Burgerarrestaties mogen, dus hun mogen dat ook maar dat werkt niet als je knuppelt iemand neer en belt de politie. En in je bagage en je zakken hebben ze waarschijnlijk niks te zoeken.quote:Op maandag 12 april 2010 12:06 schreef SingleCoil het volgende:
Welke bevoegdheden heeft zo'n S&V-medewerker eigenlijk? Moet je überhaupt wel doen wat die mensen zeggen? Mogen ze je aanhouden? Mogen ze je bagage doorzoeken, of je fouilleren?
Ze mogen wel, mits je geen geweld gebruikt en iemand snel aan de politie overdraagtquote:
Wat dus geen arrestatie is. Verder mag zoiets uitsluitend bij heterdaad en niet bij een of ander vaag vermoeden.quote:Op maandag 12 april 2010 12:17 schreef Peterselieman het volgende:
Ze mogen wel, mits je geen geweld gebruikt en iemand snel aan de politie overdraagt
In zekere zin wel, alleen is het systeem hier veel minder vergaand dan in de VS waar bijvoorbeeld Bounty Hunters actief zijnquote:
uiteraardquote:Verder mag zoiets uitsluitend bij heterdaad en niet bij een of ander vaag vermoeden.
Dus heb je er ook niet zoveel aan, want dat is iets waar ik me tegen mag verdedigen.quote:Op maandag 12 april 2010 12:24 schreef Peterselieman het volgende:
In zekere zin wel, alleen is het systeem hier veel minder vergaand dan in de VS waar bijvoorbeeld Bounty Hunters actief zijn
[..]
uiteraard
Tja, ze kunnen van alles in hun voorwaarden zetten, maar dat betekent niet dat ze dat dan mogen doen. Ze kunnen je in dat geval hooguit de trein uitzetten wanneer je weigert je aan die voorwaarden te conformeren - Behoudens die zaken waarin de wet voorziet.quote:Op maandag 12 april 2010 12:36 schreef NordicBlue het volgende:
Zal vast wel in de algemene voorwaarden van de NS staan, dat je er mee akkoord gaat dat NS personeel X en Y mag doen.
Het zijn een beetje de parkeerwachters van het spoorquote:Op maandag 12 april 2010 10:25 schreef dennistd het volgende:
Mja, soms heb ik wel eens het idee dat dat S&V-volk zonder enige opleiding van een beveiligingsbedrijf is overgenomen...
Zelfde niveau ja.quote:Op maandag 12 april 2010 12:43 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Het zijn een beetje de parkeerwachters van het spoor
Zou jij niet chagrijnig worden als alles wat je gepresteerd hebt een halve parkeerwachter worden is?quote:Op maandag 12 april 2010 14:58 schreef greavy het volgende:
Deze 4 S&V'ers, welke uiteraard ook een BOA-bevoegdheid hebben, kwamen wel erg chagrijnig over (zie ik veel voorkomen bij de S&V'ers).
Nee. Ik zou althans geen reden weten waarom een S&V'er dat zou mogen. Maar hij kan het natuurlijk wel altijd vragen, want dan is het geen beslag.quote:Een S&V medewerker mag, lijkt mij, ook niet zomaar zulke dingen 'in beslag nemen'?
Laat je 'm nog even door iemand nakijken, want een zinsnede als "hierbij stuur ik u schriftelijk me klachtenbrief" maakt je zaak niet sterker.quote:Op maandag 12 april 2010 14:58 schreef greavy het volgende:
Ik ben nu bezig met een klachtenbrief te schrijven, welke ik schriftelijk ga versturen en waarschijnlijk ook aangetekend. Dan kunnen hun ook nooit zeggen dat het niet ontvangen is. Daarnaast gaat er sowieso een kopie naar het OV-Loket / ROVER.
Treinentopic #222.quote:Op maandag 12 april 2010 16:44 schreef SHERMAN het volgende:
Greavy, het kan zijn dat ik iets mis doordat ik nu met de mobiele layout dit topic lees, maar ik ik mis je verhaal volgens mij..?
Wat is er gebeurd?
FOK!sliver layout ftw.quote:Op maandag 12 april 2010 16:44 schreef SHERMAN het volgende:
mobiele layout
Thanks!quote:
Parkeergestapo bedoel je...quote:Op maandag 12 april 2010 12:43 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Het zijn een beetje de parkeerwachters van het spoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |