Niet dat het veel uitmaakt, maar na internationaal onderzoek bleek dat er maar 28 doden waren gevallen bij dat incident. Het geeft echter wel aan dat jouw bronnen er ook nog wel eens een handje van hebben om de feiten te verdraaien.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 23:27 schreef Meki het volgende:
[..]
dus dan maar uitmoorden
horen de kinderen ook bij Hezbollah ?
hoort de QANA de 58 doden ook bij Hezbollah
Nee, wel om collectief straffen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 23:26 schreef sp3c het volgende:
Nuremburg ging niet om collateral damage oid volgens mij
kloptquote:voor het bombardement op Rotterdam is voor zover ik weet niemand veroordeeld bv
quote:
Douhet believed in the morale effects of bombing. Air power could break a people's will by destroying a country's "vital centers".
Targeting was central to this strategy and he believed that air commanders would prove themselves by their choice of targets. These would vary from situation to situation, but Douhet identified the five basic target types as: industry, transport infrastructure, communications, government and "the will of the people".
The last category was particularly important to Douhet, who believed in the principle of Total War.
The chief strategy laid out in his writings, the Douhet model, is pivotal in debates regarding the use of air power and bombing campaigns. The Douhet model rests on the belief that in a conflict, the infliction of high costs from aerial bombing can shatter civilian morale.
Dat vraag ik dus mezelf sterk af.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 23:17 schreef Vosseklaver het volgende:
[knip]
Nu nog is Hezbollah de morele winnaar, zij hebben Israel 3 weken lang lamgelegd en het leven zuur gemaakt. Maar nu is elke dag dat deze crisis verder doorgaat een dag te lang voor Hezbollah.
als israel zich niet zou inhouden werden ze massaal platgegooid door alle arabische landen als reactie op.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 00:00 schreef sp3c het volgende:
mjah ik vind niet dat hier sprake is van collectief straffen, dan moet je eerder kijken naar hoe de Russen Grozny de laatste keer hebben ingenomen
sterker nog ik had veel meer burgerslachtoffers verwacht dan die kleine 1000 die nu te betreuren zijn imo houd Israel zich nog heel erg in
Antwoord : Alle landen die er belang bij hebben. Zelfs Amerika.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 00:03 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
als israel zich niet zou inhouden werden ze massaal platgegooid door alle arabische landen als reactie op.
wie houd zich dan in..
ja en dan stonden Israelische legers nu weer aan het Suez kanaal, die Arabische legers kijken wel uitquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 00:03 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
als israel zich niet zou inhouden werden ze massaal platgegooid door alle arabische landen als reactie op.
wie houd zich dan in..
Ga bessen plukken, als reactie op jouw complete oeuvre!quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 00:03 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
wie houd zich dan in..
Dat zal wel meevallen, Israel heeft wel vaker met die hele regio tegelijk in de clinch gelegen en kwam altijd als winnaar uit de strijd. (Zes-daagse en Yom Kippur oorlog bijvoorbeeld.)quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 00:03 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
wie houd zich dan in..
In dat licht zie ik ook het doden van die boeren vandaag op de grens met Syrië. Daar zaten veel Syriërs bij. Imo doet Israel alles om proberen Syrië er rechtstreeks in te betrekken.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 23:57 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Bij toenemende steun of geweldsspiraal van Iran en Syrie kan de westerse opinie wel eens een heel andere koers gaan varen. Maar dan praten we ook over een grensoverschrijdend conflict waarbij zelfs Amerika niet meer met zijn handen over elkaar blijft zitten.
een groep konijnen krijgt ook moeilijk een auto stuk.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 00:06 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen, Israel heeft wel vaker met die hele regio tegelijk in de clinch gelegen en kwam altijd als winnaar uit de strijd. (Zes-daagse en Yom Kippur oorlog bijvoorbeeld.)
Syrie alleen zal niet genoeg zijn om het conflict verder te escaleren, wat dat betreft is Iran de sleutel.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 00:07 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
In dat licht zie ik ook het doden van die boeren vandaag op de grens met Syrië. Daar zaten veel Syriërs bij. Imo doet Israel alles om proberen Syrië er rechtstreeks in te betrekken.
volgens mij is iran het sleutel gat en israel de sleutel.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 00:09 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Syrie alleen zal niet genoeg zijn om het conflict verder te escaleren, wat dat betreft is Iran de sleutel.
Toch waren het de konijnen die toen de auto te lijf gingen. En niet zachtzinnig ofzo.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 00:09 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
een groep konijnen krijgt ook moeilijk een auto stuk.
Als je eerst alles wat gebombardeerd en beschoten is strategisch doel verklaard hebt, kun je idd niet spreken van collectief straffen. Maar volgens die denkwijze bestaat 'collectief straffen' niet. De aanvallende partij zal altijd zeggen dat het een strategisch doel dient.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 00:00 schreef sp3c het volgende:
mjah ik vind niet dat hier sprake is van collectief straffen, dan moet je eerder kijken naar hoe de Russen Grozny de laatste keer hebben ingenomen
sterker nog ik had veel meer burgerslachtoffers verwacht dan die kleine 1000 die nu te betreuren zijn imo houd Israel zich nog heel erg in
lijkt me logisch aangezien de auto alle wortels overreed.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 00:10 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Toch waren het de konijnen die toen de auto te lijf gingen. En niet zachtzinnig ofzo.
allichtquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 00:11 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Als je eerst alles wat gebombardeerd en beschoten is strategisch doel verklaard hebt, kun je idd niet spreken van collectief straffen. Maar volgens die denkwijze bestaat 'collectief straffen' niet. De aanvallende partij zal altijd zeggen dat het een strategisch doel dient.
Genoeg metaforen nu. Ik snap best dat Israel een agressor is in de regio en twijfelachtige claims maakt die tot verzet leiden, maar ik begrijp ook dat Israel zich keihard moet verdedigen om te overleven in de regio.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 00:11 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
lijkt me logisch aangezien de auto alle wortels overreed.
"The road to Tehran goes through Baghdad" was a common saying in Washington in 2002quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 00:09 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Syrie alleen zal niet genoeg zijn om het conflict verder te escaleren, wat dat betreft is Iran de sleutel.
Moshe Sharett is imiddels al 41 jaar doodquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 00:24 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
"The road to Tehran goes through Baghdad" was a common saying in Washington in 2002
Misschien hebben diezelfde mensen hun leus wel aangepast naar "The road to Tehran goes through Damascus". Of zelfs Beirut.
Daarbij is het ontmantelen van Libanon al een heel oud plan van de Israelische strategen. Volgens de dagboeken van Moshe Sharett is het altijd de bedoeling geweest om Libanon in verschillende religieuze en etnische groepen uiteen te laten vallen. Wat als blauwdruk voor de hele arabische wereld zou moeten dienen. Divide et impera. Misschien volgt nu een nieuwe poging nu Irak geslaagt lijkt te zijn.
maar die lijkt inmiddels begonnen, waarom niet de verzamelpunten besproeien met Katyusha's, daar zijn ze immers voor bedoeld dan raak je misschien nog is watquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 00:27 schreef Drugshond het volgende:
Die raketten zijn leuk voor de propaganda niks meer of minder. De grondoorlog is eigenlijk de echte oorlog. De bodycount zal snel oplopen voor beide partijen.
Dat was ook wat ik laatst dacht toen ik foto's van soldaten met een hele stapel munitie zag. "Waarom richten ze daar geen raketten op?" Er hoeft maar eentje raak te zijn en je hebt behoorlijk vuurwerk.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 00:23 schreef sp3c het volgende:
toch snap ik niet waarom Hezbollah zijn raketten zo diep mogelijk Israel inschiet terwijl het halve Israelische leger langs de grens gelegerd is
Hebben ze tegenwoordig niet mobiele Close-in weapon systemen voor op land? Daarmee moeten die stokoude raketjes toch snel onschadelijk gemaakt zijn...quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 00:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar die lijkt inmiddels begonnen, waarom niet de verzamelpunten besproeien met Katyusha's, daar zijn ze immers voor bedoeld dan raak je misschien nog is wat
de discussie vind ik nu wel redelijk geworden.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 00:30 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Klopt, mijn fout. Maar je snapt denk ik wel waar ik naar toe wil. Een discussie in alle redelijkheid.
mjah inlichtingen, gewoon richten op het mondingsvuur (de lichtflitsen van de schietende kanonnen) aan de overkant en 4 of 5 van die vrachtwagentjes hun hele lading raketten die kant uit laten schieten en wegwezen (sh00t & sc00tquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 00:33 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dat was ook wat ik laatst dacht toen ik foto's van soldaten met een hele stapel munitie zag. "Waarom richten ze daar geen raketten op?" Er hoeft maar eentje raak te zijn en je hebt behoorlijk vuurwerk.
Maar je moet natuurlijk wel inlichtingen hebben. En misschien zijn ook wel te onnauwkeurig voor zoiets.
niet operationeel voor zover ik weet en dan nog er komen er gewoon teveel tegelijk binnen dat is de kracht van die dingen maar je moet ze wel goed gebruiken, ze moeten allemaal op hetzelfde stukje grond landen ofwel om een vijand te raken ofwel om hem vast te zettenquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 00:36 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Hebben ze tegenwoordig niet mobiele Close-in weapon systemen voor op land? Daarmee moeten die stokoude raketjes toch snel onschadelijk gemaakt zijn...
Kan zijn maar dezelfde plannen klinken door in stukken geschreven door de machthebbers van nu. "A Clean Break: A New Strategy for Securing the Realm" - een rapport dat weer naadloos aansluit bij de strategie van de Neocons.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 00:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
Moshe Sharett is imiddels al 41 jaar dood
Nou, sorry hoor, het is gewoon eerder waarschijnlijker dat er gewoon een reddingsploeg is waarvan er 1 'n camera heeft. Nee, hier menen mensen ineens dat Hezbollah zelf Libanon opblaast, om er vervolgens met 1 (één!) reddingswerker heen te gaan, en die te fotograferen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 22:11 schreef elcastel het volgende:
[..]
Toch iets typerends van dit conflict. We hebben het in dit topiczelfs over conflicten van 2000 jaar oud, schijnt ook nogsteeds een hot item te zijn daar. Ik zie het probleem niet, Hezbollah manipuleert de boel, en er komen steeds meer bewijzen van, dan is het toch niet zo raar dat dat hier (nogsteeds) besproken wordt ?
Of deze.quote:
Nevermind dat de resten van de de precision-guided bombs tussen de lijken in de kelder lagen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:38 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Echter zijn over het incident onregelmatigheden en wetenswaardigheden aan het licht gekomen wat ik beschouw als nieuws. Om een voorbeeldje te noemen is het dak van het wooncomplex waar de slachtoffers vielen vrijwel onbeschadigd gebleven, maar pal naast het complex is een diepe krater gesignaleerd.
Maar dat is niet interessant.quote:
The strike that destroyed the building was a precision-guided bomb dropped from the air, the same kind of bomb that destroyed a UN position in Khiyam last week, killing four UN observers. Writing on an olive green fragment of the munition which appeared to have caused the explosion read: GUIDED BOMB BSU 37/B.
The Guardian
quote:
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:47 schreef Yildiz het volgende:
[..] Ik las vandaag in de krant dat het westen de moslimwereld niet wil vernederen, frustreren, en dan uitroeien. Denk jij daar anders over? [..]
Dat hoort bij de regio. En dankzij die wereldleiders is het al zo vaak gesust, laat ze maar een keer flink ravotten, kennelijk is er geen alternatief.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 01:44 schreef Xenwolfie het volgende:
En terwijl de wereldleiders maar eventjes blijven veto'en en telefoneren gaat de Israeli Destroy Force en die gestoorde moslim groep gewoon vrolijk verder met het vermoorden van onschuldige mensen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |