Ik heb een uitgebreidere lijstquote:Op woensdag 14 april 2010 14:57 schreef dennistd het volgende:
Dat hoef je niet te doen, heb ik al gedaan:
[..]
Uiteraard te lezen op spoornieuws.nl
Daar heb je gelijk in. Zelfde berichten op Somda gelezen, dat wanneer de loods beschikbaar is, (bijna) alle terzijde DM'90 daarheen gaat.quote:Op woensdag 14 april 2010 14:58 schreef Peterselieman het volgende:
ik hoorde dat het DM'90 naar Amersfoort gaan en daar terzijde wordt gesteld. De loods is op dit moment behoorlijk leeg, mede omdat er morgen en overmorgen een evenement in plaatsvindt. Daarna kunnen de stellen er pas naar toe.
Groningen-stadskanaal-emmen snel weer open voor reizigers en dan daar DM90 op laten rijden?quote:Op woensdag 14 april 2010 15:25 schreef greavy het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Zelfde berichten op Somda gelezen, dat wanneer de loods beschikbaar is, (bijna) alle terzijde DM'90 daarheen gaat.
Als je er elke dag mee moet reizen dan word je gekquote:Op woensdag 14 april 2010 17:29 schreef Socios het volgende:
Vind het ook jammer dat DM´90 zo weinig meer wordt ingezet. Het laatste echte dieselmaterieel imo.
't Is dan ook een persoonlijk lijstjequote:Op woensdag 14 april 2010 18:56 schreef Ascendancy het volgende:
Sinds wanneer is de classificatie van goed stoptreinmat volledig afhankelijk van de 1e klas?
Voor IC's heeft 1e klas een meerwaarde, maar voor stoptreinen nauwelijks.
Nou dat verandert anders niet.quote:Op woensdag 14 april 2010 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Mensen moeten niet zo zaniken. Iedereen weet dat die handel op het punt staat om vervangen te worden door nieuw, sneller, stiller etc materieel. Wacht daar gewoon even op dan. Of ga niet langs die Emmerkutlijn wonen.
Liever een onverbouwde koploper. Ik tref er net eentje naar roosendaal. Beetje verdwaald maar mij hoor je niet klagen.quote:Op woensdag 14 april 2010 19:21 schreef Duvel het volgende:
Mat'64 is anders wel het tofste mat dat er nog rondrijdt ja.
Breda - Roosendaal bedoel je? Da's apart, da's meestal VIRM of ICRm.quote:Op woensdag 14 april 2010 19:30 schreef Fixers het volgende:
[..]
...onverbouwde koploper. Ik tref er net eentje naar roosendaal.
Veel ICRm op die lijn de laatste tijd zag ikquote:
IDD ICM IV+III maar, er reed ook Plan V als stoptreinquote:Op woensdag 14 april 2010 19:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Breda - Roosendaal bedoel je? Da's apart, da's meestal VIRM of ICRm.
Reis naar Hengelo en neem daar de IC naar Berlijnquote:Op woensdag 14 april 2010 19:52 schreef Brembo het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk de goedkoopste manier op korte termijn, doordeweeks naar hannover te komen? Ik heb een ov-studentenkaart. Moet wel met de IC, stoptrein
duurt te lang.
Bron: Elsevierquote:Per jaar springen 200 mensen in Nederland voor de trein
woensdag 14 april 2010 16:44
Sinds 1980 hebben in Nederland 6.081 mensen geprobeerd zelfmoord te plegen door voor een trein te springen. Dat zijn er gemiddeld 200 per jaar. Van de 6.081 incidenten mislukten er 539.
Ruim 6.000 mensen sprongen de afgelopen dertig jaar voor de trein Ruim 6.000 mensen sprongen de afgelopen dertig jaar voor de trein
Dat schrijft weekblad Elsevier deze week op basis van gegevens van het ministerie van Verkeer en Waterstaat.
Elsevier deed hiervoor een beroep op de Wet openbaarheid van bestuur.
Stabiel
Opvallend is dat het totale aantal zelfdodingen al dertig jaar dalende is, maar dat het aantal zelfmoorden op het spoor in deze periode stabiel gebleven is. Het aantal zelfmoorden door verdrinking liet relatief de grootste daling zien, omdat Nederlanders nu beter kunnen zwemmen dan dertig jaar geleden.
In Nederland ligt het aantal 'spoorzelfmoorden' hoger dan in andere landen, vooral omdat er in dit land minder vuurwapens in de omloop zijn en omdat er een omvangrijk spoorwegnet is.
Schade
Iedere zelfmoord op het spoor kost 22.000 euro, meldt het ministerie. Dat zijn de kosten voor het vrijmaken van het spoor, het schoonmaken van de trein en voor de begrafenisondernemer. De totale financiële schade bedraagt 4 à 5 miljoen euro per jaar.
Huh? Als iemand zichzelf opzettelijk wil verdrinken, maakt het toch niet uit of diegene kan zwemmenquote:Het aantal zelfmoorden door verdrinking liet relatief de grootste daling zien, omdat Nederlanders nu beter kunnen zwemmen dan dertig jaar geleden.
Dat lukt je gewoon niet, tenzij je echt een molensteen om je nek bindt. Daar is instinct voorquote:Op woensdag 14 april 2010 20:11 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Huh? Als iemand zichzelf opzettelijk wil verdrinken,
Kom er achter dat 20 euro van de kosten zit in een retour voor Hannover - Hannover Messe met de ICE voor een rit van 7 minuten. Ja, voor de beurs moet ik heenquote:Op woensdag 14 april 2010 19:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Reis naar Hengelo en neem daar de IC naar Berlijn
Kosten weet ik zo niet
Misschien moeten psychiatrische instellingen binnen een straal van 2 km van een spoorlijn geweerd worden?quote:Op woensdag 14 april 2010 20:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja, was bekend op zeg.
Wat ik veel interessanter vind is de verdeling van die zelfmoorden over het spoornet. Dan zul je onmiskenbaar een aantal "hotspots" ontdekken op plaatsen waar psychiatrische inrichtingen in de buurt van het spoor liggen. Denk ik.
Dan neem je op Hannover hbf de U/S-bahn?quote:Op woensdag 14 april 2010 20:17 schreef Brembo het volgende:
[..]
Kom er achter dat 20 euro van de kosten zit in een retour voor Hannover - Hannover Messe met de ICE voor een rit van 7 minuten. Ja, voor de beurs moet ik heen.
Lol. Dan hebben ze gefaald bij Den Dolder, en nog een stel plekken.quote:Op woensdag 14 april 2010 20:22 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Misschien moeten psychiatrische instellingen binnen een straal van 2 km van een spoorlijn geweerd worden?
Althans, volgens de regelfetisjisten in Den Haag?
Nou ben je ook wel een totale mongool als je daar de ICE voor neemt natuurlijkquote:Op woensdag 14 april 2010 20:17 schreef Brembo het volgende:
[..]
Kom er achter dat 20 euro van de kosten zit in een retour voor Hannover - Hannover Messe met de ICE voor een rit van 7 minuten. Ja, voor de beurs moet ik heen.
Dat is zo iets van Amsterdam Amstel - Amsterdam Centraal met de ICEquote:Op woensdag 14 april 2010 20:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ben je ook wel een totale mongool als je daar de ICE voor neemt natuurlijk
Voor mij de eerste klas stoptrein mat:quote:Op woensdag 14 april 2010 18:34 schreef Ireyon het volgende:
Met de 1ste Klas als criteria, ziet mijn top-3 van stoptreinmaterieel er als volgt uit:
1. Mat '64
2.
3.
'k Weet nog niet wat er op plek 2 en 3 staat, maar DM'90, SLT en SGMm zullen echt nooit in een top-X lijstje voor komen. Ook in de Protos en Spurts is de 1ste Klas om te janken zo slecht.
Wat dat betreft zou ik het alleen jammer vinden dat DM'90 weggaat, omdat er niks beters voor terug komt.
Heb jij geen knieschijven dan?quote:Op woensdag 14 april 2010 22:13 schreef Ascendancy het volgende:
Alleen jammer dat de GTW nogal last heeft van vierkante wielen. Voor de rest een prima trein.
Waarom vind je ICMm minder dan ICRm? Er is weinig verschil imo.
Eens! Daar heeft echt iemand totaal niet bij nagedacht. Enige pluspunt is dat je, als je aan 't gangpad zit, niet meer over je medepassagier heen moet reiken met je afvalletje als je 't erin wilt stoppen. Maar 't is echt heel irritant. En dat bakje is ook nog eens veel te kleinquote:Op woensdag 14 april 2010 22:28 schreef James1988 het volgende:
Ik zat vorige week in een ICMm... die prullenbakjes zijn echt rottig geplaatst ja
Ik ken nog wel een reden: het is voor de reizigers in de andere trienen geen fijn gezicht om hompen mens te zien liggen, ook al zijn die hompen afgedekt met zwart plastic. Ook het aangezicht van een trein die zojuist iemand aan stukken heeft gereden is minder prettig, kan ik je vertellen.quote:Op woensdag 14 april 2010 22:30 schreef V2 het volgende:
Qua 'springers': het maakt ook nog heel veel uit waar het precies gebeurt. Als de mcn alleen de springer zelf ziet, en niemand anders, dan is het een simpele zaak, dan gaat men uit van zelfdoding. Als er echter ook andere mensen zich in de omgeving van de springer bevinden gaat men niet automatisch van zelfdoding uit, en volgt er een volledig politieonderzoek, en dan is de boel wel even afgesloten. En nog een leuk puntje: vroeger werd het baanvak slechts in 1 richting afgesloten, maar tegenwoordig worden beide richtingen afgesloten, in verband met de veiligheid. Is natuurlijk wel zo verstandig, maar ja, 't geeft wel veel meer overlast dan vroeger.
Waarom niet de oplossing zoals bij VIRM VI, in de stoel geintegreerd.quote:Op woensdag 14 april 2010 22:31 schreef V2 het volgende:
[..]
Eens! Daar heeft echt iemand totaal niet bij nagedacht. Enige pluspunt is dat je, als je aan 't gangpad zit, niet meer over je medepassagier heen moet reiken met je afvalletje als je 't erin wilt stoppen. Maar 't is echt heel irritant. En dat bakje is ook nog eens veel te klein
Als ik me niet vergis is deze oplossing ook gebruikt voor de ICMm-IV'squote:Op woensdag 14 april 2010 22:43 schreef Brembo het volgende:
[..]
Waarom niet de oplossing zoals bij VIRM VI, in de stoel geintegreerd.
Wat ik in het buitenland zag is bij een visopstelling de prullenbak tussen de twee stoelen in.
Interessant! Is even opslaan!quote:Op woensdag 14 april 2010 22:43 schreef greavy het volgende:
Dat is wel een nadeel dat het prullenbakje zo klote klein is, én op een klote plek zit.
Maar verder een prima trein.
Hierbij mijn tijdelijke DM90 bestandje; Deze is nog niet af. Dit betreft nog niet een definitieve versie met uiterlijk.
Klik hier voor het bestandje (Excel 2003 compatibel)
Verbeteringen of wijzigingen graag even vermelden. Dan kan ik het spoedig aanpassen, en wordt het (waarschijnlijk) morgenavond een definitieve versie qua lay-out etc.
Bij Vogelenzang was het afgelopen maandag zelfs twee maal raak. De eerste keer rond 8:30, is het eindelijk om 11 uur opgeruimd, springt er om 16:30 een tweede persoon voorquote:Op woensdag 14 april 2010 20:29 schreef Duvel het volgende:
Vogelenzang, Wolfheze, Santpoort...
Je kunt ook ff naar de bieb gaan en "Elektrische Treinen in Nederland", deel 2 lenen.quote:Op woensdag 14 april 2010 23:21 schreef greavy het volgende:
Die voor Plan T staat in de OP
Wanneer deze van DM90 klaar is, zet ik die ook in de OP. Daarna eens beginnen met ICM(m).
Binnenkort een aantal OdR kopen van 1964 (heel jaar) om daar alle in dienst stelling data uit te halen, en even later ook voor DM90 doen.
Inmiddels (23:17) is er alweer een wijziging doorgevoerd aan dit bestandje en geupload.
Ik wil ook graag een bestand waarin bijgehouden wordt wanneer welke cel van welk werkblad van welke sheet gewijzigd wordt, en een automatisch mailtje wanneer dat wijzigingenbestand gewijzigd is. Dank u welquote:Op woensdag 14 april 2010 23:21 schreef greavy het volgende:
Inmiddels (23:17) is er alweer een wijziging doorgevoerd aan dit bestandje en geupload.
Ze zijn ook gewoon te leen in de bibliotheek, open bijvoorbeeld vanavond maar ook speciaal op 25 april.quote:Op woensdag 14 april 2010 23:21 schreef greavy het volgende:
Binnenkort een aantal OdR kopen van 1964 (heel jaar) om daar alle in dienst stelling data uit te halen, en even later ook voor DM90 doen.
quote:Op donderdag 15 april 2010 18:47 schreef dennistd het volgende:
Rijtuig van Bea is al weer weg uit het spoorwegmuseum: ze heeft hem zelf nodig nu ze niet kan vliegen naar Denemarken
http://www.telegraaf.nl/b(...)emarken__.html?p=2,1
Zolang ie er volgend weekend maar weer staat. Wil de zaterdag of zondag er ff kijkenquote:Op donderdag 15 april 2010 18:47 schreef dennistd het volgende:
Rijtuig van Bea is al weer weg uit het spoorwegmuseum: ze heeft hem zelf nodig nu ze niet kan vliegen naar Denemarken
http://www.telegraaf.nl/b(...)emarken__.html?p=2,1
Dat scheelt weer infraheffingquote:Op donderdag 15 april 2010 18:58 schreef dennistd het volgende:
Helaas is ie achterop de CNL 447 gehangen samen met een EETC-slaaprijtuig en komt ze niet langs Bentheim
Ik dacht net hetzelfde.quote:Op donderdag 15 april 2010 18:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]jaaaaaaaaren niet gebruikt en net nu....
Ze hangt achterop de nachttreinquote:Op donderdag 15 april 2010 19:55 schreef Ascendancy het volgende:
Zou bea een eigen trein krijgen met haar gevolg, of mogen ze gewoon in de nachttrein naar kopenhagen?
Is dat nog een speciaal stel ofzo?quote:Op donderdag 15 april 2010 19:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze hangt achterop de nachttrein
Voorop zal je bedoelenquote:Op donderdag 15 april 2010 18:58 schreef dennistd het volgende:
Helaas is ie achterop de CNL 447 gehangen samen met een EETC-slaaprijtuig en komt ze niet langs Bentheim
Ja dat kan gebeuren.quote:Op donderdag 15 april 2010 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Voorop zal je bedoelenHalf uur voor Jan-met-de-korte-lul op Veenendaal-De Klomp staan wachten in de kou godverdomme
Kijk zonder vliegtuig komt de trein weer bovendrijven, al kan je natuurlijk ook met je auto een heel eind komen.quote:De NS bekijkt of er extra treinen naar Parijs, Brussel en Frankurt moeten worden ingezet. De Eurostar-treinen naar Londen zitten overvol.
Bron: Luchtruim boven Nederland vanavond dicht
Hij was een beetje dom.quote:Op donderdag 15 april 2010 22:33 schreef dennistd het volgende:
Vanaf Köln heeft het spul +10 vanwege "Techn. Störung an einem Wagen"
Zou Willem-Alexander weer niet van de knopjes af hebben kunnen blijven?
Met de auto rij je in een halve dag naar Kopenhagen. Geen probleem dus.quote:Op vrijdag 16 april 2010 10:15 schreef greavy het volgende:
De auto is ook niet een ideale oplossing helemaal naar Kopenhagen. Vliegtuig lukt niet. Je kan nog met de boot proberen
Maar nee, de trein is beter.
En dan stoppen bij een benzinestation, omdat even de benen gestrekt moeten worden en andere zaken gedaan moeten worden ...quote:Op vrijdag 16 april 2010 10:32 schreef Guppyfriend het volgende:
Precies, de Koningin zou in een convooi over de snelweg moeten. Nee, dat is handig
Een eigen wagon aan een trein hangen is natuurlijk niet helemaal 'gewoon met de trein gaan' maar het is wel grappig inderdaadquote:Op vrijdag 16 april 2010 10:09 schreef Guppyfriend het volgende:
Wel cool dat ze gewoon met de trein gaat. Zou ze vaker moeten doen.
Natuurlijk is het nog een hele operatie, maar ik kan me toch zo voorstellen dat het goedkoper is dan met de auto of het vliegtuig. Of in ieder geval milieuvriendelijker.quote:Op vrijdag 16 april 2010 11:50 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Een eigen wagon aan een trein hangen is natuurlijk niet helemaal 'gewoon met de trein gaan' maar het is wel grappig inderdaad
Knap, in die TWEE minuten dat het spul te laat uit Utrecht Centraal vertrokken was. Inclusief rangeren, aankoppelen, remproef. Lijkt me een baanrecordquote:Op vrijdag 16 april 2010 10:35 schreef greavy het volgende:
Nu is er ook erg veel politie meegegaan, met Bea.. Om die reden zijn er ook sowieso 2 extra rijtuigen(bea's rijtuig en nog een andere), waarbij in één rijtuig stuk of wat beveiliging zit (politie, marechaussee etc.). De trein is tevens ook doorzocht op 'explosieven'.
Dat boeit geen flikker in dit soort gevallen, al is het leuk meegenomen.quote:Op vrijdag 16 april 2010 12:27 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Natuurlijk is het nog een hele operatie, maar ik kan me toch zo voorstellen dat het goedkoper is dan met de auto of het vliegtuig. Of in ieder geval milieuvriendelijker.
Ehm, het rijtuig zat er in Amsterdam al aan vastquote:Op vrijdag 16 april 2010 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Knap, in die TWEE minuten dat het spul te laat uit Utrecht Centraal vertrokken was. Inclusief rangeren, aankoppelen, remproef. Lijkt me een baanrecord
Nee slimmerd, dat rijtuig is er op de Watergraafsmeer in de Euro Night ingerangeerd en de trein zal aldaar ook wel dubbel gechecked zijn.quote:Op vrijdag 16 april 2010 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Knap, in die TWEE minuten dat het spul te laat uit Utrecht Centraal vertrokken was. Inclusief rangeren, aankoppelen, remproef. Lijkt me een baanrecord
Ja, maar het is toch fijn om de illustie te hebben dat daar aan gedacht wordtquote:Op vrijdag 16 april 2010 12:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat boeit geen flikker in dit soort gevallen, al is het leuk meegenomen.
Vliegen op afstanden <500km moet sowieso verboden worden.quote:Op vrijdag 16 april 2010 12:27 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Natuurlijk is het nog een hele operatie, maar ik kan me toch zo voorstellen dat het goedkoper is dan met de auto of het vliegtuig. Of in ieder geval milieuvriendelijker.
Den Haag - Kopenhagen is honderden kilometers langer dan 500 km.quote:Op vrijdag 16 april 2010 12:47 schreef MREn het volgende:
Vliegen op afstanden <500km moet sowieso verboden worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |