abonnement Unibet Coolblue
pi_80241070

Welkom in alweer deel 223 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

======================================================================================

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld, een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

======================================================================================

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten.

>> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

Voor reizen naar het buitenland is je dagkaart geldig tot en met het laatste station voor de grens. Vanaf het betreffende station moet de volledige prijs voor een kaartje betaald worden, dus inclusief het Nederlandse traject tot aan de grens.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.

======================================================================================

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Harlingen Haven - Socios
VSM-Rit Apeldoorn - Beekbergen - Greavy
SSN-Kerstrit naar Münster, Duitsland - greavy
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
Eerste klas door Nederland(Deel 1) - Greavy
Eerste klas richting het Noorden(Deel 2) - Greavy
Eerste klas door Nederland: Kriskras(Deel 3) - Greavy
Harlingen (- Haven) - Greavy
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash

>> Materieel Informatie
Er is veel materieel in de omloop. Hiervoor zijn enkele bestanden gemaakt, met informatie.
Hierin is onder andere te vinden welk materieel nog in de omloop is, maar ook informatie over het terzijde gesteld materieel.
Plan T - (Laatste update: 24-3-2010 (Excel 2007) )
Plan T - (Laatste update: 24-3-2010 (Excel 2003) )
======================================================================================

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
  maandag 12 april 2010 @ 21:01:15 #2
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_80241203


Presentatie Michiel ten Broek op 25 april

Op zondag 25 april houdt de NVBS afdeling Jongeren haar voorjaarsbijeenkomst in het nieuwe "NVBS Centraal" op het station van Amersfoort. Hierbij zal Michiel ten Broek, bekend van o.a. Op de Rails, OVL en het Somda-forum, een verhaal vertellen over de Flevo- en Schiphollijnen, met daarbij een doorkijkje naar het SAAL-project (Schiphol, Almere, Amsterdam, Lelystad) en de relatie met de dienstregeling en infrastructuur. In samenspraak met de zaal wordt op de historie en de toekomst ingegaan, waarbij ongetwijfeld veel interessante zaken naar voren komen.

Ook kunnen jullie zelf digitale foto's meenemen om te laten zien. Dat mag betrekking hebben op het SAAL-project, maar gewone mooie spoorfoto's zijn natuurlijk ook van harte welkom! Tot slot kan ook het nieuwe NVBS-gebouw bekeken worden. In dit gebouw zijn vele spoorgerelateerde zaken te vinden, zoals een bibliotheek met meer dan 11.000 boeken of een speciale archiefruimte met miljoenen stukken van dia's en materieeltekeningen tot treinkaartjes en trambriefkaarten. We hopen op een grote opkomst, want het zal ongetwijfeld interessant worden!

Jullie zijn vanaf 13.00 van harte welkom. De NVBS in Amersfoort is te vinden aan de stadszijde van de hoofdingang van het station. Rond 13.00 verzamelen we daar sowieso.

[ Bericht 0% gewijzigd door MREn op 12-04-2010 21:01:39 (tvs: terugvindspam) ]
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 12 april 2010 @ 21:01:41 #3
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_80241221
Groetjes van Sander uit het Hoge Noorden!

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 12 april 2010 @ 21:03:14 #4
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80241282
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:01 schreef bork het volgende:
Groetjes van Sander uit het Hoge Noorden!

[ afbeelding ]
Tsja. tijd voor een praatje kunnen ze daar nu wel hebben vanwege de lange kering in Roodeschool
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 12 april 2010 @ 21:03:37 #5
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_80241300
materieelfototerugvindposts?

"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Sport maandag 12 april 2010 @ 21:03:38 #6
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80241302
Delfzijl zou ik zo zeggen?

edit: roodeschool dus, foutje
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 12 april 2010 @ 21:05:45 #7
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_80241366
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:03 schreef dennistd het volgende:
Delfzijl zou ik zo zeggen?

edit: roodeschool dus, foutje
juist, alle koppelingen glommen zo van die GTW's, zijn die onlangs vernieuwd?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_80241610
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:03 schreef MREn het volgende:
materieelfototerugvindposts?

[ afbeelding ]
meer ?
  maandag 12 april 2010 @ 21:15:20 #9
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_80241773
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:11 schreef Yreal het volgende:

[..]

meer ?
Meet wat? ICRm-stam met 1200? Of ICRm met een 1500 er voor? Of een class66 voor een stelletje VSM-rijtuigen?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport maandag 12 april 2010 @ 21:15:26 #10
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80241778
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:05 schreef bork het volgende:

[..]

juist, alle koppelingen glommen zo van die GTW's, zijn die onlangs vernieuwd?
Zou kunnen dat ze het plaatje opnieuw gespoten hebben
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_80241921
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:15 schreef MREn het volgende:

[..]

Meet wat? ICRm-stam met 1200? Of ICRm met een 1500 er voor? Of een class66 voor een stelletje VSM-rijtuigen?
Ik spot pas een paar maandjes nu.. alles dat er leuk uitziet vind ik tof. 1500 locs zijn tof
  maandag 12 april 2010 @ 21:23:22 #12
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_80242109
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:18 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik spot pas een paar maandjes nu.. alles dat er leuk uitziet vind ik tof. 1500 locs zijn tof
Snelle selectie dan:























En dat allemaal in één dag...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Sport maandag 12 april 2010 @ 21:24:44 #13
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80242170
Hier past maar één reactie op:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 12 april 2010 @ 21:34:37 #14
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_80242551
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:24 schreef dennistd het volgende:
Hier past maar één reactie op:

Ach, er mist nog wel een hoop hoor. Nog wat stomers, een Talent van de PEG en de Blokkendoos waren er ook nog ergens.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_80242793
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:24 schreef dennistd het volgende:
Hier past maar één reactie op:
qft
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Sport maandag 12 april 2010 @ 21:44:58 #16
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80243008
Woensdag mag de koninklijke trein ook weer op komen draven: Beatrix opent dat de Royal Class-tentoonstelling in het spoorwegmuseum. Aankomst daar is om 15u volgens een persbericht. Ik neem aan dat er via Hilversum gereden worden, want kopmaken met de koningin aan boord lijkt me onwaarschijnlijk.

Gezien de verkoop van de Avmz-rijtuigen die normaal aan weerszijden van de Sr10 reden krijgt ze nu trouwens gezelschap van twee mooie roze prio-rijtuigen...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport maandag 12 april 2010 @ 21:48:12 #17
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80243194
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:44 schreef dennistd het volgende:
Woensdag mag de koninklijke trein ook weer op komen draven: Beatrix opent dat de Royal Class-tentoonstelling in het spoorwegmuseum. Aankomst daar is om 15u volgens een persbericht. Ik neem aan dat er via Hilversum gereden worden, want kopmaken met de koningin aan boord lijkt me onwaarschijnlijk.

Gezien de verkoop van de Avmz-rijtuigen die normaal aan weerszijden van de Sr10 reden krijgt ze nu trouwens gezelschap van twee mooie roze prio-rijtuigen...
26 april maar ff kijken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_80243733
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:23 schreef MREn het volgende:

[..]

Snelle selectie dan:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En dat allemaal in één dag...
Zit stelselmatig een VIRM4+VIRM6 in de 3600, past alleen vaak niet op station Dieren. Vandaag was het echt een maandagmorgen productie, de machinist dacht dat hij maar vier bakken had ipv tien, waardoor ongeveer vier bakken niet aan het perron stond. Meestal is dit maar 0,5 bak.
pi_80243769
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:01 schreef bork het volgende:
Groetjes van Sander uit het Hoge Noorden!

[ afbeelding ]
wie was de rechtse?
zie ze elke dag elk half uur voorbijkomen hier.
Op maandag 10 mei 2010 21:57 zei Johan Derksen het volgende:
"Ik heb in mijn leven nooit zo'n grote paardenlul gezien als Abe Lenstra."
  maandag 12 april 2010 @ 22:23:59 #20
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_80245055
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:57 schreef Brembo het volgende:

[..]

Zit stelselmatig een VIRM4+VIRM6 in de 3600, past alleen vaak niet op station Dieren. Vandaag was het echt een maandagmorgen productie, de machinist dacht dat hij maar vier bakken had ipv tien, waardoor ongeveer vier bakken niet aan het perron stond. Meestal is dit maar 0,5 bak.
Hebben machinisten op hun Railpocket dat soort dingen niet staan dan? Of kijken ze er niet op?

Overigens, afgelopen zaterdag bij een vriend thuisgeweest. Zijn vader kwam net thuis, en die werkt bij de NS. Hij had z'n Railpocket in z'n hand, dus meteen mijn OV-chipkaart gegeven met de vraag "Ben ik wel goed ingecheckt?" (Ik was met de auto, maargoed ). Het duurt ongelofelijk lang om alles op te starten... wel 5 minuten, en dan overdrijf ik niet.

Uiteindelijk kon hij me wel laten zien dat ik niet was ingecheckt, en ook wat mijn saldo is en reisgeschiedenis. De NS-stations kon hij zien, de andere reizen niet. Alleen de tijdstippen en het bijbehorende saldo. Hij vertelde ook dat hij dat alleen mag doen als de reiziger erom vraagt, i.v.m. privacy. Evenzogoed tof dat het kan.
  maandag 12 april 2010 @ 22:25:59 #21
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80245154
Om deze vraag niet beantwoorden, dus even uit vorige topic teruggequote:
quote:
Op maandag 12 april 2010 17:38 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

Thanks!

Begrijp ik nou goed dat je gewoon in de trein zat? ALs gewoon reiziger?

Ik stapte op in Zwijndrecht, en nog niet eens bij de Kijfhoek aansluiting Zuid waren ze al bij mij. Ik was op het perron opgevallen door mijn camera
En ja, ik was een gewoon, doodnormale, reiziger die zijn kaartje van eerlijk verdiende centen heeft gekocht.

Hierbij is de brief die ik ga verzenden.
verwijderd
Voor enige tips, of verbeteringen meldt het maar. Toevoegingen zijn ook welkom.

Verbeterde versie:
verbeterde versie brief

[ Bericht 8% gewijzigd door greavy op 12-04-2010 23:10:56 ]
pi_80245611
Over enkele minuten/seconden komt hier een zinnige reactie te staan


Of niet

-edit- Haal de spel, stijl en grammaticafouten er svp wel uit voor je hem print
dag
pi_80246001
quote:
Op maandag 12 april 2010 22:25 schreef greavy het volgende:
Om deze vraag niet beantwoorden, dus even uit vorige topic teruggequote:
[..]

Ik stapte op in Zwijndrecht, en nog niet eens bij de Kijfhoek aansluiting Zuid waren ze al bij mij. Ik was op het perron opgevallen door mijn camera
En ja, ik was een gewoon, doodnormale, reiziger die zijn kaartje van eerlijk verdiende centen heeft gekocht.

Hierbij is de brief die ik ga verzenden.
Klik hier voor me brief
Voor enige tips, of verbeteringen meldt het maar. Toevoegingen zijn ook welkom.
Dat de treinen reden met 2 stellen plan V is mijn inziens overbodige informatie.

Beslag mogen ze leggen. Er is verdenking van een strafbaar feit en op t gebied van wetgeving mag er beslag worden gelegd om bewijs materiaal te verschaffen. Daarbij kom iedereen mag beslag leggen ook burgers mits er bij de eerst mogelijke gelegenheid overgegaan wordt tot afgifte aan politie en/of andere OA.

Wissen mogen ze niet eisen.


Tipje: Maak het verhaal korter en simpeler. Je gaat te diep en wijsneuzerig op de situatie in. Hierdoor kun je een reactie terug verwachten die je niet wilt. Door betweterig in te gaan om de situatie roep je direct de verdenking op je dat je wel degelijk professioneel opereert ook al beweer je dat je amateur fotograaf bent.

Haal ook voor de grap je eigen adresgegevens weg en plaats die pas als je verstuurd. Nu weet iedereen waar je woont.
quote:
Ik verwacht van U een reactie binnen drie weken na dagtekening van deze brief. Indien ik geen reactie ontvang, zal ik verdere stappen ondernemen.
Wat wil je ondernemen? Er is je geen onrecht aangedaan. In je brief geef je al aan geen schade of ernstige hinder te hebben ondervonden. Je werd op je bestemming verzocht de trein te verlaten. Je bent niet vast gehouden. Er is niets in beslag genomen. Niets gewist. Alleen een dringend gesprek waarbij de afloop niet naar jouw zin verliep, omdat je geen excuus kreeg.

Op deze manier kan ik ook bij iedere vertraging ook al is hij 1 minuut verdere stappen ondernemen. Of als de conducteur een foutieve omroep doet. Enz, enz.

Blaas echt niet te hoog van de toren deze brief maakt meer een negatieve indruk dan dat je een probleem wilt aankaarten.

[ Bericht 4% gewijzigd door weps op 12-04-2010 22:58:37 ]
pi_80246192
Wat voor reactie hoop ft. wil je eigenlijk ontvangen van NS?
  maandag 12 april 2010 @ 22:52:30 #25
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_80246518
"Mijn hobby is treinen fotograferen, en om die reden fotografeer ik treinen."

No shit, sherlock. Het zou pas opvallend zijn als er "Mijn hobby is treinen fotograferen, en om die reden schilder ik gele kanaries blauw." zou staan. Verder is je brief veel te lang en ga je in op details die eigenlijk niet ter zake doen. NS weet ook wel dat het 2 V'tjes zijn.

Ook je Betreft-regel is een beetje kort. "Klacht", over? Een betere is: "Klacht m.b.t. klantvriendelijkheid Service & Veiligheidsmedewerkers"

Edit: even wat aangepast, het is nog niet helemaal af maar ik vind dit persoonlijk al iets beter.
quote:
Betreft: Klacht m.b.t. klantvriendelijkheid Service & Veiligheidsmedewerkers

Geachte heer/mevrouw,

Op 10 April 2010 ben ik met de trein vanaf station Zwijndrecht vertrokken, in de richting van Rotterdam Centraal. Dit betrof een stoptrein welke reed onder nummer 5128. Te station Zwijndrecht heb ik foto’s gemaakt van deze trein, waarbij ik een statief gebruik. Op deze foto’s staat geen personeel of andere reizigers.

Nadat ik in deze trein gestapt was vond er een kaartcontrole plaats. Hierbij waren ook vier Service & Veiligheid-medewerkers aanwezig. Deze kwamen, zonder andere reizigers te controleren, direct naar mij toe. De hoofdconducteur vroeg me om mijn vervoersbewijs, welke ik liet zien.

Hierna vroegen de Service & Veiligheidmedewerkers mij waarom ik een fotocamera heb. Hierop antwoordde ik dat ik voor mijn hobby treinen fotografeer. Dit vonden ze dan nog niet het ergste, maar omdat ik een professionele statief gebruik werd ik er van verdacht buiten toestemming van de Nederlandse Spoorwegen foto’s te maken.

Hierop vroeg men om mijn toestemmingsbewijzen. Deze kon echter niet kon tonen, omdat ik deze niet heb. Deze heb ik niet omdat mijn foto’s voor privédoeleinden zijn, niet voor communicatieve of andere journalistieke doeleinden. Dit heb ik medegedeeld aan de medewerkers, waarop ik niet geloofd werd.

Inmiddels zat de trein al bij Rotterdam Lombardijen, en er werd overlegd. De conclusie van deze medewerkers was dat ik me niet aan de regels hield. Ik heb nogmaals gepoogd een uitleg te geven, maar er werd niet naar mij geluisterd.

De medewerkers boden mij twee extra opties: beslagging op mijn bagage, wat in dit geval de geheugenkaart van mijn camera betrof. De andere optie was dat ik alle foto’s moest wissen.
Met geen van deze voorstellen ging ik akkoord, omdat er geen doorgrondde, rechtsgeldende regel voor te vinden was. Hier werd ik opnieuw in het ongelijk gesteld.

Hierna volgde een overleg onder de medewerkers, en kwam men tot de conclusie dat we in Rotterdam Centraal de trein moesten verlaten. De machinist werd niet ingelicht over dit geval, maar één van de Service en Veiligheidmedewerkers heeft extra hulp ingeroepen.

Hierop heb ik gevraagd of ze de Spoorwegpolitie erbij wilden halen, maar dat zat er niet in. Het personeel van de Nederlandse Spoorwegen kan dit zelf ook wel afhandelen, werd mij verteld. Verder werd mijn vraag, die ik herhaalde, volledig genegeerd.

Na aankomst in Rotterdam Centraal werd ik de trein uitgedirigeerd door de Service en Veiligheidmedewerkers. Op het perron stonden vier Service & Veiligheid-medewerkers klaar. De medewerkers uit mijn trein vertelden hierop het voorval, namelijk dat ik in Zwijndrecht stond te fotograferen, dat ik niet wilde luisteren en vooral eigenwijs was.

Hierop vroeg een andere medewerker mij om mijn verklaring, waarop ik dit opnieuw uitlegde: mijn hobby is treinen fotograferen.

Eén van de medewerkers op het perron – toevallig een bekende van mij – heeft de medewerkers in de trein verteld dat ze mij dit vaker hebben zien doen, en ik het zeker niet voor journalistieke- of communicatieve doeleinden gebruik. Vrijwel onmiddelijk reageerden de medewerkers uit de trein dat het toch een boete zou worden, want zonder toestemming mag dit niet, ook al is dit voor privé doeleinden.

Na een discussie van de Service & Veiligheidmedewerkers onderling is er eindelijk duidelijk geworden dat het maken van foto’s voor privédoeleinden is toegestaan. Het voorstel was hierop dat ik geen boete zou krijgen, waarop ik akkoord ging, mits de medewerkers hun excuses zouden aanbieden.

De medewerkers op het station hebben mij hierop een excuus gegeven, maar de medewerkers die met mij uit de trein kwamen zijn weggelopen zonder verder nog maar ergens een woord over uit te spreken. Een excuus kon er niet af. Dit was wat ik op zijn minst verwachtte, omdat er nogal een grove fout is begaan.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Eveneens hoop ik dat u mij binnen 3 weken na dagtekening van deze brief van een antwoord kunt voorzien. Een kopie van deze brief is eveneens verzonden naar het OV-loket.

Met vriendelijke groet,


[ Bericht 86% gewijzigd door James1988 op 12-04-2010 23:01:01 ]
  maandag 12 april 2010 @ 23:10:09 #26
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80247355
Inmiddels staat er een verbeterde versie online.

Bedankt in ieder geval voor de tips alvast.
  maandag 12 april 2010 @ 23:12:43 #27
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_80247466
ttpu-vp
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_80247571
Heeft de NS ook dit soort materieel of alleen takel-railvoertuigen?
dag
  Redactie Frontpage / Sport maandag 12 april 2010 @ 23:22:16 #29
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80247891
quote:
Op maandag 12 april 2010 23:14 schreef Peter het volgende:
Heeft de NS ook dit soort materieel of alleen takel-railvoertuigen?
nee, geen van allen.

Als een trein in Nederland ontspoort wordt NedTrain er bij geroepen. Die hersporen de trein waar mogelijk voordat deze weggesleept wordt. In heel uitzonderlijke gevallen worden de bakken van het spoor weggetakeld en gaat het vervoer over de weg.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_80248529
quote:
Het voorstel was hierop dat ik geen boete zou krijgen, waarop ik akkoord ging, mits de medewerkers hun excuses zouden aanbieden.
Aangezien deze mensen van de NS gewoon hun werk deden, snap ik niet waarom excuses aangeboden moest worden. En hoe je uberhaupt in de veronderstelling kon zijn dat je het recht had dit te eisen.

Verdachten krijgen van de politie toch ook geen "sorry dat we dachten dat je die moord had gepleegd".

Ik vind het frappant dat je hier zo boos over wordt, terwijl als er een voet op de bank staat er wat jou betreft direct een boete gegeven moet worden.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 12 april 2010 @ 23:43:14 #31
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80248764
quote:
Op maandag 12 april 2010 23:36 schreef Ascendancy het volgende:

[knip]

Ik vind het frappant dat je hier zo boos over wordt, terwijl als er een voet op de bank staat er wat jou betreft direct een boete gegeven moet worden.
Dat je onterecht hiervoor word benadeeld, is de reden. Er is teveel onduidelijkheid bij de S&V medewerkers, en daarom deze klacht. Daar moet verandering in komen. Zo kan ik nog wel een aantal klachten bedenken, waarbij de S&V medewerkers niet goed op de hoogte zijn van de rechten en de plichten van reizigers/hunzelf.

Dat een reiziger een boete krijgt, omdat hij/zij de voeten op de bank heeft, is dan ook een terechte boete. Dit mag volgens het reglement niet, en een HC die het door de vingers ziet, vind ik dan weer niet erg.

Deze kwestie, en wat je noemt met dat voeten op de bank, zijn dan ook totaal verschillende dingen, en ook niet met elkaar vergelijkbaar.
pi_80248862
Springer op Hilversum

  maandag 12 april 2010 @ 23:49:38 #33
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_80248971
Springer in Fryslân:
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_80249110
quote:
Op maandag 12 april 2010 23:43 schreef greavy het volgende:

[..]

Dat je onterecht hiervoor word benadeeld, is de reden. Er is teveel onduidelijkheid bij de S&V medewerkers, en daarom deze klacht. Daar moet verandering in komen. Zo kan ik nog wel een aantal klachten bedenken, waarbij de S&V medewerkers niet goed op de hoogte zijn van de rechten en de plichten van reizigers/hunzelf.

Dat een reiziger een boete krijgt, omdat hij/zij de voeten op de bank heeft, is dan ook een terechte boete. Dit mag volgens het reglement niet, en een HC die het door de vingers ziet, vind ik dan weer niet erg.

Deze kwestie, en wat je noemt met dat voeten op de bank, zijn dan ook totaal verschillende dingen, en ook niet met elkaar vergelijkbaar.
De v2 die ik lees verteld een verhaaltje over hoe S&V's vervelend tegen je waren en dat ze vervolgens niet eens hun excuses aanboden.
Waar is er precies terug te vinden dat je vind dat S&V's beter opgeleidt moeten worden?

Zoals de brief nu is lijkt het enkel alsof je boos bent dat de S&V medewerkers je van iets verdachten wat je niet had gedaan en dat ze daarvoor hun excuses niet aanboden.

In een klachtenbrief vertel je beknopt wat er gebeurt is, waarom je dit niet vind kunnen en wat er beter had gekund/gemoeten. Dreigen met verdere stappen heeft geen enkel nut omdat er volgens de wet niets verkeerd is gedaan en je dus geen verdere stappen kan ondernemen behalve de NS boycotten. maar daar heb je alleen jezelf mee.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 13 april 2010 @ 08:14:48 #35
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80252449
quote:
Op maandag 12 april 2010 23:10 schreef greavy het volgende:
Inmiddels staat er een verbeterde versie online.

Bedankt in ieder geval voor de tips alvast.
Ik heb hem een beetje herschreven, staan hier feitelijke onjuistheden in?
quote:
Nederlandse Spoorwegen
Postbus 2372
3500 GJ Utrecht

Zwijndrecht, 12 april 2010

Betreft: Incident met S&V-medewerkers aangaande fotografie

Geachte heer/mevrouw,

Op 10 april 2010 ben ik met stoptrein 5128 van station Zwijndrecht vertrokken naar Rotterdam Centraal. Voor het instappen had ik op station Zwijndrecht enkele foto’s gemaakt van deze trein, waarbij ik een statief had gebruikt.

Nadat ik in deze trein gestapt was vond er een kaartcontrole plaats. Hierbij waren ook vier Service & Veiligheidmedewerkers (S&V-medewerkers) alsmede de conducteur aanwezig. Deze kwamen, zonder andere reizigers te controleren, direct naar mij toe, waarna de conducteur vroeg mij om mijn vervoersbewijs vroeg, dat ik vanzelfsprekend liet zien.

Vervolgens vroegen de Service & Veiligheidmedewerkers mij waarom ik een fotocamera bij mij had, waarop ik naar waarheid antwoordde ik dat ik voor mijn hobby treinen fotografeer. Vervolgens werd mij gevraagd naar een bewijs van toestemming van NS om treinen te fotograferen. Daar ik slechts hobbymatig treinen fotografeer, heb ik dit bewijs niet. Ik ben op de hoogte van uw bepalingen aangaande het voor professionele doeleinden fotograferen van treinen, en ben van mening dat mijn hobbymatige gebruik hier niet onder valt. Dit werd echter door de S&V-medewerkers niet aangenomen: in hun redenering toonde het gebruik van een statief aan dat hier sprake was van professionele fotografie.

Ondanks pogingen van mijn kant om de zaak op te helderen, bleef men volharden in dit standpunt, waardoor een grimmige sfeer ontstond: de medewerkers boden mij twee opties: beslaglegging op de de geheugenkaart van mijn camera of het wissen van alle foto's op deze geheugenkaart. Ik kon echter met geen van beide opties akkoord gaan, aangezien ik van mening was geheel volgens de regels te handelen.

Na enig overleg tussen uw medewerkers, werd ik gesommeerd de trein op station Rotterdam Centraal te verlaten, alwaar bleek dat men versterking in de vorm van een aantal andere S&V-medewerkers had ingeroepen. Mijn voorstel was de Spoorwegpolitie te vragen een oordeel te geven, hier werd echter negatief opgereageerd. De S&V-medewerkers uit de trein melden aan hun collega op het perron dat ik op station Zwijndrecht stond te fotograferen, dat ik niet wilde luisteren en vooral eigenwijs was. Vervolgens ontstond een korte discussie, waarna één van de medewerkers op het perron – toevallig een bekende van mij –de andere S&V-medewerkers kon vertellen dat ik inderdaad hobbymatig treinen fotografeer, en ik het zeker niet voor journalistieke- of communicatieve doeleinden gebruik. Vrijwel onmiddellijk reageerden de S&V-medewerkers uit de trein dat het toch een boete zou worden, want zonder toestemming fotograferen zou hoe dan ook niet toegestaan zijn, ook al is dit voor privé doeleinden.

Na een discussie van de S&V-medewerkers onderling is uiteindelijk duidelijk geworden dat het maken van foto’s voor privédoeleinden is toegestaan. Het voorstel was hierop dat ik geen boete zou krijgen, waarop ik akkoord ging, ik verlangde hierbij wel dat de S&V-medewerkers hun excuses zouden aanbieden. De medewerkers op het station hebben mij hierop inderdaad excuses aangeboden, de medewerkers die met mij uit de trein kwamen zijn helaas zonder nog iets te zeggen weggelopen.

Al met al meen ik door uw S&V-personeel uitermate onheus te zijn bejegend. Niet alleen is er onterecht aangenomen dat het gebruik van een statief voor fotografie direct inhoudt dat men professioneel fotografeert, ook is op schandelijke wijze gedreigd met inbeslagname van persoonlijke eigendommen en het geven van een boete. Daarbij meende men mijn gedrag te moeten bestempelen als “eigenwijs” terwijl ik hier volledig in mijn recht sta. Het gehele voorval geeft blijk van een gebrek aan kennis van de eigen regels bij uw eigen personeel. De term “Service” is voor deze personeelsleden klaarblijkelijk te hoog gegrepen.

Graag verlang ik van u een reactie op dit voorval, alsmede schriftelijke excuses van de betrokken S&V-medewerkers die op 10 april 2010 dienst hadden op trein 5128. Een kopie van deze brief is verzonden aan het OV-loket.

Met vriendelijke groet,


[ Bericht 0% gewijzigd door Duvel op 13-04-2010 08:19:57 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 13 april 2010 @ 08:16:14 #36
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80252465
quote:
Op maandag 12 april 2010 23:53 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

De v2 die ik lees verteld een verhaaltje over hoe S&V's vervelend tegen je waren en dat ze vervolgens niet eens hun excuses aanboden.
Waar is er precies terug te vinden dat je vind dat S&V's beter opgeleidt moeten worden?
Nergens, nu wel.
quote:
Zoals de brief nu is lijkt het enkel alsof je boos bent dat de S&V medewerkers je van iets verdachten wat je niet had gedaan en dat ze daarvoor hun excuses niet aanboden.
Terechte boosheid, er is gedreigd met inbreuk op de persoonlijke levenssfeer en een boete terwijl dit geheel onterecht was.
quote:
In een klachtenbrief vertel je beknopt wat er gebeurt is, waarom je dit niet vind kunnen en wat er beter had gekund/gemoeten. Dreigen met verdere stappen heeft geen enkel nut omdat er volgens de wet niets verkeerd is gedaan en je dus geen verdere stappen kan ondernemen behalve de NS boycotten. maar daar heb je alleen jezelf mee.
Hier ben ik het dan wel weer mee eens.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_80252685

Treinen zijn lief! Ik heb in een trein geslapen

[ Bericht 5% gewijzigd door melanie_the_miss op 13-04-2010 08:46:37 ]
Voices tell me I'm the shit.
pi_80252825
quote:
Op maandag 12 april 2010 22:25 schreef greavy het volgende:
Om deze vraag niet beantwoorden, dus even uit vorige topic teruggequote:
[..]

Ik stapte op in Zwijndrecht, en nog niet eens bij de Kijfhoek aansluiting Zuid waren ze al bij mij. Ik was op het perron opgevallen door mijn camera
En ja, ik was een gewoon, doodnormale, reiziger die zijn kaartje van eerlijk verdiende centen heeft gekocht.

Hierbij is de brief die ik ga verzenden.
verwijderd
Voor enige tips, of verbeteringen meldt het maar. Toevoegingen zijn ook welkom.

Verbeterde versie:
verbeterde versie brief
In dat geval nogal kansloos... Als ik met een bos bloemen in de trein stap ben ik dan een professioneel bloemist die bloemen gaat verkopen?
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  dinsdag 13 april 2010 @ 08:40:43 #39
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80252826
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 08:32 schreef melanie_the_miss het volgende:
[ afbeelding ]
Treinen zijn lief! Ik heb in een trein geslapen
Met Mvdlubbe!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_80252884
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 08:40 schreef Duvel het volgende:

[..]

Met Mvdlubbe!
Ik ontken! Die was er alleen om de foto te maken joh!
Tevens gaat het over de trein, niet over de personen.
Voices tell me I'm the shit.
  dinsdag 13 april 2010 @ 08:50:54 #41
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80252998
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 08:44 schreef melanie_the_miss het volgende:

[..]

Ik ontken! Die was er alleen om de foto te maken joh!
Jaja! Wel een langzame zelfontspanner dan!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 13 april 2010 @ 08:51:35 #42
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80253012
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 08:44 schreef melanie_the_miss het volgende:

[..]

Tevens gaat het over de trein, niet over de personen.
Ja, vertel eens wat over die trein dan?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_80253089
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 08:51 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, vertel eens wat over die trein dan?
In het kader van een kunstproject heeft Atelier van Lieshout uit Rotterdam een goederenwagon van Museumspoorlijn S·T·A·R omgebouwd tot een pionierswagen, een geromantiseerde verwijzing naar de sobere en harde tijden van de eerste veenpioniers, de ontginners van het veenlandschap.
Hij staat in Stadskanaal en je kan m ook laten verplaatsen! Het is keigezellig, wel koud water en geen stroom.
De wc is een houten zitting met hooi
Heel leuk!
Voices tell me I'm the shit.
  dinsdag 13 april 2010 @ 08:58:36 #44
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80253161
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 08:55 schreef melanie_the_miss het volgende:

[..]

In het kader van een kunstproject heeft Atelier van Lieshout uit Rotterdam een goederenwagon van Museumspoorlijn S·T·A·R omgebouwd tot een pionierswagen, een geromantiseerde verwijzing naar de sobere en harde tijden van de eerste veenpioniers, de ontginners van het veenlandschap.
Hij staat in Stadskanaal en je kan m ook laten verplaatsen! Het is keigezellig, wel koud water en geen stroom.
De wc is een houten zitting met hooi
Heel leuk!
Dat klinkt wel tof ja! Staat dat ding er nog steeds?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 13 april 2010 @ 09:00:37 #45
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80253201
Tegenstrijdige berichten hier.. De één zegt niet te beknopt opgaan in de situatie, de ander zegt weer van wel.. Maar die van Duvel is wel netjes gemaakt, zeker meer ervaring ?

Zometeen de brief maar printen, en dan op de bus doen (met die verbeteringen van Duvel)
pi_80253208
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 08:58 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat klinkt wel tof ja! Staat dat ding er nog steeds?
Ik was er met pasen dus neem aan van wel!
Ook nog een ritje gemaakt met een oude dieselloc naar veendam
Ik ga in de zomer denk ik nog eens en dan laten verplaatsen
Voices tell me I'm the shit.
pi_80253507
Tussen alle brieven en liefdesrelaties op de rails door:

Weet iemand waar die vreemde geur op 's Hertogenbosch vandaan komt? Ik kan het niet anders omschrijven dan ranzig geworden salami. Het is er niet elke dag te ruiken dus ik vermoed dat het uit een nabij gelegen fabriek komt.

Geef mij maar de geur van de DE branderij op Utrecht CS.
  Moderator dinsdag 13 april 2010 @ 09:33:43 #48
155227 crew  Guppy
dus
pi_80253953
Hoi treintjes
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 13 april 2010 @ 09:38:45 #49
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80254072
Gupps
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 13 april 2010 @ 09:42:29 #50
155227 crew  Guppy
dus
pi_80254173
Fles

Hoe gaat het met jou? En de revalidatie?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 13 april 2010 @ 09:43:46 #51
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80254212
Kom ik dit tegen:
quote:
Zweedse treinen vertraagd door porno kijkende spoormedewerker
donderdag 8 april 2010

Een spoorwegmedewerker van de Zweedse spoorbeheerder (Banverket) heeft tijdens zijn werk diverse malen porno gekeken. Daardoor kon jij zijn werk niet goed uitoefenen en liepen treinen vertraging op. Dat melden diverse media. De 52-jarige werd al op de vingers getikt en komt er opnieuw vanaf met een waarschuwing.
Lees hier meer op Treinreiziger

pi_80254227
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 08:32 schreef melanie_the_miss het volgende:
Treinen zijn lief!
Ja!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 april 2010 @ 09:47:45 #53
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80254312
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 09:43 schreef greavy het volgende:
Kom ik dit tegen:
[..]

Lees hier meer op Treinreiziger

ROFL
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 13 april 2010 @ 09:51:57 #54
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80254419
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 09:42 schreef Guppyfriend het volgende:
Fles

Hoe gaat het met jou? En de revalidatie?
Steeds beter gelukkig Binnenkort ga ik weer in mn eigen hok wonen Net op tijd vordat het mooie weer begint

En met jou?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 13 april 2010 @ 10:00:33 #55
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_80254645
Banverket is wel een toffe naam, eigenlijk. Dunno why.
  dinsdag 13 april 2010 @ 10:13:21 #56
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_80254937
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 09:00 schreef greavy het volgende:
Tegenstrijdige berichten hier.. De één zegt niet te beknopt opgaan in de situatie, de ander zegt weer van wel.. Maar die van Duvel is wel netjes gemaakt, zeker meer ervaring ?

Zometeen de brief maar printen, en dan op de bus doen (met die verbeteringen van Duvel)
daar zaten trouwens 2 foutjes in.

waarna de conducteur vroeg mij om mijn vervoersbewijs vroeg
waarop ik naar waarheid antwoordde ik dat ik voor mijn hobby treinen fotografeer
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 13 april 2010 @ 10:20:15 #57
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80255087
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 10:13 schreef bork het volgende:

[..]

daar zaten trouwens 2 foutjes in.

waarna de conducteur vroeg mij om mijn vervoersbewijs vroeg
waarop ik naar waarheid antwoordde ik dat ik voor mijn hobby treinen fotografeer

Je hebt gelijk, heb het maar even aangepast


Zijn er hier nog mensen die 30 april richting Vlaardingen gaan, om een ritje met de stoomtrein Vlaardingen Centrum - Hoek van Holland Haven te doen? Ik ben er zeker bij, en misschien wel meer dan één ritje
Dit wordt gereden door 2 locomotieven, 2 tenders, en 5x 2e en 3e klasse rijtuigen waarvan één voorzien is van buffet

[ Bericht 6% gewijzigd door greavy op 13-04-2010 10:25:22 ]
  dinsdag 13 april 2010 @ 10:30:35 #58
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80255395
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 10:13 schreef bork het volgende:

[..]

daar zaten trouwens 2 foutjes in.

waarna de conducteur vroeg mij om mijn vervoersbewijs vroeg
waarop ik naar waarheid antwoordde ik dat ik voor mijn hobby treinen fotografeer
OK, overheen gelezen!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator dinsdag 13 april 2010 @ 11:22:44 #59
155227 crew  Guppy
dus
pi_80257190
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 09:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Steeds beter gelukkig Binnenkort ga ik weer in mn eigen hok wonen Net op tijd vordat het mooie weer begint

En met jou?
Fijn!! Gefeliciteerd!!

Hier is ook alles fijn. Nog elke dag met de trein op en naar van Arnhem naar Utrecht naar m'n werk Daardoor helaas wel iets minder genieten van het weer, maar ach. Er zijn ergere dingen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_80257809
Ja hoi.

Leyenseweg wilde gister weer eens niet, rot overgang.
  dinsdag 13 april 2010 @ 12:04:19 #61
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_80258790
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 09:13 schreef Fixers het volgende:

Geef mij maar de geur van de DE branderij op Utrecht CS.
Ik ruik meestal alleen die andere branderij: de BK.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 13 april 2010 @ 12:05:12 #62
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_80258827
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 08:55 schreef melanie_the_miss het volgende:

[..]

In het kader van een kunstproject heeft Atelier van Lieshout uit Rotterdam een goederenwagon van Museumspoorlijn S·T·A·R omgebouwd tot een pionierswagen, een geromantiseerde verwijzing naar de sobere en harde tijden van de eerste veenpioniers, de ontginners van het veenlandschap.
Hij staat in Stadskanaal en je kan m ook laten verplaatsen! Het is keigezellig, wel koud water en geen stroom.
De wc is een houten zitting met hooi
Heel leuk!
Vergelijkbaar verhaal: http://www.nvbs.com/jongeren/klusweekend.htm
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_80259263
leuke foto's!
pi_80259654
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 11:38 schreef Crientj het volgende:
Ja hoi.

Leyenseweg wilde gister weer eens niet, rot overgang.
Maakt 'm wel héél erg failsafe qua ongelukken
  dinsdag 13 april 2010 @ 13:35:43 #65
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_80261715
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 12:18 schreef MarkoAlmelo het volgende:
leuke foto's!
Als je daar van houdt, moet je eens in Enschede komen kijken. Daar wordt elke maand een bijeenkomst georganiseerd waar je 2 uur lang alleen maar treinen kan kijken. En dat met zo'n 20 man die vooral over treinen praten, en dat onder genot van een kopje koffie of thee en een koekje.

Volgende week woensdag ligt de focus niet zo zeer op treinen, maar op werkzaamheden. Dus veel foto's van onderhoud en brugvervangingen enzo. http://www.nvbs.com/Afdel(...)g=Twente#21april2010

[ Bericht 0% gewijzigd door MREn op 13-04-2010 15:34:31 ]
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 13 april 2010 @ 15:31:42 #66
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80266227
Fles, heb je dit naambordje al:


Deze staat te Arnhem Zuid. Misschien al vervangen, maar deze tegengekomen op 2 April.
  dinsdag 13 april 2010 @ 15:35:22 #67
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_80266355
Er is ook een bord waar aan de ene kan 'De Eschmarke' staat en op de andere kant 'Enschede-De Eschmarke'.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 13 april 2010 @ 15:38:01 #68
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80266468
Oh, die moet ik ook maar eens opzoeken.. Ben er al eens langsgekomen, maar nooit opgevallen..

--

Klikje
Kwam deze foto net tegen op Somda, wel een vreemde combi zo. De middelste rijtuig is een koninklijk rijtuig, de andere 2 gewone prio's (vingerverf rijtuigen).
  dinsdag 13 april 2010 @ 15:51:17 #69
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_80267080
Vooral opvallend dat het B-bakken zijn en geen A-bakken.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 13 april 2010 @ 15:53:06 #70
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_80267170
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 10:20 schreef greavy het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, heb het maar even aangepast


Zijn er hier nog mensen die 30 april richting Vlaardingen gaan, om een ritje met de stoomtrein Vlaardingen Centrum - Hoek van Holland Haven te doen? Ik ben er zeker bij, en misschien wel meer dan één ritje
Dit wordt gereden door 2 locomotieven, 2 tenders, en 5x 2e en 3e klasse rijtuigen waarvan één voorzien is van buffet
Ik woon in Vlaardingen, misschien dat ik wel even ga kijken dan
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 13 april 2010 @ 16:18:46 #71
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80268386
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 15:31 schreef greavy het volgende:
Fles, heb je dit naambordje al:

[ afbeelding ]
Deze staat te Arnhem Zuid. Misschien al vervangen, maar deze tegengekomen op 2 April.
Staat ook op o.a. Opheusden en Utrecht Overvecht
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_80269732
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 15:51 schreef MREn het volgende:
Vooral opvallend dat het B-bakken zijn en geen A-bakken.
Moet de rest van de koninklijke familie maar 2e klasse gaan zitten, gelukkig zitten daar prullenbakken niet in de weg .
pi_80273616
Sta ik net op de lelylaan te wachten. Nou is dat peron een groot blok beton, ook geen grind. Komt de benelux langs.

GODVERDEKLORE , wat een herrie

Als dat door mijn achtertuin kwam zou ik oook boos worden
  dinsdag 13 april 2010 @ 18:32:00 #74
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80273789
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 15:51 schreef MREn het volgende:
Vooral opvallend dat het B-bakken zijn en geen A-bakken.
Misschien hebben die een mooiere tekening? Het geheel is nu symmetrisch...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 13 april 2010 @ 18:34:51 #75
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80273895
Hee moet je nou eens kijken wat ik vandaag tegenkwam





Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 april 2010 @ 18:36:27 #76
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80273957
Die staan goed in de collectie

Hoeveel van die oude bordjes heb je al?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 13 april 2010 @ 18:41:42 #77
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80274112
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 18:36 schreef Peterselieman het volgende:
Die staan goed in de collectie

Hoeveel van die oude bordjes heb je al?
Van Nederland 138. Alternatieve en historische bij elkaar. Dus ook de dakletters van Utrecht Terwijde, de grote neonbakken van Bijlmer Arena, de tegelmozaïekjes van Kropswolde en Gilze-Rijen, de muurschilderingen van Santpoort-Zuid, en allerhande dingen langs museumlijnen (Haaksbergen, Amstelveen, Wognum-Nibbixwoud, dat soort spul).
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 13 april 2010 @ 18:46:49 #78
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80274284
Ik heb zo'n bord in oude stijl met als tekst "FIETSENSTALLING VOOR NSREIZIGERS". Ja, zonder spatie.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 13 april 2010 @ 19:24:42 #79
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80275727
Och ja, wat doe je op zoeen stralende dag, als je werkgever je toch nog niet nodig heeft hmm? Je gaat maar weer eens een ritje maken. Hier om te beginnen een Virmpje op doorreis richting Randstad, door Veenendaal-De Klomp.



Vervolgens in Arnhem: Het neusje van de zalm op het gebied van rollend materieel, gebroederlijk samen met de moeder aller schandvlekken van de Nederlandse spoorwegarchitectuur.



Ook in Arnhem: Een Syntus-buffeltje richting Doetinchem voor het gebouw van Arcadis.



En even later een goederentrein richting Duitsland.



In Winterswijk werd er een beetje op en neer gereden met de 186, helaas achter wat lelijk hekwerk.



Wat verderop in Winterswijk staat het voormalige GOLS-station, tegenwoordig het onderkomen van de collctie van de stichting Historisch Streekvervoer Achterhoek.



Tenslotte op de terugweg richting Zutphen: Niet storen, ik lees de krant



Enjoy

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 13-04-2010 19:35:27 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_80278087
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 15:38 schreef greavy het volgende:
Oh, die moet ik ook maar eens opzoeken.. Ben er al eens langsgekomen, maar nooit opgevallen..

--

Klikje
Kwam deze foto net tegen op Somda, wel een vreemde combi zo. De middelste rijtuig is een koninklijk rijtuig, de andere 2 gewone prio's (vingerverf rijtuigen).
Erg mooie foto.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_80280176

Als alles goed gaat zal morgen Hare Majesteit Koningin Beatrix in het Spoorwegmuseum in Utrecht de tentoonstelling "Royal Class, vorstelijk reizen" openen. Vandaag werden er enkele zogenaamde conditieritten rond Utrecht gereden. Toen een collega met de stoptrein naar Utrecht was vertrokken, ontving ik een sms van hem dat het koninklijk rijtuig van Beatrix ingeklemd tussen 2 loks serie 1700 en 2 Prio-rijtuigen onderweg was van Blauwkapel naar Hilversum. Met een flinke sprint vanaf het kantoor naar het bos bij Hilversum Sportpark, passeerde de trein al vrij snel en is bovenstaande foto het resultaat.
  dinsdag 13 april 2010 @ 21:11:56 #82
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_80280450
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 21:04 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Als alles goed gaat zal morgen Hare Majesteit Koningin Beatrix in het Spoorwegmuseum in Utrecht de tentoonstelling "Royal Class, vorstelijk reizen" openen. Vandaag werden er enkele zogenaamde conditieritten rond Utrecht gereden. Toen een collega met de stoptrein naar Utrecht was vertrokken, ontving ik een sms van hem dat het koninklijk rijtuig van Beatrix ingeklemd tussen 2 loks serie 1700 en 2 Prio-rijtuigen onderweg was van Blauwkapel naar Hilversum. Met een flinke sprint vanaf het kantoor naar het bos bij Hilversum Sportpark, passeerde de trein al vrij snel en is bovenstaande foto het resultaat.
mooi sprintje met een mooi resultaat!

Ik wilde ook wel maar lag ziek in bed en in huis te wezen .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_80280668
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 21:04 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Als alles goed gaat zal morgen Hare Majesteit Koningin Beatrix in het Spoorwegmuseum in Utrecht de tentoonstelling "Royal Class, vorstelijk reizen" openen. Vandaag werden er enkele zogenaamde conditieritten rond Utrecht gereden. Toen een collega met de stoptrein naar Utrecht was vertrokken, ontving ik een sms van hem dat het koninklijk rijtuig van Beatrix ingeklemd tussen 2 loks serie 1700 en 2 Prio-rijtuigen onderweg was van Blauwkapel naar Hilversum. Met een flinke sprint vanaf het kantoor naar het bos bij Hilversum Sportpark, passeerde de trein al vrij snel en is bovenstaande foto het resultaat.
Dat vind ik eigenlijk de mooiste trein die er op dit moment rondrijdt.. niet in de laatste plaats omdat die locs opeens zo ontzettend schoon zijn
  dinsdag 13 april 2010 @ 21:29:57 #84
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80281422
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 21:04 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Als alles goed gaat zal morgen Hare Majesteit Koningin Beatrix in het Spoorwegmuseum in Utrecht de tentoonstelling "Royal Class, vorstelijk reizen" openen. Vandaag werden er enkele zogenaamde conditieritten rond Utrecht gereden. Toen een collega met de stoptrein naar Utrecht was vertrokken, ontving ik een sms van hem dat het koninklijk rijtuig van Beatrix ingeklemd tussen 2 loks serie 1700 en 2 Prio-rijtuigen onderweg was van Blauwkapel naar Hilversum. Met een flinke sprint vanaf het kantoor naar het bos bij Hilversum Sportpark, passeerde de trein al vrij snel en is bovenstaande foto het resultaat.
Mooie foto, mooie omgeving, maar het lijkt net alsof de loc vervormd is?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport dinsdag 13 april 2010 @ 21:36:00 #85
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80281762
Hij is gepoetst, dat zal het vreemde wel zijn
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 13 april 2010 @ 22:57:57 #86
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80287180
Railion // DB Schenker (of hoe heten ze tegenwoordig?) hebben er ook 2 maal 1600-ers bij die erg schoon zijn. De 1609 en de 1621. Dat is (vaak) een uniek iets bij deze treinen, welke meestal cargo rijden
  Redactie Sport dinsdag 13 april 2010 @ 23:16:05 #87
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80288023
Zijn dat nou niet net twee 1600'en die van ACTS?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport dinsdag 13 april 2010 @ 23:17:49 #88
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80288104
Met dit mooie weer en de vrijheidstrein in Twente kon ik het niet laten vanmiddag af te reizen naar Zenderen (Borne-Almelo) om daar wat foto's te maken:


Plan T 520
Vrijheidstrein als sprinter onderweg naar Enschede, te Zenderen


189 208
Melnik-shuttle onderweg naar Bentheim, te Zenderen


ICM 4244
Intercity naar Enschede, te Zenderen


6416
Met Facns'en met grind onderweg naar Almelo, te Zenderen


189 029
Met de lege PON-trein onderweg naar Bentheim, te Zenderen


Plan T 520
Vrijheidstrein als sprinter onderweg naar Apeldoorn, te Zenderen


SGMm 2964
Sprinter naar Enschede, te Zenderen


ICMm 4045
Intercity richting Almelo, te Zenderen


BR186 2818
Met de Volvo-trein naar België, te Zenderen


1739
Onderweg met de intercity uit Berlijn, te Zenderen

Meer foto's op spoornieuws.nl
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_80290796
Leuke foto´s hoor Dennis, en natuurlijk ook Bjòrn en Flash..
Op http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=109794 is een video reportage te zien van de Vrijheidstrein!
pi_80291940
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 21:04 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Als alles goed gaat zal morgen Hare Majesteit Koningin Beatrix in het Spoorwegmuseum in Utrecht de tentoonstelling "Royal Class, vorstelijk reizen" openen. Vandaag werden er enkele zogenaamde conditieritten rond Utrecht gereden. Toen een collega met de stoptrein naar Utrecht was vertrokken, ontving ik een sms van hem dat het koninklijk rijtuig van Beatrix ingeklemd tussen 2 loks serie 1700 en 2 Prio-rijtuigen onderweg was van Blauwkapel naar Hilversum. Met een flinke sprint vanaf het kantoor naar het bos bij Hilversum Sportpark, passeerde de trein al vrij snel en is bovenstaande foto het resultaat.
Ik had dat ding nog nooit gezien sinds het rijtuig is omgebouwd, maar nu kwam ik hem als treinreiziger twee keer tegen op 1 dag. Erg toevallig
pi_80291941
Maandagmiddag 13 april moest ik van Amsterdam naar Rotterdam en heb dit gedaan met de Fyra. Het betrof trein 1054 vertrek 17:26 (Asd), 17:40 (Shl) naar Rotterdam.

Tussen Schiphol en Rotterdam ben ik een keer door de trein gelopen om te tellen hoeveel reizigers er inzaten. Al het personeel, enqueteurs en mij niet meegerekend kwam ik uit op exact 225 reizigers. Uitgaande van ongeveer 480 zitplaatsen was de bezettingsgraad van deze spitstrein dus 47%.
  woensdag 14 april 2010 @ 06:48:09 #92
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80292434
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 23:16 schreef dennistd het volgende:
Zijn dat nou niet net twee 1600'en die van ACTS?
Je hebt gelijk, ze zijn van ACTS
  woensdag 14 april 2010 @ 07:34:16 #93
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80292630
Er zijn weer een paar nieuwe foto's van het ongelukje te Watergraafsmeer met ICL beschikbaar:
Klik hier om ze te bekijken
Foto's door een NedTrain medewerker gemaakt.
  woensdag 14 april 2010 @ 07:44:38 #94
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_80292704
quote:
Op woensdag 14 april 2010 07:34 schreef greavy het volgende:
Er zijn weer een paar nieuwe foto's van het ongelukje te Watergraafsmeer met ICL beschikbaar:
Klik hier om ze te bekijken
Foto's door een NedTrain medewerker gemaakt.
Met toestemming van de NS?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 14 april 2010 @ 08:18:01 #95
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_80293005
quote:
Op woensdag 14 april 2010 02:28 schreef busfoto.nl het volgende:
Maandagmiddag 13 april moest ik van Amsterdam naar Rotterdam en heb dit gedaan met de Fyra. Het betrof trein 1054 vertrek 17:26 (Asd), 17:40 (Shl) naar Rotterdam.

Tussen Schiphol en Rotterdam ben ik een keer door de trein gelopen om te tellen hoeveel reizigers er inzaten. Al het personeel, enqueteurs en mij niet meegerekend kwam ik uit op exact 225 reizigers. Uitgaande van ongeveer 480 zitplaatsen was de bezettingsgraad van deze spitstrein dus 47%.
Hoax!

Alhoewel, nee, het kan wel. Abonnementshouders met een jaartrajectabonnement Amsterdam - Rotterdam, of met een jaarnetkaart, kunnen gratis met Fyra reizen tot 1 september. Ik denk dus dat het meerendeel van die 225 reizigers helemaal geen toeslag heeft gekocht omdat ze toch al een abonnement hebben.

Zo krijg je de bezetting wel hoger ja
  woensdag 14 april 2010 @ 14:47:07 #96
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80305200
Gister zat er SGMm in de 5000, heb hem zelf gezien in de 5060.. Normaal is dit DD-AR (en regelmatig ook met een mDDM stuurstand erbij).
Vandaag (opnieuw) SGMm in de 5000 gezien.. Nieuwe trend van de NS?

[ Bericht 39% gewijzigd door greavy op 14-04-2010 14:54:01 ]
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 april 2010 @ 14:50:01 #97
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80305315
quote:
Op woensdag 14 april 2010 14:47 schreef greavy het volgende:
Gister zat er SGMm in de 5000, heb hem zelf gezien in de 5060.. Normaal is dit DD-AR (en regelmatig ook met een mDDM stuurstand erbij).
Vandaag (opnieuw) SGMm in de 5000 gezien.. Nieuwe trend van de NS?
Zal wel door het wijzigingsblad gekomen zijn dat maandag van kracht is geworden
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport woensdag 14 april 2010 @ 14:51:06 #98
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80305356
Volgens de materieelinzet zou het DDAR moeten zijn, maar in de sprinter Apeldoorn - Enschede hoort ook alleen SGMm te rijden en dat is ook vaak ICM.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 14 april 2010 @ 14:55:03 #99
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80305486
quote:
Op woensdag 14 april 2010 14:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zal wel door het wijzigingsblad gekomen zijn dat maandag van kracht is geworden
WBL 12 April geeft aan mDDM (dus met mDDM stuurstand erbij) of DD-AR (met een loc). Maar het is natuurlijk niet altijd vast, dat. Wisselt wel vaker. Maandag reed er eveneens al SGMm rond.

Daarnaast:

En er gaat weer massaal DM'90 aan de kant bij de NS..
Alleen al te Hengelo staan er 7 stellen terzijde, en dan heb je nog Zwolle waar ze óók terzijde staan.
Totaal staan er rond de 18 stellen terzijde (ga het even verder uitpluizen binnenkort)
  Redactie Sport woensdag 14 april 2010 @ 14:57:44 #100
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80305595
Dat hoef je niet te doen, heb ik al gedaan:
quote:
Veel stellen DM'90 die in december al terzijdegesteld werden maar door de winterperikelen weer op mochten komen draven, gaat weer aan de kant.


Het gaat daarbij om alle bij NS rijdende stellen vanaf de 3427. Dit zijn de 3427 - 3436 en 3445. De 3446 en 3447 stonden nog terzijde en zijn gebruikt als onderdelenleverancier.

De stellen 3443 en 3444 zijn gehuurd door Syntus en zouden half maart al teruggaan, maar de Achterhoekse vervoerder heeft een maand aan die termijn vastgeknoopt, waardoor de stellen volgens planning één der komende dagen terug moeten gaan naar NSFSC en terzijdegesteld worden.

Vandaag was de 3430 overigens nog in dienst, maar deze zal zich snel bij de andere stellen in Zwolle of Hengelo voegen.
Uiteraard te lezen op spoornieuws.nl
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 april 2010 @ 14:58:18 #101
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80305614
ik hoorde dat het DM'90 naar Amersfoort gaan en daar terzijde wordt gesteld. De loods is op dit moment behoorlijk leeg, mede omdat er morgen en overmorgen een evenement in plaatsvindt. Daarna kunnen de stellen er pas naar toe.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 14 april 2010 @ 15:24:23 #102
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80306734
quote:
Op woensdag 14 april 2010 14:57 schreef dennistd het volgende:
Dat hoef je niet te doen, heb ik al gedaan:
[..]

Uiteraard te lezen op spoornieuws.nl
Ik heb een uitgebreidere lijst
Moet hem vanavond even afmaken, heb hem bijna af.
Hierin staan rijvaardige stellen ook vermeld, met waar ze rijden e.d.
Maar ook wanneer terzijde, waar terzijde, onttakeld, gesloopt e.d.
  woensdag 14 april 2010 @ 15:25:45 #103
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80306795
quote:
Op woensdag 14 april 2010 14:58 schreef Peterselieman het volgende:
ik hoorde dat het DM'90 naar Amersfoort gaan en daar terzijde wordt gesteld. De loods is op dit moment behoorlijk leeg, mede omdat er morgen en overmorgen een evenement in plaatsvindt. Daarna kunnen de stellen er pas naar toe.
Daar heb je gelijk in. Zelfde berichten op Somda gelezen, dat wanneer de loods beschikbaar is, (bijna) alle terzijde DM'90 daarheen gaat.
pi_80309572
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:25 schreef greavy het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in. Zelfde berichten op Somda gelezen, dat wanneer de loods beschikbaar is, (bijna) alle terzijde DM'90 daarheen gaat.
Groningen-stadskanaal-emmen snel weer open voor reizigers en dan daar DM90 op laten rijden?
dag
pi_80310038
2 nieuwtjes uit België:

De eerste van 305 nieuwe Desiro ML-treinen worden momenteel geleverd:


De minister van overheidsbedrijven heeft het licht op groen gezet voor de werken die de komst van de Pendolino-trein in Belgie moeten mogelijk maken. Op de lijn Brussel-Luxemburg is de NMBS van plan om Pendolino's in te zetten. In de bochten worden de rijtuigen door een hydraulisch systeem gekanteld waardoor bochten sneller worden genomen, wat op de lijn Brussel-Luxemburg (Ardennen) een tijdswinst van 20 min zou betekenen.



[ Bericht 4% gewijzigd door Frederic op 14-04-2010 16:58:51 ]
pi_80311675
Toch vind ik het wel slecht dat de NS er zoveel DM'90 uit gooit.

Alles moet altijd groen, groener, groenst, maar aan de andere kant de hele tijd bijna nieuwe treinen (want dat is DM'90, niks mis met die dingen) alweer richting de schroothoop brengen. Alsof het produceren/demonteren van een trein niets geen energie kost.

Milieu-marketing

* lezut wordt wel blij van het geluid van een wegrijdende DM'90
pi_80311761
Vind het ook jammer dat DM´90 zo weinig meer wordt ingezet. Het laatste echte dieselmaterieel imo.
pi_80312814
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:29 schreef Socios het volgende:
Vind het ook jammer dat DM´90 zo weinig meer wordt ingezet. Het laatste echte dieselmaterieel imo.
Als je er elke dag mee moet reizen dan word je gek saaie trage dingen
pi_80313628
Sure, tegen ICM of ICR kunnen ze niet op, maar van het stoptrein materieel vind ik ze misschien wel het fijnste. Rustiger dan Mat '64, minder 'hokkerig' dan lightrail-achtige treinen zoals de SLT en de SGM.

Een tijdje terug zat ik 's avonds in de stoptrein Enschede - Zwolle (toen Nijverdal er nog niet uit lag), ik was moe en dan kun je daar wel lekker op luisteren, zo'n zacht brommende dieselmotor Heel wat beter dan de geweldige SuperV waar ik daarna in mocht
pi_80313806
Met de 1ste Klas als criteria, ziet mijn top-3 van stoptreinmaterieel er als volgt uit:

1. Mat '64
2.
3.

'k Weet nog niet wat er op plek 2 en 3 staat, maar DM'90, SLT en SGMm zullen echt nooit in een top-X lijstje voor komen . Ook in de Protos en Spurts is de 1ste Klas om te janken zo slecht.

Wat dat betreft zou ik het alleen jammer vinden dat DM'90 weggaat, omdat er niks beters voor terug komt.
pi_80314626
Sinds wanneer is de classificatie van goed stoptreinmat volledig afhankelijk van de 1e klas?
Voor IC's heeft 1e klas een meerwaarde, maar voor stoptreinen nauwelijks.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_80314759
quote:
Op woensdag 14 april 2010 18:56 schreef Ascendancy het volgende:
Sinds wanneer is de classificatie van goed stoptreinmat volledig afhankelijk van de 1e klas?
Voor IC's heeft 1e klas een meerwaarde, maar voor stoptreinen nauwelijks.
't Is dan ook een persoonlijk lijstje . Maar ik kom nooit in stoptreinen tenzij ik recreatief reis, en als ik recreatief reis dan zit ik vrijwel altijd 1ste Klas en dan geef ik niet zoveel om versnelling, geluid, etc. als ik maar gewoon comfortabel kan zitten .
pi_80315180
1e klas van een Mat '64 is inderdaad een stuk stiller dan 2e klas. Maarja, daar is het dan ook écht een teringherrie, alles trilt zo'n beetje.

Dat gejoel van die motoren is voor mij als trein-liefhebber wel aardig, maar ik hoor van veel mensen hier in de buurt dat ze het behoorlijk gehad hebben met de treinen op de Emmerlijn (volgens mij worden ze ook slecht onderhouden, wat niet vreemd is als ze daarvoor naar Maastricht moeten )
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 14 april 2010 @ 19:17:08 #114
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80315420
Mensen moeten niet zo zaniken. Iedereen weet dat die handel op het punt staat om vervangen te worden door nieuw, sneller, stiller etc materieel. Wacht daar gewoon even op dan. Of ga niet langs die Emmerkutlijn wonen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_80315601
quote:
Op woensdag 14 april 2010 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Mensen moeten niet zo zaniken. Iedereen weet dat die handel op het punt staat om vervangen te worden door nieuw, sneller, stiller etc materieel. Wacht daar gewoon even op dan. Of ga niet langs die Emmerkutlijn wonen.
Nou dat verandert anders niet.
In hardinxveld giessendam heeft pro-rail al meerdere malen aanpassingen gedaan aan de wissels bij het station omdat omwonenden ze teveel herrie vonden maken.
Mensen zijn gewoon zeikerds. Die spoorlijn ligt er al meer dan 100 jaar, het materieel is alleen maar stiller geworden en je bent zelf zo dom om naast een spoorlijn te gaan wonen.
Net als die mensen die klagen over schiphol terwijl de meesten daar echt nog niet zo lang wonen als dat schiphol een drukke luchthaven is.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 14 april 2010 @ 19:21:37 #116
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80315650
Mat'64 is anders wel het tofste mat dat er nog rondrijdt ja.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_80316093
quote:
Op woensdag 14 april 2010 19:21 schreef Duvel het volgende:
Mat'64 is anders wel het tofste mat dat er nog rondrijdt ja.
Liever een onverbouwde koploper. Ik tref er net eentje naar roosendaal. Beetje verdwaald maar mij hoor je niet klagen.
  woensdag 14 april 2010 @ 19:33:42 #118
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_80316219
quote:
Op woensdag 14 april 2010 19:30 schreef Fixers het volgende:

[..]

...onverbouwde koploper. Ik tref er net eentje naar roosendaal.
Breda - Roosendaal bedoel je? Da's apart, da's meestal VIRM of ICRm.
pi_80316463
Zwolle - Roosendaal inderdaad.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 14 april 2010 @ 19:45:52 #120
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80316728
quote:
Op woensdag 14 april 2010 19:39 schreef Fixers het volgende:
Zwolle - Roosendaal inderdaad.
Veel ICRm op die lijn de laatste tijd zag ik
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_80317043
quote:
Op woensdag 14 april 2010 19:33 schreef James1988 het volgende:

[..]

Breda - Roosendaal bedoel je? Da's apart, da's meestal VIRM of ICRm.
IDD ICM IV+III maar, er reed ook Plan V als stoptrein , zal wel weer voor vreemde gezichten zorgen.
Wat is eigenlijk de goedkoopste manier op korte termijn, doordeweeks naar hannover te komen? Ik heb een ov-studentenkaart . Moet wel met de IC, stoptrein duurt te lang.
  woensdag 14 april 2010 @ 19:57:13 #122
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_80317276
IC Berlijn vanaf Hengelo denk ik. Kijk op nshispeed.nl of bel Telesales, tot de grens reis je in principe gratis / met korting.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 april 2010 @ 19:57:53 #123
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80317305
quote:
Op woensdag 14 april 2010 19:52 schreef Brembo het volgende:

[..]

Wat is eigenlijk de goedkoopste manier op korte termijn, doordeweeks naar hannover te komen? Ik heb een ov-studentenkaart . Moet wel met de IC, stoptrein duurt te lang.
Reis naar Hengelo en neem daar de IC naar Berlijn

Kosten weet ik zo niet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_80317765
quote:
Per jaar springen 200 mensen in Nederland voor de trein

woensdag 14 april 2010 16:44

Sinds 1980 hebben in Nederland 6.081 mensen geprobeerd zelfmoord te plegen door voor een trein te springen. Dat zijn er gemiddeld 200 per jaar. Van de 6.081 incidenten mislukten er 539.

Ruim 6.000 mensen sprongen de afgelopen dertig jaar voor de trein Ruim 6.000 mensen sprongen de afgelopen dertig jaar voor de trein

Dat schrijft weekblad Elsevier deze week op basis van gegevens van het ministerie van Verkeer en Waterstaat.

Elsevier deed hiervoor een beroep op de Wet openbaarheid van bestuur.

Stabiel
Opvallend is dat het totale aantal zelfdodingen al dertig jaar dalende is, maar dat het aantal zelfmoorden op het spoor in deze periode stabiel gebleven is. Het aantal zelfmoorden door verdrinking liet relatief de grootste daling zien, omdat Nederlanders nu beter kunnen zwemmen dan dertig jaar geleden.

In Nederland ligt het aantal 'spoorzelfmoorden' hoger dan in andere landen, vooral omdat er in dit land minder vuurwapens in de omloop zijn en omdat er een omvangrijk spoorwegnet is.

Schade
Iedere zelfmoord op het spoor kost 22.000 euro, meldt het ministerie. Dat zijn de kosten voor het vrijmaken van het spoor, het schoonmaken van de trein en voor de begrafenisondernemer. De totale financiële schade bedraagt 4 à 5 miljoen euro per jaar.
Bron: Elsevier
Phuuuu.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 14 april 2010 @ 20:11:02 #125
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80317915
Mja, was bekend op zeg.

Wat ik veel interessanter vind is de verdeling van die zelfmoorden over het spoornet. Dan zul je onmiskenbaar een aantal "hotspots" ontdekken op plaatsen waar psychiatrische inrichtingen in de buurt van het spoor liggen. Denk ik.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_80317936
quote:
Het aantal zelfmoorden door verdrinking liet relatief de grootste daling zien, omdat Nederlanders nu beter kunnen zwemmen dan dertig jaar geleden.
Huh? Als iemand zichzelf opzettelijk wil verdrinken, maakt het toch niet uit of diegene kan zwemmen ?
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 14 april 2010 @ 20:13:34 #127
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80318029
quote:
Op woensdag 14 april 2010 20:11 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Huh? Als iemand zichzelf opzettelijk wil verdrinken,
Dat lukt je gewoon niet, tenzij je echt een molensteen om je nek bindt. Daar is instinct voor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_80318205
quote:
Op woensdag 14 april 2010 19:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Reis naar Hengelo en neem daar de IC naar Berlijn

Kosten weet ik zo niet
Kom er achter dat 20 euro van de kosten zit in een retour voor Hannover - Hannover Messe met de ICE voor een rit van 7 minuten. Ja, voor de beurs moet ik heen .
  woensdag 14 april 2010 @ 20:22:25 #129
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_80318414
quote:
Op woensdag 14 april 2010 20:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja, was bekend op zeg.

Wat ik veel interessanter vind is de verdeling van die zelfmoorden over het spoornet. Dan zul je onmiskenbaar een aantal "hotspots" ontdekken op plaatsen waar psychiatrische inrichtingen in de buurt van het spoor liggen. Denk ik.
Misschien moeten psychiatrische instellingen binnen een straal van 2 km van een spoorlijn geweerd worden?

Althans, volgens de regelfetisjisten in Den Haag?
pi_80318534
quote:
Op woensdag 14 april 2010 20:17 schreef Brembo het volgende:

[..]

Kom er achter dat 20 euro van de kosten zit in een retour voor Hannover - Hannover Messe met de ICE voor een rit van 7 minuten. Ja, voor de beurs moet ik heen .
Dan neem je op Hannover hbf de U/S-bahn?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_80318645
quote:
Op woensdag 14 april 2010 20:22 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Misschien moeten psychiatrische instellingen binnen een straal van 2 km van een spoorlijn geweerd worden?

Althans, volgens de regelfetisjisten in Den Haag?
Lol. Dan hebben ze gefaald bij Den Dolder, en nog een stel plekken.
Maar opzich, mocht ik mij nog eens vervelen.
Dan ga ik eens terugzoeken naar een stel tweets om eens een hotspot lijstje neer te zetten. ;o
  woensdag 14 april 2010 @ 20:29:02 #132
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80318714
Vogelenzang, Wolfheze, Santpoort...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport woensdag 14 april 2010 @ 20:31:04 #133
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80318803
Apeldoorn-Deventer, Almelo-Hengelo en Hengelo-Enschede is het ook vaker raak.. Terwijl je het op Oldenzaal-Hengelo en Hengelo-Zutphen eigenlijk nooit hoort
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 april 2010 @ 20:34:07 #134
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80318925
quote:
Op woensdag 14 april 2010 20:29 schreef Duvel het volgende:
Vogelenzang, Wolfheze, Santpoort...
Ermelo
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 14 april 2010 @ 20:36:03 #135
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_80319014
Rijswijk...
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 14 april 2010 @ 20:48:06 #136
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80319587
quote:
Op woensdag 14 april 2010 20:17 schreef Brembo het volgende:

[..]

Kom er achter dat 20 euro van de kosten zit in een retour voor Hannover - Hannover Messe met de ICE voor een rit van 7 minuten. Ja, voor de beurs moet ik heen .
Nou ben je ook wel een totale mongool als je daar de ICE voor neemt natuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 14 april 2010 @ 20:48:32 #137
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80319606
quote:
Op woensdag 14 april 2010 20:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ermelo
Vught, Bunde, Den Dolder
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 14 april 2010 @ 20:51:24 #138
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80319726
Ziet u, gaat goed zo.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_80320126
quote:
Op woensdag 14 april 2010 20:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou ben je ook wel een totale mongool als je daar de ICE voor neemt natuurlijk
Dat is zo iets van Amsterdam Amstel - Amsterdam Centraal met de ICE . Pak wel eff de stadsbahn .
  woensdag 14 april 2010 @ 21:54:55 #140
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80322670
quote:
Op woensdag 14 april 2010 18:34 schreef Ireyon het volgende:
Met de 1ste Klas als criteria, ziet mijn top-3 van stoptreinmaterieel er als volgt uit:

1. Mat '64
2.
3.

'k Weet nog niet wat er op plek 2 en 3 staat, maar DM'90, SLT en SGMm zullen echt nooit in een top-X lijstje voor komen . Ook in de Protos en Spurts is de 1ste Klas om te janken zo slecht.

Wat dat betreft zou ik het alleen jammer vinden dat DM'90 weggaat, omdat er niks beters voor terug komt.
Voor mij de eerste klas stoptrein mat:
1. Plan T / V
2. DM'90
2. DDM-1 (meestal niet in stoptreinseries)

Voor de tweede klas:
1. DM'90
2. Plan T / V
3. DDM-1 (alleen meestal niet in stoptreinseries..)

Voor de Intercitys 1e+2e klas:
1, ICE
2. ICRm.
3. ICMm (gemoderniseerde koploper)

Naja, ICM(gemoderniseerd koploper) vind ik dan nog redelijk kut. Vooral de tweede klas.

Lightrail rommel zoals SLT, GTW, LINT en Protos zijn gewoon enorm bagger Hiervan vind ik de GTW dan nog het beste.
pi_80323598
Alleen jammer dat de GTW nogal last heeft van vierkante wielen. Voor de rest een prima trein.
Waarom vind je ICMm minder dan ICRm? Er is weinig verschil imo.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 14 april 2010 @ 22:21:03 #142
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80323998
quote:
Op woensdag 14 april 2010 22:13 schreef Ascendancy het volgende:
Alleen jammer dat de GTW nogal last heeft van vierkante wielen. Voor de rest een prima trein.
Waarom vind je ICMm minder dan ICRm? Er is weinig verschil imo.
Heb jij geen knieschijven dan?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 14 april 2010 @ 22:28:43 #143
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_80324399
Ik zat vorige week in een ICMm... die prullenbakjes zijn echt rottig geplaatst ja
  woensdag 14 april 2010 @ 22:30:43 #144
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_80324530
Qua 'springers': het maakt ook nog heel veel uit waar het precies gebeurt. Als de mcn alleen de springer zelf ziet, en niemand anders, dan is het een simpele zaak, dan gaat men uit van zelfdoding. Als er echter ook andere mensen zich in de omgeving van de springer bevinden gaat men niet automatisch van zelfdoding uit, en volgt er een volledig politieonderzoek, en dan is de boel wel even afgesloten. En nog een leuk puntje: vroeger werd het baanvak slechts in 1 richting afgesloten, maar tegenwoordig worden beide richtingen afgesloten, in verband met de veiligheid. Is natuurlijk wel zo verstandig, maar ja, 't geeft wel veel meer overlast dan vroeger.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  woensdag 14 april 2010 @ 22:31:58 #145
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_80324608
quote:
Op woensdag 14 april 2010 22:28 schreef James1988 het volgende:
Ik zat vorige week in een ICMm... die prullenbakjes zijn echt rottig geplaatst ja
Eens! Daar heeft echt iemand totaal niet bij nagedacht. Enige pluspunt is dat je, als je aan 't gangpad zit, niet meer over je medepassagier heen moet reiken met je afvalletje als je 't erin wilt stoppen. Maar 't is echt heel irritant. En dat bakje is ook nog eens veel te klein
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  woensdag 14 april 2010 @ 22:42:34 #146
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80325169
quote:
Op woensdag 14 april 2010 22:30 schreef V2 het volgende:
Qua 'springers': het maakt ook nog heel veel uit waar het precies gebeurt. Als de mcn alleen de springer zelf ziet, en niemand anders, dan is het een simpele zaak, dan gaat men uit van zelfdoding. Als er echter ook andere mensen zich in de omgeving van de springer bevinden gaat men niet automatisch van zelfdoding uit, en volgt er een volledig politieonderzoek, en dan is de boel wel even afgesloten. En nog een leuk puntje: vroeger werd het baanvak slechts in 1 richting afgesloten, maar tegenwoordig worden beide richtingen afgesloten, in verband met de veiligheid. Is natuurlijk wel zo verstandig, maar ja, 't geeft wel veel meer overlast dan vroeger.
Ik ken nog wel een reden: het is voor de reizigers in de andere trienen geen fijn gezicht om hompen mens te zien liggen, ook al zijn die hompen afgedekt met zwart plastic. Ook het aangezicht van een trein die zojuist iemand aan stukken heeft gereden is minder prettig, kan ik je vertellen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_80325216
quote:
Op woensdag 14 april 2010 22:31 schreef V2 het volgende:

[..]

Eens! Daar heeft echt iemand totaal niet bij nagedacht. Enige pluspunt is dat je, als je aan 't gangpad zit, niet meer over je medepassagier heen moet reiken met je afvalletje als je 't erin wilt stoppen. Maar 't is echt heel irritant. En dat bakje is ook nog eens veel te klein
Waarom niet de oplossing zoals bij VIRM VI, in de stoel geintegreerd.
Wat ik in het buitenland zag is bij een visopstelling de prullenbak tussen de twee stoelen in .
  woensdag 14 april 2010 @ 22:43:29 #148
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80325220
Dat is wel een nadeel dat het prullenbakje zo klote klein is, én op een klote plek zit.
Maar verder een prima trein.


Hierbij mijn tijdelijke DM90 bestandje; Deze is nog niet af. Dit betreft nog niet een definitieve versie met uiterlijk.
Klik hier voor het bestandje (Excel 2003 compatibel)
Verbeteringen of wijzigingen graag even vermelden. Dan kan ik het spoedig aanpassen, en wordt het (waarschijnlijk) morgenavond een definitieve versie qua lay-out etc.
  Redactie Sport woensdag 14 april 2010 @ 22:58:21 #149
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80325984
quote:
Op woensdag 14 april 2010 22:43 schreef Brembo het volgende:

[..]

Waarom niet de oplossing zoals bij VIRM VI, in de stoel geintegreerd.
Wat ik in het buitenland zag is bij een visopstelling de prullenbak tussen de twee stoelen in .
Als ik me niet vergis is deze oplossing ook gebruikt voor de ICMm-IV's
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_80326676
quote:
Op woensdag 14 april 2010 22:43 schreef greavy het volgende:
Dat is wel een nadeel dat het prullenbakje zo klote klein is, én op een klote plek zit.
Maar verder een prima trein.


Hierbij mijn tijdelijke DM90 bestandje; Deze is nog niet af. Dit betreft nog niet een definitieve versie met uiterlijk.
Klik hier voor het bestandje (Excel 2003 compatibel)
Verbeteringen of wijzigingen graag even vermelden. Dan kan ik het spoedig aanpassen, en wordt het (waarschijnlijk) morgenavond een definitieve versie qua lay-out etc.
Interessant! Is even opslaan!

Had je die van de Mat64 ook nog ?
  woensdag 14 april 2010 @ 23:21:32 #151
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80327186
Die voor Plan T staat in de OP
Wanneer deze van DM90 klaar is, zet ik die ook in de OP. Daarna eens beginnen met ICM(m).

Binnenkort een aantal OdR kopen van 1964 (heel jaar) om daar alle in dienst stelling data uit te halen, en even later ook voor DM90 doen.
Inmiddels (23:17) is er alweer een wijziging doorgevoerd aan dit bestandje en geupload.
pi_80330131
quote:
Op woensdag 14 april 2010 20:29 schreef Duvel het volgende:
Vogelenzang, Wolfheze, Santpoort...
Bij Vogelenzang was het afgelopen maandag zelfs twee maal raak. De eerste keer rond 8:30, is het eindelijk om 11 uur opgeruimd, springt er om 16:30 een tweede persoon voor

Maandagen...
* Whatever floats your goat!
  donderdag 15 april 2010 @ 08:07:26 #153
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80331885
quote:
Op woensdag 14 april 2010 23:21 schreef greavy het volgende:
Die voor Plan T staat in de OP
Wanneer deze van DM90 klaar is, zet ik die ook in de OP. Daarna eens beginnen met ICM(m).

Binnenkort een aantal OdR kopen van 1964 (heel jaar) om daar alle in dienst stelling data uit te halen, en even later ook voor DM90 doen.
Inmiddels (23:17) is er alweer een wijziging doorgevoerd aan dit bestandje en geupload.
Je kunt ook ff naar de bieb gaan en "Elektrische Treinen in Nederland", deel 2 lenen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 15 april 2010 @ 10:01:38 #154
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80334034
quote:
Op woensdag 14 april 2010 23:21 schreef greavy het volgende:
Inmiddels (23:17) is er alweer een wijziging doorgevoerd aan dit bestandje en geupload.
Ik wil ook graag een bestand waarin bijgehouden wordt wanneer welke cel van welk werkblad van welke sheet gewijzigd wordt, en een automatisch mailtje wanneer dat wijzigingenbestand gewijzigd is. Dank u wel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_80337035
werkblad = sheet
  Redactie Sport donderdag 15 april 2010 @ 14:27:50 #156
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80344171
Syntus heeft het beroep tegen de aanbesteding van de Achterhoek verloren, waardoor deze nu definitief aan Arriva gegund is. Vanaf december Arriva-bussen, vanaf december 2012 ook Arriva-treinen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 15 april 2010 @ 14:53:52 #157
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_80345218
quote:
Op woensdag 14 april 2010 23:21 schreef greavy het volgende:

Binnenkort een aantal OdR kopen van 1964 (heel jaar) om daar alle in dienst stelling data uit te halen, en even later ook voor DM90 doen.
Ze zijn ook gewoon te leen in de bibliotheek, open bijvoorbeeld vanavond maar ook speciaal op 25 april.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Sport donderdag 15 april 2010 @ 18:47:21 #158
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80353679
Rijtuig van Bea is al weer weg uit het spoorwegmuseum: ze heeft hem zelf nodig nu ze niet kan vliegen naar Denemarken
http://www.telegraaf.nl/b(...)emarken__.html?p=2,1
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 15 april 2010 @ 18:49:17 #159
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80353733
quote:
Op donderdag 15 april 2010 18:47 schreef dennistd het volgende:
Rijtuig van Bea is al weer weg uit het spoorwegmuseum: ze heeft hem zelf nodig nu ze niet kan vliegen naar Denemarken
http://www.telegraaf.nl/b(...)emarken__.html?p=2,1
jaaaaaaaaren niet gebruikt en net nu....
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 april 2010 @ 18:50:18 #160
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80353766
quote:
Op donderdag 15 april 2010 18:47 schreef dennistd het volgende:
Rijtuig van Bea is al weer weg uit het spoorwegmuseum: ze heeft hem zelf nodig nu ze niet kan vliegen naar Denemarken
http://www.telegraaf.nl/b(...)emarken__.html?p=2,1
Zolang ie er volgend weekend maar weer staat. Wil de zaterdag of zondag er ff kijken
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport donderdag 15 april 2010 @ 18:58:53 #161
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80354006
Helaas is ie achterop de CNL 447 gehangen samen met een EETC-slaaprijtuig en komt ze niet langs Bentheim
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 15 april 2010 @ 19:00:10 #162
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80354040
quote:
Op donderdag 15 april 2010 18:58 schreef dennistd het volgende:
Helaas is ie achterop de CNL 447 gehangen samen met een EETC-slaaprijtuig en komt ze niet langs Bentheim
Dat scheelt weer infraheffing
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 15 april 2010 @ 19:08:05 #163
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_80354272
quote:
Op donderdag 15 april 2010 18:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

jaaaaaaaaren niet gebruikt en net nu....
Ik dacht net hetzelfde.

Ergens is het jammer datie niet los rijdt, dat waren wel leuke foto's geweest met loc+één rijtuig. Of twee dan wellicht.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Redactie Sport donderdag 15 april 2010 @ 19:10:32 #164
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80354334
Ik denk dat het niet mogelijk was op op zo'n korte termijn nog een pad en loc door Duitsland en Denemarken te krijgen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 15 april 2010 @ 19:26:15 #165
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_80354886
Hoe ironisch.
  donderdag 15 april 2010 @ 19:33:52 #166
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80355182
Geinig!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 15 april 2010 @ 19:46:54 #167
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80355758
Vet dat ze het zo kunnen oplossen. Mag Beatrix ook eens met der treintje.. Na jaren niet gebruikt te hebben ofzo..

Vandaag heb ik een dagje Rotterdam Centraal gedaan. Veel foto's kunnen maken, maar moet ze nog uploaden.
Een opvallend geval van vanavond/vanmiddag: Benelux naar Brussel welke onder nummer 9256 (v= 17.55 te Rotterdam C.) rijdt, en met ongeveer +10 aangekomen, heeft extra lang in Rotterdam gestaan in verband met een probleem. Dit ging om een zwartreizigers (die weliswaar óók nog zwart was) en een HC. De HC was nogal kwaad, en er kwamen meerdere S&V medewerkers, en daarna nog 6 agenten.. Er werd door die zwartreiziger ook gescholden omdat hij het ergens niet eens mee was (zijn pinpas werkte niet, en daarom ging hij maar zonder kaartje de trein in).
Hij vond dat het niet zijn probleem was, en daar dacht het NS personeel anders over..

Toen kwam de stoptrein richting Roosendaal (weliswaar ook met vertraging), waar ik in stapte. Tot aan Zwijndrecht geen enkele benelux gezien die ons passeerde..
pi_80356143
Zou bea een eigen trein krijgen met haar gevolg, of mogen ze gewoon in de nachttrein naar kopenhagen?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 april 2010 @ 19:56:22 #169
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80356167
quote:
Op donderdag 15 april 2010 19:55 schreef Ascendancy het volgende:
Zou bea een eigen trein krijgen met haar gevolg, of mogen ze gewoon in de nachttrein naar kopenhagen?
Ze hangt achterop de nachttrein
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_80356248
quote:
Op donderdag 15 april 2010 19:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ze hangt achterop de nachttrein
Is dat nog een speciaal stel ofzo?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Sport donderdag 15 april 2010 @ 19:59:30 #171
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80356274
De nachttrein bestaat uit getrokken rijtuigen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 15 april 2010 @ 20:06:03 #172
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80356562
quote:
Op donderdag 15 april 2010 18:58 schreef dennistd het volgende:
Helaas is ie achterop de CNL 447 gehangen samen met een EETC-slaaprijtuig en komt ze niet langs Bentheim
Voorop zal je bedoelen Half uur voor Jan-met-de-korte-lul op Veenendaal-De Klomp staan wachten in de kou godverdomme

Maar goed, ik heb m gezien Zelfs al werd-ie gemaskeerd door de net vertrekkende 3068. Maar geen foto dus
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 15 april 2010 @ 20:11:06 #173
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80356783
Mja, op somda werd gemeldt dat ie achterop hing, dus vandaar dat ik dat ook hier meldde
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 15 april 2010 @ 20:14:19 #174
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80356969
quote:
Op donderdag 15 april 2010 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Voorop zal je bedoelen Half uur voor Jan-met-de-korte-lul op Veenendaal-De Klomp staan wachten in de kou godverdomme
Ja dat kan gebeuren. Maar je hebt wel naar Bea kunnen zwaaien.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 15 april 2010 @ 20:31:45 #175
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80357789
Gelukkig ging het niet om een bordje, doch slechts om de koningin

Vet balen wel hoor, magoe, kan gebeuren idd. Bedacht me nu net dat ik de IC naar Arnhem van 5 minuten eerder had moeten nemen, daar had ik alle tijd gehad....
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_80358257
quote:
De NS bekijkt of er extra treinen naar Parijs, Brussel en Frankurt moeten worden ingezet. De Eurostar-treinen naar Londen zitten overvol.
Bron: Luchtruim boven Nederland vanavond dicht
Kijk zonder vliegtuig komt de trein weer bovendrijven, al kan je natuurlijk ook met je auto een heel eind komen.
............................
  Redactie Sport donderdag 15 april 2010 @ 22:33:01 #177
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80364706
Vanaf Köln heeft het spul +10 vanwege "Techn. Störung an einem Wagen"
Zou Willem-Alexander weer niet van de knopjes af hebben kunnen blijven?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_80370543
quote:
Op donderdag 15 april 2010 22:33 schreef dennistd het volgende:
Vanaf Köln heeft het spul +10 vanwege "Techn. Störung an einem Wagen"
Zou Willem-Alexander weer niet van de knopjes af hebben kunnen blijven?
Hij was een beetje dom.
  vrijdag 16 april 2010 @ 09:20:26 #179
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80373193
Weinig vertraging voor Bea nu, ze zitten in Denemarken in een tunnel (Störebelt) en rijden met (ongeveer) +12.
http://www.bane.dk/visStation.asp?W=FJRN&S=RG&artikelId=4275&statnavn=Ringsted
En dan trein EC 482

Oja, in de Störebelttunnel mag Bea met aanhang wss niet gebruik maken van sanitaire behoeften, omdat de koninklijke rijtuig geen gesloten toiletsysteem heeft, wat in die tunnel verplicht is

(bron = somda)
  Moderator vrijdag 16 april 2010 @ 10:09:40 #180
155227 crew  Guppy
dus
pi_80374542
Wel cool dat ze gewoon met de trein gaat. Zou ze vaker moeten doen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Sport vrijdag 16 april 2010 @ 10:10:36 #181
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80374580
Ik vraag me wel af of ze ook met de trein waren gegaan als die tentoonstelling er niet was geweest... volgens mij had men er dan niet eens aan gedacht om met de trein te gaan...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator vrijdag 16 april 2010 @ 10:12:13 #182
155227 crew  Guppy
dus
pi_80374624
Tuurlijk wel. Dat ding is er toch voor. Met de auto is ook niet je van het. Als Bea zijnde.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 16 april 2010 @ 10:15:27 #183
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80374731
De auto is ook niet een ideale oplossing helemaal naar Kopenhagen. Vliegtuig lukt niet. Je kan nog met de boot proberen
Maar nee, de trein is beter.
  vrijdag 16 april 2010 @ 10:19:04 #184
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80374881
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:15 schreef greavy het volgende:
De auto is ook niet een ideale oplossing helemaal naar Kopenhagen. Vliegtuig lukt niet. Je kan nog met de boot proberen
Maar nee, de trein is beter.
Met de auto rij je in een halve dag naar Kopenhagen. Geen probleem dus.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_80375050
En dan de snelweg en alles afzetten, ik denk dat de trein veel minder problemen oplevert qua beveiliging
  Moderator vrijdag 16 april 2010 @ 10:32:52 #186
155227 crew  Guppy
dus
pi_80375375
Precies, de Koningin zou in een convooi over de snelweg moeten. Nee, dat is handig
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 16 april 2010 @ 10:35:43 #187
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80375477
Nu is er ook erg veel politie meegegaan, met Bea.. Om die reden zijn er ook sowieso 2 extra rijtuigen(bea's rijtuig en nog een andere), waarbij in één rijtuig stuk of wat beveiliging zit (politie, marechaussee etc.). De trein is tevens ook doorzocht op 'explosieven'.

Dit levert veel minder gedoe op dan dat ze over de snelweg gaan. Dan hebben ze stuk of wat auto's rijden, en nu kan ze (eindelijk) van haar rijtuig genieten.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 april 2010 @ 10:36:03 #188
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80375491
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:32 schreef Guppyfriend het volgende:
Precies, de Koningin zou in een convooi over de snelweg moeten. Nee, dat is handig
En dan stoppen bij een benzinestation, omdat even de benen gestrekt moeten worden en andere zaken gedaan moeten worden ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 16 april 2010 @ 11:50:33 #189
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_80378325
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:09 schreef Guppyfriend het volgende:
Wel cool dat ze gewoon met de trein gaat. Zou ze vaker moeten doen.
Een eigen wagon aan een trein hangen is natuurlijk niet helemaal 'gewoon met de trein gaan' maar het is wel grappig inderdaad
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 april 2010 @ 11:55:40 #190
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80378561
Wanneer heeft Bea het rijtuig voor gisteren voor het laatst gebruikt? Volgens mij was dat Koninginnedag 2004 toen ze met de trein van Warffum naar Groningen reed.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator vrijdag 16 april 2010 @ 12:27:02 #191
155227 crew  Guppy
dus
pi_80379684
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 11:50 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Een eigen wagon aan een trein hangen is natuurlijk niet helemaal 'gewoon met de trein gaan' maar het is wel grappig inderdaad
Natuurlijk is het nog een hele operatie, maar ik kan me toch zo voorstellen dat het goedkoper is dan met de auto of het vliegtuig. Of in ieder geval milieuvriendelijker.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 16 april 2010 @ 12:35:52 #192
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80379975
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:35 schreef greavy het volgende:
Nu is er ook erg veel politie meegegaan, met Bea.. Om die reden zijn er ook sowieso 2 extra rijtuigen(bea's rijtuig en nog een andere), waarbij in één rijtuig stuk of wat beveiliging zit (politie, marechaussee etc.). De trein is tevens ook doorzocht op 'explosieven'.
Knap, in die TWEE minuten dat het spul te laat uit Utrecht Centraal vertrokken was. Inclusief rangeren, aankoppelen, remproef. Lijkt me een baanrecord
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 16 april 2010 @ 12:36:28 #193
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80379996
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:27 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Natuurlijk is het nog een hele operatie, maar ik kan me toch zo voorstellen dat het goedkoper is dan met de auto of het vliegtuig. Of in ieder geval milieuvriendelijker.
Dat boeit geen flikker in dit soort gevallen, al is het leuk meegenomen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 april 2010 @ 12:39:10 #194
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80380078
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Knap, in die TWEE minuten dat het spul te laat uit Utrecht Centraal vertrokken was. Inclusief rangeren, aankoppelen, remproef. Lijkt me een baanrecord
Ehm, het rijtuig zat er in Amsterdam al aan vast
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_80380097
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Knap, in die TWEE minuten dat het spul te laat uit Utrecht Centraal vertrokken was. Inclusief rangeren, aankoppelen, remproef. Lijkt me een baanrecord
Nee slimmerd, dat rijtuig is er op de Watergraafsmeer in de Euro Night ingerangeerd en de trein zal aldaar ook wel dubbel gechecked zijn.
pi_80380129
t tee stel nja de 2 stuurstanden dan staan er mooi bij
jammer dat de 2 tussenbakken nog niet zo mooi zijn om te zien
pi_80380179
Volgens een woordvoerster is onze vorstin op tijd aangekomen in Kopenhagen, mooi kunnen we weer rustig slapen
  Moderator vrijdag 16 april 2010 @ 12:44:26 #198
155227 crew  Guppy
dus
pi_80380248
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat boeit geen flikker in dit soort gevallen, al is het leuk meegenomen.
Ja, maar het is toch fijn om de illustie te hebben dat daar aan gedacht wordt
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 16 april 2010 @ 12:47:08 #199
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_80380333
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:27 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Natuurlijk is het nog een hele operatie, maar ik kan me toch zo voorstellen dat het goedkoper is dan met de auto of het vliegtuig. Of in ieder geval milieuvriendelijker.
Vliegen op afstanden <500km moet sowieso verboden worden.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_80380423
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:47 schreef MREn het volgende:
Vliegen op afstanden <500km moet sowieso verboden worden.
Den Haag - Kopenhagen is honderden kilometers langer dan 500 km.
  Redactie Sport vrijdag 16 april 2010 @ 12:52:20 #201
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80380506
In de tunnel van Best geldt een snelheidsbeperking van 80kmh vanwege openvliegende nooddeuren bij hogere snelheden
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 16 april 2010 @ 12:54:13 #202
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_80380567
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:50 schreef Socios het volgende:

[..]

Den Haag - Kopenhagen is honderden kilometers langer dan 500 km.
Dat maakt voor mijn punt niet uit
Had ook net zo goed 'binnen Europa' kunnen schrijven, maar dan komen er vast reactie over IJsland en de Balearen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_80380585
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:54 schreef MREn het volgende:
Dat maakt voor mijn punt niet uit
Dat is waar. Sterker nog, ik ben het zelfs geheel eens met je punt.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 april 2010 @ 12:55:48 #204
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80380626
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:52 schreef dennistd het volgende:
In de tunnel van Best geldt een snelheidsbeperking van 80kmh vanwege openvliegende nooddeuren bij hogere snelheden
FAIL
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_80380826
De Intercity´s stoppen inmiddels niet meer in Best.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 16 april 2010 @ 13:05:37 #206
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80380931
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ehm, het rijtuig zat er in Amsterdam al aan vast
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:39 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Nee slimmerd, dat rijtuig is er op de Watergraafsmeer in de Euro Night ingerangeerd en de trein zal aldaar ook wel dubbel gechecked zijn.
Oh nou weet ineens iedereen er alles van he
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 16 april 2010 @ 13:06:39 #207
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80380965
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:54 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat maakt voor mijn punt niet uit
Had ook net zo goed 'binnen Europa' kunnen schrijven, maar dan komen er vast reactie over IJsland en de Balearen.
Alles voorbij Frankrijk of Duitsland is per trein alleen interessant voor spoorhobbyisten.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_80380996
quote:
Op donderdag 15 april 2010 00:44 schreef MetalMike het volgende:

[..]

Bij Vogelenzang was het afgelopen maandag zelfs twee maal raak. De eerste keer rond 8:30, is het eindelijk om 11 uur opgeruimd, springt er om 16:30 een tweede persoon voor
lijkt me ook erg vervelend voor onze suicidale medemens. Wil jij je van kant maken maar rijden er geen treinen omdat iemand je net voor was

Moet je 's middags weer terug

[ Bericht 1% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 16-04-2010 13:24:28 ]
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:18:59 #209
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_80381453
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Alles voorbij Frankrijk of Duitsland is per trein alleen interessant voor spoorhobbyisten.
Ik kijk vooral naar de mileubelasting. Het effect van CO2-uitstoot op grote hoogte is namelijk een factor 6-8 groter (uit mn hoofd, weet exacte cijfer niet) dan op maaiveldniveau waarmee het vliegverkeer een onevenredig grote milieubelasting geeft.

En juist op korte afstanden kan je prima met de trein uit de voeten. En op het moment dat vliegen op korte afstanden verboden wordt, zullen alternatieven zich vanzelf ontwikkelen. Nu moeten alleen die achterlijke Fransen (en de Duiters in mindere mate) fatsoenlijk aangesproken worden over de openstellen van hun spoorwegnet.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:20:35 #210
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_80381530
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:07 schreef computergirl het volgende:

[..]

lijkt me ook erg vervelend voor onze suicidale medemens. Wil jij van kant maken maar rijden er geen treinen omdat iemand je net voor was

Moet je 's middags weer terug
Ik heb eerder al een voorstel gedaan om hier speciale treinen voor te laten rijden. Bijvoorbeeld een radioloc na de reguliere dienst over de Lekbrug waar dan elke nacht of eens per week alle sucidalen kunnen gaan liggen. Geen getraumatiseerde machinist, geen verstoorde treindienst, iedereen tevreden.

Voor de echte perverselingen zou je nog een tribune kunnen bouwen, er staan nu al bankjes maar die staan richting rivier gericht. 5 euro entree per persoon, hotdogkraam er bij enzo, gat in de markt.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:39:31 #211
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_80382337
Mja, dat werkt niet. Dat soort mensen willen wel een beetje impact ( sorry) creeeren natuurlijk.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_80382628
Uniek in Nederland zijn de nog altijd rechtovereind staande gotische bovenleidingsportalen, welke alleen nog tussen Hilversum en Utrecht te vinden zijn. Op een zonnige donderdag middag 15 april 2010 is er een klein bezoek gebracht aan de bebosde omgeving tussen Hilversum en Hollandsche Rading, ter hoogte van Laapersheide.


NSR 1736 heeft vanuit het Spoorwegmuseum het koninklijk rijtuig SR10 opgehaald en is op weg naar de Watergraafsmeer. De koningin zal namelijk per trein naar Kopenhagen afreizen, in plaats van met het vliegtuig. Vanwege een aswolk is er namelijk geen enkel vliegverkeer in een groot deel van Europa mogelijk.


Tot december nog standaard, maar ondertussen vrij zeldzaam. Mat 64 onder de Gotische Bogen tussen Hilversum en Utrecht. Sinds december rijden de meeste treinen hier met DD-AR materieel. De 932, 906 en 919 zijn als stoptrein 5753 onderweg van Dordrecht via Rotterdam, Den Haag, Leiden en Schiphol naar Utrecht.


Nadat afgelopen maandag er weer een set Sfnps'n beladen met longrails is afgeleverd te Crailoo, mocht de RTB V155 op de nog zonnige middag van 15 april 2010 de lege set komen ophalen en naar Emmerich rijden. Kort na vertrek passeert de trein de bebosde omgeving ten zuiden van Hilversum ter hoogte van Laapersheide.
pi_80392658
Verslag van de Rail Carriere Dagen te Amersfoort

Op donderdag en vrijdag waren de rail carrière dagen. Als je later (of nu) een job in de spoorbouw wou, dan was dit de mogelijkheid om te oriënteren.

Ik ben er vandaag heen geweest en er was veel info te verkrijgen over de spoorbouw van vroeger en van heden. Ook heb ik een rondleiding gevolgd in een opleidingscentrum,


De trein paste net niet op het perron van Apeldoorn, omdat er nog een trein voorzat die weggerangeerd moest worden


SLT te Amersfoort


Uitgebreide informatie hoe de wissels werken.






Plan U


Die een paar weken terug ook in Hengelo was


Mat 54

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2010 17:54:31 ]
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 16 april 2010 @ 18:02:34 #214
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80392880
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:46 schreef Zug-Chef het volgende:
Uniek in Nederland zijn de nog altijd rechtovereind staande gotische bovenleidingsportalen, welke alleen nog tussen Hilversum en Utrecht te vinden zijn.
"welke" nooit ergens anders dan op dat traject gestaan hebben, en "welke" onder monumentenzorg staan.

Nou baal ik trouwens nog harder van die fail in Klp gisteravond Goeie platen wel.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 16 april 2010 @ 19:58:30 #215
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80396854
die die die die die die die die die die die die
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 16 april 2010 @ 20:09:58 #216
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80397250
hou je snavel jij

Ow ik dacht dat het Engels was

[ Bericht 80% gewijzigd door Dr_Flash op 16-04-2010 20:51:41 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_80397297
dat dat dat dat dat dat dat dat dat dat dat dat
pi_80403243
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 17:54 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Verslag van de Rail Carriere Dagen te Amersfoort


[ afbeelding ]
Plan U
Heeft dat oude rijtuig erachter nu een 3e klasse?
pi_80403336
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 22:21 schreef Fixers het volgende:
Heeft dat oude rijtuig erachter nu een 3e klasse?
Ja, volgens mij is dat die ´lege´ Muizeneus. Mat ´46.
  vrijdag 16 april 2010 @ 22:50:47 #220
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80404356
Weet iemand wie of wat of hoe en waarom Polaris Rail nergens te vinden is
Hun hebben hun offerte ook ingediend voor de concessie aanbesteding van Zwolle-Emmen en Almelo-Marienberg..
KvK kan ik niets vinden (zoek ik verkeerd ofzo?) en Google word je alles behalve wijs van..
[edit]Heb via KvK iets gevonden: http://www.kvk.nl/handelsregister/zoekenframeset.asp?url=https://server.db.kvk.nl/TST-BIN/ZS/ZSWWW01@&zk=1 en dan Pollarisrail
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 april 2010 @ 23:23:30 #221
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80405950
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 22:50 schreef greavy het volgende:
Weet iemand wie of wat of hoe en waarom Polaris Rail nergens te vinden is
Hun hebben hun offerte ook ingediend voor de concessie aanbesteding van Zwolle-Emmen en Almelo-Marienberg..
KvK kan ik niets vinden (zoek ik verkeerd ofzo?) en Google word je alles behalve wijs van..
[edit]Heb via KvK iets gevonden: http://www.kvk.nl/handelsregister/zoekenframeset.asp?url=https://server.db.kvk.nl/TST-BIN/ZS/ZSWWW01@&zk=1 en dan Pollarisrail
lijkt me een soort van postbusadres. ik heb het vermoeden dat er naast een binnenlandse partij met een spoorvergunning (xx??) een grote buitenlandse partij achter zit
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 17 april 2010 @ 07:36:46 #222
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80411324
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 22:23 schreef Socios het volgende:

[..]

Ja, volgens mij is dat die ´lege´ Muizeneus. Mat ´46.
Eerder een oud Plan E rijtuig vermoed ik...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 17 april 2010 @ 07:43:12 #223
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80411344
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 23:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

lijkt me een soort van postbusadres. ik heb het vermoeden dat er naast een binnenlandse partij met een spoorvergunning (xx??) een grote buitenlandse partij achter zit
op dat adres staat ook een of andere modelspoorclub gevestigd. Pollarisrail heeft volgens dat 1 werknemer
  zaterdag 17 april 2010 @ 10:23:59 #224
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80412969
Arriva heeft soms wel irritante machinisten zeg, zoals nu in de stopper naar Leer.
Wilt ie zijn jas niet weghalen bij de deur "omdat ie geen pottekijkers wil".
De spurts zijn er toch echt voor gemaakt vind ik, om mee te kijken over de schouder.
  zaterdag 17 april 2010 @ 10:27:12 #225
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_80413022
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:01 schreef Socios het volgende:
De Intercity´s stoppen inmiddels niet meer in Best.
Zo kut.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  zaterdag 17 april 2010 @ 10:27:25 #226
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80413027
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 10:23 schreef greavy het volgende:
Arriva heeft soms wel irritante machinisten zeg, zoals nu in de stopper naar Leer.
Wilt ie zijn jas niet weghalen bij de deur "omdat ie geen pottekijkers wil".
De spurts zijn er toch echt voor gemaakt vind ik, om mee te kijken over de schouder.
Het is zijn cabine, hij mag helemaal zelf weten waar ie zijn jas ophangt, en het feit dat ie geen pottenkijkers wil is zijn goed recht en nog een valide reden ook. Als jij op deze manier die S&V-medewerkers benaderd hebt laatst dan snap ik wel dat je even mee mocht naar buiten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport zaterdag 17 april 2010 @ 10:36:30 #227
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80413224
Bij Syntus doet ook 99,9% van de machinisten het gordijntje dicht
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 17 april 2010 @ 11:03:55 #228
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80413761
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 10:27 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het is zijn cabine, hij mag helemaal zelf weten waar ie zijn jas ophangt, en het feit dat ie geen pottenkijkers wil is zijn goed recht en nog een valide reden ook. Als jij op deze manier die S&V-medewerkers benaderd hebt laatst dan snap ik wel dat je even mee mocht naar buiten.
ehm, ik heb deze mcn niet vreemd benaderd.. En die s&V medewerkers ook niet..

En ja, het is zijn goed recht, maar het stomme is dat deze mcn eerst zijn jas op de haak had, ik met hem gesproken, hij vroeg wat ik met de fotocamera deed..
Na Europapark(of heet t daar niet zo?) verhing hij zijn jas pas.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 17 april 2010 @ 11:43:00 #229
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80414625
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 10:23 schreef greavy het volgende:
Arriva heeft soms wel irritante machinisten zeg, zoals nu in de stopper naar Leer.
Wilt ie zijn jas niet weghalen bij de deur "omdat ie geen pottekijkers wil".
De spurts zijn er toch echt voor gemaakt vind ik, om mee te kijken over de schouder.
Hoe gaat dat dan ongeveer? Jij klopt op het deurtje "Hee haal je jas eens weg, ik wil meekijken"?

Mja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_80418744
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 11:03 schreef greavy het volgende:
En ja, het is zijn goed recht, maar het stomme is dat deze mcn eerst zijn jas op de haak had, ik met hem gesproken, hij vroeg wat ik met de fotocamera deed..
Na Europapark(of heet t daar niet zo?) verhing hij zijn jas pas.
misschien was dat een hint ......'zo is het wel weer genoeg'.
Eventjes iemand die mee kijkt is niet zo erg maar op een gegeven moment wordt het misschien een beetje creepy
pi_80419559
Ik zou het ook irritant vinden als er continu van die autisten met hun zweethandjes aan je cabine zitten

VIRMs hadden trouwens altijd zo'n mooi kijkgaatje bij de scharnieren van de cabinedeuren, maar in de nieuwe is dat hendig sjiek weggewerkt
pi_80419890
ow wacht,verkeerde topic
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zaterdag 17 april 2010 @ 15:45:25 #233
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80420981
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 11:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hoe gaat dat dan ongeveer? Jij klopt op het deurtje "Hee haal je jas eens weg, ik wil meekijken"?

Mja
Nee, zo ging het niet, maar maakt niet zoveel uit.
Zelfde mcn gehad tussen Groningen - Delfzijl en terug (waar ik tot sauwerd ging op de terugweg) bood hijzelf aan of ik in de cabine wou meerijden, zodat ik foto's kon maken. Wel tof van hem dat het nu ineens mocht, zelf in de cabine meerijden.
pi_80422737
Rijdende trein verliest deur
quote:
Zes mensen zijn gewond geraakt doordat een hogesnelheidstrein in Duitsland tijdens de rit een deur verloor. In de buurt van Koblenz raakte de deur van de trein los. Het glas barstte waardoor zes passagiers verwondingen opliepen.

De deur knalde daarna op een tegemoetkomende trein en raakte nog een auto naast het spoor. Daarbij vielen geen gewonden.

De Duitse spoorwegen hebben nog geen idee waardoor de deur is losgeraakt. Het traject tussen Montabaur en Limburg werd afgesloten, omdat de autoriteiten de deur moesten zoeken. De dienstregeling op de hogesnelheidslijn tussen Keulen en Frankfurt is door het ongeluk ernstig verstoord.
  zaterdag 17 april 2010 @ 17:17:54 #235
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80423115
whaha, dat is nog eens iets ongewoonss!

Oja, ik heb weer wat kijkplezier thuis; Kreeg zojuist een berichtje dat er 4x dvd RailAway zijn afgeleverd.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 april 2010 @ 17:25:59 #236
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80423312
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 17:02 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Rijdende trein verliest deur
[..]

Foutje bedankt
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 15:45 schreef greavy het volgende:

[..]

Nee, zo ging het niet, maar maakt niet zoveel uit.
Zelfde mcn gehad tussen Groningen - Delfzijl en terug (waar ik tot sauwerd ging op de terugweg) bood hijzelf aan of ik in de cabine wou meerijden, zodat ik foto's kon maken. Wel tof van hem dat het nu ineens mocht, zelf in de cabine meerijden.
Wel tof dat het dan wel mag, alleen moet de mcn geen controleur tegenkomen, want dan hangt hij
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 17 april 2010 @ 17:50:23 #237
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80423919
volgens een HC hier in de trein (NS) gaat de NS ook afzien van het Kamperlijntje, omdat ze het te duur vinden, en te weinig opbrengt.. Maar officieel heeft hij er nog niks over gehoord.
pi_80424020
Wel grappig trouwens, die aswolk zorgt er wel voor dat de Fyra opeens winst gaat draaien
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 april 2010 @ 17:55:45 #239
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80424063
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 17:54 schreef TeringHenkie het volgende:
Wel grappig trouwens, die aswolk zorgt er wel voor dat de Fyra opeens winst gaat draaien
Mja, de Fyra niet, maar NS Internationaal verkleint dezer dagen wel haar verlies op deze manier.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 17 april 2010 @ 18:36:48 #240
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_80425149
In de Fyra schijnt het tegenwoordig wel drukker te zijn... dit door al die abonnementshouders die toeslagvrij mogen reizen. NS Hispeed doet nu goede zaken met Thalys, Eurostar en ICE.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 17 april 2010 @ 21:47:38 #241
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80430440
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 17:54 schreef TeringHenkie het volgende:
Wel grappig trouwens, die aswolk zorgt er wel voor dat de Fyra opeens winst gaat draaien
Ja, van AL die mensen die normaal van Schiphol naar Rotterdam Noord het vliegtuig zouden pakken

T zal me een vetpot wezen daar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_80431160
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, van AL die mensen die normaal van Schiphol naar Rotterdam Noord het vliegtuig zouden pakken

T zal me een vetpot wezen daar
Ik bedoelde meer al die toeristen in Amsterdam die naar het zuiden willen bijvoorbeeld
pi_80434465
quote:
In totaal vier maatschappijen willen de treindiensten tussen Zwolle en Emmen uitvoeren.

De openbaarvervoerbedrijven Arriva, Syntus, Veolia en Polaris Rail hebben zich gemeld voor de aanbesteding. De lijn Emmen - Zwolle wordt aanbesteed samen met de lijn Almelo - Mariënberg. De provincies Overijssel en Drenthe willen dat beide lijnen worden verbonden, zodat er een goede verbinding ontstaat tussen Twente en Drenthe.
Polaris Rail nooit van gehoord. Hebben die uberhaubt al lijnen hier?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2010 00:17:55 ]
  zondag 18 april 2010 @ 00:53:11 #244
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_80435270
gekke chinezen met hun trein die nooit stopt bij een station:

http://www.wimp.com/chinatrain/

zou aardig wat tijd schelen, invoeren die handel!
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
  Redactie Frontpage / Sport zondag 18 april 2010 @ 09:09:46 #245
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80437898
quote:
Op zondag 18 april 2010 00:16 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Polaris Rail nooit van gehoord. Hebben die uberhaubt al lijnen hier?
Het is Pollarisrail. Schijnt een eenmansbedrijfje te zijn, maar er moeten grote partijen achter zitten.

Overigens wil xx zich ook inschrijven, maar heeft om 2 weken uitstel gevraagd.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_80439210
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 17:50 schreef greavy het volgende:
volgens een HC hier in de trein (NS) gaat de NS ook afzien van het Kamperlijntje, omdat ze het te duur vinden, en te weinig opbrengt.. Maar officieel heeft hij er nog niks over gehoord.
Die lijn wordt toch een tram als de hanzelijn er is?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zondag 18 april 2010 @ 11:20:40 #247
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80440164
Op Rotterdam Centraal waren ze gisteravond druk bezig met het (tijdelijk) klaarmaken van sp 3 / 4 (of één van de 2).
Er stonden al banken, er werden TL-lampen opgehangen, het perron werd schoongemaakt en er waren geen gaten meer te zien.. Daarnaast zag ik nog wel aan de zijde van sp 3 houten wanden wat mij doet denken dat ze sp4 alleen in gebruik stellen binnenkort.. Iemand meer info?
pi_80441752
In Geldermalsen is men begonnen met het afbreken van het emplacement.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_80441889
quote:
Op zondag 18 april 2010 12:27 schreef SHERMAN het volgende:
In Geldermalsen is men begonnen met het afbreken van het emplacement.
Dat werd ook wel eens tijd
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zondag 18 april 2010 @ 12:50:05 #250
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80442309
Oja, gister nog (in aller haast) uit Utrecht Centraal de trein gepakt naar Amersfoort, wat ook maar goed was. Nog geen 10 minuten na aankomst kwam de koninklijke trein (20:06) met o.a. Beatrix door Amersfoort zetten met E-loc 1736v - SR10 - Begeleidingsrijtuig van EETC - E-loc 1754a.

Foto's en video blijf ik jullie nog verschuldigd (ben nu bezig met uploaden enzo)
pi_80442904
Gisteren rond de bloembollenvelden:


Het is lente! En niet alleen vanwege de temperatuur en het weer vandaag, maar ook dankzij de gele narcissen (helaas al wel weer bijna uitgebloeid). Door werkzaamheden rond Schiphol werd de Benelux trein omgeleid via Haarlem en zo passeert de NMBS 2839 met een I10-stam als trein 9232 ter hoogte van Vogelenzang, op weg naar Brussel Zuid.


NMBS 2838 passeert met een Bs in de nog oude kleurstelling en 6 Prio rijtuigen als Benelux trein 9240 van Amsterdam naar Brussel Zuid ten zuiden van Heemstede een nog in opkomst zijnd bollenveld.


Door werkzaamheden rond Schiphol werden de Benelux-treinen omgeleid via Haarlem. In een totaal andere omloop als normaal passeert pas rond 14:25 de vertraagde NMBS 2836 met de 2e stam I10-rijtuigen als trein 9244 naar Brussel Zuid ter hoogte van Amsterdam Geuzenveld.


NSR 1715 is met DDAR-stam 7452 onderweg als stoptrein 6365 vanuti Haarlem naar Den Haag Centraal en passeert het momenteel mooiste bloembollenveld, in dit geval vol met hyacinten, ter hoogte van Vogelenzang, enkele kilometers voor Hillegom.


Aangezien de andere velden langs het spoor in de Bollenstreek nog niet volop in bloei stonden, moest de knaller van de dag in de late middag opgezocht worden ter hoogte van Vogelenzang. NMBS 2842 passeert met omgeleide Beneluxtrein 9256 naar Antwerpen en Brussel. Geheel links op de achtergrond het voormalige stationsgebouw van Vogelenzang.

Meer foto's vanavond laat op mijn www
  zondag 18 april 2010 @ 17:50:22 #252
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80451352
Dat ziet er gaaf uit, die eerste lijkt wel gemaakt op een modelbaantje.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 18 april 2010 @ 18:54:35 #253
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_80453392
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:01 schreef Socios het volgende:
De Intercity´s stoppen inmiddels niet meer in Best.
Dit weekend wel op Beukenlaan
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zondag 18 april 2010 @ 18:55:50 #254
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_80453434
quote:
Op zondag 18 april 2010 10:35 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Die lijn wordt toch een tram als de hanzelijn er is?
Je bedoelt dat ze de spoorstaven en bovenleiding er af halen en omsmelten tot trams? En van de dwarsliggers worden dan de bankjes gemaakt?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zondag 18 april 2010 @ 18:58:39 #255
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80453536
Ja, en trainkill langs de lijn wordt verkocht als kroketten op station Kampen Zuid.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_80453654
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:01 schreef Socios het volgende:
De Intercity´s stoppen inmiddels niet meer in Best.
Ontzettende faalactie als je 't mij vraagt.. veel mensen waren er erg positief over. Over de intercity stop dus, niet over het afschaffen daarvan.
  zondag 18 april 2010 @ 19:05:17 #257
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80453771
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:01 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Ontzettende faalactie als je 't mij vraagt.. veel mensen waren er erg positief over. Over de intercity stop dus, niet over het afschaffen daarvan.
Wat waren het ook weer? Iets van 200 in- en uitstappers per dag in die extra intercity's. Ik vind het redelijk logisch dat als een proef eindigt, je de IC weer door laat tuffen. Het is toch 3 minuten reistijd, er worden soms bakken met geld uitgegeven om zo'n rijtijdwinst te boeken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 18 april 2010 @ 19:13:56 #258
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_80454056
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:05 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat waren het ook weer? Iets van 200 in- en uitstappers per dag in die extra intercity's. Ik vind het redelijk logisch dat als een proef eindigt, je de IC weer door laat tuffen. Het is toch 3 minuten reistijd, er worden soms bakken met geld uitgegeven om zo'n rijtijdwinst te boeken.
Precies, dit is eigenlijk het tegenovergestelde van Nimby-gedrag: 'ik heb er voordeel van dus hoe durven jullie het af te schaffen'. Er is geen enkel criterium waarop Best een permanente IC-stopplaats zou moeten zijn. Mensen in dit topic hadden al twijfels bij Meppel geloof ik, Best heeft er nog veel minder 'recht' op.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_80454349
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:05 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat waren het ook weer? Iets van 200 in- en uitstappers per dag in die extra intercity's.
Zo weinig? Ik nam die trein wel eens vanuit Eindhoven terug naar A'dam (toen je nog kon overstappen op Utrecht) en de hele trein liep zo'n beetje leeg in Best
pi_80454413
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:22 schreef computergirl het volgende:

[..]

Zo weinig? Ik nam die trein wel eens vanuit Eindhoven terug naar A'dam (toen je nog kon overstappen op Utrecht) en de hele trein liep zo'n beetje leeg in Best
Dat is best bijzonder als je bedenkt dat hij tussen de 2 drukste stations buiten de randstad reed
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_80454875
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:05 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat waren het ook weer? Iets van 200 in- en uitstappers per dag in die extra intercity's. Ik vind het redelijk logisch dat als een proef eindigt, je de IC weer door laat tuffen. Het is toch 3 minuten reistijd, er worden soms bakken met geld uitgegeven om zo'n rijtijdwinst te boeken.
't Was er geen Schipholdrukte, maar slechts 200 is wel erg overdreven. Kun je dat ergens terugvinden dan? 't Lijkt me in ieder erg onwaarschijnlijk want die reizigers kwamen niet alleen uit Best, maar ook uit de omliggende dorpen/steden (Son en Breugel, Oirschot, Veldhoven) reden mensen liever naar Best dan naar 't centrum van Eindhoven.

Verder is de reistijdwinst een triest argument, toevallig omdat zo'n trein naar de randstad gaat kunnen we die 2/3 minuten niet missen, maar zodra een intercity in de provincies komt, gooien ze er nog eventjes 10 stops in kutdorpen tussen.
pi_80455191
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:36 schreef Ireyon het volgende:

[..]

't Was er geen Schipholdrukte, maar slechts 200 is wel erg overdreven. Kun je dat ergens terugvinden dan? 't Lijkt me in ieder erg onwaarschijnlijk want die reizigers kwamen niet alleen uit Best, maar ook uit de omliggende dorpen/steden (Son en Breugel, Oirschot, Veldhoven) reden mensen liever naar Best dan naar 't centrum van Eindhoven.

Verder is de reistijdwinst een triest argument, toevallig omdat zo'n trein naar de randstad gaat kunnen we die 2/3 minuten niet missen, maar zodra een intercity in de provincies komt, gooien ze er nog eventjes 10 stops in kutdorpen tussen.
Dat is omdat die treinen veel minder potentieel hebben.
Er rijden niet voor niet 4 ic's per uur tussen eindhoven en den bosch. Er is op dat traject gewoon erg veel vraag. Dan moet je je gaan afvragen waarom voor het ene station wel een uitzondering gemaakt moet worden en voor het andere niet.
Boxtel bijvoorbeeld, ligt veel meer in het midden, kan een veel groter deel van de A2 onlasten en een grotere regio bedienen. Tevens is dit station drukker.
Vanaf best is het trouwens al maar 10 minuten naar het centrum van eindhoven.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Lieve Belg zondag 18 april 2010 @ 19:50:38 #263
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_80455445
Eloks in Albanië

Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  zondag 18 april 2010 @ 20:00:33 #264
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80455896
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:22 schreef computergirl het volgende:

[..]

Zo weinig? Ik nam die trein wel eens vanuit Eindhoven terug naar A'dam (toen je nog kon overstappen op Utrecht) en de hele trein liep zo'n beetje leeg in Best
In dit document http://www.locov.nl/Image(...)10_tcm311-275639.pdf lees je onder punt 10 meer over de stop in Best.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 18 april 2010 @ 20:13:32 #265
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_80456463
Best was handig voor bestemming airport eindhoven, met de bus korter en rustiger dan vanaf Eindhoven CS.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_80456501
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:44 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Vanaf best is het trouwens al maar 10 minuten naar het centrum van eindhoven.
In de spits met de auto ?

Hoe dan ook, ik snap de beslissing van de NS best hoor, maar het blijft gewoon enorm hypocriet. Tussen Tilburg en Eindhoven is 2 treinen per uur in de spits ook niet genoeg, maar dat boeit ze niks. Treinen tussen Nijmegen en Arnhem die richting Utrecht gaan, die rijden daar gewoon flink door maar de IC die in de provincie blijft kan wel even in Nijmegen-Lent stoppen voor de 3 mensen die daar moeten zijn.

Soweiso, waarom moet alles altijd naar de Randstad? Vlissingen -> Amsterdam, Venlo -> Den Haag, Maastricht -> Amsterdam. Het is echt een illusie dat iedereen daar naar z'n werk moet en 't is volkomen geschift dat iemand uit Bergen op Zoom 2x moet overstappen om nog geen 100km verderop in Eindhoven aan te kunnen komen. Een intercity die het zuiden met zichzelf verbindt, dat zou nog eens een fatsoenlijk traject zijn. Vlissingen - Maastricht ofzo. Of in ieder geval een lijn waardoor Tilburg - Eindhoven ook 4 IC's per uur krijgt. Want niet alleen tussen Ehv - Ht is daar behoefte aan, maar tussen Tb - Ehv boeit het de NS dus volgens mij niet zoveel.
  zondag 18 april 2010 @ 20:19:36 #267
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80456735
Die IC's zijn meestal gebaseerd op grote vervoersstromen. Dus de vervoersstroom Ut - Ht - Mt en Tb - Ht - Nm zal wel aanleiding geven tot het aanbieden van doorgaande treinen op die assen. Uitzondering is de IC Gvc - Ah die nu maar tot Ut rijdt. Het deel Ut - Ah rijdt nu vanaf Shl. Dat had te maken met spooropstelling op Ut die niet meer gerealiseerd kon worden door het buiten gebruik zijn van een deel van het station in verband met nieuwbouw.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_80468698

DD-AR Als extra trein richting Enschede, ivm het thuis voetballende Fc Twente..


Hier door werd ook de 7900 serie verlegd tot 3stellen DM´90.. We zien hier de 3424 met daar achter de 3423 en 3422..
Helemaal aan het eind van de spoorlijn (voor zo ver je het op de foto kunt zien).. bevind zicht het station van Wierden


De rode Twentse Lint is zojuist vertrokken uit Almelo onderweg naar Mariemberg, terwijl de Sprinter rechts nog even voor een rood sein staat te wachten.


Ook kwam SBB Cargo nog even langs met de DBM-trein..


Ondertussen is het voetballen alweer afgelopen, en dus worden de supporters weer richting huis vervoerd..
We zien hier een onbekende DD-AR als extra stoptrein 28760 onderweg na Rijssen..

Meer foto´s staan hier
  maandag 19 april 2010 @ 09:47:34 #269
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80471442
Het is dan toch eindelijk gelukt, het filmpje van de koninklijke trein door Amersfoort te uploaden @ YouTube:

Bekijk deze YouTube-video

Het is dan wel niet de beste kwaliteit, maar beter iets als niets.
  maandag 19 april 2010 @ 10:09:34 #270
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_80472011
Weer fijne plaatjes, bedankt allemaal!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  maandag 19 april 2010 @ 10:38:06 #271
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_80472802
quote:
Op zondag 18 april 2010 20:19 schreef Duvel het volgende:
Die IC's zijn meestal gebaseerd op grote vervoersstromen. Dus de vervoersstroom Ut - Ht - Mt en Tb - Ht - Nm zal wel aanleiding geven tot het aanbieden van doorgaande treinen op die assen. Uitzondering is de IC Gvc - Ah die nu maar tot Ut rijdt. Het deel Ut - Ah rijdt nu vanaf Shl. Dat had te maken met spooropstelling op Ut die niet meer gerealiseerd kon worden door het buiten gebruik zijn van een deel van het station in verband met nieuwbouw.
Dat had er óók mee te maken dat de vervoersvraag op de relatie Arnhem-Schiphol toenam en men verwachtte dat die vraag rond 2010 groter zou worden Arnhem-Den Haag. Ook zonder de verbouwing in Utrecht zou de rechtstreekse IC Gvc-Ah dus verdwenen zijn.
(afgelopen weekend was 'ie er overigens weer even, zij het met een omweg via Schiphol)
  maandag 19 april 2010 @ 11:17:36 #272
103551 Doc__Zenith
www.orienteering.nl
pi_80474155
Prachtige situatie weer die overstap die momenteel bestaat in Kaldenkirchen. Ook leuk voor de DB, 2x 4 minuten rijden en dan de meeste tijd wachten te Kaldenkirchen...

Ook prachtig die dubbele tunnel daar, wie heeft dat nou weer bedacht?
  maandag 19 april 2010 @ 11:32:10 #273
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80474787
quote:
Op maandag 19 april 2010 10:38 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dat had er óók mee te maken dat de vervoersvraag op de relatie Arnhem-Schiphol toenam en men verwachtte dat die vraag rond 2010 groter zou worden Arnhem-Den Haag. Ook zonder de verbouwing in Utrecht zou de rechtstreekse IC Gvc-Ah dus verdwenen zijn.
Ja klopt, maar dan werd het helemaal zo'n lang theoretisch verhaal.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport maandag 19 april 2010 @ 11:57:01 #274
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80475729
Op Zwolle Rangeer is men aan het slepen met het mat'64 wat daar staat. Normaal zou je zoiets met een loc doen, maarja, wanneer je toch zoveel Buffeltjes aan de kant heb staan, dan doe je het toch gewoon met 2 Buffeltjes? (melding op somda)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 19 april 2010 @ 12:39:20 #275
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80477328
Ja, ik las het. De stellen 3444 en 3443 zijn aan het slepen. De afvoer richting Katwolde zal toch op gaan schieten, want eerder lukte het niet vanwege de winterse omstandigheden.
  maandag 19 april 2010 @ 12:55:52 #276
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_80478018
Over Best: had idd genoeg reizigers volgens mij. Maar als het daar veranderd moet worden, had dan Boxtel IC-stop gemaakt. Denk dat daar nog meer mensen zouden in en uitstappen, zeker als er, zoals het geval was in Best, een overstap van maar vijf minuten op de stoptrein Tilburg-weert zou zijn.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_80478746
quote:
Op zondag 18 april 2010 13:12 schreef Zug-Chef het volgende:
Gisteren rond de bloembollenvelden
Schitterende foto´s!
pi_80478892
Over de Best discussie:

Serieus denken dat Best IC-waardig is.

Laat een Intercity op een willekeurig ander klein station stoppen en ook daar zullen de reizigers ter plekke enthousiast zijn. Iedereen wil een Intercity stop, als hun trein maar niet op andere kleine stations stopt.
  maandag 19 april 2010 @ 13:32:54 #279
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80479219
Ik ben even benieuwd naar jullie mening: in hoeverre is fotograferen nog een kunst als je Photoshop hebt? Niet voor niets vond ik bijvoorbeeld die eerste foto van Zug-Chef lijken op een modelbaan: de egaal blauwe achtergrond en zo. Maar bij nader inzien ontbreekt er een bovenleidingpaal (te zien aan het feit dat er wel een Y-draad loopt en je nog net een zijwaartse ziet), en wellicht is er nog meer aan gesleuteld wat mij nou net niet opvalt.

Hoe kijkt de rest er tegenaan? Ja, het zijn mooie platen, maar waar houdt de werkelijkheid op en begint de fantasie van de bewerker?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 19 april 2010 @ 13:38:50 #280
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80479454
quote:
Op maandag 19 april 2010 13:32 schreef Duvel het volgende:
Ik ben even benieuwd naar jullie mening: in hoeverre is fotograferen nog een kunst als je Photoshop hebt? Niet voor niets vond ik bijvoorbeeld die eerste foto van Zug-Chef lijken op een modelbaan: de egaal blauwe achtergrond en zo. Maar bij nader inzien ontbreekt er een bovenleidingpaal (te zien aan het feit dat er wel een Y-draad loopt en je nog net een zijwaartse ziet), en wellicht is er nog meer aan gesleuteld wat mij nou net niet opvalt.

Hoe kijkt de rest er tegenaan? Ja, het zijn mooie platen, maar waar houdt de werkelijkheid op en begint de fantasie van de bewerker?
Dat is een eeuwige discussie. Mag je bewerken? Ja, je mag alles doen wat je wilt? Heeft de door jou geschetste nadelen. Ja, maar beperkt? Eindeloos gezeik over wat wel en niet "mag" en wie dat dat bepaalt etc. Nee? Nou ja, ik zal toch minstens wat moeten resizen, wat draaien, wat croppen... Als ik ergens een doodhekel aan heb is het aan mensen die gewoon 1:1 hun geheugenkaart omkeren boven het internet. Dus: Bewerk maar een eind raak wat mij betreft Beauty is in the eye of the beholder.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 19 april 2010 @ 13:40:21 #281
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80479507
quote:
Op maandag 19 april 2010 13:23 schreef Socios het volgende:
Over de Best discussie:

Serieus denken dat Best IC-waardig is.

Laat een Intercity op een willekeurig ander klein station stoppen en ook daar zullen de reizigers ter plekke enthousiast zijn. Iedereen wil een Intercity stop, als hun trein maar niet op andere kleine stations stopt.
Overveen is te klein als daar geen IC meer stopt!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 19 april 2010 @ 13:43:47 #282
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80479651
quote:
Op maandag 19 april 2010 13:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is een eeuwige discussie. Mag je bewerken? Ja, je mag alles doen wat je wilt? Heeft de door jou geschetste nadelen. Ja, maar beperkt? Eindeloos gezeik over wat wel en niet "mag" en wie dat dat bepaalt etc. Nee? Nou ja, ik zal toch minstens wat moeten resizen, wat draaien, wat croppen... Als ik ergens een doodhekel aan heb is het aan mensen die gewoon 1:1 hun geheugenkaart omkeren boven het internet. Dus: Bewerk maar een eind raak wat mij betreft Beauty is in the eye of the beholder.
Prima, iedereen mag bewerken wat ie wil, maar mag men dan ook de ruimte krijgen om die kunstmatige vertoningen af te wijzen? Dus "mooie foto" wordt dan "mooie fotobewerking". Dat soort dingen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_80479661
quote:
Op maandag 19 april 2010 13:32 schreef Duvel het volgende:
Ik ben even benieuwd naar jullie mening: in hoeverre is fotograferen nog een kunst als je Photoshop hebt? Niet voor niets vond ik bijvoorbeeld die eerste foto van Zug-Chef lijken op een modelbaan: de egaal blauwe achtergrond en zo. Maar bij nader inzien ontbreekt er een bovenleidingpaal (te zien aan het feit dat er wel een Y-draad loopt en je nog net een zijwaartse ziet), en wellicht is er nog meer aan gesleuteld wat mij nou net niet opvalt.

Hoe kijkt de rest er tegenaan? Ja, het zijn mooie platen, maar waar houdt de werkelijkheid op en begint de fantasie van de bewerker?
Nu je het zegt, die bovenleidingspaal is inderdaad verdwenen. Vandaar dat die foto niet klopt.
Dat vind ik wel te ver gaan, want de bovenleiding ed is net zo goed onderdeel van treinen.

Als de blauwe lucht bewerkt is, dat is er gefaald, want er zit nog een wolkje
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 19 april 2010 @ 13:46:52 #284
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80479784
quote:
Op maandag 19 april 2010 13:43 schreef Duvel het volgende:

[..]

Prima, iedereen mag bewerken wat ie wil, maar mag men dan ook de ruimte krijgen om die kunstmatige vertoningen af te wijzen? Dus "mooie foto" wordt dan "mooie fotobewerking". Dat soort dingen.
Tuurlijk. Het is hier de fucking DDR niet Iedereen mag een mening hebben. Ik maak dan ook geen foto's omdat ze mooi zijn, maar meer om iets te documenteren. Sowieso maakt iedereen foto's voor zichzelf denk ik. Je maakt geen foto's "in de hoop dat iemand anders ze mooi vindt". Toch?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_80479796
quote:
Op maandag 19 april 2010 13:43 schreef Duvel het volgende:

[..]

Prima, iedereen mag bewerken wat ie wil, maar mag men dan ook de ruimte krijgen om die kunstmatige vertoningen af te wijzen? Dus "mooie foto" wordt dan "mooie fotobewerking". Dat soort dingen.
Dat is dan weer iets belachelijks. Een mooie foto wordt doorgaans niet verkregen door een egale lucht en dergelijke. Hoek, compositie, afstand en goede instellingen zijn nog steeds veel belangrijker. Want dit kan je allemaal niet aanpassen op de computer.
En vaak wordt bijvoorbeeld een lucht met rommelige wolken als mooier ervaren dan een egaal blauwe lucht.
Ik vind persoonlijk een egaal blauwe lucht op foto's het ergste wat je kan hebben. De foto wordt saaier en oogt nepper. Ongeacht of er met het contrast is gespeeld.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 19 april 2010 @ 13:52:58 #286
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80480029
quote:
Op maandag 19 april 2010 13:47 schreef Ascendancy het volgende:
Dat is dan weer iets belachelijks. Een mooie foto wordt doorgaans niet verkregen door een egale lucht en dergelijke. Hoek, compositie, afstand en goede instellingen zijn nog steeds veel belangrijker.
Dat is jouw mening dan ja. Er bestaat objectief niet zoiets als "een mooie foto" of "een lelijke foto". Al zul je op ongeveer elk fotografieforum vermoord worden om zo'n stelling
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 19 april 2010 @ 14:00:55 #287
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80480308
quote:
Op maandag 19 april 2010 13:43 schreef Duvel het volgende:

[..]

Prima, iedereen mag bewerken wat ie wil, maar mag men dan ook de ruimte krijgen om die kunstmatige vertoningen af te wijzen? Dus "mooie foto" wordt dan "mooie fotobewerking". Dat soort dingen.
Al krijg je natuurlijk wel weer gezeik van "WTF deze is helemaal niet bewerkt! ZO gemaakt! Echt waar " etc.

Tering, waarom begin je erover?!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 19 april 2010 @ 14:12:10 #288
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80480663
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Tering, waarom begin je erover?!
Dat begin ik me nu ook af te vragen ja.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_80480824
Haha, af en toe komt deze discussie weer even langs.

Zelf zou ik niet eens weten hoe een fotobewerkingsprogramma werkt... Ook geen behoefte aan.

Het enige wat ik doe is (om te voorkomen wat Dr_Flash al schetste) de foto´s kleiner maken in MS Paint.
  maandag 19 april 2010 @ 14:59:27 #290
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80482546
De enige bewerkingen die ik doe aan mijn foto's is het resizen en een watermerk plaatsen. Dit doe ik dan met Faststone Photo Resizer.
Ik vind dat ik de foto's maak, zoals ik ze maak, en daar moet je tevreden mee zijn. Een foto die bewerkt is, om het geheel netter/mooier te maken, is dan wel mooi, maar de echtheid gaat er af. De werkelijkheid vind ik om te tonen.

Oja, vanavond of morgen mijn verslagje van de trip richting de Groningse Noorderlijke Nevenlijnen, met een uitwijking naar Leer (Duitsland)
pi_80482599
quote:
Op maandag 19 april 2010 13:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is jouw mening dan ja. Er bestaat objectief niet zoiets als "een mooie foto" of "een lelijke foto". Al zul je op ongeveer elk fotografieforum vermoord worden om zo'n stelling
Dus jij suggereert nu dat bijna iedere fotograaf tegenwoordig een mooie blauwe lucht belangrijker vindt dan een goede compositie in zijn geheel
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 19 april 2010 @ 15:15:11 #292
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80483122
En dit gaat toch echt over treinen, dus die lucht is minder belangrijk als die trein lijkt mij dan ook weer, alhoewel het geheel weer wel goed moet kloppen.
  Moderator maandag 19 april 2010 @ 15:39:53 #293
155227 crew  Guppy
dus
pi_80484059
Ik ben in FOT
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 19 april 2010 @ 15:41:56 #294
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80484149
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:01 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Dus jij suggereert nu dat bijna iedere fotograaf tegenwoordig een mooie blauwe lucht belangrijker vindt dan een goede compositie in zijn geheel
Ik suggereer helemaal niets. Ik constateer dat jij jouw mening als feit presenteert. Maar het enkele feit dat ik dat constateer, is heel wat anders dan dat ik het tegenovergestelde zou suggereren.

Ik weet alleen wel hoe mensen de grond in getrapt worden op sites als DPZ als ze een foto durven plaatsen waar een horizon een graad scheef staat of iets anders niet volgens "de norm" is. EN niet alleen fotografiesites, er zijn ook massa's treinensites waar dat gebeurt. Post op Rolandrail eens een foto met sluitseinen op een trein ipv frontseinen. Kan je lachen

Mensen weten allemaal ZOOOO goed hoe het moet, voor een ander. Om te kotsen gewoon.

Ik heb helemaal geen zin in deze discussie op zich, maar je moet me geen woorden in de mond leggen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 19 april 2010 @ 15:42:54 #295
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80484190
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:15 schreef greavy het volgende:
alhoewel het geheel weer wel goed moet kloppen.
Onzin. Wie bepaalt wanneer "het klopt" dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 19 april 2010 @ 15:44:01 #296
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80484235
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:39 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ben in FOT
Ik ben om exact dit soort gezeik al jaren weg uit FOT.

En nou ff topic voltrappen want dan maak ik gauw ff een leuk verslagje van afgelopen weekend
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 19 april 2010 @ 15:44:37 #297
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_80484266
ALVAST EEN VOORWAARSCHUWING:

30-4 geen doorgaand treinverkeer mogelijk rondom Amsterdam Centraal, Internationale treinen vertrekken vanaf Schiphol, Utrecht Centraal of Amersfoort.
  maandag 19 april 2010 @ 15:46:00 #298
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_80484328
Overigens ben ik de Vrijheidstrein nog niet tegengekomen, de OV-chipkaarttrein helaas meermaals.
  maandag 19 april 2010 @ 15:46:34 #299
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_80484352
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:39 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ben in FOT
Welk topic?
  maandag 19 april 2010 @ 15:46:51 #300
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80484360
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:44 schreef Ofyles2 het volgende:
ALVAST EEN VOORWAARSCHUWING:

30-4 geen doorgaand treinverkeer mogelijk rondom Amsterdam Centraal, Internationale treinen vertrekken vanaf Schiphol, Utrecht Centraal of Amersfoort.
Wat een verrassing.

Tevens: VOORWAARSCHUWING: 20 JUNI RUIMING BOM NABIJ STATION GOUDA.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 19 april 2010 @ 15:47:35 #301
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80484385
BOEM!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')