abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53157401

Hier alweer deel 82 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:

eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag Voor meer informatie kun je ook op de site van Rolandrail terecht.
Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek.

Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden.

Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders:
Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen.
DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster.
PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund.
De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs.

Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?


Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS). Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Leeuwarden-Groningen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans-Leer en sinds 10 december 2006 in de randstad (met Plan V) op Dordrecht-Geldermalsen. Arriva voert de dienstregeling in het noorden momenteel uit met Wadlopers, Buffels en Spurts (GTW's), uiteindelijk moeten op alle Arriva-lijnen alleen Spurts overblijven.

Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.


Syntus is actief in Twente en de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Mariënberg in de spitsuren ter versterking. Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint.


Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede=Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. De lijn wordt door Syntus in opdracht van Connexxion geëxploiteerd met twee rood bestickerde (omdat het lijntje onder "Twents" valt) Linten. Sinds Mei 2007 wordt er een halfuursdienst gereden met eindelijk een goede aansluiting op de trein naar Emmen.

De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet.


Veolia is in Nederland wat betreft het gebruik van het spoor een nieuwkomer. Sinds 10 december onderhoudt dit Franse bedrijf de treindienst tussen Nijmegen en Roermond (Maaslijn) en tussen Maastricht Randwijck en Kerkrade Centrum (Heuvellandlijn). Hiervoor wordt in eerste instantie materieel gehuurd, wat er op neerkomt dat er op beide trajecten met bestaand NS-materieel gereden wordt, namelijk de DH1/2 (Wadloper) en Mat '64 (Plan V). Nadeel van de Wadlopers is dat ze te langzaam zijn, en dat er te weinig van zijn, waardoor de geplande kwartiersdienst op de Maaslijn niet gehaald kan worden.
Vanaf december 2007 gaat Veolia op de Maaslijn rijden met nieuw spul, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler.


Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor:
RandstadRail

Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl


De NS heeft een groot arsenaal aan treinen. Om de OP nog een beetje overzichtelijk te houden kun je hier al het materieel van de NS bekijken.

Naar de NS Treinen Wiki >>


Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu zou er een tram moeten rijden van de HTM (tweedehandsje uit Hannover), maar het ding is al sinds half april kapot.

Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden.


Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.


NSI houdt zich vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend)

De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt.

De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede.
De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren.


Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc.


Thalys.

Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!!
deze OP is hier te vinden

En voorts geldt:



Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
Socialist in Mercedes
pi_53157443
Wanneer gaat Groningen Europapark open trouwens?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53157524
Reed er vandaag nog langs... Zag er nog niet echt als een station uit... Oorspronkelijk is of was het 1 oktober a.s....

Ik heb er even een oud spoorboekje (1972/ 1973) bijgepakt. Hier staan bijvoorbeeld in tabel 70 nog van die mooie D-treinen. De Harz Expres, de Holland - Scandinavië Expres, Hoek - Warszawa Expres etc. Deze stopten dus inderdaad niet tussen Amersfoort en Hengelo. De Nord - West Expres was het snelst en legde het traject in één uur en 8 minuten af, daar kunnen de huidige intercity´s nog wat van leren...
pi_53157542
-------------------------------------
Op 1 oktober 2007 zal er een tijdelijk station met een stopplaats voor bussen en een kiss-and-ride-halte geopend worden. Het zal een eenvoudig (en tijdelijk) perron aan één zijde van het spoor hebben, waar alleen de stoptreinen tussen Groningen en Nieuweschans zullen stoppen. De opening van het definitieve station ter hoogte van de Euroborg, waar ook treinen tussen Groningen en Zwolle zullen gaan stoppen, is nu voorzien voor december 2010.
---------------------------------------
--> Wikipedia.org

Met een paar weken dus
Socialist in Mercedes
pi_53157621
jemig... dat laat echt lang op zich wachten... dan ding had allang open moeten zijn volgens eerdere planningen. Het word toch geen Tiel Passewaaij ala Amersfoort Vathorst als Utrecht Overvecht achtig ding toch?
pi_53157644
quote:
Op donderdag 13 september 2007 17:36 schreef Q. het volgende:
[afbeelding]

Protosje te Amf. Hij was bang voor mij want hij reed weg toen ik er aan kwam lopen. Die telefoons van tegenwoordig maken nog best wel aardige foto's. .
ik vind dat nieuwe ding net een oorworm!
.. uhmmm
pi_53157739
quote:
Op donderdag 13 september 2007 22:04 schreef Charango het volgende:
-------------------------------------
Op 1 oktober 2007 zal er een tijdelijk station met een stopplaats voor bussen en een kiss-and-ride-halte geopend worden. Het zal een eenvoudig (en tijdelijk) perron aan één zijde van het spoor hebben, waar alleen de stoptreinen tussen Groningen en Nieuweschans zullen stoppen. De opening van het definitieve station ter hoogte van de Euroborg, waar ook treinen tussen Groningen en Zwolle zullen gaan stoppen, is nu voorzien voor december 2010.
---------------------------------------
--> Wikipedia.org

Met een paar weken dus
2010 pas?? Niet te geloven. Ik dacht dat die GTW-tjes dat station aan gingen doen, niet de stoppers richting Assen.
pi_53157953
quote:
Op donderdag 13 september 2007 22:04 schreef Charango het volgende:
december 2010.
[..]
Met een paar weken dus
Kan jij tellen?

Of vind je 165 ook "een paar"?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53158273
quote:
Op donderdag 13 september 2007 22:09 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

2010 pas?? Niet te geloven. Ik dacht dat die GTW-tjes dat station aan gingen doen, niet de stoppers richting Assen.
Even beter lezen? Eerst gaan de GTWjtes hem aandoen en pas NA 2010 de normale trein van de NS
pi_53158468
mja, het ging me eigenlijk meer om een fatsoenlijk station dan om een noodperron.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53158712
quote:
Op donderdag 13 september 2007 22:26 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Even beter lezen? Eerst gaan de GTWjtes hem aandoen en pas NA 2010 de normale trein van de NS
Dat bedoel ik niet.
Ik meende ergens gelezen te hebben dat de treinen vanuit Delfzijl, Roodeschool of Leeuwarden door zouden gaan rijden naar het station dat dus pas in 2010 af is.

Edit: maar dat zal ik wel fout begrepen hebben. Hier een stukje over Gne.
pi_53159416
Vandaag zag ik in Gouda vanuit een ooghoek een Lint 41 van Syntus richting westen gaan, als extra materieel voor RampStadRail mischien?

Ten tweede zag ik in Amersfoort een Plan Vtje in nogal desolate toestand achter een loc en tussen aantal wagens staan (beide helften van elkaar losgekoppeld), dus deze gaat naar de sloop?
Ik dacht dat ze bij de NS een tekort aan treinen hadden, en alles wat over was in dienst stelden?

En ik had er flink de balen in dat de 1500 naar Deventer vandaag niet reed.

Oja, en nadat we in Utrecht kop hadden gemaakt moesten we wachten op een andere machinist, want de “orginele” waren ze kwijtgeraakt.
pi_53160087
Als dagafsluiting nog even wat fotootjes van vandaag genomen te Meppel en Groningen.

IC 756 zojuist vertrokken om 15.57u uit Meppel richting Schiphol.


IC 12755 kort na vertrek richting Leeuwarden.


Stoptrein 9158 vertrekkende om 16.16u naar Zwolle.


3 x DM ´90 als 9153 na aankomst in Groningen om 17.31u.


IC 566 (vertrek 17.44u) en IC 768 (vertrek 18.04u) gereedstaande voor vertrek naar Rotterdam CS/ Den Haag CS respectievelijk Schiphol.


Voor wie in de stationshal de stationschef van Groningen niet kan vinden.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 september 2007 @ 23:45:32 #14
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53160465
quote:
Op donderdag 13 september 2007 17:49 schreef Q. het volgende:

Ik denk dat NSR die buffels graag zelf terug heeft: ze zijn de laatste tijd niet zo happig op dingen verhuren.
Tot december niet. Ze hebben momenteel 2 buffels 'over'.
quote:
Op donderdag 13 september 2007 20:52 schreef thatsme het volgende:
Nee de NS is ze aan het opsparen om te gebruiken voor de nieuwe trein tussen Wolvega en Leeuwarden. Alle vrijgekomen buffels gaan daar naartoe.
Voor Lw-Wv zijn 4 stellen nodig en laat Arriva nu net 4 stellen inleveren
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 september 2007 @ 23:46:04 #15
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53160474
quote:
Op donderdag 13 september 2007 21:04 schreef Zug-Chef het volgende:
Nog mensen die zaterdag naar de open dag van NedTrain gaan?
Werken
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 september 2007 @ 23:46:26 #16
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53160487
Morgen met de 526 naar Utrecht
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 september 2007 @ 00:01:52 #17
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53160803
Stukje van de NS website over weersomstandigheden:
quote:
Noodplannen
Voor het geval Koning Winter toch het spoor en de treinen in zijn greep krijgt, liggen er noodplannen klaar. Er kan bijvoorbeeld besloten worden bij de Intercity's van het type Koploper de 'doorloop' tussen twee treinstellen niet door te verbinden, omdat sneeuw en ijs voor storing - en daardoor voor vertraging - kunnen zorgen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 14 september 2007 @ 08:23:40 #18
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_53163739
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 00:01 schreef Peterselieman het volgende:
Stukje van de NS website over weersomstandigheden:
[..]
Ik weet dat we niet zo'n denderende zomer gehad hebben, maar sneeuw en ijs, nee, dat heb ik niet gezien.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_53164275
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 00:01 schreef Peterselieman het volgende:
Stukje van de NS website over weersomstandigheden:
[..]
Hoezo achterlopen met je informatie
  vrijdag 14 september 2007 @ 11:22:59 #20
164283 Luco
Buongiorno!
pi_53167152
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 00:01 schreef Peterselieman het volgende:
Stukje van de NS website over weersomstandigheden:
[..]
Zouden ze die doorloopkoppen deze winter dan wel doorverbinden ??
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  vrijdag 14 september 2007 @ 11:40:38 #21
86072 thatsme
and That's you!
pi_53167634
quote:
Op donderdag 13 september 2007 23:29 schreef Socios het volgende:
Als dagafsluiting nog even wat fotootjes van vandaag genomen te Meppel en Groningen.
[afbeelding]
IC 756 zojuist vertrokken om 15.57u uit Meppel richting Schiphol.

[afbeelding]
IC 12755 kort na vertrek richting Leeuwarden.

[afbeelding]
Stoptrein 9158 vertrekkende om 16.16u naar Zwolle.

[afbeelding]
3 x DM ´90 als 9153 na aankomst in Groningen om 17.31u.

[afbeelding]
IC 566 (vertrek 17.44u) en IC 768 (vertrek 18.04u) gereedstaande voor vertrek naar Rotterdam CS/ Den Haag CS respectievelijk Schiphol.

[afbeelding]
Voor wie in de stationshal de stationschef van Groningen niet kan vinden.
hee station meppel!!! Kom ik zowat dagelijks
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  vrijdag 14 september 2007 @ 12:32:51 #22
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_53169005
Hee Koplopers... nah, laat maar.

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 september 2007 @ 13:34:30 #23
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53170562
Zie ik loc 1202 + 2 rijtuigen in Amersfoort staan, heb ik mijn digicam niet bij me

Materieel was op weg naar het zuiden des lands

[ Bericht 8% gewijzigd door Peterselieman op 14-09-2007 13:52:44 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53170735
Om welk materieel gaat het hier?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 september 2007 @ 13:47:16 #25
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53170901
Klinkt als Duitse rijtuigen die ingezet gaan worden. In de 1500 rijden al dit soort rijtuigen. Waarschijnlijk zal het niet meer zijn dan de hoeveelheid die al bekend was
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 14 september 2007 @ 13:48:39 #26
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_53170940
Van nu.nl, voorpagina:
quote:
NS huurt extra intercity's

Groei van reizigers wordt opgevangen met 114 extra treinen
Verderop in het artikel hebben ze het over 104 buitenlandse + 10 NSI rijtuigen.
Wie legt ze het verschil tussen een rijtuig en een hele trein uit?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_53171062
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 13:47 schreef Peterselieman het volgende:
Klinkt als Duitse rijtuigen die ingezet gaan worden. In de 1500 rijden al dit soort rijtuigen. Waarschijnlijk zal het niet meer zijn dan de hoeveelheid die al bekend was
Ja, ik zie het hier nu ook staan.
pi_53171473
Nog meer rotzooi op het spoor...
Waar denken ze de locs vandaan te trekken?
Je hebt zowieso 2x een loc nodig per trein...
quote:
En om te voorkomen dat klanten van Connexxion op de Valleilijn in de problemen komen door de vertraagde aflevering van nieuw bestelde treinen, heeft NS de verhuur van treinstellen aan Connexxion verlengd tot uiterlijk 22 september.
Dus geen wadjes op de Kippenlijn!
pi_53173505
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:06 schreef Dichterbijer het volgende:
Waar denken ze de locs vandaan te trekken?
Wat 1600 locs van Railion? Die had die dingen toch over en teveel?
  vrijdag 14 september 2007 @ 15:18:24 #30
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_53173568
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:16 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Wat 1600 locs van Railion? Die had die dingen toch over en teveel?
Of straks de 11.8 in binnenlandse dienst!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_53173639
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 11:40 schreef thatsme het volgende:
hee station meppel!!! Kom ik zowat dagelijks
Ik rijd er meestal met een sneltreinvaart voorbij, maar gister dus niet.
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:06 schreef Dichterbijer het volgende:
Nog meer rotzooi op het spoor...
Rotzooi? Praktisch alles wat trein is, is wat mij betreft welkom op het spoor. Ook ICB.
  vrijdag 14 september 2007 @ 18:01:05 #32
86072 thatsme
and That's you!
pi_53177206
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:18 schreef Duvel het volgende:

[..]

Of straks de 11.8 in binnenlandse dienst!
die Lok is van de Belgen. De rijtuigen van de Nederlanders. Dus die kans schat ik erg klein in.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_53177760
DH-II 3206 gaat naar Veolia, deze is gezien te Zwolle met Veolia stickers... hebben ze weer 1 om te slopen...
pi_53178712
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:01 schreef thatsme het volgende:

[..]

die Lok is van de Belgen. De rijtuigen van de Nederlanders. Dus die kans schat ik erg klein in.
Maar die 104 andere rijtuigen zijn ook geen Nederlandse rijtuigen. En als er dan toch NMBS meuk deze kant op moet komen, laat dat dan wat 25.5 spul zijn.
pi_53179207
quote:
Op donderdag 13 september 2007 21:04 schreef Zug-Chef het volgende:
Nog mensen die zaterdag naar de open dag van NedTrain gaan?

Pendelritten vanaf Amsterdam Centraal door de 766 (vertrek *.53) en de 113 (vertrek *.23)
Open vanaf 10u tot 16u
Ja, ik ga er morgen naar toe. Lekker in Plan U of Mat ´54 pendelen van Amsterdam Centraal naar de Zaanstraat. Ben benieuwd!
pi_53179240
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:21 schreef Socios het volgende:

[..]

Ik rijd er meestal met een sneltreinvaart voorbij, maar gister dus niet.
[..]

Rotzooi? Praktisch alles wat trein is, is wat mij betreft welkom op het spoor. Ook ICB.
Nou, ik ga me tegenwoordig afvragen wie de planning doet. Want de 200 dubbeldekkers zijn zo te zien weer veel te laat besteld. Of het materieel bruikleen is lijkt me niet .

De 3700 wordt ook steeds meer en meer V-IRM waar die stellen opeens vandaag getoverd zijn
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 september 2007 @ 19:46:46 #37
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53179792
Dat vraag ik mij ook af ja. Nu kan ik 1 stel wel verklaren, omdat de 526 eigenlijk de gehele week al gereden wordt met een enkele VIRM VI of er moet toevallig een IV meegekomen zijn naar het noorden.

Verder viel me vandaag de grote hoeveelheid locs van verschillende goederenvervoerders als zijnde GDST in Amf
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53181749
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 19:24 schreef Socios het volgende:

[..]

Ja, ik ga er morgen naar toe. Lekker in Plan U of Mat ´54 pendelen van Amsterdam Centraal naar de Zaanstraat. Ben benieuwd!
Plan U komt niet, de ritten met Plan U worden vervangen met een Plan T

Naja ik ben morgen om 8:40 op Utrecht Centraal en pak om 8:47 de sprinter richting Amsterdam, meeting anyone
pi_53181823
jezes bejje leip

ik ga uitslapen hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53182478
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 21:01 schreef Zug-Chef het volgende:
Plan U komt niet, de ritten met Plan U worden vervangen met een Plan T

Naja ik ben morgen om 8:40 op Utrecht Centraal en pak om 8:47 de sprinter richting Amsterdam, meeting anyone
Dat is jammer, zeg... Mat ´54 rijdt nog wel dus? Dan neem ik die rond 13.00u vanaf Amsterdam Centraal.
  vrijdag 14 september 2007 @ 22:26:37 #41
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_53184448
Ah, is de Plan U weer stuk zoals met het afscheid van de Hofpleinlijn? Reken er maar op dat die pendeltreinen goed vol zitten...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_53184493
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 22:26 schreef Duvel het volgende:
Ah, is de Plan U weer stuk zoals met het afscheid van de Hofpleinlijn? Reken er maar op dat die pendeltreinen goed vol zitten...
ik vraag me af hoeveel geld die museumclubs ervoor krijgen om hun toch al broze materieel zo te laten teisteren op zoeen dag idd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 14 september 2007 @ 22:28:42 #43
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_53184513
Geen idee, maar blijkbaar is het rendabel...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_53184549
t zal ja. Ik heb met Hofpleinlijndag vorig jaar de kleuters platgedrukt zien worden tegen het raam van de blokkendoos

Waar ben je dan mee bezig?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 14 september 2007 @ 22:33:44 #45
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_53184668
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 22:30 schreef Dr_Flash het volgende:
t zal ja. Ik heb met Hofpleinlijndag vorig jaar de kleuters platgedrukt zien worden tegen het raam van de blokkendoos

Waar ben je dan mee bezig?
Goede vraag... Ik kwam op Hofplein en toen stond die Plan U daar al dood te zijn. Vervolgens maar naar Berkel gereden en daar wat treinen gefotografeerd en iets treinigs richting Den Haag genomen (ik denk een Sprinter). Toen zetten ze als vervanging maar een Olympische Koploper in...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_53184739
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 22:33 schreef Duvel het volgende:

Toen zetten ze als vervanging maar een Olympische Koploper in...
ja, zoeen kutkreng waar je iedere dag in kan zitten pfff


net als morgen de Plan U diensten met Plan T gaan rijden

Jezus doe dan een pendelbus of zo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 14 september 2007 @ 23:54:52 #47
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_53187082
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 22:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja, zoeen kutkreng waar je iedere dag in kan zitten pfff


net als morgen de Plan U diensten met Plan T gaan rijden

Jezus doe dan een pendelbus of zo
Zitten in een Plan T? Ik blijf liever staan...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_53188656
trek dan de TEE van stal met een paar koppelwagens een een 1300 en 1500 eloc er bij :p
pi_53191236
Lol, Mat ´54 zal vandaag waarschijnlijk ook niet pendelen. Daarvoor in plaats ICMm? Nou ja, we zien het wel straks.
pi_53193758
Jeuj... straks Groningen-Gouda doen... Alleen jammer dat ik een deel met de bus moet doen (Groningen-Assen)... Ik heb daar zo'n hekel aan!
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_53193947
je kan ook omrijden via Emmen.. of Leeuwarden
pi_53193973
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 12:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
je kan ook omrijden via Emmen.. of Leeuwarden
Huh? hoe wil je via groningen naar emmen zonder bus enzo?
pi_53193988
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 12:18 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Huh? hoe wil je via groningen naar emmen zonder bus enzo?
die snelbussen zijn best te doen hoor B)
  zaterdag 15 september 2007 @ 17:36:55 #54
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_53200002
quote:
NS huurt extra rijtuigen
UTRECHT - De Nederlandse Spoorwegen hebben opnieuw extra materieel besteld om de groei van het aantal reizigers in Nederland op te vangen. Het gaat om 104 intercityrijtuigen, die worden gehuurd van spoorondernemingen in het buitenland. Daarnaast zijn tien rijtuigen overgenomen van NS Internationaal. Deze maand worden zestig extra wagons ingezet, eind 2007 moeten ze allemaal rij-den, met name op de trajecten Deventer - Amersfoort - Amsterdam en Arnhem - Utrecht - Den Haag.
Zitplaatsen
Dankzij de extra wagons neemt het aantal zitplaatsen in NS-treinen toe tot 256.000 eind dit jaar. In december vorig jaar telden de treinen van NS 240.000 zitplaatsen.
De extra capaciteit is hard nodig. Het aantal treinreizigers zit sinds 2005 flink in de lift. NS vervoert dagelijks ruim 1,1 miljoen reizigers en alle reserves worden aangesproken in de strijd tegen te volle treinen.
De spooronderneming is sinds enkele jaren bezig met het vervangen van het rijdend materieel. Op dit moment heeft NS voor onge-veer 700 miljoen euro aan orders voor nieuwe intercity's en stoptreinen uitstaan.
Groei
Het kabinet wil dat het openbaar vervoer jaarlijks met 5 procent groeit. De Nederlandse Spoorwegen spelen in die ambitie een be-langrijke rol.
Bron: www.nu.nl, 14 september 2007
En wat gaat dit dan weer worden voor rijdend materieel? Iemand een suggestie?

Edit: Laatmaar
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
pi_53202074
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 17:36 schreef ArthurvanderVelden het volgende:

[..]

En wat gaat dit dan weer worden voor rijdend materieel? Iemand een suggestie?

Edit: Laatmaar
ICL = InterCity Lease
Plan A
pi_53202381
Dat worden voorlopig nog geen EXITs voor de plan V / T tenzij het gewoon stuque is ?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 15 september 2007 @ 19:57:11 #57
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53203112
Als het goed is, gaat de T er straks wel uit. De V moet nog tot 2015 of daaromtrent mee
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53204173
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 19:57 schreef Peterselieman het volgende:
Als het goed is, gaat de T er straks wel uit. De V moet nog tot 2015 of daaromtrent mee
geheid dat t blijft rijden tot t kapot is :p
pi_53205303
Vandaag stond een ´rondje Zuiderzee´ met bezoek aan Open dag van Nedtrain op het programma.


IRM 8671 komt station Alkmaar binnengereden en vertrekt om 11.12u als IC 3041 richting Nijmegen.


Interieur Protos.


Hondekop Mat ´54 766 (welke eerst een pendeldienst zou rijden tussen Amsterdam CS en de Zaanstraat).


Interieur Mat ´54 2e klas.


Mat ´54 met in de verte TEE.


Gangpad TEE.


Blokkendoos.


Interieur Blokkendoos 3e klasse.


ICMm 4012 + 4013 gereedstaande voor vertrek vanaf Nedtrain naar Amsterdam Centraal om 13.08u.


Interieur ICMm 4012 2e klas.


ICB bij aankomst te Amsterdam Centraal (vertrokken om 13.38u vanaf Nedtrain).
Op de CTA-bak staat ´Extra trein voor gezelschapsvervoer´

Door problemen tussen Schiphol en Leiden werd IC 2453 (vertrek 13.29u naar Dordrecht) omgeleid en zou alleen stoppen te Rotterdam Centraal (86 km. zonder stop )

Mijn reis ging echter verder via Utrecht Centraal (door werkzaamheden tussen Amsterdam en Amersfoort) naar Friesland.


ICE 123 gereedstaande voor vertrek om 14.34 (+8 uiteindelijk) naar Frankfurt (Main) Hbf.


Interieur ICE 2e klas.


IC 145 komt binnenrijden op Utrecht Centraal om vervolgens om 15.16u naar Berlin Ostbahnhof te vertrekken.

Merk op dat op de CTA-bak bestemming Bad Bentheim aangeven staat. Tevens had ik net zo goed IC 553 (Vertrek 15.20u) naar Leeuwarden kunnen pakken, maar natuurlijk tot Amersfoort nog even in bovenstaande trein gezeten.
  zaterdag 15 september 2007 @ 22:32:16 #60
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_53206985
Toeps en ik zijn zojuist uit de trein gekankerstraald .


We wouden met een strippenkaart van Den Haag CS naar Den Haag Moerwijk. Je mag in Den haag met een strippenkaart met de trein. Zover ik weet liep dat altijd gelijk aan de stadsvervoerzone's

Met de tram is dat dus 1 zone (2 strippen)

Dus ik ga er van uit dat dat met de trein ook zo is ( het was wel zo)

Maar blijkbaar houden ze er nu wel eigen zones er op na .

Waar gaat u heen?

Moerwijk

Dan heeft u een zone te kort

Oh nou volgensmij nie

Laat ik het uitleggen

Nee hoor, hover is HS?

Nee meneer ik zal het uitleggen

Hoever is HS ?

1 zone 2 strippen meneer, maar u krijgt van mij een bon meneer

Nee hoor, want ik stap nu wel uit (HS) Dag HC!


Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
pi_53207043
Vandaag de befaamde Dr_Flash gezien
pi_53207058
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 22:32 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Toeps en ik zijn zojuist uit de trein gekankerstraald .
Dan ben je er dus niet uitgeknikkerd, maar ben je er zelf uitgégaan
pi_53207539
http://i196.photobucket.c(...)terdamZaanstraat.jpg

Hee die meest rechtse persoon op de foto ben ik

Was inderdaad ook de hele dag in de Zaanstraat... heb van hier geloof ik alleen Fles en Zugchef gezien/gesproken
pi_53208428
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 22:32 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Toeps en ik zijn zojuist uit de trein gekankerstraald .
Wat een uitschot zeg, zulke lui kunnen ze goed gebruiken bij de Smullers
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53208436
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 22:35 schreef Wadloper het volgende:
Vandaag de befaamde Dr_Flash gezien
Nou, wat een pret
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53208527
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 22:56 schreef Mark-Hgl het volgende:

Was inderdaad ook de hele dag in de Zaanstraat...
De hele dag??!!

Jezus. Ik was met een uurtje wel klaar hoor. Het gebruikelijke museummat aangevuld met een stuk of 4 plan V's, een SGMm en een protos (breek je daar niet dagelijks je nek over dan? )

En het stond allemaal kut want de helft stond binnen en met tegenlicht en de andere helft mocht je niet omheen lopen. Typisch gevalletje NUL nagedacht

zootje apekoppen godverdomme. Organiseer dan NIKS of zo. en de beloofde pendelritten met Plan U 113 en Mat54 766 werden ook vervangen door een stammetje ICB en een stammetje ICMm. Jonges, WAT bijzonder.

Ik vond het een aanfluiting.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53208923
Oh ja, Nico Spilt heeft het over "een zeer goed verzorgde open dag"

Eerder wist hij al van horen zeggen dat het aantal fotostops tijdens de NVBS-koninginnedagrit ("4") niet over hield. Nou ja, ik was er WEL zelf bij, en telde er zeker 12.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53209116
Er was inderdaad veel minder te zien waar ik op gehoopt had ja. Een paar DDM1-stammetjes die mijlenver weg stonden, alle plan v's met roodwit lint er omheen en voor de rest alleen het museumspul en die oranje virm... ze hadden er wel meer van kunnen maken idd...
pi_53212924
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 22:32 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Toeps en ik zijn zojuist uit de trein gekankerstraald .


We wouden met een strippenkaart van Den Haag CS naar Den Haag Moerwijk. Je mag in Den haag met een strippenkaart met de trein. Zover ik weet liep dat altijd gelijk aan de stadsvervoerzone's

Met de tram is dat dus 1 zone (2 strippen)

Dus ik ga er van uit dat dat met de trein ook zo is ( het was wel zo)

Maar blijkbaar houden ze er nu wel eigen zones er op na .

Waar gaat u heen?

Moerwijk

Dan heeft u een zone te kort

Oh nou volgensmij nie

Laat ik het uitleggen

Nee hoor, hover is HS?

Nee meneer ik zal het uitleggen

Hoever is HS ?

1 zone 2 strippen meneer, maar u krijgt van mij een bon meneer

Nee hoor, want ik stap nu wel uit (HS) Dag HC!


Ja, echt wat een aars die conducteur!
"Ja dan heeft u het dus fout..." Echt zo'n beterweterig toontje. "Wilt u soms een bon?"

Sinds wanneer is die 50 meter tussen Den Haag Moerwijk en HS twéé zones?!
pi_53213106
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 23:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik was met een uurtje wel klaar hoor.
Haha, ik ook. 11.53u met ICB naar Zaanstraat en 13.08u met ICMm weer naar Centraal.
  zondag 16 september 2007 @ 09:43:40 #71
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_53213350
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 23:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja, Nico Spilt heeft het over "een zeer goed verzorgde open dag"
Dat het een marginaal aanbod betrof wil niet zeggendat he slecht verloopt

Maar weet iemand nu hoe het zit met die stempelshit enzo...of waar ik het kan opzoeken?
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
pi_53213412
Staat het aantal zones en/ of af te stempelen aantal strippen niet op zo´n blauw bordje boven de stempelautomaat op het station? Dat heb je in Groningen namelijk.
pi_53213744
quote:
Op zondag 16 september 2007 09:43 schreef ArthurvanderVelden het volgende:

[..]

Dat het een marginaal aanbod betrof wil niet zeggendat he slecht verloopt

Maar weet iemand nu hoe het zit met die stempelshit enzo...of waar ik het kan opzoeken?
http://www.ns.nl/servlet/Satellite?searchkey=strippenkaart&pagename=www.ns.nl%2Fgeneric%2FFAQWrapper

Waarom staat er bij Den Haag als enige niet "strippenkaart" bij? Die josti lulde idd wat over minstens twee sterren abonnement of zo... Raarrr.

BTW:

Wij vonden antwoord op de volgende vragen
Kan ik mijn strippenkaart in de trein gebruiken?
Kan ik met een strippenkaart reizen in de trein?
Is de strippenkaart ook geldig in de trein?

Is dat niet 3x hetzelfde?

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2007 10:30:49 ]
  zondag 16 september 2007 @ 10:33:54 #74
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_53213784
Onduidelijker kan niet hoor
http://www.ns.nl/servlet/Satellite?cid=1076057854926&pagename=www.ns.nl/Artikel/Overig_www.ns.nl&p=1075382368841&lang=nl&c=Artikel

Nu helemaal geen strippenkaart mee, ik weet zeker dat die bordjes ooit eens wel op de stempelautomaat stonden...
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
pi_53213801
Ik had echt geen idee dat er door het hele land zoveel verschillende treindiensten reden van verschillende maatschappijen. Altijd gedacht dat overal gewoon de NS reed. T wordt tijd dat ik ns buiten de randstad ga kijken
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_53213806
Idd, in Zoetermeer hingen ze altijd, met een hele lijst. Scheveningen 7, Waddinxveen weetikhoeveel... Ook zo leuk dat elke regio maar zo ongeveer zo'n eigen regeltjes maakt...
pi_53214012
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 23:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou, wat een pret
Volgende keer maar even wat langer kennismaken
pi_53214252
quote:
Op zondag 16 september 2007 10:35 schreef Samson het volgende:
Ik had echt geen idee dat er door het hele land zoveel verschillende treindiensten reden van verschillende maatschappijen. Altijd gedacht dat overal gewoon de NS reed. T wordt tijd dat ik ns buiten de randstad ga kijken
Welcome... to the REAL world
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53214794
quote:
Op zondag 16 september 2007 10:33 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Onduidelijker kan niet hoor
weg layoutveneukende link
Wat lul je nou? Er staat toch:
quote:
Reizen op Strippenkaarten en Sterabonnementen is onder hierna genoemde voorwaarden mogelijk op de volgende NS-trajecten:

[..]

Stadsvervoergebied Den Haag
Trajecten:


  • Den Haag Centraal/HS - Rijswijk
  • Den Haag Centraal/HS - Voorburg
  • Den Haag Centraal/HS - Den Haag Mariahoeve
  • Sterabonnement: 2-Sterabonnement of meer mits gestempeld met zone 5400
  • Net-Sterabonnement
  • Nou, dat mag dus gewoon dan Hoeveel zones en strippen het is weet ik niet Maar aangezien de zone-indeling voor bus, tram en metro allemaal hetzelfde is lijkt het me HEEL raar dat dat voor de trein ineens anders zou zijn.

    Kortom: de man heeft zich vergist (what he never thought possible )

    Maar goed, misschien was het ook niet zo handig van je om meteen de gaan beginnen van "Hoever is HS? Nou? Huh? Hoever?" en zo. Dat irriteert mensen

    [ Bericht 7% gewijzigd door Dr_Flash op 16-09-2007 11:55:48 ]
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      zondag 16 september 2007 @ 11:58:10 #80
    142921 ArthurvanderVelden
    Lankenwärter Schraumann
    pi_53214940
    quote:
    Op zondag 16 september 2007 11:50 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Wat lul je nou? Er staat toch:
    [..]

    Nou, dat mag dus gewoon dan Hoeveel zones en strippen het is weet ik niet Maar aangezien de zone-indeling voor bus, tram en metro allemaal hetzelfde is lijkt het me HEEL raar dat dat voor de trein ineens anders zou zijn.

    Kortom: de man heeft zich vergist (what he never thought possible )

    Maar goed, misschien was het ook niet zo handig van je om meteen de gaan beginnen van "Hoever is HS? Nou? Huh? Hoever?" en zo. Dat irriteert mensen
    Hij irriteert mij
    Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
    ~Een wijsgeer
    pi_53214961
    Ja, jij mij ook weleens
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      zondag 16 september 2007 @ 14:21:46 #82
    88418 _Xbox_Master_
    Low frequency specialist
    pi_53218286
    De Syntus heeft dus een DM'90 van de NS gehuurd voor Zutphen Winterswijk omdat de motoren van een aantal lintjes het begeven. En met een lintje rijden ze nu testritten op Zutphen - Apeldoorn.

    Is me iig ook weer duidelijk waarom ik eergisteren weer in een NS Regio buffel instapte in Winterswijk
    ~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
    pi_53218450
    Testritten Apd - Zp? Wat moet daar getest worden dan?
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_53218563
    mooi!

    linten zijn toch net bussen op rails
      zondag 16 september 2007 @ 14:56:12 #85
    88418 _Xbox_Master_
    Low frequency specialist
    pi_53219206
    quote:
    Op zondag 16 september 2007 14:27 schreef Dr_Flash het volgende:
    Testritten Apd - Zp? Wat moet daar getest worden dan?
    Dat kon de buschauffeur me ook niet helemaal vertellen. Mischien aanpassingen aan de motoren ofzo? Omdat er een aantal vlak na elkaar kapot zijn gegaan.
    ~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
    pi_53219832
    quote:
    Op zondag 16 september 2007 14:56 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
    Dat kon de buschauffeur me ook niet helemaal vertellen. Mischien aanpassingen aan de motoren ofzo? Omdat er een aantal vlak na elkaar kapot zijn gegaan.
    Ik zie een complot

    De StedenBermudadriehoek
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      zondag 16 september 2007 @ 15:25:06 #87
    88418 _Xbox_Master_
    Low frequency specialist
    pi_53219862
    quote:
    Op zondag 16 september 2007 15:23 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Ik zie een complot

    De StedenBermudadriehoek
    Mischien lopen ze wel stuk op al die koeienstront hier
    Achterhook proof engines
    ~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
      Redactie Frontpage / Sport zondag 16 september 2007 @ 16:16:17 #88
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_53221207
    quote:
    Op zondag 16 september 2007 10:35 schreef Samson het volgende:
    Ik had echt geen idee dat er door het hele land zoveel verschillende treindiensten reden van verschillende maatschappijen. Altijd gedacht dat overal gewoon de NS reed. T wordt tijd dat ik ns buiten de randstad ga kijken
    Je kunt binnen de landsgrenzen op één dag toch makkelijk reizen met 9 of 10 verschillende maatschappijen
    Altijd onderweg naar het avontuur
      Redactie Frontpage / Sport zondag 16 september 2007 @ 16:19:11 #89
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_53221291
    quote:
    Op zondag 16 september 2007 15:23 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Ik zie een complot

    De StedenBermudadriehoek
    Je kunt beter het de Bermuda zigzag noemen

    Door die motorproblemen ligt de revisie al tijdelijk stil
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_53222266
    quote:
    Op zondag 16 september 2007 16:19 schreef Peterselieman het volgende:

    [..]

    Je kunt beter het de Bermuda zigzag noemen

    Door die motorproblemen ligt de revisie al tijdelijk stil
    mischien kunnen ze beter de wadjes op revisie schoppen en de linten door de shredder

    offtopic: waneer gingen we nou arriva pesten?
    pi_53222674
    Nie zoveel ouwehoeren jongens Pics posten

    Amsterdam Zaanstraat, 15 september 2007. De Open dag bij Nedtrain.

    De enige 2 meter TEE die in de juiste kleuren geschilderd zijn:



    Loc 1202 van het NSM:



    Museumloc 1315 in de volle zon:



    De Canadese kant van de TEE:



    Plan V:



    Voormalige motorpost, nu een meettrein van Eurailscout:



    Keihard stinkende loc 2278 (de prachtig glimmende bruinrode 2225 bleef binnen staan ):



    Alphen aan den Rijn, 15 september 2007. De A32 lightrail wacht op de dienst terug naar Gouda.

    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_53223152
    Zojuist even een overzicht gemaakt van internationale treinen die reden tussen Amsterdam en Hengelo in de afgelopen veertig jaar. Ik heb telkens de eerste reismogelijkheid genomen. Wat opvalt is dat er meer dan 10 jaar geen internationale trein reed tussen Amsterdam en Amersfoort, in dat geval heb ik een aansluitende Sneltrein/ Intercity gepakt, overstap aangegeven in het rood. Helaas mist een aantal jaren (spoorboekjes van kwijt of niet in bezit). Een sprongetje in een aantal jaar is aangegeven met een stippellijn.

    pi_53223279
    Grappig

    Alleen... 2000: ICE?
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_53223443
    Ja, speciaal voor de wereldtentoonstelling in Hannover destijds.
    pi_53223490
    quote:
    Op zondag 16 september 2007 17:20 schreef Dr_Flash het volgende:
    Nie zoveel ouwehoeren jongens Pics posten

    Amsterdam Zaanstraat, 15 september 2007. De Open dag bij Nedtrain.

    De enige 2 meter TEE die in de juiste kleuren geschilderd zijn:

    [afbeelding]

    Loc 1202 van het NSM:

    [afbeelding]

    Museumloc 1315 in de volle zon:

    [afbeelding]

    De Canadese kant van de TEE:

    [afbeelding]

    Plan V:

    [afbeelding]

    Voormalige motorpost, nu een meettrein van Eurailscout:

    [afbeelding]

    Keihard stinkende loc 2278 (de prachtig glimmende bruinrode 2225 bleef binnen staan ):

    [afbeelding]

    Alphen aan den Rijn, 15 september 2007. De A32 lightrail wacht op de dienst terug naar Gouda.

    [afbeelding]
    ja over een maand weer :w :p

    oftewel in deeltje 85 ofzo
    pi_53223500
    Weet je al wat je dan gaat fotograferen?
    pi_53223525
    quote:
    Op zondag 16 september 2007 17:59 schreef Socios het volgende:
    Weet je al wat je dan gaat fotograferen?
    waarschijnlijk veel Arriva rommel
      Redactie Frontpage / Sport zondag 16 september 2007 @ 18:01:47 #98
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_53223561
    quote:
    Op zondag 16 september 2007 17:59 schreef Socios het volgende:
    Weet je al wat je dan gaat fotograferen?
    GTW'tjes, misschien wat buffels en koplopers en nog wat Duitse meuk
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_53223563
    ..

    [ Bericht 95% gewijzigd door Dr_Flash op 16-09-2007 18:02:15 ]
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      zondag 16 september 2007 @ 18:13:34 #100
    142921 ArthurvanderVelden
    Lankenwärter Schraumann
    pi_53223828
    quote:
    Filmpje pakken in de Herfstbioscoop

    Van maandag 24 september tot en met zaterdag 6 oktober kunnen treinreizigers gratis naar previews van het Nederlands Film Festival in Utrecht kijken in de Herfstbioscooptrein.
    Filmpje pakken in de Herfstbioscoop

    Logo Nederlands Film Festival 2007 Op het programma staat onder andere Zwartboek, Het paard van Sinterklaas, Nachtrit, Knetter, Ja Zuster Nee Zuster, Minoes, Abeltje, Abel, Iles Flottantes, Paradise Now, Offers, Sportman van de Eeuw.
    Iedereen met een treinkaartje kan gratis instappen. En met een NS Herfsttoer van 35 euro kunt u op zaterdag en zondag met z'n tweeën de hele dag blijven zitten (online verkrijgbaar vanaf maandag 17 september, geldig vanaf 22 september).

    Dienstregeling
    Wie gaat er mee
    Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
    ~Een wijsgeer
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')