abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 juli 2006 @ 03:46:38 #101
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_40291311
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 02:06 schreef NorthernStar het volgende:

Waarom zou ik geen Israelische organisatie aanhalen? Ze zijn tegen geweld en voor het behandelen van mensen als mensen en zo denk ik er ook over.
Ik blijf het opmerkelijk en ironisch vinden ondanks jouw uitleg. In de volgende quote zal ik dat nader verklaren.
Ik ben plotsklaps erg benieuwd naar jouw bijdrage in een topic over Darfur (als-ie bestaat) waar de Janjaweed met behulp van het Soedanese leger ernstige mensenrechtenschendingen plegen (op een ongekende schaal waarbij de schendingen van mensenrechten in het Middenoostenconlict in het niet vallen).
Of zou het hier selectieve verontwaardiging betreffen? Wellicht.
quote:
Nou nee, dat is niet zo vreemd. Anders dan waar jij blijkbaar al bij voorbaat van uitgaat hou ik de inwoners van Israel niet collectief verantwoordelijk voor wat hun leiders, hun regering en hun leger aanrichten. Zegt het iets over hoe jij blijkbaar denkt? Wellicht.
Ik kan beamen dat Israël mensenrechten schendt.
Ik ben tegelijkertijd van mening, dat de verzachtende omstandigheden voortkomen uit de regio waar de wet van de sterkste geldt en totalitaire (of semi-dictatoriale) buurlanden, terroristische organisaties en een groot deel van het Arabische sentiment de staat Israël simpelweg niet erkend (en in sommige gevallen het liefst in de zee ziet verdwijnen).
Dat Israël haar plicht vervult om de inwoners van veiligheid te voorzien is het vervullen van een overheidstaak, zoals elke soevereine staat haar burgers beschermt. Dat daarbij zaken verkeerd gaan of niet deugen is een feit, maar in een democratie bestaan instellingen die het beleid en optreden van de overheid controleert; waaruit lessen worden getrokken. In het geval van Israël is dat zeker aan de orde, niet in de minste plaats omdat het is slechts een kleine zestig jaar een soevereine vormt én omgeven is door veel vijandigheid. Dat je met die bron komt en het controle mechanisme van het democratische stelsel, in het algemeen, blootlegt vind ik wel ironisch.

Het heeft helemaal niets te maken met de veronderstelling dat ik kritiek op Israël antisemitisch of racistisch (is trouwens zonder 's') vind. Het gaat mij meer om het idee dat aan de ene kant geschermd wordt met mensenrechten en aan de andere kant de terreur van de godsdienstwaanzinnigen als gevolg van schendingen daarvan wordt verklaard (en in sommige gevallen (verkapt) wordt goedgepraat). Zoals de zelfmoordaanslag in Israël na de aanstelling van de Hamasregering door een woordvoerder van hen werd omschreven in de strekking, 'niet goed maar wel te begrijpen'.
Dát en tal van gelijksoortige voorbeelden (zoals onder andere het omdopen van scholen in de Palestijnse gebieden in de namen van zelfmoordterroristen) vind ik moreel verwerpelijk.

Ik ben van mening dat je die gehersenspoelde godsdienstwaanzinnigen beter de zee in kan werken en dat niet alleen de leiders, de manier van 'verzet', maar ook alle volgelingen en sympathisanten verwerpelijk zijn.
Prent jij eens in je kop dat deze 'religieuze' (lees: politieke) terreur van hen ( Hamas, Hezbollah, Al-Aqsa Martelaren Brigade, Islamitische Jihad) niet deugt.

Enfin, door je postgeschiedenis in deze reeks neig ik te denken dat dit evenveel effect zal sorteren wanneer ik dit typwerk op papier zou zetten en prompt door zou spoelen op het toilet.

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 03:54:10 #102
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40291390
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 03:46 schreef damian5700 het volgende:

Ik blijf het opmerkelijk en ironisch vinden ondanks jouw uitleg. In de volgende quote zal ik dat nader verklaren.
Ik ben plotsklaps erg benieuwd naar jouw bijdrage in een topic over Darfur (als-ie bestaat) waar de Janjaweed met behulp van het Soedanese leger ernstige mensenrechtenschendingen plegen (op een ongekende schaal waarbij de schendingen van mensenrechten in het Middenoostenconlict in het niet vallen).
Of zou het hier selectieve verontwaardiging betreffen? Wellicht.
Het is een compliment voor Israël, blijkbaar schat NorthernStar dat land toch nog net wat hoger in dan de Janjaweed, ergo, van Israël wordt verwacht dat ze meer verantwoordelijkheid nemen.

Israël zit tussen een zooitje blerende koters, misschien moeten we dat maar eens accepteren.

Blerende koters werk je niet de zee in, die geef je liefde, je klopt ze op hun schouders terwijl je zegt "wees niet bang, alles komt goed".

Dus, laat Israël het goede voorbeeld geven en eenzijdig de grenzen vaststellen volgens 1967, en dan mogen ze van mij op alles schieten wat tegen hen is.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  zaterdag 29 juli 2006 @ 03:57:31 #103
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40291419
quote:

Dat Israël haar plicht vervult om de inwoners van veiligheid te voorzien is het vervullen van een overheidstaak, zoals elke soevereine staat haar burgers beschermt.
Hoe kom je er bij dat Israël op deze wijze haar burgers beschermt? Zie je dan niet dat het hier slechts symptoombestrijding betreft? Je kunt niets bereiken middels grof geweld, onderdrukking, etc., je krijgt het zaakje zo niet uitgeroeid, en je wil het ook niet uitroeien, noch onderdrukken, je creëert op die manier gewoon de volgende veenbrand, uiteindelijk barst de bom weer.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 04:06:54 #104
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_40291517
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 03:57 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Hoe kom je er bij dat Israël op deze wijze haar burgers beschermt? Zie je dan niet dat het hier slechts symptoombestrijding betreft? Je kunt niets bereiken middels grof geweld, onderdrukking, etc., je krijgt het zaakje zo niet uitgeroeid, en je wil het ook niet uitroeien, noch onderdrukken, je creëert op die manier gewoon de volgende veenbrand, uiteindelijk barst de bom weer.
Je mag met mij best soebatten over de disproportionaliteit van het Israëlische leger, maar let wel, ik vind 13.000 raketten gericht op willekeurige civiele doelen in Israël geenszins proportioneel.

Bovendien denk ik, dat je het niet oneens met mij bent dat 'het verwijderen van het gezwel Israël' slechts retoriek is. En dat daarmee beslist niets bereikt kan worden dan alleen dood en verderf.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 04:10:53 #105
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40291559
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 04:06 schreef damian5700 het volgende:

Je mag met mij best soebatten over de disproportionaliteit van het Israëlische leger, maar let wel, ik vind 13.000 raketten gericht op willekeurige civiele doelen in Israël geenszins proportioneel.

Bovendien denk ik, dat je het niet oneens met mij bent dat 'het verwijderen van het gezwel Israël' slechts retoriek is. En dat daarmee beslist niets bereikt kan worden dan alleen dood en verderf.
Je weet toch dat je met temperamentvolle volkeren te maken hebt in die regio? Misschien moeten we daar meer naar handelen?
  † In Memoriam † zaterdag 29 juli 2006 @ 04:11:53 #106
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_40291568
quote:

Enfin, door je postgeschiedenis in deze reeks neig ik te denken dat dit evenveel effect zal sorteren wanneer ik dit typwerk op papier zou zetten en prompt door zou spoelen op het toilet.
Beginnen met een aanval op mijn integriteit (selectieve verontwaardiging) en daarna mij aansmeren dat ik (verkapt) "terreurdaden goedpraat" is iig een goed begin om dat te bewerkstelligen idd.

Verder lees ik in je post niks nieuws, anders dan een algemene mening van de gemiddelde Israel-apologist. De "gehersenspoelde godsdienstwaanzinnigen" zijn allang geen mensen meer en derhalve is het geen misdaad ze uit te roeien. En wat betreft de methoden? Dan hebben ze het over verzachtende omstandigheden, want alles mag. En de doden die uiteindelijk echt niet als "terrorist" of "sympathisant" te labelen zijn? Daar is men dan *kuch* bedroeft over, maar worden gemakkelijk aan de kant geschoven als collateral damage.

Dat noemt dan anderen extremistisch.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 04:14:20 #107
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40291595
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 04:06 schreef damian5700 het volgende:

Wat denk je, als Hezbollah, Hamas, noem maar op, geavanceerder zouden zijn, zouden ze dan ook vliegvelden, energiecentrales, melkfabrieken, toegangswegen, etc. bombarderen in plaats van burgerdoelen, of in plaats van 13.000 raketten te lanceren en maar hopen dat ze op iets interessants terechtkomen?
  zaterdag 29 juli 2006 @ 04:17:16 #108
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_40291619
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 03:54 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Het is een compliment voor Israël, blijkbaar schat NorthernStar dat land toch nog net wat hoger in dan de Janjaweed, ergo, van Israël wordt verwacht dat ze meer verantwoordelijkheid nemen.

Israël zit tussen een zooitje blerende koters, misschien moeten we dat maar eens accepteren.

Blerende koters werk je niet de zee in, die geef je liefde, je klopt ze op hun schouders terwijl je zegt "wees niet bang, alles komt goed".

Dus, laat Israël het goede voorbeeld geven en eenzijdig de grenzen vaststellen volgens 1967, en dan mogen ze van mij op alles schieten wat tegen hen is.
Ik heb ondertussen de zoekfunctie geraadpleegd en kwam meerdere topics over Darfur tegen. Vanwege de hoeveelheid heb ik slechts de eerste elf onderzocht op bijdrages van Northern|Star. De score is op dit moment een sluitpost en een reactie op de manier van posten van een user.
Je zou kunnen vermoeden, dat wanneer iemand zich herkent in het beleid van een mensenrechtenorganisatie die tegen geweld is en mensen behandelt als mensen, dit niet een oprisping is maar een maatstaf.

Je zou kunnen zeggen dat ik neig te denken dat dit in dit geval niet helemaal een juiste voorstelling van zaken is.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 04:21:34 #109
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40291650
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 04:17 schreef damian5700 het volgende:

Je zou kunnen zeggen dat ik neig te denken dat dit in dit geval niet helemaal een juiste voorstelling van zaken is.
In het onderwijs heb je leerlingen die volgens de leraren een leercontract moeten tekenen, en leerlingen die volgens de leraren het heen en weer kunnen krijgen.

M.a.w., voor Israël is meer hoop dan voor de Janjaweed in Somalië, althans, daar kan ik me iets bij voorstellen, maar laat NorthernStar 't verhaal zelf maar verder uitleggen.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 04:24:05 #110
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_40291672
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 04:11 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Beginnen met een aanval op mijn integriteit (selectieve verontwaardiging) en daarna mij aansmeren dat ik (verkapt) "terreurdaden goedpraat" is iig een goed begin om dat te bewerkstelligen idd.

Verder lees ik in je post niks nieuws, anders dan een algemene mening van de gemiddelde Israel-apologist. De "gehersenspoelde godsdienstwaanzinnigen" zijn allang geen mensen meer en derhalve is het geen misdaad ze uit te roeien. En wat betreft de methoden? Dan hebben ze het over verzachtende omstandigheden, want alles mag. En de doden die uiteindelijk echt niet als "terrorist" of "sympathisant" te labelen zijn? Daar is men dan *kuch* bedroeft over, maar worden gemakkelijk aan de kant geschoven als collateral damage.

Dat noemt dan anderen extremistisch.
Dat is een verrassende draai die je er aan geeft.

De "gehersenspoelde godsdienstwaanzinnigen" is zwaar aangezet, maar dat doe ik om mijn weerzin jegens hen te verwoorden en ik beweer niet dat de verzachtende omstandigheden een vrijbrief zijn om de schendingen van mensenrechten niet als zodanig te erkennnen.
Sterker nog, ik beaam dat Israël die pleegt.
Misschien moet je mijn stukje tekst nog eens tot je nemen en ook verwerken in plaats van je te focussen op delen of woorden daaruit en daar vervolgens een eigen dynamiek aan te geven.

Ja, ik noem Al-Aqsa, Hezbollah, etc extremistisch. Voel je je dan aangesproken?

[ Bericht 0% gewijzigd door damian5700 op 29-07-2006 04:30:04 ]
  zaterdag 29 juli 2006 @ 04:26:38 #111
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_40291690
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 04:21 schreef Hallulama het volgende:

[..]

In het onderwijs heb je leerlingen die volgens de leraren een leercontract moeten tekenen, en leerlingen die volgens de leraren het heen en weer kunnen krijgen.

M.a.w., voor Israël is meer hoop dan voor de Janjaweed in Somalië, althans, daar kan ik me iets bij voorstellen, maar laat NorthernStar 't verhaal zelf maar verder uitleggen.
De zin waarin 'selectieve verontwaardiging' stond werd beëindigd door een vraagteken. Niet omdat deze vraag retorisch bedoeld was, maar vanwege het uiten van een gedachte-experiment.
  † In Memoriam † zaterdag 29 juli 2006 @ 04:28:50 #112
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_40291708
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 04:21 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Ja daag, laat hem lekker in de stront zakken. Eerst kritiek op het door mij aanhalen van een Israelische bron omdat ik anti-Israel zou zijn, en als ik dat weerleg komt ie aan dat ik niet genoeg in de Darfur topics heb gepost.

Laat hem maar naar http://www.miniclip.com/games/en/ ofzo gaan, ik heb geen zin om te spelen. Als hij het over inhoudelijke dingen wil hebben zie ik het vanzelf wel.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 04:28:56 #113
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40291709
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 04:26 schreef damian5700 het volgende:

De zin waarin 'selectieve verontwaardiging' stond werd beëindigd door een vraagteken. Niet omdat deze vraag retorisch bedoeld was, maar vanwege het uiten van een gedachte-experiment.
Affirmative.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 04:30:46 #114
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40291725
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 04:28 schreef NorthernStar het volgende:

Ja daag, laat hem lekker in de stront zakken. Eerst kritiek op het door mij aanhalen van een Israelische bron omdat ik anti-Israel zou zijn, en als ik dat weerleg komt ie aan dat ik niet genoeg in de Darfur topics heb gepost.

Laat hem maar naar http://www.miniclip.com/games/en/ ofzo gaan, ik heb geen zin om te spelen. Als hij het over inhoudelijke dingen wil hebben zie ik het vanzelf wel.
Het was ook maar een gedachte-experiment, zei hij net.

Beetje ver gezocht, I agree.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 04:31:14 #115
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_40291728
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 04:28 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ja daag, laat hem lekker in de stront zakken.
Beschaafd

zaterdag 29 juli 2006 @ 04:33:15 #116
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40291745
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 04:31 schreef damian5700 het volgende:

Beschaafd

Emotioneel bedoel je, net als jij en ik, op andere momenten.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 04:42:53 #117
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_40291810
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 04:33 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Emotioneel bedoel je, net als jij en ik, op andere momenten.
Het aanstippen van de ironische kant van zijn post door mij werd niet alleen weerlegd door de weerlegging, maar ook door aannames waarin ik me totaal niet herkende.
Antisemitisch en racistisch zijn allemaal termen die niet door mij zijn gebruikt. Ook heb ik nergens de indruk gewekt, dat ik de koppeling anti-Israël en anti-semitisch een twee-eenheid vind.

Ik ben ervan overtuigd dat dat is rechtgezet.
  † In Memoriam † zaterdag 29 juli 2006 @ 05:06:33 #118
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_40291906
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 04:30 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Het was ook maar een gedachte-experiment, zei hij net.

Beetje ver gezocht, I agree.
Jaja, gedachte-experiment...

Iemand post een propagandaplaatje dat humanshields het morele verschil maakt tussen Israel en Hebollah.

Ik post eronder een bericht dat dit tegenspreekt, van twee bronnen: de BBC en B'Tselem

Vervolgens komt damian5700 erin zeilen om het continue op mij persoonlijk te spelen en gaat uiteindelijk zelfs zoeken naar posts van mij "Ik heb ondertussen de zoekfunctie geraadpleegd en kwam meerdere topics over Darfur tegen."

Gedachte-experiment of op de persoon spelen?
pi_40291917
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 04:14 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Wat denk je, als Hezbollah, Hamas, noem maar op, geavanceerder zouden zijn, zouden ze dan ook vliegvelden, energiecentrales, melkfabrieken, toegangswegen, etc. bombarderen in plaats van burgerdoelen, of in plaats van 13.000 raketten te lanceren en maar hopen dat ze op iets interessants terechtkomen?
De nieuwste kwamen ergens in 't bos.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 05:11:01 #120
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40291920
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 05:09 schreef sig000 het volgende:

[..]

De nieuwste kwamen ergens in 't bos.
Gelukkig wel, nou die Israelische raketten nog.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_40291922
quote:
“I’m greatly concerned about Israel’s aggression,” said Mr. Bush, “Every time I see the video on Fox News of Israeli tanks and jets pounding the Hezbollah strongholds I find myself crying out ‘Don’t … stop … don’t … stop’.”
  † In Memoriam † zaterdag 29 juli 2006 @ 05:14:39 #122
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_40291929
I accuse you !

by Tsilli Goldenberg, Israeli citizen
mercredi 26 juillet 2006.

I Accuse you - Ehud Olmert, Prime Minister of Israel, Amir Peretz, Minister of Defense, Dan Halutz Head of Staff Chief Commander of the Israeli Army, of committing this bestial barbaric slaughter in Lebanon.

I accuse you of committing Crimes against Humanity towards the Palestinian People. I accuse you of deserting our soldiers, when their lives could be saved by negotiations, and I accuse you of starting an unjustified war in my name.

Haniya, Prime-minister of the Palestinian people, was willing to negotiate with us not only the return of P.O.W Gilaad Shalit, but a long term cease fire, that would enable people of Israel and Palestine SECURITY and Sanity. You refused.

Nasrallah was willing to negotiate the return of the soldiers kidnapped in the north. You refused.

Instead you have endangered the lives of hundreds of thousands of Israelis, you have caused the death of 27 Israelis, [till now], civilians and soldiers,

You have caused the mass murder of more than 350 Lebanese, many of them children, you have caused 500,000 Lebanese to be refugees, and you continue to murder and starve Palestinian children, just because they are living on their land.

The Palestinians are not my enemies, nor are the Lebanese. You, have become my enemy. And I will fight you, and so will many other sane people around the world.

Tsilli Goldenberg, Masarik 11, Jerusalem 93106 Israel
  zaterdag 29 juli 2006 @ 05:15:38 #123
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40291932
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 05:11 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Je hebt die flauwekul van die enge zender neem ik aan?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_40291946
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 05:15 schreef popolon het volgende:

[..]

Je hebt die flauwekul van die enge zender neem ik aan?
Nee, Scrappleface, huldiale site.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 05:18:26 #125
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40291949
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 05:16 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Nee, Scrappleface, huldiale site.
Zeg we gaan niet schelden in het Engels he?
pi_40291957
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 05:18 schreef popolon het volgende:

[..]

Zeg we gaan niet schelden in het Engels he?
Straks krijgen we nog problemen met een mod.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 05:22:36 #127
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40291965
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 05:20 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Straks krijgen we nog problemen met een mod.
Nou goed, zolang je de jokers van Fox voor lief neemt vind ik 't best.
pi_40291974
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 05:22 schreef popolon het volgende:

[..]

Nou goed, zolang je de jokers van Fox voor lief neemt vind ik 't best.
Wat is er mis met FSN/etc.?
  zaterdag 29 juli 2006 @ 05:30:19 #129
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40291987
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 05:24 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Wat is er mis met FSN/etc.?
FSN = Fox Sports Network

Is dat niet in Europa zo
pi_40292003
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 05:30 schreef popolon het volgende:

[..]

FSN = Fox Sports Network

Is dat niet in Europa zo
Zooi streams, zit wel vaak goed spul tussen. Iig, ik ga pitten, half 6 al.
pi_40292043
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 05:35 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Zooi streams, zit wel vaak goed spul tussen. Iig, ik ga pitten, half 6 al.
Wanneer zijn de raketten op vraag ik me af? En slaap zacht.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 05:54:11 #132
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40292046
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 05:52 schreef sig000 het volgende:

[..]

Wanneer zijn de raketten op vraag ik me af?
Ik kijk even in de vriezer. Momentje.
pi_40292056
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 05:54 schreef popolon het volgende:

[..]

Ik kijk even in de vriezer. Momentje.
Bier te lang in de vriezer geeft slechte resultaten voor de toekomst.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 06:06:57 #134
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40292076
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 05:58 schreef sig000 het volgende:

[..]

Bier te lang in de vriezer geeft slechte resultaten voor de toekomst.
Ja maar hoo hey hallo.

't Ging om raketjes toch?
pi_40292080
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 06:06 schreef popolon het volgende:

[..]

Ja maar hoo hey hallo.

't Ging om raketjes toch?
Die worden ook onvoorspelbaar met zúlke temperaturen.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 10:10:30 #136
16715 Mylene
*schatje*
pi_40293074
YouTube filmpje: UN ambulance picking up fighters in Gaza Strip

Zelfs een logo van het Rode Kruis is te zien.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 10:11:52 #137
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_40293098
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 05:14 schreef NorthernStar het volgende:
I accuse you !

I Accuse you - Ehud Olmert, Prime Minister of Israel, Amir Peretz, Minister of Defense, Dan Halutz Head of Staff Chief Commander of the Israeli Army, of committing this bestial barbaric slaughter in Lebanon.

I accuse you of committing Crimes against Humanity towards the Palestinian People. I accuse you of deserting our soldiers, when their lives could be saved by negotiations, and I accuse you of starting an unjustified war in my name.

Haniya, Prime-minister of the Palestinian people, was willing to negotiate with us not only the return of P.O.W Gilaad Shalit, but a long term cease fire, that would enable people of Israel and Palestine SECURITY and Sanity. You refused.

Nasrallah was willing to negotiate the return of the soldiers kidnapped in the north. You refused.

Instead you have endangered the lives of hundreds of thousands of Israelis, you have caused the death of 27 Israelis, [till now], civilians and soldiers,

You have caused the mass murder of more than 350 Lebanese, many of them children, you have caused 500,000 Lebanese to be refugees, and you continue to murder and starve Palestinian children, just because they are living on their land.

The Palestinians are not my enemies, nor are the Lebanese. You, have become my enemy. And I will fight you, and so will many other sane people around the world.

Gelukkig mag je ook in Israel een afwijkende mening hebben. Vooralsnog wil zowel een meerderheid van de Libanezen als de Israelis van Hezbollah af.
Nu kunnen we hier wel 38 topics een discussie gaan voeren over de moraliteit van onschuldige slachtoffers tijdens een oorlog, dat lijkt me weinig zinvol.
Die vallen altijd, gelukkig wanneer westerse landen en Israel opereren in veel geringere aantallen dan wanneer je het aan anderen overlaat, zoals in Darfur, Tjetjenie en Iran-Irak.
Vooralsnog heeft Israel zich terug getrokken uit Libanon, en is door Hezbollah beloond met 100-en raketten de laatste jaren.
Dat verschil in moraliteit lijkt me duidelijk.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
  zaterdag 29 juli 2006 @ 10:27:13 #138
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_40293277
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 05:06 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Jaja, gedachte-experiment...

Iemand post een propagandaplaatje dat humanshields het morele verschil maakt tussen Israel en Hebollah.

Ik post eronder een bericht dat dit tegenspreekt, van twee bronnen: de BBC en B'Tselem

Vervolgens komt damian5700 erin zeilen om het continue op mij persoonlijk te spelen en gaat uiteindelijk zelfs zoeken naar posts van mij "Ik heb ondertussen de zoekfunctie geraadpleegd en kwam meerdere topics over Darfur tegen."

Gedachte-experiment of op de persoon spelen?
1. Ik begrijp werkelijk niet waarom je deze polemiek zo serieus neemt. Je praat gewoon tegen een beeldscherm.
2. Wat jij ziet als een propagandaplaatje wordt in elk geval in Nederland beschouwd als cartoon; een spotprent.
Ik zal hilarische verwijzingen naar Denemarken enzovoort maar achterwege laten, want je reageert nu al zo verkrampt.
3. Het is één bron. De bron van de BBC is namelijk B'Tselem.
4. Je schopt de chronologische volgorde in de war (voor eigen voordeel). Er zit ruim een half uur tussen de desbetreffende berichtjes.
5. Niet jammeren wanneer ik dezelfde munitie hanteer als jij. ‘Anders dan waar jij blijkbaar al bij voorbaat van uitgaat ‘, ‘Zegt het iets over hoe jij blijkbaar denkt?’ , Wellicht.’, ‘Haal het nu eens uit je kop dat kritiek en afkeuring van Israëls politiek, Zionisme, de bezetting of oorlogvoeren in het algemeen hetzelfde is als antisemitisme en racisme’,
‘Het enige wat je ermee bereikt is dat je afbreuk doet aan de aanpak van echt racisme’, ‘de gemiddelde Israel-apologist’ en ‘Ja daag, laat hem lekker in de stront zakken’ is namelijk op de man spelen.
6. Je komt totaal ongeloofwaardig over met ‘Ze zijn tegen geweld en voor het behandelen van mensen als mensen en zo denk ik er ook over’, wanneer je eerder al weinig tot de verdeelding sprekende plaatjes over het geweld postte. Dat je trachtte ‘de onwetende user het beeld van oorlog te tonen’, doet daar geen afbreuk aan. Echter liet je jezelf erg kennen door alleen van Libanese slachtoffers een collage te maken. Heb je voor een oorlog niet minimaal twee partijen nodig en vallen dan niet aan beide zijden onschuldigen?
7. Ik speel het nu beslist op de persoon. Je verontwaardiging over mensenrechtenschendingen van Israël is selectief. In zijn geheel niet oprecht. In de Darfur topics ben ik geen enkele collage van jou tegengekomen (dit is een aantoonbaar bewijs; voor die stelling).
Je bent onbeheerst (in plaats van de leesbaarheid te reguleren probeer je de lijn van de discussie te verleggen), onbeschaafd, je reageert erg emotioneel (niet diplomatiek) en je bent slecht in het weergeven van feiten.

De selectieprocedure voor moderators is hier blijkbaar niet feilloos.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 10:31:25 #139
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_40293319
Uitstekend.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
  zaterdag 29 juli 2006 @ 10:54:20 #140
121310 venomsnake
El Saltador
pi_40293604
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 10:10 schreef schatje het volgende:

dat filmpje is zooooooooooooo oud..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_40293659
13000 raketten? Gisteren maakte het IDF bekend dat ze er nog maar 1600 om de oren hebben gekregen.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 11:00:21 #142
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_40293690
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 05:14 schreef NorthernStar het volgende:
I accuse you !

Here we go again
Trotse papa van Eden
pi_40293698
quote:

Bizar. Ambulance als taxi voor terroristen.

Daar komen de foto's van ambulances vandaan die beschoten zijn. Dan kan de hele wereld weer schreeuwen hoe slecht Israel bezig is als dan zo'n "terroristen-taxi" beschoten wordt.
pi_40293705
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 10:27 schreef damian5700 het volgende:
7. Ik speel het nu beslist op de persoon. Je verontwaardiging over mensenrechtenschendingen van Israël is selectief. In zijn geheel niet oprecht. In de Darfur topics ben ik geen enkele collage van jou tegengekomen (dit is een aantoonbaar bewijs; voor die stelling).
Zomaar een vraag terug, maar welke belangen hebben wij in Darfur? Welke vrienden hebben wij in Darfur? Wie besmeurt Westerse waarden van vrijheid en democratie in Darfur?

Je kan de vragen dus ook omdraaien, jij vindt Israel blijkbaar net zo erg als de moslimmilities in Darfur, daarom besteedt je ook zoveel moeite om hun wapenleveranties veilig te houden.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 11:04:14 #145
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_40293762
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 10:54 schreef venomsnake het volgende:

[..]

dat filmpje is zooooooooooooo oud..
en zoooooooooo waar!
Trotse papa van Eden
  zaterdag 29 juli 2006 @ 11:10:13 #146
152415 Glasnosteraar
Openheid van zaken!
pi_40293856
één ding is nu wel zeker, de cynici hebben wat betreft democratie in het Midden Oosten gelijk gekregen.
"democratische experimenten hebben zowel Hamas als Hezbollah in het zadel geholpen". Irak hezelfde verhaal, een democratisch gekozen theocratie. Algerije was wat dat betreft al waarschuwing, daar werd begin jaren 90 tijdens verkiezingen de fundamentalisten aan de macht gebracht, waarop het leger onmiddellijk ingreep.
quote:
................
Heute wird auch so mancher Zyniker im Westen darüber nachdenken, wie klug es war, die Ordnungsmacht Syrien 2005 aus dem Libanon zu vertreiben. Solange die Syrer den Nachbarstaat kujonierten, herrschte relative Ruhe an der Südgrenze. Der Triumph der Demokratie, der voriges Jahr so laut gefeiert wurde? Die brachte Hisbollah in die Regierung (zwei Minister), ohne sie zu zähmen.

Wenn der Bomben- und Raketenlärm vorbei ist, Hunderttausende von Flüchtlingen wieder in die Heimat zurückgekehrt sind, wird der Westen keine erhebende Bilanz ziehen. Das demokratische Experiment in Palästina und im Libanon hat zwei Gruppen – Hamas und Hisbollah – an die Macht gebracht, die ihre Völker in einen idiotischen Krieg gegen Israel gezogen haben. Welches arabische Land wird derlei »Demokratisierung« noch einmal zulassen? Macht gebiert eben keine Verantwortung in dieser »civilization of clashes«, um das berühmte Wort von Samuel Huntington umzudrehen.............

http://www.zeit.de/2006/31/Militaer_Optionen
tijd om de feiten onder ogen te zien, islam en democratie gaan niet samen
This, however, is a passing nightmare; in time the earth will become again incapable of supporting life, and peace will return.
-- Bertrand Russell
Glasnosteraar=Godslasteraar
  zaterdag 29 juli 2006 @ 11:29:01 #147
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_40294140
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 11:01 schreef Mikado het volgende:

[..]

Zomaar een vraag terug, maar welke belangen hebben wij in Darfur? Welke vrienden hebben wij in Darfur? Wie besmeurt Westerse waarden van vrijheid en democratie in Darfur?

Je kan de vragen dus ook omdraaien, jij vindt Israel blijkbaar net zo erg als de moslimmilities in Darfur, daarom besteedt je ook zoveel moeite om hun wapenleveranties veilig te houden.
De vergelijking is willekeurig door mij uit gekozen. Ze is slechts bedoeld om aan te tonen dat de heer NorthernStar kan praten als Brugman over Israëlische mensenrechtenschendingen, maar ik nu weet dat dit selectieve verontwaardiging is. Totaal ongeloofwaardig.

Het is hier niet de plaats om in te gaan op de kwestie Darfur.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 11:29:13 #148
132003 huupia34
veritas!!!
pi_40294143
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 02:45 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

En dat zeg jij zonder mij te kennen. Grappenmaker dat je bent
Jij kent mij duidelijk niet goed genoeg!
dat zei je zelf , ze hadden je niet nodig ofzo en p.s ik geloof je idd niet
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
pi_40294169
quote:

Als ze dan maar niet gaan zeuren als zo'n voertuig aan gort wordt geknald door een Israëlische Apache.
pi_40294285
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 01:03 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Tis altijd leuk om een halve zin te citeren, nietwaar?
dan nog komt die hele zin behoorlijk naief over
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')