Tsja. tijd voor een praatje kunnen ze daar nu wel hebben vanwege de lange kering in Roodeschoolquote:Op maandag 12 april 2010 21:01 schreef bork het volgende:
Groetjes van Sander uit het Hoge Noorden!![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
juist, alle koppelingen glommen zo van die GTW's, zijn die onlangs vernieuwd?quote:Op maandag 12 april 2010 21:03 schreef dennistd het volgende:
Delfzijl zou ik zo zeggen?
edit: roodeschool dus, foutje
Meet wat? ICRm-stam met 1200? Of ICRm met een 1500 er voor? Of een class66 voor een stelletje VSM-rijtuigen?quote:
Zou kunnen dat ze het plaatje opnieuw gespoten hebbenquote:Op maandag 12 april 2010 21:05 schreef bork het volgende:
[..]
juist, alle koppelingen glommen zo van die GTW's, zijn die onlangs vernieuwd?
Ik spot pas een paar maandjes nu.. alles dat er leuk uitziet vind ik tof. 1500 locs zijn tofquote:Op maandag 12 april 2010 21:15 schreef MREn het volgende:
[..]
Meet wat? ICRm-stam met 1200? Of ICRm met een 1500 er voor? Of een class66 voor een stelletje VSM-rijtuigen?
Snelle selectie dan:quote:Op maandag 12 april 2010 21:18 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik spot pas een paar maandjes nu.. alles dat er leuk uitziet vind ik tof. 1500 locs zijn tof
Ach, er mist nog wel een hoop hoor. Nog wat stomers, een Talent van de PEG en de Blokkendoos waren er ook nog ergens.quote:
26 april maar ff kijkenquote:Op maandag 12 april 2010 21:44 schreef dennistd het volgende:
Woensdag mag de koninklijke trein ook weer op komen draven: Beatrix opent dat de Royal Class-tentoonstelling in het spoorwegmuseum. Aankomst daar is om 15u volgens een persbericht. Ik neem aan dat er via Hilversum gereden worden, want kopmaken met de koningin aan boord lijkt me onwaarschijnlijk.
Gezien de verkoop van de Avmz-rijtuigen die normaal aan weerszijden van de Sr10 reden krijgt ze nu trouwens gezelschap van twee mooie roze prio-rijtuigen...
Zit stelselmatig een VIRM4+VIRM6 in de 3600, past alleen vaak niet op station Dieren. Vandaag was het echt een maandagmorgen productie, de machinist dacht dat hij maar vier bakken had ipv tien, waardoor ongeveer vier bakken niet aan het perron stond. Meestal is dit maar 0,5 bak.quote:Op maandag 12 april 2010 21:23 schreef MREn het volgende:
[..]
Snelle selectie dan:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dat allemaal in één dag...
wie was de rechtse?quote:Op maandag 12 april 2010 21:01 schreef bork het volgende:
Groetjes van Sander uit het Hoge Noorden!![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Hebben machinisten op hun Railpocket dat soort dingen niet staan dan? Of kijken ze er niet op?quote:Op maandag 12 april 2010 21:57 schreef Brembo het volgende:
[..]
Zit stelselmatig een VIRM4+VIRM6 in de 3600, past alleen vaak niet op station Dieren. Vandaag was het echt een maandagmorgen productie, de machinist dacht dat hij maar vier bakken had ipv tien, waardoor ongeveer vier bakken niet aan het perron stond. Meestal is dit maar 0,5 bak.
quote:Op maandag 12 april 2010 17:38 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Thanks!
Begrijp ik nou goed dat je gewoon in de trein zat? ALs gewoon reiziger?
Dat de treinen reden met 2 stellen plan V is mijn inziens overbodige informatie.quote:Op maandag 12 april 2010 22:25 schreef greavy het volgende:
Om deze vraag niet beantwoorden, dus even uit vorige topic teruggequote:
[..]
Ik stapte op in Zwijndrecht, en nog niet eens bij de Kijfhoek aansluiting Zuid waren ze al bij mij. Ik was op het perron opgevallen door mijn camera
En ja, ik was een gewoon, doodnormale, reiziger die zijn kaartje van eerlijk verdiende centen heeft gekocht.
Hierbij is de brief die ik ga verzenden.
Klik hier voor me brief
Voor enige tips, of verbeteringen meldt het maar. Toevoegingen zijn ook welkom.
Wat wil je ondernemen? Er is je geen onrecht aangedaan. In je brief geef je al aan geen schade of ernstige hinder te hebben ondervonden. Je werd op je bestemming verzocht de trein te verlaten. Je bent niet vast gehouden. Er is niets in beslag genomen. Niets gewist. Alleen een dringend gesprek waarbij de afloop niet naar jouw zin verliep, omdat je geen excuus kreeg.quote:Ik verwacht van U een reactie binnen drie weken na dagtekening van deze brief. Indien ik geen reactie ontvang, zal ik verdere stappen ondernemen.
quote:Betreft: Klacht m.b.t. klantvriendelijkheid Service & Veiligheidsmedewerkers
Geachte heer/mevrouw,
Op 10 April 2010 ben ik met de trein vanaf station Zwijndrecht vertrokken, in de richting van Rotterdam Centraal. Dit betrof een stoptrein welke reed onder nummer 5128. Te station Zwijndrecht heb ik foto’s gemaakt van deze trein, waarbij ik een statief gebruik. Op deze foto’s staat geen personeel of andere reizigers.
Nadat ik in deze trein gestapt was vond er een kaartcontrole plaats. Hierbij waren ook vier Service & Veiligheid-medewerkers aanwezig. Deze kwamen, zonder andere reizigers te controleren, direct naar mij toe. De hoofdconducteur vroeg me om mijn vervoersbewijs, welke ik liet zien.
Hierna vroegen de Service & Veiligheidmedewerkers mij waarom ik een fotocamera heb. Hierop antwoordde ik dat ik voor mijn hobby treinen fotografeer. Dit vonden ze dan nog niet het ergste, maar omdat ik een professionele statief gebruik werd ik er van verdacht buiten toestemming van de Nederlandse Spoorwegen foto’s te maken.
Hierop vroeg men om mijn toestemmingsbewijzen. Deze kon echter niet kon tonen, omdat ik deze niet heb. Deze heb ik niet omdat mijn foto’s voor privédoeleinden zijn, niet voor communicatieve of andere journalistieke doeleinden. Dit heb ik medegedeeld aan de medewerkers, waarop ik niet geloofd werd.
Inmiddels zat de trein al bij Rotterdam Lombardijen, en er werd overlegd. De conclusie van deze medewerkers was dat ik me niet aan de regels hield. Ik heb nogmaals gepoogd een uitleg te geven, maar er werd niet naar mij geluisterd.
De medewerkers boden mij twee extra opties: beslagging op mijn bagage, wat in dit geval de geheugenkaart van mijn camera betrof. De andere optie was dat ik alle foto’s moest wissen.
Met geen van deze voorstellen ging ik akkoord, omdat er geen doorgrondde, rechtsgeldende regel voor te vinden was. Hier werd ik opnieuw in het ongelijk gesteld.
Hierna volgde een overleg onder de medewerkers, en kwam men tot de conclusie dat we in Rotterdam Centraal de trein moesten verlaten. De machinist werd niet ingelicht over dit geval, maar één van de Service en Veiligheidmedewerkers heeft extra hulp ingeroepen.
Hierop heb ik gevraagd of ze de Spoorwegpolitie erbij wilden halen, maar dat zat er niet in. Het personeel van de Nederlandse Spoorwegen kan dit zelf ook wel afhandelen, werd mij verteld. Verder werd mijn vraag, die ik herhaalde, volledig genegeerd.
Na aankomst in Rotterdam Centraal werd ik de trein uitgedirigeerd door de Service en Veiligheidmedewerkers. Op het perron stonden vier Service & Veiligheid-medewerkers klaar. De medewerkers uit mijn trein vertelden hierop het voorval, namelijk dat ik in Zwijndrecht stond te fotograferen, dat ik niet wilde luisteren en vooral eigenwijs was.
Hierop vroeg een andere medewerker mij om mijn verklaring, waarop ik dit opnieuw uitlegde: mijn hobby is treinen fotograferen.
Eén van de medewerkers op het perron – toevallig een bekende van mij – heeft de medewerkers in de trein verteld dat ze mij dit vaker hebben zien doen, en ik het zeker niet voor journalistieke- of communicatieve doeleinden gebruik. Vrijwel onmiddelijk reageerden de medewerkers uit de trein dat het toch een boete zou worden, want zonder toestemming mag dit niet, ook al is dit voor privé doeleinden.
Na een discussie van de Service & Veiligheidmedewerkers onderling is er eindelijk duidelijk geworden dat het maken van foto’s voor privédoeleinden is toegestaan. Het voorstel was hierop dat ik geen boete zou krijgen, waarop ik akkoord ging, mits de medewerkers hun excuses zouden aanbieden.
De medewerkers op het station hebben mij hierop een excuus gegeven, maar de medewerkers die met mij uit de trein kwamen zijn weggelopen zonder verder nog maar ergens een woord over uit te spreken. Een excuus kon er niet af. Dit was wat ik op zijn minst verwachtte, omdat er nogal een grove fout is begaan.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Eveneens hoop ik dat u mij binnen 3 weken na dagtekening van deze brief van een antwoord kunt voorzien. Een kopie van deze brief is eveneens verzonden naar het OV-loket.
Met vriendelijke groet,
nee, geen van allen.quote:Op maandag 12 april 2010 23:14 schreef Peter het volgende:
Heeft de NS ook dit soort materieel of alleen takel-railvoertuigen?
Aangezien deze mensen van de NS gewoon hun werk deden, snap ik niet waarom excuses aangeboden moest worden. En hoe je uberhaupt in de veronderstelling kon zijn dat je het recht had dit te eisen.quote:Het voorstel was hierop dat ik geen boete zou krijgen, waarop ik akkoord ging, mits de medewerkers hun excuses zouden aanbieden.
Dat je onterecht hiervoor word benadeeld, is de reden. Er is teveel onduidelijkheid bij de S&V medewerkers, en daarom deze klacht. Daar moet verandering in komen. Zo kan ik nog wel een aantal klachten bedenken, waarbij de S&V medewerkers niet goed op de hoogte zijn van de rechten en de plichten van reizigers/hunzelf.quote:Op maandag 12 april 2010 23:36 schreef Ascendancy het volgende:
[knip]
Ik vind het frappant dat je hier zo boos over wordt, terwijl als er een voet op de bank staat er wat jou betreft direct een boete gegeven moet worden.
De v2 die ik lees verteld een verhaaltje over hoe S&V's vervelend tegen je waren en dat ze vervolgens niet eens hun excuses aanboden.quote:Op maandag 12 april 2010 23:43 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat je onterecht hiervoor word benadeeld, is de reden. Er is teveel onduidelijkheid bij de S&V medewerkers, en daarom deze klacht. Daar moet verandering in komen. Zo kan ik nog wel een aantal klachten bedenken, waarbij de S&V medewerkers niet goed op de hoogte zijn van de rechten en de plichten van reizigers/hunzelf.
Dat een reiziger een boete krijgt, omdat hij/zij de voeten op de bank heeft, is dan ook een terechte boete. Dit mag volgens het reglement niet, en een HC die het door de vingers ziet, vind ik dan weer niet erg.
Deze kwestie, en wat je noemt met dat voeten op de bank, zijn dan ook totaal verschillende dingen, en ook niet met elkaar vergelijkbaar.
Ik heb hem een beetje herschreven, staan hier feitelijke onjuistheden in?quote:Op maandag 12 april 2010 23:10 schreef greavy het volgende:
Inmiddels staat er een verbeterde versie online.
Bedankt in ieder geval voor de tips alvast.
quote:Nederlandse Spoorwegen
Postbus 2372
3500 GJ Utrecht
Zwijndrecht, 12 april 2010
Betreft: Incident met S&V-medewerkers aangaande fotografie
Geachte heer/mevrouw,
Op 10 april 2010 ben ik met stoptrein 5128 van station Zwijndrecht vertrokken naar Rotterdam Centraal. Voor het instappen had ik op station Zwijndrecht enkele foto’s gemaakt van deze trein, waarbij ik een statief had gebruikt.
Nadat ik in deze trein gestapt was vond er een kaartcontrole plaats. Hierbij waren ook vier Service & Veiligheidmedewerkers (S&V-medewerkers) alsmede de conducteur aanwezig. Deze kwamen, zonder andere reizigers te controleren, direct naar mij toe, waarna de conducteur vroeg mij om mijn vervoersbewijs vroeg, dat ik vanzelfsprekend liet zien.
Vervolgens vroegen de Service & Veiligheidmedewerkers mij waarom ik een fotocamera bij mij had, waarop ik naar waarheid antwoordde ik dat ik voor mijn hobby treinen fotografeer. Vervolgens werd mij gevraagd naar een bewijs van toestemming van NS om treinen te fotograferen. Daar ik slechts hobbymatig treinen fotografeer, heb ik dit bewijs niet. Ik ben op de hoogte van uw bepalingen aangaande het voor professionele doeleinden fotograferen van treinen, en ben van mening dat mijn hobbymatige gebruik hier niet onder valt. Dit werd echter door de S&V-medewerkers niet aangenomen: in hun redenering toonde het gebruik van een statief aan dat hier sprake was van professionele fotografie.
Ondanks pogingen van mijn kant om de zaak op te helderen, bleef men volharden in dit standpunt, waardoor een grimmige sfeer ontstond: de medewerkers boden mij twee opties: beslaglegging op de de geheugenkaart van mijn camera of het wissen van alle foto's op deze geheugenkaart. Ik kon echter met geen van beide opties akkoord gaan, aangezien ik van mening was geheel volgens de regels te handelen.
Na enig overleg tussen uw medewerkers, werd ik gesommeerd de trein op station Rotterdam Centraal te verlaten, alwaar bleek dat men versterking in de vorm van een aantal andere S&V-medewerkers had ingeroepen. Mijn voorstel was de Spoorwegpolitie te vragen een oordeel te geven, hier werd echter negatief opgereageerd. De S&V-medewerkers uit de trein melden aan hun collega op het perron dat ik op station Zwijndrecht stond te fotograferen, dat ik niet wilde luisteren en vooral eigenwijs was. Vervolgens ontstond een korte discussie, waarna één van de medewerkers op het perron – toevallig een bekende van mij –de andere S&V-medewerkers kon vertellen dat ik inderdaad hobbymatig treinen fotografeer, en ik het zeker niet voor journalistieke- of communicatieve doeleinden gebruik. Vrijwel onmiddellijk reageerden de S&V-medewerkers uit de trein dat het toch een boete zou worden, want zonder toestemming fotograferen zou hoe dan ook niet toegestaan zijn, ook al is dit voor privé doeleinden.
Na een discussie van de S&V-medewerkers onderling is uiteindelijk duidelijk geworden dat het maken van foto’s voor privédoeleinden is toegestaan. Het voorstel was hierop dat ik geen boete zou krijgen, waarop ik akkoord ging, ik verlangde hierbij wel dat de S&V-medewerkers hun excuses zouden aanbieden. De medewerkers op het station hebben mij hierop inderdaad excuses aangeboden, de medewerkers die met mij uit de trein kwamen zijn helaas zonder nog iets te zeggen weggelopen.
Al met al meen ik door uw S&V-personeel uitermate onheus te zijn bejegend. Niet alleen is er onterecht aangenomen dat het gebruik van een statief voor fotografie direct inhoudt dat men professioneel fotografeert, ook is op schandelijke wijze gedreigd met inbeslagname van persoonlijke eigendommen en het geven van een boete. Daarbij meende men mijn gedrag te moeten bestempelen als “eigenwijs” terwijl ik hier volledig in mijn recht sta. Het gehele voorval geeft blijk van een gebrek aan kennis van de eigen regels bij uw eigen personeel. De term “Service” is voor deze personeelsleden klaarblijkelijk te hoog gegrepen.
Graag verlang ik van u een reactie op dit voorval, alsmede schriftelijke excuses van de betrokken S&V-medewerkers die op 10 april 2010 dienst hadden op trein 5128. Een kopie van deze brief is verzonden aan het OV-loket.
Met vriendelijke groet,
Nergens, nu wel.quote:Op maandag 12 april 2010 23:53 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
De v2 die ik lees verteld een verhaaltje over hoe S&V's vervelend tegen je waren en dat ze vervolgens niet eens hun excuses aanboden.
Waar is er precies terug te vinden dat je vind dat S&V's beter opgeleidt moeten worden?
Terechte boosheid, er is gedreigd met inbreuk op de persoonlijke levenssfeer en een boete terwijl dit geheel onterecht was.quote:Zoals de brief nu is lijkt het enkel alsof je boos bent dat de S&V medewerkers je van iets verdachten wat je niet had gedaan en dat ze daarvoor hun excuses niet aanboden.
Hier ben ik het dan wel weer mee eens.quote:In een klachtenbrief vertel je beknopt wat er gebeurt is, waarom je dit niet vind kunnen en wat er beter had gekund/gemoeten. Dreigen met verdere stappen heeft geen enkel nut omdat er volgens de wet niets verkeerd is gedaan en je dus geen verdere stappen kan ondernemen behalve de NS boycotten. maar daar heb je alleen jezelf mee.
In dat geval nogal kansloos... Als ik met een bos bloemen in de trein stap ben ik dan een professioneel bloemist die bloemen gaat verkopen?quote:Op maandag 12 april 2010 22:25 schreef greavy het volgende:
Om deze vraag niet beantwoorden, dus even uit vorige topic teruggequote:
[..]
Ik stapte op in Zwijndrecht, en nog niet eens bij de Kijfhoek aansluiting Zuid waren ze al bij mij. Ik was op het perron opgevallen door mijn camera
En ja, ik was een gewoon, doodnormale, reiziger die zijn kaartje van eerlijk verdiende centen heeft gekocht.
Hierbij is de brief die ik ga verzenden.
verwijderd
Voor enige tips, of verbeteringen meldt het maar. Toevoegingen zijn ook welkom.
Verbeterde versie:
verbeterde versie brief
quote:Op dinsdag 13 april 2010 08:32 schreef melanie_the_miss het volgende:
![]()
![]()
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
Treinen zijn lief! Ik heb in een trein geslapen
Ik ontken! Die was er alleen om de foto te maken joh!quote:
Jaja! Wel een langzame zelfontspanner dan!quote:Op dinsdag 13 april 2010 08:44 schreef melanie_the_miss het volgende:
[..]
Ik ontken! Die was er alleen om de foto te maken joh!
Ja, vertel eens wat over die trein dan?quote:Op dinsdag 13 april 2010 08:44 schreef melanie_the_miss het volgende:
[..]
Tevens gaat het over de trein, niet over de personen.
In het kader van een kunstproject heeft Atelier van Lieshout uit Rotterdam een goederenwagon van Museumspoorlijn S·T·A·R omgebouwd tot een pionierswagen, een geromantiseerde verwijzing naar de sobere en harde tijden van de eerste veenpioniers, de ontginners van het veenlandschap.quote:Op dinsdag 13 april 2010 08:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, vertel eens wat over die trein dan?
Dat klinkt wel tof ja! Staat dat ding er nog steeds?quote:Op dinsdag 13 april 2010 08:55 schreef melanie_the_miss het volgende:
[..]
In het kader van een kunstproject heeft Atelier van Lieshout uit Rotterdam een goederenwagon van Museumspoorlijn S·T·A·R omgebouwd tot een pionierswagen, een geromantiseerde verwijzing naar de sobere en harde tijden van de eerste veenpioniers, de ontginners van het veenlandschap.
Hij staat in Stadskanaal en je kan m ook laten verplaatsen! Het is keigezellig, wel koud water en geen stroom.
De wc is een houten zitting met hooi
Heel leuk!
Ik was er met pasen dus neem aan van wel!quote:Op dinsdag 13 april 2010 08:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat klinkt wel tof ja! Staat dat ding er nog steeds?
Lees hier meer op Treinreizigerquote:Zweedse treinen vertraagd door porno kijkende spoormedewerker
donderdag 8 april 2010
Een spoorwegmedewerker van de Zweedse spoorbeheerder (Banverket) heeft tijdens zijn werk diverse malen porno gekeken. Daardoor kon jij zijn werk niet goed uitoefenen en liepen treinen vertraging op. Dat melden diverse media. De 52-jarige werd al op de vingers getikt en komt er opnieuw vanaf met een waarschuwing.
ROFLquote:Op dinsdag 13 april 2010 09:43 schreef greavy het volgende:
Kom ik dit tegen:
[..]
Lees hier meer op Treinreiziger
![]()
Steeds beter gelukkigquote:Op dinsdag 13 april 2010 09:42 schreef Guppyfriend het volgende:
Fles![]()
Hoe gaat het met jou? En de revalidatie?
daar zaten trouwens 2 foutjes in.quote:Op dinsdag 13 april 2010 09:00 schreef greavy het volgende:
Tegenstrijdige berichten hier.. De één zegt niet te beknopt opgaan in de situatie, de ander zegt weer van wel.. Maar die van Duvel is wel netjes gemaakt, zeker meer ervaring ?
Zometeen de brief maar printen, en dan op de bus doen (met die verbeteringen van Duvel)
Je hebt gelijk, heb het maar even aangepastquote:Op dinsdag 13 april 2010 10:13 schreef bork het volgende:
[..]
daar zaten trouwens 2 foutjes in.
waarna de conducteur vroeg mij om mijn vervoersbewijs vroeg
waarop ik naar waarheid antwoordde ik dat ik voor mijn hobby treinen fotografeer
OK, overheen gelezen!quote:Op dinsdag 13 april 2010 10:13 schreef bork het volgende:
[..]
daar zaten trouwens 2 foutjes in.
waarna de conducteur vroeg mij om mijn vervoersbewijs vroeg
waarop ik naar waarheid antwoordde ik dat ik voor mijn hobby treinen fotografeer
Fijn!! Gefeliciteerd!!quote:Op dinsdag 13 april 2010 09:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Steeds beter gelukkigBinnenkort ga ik weer in mn eigen hok wonen
Net op tijd vordat het mooie weer begint
En met jou?
Ik ruik meestal alleen die andere branderij: de BK.quote:Op dinsdag 13 april 2010 09:13 schreef Fixers het volgende:
Geef mij maar de geur van de DE branderij op Utrecht CS.
Vergelijkbaar verhaal: http://www.nvbs.com/jongeren/klusweekend.htmquote:Op dinsdag 13 april 2010 08:55 schreef melanie_the_miss het volgende:
[..]
In het kader van een kunstproject heeft Atelier van Lieshout uit Rotterdam een goederenwagon van Museumspoorlijn S·T·A·R omgebouwd tot een pionierswagen, een geromantiseerde verwijzing naar de sobere en harde tijden van de eerste veenpioniers, de ontginners van het veenlandschap.
Hij staat in Stadskanaal en je kan m ook laten verplaatsen! Het is keigezellig, wel koud water en geen stroom.
De wc is een houten zitting met hooi
Heel leuk!
Maakt 'm wel héél erg failsafe qua ongelukkenquote:Op dinsdag 13 april 2010 11:38 schreef Crientj het volgende:
Ja hoi.
Leyenseweg wilde gister weer eens niet, rot overgang.
Als je daar van houdt, moet je eens in Enschede komen kijken. Daar wordt elke maand een bijeenkomst georganiseerd waar je 2 uur lang alleen maar treinen kan kijken. En dat met zo'n 20 man die vooral over treinen praten, en dat onder genot van een kopje koffie of thee en een koekje.quote:
Ik woon in Vlaardingen, misschien dat ik wel even ga kijken danquote:Op dinsdag 13 april 2010 10:20 schreef greavy het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, heb het maar even aangepast![]()
Zijn er hier nog mensen die 30 april richting Vlaardingen gaan, om een ritje met de stoomtrein Vlaardingen Centrum - Hoek van Holland Haven te doen? Ik ben er zeker bij, en misschien wel meer dan één ritje
Dit wordt gereden door 2 locomotieven, 2 tenders, en 5x 2e en 3e klasse rijtuigen waarvan één voorzien is van buffet
Staat ook op o.a. Opheusden en Utrecht Overvechtquote:Op dinsdag 13 april 2010 15:31 schreef greavy het volgende:
Fles, heb je dit naambordje al:
[ afbeelding ]
Deze staat te Arnhem Zuid. Misschien al vervangen, maar deze tegengekomen op 2 April.
Moet de rest van de koninklijke familie maar 2e klasse gaan zitten, gelukkig zitten daar prullenbakken niet in de wegquote:Op dinsdag 13 april 2010 15:51 schreef MREn het volgende:
Vooral opvallend dat het B-bakken zijn en geen A-bakken.
Misschien hebben die een mooiere tekening? Het geheel is nu symmetrisch...quote:Op dinsdag 13 april 2010 15:51 schreef MREn het volgende:
Vooral opvallend dat het B-bakken zijn en geen A-bakken.
Van Nederland 138. Alternatieve en historische bij elkaar. Dus ook de dakletters van Utrecht Terwijde, de grote neonbakken van Bijlmer Arena, de tegelmozaïekjes van Kropswolde en Gilze-Rijen, de muurschilderingen van Santpoort-Zuid, en allerhande dingen langs museumlijnen (Haaksbergen, Amstelveen, Wognum-Nibbixwoud, dat soort spul).quote:Op dinsdag 13 april 2010 18:36 schreef Peterselieman het volgende:
Die staan goed in de collectie![]()
Hoeveel van die oude bordjes heb je al?
Erg mooie foto.quote:Op dinsdag 13 april 2010 15:38 schreef greavy het volgende:
Oh, die moet ik ook maar eens opzoeken.. Ben er al eens langsgekomen, maar nooit opgevallen..
--
Klikje
Kwam deze foto net tegen op Somda, wel een vreemde combi zo. De middelste rijtuig is een koninklijk rijtuig, de andere 2 gewone prio's (vingerverf rijtuigen).
mooi sprintje met een mooi resultaat!quote:Op dinsdag 13 april 2010 21:04 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Als alles goed gaat zal morgen Hare Majesteit Koningin Beatrix in het Spoorwegmuseum in Utrecht de tentoonstelling "Royal Class, vorstelijk reizen" openen. Vandaag werden er enkele zogenaamde conditieritten rond Utrecht gereden. Toen een collega met de stoptrein naar Utrecht was vertrokken, ontving ik een sms van hem dat het koninklijk rijtuig van Beatrix ingeklemd tussen 2 loks serie 1700 en 2 Prio-rijtuigen onderweg was van Blauwkapel naar Hilversum. Met een flinke sprint vanaf het kantoor naar het bos bij Hilversum Sportpark, passeerde de trein al vrij snel en is bovenstaande foto het resultaat.
Dat vind ik eigenlijk de mooiste trein die er op dit moment rondrijdt.. niet in de laatste plaats omdat die locs opeens zo ontzettend schoon zijnquote:Op dinsdag 13 april 2010 21:04 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Als alles goed gaat zal morgen Hare Majesteit Koningin Beatrix in het Spoorwegmuseum in Utrecht de tentoonstelling "Royal Class, vorstelijk reizen" openen. Vandaag werden er enkele zogenaamde conditieritten rond Utrecht gereden. Toen een collega met de stoptrein naar Utrecht was vertrokken, ontving ik een sms van hem dat het koninklijk rijtuig van Beatrix ingeklemd tussen 2 loks serie 1700 en 2 Prio-rijtuigen onderweg was van Blauwkapel naar Hilversum. Met een flinke sprint vanaf het kantoor naar het bos bij Hilversum Sportpark, passeerde de trein al vrij snel en is bovenstaande foto het resultaat.
Mooie foto, mooie omgeving, maar het lijkt net alsof de loc vervormd is?quote:Op dinsdag 13 april 2010 21:04 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Als alles goed gaat zal morgen Hare Majesteit Koningin Beatrix in het Spoorwegmuseum in Utrecht de tentoonstelling "Royal Class, vorstelijk reizen" openen. Vandaag werden er enkele zogenaamde conditieritten rond Utrecht gereden. Toen een collega met de stoptrein naar Utrecht was vertrokken, ontving ik een sms van hem dat het koninklijk rijtuig van Beatrix ingeklemd tussen 2 loks serie 1700 en 2 Prio-rijtuigen onderweg was van Blauwkapel naar Hilversum. Met een flinke sprint vanaf het kantoor naar het bos bij Hilversum Sportpark, passeerde de trein al vrij snel en is bovenstaande foto het resultaat.
Ik had dat ding nog nooit gezien sinds het rijtuig is omgebouwd, maar nu kwam ik hem als treinreiziger twee keer tegen op 1 dag. Erg toevalligquote:Op dinsdag 13 april 2010 21:04 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Als alles goed gaat zal morgen Hare Majesteit Koningin Beatrix in het Spoorwegmuseum in Utrecht de tentoonstelling "Royal Class, vorstelijk reizen" openen. Vandaag werden er enkele zogenaamde conditieritten rond Utrecht gereden. Toen een collega met de stoptrein naar Utrecht was vertrokken, ontving ik een sms van hem dat het koninklijk rijtuig van Beatrix ingeklemd tussen 2 loks serie 1700 en 2 Prio-rijtuigen onderweg was van Blauwkapel naar Hilversum. Met een flinke sprint vanaf het kantoor naar het bos bij Hilversum Sportpark, passeerde de trein al vrij snel en is bovenstaande foto het resultaat.
Je hebt gelijk, ze zijn van ACTSquote:Op dinsdag 13 april 2010 23:16 schreef dennistd het volgende:
Zijn dat nou niet net twee 1600'en die van ACTS?
Met toestemming van de NS?quote:Op woensdag 14 april 2010 07:34 schreef greavy het volgende:
Er zijn weer een paar nieuwe foto's van het ongelukje te Watergraafsmeer met ICL beschikbaar:
Klik hier om ze te bekijken
Foto's door een NedTrain medewerker gemaakt.
Hoax!quote:Op woensdag 14 april 2010 02:28 schreef busfoto.nl het volgende:
Maandagmiddag 13 april moest ik van Amsterdam naar Rotterdam en heb dit gedaan met de Fyra. Het betrof trein 1054 vertrek 17:26 (Asd), 17:40 (Shl) naar Rotterdam.
Tussen Schiphol en Rotterdam ben ik een keer door de trein gelopen om te tellen hoeveel reizigers er inzaten. Al het personeel, enqueteurs en mij niet meegerekend kwam ik uit op exact 225 reizigers. Uitgaande van ongeveer 480 zitplaatsen was de bezettingsgraad van deze spitstrein dus 47%.
Zal wel door het wijzigingsblad gekomen zijn dat maandag van kracht is gewordenquote:Op woensdag 14 april 2010 14:47 schreef greavy het volgende:
Gister zat er SGMm in de 5000, heb hem zelf gezien in de 5060.. Normaal is dit DD-AR (en regelmatig ook met een mDDM stuurstand erbij).
Vandaag (opnieuw) SGMm in de 5000 gezien.. Nieuwe trend van de NS?
WBL 12 April geeft aan mDDM (dus met mDDM stuurstand erbij) of DD-AR (met een loc). Maar het is natuurlijk niet altijd vast, dat. Wisselt wel vaker. Maandag reed er eveneens al SGMm rond.quote:Op woensdag 14 april 2010 14:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zal wel door het wijzigingsblad gekomen zijn dat maandag van kracht is geworden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |