abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 april 2010 @ 14:58:18 #101
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80305614
ik hoorde dat het DM'90 naar Amersfoort gaan en daar terzijde wordt gesteld. De loods is op dit moment behoorlijk leeg, mede omdat er morgen en overmorgen een evenement in plaatsvindt. Daarna kunnen de stellen er pas naar toe.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 14 april 2010 @ 15:24:23 #102
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80306734
quote:
Op woensdag 14 april 2010 14:57 schreef dennistd het volgende:
Dat hoef je niet te doen, heb ik al gedaan:
[..]

Uiteraard te lezen op spoornieuws.nl
Ik heb een uitgebreidere lijst
Moet hem vanavond even afmaken, heb hem bijna af.
Hierin staan rijvaardige stellen ook vermeld, met waar ze rijden e.d.
Maar ook wanneer terzijde, waar terzijde, onttakeld, gesloopt e.d.
  woensdag 14 april 2010 @ 15:25:45 #103
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80306795
quote:
Op woensdag 14 april 2010 14:58 schreef Peterselieman het volgende:
ik hoorde dat het DM'90 naar Amersfoort gaan en daar terzijde wordt gesteld. De loods is op dit moment behoorlijk leeg, mede omdat er morgen en overmorgen een evenement in plaatsvindt. Daarna kunnen de stellen er pas naar toe.
Daar heb je gelijk in. Zelfde berichten op Somda gelezen, dat wanneer de loods beschikbaar is, (bijna) alle terzijde DM'90 daarheen gaat.
pi_80309572
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:25 schreef greavy het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in. Zelfde berichten op Somda gelezen, dat wanneer de loods beschikbaar is, (bijna) alle terzijde DM'90 daarheen gaat.
Groningen-stadskanaal-emmen snel weer open voor reizigers en dan daar DM90 op laten rijden?
dag
pi_80310038
2 nieuwtjes uit België:

De eerste van 305 nieuwe Desiro ML-treinen worden momenteel geleverd:


De minister van overheidsbedrijven heeft het licht op groen gezet voor de werken die de komst van de Pendolino-trein in Belgie moeten mogelijk maken. Op de lijn Brussel-Luxemburg is de NMBS van plan om Pendolino's in te zetten. In de bochten worden de rijtuigen door een hydraulisch systeem gekanteld waardoor bochten sneller worden genomen, wat op de lijn Brussel-Luxemburg (Ardennen) een tijdswinst van 20 min zou betekenen.



[ Bericht 4% gewijzigd door Frederic op 14-04-2010 16:58:51 ]
pi_80311675
Toch vind ik het wel slecht dat de NS er zoveel DM'90 uit gooit.

Alles moet altijd groen, groener, groenst, maar aan de andere kant de hele tijd bijna nieuwe treinen (want dat is DM'90, niks mis met die dingen) alweer richting de schroothoop brengen. Alsof het produceren/demonteren van een trein niets geen energie kost.

Milieu-marketing

* lezut wordt wel blij van het geluid van een wegrijdende DM'90
pi_80311761
Vind het ook jammer dat DM´90 zo weinig meer wordt ingezet. Het laatste echte dieselmaterieel imo.
pi_80312814
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:29 schreef Socios het volgende:
Vind het ook jammer dat DM´90 zo weinig meer wordt ingezet. Het laatste echte dieselmaterieel imo.
Als je er elke dag mee moet reizen dan word je gek saaie trage dingen
pi_80313628
Sure, tegen ICM of ICR kunnen ze niet op, maar van het stoptrein materieel vind ik ze misschien wel het fijnste. Rustiger dan Mat '64, minder 'hokkerig' dan lightrail-achtige treinen zoals de SLT en de SGM.

Een tijdje terug zat ik 's avonds in de stoptrein Enschede - Zwolle (toen Nijverdal er nog niet uit lag), ik was moe en dan kun je daar wel lekker op luisteren, zo'n zacht brommende dieselmotor Heel wat beter dan de geweldige SuperV waar ik daarna in mocht
pi_80313806
Met de 1ste Klas als criteria, ziet mijn top-3 van stoptreinmaterieel er als volgt uit:

1. Mat '64
2.
3.

'k Weet nog niet wat er op plek 2 en 3 staat, maar DM'90, SLT en SGMm zullen echt nooit in een top-X lijstje voor komen . Ook in de Protos en Spurts is de 1ste Klas om te janken zo slecht.

Wat dat betreft zou ik het alleen jammer vinden dat DM'90 weggaat, omdat er niks beters voor terug komt.
pi_80314626
Sinds wanneer is de classificatie van goed stoptreinmat volledig afhankelijk van de 1e klas?
Voor IC's heeft 1e klas een meerwaarde, maar voor stoptreinen nauwelijks.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_80314759
quote:
Op woensdag 14 april 2010 18:56 schreef Ascendancy het volgende:
Sinds wanneer is de classificatie van goed stoptreinmat volledig afhankelijk van de 1e klas?
Voor IC's heeft 1e klas een meerwaarde, maar voor stoptreinen nauwelijks.
't Is dan ook een persoonlijk lijstje . Maar ik kom nooit in stoptreinen tenzij ik recreatief reis, en als ik recreatief reis dan zit ik vrijwel altijd 1ste Klas en dan geef ik niet zoveel om versnelling, geluid, etc. als ik maar gewoon comfortabel kan zitten .
pi_80315180
1e klas van een Mat '64 is inderdaad een stuk stiller dan 2e klas. Maarja, daar is het dan ook écht een teringherrie, alles trilt zo'n beetje.

Dat gejoel van die motoren is voor mij als trein-liefhebber wel aardig, maar ik hoor van veel mensen hier in de buurt dat ze het behoorlijk gehad hebben met de treinen op de Emmerlijn (volgens mij worden ze ook slecht onderhouden, wat niet vreemd is als ze daarvoor naar Maastricht moeten )
  woensdag 14 april 2010 @ 19:17:08 #114
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80315420
Mensen moeten niet zo zaniken. Iedereen weet dat die handel op het punt staat om vervangen te worden door nieuw, sneller, stiller etc materieel. Wacht daar gewoon even op dan. Of ga niet langs die Emmerkutlijn wonen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_80315601
quote:
Op woensdag 14 april 2010 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Mensen moeten niet zo zaniken. Iedereen weet dat die handel op het punt staat om vervangen te worden door nieuw, sneller, stiller etc materieel. Wacht daar gewoon even op dan. Of ga niet langs die Emmerkutlijn wonen.
Nou dat verandert anders niet.
In hardinxveld giessendam heeft pro-rail al meerdere malen aanpassingen gedaan aan de wissels bij het station omdat omwonenden ze teveel herrie vonden maken.
Mensen zijn gewoon zeikerds. Die spoorlijn ligt er al meer dan 100 jaar, het materieel is alleen maar stiller geworden en je bent zelf zo dom om naast een spoorlijn te gaan wonen.
Net als die mensen die klagen over schiphol terwijl de meesten daar echt nog niet zo lang wonen als dat schiphol een drukke luchthaven is.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 14 april 2010 @ 19:21:37 #116
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80315650
Mat'64 is anders wel het tofste mat dat er nog rondrijdt ja.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_80316093
quote:
Op woensdag 14 april 2010 19:21 schreef Duvel het volgende:
Mat'64 is anders wel het tofste mat dat er nog rondrijdt ja.
Liever een onverbouwde koploper. Ik tref er net eentje naar roosendaal. Beetje verdwaald maar mij hoor je niet klagen.
  woensdag 14 april 2010 @ 19:33:42 #118
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_80316219
quote:
Op woensdag 14 april 2010 19:30 schreef Fixers het volgende:

[..]

...onverbouwde koploper. Ik tref er net eentje naar roosendaal.
Breda - Roosendaal bedoel je? Da's apart, da's meestal VIRM of ICRm.
pi_80316463
Zwolle - Roosendaal inderdaad.
  woensdag 14 april 2010 @ 19:45:52 #120
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80316728
quote:
Op woensdag 14 april 2010 19:39 schreef Fixers het volgende:
Zwolle - Roosendaal inderdaad.
Veel ICRm op die lijn de laatste tijd zag ik
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_80317043
quote:
Op woensdag 14 april 2010 19:33 schreef James1988 het volgende:

[..]

Breda - Roosendaal bedoel je? Da's apart, da's meestal VIRM of ICRm.
IDD ICM IV+III maar, er reed ook Plan V als stoptrein , zal wel weer voor vreemde gezichten zorgen.
Wat is eigenlijk de goedkoopste manier op korte termijn, doordeweeks naar hannover te komen? Ik heb een ov-studentenkaart . Moet wel met de IC, stoptrein duurt te lang.
  woensdag 14 april 2010 @ 19:57:13 #122
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_80317276
IC Berlijn vanaf Hengelo denk ik. Kijk op nshispeed.nl of bel Telesales, tot de grens reis je in principe gratis / met korting.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 april 2010 @ 19:57:53 #123
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80317305
quote:
Op woensdag 14 april 2010 19:52 schreef Brembo het volgende:

[..]

Wat is eigenlijk de goedkoopste manier op korte termijn, doordeweeks naar hannover te komen? Ik heb een ov-studentenkaart . Moet wel met de IC, stoptrein duurt te lang.
Reis naar Hengelo en neem daar de IC naar Berlijn

Kosten weet ik zo niet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_80317765
quote:
Per jaar springen 200 mensen in Nederland voor de trein

woensdag 14 april 2010 16:44

Sinds 1980 hebben in Nederland 6.081 mensen geprobeerd zelfmoord te plegen door voor een trein te springen. Dat zijn er gemiddeld 200 per jaar. Van de 6.081 incidenten mislukten er 539.

Ruim 6.000 mensen sprongen de afgelopen dertig jaar voor de trein Ruim 6.000 mensen sprongen de afgelopen dertig jaar voor de trein

Dat schrijft weekblad Elsevier deze week op basis van gegevens van het ministerie van Verkeer en Waterstaat.

Elsevier deed hiervoor een beroep op de Wet openbaarheid van bestuur.

Stabiel
Opvallend is dat het totale aantal zelfdodingen al dertig jaar dalende is, maar dat het aantal zelfmoorden op het spoor in deze periode stabiel gebleven is. Het aantal zelfmoorden door verdrinking liet relatief de grootste daling zien, omdat Nederlanders nu beter kunnen zwemmen dan dertig jaar geleden.

In Nederland ligt het aantal 'spoorzelfmoorden' hoger dan in andere landen, vooral omdat er in dit land minder vuurwapens in de omloop zijn en omdat er een omvangrijk spoorwegnet is.

Schade
Iedere zelfmoord op het spoor kost 22.000 euro, meldt het ministerie. Dat zijn de kosten voor het vrijmaken van het spoor, het schoonmaken van de trein en voor de begrafenisondernemer. De totale financiële schade bedraagt 4 à 5 miljoen euro per jaar.
Bron: Elsevier
Phuuuu.
  woensdag 14 april 2010 @ 20:11:02 #125
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80317915
Mja, was bekend op zeg.

Wat ik veel interessanter vind is de verdeling van die zelfmoorden over het spoornet. Dan zul je onmiskenbaar een aantal "hotspots" ontdekken op plaatsen waar psychiatrische inrichtingen in de buurt van het spoor liggen. Denk ik.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_80317936
quote:
Het aantal zelfmoorden door verdrinking liet relatief de grootste daling zien, omdat Nederlanders nu beter kunnen zwemmen dan dertig jaar geleden.
Huh? Als iemand zichzelf opzettelijk wil verdrinken, maakt het toch niet uit of diegene kan zwemmen ?
  woensdag 14 april 2010 @ 20:13:34 #127
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80318029
quote:
Op woensdag 14 april 2010 20:11 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Huh? Als iemand zichzelf opzettelijk wil verdrinken,
Dat lukt je gewoon niet, tenzij je echt een molensteen om je nek bindt. Daar is instinct voor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_80318205
quote:
Op woensdag 14 april 2010 19:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Reis naar Hengelo en neem daar de IC naar Berlijn

Kosten weet ik zo niet
Kom er achter dat 20 euro van de kosten zit in een retour voor Hannover - Hannover Messe met de ICE voor een rit van 7 minuten. Ja, voor de beurs moet ik heen .
  woensdag 14 april 2010 @ 20:22:25 #129
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_80318414
quote:
Op woensdag 14 april 2010 20:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja, was bekend op zeg.

Wat ik veel interessanter vind is de verdeling van die zelfmoorden over het spoornet. Dan zul je onmiskenbaar een aantal "hotspots" ontdekken op plaatsen waar psychiatrische inrichtingen in de buurt van het spoor liggen. Denk ik.
Misschien moeten psychiatrische instellingen binnen een straal van 2 km van een spoorlijn geweerd worden?

Althans, volgens de regelfetisjisten in Den Haag?
pi_80318534
quote:
Op woensdag 14 april 2010 20:17 schreef Brembo het volgende:

[..]

Kom er achter dat 20 euro van de kosten zit in een retour voor Hannover - Hannover Messe met de ICE voor een rit van 7 minuten. Ja, voor de beurs moet ik heen .
Dan neem je op Hannover hbf de U/S-bahn?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_80318645
quote:
Op woensdag 14 april 2010 20:22 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Misschien moeten psychiatrische instellingen binnen een straal van 2 km van een spoorlijn geweerd worden?

Althans, volgens de regelfetisjisten in Den Haag?
Lol. Dan hebben ze gefaald bij Den Dolder, en nog een stel plekken.
Maar opzich, mocht ik mij nog eens vervelen.
Dan ga ik eens terugzoeken naar een stel tweets om eens een hotspot lijstje neer te zetten. ;o
  woensdag 14 april 2010 @ 20:29:02 #132
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80318714
Vogelenzang, Wolfheze, Santpoort...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport woensdag 14 april 2010 @ 20:31:04 #133
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80318803
Apeldoorn-Deventer, Almelo-Hengelo en Hengelo-Enschede is het ook vaker raak.. Terwijl je het op Oldenzaal-Hengelo en Hengelo-Zutphen eigenlijk nooit hoort
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 april 2010 @ 20:34:07 #134
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80318925
quote:
Op woensdag 14 april 2010 20:29 schreef Duvel het volgende:
Vogelenzang, Wolfheze, Santpoort...
Ermelo
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 14 april 2010 @ 20:36:03 #135
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_80319014
Rijswijk...
  woensdag 14 april 2010 @ 20:48:06 #136
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80319587
quote:
Op woensdag 14 april 2010 20:17 schreef Brembo het volgende:

[..]

Kom er achter dat 20 euro van de kosten zit in een retour voor Hannover - Hannover Messe met de ICE voor een rit van 7 minuten. Ja, voor de beurs moet ik heen .
Nou ben je ook wel een totale mongool als je daar de ICE voor neemt natuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 14 april 2010 @ 20:48:32 #137
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80319606
quote:
Op woensdag 14 april 2010 20:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ermelo
Vught, Bunde, Den Dolder
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 14 april 2010 @ 20:51:24 #138
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80319726
Ziet u, gaat goed zo.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_80320126
quote:
Op woensdag 14 april 2010 20:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou ben je ook wel een totale mongool als je daar de ICE voor neemt natuurlijk
Dat is zo iets van Amsterdam Amstel - Amsterdam Centraal met de ICE . Pak wel eff de stadsbahn .
  woensdag 14 april 2010 @ 21:54:55 #140
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80322670
quote:
Op woensdag 14 april 2010 18:34 schreef Ireyon het volgende:
Met de 1ste Klas als criteria, ziet mijn top-3 van stoptreinmaterieel er als volgt uit:

1. Mat '64
2.
3.

'k Weet nog niet wat er op plek 2 en 3 staat, maar DM'90, SLT en SGMm zullen echt nooit in een top-X lijstje voor komen . Ook in de Protos en Spurts is de 1ste Klas om te janken zo slecht.

Wat dat betreft zou ik het alleen jammer vinden dat DM'90 weggaat, omdat er niks beters voor terug komt.
Voor mij de eerste klas stoptrein mat:
1. Plan T / V
2. DM'90
2. DDM-1 (meestal niet in stoptreinseries)

Voor de tweede klas:
1. DM'90
2. Plan T / V
3. DDM-1 (alleen meestal niet in stoptreinseries..)

Voor de Intercitys 1e+2e klas:
1, ICE
2. ICRm.
3. ICMm (gemoderniseerde koploper)

Naja, ICM(gemoderniseerd koploper) vind ik dan nog redelijk kut. Vooral de tweede klas.

Lightrail rommel zoals SLT, GTW, LINT en Protos zijn gewoon enorm bagger Hiervan vind ik de GTW dan nog het beste.
pi_80323598
Alleen jammer dat de GTW nogal last heeft van vierkante wielen. Voor de rest een prima trein.
Waarom vind je ICMm minder dan ICRm? Er is weinig verschil imo.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 14 april 2010 @ 22:21:03 #142
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80323998
quote:
Op woensdag 14 april 2010 22:13 schreef Ascendancy het volgende:
Alleen jammer dat de GTW nogal last heeft van vierkante wielen. Voor de rest een prima trein.
Waarom vind je ICMm minder dan ICRm? Er is weinig verschil imo.
Heb jij geen knieschijven dan?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 14 april 2010 @ 22:28:43 #143
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_80324399
Ik zat vorige week in een ICMm... die prullenbakjes zijn echt rottig geplaatst ja
  woensdag 14 april 2010 @ 22:30:43 #144
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_80324530
Qua 'springers': het maakt ook nog heel veel uit waar het precies gebeurt. Als de mcn alleen de springer zelf ziet, en niemand anders, dan is het een simpele zaak, dan gaat men uit van zelfdoding. Als er echter ook andere mensen zich in de omgeving van de springer bevinden gaat men niet automatisch van zelfdoding uit, en volgt er een volledig politieonderzoek, en dan is de boel wel even afgesloten. En nog een leuk puntje: vroeger werd het baanvak slechts in 1 richting afgesloten, maar tegenwoordig worden beide richtingen afgesloten, in verband met de veiligheid. Is natuurlijk wel zo verstandig, maar ja, 't geeft wel veel meer overlast dan vroeger.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  woensdag 14 april 2010 @ 22:31:58 #145
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_80324608
quote:
Op woensdag 14 april 2010 22:28 schreef James1988 het volgende:
Ik zat vorige week in een ICMm... die prullenbakjes zijn echt rottig geplaatst ja
Eens! Daar heeft echt iemand totaal niet bij nagedacht. Enige pluspunt is dat je, als je aan 't gangpad zit, niet meer over je medepassagier heen moet reiken met je afvalletje als je 't erin wilt stoppen. Maar 't is echt heel irritant. En dat bakje is ook nog eens veel te klein
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  woensdag 14 april 2010 @ 22:42:34 #146
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80325169
quote:
Op woensdag 14 april 2010 22:30 schreef V2 het volgende:
Qua 'springers': het maakt ook nog heel veel uit waar het precies gebeurt. Als de mcn alleen de springer zelf ziet, en niemand anders, dan is het een simpele zaak, dan gaat men uit van zelfdoding. Als er echter ook andere mensen zich in de omgeving van de springer bevinden gaat men niet automatisch van zelfdoding uit, en volgt er een volledig politieonderzoek, en dan is de boel wel even afgesloten. En nog een leuk puntje: vroeger werd het baanvak slechts in 1 richting afgesloten, maar tegenwoordig worden beide richtingen afgesloten, in verband met de veiligheid. Is natuurlijk wel zo verstandig, maar ja, 't geeft wel veel meer overlast dan vroeger.
Ik ken nog wel een reden: het is voor de reizigers in de andere trienen geen fijn gezicht om hompen mens te zien liggen, ook al zijn die hompen afgedekt met zwart plastic. Ook het aangezicht van een trein die zojuist iemand aan stukken heeft gereden is minder prettig, kan ik je vertellen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_80325216
quote:
Op woensdag 14 april 2010 22:31 schreef V2 het volgende:

[..]

Eens! Daar heeft echt iemand totaal niet bij nagedacht. Enige pluspunt is dat je, als je aan 't gangpad zit, niet meer over je medepassagier heen moet reiken met je afvalletje als je 't erin wilt stoppen. Maar 't is echt heel irritant. En dat bakje is ook nog eens veel te klein
Waarom niet de oplossing zoals bij VIRM VI, in de stoel geintegreerd.
Wat ik in het buitenland zag is bij een visopstelling de prullenbak tussen de twee stoelen in .
  woensdag 14 april 2010 @ 22:43:29 #148
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80325220
Dat is wel een nadeel dat het prullenbakje zo klote klein is, én op een klote plek zit.
Maar verder een prima trein.


Hierbij mijn tijdelijke DM90 bestandje; Deze is nog niet af. Dit betreft nog niet een definitieve versie met uiterlijk.
Klik hier voor het bestandje (Excel 2003 compatibel)
Verbeteringen of wijzigingen graag even vermelden. Dan kan ik het spoedig aanpassen, en wordt het (waarschijnlijk) morgenavond een definitieve versie qua lay-out etc.
  Redactie Sport woensdag 14 april 2010 @ 22:58:21 #149
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80325984
quote:
Op woensdag 14 april 2010 22:43 schreef Brembo het volgende:

[..]

Waarom niet de oplossing zoals bij VIRM VI, in de stoel geintegreerd.
Wat ik in het buitenland zag is bij een visopstelling de prullenbak tussen de twee stoelen in .
Als ik me niet vergis is deze oplossing ook gebruikt voor de ICMm-IV's
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_80326676
quote:
Op woensdag 14 april 2010 22:43 schreef greavy het volgende:
Dat is wel een nadeel dat het prullenbakje zo klote klein is, én op een klote plek zit.
Maar verder een prima trein.


Hierbij mijn tijdelijke DM90 bestandje; Deze is nog niet af. Dit betreft nog niet een definitieve versie met uiterlijk.
Klik hier voor het bestandje (Excel 2003 compatibel)
Verbeteringen of wijzigingen graag even vermelden. Dan kan ik het spoedig aanpassen, en wordt het (waarschijnlijk) morgenavond een definitieve versie qua lay-out etc.
Interessant! Is even opslaan!

Had je die van de Mat64 ook nog ?
  woensdag 14 april 2010 @ 23:21:32 #151
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80327186
Die voor Plan T staat in de OP
Wanneer deze van DM90 klaar is, zet ik die ook in de OP. Daarna eens beginnen met ICM(m).

Binnenkort een aantal OdR kopen van 1964 (heel jaar) om daar alle in dienst stelling data uit te halen, en even later ook voor DM90 doen.
Inmiddels (23:17) is er alweer een wijziging doorgevoerd aan dit bestandje en geupload.
pi_80330131
quote:
Op woensdag 14 april 2010 20:29 schreef Duvel het volgende:
Vogelenzang, Wolfheze, Santpoort...
Bij Vogelenzang was het afgelopen maandag zelfs twee maal raak. De eerste keer rond 8:30, is het eindelijk om 11 uur opgeruimd, springt er om 16:30 een tweede persoon voor

Maandagen...
* Whatever floats your goat!
  donderdag 15 april 2010 @ 08:07:26 #153
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80331885
quote:
Op woensdag 14 april 2010 23:21 schreef greavy het volgende:
Die voor Plan T staat in de OP
Wanneer deze van DM90 klaar is, zet ik die ook in de OP. Daarna eens beginnen met ICM(m).

Binnenkort een aantal OdR kopen van 1964 (heel jaar) om daar alle in dienst stelling data uit te halen, en even later ook voor DM90 doen.
Inmiddels (23:17) is er alweer een wijziging doorgevoerd aan dit bestandje en geupload.
Je kunt ook ff naar de bieb gaan en "Elektrische Treinen in Nederland", deel 2 lenen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 15 april 2010 @ 10:01:38 #154
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80334034
quote:
Op woensdag 14 april 2010 23:21 schreef greavy het volgende:
Inmiddels (23:17) is er alweer een wijziging doorgevoerd aan dit bestandje en geupload.
Ik wil ook graag een bestand waarin bijgehouden wordt wanneer welke cel van welk werkblad van welke sheet gewijzigd wordt, en een automatisch mailtje wanneer dat wijzigingenbestand gewijzigd is. Dank u wel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_80337035
werkblad = sheet
  Redactie Sport donderdag 15 april 2010 @ 14:27:50 #156
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80344171
Syntus heeft het beroep tegen de aanbesteding van de Achterhoek verloren, waardoor deze nu definitief aan Arriva gegund is. Vanaf december Arriva-bussen, vanaf december 2012 ook Arriva-treinen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 15 april 2010 @ 14:53:52 #157
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_80345218
quote:
Op woensdag 14 april 2010 23:21 schreef greavy het volgende:

Binnenkort een aantal OdR kopen van 1964 (heel jaar) om daar alle in dienst stelling data uit te halen, en even later ook voor DM90 doen.
Ze zijn ook gewoon te leen in de bibliotheek, open bijvoorbeeld vanavond maar ook speciaal op 25 april.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Sport donderdag 15 april 2010 @ 18:47:21 #158
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80353679
Rijtuig van Bea is al weer weg uit het spoorwegmuseum: ze heeft hem zelf nodig nu ze niet kan vliegen naar Denemarken
http://www.telegraaf.nl/b(...)emarken__.html?p=2,1
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 15 april 2010 @ 18:49:17 #159
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80353733
quote:
Op donderdag 15 april 2010 18:47 schreef dennistd het volgende:
Rijtuig van Bea is al weer weg uit het spoorwegmuseum: ze heeft hem zelf nodig nu ze niet kan vliegen naar Denemarken
http://www.telegraaf.nl/b(...)emarken__.html?p=2,1
jaaaaaaaaren niet gebruikt en net nu....
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 april 2010 @ 18:50:18 #160
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80353766
quote:
Op donderdag 15 april 2010 18:47 schreef dennistd het volgende:
Rijtuig van Bea is al weer weg uit het spoorwegmuseum: ze heeft hem zelf nodig nu ze niet kan vliegen naar Denemarken
http://www.telegraaf.nl/b(...)emarken__.html?p=2,1
Zolang ie er volgend weekend maar weer staat. Wil de zaterdag of zondag er ff kijken
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport donderdag 15 april 2010 @ 18:58:53 #161
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80354006
Helaas is ie achterop de CNL 447 gehangen samen met een EETC-slaaprijtuig en komt ze niet langs Bentheim
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 15 april 2010 @ 19:00:10 #162
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80354040
quote:
Op donderdag 15 april 2010 18:58 schreef dennistd het volgende:
Helaas is ie achterop de CNL 447 gehangen samen met een EETC-slaaprijtuig en komt ze niet langs Bentheim
Dat scheelt weer infraheffing
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 15 april 2010 @ 19:08:05 #163
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_80354272
quote:
Op donderdag 15 april 2010 18:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

jaaaaaaaaren niet gebruikt en net nu....
Ik dacht net hetzelfde.

Ergens is het jammer datie niet los rijdt, dat waren wel leuke foto's geweest met loc+één rijtuig. Of twee dan wellicht.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Redactie Sport donderdag 15 april 2010 @ 19:10:32 #164
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80354334
Ik denk dat het niet mogelijk was op op zo'n korte termijn nog een pad en loc door Duitsland en Denemarken te krijgen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 15 april 2010 @ 19:26:15 #165
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_80354886
Hoe ironisch.
  donderdag 15 april 2010 @ 19:33:52 #166
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80355182
Geinig!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 15 april 2010 @ 19:46:54 #167
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80355758
Vet dat ze het zo kunnen oplossen. Mag Beatrix ook eens met der treintje.. Na jaren niet gebruikt te hebben ofzo..

Vandaag heb ik een dagje Rotterdam Centraal gedaan. Veel foto's kunnen maken, maar moet ze nog uploaden.
Een opvallend geval van vanavond/vanmiddag: Benelux naar Brussel welke onder nummer 9256 (v= 17.55 te Rotterdam C.) rijdt, en met ongeveer +10 aangekomen, heeft extra lang in Rotterdam gestaan in verband met een probleem. Dit ging om een zwartreizigers (die weliswaar óók nog zwart was) en een HC. De HC was nogal kwaad, en er kwamen meerdere S&V medewerkers, en daarna nog 6 agenten.. Er werd door die zwartreiziger ook gescholden omdat hij het ergens niet eens mee was (zijn pinpas werkte niet, en daarom ging hij maar zonder kaartje de trein in).
Hij vond dat het niet zijn probleem was, en daar dacht het NS personeel anders over..

Toen kwam de stoptrein richting Roosendaal (weliswaar ook met vertraging), waar ik in stapte. Tot aan Zwijndrecht geen enkele benelux gezien die ons passeerde..
pi_80356143
Zou bea een eigen trein krijgen met haar gevolg, of mogen ze gewoon in de nachttrein naar kopenhagen?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 april 2010 @ 19:56:22 #169
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80356167
quote:
Op donderdag 15 april 2010 19:55 schreef Ascendancy het volgende:
Zou bea een eigen trein krijgen met haar gevolg, of mogen ze gewoon in de nachttrein naar kopenhagen?
Ze hangt achterop de nachttrein
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_80356248
quote:
Op donderdag 15 april 2010 19:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ze hangt achterop de nachttrein
Is dat nog een speciaal stel ofzo?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Sport donderdag 15 april 2010 @ 19:59:30 #171
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80356274
De nachttrein bestaat uit getrokken rijtuigen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 15 april 2010 @ 20:06:03 #172
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80356562
quote:
Op donderdag 15 april 2010 18:58 schreef dennistd het volgende:
Helaas is ie achterop de CNL 447 gehangen samen met een EETC-slaaprijtuig en komt ze niet langs Bentheim
Voorop zal je bedoelen Half uur voor Jan-met-de-korte-lul op Veenendaal-De Klomp staan wachten in de kou godverdomme

Maar goed, ik heb m gezien Zelfs al werd-ie gemaskeerd door de net vertrekkende 3068. Maar geen foto dus
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 15 april 2010 @ 20:11:06 #173
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80356783
Mja, op somda werd gemeldt dat ie achterop hing, dus vandaar dat ik dat ook hier meldde
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 15 april 2010 @ 20:14:19 #174
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80356969
quote:
Op donderdag 15 april 2010 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Voorop zal je bedoelen Half uur voor Jan-met-de-korte-lul op Veenendaal-De Klomp staan wachten in de kou godverdomme
Ja dat kan gebeuren. Maar je hebt wel naar Bea kunnen zwaaien.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 15 april 2010 @ 20:31:45 #175
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80357789
Gelukkig ging het niet om een bordje, doch slechts om de koningin

Vet balen wel hoor, magoe, kan gebeuren idd. Bedacht me nu net dat ik de IC naar Arnhem van 5 minuten eerder had moeten nemen, daar had ik alle tijd gehad....
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_80358257
quote:
De NS bekijkt of er extra treinen naar Parijs, Brussel en Frankurt moeten worden ingezet. De Eurostar-treinen naar Londen zitten overvol.
Bron: Luchtruim boven Nederland vanavond dicht
Kijk zonder vliegtuig komt de trein weer bovendrijven, al kan je natuurlijk ook met je auto een heel eind komen.
............................
  Redactie Sport donderdag 15 april 2010 @ 22:33:01 #177
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80364706
Vanaf Köln heeft het spul +10 vanwege "Techn. Störung an einem Wagen"
Zou Willem-Alexander weer niet van de knopjes af hebben kunnen blijven?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_80370543
quote:
Op donderdag 15 april 2010 22:33 schreef dennistd het volgende:
Vanaf Köln heeft het spul +10 vanwege "Techn. Störung an einem Wagen"
Zou Willem-Alexander weer niet van de knopjes af hebben kunnen blijven?
Hij was een beetje dom.
  vrijdag 16 april 2010 @ 09:20:26 #179
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80373193
Weinig vertraging voor Bea nu, ze zitten in Denemarken in een tunnel (Störebelt) en rijden met (ongeveer) +12.
http://www.bane.dk/visStation.asp?W=FJRN&S=RG&artikelId=4275&statnavn=Ringsted
En dan trein EC 482

Oja, in de Störebelttunnel mag Bea met aanhang wss niet gebruik maken van sanitaire behoeften, omdat de koninklijke rijtuig geen gesloten toiletsysteem heeft, wat in die tunnel verplicht is

(bron = somda)
  Moderator vrijdag 16 april 2010 @ 10:09:40 #180
155227 crew  Guppy
dus
pi_80374542
Wel cool dat ze gewoon met de trein gaat. Zou ze vaker moeten doen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Sport vrijdag 16 april 2010 @ 10:10:36 #181
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80374580
Ik vraag me wel af of ze ook met de trein waren gegaan als die tentoonstelling er niet was geweest... volgens mij had men er dan niet eens aan gedacht om met de trein te gaan...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator vrijdag 16 april 2010 @ 10:12:13 #182
155227 crew  Guppy
dus
pi_80374624
Tuurlijk wel. Dat ding is er toch voor. Met de auto is ook niet je van het. Als Bea zijnde.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 16 april 2010 @ 10:15:27 #183
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80374731
De auto is ook niet een ideale oplossing helemaal naar Kopenhagen. Vliegtuig lukt niet. Je kan nog met de boot proberen
Maar nee, de trein is beter.
  vrijdag 16 april 2010 @ 10:19:04 #184
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80374881
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:15 schreef greavy het volgende:
De auto is ook niet een ideale oplossing helemaal naar Kopenhagen. Vliegtuig lukt niet. Je kan nog met de boot proberen
Maar nee, de trein is beter.
Met de auto rij je in een halve dag naar Kopenhagen. Geen probleem dus.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_80375050
En dan de snelweg en alles afzetten, ik denk dat de trein veel minder problemen oplevert qua beveiliging
  Moderator vrijdag 16 april 2010 @ 10:32:52 #186
155227 crew  Guppy
dus
pi_80375375
Precies, de Koningin zou in een convooi over de snelweg moeten. Nee, dat is handig
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 16 april 2010 @ 10:35:43 #187
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80375477
Nu is er ook erg veel politie meegegaan, met Bea.. Om die reden zijn er ook sowieso 2 extra rijtuigen(bea's rijtuig en nog een andere), waarbij in één rijtuig stuk of wat beveiliging zit (politie, marechaussee etc.). De trein is tevens ook doorzocht op 'explosieven'.

Dit levert veel minder gedoe op dan dat ze over de snelweg gaan. Dan hebben ze stuk of wat auto's rijden, en nu kan ze (eindelijk) van haar rijtuig genieten.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 april 2010 @ 10:36:03 #188
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80375491
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:32 schreef Guppyfriend het volgende:
Precies, de Koningin zou in een convooi over de snelweg moeten. Nee, dat is handig
En dan stoppen bij een benzinestation, omdat even de benen gestrekt moeten worden en andere zaken gedaan moeten worden ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 16 april 2010 @ 11:50:33 #189
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_80378325
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:09 schreef Guppyfriend het volgende:
Wel cool dat ze gewoon met de trein gaat. Zou ze vaker moeten doen.
Een eigen wagon aan een trein hangen is natuurlijk niet helemaal 'gewoon met de trein gaan' maar het is wel grappig inderdaad
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 april 2010 @ 11:55:40 #190
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80378561
Wanneer heeft Bea het rijtuig voor gisteren voor het laatst gebruikt? Volgens mij was dat Koninginnedag 2004 toen ze met de trein van Warffum naar Groningen reed.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator vrijdag 16 april 2010 @ 12:27:02 #191
155227 crew  Guppy
dus
pi_80379684
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 11:50 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Een eigen wagon aan een trein hangen is natuurlijk niet helemaal 'gewoon met de trein gaan' maar het is wel grappig inderdaad
Natuurlijk is het nog een hele operatie, maar ik kan me toch zo voorstellen dat het goedkoper is dan met de auto of het vliegtuig. Of in ieder geval milieuvriendelijker.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 16 april 2010 @ 12:35:52 #192
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80379975
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:35 schreef greavy het volgende:
Nu is er ook erg veel politie meegegaan, met Bea.. Om die reden zijn er ook sowieso 2 extra rijtuigen(bea's rijtuig en nog een andere), waarbij in één rijtuig stuk of wat beveiliging zit (politie, marechaussee etc.). De trein is tevens ook doorzocht op 'explosieven'.
Knap, in die TWEE minuten dat het spul te laat uit Utrecht Centraal vertrokken was. Inclusief rangeren, aankoppelen, remproef. Lijkt me een baanrecord
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 16 april 2010 @ 12:36:28 #193
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80379996
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:27 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Natuurlijk is het nog een hele operatie, maar ik kan me toch zo voorstellen dat het goedkoper is dan met de auto of het vliegtuig. Of in ieder geval milieuvriendelijker.
Dat boeit geen flikker in dit soort gevallen, al is het leuk meegenomen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 april 2010 @ 12:39:10 #194
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80380078
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Knap, in die TWEE minuten dat het spul te laat uit Utrecht Centraal vertrokken was. Inclusief rangeren, aankoppelen, remproef. Lijkt me een baanrecord
Ehm, het rijtuig zat er in Amsterdam al aan vast
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_80380097
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Knap, in die TWEE minuten dat het spul te laat uit Utrecht Centraal vertrokken was. Inclusief rangeren, aankoppelen, remproef. Lijkt me een baanrecord
Nee slimmerd, dat rijtuig is er op de Watergraafsmeer in de Euro Night ingerangeerd en de trein zal aldaar ook wel dubbel gechecked zijn.
pi_80380129
t tee stel nja de 2 stuurstanden dan staan er mooi bij
jammer dat de 2 tussenbakken nog niet zo mooi zijn om te zien
pi_80380179
Volgens een woordvoerster is onze vorstin op tijd aangekomen in Kopenhagen, mooi kunnen we weer rustig slapen
  Moderator vrijdag 16 april 2010 @ 12:44:26 #198
155227 crew  Guppy
dus
pi_80380248
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat boeit geen flikker in dit soort gevallen, al is het leuk meegenomen.
Ja, maar het is toch fijn om de illustie te hebben dat daar aan gedacht wordt
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 16 april 2010 @ 12:47:08 #199
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_80380333
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:27 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Natuurlijk is het nog een hele operatie, maar ik kan me toch zo voorstellen dat het goedkoper is dan met de auto of het vliegtuig. Of in ieder geval milieuvriendelijker.
Vliegen op afstanden <500km moet sowieso verboden worden.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_80380423
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:47 schreef MREn het volgende:
Vliegen op afstanden <500km moet sowieso verboden worden.
Den Haag - Kopenhagen is honderden kilometers langer dan 500 km.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')