Ik blijf het opmerkelijk en ironisch vinden ondanks jouw uitleg. In de volgende quote zal ik dat nader verklaren.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 02:06 schreef NorthernStar het volgende:
Waarom zou ik geen Israelische organisatie aanhalen? Ze zijn tegen geweld en voor het behandelen van mensen als mensen en zo denk ik er ook over.
Ik kan beamen dat Israël mensenrechten schendt.quote:Nou nee, dat is niet zo vreemd. Anders dan waar jij blijkbaar al bij voorbaat van uitgaat hou ik de inwoners van Israel niet collectief verantwoordelijk voor wat hun leiders, hun regering en hun leger aanrichten. Zegt het iets over hoe jij blijkbaar denkt? Wellicht.
Het is een compliment voor Israël, blijkbaar schat NorthernStar dat land toch nog net wat hoger in dan de Janjaweed, ergo, van Israël wordt verwacht dat ze meer verantwoordelijkheid nemen.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 03:46 schreef damian5700 het volgende:
Ik blijf het opmerkelijk en ironisch vinden ondanks jouw uitleg. In de volgende quote zal ik dat nader verklaren.
Ik ben plotsklaps erg benieuwd naar jouw bijdrage in een topic over Darfur (als-ie bestaat) waar de Janjaweed met behulp van het Soedanese leger ernstige mensenrechtenschendingen plegen (op een ongekende schaal waarbij de schendingen van mensenrechten in het Middenoostenconlict in het niet vallen).
Of zou het hier selectieve verontwaardiging betreffen? Wellicht.
Hoe kom je er bij dat Israël op deze wijze haar burgers beschermt? Zie je dan niet dat het hier slechts symptoombestrijding betreft? Je kunt niets bereiken middels grof geweld, onderdrukking, etc., je krijgt het zaakje zo niet uitgeroeid, en je wil het ook niet uitroeien, noch onderdrukken, je creëert op die manier gewoon de volgende veenbrand, uiteindelijk barst de bom weer.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 03:46 schreef damian5700 het volgende:
Dat Israël haar plicht vervult om de inwoners van veiligheid te voorzien is het vervullen van een overheidstaak, zoals elke soevereine staat haar burgers beschermt.
Je mag met mij best soebatten over de disproportionaliteit van het Israëlische leger, maar let wel, ik vind 13.000 raketten gericht op willekeurige civiele doelen in Israël geenszins proportioneel.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 03:57 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Hoe kom je er bij dat Israël op deze wijze haar burgers beschermt? Zie je dan niet dat het hier slechts symptoombestrijding betreft? Je kunt niets bereiken middels grof geweld, onderdrukking, etc., je krijgt het zaakje zo niet uitgeroeid, en je wil het ook niet uitroeien, noch onderdrukken, je creëert op die manier gewoon de volgende veenbrand, uiteindelijk barst de bom weer.
Je weet toch dat je met temperamentvolle volkeren te maken hebt in die regio? Misschien moeten we daar meer naar handelen?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 04:06 schreef damian5700 het volgende:
Je mag met mij best soebatten over de disproportionaliteit van het Israëlische leger, maar let wel, ik vind 13.000 raketten gericht op willekeurige civiele doelen in Israël geenszins proportioneel.
Bovendien denk ik, dat je het niet oneens met mij bent dat 'het verwijderen van het gezwel Israël' slechts retoriek is. En dat daarmee beslist niets bereikt kan worden dan alleen dood en verderf.
Beginnen met een aanval op mijn integriteit (selectieve verontwaardiging) en daarna mij aansmeren dat ik (verkapt) "terreurdaden goedpraat" is iig een goed begin om dat te bewerkstelligen idd.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 03:46 schreef damian5700 het volgende:
Enfin, door je postgeschiedenis in deze reeks neig ik te denken dat dit evenveel effect zal sorteren wanneer ik dit typwerk op papier zou zetten en prompt door zou spoelen op het toilet.
Wat denk je, als Hezbollah, Hamas, noem maar op, geavanceerder zouden zijn, zouden ze dan ook vliegvelden, energiecentrales, melkfabrieken, toegangswegen, etc. bombarderen in plaats van burgerdoelen, of in plaats van 13.000 raketten te lanceren en maar hopen dat ze op iets interessants terechtkomen?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 04:06 schreef damian5700 het volgende:
Je mag met mij best soebatten over de disproportionaliteit van het Israëlische leger, maar let wel, ik vind 13.000 raketten gericht op willekeurige civiele doelen in Israël geenszins proportioneel.
Ik heb ondertussen de zoekfunctie geraadpleegd en kwam meerdere topics over Darfur tegen. Vanwege de hoeveelheid heb ik slechts de eerste elf onderzocht op bijdrages van Northern|Star. De score is op dit moment een sluitpost en een reactie op de manier van posten van een user.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 03:54 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Het is een compliment voor Israël, blijkbaar schat NorthernStar dat land toch nog net wat hoger in dan de Janjaweed, ergo, van Israël wordt verwacht dat ze meer verantwoordelijkheid nemen.
Israël zit tussen een zooitje blerende koters, misschien moeten we dat maar eens accepteren.
Blerende koters werk je niet de zee in, die geef je liefde, je klopt ze op hun schouders terwijl je zegt "wees niet bang, alles komt goed".
Dus, laat Israël het goede voorbeeld geven en eenzijdig de grenzen vaststellen volgens 1967, en dan mogen ze van mij op alles schieten wat tegen hen is.
In het onderwijs heb je leerlingen die volgens de leraren een leercontract moeten tekenen, en leerlingen die volgens de leraren het heen en weer kunnen krijgen.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 04:17 schreef damian5700 het volgende:
Je zou kunnen zeggen dat ik neig te denken dat dit in dit geval niet helemaal een juiste voorstelling van zaken is.
Dat is een verrassende draai die je er aan geeft.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 04:11 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Beginnen met een aanval op mijn integriteit (selectieve verontwaardiging) en daarna mij aansmeren dat ik (verkapt) "terreurdaden goedpraat" is iig een goed begin om dat te bewerkstelligen idd.
Verder lees ik in je post niks nieuws, anders dan een algemene mening van de gemiddelde Israel-apologist. De "gehersenspoelde godsdienstwaanzinnigen" zijn allang geen mensen meer en derhalve is het geen misdaad ze uit te roeien. En wat betreft de methoden? Dan hebben ze het over verzachtende omstandigheden, want alles mag. En de doden die uiteindelijk echt niet als "terrorist" of "sympathisant" te labelen zijn? Daar is men dan *kuch* bedroeft over, maar worden gemakkelijk aan de kant geschoven als collateral damage.
Dat noemt dan anderen extremistisch.
De zin waarin 'selectieve verontwaardiging' stond werd beëindigd door een vraagteken. Niet omdat deze vraag retorisch bedoeld was, maar vanwege het uiten van een gedachte-experiment.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 04:21 schreef Hallulama het volgende:
[..]
In het onderwijs heb je leerlingen die volgens de leraren een leercontract moeten tekenen, en leerlingen die volgens de leraren het heen en weer kunnen krijgen.
M.a.w., voor Israël is meer hoop dan voor de Janjaweed in Somalië, althans, daar kan ik me iets bij voorstellen, maar laat NorthernStar 't verhaal zelf maar verder uitleggen.
Ja daag, laat hem lekker in de stront zakken. Eerst kritiek op het door mij aanhalen van een Israelische bron omdat ik anti-Israel zou zijn, en als ik dat weerleg komt ie aan dat ik niet genoeg in de Darfur topics heb gepost.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 04:21 schreef Hallulama het volgende:
[..]
In het onderwijs heb je leerlingen die volgens de leraren een leercontract moeten tekenen, en leerlingen die volgens de leraren het heen en weer kunnen krijgen.
M.a.w., voor Israël is meer hoop dan voor de Janjaweed in Somalië, althans, daar kan ik me iets bij voorstellen, maar laat NorthernStar 't verhaal zelf maar verder uitleggen.
Affirmative.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 04:26 schreef damian5700 het volgende:
De zin waarin 'selectieve verontwaardiging' stond werd beëindigd door een vraagteken. Niet omdat deze vraag retorisch bedoeld was, maar vanwege het uiten van een gedachte-experiment.
Het was ook maar een gedachte-experiment, zei hij net.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 04:28 schreef NorthernStar het volgende:
Ja daag, laat hem lekker in de stront zakken. Eerst kritiek op het door mij aanhalen van een Israelische bron omdat ik anti-Israel zou zijn, en als ik dat weerleg komt ie aan dat ik niet genoeg in de Darfur topics heb gepost.
Laat hem maar naar http://www.miniclip.com/games/en/ ofzo gaan, ik heb geen zin om te spelen. Als hij het over inhoudelijke dingen wil hebben zie ik het vanzelf wel.
Beschaafdquote:Op zaterdag 29 juli 2006 04:28 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ja daag, laat hem lekker in de stront zakken.
Emotioneel bedoel je, net als jij en ik, op andere momenten.quote:
Het aanstippen van de ironische kant van zijn post door mij werd niet alleen weerlegd door de weerlegging, maar ook door aannames waarin ik me totaal niet herkende.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 04:33 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Emotioneel bedoel je, net als jij en ik, op andere momenten.
Jaja, gedachte-experiment...quote:Op zaterdag 29 juli 2006 04:30 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Het was ook maar een gedachte-experiment, zei hij net.
Beetje ver gezocht, I agree.
De nieuwste kwamen ergens in 't bos.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 04:14 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Wat denk je, als Hezbollah, Hamas, noem maar op, geavanceerder zouden zijn, zouden ze dan ook vliegvelden, energiecentrales, melkfabrieken, toegangswegen, etc. bombarderen in plaats van burgerdoelen, of in plaats van 13.000 raketten te lanceren en maar hopen dat ze op iets interessants terechtkomen?
Gelukkig wel, nou die Israelische raketten nog.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 05:09 schreef sig000 het volgende:
[..]
De nieuwste kwamen ergens in 't bos.![]()
quote:“I’m greatly concerned about Israel’s aggression,” said Mr. Bush, “Every time I see the video on Fox News of Israeli tanks and jets pounding the Hezbollah strongholds I find myself crying out ‘Don’t … stop … don’t … stop’.”
Je hebt die flauwekul van die enge zender neem ik aan?quote:
Nee, Scrappleface, huldiale site.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 05:15 schreef popolon het volgende:
[..]
Je hebt die flauwekul van die enge zender neem ik aan?
Zeg we gaan niet schelden in het Engels he?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 05:16 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Nee, Scrappleface, huldiale site.
Straks krijgen we nog problemen met een mod.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 05:18 schreef popolon het volgende:
[..]
Zeg we gaan niet schelden in het Engels he?
Nou goed, zolang je de jokers van Fox voor lief neemt vind ik 't best.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 05:20 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Straks krijgen we nog problemen met een mod.
Wat is er mis met FSN/etc.?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 05:22 schreef popolon het volgende:
[..]
Nou goed, zolang je de jokers van Fox voor lief neemt vind ik 't best.
FSN = Fox Sports Networkquote:
Zooi streams, zit wel vaak goed spul tussen. Iig, ik ga pitten, half 6 al.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 05:30 schreef popolon het volgende:
[..]
FSN = Fox Sports Network
Is dat niet in Europa zo![]()
Wanneer zijn de raketten op vraag ik me af? En slaap zacht.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 05:35 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Zooi streams, zit wel vaak goed spul tussen. Iig, ik ga pitten, half 6 al.
Ik kijk even in de vriezer. Momentje.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 05:52 schreef sig000 het volgende:
[..]
Wanneer zijn de raketten op vraag ik me af?
Bier te lang in de vriezer geeft slechte resultaten voor de toekomst.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 05:54 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik kijk even in de vriezer. Momentje.
Ja maar hoo hey hallo.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 05:58 schreef sig000 het volgende:
[..]
Bier te lang in de vriezer geeft slechte resultaten voor de toekomst.![]()
Die worden ook onvoorspelbaar met zúlke temperaturen.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 06:06 schreef popolon het volgende:
[..]
Ja maar hoo hey hallo.
't Ging om raketjes toch?
Gelukkig mag je ook in Israel een afwijkende mening hebben. Vooralsnog wil zowel een meerderheid van de Libanezen als de Israelis van Hezbollah af.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 05:14 schreef NorthernStar het volgende:
I accuse you !
by Tsilli Goldenberg, Israeli citizen
mercredi 26 juillet 2006.
I Accuse you - Ehud Olmert, Prime Minister of Israel, Amir Peretz, Minister of Defense, Dan Halutz Head of Staff Chief Commander of the Israeli Army, of committing this bestial barbaric slaughter in Lebanon.
I accuse you of committing Crimes against Humanity towards the Palestinian People. I accuse you of deserting our soldiers, when their lives could be saved by negotiations, and I accuse you of starting an unjustified war in my name.
Haniya, Prime-minister of the Palestinian people, was willing to negotiate with us not only the return of P.O.W Gilaad Shalit, but a long term cease fire, that would enable people of Israel and Palestine SECURITY and Sanity. You refused.
Nasrallah was willing to negotiate the return of the soldiers kidnapped in the north. You refused.
Instead you have endangered the lives of hundreds of thousands of Israelis, you have caused the death of 27 Israelis, [till now], civilians and soldiers,
You have caused the mass murder of more than 350 Lebanese, many of them children, you have caused 500,000 Lebanese to be refugees, and you continue to murder and starve Palestinian children, just because they are living on their land.
The Palestinians are not my enemies, nor are the Lebanese. You, have become my enemy. And I will fight you, and so will many other sane people around the world.
Tsilli Goldenberg, Masarik 11, Jerusalem 93106 Israel
1. Ik begrijp werkelijk niet waarom je deze polemiek zo serieus neemt. Je praat gewoon tegen een beeldscherm.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 05:06 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Jaja, gedachte-experiment...
Iemand post een propagandaplaatje dat humanshields het morele verschil maakt tussen Israel en Hebollah.
Ik post eronder een bericht dat dit tegenspreekt, van twee bronnen: de BBC en B'Tselem
Vervolgens komt damian5700 erin zeilen om het continue op mij persoonlijk te spelen en gaat uiteindelijk zelfs zoeken naar posts van mij "Ik heb ondertussen de zoekfunctie geraadpleegd en kwam meerdere topics over Darfur tegen."![]()
Gedachte-experiment of op de persoon spelen?
dat filmpje is zooooooooooooo oud..quote:Op zaterdag 29 juli 2006 10:10 schreef schatje het volgende:
YouTube filmpje: UN ambulance picking up fighters in Gaza Strip
Zelfs een logo van het Rode Kruis is te zien.
Here we go againquote:Op zaterdag 29 juli 2006 05:14 schreef NorthernStar het volgende:
I accuse you !
by Tsilli Goldenberg, Israeli citizen
mercredi 26 juillet 2006.
I Accuse you - Ehud Olmert, Prime Minister of Israel, Amir Peretz, Minister of Defense, Dan Halutz Head of Staff Chief Commander of the Israeli Army, of committing this bestial barbaric slaughter in Lebanon.
I accuse you of committing Crimes against Humanity towards the Palestinian People. I accuse you of deserting our soldiers, when their lives could be saved by negotiations, and I accuse you of starting an unjustified war in my name.
Haniya, Prime-minister of the Palestinian people, was willing to negotiate with us not only the return of P.O.W Gilaad Shalit, but a long term cease fire, that would enable people of Israel and Palestine SECURITY and Sanity. You refused.
Nasrallah was willing to negotiate the return of the soldiers kidnapped in the north. You refused.
Instead you have endangered the lives of hundreds of thousands of Israelis, you have caused the death of 27 Israelis, [till now], civilians and soldiers,
You have caused the mass murder of more than 350 Lebanese, many of them children, you have caused 500,000 Lebanese to be refugees, and you continue to murder and starve Palestinian children, just because they are living on their land.
The Palestinians are not my enemies, nor are the Lebanese. You, have become my enemy. And I will fight you, and so will many other sane people around the world.
Tsilli Goldenberg, Masarik 11, Jerusalem 93106 Israel
Bizar. Ambulance als taxi voor terroristen.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 10:10 schreef schatje het volgende:
Zomaar een vraag terug, maar welke belangen hebben wij in Darfur? Welke vrienden hebben wij in Darfur? Wie besmeurt Westerse waarden van vrijheid en democratie in Darfur?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 10:27 schreef damian5700 het volgende:
7. Ik speel het nu beslist op de persoon. Je verontwaardiging over mensenrechtenschendingen van Israël is selectief. In zijn geheel niet oprecht. In de Darfur topics ben ik geen enkele collage van jou tegengekomen (dit is een aantoonbaar bewijs; voor die stelling).
en zoooooooooo waar!quote:Op zaterdag 29 juli 2006 10:54 schreef venomsnake het volgende:
[..]
dat filmpje is zooooooooooooo oud..
tijd om de feiten onder ogen te zien, islam en democratie gaan niet samenquote:................
Heute wird auch so mancher Zyniker im Westen darüber nachdenken, wie klug es war, die Ordnungsmacht Syrien 2005 aus dem Libanon zu vertreiben. Solange die Syrer den Nachbarstaat kujonierten, herrschte relative Ruhe an der Südgrenze. Der Triumph der Demokratie, der voriges Jahr so laut gefeiert wurde? Die brachte Hisbollah in die Regierung (zwei Minister), ohne sie zu zähmen.
Wenn der Bomben- und Raketenlärm vorbei ist, Hunderttausende von Flüchtlingen wieder in die Heimat zurückgekehrt sind, wird der Westen keine erhebende Bilanz ziehen. Das demokratische Experiment in Palästina und im Libanon hat zwei Gruppen – Hamas und Hisbollah – an die Macht gebracht, die ihre Völker in einen idiotischen Krieg gegen Israel gezogen haben. Welches arabische Land wird derlei »Demokratisierung« noch einmal zulassen? Macht gebiert eben keine Verantwortung in dieser »civilization of clashes«, um das berühmte Wort von Samuel Huntington umzudrehen.............
http://www.zeit.de/2006/31/Militaer_Optionen
De vergelijking is willekeurig door mij uit gekozen. Ze is slechts bedoeld om aan te tonen dat de heer NorthernStar kan praten als Brugman over Israëlische mensenrechtenschendingen, maar ik nu weet dat dit selectieve verontwaardiging is. Totaal ongeloofwaardig.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:01 schreef Mikado het volgende:
[..]
Zomaar een vraag terug, maar welke belangen hebben wij in Darfur? Welke vrienden hebben wij in Darfur? Wie besmeurt Westerse waarden van vrijheid en democratie in Darfur?
Je kan de vragen dus ook omdraaien, jij vindt Israel blijkbaar net zo erg als de moslimmilities in Darfur, daarom besteedt je ook zoveel moeite om hun wapenleveranties veilig te houden.
dat zei je zelf , ze hadden je niet nodig ofzo en p.s ik geloof je idd nietquote:Op zaterdag 29 juli 2006 02:45 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
![]()
En dat zeg jij zonder mij te kennen. Grappenmaker dat je bent![]()
Jij kent mij duidelijk niet goed genoeg!
Als ze dan maar niet gaan zeuren als zo'n voertuig aan gort wordt geknald door een Israëlische Apache.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 10:10 schreef schatje het volgende:
dan nog komt die hele zin behoorlijk naief overquote:Op zaterdag 29 juli 2006 01:03 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Tis altijd leuk om een halve zin te citeren, nietwaar?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |