Hadden ze eerder moeten bedenken, voor Zwenzwoka was er heul geen waslijn nodig geweest danquote:Op donderdag 20 juli 2017 19:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ook Nederland gaat daar aan beginnen
Ik vermoed dat de treinen dan wel een stuk duurder zouden uitvallen. Ook de exploitatie zou dan duurder zijn. Ik lees trouwens in de documenten een investering van 47 miljoen voor Zwolle-Wierden, dus het duurt wel een paar jaar voordat je die terugverdiend hebt.quote:Op donderdag 20 juli 2017 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hadden ze eerder moeten bedenken, voor Zwenzwoka was er heul geen waslijn nodig geweest dan
Een Ampera verwarren met een Panameraquote:Op donderdag 20 juli 2017 21:22 schreef b2py het volgende:
Bi-mode gaan rijden is alsof je een Opel koopt en dan een Porsche verwacht
Dat daar geëlektrificeerd wordt, is een uitdrukkelijke wens van de provincie.quote:Op donderdag 20 juli 2017 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hadden ze eerder moeten bedenken, voor Zwenzwoka was er heul geen waslijn nodig geweest dan
Dan waren denk ik wel andere investeringen nodig geweest om die sneltrein mogelijk te maken, zoals meer dubbelspoor. Omdat een dieseltje wat trager optrektquote:Op donderdag 20 juli 2017 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hadden ze eerder moeten bedenken, voor Zwenzwoka was er heul geen waslijn nodig geweest dan
Lekker leasen in je Corsa fuck yeahquote:Op donderdag 20 juli 2017 21:27 schreef James1988 het volgende:
Niks mis met Opels![]()
Ik krijg er volgende maand eentje
Ja, maar dat staat los van technische noodzaak dusquote:Op donderdag 20 juli 2017 21:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat daar geëlektrificeerd wordt, is een uitdrukkelijke wens van de provincie.
Een Opel is voor een boer iets als een kut voor een hoer.quote:Op donderdag 20 juli 2017 21:27 schreef James1988 het volgende:
Niks mis met Opels![]()
Ik krijg er volgende maand eentje
Ben wel benieuwd hoe je dat bedoelt trouwensquote:Op donderdag 20 juli 2017 21:22 schreef b2py het volgende:
Bi-mode gaan rijden is alsof je een Opel koopt en dan een Porsche verwacht
Deels. Met elektrische treinen kun je sneller optrekken (tenminste, als je diesels met een beetje normaal vermogen hebt), zodat je meer treinen kunt verwerken met minder infra.quote:Op donderdag 20 juli 2017 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar dat staat los van technische noodzaak dus
Het is een keuze. En in dit geval was het een redelijke businesscase, dacht ik.quote:Op donderdag 20 juli 2017 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar je hebt wel gelijk, als de provincie dat uitdrukkelijk wil is mijn opmerking "hadden ze eerder moeten bedenken" niet zo relevant
Een Agila dan?quote:
Niet alleen dat, het is gewoon maatschappelijk onverantwoord om op dode dinosaurussen te rijden.quote:Op donderdag 20 juli 2017 22:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het is een keuze. En in dit geval was het een redelijke businesscase, dacht ik.
jamaarjamaar, het is allemaal plantaardigquote:Op donderdag 20 juli 2017 22:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Niet alleen dat, het is gewoon maatschappelijk onverantwoord om op dode dinosaurussen te rijden.
Voor een duppie op de eerste rang willen zitten. Het is gewoon een 'kijk ons een goed op de CO2 ladder doen" terwijl het echt om minieme verbeteringen gaat. Durf te gaan voor een forse investering in elektrificatie, dit is echt zonde van het geld.quote:Op donderdag 20 juli 2017 22:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd hoe je dat bedoelt trouwens
En op zeer laagfrequente lijnen kan ik me er best wel veel bij voorstellen. Maar die hebben we hier gewoon niet.quote:Op donderdag 20 juli 2017 22:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Voor een duppie op de eerste rang willen zitten. Het is gewoon een 'kijk ons een goed op de CO2 ladder doen" terwijl het echt om minieme verbeteringen gaat. Durf te gaan voor een forse investering in elektrificatie, dit is echt zonde van het geld.
Kadett A?quote:Op donderdag 20 juli 2017 22:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bijna. 2 van de 5 letters zijn goed
Y not both? Zo kunnen ze er jaren over doen en als ze klaar zijn verkopen ze de treinstellen aan Frankrijk ofzo.quote:Op donderdag 20 juli 2017 23:02 schreef James1988 het volgende:
De voornaamste reden waarom ze bi-mode willen gaan rijden is omdat ze dan 'sneller verbeteringen kunnen leveren'.
Neem nou bijvoorbeeld de Midland Main Line. Op dit moment rijden er over het hele traject dieseltreinen omdat ze bestemmingen zoals Nottingham aandoen, terwijl er een draadje hangt tussen Londen en Kettering.
Met een bimode-trein willen de Britten dat de treinen elektrisch kunnen rijden waar het kan (met de bijbehorende voordelen) maar dat ze niet jaren bezig zijn om het restant te elektrificeren...
Het is gewoon uitstel van executie.quote:Op donderdag 20 juli 2017 23:02 schreef James1988 het volgende:
De voornaamste reden waarom ze bi-mode willen gaan rijden is omdat ze dan 'sneller verbeteringen kunnen leveren'.
Neem nou bijvoorbeeld de Midland Main Line. Op dit moment rijden er over het hele traject dieseltreinen omdat ze bestemmingen zoals Nottingham aandoen, terwijl er een draadje hangt tussen Londen en Kettering.
Met een bimode-trein willen de Britten dat de treinen elektrisch kunnen rijden waar het kan (met de bijbehorende voordelen) maar dat ze niet jaren bezig zijn om het restant te elektrificeren...
Wat moeten de Fransen nou met treinstellen die naar Brits profiel zijn gebouwd?quote:Op donderdag 20 juli 2017 23:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Y not both? Zo kunnen ze er jaren over doen en als ze klaar zijn verkopen ze de treinstellen aan Frankrijk ofzo.
Eens.quote:
Dat het hele concept zo zeldzaam is, komt denk ik omdat de set voorwaarden strijdig is. Je hebt tegelijk veel en weinig reizigersvolume nodig.quote:Op donderdag 20 juli 2017 23:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
En op zeer laagfrequente lijnen kan ik me er best wel veel bij voorstellen. Maar die hebben we hier gewoon niet.
Andersom kan niet maar dit kan prima. Maakt het uit, uitschuiftrede eronder. Alsof je in Frankrijk niet sowieso bijna overal waar die dingen ingezet zouden worden moet klimmen en moeilijk moet doen.quote:Op donderdag 20 juli 2017 23:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat moeten de Fransen nou met treinstellen die naar Brits profiel zijn gebouwd?
Volgens de BBC is het spul gemiddeld 21 jaar oud.quote:Op donderdag 20 juli 2017 23:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik las in december in een Brits treinenblaadje dat de gemiddelde leeftijd van het materieel daar sowieso om te janken is (40+).
Ik krijg een foto in een nieuw vensterquote:Op donderdag 20 juli 2017 23:55 schreef b2py het volgende:
![]()
Ben niet helemaal labiel, ook dan zie je niets
Nounou, zuur is het ook weer niet.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 00:09 schreef dcm360 het volgende:
Oké, volgende keer probeer ik wel weer rekening te houden met de zuurgraad hier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |