Van Nederland 138. Alternatieve en historische bij elkaar. Dus ook de dakletters van Utrecht Terwijde, de grote neonbakken van Bijlmer Arena, de tegelmozaïekjes van Kropswolde en Gilze-Rijen, de muurschilderingen van Santpoort-Zuid, en allerhande dingen langs museumlijnen (Haaksbergen, Amstelveen, Wognum-Nibbixwoud, dat soort spul).quote:Op dinsdag 13 april 2010 18:36 schreef Peterselieman het volgende:
Die staan goed in de collectie![]()
Hoeveel van die oude bordjes heb je al?
Erg mooie foto.quote:Op dinsdag 13 april 2010 15:38 schreef greavy het volgende:
Oh, die moet ik ook maar eens opzoeken.. Ben er al eens langsgekomen, maar nooit opgevallen..
--
Klikje
Kwam deze foto net tegen op Somda, wel een vreemde combi zo. De middelste rijtuig is een koninklijk rijtuig, de andere 2 gewone prio's (vingerverf rijtuigen).
mooi sprintje met een mooi resultaat!quote:Op dinsdag 13 april 2010 21:04 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Als alles goed gaat zal morgen Hare Majesteit Koningin Beatrix in het Spoorwegmuseum in Utrecht de tentoonstelling "Royal Class, vorstelijk reizen" openen. Vandaag werden er enkele zogenaamde conditieritten rond Utrecht gereden. Toen een collega met de stoptrein naar Utrecht was vertrokken, ontving ik een sms van hem dat het koninklijk rijtuig van Beatrix ingeklemd tussen 2 loks serie 1700 en 2 Prio-rijtuigen onderweg was van Blauwkapel naar Hilversum. Met een flinke sprint vanaf het kantoor naar het bos bij Hilversum Sportpark, passeerde de trein al vrij snel en is bovenstaande foto het resultaat.
Dat vind ik eigenlijk de mooiste trein die er op dit moment rondrijdt.. niet in de laatste plaats omdat die locs opeens zo ontzettend schoon zijnquote:Op dinsdag 13 april 2010 21:04 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Als alles goed gaat zal morgen Hare Majesteit Koningin Beatrix in het Spoorwegmuseum in Utrecht de tentoonstelling "Royal Class, vorstelijk reizen" openen. Vandaag werden er enkele zogenaamde conditieritten rond Utrecht gereden. Toen een collega met de stoptrein naar Utrecht was vertrokken, ontving ik een sms van hem dat het koninklijk rijtuig van Beatrix ingeklemd tussen 2 loks serie 1700 en 2 Prio-rijtuigen onderweg was van Blauwkapel naar Hilversum. Met een flinke sprint vanaf het kantoor naar het bos bij Hilversum Sportpark, passeerde de trein al vrij snel en is bovenstaande foto het resultaat.
Mooie foto, mooie omgeving, maar het lijkt net alsof de loc vervormd is?quote:Op dinsdag 13 april 2010 21:04 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Als alles goed gaat zal morgen Hare Majesteit Koningin Beatrix in het Spoorwegmuseum in Utrecht de tentoonstelling "Royal Class, vorstelijk reizen" openen. Vandaag werden er enkele zogenaamde conditieritten rond Utrecht gereden. Toen een collega met de stoptrein naar Utrecht was vertrokken, ontving ik een sms van hem dat het koninklijk rijtuig van Beatrix ingeklemd tussen 2 loks serie 1700 en 2 Prio-rijtuigen onderweg was van Blauwkapel naar Hilversum. Met een flinke sprint vanaf het kantoor naar het bos bij Hilversum Sportpark, passeerde de trein al vrij snel en is bovenstaande foto het resultaat.
Ik had dat ding nog nooit gezien sinds het rijtuig is omgebouwd, maar nu kwam ik hem als treinreiziger twee keer tegen op 1 dag. Erg toevalligquote:Op dinsdag 13 april 2010 21:04 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Als alles goed gaat zal morgen Hare Majesteit Koningin Beatrix in het Spoorwegmuseum in Utrecht de tentoonstelling "Royal Class, vorstelijk reizen" openen. Vandaag werden er enkele zogenaamde conditieritten rond Utrecht gereden. Toen een collega met de stoptrein naar Utrecht was vertrokken, ontving ik een sms van hem dat het koninklijk rijtuig van Beatrix ingeklemd tussen 2 loks serie 1700 en 2 Prio-rijtuigen onderweg was van Blauwkapel naar Hilversum. Met een flinke sprint vanaf het kantoor naar het bos bij Hilversum Sportpark, passeerde de trein al vrij snel en is bovenstaande foto het resultaat.
Je hebt gelijk, ze zijn van ACTSquote:Op dinsdag 13 april 2010 23:16 schreef dennistd het volgende:
Zijn dat nou niet net twee 1600'en die van ACTS?
Met toestemming van de NS?quote:Op woensdag 14 april 2010 07:34 schreef greavy het volgende:
Er zijn weer een paar nieuwe foto's van het ongelukje te Watergraafsmeer met ICL beschikbaar:
Klik hier om ze te bekijken
Foto's door een NedTrain medewerker gemaakt.
Hoax!quote:Op woensdag 14 april 2010 02:28 schreef busfoto.nl het volgende:
Maandagmiddag 13 april moest ik van Amsterdam naar Rotterdam en heb dit gedaan met de Fyra. Het betrof trein 1054 vertrek 17:26 (Asd), 17:40 (Shl) naar Rotterdam.
Tussen Schiphol en Rotterdam ben ik een keer door de trein gelopen om te tellen hoeveel reizigers er inzaten. Al het personeel, enqueteurs en mij niet meegerekend kwam ik uit op exact 225 reizigers. Uitgaande van ongeveer 480 zitplaatsen was de bezettingsgraad van deze spitstrein dus 47%.
Zal wel door het wijzigingsblad gekomen zijn dat maandag van kracht is gewordenquote:Op woensdag 14 april 2010 14:47 schreef greavy het volgende:
Gister zat er SGMm in de 5000, heb hem zelf gezien in de 5060.. Normaal is dit DD-AR (en regelmatig ook met een mDDM stuurstand erbij).
Vandaag (opnieuw) SGMm in de 5000 gezien.. Nieuwe trend van de NS?
WBL 12 April geeft aan mDDM (dus met mDDM stuurstand erbij) of DD-AR (met een loc). Maar het is natuurlijk niet altijd vast, dat. Wisselt wel vaker. Maandag reed er eveneens al SGMm rond.quote:Op woensdag 14 april 2010 14:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zal wel door het wijzigingsblad gekomen zijn dat maandag van kracht is geworden
Uiteraard te lezen op spoornieuws.nlquote:Veel stellen DM'90 die in december al terzijdegesteld werden maar door de winterperikelen weer op mochten komen draven, gaat weer aan de kant.
Het gaat daarbij om alle bij NS rijdende stellen vanaf de 3427. Dit zijn de 3427 - 3436 en 3445. De 3446 en 3447 stonden nog terzijde en zijn gebruikt als onderdelenleverancier.
De stellen 3443 en 3444 zijn gehuurd door Syntus en zouden half maart al teruggaan, maar de Achterhoekse vervoerder heeft een maand aan die termijn vastgeknoopt, waardoor de stellen volgens planning één der komende dagen terug moeten gaan naar NSFSC en terzijdegesteld worden.
Vandaag was de 3430 overigens nog in dienst, maar deze zal zich snel bij de andere stellen in Zwolle of Hengelo voegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |