Huh? hoe wil je via groningen naar emmen zonder bus enzo?quote:Op zaterdag 15 september 2007 12:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
je kan ook omrijden via Emmen.. of Leeuwarden
die snelbussen zijn best te doen hoor B)quote:Op zaterdag 15 september 2007 12:18 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Huh? hoe wil je via groningen naar emmen zonder bus enzo?
En wat gaat dit dan weer worden voor rijdend materieel? Iemand een suggestie?quote:NS huurt extra rijtuigen
UTRECHT - De Nederlandse Spoorwegen hebben opnieuw extra materieel besteld om de groei van het aantal reizigers in Nederland op te vangen. Het gaat om 104 intercityrijtuigen, die worden gehuurd van spoorondernemingen in het buitenland. Daarnaast zijn tien rijtuigen overgenomen van NS Internationaal. Deze maand worden zestig extra wagons ingezet, eind 2007 moeten ze allemaal rij-den, met name op de trajecten Deventer - Amersfoort - Amsterdam en Arnhem - Utrecht - Den Haag.
Zitplaatsen
Dankzij de extra wagons neemt het aantal zitplaatsen in NS-treinen toe tot 256.000 eind dit jaar. In december vorig jaar telden de treinen van NS 240.000 zitplaatsen.
De extra capaciteit is hard nodig. Het aantal treinreizigers zit sinds 2005 flink in de lift. NS vervoert dagelijks ruim 1,1 miljoen reizigers en alle reserves worden aangesproken in de strijd tegen te volle treinen.
De spooronderneming is sinds enkele jaren bezig met het vervangen van het rijdend materieel. Op dit moment heeft NS voor onge-veer 700 miljoen euro aan orders voor nieuwe intercity's en stoptreinen uitstaan.
Groei
Het kabinet wil dat het openbaar vervoer jaarlijks met 5 procent groeit. De Nederlandse Spoorwegen spelen in die ambitie een be-langrijke rol.
Bron: www.nu.nl, 14 september 2007
ICL = InterCity Leasequote:Op zaterdag 15 september 2007 17:36 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
[..]
En wat gaat dit dan weer worden voor rijdend materieel? Iemand een suggestie?![]()
Edit: Laatmaar![]()
![]()
geheid dat t blijft rijden tot t kapot is :pquote:Op zaterdag 15 september 2007 19:57 schreef Peterselieman het volgende:
Als het goed is, gaat de T er straks wel uit. De V moet nog tot 2015 of daaromtrent mee
Dan ben je er dus niet uitgeknikkerd, maar ben je er zelf uitgégaanquote:Op zaterdag 15 september 2007 22:32 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Toeps en ik zijn zojuist uit de trein gekankerstraald.
Wat een uitschot zeg, zulke lui kunnen ze goed gebruiken bij de Smullersquote:Op zaterdag 15 september 2007 22:32 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Nou, wat een pretquote:Op zaterdag 15 september 2007 22:35 schreef Wadloper het volgende:
Vandaag de befaamde Dr_Flash gezien![]()
![]()
De hele dag??!!quote:Op zaterdag 15 september 2007 22:56 schreef Mark-Hgl het volgende:
Was inderdaad ook de hele dag in de Zaanstraat...
Ja, echt wat een aars die conducteur!quote:Op zaterdag 15 september 2007 22:32 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
We wouden met een strippenkaart van Den Haag CS naar Den Haag Moerwijk. Je mag in Den haag met een strippenkaart met de trein. Zover ik weet liep dat altijd gelijk aan de stadsvervoerzone's
Met de tram is dat dus 1 zone (2 strippen)
Dus ik ga er van uit dat dat met de trein ook zo is ( het was wel zo)
Maar blijkbaar houden ze er nu wel eigen zones er op na.
Waar gaat u heen?
Moerwijk
Dan heeft u een zone te kort
Oh nou volgensmij nie
Laat ik het uitleggen
Nee hoor, hover is HS?
Nee meneer ik zal het uitleggen
Hoever is HS ?
1 zone 2 strippen meneer, maar u krijgt van mij een bon meneer
Nee hoor, want ik stap nu wel uit (HS) Dag HC!
![]()
Haha, ik ook. 11.53u met ICB naar Zaanstraat en 13.08u met ICMm weer naar Centraal.quote:Op zaterdag 15 september 2007 23:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik was met een uurtje wel klaar hoor.
Dat het een marginaal aanbod betrof wil niet zeggendat he slecht verlooptquote:Op zaterdag 15 september 2007 23:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja, Nico Spilt heeft het over "een zeer goed verzorgde open dag"![]()
http://www.ns.nl/servlet/Satellite?searchkey=strippenkaart&pagename=www.ns.nl%2Fgeneric%2FFAQWrapperquote:Op zondag 16 september 2007 09:43 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
[..]
Dat het een marginaal aanbod betrof wil niet zeggendat he slecht verloopt
Maar weet iemand nu hoe het zit met die stempelshit enzo...of waar ik het kan opzoeken?![]()
Welcome... to the REAL worldquote:Op zondag 16 september 2007 10:35 schreef Samson het volgende:
Ik had echt geen idee dat er door het hele land zoveel verschillende treindiensten reden van verschillende maatschappijen. Altijd gedacht dat overal gewoon de NS reed. T wordt tijd dat ik ns buiten de randstad ga kijken![]()
quote:Op zondag 16 september 2007 10:33 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Onduidelijker kan niet hoor
weg layoutveneukende link
Nou, dat mag dus gewoon danquote:Reizen op Strippenkaarten en Sterabonnementen is onder hierna genoemde voorwaarden mogelijk op de volgende NS-trajecten:
[..]
Stadsvervoergebied Den Haag
Trajecten:
Den Haag Centraal/HS - Rijswijk Den Haag Centraal/HS - Voorburg Den Haag Centraal/HS - Den Haag Mariahoeve Sterabonnement: 2-Sterabonnement of meer mits gestempeld met zone 5400 Net-Sterabonnement
Hij irriteert mijquote:Op zondag 16 september 2007 11:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Wat lul je nou? Er staat toch:
[..]
Nou, dat mag dus gewoon danHoeveel zones en strippen het is weet ik niet
Maar aangezien de zone-indeling voor bus, tram en metro allemaal hetzelfde is lijkt het me HEEL raar dat dat voor de trein ineens anders zou zijn.
Kortom: de man heeft zich vergist (what he never thought possible)
Maar goed, misschien was het ook niet zo handig van je om meteen de gaan beginnen van "Hoever is HS? Nou? Huh? Hoever?" en zo. Dat irriteert mensen
Dat kon de buschauffeur me ook niet helemaal vertellen. Mischien aanpassingen aan de motoren ofzo? Omdat er een aantal vlak na elkaar kapot zijn gegaan.quote:Op zondag 16 september 2007 14:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Testritten Apd - Zp? Wat moet daar getest worden dan?
Ik zie een complotquote:Op zondag 16 september 2007 14:56 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
Dat kon de buschauffeur me ook niet helemaal vertellen. Mischien aanpassingen aan de motoren ofzo? Omdat er een aantal vlak na elkaar kapot zijn gegaan.
Mischien lopen ze wel stuk op al die koeienstront hierquote:Op zondag 16 september 2007 15:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zie een complot
De StedenBermudadriehoek
Je kunt binnen de landsgrenzen op één dag toch makkelijk reizen met 9 of 10 verschillende maatschappijenquote:Op zondag 16 september 2007 10:35 schreef Samson het volgende:
Ik had echt geen idee dat er door het hele land zoveel verschillende treindiensten reden van verschillende maatschappijen. Altijd gedacht dat overal gewoon de NS reed. T wordt tijd dat ik ns buiten de randstad ga kijken![]()
Je kunt beter het de Bermuda zigzag noemenquote:Op zondag 16 september 2007 15:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zie een complot
De StedenBermudadriehoek
mischien kunnen ze beter de wadjes op revisie schoppen en de linten door de shredderquote:Op zondag 16 september 2007 16:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je kunt beter het de Bermuda zigzag noemen![]()
Door die motorproblemen ligt de revisie al tijdelijk stil
ja over een maand weer :w :pquote:Op zondag 16 september 2007 17:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Nie zoveel ouwehoeren jongensPics posten
Amsterdam Zaanstraat, 15 september 2007. De Open dag bij Nedtrain.
De enige 2 meter TEE die in de juiste kleuren geschilderd zijn:
[afbeelding]
Loc 1202 van het NSM:
[afbeelding]
Museumloc 1315 in de volle zon:
[afbeelding]
De Canadese kant van de TEE:
[afbeelding]
Plan V:
[afbeelding]
Voormalige motorpost, nu een meettrein van Eurailscout:
[afbeelding]
Keihard stinkende loc 2278 (de prachtig glimmende bruinrode 2225 bleef binnen staan):
[afbeelding]
Alphen aan den Rijn, 15 september 2007. De A32 lightrail wacht op de dienst terug naar Gouda.
[afbeelding]
waarschijnlijk veel Arriva rommelquote:Op zondag 16 september 2007 17:59 schreef Socios het volgende:
Weet je al wat je dan gaat fotograferen?
GTW'tjes, misschien wat buffels en koplopers en nog wat Duitse meukquote:Op zondag 16 september 2007 17:59 schreef Socios het volgende:
Weet je al wat je dan gaat fotograferen?
Wie gaat er meequote:Filmpje pakken in de Herfstbioscoop
Van maandag 24 september tot en met zaterdag 6 oktober kunnen treinreizigers gratis naar previews van het Nederlands Film Festival in Utrecht kijken in de Herfstbioscooptrein.
Filmpje pakken in de Herfstbioscoop
Logo Nederlands Film Festival 2007 Op het programma staat onder andere Zwartboek, Het paard van Sinterklaas, Nachtrit, Knetter, Ja Zuster Nee Zuster, Minoes, Abeltje, Abel, Iles Flottantes, Paradise Now, Offers, Sportman van de Eeuw.
Iedereen met een treinkaartje kan gratis instappen. En met een NS Herfsttoer van 35 euro kunt u op zaterdag en zondag met z'n tweeën de hele dag blijven zitten (online verkrijgbaar vanaf maandag 17 september, geldig vanaf 22 september).
Dienstregeling
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |