Ik heb een uitgebreidere lijstquote:Op woensdag 14 april 2010 14:57 schreef dennistd het volgende:
Dat hoef je niet te doen, heb ik al gedaan:
[..]
Uiteraard te lezen op spoornieuws.nl
Daar heb je gelijk in. Zelfde berichten op Somda gelezen, dat wanneer de loods beschikbaar is, (bijna) alle terzijde DM'90 daarheen gaat.quote:Op woensdag 14 april 2010 14:58 schreef Peterselieman het volgende:
ik hoorde dat het DM'90 naar Amersfoort gaan en daar terzijde wordt gesteld. De loods is op dit moment behoorlijk leeg, mede omdat er morgen en overmorgen een evenement in plaatsvindt. Daarna kunnen de stellen er pas naar toe.
Groningen-stadskanaal-emmen snel weer open voor reizigers en dan daar DM90 op laten rijden?quote:Op woensdag 14 april 2010 15:25 schreef greavy het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Zelfde berichten op Somda gelezen, dat wanneer de loods beschikbaar is, (bijna) alle terzijde DM'90 daarheen gaat.
Als je er elke dag mee moet reizen dan word je gek saaie trage dingenquote:Op woensdag 14 april 2010 17:29 schreef Socios het volgende:
Vind het ook jammer dat DM´90 zo weinig meer wordt ingezet. Het laatste echte dieselmaterieel imo.
't Is dan ook een persoonlijk lijstje . Maar ik kom nooit in stoptreinen tenzij ik recreatief reis, en als ik recreatief reis dan zit ik vrijwel altijd 1ste Klas en dan geef ik niet zoveel om versnelling, geluid, etc. als ik maar gewoon comfortabel kan zitten .quote:Op woensdag 14 april 2010 18:56 schreef Ascendancy het volgende:
Sinds wanneer is de classificatie van goed stoptreinmat volledig afhankelijk van de 1e klas?
Voor IC's heeft 1e klas een meerwaarde, maar voor stoptreinen nauwelijks.
Nou dat verandert anders niet.quote:Op woensdag 14 april 2010 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Mensen moeten niet zo zaniken. Iedereen weet dat die handel op het punt staat om vervangen te worden door nieuw, sneller, stiller etc materieel. Wacht daar gewoon even op dan. Of ga niet langs die Emmerkutlijn wonen.
Liever een onverbouwde koploper. Ik tref er net eentje naar roosendaal. Beetje verdwaald maar mij hoor je niet klagen.quote:Op woensdag 14 april 2010 19:21 schreef Duvel het volgende:
Mat'64 is anders wel het tofste mat dat er nog rondrijdt ja.
Breda - Roosendaal bedoel je? Da's apart, da's meestal VIRM of ICRm.quote:Op woensdag 14 april 2010 19:30 schreef Fixers het volgende:
[..]
...onverbouwde koploper. Ik tref er net eentje naar roosendaal.
Veel ICRm op die lijn de laatste tijd zag ikquote:
IDD ICM IV+III maar, er reed ook Plan V als stoptrein , zal wel weer voor vreemde gezichten zorgen.quote:Op woensdag 14 april 2010 19:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Breda - Roosendaal bedoel je? Da's apart, da's meestal VIRM of ICRm.
Reis naar Hengelo en neem daar de IC naar Berlijnquote:Op woensdag 14 april 2010 19:52 schreef Brembo het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk de goedkoopste manier op korte termijn, doordeweeks naar hannover te komen? Ik heb een ov-studentenkaart . Moet wel met de IC, stoptrein duurt te lang.
Bron: Elsevierquote:Per jaar springen 200 mensen in Nederland voor de trein
woensdag 14 april 2010 16:44
Sinds 1980 hebben in Nederland 6.081 mensen geprobeerd zelfmoord te plegen door voor een trein te springen. Dat zijn er gemiddeld 200 per jaar. Van de 6.081 incidenten mislukten er 539.
Ruim 6.000 mensen sprongen de afgelopen dertig jaar voor de trein Ruim 6.000 mensen sprongen de afgelopen dertig jaar voor de trein
Dat schrijft weekblad Elsevier deze week op basis van gegevens van het ministerie van Verkeer en Waterstaat.
Elsevier deed hiervoor een beroep op de Wet openbaarheid van bestuur.
Stabiel
Opvallend is dat het totale aantal zelfdodingen al dertig jaar dalende is, maar dat het aantal zelfmoorden op het spoor in deze periode stabiel gebleven is. Het aantal zelfmoorden door verdrinking liet relatief de grootste daling zien, omdat Nederlanders nu beter kunnen zwemmen dan dertig jaar geleden.
In Nederland ligt het aantal 'spoorzelfmoorden' hoger dan in andere landen, vooral omdat er in dit land minder vuurwapens in de omloop zijn en omdat er een omvangrijk spoorwegnet is.
Schade
Iedere zelfmoord op het spoor kost 22.000 euro, meldt het ministerie. Dat zijn de kosten voor het vrijmaken van het spoor, het schoonmaken van de trein en voor de begrafenisondernemer. De totale financiële schade bedraagt 4 à 5 miljoen euro per jaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |