abonnement Unibet Coolblue
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 31 mei 2017 @ 22:05:03 #251
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171361428
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 22:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De kijktips zijn echt superbelangrijk
:D Nou dat blijkt wel ja :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_171361468
quote:
10s.gif Op woensdag 31 mei 2017 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

:D Nou dat blijkt wel ja :{w
Jonge, met internet kunnen ze het kijken wanneer ze willen. Als ze niet weten dat het teruggekeken kan worden dan weten ze het helemaal niet. Ik hou de TV-gids nog wel in de gaten als ik tijd heb, maar dat doet de generatie van b2py al niet meer. En daarvan zitten er hier echt best wel veel.
Bier.
  woensdag 31 mei 2017 @ 22:07:47 #253
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171361536
Dat is wel waar. Als er iets op tv komt wat ik wil zien kijk ik op een moment dat mij uitkomt. Lang leve terugkijken vanuit de gids :)
pi_171361546
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 21:22 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik was bus aan het rijden. En dat gaat niet samen...
hebbie geen wifi bus dan?
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 31 mei 2017 @ 22:15:32 #255
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171361764
Nou ik ga nog wel even de phonograaf opzetten hoor. Mooi wasrolletje met Bach of zo. :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 31 mei 2017 @ 22:21:08 #256
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171361939
quote:
8s.gif Op woensdag 31 mei 2017 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ik ga nog wel even de phonograaf opzetten hoor. Mooi wasrolletje met Bach of zo. :(
ok,ik ga railaway kijken. Heb ik vanavond nav je kijktip hier even opgenomen met mijn betamax recorder
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_171361944
quote:
8s.gif Op woensdag 31 mei 2017 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ik ga nog wel even de phonograaf opzetten hoor. Mooi wasrolletje met Bach of zo. :(
Wat valt daar aan te :( 'en :D De wereld verandert en niet iedereen verandert even hard mee joh. Nou en. Het is de diversiteit die het leven zo machtig interessant en zo machtig mooi maakt! Niet meeveranderen is je goed recht. Ontgun alleen anderen de verandering nooit :)
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 31 mei 2017 @ 23:29:49 #258
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171363893
Nou anyway, het was weer leuk iig :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 31 mei 2017 @ 23:30:30 #259
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171363918
Ik begreep alleen niet waarom er seinpalen langs een enkelspoor staan waarop de beveiliging met tokens gedaan werd :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport woensdag 31 mei 2017 @ 23:47:40 #260
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171364426
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 22:08 schreef Salatrel het volgende:

[..]

hebbie geen wifi bus dan?
Nope. En al had ik die wel gehad: in tegenstelling tot een machinist moet een buschauffeur wel elke milliseconde voor zich kijken, want voor je het weet schiet er ineens een fietser van de stoep de weg op (zoals vanmiddag, ik kon nog net uitwijken...)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport woensdag 31 mei 2017 @ 23:48:32 #261
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171364452
Trein Groningen – Stadskanaal nog ver weg

En ook al gaat die trein rijden dan rijdt ie nog steeds ver weg :7
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 31 mei 2017 @ 23:50:48 #262
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171364505
De zuidsectie van de HSL ligt plat vanwege inzet van de brandweer, en bij Lage Zwaluwe is de brandweer actief vanwege een TIS 2.2: "een kleine brand in een trein of station."

Hmmm...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 31 mei 2017 @ 23:51:21 #263
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171364525
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 23:48 schreef dennistd het volgende:
Trein Groningen – Stadskanaal nog ver weg

En ook al gaat die trein rijden dan rijdt ie nog steeds ver weg :7
Dat traject heb ik al gedaan met de GTW van Arriva :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport donderdag 1 juni 2017 @ 00:25:36 #264
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171365229
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 23:50 schreef James1988 het volgende:
De zuidsectie van de HSL ligt plat vanwege inzet van de brandweer, en bij Lage Zwaluwe is de brandweer actief vanwege een TIS 2.2: "een kleine brand in een trein of station."

Hmmm...
ICd ontruimd na een brandlucht: http://www.bndestem.nl/mo(...)bus-verder~a9ab9e8f/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport donderdag 1 juni 2017 @ 00:26:03 #265
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171365237
quote:
10s.gif Op woensdag 31 mei 2017 23:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat traject heb ik al gedaan met de GTW van Arriva :P
Ik ook, tot Musselkanaal zelfs ;)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 juni 2017 @ 00:31:40 #266
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171365359
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 00:26 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik ook, tot Musselkanaal zelfs ;)
Stadskanaal - Musselkanaal heb ik destijds gedaan met dieselloc + wagons. Terug met de stomert die een kwartiertje later uit Kanoal vertrokken was, maar eerder terug ging.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport donderdag 1 juni 2017 @ 02:45:35 #267
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171366596
Tot mijn verbazing zag ik dat ik van dat weekend helemaal geen foto's online heb staan, dus met een vertraging van ongeveer +950.000:

In het weekend van 1 en 2 augustus 2015 werd in Musselkanaal het boten-evenement Mussailkanaal gehouden. Ter gelegenheid hiervan reed Arriva vanuit Veendam door naar Musselkanaal via de museumlijn van de STAR. Naast de moderne GTW's kwamen ook de historische treinen van de STAR op de baan.

Met de tweede en laatste doorgaande trein van de dag reisde ik vanuit Groningen naar Musselkanaal, waar ik na aankomst deze foto maakte van Arriva GTW 230 'Ede Staal'.

Zonder stationsnaambordje kan het natuurlijk overal zijn als je lokaal niet bekend bent, dus daarom met wat tegenlicht nogmaals Arriva GTW 230 'Ede Staal' met het bordje erbij. Links is de bij het station gelegen P+R te zien, die alleen in gebruik is op rijdagen van de STAR.

Bij het voormalig station Stadskanaal Pekelderweg kon een niet alledaagde treinkruising vastgelegd worden: de STAR 52 8060 op weg met een reizigerstrein van Stadskanaal naar Veendam loopt binnen terwijl Arriva GTW 228 'Jan Uitham' al staat te wachten om zijn rit van Veendam naar Musselkanaal te vervolgen.

Naast de stoomtrein van de STAR en de GTW's van Arriva kwam ook voormalig NS- en huidige STAR-diesel 2278 in actie. Na omlopen in Musselkanaal werd de trein aan de kant gezet om een GTW de ruimte te geven aan het perron. Zodra deze het station verlaten had trok de 2278 zijn trein weer langs het perron, iets dat met de nodige dieselwalmen gepaard gaat.

Ook stoomloc 52 8060 mocht een ritje naar Musselkanaal maken. Bij terugkomst in Stadskanaal kon de trein vastgelegd worden op de brug over de Drouwenermond.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator donderdag 1 juni 2017 @ 07:24:46 #268
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171367656
Mooie foto's Dennis! Moet ook maar eens gaan kijken als de Star rijdt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator donderdag 1 juni 2017 @ 07:29:30 #269
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171367670
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 23:48 schreef dennistd het volgende:
Trein Groningen – Stadskanaal nog ver weg

En ook al gaat die trein rijden dan rijdt ie nog steeds ver weg :7
Ik heb de kop al eerder gelezen, ni ook het artikel. De Star moet toch juist niet willen dat Arriva naar Staka gaat rijden, dan zijn ze hun spoor kwijt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_171367765
Net even de stopwatch ernaast gehouden, het kost me 3 minuut 45 om een ICd stam te keren
  donderdag 1 juni 2017 @ 08:42:10 #271
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_171368225
Hoe en waar kun je zo'n stoomlocomotief eigenlijk? Omlopen met wissels kan ik me voorstellen, maar hoe gaat de voorzijde van de locomotief weer in de rijrichting staan na aankomst?

Verder, mooie foto's!
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 1 juni 2017 @ 08:42:55 #272
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171368235
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 08:42 schreef Goverman het volgende:
Hoe en waar kun je zo'n stoomlocomotief eigenlijk? Omlopen met wissels kan ik me voorstellen, maar hoe gaat de voorzijde van de locomotief weer in de rijrichting staan na aankomst?

Verder, mooie foto's!
Draaischijf, lus, driehoek :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 juni 2017 @ 08:54:47 #273
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171368336
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 08:42 schreef Goverman het volgende:
Hoe en waar kun je zo'n stoomlocomotief eigenlijk? Omlopen met wissels kan ik me voorstellen, maar hoe gaat de voorzijde van de locomotief weer in de rijrichting staan na aankomst?

Verder, mooie foto's!
Vaak niet. Dan rijden ze terug met de tender voor.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 1 juni 2017 @ 09:13:32 #274
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_171368557
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 08:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Draaischijf, lus, driehoek :)
Ja, dat niveau snap ik. Maar welke van die assets is beschikbaar in Musselkanaal? En andere emplacementen? Heel veel behoefte aan dergelijke infra is er immers niet meer met materieel dat aan beide zijden een stuurinrichting heeft...

En verder, hoe moet ik het fenomeen Tender zien? Ik denk bij tender aan aanbestedingen, maar dat zal het hier niet zijn denk ik :)
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_171368564
Wist u dit?

quote:
Snelheidsverhoging naar 160 km/u

Subsidie-aanbod aan NS

Ik vind het belangrijk dat mogelijkheden om tegen aanvaardbare kosten de reistijden voor de treinreizigers te verbeteren ook daadwerkelijk benut worden, mits dat uiteraard maatschappelijk zinvol is. Snelheidsverhoging naar 160 km/u op het bestaande spoorwegnet kan één van die mogelijkheden zijn. Zoals aangegeven op 22 december 20086 kunnen hiervoor, naast ERTMS, de volgende systemen toegepast worden: ĢATB code groenģ en ĢATBL-NLģ, inclusief de variant hierop die gebruik maakt van ERTMS-componenten: ĢEURO ATBM+ģ. Elk daarvan vereist aanpassingen in de infrastructuur en in het materieel. Om NS tegemoet te komen heb ik haar het aanbod gedaan om de hiervoor benodigde materieelombouw te subsidiëren met een eenmalige bijdrage van maximaal 50 procent met een absoluut maximum van ¤ 25 miljoen. Op 16 maart 20098 heeft NS mij geīnformeerd geen gebruik te willen maken van mijn aanbod. Ik heb geprobeerd NS toch zover te krijgen dat zij hiervan gebruik wil maken. Daarom heb ik mijn subsidie-aanbod op 3 april 2009 verhoogd naar een eenmalige bijdrage van maximaal 75 procent met een absoluut maximum van ¤ 37,5 miljoen. Op 15 april 2009 heeft NS mij wederom geīnformeerd hiervan geen gebruik te willen maken.
Via

[ Bericht 4% gewijzigd door b2py op 01-06-2017 09:25:18 ]
pi_171368566
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2017 09:13 schreef Goverman het volgende:

[..]

Ja, dat niveau snap ik. Maar welke van die assets is beschikbaar in Musselkanaal? En andere emplacementen? Heel veel behoefte aan dergelijke infra is er immers niet meer met materieel dat aan beide zijden een stuurinrichting heeft...

En verder, hoe moet ik het fenomeen Tender zien? Ik denk bij tender aan aanbestedingen, maar dat zal het hier niet zijn denk ik :)
Dat wagentje met die kolen :P
pi_171368635
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 07:49 schreef Maegrim het volgende:
Net even de stopwatch ernaast gehouden, het kost me 3 minuut 45 om een ICd stam te keren
Ik zal straks eens timen :P
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 1 juni 2017 @ 09:29:48 #278
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171368798
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 09:14 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat wagentje met die kolen :P
Dat dus :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 1 juni 2017 @ 09:44:28 #279
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_171369039
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2017 09:13 schreef Goverman het volgende:

[..]

Ja, dat niveau snap ik. Maar welke van die assets is beschikbaar in Musselkanaal? En andere emplacementen? Heel veel behoefte aan dergelijke infra is er immers niet meer met materieel dat aan beide zijden een stuurinrichting heeft...
Op museumlijnen worden de locs niet gedraaid. Dat is toch niet nodig, met die lage snelheden.

Voor lange ritten op de hoofdlijn moet de loc natuurlijk wel goed staan, dan gaan ze meestal driehoeken.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 juni 2017 @ 09:47:12 #280
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171369078
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 09:13 schreef b2py het volgende:
Wist u dit?

[..]

Via
Toch apart dat de NS geweigerd heeft
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 1 juni 2017 @ 10:09:07 #281
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171369513
quote:
11s.gif Op donderdag 1 juni 2017 09:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Toch apart dat de NS geweigerd heeft
Nou nee. Het bekende totale gebrek aan ambitie.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 1 juni 2017 @ 10:36:47 #282
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_171369979
Ik ken deze brief zo niet. Hij is al vrij oud trouwens. Ik kan me wel voorstellen dat NS niet gelijk toehapt. Immers, een Vmax van 160 km/u betekent niet dat je dat overal kunt rijden. En ook niet dat je er in dienstregelingen veel voordeel uithaalt. Wel weet je zeker dat je naast de subsidie zelf ook moet investeren. En dat het rendement daarvan niet echt zeker hoeft te zijn. Dus kan ik me voorstellen dat NS andere investeringskeuzes maakt...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_171370068
Je kan je afvragen hoe laag het rendement is als je 75% van de kosten via een subsidie in je schoot gegooid krijgt. En daarbij hadden we nu op vier trajecten 160 kunnen rijden en daarmee wellicht een betere dienstregeling kunnen hebben?
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 1 juni 2017 @ 10:59:41 #284
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171370459
Maar oh nee, dan moeten we iets doen wat we nog nooit gedaan hebben, en dat is eng!! ;(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_171370712
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 10:41 schreef b2py het volgende:
Je kan je afvragen hoe laag het rendement is als je 75% van de kosten via een subsidie in je schoot gegooid krijgt. En daarbij hadden we nu op vier trajecten 160 kunnen rijden en daarmee wellicht een betere dienstregeling kunnen hebben?
4?
- Lelystad - Zwolle
- Amsterdam/Schiphol - Utrecht (er stonden bij de oplevering van de Bijlmerbogen bordjes 16 bij de toeritten)
- Rijswijk - Leiden
- Eindhoven - Boxtel
- Eindhoven - Deurne (- Venlo)

Met wat kleine aanpassingen waren Zwolle - Amersfoort, Arnhem - Utrecht en Utrecht - Den Bosch ook mogelijk geweest.
Bier.
pi_171370780
In de brief staan specifiek 4 trajecten genoemd :P
- Weesp - Lelystad
- Boxtel - Eindhoven
- Den Haag - Schiphol
- Amsterdam - Utrecht

Dat er meer kunnen kan altijd

Het meest interessante is wellicht dat in de tijd van die brief de 'geen 160 langs perron' policy nog niet van kracht was. Als je dit had doorgezet had je wellicht de verschuiving naar 'geen 160 langs perron' kunnen voorkomen. Dat zie je ook in Kampen-Zuid waar geen aparte doorgaande sporen zijn terwijl je er wel 160 mag.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 1 juni 2017 @ 11:19:38 #287
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171370877
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 11:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Met wat kleine aanpassingen waren Zwolle - Amersfoort, [..] ook mogelijk geweest.
Ja gewoon die knik bij Harderwijk eruit snijden bedoel je :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 1 juni 2017 @ 11:20:15 #288
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171370895
Misschien heeft NS niet gehapt omdat ze hadden becijferd dat dit een hogere energierekening oplevert?
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 1 juni 2017 @ 11:24:07 #289
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171370991
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2017 11:20 schreef James1988 het volgende:
Misschien heeft NS niet gehapt omdat ze hadden becijferd dat dit een hogere energierekening oplevert?
Zou inderdaad wel interessant zijn om te weten waarom ze daar niet op in gingen ja :{ Kan moeilijk anders dan een zwaktebod geweest zijn IMO.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 1 juni 2017 @ 11:27:51 #290
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_171371061
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 11:14 schreef b2py het volgende:
In de brief staan specifiek 4 trajecten genoemd :P
- Weesp - Lelystad
- Boxtel - Eindhoven
- Den Haag - Schiphol
- Amsterdam - Utrecht

Dat er meer kunnen kan altijd
Die eerste is nu Weesp-Zwolle geworden maar dan zijn het er nog steeds 4.

quote:
Het meest interessante is wellicht dat in de tijd van die brief de 'geen 160 langs perron' policy nog niet van kracht was. Als je dit had doorgezet had je wellicht de verschuiving naar 'geen 160 langs perron' kunnen voorkomen. Dat zie je ook in Kampen-Zuid waar geen aparte doorgaande sporen zijn terwijl je er wel 160 mag.
Waarom zou je nu ineens geen 160 langs een perron mogen? Ik weet niet beter dan 'geen 200 langs perron'
pi_171371250
Ik heb me vergist idd, moet 200 zijn, bij het zoeken daarnaar kwam ik wel dit tegen:

Doorrijden langs perron
Langs sporen die geschikt zijn voor een passeersnelheid hoger dan 160km/u mogen geen
nieuwe perrons worden aangelegd.
Onder voorwaarden mag er met meer dan 140km/u lang perrons worden gereden:
 80cm brede markering langs de perronrand
 voldoende resterende perronruimte
 visuele aankondiging van elke (snelle) trein
 auditieve aankondiging van elke (snelle) trein
Voor de exacte details omtrent doorrijden langs het perron zie ontwerpvoorschrift OVS00067.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 1 juni 2017 @ 11:37:51 #292
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171371282
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 11:36 schreef b2py het volgende:
visuele aankondiging van elke (snelle) trein
 auditieve aankondiging van elke (snelle) trein
En over welk land gaat dit? :+

B en D hebben dit allang namelijk, NL nog lang niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_171371335
Dit land :P
  donderdag 1 juni 2017 @ 11:48:47 #294
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_171371471
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 10:41 schreef b2py het volgende:
Je kan je afvragen hoe laag het rendement is als je 75% van de kosten via een subsidie in je schoot gegooid krijgt. En daarbij hadden we nu op vier trajecten 160 kunnen rijden en daarmee wellicht een betere dienstregeling kunnen hebben?
Ik vraag mij dus af voor hoeverre dat ook daadwerkelijk 75% van de kosten is. Als het is uitgerekend op basis van één type trein aanpassen die dan op die trajecten zou moeten rijden dan zou dat ofwel minder flexibiliteit opleveren of betekenen dat ook de andere typen mee moeten. Als al het VIRM op basis van deze prijs zou zijn omgebouwd was dat ongeveer 2 ton per trein geweest terwijl in de wandelgangen een prijs voor een ATB-NG-kast van 4 ton wordt geroepen. Dan heb je ICM nog niet eens meegerekend.
  donderdag 1 juni 2017 @ 11:49:37 #295
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_171371486
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 11:27 schreef ReisT het volgende:

[..]

Die eerste is nu Weesp-Zwolle geworden maar dan zijn het er nog steeds 4.
Dat is er wel eentje waar je 3-4 minuten kan winnen.
pi_171371568
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 11:48 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ik vraag mij dus af voor hoeverre dat ook daadwerkelijk 75% van de kosten is. Als het is uitgerekend op basis van één type trein aanpassen die dan op die trajecten zou moeten rijden dan zou dat ofwel minder flexibiliteit opleveren of betekenen dat ook de andere typen mee moeten. Als al het VIRM op basis van deze prijs zou zijn omgebouwd was dat ongeveer 2 ton per trein geweest terwijl in de wandelgangen een prijs voor een ATB-NG-kast van 4 ton wordt geroepen. Dan heb je ICM nog niet eens meegerekend.
Je zou 246 treinen kunnen doen bij 2 ton per kast, is dat niet ICM+VIRM?
  Redactie Sport donderdag 1 juni 2017 @ 11:59:51 #297
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171371668
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 08:42 schreef Goverman het volgende:
Hoe en waar kun je zo'n stoomlocomotief eigenlijk? Omlopen met wissels kan ik me voorstellen, maar hoe gaat de voorzijde van de locomotief weer in de rijrichting staan na aankomst?
Een draaischijf, maar die heeft niet elke museumclub (alleen de VSM en de MBS (met een eigen lijn) en de SSN (met alleen een depot in Rotterdam) hebben een draaischijf volgens mij).

Bij de rit van de SSN van Gouda naar Goes is er vanaf Rotterdam Noord Goederen (SSN depot) naar Gouda met tender voor gereden. Na het omlopen in Gouda (Goverwelle) reed de loc met de ketel voor naar Goes. In Zeeland is geen draaischijf, en ook geen mogelijkheid tot driehoeken. Daarom is bij de terugreis tender voor vertrokken naar Breda, waar na het omlopen de ketel weer voor stond richting Gouda.

De VSM heeft afgelopen zaterdag met tender voor van Apeldoorn naar Bentheim gereden, ketel voor van Bentheim naar Amsterdam. In Amsterdam is gedriehoekt via Westhaven - Houtrakpolder - Centraal - Westhaven, waardoor de terugrit ook weer met de ketel voor kon rijden. De losse locs zijn vervolgens vanuit Bentheim weer tender voor naar Apeldoorn gereden.
quote:
Verder, mooie foto's!
Dank je :s)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_171371861
quote:
3s.gif Op donderdag 1 juni 2017 11:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja gewoon die knik bij Harderwijk eruit snijden bedoel je :D
Extra spoorlijntje om de bebouwde kom heen is misschien op termijn zelfs wel nodig. De IC naar Schothorst kan dan doorgetrokken worden, ik zie dat qua rezigersaantallen in de spits nog wel nodig zijn op redelijk korte termijn.
Bier.
  Redactie Sport donderdag 1 juni 2017 @ 12:16:32 #299
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171371985
Een verdachte rugtas op Enschede de Eschmarke

Ik denk dat de wachtende reizigers aan een ramp ontsnapt zijn. Of nou ja, de theoretisch wachtende reizigers dan, want niemand gebruikt dat station :')
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 1 juni 2017 @ 12:40:58 #300
103551 Doc__Zenith
www.orienteering.nl
pi_171372650
Een traject als Boxtel - Eindhoven op 160?
Dat kan uitgerekend worden, immers is dit traject vanaf station Boxtel tot Vredeoord (vlak voor station Strijp) 17 kilometer. Zelfs al zou je dit traject geheel exact tegen 140 (437 seconden) op 160 (383 seconden) aftikken, dan is je winst minder dan een minuut. Neem de acceleratie onder 1500V mee, plus dat je vanuit Tilburg en Vught volgens mij met 130 aan komt rijden, dan is het niet meer dan een 'inhaalsnelheid'.
Voor de rest wordt er veel en lang gestopt op de genoemde trajecten en zijn de rijpaden nu al uitgebogen. Zie ook de Hanzelijn: daar win je dan wat, maar vervolgens sta je tig minuten op Zwolle stil?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')