abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 april 2010 @ 14:58:18 #101
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80305614
ik hoorde dat het DM'90 naar Amersfoort gaan en daar terzijde wordt gesteld. De loods is op dit moment behoorlijk leeg, mede omdat er morgen en overmorgen een evenement in plaatsvindt. Daarna kunnen de stellen er pas naar toe.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 14 april 2010 @ 15:24:23 #102
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80306734
quote:
Op woensdag 14 april 2010 14:57 schreef dennistd het volgende:
Dat hoef je niet te doen, heb ik al gedaan:
[..]

Uiteraard te lezen op spoornieuws.nl
Ik heb een uitgebreidere lijst
Moet hem vanavond even afmaken, heb hem bijna af.
Hierin staan rijvaardige stellen ook vermeld, met waar ze rijden e.d.
Maar ook wanneer terzijde, waar terzijde, onttakeld, gesloopt e.d.
  woensdag 14 april 2010 @ 15:25:45 #103
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80306795
quote:
Op woensdag 14 april 2010 14:58 schreef Peterselieman het volgende:
ik hoorde dat het DM'90 naar Amersfoort gaan en daar terzijde wordt gesteld. De loods is op dit moment behoorlijk leeg, mede omdat er morgen en overmorgen een evenement in plaatsvindt. Daarna kunnen de stellen er pas naar toe.
Daar heb je gelijk in. Zelfde berichten op Somda gelezen, dat wanneer de loods beschikbaar is, (bijna) alle terzijde DM'90 daarheen gaat.
pi_80309572
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:25 schreef greavy het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in. Zelfde berichten op Somda gelezen, dat wanneer de loods beschikbaar is, (bijna) alle terzijde DM'90 daarheen gaat.
Groningen-stadskanaal-emmen snel weer open voor reizigers en dan daar DM90 op laten rijden?
dag
pi_80310038
2 nieuwtjes uit België:

De eerste van 305 nieuwe Desiro ML-treinen worden momenteel geleverd:


De minister van overheidsbedrijven heeft het licht op groen gezet voor de werken die de komst van de Pendolino-trein in Belgie moeten mogelijk maken. Op de lijn Brussel-Luxemburg is de NMBS van plan om Pendolino's in te zetten. In de bochten worden de rijtuigen door een hydraulisch systeem gekanteld waardoor bochten sneller worden genomen, wat op de lijn Brussel-Luxemburg (Ardennen) een tijdswinst van 20 min zou betekenen.



[ Bericht 4% gewijzigd door Frederic op 14-04-2010 16:58:51 ]
pi_80311675
Toch vind ik het wel slecht dat de NS er zoveel DM'90 uit gooit.

Alles moet altijd groen, groener, groenst, maar aan de andere kant de hele tijd bijna nieuwe treinen (want dat is DM'90, niks mis met die dingen) alweer richting de schroothoop brengen. Alsof het produceren/demonteren van een trein niets geen energie kost.

Milieu-marketing

* lezut wordt wel blij van het geluid van een wegrijdende DM'90
pi_80311761
Vind het ook jammer dat DM´90 zo weinig meer wordt ingezet. Het laatste echte dieselmaterieel imo.
pi_80312814
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:29 schreef Socios het volgende:
Vind het ook jammer dat DM´90 zo weinig meer wordt ingezet. Het laatste echte dieselmaterieel imo.
Als je er elke dag mee moet reizen dan word je gek saaie trage dingen
pi_80313628
Sure, tegen ICM of ICR kunnen ze niet op, maar van het stoptrein materieel vind ik ze misschien wel het fijnste. Rustiger dan Mat '64, minder 'hokkerig' dan lightrail-achtige treinen zoals de SLT en de SGM.

Een tijdje terug zat ik 's avonds in de stoptrein Enschede - Zwolle (toen Nijverdal er nog niet uit lag), ik was moe en dan kun je daar wel lekker op luisteren, zo'n zacht brommende dieselmotor Heel wat beter dan de geweldige SuperV waar ik daarna in mocht
pi_80313806
Met de 1ste Klas als criteria, ziet mijn top-3 van stoptreinmaterieel er als volgt uit:

1. Mat '64
2.
3.

'k Weet nog niet wat er op plek 2 en 3 staat, maar DM'90, SLT en SGMm zullen echt nooit in een top-X lijstje voor komen . Ook in de Protos en Spurts is de 1ste Klas om te janken zo slecht.

Wat dat betreft zou ik het alleen jammer vinden dat DM'90 weggaat, omdat er niks beters voor terug komt.
pi_80314626
Sinds wanneer is de classificatie van goed stoptreinmat volledig afhankelijk van de 1e klas?
Voor IC's heeft 1e klas een meerwaarde, maar voor stoptreinen nauwelijks.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_80314759
quote:
Op woensdag 14 april 2010 18:56 schreef Ascendancy het volgende:
Sinds wanneer is de classificatie van goed stoptreinmat volledig afhankelijk van de 1e klas?
Voor IC's heeft 1e klas een meerwaarde, maar voor stoptreinen nauwelijks.
't Is dan ook een persoonlijk lijstje . Maar ik kom nooit in stoptreinen tenzij ik recreatief reis, en als ik recreatief reis dan zit ik vrijwel altijd 1ste Klas en dan geef ik niet zoveel om versnelling, geluid, etc. als ik maar gewoon comfortabel kan zitten .
pi_80315180
1e klas van een Mat '64 is inderdaad een stuk stiller dan 2e klas. Maarja, daar is het dan ook écht een teringherrie, alles trilt zo'n beetje.

Dat gejoel van die motoren is voor mij als trein-liefhebber wel aardig, maar ik hoor van veel mensen hier in de buurt dat ze het behoorlijk gehad hebben met de treinen op de Emmerlijn (volgens mij worden ze ook slecht onderhouden, wat niet vreemd is als ze daarvoor naar Maastricht moeten )
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 14 april 2010 @ 19:17:08 #114
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80315420
Mensen moeten niet zo zaniken. Iedereen weet dat die handel op het punt staat om vervangen te worden door nieuw, sneller, stiller etc materieel. Wacht daar gewoon even op dan. Of ga niet langs die Emmerkutlijn wonen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_80315601
quote:
Op woensdag 14 april 2010 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Mensen moeten niet zo zaniken. Iedereen weet dat die handel op het punt staat om vervangen te worden door nieuw, sneller, stiller etc materieel. Wacht daar gewoon even op dan. Of ga niet langs die Emmerkutlijn wonen.
Nou dat verandert anders niet.
In hardinxveld giessendam heeft pro-rail al meerdere malen aanpassingen gedaan aan de wissels bij het station omdat omwonenden ze teveel herrie vonden maken.
Mensen zijn gewoon zeikerds. Die spoorlijn ligt er al meer dan 100 jaar, het materieel is alleen maar stiller geworden en je bent zelf zo dom om naast een spoorlijn te gaan wonen.
Net als die mensen die klagen over schiphol terwijl de meesten daar echt nog niet zo lang wonen als dat schiphol een drukke luchthaven is.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 14 april 2010 @ 19:21:37 #116
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80315650
Mat'64 is anders wel het tofste mat dat er nog rondrijdt ja.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_80316093
quote:
Op woensdag 14 april 2010 19:21 schreef Duvel het volgende:
Mat'64 is anders wel het tofste mat dat er nog rondrijdt ja.
Liever een onverbouwde koploper. Ik tref er net eentje naar roosendaal. Beetje verdwaald maar mij hoor je niet klagen.
  woensdag 14 april 2010 @ 19:33:42 #118
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_80316219
quote:
Op woensdag 14 april 2010 19:30 schreef Fixers het volgende:

[..]

...onverbouwde koploper. Ik tref er net eentje naar roosendaal.
Breda - Roosendaal bedoel je? Da's apart, da's meestal VIRM of ICRm.
pi_80316463
Zwolle - Roosendaal inderdaad.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 14 april 2010 @ 19:45:52 #120
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80316728
quote:
Op woensdag 14 april 2010 19:39 schreef Fixers het volgende:
Zwolle - Roosendaal inderdaad.
Veel ICRm op die lijn de laatste tijd zag ik
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_80317043
quote:
Op woensdag 14 april 2010 19:33 schreef James1988 het volgende:

[..]

Breda - Roosendaal bedoel je? Da's apart, da's meestal VIRM of ICRm.
IDD ICM IV+III maar, er reed ook Plan V als stoptrein , zal wel weer voor vreemde gezichten zorgen.
Wat is eigenlijk de goedkoopste manier op korte termijn, doordeweeks naar hannover te komen? Ik heb een ov-studentenkaart . Moet wel met de IC, stoptrein duurt te lang.
  woensdag 14 april 2010 @ 19:57:13 #122
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_80317276
IC Berlijn vanaf Hengelo denk ik. Kijk op nshispeed.nl of bel Telesales, tot de grens reis je in principe gratis / met korting.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 april 2010 @ 19:57:53 #123
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80317305
quote:
Op woensdag 14 april 2010 19:52 schreef Brembo het volgende:

[..]

Wat is eigenlijk de goedkoopste manier op korte termijn, doordeweeks naar hannover te komen? Ik heb een ov-studentenkaart . Moet wel met de IC, stoptrein duurt te lang.
Reis naar Hengelo en neem daar de IC naar Berlijn

Kosten weet ik zo niet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_80317765
quote:
Per jaar springen 200 mensen in Nederland voor de trein

woensdag 14 april 2010 16:44

Sinds 1980 hebben in Nederland 6.081 mensen geprobeerd zelfmoord te plegen door voor een trein te springen. Dat zijn er gemiddeld 200 per jaar. Van de 6.081 incidenten mislukten er 539.

Ruim 6.000 mensen sprongen de afgelopen dertig jaar voor de trein Ruim 6.000 mensen sprongen de afgelopen dertig jaar voor de trein

Dat schrijft weekblad Elsevier deze week op basis van gegevens van het ministerie van Verkeer en Waterstaat.

Elsevier deed hiervoor een beroep op de Wet openbaarheid van bestuur.

Stabiel
Opvallend is dat het totale aantal zelfdodingen al dertig jaar dalende is, maar dat het aantal zelfmoorden op het spoor in deze periode stabiel gebleven is. Het aantal zelfmoorden door verdrinking liet relatief de grootste daling zien, omdat Nederlanders nu beter kunnen zwemmen dan dertig jaar geleden.

In Nederland ligt het aantal 'spoorzelfmoorden' hoger dan in andere landen, vooral omdat er in dit land minder vuurwapens in de omloop zijn en omdat er een omvangrijk spoorwegnet is.

Schade
Iedere zelfmoord op het spoor kost 22.000 euro, meldt het ministerie. Dat zijn de kosten voor het vrijmaken van het spoor, het schoonmaken van de trein en voor de begrafenisondernemer. De totale financiële schade bedraagt 4 à 5 miljoen euro per jaar.
Bron: Elsevier
Phuuuu.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 14 april 2010 @ 20:11:02 #125
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80317915
Mja, was bekend op zeg.

Wat ik veel interessanter vind is de verdeling van die zelfmoorden over het spoornet. Dan zul je onmiskenbaar een aantal "hotspots" ontdekken op plaatsen waar psychiatrische inrichtingen in de buurt van het spoor liggen. Denk ik.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')