ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Op donderdag 4 januari 2018 20:03 schreef b2py het volgende: Daar is de foto genomen, had ik wat helderder kunnen opschrijven maar donderdagavond geen zin
Dus nu heb je drie keer meer moeite moeten doen dan direct helder opschrijven.
Inb4 DeaDLocK2K rage had je kunnen begrijpen hihaho ligt aan de zender en niet de ontvanger
Sorry daar ben je al veel te laat mee. De enige reden waarom Fles jou begrijpt is omdat hij geniaal is en jouw autistische gezever kan vertalen, dat lukt mij, die slechts nederig in het Nederlands communiceert, niet.
Sorry daar ben je al veel te laat mee. De enige reden waarom Fles jou begrijpt is omdat hij geniaal is en jouw autistische gezever kan vertalen, dat lukt mij, die slechts nederig in het Nederlands communiceert, niet.
Mijn genialiteit was hier niet echt hard bij nodig hoor Janksloot
Op donderdag 4 januari 2018 22:12 schreef DeaDLocK2K het volgende: De Wet van Maximale Irritatie: Iedere keer als je denkt dat de grens bereikt is, schuift 'ie hem nog iets verder op
Kom je een keer naar m'n nieuwe TV kijken en 4K treinenfilmpjes op YouTube op de achtergrond enzo! Anderen zijn ook welkom hoor, meeting bij deadlock thuis, zelf bier meenemen ik zorg voor katten, Kronos en verwarming.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Het was dit keer wel echt heel erg kiele-kiele. Leuk begin van je jaar, maar ja, beetje depressief gaan zitten zuipen schiet ook voor geen kak op dus dan maar beetje Family Guy kijken en internetten
Op vrijdag 5 januari 2018 08:32 schreef jefjef het volgende: ik werk dus bij Strukton Rail en heb meerdere foto's en filmpjes van ons materieel , is er interesse in enkele foto's?
Wat een overvloed aan informatie voor de machinist. Deze foto's tonen prachtig hoe omslachtig het Britse seinstelsel is.
Een machinist hoeft in Nederland niet per se te weten of hij op het doorgaande spoor blijft, of dat hij via een wissel naar een zijspoor gaat. Zolang hij maar de goede snelheid rijdt en dat is precies de informatie die het Nederlandse seinstelsel geeft, en niets meer.
Het Britse seinstelsel geeft machinisten informatie over welk spoor ze rijden, wat de maximumsnelheid is en of ze veilig door kunnen rijden, maar ook of de wissels rechtuit of aftakkend liggen (op grote stations als London Bridge krijg je zelfs de aanduiding van het spoor, zoals 'UP 5') en over de snelheid die geldt als het wissel aftakkend ligt (totaal niet relevant als je rechtdoor gaat). En zoek dan zelf maar uit hoe hard je maximaal mag
mja, is iets te kort door de bocht. Het Nederlandse stelsel heeft ook zo zijn beperkingen en eigenaardigheden. Bij ATB-EG weet een machinist bij een groen sein niet hoe snel hij precies mag rijden. Dat wordt opgelost via borden langs de baan.
Ander leuk iets is de koeienkop die nog op enkele plekken staat en van een wissel toont in welke stand deze staat, zodat de machinist weet of hij de goede richting op gaat. In Meppel staat er in ieder geval nog eentje.
Pff, geef mij het Nederlandse seinstelsel dan maar. Enige jammere is dat er tegenwoordig geen koeienkoppen meer geplaatst worden bij belangrijke splitsingen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 5 januari 2018 22:04 schreef Peterselieman het volgende: mja, is iets te kort door de bocht. Het Nederlandse stelsel heeft ook zo zijn beperkingen en eigenaardigheden. Bij ATB-EG weet een machinist bij een groen sein niet hoe snel hij precies mag rijden. Dat wordt opgelost via borden langs de baan.
Je hebt gelijk.
De Zwitsers gaan uiterlijk 2035 dezelfde dienstregeling invoeren als die wij hier sinds 2007 hebben: vaker overstappen, maar wel minimaal ieder half uur en op drukke trajecten zoals Bern - Zürich ieder kwartier.
Mijn trein heeft een noodrem storing. Wat is dit nou weer voor schrale oostblok toestand. Beetje trippend wel om dan allemaal treinen die om je heen blijven rijden op vol gas.
En nu is er dus een lading ns'rs een beetje heen en weer van, heeft ie niet door geel gereden ofzo?
Dat kan verschillende oorzaken hebben, waaronder een hele hoop die met een busje WD40 op te lossen zijn. Het is erg vervelend maar is zeg maar net zoiets als dat flikkerende lampje thuis, of die zoem die vanzelf weggaat. In een trein kan dat niet vanzelf weggaan en moet het opgelost worden op het moment dat het ontstaat. Dit is het moment dat het gedetecteerd wordt (en ja, dit soort dingen vind je simpelweg niet tijdens controles) dus ben je de sjaak. Vervelend maar kan gewoon gebeuren.
Dat je er nog nooit eerder van gehoord hebt betekent alleen maar dat het praktisch nooit bij het publiek voorkomt.
Op zaterdag 6 januari 2018 18:48 schreef DeaDLocK2K het volgende: Dat kan verschillende oorzaken hebben, waaronder een hele hoop die met een busje WD40 op te lossen zijn. Het is erg vervelend maar is zeg maar net zoiets als dat flikkerende lampje thuis, of die zoem die vanzelf weggaat. In een trein kan dat niet vanzelf weggaan en moet het opgelost worden op het moment dat het ontstaat. Dit is het moment dat het gedetecteerd wordt (en ja, dit soort dingen vind je simpelweg niet tijdens controles) dus ben je de sjaak. Vervelend maar kan gewoon gebeuren.
Dat je er nog nooit eerder van gehoord hebt betekent alleen maar dat het praktisch nooit bij het publiek voorkomt.
Mysterieus allemaal. Baal nou alleen dat ik geen half uur vertraging heb.
is dat nou eigenlijk een officieel geregeld iets binnen de NS? Puur even uit interesse omdat zoveel conducteurs het op zoveel verschillende manier doen.
is dat nou eigenlijk een officieel geregeld iets binnen de NS? Puur even uit interesse omdat zoveel conducteurs het op zoveel verschillende manier doen.
is niet verplicht. De sprinters hebben het ook nog gewoon over dames en heren. Het is ook pure onzin natuurlijk
Op zaterdag 6 januari 2018 20:43 schreef Salatrel het volgende: is niet verplicht. De sprinters hebben het ook nog gewoon over dames en heren. Het is ook pure onzin natuurlijk
Dat. Het maakt ook geen ene reet uit. Voor niemand. Ik wed je een kratje dat dit wereldvreemde idee vanuit een politiek hypercorrecte ivoren toren komt, en niet vanuit honderden klachtenbrieven van zogenaamd miskende andersgenderigen.
Dat. Het maakt ook geen ene reet uit. Voor niemand. Ik wed je een kratje dat dit wereldvreemde idee vanuit een politiek hypercorrecte ivoren toren komt, en niet vanuit honderden klachtenbrieven van zogenaamd miskende andersgenderigen.
volgens mij kwam het van een stationsomroeper... waarschijnlijk 1 die zoeen special snowflake in zijn vrienden/kennissenkring heeft...
volgens mij kwam het van een stationsomroeper... waarschijnlijk 1 die zoeen special snowflake in zijn vrienden/kennissenkring heeft...
Och een snowflake-roeper. Dat zijn over het algemeen luitjes die zelf bijzonder snel op hun rechtse teentjes getrapt zijn als er een maatregel genomen wordt waardoor mensen buiten de eigen cirkels iets praktischer bejegend zouden kunnen worden. Maar omdat het verandering is en ze zich er zelf niet in kunnen verplaatsen is de ánder een snowflake, niet zijzelf
Och een snowflake-roeper. Dat zijn over het algemeen luitjes die zelf bijzonder snel op hun rechtse teentjes getrapt zijn als er een maatregel genomen wordt waardoor mensen buiten de eigen cirkels iets praktischer bejegend zouden kunnen worden. Maar omdat het verandering is en ze zich er zelf niet in kunnen verplaatsen is de ánder een snowflake, niet zijzelf
je maar niemand heeft erom gevraagd, dat maakt het zo nikszeggend.
Als er nou iedere morgen een groepje hetten bij Utrecht cs stonden te demonstreren, ala. Maar dit? Waarom dan?
Overigens vind ik het zelf prima. Stuk sneller om reizigers te zeggen dan dames en heren, jongens en meisjes.
je maar niemand heeft erom gevraagd, dat maakt het zo nikszeggend.
Nee, maar alleen al het bewijs dat er veel voorstanders zijn, ook onder mensen die zich niet binair identificeren, is wat mij betreft voldoende. Ik denk dat veruit het overgrote gedeelte van de mensen zich niet realiseren hoe ontzettend moeilijk het kan zijn om te leven met een dergelijke afwijking. Zelfs voor mensen waarbij de ouders, familie en directe omgeving heel goed reageert na een coming out. En vooral het belangrijkste; Er is echt niemand die er door wordt benadeeld en een redelijk grote groep van de bevolking (de cijfers lopen uiteen, het maximale aantal wat ik gehoord heb is 4%. En al die argumenten die het op zogenaamd "taaltechnisch is Beste Reizigers ook niet correct" beroepen; Er is op iedere andere bewoording ook wel wat aan te merken.
quote:
Als er nou iedere morgen een groepje hetten bij Utrecht cs stonden te demonstreren, ala. Maar dit? Waarom dan?
Zie boven dus.
quote:
Overigens vind ik het zelf prima. Stuk sneller om reizigers te zeggen dan dames en heren, jongens en meisjes.
Ik heb met beide geen problemen want ik vind dat beide kanten er niet aangebrand over moeten doen, van de trans-kant hoor ik eigenlijk tot nu toe alleen maar rationele argumenten, van de tegen-kant hoor ik grotendeels lucht en valse boosheid.
Wat mij betreft laten we die aanhef in automatische omroepen helemaal weg. Er wordt al een jingle afgespeeld voor zo'n omroep, die vraagt al om de aandacht van de reiziger.
In de Eurocity waar ik vorige maand in zat van Kopenhagen naar Hamburg werd de DSB-jingle zowel voor de automatische als voor de handmatige omroepen afgespeeld. Op het Deense deel van de route heb ik geen enkele aanhef gehoord, nadat DB-personeel de trein had overgenomen in Puttgarden wel.
Op zaterdag 6 januari 2018 22:24 schreef James1988 het volgende: Wat mij betreft laten we die aanhef in automatische omroepen helemaal weg. Er wordt al een jingle afgespeeld voor zo'n omroep, die vraagt al om de aandacht van de reiziger.
Ja, met behoud van jingle helemaal voor!
In de Eurocity waar ik vorige maand in zat van Kopenhagen naar Hamburg werd de DSB-jingle zowel voor de automatische als voor de handmatige omroepen afgespeeld. Op het Deense deel van de route heb ik geen enkele aanhef gehoord, nadat DB-personeel de trein had overgenomen in Puttgarden wel. [/quote] Ik heb nog steeds een goed idee wat nog niet bestaat; Twee mogelijkheden; Ik zie graag dat het mogelijk wordt om lokale pushberichten te versturen. Binnen een bereik van een paar meter dus, als standaard in iedere telefoon. Dat gaat voorlopig nog niet gebeuren, dus wat we kunnen doen is het volgende; - Wifi inrichten zoals het hoort (beveiligd, met accounts die je een keer aanmaakt in ruil voor slechts énkele privégegevens): WPA2-Enterprise liefst. Dit staat automagisch inloggen toe met certifcaten of username/password - De NS-app dus, waarmee je een geldig certificaat kan installeren, kan hiermee automagisch connecten met NS-wifi. - De NS-app stuurt pushberichten van de status van de trein waar je je in bevindt - Als de conducteur of de machinist een omroep doet, dan komt het net als bij een gehoorapparaat op een ringleiding, direct over je muziek heen in je oren zodat je nooit meer de omroep mist. Op stations gooi je de stationsomroep er ook bij.
Goed geprobeerd Maar niet goed genoeg Ik stel voor "status".
Ik heb nagedacht over het vervangen van dat woord maar ik bedacht me uiteindelijk dat het in de samenleving nog steeds vaak als afwijking wordt gezien, en dat het op die plek impact zou hebben dus ik heb het expres laten staan.
Ik heb nagedacht over het vervangen van dat woord maar ik bedacht me uiteindelijk dat het in de samenleving nog steeds vaak als afwijking wordt gezien, en dat het op die plek impact zou hebben dus ik heb het expres laten staan.
Morgen gaat er een DDM-1 rijden in de spoorwegmuseumpendel. De reden daarvoor is een wel een beetje vergezocht: - op 7 januari 1958 (60 jaar terug dus) reed de laatste stoomtrein - dat was loc 3737, bijnaam 'Jumbo' - DDM-1 stuurstandrijtuig 108 heeft een olifant erop staan, dus ook 'jumbo'
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 6 januari 2018 22:42 schreef dennistd het volgende: Morgen gaat er een DDM-1 rijden in de spoorwegmuseumpendel. De reden daarvoor is een wel een beetje vergezocht: - op 7 januari 1958 (60 jaar terug dus) reed de laatste stoomtrein - dat was loc 3737, bijnaam 'Jumbo' - DDM-1 stuurstandrijtuig 108 heeft een olifant erop staan, dus ook 'jumbo'
Op zaterdag 6 januari 2018 22:42 schreef dennistd het volgende: Morgen gaat er een DDM-1 rijden in de spoorwegmuseumpendel. De reden daarvoor is een wel een beetje vergezocht: - op 7 januari 1958 (60 jaar terug dus) reed de laatste stoomtrein - dat was loc 3737, bijnaam 'Jumbo' - DDM-1 stuurstandrijtuig 108 heeft een olifant erop staan, dus ook 'jumbo'
Wordt dat ook gevierd met taart van de Jumbo?
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
zijn dat die driebakken met 1700 loc? Dan ja, stoptrein Apeldoorn - Almelo (- Enschede) zit er vol mee
Dat is DDAR, officieel ook wel DDM2/3. Ik had het over DDM1: met rode banken, in stammen van vier rijtuigen met een 1700-loc. Vroeger reden ze met een 1600/1800 in samenstellingen tot 6 rijtuigen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dat is DDAR, officieel ook wel DDM2/3. Ik had het over DDM1: met rode banken, in stammen van vier rijtuigen met een 1700-loc. Vroeger reden ze met een 1600/1800 in samenstellingen tot 6 rijtuigen.
Tot 7 rijtuigen zelfs. Heb ooit een keer een combi van loc+7 rijtuigen+loc+7 rijtuigen zien rijden
Nee, maar alleen al het bewijs dat er veel voorstanders zijn, ook onder mensen die zich niet binair identificeren, is wat mij betreft voldoende. Ik denk dat veruit het overgrote gedeelte van de mensen zich niet realiseren hoe ontzettend moeilijk het kan zijn om te leven met een dergelijke afwijking. Zelfs voor mensen waarbij de ouders, familie en directe omgeving heel goed reageert na een coming out. En vooral het belangrijkste; Er is echt niemand die er door wordt benadeeld en een redelijk grote groep van de bevolking (de cijfers lopen uiteen, het maximale aantal wat ik gehoord heb is 4%. En al die argumenten die het op zogenaamd "taaltechnisch is Beste Reizigers ook niet correct" beroepen; Er is op iedere andere bewoording ook wel wat aan te merken.
[..]
Zie boven dus.
[..]
Ik heb met beide geen problemen want ik vind dat beide kanten er niet aangebrand over moeten doen, van de trans-kant hoor ik eigenlijk tot nu toe alleen maar rationele argumenten, van de tegen-kant hoor ik grotendeels lucht en valse boosheid.
ik heb juist nog niemand erover gehoord. Geen tranny, homo, transgender, snowfloke of pvv'r. Zowel in eigen kringen in de media.
Maar goed, mijn trigger is ook op mensen. Kan het nog onpersoonlijker?