwielen. Daar wordt vijf jaar voor uitgetrokken. Het ICRm is al over van bandwielen op volwielen https://www.spoorpro.nl/m(...)vloot-met-volwielen/ | |
GlenSpey | donderdag 11 januari 2018 @ 10:14 |
4000 netto per maand bij die prive spoorwegonderneming waar hij bij wil werken. Denk dat ik ook maar eens aan een cursus Frans begin | |
James1988 | donderdag 11 januari 2018 @ 10:22 |
Ga voor Eurostar werken, dan verdien je £65.000 per jaar. http://www.telegraph.co.u(...)-interesting-facts-/ | |
Randy_S | donderdag 11 januari 2018 @ 11:58 |
Dat soort constructies kun je in Nederland vaak gewoon afkopen. Kan dat daar niet of zijn ze te gierig? | |
Dr_Flash | donderdag 11 januari 2018 @ 12:36 |
Ben er maar blij mee | |
SevenWonders | donderdag 11 januari 2018 @ 18:57 |
Zit Charlie Chui er eigenlijk nog? Broodje Pang 😋 | |
Duvel | donderdag 11 januari 2018 @ 20:09 |
Nee, die is echt al jaren weg. | |
Fred | vrijdag 12 januari 2018 @ 02:18 |
Bandwiel Volwiel | |
Stefanovic83 | vrijdag 12 januari 2018 @ 06:20 |
Ik was laatst bij die Enoki, voel behoorlijk tegen. Het smaakte alsof alles smiddags al bereid was, en speciaal voor mijn order het nog net even (te kort) was opgewarmd. Charly Chui was die tent waar het vers gewokt werd toch? Zijn er nog dergelijke alternatieven op Utrecht Centraal? Of op andere stations? Altijd goed om den juiste eettentjes te weten.. | |
Peterselieman | vrijdag 12 januari 2018 @ 09:36 |
Volwiel is een wiel dat bestaat uit een stuk. Een bandwiel heeft een binnen- en een buitenwiel. Beide hebben voor- en nadelen. | |
James1988 | vrijdag 12 januari 2018 @ 09:44 |
Breda heeft Mr. Long's, maar daar ben ik nog nooit geweest | |
GlenSpey | vrijdag 12 januari 2018 @ 10:18 |
Had ik ook ja, het eten was heel snel koud. De noodles (die van zichzelf al snel afkoelen) doen ze dan nog eens gekoelde groentes doorheen. Die dim sum was echt niet te pruimen. Eerste en laatste keer voor mij. | |
James1988 | vrijdag 12 januari 2018 @ 10:26 |
Ook de enige keer, want NS is gestopt met Enoki. | |
GlenSpey | vrijdag 12 januari 2018 @ 10:27 |
En terecht | |
Maegrim | vrijdag 12 januari 2018 @ 11:42 |
In de oude hal was dat goed te eten | |
b2py | vrijdag 12 januari 2018 @ 12:44 |
Mr long loempiaatjes | |
Frozen-assassin | vrijdag 12 januari 2018 @ 12:46 |
Mr Long is helemaal prima ja, staat ook een op Sloterdijk | |
b2py | vrijdag 12 januari 2018 @ 13:09 |
Ml long op Sloteldijk elg lekkel | |
bork | vrijdag 12 januari 2018 @ 14:48 |
treinnieuws of is dit een hap- snackforum geworden? sneltrein Tel Aviv - Jeruzalem gaat binnenkort van start (einde maart) -> https://www.zugreiseblog.de/zug-tel-aviv-jerusalem/ vanaf komend weekend rijden er weer treinen (alleen in het weekend) van Letland naar Litouwen -> https://www.gfmreview.com(...)avpils-weekend-train | |
Maegrim | vrijdag 12 januari 2018 @ 14:51 |
hap- snackforum | |
DeaDLocK2K | vrijdag 12 januari 2018 @ 15:02 |
Leuk! Als ik nu de tijden opvraag dan varieert het tussen de 1h06m en 2hNowatm. Flinke verbetering dus. | |
PluggieOD | vrijdag 12 januari 2018 @ 16:06 |
Ik hoor nooit wat van die trein die ik heb medebetaalt. | |
PluggieOD | vrijdag 12 januari 2018 @ 16:08 |
Dat is lachen, die moeten we ook maar eens overvallen met zijn allen | |
Maegrim | vrijdag 12 januari 2018 @ 16:17 |
die is allang gesloopt man | |
Dr_Flash | vrijdag 12 januari 2018 @ 16:28 |
Was het altijd al: HSL - Hap Snack Leuterpraat SGM - Snack en Goorheids Muur SLT - Sushi Loempia Talk | |
dennistd | vrijdag 12 januari 2018 @ 16:36 |
Loempia (Indisch), Nasibal, Tosti Gehaktbal, Twisterpatat, Whoppers In Combinatie Met Verrekte Irritante Rammelende Magen Die Dagen Achtereen Rammelen | |
bork | vrijdag 12 januari 2018 @ 20:37 |
Stelletje kinkers | |
spectrumanalyser | vrijdag 12 januari 2018 @ 22:58 |
hebben jullie gisteren 'Unstoppable' gekeken. een film over een op hol geslagen goederentrein vol brandbare vloeistof. Heftige film, gebaseerd op een waargebeurd incident. | |
Maegrim | vrijdag 12 januari 2018 @ 23:16 |
ging die er in het echt ook vandoor doordat de treinleidingen verbroken waren? | |
Peterselieman | vrijdag 12 januari 2018 @ 23:21 |
Ja: https://en.wikipedia.org/wiki/CSX_8888_incident | |
Mr_Klaasje | vrijdag 12 januari 2018 @ 23:28 |
Nee, die werden gewoon niet gebruikt zoals vrij normaal in het rangeerproces. Aleen is het gek dat je zonder problemen van een rangeerterrein de hoofdbaan op kan als dat niet de bedoeling is. | |
JDude | zaterdag 13 januari 2018 @ 00:14 |
Jaren geleden al eens gezien toen het fenomeen videotheek ( ) nog bestond. | |
James1988 | zaterdag 13 januari 2018 @ 02:34 |
Het lijkt erop dat de "OV-servicewinkel"-naam wordt afgevoerd. Hier in Breda is het logo in ieder geval van de gevel gehaald en vervangen door "Service & Tickets" (of zoiets). Voor het raam hangen nu logo's van vervoerders en pictogrammen van trein en bus, in plaats van dit: Credits: SVT [ Bericht 23% gewijzigd door James1988 op 13-01-2018 02:42:41 ] | |
Maegrim | zaterdag 13 januari 2018 @ 09:37 |
service & operatie onderhoud & service service & tickets veiligheid & service | |
b2py | zaterdag 13 januari 2018 @ 09:49 |
Veilgheid & Onderhoud? Veiligheid & Operatie? 4^3 | |
Pendule | zaterdag 13 januari 2018 @ 12:37 |
Lijkt op de film Atomic Train iit 1999 zelfde verhaal. | |
Pendule | zaterdag 13 januari 2018 @ 12:43 |
Is goede producent. Heeft als het goed is de productielijn van Talbot overgenomen. | |
dennistd | zaterdag 13 januari 2018 @ 13:09 |
Ik ben net ingestapt in de (reguliere reizigers)trein die straks 1:17h non-stop zal gaan rijden (in Nederland). Rara, welke trein zit ik in? | |
JDude | zaterdag 13 januari 2018 @ 13:20 |
Omgeleide pimpel ofzo | |
dennistd | zaterdag 13 januari 2018 @ 13:42 |
Vanaf Deventer non-stop over de IJssellijn, Hanzelijn en Flevolijn naar Amsterdam Centraal. | |
JDude | zaterdag 13 januari 2018 @ 13:43 |
Mooi ritje! | |
Dr_Flash | zaterdag 13 januari 2018 @ 17:30 |
Ja mooi ritje Door de leegte van de polder, de no-gozones waar politici in de fik gestoken worden zoals Almere, en aan het eind sta je in Amsterdam Wat moet je DAAR dan? | |
b2py | zaterdag 13 januari 2018 @ 17:32 |
Biertjes drinken | |
dennistd | zaterdag 13 januari 2018 @ 17:33 |
Met de IC Direct, de 1100 (Rotterdam-Tilburg) en de 3600 (Schrootlijn) weer richting huis. Gewoon ff een rondje om het rondjes maken | |
Dr_Flash | zaterdag 13 januari 2018 @ 17:43 |
Oh dat doe ik al jaren niet meer eigenlijk. | |
Kentekenplaat | zaterdag 13 januari 2018 @ 23:44 |
Ik verbaas mij over het feit dat hij alleen met de voorste stroomafnemer op rijd. Meestal rijden ze op snelheid toch met de achterste op? | |
dennistd | zondag 14 januari 2018 @ 06:26 |
Dat doen ze in dit geval vooral om te voorkomen dat er slijpsel op de voorruit van de tweede loc komt (en er in kan branden). Je ziet het bijvoorbeeld ook vaak bij autotreinen. Bij een 1600 is de maximumsnelheid met de voorste stroomafnemer op beperkt tot 100km/h, maar bij een goederentrein maakt dat niet uit omdat de wagens toch ook meestal niet sneller mogen. Ik kan me voorstellen dat dit bij een 1200 niet uitmaakt omdat de beide stroomafnemers hier gelijk zijn. | |
Peterselieman | zondag 14 januari 2018 @ 11:09 |
Het gaat nog niet echt soepel op de lijn Hengelo - Brake. Er zijn al wat treinen tussen Bad Bentheim en Hengelo opgeheven https://www.tubantia.nl/h(...)ad-bentheim~a21b0dbe | |
Ireyon | zondag 14 januari 2018 @ 11:10 |
Heb ik afgelopen zomer ook een keer gedaan. In een eigen 1ste Klas coupé is het reizen als een baas . Al overtrof het qua rit lengte nog altijd niet m'n record: Den Haag HS - Roosendaal non-stop via de Blijdorpboog, Utrecht, Den Bosch. Toen de Beneluxtrein en haar reizigers nog belangrijk genoeg was om door te laten rijden, i.p.v. "Deze rijdt niet verder, zoek het zelf maar uit" van tegenwoordig . | |
Peterselieman | zondag 14 januari 2018 @ 11:34 |
De eerste Eurobahn richting Brake zou nu met reizigers uit Hengelo moeten vertrekken. | |
Dr_Flash | zondag 14 januari 2018 @ 11:50 |
Ja, en vanochtend, en vorige maand. | |
Pirtdator | zondag 14 januari 2018 @ 12:35 |
Was opzich te verwachten, want er waren afgelopen dagen al nieuwsberichten naar buiten gekomen dat het testen niet zo lekker ging. Dus het verbaasde mij niets. Ik denk dat de oorzaak is dat de treinstellen te laat in productie zijn genomen, waardoor er onvoldoende tijd was voor testritten en de toelatingsprocedure. Maar ja, treindienst starten in januari betekent dat de proeftijd in het laagseizoen plaatsvindt. Dan is het fijn dat in april de treindienst soepel verloopt, want dan komt het toerisme weer langzaam op gang. De treindienst moet het toch hebben van recreatieve reizigers. | |
Dr_Flash | zondag 14 januari 2018 @ 13:14 |
wel vrij kansloos dat hetzelfde wiel tachtig keer opnieuw uitgevonden moet worden. Ze hadden gewoon stadler kunnen bellen "Hey die troep die Abellio tussen Arnhem en Düsseldorf rijdt he? Doe ons er daar ook een paar van" KLAAR. | |
DeaDLocK2K | zondag 14 januari 2018 @ 13:14 |
Het zijn toch ook dezelfde units? | |
Dr_Flash | zondag 14 januari 2018 @ 13:17 |
Ja lijkt mij ook. Maar waarom rijden ze tussen Arnhem en Düsseldorf dan wel, en hier na achterlijkmiljard keer testen niet? | |
Pirtdator | zondag 14 januari 2018 @ 13:27 |
Tussen Arnhem en Emmerich reden ze in het begin ook niet hoor. | |
dennistd | zondag 14 januari 2018 @ 13:31 |
Andere software... Ik sta zelf al sinds vanmorgen met een bus in Bentheim om niet-verwachte uitval op te vangen. | |
b2py | zondag 14 januari 2018 @ 13:34 |
Makkelijk ekkies | |
Dr_Flash | zondag 14 januari 2018 @ 13:35 |
MAAR NU WEL. | |
Dr_Flash | zondag 14 januari 2018 @ 13:36 |
Nergens voor nodig. | |
DeaDLocK2K | zondag 14 januari 2018 @ 13:37 |
Echt eah? "Hey we hebben het wiel opnieuw uitgevonden hurrdurrrr. | |
James1988 | zondag 14 januari 2018 @ 13:38 |
Het zijn hardwarematig dezelfde units. Ze lusten 25 kV en ERTMS, terwijl geen van beide aanwezig is tussen Hengelo en Bad Bentheim. Er draait wel iets andere software op. Waarom ze niet dezelfde versie hebben gebruikt als bij de Abelliostellen mag Joost weten. |