Gelukkig zijn de perrons niet lang genoeg, toch?quote:Op woensdag 10 januari 2018 17:31 schreef desbarts het volgende:
Misschien gaat qbuzz wel met italiaanse treinen rijden. Ken nog een fabrikant uit Italië die ervaring heeft met treinen voor de Nederlandse markt. Sterker nog: er zijn er een paar over
mja, die dingen trekken op als een strijkijzer in een bak lijm en halen daardoor de rijtijden niet.quote:Op woensdag 10 januari 2018 17:31 schreef desbarts het volgende:
Misschien gaat qbuzz wel met italiaanse treinen rijden. Ken nog een fabrikant uit Italië die ervaring heeft met treinen voor de Nederlandse markt. Sterker nog: er zijn er een paar over
Verschil is natuurlijk ook of de treinen geleased zijn of eigendom van de vervoerder. De DMU's die Veolia gebruikte zijn van een leasemaatschappij.quote:Op woensdag 10 januari 2018 17:21 schreef Salatrel het volgende:
[..]
mat hoeft sowieso niet. Bij het verliezen van een concessie is de zittende vervoerder wel verplicht mee te werken aan overname mat maar de nieuwe is niet verplicht om het mar over te nemen
quote:Op woensdag 10 januari 2018 17:31 schreef desbarts het volgende:
Misschien gaat qbuzz wel met italiaanse treinen rijden. Ken nog een fabrikant uit Italië die ervaring heeft met treinen voor de Nederlandse markt. Sterker nog: er zijn er een paar over
Die van Arriva ook. Namelijk van een eigen leasemaatschappijquote:Op woensdag 10 januari 2018 17:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Verschil is natuurlijk ook of de treinen geleased zijn of eigendom van de vervoerder. De DMU's die Veolia gebruikte zijn van een leasemaatschappij.
Die van Veolia waren van Railpool.quote:Op woensdag 10 januari 2018 17:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die van Arriva ook. Namelijk van een eigen leasemaatschappij
Hangt ervan af er in de concessievoorwaarden staatquote:Op woensdag 10 januari 2018 17:21 schreef Salatrel het volgende:
[..]
mat hoeft sowieso niet. Bij het verliezen van een concessie is de zittende vervoerder wel verplicht mee te werken aan overname mat maar de nieuwe is niet verplicht om het mar over te nemen
in de PvE stond dat de huidige stellen overgenomen dienden te wordenquote:Op woensdag 10 januari 2018 18:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Hangt ervan af er in de concessievoorwaarden staat
Wat vind je daar precies gunstig aan dan? Als ex-rocer (een die gelukkig niet verplicht naar Gd - Apn moest) vind ik dat hele concept maar vreemd om een jaar lang op een pendellijntje te moeten zitten.quote:Op woensdag 10 januari 2018 16:28 schreef Salatrel het volgende:
[..]
dat staat letterlijk in het bericht
Anyway als ze NS inschakelen zou het wel een gunstig lijntje zijn om roc’ers ervaring op te laten doen net als bij Gouda - Alphen...
Die Pavlov-rondje-om-de-kerk-allergie wordt er al bij de introductiedagen in geslagen, is het niet?quote:Op woensdag 10 januari 2018 21:55 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Wat vind je daar precies gunstig aan dan? Als ex-rocer (een die gelukkig niet verplicht naar Gd - Apn moest) vind ik dat hele concept maar vreemd om een jaar lang op een pendellijntje te moeten zitten.
Niks mis met Breda. We hebben zelfs een Taco Bellquote:
daar kun je beter wegblijven als er geen wc in de buurt isquote:Op woensdag 10 januari 2018 22:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Niks mis met Breda. We hebben zelfs een Taco Bell
Ik doel meer op het 'verschil' tussen ROC leerling en BLM. Wat maakt het dat ik een jaar lang zou moeten pendelen terwijl een interne leerling (met een veel kortere opleidingstijd) na zijn 60 diensten routine al landelijk wegbekend is?quote:Op woensdag 10 januari 2018 22:01 schreef Maegrim het volgende:
Niks mis met wat routine opbouwen op een vast traject, al is een jaar wel lang op die manier
beter dan vastzitten in breda
er gaan er de laatste tijd relatief veel (zeer) jonge machinisten de fout in op het moment dat ze zelfstandig gaan rijden met veiligheidsincidenten tot gevolg.quote:Op woensdag 10 januari 2018 21:55 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Wat vind je daar precies gunstig aan dan? Als ex-rocer (een die gelukkig niet verplicht naar Gd - Apn moest) vind ik dat hele concept maar vreemd om een jaar lang op een pendellijntje te moeten zitten.
hoeveel winkels zitten er nog in het station en hoeveel staat er leeg?quote:Op woensdag 10 januari 2018 22:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Niks mis met Breda. We hebben zelfs een Taco Bell
Ja dat is op mijn standplaats ook. Eerste half jaar heb ik basisdiensten gedraaid (70/170 inhoud), en nu zit ik een jaar in een beperkt rooster met ongeveer 1/3e aan landelijke wegbekendheid. En dat beleid geldt dan voor iedereen dus ook voor de BLM en is opzich ook prima. Maar om het dan gelijk te reduceren tot een jaar pendelen...quote:Op woensdag 10 januari 2018 22:17 schreef Salatrel het volgende:
[..]
er gaan er de laatste tijd relatief veel (zeer) jonge machinisten de fout in op het moment dat ze zelfstandig gaan rijden met veiligheidsincidenten tot gevolg.
In Rotterdam hebben ze ook op de rem getrapt qua wegbekendheid. De eerste 3 jaar alleen de trajecten die in het eigen rooster zitten is in principe het beleid
Dat hangt er maar net vanaf. In een hoop gevallen is het materieel van de concessieverlener bijvoorbeeld en dat kan dus gewoon bedongen worden in een aanbesteding. Als de vervoerder dan alsnog betere treinen wil laten rijden; Prima.quote:Op woensdag 10 januari 2018 17:21 schreef Salatrel het volgende:
[..]
mat hoeft sowieso niet. Bij het verliezen van een concessie is de zittende vervoerder wel verplicht mee te werken aan overname mat maar de nieuwe is niet verplicht om het mar over te nemen
De meeste winkels die er ten tijde van de opening zaten zitten er nog steeds. Er staan nog wel een aantal ruimtes leeg, dit zijn vooral de panden met een enorme vloeroppervlakte. Die zijn niet handig voor een winkel op een station.quote:Op woensdag 10 januari 2018 22:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hoeveel winkels zitten er nog in het station en hoeveel staat er leeg?
Enoki is de nek omgedraaid.quote:Op woensdag 10 januari 2018 22:40 schreef Salatrel het volgende:
De enoki op Utrecht centraal is ook dichtgetimmerd
BLM? 70/170?quote:Op woensdag 10 januari 2018 22:21 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ja dat is op mijn standplaats ook. Eerste half jaar heb ik basisdiensten gedraaid (70/170 inhoud), en nu zit ik een jaar in een beperkt rooster met ongeveer 1/3e aan landelijke wegbekendheid. En dat beleid geldt dan voor iedereen dus ook voor de BLM en is opzich ook prima. Maar om het dan gelijk te reduceren tot een jaar pendelen...
basis leerweg machinist. En 70/170 zijn dienstnummers speciaal voor de aspiranten / 40 en 60 dagen periodes qua inhoudquote:
|Nooit van Enoki gehoordquote:Op woensdag 10 januari 2018 22:40 schreef Salatrel het volgende:
De enoki op Utrecht centraal is ook dichtgetimmerd
soort afhaalchinees maar dan andersquote:
Iedere keer als ik er ben verbaas ik me weer dat er überhaupt nog wat zit. Je kunt er een kanon afschieten. Het zit gewoon totaal onlogisch in elkaar. Dat je op het dak kunt parkeren en naast het busstation kunt wonen is leuk. Maar als treinstation, doe mij Rotterdam Centraal maar.quote:Op woensdag 10 januari 2018 22:18 schreef Peterselieman het volgende:
hoeveel winkels zitten er nog in het station en hoeveel staat er leeg?
Maar geen Wim's meerquote:Op woensdag 10 januari 2018 23:19 schreef Ireyon het volgende:
Utrecht heeft nog prima voedsel hoor. Abel's Deli . Pizza Hut . Bram Ladage
Godver nou daar heb ik echt veel broodjes Bal uit de jus gehaaldquote:
Treinbestuurder rijdt met opzet te traag om ontslagen te wordenquote:Op donderdag 11 januari 2018 09:02 schreef James1988 het volgende:
Sorry hoor, maar die opzegtermijn zou hem al bekend moeten zijn geweest toen hij bij NMBS tekende. Zulke sabotageacties zijn voor niemand goed, ook voor hem niet.
Wellicht ligt dat iets genuanceerder aangezien het blijkbaar pas in 2016 is ingevoerd.quote:Om een uittocht van NMBS-machinisten tegen te gaan, is het sinds 2016 zo dat ontslagnemers een jaar lang opzeg moeten doen. Ze moeten ook een rendementsvergoeding betalen: een terugbetaling van wat in hun opleiding van een jaar is geïnvesteerd, met een maximum van 10.000 euro, afhankelijk van hun dienstjaren.
4000 netto per maand bij die prive spoorwegonderneming waar hij bij wil werken. Denk dat ik ook maar eens aan een cursus Frans beginquote:Op donderdag 11 januari 2018 09:07 schreef J.B. het volgende:
[..]
Treinbestuurder rijdt met opzet te traag om ontslagen te worden
http://hbvl.be/cnt/dmf201(...)ontslagen-te-worden/
[..]
Wellicht ligt dat iets genuanceerder aangezien het blijkbaar pas in 2016 is ingevoerd.
Ga voor Eurostar werken, dan verdien je £65.000 per jaar.quote:Op donderdag 11 januari 2018 10:14 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
4000 netto per maand bij die prive spoorwegonderneming waar hij bij wil werken. Denk dat ik ook maar eens aan een cursus Frans begin
Ben er maar blij meequote:Op woensdag 10 januari 2018 22:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Niks mis met Breda. We hebben zelfs een Taco Bell
Zit Charlie Chui er eigenlijk nog? Broodje Pang 😋quote:Op woensdag 10 januari 2018 23:16 schreef Salatrel het volgende:
[..]
soort afhaalchinees maar dan anders
Nee, die is echt al jaren weg.quote:Op donderdag 11 januari 2018 18:57 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Zit Charlie Chui er eigenlijk nog? Broodje Pang 😋
Bandwielquote:Op donderdag 11 januari 2018 10:03 schreef Peterselieman het volgende:
De NS stapt voor al haar materieel over op volwielen. Daar wordt vijf jaar voor uitgetrokken. Het ICRm is al over van bandwielen op volwielen
https://www.spoorpro.nl/m(...)vloot-met-volwielen/
Volwiel is een wiel dat bestaat uit een stuk. Een bandwiel heeft een binnen- en een buitenwiel. Beide hebben voor- en nadelen.quote:
Breda heeft Mr. Long's, maar daar ben ik nog nooit geweestquote:Op vrijdag 12 januari 2018 06:20 schreef Stefanovic83 het volgende:
Zijn er nog dergelijke alternatieven op Utrecht Centraal? Of op andere stations? Altijd goed om den juiste eettentjes te weten..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |