ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Werkzaamheden bij Rotterdam Centraal (sporen 11-16 buitendienst) zorgde ervoor dat op Gouda-Rotterdam Alexander alleen de sprinter reed. Tussen Nieuwerkerk en Alexander werd enkelspoor gereden over spoor 1. Dat zorgde wel voor +30 bij reizigers die op de perrons 2 stonden te kijken hoe hun trein naar Alexander van spoor 1 vertrok.
Een snelbus Alexander-Centraal was een beetje overbodig: op Alexander bood het een 25min overstap op de nog enige rijdende trein...
Op zondag 28 mei 2017 17:57 schreef _JdM_ het volgende: Werkzaamheden bij Rotterdam Centraal (sporen 11-16 buitendienst) zorgde ervoor dat op Gouda-Rotterdam Alexander alleen de sprinter reed. Tussen Nieuwerkerk en Alexander werd enkelspoor gereden over spoor 1. Dat zorgde wel voor +30 bij reizigers die op de perrons 2 stonden te kijken hoe hun trein naar Alexander van spoor 1 vertrok.
Een snelbus Alexander-Centraal was een beetje overbodig: op Alexander bood het een 25min overstap op de nog enige rijdende trein...
Nadat ik gisteren al een eerste video van de Westfalendampf-trein vanuit de drone plaatste hier de volledige video, met extra beelden en ook geluid (uit de mobiele filmpjes vanaf de grond):
Op zondag 28 mei 2017 18:52 schreef dennistd het volgende: Nadat ik gisteren al een eerste video van de Westfalendampf-trein vanuit de drone plaatste hier de volledige video, met extra beelden en ook geluid (uit de mobiele filmpjes vanaf de grond):
Op zondag 28 mei 2017 18:52 schreef dennistd het volgende: Nadat ik gisteren al een eerste video van de Westfalendampf-trein vanuit de drone plaatste hier de volledige video, met extra beelden en ook geluid (uit de mobiele filmpjes vanaf de grond):
Op zondag 28 mei 2017 18:52 schreef dennistd het volgende: Nadat ik gisteren al een eerste video van de Westfalendampf-trein vanuit de drone plaatste hier de volledige video, met extra beelden en ook geluid (uit de mobiele filmpjes vanaf de grond):
Op eigen kosten ja. En dan nog blijft: waarom rijdt dan die snelbus? (Naar Rotterdam Noord stopbus + Tram (eigen kosten) was in totaal 4 min sneller. Maar bij een afgekocht NS-abonnement heb je daar niks aan...
Op eigen kosten ja. En dan nog blijft: waarom rijdt dan die snelbus? (Naar Rotterdam Noord stopbus + Tram (eigen kosten) was in totaal 4 min sneller. Maar bij een afgekocht NS-abonnement heb je daar niks aan...
Ach gut, reist voor een peuleschil door het ganse land in het weekend en moet dan 2 euro betalen, poeh poeh.
Op zondag 28 mei 2017 23:54 schreef RokStarr het volgende: Gok dat ik m'n pinpoints dan al voorbij de grens had staan haha. 25 km is makkelijk in een uurtje te fietsen
Ene meneer Van der Molen doet het in een half uurtje inderdaad.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 28 mei 2017 23:54 schreef RokStarr het volgende: Gok dat ik m'n pinpoints dan al voorbij de grens had staan haha. 25 km is makkelijk in een uurtje te fietsen
Ik deed een half uur per tien.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Afgelopen zaterdag was het weer tijd voor de jaarlijkse trein naar Amsterdam van Westfalendampf. Zoals elk jaar werd de tractie in Nederland verzorgd door de beide 23'ers van de VSM. In Duitsland was het dit keer een klassieke e-loc die de trein mocht trekken.
Locomotief 110 428 van Train Rental International trok de uit 13 rijtuigen bestaande trein van Lippstadt tot Bad Bentheim. Met een vertrek om 5.12u heeft de trein er al ruim 3,5 uur opzitten als hier de overweg Schümersmühle tussen Salzbergen en Schüttorf gepasseerd wordt.
Na het maken van wat foto's en drone-beelden bij de Bentheimerstraat in De Lutte reed ik verder naar station Borne om hier de trein naar Zwolle en uiteindelijk Amsterdam te pakken. Groot was mijn verbazing toen ik in Borne de VSM ineens aan zag komen vanuit Hengelo: de trein (38125) had al ruim zes minuten voorbij moeten zijn. Rechts is nog de vertrekkende sprinter naar Enschede te zien. Deze DM'90 zal vanaf de nieuwe dienstregeling ook niet meer aan te treffen zijn.
Na in Apeldoorn aan de kant gezet te zijn tot +30 mocht de trein verderop wel doorrijden bij een geplande stop waardoor met 20 minuten vertraging Amsterdam Centraal bereikt werd. Hierdoor werd het aankomstspoor ook gewijzigd van 15 in 13, waardoor er een mooier plaatje met de stationskap gemaakt kon worden. Met +30 werd uiteindelijk als trein 88300 met het ledig materieel naar de Westhaven vertrokken.
Wat heen gaat komt ook weer terug: als trein 38126 werd met een kwartier vertraging vertrokken uit Amsterdam. Onderweg liep het door een defecte trein van Connexxion bij Hoevelaken nog op tot +30. Bij Hengelo Westermaat passeert de trein hier om 21.01u in het laatste zonlicht van de dag met een vertraging van ruim 35 minuten.
Dankzij wat meewerkende verkeerslichten en een zware rechtervoet bereikte ik de afrit Oldenzaal van de A1 sneller dan de trein naastgelegen overweg in de Zandsteenweg, waardoor ook hier een foto gemaakt werd.
Na aankomst in Bad Bentheim werden de 23 076 en 23 071 van de trein af gehaald en vervangen door de TRI 110 428 hem vanochtend ook heeft gebracht. Even later kwamen de stoomlocs langs de trein rijden om water te gaan nemen uit de brandslangen aan de andere zijde van het station, waardoor deze foto met beide tractievormen gemaakt kon worden.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Haha in Deventer hebben ze weer wat nieuws. Een Ballot bin. Kan je stemmen met je peuk De vraag is wat de beste club aan de IJssel is, en de meeste peuken liggen dus in het vakje van Go Ahead, hoewel er ook opvallend veel in het vakje van PEC liggen
Op maandag 29 mei 2017 06:38 schreef Dr_Flash het volgende: Haha in Deventer hebben ze weer wat nieuws. Een Ballot bin. Kan je stemmen met je peuk De vraag is wat de beste club aan de IJssel is, en de meeste peuken liggen dus in het vakje van Go Ahead, hoewel er ook opvallend veel in het vakje van PEC liggen
Alsof rokers kijken waar ze hun peuk daartoe schieten
Meerdere partijen hebben interesse getoond in het ter ziele gegane Locomore, waaronder het Tsjechische bedrijf LEO Express. Locomore reed sinds december 2016 dagelijks een trein tussen Berlijn en Stuttgart, maar liet zich begin mei insolvent verklaren.
Zozo. Hebben ze toch kunnen regelen dat het vervoer per spoor gaat? Frankrijk scheen daar nogal lastig over te doen. Mooi om te zien dat de eerste nu echt naar Nederland komt En precies op tijd ook nog
Nieuwe dienstregeling NMBS is vanaf vandaag te vinden op hun website. Enkel voor binnenlands, maar ik heb een directe trein Brussel-Zuid - Noorderkempen kunnen vinden in treinserie 9200.
Op maandag 29 mei 2017 12:18 schreef James1988 het volgende: Nieuwe dienstregeling NMBS is vanaf vandaag te vinden op hun website. Enkel voor binnenlands, maar ik heb een directe trein Brussel-Zuid - Noorderkempen kunnen vinden in treinserie 9200.
Gaat het er dan toch van komen?
Rotterdam pakt ie ook. De reistijd Rotterdam-Brussel blijft exact gelijk. Overigens wordt er 3 minuten voor/achter de IC Den Haag - Eindhoven gereden waardoor je met overstap in Breda 3 minuten sneller bent. Ik ga er tenminste vanuit dat dit crossplatform op 3/4 (ri België) en 7/8 (ri Rotterdam) plaats gaat vinden. Hoe de integratie met de IC Direct serie 1000 er uit moet gaan zien snap ik trouwens ook nog niet helemaal, want dan krijg je een lange stop van 7-9 minuten op Rotterdam.
[ Bericht 5% gewijzigd door dennistd op 29-05-2017 12:46:09 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 29 mei 2017 12:50 schreef MTL het volgende: Ik denk dat het wel klopt. Dan is er wat speelruimte in dienstregeling en kan er alsnog gezegd worden dat de rijtijdswinst een klein half uur is.
Er zit al acht minuten in Breda in... Hoeveel tijd heb je nodig om kop te maken met een sandwich-stam in combinatie met een wisselmachinist?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Langer dan bij normale treinstellen, want je moet wachten tot de netwerkverbinding tussen beide locs is verbroken en daarna moet die verbinding weer opnieuw opgebouwd worden. Als je een beetje vlot bent een minuut of 3 (1 minuut voor afbouwen van de locs, twee minuten voor opbouwen en remproeven nemen).
Dat is wel iets langer dan ik verwachtte ja. Op zich kan ik die acht minuten dan wel begrijpen in Breda, zeker in combinatie met de 1100 die natuurlijk ook redelijk vast zit in tijd.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik ben nog even verder aan het proberen gegaan, maar het lijkt erop dat ze allemaal via Den Haag gaan met een stop van 12 (!) minuten in Rotterdam in beide richtingen...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Is dat hier niet al eens eerder besproken? Als Nederlander ben je geneigd 'm te lezen als "deze reis is met geen enkel vervoerbewijs toegestaan" terwijl de Belgen volgens mij bedoelen "deze reis is niet met alle vervoerbewijzen toegestaan".
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op maandag 29 mei 2017 13:27 schreef dennistd het volgende: Ik ben nog even verder aan het proberen gegaan, maar het lijkt erop dat ze allemaal via Den Haag gaan met een stop van 12 (!) minuten in Rotterdam in beide richtingen...
Is dat niet die excuustruus die 4 keer per dag rijdt? Verder gok ik dat de trein vanaf Rotterdam onder een ander nummertje gaat rijden naar Mokum en daarom ook niet opvraagbaar is.
Ik meende inderdaad begrepen te hebben dat de 1000 gewoon als 1000 naar Rotterdam zou rijden, om vanaf daar als 9200 naar Breda en Brussel te gaan. Maar goed, niets is zo veranderlijk als het spoor
Op maandag 29 mei 2017 13:27 schreef dennistd het volgende: Ik ben nog even verder aan het proberen gegaan, maar het lijkt erop dat ze allemaal via Den Haag gaan met een stop van 12 (!) minuten in Rotterdam in beide richtingen...
Ik denk, ik ga eens even kijken, maar ik krijg de melding dat er ivm dienstregelingwisseling geen reisadviezen gegeven kunnen worden voor 10/12/2017. Hoe krijgen jullie het wel voor elkaar?
Op maandag 29 mei 2017 17:45 schreef Dr_Flash het volgende: Ennnn het is weer zo laat. Trein opgeheven. Nu in de Pimpel doei over Zwolle gaat zitplaats in de bistro dus bier. Prima ook.
Op maandag 29 mei 2017 21:52 schreef Dr_Flash het volgende: op grond van sommige criteria zou de indruk kunnen ontstaan dat ik best wel een baas ben ja
Heb ik jullie al eens verteld van die keer dat ik naar Italië ging eigenlijk?
Op Hemelvaartsdag reed de SSN een trein van Gouda naar Goes om daar bij de SGB het evenement Sporen naar het Verleden te bezoeken. Na afloop werd via Breda gereden om de 01 1075 weer met de ketel voor te krijgen, want driehoeken is in het Zeeuwse niet mogelijk.
Als trein 38102 werd om 19.53u met een vertraging van 38 minuten vertrokken vanuit Rotterdam Centraal voor het laatste deel van de terugreis naar Gouda. Achter de loc bevindt zich de nieuwe waterwagen 51 84 92-99 068-5, waarachter een voormalig DB-postrijtuig en Railion-vrachtrijtuig uit de Overnight Express schuilgaat.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Naast al het museumgeweld van de afgelopen week (er volgt nog meer!) maar weer eens een plaatje uit de dagelijkse gang van zaken.
Tussen Den Haag Centraal en Eindhoven wordt sinds dit jaar over de HSL gereden tussen Rotterdam en Breda. Hiervoor worden negendelige ICRm-stammen ingezet, ingesloten tussen twee multiple geschakelde Traxx-locs. Op Den Haag Centraal staan twee van deze als treinstel behandelde combinaties: de linker met de 186 036 voorop klaar voor vertrek, terwijl rechts de 186 045 voorop de trein staat die een half uur eerder had moeten vertrekken maar uitgevallen is.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik heb mezelf teruggevonden op de A4 tussen Den Haag en Rotterdam.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Hey Ziggy3, zat jij nog steeds richting Groningen? Ik had gisteren al Enschede aangedaan en een verwoesting achtergelaten (sectiestoring bij Wierden, overwegstoring bij Borne en een wisselstoring bij Hengelo), dus ik dacht: vandaag is Groningen even aan de beurt
Op dinsdag 30 mei 2017 11:36 schreef MTL het volgende: Hey Ziggy3, zat jij nog steeds richting Groningen? Ik had gisteren al Enschede aangedaan en een verwoesting achtergelaten (sectiestoring bij Wierden, overwegstoring bij Borne en een wisselstoring bij Hengelo), dus ik dacht: vandaag is Groningen even aan de beurt
Oh, had jij wissel 123 gesloopt?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Vandaag? Nee, moet nog beginnen Gisteren mocht ik wel vlak na Hengelo omkeren omdat het wissel niet in controle lag. Teruggestoken en, na nog wat reizigers uit de opgeheven Sprinter te hebben opgepikt, uiteindelijk linkerspoor naar Enschede gereden.
Op dinsdag 30 mei 2017 11:41 schreef MTL het volgende: Vandaag? Nee, moet nog beginnen Gisteren mocht ik wel vlak na Hengelo omkeren omdat het wissel niet in controle lag. Teruggestoken en, na nog wat reizigers uit de opgeheven Sprinter te hebben opgepikt, uiteindelijk linkerspoor naar Enschede gereden.
Oh zo. Nee, Twente is niet van ons. Ons gebied begint bij Onnen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op dinsdag 30 mei 2017 11:44 schreef MTL het volgende: Ik denk: ik zal maar alvast waarschuwen dat ik er later op de middag aan kom. Kunnen jullie je alvast voorbereiden
Gelukkig hoef ik maar tot 14 uur. Mogen mijn collega's mooi puinruimen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Rotterdam pakt ie ook. De reistijd Rotterdam-Brussel blijft exact gelijk. Overigens wordt er 3 minuten voor/achter de IC Den Haag - Eindhoven gereden waardoor je met overstap in Breda 3 minuten sneller bent. Ik ga er tenminste vanuit dat dit crossplatform op 3/4 (ri België) en 7/8 (ri Rotterdam) plaats gaat vinden. Hoe de integratie met de IC Direct serie 1000 er uit moet gaan zien snap ik trouwens ook nog niet helemaal, want dan krijg je een lange stop van 7-9 minuten op Rotterdam.
Serie over markante spoorlijnen overal ter wereld.
Afl.:Groot-Brittannië:Esk Valley Line, Thirsk - Whitby
We trekken per trein door het Engelse graafschap Yorkshire.We meanderen er langs tal van lieflijke dorpjes gelegen in de groene valleien langs de rivier de Esk.
Het begin van onze reis is in Thirsk, het dorpje van de beroemdste dierenarts ter wereld:James Herriot.
Godverdomme je verzint het ook niet. Ik overweeg serieus om m'n auto op Schiphol P3 te parkeren en er in te slapen ipv 's ochtends de ICD vanuit Breda te moeten nemen
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Het project om met een smartphone te betalen in het openbaar vervoer is al na een week grotendeels stilgelegd. Klanten van Vodafone kunnen zich nog voor de app registreren,maar klanten van KPN en dochterbedrijven niet meer.
De app is 10.000 keer gedownload,maar niet meer dan 2500 mensen kregen hem aan de praat.Die 2500 kunnen hem wel blijven gebruiken,zegt OV-chip mobiel.
Het registratieproces hapert of duurt volgens gebruikers veel te lang,vooral bij klanten van KPN,Telfort,Simyo en Yes Telecom.De app-maker wil dat eerst oplossen voordat nieuwe gebruikers zich kunnen registreren.
Op dinsdag 30 mei 2017 01:41 schreef dennistd het volgende: een plaatje uit de dagelijkse gang van zaken. [...] rechts de 186 045 voorop de trein staat die een half uur eerder had moeten vertrekken maar uitgevallen is.
Op dinsdag 30 mei 2017 17:21 schreef JDude het volgende: Godverdomme je verzint het ook niet. Ik overweeg serieus om m'n auto op Schiphol P3 te parkeren en er in te slapen ipv 's ochtends de ICD vanuit Breda te moeten nemen
wel ver van te voren reserveren, anders ben je erg duur uit
Het valt me op dat ProRail bij de stremming Venlo-Helmond vanavond in de spits één spoor vrijgegeven heeft, en dat morgen ook weer wil doen met de spitsen. Is dit de hand van Pier Eringa die we hierin zien? Ik kan me niet herinneren dat de afgelopen jaren op deze manier aan herstel gewerkt is...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 30 mei 2017 22:36 schreef dennistd het volgende: Het valt me op dat ProRail bij de stremming Venlo-Helmond vanavond in de spits één spoor vrijgegeven heeft, en dat morgen ook weer wil doen met de spitsen. Is dit de hand van Pier Eringa die we hierin zien? Ik kan me niet herinneren dat de afgelopen jaren op deze manier aan herstel gewerkt is...
Wat me vandaag ook opviel: de zuidsectie van de HSL was weliswaar geblokkeerd omdat ze schilders uit een bakje aan het halen waren, maar er bleef nog wat rijden tussen Rotterdam en Breda. De 900 (Amsterdam - Breda) werd weliswaar beperkt tot Rotterdam, maar de 1100 (Den Haag - Eindhoven) werd omgeleid via Dordrecht
De paden waren niet ideaal (alles reed met +20) maar dat is beter dan "stap maar over in Dordrecht"
Op dinsdag 30 mei 2017 22:36 schreef dennistd het volgende: Het valt me op dat ProRail bij de stremming Venlo-Helmond vanavond in de spits één spoor vrijgegeven heeft, en dat morgen ook weer wil doen met de spitsen. Is dit de hand van Pier Eringa die we hierin zien? Ik kan me niet herinneren dat de afgelopen jaren op deze manier aan herstel gewerkt is...
Je denkt dat ze het zelf altijd maar fijn vinden om alles maar zo lang mogelijk plat te gooien?
De aankomst van de trein op Amsterdam Centraal was ruim 20 minuten vertraagd. Hierdoor werd ook het aankomstspoor op het laatste moment gewijzigd van spoor 15 naar spoor 13, waardoor de zon vanaf mijn standpunt niet een beetje verkeerd maar helemaal verkeerd stond. Ondanks dit toch een leuk tegenlichtplaatje met op de achtergrond de hoge dicht op elkaar gebouwde kantoren.
Op de terugweg werd met 15 minuten vertraging uit Amsterdam Centraal vertrokken. Hierdoor kwam de trein ook een kwartier te laat aan in Amersfoort waar een geplande stop was om de Intercity naar Enschede voor te laten. Door een defecte trein bij Hoevelaken liep dit wat anders: de Intercity naar Enschede staat opgeheven op spoor 4 terwijl over het naastgelegen spoor de VSM binnenrijdt.
Na de foto's in Hengelo en Oldenzaal kon de trein bij de afrit De Lutte van de A1 nogmaals worden vastgelegd. De voorste loc is vooraan niet geheel scherp, maar het mooie licht gaf mij de reden ook deze foto op Flickr te zetten.
Ook op het station van Bad Bentheim was ik de trein weer te snel af. Hierdoor kon ik deze foto maken voordat het hele perron vol stond met reizigers die allemaal de locs voor de laatste keer op de gevoelige chip vast willen leggen. Op de achtergrond staat een FLIRT van de Westfalenbahn naar Bielefeld, die volgend jaar vervangen zal worden door een FLIRT3 van Eurobahn/Keolis.
Als de 23 076 en 23 071 plaatsgemaakt hebben kan de 110 428 van TRI voor de trein komen staan. De loc is sinds februari in deze fraaie donkerblauwe kleurstelling onderweg. Overigens sowieso veel blauw op de foto: naast de relingen van het viaduct over de onderliggende weg zijn zelfs de hierboven geplaatste masten in bijpassende kleur gestoken.
Nadat de TRI 110 428 voor de trein heeft plaatsgenomen en de remproef geslaagd is kan de trein vertrekken. Echter niet voordat alle reizigers ingestapt zijn, iets wat makkelijker gezegd dan gedaan is als het om treinliefhebbers gaat. Uiteindelijk werd het na slechts een paar meter alweer gestopt: er kwamen nog twee reizigers aan lopen...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Nou.. Het lijkt er op dat het in December echt gaat gebeuren.. De Benelux via de HSL. De opleiding van het Belgisch personeel is gestart en softwareversie 9 van de TRAXX is toegelaten..