ik vind dat nieuwe ding net een oorworm!quote:Op donderdag 13 september 2007 17:36 schreef Q. het volgende:
[afbeelding]
Protosje te Amf. Hij was bang voor mij want hij reed weg toen ik er aan kwam lopen. Die telefoons van tegenwoordig maken nog best wel aardige foto's..
2010 pas?? Niet te geloven. Ik dacht dat die GTW-tjes dat station aan gingen doen, niet de stoppers richting Assen.quote:Op donderdag 13 september 2007 22:04 schreef Charango het volgende:
-------------------------------------
Op 1 oktober 2007 zal er een tijdelijk station met een stopplaats voor bussen en een kiss-and-ride-halte geopend worden. Het zal een eenvoudig (en tijdelijk) perron aan één zijde van het spoor hebben, waar alleen de stoptreinen tussen Groningen en Nieuweschans zullen stoppen. De opening van het definitieve station ter hoogte van de Euroborg, waar ook treinen tussen Groningen en Zwolle zullen gaan stoppen, is nu voorzien voor december 2010.
---------------------------------------
--> Wikipedia.org
Met een paar weken dus
Kan jij tellen?quote:Op donderdag 13 september 2007 22:04 schreef Charango het volgende:
december 2010.
[..]
Met een paar weken dus
Even beter lezen? Eerst gaan de GTWjtes hem aandoen en pas NA 2010 de normale trein van de NSquote:Op donderdag 13 september 2007 22:09 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
2010 pas?? Niet te geloven. Ik dacht dat die GTW-tjes dat station aan gingen doen, niet de stoppers richting Assen.
Dat bedoel ik niet.quote:Op donderdag 13 september 2007 22:26 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Even beter lezen? Eerst gaan de GTWjtes hem aandoen en pas NA 2010 de normale trein van de NS
Tot december niet. Ze hebben momenteel 2 buffels 'over'.quote:Op donderdag 13 september 2007 17:49 schreef Q. het volgende:
Ik denk dat NSR die buffels graag zelf terug heeft: ze zijn de laatste tijd niet zo happig op dingen verhuren.
Voor Lw-Wv zijn 4 stellen nodig en laat Arriva nu net 4 stellen inleverenquote:Op donderdag 13 september 2007 20:52 schreef thatsme het volgende:
Nee de NS is ze aan het opsparen om te gebruiken voor de nieuwe trein tussen Wolvega en Leeuwarden. Alle vrijgekomen buffels gaan daar naartoe.
Werkenquote:Op donderdag 13 september 2007 21:04 schreef Zug-Chef het volgende:
Nog mensen die zaterdag naar de open dag van NedTrain gaan?
quote:Noodplannen
Voor het geval Koning Winter toch het spoor en de treinen in zijn greep krijgt, liggen er noodplannen klaar. Er kan bijvoorbeeld besloten worden bij de Intercity's van het type Koploper de 'doorloop' tussen twee treinstellen niet door te verbinden, omdat sneeuw en ijs voor storing - en daardoor voor vertraging - kunnen zorgen.
Ik weet dat we niet zo'n denderende zomer gehad hebben, maar sneeuw en ijs, nee, dat heb ik niet gezien.quote:Op vrijdag 14 september 2007 00:01 schreef Peterselieman het volgende:
Stukje van de NS website over weersomstandigheden:
[..]
Hoezo achterlopen met je informatiequote:Op vrijdag 14 september 2007 00:01 schreef Peterselieman het volgende:
Stukje van de NS website over weersomstandigheden:
[..]
Zouden ze die doorloopkoppen deze winter dan wel doorverbindenquote:Op vrijdag 14 september 2007 00:01 schreef Peterselieman het volgende:
Stukje van de NS website over weersomstandigheden:
[..]
hee station meppel!!! Kom ik zowat dagelijksquote:Op donderdag 13 september 2007 23:29 schreef Socios het volgende:
Als dagafsluiting nog even wat fotootjes van vandaag genomen te Meppel en Groningen.
[afbeelding]
IC 756 zojuist vertrokken om 15.57u uit Meppel richting Schiphol.
[afbeelding]
IC 12755 kort na vertrek richting Leeuwarden.
[afbeelding]
Stoptrein 9158 vertrekkende om 16.16u naar Zwolle.
[afbeelding]
3 x DM ´90 als 9153 na aankomst in Groningen om 17.31u.
[afbeelding]
IC 566 (vertrek 17.44u) en IC 768 (vertrek 18.04u) gereedstaande voor vertrek naar Rotterdam CS/ Den Haag CS respectievelijk Schiphol.
[afbeelding]
Voor wie in de stationshal de stationschef van Groningen niet kan vinden.
Verderop in het artikel hebben ze het over 104 buitenlandse + 10 NSI rijtuigen.quote:NS huurt extra intercity's
Groei van reizigers wordt opgevangen met 114 extra treinen
Ja, ik zie het hier nu ook staan.quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:47 schreef Peterselieman het volgende:
Klinkt als Duitse rijtuigen die ingezet gaan worden. In de 1500 rijden al dit soort rijtuigen. Waarschijnlijk zal het niet meer zijn dan de hoeveelheid die al bekend was
Dus geen wadjes op de Kippenlijn!quote:En om te voorkomen dat klanten van Connexxion op de Valleilijn in de problemen komen door de vertraagde aflevering van nieuw bestelde treinen, heeft NS de verhuur van treinstellen aan Connexxion verlengd tot uiterlijk 22 september.
Wat 1600 locs van Railion? Die had die dingen toch over en teveel?quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:06 schreef Dichterbijer het volgende:
Waar denken ze de locs vandaan te trekken?
Of straks de 11.8 in binnenlandse dienst!quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:16 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Wat 1600 locs van Railion? Die had die dingen toch over en teveel?
Ik rijd er meestal met een sneltreinvaart voorbij, maar gister dus niet.quote:Op vrijdag 14 september 2007 11:40 schreef thatsme het volgende:
hee station meppel!!! Kom ik zowat dagelijks![]()
Rotzooi? Praktisch alles wat trein is, is wat mij betreft welkom op het spoor. Ook ICB.quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:06 schreef Dichterbijer het volgende:
Nog meer rotzooi op het spoor...
die Lok is van de Belgen. De rijtuigen van de Nederlanders. Dus die kans schat ik erg klein in.quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Of straks de 11.8 in binnenlandse dienst!
Maar die 104 andere rijtuigen zijn ook geen Nederlandse rijtuigen. En als er dan toch NMBS meuk deze kant op moet komen, laat dat dan wat 25.5 spul zijn.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:01 schreef thatsme het volgende:
[..]
die Lok is van de Belgen. De rijtuigen van de Nederlanders. Dus die kans schat ik erg klein in.
Ja, ik ga er morgen naar toe. Lekker in Plan U of Mat ´54 pendelen van Amsterdam Centraal naar de Zaanstraat.quote:Op donderdag 13 september 2007 21:04 schreef Zug-Chef het volgende:
Nog mensen die zaterdag naar de open dag van NedTrain gaan?
Pendelritten vanaf Amsterdam Centraal door de 766 (vertrek *.53) en de 113 (vertrek *.23)
Open vanaf 10u tot 16u
Nou, ik ga me tegenwoordig afvragen wie de planning doet. Want de 200 dubbeldekkers zijn zo te zien weer veel te laat besteld. Of het materieel bruikleen is lijkt me nietquote:Op vrijdag 14 september 2007 15:21 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik rijd er meestal met een sneltreinvaart voorbij, maar gister dus niet.
[..]
Rotzooi? Praktisch alles wat trein is, is wat mij betreft welkom op het spoor. Ook ICB.![]()
Plan U komt niet, de ritten met Plan U worden vervangen met een Plan Tquote:Op vrijdag 14 september 2007 19:24 schreef Socios het volgende:
[..]
Ja, ik ga er morgen naar toe. Lekker in Plan U of Mat ´54 pendelen van Amsterdam Centraal naar de Zaanstraat.Ben benieuwd!
Dat is jammer, zeg... Mat ´54 rijdt nog wel dus? Dan neem ik die rond 13.00u vanaf Amsterdam Centraal.quote:Op vrijdag 14 september 2007 21:01 schreef Zug-Chef het volgende:
Plan U komt niet, de ritten met Plan U worden vervangen met een Plan T
Naja ik ben morgen om 8:40 op Utrecht Centraal en pak om 8:47 de sprinter richting Amsterdam, meeting anyone
ik vraag me af hoeveel geld die museumclubs ervoor krijgen om hun toch al broze materieel zo te laten teisteren op zoeen dag iddquote:Op vrijdag 14 september 2007 22:26 schreef Duvel het volgende:
Ah, is de Plan U weer stuk zoals met het afscheid van de Hofpleinlijn? Reken er maar op dat die pendeltreinen goed vol zitten...
Goede vraag... Ik kwam op Hofplein en toen stond die Plan U daar al dood te zijn. Vervolgens maar naar Berkel gereden en daar wat treinen gefotografeerd en iets treinigs richting Den Haag genomen (ik denk een Sprinter). Toen zetten ze als vervanging maar een Olympische Koploper in...quote:Op vrijdag 14 september 2007 22:30 schreef Dr_Flash het volgende:
t zal ja. Ik heb met Hofpleinlijndag vorig jaar de kleuters platgedrukt zien worden tegen het raam van de blokkendoos
Waar ben je dan mee bezig?
ja, zoeen kutkreng waar je iedere dag in kan zitten pfffquote:Op vrijdag 14 september 2007 22:33 schreef Duvel het volgende:
Toen zetten ze als vervanging maar een Olympische Koploper in...
Zitten in een Plan T? Ik blijf liever staan...quote:Op vrijdag 14 september 2007 22:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, zoeen kutkreng waar je iedere dag in kan zitten pfff
net als morgen de Plan U diensten met Plan T gaan rijden![]()
Jezus doe dan een pendelbus of zo
Huh? hoe wil je via groningen naar emmen zonder bus enzo?quote:Op zaterdag 15 september 2007 12:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
je kan ook omrijden via Emmen.. of Leeuwarden
die snelbussen zijn best te doen hoor B)quote:Op zaterdag 15 september 2007 12:18 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Huh? hoe wil je via groningen naar emmen zonder bus enzo?
En wat gaat dit dan weer worden voor rijdend materieel? Iemand een suggestie?quote:NS huurt extra rijtuigen
UTRECHT - De Nederlandse Spoorwegen hebben opnieuw extra materieel besteld om de groei van het aantal reizigers in Nederland op te vangen. Het gaat om 104 intercityrijtuigen, die worden gehuurd van spoorondernemingen in het buitenland. Daarnaast zijn tien rijtuigen overgenomen van NS Internationaal. Deze maand worden zestig extra wagons ingezet, eind 2007 moeten ze allemaal rij-den, met name op de trajecten Deventer - Amersfoort - Amsterdam en Arnhem - Utrecht - Den Haag.
Zitplaatsen
Dankzij de extra wagons neemt het aantal zitplaatsen in NS-treinen toe tot 256.000 eind dit jaar. In december vorig jaar telden de treinen van NS 240.000 zitplaatsen.
De extra capaciteit is hard nodig. Het aantal treinreizigers zit sinds 2005 flink in de lift. NS vervoert dagelijks ruim 1,1 miljoen reizigers en alle reserves worden aangesproken in de strijd tegen te volle treinen.
De spooronderneming is sinds enkele jaren bezig met het vervangen van het rijdend materieel. Op dit moment heeft NS voor onge-veer 700 miljoen euro aan orders voor nieuwe intercity's en stoptreinen uitstaan.
Groei
Het kabinet wil dat het openbaar vervoer jaarlijks met 5 procent groeit. De Nederlandse Spoorwegen spelen in die ambitie een be-langrijke rol.
Bron: www.nu.nl, 14 september 2007
ICL = InterCity Leasequote:Op zaterdag 15 september 2007 17:36 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
[..]
En wat gaat dit dan weer worden voor rijdend materieel? Iemand een suggestie?![]()
Edit: Laatmaar![]()
![]()
geheid dat t blijft rijden tot t kapot is :pquote:Op zaterdag 15 september 2007 19:57 schreef Peterselieman het volgende:
Als het goed is, gaat de T er straks wel uit. De V moet nog tot 2015 of daaromtrent mee
Dan ben je er dus niet uitgeknikkerd, maar ben je er zelf uitgégaanquote:Op zaterdag 15 september 2007 22:32 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Toeps en ik zijn zojuist uit de trein gekankerstraald.
Wat een uitschot zeg, zulke lui kunnen ze goed gebruiken bij de Smullersquote:Op zaterdag 15 september 2007 22:32 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Toeps en ik zijn zojuist uit de trein gekankerstraald.
Nou, wat een pretquote:Op zaterdag 15 september 2007 22:35 schreef Wadloper het volgende:
Vandaag de befaamde Dr_Flash gezien![]()
![]()
De hele dag??!!quote:Op zaterdag 15 september 2007 22:56 schreef Mark-Hgl het volgende:
Was inderdaad ook de hele dag in de Zaanstraat...
Ja, echt wat een aars die conducteur!quote:Op zaterdag 15 september 2007 22:32 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Toeps en ik zijn zojuist uit de trein gekankerstraald.
We wouden met een strippenkaart van Den Haag CS naar Den Haag Moerwijk. Je mag in Den haag met een strippenkaart met de trein. Zover ik weet liep dat altijd gelijk aan de stadsvervoerzone's
Met de tram is dat dus 1 zone (2 strippen)
Dus ik ga er van uit dat dat met de trein ook zo is ( het was wel zo)
Maar blijkbaar houden ze er nu wel eigen zones er op na.
Waar gaat u heen?
Moerwijk
Dan heeft u een zone te kort
Oh nou volgensmij nie
Laat ik het uitleggen
Nee hoor, hover is HS?
Nee meneer ik zal het uitleggen
Hoever is HS ?
1 zone 2 strippen meneer, maar u krijgt van mij een bon meneer
Nee hoor, want ik stap nu wel uit (HS) Dag HC!
![]()
Haha, ik ook. 11.53u met ICB naar Zaanstraat en 13.08u met ICMm weer naar Centraal.quote:Op zaterdag 15 september 2007 23:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik was met een uurtje wel klaar hoor.
Dat het een marginaal aanbod betrof wil niet zeggendat he slecht verlooptquote:Op zaterdag 15 september 2007 23:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja, Nico Spilt heeft het over "een zeer goed verzorgde open dag"![]()
http://www.ns.nl/servlet/Satellite?searchkey=strippenkaart&pagename=www.ns.nl%2Fgeneric%2FFAQWrapperquote:Op zondag 16 september 2007 09:43 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
[..]
Dat het een marginaal aanbod betrof wil niet zeggendat he slecht verloopt
Maar weet iemand nu hoe het zit met die stempelshit enzo...of waar ik het kan opzoeken?![]()
Welcome... to the REAL worldquote:Op zondag 16 september 2007 10:35 schreef Samson het volgende:
Ik had echt geen idee dat er door het hele land zoveel verschillende treindiensten reden van verschillende maatschappijen. Altijd gedacht dat overal gewoon de NS reed. T wordt tijd dat ik ns buiten de randstad ga kijken![]()
quote:Op zondag 16 september 2007 10:33 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Onduidelijker kan niet hoor
weg layoutveneukende link
Nou, dat mag dus gewoon danquote:Reizen op Strippenkaarten en Sterabonnementen is onder hierna genoemde voorwaarden mogelijk op de volgende NS-trajecten:
[..]
Stadsvervoergebied Den Haag
Trajecten:
Den Haag Centraal/HS - Rijswijk Den Haag Centraal/HS - Voorburg Den Haag Centraal/HS - Den Haag Mariahoeve Sterabonnement: 2-Sterabonnement of meer mits gestempeld met zone 5400 Net-Sterabonnement
Hij irriteert mijquote:Op zondag 16 september 2007 11:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Wat lul je nou? Er staat toch:
[..]
Nou, dat mag dus gewoon danHoeveel zones en strippen het is weet ik niet
Maar aangezien de zone-indeling voor bus, tram en metro allemaal hetzelfde is lijkt het me HEEL raar dat dat voor de trein ineens anders zou zijn.
Kortom: de man heeft zich vergist (what he never thought possible)
Maar goed, misschien was het ook niet zo handig van je om meteen de gaan beginnen van "Hoever is HS? Nou? Huh? Hoever?" en zo. Dat irriteert mensen
Dat kon de buschauffeur me ook niet helemaal vertellen. Mischien aanpassingen aan de motoren ofzo? Omdat er een aantal vlak na elkaar kapot zijn gegaan.quote:Op zondag 16 september 2007 14:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Testritten Apd - Zp? Wat moet daar getest worden dan?
Ik zie een complotquote:Op zondag 16 september 2007 14:56 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
Dat kon de buschauffeur me ook niet helemaal vertellen. Mischien aanpassingen aan de motoren ofzo? Omdat er een aantal vlak na elkaar kapot zijn gegaan.
Mischien lopen ze wel stuk op al die koeienstront hierquote:Op zondag 16 september 2007 15:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zie een complot
De StedenBermudadriehoek
Je kunt binnen de landsgrenzen op één dag toch makkelijk reizen met 9 of 10 verschillende maatschappijenquote:Op zondag 16 september 2007 10:35 schreef Samson het volgende:
Ik had echt geen idee dat er door het hele land zoveel verschillende treindiensten reden van verschillende maatschappijen. Altijd gedacht dat overal gewoon de NS reed. T wordt tijd dat ik ns buiten de randstad ga kijken![]()
Je kunt beter het de Bermuda zigzag noemenquote:Op zondag 16 september 2007 15:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zie een complot
De StedenBermudadriehoek
mischien kunnen ze beter de wadjes op revisie schoppen en de linten door de shredderquote:Op zondag 16 september 2007 16:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je kunt beter het de Bermuda zigzag noemen![]()
Door die motorproblemen ligt de revisie al tijdelijk stil
ja over een maand weer :w :pquote:Op zondag 16 september 2007 17:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Nie zoveel ouwehoeren jongensPics posten
Amsterdam Zaanstraat, 15 september 2007. De Open dag bij Nedtrain.
De enige 2 meter TEE die in de juiste kleuren geschilderd zijn:
[afbeelding]
Loc 1202 van het NSM:
[afbeelding]
Museumloc 1315 in de volle zon:
[afbeelding]
De Canadese kant van de TEE:
[afbeelding]
Plan V:
[afbeelding]
Voormalige motorpost, nu een meettrein van Eurailscout:
[afbeelding]
Keihard stinkende loc 2278 (de prachtig glimmende bruinrode 2225 bleef binnen staan):
[afbeelding]
Alphen aan den Rijn, 15 september 2007. De A32 lightrail wacht op de dienst terug naar Gouda.
[afbeelding]
waarschijnlijk veel Arriva rommelquote:Op zondag 16 september 2007 17:59 schreef Socios het volgende:
Weet je al wat je dan gaat fotograferen?
GTW'tjes, misschien wat buffels en koplopers en nog wat Duitse meukquote:Op zondag 16 september 2007 17:59 schreef Socios het volgende:
Weet je al wat je dan gaat fotograferen?
Wie gaat er meequote:Filmpje pakken in de Herfstbioscoop
Van maandag 24 september tot en met zaterdag 6 oktober kunnen treinreizigers gratis naar previews van het Nederlands Film Festival in Utrecht kijken in de Herfstbioscooptrein.
Filmpje pakken in de Herfstbioscoop
Logo Nederlands Film Festival 2007 Op het programma staat onder andere Zwartboek, Het paard van Sinterklaas, Nachtrit, Knetter, Ja Zuster Nee Zuster, Minoes, Abeltje, Abel, Iles Flottantes, Paradise Now, Offers, Sportman van de Eeuw.
Iedereen met een treinkaartje kan gratis instappen. En met een NS Herfsttoer van 35 euro kunt u op zaterdag en zondag met z'n tweeën de hele dag blijven zitten (online verkrijgbaar vanaf maandag 17 september, geldig vanaf 22 september).
Dienstregeling
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |