Het gaat om een tiental kaartjes? Als je het gewoon vertelt en beetje lief vraagt doen ze bijna nooit moeilijk. Het scheelt 70 cent op een kaartje..quote:Op dinsdag 25 juli 2017 19:45 schreef dennistd het volgende:
[..]
Met een normaal kaartje niet denk ik, maar als je ziet hoeveel misbruik er van die groepsretours gemaakt wordt zou ik als ik hc was toch moeite mee hebben.
Het is voor gebruikers door gebruikers. En dat is fucking achterlijk voor een bedrijf als NS. Het mag best een factor zijn maar het stikt er van de fanboys.quote:Op woensdag 26 juli 2017 05:50 schreef MTL het volgende:
Mag ik zeggen dat ik, na even rondkijken, tot de conclusie kom dat er slechts een paar mensen rondlopen die werkelijk enigszins iets van treintjes weten?
Veel te duur om 20 meerspanningsstellen te bouwen als er maar 7 meerspanningsstellen nodig zijn. Een meerspanningsstel is nog altijd wat duurder dan een enkelspanningsstel.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 21:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Zou dat veel beter worden als ze allebei NL in zouden mogen? Denk het wel?
Niet in alle gevallen. Zoals 3kv/1,5kv bijvoorbeeldquote:Op woensdag 26 juli 2017 06:44 schreef Pirtdator het volgende:
[..]
Veel te duur om 20 meerspanningsstellen te bouwen als er maar 7 meerspanningsstellen nodig zijn. Een meerspanningsstel is nog altijd wat duurder dan een enkelspanningsstel.
Hier of bij de baas?quote:Op woensdag 26 juli 2017 05:50 schreef MTL het volgende:
Mag ik zeggen dat ik, na even rondkijken, tot de conclusie kom dat er slechts een paar mensen rondlopen die werkelijk enigszins iets van treintjes weten?
Wel jammer. Ik stel me voor dat het technisch mogelijk moet zijn om dat modulair uit te voeren. Dat je bijvoorbeeld in het geval van een GTW een extra meerspannings-tractiebakje ertussen kunt klikken. Dat zou toch handig zijn. Flexibel. Tegen beperkte kosten want gestandaardiseerd.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 21:37 schreef James1988 het volgende:
Ik denk dat dat probleem niet zo makkelijk meer op te lossen is, nu die dingen eenmaal gebouwd zijn...
Dat je het zo zegt getuigt van ook best wat zelfkritiek richting het bedrijf waar je werkt. Uitstekend.quote:Op woensdag 26 juli 2017 09:34 schreef MTL het volgende:
Laat ik het zeggen: als ik dat forum bekijk, dan valt het bij de baas nog mee
Huh, we hebben het hier toch over een trein van Stadler? Alles wat die Zwitsers maken is modulair uitgevoerd. Technisch zou het geen probleem moeten zijn, maar ook al zijn de kosten beperkt: niemand gaat dat betalen als het niet strikt noodzakelijk is.quote:Op woensdag 26 juli 2017 09:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel jammer. Ik stel me voor dat het technisch mogelijk moet zijn om dat modulair uit te voeren. Dat je bijvoorbeeld in het geval van een GTW een extra meerspannings-tractiebakje ertussen kunt klikken. Dat zou toch handig zijn. Flexibel. Tegen beperkte kosten want gestandaardiseerd.
ALS daar in het verleden meteen goed over nagedacht zou zijn geweest
vanaf 13 april mag dat niet meer zeggen de voorwaarden, voor die datum was het vertrekstation niet van belang. in theorie kan je er een pret voor krijgen.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 19:13 schreef derLudolf het volgende:
Hoe strikt/kinderachtig zijn conducteurs als je met een groepsticket Schiphol-Ommen opstapt om Amsterdam centraal?
Heb gisteravond voor een paar honderd euro aan treinkaarten gekocht, maar was even vergeten dat een aantal personen al eerder aankwamen en hun reis dus starten op Amsterdam Centraal. Kunnen ze beter een kaartje naar Almere Centrum kopen of niet?
quote:Het NS-traject dat de NS Reisplanner u heeft geadviseerd voor een reis, (uitgezonderd reizen met een via station). Over het algemeen is dit de route waarlangs de bestemming (naar uw keuze) 1) het eerst wordt bereikt of 2) met de kortste reistijd wordt bereikt 3) met de minste overstappen wordt bereikt of 4) met de minste tariefeenheden wordt bereikt dan wel (indien van toepassing) het traject waarop conform uw Vervoerbewijs gereisd mag worden. De bovengenoemde keuze mogelijkheid geldt uitsluitend voor de door NS geëxploiteerde trajecten en treinen. Met betrekking tot trajecten waar andere vervoerders rijden geldt deze keuzemogelijkheid dus niet altijd.
We zijn niet allemaal buschauffeurs, babbel gewoon met die HC. Als ze hier al moeilijk over gaan doen enkeltje klantenservice en je hebt een bloemetje in de bus.quote:Op woensdag 26 juli 2017 12:22 schreef dennistd het volgende:
Nee, je mag niet via Amsterdam Centraal en Amersfoort reizen: dat is namelijk niet sneller, niet minder overstappen en ook niet minder tariefeenheden.
[..]
Een gelijk aantal tariefeenheden met de kortste route maakt dat het nog steeds de route is met de minste tariefeenheden. Druif.quote:Op woensdag 26 juli 2017 12:22 schreef dennistd het volgende:
Nee, je mag niet via Amsterdam Centraal en Amersfoort reizen: dat is namelijk niet sneller, niet minder overstappen en ook niet minder tariefeenheden.
[..]
"If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck."quote:Op dinsdag 25 juli 2017 23:26 schreef James1988 het volgende:
Ik ben eens op het NS-forum beland, in een draadje over de IC Den Haag - Eindhoven (1100). Een boze reiziger klaagt -terecht- over de slechte prestaties van de 1100 en zegt "Stop de ICD".
Vervolgens reageert daar één of andere knuppel met dit:
[ afbeelding ]
Diegene heeft het inlevingsvermogen van een verlepte komkommer.
Vele streekgenoten wel ja, maar wij houden het meestal op grijze bak of groene bak.quote:Op woensdag 26 juli 2017 19:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Otto, dat is wat Dennistd tegen de container zegt toch?
Ja, de 2200 weggooien.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat klinkt als een oplosbaar "probleem".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |