Tsja. tijd voor een praatje kunnen ze daar nu wel hebben vanwege de lange kering in Roodeschoolquote:Op maandag 12 april 2010 21:01 schreef bork het volgende:
Groetjes van Sander uit het Hoge Noorden!
[ afbeelding ]
juist, alle koppelingen glommen zo van die GTW's, zijn die onlangs vernieuwd?quote:Op maandag 12 april 2010 21:03 schreef dennistd het volgende:
Delfzijl zou ik zo zeggen?
edit: roodeschool dus, foutje
Meet wat? ICRm-stam met 1200? Of ICRm met een 1500 er voor? Of een class66 voor een stelletje VSM-rijtuigen?quote:
Zou kunnen dat ze het plaatje opnieuw gespoten hebbenquote:Op maandag 12 april 2010 21:05 schreef bork het volgende:
[..]
juist, alle koppelingen glommen zo van die GTW's, zijn die onlangs vernieuwd?
Ik spot pas een paar maandjes nu.. alles dat er leuk uitziet vind ik tof. 1500 locs zijn tofquote:Op maandag 12 april 2010 21:15 schreef MREn het volgende:
[..]
Meet wat? ICRm-stam met 1200? Of ICRm met een 1500 er voor? Of een class66 voor een stelletje VSM-rijtuigen?
Snelle selectie dan:quote:Op maandag 12 april 2010 21:18 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik spot pas een paar maandjes nu.. alles dat er leuk uitziet vind ik tof. 1500 locs zijn tof
Ach, er mist nog wel een hoop hoor. Nog wat stomers, een Talent van de PEG en de Blokkendoos waren er ook nog ergens.quote:
26 april maar ff kijkenquote:Op maandag 12 april 2010 21:44 schreef dennistd het volgende:
Woensdag mag de koninklijke trein ook weer op komen draven: Beatrix opent dat de Royal Class-tentoonstelling in het spoorwegmuseum. Aankomst daar is om 15u volgens een persbericht. Ik neem aan dat er via Hilversum gereden worden, want kopmaken met de koningin aan boord lijkt me onwaarschijnlijk.
Gezien de verkoop van de Avmz-rijtuigen die normaal aan weerszijden van de Sr10 reden krijgt ze nu trouwens gezelschap van twee mooie roze prio-rijtuigen...
Zit stelselmatig een VIRM4+VIRM6 in de 3600, past alleen vaak niet op station Dieren. Vandaag was het echt een maandagmorgen productie, de machinist dacht dat hij maar vier bakken had ipv tien, waardoor ongeveer vier bakken niet aan het perron stond. Meestal is dit maar 0,5 bak.quote:Op maandag 12 april 2010 21:23 schreef MREn het volgende:
[..]
Snelle selectie dan:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dat allemaal in één dag...
wie was de rechtse?quote:Op maandag 12 april 2010 21:01 schreef bork het volgende:
Groetjes van Sander uit het Hoge Noorden!
[ afbeelding ]
Hebben machinisten op hun Railpocket dat soort dingen niet staan dan? Of kijken ze er niet op?quote:Op maandag 12 april 2010 21:57 schreef Brembo het volgende:
[..]
Zit stelselmatig een VIRM4+VIRM6 in de 3600, past alleen vaak niet op station Dieren. Vandaag was het echt een maandagmorgen productie, de machinist dacht dat hij maar vier bakken had ipv tien, waardoor ongeveer vier bakken niet aan het perron stond. Meestal is dit maar 0,5 bak.
quote:Op maandag 12 april 2010 17:38 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Thanks!
Begrijp ik nou goed dat je gewoon in de trein zat? ALs gewoon reiziger?
Dat de treinen reden met 2 stellen plan V is mijn inziens overbodige informatie.quote:Op maandag 12 april 2010 22:25 schreef greavy het volgende:
Om deze vraag niet beantwoorden, dus even uit vorige topic teruggequote:
[..]
Ik stapte op in Zwijndrecht, en nog niet eens bij de Kijfhoek aansluiting Zuid waren ze al bij mij. Ik was op het perron opgevallen door mijn camera
En ja, ik was een gewoon, doodnormale, reiziger die zijn kaartje van eerlijk verdiende centen heeft gekocht.
Hierbij is de brief die ik ga verzenden.
Klik hier voor me brief
Voor enige tips, of verbeteringen meldt het maar. Toevoegingen zijn ook welkom.
Wat wil je ondernemen? Er is je geen onrecht aangedaan. In je brief geef je al aan geen schade of ernstige hinder te hebben ondervonden. Je werd op je bestemming verzocht de trein te verlaten. Je bent niet vast gehouden. Er is niets in beslag genomen. Niets gewist. Alleen een dringend gesprek waarbij de afloop niet naar jouw zin verliep, omdat je geen excuus kreeg.quote:Ik verwacht van U een reactie binnen drie weken na dagtekening van deze brief. Indien ik geen reactie ontvang, zal ik verdere stappen ondernemen.
quote:Betreft: Klacht m.b.t. klantvriendelijkheid Service & Veiligheidsmedewerkers
Geachte heer/mevrouw,
Op 10 April 2010 ben ik met de trein vanaf station Zwijndrecht vertrokken, in de richting van Rotterdam Centraal. Dit betrof een stoptrein welke reed onder nummer 5128. Te station Zwijndrecht heb ik foto’s gemaakt van deze trein, waarbij ik een statief gebruik. Op deze foto’s staat geen personeel of andere reizigers.
Nadat ik in deze trein gestapt was vond er een kaartcontrole plaats. Hierbij waren ook vier Service & Veiligheid-medewerkers aanwezig. Deze kwamen, zonder andere reizigers te controleren, direct naar mij toe. De hoofdconducteur vroeg me om mijn vervoersbewijs, welke ik liet zien.
Hierna vroegen de Service & Veiligheidmedewerkers mij waarom ik een fotocamera heb. Hierop antwoordde ik dat ik voor mijn hobby treinen fotografeer. Dit vonden ze dan nog niet het ergste, maar omdat ik een professionele statief gebruik werd ik er van verdacht buiten toestemming van de Nederlandse Spoorwegen foto’s te maken.
Hierop vroeg men om mijn toestemmingsbewijzen. Deze kon echter niet kon tonen, omdat ik deze niet heb. Deze heb ik niet omdat mijn foto’s voor privédoeleinden zijn, niet voor communicatieve of andere journalistieke doeleinden. Dit heb ik medegedeeld aan de medewerkers, waarop ik niet geloofd werd.
Inmiddels zat de trein al bij Rotterdam Lombardijen, en er werd overlegd. De conclusie van deze medewerkers was dat ik me niet aan de regels hield. Ik heb nogmaals gepoogd een uitleg te geven, maar er werd niet naar mij geluisterd.
De medewerkers boden mij twee extra opties: beslagging op mijn bagage, wat in dit geval de geheugenkaart van mijn camera betrof. De andere optie was dat ik alle foto’s moest wissen.
Met geen van deze voorstellen ging ik akkoord, omdat er geen doorgrondde, rechtsgeldende regel voor te vinden was. Hier werd ik opnieuw in het ongelijk gesteld.
Hierna volgde een overleg onder de medewerkers, en kwam men tot de conclusie dat we in Rotterdam Centraal de trein moesten verlaten. De machinist werd niet ingelicht over dit geval, maar één van de Service en Veiligheidmedewerkers heeft extra hulp ingeroepen.
Hierop heb ik gevraagd of ze de Spoorwegpolitie erbij wilden halen, maar dat zat er niet in. Het personeel van de Nederlandse Spoorwegen kan dit zelf ook wel afhandelen, werd mij verteld. Verder werd mijn vraag, die ik herhaalde, volledig genegeerd.
Na aankomst in Rotterdam Centraal werd ik de trein uitgedirigeerd door de Service en Veiligheidmedewerkers. Op het perron stonden vier Service & Veiligheid-medewerkers klaar. De medewerkers uit mijn trein vertelden hierop het voorval, namelijk dat ik in Zwijndrecht stond te fotograferen, dat ik niet wilde luisteren en vooral eigenwijs was.
Hierop vroeg een andere medewerker mij om mijn verklaring, waarop ik dit opnieuw uitlegde: mijn hobby is treinen fotograferen.
Eén van de medewerkers op het perron – toevallig een bekende van mij – heeft de medewerkers in de trein verteld dat ze mij dit vaker hebben zien doen, en ik het zeker niet voor journalistieke- of communicatieve doeleinden gebruik. Vrijwel onmiddelijk reageerden de medewerkers uit de trein dat het toch een boete zou worden, want zonder toestemming mag dit niet, ook al is dit voor privé doeleinden.
Na een discussie van de Service & Veiligheidmedewerkers onderling is er eindelijk duidelijk geworden dat het maken van foto’s voor privédoeleinden is toegestaan. Het voorstel was hierop dat ik geen boete zou krijgen, waarop ik akkoord ging, mits de medewerkers hun excuses zouden aanbieden.
De medewerkers op het station hebben mij hierop een excuus gegeven, maar de medewerkers die met mij uit de trein kwamen zijn weggelopen zonder verder nog maar ergens een woord over uit te spreken. Een excuus kon er niet af. Dit was wat ik op zijn minst verwachtte, omdat er nogal een grove fout is begaan.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Eveneens hoop ik dat u mij binnen 3 weken na dagtekening van deze brief van een antwoord kunt voorzien. Een kopie van deze brief is eveneens verzonden naar het OV-loket.
Met vriendelijke groet,
nee, geen van allen.quote:Op maandag 12 april 2010 23:14 schreef Peter het volgende:
Heeft de NS ook dit soort materieel of alleen takel-railvoertuigen?
Aangezien deze mensen van de NS gewoon hun werk deden, snap ik niet waarom excuses aangeboden moest worden. En hoe je uberhaupt in de veronderstelling kon zijn dat je het recht had dit te eisen.quote:Het voorstel was hierop dat ik geen boete zou krijgen, waarop ik akkoord ging, mits de medewerkers hun excuses zouden aanbieden.
Dat je onterecht hiervoor word benadeeld, is de reden. Er is teveel onduidelijkheid bij de S&V medewerkers, en daarom deze klacht. Daar moet verandering in komen. Zo kan ik nog wel een aantal klachten bedenken, waarbij de S&V medewerkers niet goed op de hoogte zijn van de rechten en de plichten van reizigers/hunzelf.quote:Op maandag 12 april 2010 23:36 schreef Ascendancy het volgende:
[knip]
Ik vind het frappant dat je hier zo boos over wordt, terwijl als er een voet op de bank staat er wat jou betreft direct een boete gegeven moet worden.
De v2 die ik lees verteld een verhaaltje over hoe S&V's vervelend tegen je waren en dat ze vervolgens niet eens hun excuses aanboden.quote:Op maandag 12 april 2010 23:43 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat je onterecht hiervoor word benadeeld, is de reden. Er is teveel onduidelijkheid bij de S&V medewerkers, en daarom deze klacht. Daar moet verandering in komen. Zo kan ik nog wel een aantal klachten bedenken, waarbij de S&V medewerkers niet goed op de hoogte zijn van de rechten en de plichten van reizigers/hunzelf.
Dat een reiziger een boete krijgt, omdat hij/zij de voeten op de bank heeft, is dan ook een terechte boete. Dit mag volgens het reglement niet, en een HC die het door de vingers ziet, vind ik dan weer niet erg.
Deze kwestie, en wat je noemt met dat voeten op de bank, zijn dan ook totaal verschillende dingen, en ook niet met elkaar vergelijkbaar.
Ik heb hem een beetje herschreven, staan hier feitelijke onjuistheden in?quote:Op maandag 12 april 2010 23:10 schreef greavy het volgende:
Inmiddels staat er een verbeterde versie online.
Bedankt in ieder geval voor de tips alvast.
quote:Nederlandse Spoorwegen
Postbus 2372
3500 GJ Utrecht
Zwijndrecht, 12 april 2010
Betreft: Incident met S&V-medewerkers aangaande fotografie
Geachte heer/mevrouw,
Op 10 april 2010 ben ik met stoptrein 5128 van station Zwijndrecht vertrokken naar Rotterdam Centraal. Voor het instappen had ik op station Zwijndrecht enkele foto’s gemaakt van deze trein, waarbij ik een statief had gebruikt.
Nadat ik in deze trein gestapt was vond er een kaartcontrole plaats. Hierbij waren ook vier Service & Veiligheidmedewerkers (S&V-medewerkers) alsmede de conducteur aanwezig. Deze kwamen, zonder andere reizigers te controleren, direct naar mij toe, waarna de conducteur vroeg mij om mijn vervoersbewijs vroeg, dat ik vanzelfsprekend liet zien.
Vervolgens vroegen de Service & Veiligheidmedewerkers mij waarom ik een fotocamera bij mij had, waarop ik naar waarheid antwoordde ik dat ik voor mijn hobby treinen fotografeer. Vervolgens werd mij gevraagd naar een bewijs van toestemming van NS om treinen te fotograferen. Daar ik slechts hobbymatig treinen fotografeer, heb ik dit bewijs niet. Ik ben op de hoogte van uw bepalingen aangaande het voor professionele doeleinden fotograferen van treinen, en ben van mening dat mijn hobbymatige gebruik hier niet onder valt. Dit werd echter door de S&V-medewerkers niet aangenomen: in hun redenering toonde het gebruik van een statief aan dat hier sprake was van professionele fotografie.
Ondanks pogingen van mijn kant om de zaak op te helderen, bleef men volharden in dit standpunt, waardoor een grimmige sfeer ontstond: de medewerkers boden mij twee opties: beslaglegging op de de geheugenkaart van mijn camera of het wissen van alle foto's op deze geheugenkaart. Ik kon echter met geen van beide opties akkoord gaan, aangezien ik van mening was geheel volgens de regels te handelen.
Na enig overleg tussen uw medewerkers, werd ik gesommeerd de trein op station Rotterdam Centraal te verlaten, alwaar bleek dat men versterking in de vorm van een aantal andere S&V-medewerkers had ingeroepen. Mijn voorstel was de Spoorwegpolitie te vragen een oordeel te geven, hier werd echter negatief opgereageerd. De S&V-medewerkers uit de trein melden aan hun collega op het perron dat ik op station Zwijndrecht stond te fotograferen, dat ik niet wilde luisteren en vooral eigenwijs was. Vervolgens ontstond een korte discussie, waarna één van de medewerkers op het perron – toevallig een bekende van mij –de andere S&V-medewerkers kon vertellen dat ik inderdaad hobbymatig treinen fotografeer, en ik het zeker niet voor journalistieke- of communicatieve doeleinden gebruik. Vrijwel onmiddellijk reageerden de S&V-medewerkers uit de trein dat het toch een boete zou worden, want zonder toestemming fotograferen zou hoe dan ook niet toegestaan zijn, ook al is dit voor privé doeleinden.
Na een discussie van de S&V-medewerkers onderling is uiteindelijk duidelijk geworden dat het maken van foto’s voor privédoeleinden is toegestaan. Het voorstel was hierop dat ik geen boete zou krijgen, waarop ik akkoord ging, ik verlangde hierbij wel dat de S&V-medewerkers hun excuses zouden aanbieden. De medewerkers op het station hebben mij hierop inderdaad excuses aangeboden, de medewerkers die met mij uit de trein kwamen zijn helaas zonder nog iets te zeggen weggelopen.
Al met al meen ik door uw S&V-personeel uitermate onheus te zijn bejegend. Niet alleen is er onterecht aangenomen dat het gebruik van een statief voor fotografie direct inhoudt dat men professioneel fotografeert, ook is op schandelijke wijze gedreigd met inbeslagname van persoonlijke eigendommen en het geven van een boete. Daarbij meende men mijn gedrag te moeten bestempelen als “eigenwijs” terwijl ik hier volledig in mijn recht sta. Het gehele voorval geeft blijk van een gebrek aan kennis van de eigen regels bij uw eigen personeel. De term “Service” is voor deze personeelsleden klaarblijkelijk te hoog gegrepen.
Graag verlang ik van u een reactie op dit voorval, alsmede schriftelijke excuses van de betrokken S&V-medewerkers die op 10 april 2010 dienst hadden op trein 5128. Een kopie van deze brief is verzonden aan het OV-loket.
Met vriendelijke groet,
Nergens, nu wel.quote:Op maandag 12 april 2010 23:53 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
De v2 die ik lees verteld een verhaaltje over hoe S&V's vervelend tegen je waren en dat ze vervolgens niet eens hun excuses aanboden.
Waar is er precies terug te vinden dat je vind dat S&V's beter opgeleidt moeten worden?
Terechte boosheid, er is gedreigd met inbreuk op de persoonlijke levenssfeer en een boete terwijl dit geheel onterecht was.quote:Zoals de brief nu is lijkt het enkel alsof je boos bent dat de S&V medewerkers je van iets verdachten wat je niet had gedaan en dat ze daarvoor hun excuses niet aanboden.
Hier ben ik het dan wel weer mee eens.quote:In een klachtenbrief vertel je beknopt wat er gebeurt is, waarom je dit niet vind kunnen en wat er beter had gekund/gemoeten. Dreigen met verdere stappen heeft geen enkel nut omdat er volgens de wet niets verkeerd is gedaan en je dus geen verdere stappen kan ondernemen behalve de NS boycotten. maar daar heb je alleen jezelf mee.
In dat geval nogal kansloos... Als ik met een bos bloemen in de trein stap ben ik dan een professioneel bloemist die bloemen gaat verkopen?quote:Op maandag 12 april 2010 22:25 schreef greavy het volgende:
Om deze vraag niet beantwoorden, dus even uit vorige topic teruggequote:
[..]
Ik stapte op in Zwijndrecht, en nog niet eens bij de Kijfhoek aansluiting Zuid waren ze al bij mij. Ik was op het perron opgevallen door mijn camera
En ja, ik was een gewoon, doodnormale, reiziger die zijn kaartje van eerlijk verdiende centen heeft gekocht.
Hierbij is de brief die ik ga verzenden.
verwijderd
Voor enige tips, of verbeteringen meldt het maar. Toevoegingen zijn ook welkom.
Verbeterde versie:
verbeterde versie brief
Met Mvdlubbe!quote:Op dinsdag 13 april 2010 08:32 schreef melanie_the_miss het volgende:
[ afbeelding ]
Treinen zijn lief! Ik heb in een trein geslapen
Ik ontken! Die was er alleen om de foto te maken joh!quote:
Jaja! Wel een langzame zelfontspanner dan!quote:Op dinsdag 13 april 2010 08:44 schreef melanie_the_miss het volgende:
[..]
Ik ontken! Die was er alleen om de foto te maken joh!
Ja, vertel eens wat over die trein dan?quote:Op dinsdag 13 april 2010 08:44 schreef melanie_the_miss het volgende:
[..]
Tevens gaat het over de trein, niet over de personen.
In het kader van een kunstproject heeft Atelier van Lieshout uit Rotterdam een goederenwagon van Museumspoorlijn S·T·A·R omgebouwd tot een pionierswagen, een geromantiseerde verwijzing naar de sobere en harde tijden van de eerste veenpioniers, de ontginners van het veenlandschap.quote:Op dinsdag 13 april 2010 08:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, vertel eens wat over die trein dan?
Dat klinkt wel tof ja! Staat dat ding er nog steeds?quote:Op dinsdag 13 april 2010 08:55 schreef melanie_the_miss het volgende:
[..]
In het kader van een kunstproject heeft Atelier van Lieshout uit Rotterdam een goederenwagon van Museumspoorlijn S·T·A·R omgebouwd tot een pionierswagen, een geromantiseerde verwijzing naar de sobere en harde tijden van de eerste veenpioniers, de ontginners van het veenlandschap.
Hij staat in Stadskanaal en je kan m ook laten verplaatsen! Het is keigezellig, wel koud water en geen stroom.
De wc is een houten zitting met hooi
Heel leuk!
Ik was er met pasen dus neem aan van wel!quote:Op dinsdag 13 april 2010 08:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat klinkt wel tof ja! Staat dat ding er nog steeds?
Lees hier meer op Treinreizigerquote:Zweedse treinen vertraagd door porno kijkende spoormedewerker
donderdag 8 april 2010
Een spoorwegmedewerker van de Zweedse spoorbeheerder (Banverket) heeft tijdens zijn werk diverse malen porno gekeken. Daardoor kon jij zijn werk niet goed uitoefenen en liepen treinen vertraging op. Dat melden diverse media. De 52-jarige werd al op de vingers getikt en komt er opnieuw vanaf met een waarschuwing.
Ja!quote:Op dinsdag 13 april 2010 08:32 schreef melanie_the_miss het volgende:
Treinen zijn lief!
ROFLquote:Op dinsdag 13 april 2010 09:43 schreef greavy het volgende:
Kom ik dit tegen:
[..]
Lees hier meer op Treinreiziger
Steeds beter gelukkig Binnenkort ga ik weer in mn eigen hok wonen Net op tijd vordat het mooie weer begintquote:Op dinsdag 13 april 2010 09:42 schreef Guppyfriend het volgende:
Fles
Hoe gaat het met jou? En de revalidatie?
daar zaten trouwens 2 foutjes in.quote:Op dinsdag 13 april 2010 09:00 schreef greavy het volgende:
Tegenstrijdige berichten hier.. De één zegt niet te beknopt opgaan in de situatie, de ander zegt weer van wel.. Maar die van Duvel is wel netjes gemaakt, zeker meer ervaring ?
Zometeen de brief maar printen, en dan op de bus doen (met die verbeteringen van Duvel)
Je hebt gelijk, heb het maar even aangepastquote:Op dinsdag 13 april 2010 10:13 schreef bork het volgende:
[..]
daar zaten trouwens 2 foutjes in.
waarna de conducteur vroeg mij om mijn vervoersbewijs vroeg
waarop ik naar waarheid antwoordde ik dat ik voor mijn hobby treinen fotografeer
OK, overheen gelezen!quote:Op dinsdag 13 april 2010 10:13 schreef bork het volgende:
[..]
daar zaten trouwens 2 foutjes in.
waarna de conducteur vroeg mij om mijn vervoersbewijs vroeg
waarop ik naar waarheid antwoordde ik dat ik voor mijn hobby treinen fotografeer
Fijn!! Gefeliciteerd!!quote:Op dinsdag 13 april 2010 09:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Steeds beter gelukkig Binnenkort ga ik weer in mn eigen hok wonen Net op tijd vordat het mooie weer begint
En met jou?
Ik ruik meestal alleen die andere branderij: de BK.quote:Op dinsdag 13 april 2010 09:13 schreef Fixers het volgende:
Geef mij maar de geur van de DE branderij op Utrecht CS.
Vergelijkbaar verhaal: http://www.nvbs.com/jongeren/klusweekend.htmquote:Op dinsdag 13 april 2010 08:55 schreef melanie_the_miss het volgende:
[..]
In het kader van een kunstproject heeft Atelier van Lieshout uit Rotterdam een goederenwagon van Museumspoorlijn S·T·A·R omgebouwd tot een pionierswagen, een geromantiseerde verwijzing naar de sobere en harde tijden van de eerste veenpioniers, de ontginners van het veenlandschap.
Hij staat in Stadskanaal en je kan m ook laten verplaatsen! Het is keigezellig, wel koud water en geen stroom.
De wc is een houten zitting met hooi
Heel leuk!
Maakt 'm wel héél erg failsafe qua ongelukkenquote:Op dinsdag 13 april 2010 11:38 schreef Crientj het volgende:
Ja hoi.
Leyenseweg wilde gister weer eens niet, rot overgang.
Als je daar van houdt, moet je eens in Enschede komen kijken. Daar wordt elke maand een bijeenkomst georganiseerd waar je 2 uur lang alleen maar treinen kan kijken. En dat met zo'n 20 man die vooral over treinen praten, en dat onder genot van een kopje koffie of thee en een koekje.quote:
Ik woon in Vlaardingen, misschien dat ik wel even ga kijken danquote:Op dinsdag 13 april 2010 10:20 schreef greavy het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, heb het maar even aangepast
Zijn er hier nog mensen die 30 april richting Vlaardingen gaan, om een ritje met de stoomtrein Vlaardingen Centrum - Hoek van Holland Haven te doen? Ik ben er zeker bij, en misschien wel meer dan één ritje
Dit wordt gereden door 2 locomotieven, 2 tenders, en 5x 2e en 3e klasse rijtuigen waarvan één voorzien is van buffet
Staat ook op o.a. Opheusden en Utrecht Overvechtquote:Op dinsdag 13 april 2010 15:31 schreef greavy het volgende:
Fles, heb je dit naambordje al:
[ afbeelding ]
Deze staat te Arnhem Zuid. Misschien al vervangen, maar deze tegengekomen op 2 April.
Moet de rest van de koninklijke familie maar 2e klasse gaan zitten, gelukkig zitten daar prullenbakken niet in de weg .quote:Op dinsdag 13 april 2010 15:51 schreef MREn het volgende:
Vooral opvallend dat het B-bakken zijn en geen A-bakken.
Misschien hebben die een mooiere tekening? Het geheel is nu symmetrisch...quote:Op dinsdag 13 april 2010 15:51 schreef MREn het volgende:
Vooral opvallend dat het B-bakken zijn en geen A-bakken.
Van Nederland 138. Alternatieve en historische bij elkaar. Dus ook de dakletters van Utrecht Terwijde, de grote neonbakken van Bijlmer Arena, de tegelmozaïekjes van Kropswolde en Gilze-Rijen, de muurschilderingen van Santpoort-Zuid, en allerhande dingen langs museumlijnen (Haaksbergen, Amstelveen, Wognum-Nibbixwoud, dat soort spul).quote:Op dinsdag 13 april 2010 18:36 schreef Peterselieman het volgende:
Die staan goed in de collectie
Hoeveel van die oude bordjes heb je al?
Erg mooie foto.quote:Op dinsdag 13 april 2010 15:38 schreef greavy het volgende:
Oh, die moet ik ook maar eens opzoeken.. Ben er al eens langsgekomen, maar nooit opgevallen..
--
Klikje
Kwam deze foto net tegen op Somda, wel een vreemde combi zo. De middelste rijtuig is een koninklijk rijtuig, de andere 2 gewone prio's (vingerverf rijtuigen).
mooi sprintje met een mooi resultaat!quote:Op dinsdag 13 april 2010 21:04 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Als alles goed gaat zal morgen Hare Majesteit Koningin Beatrix in het Spoorwegmuseum in Utrecht de tentoonstelling "Royal Class, vorstelijk reizen" openen. Vandaag werden er enkele zogenaamde conditieritten rond Utrecht gereden. Toen een collega met de stoptrein naar Utrecht was vertrokken, ontving ik een sms van hem dat het koninklijk rijtuig van Beatrix ingeklemd tussen 2 loks serie 1700 en 2 Prio-rijtuigen onderweg was van Blauwkapel naar Hilversum. Met een flinke sprint vanaf het kantoor naar het bos bij Hilversum Sportpark, passeerde de trein al vrij snel en is bovenstaande foto het resultaat.
Dat vind ik eigenlijk de mooiste trein die er op dit moment rondrijdt.. niet in de laatste plaats omdat die locs opeens zo ontzettend schoon zijnquote:Op dinsdag 13 april 2010 21:04 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Als alles goed gaat zal morgen Hare Majesteit Koningin Beatrix in het Spoorwegmuseum in Utrecht de tentoonstelling "Royal Class, vorstelijk reizen" openen. Vandaag werden er enkele zogenaamde conditieritten rond Utrecht gereden. Toen een collega met de stoptrein naar Utrecht was vertrokken, ontving ik een sms van hem dat het koninklijk rijtuig van Beatrix ingeklemd tussen 2 loks serie 1700 en 2 Prio-rijtuigen onderweg was van Blauwkapel naar Hilversum. Met een flinke sprint vanaf het kantoor naar het bos bij Hilversum Sportpark, passeerde de trein al vrij snel en is bovenstaande foto het resultaat.
Mooie foto, mooie omgeving, maar het lijkt net alsof de loc vervormd is?quote:Op dinsdag 13 april 2010 21:04 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Als alles goed gaat zal morgen Hare Majesteit Koningin Beatrix in het Spoorwegmuseum in Utrecht de tentoonstelling "Royal Class, vorstelijk reizen" openen. Vandaag werden er enkele zogenaamde conditieritten rond Utrecht gereden. Toen een collega met de stoptrein naar Utrecht was vertrokken, ontving ik een sms van hem dat het koninklijk rijtuig van Beatrix ingeklemd tussen 2 loks serie 1700 en 2 Prio-rijtuigen onderweg was van Blauwkapel naar Hilversum. Met een flinke sprint vanaf het kantoor naar het bos bij Hilversum Sportpark, passeerde de trein al vrij snel en is bovenstaande foto het resultaat.
Ik had dat ding nog nooit gezien sinds het rijtuig is omgebouwd, maar nu kwam ik hem als treinreiziger twee keer tegen op 1 dag. Erg toevalligquote:Op dinsdag 13 april 2010 21:04 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Als alles goed gaat zal morgen Hare Majesteit Koningin Beatrix in het Spoorwegmuseum in Utrecht de tentoonstelling "Royal Class, vorstelijk reizen" openen. Vandaag werden er enkele zogenaamde conditieritten rond Utrecht gereden. Toen een collega met de stoptrein naar Utrecht was vertrokken, ontving ik een sms van hem dat het koninklijk rijtuig van Beatrix ingeklemd tussen 2 loks serie 1700 en 2 Prio-rijtuigen onderweg was van Blauwkapel naar Hilversum. Met een flinke sprint vanaf het kantoor naar het bos bij Hilversum Sportpark, passeerde de trein al vrij snel en is bovenstaande foto het resultaat.
Je hebt gelijk, ze zijn van ACTSquote:Op dinsdag 13 april 2010 23:16 schreef dennistd het volgende:
Zijn dat nou niet net twee 1600'en die van ACTS?
Met toestemming van de NS?quote:Op woensdag 14 april 2010 07:34 schreef greavy het volgende:
Er zijn weer een paar nieuwe foto's van het ongelukje te Watergraafsmeer met ICL beschikbaar:
Klik hier om ze te bekijken
Foto's door een NedTrain medewerker gemaakt.
Hoax!quote:Op woensdag 14 april 2010 02:28 schreef busfoto.nl het volgende:
Maandagmiddag 13 april moest ik van Amsterdam naar Rotterdam en heb dit gedaan met de Fyra. Het betrof trein 1054 vertrek 17:26 (Asd), 17:40 (Shl) naar Rotterdam.
Tussen Schiphol en Rotterdam ben ik een keer door de trein gelopen om te tellen hoeveel reizigers er inzaten. Al het personeel, enqueteurs en mij niet meegerekend kwam ik uit op exact 225 reizigers. Uitgaande van ongeveer 480 zitplaatsen was de bezettingsgraad van deze spitstrein dus 47%.
Zal wel door het wijzigingsblad gekomen zijn dat maandag van kracht is gewordenquote:Op woensdag 14 april 2010 14:47 schreef greavy het volgende:
Gister zat er SGMm in de 5000, heb hem zelf gezien in de 5060.. Normaal is dit DD-AR (en regelmatig ook met een mDDM stuurstand erbij).
Vandaag (opnieuw) SGMm in de 5000 gezien.. Nieuwe trend van de NS?
WBL 12 April geeft aan mDDM (dus met mDDM stuurstand erbij) of DD-AR (met een loc). Maar het is natuurlijk niet altijd vast, dat. Wisselt wel vaker. Maandag reed er eveneens al SGMm rond.quote:Op woensdag 14 april 2010 14:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zal wel door het wijzigingsblad gekomen zijn dat maandag van kracht is geworden
Uiteraard te lezen op spoornieuws.nlquote:Veel stellen DM'90 die in december al terzijdegesteld werden maar door de winterperikelen weer op mochten komen draven, gaat weer aan de kant.
Het gaat daarbij om alle bij NS rijdende stellen vanaf de 3427. Dit zijn de 3427 - 3436 en 3445. De 3446 en 3447 stonden nog terzijde en zijn gebruikt als onderdelenleverancier.
De stellen 3443 en 3444 zijn gehuurd door Syntus en zouden half maart al teruggaan, maar de Achterhoekse vervoerder heeft een maand aan die termijn vastgeknoopt, waardoor de stellen volgens planning één der komende dagen terug moeten gaan naar NSFSC en terzijdegesteld worden.
Vandaag was de 3430 overigens nog in dienst, maar deze zal zich snel bij de andere stellen in Zwolle of Hengelo voegen.
Ik heb een uitgebreidere lijstquote:Op woensdag 14 april 2010 14:57 schreef dennistd het volgende:
Dat hoef je niet te doen, heb ik al gedaan:
[..]
Uiteraard te lezen op spoornieuws.nl
Daar heb je gelijk in. Zelfde berichten op Somda gelezen, dat wanneer de loods beschikbaar is, (bijna) alle terzijde DM'90 daarheen gaat.quote:Op woensdag 14 april 2010 14:58 schreef Peterselieman het volgende:
ik hoorde dat het DM'90 naar Amersfoort gaan en daar terzijde wordt gesteld. De loods is op dit moment behoorlijk leeg, mede omdat er morgen en overmorgen een evenement in plaatsvindt. Daarna kunnen de stellen er pas naar toe.
Groningen-stadskanaal-emmen snel weer open voor reizigers en dan daar DM90 op laten rijden?quote:Op woensdag 14 april 2010 15:25 schreef greavy het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Zelfde berichten op Somda gelezen, dat wanneer de loods beschikbaar is, (bijna) alle terzijde DM'90 daarheen gaat.
Als je er elke dag mee moet reizen dan word je gek saaie trage dingenquote:Op woensdag 14 april 2010 17:29 schreef Socios het volgende:
Vind het ook jammer dat DM´90 zo weinig meer wordt ingezet. Het laatste echte dieselmaterieel imo.
't Is dan ook een persoonlijk lijstje . Maar ik kom nooit in stoptreinen tenzij ik recreatief reis, en als ik recreatief reis dan zit ik vrijwel altijd 1ste Klas en dan geef ik niet zoveel om versnelling, geluid, etc. als ik maar gewoon comfortabel kan zitten .quote:Op woensdag 14 april 2010 18:56 schreef Ascendancy het volgende:
Sinds wanneer is de classificatie van goed stoptreinmat volledig afhankelijk van de 1e klas?
Voor IC's heeft 1e klas een meerwaarde, maar voor stoptreinen nauwelijks.
Nou dat verandert anders niet.quote:Op woensdag 14 april 2010 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Mensen moeten niet zo zaniken. Iedereen weet dat die handel op het punt staat om vervangen te worden door nieuw, sneller, stiller etc materieel. Wacht daar gewoon even op dan. Of ga niet langs die Emmerkutlijn wonen.
Liever een onverbouwde koploper. Ik tref er net eentje naar roosendaal. Beetje verdwaald maar mij hoor je niet klagen.quote:Op woensdag 14 april 2010 19:21 schreef Duvel het volgende:
Mat'64 is anders wel het tofste mat dat er nog rondrijdt ja.
Breda - Roosendaal bedoel je? Da's apart, da's meestal VIRM of ICRm.quote:Op woensdag 14 april 2010 19:30 schreef Fixers het volgende:
[..]
...onverbouwde koploper. Ik tref er net eentje naar roosendaal.
Veel ICRm op die lijn de laatste tijd zag ikquote:
IDD ICM IV+III maar, er reed ook Plan V als stoptrein , zal wel weer voor vreemde gezichten zorgen.quote:Op woensdag 14 april 2010 19:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Breda - Roosendaal bedoel je? Da's apart, da's meestal VIRM of ICRm.
Reis naar Hengelo en neem daar de IC naar Berlijnquote:Op woensdag 14 april 2010 19:52 schreef Brembo het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk de goedkoopste manier op korte termijn, doordeweeks naar hannover te komen? Ik heb een ov-studentenkaart . Moet wel met de IC, stoptrein duurt te lang.
Bron: Elsevierquote:Per jaar springen 200 mensen in Nederland voor de trein
woensdag 14 april 2010 16:44
Sinds 1980 hebben in Nederland 6.081 mensen geprobeerd zelfmoord te plegen door voor een trein te springen. Dat zijn er gemiddeld 200 per jaar. Van de 6.081 incidenten mislukten er 539.
Ruim 6.000 mensen sprongen de afgelopen dertig jaar voor de trein Ruim 6.000 mensen sprongen de afgelopen dertig jaar voor de trein
Dat schrijft weekblad Elsevier deze week op basis van gegevens van het ministerie van Verkeer en Waterstaat.
Elsevier deed hiervoor een beroep op de Wet openbaarheid van bestuur.
Stabiel
Opvallend is dat het totale aantal zelfdodingen al dertig jaar dalende is, maar dat het aantal zelfmoorden op het spoor in deze periode stabiel gebleven is. Het aantal zelfmoorden door verdrinking liet relatief de grootste daling zien, omdat Nederlanders nu beter kunnen zwemmen dan dertig jaar geleden.
In Nederland ligt het aantal 'spoorzelfmoorden' hoger dan in andere landen, vooral omdat er in dit land minder vuurwapens in de omloop zijn en omdat er een omvangrijk spoorwegnet is.
Schade
Iedere zelfmoord op het spoor kost 22.000 euro, meldt het ministerie. Dat zijn de kosten voor het vrijmaken van het spoor, het schoonmaken van de trein en voor de begrafenisondernemer. De totale financiële schade bedraagt 4 à 5 miljoen euro per jaar.
Huh? Als iemand zichzelf opzettelijk wil verdrinken, maakt het toch niet uit of diegene kan zwemmen ?quote:Het aantal zelfmoorden door verdrinking liet relatief de grootste daling zien, omdat Nederlanders nu beter kunnen zwemmen dan dertig jaar geleden.
Dat lukt je gewoon niet, tenzij je echt een molensteen om je nek bindt. Daar is instinct voorquote:Op woensdag 14 april 2010 20:11 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Huh? Als iemand zichzelf opzettelijk wil verdrinken,
Kom er achter dat 20 euro van de kosten zit in een retour voor Hannover - Hannover Messe met de ICE voor een rit van 7 minuten. Ja, voor de beurs moet ik heen .quote:Op woensdag 14 april 2010 19:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Reis naar Hengelo en neem daar de IC naar Berlijn
Kosten weet ik zo niet
Misschien moeten psychiatrische instellingen binnen een straal van 2 km van een spoorlijn geweerd worden?quote:Op woensdag 14 april 2010 20:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja, was bekend op zeg.
Wat ik veel interessanter vind is de verdeling van die zelfmoorden over het spoornet. Dan zul je onmiskenbaar een aantal "hotspots" ontdekken op plaatsen waar psychiatrische inrichtingen in de buurt van het spoor liggen. Denk ik.
Dan neem je op Hannover hbf de U/S-bahn?quote:Op woensdag 14 april 2010 20:17 schreef Brembo het volgende:
[..]
Kom er achter dat 20 euro van de kosten zit in een retour voor Hannover - Hannover Messe met de ICE voor een rit van 7 minuten. Ja, voor de beurs moet ik heen .
Lol. Dan hebben ze gefaald bij Den Dolder, en nog een stel plekken.quote:Op woensdag 14 april 2010 20:22 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Misschien moeten psychiatrische instellingen binnen een straal van 2 km van een spoorlijn geweerd worden?
Althans, volgens de regelfetisjisten in Den Haag?
Nou ben je ook wel een totale mongool als je daar de ICE voor neemt natuurlijkquote:Op woensdag 14 april 2010 20:17 schreef Brembo het volgende:
[..]
Kom er achter dat 20 euro van de kosten zit in een retour voor Hannover - Hannover Messe met de ICE voor een rit van 7 minuten. Ja, voor de beurs moet ik heen .
Vught, Bunde, Den Dolderquote:
Dat is zo iets van Amsterdam Amstel - Amsterdam Centraal met de ICE . Pak wel eff de stadsbahn .quote:Op woensdag 14 april 2010 20:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ben je ook wel een totale mongool als je daar de ICE voor neemt natuurlijk
Voor mij de eerste klas stoptrein mat:quote:Op woensdag 14 april 2010 18:34 schreef Ireyon het volgende:
Met de 1ste Klas als criteria, ziet mijn top-3 van stoptreinmaterieel er als volgt uit:
1. Mat '64
2.
3.
'k Weet nog niet wat er op plek 2 en 3 staat, maar DM'90, SLT en SGMm zullen echt nooit in een top-X lijstje voor komen . Ook in de Protos en Spurts is de 1ste Klas om te janken zo slecht.
Wat dat betreft zou ik het alleen jammer vinden dat DM'90 weggaat, omdat er niks beters voor terug komt.
Heb jij geen knieschijven dan?quote:Op woensdag 14 april 2010 22:13 schreef Ascendancy het volgende:
Alleen jammer dat de GTW nogal last heeft van vierkante wielen. Voor de rest een prima trein.
Waarom vind je ICMm minder dan ICRm? Er is weinig verschil imo.
Eens! Daar heeft echt iemand totaal niet bij nagedacht. Enige pluspunt is dat je, als je aan 't gangpad zit, niet meer over je medepassagier heen moet reiken met je afvalletje als je 't erin wilt stoppen. Maar 't is echt heel irritant. En dat bakje is ook nog eens veel te kleinquote:Op woensdag 14 april 2010 22:28 schreef James1988 het volgende:
Ik zat vorige week in een ICMm... die prullenbakjes zijn echt rottig geplaatst ja
Ik ken nog wel een reden: het is voor de reizigers in de andere trienen geen fijn gezicht om hompen mens te zien liggen, ook al zijn die hompen afgedekt met zwart plastic. Ook het aangezicht van een trein die zojuist iemand aan stukken heeft gereden is minder prettig, kan ik je vertellen.quote:Op woensdag 14 april 2010 22:30 schreef V2 het volgende:
Qua 'springers': het maakt ook nog heel veel uit waar het precies gebeurt. Als de mcn alleen de springer zelf ziet, en niemand anders, dan is het een simpele zaak, dan gaat men uit van zelfdoding. Als er echter ook andere mensen zich in de omgeving van de springer bevinden gaat men niet automatisch van zelfdoding uit, en volgt er een volledig politieonderzoek, en dan is de boel wel even afgesloten. En nog een leuk puntje: vroeger werd het baanvak slechts in 1 richting afgesloten, maar tegenwoordig worden beide richtingen afgesloten, in verband met de veiligheid. Is natuurlijk wel zo verstandig, maar ja, 't geeft wel veel meer overlast dan vroeger.
Waarom niet de oplossing zoals bij VIRM VI, in de stoel geintegreerd.quote:Op woensdag 14 april 2010 22:31 schreef V2 het volgende:
[..]
Eens! Daar heeft echt iemand totaal niet bij nagedacht. Enige pluspunt is dat je, als je aan 't gangpad zit, niet meer over je medepassagier heen moet reiken met je afvalletje als je 't erin wilt stoppen. Maar 't is echt heel irritant. En dat bakje is ook nog eens veel te klein
Als ik me niet vergis is deze oplossing ook gebruikt voor de ICMm-IV'squote:Op woensdag 14 april 2010 22:43 schreef Brembo het volgende:
[..]
Waarom niet de oplossing zoals bij VIRM VI, in de stoel geintegreerd.
Wat ik in het buitenland zag is bij een visopstelling de prullenbak tussen de twee stoelen in .
Interessant! Is even opslaan!quote:Op woensdag 14 april 2010 22:43 schreef greavy het volgende:
Dat is wel een nadeel dat het prullenbakje zo klote klein is, én op een klote plek zit.
Maar verder een prima trein.
Hierbij mijn tijdelijke DM90 bestandje; Deze is nog niet af. Dit betreft nog niet een definitieve versie met uiterlijk.
Klik hier voor het bestandje (Excel 2003 compatibel)
Verbeteringen of wijzigingen graag even vermelden. Dan kan ik het spoedig aanpassen, en wordt het (waarschijnlijk) morgenavond een definitieve versie qua lay-out etc.
Bij Vogelenzang was het afgelopen maandag zelfs twee maal raak. De eerste keer rond 8:30, is het eindelijk om 11 uur opgeruimd, springt er om 16:30 een tweede persoon voorquote:Op woensdag 14 april 2010 20:29 schreef Duvel het volgende:
Vogelenzang, Wolfheze, Santpoort...
Je kunt ook ff naar de bieb gaan en "Elektrische Treinen in Nederland", deel 2 lenen.quote:Op woensdag 14 april 2010 23:21 schreef greavy het volgende:
Die voor Plan T staat in de OP
Wanneer deze van DM90 klaar is, zet ik die ook in de OP. Daarna eens beginnen met ICM(m).
Binnenkort een aantal OdR kopen van 1964 (heel jaar) om daar alle in dienst stelling data uit te halen, en even later ook voor DM90 doen.
Inmiddels (23:17) is er alweer een wijziging doorgevoerd aan dit bestandje en geupload.
Ik wil ook graag een bestand waarin bijgehouden wordt wanneer welke cel van welk werkblad van welke sheet gewijzigd wordt, en een automatisch mailtje wanneer dat wijzigingenbestand gewijzigd is. Dank u welquote:Op woensdag 14 april 2010 23:21 schreef greavy het volgende:
Inmiddels (23:17) is er alweer een wijziging doorgevoerd aan dit bestandje en geupload.
Ze zijn ook gewoon te leen in de bibliotheek, open bijvoorbeeld vanavond maar ook speciaal op 25 april.quote:Op woensdag 14 april 2010 23:21 schreef greavy het volgende:
Binnenkort een aantal OdR kopen van 1964 (heel jaar) om daar alle in dienst stelling data uit te halen, en even later ook voor DM90 doen.
jaaaaaaaaren niet gebruikt en net nu....quote:Op donderdag 15 april 2010 18:47 schreef dennistd het volgende:
Rijtuig van Bea is al weer weg uit het spoorwegmuseum: ze heeft hem zelf nodig nu ze niet kan vliegen naar Denemarken
http://www.telegraaf.nl/b(...)emarken__.html?p=2,1
Zolang ie er volgend weekend maar weer staat. Wil de zaterdag of zondag er ff kijkenquote:Op donderdag 15 april 2010 18:47 schreef dennistd het volgende:
Rijtuig van Bea is al weer weg uit het spoorwegmuseum: ze heeft hem zelf nodig nu ze niet kan vliegen naar Denemarken
http://www.telegraaf.nl/b(...)emarken__.html?p=2,1
Dat scheelt weer infraheffingquote:Op donderdag 15 april 2010 18:58 schreef dennistd het volgende:
Helaas is ie achterop de CNL 447 gehangen samen met een EETC-slaaprijtuig en komt ze niet langs Bentheim
Ik dacht net hetzelfde.quote:Op donderdag 15 april 2010 18:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
jaaaaaaaaren niet gebruikt en net nu....
Ze hangt achterop de nachttreinquote:Op donderdag 15 april 2010 19:55 schreef Ascendancy het volgende:
Zou bea een eigen trein krijgen met haar gevolg, of mogen ze gewoon in de nachttrein naar kopenhagen?
Is dat nog een speciaal stel ofzo?quote:Op donderdag 15 april 2010 19:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze hangt achterop de nachttrein
Voorop zal je bedoelen Half uur voor Jan-met-de-korte-lul op Veenendaal-De Klomp staan wachten in de kou godverdommequote:Op donderdag 15 april 2010 18:58 schreef dennistd het volgende:
Helaas is ie achterop de CNL 447 gehangen samen met een EETC-slaaprijtuig en komt ze niet langs Bentheim
Ja dat kan gebeuren. Maar je hebt wel naar Bea kunnen zwaaien.quote:Op donderdag 15 april 2010 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Voorop zal je bedoelen Half uur voor Jan-met-de-korte-lul op Veenendaal-De Klomp staan wachten in de kou godverdomme
Kijk zonder vliegtuig komt de trein weer bovendrijven, al kan je natuurlijk ook met je auto een heel eind komen.quote:De NS bekijkt of er extra treinen naar Parijs, Brussel en Frankurt moeten worden ingezet. De Eurostar-treinen naar Londen zitten overvol.
Bron: Luchtruim boven Nederland vanavond dicht
Hij was een beetje dom.quote:Op donderdag 15 april 2010 22:33 schreef dennistd het volgende:
Vanaf Köln heeft het spul +10 vanwege "Techn. Störung an einem Wagen"
Zou Willem-Alexander weer niet van de knopjes af hebben kunnen blijven?
Met de auto rij je in een halve dag naar Kopenhagen. Geen probleem dus.quote:Op vrijdag 16 april 2010 10:15 schreef greavy het volgende:
De auto is ook niet een ideale oplossing helemaal naar Kopenhagen. Vliegtuig lukt niet. Je kan nog met de boot proberen
Maar nee, de trein is beter.
En dan stoppen bij een benzinestation, omdat even de benen gestrekt moeten worden en andere zaken gedaan moeten worden ...quote:Op vrijdag 16 april 2010 10:32 schreef Guppyfriend het volgende:
Precies, de Koningin zou in een convooi over de snelweg moeten. Nee, dat is handig
Een eigen wagon aan een trein hangen is natuurlijk niet helemaal 'gewoon met de trein gaan' maar het is wel grappig inderdaadquote:Op vrijdag 16 april 2010 10:09 schreef Guppyfriend het volgende:
Wel cool dat ze gewoon met de trein gaat. Zou ze vaker moeten doen.
Natuurlijk is het nog een hele operatie, maar ik kan me toch zo voorstellen dat het goedkoper is dan met de auto of het vliegtuig. Of in ieder geval milieuvriendelijker.quote:Op vrijdag 16 april 2010 11:50 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Een eigen wagon aan een trein hangen is natuurlijk niet helemaal 'gewoon met de trein gaan' maar het is wel grappig inderdaad
Knap, in die TWEE minuten dat het spul te laat uit Utrecht Centraal vertrokken was. Inclusief rangeren, aankoppelen, remproef. Lijkt me een baanrecordquote:Op vrijdag 16 april 2010 10:35 schreef greavy het volgende:
Nu is er ook erg veel politie meegegaan, met Bea.. Om die reden zijn er ook sowieso 2 extra rijtuigen(bea's rijtuig en nog een andere), waarbij in één rijtuig stuk of wat beveiliging zit (politie, marechaussee etc.). De trein is tevens ook doorzocht op 'explosieven'.
Dat boeit geen flikker in dit soort gevallen, al is het leuk meegenomen.quote:Op vrijdag 16 april 2010 12:27 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Natuurlijk is het nog een hele operatie, maar ik kan me toch zo voorstellen dat het goedkoper is dan met de auto of het vliegtuig. Of in ieder geval milieuvriendelijker.
Ehm, het rijtuig zat er in Amsterdam al aan vastquote:Op vrijdag 16 april 2010 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Knap, in die TWEE minuten dat het spul te laat uit Utrecht Centraal vertrokken was. Inclusief rangeren, aankoppelen, remproef. Lijkt me een baanrecord
Nee slimmerd, dat rijtuig is er op de Watergraafsmeer in de Euro Night ingerangeerd en de trein zal aldaar ook wel dubbel gechecked zijn.quote:Op vrijdag 16 april 2010 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Knap, in die TWEE minuten dat het spul te laat uit Utrecht Centraal vertrokken was. Inclusief rangeren, aankoppelen, remproef. Lijkt me een baanrecord
Ja, maar het is toch fijn om de illustie te hebben dat daar aan gedacht wordtquote:Op vrijdag 16 april 2010 12:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat boeit geen flikker in dit soort gevallen, al is het leuk meegenomen.
Vliegen op afstanden <500km moet sowieso verboden worden.quote:Op vrijdag 16 april 2010 12:27 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Natuurlijk is het nog een hele operatie, maar ik kan me toch zo voorstellen dat het goedkoper is dan met de auto of het vliegtuig. Of in ieder geval milieuvriendelijker.
Den Haag - Kopenhagen is honderden kilometers langer dan 500 km.quote:Op vrijdag 16 april 2010 12:47 schreef MREn het volgende:
Vliegen op afstanden <500km moet sowieso verboden worden.
Dat maakt voor mijn punt niet uitquote:Op vrijdag 16 april 2010 12:50 schreef Socios het volgende:
[..]
Den Haag - Kopenhagen is honderden kilometers langer dan 500 km.
Dat is waar. Sterker nog, ik ben het zelfs geheel eens met je punt.quote:Op vrijdag 16 april 2010 12:54 schreef MREn het volgende:
Dat maakt voor mijn punt niet uit
FAILquote:Op vrijdag 16 april 2010 12:52 schreef dennistd het volgende:
In de tunnel van Best geldt een snelheidsbeperking van 80kmh vanwege openvliegende nooddeuren bij hogere snelheden
quote:Op vrijdag 16 april 2010 12:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ehm, het rijtuig zat er in Amsterdam al aan vast
Oh nou weet ineens iedereen er alles van hequote:Op vrijdag 16 april 2010 12:39 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Nee slimmerd, dat rijtuig is er op de Watergraafsmeer in de Euro Night ingerangeerd en de trein zal aldaar ook wel dubbel gechecked zijn.
Alles voorbij Frankrijk of Duitsland is per trein alleen interessant voor spoorhobbyisten.quote:Op vrijdag 16 april 2010 12:54 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat maakt voor mijn punt niet uit
Had ook net zo goed 'binnen Europa' kunnen schrijven, maar dan komen er vast reactie over IJsland en de Balearen.
lijkt me ook erg vervelend voor onze suicidale medemens. Wil jij je van kant maken maar rijden er geen treinen omdat iemand je net voor wasquote:Op donderdag 15 april 2010 00:44 schreef MetalMike het volgende:
[..]
Bij Vogelenzang was het afgelopen maandag zelfs twee maal raak. De eerste keer rond 8:30, is het eindelijk om 11 uur opgeruimd, springt er om 16:30 een tweede persoon voor
Ik kijk vooral naar de mileubelasting. Het effect van CO2-uitstoot op grote hoogte is namelijk een factor 6-8 groter (uit mn hoofd, weet exacte cijfer niet) dan op maaiveldniveau waarmee het vliegverkeer een onevenredig grote milieubelasting geeft.quote:Op vrijdag 16 april 2010 13:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Alles voorbij Frankrijk of Duitsland is per trein alleen interessant voor spoorhobbyisten.
Ik heb eerder al een voorstel gedaan om hier speciale treinen voor te laten rijden. Bijvoorbeeld een radioloc na de reguliere dienst over de Lekbrug waar dan elke nacht of eens per week alle sucidalen kunnen gaan liggen. Geen getraumatiseerde machinist, geen verstoorde treindienst, iedereen tevreden.quote:Op vrijdag 16 april 2010 13:07 schreef computergirl het volgende:
[..]
lijkt me ook erg vervelend voor onze suicidale medemens. Wil jij van kant maken maar rijden er geen treinen omdat iemand je net voor was
Moet je 's middags weer terug
"welke" nooit ergens anders dan op dat traject gestaan hebben, en "welke" onder monumentenzorg staan.quote:Op vrijdag 16 april 2010 13:46 schreef Zug-Chef het volgende:
Uniek in Nederland zijn de nog altijd rechtovereind staande gotische bovenleidingsportalen, welke alleen nog tussen Hilversum en Utrecht te vinden zijn.
Heeft dat oude rijtuig erachter nu een 3e klasse?quote:Op vrijdag 16 april 2010 17:54 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Verslag van de Rail Carriere Dagen te Amersfoort
[ afbeelding ]
Plan U
Ja, volgens mij is dat die ´lege´ Muizeneus. Mat ´46.quote:Op vrijdag 16 april 2010 22:21 schreef Fixers het volgende:
Heeft dat oude rijtuig erachter nu een 3e klasse?
lijkt me een soort van postbusadres. ik heb het vermoeden dat er naast een binnenlandse partij met een spoorvergunning (xx??) een grote buitenlandse partij achter zitquote:Op vrijdag 16 april 2010 22:50 schreef greavy het volgende:
Weet iemand wie of wat of hoe en waarom Polaris Rail nergens te vinden is
Hun hebben hun offerte ook ingediend voor de concessie aanbesteding van Zwolle-Emmen en Almelo-Marienberg..
KvK kan ik niets vinden (zoek ik verkeerd ofzo?) en Google word je alles behalve wijs van..
[edit]Heb via KvK iets gevonden: http://www.kvk.nl/handelsregister/zoekenframeset.asp?url=https://server.db.kvk.nl/TST-BIN/ZS/ZSWWW01@&zk=1 en dan Pollarisrail
Eerder een oud Plan E rijtuig vermoed ik...quote:Op vrijdag 16 april 2010 22:23 schreef Socios het volgende:
[..]
Ja, volgens mij is dat die ´lege´ Muizeneus. Mat ´46.
op dat adres staat ook een of andere modelspoorclub gevestigd. Pollarisrail heeft volgens dat 1 werknemerquote:Op vrijdag 16 april 2010 23:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
lijkt me een soort van postbusadres. ik heb het vermoeden dat er naast een binnenlandse partij met een spoorvergunning (xx??) een grote buitenlandse partij achter zit
Zo kut.quote:Op vrijdag 16 april 2010 13:01 schreef Socios het volgende:
De Intercity´s stoppen inmiddels niet meer in Best.
Het is zijn cabine, hij mag helemaal zelf weten waar ie zijn jas ophangt, en het feit dat ie geen pottenkijkers wil is zijn goed recht en nog een valide reden ook. Als jij op deze manier die S&V-medewerkers benaderd hebt laatst dan snap ik wel dat je even mee mocht naar buiten.quote:Op zaterdag 17 april 2010 10:23 schreef greavy het volgende:
Arriva heeft soms wel irritante machinisten zeg, zoals nu in de stopper naar Leer.
Wilt ie zijn jas niet weghalen bij de deur "omdat ie geen pottekijkers wil".
De spurts zijn er toch echt voor gemaakt vind ik, om mee te kijken over de schouder.
ehm, ik heb deze mcn niet vreemd benaderd.. En die s&V medewerkers ook niet..quote:Op zaterdag 17 april 2010 10:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het is zijn cabine, hij mag helemaal zelf weten waar ie zijn jas ophangt, en het feit dat ie geen pottenkijkers wil is zijn goed recht en nog een valide reden ook. Als jij op deze manier die S&V-medewerkers benaderd hebt laatst dan snap ik wel dat je even mee mocht naar buiten.
Hoe gaat dat dan ongeveer? Jij klopt op het deurtje "Hee haal je jas eens weg, ik wil meekijken"?quote:Op zaterdag 17 april 2010 10:23 schreef greavy het volgende:
Arriva heeft soms wel irritante machinisten zeg, zoals nu in de stopper naar Leer.
Wilt ie zijn jas niet weghalen bij de deur "omdat ie geen pottekijkers wil".
De spurts zijn er toch echt voor gemaakt vind ik, om mee te kijken over de schouder.
misschien was dat een hint ......'zo is het wel weer genoeg'.quote:Op zaterdag 17 april 2010 11:03 schreef greavy het volgende:
En ja, het is zijn goed recht, maar het stomme is dat deze mcn eerst zijn jas op de haak had, ik met hem gesproken, hij vroeg wat ik met de fotocamera deed..
Na Europapark(of heet t daar niet zo?) verhing hij zijn jas pas.
Nee, zo ging het niet, maar maakt niet zoveel uit.quote:Op zaterdag 17 april 2010 11:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe gaat dat dan ongeveer? Jij klopt op het deurtje "Hee haal je jas eens weg, ik wil meekijken"?
Mja
quote:Zes mensen zijn gewond geraakt doordat een hogesnelheidstrein in Duitsland tijdens de rit een deur verloor. In de buurt van Koblenz raakte de deur van de trein los. Het glas barstte waardoor zes passagiers verwondingen opliepen.
De deur knalde daarna op een tegemoetkomende trein en raakte nog een auto naast het spoor. Daarbij vielen geen gewonden.
De Duitse spoorwegen hebben nog geen idee waardoor de deur is losgeraakt. Het traject tussen Montabaur en Limburg werd afgesloten, omdat de autoriteiten de deur moesten zoeken. De dienstregeling op de hogesnelheidslijn tussen Keulen en Frankfurt is door het ongeluk ernstig verstoord.
Foutje bedanktquote:
Wel tof dat het dan wel mag, alleen moet de mcn geen controleur tegenkomen, want dan hangt hijquote:Op zaterdag 17 april 2010 15:45 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee, zo ging het niet, maar maakt niet zoveel uit.
Zelfde mcn gehad tussen Groningen - Delfzijl en terug (waar ik tot sauwerd ging op de terugweg) bood hijzelf aan of ik in de cabine wou meerijden, zodat ik foto's kon maken. Wel tof van hem dat het nu ineens mocht, zelf in de cabine meerijden.
Mja, de Fyra niet, maar NS Internationaal verkleint dezer dagen wel haar verlies op deze manier.quote:Op zaterdag 17 april 2010 17:54 schreef TeringHenkie het volgende:
Wel grappig trouwens, die aswolk zorgt er wel voor dat de Fyra opeens winst gaat draaien
Ja, van AL die mensen die normaal van Schiphol naar Rotterdam Noord het vliegtuig zouden pakkenquote:Op zaterdag 17 april 2010 17:54 schreef TeringHenkie het volgende:
Wel grappig trouwens, die aswolk zorgt er wel voor dat de Fyra opeens winst gaat draaien
Ik bedoelde meer al die toeristen in Amsterdam die naar het zuiden willen bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 17 april 2010 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, van AL die mensen die normaal van Schiphol naar Rotterdam Noord het vliegtuig zouden pakken
T zal me een vetpot wezen daar
Polaris Rail nooit van gehoord. Hebben die uberhaubt al lijnen hier?quote:In totaal vier maatschappijen willen de treindiensten tussen Zwolle en Emmen uitvoeren.
De openbaarvervoerbedrijven Arriva, Syntus, Veolia en Polaris Rail hebben zich gemeld voor de aanbesteding. De lijn Emmen - Zwolle wordt aanbesteed samen met de lijn Almelo - Mariënberg. De provincies Overijssel en Drenthe willen dat beide lijnen worden verbonden, zodat er een goede verbinding ontstaat tussen Twente en Drenthe.
Het is Pollarisrail. Schijnt een eenmansbedrijfje te zijn, maar er moeten grote partijen achter zitten.quote:Op zondag 18 april 2010 00:16 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Polaris Rail nooit van gehoord. Hebben die uberhaubt al lijnen hier?
Die lijn wordt toch een tram als de hanzelijn er is?quote:Op zaterdag 17 april 2010 17:50 schreef greavy het volgende:
volgens een HC hier in de trein (NS) gaat de NS ook afzien van het Kamperlijntje, omdat ze het te duur vinden, en te weinig opbrengt.. Maar officieel heeft hij er nog niks over gehoord.
Dat werd ook wel eens tijdquote:Op zondag 18 april 2010 12:27 schreef SHERMAN het volgende:
In Geldermalsen is men begonnen met het afbreken van het emplacement.
Dit weekend wel op Beukenlaanquote:Op vrijdag 16 april 2010 13:01 schreef Socios het volgende:
De Intercity´s stoppen inmiddels niet meer in Best.
Je bedoelt dat ze de spoorstaven en bovenleiding er af halen en omsmelten tot trams? En van de dwarsliggers worden dan de bankjes gemaakt?quote:Op zondag 18 april 2010 10:35 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Die lijn wordt toch een tram als de hanzelijn er is?
Ontzettende faalactie als je 't mij vraagt.. veel mensen waren er erg positief over. Over de intercity stop dus, niet over het afschaffen daarvan.quote:Op vrijdag 16 april 2010 13:01 schreef Socios het volgende:
De Intercity´s stoppen inmiddels niet meer in Best.
Wat waren het ook weer? Iets van 200 in- en uitstappers per dag in die extra intercity's. Ik vind het redelijk logisch dat als een proef eindigt, je de IC weer door laat tuffen. Het is toch 3 minuten reistijd, er worden soms bakken met geld uitgegeven om zo'n rijtijdwinst te boeken.quote:Op zondag 18 april 2010 19:01 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ontzettende faalactie als je 't mij vraagt.. veel mensen waren er erg positief over. Over de intercity stop dus, niet over het afschaffen daarvan.
Precies, dit is eigenlijk het tegenovergestelde van Nimby-gedrag: 'ik heb er voordeel van dus hoe durven jullie het af te schaffen'. Er is geen enkel criterium waarop Best een permanente IC-stopplaats zou moeten zijn. Mensen in dit topic hadden al twijfels bij Meppel geloof ik, Best heeft er nog veel minder 'recht' op.quote:Op zondag 18 april 2010 19:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat waren het ook weer? Iets van 200 in- en uitstappers per dag in die extra intercity's. Ik vind het redelijk logisch dat als een proef eindigt, je de IC weer door laat tuffen. Het is toch 3 minuten reistijd, er worden soms bakken met geld uitgegeven om zo'n rijtijdwinst te boeken.
Zo weinig? Ik nam die trein wel eens vanuit Eindhoven terug naar A'dam (toen je nog kon overstappen op Utrecht) en de hele trein liep zo'n beetje leeg in Bestquote:Op zondag 18 april 2010 19:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat waren het ook weer? Iets van 200 in- en uitstappers per dag in die extra intercity's.
Dat is best bijzonder als je bedenkt dat hij tussen de 2 drukste stations buiten de randstad reedquote:Op zondag 18 april 2010 19:22 schreef computergirl het volgende:
[..]
Zo weinig? Ik nam die trein wel eens vanuit Eindhoven terug naar A'dam (toen je nog kon overstappen op Utrecht) en de hele trein liep zo'n beetje leeg in Best
't Was er geen Schipholdrukte, maar slechts 200 is wel erg overdreven. Kun je dat ergens terugvinden dan? 't Lijkt me in ieder erg onwaarschijnlijk want die reizigers kwamen niet alleen uit Best, maar ook uit de omliggende dorpen/steden (Son en Breugel, Oirschot, Veldhoven) reden mensen liever naar Best dan naar 't centrum van Eindhoven.quote:Op zondag 18 april 2010 19:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat waren het ook weer? Iets van 200 in- en uitstappers per dag in die extra intercity's. Ik vind het redelijk logisch dat als een proef eindigt, je de IC weer door laat tuffen. Het is toch 3 minuten reistijd, er worden soms bakken met geld uitgegeven om zo'n rijtijdwinst te boeken.
Dat is omdat die treinen veel minder potentieel hebben.quote:Op zondag 18 april 2010 19:36 schreef Ireyon het volgende:
[..]
't Was er geen Schipholdrukte, maar slechts 200 is wel erg overdreven. Kun je dat ergens terugvinden dan? 't Lijkt me in ieder erg onwaarschijnlijk want die reizigers kwamen niet alleen uit Best, maar ook uit de omliggende dorpen/steden (Son en Breugel, Oirschot, Veldhoven) reden mensen liever naar Best dan naar 't centrum van Eindhoven.
Verder is de reistijdwinst een triest argument, toevallig omdat zo'n trein naar de randstad gaat kunnen we die 2/3 minuten niet missen, maar zodra een intercity in de provincies komt, gooien ze er nog eventjes 10 stops in kutdorpen tussen.
In dit document http://www.locov.nl/Image(...)10_tcm311-275639.pdf lees je onder punt 10 meer over de stop in Best.quote:Op zondag 18 april 2010 19:22 schreef computergirl het volgende:
[..]
Zo weinig? Ik nam die trein wel eens vanuit Eindhoven terug naar A'dam (toen je nog kon overstappen op Utrecht) en de hele trein liep zo'n beetje leeg in Best
In de spits met de auto ?quote:Op zondag 18 april 2010 19:44 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Vanaf best is het trouwens al maar 10 minuten naar het centrum van eindhoven.
Dat had er óók mee te maken dat de vervoersvraag op de relatie Arnhem-Schiphol toenam en men verwachtte dat die vraag rond 2010 groter zou worden Arnhem-Den Haag. Ook zonder de verbouwing in Utrecht zou de rechtstreekse IC Gvc-Ah dus verdwenen zijn.quote:Op zondag 18 april 2010 20:19 schreef Duvel het volgende:
Die IC's zijn meestal gebaseerd op grote vervoersstromen. Dus de vervoersstroom Ut - Ht - Mt en Tb - Ht - Nm zal wel aanleiding geven tot het aanbieden van doorgaande treinen op die assen. Uitzondering is de IC Gvc - Ah die nu maar tot Ut rijdt. Het deel Ut - Ah rijdt nu vanaf Shl. Dat had te maken met spooropstelling op Ut die niet meer gerealiseerd kon worden door het buiten gebruik zijn van een deel van het station in verband met nieuwbouw.
Ja klopt, maar dan werd het helemaal zo'n lang theoretisch verhaal.quote:Op maandag 19 april 2010 10:38 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat had er óók mee te maken dat de vervoersvraag op de relatie Arnhem-Schiphol toenam en men verwachtte dat die vraag rond 2010 groter zou worden Arnhem-Den Haag. Ook zonder de verbouwing in Utrecht zou de rechtstreekse IC Gvc-Ah dus verdwenen zijn.
Schitterende foto´s!quote:Op zondag 18 april 2010 13:12 schreef Zug-Chef het volgende:
Gisteren rond de bloembollenvelden
Dat is een eeuwige discussie. Mag je bewerken? Ja, je mag alles doen wat je wilt? Heeft de door jou geschetste nadelen. Ja, maar beperkt? Eindeloos gezeik over wat wel en niet "mag" en wie dat dat bepaalt etc. Nee? Nou ja, ik zal toch minstens wat moeten resizen, wat draaien, wat croppen... Als ik ergens een doodhekel aan heb is het aan mensen die gewoon 1:1 hun geheugenkaart omkeren boven het internet. Dus: Bewerk maar een eind raak wat mij betreft Beauty is in the eye of the beholder.quote:Op maandag 19 april 2010 13:32 schreef Duvel het volgende:
Ik ben even benieuwd naar jullie mening: in hoeverre is fotograferen nog een kunst als je Photoshop hebt? Niet voor niets vond ik bijvoorbeeld die eerste foto van Zug-Chef lijken op een modelbaan: de egaal blauwe achtergrond en zo. Maar bij nader inzien ontbreekt er een bovenleidingpaal (te zien aan het feit dat er wel een Y-draad loopt en je nog net een zijwaartse ziet), en wellicht is er nog meer aan gesleuteld wat mij nou net niet opvalt.
Hoe kijkt de rest er tegenaan? Ja, het zijn mooie platen, maar waar houdt de werkelijkheid op en begint de fantasie van de bewerker?
Overveen is te klein als daar geen IC meer stopt!quote:Op maandag 19 april 2010 13:23 schreef Socios het volgende:
Over de Best discussie:
Serieus denken dat Best IC-waardig is.
Laat een Intercity op een willekeurig ander klein station stoppen en ook daar zullen de reizigers ter plekke enthousiast zijn. Iedereen wil een Intercity stop, als hun trein maar niet op andere kleine stations stopt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Prima, iedereen mag bewerken wat ie wil, maar mag men dan ook de ruimte krijgen om die kunstmatige vertoningen af te wijzen? Dus "mooie foto" wordt dan "mooie fotobewerking". Dat soort dingen.quote:Op maandag 19 april 2010 13:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is een eeuwige discussie. Mag je bewerken? Ja, je mag alles doen wat je wilt? Heeft de door jou geschetste nadelen. Ja, maar beperkt? Eindeloos gezeik over wat wel en niet "mag" en wie dat dat bepaalt etc. Nee? Nou ja, ik zal toch minstens wat moeten resizen, wat draaien, wat croppen... Als ik ergens een doodhekel aan heb is het aan mensen die gewoon 1:1 hun geheugenkaart omkeren boven het internet. Dus: Bewerk maar een eind raak wat mij betreft Beauty is in the eye of the beholder.
Nu je het zegt, die bovenleidingspaal is inderdaad verdwenen. Vandaar dat die foto niet klopt.quote:Op maandag 19 april 2010 13:32 schreef Duvel het volgende:
Ik ben even benieuwd naar jullie mening: in hoeverre is fotograferen nog een kunst als je Photoshop hebt? Niet voor niets vond ik bijvoorbeeld die eerste foto van Zug-Chef lijken op een modelbaan: de egaal blauwe achtergrond en zo. Maar bij nader inzien ontbreekt er een bovenleidingpaal (te zien aan het feit dat er wel een Y-draad loopt en je nog net een zijwaartse ziet), en wellicht is er nog meer aan gesleuteld wat mij nou net niet opvalt.
Hoe kijkt de rest er tegenaan? Ja, het zijn mooie platen, maar waar houdt de werkelijkheid op en begint de fantasie van de bewerker?
Tuurlijk. Het is hier de fucking DDR niet Iedereen mag een mening hebben. Ik maak dan ook geen foto's omdat ze mooi zijn, maar meer om iets te documenteren. Sowieso maakt iedereen foto's voor zichzelf denk ik. Je maakt geen foto's "in de hoop dat iemand anders ze mooi vindt". Toch?quote:Op maandag 19 april 2010 13:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Prima, iedereen mag bewerken wat ie wil, maar mag men dan ook de ruimte krijgen om die kunstmatige vertoningen af te wijzen? Dus "mooie foto" wordt dan "mooie fotobewerking". Dat soort dingen.
Dat is dan weer iets belachelijks. Een mooie foto wordt doorgaans niet verkregen door een egale lucht en dergelijke. Hoek, compositie, afstand en goede instellingen zijn nog steeds veel belangrijker. Want dit kan je allemaal niet aanpassen op de computer.quote:Op maandag 19 april 2010 13:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Prima, iedereen mag bewerken wat ie wil, maar mag men dan ook de ruimte krijgen om die kunstmatige vertoningen af te wijzen? Dus "mooie foto" wordt dan "mooie fotobewerking". Dat soort dingen.
Dat is jouw mening dan ja. Er bestaat objectief niet zoiets als "een mooie foto" of "een lelijke foto". Al zul je op ongeveer elk fotografieforum vermoord worden om zo'n stellingquote:Op maandag 19 april 2010 13:47 schreef Ascendancy het volgende:
Dat is dan weer iets belachelijks. Een mooie foto wordt doorgaans niet verkregen door een egale lucht en dergelijke. Hoek, compositie, afstand en goede instellingen zijn nog steeds veel belangrijker.
Al krijg je natuurlijk wel weer gezeik van "WTF deze is helemaal niet bewerkt! ZO gemaakt! Echt waar " etc.quote:Op maandag 19 april 2010 13:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Prima, iedereen mag bewerken wat ie wil, maar mag men dan ook de ruimte krijgen om die kunstmatige vertoningen af te wijzen? Dus "mooie foto" wordt dan "mooie fotobewerking". Dat soort dingen.
Dat begin ik me nu ook af te vragen ja.quote:
Dus jij suggereert nu dat bijna iedere fotograaf tegenwoordig een mooie blauwe lucht belangrijker vindt dan een goede compositie in zijn geheelquote:Op maandag 19 april 2010 13:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is jouw mening dan ja. Er bestaat objectief niet zoiets als "een mooie foto" of "een lelijke foto". Al zul je op ongeveer elk fotografieforum vermoord worden om zo'n stelling
Ik suggereer helemaal niets. Ik constateer dat jij jouw mening als feit presenteert. Maar het enkele feit dat ik dat constateer, is heel wat anders dan dat ik het tegenovergestelde zou suggereren.quote:Op maandag 19 april 2010 15:01 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dus jij suggereert nu dat bijna iedere fotograaf tegenwoordig een mooie blauwe lucht belangrijker vindt dan een goede compositie in zijn geheel
Onzin. Wie bepaalt wanneer "het klopt" dan?quote:Op maandag 19 april 2010 15:15 schreef greavy het volgende:
alhoewel het geheel weer wel goed moet kloppen.
Ik ben om exact dit soort gezeik al jaren weg uit FOT.quote:
Wat een verrassing.quote:Op maandag 19 april 2010 15:44 schreef Ofyles2 het volgende:
ALVAST EEN VOORWAARSCHUWING:
30-4 geen doorgaand treinverkeer mogelijk rondom Amsterdam Centraal, Internationale treinen vertrekken vanaf Schiphol, Utrecht Centraal of Amersfoort.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |