abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40281098

Voorgaande links
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #01
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #02
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #03
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #04
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #05
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #06
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #07
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #08
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #09
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #10
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #11
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #12
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #13
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #14
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #15
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #16
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #17
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #18
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #19
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #20
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #21
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #22
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #23
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #24
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #25
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #26
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #27
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #28
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #29
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #30
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #31
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #32
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #33
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #34
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #35
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #36
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #37
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #38

Plaatsen van picca's ?
    Natuurlijk willen we graag dat je toepasselijke foto's post behorende bij dit conflict. Er is echter kleine uitzondering.
    Foto's van ernstig bebloede, verminkte , gedode slachtoffers mogen echter niet direct zichtbaar zijn. Deze foto's hebben we namelijk liever achter een linkje met een passende waarschuwing erachter.

Nieuwssites
    http://ynetnews.com/
    http://english.aljazeera.net/HomePage
    http://www.haaretz.com/
    http://www.irna.ir/en/
    http://news.google.nl/
    http://edition.cnn.com/
    http://www.jpost.com/
    http://news.bbc.co.uk/
    http://www.sky.com/skynews/home
    http://www.foxnews.com/
    http://abcnews.go.com/
    http://today.reuters.com/news/home.aspx
    http://www.israelnationalnews.com/

Overige links
    Hezbollah website: www.moqawama.net - engels
    IDF website: www.idf.il - engels
    Woordenlijst M-O dossier
    Live stream van de Israelische nieuwszender Channel10
    Live stream van de Arabische nieuwszender Al-Jazeera

Picca's

Laatste nieuws:
    Haaretz nieuws ticker
    Yedioth Ahronot RSS Feed

Headlines:
  • 21:15 Two Indian peacekeepers wounded in IAF strike on UN post in south Lebanon (AP)
  • 20:41 Al-Jazeera: IAF hit targets on Syria-Lebanon border (Channel 10)
  • 20:34 Venezuela`s Chavez and Iran`s Ahmedinejad pledge mutual support in Tehran (AP)
  • 20:10 Police step up security at Seattle synagogues and mosques (Reuters)
  • 20:06 3,000 people demonstrate in Bern, Switzerland against Israeli attacks in Lebanon (AP)
  • 19:45 5 Katyusha rockets land in open areas in vicinity of Rosh Pina; no injuries (Haaretz)
  • 19:38 French FM criticizes Israel`s rejection of a three-day truce with Hezbollah (AP)
  • 19:32 Nasrallah: Rice aims to impose conditions on Lebanon, serve Israeli interests (Reuters)
  • 19:05 Nasrallah threatens more rocket attacks on cities in central Israel (Channel 2)
  • 18:59 Nasrallah: IDF wants cease-fire, but U.S. is urging continued fighting (Channel 10)
  • 18:58 Nasrallah: IDF had no military achievements in Lebanon(Channel 10)
  • 18:34 Nasrallah speech expected shortly (Channel 10)
  • 18:31 IDF says it killed 70-80 Hezbollah militants in south Lebanon in recent days (Haaretz)
  • 18:29 U.S. Secretary of State Condoleezza Rice arrives in Israel (Channel 10)
  • 18:14 Top IDF officer: Bint Jbail operation was intended to last three days (Haaretz)
  • 17:37 90 Katyushas fired at northern Israel on Saturday (Channel 10)
  • 17:03 IDF pulls out of Bint Jbail, Armored Corps still operating in surrounding area (Haaretz)
  • 16:33 One person lightly hurt by shrapnel in rocket strike on Nahariya (Haaretz)
  • 16:31 Rocket hits house in Nahariya; no one injured (Haaretz)
  • 16:01 Sirens in Carmiel, Abu Snan, Beit Je`an; residents asked to seek shelter (Haaretz)
  • 15:58 Abbas: Olmert, Mubarak working on deal for return of Gilad Shalit (AP)
  • 15:41 Lebanon`s stock market to reopen on August 1, two weeks after closing (Reuters)
  • 14:51 Venezuelan President Chavez arrives for fifth visit to Iran, will meet Ahmadinejad (AP)
  • 14:38 Katyushas strike Tiberias (Haaretz)
  • 14:18 French foreign minister criticizes Israel`s rejection of 72-hour truce (AP)
  • 14:02 Katyushas strike Ma`alot, causing some damage but no injuries (Israel Radio)
  • 13:59 Kuwaiti environmentalist group: Israel must compensate Lebanon for damage (AP)
  • 13:58 Officials believe missiles fired at Afula were Syrian, not Iranian (Israel Radio)
  • 13:17 Rice: Hezbollah ministers` moves on truce, disarmament is `positive step` (Reuters)
  • 12:53 Dichter: Israel holds Lebanese gov`t fully accountable for Hezbollah`s actions (AP)
  • 12:49 Chancellor Merkel skeptical about Germany joining int`l force for Lebanon (AP)
  • 12:12 Report: 3 women critically wounded in shooting at Seattle Jewish center (Agencies)
  • 12:10 Seattle mayor: Jewish center attack was `hateful act` by man `acting alone` (Reuters)
  • 12:01 Israel: No need for 72-hour truce, as already opened humanitarian corridor (Reuters)
  • 11:36 Rocket lands in Safed area; no injuries (Haaretz)
  • 11:07 WZO chair Ze`ev Bielski expresses deep shock at Seattle murder (Haaretz)
  • 10:51 First U.S. boat carrying aid to Lebanon by sea arrives in Beirut (Reuters)
  • 10:20 Man arrested for shootings at Seattle Jewish center named as Naveed Afzal Haq (AP)
  • 09:51 Australian police clash with pro-Lebanon protesters mobbing Australian PM (AP)
  • 09:16 15-year-old girl drowns, 21-year-old man stabbed at Ashdod beach birthday party (Itim)
  • 08:55 An additional IDF soldier seriously hurt in Bint Jbail clashes with Hezbollah (Haaretz)
  • 08:39 6 IDF soldiers hurt in clashes with Hezbollah in Bint Jbail overnight (Itim)
  • 07:59 Seattle authorities treat fatal Jewish center shooting as a `hate crime` (Reuters)
  • 07:27 Condoleezza Rice leaves Malaysia and heads for Israel (Reuters)
  • 07:25 IDF attack Gaza-Egypt border tunneling sites, knock out electricity in Rafah (Reuters)
  • 07:14 UN`s Annan plans meeting for potential contributors to int`l force for Lebanon (AP)
  • 06:12 Basketball: Macc. TA star Maceo Baston bolts club, joins Indiana Pacers (Army Radio)
  • 06:06 IAF raid destroys bridge in Lebanon`s eastern Bekaa (AP)
  • 05:34 IDF withdraws tanks, troops to Israel-Gaza border; army says pullback temporary (AP)
  • 21:20 UN relief head asks Israel, Hezbollah for 72-hour cease-fire to evacuate elderly (AP)
  • 20:57 Halutz released from hospital after complaining of stomach pains (Reuters)
  • 20:50 IDF Chief of Staff Halutz hospitalized after complaining of feeling unwell (Channel 10)
  • 20:42 IAF drops pamphlets in Gaza Strip offering terms for cease-fire (Itim)
  • 20:20 Blair: Peace proposals can work only if Hezbollah allows them to work (Haaretz)
  • 20:12 Bush urges Syria to become active participant for peace in region (Reuters)
  • 20:08 Blair: There will be no sidetracking with Iran regarding its nuclear program (Haaretz)
  • 19:50 Bush: There is suffering in Lebanon because Hezbollah attacked Israel (Haaretz)
  • 19:49 Blair: Want to turn situation of tragedy into one of opportunity (Haaretz)
  • 19:46 Blair: `Nothing will work` unless steps taken to ensure fighting doesn`t resume (Haaretz)
  • 19:45 Blair: 3 steps to end hostilities, including truce package, UN resolution (Haaretz)
  • 19:43 Blair: Mustn`t forget situation began with Hezbollah violating UN resolution (Haaretz)
  • 19:41 Bush: Rice to return to Mideast on Saturday for more talks (Reuters)
  • 19:35 Katyusha rocket strikes hospital in Nahariya (Haaretz)
  • 19:17 Russian FM: Any deal between Israel, Lebanon will have to include Hezbollah (AFP)
  • 19:15 States interested in participating in int`l force for Lebanon to meet Monday (Reuters)
  • 19:10 IDF clashes with Hezbollah in Lebanese village of Bint Jbail (Israel Radio)
  • 18:34 Red Cross seeks $80 million for humanitarian assistance in Lebanon (News Agencies)
  • 18:13 Over 90 rockets launched from Lebanon to northern Israel on Friday (Haaretz)
  • 18:12 Sirens sound in Safed, Carmiel, northern villages (Haaretz)
  • 18:09 Firefighter lightly wounded in Safed while quelling fire from rocket strike (Haaretz)
  • 17:26 Blair in U.S., seeks to `increase urgency` of diplomacy to end Mideast violence (AP)
  • 17:25 Hezbollah says it fired new rocket, called Khaibar-1, which fell near Afula (AP)
  • 17:20 IAF strikes Lebanon site from where rockets launched at Afula (Haaretz)
  • 17:19 Katyusha rocket strikes public institution in Nahariya (Haaretz)
  • 17:07 Rocket barrage fired at Kiryat Shmona (Haaretz)
  • 17:06 Sirens sound in Safed (Haaretz)
  • 16:27 6 rockets land in Tiberias (Haaretz)
  • 16:12 Iranian news agency: Nasrallah is hiding in Syria (Israel Radio)
  • 16:11 Over 60 Katyusha rockets fired from Lebanon to Israel on Friday (Haaretz)
  • 15:58 Sirens sound in Haifa, Acre, surrounding towns (Haaretz)
  • 15:31 Katyusha rocket hits Magen David Adom center in Safed (Haaretz)
  • 15:17 5 rockets land near Afula and Nazareth (Haaretz)
  • 15:06 Sirens sound in Nazareth (Haaretz)
  • 14:34 Rocket hits house in Galilee panhandle; two people injured (Haaretz)
  • 14:22 Sirens sound in Tiberias, Safed (Haaretz)
  • 14:20 Barrage of rockets fired at Kiryat Shmona (Haaretz)
  • 14:04 Police use stun grenades to keep Palestinians out of Temple Mount (Israel Radio)
  • 14:02 Residents of northern towns Shfaram, Maghar instructed to seek shelter (Israel Radio)
  • 14:01 Blair seeking UN resolution on Lebanon conflict (AP)
  • 13:15 OPEC`s humanitarian arm says it has approved $1.2 million in aid to Lebanon (AP)
  • 12:56 IAF fires 30 missiles at suspected Hezbollah hideouts in southeast Lebanon (AP)
  • 12:35 Rice says she will return to Mideast, but groundwork needs to be laid for progress (AP)

Bush & Blair
    Blair & Bush

De OP kan hier gevonden worden.
    Wiki.fok

Hou het svp on-topic!

[ Bericht 11% gewijzigd door venomsnake op 29-07-2006 20:25:19 ]
  • "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_40281118
    quote:
    Op vrijdag 28 juli 2006 19:56 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

ik zou er ook zo mee willen doen. Maar heb niet echt een voorkeur of je moet kiezen tussen een normaal leger en guerilla shit.
    nou, ga je gang... Je kunt kiezen tussen (normaal doden ) Israel en voor de (guerilla style) ga je naar Hizbollah... Je kunt ook nog voor Hamas kiezen, een beetje de Hizbollah style alleen dan in dichtbevolkt gebied. af en toe wat qassam raketjes schieten, hier en daar een soldaatje gijzelen. dat is natuurlijk wel spannender dan bij het machtige Israelische leger gaan.

Duzzzz, keuze zat. houd je van extreme spanning dan kies je voor de ''terroristen'' wil je graag bij de sterkste horen dan kies je voor Israel..
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
      vrijdag 28 juli 2006 @ 20:07:44 #3
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_40281191
    er wordt ook wel gevochten aan de guerilla zijde of komen die Israelische militairen allemaal om door friendly fire

Ik ga liever als verslaggever ofzo
      vrijdag 28 juli 2006 @ 20:08:14 #4
    110987 ErwinRommel
    De woestijnvos. Een legende.
    pi_40281209
    @Plae,

ik ga er niet heen enkel voor actie, maar omdat ik de Joodse staat een warm hart toedraag.
    De enige staat welke democratisch verkozen is, en zichzelf staande moet houden tussen vijandige buurstaten en andere landen in de regio.
    Ik zal als men mij daadwerkelijk oproept gewoon soldaat zijn en eerst training krijgen in het Hebreeuws, een taal die ik niet ken.
    Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
      vrijdag 28 juli 2006 @ 20:08:53 #5
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_40281227
    Hoeveel maak je nou maandelijks over dan?

gedeeltelijk ga je dus wel voor de actie. Ik vind het niet vreemd. Als je in Nederland geboren bent heb je het als militair maar povertjes.
    pi_40281239
    quote:
    Op vrijdag 28 juli 2006 19:54 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Nu ja verwijzingen naar bv www.likud.nl zijn klaarblijkelijk niet toegestaan. Dat heb ik vernomen uit betrouwbrare bronnen
    Ook ik ben geen Israeliër of Jood, noch heb ik een Joodse achtergrond, maar ik doe het uit idieële motieven om Israel waar dan ook mogelijk te steunen.
    En indien men mij wilt voor indienstneming in de IDF zal ik dat doen.
    Wat volgens mij een hoop mensen niet beseffen dat dit ook een strijd is tussen democratische rechtsstaten en totalitaire regimes en ideologieen.

Zolang zij er niks van merken bestaat het probleem gewoon niet.
    De afgelopen 50 jaar zijn redelijk vreemdzaam voorbij gegaan en denken mensen van de laatste paar generaties dat de hele wereld zo vreedzaam in elkaar steekt.
    "Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
    www.jihadwatch.org
      vrijdag 28 juli 2006 @ 20:10:20 #7
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_40281276
    @ diegene die het in het vorige topic had over het onderdrukken van Christenen in anderen landen, true!
    pi_40281452
    quote:
    Op vrijdag 28 juli 2006 19:56 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Turkije is een grote handelspartner van Israel, vandaar de goede banden.

-edit- Dat bedoelde je niet.
    ik denk al, waar heeft die het over
    Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
    -Rabia Al-Basri
    pi_40281622
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
      vrijdag 28 juli 2006 @ 20:23:13 #10
    110987 ErwinRommel
    pi_40281627
    quote:
    Op vrijdag 28 juli 2006 20:08 schreef PLAE@ het volgende:
    Hoeveel maak je nou maandelijks over dan?

gedeeltelijk ga je dus wel voor de actie. Ik vind het niet vreemd. Als je in Nederland geboren bent heb je het als militair maar povertjes.
    Dit is jouw interpretatie.
    De mijne is anders
    Indien de IDF mij nodig heeft, en dat is vooralsnog niet nodig in DIT conflict, kunnen ze me vinden.
    Ze hebben mijn NAW gegevens.
    Ik maak niks over, dit voor jou info.
      vrijdag 28 juli 2006 @ 20:25:46 #11
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_40281676
    quote:
    Op vrijdag 28 juli 2006 20:08 schreef ErwinRommel het volgende:
    @Plae,

ik ga er niet heen enkel voor actie,
    wel een beetje toch dan
      vrijdag 28 juli 2006 @ 20:27:32 #12
    110987 ErwinRommel
    pi_40281724
    quote:
    Op vrijdag 28 juli 2006 20:22 schreef venomsnake het volgende:
    [afbeelding]
    Een "bestand" tussen israel en de terreur organisatie Hezbollah?? Ik mag hopen dat Israel lachend wegloopt van de onderhandelingen. want dit is gewoon het in stand houden van de situatie zoals die al jaren is.
    Nee Hezbollah moet de wapens neerleggen, en als na 2 jaar gebleken is dat men dit ook echt doet dan Israel uit Zuid-Libanon en als tussenkomst een VN, of liever Navo macht die daadkrachtig optreed indien Hezbollah wederom een staakt het vuren breekt. ( zoals gewoonlijk).
      vrijdag 28 juli 2006 @ 20:31:27 #13
    110987 ErwinRommel
    pi_40281822
    quote:
    Op vrijdag 28 juli 2006 20:25 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

wel een beetje toch dan
    Misshien klinkt het erg vreemd voor jou, maar ik heb idealen.
    Ik ga niet ergens heen voor actie, ik wil niet ergens heen voor actie. Nee, daarvoor heb ik mijn vrouw veels te lief.
    Maar ik ga door het vuur indien Israel gevaar loopt, dit ondanks het feit dat ik geen Israeliër ben, noch Joods ben.
    Oorlog is klote, maar indien nodig, dan moet het maar zo zijn.
    pi_40281878
    quote:
    Op vrijdag 28 juli 2006 20:31 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ik ga niet ergens heen voor actie, ik wil niet ergens heen voor actie. Nee, daarvoor heb ik mijn vrouw veels te lief.
    Maar ik ga door het vuur indien Israel gevaar loopt, dit ondanks het feit dat ik geen Israeliër ben, noch Joods ben.
    Vanwaar sympathiseer je dan zo met Israel? Dat je zelfs de dood ervoor wilt hebben (en dan je vrouw zou achterlaten), als ik vragen mag
    X
    pi_40281928
    quote:
    Op vrijdag 28 juli 2006 20:27 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Een "bestand" tussen israel en de terreur organisatie Hezbollah?? Ik mag hopen dat Israel lachend wegloopt van de onderhandelingen. want dit is gewoon het in stand houden van de situatie zoals die al jaren is.
    Nee Hezbollah moet de wapens neerleggen, en als na 2 jaar gebleken is dat men dit ook echt doet dan Israel uit Zuid-Libanon en als tussenkomst een VN, of liever Navo macht die daadkrachtig optreed indien Hezbollah wederom een staakt het vuren breekt. ( zoals gewoonlijk).
    De status quo moet veranderd worden. Deze situatie kan zo niet langer voortduren.

Maar om nu direct te gaan mee vechten terwijl het IDF nog misschien wel een miljoen reservisten heeft gaat me nu nog wel wat ver hoewel, de vrouwen in het leger.

Ik denk dat ze je voorlopig nog niet nodig hebben.
    "Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
    www.jihadwatch.org
      vrijdag 28 juli 2006 @ 20:35:23 #16
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_40281935
    quote:

[..]

mja.
    pi_40282254
    quote:
    Op vrijdag 28 juli 2006 20:35 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

mja.
    Enige parallel in denken valt er wel te trekken met de Amerikaanse jongens
    die vrijwillig naar het Europese font gingen in 1939/1940 of de vrijwilligers tijdens
    de Spaanse burgeroorlog.
      vrijdag 28 juli 2006 @ 21:14:42 #18
    74865 Pumatje
    Wij stelen die kazen!
    pi_40282966
    quote:

[..]

ik heb respect voor je hoor, als je dit echt doorzet, dan hoop ik dat we je levend en wel kunnen terugverwachten, eervolfiguur ben je

zet hem op daar!
    [DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
    pi_40283719
    quote:
    Op vrijdag 28 juli 2006 20:10 schreef PLAE@ het volgende:

@ diegene die het in het vorige topic had over het onderdrukken van Christenen in anderen landen, true!
    blij dat je er gegevens over gevonden hebt
    normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
      vrijdag 28 juli 2006 @ 22:37:17 #20
    111909 B4CO
    PanneNkoek
    pi_40285216
    quote:

[..]

Ik sta 100% achter je! serieus!
    Trotse papa van Eden
    pi_40285472
    Nu probeert linkse Bertus hendriks bij Nova de publieke opinie weereens om te tuyrnen.
      vrijdag 28 juli 2006 @ 22:52:06 #22
    99433 Tup
    Tupperwaar
    pi_40285668
    quote:
    Op vrijdag 28 juli 2006 20:08 schreef ErwinRommel het volgende:
    @Plae,

ik ga er niet heen enkel voor actie, maar omdat ik de Joodse staat een warm hart toedraag.
    De enige staat welke democratisch verkozen is, en zichzelf staande moet houden tussen vijandige buurstaten en andere landen in de regio.
    Ik zal als men mij daadwerkelijk oproept gewoon soldaat zijn en eerst training krijgen in het Hebreeuws, een taal die ik niet ken.
    De Hamas en Hezbollah zijn toch ook democratisch gekozen?
    Wasserwunderland
    pi_40285797
    quote:
    Op vrijdag 28 juli 2006 22:45 schreef manhattan het volgende:
    Nu probeert linkse Bertus hendriks bij Nova de publieke opinie weereens om te tuyrnen.
    hoe doet ie dat dan
    Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
    -Rabia Al-Basri
      vrijdag 28 juli 2006 @ 22:57:58 #24
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_40285856
    hehe oud leraar van me.
      vrijdag 28 juli 2006 @ 23:02:08 #25
    99433 Tup
    Tupperwaar
    pi_40285997
    quote:
    Op vrijdag 28 juli 2006 22:45 schreef manhattan het volgende:
    Is de publieke opinie pro Israël?
    Wasserwunderland
      vrijdag 28 juli 2006 @ 23:10:42 #26
    132003 huupia34
    veritas!!!
    pi_40286233
    quote:
    Op vrijdag 28 juli 2006 21:14 schreef Pumatje het volgende:

[..]

ik heb respect voor je hoor, als je dit echt doorzet, dan hoop ik dat we je levend en wel kunnen terugverwachten, eervolfiguur ben je

zet hem op daar!
    hij gaat niet
    "Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
    Benjamin Franklin
      vrijdag 28 juli 2006 @ 23:12:22 #27
    132003 huupia34
    veritas!!!
    pi_40286303
    quote:
    Op vrijdag 28 juli 2006 23:02 schreef Tup het volgende:

[..]

Is de publieke opinie pro Israël?
    dat wordt steeds minder
    "Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
    Benjamin Franklin
    pi_40286900
    quote:
    Op vrijdag 28 juli 2006 22:55 schreef Slayage het volgende:

[..]

hoe doet ie dat dan
    Door continue de libanese zaak te benadrukken, te wijzen op de libaneze slachtoffers, en de Israeli's als aanvallende beesten neer te zetten. Mijn vader kent hem nog van vroeger uit zijn studententijd: toen scheen Hendriks al een zeer actief lid binnen de communistische beweging te zijn.
    pi_40287051
    quote:
    Op vrijdag 28 juli 2006 23:33 schreef manhattan het volgende:

[..]

Door continue de libanese zaak te benadrukken, te wijzen op de libaneze slachtoffers, en de Israeli's als aanvallende beesten neer te zetten.
    hij mag dus niet wijzen op de libanese slachtoffers? dat laatste is een invulling van jou neem ik aan.
    -Rabia Al-Basri
      vrijdag 28 juli 2006 @ 23:43:06 #30
    99433 Tup
    Tupperwaar
    pi_40287141
    quote:
    Door continue de libanese zaak te benadrukken, te wijzen op de libaneze slachtoffers, en de Israeli's als aanvallende beesten neer te zetten. Mijn vader kent hem nog van vroeger uit zijn studententijd: toen scheen Hendriks al een zeer actief lid binnen de communistische beweging te zijn.

En communisten zijn natuurlijk jodenhaters.
    Wasserwunderland
    pi_40287181
    quote:
    Op vrijdag 28 juli 2006 23:39 schreef Slayage het volgende:

[..]

hij mag dus niet wijzen op de libanese slachtoffers?
    Kun je mij vertellen waar ik dat gezegd heb ?
    quote:
    dat laatste is een invulling van jou neem ik aan.
    Dat laatste is wat mijn vader mij verteld.
      vrijdag 28 juli 2006 @ 23:53:10 #32
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_40287420
    Ging er nou wel of geen grondoffensief komen? Dit vanwege het simpele feit dat men het nooit kan winnen met een luchtoffensief, en het naar mijn idee in deze situatie zelfs contra-productief werkt, en eerder gebaseerd lijkt op hoop in plaats van strategie.

Eerst begreep ik dat er geen grondoffensief zou komen, daarna dat alleen de hezbollah verdreven zou worden, en nu dat men terug gaat zodra hezbollah verslagen is.

En iedereen kan wel raden dat dat laatste nooit gaat gebeuren, net zoals de vietcong eigenlijk.
    Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
    pi_40287866
    quote:

[..]

ik heb hendriks vanavond ook gezien, en hij verteld gewoon de waarheid. communist of niet

ps. jouw post doet me denken aan de communisten jacht in de vs in de jaren 40
    Benjamin Franklin
    pi_40287907
    Zuid Libanon is geen oerwoud hoor.
    En de wapens zijn ook moderner geworden.
    Uiteindelijk zal Hizbollah vernietigd worden.
    pi_40287930
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 00:08 schreef huupia34 het volgende:

[..]

ik heb hendriks vanavond ook gezien, en hij verteld gewoon de waarheid. communist of niet

ps. jouw post doet me denken aan de communisten jacht in de vs in de jaren 40
    Geef nou maar toe, hij was niet objectief.
    pi_40287937
    quote:
    Op vrijdag 28 juli 2006 23:44 schreef manhattan het volgende:

[..]

Kun je mij vertellen waar ik dat gezegd heb ?
    [..]

Dat laatste is wat mijn vader mij verteld.
    jij vindt het duidelijk een probleem, dat hij wijst naar libanese slachtoffers anders was je er niet over begonnen...

"dat laatste" bedoel ik met dat laatste wat ik quote en dat ging over dat de israelisch te keer gaan als beesten...
    -Rabia Al-Basri
    pi_40287965
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 00:10 schreef lionsguy18 het volgende:
    hoeveel libanese burgers mag dat kosten van jou?
    Benjamin Franklin
    pi_40287983
    quote:
    hezbollah kan niet vernietigd worden, tenzij je ook meteen alle sjiieten uit de weg gaat ruimen
    -Rabia Al-Basri
    pi_40288017
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 00:12 schreef huupia34 het volgende:

[..]

hoeveel libanese burgers mag dat kosten van jou?
    Ik ga niet over libanese slachtoffers.
    Dat Hizbollah kiest om katoesjah's af te schieten temidden van hum eigen burgers is gewoon vragen om slachtoffers.
    En dat zal Hizbollah een zorg zijn. Kan lekker gebruikt worden voor hun propaganda.
      zaterdag 29 juli 2006 @ 00:15:47 #40
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_40288042
    quote:
    Allemaal zonder rechtspraak natuurlijk, want dat is tegenwoordig ineens zo verdraaid lastig en tijdrovend zeg. Poeh.

Blér er even achteraan: 'let God sort 'em out' en je bent weer helemaal klaar.

Ik ben trouwens benieuwd, is de Vietcong ook ooit vernietigd? En, is de rust in Irak wedergekeerd?
    En ga nu niet de Paul Bremer III uithangen, en beweren dat er nu geen bomen staan, want dat slaat nergens op.
    pi_40288062
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 00:11 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Geef nou maar toe, hij was niet objectief.
    ik vond hem wel objectief en die journalisten ook. die vertelden oa dat de israelisch de burgers vertelden om te vluchten alleen zijn er ook een hoop gewoon van de weg geschoten in hun auto's tijdens hun vlucht. overal autowrakken langs de wegen.
    Benjamin Franklin
    pi_40288075
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 00:15 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Allemaal zonder rechtspraak natuurlijk, want dat is tegenwoordig ineens zo verdraaid lastig en tijdrovend zeg. Poeh.

Blér er even achteraan: 'let God sort 'em out' en je bent weer helemaal klaar.

Ik ben trouwens benieuwd, is de Vietcong ook ooit vernietigd? En, is de rust in Irak wedergekeerd?
    En ga nu niet de Paul Bremer III uithangen, en beweren dat er nu geen bomen staan, want dat slaat nergens op.
    Ik ken Paul Bremer niet dus ik kan je niet antwoorden.
    pi_40288115
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 00:16 schreef huupia34 het volgende:

[..]

ik vond hem wel objectief en die journalisten ook. die zijden oa dat de israelisch de burgers vertelden om te vluchten alleen zijn er ook een hoop gewoon van de weg geschoten in hun auto's tijdens hun vlucht. overal autowrakken langs de wegen.
    Nou dan heb je het hele verhaal wel erg selectief tot je genomen, want ik hoorde toch duidelijk van die journalist die in Israel werkte behoorlijk wat kritiek over Hizbollah
      zaterdag 29 juli 2006 @ 00:21:36 #44
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_40288184
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 00:17 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Ik ken Paul Bremer niet dus ik kan je niet antwoorden.
    Dan kan je alsnog wel antwoord geven of de Vietcong wel of niet uitgemoord is door de VS, in al die jaren.
    pi_40288195
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 00:18 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Nou dan heb je het hele verhaal wel erg selectief tot je genomen, want ik hoorde toch duidelijk van die journalist die in Israel werkte behoorlijk wat kritiek over Hizbollah
    dat heb ik ook gehoord en ben het daarmee eens. ik ben geen fan van hezbollah, alleen vind ik de reacties van israel zwaar buitensporig.
    Benjamin Franklin
    pi_40288208
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 00:21 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dan kan je alsnog wel antwoord geven of de Vietcong wel of niet uitgemoord is door de VS, in al die jaren.
    Geen idee, ik heb die Vietnam toestand niet meegemaakt, was voor mijn tijd.
    pi_40288227
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 00:21 schreef huupia34 het volgende:

[..]

dat heb ik ook gehoord en ben het daarmee eens. ik ben geen fan van hezbollah, alleen vind ik de reacties van israel zwaar buitensporig.
    Nou dan constateer ik dat we een verschil van mening hebben.
      zaterdag 29 juli 2006 @ 00:27:24 #48
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_40288335
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 00:22 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Geen idee, ik heb die Vietnam toestand niet meegemaakt, was voor mijn tijd.
    Nou, dan zal ik je uit je droom helpen.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Viet_Cong
    http://en.wikipedia.org/wiki/Vietnam_War
    De oorlog duurde 30 jaar, de Vietcong was niet uitgeroeid, de bevolking had hevig te lijden onder de oorlog, van beide partijen dus, en uiteindelijk is men maar terug gegaan. Dat is een korte samenvatting, als ik er ver naast zit, moet je het even zeggen.

Net zoals Israel enkele jaren geleden ook deed, toen het probeerde hezbollah uit te roeien. Dat is ze toen ook niet gelukt.

Dat gaat ze dus wederom deze keer ook niet lukken. Dan kun je dus wel bombarderen, maar dat werkt ook niet. En een grondoffensief breekt dan ook weer vele verdragen. Niet dat iemand daar tegenwoordig nog om geeft, wat vrede, maar toch.

Je moet toch iets van bloed zien op CNN, tegenwoordig, anders is het ook zo saai.
    pi_40288354
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 00:13 schreef Slayage het volgende:

[..]

hezbollah kan niet vernietigd worden, tenzij je ook meteen alle sjiieten uit de weg gaat ruimen
    Staan alle sjiieten dan achter Hezbollah? Zullen er ook niet veel sjiieten zijn die liever zien dat deze terroristen verdwijnen en die het niet zo fijn vinden dat hun religie op zo' n weerzinwekkende manier wordt misbruikt door terroristen? Sjiieten die liever ook niet zien dat de Hezbollah hun terroristische aanvallen doelbewust uitvoeren vanuit woonwijken, dorpen en VN- posten?
    pi_40288427
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 00:27 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Nou, dan zal ik je uit je droom helpen.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Viet_Cong
    http://en.wikipedia.org/wiki/Vietnam_War
    De oorlog duurde 30 jaar, de Vietcong was niet uitgeroeid, de bevolking had hevig te lijden onder de oorlog, van beide partijen dus, en uiteindelijk is men maar terug gegaan. Dat is een korte samenvatting, als ik er ver naast zit, moet je het even zeggen.

Net zoals Israel enkele jaren geleden ook deed, toen het probeerde hezbollah uit te roeien. Dat is ze toen ook niet gelukt.

Dat gaat ze dus wederom deze keer ook niet lukken. Dan kun je dus wel bombarderen, maar dat werkt ook niet. En een grondoffensief breekt dan ook weer vele verdragen. Niet dat iemand daar tegenwoordig nog om geeft, wat vrede, maar toch.

Je moet toch iets van bloed zien op CNN, tegenwoordig, anders is het ook zo saai.
    Ik begrijp de relevantie van de vietnam oorlog met betrekking tot dit conflict niet zo, maar goed.
    Ik vind het een boute uitspraak dat je denkt dat het niet zal lukken om Hizbollah uit te schakelen.
    Ten eerste ben je geen militair deskundige en ten tweede weet jij evenmin als ik wat zich daar precies afspeelt.
    Maar ik vind de informatie van Olmert een stuk geloofwaardiger dan de emotionele uitleg van een of andere turk.
      zaterdag 29 juli 2006 @ 00:30:53 #51
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_40288434
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 00:28 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Staan alle sjiieten dan achter Hezbollah? Zullen er ook niet veel sjiieten zijn die liever zien dat deze terroristen verdwijnen en die het niet zo fijn vinden dat hun religie op zo' n weerzinwekkende manier wordt misbruikt door terroristen? Sjiieten die liever ook niet zien dat de Hezbollah hun terroristische aanvallen doelbewust uitvoeren vanuit woonwijken, dorpen en VN- posten?
    Wat, hezbollah vanuit een VN-post? Straks ga je nog het bombarderen van 4 blauwhelmen goedkeuren onder het mom van 'better safe than sorry'?
      zaterdag 29 juli 2006 @ 00:33:06 #52
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_40288492
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 00:30 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Ik begrijp de relevantie van de vietnam oorlog met betrekking tot dit conflict niet zo, maar goed.
    Nee, Paul Bremer III in Irak ook al niet, ook al gaven vele experts, van binnen en buiten het leger aan, al ver van te voren, dat het uit zou draaien op precies de situatie waar Irak nu zit. Chaos, wanorde, aanslagen, alles.
    quote:
    Ik vind het een boute uitspraak dat je denkt dat het niet zal lukken om Hizbollah uit te schakelen.
    Mij best.
    quote:
    Ten eerste ben je geen militair deskundige en ten tweede weet jij evenmin als ik wat zich daar precies afspeelt.
    Nee, dat klopt inderdaad. Vandaar dat de uitspraak dat de hezbollah wel uitgeroeid kan worden net zo onwaar is. Ik haal mijn mening uit de geschiedenis zoals ten tijde van de Vietcong.
    quote:
    Maar ik vind de informatie van Olmert een stuk geloofwaardiger dan de emotionele uitleg van een of andere turk.
    Huh?
    pi_40288529
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 00:30 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Wat, hezbollah vanuit een VN-post? Straks ga je nog het bombarderen van 4 blauwhelmen goedkeuren onder het mom van 'better safe than sorry'?
    Is het zo moeilijk te begrijpen wat ik bedoel? Nabij VN - posten dan.
    pi_40288553
    Je kan de situatie in Irak in geen enkel opzicht vergelijken met het conflict Israel/Hizbollah.
    Dus elke verwijzing daarnaar is niet relevant.
      zaterdag 29 juli 2006 @ 00:38:19 #55
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_40288627
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 00:35 schreef lionsguy18 het volgende:
    Je kan de situatie in Irak in geen enkel opzicht vergelijken met het conflict Israel/Hizbollah.
    Dus elke verwijzing daarnaar is niet relevant.
    Als dat zo is, dan zouden we nooit een strategieboek erbij kunnen pakken, en alles op hoop en gevoel moeten doen.

Ook al heb ik de indruk dat dat veel gebeurt, lijkt me dat niet zo verstandig. De situatie in Irak verschilt inderdaad veel met die in israel / libanon, maar de vergelijkingen met vietnam zijn zeker niet van de lucht.
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 00:34 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Is het zo moeilijk te begrijpen wat ik bedoel? Nabij VN - posten dan.
    Zeg dat dan, dat scheelt nogal veel namelijk.
      zaterdag 29 juli 2006 @ 00:39:03 #56
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_40288650
    't Wordt wel steeds duidelijker dat Israel 't niet alleen op de Hezbollah gemunt heeft.

Irrigatiesystemen, waterzuiveringsinstallaties, allemaal kapot. Hulp kan niet naar binnen.

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_40288709
    Vermoedelijk ben je een moslim beste Yildiz, althans jouw screenname doet me dat vermoeden.
    Het is me altijd opgevallen dat moslims uitsluitend over de gevolgen willen discussieren, maar nooit over de oorzaak.
    Na jarenlang gepest , getreiter en raketaanvallen krijgen ze eindelijk eens flink op hun donder.
    En dat is dus oorzaak en gevolg.
    Maar ja, zeg dan eerlijk: ik ben moslim en dus steun ik alleen de partij die moslim is, dan krijgen we tenminste helderheid in deze discussie.
      zaterdag 29 juli 2006 @ 00:43:07 #58
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_40288724
    Als je uitgaat van een username wat ben jij dan wel?
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_40288741
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 00:43 schreef popolon het volgende:
    Als je uitgaat van een username wat ben jij dan wel?
    kaaskop
      zaterdag 29 juli 2006 @ 00:45:16 #60
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_40288776
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 00:41 schreef lionsguy18 het volgende:
    Vermoedelijk ben je een moslim beste Yildiz, althans jouw screenname doet me dat vermoeden.
    Gaan we het zo doen? Ik ben gewoon 100% Ariër hoor. En atheïst. Dat wel.
    Krijg ik nu ook het lijstje vooroordelen over me heen? Jammieee....
    Dat is nou net de reden dat ik deze username heb, iedereen heeft heerlijk zijn vooroordelen klaar staan.
    quote:
    Het is me altijd opgevallen dat moslims uitsluitend over de gevolgen willen discussieren, maar nooit over de oorzaak.
    Ik pak enkel, zuiver en alleen het puntje dat de hezbollah wel even uitgeroeid zou worden. Dat gaat namelijk een ramp worden, die aanname. Dat zagen we het beste met de Vietcong. Puur en alleen dat punt.
    quote:
    Na jarenlang gepest , getreiter en raketaanvallen krijgen ze eindelijk eens flink op hun donder.
    En dat is dus oorzaak en gevolg.
    Maar ja, zeg dan eerlijk: ik ben moslim en dus steun ik alleen de partij die moslim is, dan krijgen we tenminste helderheid in deze discussie.
    Jaja, Israel is vromer dan de paus, en de moslims hebben alles gedaan.

Zoals ik het zie, is er totaal geen goede speler meer. Die heb ik daar nooit ook gezien ook trouwens. Allebei vermoorden ze willens en wetens dagelijks kinderen, om maar een voorbeeld te noemen. Dat is schandalig. Ik heb er geen ander woord voor.
      zaterdag 29 juli 2006 @ 00:45:17 #61
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_40288778
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 00:44 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

kaaskop
    Hmm, vreemde interpretatie van je eigen username.
    pi_40288813
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 00:45 schreef popolon het volgende:

[..]

Hmm, vreemde interpretatie van je eigen username.
    Help me eens op weg, wat zag je in mijn username?
      zaterdag 29 juli 2006 @ 00:47:48 #63
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_40288839
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 00:46 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Help me eens op weg, wat zag je in mijn username?
    Ik zie er vrij weinig in.

Jij ging af op een username, niet ik.
    pi_40288841
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 00:45 schreef Yildiz het volgende:

[..]

[afbeelding] Gaan we het zo doen? Ik ben gewoon 100% Ariër hoor. En atheïst. Dat wel.
    Krijg ik nu ook het lijstje vooroordelen over me heen? Jammieee....
    Dat is nou net de reden dat ik deze username heb, iedereen heeft heerlijk zijn vooroordelen klaar staan.
    [..]

Ik pak enkel, zuiver en alleen het puntje dat de hezbollah wel even uitgeroeid zou worden. Dat gaat namelijk een ramp worden, die aanname. Dat zagen we het beste met de Vietcong. Puur en alleen dat punt.
    [..]

Ja inderdaad. De moslims zijn sedert 1929 ALTIJD begonnen!!!!
    pi_40288857
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 00:47 schreef popolon het volgende:

[..]

Ik zie er vrij weinig in.

Jij ging af op een username, niet ik.
    Okay dan, dan hoef ik ook niks meer te verklaren
      zaterdag 29 juli 2006 @ 00:50:03 #66
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_40288897
    Israel heeft zich totaal verkeken op de situatie, de aanhang voor Hezbollah groeit alleen maar.

Daarbij worden nu ook christelijke dorpen aangevallen. Way to go.
      zaterdag 29 juli 2006 @ 00:50:19 #67
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_40288903
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 00:47 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Ja inderdaad. De moslims zijn sedert 1929 ALTIJD begonnen!!!!
    Ja, vast. Maak nog even een vergelijking met arabische kruistochten van honderden jaren geleden, en het plaatje is af. Allemaal schuldig, gebaseerd op genen.

Wat is nu de reden dat je dat van kinderen vermoorden precies weghaalt? Vind je dat onsmakelijk, of geloof je het soms niet, dat israel dat óók doet?

Ik heb trouwens nog wat leesvoer voor je, 2e helft: http://en.wikipedia.org/wiki/Drew_Westen
    pi_40288939
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 00:50 schreef popolon het volgende:
    Israel heeft zich totaal verkeken op de situatie, de aanhang voor Hezbollah groeit alleen maar.

Daarbij worden nu ook christelijke dorpen aangevallen. Way to go.
    Ja het is oorlog beste man.
    Maar ik denk niet dat Israel wakker ligt van een opinie.
    Ik denk dat de uitschakeling van Hizbollah een stukje relevanter is.
      zaterdag 29 juli 2006 @ 00:52:54 #69
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_40288957
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 00:51 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Nogmaals, waaaaaarom denk je dat dat laatste gaat lukken?
    pi_40288983
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 00:50 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ja, vast. Maak nog even een vergelijking met arabische kruistochten van honderden jaren geleden, en het plaatje is af. Allemaal schuldig, gebaseerd op genen.

Wat is nu de reden dat je dat van kinderen vermoorden precies weghaalt? Vind je dat onsmakelijk, of geloof je het soms niet, dat israel dat óók doet?

Ik heb trouwens nog wat leesvoer voor je, 2e helft: http://en.wikipedia.org/wiki/Drew_Westen
    Arabische kruistochten? Heb ik wat gemist of niet opgelet tijdens de geschiedenis les?
    Israel vermoordt geen kinderen, dat is een privilege dat aan zelfmoordterroristen is voorbehouden.
    Joden komen niet in het paradijs voor moord.
    pi_40289041
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 00:51 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

israel heeft 18 jaar in libanon gezeten en heeft hezbollah niet uit kunnen schakelen. sterker nog ze zijn alleen maar sterker geworden. waarom denk je dat het nu wel gaat lukken?
    -Rabia Al-Basri
      zaterdag 29 juli 2006 @ 00:56:24 #72
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_40289042
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 00:54 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Arabische kruistochten? Heb ik wat gemist of niet opgelet tijdens de geschiedenis les?
    Israel vermoordt geen kinderenb, dat is een privilege dat aan zelfmoordterroristen is voorbehouden.
    Ik denk dat je toch even een krant erbij moet pakken. Als je van 3 km hoogte een huis platgooit waar vermoedelijk hezbollah strijders in zitten, weet je niet of er kinderen in zitten.
    hezbollah weet dat natuurlijk ook niet, met hun raketten, en is daarmee met precies hetzelfde bezig.

Dan rest mij nogmaals de vraag, wat is de reden dat je denkt dat hezbollah uitgeroeid gaat worden?
    pi_40289118
    Dan moet Hizbollah maar niet vanuit een huis waar kinderen zitten raketten afvuren.
    Het gaat Israel primair om de uitschakeling van lanceerinstellingen, maar dat daarvan kinderen het slachtoffer worden is de schuld van Hizbollah.
    Ben je ook zo begaan met de moord op kinderen in bussen, en als gevolg van katoesja raketten want daar hoor ik je niet over.
    Oh, wacht die kinderen waren vast oorlogsmisdadigers die het verdienen om te sterven.

En ik denk dat Hizbollah uitgeroeid worden omdat Olmert het zegt en bovendien omdat Israel geen andere keus heeft.
    pi_40289160
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 01:00 schreef lionsguy18 het volgende:

En ik denk dat Hizbollah uitgeroeid wordt omdat Olmert het zegt
    -Rabia Al-Basri
      zaterdag 29 juli 2006 @ 01:03:33 #75
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_40289174
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 01:00 schreef lionsguy18 het volgende:
    Dan moet Hizbollah maar niet vanuit een huis waar kinderen zitten raketten afvuren.
    Ik weet niet waar je al die informatie ineens vandaan haalt, maar zelfs Israel weet niet precies waar die raketten vandaan komen. Als ze dat wel wisten, waren ze namelijk allang gestopt, nietwaar?

En gezien het 'per ongeluk' bombarderen van een VN-post, en het daarbij omkomen van 4 blauwhelmen, heb ik er ook geen vertrouwen in dat ze alleen maar hezbollah doden.
    Ze gooien het hele land plat, infrastructuur, radiozenders, de hele mikmak.

Nee, dat werkt...
    quote:
    Het gaat Israel primair om de uitschakeling van lanceerinstellingen, maar dat daarvan kinderen het slachtoffer worden is de schuld van Hizbollah.
    Bullshit.
    quote:
    Ben je ook zo begaan met de moord op kinderen in bussen, en als gevolg van katoesja raketten want daar hoor ik je niet over.
    Oh jawel hoor. Dat zie je alleen nog niet. Ik veroordeel beiden even hard. Ik zie geen 'goede' in deze oorlog, maar ik krijg de indruk dat nogal wat fanboys dat zien als 'pro-die-andere-partij-welke-ik-niet-steun-dus-hij-is-tegen-mij'.
    quote:
    Oh, wacht die kinderen waren vast oorlogsmisdadigers die het verdienen om te sterven.

En ik denk dat Hizbollah uitgeroeid worden omdat Olmert het zegt en bovendien omdat Israel geen andere keus heeft.
    Weltrusten.

En ohja, voor het geval je het gemist hebt. Het artikel:
    http://www.nieuws.nl/261781/VN-waarnemers_gedood_in_Libanon
    VN-posten zijn duidelijk aangegeven. Van boven zijn ze wit geschilderd, en hebben blauwe vlaggen.
    Flauw gezegd 'vanuit de lucht kun je ze niet missen'...
    pi_40289177
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 01:02 schreef Slayage het volgende:

[..]

Tis altijd leuk om een halve zin te citeren, nietwaar?
    pi_40289186
    Welterusten Yildiz
    pi_40289199
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 00:56 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dan rest mij nogmaals de vraag, wat is de reden dat je denkt dat hezbollah uitgeroeid gaat worden?
    Mag ik even antwoorden. Omdat het een weerzinwekkende terroristische organisatie is die uitgeroeid moet worden met wortel en tak. Iedereen weet nu wat de gevolgen zijn als men een dergelijke terroristische organisatie laat bestaan.
    pi_40289224
    Deep inside weet hij dat wel
    De argumenten werden steeds zwakker.
      zaterdag 29 juli 2006 @ 01:08:34 #80
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_40289266
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 01:05 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Mag ik even antwoorden. Omdat het een weerzinwekkende terroristische organisatie is die uitgeroeid moet worden met worten en tak. Iedereen weet nu wat de gevolgen zijn als men een dergelijke terroristische organisatie laat bestaan.
    Dat is helemaal geen antwoord op mijn vraag, overigens.
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 01:06 schreef lionsguy18 het volgende:
    Deep inside weet hij dat wel
    De argumenten werden steeds zwakker.
    Waar heb je het in hemelsnaam over?

Laat ik de vraag net iets anders stellen dan:
    "waarom denkt men dat het mogelijk is om hezbollah uit te schakelen?"
    pi_40289332
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 01:08 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dat is helemaal geen antwoord op mijn vraag, overigens.
    [..]

Laat ik de vraag net iets anders stellen dan:
    "waarom denkt men dat het mogelijk is om hezbollah uit te schakelen?"
    Waarom zou dat niet mogelijk zijn? Een wedervraag: moet Hezbollah uitgeschakeld worden?
      zaterdag 29 juli 2006 @ 01:16:06 #82
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_40289390
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 01:12 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Waarom zou dat niet mogelijk zijn?
    Omdat de geschiedenis ons dat leert. Noem maar eens een voorbeeld waar het duidelijk wordt dat een 'organisatie' als deze wél uitgeschakeld wordt door middel van geweld.
    quote:
    Een wedervraag: moet Hezbollah uitgeschakeld worden?
    Oh, gezien hun acties, zeker weten. Maar dan op dezelfde manier uitschakelen als een isrealische (niet-joodse) officier die een kind vanaf point-blank range met lood volpompt.

En ik kots bij voorbaat op opmerkingen dat dat een incident zou zijn.
      zaterdag 29 juli 2006 @ 01:17:32 #83
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_40289421
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 00:52 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Nogmaals, waaaaaarom denk je dat dat laatste gaat lukken?
    Dat gaat nooit lukken natuurlijk.
      zaterdag 29 juli 2006 @ 01:22:39 #84
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_40289516
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 01:17 schreef popolon het volgende:

[..]

Dat gaat nooit lukken natuurlijk.
    En zo denk ik er ook over.

Nu ga ik dan uiteindelijk slapen.
    pi_40289544
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 01:16 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Omdat de geschiedenis ons dat leert. Noem maar eens een voorbeeld waar het duidelijk wordt dat een 'organisatie' als deze wél uitgeschakeld wordt door middel van geweld.
    In Italië is men nog steeds bezig de maffia uit te schakelen. Is het dus een langdurig proces? Ja, waarschijnlijk wel. Is het noodzakelijk? Ja, geen twijfel mogelijk. Niemand kan naar ik vermoed echt goed voorspellen wanneer de Hezbollah definitief zal worden uitgeschakeld.

De ETA heeft volgens mij onlangs het geweld afgezworen (bestaat overigens nog altijd). RAF bestaat volgens mij niet meer (weet ik niet helemaal zeker). Natuurlijk blijven en ontstaan er altijd gevaarlijke en weerzinwekkende organisaties die met vuur en te zwaard bestreden moeten worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door rutger05 op 29-07-2006 01:29:09 ]
      zaterdag 29 juli 2006 @ 01:28:54 #86
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_40289648
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 01:23 schreef rutger05 het volgende:

[..]

In Italië is men nog steeds bezig de maffia uit te schakelen. Is het een langdurig proces? Ja, waarschijnlijk wel. Is het noodzakelijk? Ja, geen twijfel mogelijk. Niemand kan naar ik vermoed echt goed voorspellen wanneer de Hezbollah definitief zal worden uitgeschakeld.

De ETA heeft volgens mij onlangs het geweld afgezworen (bestaat overigens nog altijd). RAF bestaat volgens mij niet meer (weet ik niet helemaal zeker). Natuurlijk blijven er altijd gevaarlijke en weerzinwekkende organisaties over die met vuur en te zwaard bestreden moeten worden.
    Ja, en ETA is nou juist gestopt zónder dat ze, inclusief aanhangers en kinderen in de omgeving, platgebombardeerd werden.

De maffia zal wel nooit uitgeschakeld worden, al is de pakkans van maffia wat hoger tegenwoordig, met dank aan o.a. elektronische betalingen en de EU. Ook hier heeft men niet massaal grondtroepen en de luchtmacht ingezet.

Dat is bij iets als hezbollah niet het geval, en daarmee niet te vergelijken. Persoonlijk, tot nu toe, blijf ik de vietcong een betere vergelijking vinden.
    pi_40289773
    quote:
    [quote]Op zaterdag 29 juli 2006 00:45 schreef Yildiz het volgende:

[..]
    De Hezbollah kan niet uitgeroeid worden omdat het niet een vijand is maar een denkwijze. Al schiet je 100 Hezbollahstrijders dood, dan komen er doodleuk 200 anderen aanhuppelen. Dat weet Israel ook wel, maar dat neemt niet weg dat Libanon ze geen strobreed in de weg heeft gestaan. Dus vanuit Israels optiek is er dan maar 1 manier en dat is binnenvallen om iig de grensgebieden in handen te krijgen en zelf het heft in handen te krijgen zodat er niet meer aangevallen kan worden vanaf dat punt. Misschien wel te rigoreus, maar ik zou niet weten hoe ze t anders zouden kunnen doen. De term 'met fluwelen handschoenen' gaat in het Midden Oosten niet op en zeker niet als je Joods bent en al gehaat wordt door alle omliggende landen ongeacht WAT je ook doet. Dan is er maar 1 criteria en dat is het beschermen van je eigen volk.
    quote:
    Iig is er met Israel nog te onderhandelen, als Hezbollah of Hamas dezelfde macht had als de Joden dan waren er geen Joden meer in Israel, ongeacht wat voor geweldige voorstellen je ook hebt.
    Maar dat Israel murw geslagen is door 50 jaar vijandigheden is niet zo verwonderlijk, no more nice guy zoals ze dat in Amerika zeggen.
    quote:
    Zoals ik het zie, is er totaal geen goede speler meer. Die heb ik daar nooit ook gezien ook trouwens. Allebei vermoorden ze willens en wetens dagelijks kinderen, om maar een voorbeeld te noemen. Dat is schandalig. Ik heb er geen ander woord voor.
    Kun je dat trieste argument achterwege laten? Oorlog is oorlog en elke dode is er 1 teveel. Noem me 1 land die tijdens een oorlog niet ongewild slachtoffers maakt (zelfs aan eigen kant) waar ook kinderen bijgerekend dienen te worden ja. Triest gegeven natuurlijk maar zo zit t nou eenmaal in elkaar. Met dien verstande dat iemand die zich opblaast zich verdomde goed bewust is van zijn omgeving en weldegelijk een overweging kan maken om onschuldigen te sparen, wat helaas weinig voorkomt.
      † In Memoriam † zaterdag 29 juli 2006 @ 02:06:04 #88
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_40290161
    quote:
    Op vrijdag 28 juli 2006 08:55 schreef damian5700 het volgende:

Jouw bron is een Israëlische mensenrechtenorganisatie bestaande uitsluitend uit Israeliërs.
    Knessetleden, journalisten, etc die het beleid van Israël aan de kaak stelt om een cultuur te creëren van mensenrechten en menswaardigheid in de bezette gebieden en die daarmee de rechten van Palestijnen verdedigen.

Om jouw negatieve sentiment jegens Israël te voeden door Israëlische informatie misgebruiken is best ironisch, maar alles is geoorloofd om Israël in een kwaad daglicht te stellen.

Niet waar?
    Nou nee, dat is niet zo vreemd. Anders dan waar jij blijkbaar al bij voorbaat van uitgaat hou ik de inwoners van Israel niet collectief verantwoordelijk voor wat hun leiders, hun regering en hun leger aanrichten. Zegt het iets over hoe jij blijkbaar denkt? Wellicht.

Waarom zou ik geen Israelische organisatie aanhalen? Ze zijn tegen geweld en voor het behandelen van mensen als mensen en zo denk ik er ook over.

"If you tremble indignation at every injustice then you are a comrade of mine."

Israelis protest against aggression in Lebanon
    Israelis Protest:"We Will Not Kill"
    Tel Aviv : Thousands Rally against War
    Anti-war Tel Aviv rally draws Jewish, Israeli Arab crowd

Dit zijn comrades van mij.

Zelfs de dochter van Olmert zelf

PM's daughter protests Gaza killings

Haal het nu eens uit je kop dat kritiek en afkeuring van Israels politiek, Zionisme, de bezetting of oorlogvoeren in het algemeen hetzelfde is als antisemitisme en rascisme.
    Het enige wat je ermee bereikt is dat je afbreuk doet aan de aanpak van echt rascisme.

zaterdag 29 juli 2006 @ 02:13:41 #89
    103962 damian5700
    Pulp Fiction
    pi_40290267
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 01:28 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ja, en ETA is nou juist gestopt zónder dat ze, inclusief aanhangers en kinderen in de omgeving, platgebombardeerd werden.
    De ETA is 'gestopt' door acties van de politie gericht tegen de top en de infrastructuur van deze terreurbeweging en niet onbelangrijk de publieke opinie keerde zich tegen hen.
    Of het nu helemaal gedaan is met ETA is de vraag, want het verleden heeft uitgewezen, dat zij niet schromen bestanden te breken (1998, 2001, 2003).
    Dat is niet verwonderlijk, want terroristische organisaties kennen geen democratische structuren binnen hun beweging, dus zijn zij onvoorspelbaar en onberekenbaar.
    quote:
    Persoonlijk, tot nu toe, blijf ik de vietcong een betere vergelijking vinden.
    Zo'n gekke vergelijking vind ik dat niet, want de militaire capaciteiten van Hezbollah zijn, zeker in vergelijking met Hamas indrukwekkend.
    Verder denk ik dat enkel een militair ingrijpen tegen Hezbollah niet afdoende zal zijn. De militaire infrastructuur zal wel veel te leiden hebben; dus de aanvoer van nieuwe raketten en ander waopentuig. Hezbollah heeft echter al beweerd over zo'n 13,000 raketten te beschikken wat deze oorlog een uitputtingsslag zal maken.

Imo zal de financiële infrastructuur ook lamgelegd moeten worden. Dit zou dan ook moeten gelden voor de Hezbollah leden die deel uitmaken van het centrale gezag van Libanon, op dezelfde wijze zoals de Arabische bank hamas leden de wacht aanzegt.
    If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
    pi_40290373
    Zouden die ontvoerde soldaten nog leven?
      zaterdag 29 juli 2006 @ 02:45:54 #91
    110987 ErwinRommel
    pi_40290610
    quote:
    Op vrijdag 28 juli 2006 23:10 schreef huupia34 het volgende:

[..]

hij gaat niet

En dat zeg jij zonder mij te kennen. Grappenmaker dat je bent
    Jij kent mij duidelijk niet goed genoeg!
      † In Memoriam † zaterdag 29 juli 2006 @ 02:56:39 #92
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_40290725
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 02:45 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Een beetje 'apart' is het toch wel.
    quote:

[..]

Kun je uitleggen waarom je dan in godesnaam zou willen vechten in het IDF?
      zaterdag 29 juli 2006 @ 03:04:42 #93
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40290801
    The Times July 28, 2006

Israel backed by army of cyber-soldiers

From Yonit Farago in Jerusalem

WHILE Israel fights Hezbollah with tanks and aircraft, its supporters are campaigning on the internet.

Israel’s Government has thrown its weight behind efforts by supporters to counter what it believes to be negative bias and a tide of pro-Arab propaganda. The Foreign Ministry has ordered trainee diplomats to track websites and chatrooms so that networks of US and European groups with hundreds of thousands of Jewish activists can place supportive messages.

In the past week nearly 5,000 members of the World Union of Jewish Students (WUJS) have downloaded special “megaphone” software that alerts them to anti-Israeli chatrooms or internet polls to enable them to post contrary viewpoints. A student team in Jerusalem combs the web in a host of different languages to flag the sites so that those who have signed up can influence an opinion survey or the course of a debate.

Jonny Cline, of the international student group, said that Jewish students and youth groups with their understanding of the web environment were ideally placed to present another side to the debate.

“We’re saying to these people that if Israel is being bashed, don’t ignore it, change it,” Mr Cline said. “A poll like CNN’s takes just a few seconds to vote in, but if thousands take part the outcome will be changed. What’s vital is that the international face of the conflict is balanced.”

Doron Barkat, 29, in Jerusalem, spends long nights trawling the web to try to swing the debate Israel’s way. “When I see internet polls for or against Israel I send out a mailing list to vote for Israel,” he said. “It can be that after 15 minutes there will be 400 votes for Israel.

“It’s very satisfying. There are also forums where Lebanese and Israelis talk.”

Israel’s Foreign Ministry must avoid direct involvement with the campaign but is in contact with international Jewish and evangelical Christian groups, distributing internet information packs.

Amir Gissin, the Israeli Foreign Ministry’s public relations director, said: “The internet’s become a leading tool for news, shaping the world view of millions. Our problem is the foreign media shows Lebanese suffering, but not Israeli. We’re bypassing that filter by distributing pictures showing how northern Israelis suffer from Katyusha rocket attacks.”

Bron: Times Online
    O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
      zaterdag 29 juli 2006 @ 03:17:25 #94
    110987 ErwinRommel
    pi_40290988
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 02:56 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Een beetje 'apart' is het toch wel.
    [..]

Kun je uitleggen waarom je dan in godesnaam zou willen vechten in het IDF?
    Apart? Ik zie het als een plicht.
    Daar kan men over discusieren wat men wilt, maar ik zie het als een plicht.
    De reden dat ik mijzelf opgeef heeft oa. te maken met het feit dat Israel in haar bestaansrecht word aangetast en notabene door vele wereldburgers als de grote Satan word gezien.
    Daar ben ik het pertinent niet mee eens.
    Alles maar dan ook alles wat Israel doet is niet goed genoeg, en ik heb schoon genoeg van dat geneuzel. Israel is een behoorlijke staat, een democratische staat. De daarom liggende landen niet en die bedreigen Israel.
    Maar goed, dienen in de IDF zie ik als een goed iets, als vrijwilliger, zonder dat ik daar iets tegenover stel, onbaatzuchtig dus.

Iedereen roept maar van "en de democratie!!!" men moet de "democratie" verdedigen. Maar als uiteindelijk puntje bij paaltje komt loopt een ieder weg!!! Zo is het wel, ontken dat niet.
      zaterdag 29 juli 2006 @ 03:19:46 #95
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40291019
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 03:17 schreef ErwinRommel het volgende:

De reden dat ik mijzelf opgeef heeft oa. te maken met het feit dat Israel in haar bestaansrecht word aangetast en notabene door vele wereldburgers als de grote Satan word gezien.
    Alles maar dan ook alles wat Israel doet is niet goed genoeg, en ik heb schoon genoeg van dat geneuzel. Israel is een behoorlijke staat, een democratische staat. De daarom liggende landen niet en die bedreigen Israel.
    Maar goed, dienen in de IDF zie ik als een goed iets, als vrijwilliger, zonder dat ik daar iets tegenover stel, onbaatzuchtig dus.

Iedereen roept maar van "en de democratie!!!" men moet de "democratie" verdedigen. Maar als uiteindelijk puntje bij paaltje komt loopt een ieder weg!!! Zo is het wel, ontken dat niet.
    Kan je niet beter proberen om de heethoofden aan de macht in beide kampen zover te krijgen dat ze hun trots eindelijk eens naast zich neer leggen en het volk geven wat het wil, namelijk VREDE?
      zaterdag 29 juli 2006 @ 03:23:03 #96
    110987 ErwinRommel
    pi_40291066
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 03:19 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Kan je niet beter proberen om de heethoofden aan de macht in beide kampen zover te krijgen dat ze hun trots eindelijk eens naast zich neer leggen en het volk geven wat het wil, namelijk VREDE?
    Dat zou idd het mooiste geschek zijn
    Echter de statuten van Hezbollah en Hamas en consorten staan dat niet toe. Ik zou zeggen google eens en lees hoe weerzinwekkend dat is.
    Israel wilt vrede, de facties rondom Israel echter niet. Dat heeft de recente geschiedenis bewezen.
      zaterdag 29 juli 2006 @ 03:27:06 #97
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_40291105
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 03:23 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]
    Israel wilt vrede, de facties rondom Israel echter niet. Dat heeft de recente geschiedenis bewezen.
    Was het maar zo simpel.

Israel is fout bezig net zoals Hezb. Dat hoor ik nu zelfs op de zwaar 'gecensureerde' Amerikaanse tv.

Behalve Fox, dat telt niet.
      zaterdag 29 juli 2006 @ 03:30:52 #98
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40291148
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 03:23 schreef ErwinRommel het volgende:

Dat zou idd het mooiste geschek zijn
    Echter de statuten van Hezbollah en Hamas en consorten staan dat niet toe. Ik zou zeggen google eens en lees hoe weerzinwekkend dat is.
    Die gasten moeten ook kappen, maar laat Israël met al zijn wijsheid alvast het goede voorbeeld geven.

Stel eenzijdig de grenzen vast volgens 1967, en sla er vervolgens keihard op los mochten er nog groeperingen zijn die lastig doen.

Dan wil zelfs IK meehelpen.
      † In Memoriam † zaterdag 29 juli 2006 @ 03:38:05 #99
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_40291222
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 03:17 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Nou ja, zelf weten, maar voor mij is dit een hoop blablabla (nofi).

Niemand die ik ken zegt dingen als "de democratie verdedigen". Dat klinkt meer als dingen die politici in speeches zeggen, rally around de flag-rethoriek enzo.

Als je jouw persoonlijke reden liever niet wilt geven is dat verder okay, maar bovenstaande zegt me iig niks over je echte motieven.

Een reden zou kunnen zijn dat je joods bent (maar dat ben je niet), een zionistische Christen die de hemel wil verdienen of anderzijds religieus gebrainwashed, een fanatiek moslim-hater die op 'jihad' wil, een avonturier etc. Dat zijn redenen die ik kan begrijpen.
      zaterdag 29 juli 2006 @ 03:38:43 #100
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40291230
    Schoten in joods centrum Seattle

In de Amerikaanse stad Seattle is een
    schietpartij geweest in het gebouw van
    de Joodse Federatie.Daarbij viel zeker
    één dode;vier mensen raakten gewond.

Een man liep het gebouw binnen en begon
    te schieten met een pistool.Volgens een
    getuige zei de man dat hij moslim is en
    boos is op Israël.De politie heeft nog
    niets losgelaten over het motief van de
    schutter.

De Joodse Federatie in Seattle zamelt
    onder andere geld in voor Israël.Vorige
    week zondag organiseerde de organisatie
    een evenement om Israël een hart onder
    de riem te steken in het conflict met
    Hezbollah.

Bron: NOS Teletekst

---

Yep, emoties...
      zaterdag 29 juli 2006 @ 03:46:38 #101
    103962 damian5700
    Pulp Fiction
    pi_40291311
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 02:06 schreef NorthernStar het volgende:

Waarom zou ik geen Israelische organisatie aanhalen? Ze zijn tegen geweld en voor het behandelen van mensen als mensen en zo denk ik er ook over.
    Ik blijf het opmerkelijk en ironisch vinden ondanks jouw uitleg. In de volgende quote zal ik dat nader verklaren.
    Ik ben plotsklaps erg benieuwd naar jouw bijdrage in een topic over Darfur (als-ie bestaat) waar de Janjaweed met behulp van het Soedanese leger ernstige mensenrechtenschendingen plegen (op een ongekende schaal waarbij de schendingen van mensenrechten in het Middenoostenconlict in het niet vallen).
    Of zou het hier selectieve verontwaardiging betreffen? Wellicht.
    quote:
    Nou nee, dat is niet zo vreemd. Anders dan waar jij blijkbaar al bij voorbaat van uitgaat hou ik de inwoners van Israel niet collectief verantwoordelijk voor wat hun leiders, hun regering en hun leger aanrichten. Zegt het iets over hoe jij blijkbaar denkt? Wellicht.
    Ik kan beamen dat Israël mensenrechten schendt.
    Ik ben tegelijkertijd van mening, dat de verzachtende omstandigheden voortkomen uit de regio waar de wet van de sterkste geldt en totalitaire (of semi-dictatoriale) buurlanden, terroristische organisaties en een groot deel van het Arabische sentiment de staat Israël simpelweg niet erkend (en in sommige gevallen het liefst in de zee ziet verdwijnen).
    Dat Israël haar plicht vervult om de inwoners van veiligheid te voorzien is het vervullen van een overheidstaak, zoals elke soevereine staat haar burgers beschermt. Dat daarbij zaken verkeerd gaan of niet deugen is een feit, maar in een democratie bestaan instellingen die het beleid en optreden van de overheid controleert; waaruit lessen worden getrokken. In het geval van Israël is dat zeker aan de orde, niet in de minste plaats omdat het is slechts een kleine zestig jaar een soevereine vormt én omgeven is door veel vijandigheid. Dat je met die bron komt en het controle mechanisme van het democratische stelsel, in het algemeen, blootlegt vind ik wel ironisch.

Het heeft helemaal niets te maken met de veronderstelling dat ik kritiek op Israël antisemitisch of racistisch (is trouwens zonder 's') vind. Het gaat mij meer om het idee dat aan de ene kant geschermd wordt met mensenrechten en aan de andere kant de terreur van de godsdienstwaanzinnigen als gevolg van schendingen daarvan wordt verklaard (en in sommige gevallen (verkapt) wordt goedgepraat). Zoals de zelfmoordaanslag in Israël na de aanstelling van de Hamasregering door een woordvoerder van hen werd omschreven in de strekking, 'niet goed maar wel te begrijpen'.
    Dát en tal van gelijksoortige voorbeelden (zoals onder andere het omdopen van scholen in de Palestijnse gebieden in de namen van zelfmoordterroristen) vind ik moreel verwerpelijk.

Ik ben van mening dat je die gehersenspoelde godsdienstwaanzinnigen beter de zee in kan werken en dat niet alleen de leiders, de manier van 'verzet', maar ook alle volgelingen en sympathisanten verwerpelijk zijn.
    Prent jij eens in je kop dat deze 'religieuze' (lees: politieke) terreur van hen ( Hamas, Hezbollah, Al-Aqsa Martelaren Brigade, Islamitische Jihad) niet deugt.

Enfin, door je postgeschiedenis in deze reeks neig ik te denken dat dit evenveel effect zal sorteren wanneer ik dit typwerk op papier zou zetten en prompt door zou spoelen op het toilet.

zaterdag 29 juli 2006 @ 03:54:10 #102
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40291390
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 03:46 schreef damian5700 het volgende:

Ik blijf het opmerkelijk en ironisch vinden ondanks jouw uitleg. In de volgende quote zal ik dat nader verklaren.
    Ik ben plotsklaps erg benieuwd naar jouw bijdrage in een topic over Darfur (als-ie bestaat) waar de Janjaweed met behulp van het Soedanese leger ernstige mensenrechtenschendingen plegen (op een ongekende schaal waarbij de schendingen van mensenrechten in het Middenoostenconlict in het niet vallen).
    Of zou het hier selectieve verontwaardiging betreffen? Wellicht.
    Het is een compliment voor Israël, blijkbaar schat NorthernStar dat land toch nog net wat hoger in dan de Janjaweed, ergo, van Israël wordt verwacht dat ze meer verantwoordelijkheid nemen.

Israël zit tussen een zooitje blerende koters, misschien moeten we dat maar eens accepteren.

Blerende koters werk je niet de zee in, die geef je liefde, je klopt ze op hun schouders terwijl je zegt "wees niet bang, alles komt goed".

Dus, laat Israël het goede voorbeeld geven en eenzijdig de grenzen vaststellen volgens 1967, en dan mogen ze van mij op alles schieten wat tegen hen is.
      zaterdag 29 juli 2006 @ 03:57:31 #103
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40291419
    quote:

Dat Israël haar plicht vervult om de inwoners van veiligheid te voorzien is het vervullen van een overheidstaak, zoals elke soevereine staat haar burgers beschermt.
    Hoe kom je er bij dat Israël op deze wijze haar burgers beschermt? Zie je dan niet dat het hier slechts symptoombestrijding betreft? Je kunt niets bereiken middels grof geweld, onderdrukking, etc., je krijgt het zaakje zo niet uitgeroeid, en je wil het ook niet uitroeien, noch onderdrukken, je creëert op die manier gewoon de volgende veenbrand, uiteindelijk barst de bom weer.
      zaterdag 29 juli 2006 @ 04:06:54 #104
    103962 damian5700
    Pulp Fiction
    pi_40291517
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 03:57 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Hoe kom je er bij dat Israël op deze wijze haar burgers beschermt? Zie je dan niet dat het hier slechts symptoombestrijding betreft? Je kunt niets bereiken middels grof geweld, onderdrukking, etc., je krijgt het zaakje zo niet uitgeroeid, en je wil het ook niet uitroeien, noch onderdrukken, je creëert op die manier gewoon de volgende veenbrand, uiteindelijk barst de bom weer.
    Je mag met mij best soebatten over de disproportionaliteit van het Israëlische leger, maar let wel, ik vind 13.000 raketten gericht op willekeurige civiele doelen in Israël geenszins proportioneel.

Bovendien denk ik, dat je het niet oneens met mij bent dat 'het verwijderen van het gezwel Israël' slechts retoriek is. En dat daarmee beslist niets bereikt kan worden dan alleen dood en verderf.
      zaterdag 29 juli 2006 @ 04:10:53 #105
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40291559
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 04:06 schreef damian5700 het volgende:

Je mag met mij best soebatten over de disproportionaliteit van het Israëlische leger, maar let wel, ik vind 13.000 raketten gericht op willekeurige civiele doelen in Israël geenszins proportioneel.

Bovendien denk ik, dat je het niet oneens met mij bent dat 'het verwijderen van het gezwel Israël' slechts retoriek is. En dat daarmee beslist niets bereikt kan worden dan alleen dood en verderf.
    Je weet toch dat je met temperamentvolle volkeren te maken hebt in die regio? Misschien moeten we daar meer naar handelen?
      † In Memoriam † zaterdag 29 juli 2006 @ 04:11:53 #106
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_40291568
    quote:

Enfin, door je postgeschiedenis in deze reeks neig ik te denken dat dit evenveel effect zal sorteren wanneer ik dit typwerk op papier zou zetten en prompt door zou spoelen op het toilet.
    Beginnen met een aanval op mijn integriteit (selectieve verontwaardiging) en daarna mij aansmeren dat ik (verkapt) "terreurdaden goedpraat" is iig een goed begin om dat te bewerkstelligen idd.

Verder lees ik in je post niks nieuws, anders dan een algemene mening van de gemiddelde Israel-apologist. De "gehersenspoelde godsdienstwaanzinnigen" zijn allang geen mensen meer en derhalve is het geen misdaad ze uit te roeien. En wat betreft de methoden? Dan hebben ze het over verzachtende omstandigheden, want alles mag. En de doden die uiteindelijk echt niet als "terrorist" of "sympathisant" te labelen zijn? Daar is men dan *kuch* bedroeft over, maar worden gemakkelijk aan de kant geschoven als collateral damage.

Dat noemt dan anderen extremistisch.
      zaterdag 29 juli 2006 @ 04:14:20 #107
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40291595
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 04:06 schreef damian5700 het volgende:

Wat denk je, als Hezbollah, Hamas, noem maar op, geavanceerder zouden zijn, zouden ze dan ook vliegvelden, energiecentrales, melkfabrieken, toegangswegen, etc. bombarderen in plaats van burgerdoelen, of in plaats van 13.000 raketten te lanceren en maar hopen dat ze op iets interessants terechtkomen?
      zaterdag 29 juli 2006 @ 04:17:16 #108
    103962 damian5700
    Pulp Fiction
    pi_40291619
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 03:54 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Het is een compliment voor Israël, blijkbaar schat NorthernStar dat land toch nog net wat hoger in dan de Janjaweed, ergo, van Israël wordt verwacht dat ze meer verantwoordelijkheid nemen.

Israël zit tussen een zooitje blerende koters, misschien moeten we dat maar eens accepteren.

Blerende koters werk je niet de zee in, die geef je liefde, je klopt ze op hun schouders terwijl je zegt "wees niet bang, alles komt goed".

Dus, laat Israël het goede voorbeeld geven en eenzijdig de grenzen vaststellen volgens 1967, en dan mogen ze van mij op alles schieten wat tegen hen is.
    Ik heb ondertussen de zoekfunctie geraadpleegd en kwam meerdere topics over Darfur tegen. Vanwege de hoeveelheid heb ik slechts de eerste elf onderzocht op bijdrages van Northern|Star. De score is op dit moment een sluitpost en een reactie op de manier van posten van een user.
    Je zou kunnen vermoeden, dat wanneer iemand zich herkent in het beleid van een mensenrechtenorganisatie die tegen geweld is en mensen behandelt als mensen, dit niet een oprisping is maar een maatstaf.

Je zou kunnen zeggen dat ik neig te denken dat dit in dit geval niet helemaal een juiste voorstelling van zaken is.
      zaterdag 29 juli 2006 @ 04:21:34 #109
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40291650
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 04:17 schreef damian5700 het volgende:

Je zou kunnen zeggen dat ik neig te denken dat dit in dit geval niet helemaal een juiste voorstelling van zaken is.
    In het onderwijs heb je leerlingen die volgens de leraren een leercontract moeten tekenen, en leerlingen die volgens de leraren het heen en weer kunnen krijgen.

M.a.w., voor Israël is meer hoop dan voor de Janjaweed in Somalië, althans, daar kan ik me iets bij voorstellen, maar laat NorthernStar 't verhaal zelf maar verder uitleggen.
      zaterdag 29 juli 2006 @ 04:24:05 #110
    103962 damian5700
    Pulp Fiction
    pi_40291672
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 04:11 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Beginnen met een aanval op mijn integriteit (selectieve verontwaardiging) en daarna mij aansmeren dat ik (verkapt) "terreurdaden goedpraat" is iig een goed begin om dat te bewerkstelligen idd.

Verder lees ik in je post niks nieuws, anders dan een algemene mening van de gemiddelde Israel-apologist. De "gehersenspoelde godsdienstwaanzinnigen" zijn allang geen mensen meer en derhalve is het geen misdaad ze uit te roeien. En wat betreft de methoden? Dan hebben ze het over verzachtende omstandigheden, want alles mag. En de doden die uiteindelijk echt niet als "terrorist" of "sympathisant" te labelen zijn? Daar is men dan *kuch* bedroeft over, maar worden gemakkelijk aan de kant geschoven als collateral damage.

Dat noemt dan anderen extremistisch.
    Dat is een verrassende draai die je er aan geeft.

De "gehersenspoelde godsdienstwaanzinnigen" is zwaar aangezet, maar dat doe ik om mijn weerzin jegens hen te verwoorden en ik beweer niet dat de verzachtende omstandigheden een vrijbrief zijn om de schendingen van mensenrechten niet als zodanig te erkennnen.
    Sterker nog, ik beaam dat Israël die pleegt.
    Misschien moet je mijn stukje tekst nog eens tot je nemen en ook verwerken in plaats van je te focussen op delen of woorden daaruit en daar vervolgens een eigen dynamiek aan te geven.

Ja, ik noem Al-Aqsa, Hezbollah, etc extremistisch. Voel je je dan aangesproken?

[ Bericht 0% gewijzigd door damian5700 op 29-07-2006 04:30:04 ]
      zaterdag 29 juli 2006 @ 04:26:38 #111
    103962 damian5700
    Pulp Fiction
    pi_40291690
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 04:21 schreef Hallulama het volgende:

[..]

In het onderwijs heb je leerlingen die volgens de leraren een leercontract moeten tekenen, en leerlingen die volgens de leraren het heen en weer kunnen krijgen.

M.a.w., voor Israël is meer hoop dan voor de Janjaweed in Somalië, althans, daar kan ik me iets bij voorstellen, maar laat NorthernStar 't verhaal zelf maar verder uitleggen.
    De zin waarin 'selectieve verontwaardiging' stond werd beëindigd door een vraagteken. Niet omdat deze vraag retorisch bedoeld was, maar vanwege het uiten van een gedachte-experiment.
      † In Memoriam † zaterdag 29 juli 2006 @ 04:28:50 #112
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_40291708
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 04:21 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Ja daag, laat hem lekker in de stront zakken. Eerst kritiek op het door mij aanhalen van een Israelische bron omdat ik anti-Israel zou zijn, en als ik dat weerleg komt ie aan dat ik niet genoeg in de Darfur topics heb gepost.

Laat hem maar naar http://www.miniclip.com/games/en/ ofzo gaan, ik heb geen zin om te spelen. Als hij het over inhoudelijke dingen wil hebben zie ik het vanzelf wel.
      zaterdag 29 juli 2006 @ 04:28:56 #113
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40291709
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 04:26 schreef damian5700 het volgende:

De zin waarin 'selectieve verontwaardiging' stond werd beëindigd door een vraagteken. Niet omdat deze vraag retorisch bedoeld was, maar vanwege het uiten van een gedachte-experiment.
    Affirmative.
      zaterdag 29 juli 2006 @ 04:30:46 #114
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40291725
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 04:28 schreef NorthernStar het volgende:

Ja daag, laat hem lekker in de stront zakken. Eerst kritiek op het door mij aanhalen van een Israelische bron omdat ik anti-Israel zou zijn, en als ik dat weerleg komt ie aan dat ik niet genoeg in de Darfur topics heb gepost.

Laat hem maar naar http://www.miniclip.com/games/en/ ofzo gaan, ik heb geen zin om te spelen. Als hij het over inhoudelijke dingen wil hebben zie ik het vanzelf wel.
    Het was ook maar een gedachte-experiment, zei hij net.

Beetje ver gezocht, I agree.
      zaterdag 29 juli 2006 @ 04:31:14 #115
    103962 damian5700
    Pulp Fiction
    pi_40291728
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 04:28 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ja daag, laat hem lekker in de stront zakken.
    Beschaafd

zaterdag 29 juli 2006 @ 04:33:15 #116
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40291745
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 04:31 schreef damian5700 het volgende:

Beschaafd

Emotioneel bedoel je, net als jij en ik, op andere momenten.
      zaterdag 29 juli 2006 @ 04:42:53 #117
    103962 damian5700
    Pulp Fiction
    pi_40291810
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 04:33 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Emotioneel bedoel je, net als jij en ik, op andere momenten.
    Het aanstippen van de ironische kant van zijn post door mij werd niet alleen weerlegd door de weerlegging, maar ook door aannames waarin ik me totaal niet herkende.
    Antisemitisch en racistisch zijn allemaal termen die niet door mij zijn gebruikt. Ook heb ik nergens de indruk gewekt, dat ik de koppeling anti-Israël en anti-semitisch een twee-eenheid vind.

Ik ben ervan overtuigd dat dat is rechtgezet.
      † In Memoriam † zaterdag 29 juli 2006 @ 05:06:33 #118
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_40291906
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 04:30 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Het was ook maar een gedachte-experiment, zei hij net.

Beetje ver gezocht, I agree.
    Jaja, gedachte-experiment...

Iemand post een propagandaplaatje dat humanshields het morele verschil maakt tussen Israel en Hebollah.

Ik post eronder een bericht dat dit tegenspreekt, van twee bronnen: de BBC en B'Tselem

Vervolgens komt damian5700 erin zeilen om het continue op mij persoonlijk te spelen en gaat uiteindelijk zelfs zoeken naar posts van mij "Ik heb ondertussen de zoekfunctie geraadpleegd en kwam meerdere topics over Darfur tegen."

Gedachte-experiment of op de persoon spelen?
    pi_40291917
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 04:14 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Wat denk je, als Hezbollah, Hamas, noem maar op, geavanceerder zouden zijn, zouden ze dan ook vliegvelden, energiecentrales, melkfabrieken, toegangswegen, etc. bombarderen in plaats van burgerdoelen, of in plaats van 13.000 raketten te lanceren en maar hopen dat ze op iets interessants terechtkomen?
    De nieuwste kwamen ergens in 't bos.
      zaterdag 29 juli 2006 @ 05:11:01 #120
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_40291920
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 05:09 schreef sig000 het volgende:

[..]

De nieuwste kwamen ergens in 't bos.
    Gelukkig wel, nou die Israelische raketten nog.
    pi_40291922
    quote:
    “I’m greatly concerned about Israel’s aggression,” said Mr. Bush, “Every time I see the video on Fox News of Israeli tanks and jets pounding the Hezbollah strongholds I find myself crying out ‘Don’t … stop … don’t … stop’.”
      † In Memoriam † zaterdag 29 juli 2006 @ 05:14:39 #122
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_40291929
    I accuse you !

by Tsilli Goldenberg, Israeli citizen
    mercredi 26 juillet 2006.

I Accuse you - Ehud Olmert, Prime Minister of Israel, Amir Peretz, Minister of Defense, Dan Halutz Head of Staff Chief Commander of the Israeli Army, of committing this bestial barbaric slaughter in Lebanon.

I accuse you of committing Crimes against Humanity towards the Palestinian People. I accuse you of deserting our soldiers, when their lives could be saved by negotiations, and I accuse you of starting an unjustified war in my name.

Haniya, Prime-minister of the Palestinian people, was willing to negotiate with us not only the return of P.O.W Gilaad Shalit, but a long term cease fire, that would enable people of Israel and Palestine SECURITY and Sanity. You refused.

Nasrallah was willing to negotiate the return of the soldiers kidnapped in the north. You refused.

Instead you have endangered the lives of hundreds of thousands of Israelis, you have caused the death of 27 Israelis, [till now], civilians and soldiers,

You have caused the mass murder of more than 350 Lebanese, many of them children, you have caused 500,000 Lebanese to be refugees, and you continue to murder and starve Palestinian children, just because they are living on their land.

The Palestinians are not my enemies, nor are the Lebanese. You, have become my enemy. And I will fight you, and so will many other sane people around the world.

Tsilli Goldenberg, Masarik 11, Jerusalem 93106 Israel
      zaterdag 29 juli 2006 @ 05:15:38 #123
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_40291932
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 05:11 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Je hebt die flauwekul van die enge zender neem ik aan?
    pi_40291946
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 05:15 schreef popolon het volgende:

[..]

Je hebt die flauwekul van die enge zender neem ik aan?
    Nee, Scrappleface, huldiale site.
      zaterdag 29 juli 2006 @ 05:18:26 #125
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_40291949
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 05:16 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Nee, Scrappleface, huldiale site.
    Zeg we gaan niet schelden in het Engels he?
    pi_40291957
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 05:18 schreef popolon het volgende:

[..]

Zeg we gaan niet schelden in het Engels he?
    Straks krijgen we nog problemen met een mod.
      zaterdag 29 juli 2006 @ 05:22:36 #127
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_40291965
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 05:20 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Straks krijgen we nog problemen met een mod.
    Nou goed, zolang je de jokers van Fox voor lief neemt vind ik 't best.
    pi_40291974
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 05:22 schreef popolon het volgende:

[..]

Nou goed, zolang je de jokers van Fox voor lief neemt vind ik 't best.
    Wat is er mis met FSN/etc.?
      zaterdag 29 juli 2006 @ 05:30:19 #129
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_40291987
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 05:24 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Wat is er mis met FSN/etc.?
    FSN = Fox Sports Network

Is dat niet in Europa zo
    pi_40292003
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 05:30 schreef popolon het volgende:

[..]

FSN = Fox Sports Network

Is dat niet in Europa zo
    Zooi streams, zit wel vaak goed spul tussen. Iig, ik ga pitten, half 6 al.
    pi_40292043
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 05:35 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Zooi streams, zit wel vaak goed spul tussen. Iig, ik ga pitten, half 6 al.
    Wanneer zijn de raketten op vraag ik me af? En slaap zacht.
      zaterdag 29 juli 2006 @ 05:54:11 #132
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_40292046
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 05:52 schreef sig000 het volgende:

[..]

Wanneer zijn de raketten op vraag ik me af?
    Ik kijk even in de vriezer. Momentje.
    pi_40292056
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 05:54 schreef popolon het volgende:

[..]

Ik kijk even in de vriezer. Momentje.
    Bier te lang in de vriezer geeft slechte resultaten voor de toekomst.
      zaterdag 29 juli 2006 @ 06:06:57 #134
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_40292076
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 05:58 schreef sig000 het volgende:

[..]

Bier te lang in de vriezer geeft slechte resultaten voor de toekomst.
    Ja maar hoo hey hallo.

't Ging om raketjes toch?
    pi_40292080
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 06:06 schreef popolon het volgende:

[..]

Ja maar hoo hey hallo.

't Ging om raketjes toch?
    Die worden ook onvoorspelbaar met zúlke temperaturen.
      zaterdag 29 juli 2006 @ 10:10:30 #136
    16715 Mylene
    *schatje*
    pi_40293074
    YouTube filmpje: UN ambulance picking up fighters in Gaza Strip

Zelfs een logo van het Rode Kruis is te zien.
      zaterdag 29 juli 2006 @ 10:11:52 #137
    70154 klez
    100 million+ death and countin
    pi_40293098
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 05:14 schreef NorthernStar het volgende:
    I accuse you !

I Accuse you - Ehud Olmert, Prime Minister of Israel, Amir Peretz, Minister of Defense, Dan Halutz Head of Staff Chief Commander of the Israeli Army, of committing this bestial barbaric slaughter in Lebanon.

I accuse you of committing Crimes against Humanity towards the Palestinian People. I accuse you of deserting our soldiers, when their lives could be saved by negotiations, and I accuse you of starting an unjustified war in my name.

Haniya, Prime-minister of the Palestinian people, was willing to negotiate with us not only the return of P.O.W Gilaad Shalit, but a long term cease fire, that would enable people of Israel and Palestine SECURITY and Sanity. You refused.

Nasrallah was willing to negotiate the return of the soldiers kidnapped in the north. You refused.

Instead you have endangered the lives of hundreds of thousands of Israelis, you have caused the death of 27 Israelis, [till now], civilians and soldiers,

You have caused the mass murder of more than 350 Lebanese, many of them children, you have caused 500,000 Lebanese to be refugees, and you continue to murder and starve Palestinian children, just because they are living on their land.

The Palestinians are not my enemies, nor are the Lebanese. You, have become my enemy. And I will fight you, and so will many other sane people around the world.

Gelukkig mag je ook in Israel een afwijkende mening hebben. Vooralsnog wil zowel een meerderheid van de Libanezen als de Israelis van Hezbollah af.
    Nu kunnen we hier wel 38 topics een discussie gaan voeren over de moraliteit van onschuldige slachtoffers tijdens een oorlog, dat lijkt me weinig zinvol.
    Die vallen altijd, gelukkig wanneer westerse landen en Israel opereren in veel geringere aantallen dan wanneer je het aan anderen overlaat, zoals in Darfur, Tjetjenie en Iran-Irak.
    Vooralsnog heeft Israel zich terug getrokken uit Libanon, en is door Hezbollah beloond met 100-en raketten de laatste jaren.
    Dat verschil in moraliteit lijkt me duidelijk.
    "They have invented a myth that Jews were massacred "
    Ahmadinejad, leader of Iran
      zaterdag 29 juli 2006 @ 10:27:13 #138
    103962 damian5700
    Pulp Fiction
    pi_40293277
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 05:06 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Jaja, gedachte-experiment...

Iemand post een propagandaplaatje dat humanshields het morele verschil maakt tussen Israel en Hebollah.

Ik post eronder een bericht dat dit tegenspreekt, van twee bronnen: de BBC en B'Tselem

Vervolgens komt damian5700 erin zeilen om het continue op mij persoonlijk te spelen en gaat uiteindelijk zelfs zoeken naar posts van mij "Ik heb ondertussen de zoekfunctie geraadpleegd en kwam meerdere topics over Darfur tegen."

Gedachte-experiment of op de persoon spelen?
    1. Ik begrijp werkelijk niet waarom je deze polemiek zo serieus neemt. Je praat gewoon tegen een beeldscherm.
    2. Wat jij ziet als een propagandaplaatje wordt in elk geval in Nederland beschouwd als cartoon; een spotprent.
    Ik zal hilarische verwijzingen naar Denemarken enzovoort maar achterwege laten, want je reageert nu al zo verkrampt.
    3. Het is één bron. De bron van de BBC is namelijk B'Tselem.
    4. Je schopt de chronologische volgorde in de war (voor eigen voordeel). Er zit ruim een half uur tussen de desbetreffende berichtjes.
    5. Niet jammeren wanneer ik dezelfde munitie hanteer als jij. ‘Anders dan waar jij blijkbaar al bij voorbaat van uitgaat ‘, ‘Zegt het iets over hoe jij blijkbaar denkt?’ , Wellicht.’, ‘Haal het nu eens uit je kop dat kritiek en afkeuring van Israëls politiek, Zionisme, de bezetting of oorlogvoeren in het algemeen hetzelfde is als antisemitisme en racisme’,
    ‘Het enige wat je ermee bereikt is dat je afbreuk doet aan de aanpak van echt racisme’, ‘de gemiddelde Israel-apologist’ en ‘Ja daag, laat hem lekker in de stront zakken’ is namelijk op de man spelen.
    6. Je komt totaal ongeloofwaardig over met ‘Ze zijn tegen geweld en voor het behandelen van mensen als mensen en zo denk ik er ook over’, wanneer je eerder al weinig tot de verdeelding sprekende plaatjes over het geweld postte. Dat je trachtte ‘de onwetende user het beeld van oorlog te tonen’, doet daar geen afbreuk aan. Echter liet je jezelf erg kennen door alleen van Libanese slachtoffers een collage te maken. Heb je voor een oorlog niet minimaal twee partijen nodig en vallen dan niet aan beide zijden onschuldigen?
    7. Ik speel het nu beslist op de persoon. Je verontwaardiging over mensenrechtenschendingen van Israël is selectief. In zijn geheel niet oprecht. In de Darfur topics ben ik geen enkele collage van jou tegengekomen (dit is een aantoonbaar bewijs; voor die stelling).
    Je bent onbeheerst (in plaats van de leesbaarheid te reguleren probeer je de lijn van de discussie te verleggen), onbeschaafd, je reageert erg emotioneel (niet diplomatiek) en je bent slecht in het weergeven van feiten.

De selectieprocedure voor moderators is hier blijkbaar niet feilloos.
      zaterdag 29 juli 2006 @ 10:31:25 #139
    70154 klez
    100 million+ death and countin
    pi_40293319
    Uitstekend.
    "They have invented a myth that Jews were massacred "
    Ahmadinejad, leader of Iran
      zaterdag 29 juli 2006 @ 10:54:20 #140
    121310 venomsnake
    El Saltador
    pi_40293604
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 10:10 schreef schatje het volgende:

dat filmpje is zooooooooooooo oud..
    pi_40293659
    13000 raketten? Gisteren maakte het IDF bekend dat ze er nog maar 1600 om de oren hebben gekregen.
      zaterdag 29 juli 2006 @ 11:00:21 #142
    111909 B4CO
    PanneNkoek
    pi_40293690
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 05:14 schreef NorthernStar het volgende:
    I accuse you !

Here we go again
    Trotse papa van Eden
    pi_40293698
    quote:

Bizar. Ambulance als taxi voor terroristen.

Daar komen de foto's van ambulances vandaan die beschoten zijn. Dan kan de hele wereld weer schreeuwen hoe slecht Israel bezig is als dan zo'n "terroristen-taxi" beschoten wordt.
    pi_40293705
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 10:27 schreef damian5700 het volgende:
    7. Ik speel het nu beslist op de persoon. Je verontwaardiging over mensenrechtenschendingen van Israël is selectief. In zijn geheel niet oprecht. In de Darfur topics ben ik geen enkele collage van jou tegengekomen (dit is een aantoonbaar bewijs; voor die stelling).
    Zomaar een vraag terug, maar welke belangen hebben wij in Darfur? Welke vrienden hebben wij in Darfur? Wie besmeurt Westerse waarden van vrijheid en democratie in Darfur?

Je kan de vragen dus ook omdraaien, jij vindt Israel blijkbaar net zo erg als de moslimmilities in Darfur, daarom besteedt je ook zoveel moeite om hun wapenleveranties veilig te houden.
      zaterdag 29 juli 2006 @ 11:04:14 #145
    111909 B4CO
    PanneNkoek
    pi_40293762
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 10:54 schreef venomsnake het volgende:

[..]

dat filmpje is zooooooooooooo oud..
    en zoooooooooo waar!
    Trotse papa van Eden
      zaterdag 29 juli 2006 @ 11:10:13 #146
    152415 Glasnosteraar
    Openheid van zaken!
    pi_40293856
    één ding is nu wel zeker, de cynici hebben wat betreft democratie in het Midden Oosten gelijk gekregen.
    "democratische experimenten hebben zowel Hamas als Hezbollah in het zadel geholpen". Irak hezelfde verhaal, een democratisch gekozen theocratie. Algerije was wat dat betreft al waarschuwing, daar werd begin jaren 90 tijdens verkiezingen de fundamentalisten aan de macht gebracht, waarop het leger onmiddellijk ingreep.
    quote:
    ................
    Heute wird auch so mancher Zyniker im Westen darüber nachdenken, wie klug es war, die Ordnungsmacht Syrien 2005 aus dem Libanon zu vertreiben. Solange die Syrer den Nachbarstaat kujonierten, herrschte relative Ruhe an der Südgrenze. Der Triumph der Demokratie, der voriges Jahr so laut gefeiert wurde? Die brachte Hisbollah in die Regierung (zwei Minister), ohne sie zu zähmen.

Wenn der Bomben- und Raketenlärm vorbei ist, Hunderttausende von Flüchtlingen wieder in die Heimat zurückgekehrt sind, wird der Westen keine erhebende Bilanz ziehen. Das demokratische Experiment in Palästina und im Libanon hat zwei Gruppen – Hamas und Hisbollah – an die Macht gebracht, die ihre Völker in einen idiotischen Krieg gegen Israel gezogen haben. Welches arabische Land wird derlei »Demokratisierung« noch einmal zulassen? Macht gebiert eben keine Verantwortung in dieser »civilization of clashes«, um das berühmte Wort von Samuel Huntington umzudrehen.............

http://www.zeit.de/2006/31/Militaer_Optionen
    tijd om de feiten onder ogen te zien, islam en democratie gaan niet samen
    This, however, is a passing nightmare; in time the earth will become again incapable of supporting life, and peace will return.
    -- Bertrand Russell
    Glasnosteraar=Godslasteraar
      zaterdag 29 juli 2006 @ 11:29:01 #147
    103962 damian5700
    Pulp Fiction
    pi_40294140
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 11:01 schreef Mikado het volgende:

[..]

Zomaar een vraag terug, maar welke belangen hebben wij in Darfur? Welke vrienden hebben wij in Darfur? Wie besmeurt Westerse waarden van vrijheid en democratie in Darfur?

Je kan de vragen dus ook omdraaien, jij vindt Israel blijkbaar net zo erg als de moslimmilities in Darfur, daarom besteedt je ook zoveel moeite om hun wapenleveranties veilig te houden.
    De vergelijking is willekeurig door mij uit gekozen. Ze is slechts bedoeld om aan te tonen dat de heer NorthernStar kan praten als Brugman over Israëlische mensenrechtenschendingen, maar ik nu weet dat dit selectieve verontwaardiging is. Totaal ongeloofwaardig.

Het is hier niet de plaats om in te gaan op de kwestie Darfur.
      zaterdag 29 juli 2006 @ 11:29:13 #148
    132003 huupia34
    veritas!!!
    pi_40294143
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 02:45 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

dat zei je zelf , ze hadden je niet nodig ofzo en p.s ik geloof je idd niet
    Benjamin Franklin
    pi_40294169
    quote:

Als ze dan maar niet gaan zeuren als zo'n voertuig aan gort wordt geknald door een Israëlische Apache.
    pi_40294285
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 01:03 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Tis altijd leuk om een halve zin te citeren, nietwaar?
    dan nog komt die hele zin behoorlijk naief over
    -Rabia Al-Basri
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')