abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80241070

Welkom in alweer deel 223 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

======================================================================================

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld, een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

======================================================================================

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten.

>> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

Voor reizen naar het buitenland is je dagkaart geldig tot en met het laatste station voor de grens. Vanaf het betreffende station moet de volledige prijs voor een kaartje betaald worden, dus inclusief het Nederlandse traject tot aan de grens.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.

======================================================================================

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Harlingen Haven - Socios
VSM-Rit Apeldoorn - Beekbergen - Greavy
SSN-Kerstrit naar Münster, Duitsland - greavy
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
Eerste klas door Nederland(Deel 1) - Greavy
Eerste klas richting het Noorden(Deel 2) - Greavy
Eerste klas door Nederland: Kriskras(Deel 3) - Greavy
Harlingen (- Haven) - Greavy
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash

>> Materieel Informatie
Er is veel materieel in de omloop. Hiervoor zijn enkele bestanden gemaakt, met informatie.
Hierin is onder andere te vinden welk materieel nog in de omloop is, maar ook informatie over het terzijde gesteld materieel.
Plan T - (Laatste update: 24-3-2010 (Excel 2007) )
Plan T - (Laatste update: 24-3-2010 (Excel 2003) )
======================================================================================

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
  maandag 12 april 2010 @ 21:01:15 #2
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_80241203


Presentatie Michiel ten Broek op 25 april

Op zondag 25 april houdt de NVBS afdeling Jongeren haar voorjaarsbijeenkomst in het nieuwe "NVBS Centraal" op het station van Amersfoort. Hierbij zal Michiel ten Broek, bekend van o.a. Op de Rails, OVL en het Somda-forum, een verhaal vertellen over de Flevo- en Schiphollijnen, met daarbij een doorkijkje naar het SAAL-project (Schiphol, Almere, Amsterdam, Lelystad) en de relatie met de dienstregeling en infrastructuur. In samenspraak met de zaal wordt op de historie en de toekomst ingegaan, waarbij ongetwijfeld veel interessante zaken naar voren komen.

Ook kunnen jullie zelf digitale foto's meenemen om te laten zien. Dat mag betrekking hebben op het SAAL-project, maar gewone mooie spoorfoto's zijn natuurlijk ook van harte welkom! Tot slot kan ook het nieuwe NVBS-gebouw bekeken worden. In dit gebouw zijn vele spoorgerelateerde zaken te vinden, zoals een bibliotheek met meer dan 11.000 boeken of een speciale archiefruimte met miljoenen stukken van dia's en materieeltekeningen tot treinkaartjes en trambriefkaarten. We hopen op een grote opkomst, want het zal ongetwijfeld interessant worden!

Jullie zijn vanaf 13.00 van harte welkom. De NVBS in Amersfoort is te vinden aan de stadszijde van de hoofdingang van het station. Rond 13.00 verzamelen we daar sowieso.

[ Bericht 0% gewijzigd door MREn op 12-04-2010 21:01:39 (tvs: terugvindspam) ]
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 12 april 2010 @ 21:01:41 #3
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_80241221
Groetjes van Sander uit het Hoge Noorden!

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 12 april 2010 @ 21:03:14 #4
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80241282
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:01 schreef bork het volgende:
Groetjes van Sander uit het Hoge Noorden!

[ afbeelding ]
Tsja. tijd voor een praatje kunnen ze daar nu wel hebben vanwege de lange kering in Roodeschool
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 12 april 2010 @ 21:03:37 #5
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_80241300
materieelfototerugvindposts?

"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Sport maandag 12 april 2010 @ 21:03:38 #6
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80241302
Delfzijl zou ik zo zeggen?

edit: roodeschool dus, foutje
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 12 april 2010 @ 21:05:45 #7
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_80241366
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:03 schreef dennistd het volgende:
Delfzijl zou ik zo zeggen?

edit: roodeschool dus, foutje
juist, alle koppelingen glommen zo van die GTW's, zijn die onlangs vernieuwd?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_80241610
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:03 schreef MREn het volgende:
materieelfototerugvindposts?

[ afbeelding ]
meer ?
  maandag 12 april 2010 @ 21:15:20 #9
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_80241773
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:11 schreef Yreal het volgende:

[..]

meer ?
Meet wat? ICRm-stam met 1200? Of ICRm met een 1500 er voor? Of een class66 voor een stelletje VSM-rijtuigen?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport maandag 12 april 2010 @ 21:15:26 #10
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80241778
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:05 schreef bork het volgende:

[..]

juist, alle koppelingen glommen zo van die GTW's, zijn die onlangs vernieuwd?
Zou kunnen dat ze het plaatje opnieuw gespoten hebben
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_80241921
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:15 schreef MREn het volgende:

[..]

Meet wat? ICRm-stam met 1200? Of ICRm met een 1500 er voor? Of een class66 voor een stelletje VSM-rijtuigen?
Ik spot pas een paar maandjes nu.. alles dat er leuk uitziet vind ik tof. 1500 locs zijn tof
  maandag 12 april 2010 @ 21:23:22 #12
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_80242109
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:18 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik spot pas een paar maandjes nu.. alles dat er leuk uitziet vind ik tof. 1500 locs zijn tof
Snelle selectie dan:























En dat allemaal in één dag...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Sport maandag 12 april 2010 @ 21:24:44 #13
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80242170
Hier past maar één reactie op:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 12 april 2010 @ 21:34:37 #14
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_80242551
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:24 schreef dennistd het volgende:
Hier past maar één reactie op:

Ach, er mist nog wel een hoop hoor. Nog wat stomers, een Talent van de PEG en de Blokkendoos waren er ook nog ergens.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_80242793
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:24 schreef dennistd het volgende:
Hier past maar één reactie op:
qft
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Sport maandag 12 april 2010 @ 21:44:58 #16
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80243008
Woensdag mag de koninklijke trein ook weer op komen draven: Beatrix opent dat de Royal Class-tentoonstelling in het spoorwegmuseum. Aankomst daar is om 15u volgens een persbericht. Ik neem aan dat er via Hilversum gereden worden, want kopmaken met de koningin aan boord lijkt me onwaarschijnlijk.

Gezien de verkoop van de Avmz-rijtuigen die normaal aan weerszijden van de Sr10 reden krijgt ze nu trouwens gezelschap van twee mooie roze prio-rijtuigen...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport maandag 12 april 2010 @ 21:48:12 #17
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80243194
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:44 schreef dennistd het volgende:
Woensdag mag de koninklijke trein ook weer op komen draven: Beatrix opent dat de Royal Class-tentoonstelling in het spoorwegmuseum. Aankomst daar is om 15u volgens een persbericht. Ik neem aan dat er via Hilversum gereden worden, want kopmaken met de koningin aan boord lijkt me onwaarschijnlijk.

Gezien de verkoop van de Avmz-rijtuigen die normaal aan weerszijden van de Sr10 reden krijgt ze nu trouwens gezelschap van twee mooie roze prio-rijtuigen...
26 april maar ff kijken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_80243733
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:23 schreef MREn het volgende:

[..]

Snelle selectie dan:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En dat allemaal in één dag...
Zit stelselmatig een VIRM4+VIRM6 in de 3600, past alleen vaak niet op station Dieren. Vandaag was het echt een maandagmorgen productie, de machinist dacht dat hij maar vier bakken had ipv tien, waardoor ongeveer vier bakken niet aan het perron stond. Meestal is dit maar 0,5 bak.
pi_80243769
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:01 schreef bork het volgende:
Groetjes van Sander uit het Hoge Noorden!

[ afbeelding ]
wie was de rechtse?
zie ze elke dag elk half uur voorbijkomen hier.
Op maandag 10 mei 2010 21:57 zei Johan Derksen het volgende:
"Ik heb in mijn leven nooit zo'n grote paardenlul gezien als Abe Lenstra."
  maandag 12 april 2010 @ 22:23:59 #20
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_80245055
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:57 schreef Brembo het volgende:

[..]

Zit stelselmatig een VIRM4+VIRM6 in de 3600, past alleen vaak niet op station Dieren. Vandaag was het echt een maandagmorgen productie, de machinist dacht dat hij maar vier bakken had ipv tien, waardoor ongeveer vier bakken niet aan het perron stond. Meestal is dit maar 0,5 bak.
Hebben machinisten op hun Railpocket dat soort dingen niet staan dan? Of kijken ze er niet op?

Overigens, afgelopen zaterdag bij een vriend thuisgeweest. Zijn vader kwam net thuis, en die werkt bij de NS. Hij had z'n Railpocket in z'n hand, dus meteen mijn OV-chipkaart gegeven met de vraag "Ben ik wel goed ingecheckt?" (Ik was met de auto, maargoed ). Het duurt ongelofelijk lang om alles op te starten... wel 5 minuten, en dan overdrijf ik niet.

Uiteindelijk kon hij me wel laten zien dat ik niet was ingecheckt, en ook wat mijn saldo is en reisgeschiedenis. De NS-stations kon hij zien, de andere reizen niet. Alleen de tijdstippen en het bijbehorende saldo. Hij vertelde ook dat hij dat alleen mag doen als de reiziger erom vraagt, i.v.m. privacy. Evenzogoed tof dat het kan.
  maandag 12 april 2010 @ 22:25:59 #21
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80245154
Om deze vraag niet beantwoorden, dus even uit vorige topic teruggequote:
quote:
Op maandag 12 april 2010 17:38 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

Thanks!

Begrijp ik nou goed dat je gewoon in de trein zat? ALs gewoon reiziger?

Ik stapte op in Zwijndrecht, en nog niet eens bij de Kijfhoek aansluiting Zuid waren ze al bij mij. Ik was op het perron opgevallen door mijn camera
En ja, ik was een gewoon, doodnormale, reiziger die zijn kaartje van eerlijk verdiende centen heeft gekocht.

Hierbij is de brief die ik ga verzenden.
verwijderd
Voor enige tips, of verbeteringen meldt het maar. Toevoegingen zijn ook welkom.

Verbeterde versie:
verbeterde versie brief

[ Bericht 8% gewijzigd door greavy op 12-04-2010 23:10:56 ]
pi_80245611
Over enkele minuten/seconden komt hier een zinnige reactie te staan


Of niet

-edit- Haal de spel, stijl en grammaticafouten er svp wel uit voor je hem print
dag
pi_80246001
quote:
Op maandag 12 april 2010 22:25 schreef greavy het volgende:
Om deze vraag niet beantwoorden, dus even uit vorige topic teruggequote:
[..]

Ik stapte op in Zwijndrecht, en nog niet eens bij de Kijfhoek aansluiting Zuid waren ze al bij mij. Ik was op het perron opgevallen door mijn camera
En ja, ik was een gewoon, doodnormale, reiziger die zijn kaartje van eerlijk verdiende centen heeft gekocht.

Hierbij is de brief die ik ga verzenden.
Klik hier voor me brief
Voor enige tips, of verbeteringen meldt het maar. Toevoegingen zijn ook welkom.
Dat de treinen reden met 2 stellen plan V is mijn inziens overbodige informatie.

Beslag mogen ze leggen. Er is verdenking van een strafbaar feit en op t gebied van wetgeving mag er beslag worden gelegd om bewijs materiaal te verschaffen. Daarbij kom iedereen mag beslag leggen ook burgers mits er bij de eerst mogelijke gelegenheid overgegaan wordt tot afgifte aan politie en/of andere OA.

Wissen mogen ze niet eisen.


Tipje: Maak het verhaal korter en simpeler. Je gaat te diep en wijsneuzerig op de situatie in. Hierdoor kun je een reactie terug verwachten die je niet wilt. Door betweterig in te gaan om de situatie roep je direct de verdenking op je dat je wel degelijk professioneel opereert ook al beweer je dat je amateur fotograaf bent.

Haal ook voor de grap je eigen adresgegevens weg en plaats die pas als je verstuurd. Nu weet iedereen waar je woont.
quote:
Ik verwacht van U een reactie binnen drie weken na dagtekening van deze brief. Indien ik geen reactie ontvang, zal ik verdere stappen ondernemen.
Wat wil je ondernemen? Er is je geen onrecht aangedaan. In je brief geef je al aan geen schade of ernstige hinder te hebben ondervonden. Je werd op je bestemming verzocht de trein te verlaten. Je bent niet vast gehouden. Er is niets in beslag genomen. Niets gewist. Alleen een dringend gesprek waarbij de afloop niet naar jouw zin verliep, omdat je geen excuus kreeg.

Op deze manier kan ik ook bij iedere vertraging ook al is hij 1 minuut verdere stappen ondernemen. Of als de conducteur een foutieve omroep doet. Enz, enz.

Blaas echt niet te hoog van de toren deze brief maakt meer een negatieve indruk dan dat je een probleem wilt aankaarten.

[ Bericht 4% gewijzigd door weps op 12-04-2010 22:58:37 ]
pi_80246192
Wat voor reactie hoop ft. wil je eigenlijk ontvangen van NS?
  maandag 12 april 2010 @ 22:52:30 #25
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_80246518
"Mijn hobby is treinen fotograferen, en om die reden fotografeer ik treinen."

No shit, sherlock. Het zou pas opvallend zijn als er "Mijn hobby is treinen fotograferen, en om die reden schilder ik gele kanaries blauw." zou staan. Verder is je brief veel te lang en ga je in op details die eigenlijk niet ter zake doen. NS weet ook wel dat het 2 V'tjes zijn.

Ook je Betreft-regel is een beetje kort. "Klacht", over? Een betere is: "Klacht m.b.t. klantvriendelijkheid Service & Veiligheidsmedewerkers"

Edit: even wat aangepast, het is nog niet helemaal af maar ik vind dit persoonlijk al iets beter.
quote:
Betreft: Klacht m.b.t. klantvriendelijkheid Service & Veiligheidsmedewerkers

Geachte heer/mevrouw,

Op 10 April 2010 ben ik met de trein vanaf station Zwijndrecht vertrokken, in de richting van Rotterdam Centraal. Dit betrof een stoptrein welke reed onder nummer 5128. Te station Zwijndrecht heb ik foto’s gemaakt van deze trein, waarbij ik een statief gebruik. Op deze foto’s staat geen personeel of andere reizigers.

Nadat ik in deze trein gestapt was vond er een kaartcontrole plaats. Hierbij waren ook vier Service & Veiligheid-medewerkers aanwezig. Deze kwamen, zonder andere reizigers te controleren, direct naar mij toe. De hoofdconducteur vroeg me om mijn vervoersbewijs, welke ik liet zien.

Hierna vroegen de Service & Veiligheidmedewerkers mij waarom ik een fotocamera heb. Hierop antwoordde ik dat ik voor mijn hobby treinen fotografeer. Dit vonden ze dan nog niet het ergste, maar omdat ik een professionele statief gebruik werd ik er van verdacht buiten toestemming van de Nederlandse Spoorwegen foto’s te maken.

Hierop vroeg men om mijn toestemmingsbewijzen. Deze kon echter niet kon tonen, omdat ik deze niet heb. Deze heb ik niet omdat mijn foto’s voor privédoeleinden zijn, niet voor communicatieve of andere journalistieke doeleinden. Dit heb ik medegedeeld aan de medewerkers, waarop ik niet geloofd werd.

Inmiddels zat de trein al bij Rotterdam Lombardijen, en er werd overlegd. De conclusie van deze medewerkers was dat ik me niet aan de regels hield. Ik heb nogmaals gepoogd een uitleg te geven, maar er werd niet naar mij geluisterd.

De medewerkers boden mij twee extra opties: beslagging op mijn bagage, wat in dit geval de geheugenkaart van mijn camera betrof. De andere optie was dat ik alle foto’s moest wissen.
Met geen van deze voorstellen ging ik akkoord, omdat er geen doorgrondde, rechtsgeldende regel voor te vinden was. Hier werd ik opnieuw in het ongelijk gesteld.

Hierna volgde een overleg onder de medewerkers, en kwam men tot de conclusie dat we in Rotterdam Centraal de trein moesten verlaten. De machinist werd niet ingelicht over dit geval, maar één van de Service en Veiligheidmedewerkers heeft extra hulp ingeroepen.

Hierop heb ik gevraagd of ze de Spoorwegpolitie erbij wilden halen, maar dat zat er niet in. Het personeel van de Nederlandse Spoorwegen kan dit zelf ook wel afhandelen, werd mij verteld. Verder werd mijn vraag, die ik herhaalde, volledig genegeerd.

Na aankomst in Rotterdam Centraal werd ik de trein uitgedirigeerd door de Service en Veiligheidmedewerkers. Op het perron stonden vier Service & Veiligheid-medewerkers klaar. De medewerkers uit mijn trein vertelden hierop het voorval, namelijk dat ik in Zwijndrecht stond te fotograferen, dat ik niet wilde luisteren en vooral eigenwijs was.

Hierop vroeg een andere medewerker mij om mijn verklaring, waarop ik dit opnieuw uitlegde: mijn hobby is treinen fotograferen.

Eén van de medewerkers op het perron – toevallig een bekende van mij – heeft de medewerkers in de trein verteld dat ze mij dit vaker hebben zien doen, en ik het zeker niet voor journalistieke- of communicatieve doeleinden gebruik. Vrijwel onmiddelijk reageerden de medewerkers uit de trein dat het toch een boete zou worden, want zonder toestemming mag dit niet, ook al is dit voor privé doeleinden.

Na een discussie van de Service & Veiligheidmedewerkers onderling is er eindelijk duidelijk geworden dat het maken van foto’s voor privédoeleinden is toegestaan. Het voorstel was hierop dat ik geen boete zou krijgen, waarop ik akkoord ging, mits de medewerkers hun excuses zouden aanbieden.

De medewerkers op het station hebben mij hierop een excuus gegeven, maar de medewerkers die met mij uit de trein kwamen zijn weggelopen zonder verder nog maar ergens een woord over uit te spreken. Een excuus kon er niet af. Dit was wat ik op zijn minst verwachtte, omdat er nogal een grove fout is begaan.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Eveneens hoop ik dat u mij binnen 3 weken na dagtekening van deze brief van een antwoord kunt voorzien. Een kopie van deze brief is eveneens verzonden naar het OV-loket.

Met vriendelijke groet,


[ Bericht 86% gewijzigd door James1988 op 12-04-2010 23:01:01 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')