Ik weet niet wat erger is.... het verkeerd benoemen van de slachtoffers...of het juist het helemaal niet benoemen van de slachtoffers.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:03 schreef damian5700 het volgende:
Het is evident dat oorlog onnoemelijk veel leed met zich meebrengt. Om daaruit een slaatje te slaan is ronduit verwerpelijk, maar ook nieuws wanneer dat aan het licht komt.
In mijn perceptie kon het Qana-incident voor Hezbollah niet op een beter moment plaatsvinden, want het bestand van Sinorai werd daarmee in de prullenmand gemikt. Laat onverlet de noodzaak van berichtgeving over dit tragische incident, laat daar geen misverstanden over bestaan.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:26 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik weet niet wat erger is.... het verkeerd benoemen van de slachtoffers...of het juist het helemaal niet benoemen van de slachtoffers.
Oorlog en propaganda gaat hand in hand. De moderne grondlegger daarvan was Josef Goebbels (tijdens WO-II). Vergeet niet dat we slechts een stukje van de taart krijgen van wat daar daadwerkelijk aan de hand is. Zeker alle informatie (infowars) moet je met een zekere afstand tot je nemen. Want alle informatie (Israel, Hezbollah) naar buiten toe is politiek gekleurd (Het thuisfront moet namelijk geloven dat alles goed komt).
Wist je trouwens dat de Duitse burgerbevolking tijdens WO-II pas echt door had dat de oorlog verloren was rond eind 1944/begin 1945..... Terwijl in de zomer 1943 de oorlog al op papier verloren was.
quote:Aid Agencies Paralysed
Aid agencies in Lebanon say they have been paralysed by a heavy overnight bombardment from Israeli jets.
Warplanes attacked three highway bridges north of Beirut, preventing aid leaving or entering the capital.
The raids, which cut off the main coastal highway to Syria, were among the heaviest yet of the campaign.
Israeli aircraft launched more than 150 strikes while artillery pounded areas close to the border with hundreds of shells.
"It is really a major setback because we used this highway to move staff and supplies into the country," said UN aid worker Astrid van Genderen Stort.
"If we don't have new material coming in, we will basically be paralysed."
Israeli raids have already wrecked the main Beirut-Damascus road.
Five Israeli soldiers were reported to have been killed this morning by Hizbollah fighters in southern Lebanon.
Lebanese security sources said guerrillas detonated roadside bombs and fired anti-tank rockets and assault rifles at Israeli forces occupying seven small enclaves in the south.
Southern Beirut pounded Israel has not commented on the claims.
The overnight raids came despite a warning by the guerrilla group's leader, Hassan Nasrallah, that the heart of Israel would be targeted if the country bombed central Beirut.
Israeli television quoted a senior military source as saying Israel would destroy Lebanon's infrastructure if the threat was carried out.
The Israeli army is believed to be preparing for a possible push further into Lebanese territory.
Reports say the army wants to get to the Litani river, 13 miles north of the border.
That would be Israel's biggest push into the country since the 1982 invasion.
Some 10,000 Israeli troops are fighting Hizbollah on the Israel-Lebanon border.
Hizbollah attacks killed eight Israeli citizens on Thursday.
A ceasefire between the two warring sides could be secured next week, the country's parliamentary leader Saad Hariri has said.
European nations and Tony Blair have already said they were hopeful a truce could be called early next week.
At least 693 Lebanese and 68 Israelis have been killed in the conflict so far.
bron: skynews
leg uitquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:59 schreef PLAE@ het volgende:
Ik lach (nouja jank) me een ongeluk mochten er een (gedeeltelijk) Europese marionetten'vredes'macht heen gaan. Wat laten wij ons in de luren leggen![]()
Als je de verhalen hoort van Unifil veteranen dan is er voor ons niks te halen daar (brengen).quote:
als je meer eer wilt behalen dan moet je draken gaan bevechten in World of Warcraft.quote:
Israel heeft het centrum van Beiroet nog niet aangevallen. Als dat gebeurd zal Hizbollah Tel-Aviv aanvallen volgens Nasrallah.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 14:02 schreef elcastel het volgende:
Heeft Hezbollah Tel Aviv nou al bereikt ? Of moet Nasrallah eerst die raketten nog bestellen ?
Ik dacht Beiroet in het algemeen, daar was Israël vannacht wel aan de gang meen ik ?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 14:04 schreef venomsnake het volgende:
Israel heeft het centrum van Beiroet nog niet aangevallen. Als dat gebeurd zal Hizbollah Tel-Aviv aanvallen volgens Nasrallah.
Israel heeft vannacht de buitenwijken van Beiroet vrij zwaar gebombardeerd. Ook hebben ze een paar Bruggen uitgeschakeld. Maar het centrum is niet gebombardeerd.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 14:08 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik dacht Beiroet in het algemeen, daar was Israël vannacht wel aan de gang meen ik ?
Die dingen kun je toch niet 1 2 3 zomaar ergens verstoppen?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 18:40 schreef venomsnake het volgende:
19:28 Iranian official admits Tehran has supplied Zelzal missiles to Hezbollah (Haaretz)
[afbeelding]
Donequote:Op vrijdag 4 augustus 2006 18:45 schreef opinionr het volgende:
[afbeelding]
Nog een indrukwekkend plaatje voor de OP
vooral als je er dicht bij staat..quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 18:47 schreef Evil_Jur het volgende:
Explosies zijn tof!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |