James1988 | dinsdag 18 juli 2017 @ 14:36 |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! | |
Dr_Flash | dinsdag 18 juli 2017 @ 15:30 |
http://nos.nl/artikel/218(...)is-dan-230-euro.html Ha ha NS die boetes gaat uitdelen aan wie "de goede bedrijfsvoering" in gevaar brengt. Dan hadden ze om te beginnen zelf allang failliet moeten zijn natuurlijk | |
Salatrel | dinsdag 18 juli 2017 @ 15:36 |
is het komkommertijd ofzo? Dat kon al toen ik nog stempelautomaat was | |
MTL | dinsdag 18 juli 2017 @ 16:45 |
En boetes worden helaas niet door NS geïnd maar door het cjib meende ik. | |
Salatrel | dinsdag 18 juli 2017 @ 18:04 |
klopt net als roken in de trein en allerlei andere feitjes waar v&s en conducteurs voor mogen schrijven maar wat vaak niet gedaan wordt omdat het een hele administratieve rompslomp is en de NS er zelf geen cent van terugziet. Alleen de bedragen van de uvb zijn volledig voor NS als ze betaald worden. | |
James1988 | dinsdag 18 juli 2017 @ 20:04 |
| |
PluggieOD | dinsdag 18 juli 2017 @ 23:49 |
Gewoon gister avond. Wat is dat rare gedrag toch jongens. Is de trein echt zo slecht dat je bij elke goede oplossing nog negatief wilt zijn? | |
Dr_Flash | woensdag 19 juli 2017 @ 06:40 |
Haha Plug die over raar gedrag begint | |
James1988 | woensdag 19 juli 2017 @ 08:27 |
Eerste keer dat ik in een VIRMm zit Van binnen is het eigenlijk net een DDZ, maar dan met een vlinderthema. | |
b2py | woensdag 19 juli 2017 @ 08:29 |
Ik ben er nu al op uitgekeken | |
James1988 | woensdag 19 juli 2017 @ 08:35 |
Wat me vooral opvalt in vergelijking met DDZ: de verlichting is niet als in een operatiezaal, maar lijkt te zijn aangepast aan de hoeveelheid daglicht van buiten. Erg aangenaam edit: toen de trein zojuist door de dive-under bij Lunetten reed werd de verlichting feller, en dimde daarna weer wat. edit 2: met +4 vertrokken uit 's-Hertogenbosch, op tijd in Utrecht. Dank u, DSSU [ Bericht 23% gewijzigd door James1988 op 19-07-2017 08:58:54 ] | |
ReisT | woensdag 19 juli 2017 @ 09:02 |
Eerste keer dat ik in de zesdelige VIRMm zit Waar ik nu zit valt vooral het klapraampje op, dikke zwarte balk precies op ooghoogte.. | |
b2py | woensdag 19 juli 2017 @ 09:09 |
Ze worden in ieder geval net zo snel goor als DDZ | |
JDude | woensdag 19 juli 2017 @ 09:16 |
Zag er zondag een van de buitenkant, raar gezicht. Is dat om een raampje open te kunnen gooien als zo'n ding weer eens ergens strandt? | |
b2py | woensdag 19 juli 2017 @ 09:21 |
Ja | |
b2py | woensdag 19 juli 2017 @ 09:48 |
We willen jouw koffer niet meer in de trein dus geven we je de optie om je koffer door PostNL naar Schiphol te laten brengen: http://nieuws.ns.nl/op-va(...)lvast-naar-schiphol/ | |
Doc__Zenith | woensdag 19 juli 2017 @ 10:55 |
Die tekst bij de foto links onderin: een fris stel? | |
bork | woensdag 19 juli 2017 @ 11:33 |
We zijn aan het opruimen diverse NS schuifpuzzels af te halen/evt. versturen. o.a. Vooral oude sprinter, 15 stuks niet de complete set, MAT-64 zit er niet bij.Gratis! (verzenden niet natuurlijk). [ Bericht 6% gewijzigd door bork op 19-07-2017 11:45:11 ] | |
Anne | woensdag 19 juli 2017 @ 11:40 |
Duvel! [ Bericht 2% gewijzigd door Anne op 19-07-2017 11:57:58 ] | |
bork | woensdag 19 juli 2017 @ 11:45 |
Wel editten Anne, ik heb er nog 3 gevonden | |
Anne | woensdag 19 juli 2017 @ 11:58 |
Ok, ok, ok. | |
mart_83 | woensdag 19 juli 2017 @ 12:06 |
Ik wil er wel eentje, de minst populaire is goed. (Stuur mij een pm voor geld en ik stuur geld, en een adres niet iedereen te gelijk aub ) | |
bork | woensdag 19 juli 2017 @ 12:08 |
Vanmiddag naar postservicepunt moet een hoop wegbrengen dan weet ik wat het kost en pm ik je. | |
RokStarr | woensdag 19 juli 2017 @ 12:39 |
Hmmm straks eens kijken of ik die set nou compleet had... Zo niet, dan geef ik ff een brul | |
b2py | woensdag 19 juli 2017 @ 18:06 |
Zon nieuwe VIRM heeft nog steeds die airco issues in de cabine, machinist met de deur open | |
DeaDLocK2K | woensdag 19 juli 2017 @ 18:48 |
Ik zou, zelfs met airco, nog steeds kiezen om met de deur open te rijden eigenlijk. Ben geen fan van airco. | |
b2py | woensdag 19 juli 2017 @ 19:58 |
Hoe heter hoe beter toch? | |
Duvel | woensdag 19 juli 2017 @ 21:22 |
Anne! | |
Anne | woensdag 19 juli 2017 @ 21:29 |
Is leuk voor jouw meisje! (En stiekem voor jezelf) | |
Duvel | woensdag 19 juli 2017 @ 22:02 |
Ik wilde eigenlijk de hoeveelheid treinenparafernalia beperken... | |
dennistd | woensdag 19 juli 2017 @ 23:08 |
Ineke van Gent is het zo zat bij NS dat ze maar burgemeester van een spoorloze gemeente wordt http://nos.nl/artikel/218(...)schiermonnikoog.html | |
Dr_Flash | woensdag 19 juli 2017 @ 23:37 |
Alleen maar bussen bussen bussen met je neus ertussen | |
b2py | woensdag 19 juli 2017 @ 23:37 |
Na 5 jaar pas wisselen van baan vind ik best knap eigenlijk | |
James1988 | woensdag 19 juli 2017 @ 23:42 |
Is zij al 60? Dat zou ik d'r echt niet geven...Ik hou het al bijna 9 jaar vol bij m'n huidige werkgever | |
b2py | donderdag 20 juli 2017 @ 00:54 |
Op dezelfde functie ook? Baan wisselen kan ook bij zelfde werkgever | |
dennistd | donderdag 20 juli 2017 @ 01:12 |
Ik heb al bijna 4,5 jaar dezelfde baan. En dat bevalt prima | |
DeaDLocK2K | donderdag 20 juli 2017 @ 02:33 |
Dat is voor het geval de dijken daar verstevigd moeten worden natuurlijk. | |
James1988 | donderdag 20 juli 2017 @ 07:56 |
M'n functie is nog altijd hetzelfde, al heb ik tussendoor wel een paar keer promotie gemaakt. Wat helpt is dat ik in de consulting werk en daardoor steeds bij andere klanten en opdrachten terechtkom. Dat is ook een soort van wisselen van werkgever | |
Salatrel | donderdag 20 juli 2017 @ 08:08 |
Bijna 6 jaar dezelfde werkgever maar tussentijds mijn loopbaan wel opgezegd voor een zittend beroep | |
James1988 | donderdag 20 juli 2017 @ 08:12 |
b2py | donderdag 20 juli 2017 @ 08:32 |
Ah ja, dat is wel waar. Moet er niet aan denken meer dan 3-4 jaar dezelfde functie te moeten uitoefenen | |
James1988 | donderdag 20 juli 2017 @ 09:34 |
Voor mijn vorige project heb ik ruim 3 jaar bij dezelfde klant gezeten. Daar was ik uiteindelijk wel klaar mee | |
_serial_ | donderdag 20 juli 2017 @ 09:38 |
In de periode van 27 juli tot 11 augustus wordt er gesleuteld aan de Moerdijk brug door ProRail. Uiteraard niet zonder gevolgen voor de reizigers. - Reizigers tussen Rotterdam en Roosendaal moeten reizen via Breda (via IC eindhoven / IC Direct ) - Reizigers tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe, Breda, Roosendaal (en verder) moeten met de bus via Zwijndrecht Allemaal prima, maar het is natuurlijk waanzinnig dat ze gedurende die periode ook alle IC's eruit gooien tussen Dordrecht en Rotterdam. zo moeten alle doorgaande reizigers vanuit Dordrecht ook overstappen op Rotterdam. Met een beetje ambitie had er naar mijn idee best een IC kunnen rijden met eventueel een extra stop op Zwijndrecht, om de extra reistijd voor de doorgaande pendelreizigers niet nog extra te verlengen. Sporen 1,2, 20 zijn beschikbaar. 3-4-5 zijn buiten gebruik. Just my 2 cents. [ Bericht 2% gewijzigd door _serial_ op 20-07-2017 11:48:44 ] | |
JDude | donderdag 20 juli 2017 @ 10:07 |
Wel een hippe IC Zwolle-Vlissingen in die periode. Flinke zit. | |
Dr_Flash | donderdag 20 juli 2017 @ 10:11 |
Mat 54 of 1100 + M2? | |
Peterselieman | donderdag 20 juli 2017 @ 10:44 |
Haalt het niet bij de IC Vlissingen - Groningen/Leeuwarden die in de vorige dienstregeling reed. In 5 uur het land door | |
bork | donderdag 20 juli 2017 @ 15:35 |
Rail electrification plans scrapped by governmentZelf lezen om de meest stupide argumenten van een Staatssecretaris van Vervoer. | |
b2py | donderdag 20 juli 2017 @ 16:08 |
https://twitter.com/icb_patrick/status/888026736344125441 Flinke klapper geweest in Heiloo | |
_serial_ | donderdag 20 juli 2017 @ 16:12 |
Zo te zien krijgen een paar klanten van Coolblue vandaag hun bestelling niet meer.... | |
James1988 | donderdag 20 juli 2017 @ 17:39 |
"Dankzij nieuwe bi-modes hoeven we geen hinder te veroorzaken door elektrificatiewerkzaamheden" Tsja, dan weet je wel dat er de komende 30 jaar geen waslijntjes komen te hangen op de trajecten waar dat nu nog ontbreekt. | |
Dr_Flash | donderdag 20 juli 2017 @ 18:42 |
Prima toch Bi-mode | |
James1988 | donderdag 20 juli 2017 @ 19:17 |
De fotograaf in mij is er wel blij mee, dan blijft de boel tenminste vrij van palen. De Great Western Main Line staat inmiddels hiermee vol: | |
Peterselieman | donderdag 20 juli 2017 @ 19:34 |
Ook Nederland gaat daar aan beginnen | |
Dr_Flash | donderdag 20 juli 2017 @ 21:15 |
Hadden ze eerder moeten bedenken, voor Zwenzwoka was er heul geen waslijn nodig geweest dan | |
b2py | donderdag 20 juli 2017 @ 21:22 |
Bi-mode gaan rijden is alsof je een Opel koopt en dan een Porsche verwacht | |
James1988 | donderdag 20 juli 2017 @ 21:27 |
Niks mis met Opels Ik krijg er volgende maand eentje | |
dennistd | donderdag 20 juli 2017 @ 21:39 |
Ik vermoed dat de treinen dan wel een stuk duurder zouden uitvallen. Ook de exploitatie zou dan duurder zijn. Ik lees trouwens in de documenten een investering van 47 miljoen voor Zwolle-Wierden, dus het duurt wel een paar jaar voordat je die terugverdiend hebt. Uit de documenten: Onderhoudskosten per treinstel-km: diesel 85 ct; elektrisch 55 ct Leaseprijs per treinstel per maand: diesel ¤ 36.100; elektrisch ¤ 32.800 Energieverbruik per treinstel-km: diesel 1 liter (¤1,20); elektrisch 3 kWh (¤0,30) Hierdoor verwachten ze 3,5 miljoen per jaar te besparen en door hogere reizigersaantallen (liever elektrisch dan diesel, al twijfel ik daar wel aan) ook nog eens 1 miljoen extra inkomsten per jaar te hebben [ Bericht 5% gewijzigd door dennistd op 20-07-2017 21:48:39 ] | |
Peterselieman | donderdag 20 juli 2017 @ 21:46 |
Een Ampera verwarren met een Panamera | |
Duvel | donderdag 20 juli 2017 @ 21:46 |
Dat daar geëlektrificeerd wordt, is een uitdrukkelijke wens van de provincie. | |
Peterselieman | donderdag 20 juli 2017 @ 21:50 |
Dan waren denk ik wel andere investeringen nodig geweest om die sneltrein mogelijk te maken, zoals meer dubbelspoor. Omdat een dieseltje wat trager optrekt | |
b2py | donderdag 20 juli 2017 @ 22:12 |
Lekker leasen in je Corsa fuck yeah | |
Dr_Flash | donderdag 20 juli 2017 @ 22:13 |
Ja, maar dat staat los van technische noodzaak dus | |
Dr_Flash | donderdag 20 juli 2017 @ 22:16 |
Maar je hebt wel gelijk, als de provincie dat uitdrukkelijk wil is mijn opmerking "hadden ze eerder moeten bedenken" niet zo relevant | |
DeaDLocK2K | donderdag 20 juli 2017 @ 22:17 |
Een Opel is voor een boer iets als een kut voor een hoer. | |
Dr_Flash | donderdag 20 juli 2017 @ 22:22 |
Ben wel benieuwd hoe je dat bedoelt trouwens | |
Duvel | donderdag 20 juli 2017 @ 22:24 |
Deels. Met elektrische treinen kun je sneller optrekken (tenminste, als je diesels met een beetje normaal vermogen hebt), zodat je meer treinen kunt verwerken met minder infra. | |
Duvel | donderdag 20 juli 2017 @ 22:26 |
Het is een keuze. En in dit geval was het een redelijke businesscase, dacht ik. | |
James1988 | donderdag 20 juli 2017 @ 22:38 |
Nee, geen Corsa. | |
dennistd | donderdag 20 juli 2017 @ 22:42 |
Een Agila dan? | |
James1988 | donderdag 20 juli 2017 @ 22:43 |
Nope | |
DeaDLocK2K | donderdag 20 juli 2017 @ 22:47 |
Niet alleen dat, het is gewoon maatschappelijk onverantwoord om op dode dinosaurussen te rijden. | |
Dr_Flash | donderdag 20 juli 2017 @ 22:47 |
nunne mooie Manta! | |
Dr_Flash | donderdag 20 juli 2017 @ 22:49 |
jamaarjamaar, het is allemaal plantaardig #stampvoet | |
James1988 | donderdag 20 juli 2017 @ 22:49 |
Bijna. 2 van de 5 letters zijn goed | |
derLudolf | donderdag 20 juli 2017 @ 22:51 |
Grunn krijgt verbinding met Hamburg | |
b2py | donderdag 20 juli 2017 @ 22:59 |
Voor een duppie op de eerste rang willen zitten. Het is gewoon een 'kijk ons een goed op de CO2 ladder doen" terwijl het echt om minieme verbeteringen gaat. Durf te gaan voor een forse investering in elektrificatie, dit is echt zonde van het geld. | |
DeaDLocK2K | donderdag 20 juli 2017 @ 23:01 |
En op zeer laagfrequente lijnen kan ik me er best wel veel bij voorstellen. Maar die hebben we hier gewoon niet. | |
James1988 | donderdag 20 juli 2017 @ 23:02 |
De voornaamste reden waarom ze bi-mode willen gaan rijden is omdat ze dan 'sneller verbeteringen kunnen leveren'. Neem nou bijvoorbeeld de Midland Main Line. Op dit moment rijden er over het hele traject dieseltreinen omdat ze bestemmingen zoals Nottingham aandoen, terwijl er een draadje hangt tussen Londen en Kettering. Met een bimode-trein willen de Britten dat de treinen elektrisch kunnen rijden waar het kan (met de bijbehorende voordelen) maar dat ze niet jaren bezig zijn om het restant te elektrificeren... | |
Peterselieman | donderdag 20 juli 2017 @ 23:02 |
Kadett A? | |
James1988 | donderdag 20 juli 2017 @ 23:05 |
| |
DeaDLocK2K | donderdag 20 juli 2017 @ 23:09 |
Y not both? Zo kunnen ze er jaren over doen en als ze klaar zijn verkopen ze de treinstellen aan Frankrijk ofzo. | |
DeaDLocK2K | donderdag 20 juli 2017 @ 23:09 |
| |
b2py | donderdag 20 juli 2017 @ 23:10 |
Het is gewoon uitstel van executie. | |
James1988 | donderdag 20 juli 2017 @ 23:12 |
Wat moeten de Fransen nou met treinstellen die naar Brits profiel zijn gebouwd? Eens. De ware reden zal wel geld zijn, nu kunnen ze de kosten afwentelen op de vervoerders/leasemaatschappijen. | |
DeaDLocK2K | donderdag 20 juli 2017 @ 23:13 |
Ik las in december in een Brits treinenblaadje dat de gemiddelde leeftijd van het materieel daar sowieso om te janken is (40+). Misschien moeten ze het eens wat groter aanpakken. Maar ja, met een belastingdruk van 29% kom je nergens. | |
Dr_Flash | donderdag 20 juli 2017 @ 23:13 |
Dat het hele concept zo zeldzaam is, komt denk ik omdat de set voorwaarden strijdig is. Je hebt tegelijk veel en weinig reizigersvolume nodig. | |
DeaDLocK2K | donderdag 20 juli 2017 @ 23:14 |
Andersom kan niet maar dit kan prima. Maakt het uit, uitschuiftrede eronder. Alsof je in Frankrijk niet sowieso bijna overal waar die dingen ingezet zouden worden moet klimmen en moeilijk moet doen. | |
James1988 | donderdag 20 juli 2017 @ 23:16 |
Volgens de BBC is het spul gemiddeld 21 jaar oud. Er rijden veel oude beestjes rond (zoals de HSTs) maar voor en tijdens de privatisering zijn er ook veel nieuwe treinen besteld. | |
b2py | donderdag 20 juli 2017 @ 23:21 |
Rondom Londen rijden volgens mij echt heel veel gloednieuwe treinen | |
James1988 | donderdag 20 juli 2017 @ 23:24 |
Dat hangt af van waar je kijkt, in het langeafstandsverkeer vind je nog wel wat oude beestjes (Mark 3, HST). In het voorstadsvervoer is de boel aanzienlijk jonger. | |
dcm360 | donderdag 20 juli 2017 @ 23:48 |
Nu jullie het toch over treinen in Londen hebben, heb ik nog wel een foto van vorige week | |
James1988 | donderdag 20 juli 2017 @ 23:50 |
Class 465'jes van Southeastern op weg naar Charing Cross | |
dcm360 | donderdag 20 juli 2017 @ 23:50 |
Weet ik nu ook wat ik op de foto heb gezet | |
b2py | donderdag 20 juli 2017 @ 23:51 |
dcm360 | donderdag 20 juli 2017 @ 23:51 |
Klikbaar... | |
b2py | donderdag 20 juli 2017 @ 23:55 |
Ben niet helemaal labiel, ook dan zie je niets | |
dcm360 | vrijdag 21 juli 2017 @ 00:09 |
Oké, volgende keer probeer ik wel weer rekening te houden met de zuurgraad hier. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 21 juli 2017 @ 00:11 |
Ik krijg een foto in een nieuw venster Redelijk groot. Wel ietwat bewogen maar leuk overzicht. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 21 juli 2017 @ 00:11 |
Nounou, zuur is het ook weer niet. | |
James1988 | vrijdag 21 juli 2017 @ 00:12 |
Ik vind het een leuk plaatje hoor | |
b2py | vrijdag 21 juli 2017 @ 08:13 |
| |
Dr_Flash | vrijdag 21 juli 2017 @ 08:27 |
Hee wil je niet de sloot van b2py als representatief voor het hele treinentopic beschouwen jah | |
Salatrel | vrijdag 21 juli 2017 @ 09:22 |
als er iemand wat lactacyd kan gebruiken ben jij het wel | |
Mr_Klaasje | vrijdag 21 juli 2017 @ 10:06 |
Wat ik ook opvallend vind is die enorme kostenoverschrijding. We klagen wel eens op ProRail en dergelijke maar dergelijke kostenoverschrijdingen komen in Nederland eigenlijk nooit voor bij projecten die binnen de sector worden uitgevoerd. Als er al overschrijdingen voorkomen zijn die ofwel heel erg veel kleiner of is er sprake van het nog niet afronden van de plannenmakerij waardoor de kosten nog niet zo goed kunnen worden ingeschat. | |
b2py | vrijdag 21 juli 2017 @ 11:37 |
Dit is natuurlijk een enorme overschrijding maar het lijkt me niet dat overschrijdingen daar de orde van de dag zijn. Heeft Flyvbjerg daar niet wat moois over geschreven? | |
Dr_Flash | vrijdag 21 juli 2017 @ 11:47 |
Ik kom hier gewoon steeds minder, zal ook wel ergens van komen Maar gisteren heb ik best een paar keer normaal gedaan hoor | |
James1988 | vrijdag 21 juli 2017 @ 11:52 |
Er zijn veel ongefundeerde aannames gedaan waardoor elektrificatie uiteindelijk veel duurder uitviel dan verwacht... slecht voorbereid dus | |
Mr_Klaasje | vrijdag 21 juli 2017 @ 11:58 |
Slechte voorbereiding lijkt in de UK in het spoor ook eerder regel dan uitzondering. Die paar keren dat het Nederlandse IB waar ik werk heeft ingeschreven op klussen in de UK hebben we te horen gekregen dat we "een fantastisch plan hadden ingediend maar dat het toch te duur was voor een voorbereidingsfase". Allemaal leuk en aardig maar dan roep je wel de ellende over jezelf af. Dat verbaast mij ook wel aangezien ze konden weten dat de bovenleiding ophangen nogal wat uitdagender is met die kleine profielen dan hier in Nederland op bijvoorbeeld Zwolle-Wierden waar alle kunstwerken qua profiel al voldeden. | |
b2py | vrijdag 21 juli 2017 @ 12:09 |
Paar jaar geduld dan komen ze er daar ook wel achter . Is dit een gevolg van privatisering en toen weer de terugdraaiing? | |
Mr_Klaasje | vrijdag 21 juli 2017 @ 12:18 |
Gebrek aan professionaliteit zou ik zeggen. | |
dennistd | vrijdag 21 juli 2017 @ 12:22 |
Bijna alle: bij het oude viaduct van de Looweg in Wierden (tegenwoordig alleen voor fietsers) moet het brugdek een eind omhoog gebracht worden. | |
James1988 | vrijdag 21 juli 2017 @ 12:25 |
Onervarenheid, misschien? De laatste grootschalige elektrificatie stamt nog uit het British Rail-tijdperk. | |
b2py | vrijdag 21 juli 2017 @ 12:28 |
Tientallen van de consultancy bedrijven nabij Canary Wharf en geen enkele was beschikbaar om even wat support te leveren? | |
Fixers | vrijdag 21 juli 2017 @ 12:28 |
In Zweden krijgen ze nu Trainy Mctrainface. https://amp.theguardian.c(...)-member-of-its-fleet | |
Dr_Flash | vrijdag 21 juli 2017 @ 12:56 |
Gerechtigheid! | |
Mr_Klaasje | vrijdag 21 juli 2017 @ 13:01 |
Dan moet je ze wel alles laten opmeten, uittekenen, doorrekenen en uit laten doktoren hoe je het gaat bouwen. De mismatch tussen begroting en realisatie was hier groter dan bij de Noord-Zuidlijn in Amsterdam, een toch heel veel gecompliceerder en minder overzichtelijk project. | |
b2py | vrijdag 21 juli 2017 @ 13:19 |
50 miljoen voor consultants of 2 miljard aan extra budget, ik weet het wel.. | |
Mr_Klaasje | vrijdag 21 juli 2017 @ 14:08 |
Ik heb inmiddels overigens wel uitgevonden dat het oorspronkelijke bedrag wel erg laag was. Het was ongeveer twee miljoen per mijl netlengte. Dat is wel ambitieus als er veel viaducten moeten worden aanpast en de meeste lijnen dubbelsporig zijn. | |
b2py | vrijdag 21 juli 2017 @ 15:56 |
Britse optimisme, iemand die dat herkent? #brexit | |
ReisT | vrijdag 21 juli 2017 @ 18:29 |
Ik zit in de sprinter van Utrecht richting Den Bosch (net de 0-minuten-aansluiting vanuit Amsterdam gehaald! Jeeuj!) en het verbaast me echt hoeveel mensen er op Vaartsche Rijn uitstappen! Vroegâh was Houten altijd de eerste stop waar veel mensen uit wilden stappen. | |
James1988 | vrijdag 21 juli 2017 @ 20:09 |
Engineering Focus - Electrification - what went wrong? | |
dennistd | vrijdag 21 juli 2017 @ 20:39 |
De HSL ligt ook weer eens plat, nu zijn het onverwachte werkzaamheden. Wat moet ik me daar bij voorstellen? Een werkploeg die de treindienstleider belt omdat ze aan het werk willen waarbij de trdl ze helemaal nog niet had verwacht? | |
b2py | vrijdag 21 juli 2017 @ 20:44 |
Ongepland werk, kan van alles zijn maar moet wel het oplossen van een storing zijn. En de TRDL weet ervan af. Ongepland werk <48 uur oid | |
Duvel | vrijdag 21 juli 2017 @ 21:53 |
Dat doen de provincies Groningen en Leeuwarden weer beter dan. | |
James1988 | zaterdag 22 juli 2017 @ 20:31 |
Een reiziger klaagt tegen een vervoerder dat het ontbijt vroeger beter was, toen de boel nog werd gerund door staatsbedrijf East Coast. Wat er daarna gebeurde zal je verbazen! | |
Peterselieman | zaterdag 22 juli 2017 @ 20:49 |
Opvallend: volgens een bericht op Somda staat noordelijke GTW 2/6 10232 in Venlo geen dienst. Stel 10231 staat bij Stadler in Blerick binnen voor een schilderbeurt. | |
b2py | zaterdag 22 juli 2017 @ 20:51 |
Lijkt me een gevalletje 1+1=3 | |
James1988 | zaterdag 22 juli 2017 @ 20:59 |
Ik meen me te herinneren dat die niet solo over het HRN mogen ivm detectieproblemen. | |
Dr_Flash | zaterdag 22 juli 2017 @ 21:02 |
Leuk, een vervoerder die tegen een ontevreden reiziger gewoon zegt dat ie liegt. | |
Peterselieman | zaterdag 22 juli 2017 @ 21:09 |
klopt. Vandaar ook dat als er gedieseld wordt op de valleilijn dit in een koppeltje gebeurt. Tot nu toe is niet de moeite genomen om de solo toelating te regelen. Enige uitgezonderde baanvakken zijn Hardenberg - Mariënberg en Almelo - Hengelo (en Hengelo - Oldenzaal voor de Lint). | |
MTL | zaterdag 22 juli 2017 @ 21:24 |
Zouden ze vaker moeten doen. Zie soms de meest rare dingen voorbij komen waarvan je gewoon weet dat het niet klopt en de betreffende vervoerder biedt vervolgens zijn excuses aan Daardoor worden reizigers alleen maar gestimuleerd om in hun eigen wereldbeeld te blijven hangen, in plaats van dat ze het wellicht wat uitbreiden. | |
Surveillance-Fiets | zaterdag 22 juli 2017 @ 21:26 |
Ja, dat gejank altijd. 'uit coulance' pleur op. Je praat gewoon poep, ga je moeder plagen. | |
greavy | zaterdag 22 juli 2017 @ 23:06 |
Wat is eigenlijk de reden dat een enkeltje Rotterdam(of Amsterdam) - Lille met Thalys in de 2e klas ¤29 kost, en ¤69 voor de 1e klas op een zaterdagmorgen? Dat SNCF nogal graag speelt met tarieven afhankelijk van de trein die je kiest, is bekend. Maar dit verschil Dan is de eerste klas dus duurder dan naar Parijs........ [ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 23-07-2017 00:04:04 ] | |
b2py | zondag 23 juli 2017 @ 01:13 |
Minder aanbod? | |
Dr_Flash | zondag 23 juli 2017 @ 10:18 |
Hee hee hee dit is een forum waar we houden van subtiele en respectvolle omgangsvormen jongeman | |
desbarts | zondag 23 juli 2017 @ 11:01 |
Door werkzaamheden rijdt er vandaag in mooi patroon elke tien minuten een trein tussen Utrecht en Woerden. Namelijk om 00, 10, 20, 24, 30, 40, 50 en 54 minuten na het hele uur | |
Salatrel | zondag 23 juli 2017 @ 11:23 |
jammer van die 24 en 54 | |
Surveillance-Fiets | zondag 23 juli 2017 @ 11:40 |
Ik zat ook stiekem met mijn voeten op de bank | |
dennistd | zondag 23 juli 2017 @ 11:52 |
En dan zeker ook nog in de spits? | |
derLudolf | zondag 23 juli 2017 @ 12:40 |
Met z'n tas op de stoel naast hem. | |
dennistd | zondag 23 juli 2017 @ 13:44 |
Ik doel er meer op dat een fiets in de spits helemaal niet in de trein mag | |
Kansenjongere | zondag 23 juli 2017 @ 13:59 |
Wel in juli en augustus. | |
greavy | zondag 23 juli 2017 @ 14:43 |
Bij Horst wordt een nieuwe Railterminal gebouwd. Daarvoor veranderen er diverse dingen qua sporen aldaar. Zo wordt het spoor van Venlo naar Eindhoven deels verlegd, komen er zijsporen om de aankomende en vertrekkende goederentreinen voor de Railterminal te kunnen parkeren. | |
Dr_Flash | zondag 23 juli 2017 @ 15:15 |
Lekker kut, die bus stop chicane in het doorgaande spoor Alles voor de badslippers, raampjestreinen kunnen aids krijgen | |
b2py | zondag 23 juli 2017 @ 15:23 |
Die is er juist voor de raampjestreinen | |
James1988 | zondag 23 juli 2017 @ 15:31 |
Als ze het spoor een beetje geleidelijk naar rechts laten lopen merk je daar als reiziger helemaal niks van. Zie bijvoorbeeld de Nieuwe Veerbrug over de Mark: die is naast de oude Veerbrug aangelegd, toen is het spoor verplaatst, en is de oude brug gesloopt. Als reiziger merk je echter niet dat je ineens naar rechts gaat. | |
dennistd | zondag 23 juli 2017 @ 15:37 |
Of bijvoorbeeld station Wijchen, of iets dichter bij huis de aansluiting van de Betuweroute tussen Elst en Nijmegen in zuidelijke richting. | |
MTL | zondag 23 juli 2017 @ 15:39 |
Ik zit nu een paar dagen op die 1100 en het begint nu wel op te vallen: zodra je over het Hollands Diep bent, gaat het hozen. Vervolgens ben je na Tilburg, wordt het weer mooi weer Speciaal voor James1988? [ Bericht 0% gewijzigd door MTL op 23-07-2017 16:08:02 ] | |
b2py | zondag 23 juli 2017 @ 15:42 |
Nee voor Genee | |
Dr_Flash | zondag 23 juli 2017 @ 15:43 |
Ja, maar hoe geleidelijker ze dat doen, hoe meer spoor er verlegd moet worden. En aangezien dat geld kost, zal het niet gebeuren. De baanvaksnelheid gaat gewoon omlaag. | |
James1988 | zondag 23 juli 2017 @ 15:46 |
Mijn ervaring is meestal het omgekeerde. Kutweer in zuid-Holland, zonneschijn in Brabant | |
dennistd | zondag 23 juli 2017 @ 15:46 |
Het goedkoopst is natuurlijk 2x 90 graden | |
b2py | zondag 23 juli 2017 @ 15:48 |
Sorry? 😅😂 | |
James1988 | zondag 23 juli 2017 @ 15:48 |
Van het Waardenburger wachtspoor merk je als reiziger ook helemaal niks. | |
dennistd | zondag 23 juli 2017 @ 16:23 |
Opvallend hoeveel mensen op Amsterdam Zuid de IC naar Den Haag voorbij laten gaan om vervolgens in de IC naar Schiphol van 3 minuten later te stappen | |
Peterselieman | zondag 23 juli 2017 @ 16:28 |
staat geen Schiphol op he | |
James1988 | zondag 23 juli 2017 @ 16:30 |
Skiepol erport? | |
dennistd | zondag 23 juli 2017 @ 16:32 |
Flughafen Sjiphol | |
dennistd | zondag 23 juli 2017 @ 16:34 |
Zit ik daar op de wc, hoor ik vanuit het hokje naast me: "Meester van de 4650, wilt u nog één keer ontgrendelen alstublieft?" Blijkbaar heeft NS-personeel hier geen eigen toilet.... | |
Geerd | zondag 23 juli 2017 @ 16:37 |
| |
Peterselieman | zondag 23 juli 2017 @ 16:40 |
die ja | |
James1988 | zondag 23 juli 2017 @ 16:54 |
Heeft iemand nog interesse in een oud stationsgebouw in de Harz, Duitsland? Het oude stationsgebouw van Ballenstedt West staat te koop. Vraagprijs: ¤ 89.000 k.k. | |
Peterselieman | zondag 23 juli 2017 @ 16:56 |
In Engeland hebben vandalen acht historische treinwagons vernield ... http://nos.nl/artikel/218(...)d-door-vandalen.html | |
greavy | zondag 23 juli 2017 @ 16:58 |
Vast wel, maar als je al bijna bij het perron bent, of je even elders rondloopt in de schaft oid, kan je toch best ook naar dat toilet? | |
Zug-Chef | zondag 23 juli 2017 @ 17:18 |
Op woensdag 12 juli 2017 brak aan het eind van de middag eindelijk de zon door, maar waren er nog wel flinke wolkenpartijen die soms hinderlijk in de weg zaten. Gedurende een korte opklaring passeerde precies op het juiste moment de (bijna?) dagelijkse containertrein uit Germersheim naar Antwerpen Waaslandhaven Krommenhoek die vandaag tot groot genoegen met de fraaie DE6308 reed. Terwijl rechts de lege RedBull-trein naar Buchs aan de kant is genomen zien we de passage van trein 41544 in Boppard Hbf op weg naar Aachen West. Boven de neus van de locomotief zijn de twee torens van de katholieke parochiekerk Sint-Severusbasiliek van Boppard te zien. De parochiekerk behoort tot het bisdom Trier en werd in de 12e en 13e eeuw gebouwd. De kerk is een mooi voorbeeld van laatromaanse architectuur en is gewijd aan de heilige Severus van Ravenna. Sinds 2002 maakt de Severuskerk deel uit van UNESCO Werelderfgoed "Oberes Mittelrheintal". Naast de Sint Severus is ook de Christuskirche van Boppard te zien op de foto. Deze kerk is gebouwd tussen 1850 en 1852 en in 1887 verder uitgebreid tot zijn huidige staat. De niet te missen Säuerlingsturm direct achter de trein behoorde tot begin 20e eeuw tot de middeleeuwse stadsmuur die Boppard beschermde. Toen de spoorlijn aangelegd werd is deze toren afgebroken en op zijn huidige locatie opnieuw gebouwd. | |
aquafreak | zondag 23 juli 2017 @ 17:26 |
Iemand hier een beetje ervaring met treinen in Noord-Italie? Binnenkort vlieg ik naar Milaan Malpensa en moet vanaf daar met de trein naar Stresa. Nu lees ik dat er een Malpensa Express bestaat, maar ik kan niet vinden op welk stuk dit ticket geldig is. Iemand een idee? Of zijn er nog betere/goedkopere opties? Edit: Bestaat er trouwens een Italiaanse versie van 'onze' 9292? | |
Adrie072 | zondag 23 juli 2017 @ 17:35 |
Mooi plekje! RedBull-trein, wat moet ik me daar bij voorstellen? | |
Zug-Chef | zondag 23 juli 2017 @ 17:42 |
Dank. Blikjes RedBull gaan van de fabriek in Buchs (Zwitserland) naar Wanne-Eickel. Daar wordt de trein gelost en aansluitend gaat deze leeg weer terug naar Buchs om een nieuwe lading blikjes Red Bull op te halen. | |
dennistd | zondag 23 juli 2017 @ 18:03 |
Ook handig: een brandalarm bij de Burger King op Rotterdam Centraal en niemand kan meer inchecken... De aanwezige NS-medewerker zei dat ik dan maar zonder inchecken moest instappen. | |
greavy | zondag 23 juli 2017 @ 18:13 |
Ik heb vorig jaar getreind in Italië. Een reisplanner vind je oa hierrr: http://www.trenitalia.com/tcom-en Het Malpensa Express-ticket is alleen geldig tussen: Malpensa en: - Milaan - Saronno - Rescaldina - Castellanza - Busto - Ferno-Lonate Vanaf vliegveld Malpensa naar Stresa kan je gelijk op het vliegveld een ticket kopen, of al online proberen te boeken. Een ticket vanaf het vliegveld naar Stresa kost rond ¤21,60 zonder extra kortingen. Het deel tussen Malpensa en Milaan kost ¤13,00(zelfde prijs als het Malpensa Express-ticket) en vanaf Milaan naar Stresa ¤8,60. Er zijn enkele tickets beschikbaar die goedkoper of duurder kunnen zijn, afhankelijk van de reisweg en vertrektijd. | |
dennistd | zondag 23 juli 2017 @ 18:33 |
Weer zo'n conducteur met z'n 'we zullen zo op tijd Schiphol binnenrijden'. Prompt staan we stil in de tunnel... | |
James1988 | zondag 23 juli 2017 @ 18:36 |
"Geheel op tijd en volgens dienstregeling naderen we zometeen het station van Schiphol Airport." Ja, ja | |
Wertha | zondag 23 juli 2017 @ 18:50 |
Wanne-Eickel | |
b2py | zondag 23 juli 2017 @ 18:56 |
Bij een brandalarm hoor je het station ook te verlaten en niet toe te treden.. | |
DeaDLocK2K | zondag 23 juli 2017 @ 19:01 |
Een brandalarm en daadwerkelijk brand zijn twee totaal verschillende dingen, ei. | |
dennistd | zondag 23 juli 2017 @ 19:02 |
Lang leve Infoplus: de Pimpel wordt omgeleid via de Flevo- en Hanzelijn, en stopt dus niet op Hilversum, Amersfoort en Apeldoorn. De TBP komt niet verder dan dit... | |
James1988 | zondag 23 juli 2017 @ 19:04 |
Wat er staat is niet fout | |
dennistd | zondag 23 juli 2017 @ 19:05 |
Nee, maar zet er bij dat ie niet stopt op Hilversum, Amersfoort en Apeldoorn ipv dat ie niet stopt op Almere, Lelystad en Zwolle... Ik denk dat er tientallen mensen nu ongewild een bezoek aan Deventer gaan brengen. | |
aquafreak | zondag 23 juli 2017 @ 19:22 |
Maar als ik dan de reis knip in Malpensa - Busto Nord (Uitgevoerd door Trenord voor ¤4,-) en Busto - Stresa (Uitgevoerd door Trenitalia voor ¤5,80) ben ik veel goedkoper uit. Mis is alleen het stukje Busto nord naar Busto maar dat is 4 minuten met de bus voor 1 a 2 euro. Wat is de reden dat deze manier in geen enkele planner voorkomt? Zoals jezelf ook al voorsteld geven alle planners aan om via Milaan te reizen. Maar dat is nogal om... Edit: En we gaan het nog lastiger maken... Volgens Maps (https://www.google.nl/map(...)7e2!8j1501761600!3e3) kan het nog makkelijker. Blijkbaar is er een lijn R21 (??) dit rijdt tot Busto en vanaf Busto kan je dan een regionale trein (10414?) pakken richting Stresa. Maar deze mogelijkheid krijg ik al helemáál niet uit de planners van Trenord en/of Trenitalia... Zucht... [ Bericht 22% gewijzigd door aquafreak op 23-07-2017 19:32:05 ] | |
b2py | zondag 23 juli 2017 @ 19:23 |
Er was toch brand bij de BK? | |
dennistd | zondag 23 juli 2017 @ 19:30 |
Brandalarm hoeft geen brand te betekenen he. Het is vaak loos alarm, en blijkbaar was dat al duidelijk, maar waren de poortjes nog niet gereset [ Bericht 1% gewijzigd door dennistd op 23-07-2017 19:40:27 ] | |
greavy | zondag 23 juli 2017 @ 19:32 |
Ik zie hem er nu - af en toe - in verschijnen. Die reistijd is zelfs bijna nog een uur sneller als via Milaan. En inderdaad, dik 12 euro goedkoper. De trein gaat 4 keer per uur vanaf Malpensa naar Busto Nord. Vanaf Busto naar Stresa iets onregelmatiger, soms zit er 1.5u tussen en soms nog geen half uur, wat vrij typisch is voor Italië. Vanaf Busto Nord naar het hoofdstation van Busto is maximaal 1.5km lopen, zelfs dat is dus nog te doen zonder bus. | |
James1988 | zondag 23 juli 2017 @ 19:33 |
Maar soms wel. Nu.nl klopt niet helemaal, dat gedeelte van het station is een kantorencomplex. | |
aquafreak | zondag 23 juli 2017 @ 19:44 |
Ik denk dat ik weet waarom ik die optie niet zag. Hij gaat volgens de planner maar 2x per dag. om 11.37 en 16.00: Als het goed is kan ik die van 11.37 halen ... Blijft het nog steeds raar dat Google Maps een nog andere moglijkheid vindt ... (zoals ik in mn edit aangaf) | |
greavy | zondag 23 juli 2017 @ 19:46 |
Hij gaat niet maar 2x/dag. Hij gaat zelfs 4 keer per uur. Voor de trein van Trenord moet je eens naar www.trenord.it gaan, en de reis plannen van Malpensa naar Busto Nord, en vervolgens via Trenitalia vanaf Busto naar Stresa. Je kan dan zelf je overstaptijd in Busto bepalen, en je kan dus ook een kwartier later uit Malpensa. Er zit dus iemand ordinair geld te verdienen, terwijl het dus EN een uur sneller EN meer dan een tientje goedkoper kan. | |
aquafreak | zondag 23 juli 2017 @ 19:54 |
Inderdaad . Dan maar het stukje tussen Busto Nord en Busto lopen. Is ook niet erg na 1.5 uur vliegen . Dan nog 1 vraag: Kunnen de tickets in 1x gekocht worden in Malpensa T2? Of zou het handiger zijn om het stuk Busto - Stresa ook pas echt in Busto te kopen? | |
dennistd | zondag 23 juli 2017 @ 20:09 |
Waren we zo lekker snel onderweg met de Pimpel, staan we 10 minuten in Zwolle om de reizigers vanuit Amersfoort over te nemen... Wel fijn dat reizigers naar Amersfoort nu niet helemaal mee hoeven naar Deventer | |
Dr_Flash | zondag 23 juli 2017 @ 21:34 |
Dat KAN heul niet eens man | |
b2py | zondag 23 juli 2017 @ 21:42 |
Better safe than sorry | |
James1988 | zondag 23 juli 2017 @ 22:01 |
Als het te vaak gebeurt luisteren mensen er niet meer naar. Dat zag ik een tijdje terug in Breda gebeuren. Het brandalarm ging af, en de mensen die in het station werken verlieten netjes het gebouw via de (nood)trappen. De reizigers op perrons deden echter niets, die bleven gewoon wachten op hun trein of bus. Ondertussen keek ik vanuit mijn woning toe | |
greavy | zondag 23 juli 2017 @ 22:05 |
Je zou theoretisch de tickets in één keer kunnen kopen, als je ze duidelijk kan maken dat je via Busto reist en NIET via Milaan. Anders eerst een ticket naar Busto, en daarna een ticket naar Stresa. In kosten zal het niet schelen, en op het vliegveld is een loket, maar op Busto zelf ook (Nord ongetwijfeld ook) | |
dennistd | zondag 23 juli 2017 @ 23:02 |
Vandaag een plaatje gemaakt vanuit de kantine: Sinds afgelopen december rijdt de voormalige Connexxion Valleilijn-GTW 5037 bij Arriva op de Vechtdallijn als (10)525. Hier vervangt het treinstel de (10)520 die bij een ongeval in Dalfsen zwaar beschadigd raakte. Als stoptrein 8041 is het nog altijd opvallend lichtblauw gekleurde treinstel onderweg van Zwolle naar Emmen als station Hardenberg genaderd wordt. | |
GlenSpey | zondag 23 juli 2017 @ 23:08 |
Haha dus de Valleilijn trein rijd bij Arriva en Connexxion neemt dan weer GTW's van dochtertje Breng uit de Achterhoek | |
Peterselieman | zondag 23 juli 2017 @ 23:13 |
Die rijden totdat de FLIRTs klaar zijn. De verwachting is dat die GTW's daarna ook naar Arriva gaan. Mogelijk als extra stellen in de Achterhoek. Officieel is het geen vervanging van het stel van Dalfsen, maar een extra stel voor de Vechtdallijn. Wat er met de 10525 gaat gebeuren is nog altijd niet bekend. De Winsumer 10327 lijkt iig al wel afgeschreven te zijn. | |
GlenSpey | zondag 23 juli 2017 @ 23:16 |
Ja juist. Gaan de Protoss al pleite dan? Wordt wel saai zo met overal maar die Flirts | |
aquafreak | zondag 23 juli 2017 @ 23:17 |
2 losse tickets dus . Bedankt voor je hulp Greavy! | |
Peterselieman | zondag 23 juli 2017 @ 23:18 |
nope. Er komen 2 FLIRTs als aanvulling op de Protos. | |
James1988 | zondag 23 juli 2017 @ 23:27 |
Ja, eens. Overal Stadler-spul Niets ten nadele van Stadler hoor, die lui hebben het slim aangepakt en ze leveren goede producten. | |
Peterselieman | zondag 23 juli 2017 @ 23:37 |
Ze leveren veel kleine series en als je in een land eenmaal een voet tussen de deur hebt met een toegelaten model is het makkelijker om weer bij Stadler te bestellen dan met een andere trein opnieuw een hele papierwinkel en lange toelatingsprocedure door te moeten. | |
James1988 | zondag 23 juli 2017 @ 23:48 |
Ja precies, slim aangepakt dus. Neemt niet weg dat ik graag eens wat anders wil zien, gelukkig komen er CAFjes en ICNGs aan | |
Peterselieman | zondag 23 juli 2017 @ 23:51 |
De Lage Landen bezorgen CAF sowieso wel het nodige werk, want naast de NS sprinters levert CAF ook de nieuwe trams van Utrecht, Amsterdam en is er een grote order uit België. | |
James1988 | zondag 23 juli 2017 @ 23:51 |
En met Engeland heeft CAF het ook nog druk zat, nieuwe treinen voor Northern, Transpennine Express en Caledonian Sleeper. | |
James1988 | maandag 24 juli 2017 @ 07:36 |
Geen leuke ochtend voor de mensen die gebruik maken van South West Trains. Door een seinstoring bij Earsfield is vrijwel al het treinverkeer van/naar London Waterloo gestaakt, alleen de lijn vanuit Reading rijdt nog. Grote versie Earlsfield ligt rechtsbovenin. De verwachting is dat dit nog de hele dag voor hinder zal zorgen. SWT adviseert mensen om niet te reizen als dat niet hoeft. | |
JDude | maandag 24 juli 2017 @ 08:13 |
Komende zondag een rondje treinen met oudste zoon (5). Ik met een dagkaart, hij met een railrunner. Is het dan überhaupt bijv. mogelijk om Rotterdam-Schiphol met Thalys te doen? Reserveren is sowieso verplicht, wat bijbetalen wil ik ook best maar het lijkt allemaal wat ingewikkelder dan de ICE. | |
dennistd | maandag 24 juli 2017 @ 08:14 |
Thalys kost volgens mij iets van 20-25 euro voor Rotterdam-Schiphol | |
JDude | maandag 24 juli 2017 @ 08:18 |
Oh, never mind dan. ICE vindt 'ie vast ook wel mooi. | |
dennistd | maandag 24 juli 2017 @ 08:28 |
Dat is met ¤2,40 een stuk betaalbaarder ja. | |
JDude | maandag 24 juli 2017 @ 08:29 |
Drie kwartier trouwens van Amsterdam Centraal naar Utrecht. Ommetje via Hilversum zeker? | |
dennistd | maandag 24 juli 2017 @ 08:32 |
Ook geen stops onderweg zo te zien, zal wel dus. | |
b2py | maandag 24 juli 2017 @ 08:43 |
Babbeltje maken met Thalys personeel helpt vaak wel, die knijpen wel eens een oogje toe | |
b2py | maandag 24 juli 2017 @ 09:02 |
Mooi vertakt netwerk wel | |
ACT-F | maandag 24 juli 2017 @ 09:17 |
Beste treinexperts, Ik wil volgende week per ov vanuit Goor naar vliegveld FMO. Nu heb ik 2 opties 8:30 vertrekken en 9:40 aankomen in Rheine waar ik moet overstappen naar een pendelbus met reistijd onbekend óf twee uur later vertrekken wat eigenlijk te krap is, want het vliegtuig vertrekt 12:45. Zijn er nog andere opties, bv. via Gronau? | |
Mr_Klaasje | maandag 24 juli 2017 @ 09:22 |
FMO? Is dat Frankfurt? Ik zou dat zonder afkorting doen. | |
ACT-F | maandag 24 juli 2017 @ 09:23 |
Flughafen Münster/Osnabrück | |
b2py | maandag 24 juli 2017 @ 09:44 |
https://www.nsinternation(...)terosnabruck-airport | |
J.B. | maandag 24 juli 2017 @ 09:47 |
Goede producten zonder gedonder ook. Ik las van de week in de krant in Münster dat DB ongeveer 60 treinen van PESA had besteld en dat dat een totale ramp is Die Polen in eerste instantie treinen hadden geproduceerd die te breed waren, en vervolgens bleken de motoren te zwak te zijn om bergop te kunnen gaan in het Sauerland. Resultaat was in ieder geval minimaal een jaar vertraging, en het gevolg was dat DB nu buitendienst gestelde treinen, die ook nog eens korter waren, moest gaan inzetten. | |
ACT-F | maandag 24 juli 2017 @ 10:20 |
Zover was ik ook. Ik was meer op zoek naar de alternatieven, maar die zijn ook niet geweldig Wordt toch de eerste internationale trein. Bedankt. | |
dennistd | maandag 24 juli 2017 @ 10:32 |
Vanaf Münster kun je ook met de bus: http://www.fmo.de/fileadm(...)FahrplanRVM_1617.pdf | |
b2py | maandag 24 juli 2017 @ 10:52 |
Je kan via Munster zoals ook in die link staat, weet niet of dat veel sneller is (denk het niet) maar de bus rijdt in ieder geval 1 a 2 keer per uur, dat is al vaker dan je dacht | |
dennistd | maandag 24 juli 2017 @ 11:21 |
Münster is een half uur langzamer dan Osnabrück, maar het kan wel elk uur, je hebt in Münster een ruimere overstap dan in Osnabrück en het zal ongetwijfeld ook nog goedkoper zijn, want Enschede-Flughafen kan denk ik met een VGM-kaartje. | |
ACT-F | maandag 24 juli 2017 @ 11:46 |
Buslijn S50 ziet er goed uit qua reistijd. Dat het iets langer duurt vind ik niet erg, zolang ik maar vaker een trein heb. Je zult maar de aansluiting op de internationale trein in Hengelo missen doordat de boemel vanuit Goor defect is (wel eens meegemaakt), dan heb ik een probleem | |
dennistd | maandag 24 juli 2017 @ 11:47 |
De punctualiteit van de IC is ook niet zo heel hoog. | |
ACT-F | maandag 24 juli 2017 @ 11:48 |
Ja, dat is ook zoiets. | |
derLudolf | maandag 24 juli 2017 @ 12:48 |
Op station Münster heb je een goede broodzaak, Backwerk | |
ACT-F | maandag 24 juli 2017 @ 13:53 |
Kan ik dat VGM-kaartje ook in Enschede kopen? Volgens de reisplanner kost Enschede - Münster ¤16,80. Lijn RB64 met een reistijd van 1:12. http://efa.vrr.de/vrrstd/(...)xx_transpCompany=wvg | |
dennistd | maandag 24 juli 2017 @ 14:51 |
Daar heb je wel 2x een krappe bus-overstap. Afhankelijk van het aantal mensen kun je ook nog een dagkaart VGM overwegen: die kost ¤41,50 voor max. 5 personen (of ¤36,20 na 9u). Die dagkaart komt in elk geval gewoon uit de DB-automaat op station Enschede of in de trein (veel overstaptijd heb je niet namelijk, en in de trein staat ook een kaartautomaat). | |
James1988 | maandag 24 juli 2017 @ 20:24 |
Het Britse RAIB doet onderzoek naar een explosie onder een Class 455. Een paar weken geleden vond er voor de derde keer een explosie plaats onder een treinstel van dat type, die vermoedelijk wordt veroorzaakt door een constructiefout in de nieuwe tractie-apparatuur die wordt ingebouwd in de serie. Door die fout zou explosief gas zich ophopen in de apparatuurkasten. | |
Fred | dinsdag 25 juli 2017 @ 10:00 |
NS doet haar naam weer eer aan. Sprinters tussen Den Haag en Dordrecht hebben 8 bakken, dus twee conducteurs nodig. In al hun wijsheid hebben ze besloten een van de twee conducteuren te laten wisselen in Rotterdam... En als die te laat is dan wordt de hele trein maar opgeheven. | |
Salatrel | dinsdag 25 juli 2017 @ 15:52 |
8 bakken ddz in de spr dordt - den haag | |
Mr_Klaasje | dinsdag 25 juli 2017 @ 16:18 |
Het lijkt de Flevolijn in 2009 wel! | |
Dr_Flash | dinsdag 25 juli 2017 @ 16:36 |
19.30-19.55 uur RAIL AWAY (HH) Serie over markante spoorlijnen. Duitsland:Lahntalbahn Koblenz- Dillenburg Een treinreis langs de rivier de Lahn, wat een mooi beeld oplevert van het beboste rivierdal,met om iedere bocht een oud stadje. Daarbovenuit steken ruïnes,burchten en kastelen en duikt de naam Nassau steeds weer op.Dillenburg is het eindpunt. | |
Peterselieman | dinsdag 25 juli 2017 @ 17:16 |
Die was vroeger flink volgeplempt met darren | |
b2py | dinsdag 25 juli 2017 @ 17:27 |
Je kan een rit redden | |
derLudolf | dinsdag 25 juli 2017 @ 19:13 |
Hoe strikt/kinderachtig zijn conducteurs als je met een groepsticket Schiphol-Ommen opstapt om Amsterdam centraal? Heb gisteravond voor een paar honderd euro aan treinkaarten gekocht, maar was even vergeten dat een aantal personen al eerder aankwamen en hun reis dus starten op Amsterdam Centraal. Kunnen ze beter een kaartje naar Almere Centrum kopen of niet? | |
dennistd | dinsdag 25 juli 2017 @ 19:19 |
Via Amsterdam Centraal is niet: - korter in tariefeenheden - sneller in tijd - minder overstappen Er is dus geen enkele reden om via Centraal te reizen. Kans op een boete bij controle is dan ook best aanwezig. | |
Dr_Flash | dinsdag 25 juli 2017 @ 19:32 |
Ja, NU | |
derLudolf | dinsdag 25 juli 2017 @ 19:37 |
Ik zal het even doorgeven | |
b2py | dinsdag 25 juli 2017 @ 19:41 |
Voor vertrek even naar HC lopen en die doen vaak niet zo moeilijk hoor | |
dennistd | dinsdag 25 juli 2017 @ 19:45 |
Met een normaal kaartje niet denk ik, maar als je ziet hoeveel misbruik er van die groepsretours gemaakt wordt zou ik als ik hc was toch moeite mee hebben. | |
Dr_Flash | dinsdag 25 juli 2017 @ 20:06 |
Nou, ik vond het vrij matig | |
derLudolf | dinsdag 25 juli 2017 @ 20:16 |
Vandaar de vraag ook omdat er veel misbruik van die kaartjes is gemaakt. | |
spectrumanalyser | dinsdag 25 juli 2017 @ 20:18 |
Aanstaand weekend zal er een commercial worden opgenomen voor de NS. In het havengebied van Amsterdam op zaterdag, station s'Hertogenbosch en Rotterdam Centraal op zondag zijn de opnames. Dat eerste zal de Houtrakpolder zijn, lijkt mij. | |
Dr_Flash | dinsdag 25 juli 2017 @ 20:19 |
Er van de Nederlandse taal veel misbruik wordt gemaakt is. | |
Dr_Flash | dinsdag 25 juli 2017 @ 20:19 |
En anders schaffen ze die ongein toch gewoon weer af | |
derLudolf | dinsdag 25 juli 2017 @ 20:21 |
Wat bedoel je? Die absurde tarieven? Helemaal mee eens. | |
Dr_Flash | dinsdag 25 juli 2017 @ 20:24 |
Ja precies. Als er teveel misbruik van gemaakt wordt, streep erdoor | |
Pirtdator | dinsdag 25 juli 2017 @ 20:48 |
Als gevolg rijdt de ruim 2 uur durende dienst tussen Hagen en Warburg met gare Talent-treinen. De veel comfortabeler BR628 zijn op die route verdwenen en op vier ritten na ook de BR612. Trouwens Abellio valt nog vaak uit tussen Arnhem en Emmerich. Tegenwoordig wordt er bij een storing gependelt tussen Arnhem en Emmerich, waarbij je vanuit Wesel naar Zevenaar +25 krijgt. Andere kant op +5. Daarnaast rijdt soms de 2300 (die NL in mag) achterop de 2200 (die NL niet in mag) tussen Düsseldorf en Wesel, waardoor in Wesel eerst de 2200 eraf moet voordat de 2300, waardoor er meteen +10 ontstaat voor iedereen die over Wesel heen moeten. | |
Dr_Flash | dinsdag 25 juli 2017 @ 21:11 |
Zou dat veel beter worden als ze allebei NL in zouden mogen? Denk het wel? | |
dennistd | dinsdag 25 juli 2017 @ 21:14 |
Het mag misschien wel, maar het rijdt niet op 1500 volt en 25kV. | |
Dr_Flash | dinsdag 25 juli 2017 @ 21:36 |
Dat klinkt als een oplosbaar "probleem". | |
James1988 | dinsdag 25 juli 2017 @ 21:37 |
Ik denk dat dat probleem niet zo makkelijk meer op te lossen is, nu die dingen eenmaal gebouwd zijn... [ Bericht 74% gewijzigd door James1988 op 25-07-2017 21:46:24 ] | |
b2py | dinsdag 25 juli 2017 @ 21:50 |
HetHet gaat om een tiental kaartjes? Als je het gewoon vertelt en beetje lief vraagt doen ze bijna nooit moeilijk. Het scheelt 70 cent op een kaartje.. | |
James1988 | dinsdag 25 juli 2017 @ 23:26 |
Ik ben eens op het NS-forum beland, in een draadje over de IC Den Haag - Eindhoven (1100). Een boze reiziger klaagt -terecht- over de slechte prestaties van de 1100 en zegt "Stop de ICD". Vervolgens reageert daar één of andere knuppel met dit: Diegene heeft het inlevingsvermogen van een verlepte komkommer. | |
MTL | woensdag 26 juli 2017 @ 05:50 |
Mag ik zeggen dat ik, na even rondkijken, tot de conclusie kom dat er slechts een paar mensen rondlopen die werkelijk enigszins iets van treintjes weten? | |
DeaDLocK2K | woensdag 26 juli 2017 @ 06:40 |
Het is voor gebruikers door gebruikers. En dat is fucking achterlijk voor een bedrijf als NS. Het mag best een factor zijn maar het stikt er van de fanboys. | |
Pirtdator | woensdag 26 juli 2017 @ 06:44 |
Veel te duur om 20 meerspanningsstellen te bouwen als er maar 7 meerspanningsstellen nodig zijn. Een meerspanningsstel is nog altijd wat duurder dan een enkelspanningsstel. | |
DeaDLocK2K | woensdag 26 juli 2017 @ 07:33 |
Niet in alle gevallen. Zoals 3kv/1,5kv bijvoorbeeld | |
b2py | woensdag 26 juli 2017 @ 07:55 |
Hier of bij de baas? | |
MTL | woensdag 26 juli 2017 @ 09:34 |
Laat ik het zeggen: als ik dat forum bekijk, dan valt het bij de baas nog mee | |
Dr_Flash | woensdag 26 juli 2017 @ 09:34 |
Wel jammer. Ik stel me voor dat het technisch mogelijk moet zijn om dat modulair uit te voeren. Dat je bijvoorbeeld in het geval van een GTW een extra meerspannings-tractiebakje ertussen kunt klikken. Dat zou toch handig zijn. Flexibel. Tegen beperkte kosten want gestandaardiseerd. ALS daar in het verleden meteen goed over nagedacht zou zijn geweest | |
Mr_Klaasje | woensdag 26 juli 2017 @ 10:28 |
Dat je het zo zegt getuigt van ook best wat zelfkritiek richting het bedrijf waar je werkt. Uitstekend. | |
ReisT | woensdag 26 juli 2017 @ 10:34 |
Huh, we hebben het hier toch over een trein van Stadler? Alles wat die Zwitsers maken is modulair uitgevoerd. Technisch zou het geen probleem moeten zijn, maar ook al zijn de kosten beperkt: niemand gaat dat betalen als het niet strikt noodzakelijk is. | |
_serial_ | woensdag 26 juli 2017 @ 11:08 |
vanaf 13 april mag dat niet meer zeggen de voorwaarden, voor die datum was het vertrekstation niet van belang. in theorie kan je er een pret voor krijgen. | |
Mr_Klaasje | woensdag 26 juli 2017 @ 11:18 |
Ik zou zeggen dat het wel een lastige situatie is. Want opstappen mag dan niet maar je kan niet controleren waar je bent opgestapt. Daarbij speelt dan nog dat op Schiphol-Weesp de routes via Duivendrecht en Amsterdam Centraal in tariefeenheden even lang zijn wat ook geldt voor Weesp-Zwolle via Almere en Amersfoort. Kortom: Je mag niet opstappen op Amsterdam Centraal maar wel reizen via Amsterdam Centraal en Amersfoort als je dat zou willen. Hoe gaan ze dat controleren? | |
dennistd | woensdag 26 juli 2017 @ 12:22 |
Nee, je mag niet via Amsterdam Centraal en Amersfoort reizen: dat is namelijk niet sneller, niet minder overstappen en ook niet minder tariefeenheden.
| |
b2py | woensdag 26 juli 2017 @ 12:39 |
We zijn niet allemaal buschauffeurs, babbel gewoon met die HC. Als ze hier al moeilijk over gaan doen enkeltje klantenservice en je hebt een bloemetje in de bus. | |
Mr_Klaasje | woensdag 26 juli 2017 @ 13:03 |
Een gelijk aantal tariefeenheden met de kortste route maakt dat het nog steeds de route is met de minste tariefeenheden. Druif. | |
dennistd | woensdag 26 juli 2017 @ 13:39 |
Laten we het er maar op houden dat de tekst op meerdere manieren te interpreteren is... | |
ReisT | woensdag 26 juli 2017 @ 14:30 |
Ik hou het er op dat je de oude regels nog in je hoofd hebt. De regel is nu dat je een route moet volgen die de reisplanner aangeeft. Die reisplanner zegt in dit geval niet dat je via Amsterdam Centraal en Amersfoort mag. | |
Darkwing_Duck | woensdag 26 juli 2017 @ 15:04 |
Eix | woensdag 26 juli 2017 @ 17:49 |
"If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck." Ik snap de gladde marketing jongens van NS hier ook niet echt. stoptrein sprinter sneltrein intercity(-die-bijna-overal-stopt) ; Fyra ICD . Intercity over de hsl met het materieel van de icd die daarna nog een stukje verder rijdt: intercity. [ Bericht 10% gewijzigd door Eix op 26-07-2017 17:55:04 ] | |
derLudolf | woensdag 26 juli 2017 @ 19:33 |
Otto, dat is wat Dennistd tegen de container zegt toch? | |
dennistd | woensdag 26 juli 2017 @ 21:05 |
Vele streekgenoten wel ja, maar wij houden het meestal op grijze bak of groene bak. | |
Duvel | woensdag 26 juli 2017 @ 21:51 |
Ja, de 2200 weggooien. | |
DeaDLocK2K | donderdag 27 juli 2017 @ 19:40 |
"Dit bericht is voor de monteurs. De omroepinstallatie wordt getest." Of zoiets was het toch? Ik denk bijna 24 uur geen posts. Dan maar een beetje bagger. Hoe gaat het met jullie, lieve mensjes? | |
Maegrim | donderdag 27 juli 2017 @ 20:01 |
Ze zijn hier stront uit een Brusselaar aan het zuigen | |
James1988 | donderdag 27 juli 2017 @ 20:10 |
Waar is "hier"? | |
DeaDLocK2K | donderdag 27 juli 2017 @ 20:17 |
Aangezien 99% van de Brusselers vol stront zitten is dit een goede vraag. | |
Maegrim | donderdag 27 juli 2017 @ 20:35 |
Op de Watergraafsmeer | |
James1988 | donderdag 27 juli 2017 @ 20:38 |
Ik heb al een week geen trein meer van binnen gezien Gelukkig zie ik er nog genoeg wanneer ik uit het raam kijk | |
spectrumanalyser | donderdag 27 juli 2017 @ 21:43 |
vandaag was de laatste dag dat figuranten te horen zouden krijgen of ze komend weekend in actie mogen komen voor de opnames van een NS commercial. daar zit ik zelf niet bij. verder zal ik geen info meer krijgen over hoe of wat, behalve dat het van 9:00 tot 15:30 zou zijn in het havengebied Amsterdam. [ Bericht 3% gewijzigd door spectrumanalyser op 27-07-2017 21:51:08 ] | |
b2py | donderdag 27 juli 2017 @ 22:20 |
Oké | |
b2py | donderdag 27 juli 2017 @ 22:29 |
Was net naar Wonder Woman, goede film en leuke dame om naar te kijken. Straight 5/7 | |
DeaDLocK2K | donderdag 27 juli 2017 @ 22:30 |
Nice! Gisteren Alien - Covenant gekeken. Ook niet mislukt. | |
b2py | donderdag 27 juli 2017 @ 22:32 |
Teveel coole films momenteel, transformers, pirates, spoderman | |
b2py | donderdag 27 juli 2017 @ 22:32 |
On-topic, kijk nu HoC in de Trina | |
renwan | vrijdag 28 juli 2017 @ 10:16 |
Die had ik ook gezien, wat een figuur Voor de rest vind ik dat forum een sneue bende. Veel getypt in caps "STOP DE ICD" "SCHANDALIG" "WANBELEID" enz enz. Alsof ze dan opeens we/meer gelijk hebben en de mods daar komen ook altijd met ontzettende dooddoeners aan | |
renwan | vrijdag 28 juli 2017 @ 10:19 |
Ohja, genderneutraal omroepen... Hou op, hou alsjeblieft op | |
Salatrel | vrijdag 28 juli 2017 @ 10:34 |
als ik een kwartje had voor elk gender dat bestaat had ik toch mooi een beeldje kunnen kopen op de Fok! rommelmarkt om op te kunnen stampen. | |
MTL | vrijdag 28 juli 2017 @ 11:13 |
Beste reizigers, robots, burgers, boeren en buitenlui... | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 28 juli 2017 @ 11:14 |
Als die burgers, boeren en buitenlui zich niet ook aangesproken voelen met "reizigers", dan zijn ze in deze context ook totaal niet interessant | |
MTL | vrijdag 28 juli 2017 @ 11:19 |
Probeer dat maar eens te zeggen tegen Boer Piet uuuuut Twente | |
DeaDLocK2K | vrijdag 28 juli 2017 @ 11:19 |
Want het kost heel veel geld, moeite, tijd en maakt van mensen die geen genderidentiteitsproblemen hebben mindere mensen ofzo? | |
renwan | vrijdag 28 juli 2017 @ 11:21 |
Ohja, ik was de zuurgraad in dit topic vergeten. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 28 juli 2017 @ 11:24 |
De zuurgraad? Jij komt hier zuur doen over een onschuldige wijziging van de kant van NS om iets waar jij je niet aan kan relateren te wijzigen en als je daarop gewezen wordt dan is degene die je daarop wijst zuur? | |
James1988 | vrijdag 28 juli 2017 @ 11:25 |
Mij interesseert het echt helemaal geen klap of ze me nou aanspreken met "Dames en heren" of "Beste reizigers". Ik hoop alleen wel dat ze de automatische omroep een beetje fatsoenlijk afstellen, anders zie ik het nog wel gebeuren dat de FLIRT-omroep het over "bes-terei-gers" heeft ofzo | |
renwan | vrijdag 28 juli 2017 @ 11:26 |
Wat jij wil, ik blijf dames en heren omroepen. Sue me | |
Peterselieman | vrijdag 28 juli 2017 @ 11:27 |
Bij Arriva Limburg klinkt het nu wel goed. | |
renwan | vrijdag 28 juli 2017 @ 11:27 |
Overigens kan ik me beter identificeren met een koffer dus ik wil graag dat koffers benoemd worden. | |
James1988 | vrijdag 28 juli 2017 @ 11:28 |
Het is een vrij land. | |
James1988 | vrijdag 28 juli 2017 @ 11:28 |
En vol |