quote:Op vrijdag 21 juli 2017 00:09 schreef dcm360 het volgende:
Oké, volgende keer probeer ik wel weer rekening te houden met de zuurgraad hier.
Hee wil je niet de sloot van b2py als representatief voor het hele treinentopic beschouwen jahquote:Op vrijdag 21 juli 2017 00:09 schreef dcm360 het volgende:
Oké, volgende keer probeer ik wel weer rekening te houden met de zuurgraad hier.
als er iemand wat lactacyd kan gebruiken ben jij het welquote:Op vrijdag 21 juli 2017 08:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hee wil je niet de sloot van b2py als representatief voor het hele treinentopic beschouwen jah
Wat ik ook opvallend vind is die enorme kostenoverschrijding. We klagen wel eens op ProRail en dergelijke maar dergelijke kostenoverschrijdingen komen in Nederland eigenlijk nooit voor bij projecten die binnen de sector worden uitgevoerd. Als er al overschrijdingen voorkomen zijn die ofwel heel erg veel kleiner of is er sprake van het nog niet afronden van de plannenmakerij waardoor de kosten nog niet zo goed kunnen worden ingeschat.quote:Op donderdag 20 juli 2017 15:35 schreef bork het volgende:
Rail electrification plans scrapped by government
[..]
Zelf lezen om de meest stupide argumenten van een Staatssecretaris van Vervoer.
Dit is natuurlijk een enorme overschrijding maar het lijkt me niet dat overschrijdingen daar de orde van de dag zijn. Heeft Flyvbjerg daar niet wat moois over geschreven?quote:Op vrijdag 21 juli 2017 10:06 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Wat ik ook opvallend vind is die enorme kostenoverschrijding. We klagen wel eens op ProRail en dergelijke maar dergelijke kostenoverschrijdingen komen in Nederland eigenlijk nooit voor bij projecten die binnen de sector worden uitgevoerd. Als er al overschrijdingen voorkomen zijn die ofwel heel erg veel kleiner of is er sprake van het nog niet afronden van de plannenmakerij waardoor de kosten nog niet zo goed kunnen worden ingeschat.
Ik kom hier gewoon steeds minder, zal ook wel ergens van komen Maar gisteren heb ik best een paar keer normaal gedaan hoorquote:Op vrijdag 21 juli 2017 09:22 schreef Salatrel het volgende:
[..]
als er iemand wat lactacyd kan gebruiken ben jij het wel
Er zijn veel ongefundeerde aannames gedaan waardoor elektrificatie uiteindelijk veel duurder uitviel dan verwacht... slecht voorbereid dusquote:Op vrijdag 21 juli 2017 11:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk een enorme overschrijding maar het lijkt me niet dat overschrijdingen daar de orde van de dag zijn.
Bijna alle: bij het oude viaduct van de Looweg in Wierden (tegenwoordig alleen voor fietsers) moet het brugdek een eind omhoog gebracht worden.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 11:58 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Dat verbaast mij ook wel aangezien ze konden weten dat de bovenleiding ophangen nogal wat uitdagender is met die kleine profielen dan hier in Nederland op bijvoorbeeld Zwolle-Wierden waar alle kunstwerken qua profiel al voldeden.
Onervarenheid, misschien? De laatste grootschalige elektrificatie stamt nog uit het British Rail-tijdperk.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 12:18 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Gebrek aan professionaliteit zou ik zeggen.
Tientallen van de consultancy bedrijven nabij Canary Wharf en geen enkele was beschikbaar om even wat support te leveren?quote:Op vrijdag 21 juli 2017 12:18 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Gebrek aan professionaliteit zou ik zeggen.
Gerechtigheid!quote:Op vrijdag 21 juli 2017 12:28 schreef Fixers het volgende:
In Zweden krijgen ze nu Trainy Mctrainface.
https://amp.theguardian.c(...)-member-of-its-fleet
Dan moet je ze wel alles laten opmeten, uittekenen, doorrekenen en uit laten doktoren hoe je het gaat bouwen. De mismatch tussen begroting en realisatie was hier groter dan bij de Noord-Zuidlijn in Amsterdam, een toch heel veel gecompliceerder en minder overzichtelijk project.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 12:28 schreef b2py het volgende:
[..]
Tientallen van de consultancy bedrijven nabij Canary Wharf en geen enkele was beschikbaar om even wat support te leveren?
50 miljoen voor consultants of 2 miljard aan extra budget, ik weet het wel..quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:01 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dan moet je ze wel alles laten opmeten, uittekenen, doorrekenen en uit laten doktoren hoe je het gaat bouwen. De mismatch tussen begroting en realisatie was hier groter dan bij de Noord-Zuidlijn in Amsterdam, een toch heel veel gecompliceerder en minder overzichtelijk project.
Engineering Focus - Electrification - what went wrong?quote:Op vrijdag 21 juli 2017 15:56 schreef b2py het volgende:
Britse optimisme, iemand die dat herkent? #brexit
Ongepland werk, kan van alles zijn maar moet wel het oplossen van een storing zijn. En de TRDL weet ervan af. Ongepland werk <48 uur oidquote:Op vrijdag 21 juli 2017 20:39 schreef dennistd het volgende:
De HSL ligt ook weer eens plat, nu zijn het onverwachte werkzaamheden. Wat moet ik me daar bij voorstellen? Een werkploeg die de treindienstleider belt omdat ze aan het werk willen waarbij de trdl ze helemaal nog niet had verwacht?
Dat doen de provincies Groningen en Leeuwarden weer beter dan.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 11:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er zijn veel ongefundeerde aannames gedaan waardoor elektrificatie uiteindelijk veel duurder uitviel dan verwacht... slecht voorbereid dus
Ik meen me te herinneren dat die niet solo over het HRN mogen ivm detectieproblemen.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 20:49 schreef Peterselieman het volgende:
Opvallend: volgens een bericht op Somda staat noordelijke GTW 2/6 10232 in Venlo geen dienst. Stel 10231 staat bij Stadler in Blerick binnen voor een schilderbeurt.
Leuk, een vervoerder die tegen een ontevreden reiziger gewoon zegt dat ie liegt.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 20:31 schreef James1988 het volgende:
Een reiziger klaagt tegen een vervoerder dat het ontbijt vroeger beter was, toen de boel nog werd gerund door staatsbedrijf East Coast. Wat er daarna gebeurde zal je verbazen!
[ afbeelding ]
klopt. Vandaar ook dat als er gedieseld wordt op de valleilijn dit in een koppeltje gebeurt.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 20:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat die niet solo over het HRN mogen ivm detectieproblemen.
Zouden ze vaker moeten doen. Zie soms de meest rare dingen voorbij komen waarvan je gewoon weet dat het niet klopt en de betreffende vervoerder biedt vervolgens zijn excuses aanquote:Op zaterdag 22 juli 2017 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leuk, een vervoerder die tegen een ontevreden reiziger gewoon zegt dat ie liegt.
Minder aanbod?quote:Op zaterdag 22 juli 2017 23:06 schreef greavy het volgende:
Wat is eigenlijk de reden dat een enkeltje Rotterdam(of Amsterdam) - Lille met Thalys in de 2e klas ¤29 kost, en ¤69 voor de 1e klas op een zaterdagmorgen?
Dat SNCF nogal graag speelt met tarieven afhankelijk van de trein die je kiest, is bekend. Maar dit verschil
Dan is de eerste klas dus duurder dan naar Parijs........
Hee hee hee dit is een forum waar we houden van subtiele en respectvolle omgangsvormen jongemanquote:Op zaterdag 22 juli 2017 21:26 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ja, dat gejank altijd. 'uit coulance' pleur op. Je praat gewoon poep, ga je moeder plagen.
jammer van die 24 en 54quote:Op zondag 23 juli 2017 11:01 schreef desbarts het volgende:
Door werkzaamheden rijdt er vandaag in mooi patroon elke tien minuten een trein tussen Utrecht en Woerden. Namelijk om 00, 10, 20, 24, 30, 40, 50 en 54 minuten na het hele uur
Ik zat ook stiekem met mijn voeten op de bankquote:Op zondag 23 juli 2017 10:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hee hee hee dit is een forum waar we houden van subtiele en respectvolle omgangsvormen jongeman
Met z'n tas op de stoel naast hem.quote:
Ik doel er meer op dat een fiets in de spits helemaal niet in de trein magquote:
Wel in juli en augustus.quote:Op zondag 23 juli 2017 13:44 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik doel er meer op dat een fiets in de spits helemaal niet in de trein mag
Lekker kut, die bus stop chicane in het doorgaande spoor Alles voor de badslippers, raampjestreinen kunnen aids krijgenquote:Op zondag 23 juli 2017 14:43 schreef greavy het volgende:
Bij Horst wordt een nieuwe Railterminal gebouwd. Daarvoor veranderen er diverse dingen qua sporen aldaar. Zo wordt het spoor van Venlo naar Eindhoven deels verlegd, komen er zijsporen om de aankomende en vertrekkende goederentreinen voor de Railterminal te kunnen parkeren.
[ afbeelding ]
Die is er juist voor de raampjestreinenquote:Op zondag 23 juli 2017 15:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lekker kut, die bus stop chicane in het doorgaande spoor Alles voor de badslippers, raampjestreinen kunnen aids krijgen
Als ze het spoor een beetje geleidelijk naar rechts laten lopen merk je daar als reiziger helemaal niks van.quote:Op zondag 23 juli 2017 15:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lekker kut, die bus stop chicane in het doorgaande spoor
Ja, maar hoe geleidelijker ze dat doen, hoe meer spoor er verlegd moet worden. En aangezien dat geld kost, zal het niet gebeuren. De baanvaksnelheid gaat gewoon omlaag.quote:Op zondag 23 juli 2017 15:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als ze het spoor een beetje geleidelijk naar rechts laten lopen merk je daar als reiziger helemaal niks van.
Zie bijvoorbeeld de Nieuwe Veerbrug over de Mark: die is naast de oude Veerbrug aangelegd, toen is het spoor verplaatst, en is de oude brug gesloopt. Als reiziger merk je echter niet dat je ineens naar rechts gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |