greavy | zaterdag 27 mei 2017 @ 19:48 |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! | |
Dr_Flash | zaterdag 27 mei 2017 @ 20:02 |
Goederenparadijs | |
James1988 | zaterdag 27 mei 2017 @ 20:03 |
Badslippers Raampjestreinen | |
greavy | zaterdag 27 mei 2017 @ 20:34 |
gemiddeld elke 5 minuten per richting een goederentrein op doordeweekse dagen. En 1 keer per uur een RE per richting. | |
Dr_Flash | zaterdag 27 mei 2017 @ 20:42 |
Dat rijmt in mijn beleving niet op "paradijs" beste man | |
b2py | zaterdag 27 mei 2017 @ 22:14 |
Sowieso hoort een trein niet bij paradijs | |
Peterselieman | zondag 28 mei 2017 @ 12:04 |
Vannacht lag er na werkzaamheden wat grint op de weg bij Amsterdam RAI http://nos.nl/artikel/217(...)n-amsterdam-rai.html | |
_JdM_ | zondag 28 mei 2017 @ 17:57 |
Werkzaamheden bij Rotterdam Centraal (sporen 11-16 buitendienst) zorgde ervoor dat op Gouda-Rotterdam Alexander alleen de sprinter reed. Tussen Nieuwerkerk en Alexander werd enkelspoor gereden over spoor 1. Dat zorgde wel voor +30 bij reizigers die op de perrons 2 stonden te kijken hoe hun trein naar Alexander van spoor 1 vertrok. Een snelbus Alexander-Centraal was een beetje overbodig: op Alexander bood het een 25min overstap op de nog enige rijdende trein... | |
Dr_Flash | zondag 28 mei 2017 @ 18:06 |
Klinkt als "reizigers? informeren? HUH? " | |
cherrycoke | zondag 28 mei 2017 @ 18:06 |
morgen in de spits naar ede-wageningen kan nu al niet wachten | |
b2py | zondag 28 mei 2017 @ 18:15 |
Metro? | |
dennistd | zondag 28 mei 2017 @ 18:52 |
Nadat ik gisteren al een eerste video van de Westfalendampf-trein vanuit de drone plaatste hier de volledige video, met extra beelden en ook geluid (uit de mobiele filmpjes vanaf de grond): | |
Peter | zondag 28 mei 2017 @ 18:56 |
Mooi shot | |
Dr_Flash | zondag 28 mei 2017 @ 19:56 |
Mooi hoor! | |
James1988 | zondag 28 mei 2017 @ 20:16 |
Liechtenstein bouwt nieuwe hogesnelheidstrein, die het land in 15 minuten zal doorkruisen. | |
b2py | zondag 28 mei 2017 @ 20:37 |
Dr_Flash | zondag 28 mei 2017 @ 21:03 |
drakin | zondag 28 mei 2017 @ 21:52 |
Hoeveel sneller is dat dan op de fiets? | |
Peterselieman | zondag 28 mei 2017 @ 22:14 |
| |
Duvel | zondag 28 mei 2017 @ 22:15 |
Schitterend! | |
RokStarr | zondag 28 mei 2017 @ 22:30 |
Uur en drie kwartier? Zal uurtje of 2 fietsen zijn | |
_JdM_ | zondag 28 mei 2017 @ 22:31 |
Op eigen kosten ja. En dan nog blijft: waarom rijdt dan die snelbus? (Naar Rotterdam Noord stopbus + Tram (eigen kosten) was in totaal 4 min sneller. Maar bij een afgekocht NS-abonnement heb je daar niks aan... | |
drakin | zondag 28 mei 2017 @ 22:37 |
En is dat dan de lengte of breedte van het land? Jemig hoe groot is dat, 50 km ofzo? | |
RokStarr | zondag 28 mei 2017 @ 22:40 |
Heb een punt heel noordelijk en eentje heel zuidelijk genomen, en het land is langer dan het breed is... | |
drakin | zondag 28 mei 2017 @ 22:46 |
En hoeveel is het dan precies in kilometers? Ik wil weten of ik goed gokken kan. Ben wel eens door Andorra en door Luxemburg gekomen, Liechtenstein wil ik ook nog wel eens doorheen komen. | |
dennistd | zondag 28 mei 2017 @ 23:00 |
Ik kom tot een kleine 25km. | |
drakin | zondag 28 mei 2017 @ 23:03 |
O dan fietst RokStarr gewoon heel langzaam, maar voor een trein is 25 km met een boemeltje al in 15 minuten te doen. | |
drakin | zondag 28 mei 2017 @ 23:06 |
O volgens wiki 24 kilometer zelfs https://nl.wikipedia.org/wiki/Liechtenstein | |
b2py | zondag 28 mei 2017 @ 23:35 |
Ach gut, reist voor een peuleschil door het ganse land in het weekend en moet dan 2 euro betalen, poeh poeh. | |
RokStarr | zondag 28 mei 2017 @ 23:54 |
Gok dat ik m'n pinpoints dan al voorbij de grens had staan haha. 25 km is makkelijk in een uurtje te fietsen | |
dennistd | maandag 29 mei 2017 @ 00:03 |
Ene meneer Van der Molen doet het in een half uurtje inderdaad. | |
drakin | maandag 29 mei 2017 @ 00:08 |
Ik deed een half uur per tien. | |
dennistd | maandag 29 mei 2017 @ 02:47 |
Afgelopen zaterdag was het weer tijd voor de jaarlijkse trein naar Amsterdam van Westfalendampf. Zoals elk jaar werd de tractie in Nederland verzorgd door de beide 23'ers van de VSM. In Duitsland was het dit keer een klassieke e-loc die de trein mocht trekken. Locomotief 110 428 van Train Rental International trok de uit 13 rijtuigen bestaande trein van Lippstadt tot Bad Bentheim. Met een vertrek om 5.12u heeft de trein er al ruim 3,5 uur opzitten als hier de overweg Schümersmühle tussen Salzbergen en Schüttorf gepasseerd wordt. Na het maken van wat foto's en drone-beelden bij de Bentheimerstraat in De Lutte reed ik verder naar station Borne om hier de trein naar Zwolle en uiteindelijk Amsterdam te pakken. Groot was mijn verbazing toen ik in Borne de VSM ineens aan zag komen vanuit Hengelo: de trein (38125) had al ruim zes minuten voorbij moeten zijn. Rechts is nog de vertrekkende sprinter naar Enschede te zien. Deze DM'90 zal vanaf de nieuwe dienstregeling ook niet meer aan te treffen zijn. Na in Apeldoorn aan de kant gezet te zijn tot +30 mocht de trein verderop wel doorrijden bij een geplande stop waardoor met 20 minuten vertraging Amsterdam Centraal bereikt werd. Hierdoor werd het aankomstspoor ook gewijzigd van 15 in 13, waardoor er een mooier plaatje met de stationskap gemaakt kon worden. Met +30 werd uiteindelijk als trein 88300 met het ledig materieel naar de Westhaven vertrokken. Wat heen gaat komt ook weer terug: als trein 38126 werd met een kwartier vertraging vertrokken uit Amsterdam. Onderweg liep het door een defecte trein van Connexxion bij Hoevelaken nog op tot +30. Bij Hengelo Westermaat passeert de trein hier om 21.01u in het laatste zonlicht van de dag met een vertraging van ruim 35 minuten. Dankzij wat meewerkende verkeerslichten en een zware rechtervoet bereikte ik de afrit Oldenzaal van de A1 sneller dan de trein naastgelegen overweg in de Zandsteenweg, waardoor ook hier een foto gemaakt werd. Na aankomst in Bad Bentheim werden de 23 076 en 23 071 van de trein af gehaald en vervangen door de TRI 110 428 hem vanochtend ook heeft gebracht. Even later kwamen de stoomlocs langs de trein rijden om water te gaan nemen uit de brandslangen aan de andere zijde van het station, waardoor deze foto met beide tractievormen gemaakt kon worden. | |
Dr_Flash | maandag 29 mei 2017 @ 06:38 |
Haha in Deventer hebben ze weer wat nieuws. Een Ballot bin. Kan je stemmen met je peuk De vraag is wat de beste club aan de IJssel is, en de meeste peuken liggen dus in het vakje van Go Ahead, hoewel er ook opvallend veel in het vakje van PEC liggen | |
Dr_Flash | maandag 29 mei 2017 @ 07:08 |
Hopla, zwartrijder nummer twee. We zijn nog niet in Amersfoort. Hollee | |
derLudolf | maandag 29 mei 2017 @ 08:37 |
Alsof rokers kijken waar ze hun peuk daartoe schieten | |
James1988 | maandag 29 mei 2017 @ 08:46 |
Meerdere partijen hebben interesse getoond in het ter ziele gegane Locomore, waaronder het Tsjechische bedrijf LEO Express. Locomore reed sinds december 2016 dagelijks een trein tussen Berlijn en Stuttgart, maar liet zich begin mei insolvent verklaren. | |
DeaDLocK2K | maandag 29 mei 2017 @ 09:45 |
Zeker! | |
James1988 | maandag 29 mei 2017 @ 11:06 |
Gespot in Poitiers:
| |
Mr_Klaasje | maandag 29 mei 2017 @ 11:10 |
Je kan hem daar zo tegen de draad zetten. Is ook 1,5 kV. | |
derLudolf | maandag 29 mei 2017 @ 11:16 |
Ja maar ATB enzo *huilie huil* | |
b2py | maandag 29 mei 2017 @ 11:24 |
Die gaat niet ver komen met dat aanstormende noodweer | |
Mr_Klaasje | maandag 29 mei 2017 @ 11:24 |
@Ludolf: Waarom denk je dat ik het niet over rijden heb? | |
Peterselieman | maandag 29 mei 2017 @ 11:43 |
Mooie foto's Dennis | |
MTL | maandag 29 mei 2017 @ 12:08 |
Zozo. Hebben ze toch kunnen regelen dat het vervoer per spoor gaat? Frankrijk scheen daar nogal lastig over te doen. Mooi om te zien dat de eerste nu echt naar Nederland komt En precies op tijd ook nog | |
James1988 | maandag 29 mei 2017 @ 12:18 |
Nieuwe dienstregeling NMBS is vanaf vandaag te vinden op hun website. Enkel voor binnenlands, maar ik heb een directe trein Brussel-Zuid - Noorderkempen kunnen vinden in treinserie 9200. Gaat het er dan toch van komen? | |
dennistd | maandag 29 mei 2017 @ 12:27 |
Rotterdam pakt ie ook. De reistijd Rotterdam-Brussel blijft exact gelijk. Overigens wordt er 3 minuten voor/achter de IC Den Haag - Eindhoven gereden waardoor je met overstap in Breda 3 minuten sneller bent. Ik ga er tenminste vanuit dat dit crossplatform op 3/4 (ri België) en 7/8 (ri Rotterdam) plaats gaat vinden. Hoe de integratie met de IC Direct serie 1000 er uit moet gaan zien snap ik trouwens ook nog niet helemaal, want dan krijg je een lange stop van 7-9 minuten op Rotterdam. [ Bericht 5% gewijzigd door dennistd op 29-05-2017 12:46:09 ] | |
MTL | maandag 29 mei 2017 @ 12:50 |
Ik denk dat het wel klopt. Dan is er wat speelruimte in dienstregeling en kan er alsnog gezegd worden dat de rijtijdswinst een klein half uur is. | |
Dr_Flash | maandag 29 mei 2017 @ 12:59 |
Hij is al ver Padummtsssj | |
dennistd | maandag 29 mei 2017 @ 13:03 |
Er zit al acht minuten in Breda in... Hoeveel tijd heb je nodig om kop te maken met een sandwich-stam in combinatie met een wisselmachinist? | |
MTL | maandag 29 mei 2017 @ 13:05 |
Langer dan bij normale treinstellen, want je moet wachten tot de netwerkverbinding tussen beide locs is verbroken en daarna moet die verbinding weer opnieuw opgebouwd worden. Als je een beetje vlot bent een minuut of 3 (1 minuut voor afbouwen van de locs, twee minuten voor opbouwen en remproeven nemen). | |
dennistd | maandag 29 mei 2017 @ 13:11 |
Dat is wel iets langer dan ik verwachtte ja. Op zich kan ik die acht minuten dan wel begrijpen in Breda, zeker in combinatie met de 1100 die natuurlijk ook redelijk vast zit in tijd. | |
James1988 | maandag 29 mei 2017 @ 13:22 |
Nou, bedankt | |
dennistd | maandag 29 mei 2017 @ 13:27 |
Ik ben nog even verder aan het proberen gegaan, maar het lijkt erop dat ze allemaal via Den Haag gaan met een stop van 12 (!) minuten in Rotterdam in beide richtingen... | |
JDude | maandag 29 mei 2017 @ 13:30 |
Is dat hier niet al eens eerder besproken? Als Nederlander ben je geneigd 'm te lezen als "deze reis is met geen enkel vervoerbewijs toegestaan" terwijl de Belgen volgens mij bedoelen "deze reis is niet met alle vervoerbewijzen toegestaan". | |
b2py | maandag 29 mei 2017 @ 13:31 |
Is dat niet die excuustruus die 4 keer per dag rijdt? Verder gok ik dat de trein vanaf Rotterdam onder een ander nummertje gaat rijden naar Mokum en daarom ook niet opvraagbaar is. | |
MTL | maandag 29 mei 2017 @ 13:37 |
Ik meende inderdaad begrepen te hebben dat de 1000 gewoon als 1000 naar Rotterdam zou rijden, om vanaf daar als 9200 naar Breda en Brussel te gaan. Maar goed, niets is zo veranderlijk als het spoor | |
James1988 | maandag 29 mei 2017 @ 13:43 |
12 minuten? Wattes? | |
ReisT | maandag 29 mei 2017 @ 14:48 |
Waarom verbaast je dat, die lange stop is er nu toch ook? Het is en blijft een houtje-touwtje oplossing. | |
MTL | maandag 29 mei 2017 @ 14:49 |
Ik denk, ik ga eens even kijken, maar ik krijg de melding dat er ivm dienstregelingwisseling geen reisadviezen gegeven kunnen worden voor 10/12/2017. Hoe krijgen jullie het wel voor elkaar? | |
James1988 | maandag 29 mei 2017 @ 15:09 |
Je moet niet de gewone planner gebruiken, maar deze: http://www.belgianrail.be(...)=11.12.2017&OK#focus | |
MTL | maandag 29 mei 2017 @ 15:13 |
Ach so, thx | |
b2py | maandag 29 mei 2017 @ 15:22 |
Eurostar voor publiek pas met pasen? http://www.treinreiziger.(...)per-dag-naar-londen/ | |
Dr_Flash | maandag 29 mei 2017 @ 16:20 |
En vanavond, lieve zolderkamerautistjes van me: Rail Away in het hoge Noorden van Noorwegen meer info op Teletekst 228 | |
Dr_Flash | maandag 29 mei 2017 @ 17:45 |
Ennnn het is weer zo laat. Trein opgeheven. Nu in de Pimpel doei over Zwolle gaat zitplaats in de bistro dus bier. Prima ook. | |
derLudolf | maandag 29 mei 2017 @ 17:46 |
Ik zie geen probleem | |
Peterselieman | maandag 29 mei 2017 @ 17:54 |
onderweg naar de klimaatkamer in Wenen? | |
Mr_Klaasje | maandag 29 mei 2017 @ 18:10 |
Dan zou ik via Lyon gaan. Maar misschien denken Friezen daar anders over. | |
James1988 | maandag 29 mei 2017 @ 18:10 |
Heeft iemand zin om 51 seconden te verspillen en absoluut niks wijzer te worden? Alsjeblieft: | |
Dr_Flash | maandag 29 mei 2017 @ 18:17 |
Klopt, ik ook niet. Krijg ook nog een smak doekoes terug | |
Peterselieman | maandag 29 mei 2017 @ 18:19 |
Ze kunnen ook via Polen gaan als ze er zin in hebben | |
Dr_Flash | maandag 29 mei 2017 @ 19:07 |
En weer thuis. +38 valt nog best mee ook. Wel GmbH natuurlijk. Olé! | |
cherrycoke | maandag 29 mei 2017 @ 19:12 |
mijn koffie wat doe je | |
Mr_Klaasje | maandag 29 mei 2017 @ 20:23 |
Ach ja.. Bij de Speld vinden we met z'n allen treinen zo lang als de afsluitdijk ook een goed idee. Dan hoeft de trein niet te rijden.. | |
Dr_Flash | maandag 29 mei 2017 @ 20:28 |
"En als de pont zo lang was, als de breedte van de stroom, dan kon hij blijven liggen, zei me laatst een econoom!" Drs. P | |
dennistd | maandag 29 mei 2017 @ 20:47 |
Goed dat je het zegt, krijg ik ook nog van zaterdag. | |
MTL | maandag 29 mei 2017 @ 20:59 |
Wat is dat nou weer voor oud spul in Deventer? Het heeft niet een airco | |
Dr_Flash | maandag 29 mei 2017 @ 21:12 |
Hoin was vrij laat zeker? Waarschijnlijk zat ik toen al op mijn balkonnetje zoals ook op Google Street View vereeuwigd | |
James1988 | maandag 29 mei 2017 @ 21:14 |
Jij staat op street view ja? | |
Peterselieman | maandag 29 mei 2017 @ 21:18 |
Petje op en beentjes lekker op een tafeltje | |
Dr_Flash | maandag 29 mei 2017 @ 21:46 |
Ik dacht het wel ja | |
James1988 | maandag 29 mei 2017 @ 21:48 |
Baas | |
Maegrim | maandag 29 mei 2017 @ 21:50 |
Dr_Flash | maandag 29 mei 2017 @ 21:52 |
op grond van sommige criteria zou de indruk kunnen ontstaan dat ik best wel een baas ben ja | |
Yreal | maandag 29 mei 2017 @ 21:56 |
| |
Dr_Flash | maandag 29 mei 2017 @ 21:57 |
Nou nou, wist niemand dit nog dan? | |
Yreal | maandag 29 mei 2017 @ 21:58 |
Ik sta op de plaats in een bepaald stukje van het amsterdamse centrum | |
Dr_Flash | maandag 29 mei 2017 @ 22:00 |
Heb ik jullie al eens verteld van die keer dat ik naar Italië ging eigenlijk? | |
James1988 | maandag 29 mei 2017 @ 22:01 |
Ohja, die actie | |
Yreal | maandag 29 mei 2017 @ 22:02 |
nee? | |
Peterselieman | maandag 29 mei 2017 @ 22:02 |
eh, nee | |
Dr_Flash | maandag 29 mei 2017 @ 22:03 |
oh jammer. Was leuk! | |
Dr_Flash | maandag 29 mei 2017 @ 22:10 |
James: Dat had je nou niet moeten zeggen | |
James1988 | maandag 29 mei 2017 @ 22:15 |
4 jaar terug alweer | |
Dr_Flash | maandag 29 mei 2017 @ 22:23 |
Ja toen was er nogeens wat te beleven | |
James1988 | maandag 29 mei 2017 @ 22:35 |
Dat eerste halfjaar was een roerige tijd. | |
Dr_Flash | maandag 29 mei 2017 @ 22:40 |
dat ene dagje Napoli Wat me nog het meest opviel: Iedereen die mij toen niet kende was van "ja daag " "wat een onzin" "dit slaat nergens op" "dit gebeurt niet echt" echt. En iedereen die mij wel kende "Oh ja dit gaat gebeuren " "Hier is Fles gek genoeg voor" etc Nou ja, de rest is geschiedenis | |
b2py | maandag 29 mei 2017 @ 22:44 |
Toen liepen de topics ook als een tierelier | |
b2py | maandag 29 mei 2017 @ 22:44 |
Ga je naar de afscheidsreceptie van de TGV? | |
Dr_Flash | maandag 29 mei 2017 @ 22:46 |
Als zoiets terzake is verdien ik op z'n minst een uitnodiging. | |
James1988 | maandag 29 mei 2017 @ 23:21 |
Eerst maar eens zien dat het !nOu¡-merk het overleeft. Hipsternamen zoals Téoz en Corail Lunea zijn uiteindelijk ook ten grave gedragen. De Britse posterijen hebben ooit geprobeerd zichzelf een nieuwe naam aan te meten, maar "Consignia" was geen succes. | |
dennistd | maandag 29 mei 2017 @ 23:33 |
Nog maar een stoomplaatje: Op Hemelvaartsdag reed de SSN een trein van Gouda naar Goes om daar bij de SGB het evenement Sporen naar het Verleden te bezoeken. Na afloop werd via Breda gereden om de 01 1075 weer met de ketel voor te krijgen, want driehoeken is in het Zeeuwse niet mogelijk. Als trein 38102 werd om 19.53u met een vertraging van 38 minuten vertrokken vanuit Rotterdam Centraal voor het laatste deel van de terugreis naar Gouda. Achter de loc bevindt zich de nieuwe waterwagen 51 84 92-99 068-5, waarachter een voormalig DB-postrijtuig en Railion-vrachtrijtuig uit de Overnight Express schuilgaat. | |
dennistd | dinsdag 30 mei 2017 @ 01:41 |
Naast al het museumgeweld van de afgelopen week (er volgt nog meer!) maar weer eens een plaatje uit de dagelijkse gang van zaken. Tussen Den Haag Centraal en Eindhoven wordt sinds dit jaar over de HSL gereden tussen Rotterdam en Breda. Hiervoor worden negendelige ICRm-stammen ingezet, ingesloten tussen twee multiple geschakelde Traxx-locs. Op Den Haag Centraal staan twee van deze als treinstel behandelde combinaties: de linker met de 186 036 voorop klaar voor vertrek, terwijl rechts de 186 045 voorop de trein staat die een half uur eerder had moeten vertrekken maar uitgevallen is. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 30 mei 2017 @ 09:10 |
Ik heb een paar jaar geleden een kwartier lang achter een Streetviewauto aan gejakkerd op mijn fiets. Heb mezelf nog steeds niet teruggevonden. | |
b2py | dinsdag 30 mei 2017 @ 09:35 |
Die zullen vast opnieuw dat stuk hebben bereden | |
Yreal | dinsdag 30 mei 2017 @ 10:33 |
Misgunners zijn het ook | |
JDude | dinsdag 30 mei 2017 @ 10:36 |
Ik heb mezelf teruggevonden op de A4 tussen Den Haag en Rotterdam. | |
JDude | dinsdag 30 mei 2017 @ 10:36 |
Off topic. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 30 mei 2017 @ 11:09 |
Nou en? | |
MTL | dinsdag 30 mei 2017 @ 11:36 |
Hey Ziggy3, zat jij nog steeds richting Groningen? Ik had gisteren al Enschede aangedaan en een verwoesting achtergelaten (sectiestoring bij Wierden, overwegstoring bij Borne en een wisselstoring bij Hengelo), dus ik dacht: vandaag is Groningen even aan de beurt | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 30 mei 2017 @ 11:37 |
Oh, had jij wissel 123 gesloopt? | |
MTL | dinsdag 30 mei 2017 @ 11:41 |
Vandaag? Nee, moet nog beginnen Gisteren mocht ik wel vlak na Hengelo omkeren omdat het wissel niet in controle lag. Teruggestoken en, na nog wat reizigers uit de opgeheven Sprinter te hebben opgepikt, uiteindelijk linkerspoor naar Enschede gereden. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 30 mei 2017 @ 11:42 |
Oh zo. Nee, Twente is niet van ons. Ons gebied begint bij Onnen. | |
MTL | dinsdag 30 mei 2017 @ 11:44 |
Ik denk: ik zal maar alvast waarschuwen dat ik er later op de middag aan kom. Kunnen jullie je alvast voorbereiden | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 30 mei 2017 @ 11:55 |
Gelukkig hoef ik maar tot 14 uur. Mogen mijn collega's mooi puinruimen. | |
MTL | dinsdag 30 mei 2017 @ 12:24 |
Nee, dan heb je in ieder geval geen last van mij | |
DeaDLocK2K | dinsdag 30 mei 2017 @ 13:36 |
Waarom wordt zoiets niet als buurlandtrein ingelegd :S | |
Salatrel | dinsdag 30 mei 2017 @ 15:35 |
rij je hem als je terug bent zelf even de tuin in? Dan kan ik boven bij mijn ps4 blijven zitten | |
Maegrim | dinsdag 30 mei 2017 @ 16:05 |
Modelcollega op de meer is zelfs de tv weggehaald | |
Dr_Flash | dinsdag 30 mei 2017 @ 16:08 |
James: Fapalarm
| |
b2py | dinsdag 30 mei 2017 @ 16:11 |
Nog nooit van James Herriot gehoord. | |
Dr_Flash | dinsdag 30 mei 2017 @ 16:13 |
Nee maar dat is omdat jij de moeder aller cultuurbarbaren bent. | |
b2py | dinsdag 30 mei 2017 @ 16:20 |
Zeg dan gewoon James Alfred Wright.. | |
Dr_Flash | dinsdag 30 mei 2017 @ 16:27 |
Ga maar bij de EO janken | |
MTL | dinsdag 30 mei 2017 @ 16:57 |
Sterkte met je nachtdiensten als je al om 8 uur 's avonds moet beginnen | |
James1988 | dinsdag 30 mei 2017 @ 17:18 |
De HSL is dicht omdat er wat monteurs in een bakje vastzitten
| |
Salatrel | dinsdag 30 mei 2017 @ 17:20 |
22:00 vanavond... met een beetje mazzel duurt het minder lang voordat je gered wordt dan wanneer je op HSL zelf staat | |
JDude | dinsdag 30 mei 2017 @ 17:21 |
Godverdomme je verzint het ook niet. Ik overweeg serieus om m'n auto op Schiphol P3 te parkeren en er in te slapen ipv 's ochtends de ICD vanuit Breda te moeten nemen | |
Dr_Flash | dinsdag 30 mei 2017 @ 22:03 |
Gaat goed man.
| |
derLudolf | dinsdag 30 mei 2017 @ 22:10 |
Klopt | |
dcm360 | dinsdag 30 mei 2017 @ 22:23 |
TLS combineren met telecomproviders klinkt ook gewoon al naar. Niet echt een verrassing dus. | |
Peterselieman | dinsdag 30 mei 2017 @ 22:33 |
wel ver van te voren reserveren, anders ben je erg duur uit | |
dennistd | dinsdag 30 mei 2017 @ 22:36 |
Het valt me op dat ProRail bij de stremming Venlo-Helmond vanavond in de spits één spoor vrijgegeven heeft, en dat morgen ook weer wil doen met de spitsen. Is dit de hand van Pier Eringa die we hierin zien? Ik kan me niet herinneren dat de afgelopen jaren op deze manier aan herstel gewerkt is... | |
_serial_ | dinsdag 30 mei 2017 @ 22:41 |
Het is toch ook een bizarre oplossing met 3! apps... | |
Peterselieman | dinsdag 30 mei 2017 @ 22:43 |
ik denk het wel en dat is positief te noemen. | |
dennistd | dinsdag 30 mei 2017 @ 22:43 |
Het kan inderdaad ook met één muntje van ¤2 (als je niet te ver reist dan hè ) | |
James1988 | dinsdag 30 mei 2017 @ 22:55 |
Wat me vandaag ook opviel: de zuidsectie van de HSL was weliswaar geblokkeerd omdat ze schilders uit een bakje aan het halen waren, maar er bleef nog wat rijden tussen Rotterdam en Breda. De 900 (Amsterdam - Breda) werd weliswaar beperkt tot Rotterdam, maar de 1100 (Den Haag - Eindhoven) werd omgeleid via Dordrecht De paden waren niet ideaal (alles reed met +20) maar dat is beter dan "stap maar over in Dordrecht" | |
b2py | dinsdag 30 mei 2017 @ 22:56 |
Je denkt dat ze het zelf altijd maar fijn vinden om alles maar zo lang mogelijk plat te gooien? | |
James1988 | dinsdag 30 mei 2017 @ 22:58 |
Dat beweert niemand, maar na eerdere ongelukken was het "alles of niets" en bleef het spoor dicht totdat het herstel volledig was afgerond. Ik vind het in ieder geval een mooie oplossing om de meest significante reizigersstromen van de dag te ontzien. | |
b2py | dinsdag 30 mei 2017 @ 23:05 |
Het is trouwens ook wel te danken aan de prestatiecontracten, nu zijn er incentives voor het hoog houden van de beschikbaarheid. Die ontbraken vroeger | |
Peterselieman | dinsdag 30 mei 2017 @ 23:07 |
En ze hebben er nog wat cargo's doorheen weten te vrotten. Best handig nu ze werkzaamheden hebben tussen Emmerich en Oberhausen. | |
dennistd | woensdag 31 mei 2017 @ 00:50 |
Nog meer foto's? Ja, nog meer foto's. Gewoon omdat het kan De aankomst van de trein op Amsterdam Centraal was ruim 20 minuten vertraagd. Hierdoor werd ook het aankomstspoor op het laatste moment gewijzigd van spoor 15 naar spoor 13, waardoor de zon vanaf mijn standpunt niet een beetje verkeerd maar helemaal verkeerd stond. Ondanks dit toch een leuk tegenlichtplaatje met op de achtergrond de hoge dicht op elkaar gebouwde kantoren. Op de terugweg werd met 15 minuten vertraging uit Amsterdam Centraal vertrokken. Hierdoor kwam de trein ook een kwartier te laat aan in Amersfoort waar een geplande stop was om de Intercity naar Enschede voor te laten. Door een defecte trein bij Hoevelaken liep dit wat anders: de Intercity naar Enschede staat opgeheven op spoor 4 terwijl over het naastgelegen spoor de VSM binnenrijdt. Na de foto's in Hengelo en Oldenzaal kon de trein bij de afrit De Lutte van de A1 nogmaals worden vastgelegd. De voorste loc is vooraan niet geheel scherp, maar het mooie licht gaf mij de reden ook deze foto op Flickr te zetten. Ook op het station van Bad Bentheim was ik de trein weer te snel af. Hierdoor kon ik deze foto maken voordat het hele perron vol stond met reizigers die allemaal de locs voor de laatste keer op de gevoelige chip vast willen leggen. Op de achtergrond staat een FLIRT van de Westfalenbahn naar Bielefeld, die volgend jaar vervangen zal worden door een FLIRT3 van Eurobahn/Keolis. Als de 23 076 en 23 071 plaatsgemaakt hebben kan de 110 428 van TRI voor de trein komen staan. De loc is sinds februari in deze fraaie donkerblauwe kleurstelling onderweg. Overigens sowieso veel blauw op de foto: naast de relingen van het viaduct over de onderliggende weg zijn zelfs de hierboven geplaatste masten in bijpassende kleur gestoken. Nadat de TRI 110 428 voor de trein heeft plaatsgenomen en de remproef geslaagd is kan de trein vertrekken. Echter niet voordat alle reizigers ingestapt zijn, iets wat makkelijker gezegd dan gedaan is als het om treinliefhebbers gaat. Uiteindelijk werd het na slechts een paar meter alweer gestopt: er kwamen nog twee reizigers aan lopen... | |
DeaDLocK2K | woensdag 31 mei 2017 @ 07:58 |
Die E10 nietfluitketel is toch wel echt m'n lievelings <3 | |
James1988 | woensdag 31 mei 2017 @ 08:04 |
| |
b2py | woensdag 31 mei 2017 @ 08:31 |
Gefeliciteerd Flessie! | |
Dr_Flash | woensdag 31 mei 2017 @ 08:38 |
Dank je wel | |
James1988 | woensdag 31 mei 2017 @ 08:43 |
Van harte! | |
MTL | woensdag 31 mei 2017 @ 08:45 |
Is er iemand jarig? Van harte dan | |
Mr_Klaasje | woensdag 31 mei 2017 @ 09:24 |
Bierblikken en treintjes kijken dan maar? Gefeliciteerd! | |
Peterselieman | woensdag 31 mei 2017 @ 09:50 |
Gefeliciteerd Fles | |
Mr_Klaasje | woensdag 31 mei 2017 @ 11:43 |
Nou.. Het lijkt er op dat het in December echt gaat gebeuren.. De Benelux via de HSL. De opleiding van het Belgisch personeel is gestart en softwareversie 9 van de TRAXX is toegelaten.. | |
SevenWonders | woensdag 31 mei 2017 @ 11:44 |
Weer een trein minder van en naar Dordrecht. Ik word er boos en droevig van ... | |
b2py | woensdag 31 mei 2017 @ 11:47 |
Hoe zat dat ook alweer met Belgisch personeel, staken en personeel? Reed dat ding uberhaupt toen? | |
Mr_Klaasje | woensdag 31 mei 2017 @ 11:53 |
De Benelux rijdt vandaag toch ook gewoon? En gedeeltelijk met Belgisch personeel. Wat is je punt? | |
b2py | woensdag 31 mei 2017 @ 11:57 |
Waar tweede keer personeel staat, moet 'benelux' staan. Stop de tijd. Als de Belgo's staken, rijdt de Benelux dan niet? | |
Mr_Klaasje | woensdag 31 mei 2017 @ 13:02 |
Is dat relevant? Verandert er iets? | |
b2py | woensdag 31 mei 2017 @ 13:11 |
Nee ik had een brainfart | |
dennistd | woensdag 31 mei 2017 @ 13:26 |
Aangezien er toch van machinist gewisseld moet worden in Breda zou ik ervoor kiezen dat op Amsterdam-Breda een Nederlander rijdt en op Breda-Brussel een Belg. Dan ben je de trein in elk geval niet kwijt voor binnenlands vervoer bij een Belgische staking. | |
James1988 | woensdag 31 mei 2017 @ 13:59 |
En dan de train managers ook zeker? Ik vraag me af hoe leuk het rijdend personeel het vindt om de Benelux niet meer verder te rijden dan Breda. | |
Maegrim | woensdag 31 mei 2017 @ 14:05 |
Hoezo dat? | |
Mr_Klaasje | woensdag 31 mei 2017 @ 14:54 |
Hoe wil jij anders een kering van 6 minuten aan de keernormen laten voldoen zonder wisselmachinist? | |
derLudolf | woensdag 31 mei 2017 @ 15:05 |
Het rijdend personeel zou er alleen moeten zijn om de reiziger (die op 1, 2 én 3 zouden staan) te dienen. | |
James1988 | woensdag 31 mei 2017 @ 15:10 |
Dat zal, maar als in hun contract staat "Functie: train manager Beneluxtrein internationaal" zul je daar toch iets mee moeten doen. | |
b2py | woensdag 31 mei 2017 @ 15:10 |
Die machinisten van NS Int zijn toch allemaal hardlopers en sportievelingen? | |
derLudolf | woensdag 31 mei 2017 @ 15:16 |
Daar staat toch niet in wat de begin en eindstations zijn? En zal het zo nauwkeurig in hun contact staan? | |
MTL | woensdag 31 mei 2017 @ 15:19 |
Dat wordt nog wat als ze op hun strepen gaan staan over dat "lux". | |
Peterselieman | woensdag 31 mei 2017 @ 15:22 |
Ja, luxere treinen krijgen ze voorlopig niet | |
Maegrim | woensdag 31 mei 2017 @ 16:15 |
Voor zover ik weet gaat die ook als Sandwich rijden en is 6 minuten dan goed te doen zonder storingen in een loc | |
_serial_ | woensdag 31 mei 2017 @ 16:21 |
Ik ook, allemaal vanwege de HSL waar alles zo nodig overheen moet. | |
DeaDLocK2K | woensdag 31 mei 2017 @ 16:24 |
6 minuten, 6 bakken=150 meter, is al dikke 2 minuten lopen voor een normaal persoon. Afbouwen en opbouwen kost ook tijd. | |
James1988 | woensdag 31 mei 2017 @ 16:27 |
Vergeet de lengte van de locs zelf niet (18,9 meter per stuk) | |
Maegrim | woensdag 31 mei 2017 @ 16:29 |
Tijdens de pendeldiensten bij Nedtrain NS Techniek keer ik 7x per dag zo'n ding om, ik weet waar ik het over heb. Afbreken kan in 15 seconden, teruglopen inderdaad 2 minuten, opbouwen 3 minuten en wegwezen. | |
DeaDLocK2K | woensdag 31 mei 2017 @ 16:31 |
Veel te storingsgevoelig. | |
MTL | woensdag 31 mei 2017 @ 16:32 |
Bull. Die locs doen het prima als je er mee om kan gaan. | |
DeaDLocK2K | woensdag 31 mei 2017 @ 16:34 |
Alsof het de schuld van de apparatuur is. Is mensenissue. Als het zo gehaast moet dan gaat het geheid fout. Tevens komt die meuk uit België en wat rijdt er in België nou op tijd. Ik vind het ambitieus. | |
MTL | woensdag 31 mei 2017 @ 16:36 |
Uiteraard gaat het in de praktijk niet werken. Maar in theorie zou het prima moeten kunnen | |
Mr_Klaasje | woensdag 31 mei 2017 @ 16:59 |
Je zou zeggen dat je dan die achterlijke wachttijd in Rotterdam ietwat inkort om dan iets langer in Breda te hebben. | |
James1988 | woensdag 31 mei 2017 @ 17:14 |
Dat zal wel weer niet in te passen zijn op Lage Zwaluwe - Breda. | |
b2py | woensdag 31 mei 2017 @ 17:25 |
Cargo fuck yeah | |
Yreal | woensdag 31 mei 2017 @ 17:40 |
Is er een logische reden voor totale desorientatie op lelylaan? Altijd compleet de weg kwijt daar met betrekking tot de richting van de trein. | |
DeaDLocK2K | woensdag 31 mei 2017 @ 17:45 |
Er zijn twee sporen daar en de trein rijdt rechts, de ene kant op stopt alles op Schiphol, de andere kant volgens mij alles op Centraal of Sloterdijk. Wat kan er fout gaan | |
SevenWonders | woensdag 31 mei 2017 @ 17:45 |
Die achterlijke lange wachttijd heeft volgens mij met de brugopening bij Dordrecht te maken denk ik. Als de trein na paar minuten weer zou vetrekken zou hij de opening mijns inziens net niet halen en dus in Zwijndrecht op de rem moeten ... | |
Yreal | woensdag 31 mei 2017 @ 17:46 |
dordrecht met een internationale trein is dan ook totale kolder. | |
DeaDLocK2K | woensdag 31 mei 2017 @ 17:46 |
Er zijn twee sporen daar en de trein rijdt rechts, de ene kant op stopt alles op Schiphol, de andere kant volgens mij alles op Centraal of Sloterdijk. Wat kan er fout gaan | |
Peterselieman | woensdag 31 mei 2017 @ 17:48 |
nog meer vergane glorie in die hoek van het land | |
SevenWonders | woensdag 31 mei 2017 @ 17:52 |
Nee, rijdt er al jaren en is een prima verbinding met België en richting Amsterdam. Stopt niet zoveel. | |
DeaDLocK2K | woensdag 31 mei 2017 @ 17:55 |
Ja, en als je al jaren je anus met zand schuurt betekent dat niet dat er geen betere middelen zijn. Hou op man. Ga in Hoogeveen klagen bij Mastwijk. | |
Peterselieman | woensdag 31 mei 2017 @ 18:00 |
ik zag net dat de eerste bak in ruwbouw van de M7 gereed is. Wat ik me afvraag, zou dat treintype in de toekomst ook naar Nederland komen, daar de bakken iets lager zijn dan M6 en hierdoor niet meer buiten profiel zijn? Hiermee zou je de IC vanuit Essen namelijk door kunnen trekken naar Roosendaal | |
DeaDLocK2K | woensdag 31 mei 2017 @ 18:01 |
Waarom kan dit niet gewoon goed gaan. Dat betekent dus +3 voor de trein naar Zwolle. | |
SevenWonders | woensdag 31 mei 2017 @ 18:02 |
Ik ben geen treinenfapper of betweter zoals de meesten hier. Maar een dagelijkse treinreiziger uit Dordrecht die er qua verbindingen en reistijd sinds de nieuwe dienstregeling en met deze ontwikkeling enorm op achteruit is gegaan en gaat. Dus ik vind je opmerking enigszins ongepast! | |
DeaDLocK2K | woensdag 31 mei 2017 @ 18:04 |
Dat is 'ie echter niet. Het is al decennia bekend dat de Beneluxtrein uit Dordrecht gaat verdwijnen en je gebruikt geen echt argument. Je zegt "het was altijd zo en daarom goed". Ja, het biedt een snelle verbinding met Amsterdam en met Belgistan. Nou en? Die drie minuten extra reistijd die je nu gaat krijgen, och och och ende wee. Daarentegen zijn er veel meer mensen gebaat bij een verlegging van deze trein via de HSL. Dus ja, je miept. | |
b2py | woensdag 31 mei 2017 @ 18:12 |
Je komt niet over de brug als je op de HSL rijdt | |
b2py | woensdag 31 mei 2017 @ 18:18 |
Omdat Zwolle betekent wachten op aansluitingen en eerder wegrijden boze reizigerts creeert en dat wil de NS niet maar de andere kant op levert ook boze reizigerts op maar dat zijn er dan minder het is gewoon allemaal kut bel boos ofzo. doei. | |
b2py | woensdag 31 mei 2017 @ 18:18 |
Dordrecht is jarenlang overbediend geweest | |
James1988 | woensdag 31 mei 2017 @ 18:19 |
Woei, parallelfahrt met een Class 66 van Crossrail | |
SevenWonders | woensdag 31 mei 2017 @ 18:20 |
ik heb het ook over nu | |
Peterselieman | woensdag 31 mei 2017 @ 18:20 |
waar? | |
Peterselieman | woensdag 31 mei 2017 @ 18:21 |
en tevens: | |
James1988 | woensdag 31 mei 2017 @ 18:22 |
Tilburg-Aansluiting in de richting van Tilburg. | |
b2py | woensdag 31 mei 2017 @ 18:22 |
Wij hadden/hebben het over straks | |
SevenWonders | woensdag 31 mei 2017 @ 18:25 |
Je rijdt niet dagelijks op dit traject? Van 7x per uur met een IC richting Rotterdam en verder naar 4x per uur (de IC naar Eindhoven/Venlo rijdt ook niet meer) is een enorme achteruitgang en dan spreken we niet over drie minuten extra reistijd. Als reiziger ervaar ik het als pure minachting. Dus als jij het miepen vindt. Prima! Ik ervaar het anders en heb geen boodschap aan de tijdswinst van anderen. | |
b2py | woensdag 31 mei 2017 @ 18:25 |
Hoe zie je op renders dat de trein 'iets lager' is en dan ook voldoende laag is om 'binnen profiel' te zijn? En daarbij, zal wel voldoende aan Europese norm gok ik? | |
James1988 | woensdag 31 mei 2017 @ 18:29 |
M7 is besteld om ook in Nederland en Luxemburg te mogen rijden, dus dan zal de bak daar wel op gemaakt worden lijkt me toch? | |
Peterselieman | woensdag 31 mei 2017 @ 18:30 |
Volgens Wiki is M7 2,83 meter breed en 4,632 meter hoog Ter vergelijking: VIRM is 3,02 meter breed en 4,670 meter hoog en M6 is 2,83 meter breed en 4,775 meter hoog. https://nl.wikipedia.org/wiki/M7_(spoorwegrijtuig) | |
_JdM_ | woensdag 31 mei 2017 @ 18:31 |
Per definitie is het schappen van een stop in een treindienst slechter voor die plaats. Netzoals het extra toevoegen van een stop van een IC op een nog-niet-stop het beter zou maken. Maar niet voor het plaatje in het geheel. Voor andere plaatsen is het slechter (extra stop) of beter (geen extra stop) Die Beneluxtrein is niet interessant in de richting Amsterdam. Er rijden al 4 IC's die niet veel trager zijn, ivm het ontzettend slechte pad van de Benelux(lange stop Den Haag HS EN Rotterdam Centraal) Doordat dat ding rijdt, en geen andere ligging mogelijk is, gaat ie dwars door de brugopening bij Dordrecht heen. Die moet elders heen waardoor sprinters en ICs daar eerder moeten vertrekken (maar niet eerder kunnen aankomen, dus extra reistijd) Daarnaast rijdt hij dwars door een sprinter Dordrecht-Roosendaal heen (dus inhalen dus extra reistijd sprinterreizigers+trage wissels+). Verder zorgt dat ding ervoor dat er geen halfuursIC in de ochtend op de Zeeuwse lijn kan rijden en dat er niet twee keer per uur afgetrapt kan worden op Roosendaal, en dat dan dus op Rotterdam moet gebeuren. Neuh, dat ding over de HSL maakt een hoop ruimte vrij. | |
James1988 | woensdag 31 mei 2017 @ 18:32 |
De breedte is zo ongeveer het maximale in België. Het statisch omgrenzingsprofiel is vergelijkbaar met het Nederlandse, maar het dynamische / kinematische profiel is wat smaller. Er is een kans dat VIRM onderweg een en ander sloopt wanneer je het naar Antwerpen stuurt. | |
Peterselieman | woensdag 31 mei 2017 @ 18:37 |
klopt. In Nederland moest in het begin ook het een en ander aangepast worden voor bredere treinen als SM'90, DM'90 en VIRM, maar het gaat vooral om de hoogte. Was het niet zo dat M6 tegen de perronkap aan zou komen in Roosendaal? | |
James1988 | woensdag 31 mei 2017 @ 18:39 |
Het probleem met M6 zat 'm dacht ik eerder bij de A58. | |
DeaDLocK2K | woensdag 31 mei 2017 @ 18:39 |
Nee, het zijn er gewoon 3. Je kan niet weg tot die trein er is. | |
DeaDLocK2K | woensdag 31 mei 2017 @ 18:44 |
23.172 in- en uitstappers per dag in 2015. Dat rechtvaardigt gewoon geen 7 IC's naar waar dan ook, tenzij het een knooppunt is met zeven richtingen. Ter vergelijking; Deventer heeft maar marginaal minder reizigers maar maar 4 IC's per uur in de spits en 3 erbuiten. Geld kan maar één keer uitgegeven worden. Als Dordrecht zichzelf zo'n wereldstad vindt dat ze zoveel treinen per uur nodig hebben, dan tasten ze zelf maar in de buidel. Niet wenen. | |
Peterselieman | woensdag 31 mei 2017 @ 18:47 |
na even verder zoeken lijkt het te gaan om de uitklapbare trede die voor problemen kan zorgen in Roosendaal. En het is niet mogelijk om voor een station als Roosendaal ervoor te zorgen dat die tredes dan maar niet uitklappen, want buiten gebruik stellen moet handmatig gebeuren. https://www.hgbtf.net/viewtopic.php?p=81797 Probleem 2 is idd die brug Reden 3 is dat M6 niet kan werken met een spanning onder de 2000 Volt gelijkspanning | |
b2py | woensdag 31 mei 2017 @ 19:16 |
Het antwoord is dus ja het kan nee we weten niet of het gaat gebeuren. | |
Dr_Flash | woensdag 31 mei 2017 @ 19:20 |
Bier! Enne, dildi. Onder het harentrekken niet vergeten zomedalek:
| |
_serial_ | woensdag 31 mei 2017 @ 19:34 |
Hier aan toegevoegd, er rijden straks maar 2 rechtstreekse IC's naar Amsterdam, de andere 2 hebben een knip op Leiden met overstap die vaak mis gaat. en maar 1 troost IC naar Breda. | |
b2py | woensdag 31 mei 2017 @ 19:37 |
FNV http://nieuws.ns.nl/ns-geen-ultimatum-maar-overleg/ | |
Peterselieman | woensdag 31 mei 2017 @ 19:40 |
Waarom stap je dan niet over op Schiphol? | |
_serial_ | woensdag 31 mei 2017 @ 19:42 |
Op 1 punt geef ik de FNV wel gelijk, en dat is het (volgens NS) in concessie geven van retailformules, dat is echt zoiets als de kip met gouden eieren slachten. Ik kan mij niet voorstellen dat het de NS evenveel geld oplevert als uitbesteden. De concessiehouder gaat echt niet een formule overnemen en alle winst afdragen. | |
Mr_Klaasje | woensdag 31 mei 2017 @ 19:44 |
Heb je nog iets van de politiek meegekregen? Dijsselbloem wilde er vanaf. | |
_JdM_ | woensdag 31 mei 2017 @ 19:44 |
Al is het maar de vraag waarom Amsterdam zo belangrijk is voor Dordrecht, dan nog heeft Deventer (evenveel reizigers; en dichterbij) alleen maar 2 (spits) of 1 rechtstreekse verbindingen. Die andere twee verbindingen per uur met de bewoonde wereld hebben dat niet. | |
Dr_Flash | woensdag 31 mei 2017 @ 19:46 |
De politiek is kut! #covfefe | |
_serial_ | woensdag 31 mei 2017 @ 19:47 |
Dijsselbloem is PvdA, voorlopig moeten die eigenlijk terug hun mand in met hun zetelverlies. | |
_serial_ | woensdag 31 mei 2017 @ 19:53 |
De overstaptijd is volgens mij hetzelfde. 5 min is regelmatig gewoon net te krap. | |
b2py | woensdag 31 mei 2017 @ 19:53 |
Lees je wel wat er staat? Er gaat niet minder geld naar NS.. | |
_serial_ | woensdag 31 mei 2017 @ 19:57 |
Jazeker, maar ik vind het moeilijk te geloven, een commerciële marktpartij gaat echt niet al zijn winst afdragen aan de NS. | |
DeaDLocK2K | woensdag 31 mei 2017 @ 20:05 |
Als je dom wil schijten kan je beter op de plee gaan zitten. De tering zeg. | |
DeaDLocK2K | woensdag 31 mei 2017 @ 20:06 |
Alleen vijfmiljard reismogelijkheden vanaf Schiphol naar Amsterdam Centraal en -Zuid. | |
Peterselieman | woensdag 31 mei 2017 @ 20:20 |
Voordeel van Schiphol is wel dat ze via hetzelfde spoor binnen moeten komen (en daarna overzijde perron). Vaak zit de IC dus voor de IC Direct uit Rotterdam. Zo niet, dan heb je meer mogelijkheden. Precies. Desnoods pak je de tram (en straks metro) vanaf Amsterdam-Zuid of je neemt de metro vanaf Duivendrecht als je ergens in de stad moet zijn. | |
DeaDLocK2K | woensdag 31 mei 2017 @ 20:31 |
Dat is niet hoe zoiets werkt. Lees maar eens hoe See, Buy, Fly op Schiphol werkt bijvoorbeeld. | |
James1988 | woensdag 31 mei 2017 @ 20:52 |
Een vriend van me vliegt morgenochtend vanaf Brussels Airport, hij blijft een nacht in Mechelen. Ik heb 'm net even afgezet in Noorderkempen. | |
b2py | woensdag 31 mei 2017 @ 20:56 |
Met een toilet waar je orgie voor 30 man in kan houden! Tevens, blauwe vinkjes | |
DeaDLocK2K | woensdag 31 mei 2017 @ 21:00 |
Mensen die caren om blauwe vinkjes | |
b2py | woensdag 31 mei 2017 @ 21:03 |
Ik heb ze niet voor niets gedeactiveerd | |
DeaDLocK2K | woensdag 31 mei 2017 @ 21:08 |
De laatste drie personen die er over geklaagd hebben bij mij heb ik gemeld dat ze vanaf nu contact kunnen zoeken via SMS of niet en ze daarna geblokkeerd. | |
derLudolf | woensdag 31 mei 2017 @ 21:09 |
| |
DeaDLocK2K | woensdag 31 mei 2017 @ 21:11 |
Ja, kom op, wat is dat toch met dat hazengedrag. Zeg gewoon eens waar het op staat mensen. | |
b2py | woensdag 31 mei 2017 @ 21:13 |
"Hij hebbut wel gelez0n maar reaguurt helemaal niet, wat een kutmensch" | |
Dr_Flash | woensdag 31 mei 2017 @ 21:18 |
Hee maar stelletje socialmedianazi's hebben jullie nou nog Rail Away gekeken zoals ik verordonneerd had? | |
James1988 | woensdag 31 mei 2017 @ 21:18 |
Nee, want ik was taxi aan het spelen | |
derLudolf | woensdag 31 mei 2017 @ 21:19 |
Neen, toen liep ik in de Jumbo | |
Maegrim | woensdag 31 mei 2017 @ 21:19 |
ik heb onkruid in de tuin geslacht | |
DeaDLocK2K | woensdag 31 mei 2017 @ 21:21 |
Nee, ik kijk T2 Trainspotting. | |
b2py | woensdag 31 mei 2017 @ 21:21 |
Nee ik heb naar e-sports gekeken | |
dennistd | woensdag 31 mei 2017 @ 21:21 |
Niet minder naar NS, maar er moet wel een extra tussenhandelaar aan verdienen. Oftewel: de prijzen gaan nog verder omhoog... | |
dennistd | woensdag 31 mei 2017 @ 21:22 |
Ik was bus aan het rijden. En dat gaat niet samen... | |
James1988 | woensdag 31 mei 2017 @ 21:23 |
Als de prijzen te hoog worden, blijven de klanten weg. | |
b2py | woensdag 31 mei 2017 @ 21:24 |
Of de marge naar beneden. | |
Dr_Flash | woensdag 31 mei 2017 @ 21:51 |
Nou ik zal nogeens een kijktip geven | |
b2py | woensdag 31 mei 2017 @ 21:52 |
Ik sla die altijd over, live tv kijken | |
JDude | woensdag 31 mei 2017 @ 21:58 |
Nope ik zat Netflix te gluren met Kuukske. | |
DeaDLocK2K | woensdag 31 mei 2017 @ 22:03 |
De kijktips zijn echt superbelangrijk maar mensen kijken dat gewoon niet meer op TV. Niet de generatie die hier meer zit. Belangrijke achtergrondinformatie: https://socialmediaweek.org/blog/2015/04/oregon-trail-generation/ | |
Dr_Flash | woensdag 31 mei 2017 @ 22:05 |
Nou dat blijkt wel ja | |
DeaDLocK2K | woensdag 31 mei 2017 @ 22:06 |
Jonge, met internet kunnen ze het kijken wanneer ze willen. Als ze niet weten dat het teruggekeken kan worden dan weten ze het helemaal niet. Ik hou de TV-gids nog wel in de gaten als ik tijd heb, maar dat doet de generatie van b2py al niet meer. En daarvan zitten er hier echt best wel veel. | |
James1988 | woensdag 31 mei 2017 @ 22:07 |
Dat is wel waar. Als er iets op tv komt wat ik wil zien kijk ik op een moment dat mij uitkomt. Lang leve terugkijken vanuit de gids | |
Salatrel | woensdag 31 mei 2017 @ 22:08 |
hebbie geen wifi bus dan? | |
Dr_Flash | woensdag 31 mei 2017 @ 22:15 |
Nou ik ga nog wel even de phonograaf opzetten hoor. Mooi wasrolletje met Bach of zo. | |
derLudolf | woensdag 31 mei 2017 @ 22:21 |
ok,ik ga railaway kijken. Heb ik vanavond nav je kijktip hier even opgenomen met mijn betamax recorder | |
DeaDLocK2K | woensdag 31 mei 2017 @ 22:21 |
Wat valt daar aan te 'en De wereld verandert en niet iedereen verandert even hard mee joh. Nou en. Het is de diversiteit die het leven zo machtig interessant en zo machtig mooi maakt! Niet meeveranderen is je goed recht. Ontgun alleen anderen de verandering nooit | |
Dr_Flash | woensdag 31 mei 2017 @ 23:29 |
Nou anyway, het was weer leuk iig | |
Dr_Flash | woensdag 31 mei 2017 @ 23:30 |
Ik begreep alleen niet waarom er seinpalen langs een enkelspoor staan waarop de beveiliging met tokens gedaan werd | |
dennistd | woensdag 31 mei 2017 @ 23:47 |
Nope. En al had ik die wel gehad: in tegenstelling tot een machinist moet een buschauffeur wel elke milliseconde voor zich kijken, want voor je het weet schiet er ineens een fietser van de stoep de weg op (zoals vanmiddag, ik kon nog net uitwijken...) | |
dennistd | woensdag 31 mei 2017 @ 23:48 |
Trein Groningen – Stadskanaal nog ver weg En ook al gaat die trein rijden dan rijdt ie nog steeds ver weg | |
James1988 | woensdag 31 mei 2017 @ 23:50 |
De zuidsectie van de HSL ligt plat vanwege inzet van de brandweer, en bij Lage Zwaluwe is de brandweer actief vanwege een TIS 2.2: "een kleine brand in een trein of station." Hmmm... | |
Peterselieman | woensdag 31 mei 2017 @ 23:51 |
Dat traject heb ik al gedaan met de GTW van Arriva | |
dennistd | donderdag 1 juni 2017 @ 00:25 |
ICd ontruimd na een brandlucht: http://www.bndestem.nl/mo(...)bus-verder~a9ab9e8f/ | |
dennistd | donderdag 1 juni 2017 @ 00:26 |
Ik ook, tot Musselkanaal zelfs | |
Peterselieman | donderdag 1 juni 2017 @ 00:31 |
Stadskanaal - Musselkanaal heb ik destijds gedaan met dieselloc + wagons. Terug met de stomert die een kwartiertje later uit Kanoal vertrokken was, maar eerder terug ging. | |
dennistd | donderdag 1 juni 2017 @ 02:45 |
Tot mijn verbazing zag ik dat ik van dat weekend helemaal geen foto's online heb staan, dus met een vertraging van ongeveer +950.000: In het weekend van 1 en 2 augustus 2015 werd in Musselkanaal het boten-evenement Mussailkanaal gehouden. Ter gelegenheid hiervan reed Arriva vanuit Veendam door naar Musselkanaal via de museumlijn van de STAR. Naast de moderne GTW's kwamen ook de historische treinen van de STAR op de baan. Met de tweede en laatste doorgaande trein van de dag reisde ik vanuit Groningen naar Musselkanaal, waar ik na aankomst deze foto maakte van Arriva GTW 230 'Ede Staal'. Zonder stationsnaambordje kan het natuurlijk overal zijn als je lokaal niet bekend bent, dus daarom met wat tegenlicht nogmaals Arriva GTW 230 'Ede Staal' met het bordje erbij. Links is de bij het station gelegen P+R te zien, die alleen in gebruik is op rijdagen van de STAR. Bij het voormalig station Stadskanaal Pekelderweg kon een niet alledaagde treinkruising vastgelegd worden: de STAR 52 8060 op weg met een reizigerstrein van Stadskanaal naar Veendam loopt binnen terwijl Arriva GTW 228 'Jan Uitham' al staat te wachten om zijn rit van Veendam naar Musselkanaal te vervolgen. Naast de stoomtrein van de STAR en de GTW's van Arriva kwam ook voormalig NS- en huidige STAR-diesel 2278 in actie. Na omlopen in Musselkanaal werd de trein aan de kant gezet om een GTW de ruimte te geven aan het perron. Zodra deze het station verlaten had trok de 2278 zijn trein weer langs het perron, iets dat met de nodige dieselwalmen gepaard gaat. Ook stoomloc 52 8060 mocht een ritje naar Musselkanaal maken. Bij terugkomst in Stadskanaal kon de trein vastgelegd worden op de brug over de Drouwenermond. | |
derLudolf | donderdag 1 juni 2017 @ 07:24 |
Mooie foto's Dennis! Moet ook maar eens gaan kijken als de Star rijdt. | |
derLudolf | donderdag 1 juni 2017 @ 07:29 |
Ik heb de kop al eerder gelezen, ni ook het artikel. De Star moet toch juist niet willen dat Arriva naar Staka gaat rijden, dan zijn ze hun spoor kwijt. | |
Maegrim | donderdag 1 juni 2017 @ 07:49 |
Net even de stopwatch ernaast gehouden, het kost me 3 minuut 45 om een ICd stam te keren | |
Goverman | donderdag 1 juni 2017 @ 08:42 |
Hoe en waar kun je zo'n stoomlocomotief eigenlijk? Omlopen met wissels kan ik me voorstellen, maar hoe gaat de voorzijde van de locomotief weer in de rijrichting staan na aankomst? Verder, mooie foto's! | |
Dr_Flash | donderdag 1 juni 2017 @ 08:42 |
Draaischijf, lus, driehoek | |
Peterselieman | donderdag 1 juni 2017 @ 08:54 |
Vaak niet. Dan rijden ze terug met de tender voor. | |
Goverman | donderdag 1 juni 2017 @ 09:13 |
Ja, dat niveau snap ik. Maar welke van die assets is beschikbaar in Musselkanaal? En andere emplacementen? Heel veel behoefte aan dergelijke infra is er immers niet meer met materieel dat aan beide zijden een stuurinrichting heeft... En verder, hoe moet ik het fenomeen Tender zien? Ik denk bij tender aan aanbestedingen, maar dat zal het hier niet zijn denk ik | |
b2py | donderdag 1 juni 2017 @ 09:13 |
Wist u dit?Via [ Bericht 4% gewijzigd door b2py op 01-06-2017 09:25:18 ] | |
b2py | donderdag 1 juni 2017 @ 09:14 |
Dat wagentje met die kolen | |
MTL | donderdag 1 juni 2017 @ 09:18 |
Ik zal straks eens timen | |
Dr_Flash | donderdag 1 juni 2017 @ 09:29 |
Dat dus | |
ReisT | donderdag 1 juni 2017 @ 09:44 |
Op museumlijnen worden de locs niet gedraaid. Dat is toch niet nodig, met die lage snelheden. Voor lange ritten op de hoofdlijn moet de loc natuurlijk wel goed staan, dan gaan ze meestal driehoeken. | |
Peterselieman | donderdag 1 juni 2017 @ 09:47 |
Toch apart dat de NS geweigerd heeft | |
Dr_Flash | donderdag 1 juni 2017 @ 10:09 |
Nou nee. Het bekende totale gebrek aan ambitie. | |
Goverman | donderdag 1 juni 2017 @ 10:36 |
Ik ken deze brief zo niet. Hij is al vrij oud trouwens. Ik kan me wel voorstellen dat NS niet gelijk toehapt. Immers, een Vmax van 160 km/u betekent niet dat je dat overal kunt rijden. En ook niet dat je er in dienstregelingen veel voordeel uithaalt. Wel weet je zeker dat je naast de subsidie zelf ook moet investeren. En dat het rendement daarvan niet echt zeker hoeft te zijn. Dus kan ik me voorstellen dat NS andere investeringskeuzes maakt... | |
b2py | donderdag 1 juni 2017 @ 10:41 |
Je kan je afvragen hoe laag het rendement is als je 75% van de kosten via een subsidie in je schoot gegooid krijgt. En daarbij hadden we nu op vier trajecten 160 kunnen rijden en daarmee wellicht een betere dienstregeling kunnen hebben? | |
Dr_Flash | donderdag 1 juni 2017 @ 10:59 |
Maar oh nee, dan moeten we iets doen wat we nog nooit gedaan hebben, en dat is eng!! | |
DeaDLocK2K | donderdag 1 juni 2017 @ 11:11 |
4? - Lelystad - Zwolle - Amsterdam/Schiphol - Utrecht (er stonden bij de oplevering van de Bijlmerbogen bordjes 16 bij de toeritten) - Rijswijk - Leiden - Eindhoven - Boxtel - Eindhoven - Deurne (- Venlo) Met wat kleine aanpassingen waren Zwolle - Amersfoort, Arnhem - Utrecht en Utrecht - Den Bosch ook mogelijk geweest. | |
b2py | donderdag 1 juni 2017 @ 11:14 |
In de brief staan specifiek 4 trajecten genoemd - Weesp - Lelystad - Boxtel - Eindhoven - Den Haag - Schiphol - Amsterdam - Utrecht Dat er meer kunnen kan altijd Het meest interessante is wellicht dat in de tijd van die brief de 'geen 160 langs perron' policy nog niet van kracht was. Als je dit had doorgezet had je wellicht de verschuiving naar 'geen 160 langs perron' kunnen voorkomen. Dat zie je ook in Kampen-Zuid waar geen aparte doorgaande sporen zijn terwijl je er wel 160 mag. | |
Dr_Flash | donderdag 1 juni 2017 @ 11:19 |
Ja gewoon die knik bij Harderwijk eruit snijden bedoel je | |
James1988 | donderdag 1 juni 2017 @ 11:20 |
Misschien heeft NS niet gehapt omdat ze hadden becijferd dat dit een hogere energierekening oplevert? | |
Dr_Flash | donderdag 1 juni 2017 @ 11:24 |
Zou inderdaad wel interessant zijn om te weten waarom ze daar niet op in gingen ja Kan moeilijk anders dan een zwaktebod geweest zijn IMO. | |
ReisT | donderdag 1 juni 2017 @ 11:27 |
Die eerste is nu Weesp-Zwolle geworden maar dan zijn het er nog steeds 4. Waarom zou je nu ineens geen 160 langs een perron mogen? Ik weet niet beter dan 'geen 200 langs perron' | |
b2py | donderdag 1 juni 2017 @ 11:36 |
Ik heb me vergist idd, moet 200 zijn, bij het zoeken daarnaar kwam ik wel dit tegen: Doorrijden langs perron Langs sporen die geschikt zijn voor een passeersnelheid hoger dan 160km/u mogen geen nieuwe perrons worden aangelegd. Onder voorwaarden mag er met meer dan 140km/u lang perrons worden gereden: 80cm brede markering langs de perronrand voldoende resterende perronruimte visuele aankondiging van elke (snelle) trein auditieve aankondiging van elke (snelle) trein Voor de exacte details omtrent doorrijden langs het perron zie ontwerpvoorschrift OVS00067. | |
Dr_Flash | donderdag 1 juni 2017 @ 11:37 |
En over welk land gaat dit? B en D hebben dit allang namelijk, NL nog lang niet. | |
b2py | donderdag 1 juni 2017 @ 11:41 |
Dit land | |
Mr_Klaasje | donderdag 1 juni 2017 @ 11:48 |
Ik vraag mij dus af voor hoeverre dat ook daadwerkelijk 75% van de kosten is. Als het is uitgerekend op basis van één type trein aanpassen die dan op die trajecten zou moeten rijden dan zou dat ofwel minder flexibiliteit opleveren of betekenen dat ook de andere typen mee moeten. Als al het VIRM op basis van deze prijs zou zijn omgebouwd was dat ongeveer 2 ton per trein geweest terwijl in de wandelgangen een prijs voor een ATB-NG-kast van 4 ton wordt geroepen. Dan heb je ICM nog niet eens meegerekend. | |
Mr_Klaasje | donderdag 1 juni 2017 @ 11:49 |
Dat is er wel eentje waar je 3-4 minuten kan winnen. | |
b2py | donderdag 1 juni 2017 @ 11:54 |
Je zou 246 treinen kunnen doen bij 2 ton per kast, is dat niet ICM+VIRM? | |
dennistd | donderdag 1 juni 2017 @ 11:59 |
Een draaischijf, maar die heeft niet elke museumclub (alleen de VSM en de MBS (met een eigen lijn) en de SSN (met alleen een depot in Rotterdam) hebben een draaischijf volgens mij). Bij de rit van de SSN van Gouda naar Goes is er vanaf Rotterdam Noord Goederen (SSN depot) naar Gouda met tender voor gereden. Na het omlopen in Gouda (Goverwelle) reed de loc met de ketel voor naar Goes. In Zeeland is geen draaischijf, en ook geen mogelijkheid tot driehoeken. Daarom is bij de terugreis tender voor vertrokken naar Breda, waar na het omlopen de ketel weer voor stond richting Gouda. De VSM heeft afgelopen zaterdag met tender voor van Apeldoorn naar Bentheim gereden, ketel voor van Bentheim naar Amsterdam. In Amsterdam is gedriehoekt via Westhaven - Houtrakpolder - Centraal - Westhaven, waardoor de terugrit ook weer met de ketel voor kon rijden. De losse locs zijn vervolgens vanuit Bentheim weer tender voor naar Apeldoorn gereden. Dank je | |
DeaDLocK2K | donderdag 1 juni 2017 @ 12:10 |
Extra spoorlijntje om de bebouwde kom heen is misschien op termijn zelfs wel nodig. De IC naar Schothorst kan dan doorgetrokken worden, ik zie dat qua rezigersaantallen in de spits nog wel nodig zijn op redelijk korte termijn. | |
dennistd | donderdag 1 juni 2017 @ 12:16 |
Een verdachte rugtas op Enschede de Eschmarke Ik denk dat de wachtende reizigers aan een ramp ontsnapt zijn. Of nou ja, de theoretisch wachtende reizigers dan, want niemand gebruikt dat station | |
Doc__Zenith | donderdag 1 juni 2017 @ 12:40 |
Een traject als Boxtel - Eindhoven op 160? Dat kan uitgerekend worden, immers is dit traject vanaf station Boxtel tot Vredeoord (vlak voor station Strijp) 17 kilometer. Zelfs al zou je dit traject geheel exact tegen 140 (437 seconden) op 160 (383 seconden) aftikken, dan is je winst minder dan een minuut. Neem de acceleratie onder 1500V mee, plus dat je vanuit Tilburg en Vught volgens mij met 130 aan komt rijden, dan is het niet meer dan een 'inhaalsnelheid'. Voor de rest wordt er veel en lang gestopt op de genoemde trajecten en zijn de rijpaden nu al uitgebogen. Zie ook de Hanzelijn: daar win je dan wat, maar vervolgens sta je tig minuten op Zwolle stil? | |
b2py | donderdag 1 juni 2017 @ 12:42 |
Vol. |