Dat wagentje met die kolenquote:Op donderdag 1 juni 2017 09:13 schreef Goverman het volgende:
[..]
Ja, dat niveau snap ik. Maar welke van die assets is beschikbaar in Musselkanaal? En andere emplacementen? Heel veel behoefte aan dergelijke infra is er immers niet meer met materieel dat aan beide zijden een stuurinrichting heeft...
En verder, hoe moet ik het fenomeen Tender zien? Ik denk bij tender aan aanbestedingen, maar dat zal het hier niet zijn denk ik
Ik zal straks eens timenquote:Op donderdag 1 juni 2017 07:49 schreef Maegrim het volgende:
Net even de stopwatch ernaast gehouden, het kost me 3 minuut 45 om een ICd stam te keren
Op museumlijnen worden de locs niet gedraaid. Dat is toch niet nodig, met die lage snelheden.quote:Op donderdag 1 juni 2017 09:13 schreef Goverman het volgende:
[..]
Ja, dat niveau snap ik. Maar welke van die assets is beschikbaar in Musselkanaal? En andere emplacementen? Heel veel behoefte aan dergelijke infra is er immers niet meer met materieel dat aan beide zijden een stuurinrichting heeft...
Nou nee. Het bekende totale gebrek aan ambitie.quote:Op donderdag 1 juni 2017 09:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Toch apart dat de NS geweigerd heeft
4?quote:Op donderdag 1 juni 2017 10:41 schreef b2py het volgende:
Je kan je afvragen hoe laag het rendement is als je 75% van de kosten via een subsidie in je schoot gegooid krijgt. En daarbij hadden we nu op vier trajecten 160 kunnen rijden en daarmee wellicht een betere dienstregeling kunnen hebben?
Ja gewoon die knik bij Harderwijk eruit snijden bedoel jequote:Op donderdag 1 juni 2017 11:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Met wat kleine aanpassingen waren Zwolle - Amersfoort, [..] ook mogelijk geweest.
Zou inderdaad wel interessant zijn om te weten waarom ze daar niet op in gingen jaquote:Op donderdag 1 juni 2017 11:20 schreef James1988 het volgende:
Misschien heeft NS niet gehapt omdat ze hadden becijferd dat dit een hogere energierekening oplevert?
Die eerste is nu Weesp-Zwolle geworden maar dan zijn het er nog steeds 4.quote:Op donderdag 1 juni 2017 11:14 schreef b2py het volgende:
In de brief staan specifiek 4 trajecten genoemd
- Weesp - Lelystad
- Boxtel - Eindhoven
- Den Haag - Schiphol
- Amsterdam - Utrecht
Dat er meer kunnen kan altijd
Waarom zou je nu ineens geen 160 langs een perron mogen? Ik weet niet beter dan 'geen 200 langs perron'quote:Het meest interessante is wellicht dat in de tijd van die brief de 'geen 160 langs perron' policy nog niet van kracht was. Als je dit had doorgezet had je wellicht de verschuiving naar 'geen 160 langs perron' kunnen voorkomen. Dat zie je ook in Kampen-Zuid waar geen aparte doorgaande sporen zijn terwijl je er wel 160 mag.
En over welk land gaat dit?quote:Op donderdag 1 juni 2017 11:36 schreef b2py het volgende:
visuele aankondiging van elke (snelle) trein
auditieve aankondiging van elke (snelle) trein
Ik vraag mij dus af voor hoeverre dat ook daadwerkelijk 75% van de kosten is. Als het is uitgerekend op basis van één type trein aanpassen die dan op die trajecten zou moeten rijden dan zou dat ofwel minder flexibiliteit opleveren of betekenen dat ook de andere typen mee moeten. Als al het VIRM op basis van deze prijs zou zijn omgebouwd was dat ongeveer 2 ton per trein geweest terwijl in de wandelgangen een prijs voor een ATB-NG-kast van 4 ton wordt geroepen. Dan heb je ICM nog niet eens meegerekend.quote:Op donderdag 1 juni 2017 10:41 schreef b2py het volgende:
Je kan je afvragen hoe laag het rendement is als je 75% van de kosten via een subsidie in je schoot gegooid krijgt. En daarbij hadden we nu op vier trajecten 160 kunnen rijden en daarmee wellicht een betere dienstregeling kunnen hebben?
Dat is er wel eentje waar je 3-4 minuten kan winnen.quote:Op donderdag 1 juni 2017 11:27 schreef ReisT het volgende:
[..]
Die eerste is nu Weesp-Zwolle geworden maar dan zijn het er nog steeds 4.
Je zou 246 treinen kunnen doen bij 2 ton per kast, is dat niet ICM+VIRM?quote:Op donderdag 1 juni 2017 11:48 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik vraag mij dus af voor hoeverre dat ook daadwerkelijk 75% van de kosten is. Als het is uitgerekend op basis van één type trein aanpassen die dan op die trajecten zou moeten rijden dan zou dat ofwel minder flexibiliteit opleveren of betekenen dat ook de andere typen mee moeten. Als al het VIRM op basis van deze prijs zou zijn omgebouwd was dat ongeveer 2 ton per trein geweest terwijl in de wandelgangen een prijs voor een ATB-NG-kast van 4 ton wordt geroepen. Dan heb je ICM nog niet eens meegerekend.
Een draaischijf, maar die heeft niet elke museumclub (alleen de VSM en de MBS (met een eigen lijn) en de SSN (met alleen een depot in Rotterdam) hebben een draaischijf volgens mij).quote:Op donderdag 1 juni 2017 08:42 schreef Goverman het volgende:
Hoe en waar kun je zo'n stoomlocomotief eigenlijk? Omlopen met wissels kan ik me voorstellen, maar hoe gaat de voorzijde van de locomotief weer in de rijrichting staan na aankomst?
Dank jequote:Verder, mooie foto's!
Extra spoorlijntje om de bebouwde kom heen is misschien op termijn zelfs wel nodig. De IC naar Schothorst kan dan doorgetrokken worden, ik zie dat qua rezigersaantallen in de spits nog wel nodig zijn op redelijk korte termijn.quote:Op donderdag 1 juni 2017 11:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja gewoon die knik bij Harderwijk eruit snijden bedoel je
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |