ik vind dat nieuwe ding net een oorworm!quote:Op donderdag 13 september 2007 17:36 schreef Q. het volgende:
[afbeelding]
Protosje te Amf. Hij was bang voor mij want hij reed weg toen ik er aan kwam lopen. Die telefoons van tegenwoordig maken nog best wel aardige foto's. .
2010 pas?? Niet te geloven. Ik dacht dat die GTW-tjes dat station aan gingen doen, niet de stoppers richting Assen.quote:Op donderdag 13 september 2007 22:04 schreef Charango het volgende:
-------------------------------------
Op 1 oktober 2007 zal er een tijdelijk station met een stopplaats voor bussen en een kiss-and-ride-halte geopend worden. Het zal een eenvoudig (en tijdelijk) perron aan één zijde van het spoor hebben, waar alleen de stoptreinen tussen Groningen en Nieuweschans zullen stoppen. De opening van het definitieve station ter hoogte van de Euroborg, waar ook treinen tussen Groningen en Zwolle zullen gaan stoppen, is nu voorzien voor december 2010.
---------------------------------------
--> Wikipedia.org
Met een paar weken dus
Kan jij tellen?quote:Op donderdag 13 september 2007 22:04 schreef Charango het volgende:
december 2010.
[..]
Met een paar weken dus
Even beter lezen? Eerst gaan de GTWjtes hem aandoen en pas NA 2010 de normale trein van de NSquote:Op donderdag 13 september 2007 22:09 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
2010 pas?? Niet te geloven. Ik dacht dat die GTW-tjes dat station aan gingen doen, niet de stoppers richting Assen.
Dat bedoel ik niet.quote:Op donderdag 13 september 2007 22:26 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Even beter lezen? Eerst gaan de GTWjtes hem aandoen en pas NA 2010 de normale trein van de NS
Tot december niet. Ze hebben momenteel 2 buffels 'over'.quote:Op donderdag 13 september 2007 17:49 schreef Q. het volgende:
Ik denk dat NSR die buffels graag zelf terug heeft: ze zijn de laatste tijd niet zo happig op dingen verhuren.
Voor Lw-Wv zijn 4 stellen nodig en laat Arriva nu net 4 stellen inleverenquote:Op donderdag 13 september 2007 20:52 schreef thatsme het volgende:
Nee de NS is ze aan het opsparen om te gebruiken voor de nieuwe trein tussen Wolvega en Leeuwarden. Alle vrijgekomen buffels gaan daar naartoe.
Werkenquote:Op donderdag 13 september 2007 21:04 schreef Zug-Chef het volgende:
Nog mensen die zaterdag naar de open dag van NedTrain gaan?
quote:Noodplannen
Voor het geval Koning Winter toch het spoor en de treinen in zijn greep krijgt, liggen er noodplannen klaar. Er kan bijvoorbeeld besloten worden bij de Intercity's van het type Koploper de 'doorloop' tussen twee treinstellen niet door te verbinden, omdat sneeuw en ijs voor storing - en daardoor voor vertraging - kunnen zorgen.
Ik weet dat we niet zo'n denderende zomer gehad hebben, maar sneeuw en ijs, nee, dat heb ik niet gezien.quote:Op vrijdag 14 september 2007 00:01 schreef Peterselieman het volgende:
Stukje van de NS website over weersomstandigheden:
[..]
Hoezo achterlopen met je informatiequote:Op vrijdag 14 september 2007 00:01 schreef Peterselieman het volgende:
Stukje van de NS website over weersomstandigheden:
[..]
Zouden ze die doorloopkoppen deze winter dan wel doorverbinden ??quote:Op vrijdag 14 september 2007 00:01 schreef Peterselieman het volgende:
Stukje van de NS website over weersomstandigheden:
[..]
hee station meppel!!! Kom ik zowat dagelijksquote:Op donderdag 13 september 2007 23:29 schreef Socios het volgende:
Als dagafsluiting nog even wat fotootjes van vandaag genomen te Meppel en Groningen.
[afbeelding]
IC 756 zojuist vertrokken om 15.57u uit Meppel richting Schiphol.
[afbeelding]
IC 12755 kort na vertrek richting Leeuwarden.
[afbeelding]
Stoptrein 9158 vertrekkende om 16.16u naar Zwolle.
[afbeelding]
3 x DM ´90 als 9153 na aankomst in Groningen om 17.31u.
[afbeelding]
IC 566 (vertrek 17.44u) en IC 768 (vertrek 18.04u) gereedstaande voor vertrek naar Rotterdam CS/ Den Haag CS respectievelijk Schiphol.
[afbeelding]
Voor wie in de stationshal de stationschef van Groningen niet kan vinden.
Verderop in het artikel hebben ze het over 104 buitenlandse + 10 NSI rijtuigen.quote:NS huurt extra intercity's
Groei van reizigers wordt opgevangen met 114 extra treinen
Ja, ik zie het hier nu ook staan.quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:47 schreef Peterselieman het volgende:
Klinkt als Duitse rijtuigen die ingezet gaan worden. In de 1500 rijden al dit soort rijtuigen. Waarschijnlijk zal het niet meer zijn dan de hoeveelheid die al bekend was
Dus geen wadjes op de Kippenlijn!quote:En om te voorkomen dat klanten van Connexxion op de Valleilijn in de problemen komen door de vertraagde aflevering van nieuw bestelde treinen, heeft NS de verhuur van treinstellen aan Connexxion verlengd tot uiterlijk 22 september.
Wat 1600 locs van Railion? Die had die dingen toch over en teveel?quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:06 schreef Dichterbijer het volgende:
Waar denken ze de locs vandaan te trekken?
Of straks de 11.8 in binnenlandse dienst!quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:16 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Wat 1600 locs van Railion? Die had die dingen toch over en teveel?
Ik rijd er meestal met een sneltreinvaart voorbij, maar gister dus niet.quote:Op vrijdag 14 september 2007 11:40 schreef thatsme het volgende:
hee station meppel!!! Kom ik zowat dagelijks
Rotzooi? Praktisch alles wat trein is, is wat mij betreft welkom op het spoor. Ook ICB.quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:06 schreef Dichterbijer het volgende:
Nog meer rotzooi op het spoor...
die Lok is van de Belgen. De rijtuigen van de Nederlanders. Dus die kans schat ik erg klein in.quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Of straks de 11.8 in binnenlandse dienst!
Maar die 104 andere rijtuigen zijn ook geen Nederlandse rijtuigen. En als er dan toch NMBS meuk deze kant op moet komen, laat dat dan wat 25.5 spul zijn.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:01 schreef thatsme het volgende:
[..]
die Lok is van de Belgen. De rijtuigen van de Nederlanders. Dus die kans schat ik erg klein in.
Ja, ik ga er morgen naar toe. Lekker in Plan U of Mat ´54 pendelen van Amsterdam Centraal naar de Zaanstraat. Ben benieuwd!quote:Op donderdag 13 september 2007 21:04 schreef Zug-Chef het volgende:
Nog mensen die zaterdag naar de open dag van NedTrain gaan?
Pendelritten vanaf Amsterdam Centraal door de 766 (vertrek *.53) en de 113 (vertrek *.23)
Open vanaf 10u tot 16u
Nou, ik ga me tegenwoordig afvragen wie de planning doet. Want de 200 dubbeldekkers zijn zo te zien weer veel te laat besteld. Of het materieel bruikleen is lijkt me niet .quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:21 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik rijd er meestal met een sneltreinvaart voorbij, maar gister dus niet.
[..]
Rotzooi? Praktisch alles wat trein is, is wat mij betreft welkom op het spoor. Ook ICB.
Plan U komt niet, de ritten met Plan U worden vervangen met een Plan Tquote:Op vrijdag 14 september 2007 19:24 schreef Socios het volgende:
[..]
Ja, ik ga er morgen naar toe. Lekker in Plan U of Mat ´54 pendelen van Amsterdam Centraal naar de Zaanstraat. Ben benieuwd!
Dat is jammer, zeg... Mat ´54 rijdt nog wel dus? Dan neem ik die rond 13.00u vanaf Amsterdam Centraal.quote:Op vrijdag 14 september 2007 21:01 schreef Zug-Chef het volgende:
Plan U komt niet, de ritten met Plan U worden vervangen met een Plan T
Naja ik ben morgen om 8:40 op Utrecht Centraal en pak om 8:47 de sprinter richting Amsterdam, meeting anyone
ik vraag me af hoeveel geld die museumclubs ervoor krijgen om hun toch al broze materieel zo te laten teisteren op zoeen dag iddquote:Op vrijdag 14 september 2007 22:26 schreef Duvel het volgende:
Ah, is de Plan U weer stuk zoals met het afscheid van de Hofpleinlijn? Reken er maar op dat die pendeltreinen goed vol zitten...
Goede vraag... Ik kwam op Hofplein en toen stond die Plan U daar al dood te zijn. Vervolgens maar naar Berkel gereden en daar wat treinen gefotografeerd en iets treinigs richting Den Haag genomen (ik denk een Sprinter). Toen zetten ze als vervanging maar een Olympische Koploper in...quote:Op vrijdag 14 september 2007 22:30 schreef Dr_Flash het volgende:
t zal ja. Ik heb met Hofpleinlijndag vorig jaar de kleuters platgedrukt zien worden tegen het raam van de blokkendoos
Waar ben je dan mee bezig?
ja, zoeen kutkreng waar je iedere dag in kan zitten pfffquote:Op vrijdag 14 september 2007 22:33 schreef Duvel het volgende:
Toen zetten ze als vervanging maar een Olympische Koploper in...
Zitten in een Plan T? Ik blijf liever staan...quote:Op vrijdag 14 september 2007 22:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, zoeen kutkreng waar je iedere dag in kan zitten pfff
net als morgen de Plan U diensten met Plan T gaan rijden
Jezus doe dan een pendelbus of zo
Huh? hoe wil je via groningen naar emmen zonder bus enzo?quote:Op zaterdag 15 september 2007 12:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
je kan ook omrijden via Emmen.. of Leeuwarden
die snelbussen zijn best te doen hoor B)quote:Op zaterdag 15 september 2007 12:18 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Huh? hoe wil je via groningen naar emmen zonder bus enzo?
En wat gaat dit dan weer worden voor rijdend materieel? Iemand een suggestie?quote:NS huurt extra rijtuigen
UTRECHT - De Nederlandse Spoorwegen hebben opnieuw extra materieel besteld om de groei van het aantal reizigers in Nederland op te vangen. Het gaat om 104 intercityrijtuigen, die worden gehuurd van spoorondernemingen in het buitenland. Daarnaast zijn tien rijtuigen overgenomen van NS Internationaal. Deze maand worden zestig extra wagons ingezet, eind 2007 moeten ze allemaal rij-den, met name op de trajecten Deventer - Amersfoort - Amsterdam en Arnhem - Utrecht - Den Haag.
Zitplaatsen
Dankzij de extra wagons neemt het aantal zitplaatsen in NS-treinen toe tot 256.000 eind dit jaar. In december vorig jaar telden de treinen van NS 240.000 zitplaatsen.
De extra capaciteit is hard nodig. Het aantal treinreizigers zit sinds 2005 flink in de lift. NS vervoert dagelijks ruim 1,1 miljoen reizigers en alle reserves worden aangesproken in de strijd tegen te volle treinen.
De spooronderneming is sinds enkele jaren bezig met het vervangen van het rijdend materieel. Op dit moment heeft NS voor onge-veer 700 miljoen euro aan orders voor nieuwe intercity's en stoptreinen uitstaan.
Groei
Het kabinet wil dat het openbaar vervoer jaarlijks met 5 procent groeit. De Nederlandse Spoorwegen spelen in die ambitie een be-langrijke rol.
Bron: www.nu.nl, 14 september 2007
ICL = InterCity Leasequote:Op zaterdag 15 september 2007 17:36 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
[..]
En wat gaat dit dan weer worden voor rijdend materieel? Iemand een suggestie?
Edit: Laatmaar
geheid dat t blijft rijden tot t kapot is :pquote:Op zaterdag 15 september 2007 19:57 schreef Peterselieman het volgende:
Als het goed is, gaat de T er straks wel uit. De V moet nog tot 2015 of daaromtrent mee
Dan ben je er dus niet uitgeknikkerd, maar ben je er zelf uitgégaanquote:Op zaterdag 15 september 2007 22:32 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Toeps en ik zijn zojuist uit de trein gekankerstraald .
Wat een uitschot zeg, zulke lui kunnen ze goed gebruiken bij de Smullersquote:Op zaterdag 15 september 2007 22:32 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Toeps en ik zijn zojuist uit de trein gekankerstraald .
Nou, wat een pretquote:Op zaterdag 15 september 2007 22:35 schreef Wadloper het volgende:
Vandaag de befaamde Dr_Flash gezien
De hele dag??!!quote:Op zaterdag 15 september 2007 22:56 schreef Mark-Hgl het volgende:
Was inderdaad ook de hele dag in de Zaanstraat...
Ja, echt wat een aars die conducteur!quote:Op zaterdag 15 september 2007 22:32 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Toeps en ik zijn zojuist uit de trein gekankerstraald .
We wouden met een strippenkaart van Den Haag CS naar Den Haag Moerwijk. Je mag in Den haag met een strippenkaart met de trein. Zover ik weet liep dat altijd gelijk aan de stadsvervoerzone's
Met de tram is dat dus 1 zone (2 strippen)
Dus ik ga er van uit dat dat met de trein ook zo is ( het was wel zo)
Maar blijkbaar houden ze er nu wel eigen zones er op na .
Waar gaat u heen?
Moerwijk
Dan heeft u een zone te kort
Oh nou volgensmij nie
Laat ik het uitleggen
Nee hoor, hover is HS?
Nee meneer ik zal het uitleggen
Hoever is HS ?
1 zone 2 strippen meneer, maar u krijgt van mij een bon meneer
Nee hoor, want ik stap nu wel uit (HS) Dag HC!
Haha, ik ook. 11.53u met ICB naar Zaanstraat en 13.08u met ICMm weer naar Centraal.quote:Op zaterdag 15 september 2007 23:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik was met een uurtje wel klaar hoor.
Dat het een marginaal aanbod betrof wil niet zeggendat he slecht verlooptquote:Op zaterdag 15 september 2007 23:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja, Nico Spilt heeft het over "een zeer goed verzorgde open dag"
http://www.ns.nl/servlet/Satellite?searchkey=strippenkaart&pagename=www.ns.nl%2Fgeneric%2FFAQWrapperquote:Op zondag 16 september 2007 09:43 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
[..]
Dat het een marginaal aanbod betrof wil niet zeggendat he slecht verloopt
Maar weet iemand nu hoe het zit met die stempelshit enzo...of waar ik het kan opzoeken?
Welcome... to the REAL worldquote:Op zondag 16 september 2007 10:35 schreef Samson het volgende:
Ik had echt geen idee dat er door het hele land zoveel verschillende treindiensten reden van verschillende maatschappijen. Altijd gedacht dat overal gewoon de NS reed. T wordt tijd dat ik ns buiten de randstad ga kijken
Wat lul je nou? Er staat toch:quote:Op zondag 16 september 2007 10:33 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Onduidelijker kan niet hoor
weg layoutveneukende link
Nou, dat mag dus gewoon dan Hoeveel zones en strippen het is weet ik niet Maar aangezien de zone-indeling voor bus, tram en metro allemaal hetzelfde is lijkt het me HEEL raar dat dat voor de trein ineens anders zou zijn.quote:Reizen op Strippenkaarten en Sterabonnementen is onder hierna genoemde voorwaarden mogelijk op de volgende NS-trajecten:
[..]
Stadsvervoergebied Den Haag
Trajecten:
Den Haag Centraal/HS - Rijswijk Den Haag Centraal/HS - Voorburg Den Haag Centraal/HS - Den Haag Mariahoeve Sterabonnement: 2-Sterabonnement of meer mits gestempeld met zone 5400 Net-Sterabonnement
Hij irriteert mijquote:Op zondag 16 september 2007 11:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat lul je nou? Er staat toch:
[..]
Nou, dat mag dus gewoon dan Hoeveel zones en strippen het is weet ik niet Maar aangezien de zone-indeling voor bus, tram en metro allemaal hetzelfde is lijkt het me HEEL raar dat dat voor de trein ineens anders zou zijn.
Kortom: de man heeft zich vergist (what he never thought possible )
Maar goed, misschien was het ook niet zo handig van je om meteen de gaan beginnen van "Hoever is HS? Nou? Huh? Hoever?" en zo. Dat irriteert mensen
Dat kon de buschauffeur me ook niet helemaal vertellen. Mischien aanpassingen aan de motoren ofzo? Omdat er een aantal vlak na elkaar kapot zijn gegaan.quote:Op zondag 16 september 2007 14:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Testritten Apd - Zp? Wat moet daar getest worden dan?
Ik zie een complotquote:Op zondag 16 september 2007 14:56 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
Dat kon de buschauffeur me ook niet helemaal vertellen. Mischien aanpassingen aan de motoren ofzo? Omdat er een aantal vlak na elkaar kapot zijn gegaan.
Mischien lopen ze wel stuk op al die koeienstront hierquote:Op zondag 16 september 2007 15:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zie een complot
De StedenBermudadriehoek
Je kunt binnen de landsgrenzen op één dag toch makkelijk reizen met 9 of 10 verschillende maatschappijenquote:Op zondag 16 september 2007 10:35 schreef Samson het volgende:
Ik had echt geen idee dat er door het hele land zoveel verschillende treindiensten reden van verschillende maatschappijen. Altijd gedacht dat overal gewoon de NS reed. T wordt tijd dat ik ns buiten de randstad ga kijken
Je kunt beter het de Bermuda zigzag noemenquote:Op zondag 16 september 2007 15:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zie een complot
De StedenBermudadriehoek
mischien kunnen ze beter de wadjes op revisie schoppen en de linten door de shredderquote:Op zondag 16 september 2007 16:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je kunt beter het de Bermuda zigzag noemen
Door die motorproblemen ligt de revisie al tijdelijk stil
ja over een maand weer :w :pquote:Op zondag 16 september 2007 17:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Nie zoveel ouwehoeren jongens Pics posten
Amsterdam Zaanstraat, 15 september 2007. De Open dag bij Nedtrain.
De enige 2 meter TEE die in de juiste kleuren geschilderd zijn:
[afbeelding]
Loc 1202 van het NSM:
[afbeelding]
Museumloc 1315 in de volle zon:
[afbeelding]
De Canadese kant van de TEE:
[afbeelding]
Plan V:
[afbeelding]
Voormalige motorpost, nu een meettrein van Eurailscout:
[afbeelding]
Keihard stinkende loc 2278 (de prachtig glimmende bruinrode 2225 bleef binnen staan ):
[afbeelding]
Alphen aan den Rijn, 15 september 2007. De A32 lightrail wacht op de dienst terug naar Gouda.
[afbeelding]
waarschijnlijk veel Arriva rommelquote:Op zondag 16 september 2007 17:59 schreef Socios het volgende:
Weet je al wat je dan gaat fotograferen?
GTW'tjes, misschien wat buffels en koplopers en nog wat Duitse meukquote:Op zondag 16 september 2007 17:59 schreef Socios het volgende:
Weet je al wat je dan gaat fotograferen?
Wie gaat er meequote:Filmpje pakken in de Herfstbioscoop
Van maandag 24 september tot en met zaterdag 6 oktober kunnen treinreizigers gratis naar previews van het Nederlands Film Festival in Utrecht kijken in de Herfstbioscooptrein.
Filmpje pakken in de Herfstbioscoop
Logo Nederlands Film Festival 2007 Op het programma staat onder andere Zwartboek, Het paard van Sinterklaas, Nachtrit, Knetter, Ja Zuster Nee Zuster, Minoes, Abeltje, Abel, Iles Flottantes, Paradise Now, Offers, Sportman van de Eeuw.
Iedereen met een treinkaartje kan gratis instappen. En met een NS Herfsttoer van 35 euro kunt u op zaterdag en zondag met z'n tweeën de hele dag blijven zitten (online verkrijgbaar vanaf maandag 17 september, geldig vanaf 22 september).
Dienstregeling
ja, twee keer slepen met het complete interieur, HARTSTIKKE slimquote:Op zondag 16 september 2007 18:28 schreef Peterselieman het volgende:
Wel slim om hiervoor de Mendini uit te kiezen, aangezien het stel toch al over een dikke maand in revisie gaat.
Ja, wat je nieuw noemt, het staat er pas sinds 1992quote:Op zondag 16 september 2007 20:41 schreef Socios het volgende:
Het nieuwe stationsgebouw volgens mij.
Die zag ik vrijdag door Utrecht CS crossen!quote:Op zondag 16 september 2007 17:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Museumloc 1315 in de volle zon:
[afbeelding]
Ja, dat kloptquote:Op zondag 16 september 2007 20:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
Sinterpiepdoos!
de 766 er voor huren is leuker dan een plan VEEJ!
De laatste keer dat ik hem door Ut zag crossen was met de 1501 aan de haakquote:Op zondag 16 september 2007 20:53 schreef SNArky het volgende:
[..]
Die zag ik vrijdag door Utrecht CS crossen!
Dat NS logo erop is alleen wel echt te belachelijk groot .quote:Op zondag 16 september 2007 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik hem door Ut zag crossen was met de 1501 aan de haak
hm dan moet je de DE-2 nemen van de HSAquote:Op zondag 16 september 2007 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat klopt
Maar misschien is "kunnen rijden" ook wel handig
Waar woont hij? India?quote:Op zondag 16 september 2007 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Morgen maar eens uitzoeken wat het kost om bij een goeie vriend van me langs te gaan. Inclusief onsmakelijk veel kilometers en enkele tientallen lastige bordjes.
Jij hebt het over onsmakelijk veel kilometers, nou, dan denk ik snel aan ten minste twee continenten, niet aan een enkele nachttrein met wat voor en na vervoer.quote:
verwende jankerdquote:Op zondag 16 september 2007 23:13 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Jij hebt het over onsmakelijk veel kilometers, nou, dan denk ik snel aan ten minste twee continenten, niet aan een enkele nachttrein met wat voor en na vervoer.
Over zoek gesproken, waarom krijg ik voor Elke plek - Stockholm via die HAFAS cd geen uitkomst? Is dat normaal, doe ik wat fout of is die planner gewoon ruk. Anders kan ik natuurlijk nooit met goed fatsoen een rondje BG plannen.quote:Op zondag 16 september 2007 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Weet je e_d_s? Jij bent echt verdomd lastig zoek te spelen
Via bahn.de krijg ik gewoon een route uit. Misschien een verouderde versie van Hafas op die cd?quote:Op zondag 16 september 2007 23:25 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Over zoek gesproken, waarom krijg ik voor Elke plek - Stockholm via die HAFAS cd geen uitkomst? Is dat normaal, doe ik wat fout of is die planner gewoon ruk. Anders kan ik natuurlijk nooit met goed fatsoen een rondje BG plannen.
Nou... gebeurd er temminste eens een keer iets daar in het Noordenquote:Op maandag 17 september 2007 12:47 schreef Peterselieman het volgende:
Heerlijk die wisselstoring tussen Veenwouden en Zuidhorn. Ben vanochtend vroeg een uur langer onderweg geweest tussen Leeuwarden en Groningen.
Richting Kopenhagen en verder krijg ik die ook weleens ja. Gekkigheid, wil je naar het noorden, moet je vanuit Utrecht eerst naar Maastricht, en dan NOG verder naar het zuiden, voordat je eindelijk eens de goede kant op gaat....quote:Op zondag 16 september 2007 23:43 schreef Eix het volgende:
Planner gaf mij wel een erg tof uitkomstje. Blijkbaar rijd er een nachttrein Parijs - Hamburg. Als ik nu vertrek ben ik daar morgen vroeg.
Normaal kom je vanuit Limburg nergens rond dit uur. Wist niet eens dat er nachttreinen reden rond Luik.
Tja, dat is gewoon pech hebbenquote:Op maandag 17 september 2007 12:47 schreef Peterselieman het volgende:
Heerlijk die wisselstoring tussen Veenwouden en Zuidhorn. Ben vanochtend vroeg een uur langer onderweg geweest tussen Leeuwarden en Groningen.
Ja, dit zijn er redelijk veel ja 351 om precies te zijn. Heb je al eens op die link in mijn sig geklikt? Dat zijn er *iets* meerquote:Op maandag 17 september 2007 23:58 schreef Luco het volgende:
... Dat zijn er veel...
Zo ongeveer ja. En inmiddels helemaal, Mery en Hony moesten nog opgehaald worden, maar dat is later goedgekomenquote:Op dinsdag 18 september 2007 06:24 schreef Duvel het volgende:
Ah, je hebt heel Luxemburg - Luik zo ongeveer gefotografeerd!
Als het mooi weer is, fiets ik denk ik even naar de spoorbrug bij Onnen om het setje te platen.quote:Op dinsdag 18 september 2007 19:11 schreef Wadloper het volgende:
Iemand nog het wadloper transport platen aanstaande donderdag?
quote:120 Teletekst di 18 sep
***************************************
Kort nieuws binnenland
***************************************
` De provincie Gelderland heeft 160.000
euro boete opgelegd aan vervoersbedrijf
Connexxion. Per 1 september zouden er op
de Valleilijn tussen Ede-Wageningen en
Amersfoort nieuwe treinen rijden, maar
die afspraak werd niet nagekomen.
Ik wil helemaal geen tv in de trein. Zit je lekker te lezen, flikkeren de hele tijd die schermen in je porem. Als ik tv wil kijken doe ik dat thuis wel.quote:Op dinsdag 18 september 2007 19:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Daar is vorig jaar een experiment mee geweest in een aantal ICRm-bakken ja. Hoe dat verder af gaat lopen staat nog in de sterren volgens mij
Ja, denk het wel, als het lukt te Meppel.quote:Op dinsdag 18 september 2007 19:11 schreef Wadloper het volgende:
Iemand nog het wadloper transport platen aanstaande donderdag?
Zal waarschijnlijk samen met KPN gaan en gratis roddelblad "De Dag" ook van toevallig KPN. Maar het meest belangerijke is acutele overstapmogelijkheden, vertragingen, mededelingen.quote:Op dinsdag 18 september 2007 19:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik wil helemaal geen tv in de trein. Zit je lekker te lezen, flikkeren de hele tijd die schermen in je porem. Als ik tv wil kijken doe ik dat thuis wel.
Succes alvast!quote:Op dinsdag 18 september 2007 20:02 schreef Socios het volgende:
[..]
Ja, denk het wel, als het lukt te Meppel.
Reisinfo vind ik geen probleem, dat is nog vrij statisch, maar ik geloof dat in die proefstam ICRm ook nieuw te zien was en zo. Daar heb ik de krant voor, daar kan ik tenminste zappen.quote:Op dinsdag 18 september 2007 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind het anders neukend handig om te weten wanneer we waar zijn en hoeveel overstaptijd ik in de volgende richting heb
Maar al die Talpa zooi
Nee, het is nog niet de 22stequote:Op woensdag 19 september 2007 09:14 schreef SHERMAN het volgende:
Simpel vraagje waarschijnlijk waar ik het antwoord waarschijnlijk al op weet.. Maar toch..
Ik heb een trajectjaarkaart die de 22ste in gaat.
Kan ik die gebruiken om nu met korting te reizen?
Nee zeker..
Nja, ik dacht dat de NS misschien wel zo aardig was om je 40% korting te geven op je kaartjes tot de trajectkaart inging.. Helaas.quote:
quote:Op woensdag 19 september 2007 11:19 schreef SHERMAN het volgende:
Nja, ik dacht dat de NS misschien wel zo aardig was om je 40% korting te geven op je kaartjes tot de trajectkaart inging.. Helaas.
"Ik heb vanaf 1 oktober een abonnement op de Donald Duck, maar ik zou nu graag reeds de lopende exemplaren ontvangen. Dank u."quote:Op woensdag 19 september 2007 11:19 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Nja, ik dacht dat de NS misschien wel zo aardig was om je 40% korting te geven op je kaartjes tot de trajectkaart inging.. Helaas.
echt niet hoorquote:Op woensdag 19 september 2007 13:38 schreef Dr_Flash het volgende:
De NS is ook wel zo aardig om op Goede Vrijdag studenten met een week-OV gewoon gratis te vervoeren, toch?
Ja, en ik ga straks met de helikopter naar huis.quote:Op woensdag 19 september 2007 13:38 schreef Dr_Flash het volgende:
De NS is ook wel zo aardig om op Goede Vrijdag studenten met een week-OV gewoon gratis te vervoeren, toch?
Zat ik zelf ook al aan te denken, maar wou het even aan jullie vragenquote:Op woensdag 19 september 2007 19:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, naar Hoogeveen dus dan he
Jawelquote:Op woensdag 19 september 2007 19:45 schreef Zug-Chef het volgende:
Dan is GTBV met een door de baas betaalde maandnetkaart opeens erg interessant :lol:
Hee idd zeg En volgens sporenplan.nl hebben ze ook nog alle drie een perron Nou, veel plezier vast danquote:Op woensdag 19 september 2007 19:55 schreef Wadloper het volgende:
Volgens mij heeft Hoogeveen maar 3 sporen toch?
Klopt.quote:Op woensdag 19 september 2007 19:55 schreef Wadloper het volgende:
Volgens mij heeft Hoogeveen maar 3 sporen toch?
damanniequote:Op woensdag 19 september 2007 19:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt.
@Fles: Misschien als je de vertragingen opspaart, dat je dan genoeg hebt om in te wisselen
Dus dan moet hij wel op 1 van de perronsporen binnenkomenquote:
dat is spoor 3, echter dan kan die zover doorrijden ri meppel dat misschien het grootste deel niet langs het perron staat... Al zat dat de VIRM zijn..quote:Op woensdag 19 september 2007 20:05 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Dus dan moet hij wel op 1 van de perronsporen binnenkomen
Overigens, denk ik dat hij op spoor 3 binnenkomt
Of in ieder geval het spoor waar hij niet in de weg zit
Gefeli btw!quote:Op woensdag 19 september 2007 20:46 schreef Socios het volgende:
Morgen met een Koploper als IC 744 naar Meppel.
Die Virm moet toch die kant op lijkt me?quote:Op woensdag 19 september 2007 21:08 schreef dennistd het volgende:
wat ik alleen niet snap: waarom gaan ze een wadloper met een virm verslepen?
kan dat niet makkelijker met een 1700/1800-loc?
Als je met een sleepkoppeling rijdt, heb je geen beremming, toch? Dus heb je te weinig remvermogen met een losse loc. Een VIRM met wat wadjes haalt dat wel blijkbaar. Ik denk dat daar de reden ligt.quote:Op woensdag 19 september 2007 21:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh, dan is het wel raar ja
staan niet in My Received Files, sorryquote:Op woensdag 19 september 2007 21:36 schreef Duvel het volgende:
Euj, en mijn eerder geposte Brocken en Gries dan?!
shit zeg, wat weegt een wadje nou helemaal? dat kan een loc wel hebben toch?quote:Op woensdag 19 september 2007 21:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als je met een sleepkoppeling rijdt, heb je geen beremming, toch? Dus heb je te weinig remvermogen met een losse loc.
Weet ik het, regeltjes?quote:Op woensdag 19 september 2007 21:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
shit zeg, wat weegt een wadje nou helemaal? dat kan een loc wel hebben toch?
Jep die 2 zijn al oudquote:Op woensdag 19 september 2007 21:56 schreef Socios het volgende:
Vet al die stationsbordjes, ik zie Veenendaal en Vlaardingen, heb je heel Nederland al eigenlijk?
Is het ook niet, omdat er al combi's van een loc met 2 wadjes geweest zijnquote:Op woensdag 19 september 2007 21:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als je met een sleepkoppeling rijdt, heb je geen beremming, toch? Dus heb je te weinig remvermogen met een losse loc. Een VIRM met wat wadjes haalt dat wel blijkbaar. Ik denk dat daar de reden ligt.
Misschien waren die wel beremd?quote:Op woensdag 19 september 2007 22:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Is het ook niet, omdat er al combi's van een loc met 2 wadjes geweest zijn
Dit was een grapje wel hè?quote:Op woensdag 19 september 2007 22:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
trok die loc de wadjes? of die wadjes de loc?
Ja, maar het is dus niet goed Valt mij de laatste tijd ook geregeld op dat er bijvoorbeeld door cxx met de veetjes op de kippenlijn geregeld met rangeer- ipv sluitseinen wordt weggereden bij reguliere ritten uit AMf.quote:Op woensdag 19 september 2007 23:34 schreef Peterselieman het volgende:
Als het goed is, wordt het in de meeste treinen automatisch omgezet als de stuurstroom in de andere cabine ingeschakeld wordt en de mcn daarbij allerlei schakelaars omzet. Echter zijn er meerdere standen van de lichten, zoals een rangeerlicht. Dus als een knop in een van de cabines niet de juiste stand aangeeft, dan wordt de verlichting voor en achter op de trein niet goed omgezet.
Het ging gister idd weer lekker met de NS. Ik zat in de trein van Rotterdam naar Leeuwarden (R’dam Alexander 17:41), en stel 4043 begaf het in Woerden. Toen hebben we ongeveer een half uur lang bij Harmelen gestaan, alvorens naar Utrecht te rijden waar het betreffende stel werd afgehaakt. I.p.v. ons meteen weer te laten vertrekken is eerst de trein naar Groningen voorgegaan (volgens dienstregeling zouden “wij” toch eerder moeten?) en daarna pas mochten wij gaan. Uiteindelijk met +40 in Amersfoort aangekomen (rond 19:15), waar ik als een gek baalde dat ik mijn aansluiting naar Deventer had gemist. Echter, toen ik op het bord keek bleken er een stuk of 3 Intercity’s met +20 aangegeven te zijn, waardoor ik nog mijn trein naar Deventer kon halen. Dat ik dan weer 50 minuten op de stopper naar Almelo moest wachten was dan weer behoorlijk KUT!quote:Op woensdag 19 september 2007 19:45 schreef Zug-Chef het volgende:
Vandaag het volgende op onze dagelijkse reis Leeuwarden - Deventer
IC van 16:50 uit Deventer naar Zwolle had eerst +15, later +20 en werd toen opgeheven (kwam uiteindelijk met +25 in Deventer aan)
IC van 17:20 uit Deventer naar Zwolle had ook al +10, aansluiting in Zwolle naar Groningen reed iig al weg. Maar de stopper naar Leeuwarden was nog niet eens binnen. Bleek +30 te hebben.
Bij V'tjes is het volledig handmatig: drie knoppen, waarvan twee front/0/sluit bedienen, een eentje het derde gele licht. Het schijnt trouwens te zijn dat volgens de reglementen de conducteur verantwoordelijk is voor de sluitseinen en de machinist voor de frontseinen.quote:Op donderdag 20 september 2007 10:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar het is dus niet goed Valt mij de laatste tijd ook geregeld op dat er bijvoorbeeld door cxx met de veetjes op de kippenlijn geregeld met rangeer- ipv sluitseinen wordt weggereden bij reguliere ritten uit AMf.
En dan na gaan dat er een wisselstoring toen bij Woerden was... maar nu blijkt een kapot treinstel?quote:Op donderdag 20 september 2007 11:04 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het ging gister idd weer lekker met de NS. Ik zat in de trein van Rotterdam naar Leeuwarden (R’dam Alexander 17:41), en stel 4043 begaf het in Woerden. Toen hebben we ongeveer een half uur lang bij Harmelen gestaan, alvorens naar Utrecht te rijden waar het betreffende stel werd afgehaakt. I.p.v. ons meteen weer te laten vertrekken is eerst de trein naar Groningen voorgegaan (volgens dienstregeling zouden “wij” toch eerder moeten?) en daarna pas mochten wij gaan. Uiteindelijk met +40 in Amersfoort aangekomen (rond 19:15), waar ik als een gek baalde dat ik mijn aansluiting naar Deventer had gemist. Echter, toen ik op het bord keek bleken er een stuk of 3 Intercity’s met +20 aangegeven te zijn, waardoor ik nog mijn trein naar Deventer kon halen. Dat ik dan weer 50 minuten op de stopper naar Almelo moest wachten was dan weer behoorlijk KUT!
Affijn, afgezien van een 6-bakkentrein ICB verder niets bijzonders gezien.
Terecht dat ze dit aanpakkenquote:Verrassingsboete voor voeten op treinbank
Stomverbaasde treinpassagiers en fikse boetes. Dat was het resultaat van controles in burgerkleding, die vervoersbedrijf Arriva gisteren uitvoerde in de noordelijke treinen. Pubers die de voeten op de bank lieten rusten, kregen een bekeuring. ,,Dit soort gedrag is de grootste ergernis van andere passagiers. Daar willen we iets aan doen'', zegt Liesbeth de Vries van Arriva.
Veel passagiers zijn zo gehaaid dat ze gauw de voeten van de bank halen wanneer ze een controleur in uniform aan zien komen. Gisteren wandelden echter twee normaal uitziende heren door de treinen, die de overtreders plotseling een Arriva-kaartje lieten zien: ,,U krijgt een bekeuring. Wij willen de nieuwe treinen graag netjes houden.''
Een Arriva-persoon ziet er dus niet "normaal" uit?quote:Gisteren wandelden echter twee normaal uitziende heren door de treinen
Dat lijkt me echt iets heel bizars Waar heb je dat vandaan??quote:Op donderdag 20 september 2007 11:56 schreef Duvel het volgende:
Het schijnt trouwens te zijn dat volgens de reglementen de conducteur verantwoordelijk is voor de sluitseinen en de machinist voor de frontseinen.
Nee, allemaal van die inteeltboeren waar een steekje aan los zitquote:Op donderdag 20 september 2007 12:38 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Een Arriva-persoon ziet er dus niet "normaal" uit?
Ik mag ook al niet uit ramen gegooid worden bij divers materieelquote:Op donderdag 20 september 2007 12:59 schreef Peterselieman het volgende:
Straks gaan ze nog bordjes met 'verboden voor Fles' ophangen
De mendini wordt volgens mij op de nacht van 21 naar 22 september in de loods in Amf omgebouwd voor de herfstbioscoop Las ik op Somdaquote:Op donderdag 20 september 2007 08:59 schreef Dichterbijer het volgende:
De Mendini zal dan straks ook onder de hamer gaan...gaan er mensen om rouwen?
Ach, dat was altijd wel een leuke trein Ik kan niet wachten tot ze de 4444 eens onder de hamer gooien. Gore kuttrein doen alsof je vier bakken inzet, maar er zitten minder 2eklas plekken in dan in een 3tjequote:Op donderdag 20 september 2007 08:59 schreef Dichterbijer het volgende:
De Mendini zal dan straks ook onder de hamer gaan...gaan er mensen om rouwen?
Opzich zal dat een leuk 'afscheid' worden van de merdini trein. In feite word ie dan al flink gestript... minder werk voor de mensen @ haarlemquote:Op donderdag 20 september 2007 15:30 schreef Wadloper het volgende:
[..]
De mendini wordt volgens mij op de nacht van 21 naar 22 september in de loods in Amf omgebouwd voor de herfstbioscoop Las ik op Somda
hehe.. idd de bankjes die ze verwijderen kunnen mooi al naar de recycleingquote:Op donderdag 20 september 2007 16:10 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Opzich zal dat een leuk 'afscheid' worden van de merdini trein. In feite word ie dan al flink gestript... minder werk voor de mensen @ haarlem
Dat was ooit zo ja, en die is toen al vrij vlot weer gedeklasseerd. In elk geval blijkt nergens uit dat het zou mogen, het zijn gewoon 2 bakken vol met "1" stickers. En wat doe je? "Oh nee hoor HC u weet het misschien niet, maar mijn vriendjes op Somda zeiden dat het mocht"quote:Op donderdag 20 september 2007 16:00 schreef Wadloper het volgende:
mA is inderdaad toegankelijk, maar dat ligt ook maar weer net aan de HC/mcn of zij dat weten
Toch vreemd, want in desbetreffende coupé is op de sticker boven de schuifdeuren aangegeven dat het tweede klas is i.p.v. eerste klas, daaruit zou toch moeten blijken dat men daar plaats mag nemen met een tweede klas treinkaartje, maar ja, hoe het ´officieel´ is, weet ik verder ook niet...quote:Op donderdag 20 september 2007 16:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat was ooit zo ja, en die is toen al vrij vlot weer gedeklasseerd. In elk geval blijkt nergens uit dat het zou mogen, het zijn gewoon 2 bakken vol met "1" stickers.
Nou, lekker voorgeveltje hoorquote:Op donderdag 20 september 2007 16:31 schreef Socios het volgende:
Eerst nog even Marianne Timmer die Harlingen binnen komt rijden afgelopen zondag.
[afbeelding]
Wanneer was dat? Toen ik er van de week doorheen liep heb ik er wel op gelet, maar misschien ook niet alles gezienquote:Op donderdag 20 september 2007 16:36 schreef Socios het volgende:
[..]
Toch vreemd, want in desbetreffende coupé is op de sticker boven de schuifdeuren aangegeven dat het tweede klas is i.p.v. eerste klas, daaruit zou toch moeten blijken dat men daar plaats mag nemen met een tweede klas treinkaartje, maar ja, hoe het ´officieel´ is, weet ik verder ook niet...
Wat grappig, maar leg even uit.quote:Op donderdag 20 september 2007 16:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
oftewel huidige nu echt up to date kaart van de stukkies die met GPS enabled gereden zijn door mij
[afbeelding]
quote:Op donderdag 20 september 2007 16:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, lekker voorgeveltje hoor
nonigpsplotquote:Op donderdag 20 september 2007 16:48 schreef Socios het volgende:
[..]
Wat grappig, maar leg even uit.
Ik heb wel een GPS-applicatie op me telefoon om bijvoorbeeld even te kijken hoe hard te trein rijdt. Maar hoe is dat kaartje tot stand gekomen? Ik neem aan dat je dat niet zelf heb zitten ´painten´, of toch wel?
Werkt anders prima hoorquote:Op donderdag 20 september 2007 19:06 schreef Wadloper het volgende:
Heb het niet zo op photobucket
Hier kunnen dan weer WEL img tags omheenquote:Op donderdag 20 september 2007 19:09 schreef Wadloper het volgende:
http://xs219.xs.to/xs219/07384/IMG_4704.jpg
Deze dan?
Inderdaad, dat die site nog steeds in de lucht isquote:Op donderdag 20 september 2007 19:12 schreef Dr_Flash het volgende:
imageshack zuigt stioereballen in de hel
Inderdaad erg jammer van dat gekliederquote:Op donderdag 20 september 2007 19:10 schreef Peterselieman het volgende:
Het werkt. Alleen jammer van dat geklieder op het wadje
Hele secondes, ja.quote:Op donderdag 20 september 2007 19:15 schreef Peterselieman het volgende:
En jij zoekt hele dagen naar dit soort plaatjes op internet, Fles?
Het was een hele rare situatie, want opeens maakten we een noodremming en stonden we stil. Ik dacht, we zullen zo wel verder gaan, machinist zal wel even niet opgelet hebben. Na een halve minuut vertelde hij dan dat we voor een rood sein stonden en prompt reed een V-IRM op het rechterspoor langs om voor ons te gaan. Dus dacht ik, dan gaan we wel verder zo gauw het blok vrij is. En toen duurde het nog eens 25 minuten om de trein weer op gang te krijgen (stroom ging er een paar keer af, we reden paar keer stukje achteruit).quote:Op donderdag 20 september 2007 12:16 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
En dan na gaan dat er een wisselstoring toen bij Woerden was... maar nu blijkt een kapot treinstel?
Uit mijn herinnering, maar ik vond net ook dit, zie paragraaf 3.1:quote:Op donderdag 20 september 2007 12:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat lijkt me echt iets heel bizars Waar heb je dat vandaan??
Ik zat er vorige week (o.i.d.) ook in, en toen stond er met half-vergane viltstift "2e klas" onder "1e klas" geschreven. Het fijne was dat dit viertje in zijn eentje de IC naar Rotterdam moest rijden. Er zat een passagierende conducteur in de mA die ik van tevoren even heb gevraagd of het ok was als ik daar ging zitten, hij kende de 4444, en de dienstdoende conductrice keek naar mijn JTK, lachte en liep door.quote:Op donderdag 20 september 2007 16:41 schreef Socios het volgende:
Vorige week donderdag...
http://www.nu.nl/news/124(...)euwe_treinen_in.htmlquote:Connexxion zet nieuwe treinen in
Uitgegeven: 20 september 2007 17:38
HILVERSUM - Vervoersbedrijf Connexxion zet zondag voor het eerst nieuwe treinen in op de Valleilijn tussen Ede-Wageningen en Amersfoort.
Dat maakte de vervoerder donderdag bekend. De provincie Gelderland gaf Connexxion eerder deze week nog een boete van 160.000 euro omdat de nieuwe treinen eigenlijk begin september al moest gaan rijden.
Reizigers op het trajecten klagen al maanden over overvolle treinen. Volgens Connexxion is de late levering te wijten aan het faillissement van een toeleverancier.
De nieuwe treinen zijn luxe uitgevoerd, met aansluitingen voor laptops en een loungeruimte met televisieschermen voor jongeren.
Daar denk ik iedere keer aan als ik erlangs rijquote:Op donderdag 20 september 2007 19:25 schreef von_Preussen het volgende:
Wat ik me net bedenk, we stonden stil op bijna dezelfde plek waar in 1962 de grootste treinramp uit de Nederlandse geschiedenis plaats vond.
Nou, ik denk dat er vanaf zondag één Protosje de vloot Veetjes komt versterken. Verder zwerft die grijze van FTD ook nog rond in Amf. Het zal beslist niet zo zijn dat er na zaterdag ineens alleen nog maar Protossen rijden lijkt mequote:Op donderdag 20 september 2007 19:47 schreef De_Hertog het volgende:
Na de boete is het ineens opgeschoten:
[..]
http://www.nu.nl/news/124(...)euwe_treinen_in.html
Nee precies, vandaarquote:Op donderdag 20 september 2007 21:37 schreef Duvel het volgende:
Zoveel hebben ze er ook nog niet, toch?
'Treinen' zouden er meer dan één moeten zijn, bedoel je?quote:Op donderdag 20 september 2007 21:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee precies, vandaar
Maar dat artikel suggereert op z'n minst iets anders, vind ik
Om te beginnen ja Voorlopig is mij nog niets meer bekend dan dat er één blauwe van cxx in Nederland is, alsmede één grijze die in elk geval de afgelopen weken nog bezig was met testritten voor homologatie, en die eigendom is van FahrzeugTechnik Dessau. Lijkt me niet dat Cxx daar ineens mee gaat rijden. Maar we gaan het zienquote:Op donderdag 20 september 2007 21:48 schreef De_Hertog het volgende:
'Treinen' zouden er meer dan één moeten zijn, bedoel je?
doet Connexxion hier ook met de bussen van VDL Berkhof hoor :pquote:Op donderdag 20 september 2007 21:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Om te beginnen ja Voorlopig is mij nog niets meer bekend dan dat er één blauwe van cxx in Nederland is, alsmede één grijze die in elk geval de afgelopen weken nog bezig was met testritten voor homologatie, en die eigendom is van FahrzeugTechnik Dessau. Lijkt me niet dat Cxx daar ineens mee gaat rijden. Maar we gaan het zien
Goed zo kerelquote:Op donderdag 20 september 2007 22:04 schreef Duvel het volgende:
En nog even voor Fles:
[afbeelding]
En een slechte close-up van het bordje:
[afbeelding]
Zijn er ondertussen toch echt 2, sinds 27 Augustus.quote:Op donderdag 20 september 2007 21:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Om te beginnen ja Voorlopig is mij nog niets meer bekend dan dat er een blauwe van cxx in Nederland is, alsmede één grijze die in elk geval de afgelopen weken nog bezig was met testritten voor homologatie, en die eigendom is van FahrzeugTechnik Dessau. Lijkt me niet dat Cxx daar ineens mee gaat rijden. Maar we gaan het zien
Nou ja, dat was op zich al wat langer bekend. Maar wat ik dan niet snap is dat het er nog steeds op zit Op de nieuwe ICMm's zit toch van die speciale turbofolie waar je alles zo vanaf spoelt?quote:Op donderdag 20 september 2007 22:33 schreef von_Preussen het volgende:
Meer foto’s ja, van blonde Zweedse jongedames!
Bah, ik zie net op de site van Nico Spilt dat een nieuwe ICMm al onder de grafitti zit. Godsgloeiende….
http://www.nicospilt.com/20070915_7893.JPG
Kan, ik heb nog geen tweede gezien Die op de foto was de 5032 trouwens, de 5031 moet ook al ergens zijn. Maar ik kom er dagelijks langs, ik hou het in de gatenquote:Op donderdag 20 september 2007 22:34 schreef thats-me het volgende:
[..]
Zijn er ondertussen toch echt 2, sinds 27 Augustus.
Ze kregen het zelfs voor elkaar om de materieelplanning niet op orde te hebbenquote:Op donderdag 20 september 2007 22:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
ach Arriva heeft ook teweinig matterieel besteld zo blijkt en die zitten al wat langer in het reizigers vervoor per spoor dacht ik zo
dat kan de NS ook niet :wquote:Op donderdag 20 september 2007 23:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze kregen het zelfs voor elkaar om de materieelplanning niet op orde te hebben
Dat aspect wordt danig overschat!quote:Op donderdag 20 september 2007 22:33 schreef von_Preussen het volgende:
Meer foto’s ja, van blonde Zweedse jongedames!
Volgens mij zijn ze gewoon gespoten, ik kon in elk geval geen naden ontdekken die je op de 4226 en 4444 (en die andere beplakte gevallen) wel goed ziet.quote:Op donderdag 20 september 2007 22:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja, dat was op zich al wat langer bekend. Maar wat ik dan niet snap is dat het er nog steeds op zit Op de nieuwe ICMm's zit toch van die speciale turbofolie waar je alles zo vanaf spoelt?
Inderdaad, staat nu ook op de CXX-site:quote:Op donderdag 20 september 2007 23:01 schreef Peterselieman het volgende:
Als het goed is, moet xx 3 V'tjes inleveren en worden de 2 blauwe protossen op dienst ingezet en wordt de Barneveld Noord pendel verbust.
Voor de liefhebbers zit er ook nog een PDF'je bij met wanneer de Protos zou moeten rijden:quote:Vanaf zondag 23 september gaan er twee nieuwe treinen rijden op de Valleilijn Amersfoort - Ede-Wageningen. In aanvulling daarop heeft Connexxion nog 1 trein van de NS beschikbaar.
Omdat de opleiding van het personeel voor de nieuwe trein nog niet is afgerond, wordt de treindienst van zondag 23 september tot en met zaterdag 6 oktober aangepast.
Bussen in plaats van treinen
De treinen Barneveld Noord - Amersfoort v.v., Barneveld Noord vertrek -.16 en -.46 en Amersfoort vertrek -.01 en -.31 zullen niet rijden. In plaats daarvan rijden er bussen. U dient rekening te houden met een reistijd van ca. 25 minuten.
Tussen ca. 09.00 en ca. 15.00 uur vervallen de hele week (dus ook op zaterdag en zondag) treinen. Ook daarvoor wordt een bus ingezet.
Die nieuwe treinen noemen ze toch ook sprinters? Ik bedoel deze:quote:Op vrijdag 21 september 2007 12:16 schreef Dr_Flash het volgende:
NS schaft nogeens 64 sprinterstellen aan voor 399 M euro
Zien die er hetzelfde uit als SGM(m), weet iemand dat?
Zo te zien is dit al een eerste nabestelling van die nieuwe stellen (die van die impressie hierboven inderdaad) die in 2008 zouden moeten komen. Blijkbaar hoeven die niet meer eerst uitgetest worden? De verwachting was toch dat men eerst zou wachten tot de kinderziektes daaruit zijn, en als ze bevallen dan pas een tweede serie bestellen. Maar niet dus. Of gaan er de laatste tijd zoveel V'tjes stuk, dat ze maar zo snel mogelijk nieuwe treinen willen?quote:Op vrijdag 21 september 2007 12:16 schreef Dr_Flash het volgende:
NS schaft nogeens 64 sprinterstellen aan voor 399 M euro
Zien die er hetzelfde uit als SGM(m), weet iemand dat?
Voor de liefhebbers van corrupte en dode PDFjes jaquote:Op vrijdag 21 september 2007 12:19 schreef ReisT het volgende:
Voor de liefhebbers zit er ook nog een PDF'je bij met wanneer de Protos zou moeten rijden:
http://www.reiziger.conne(...)alleilijn_sept07.pdf
Die dingen gaan ook in 2008 rijden ?quote:Op vrijdag 21 september 2007 12:24 schreef ReisT het volgende:
[..]
Zo te zien is dit al een eerste nabestelling van die nieuwe stellen (die van die impressie hierboven inderdaad) die in 2008 zouden moeten komen. Blijkbaar hoeven die niet meer eerst uitgetest worden? De verwachting was toch dat men eerst zou wachten tot de kinderziektes daaruit zijn, en als ze bevallen dan pas een tweede serie bestellen. Maar niet dus. Of gaan er de laatste tijd zoveel V'tjes stuk, dat ze maar zo snel mogelijk nieuwe treinen willen?
Staat ook onderaan dat artikel: in totaal gaat 647 miljoen naar nieuwe sprinters, zijn dus die eerder bestelde 35 stuks, en deze 64 erachteraan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |