abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 juli 2006 @ 00:30:53 #51
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_40288434
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 00:28 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Staan alle sjiieten dan achter Hezbollah? Zullen er ook niet veel sjiieten zijn die liever zien dat deze terroristen verdwijnen en die het niet zo fijn vinden dat hun religie op zo' n weerzinwekkende manier wordt misbruikt door terroristen? Sjiieten die liever ook niet zien dat de Hezbollah hun terroristische aanvallen doelbewust uitvoeren vanuit woonwijken, dorpen en VN- posten?
Wat, hezbollah vanuit een VN-post? Straks ga je nog het bombarderen van 4 blauwhelmen goedkeuren onder het mom van 'better safe than sorry'?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 00:33:06 #52
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_40288492
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 00:30 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Ik begrijp de relevantie van de vietnam oorlog met betrekking tot dit conflict niet zo, maar goed.
Nee, Paul Bremer III in Irak ook al niet, ook al gaven vele experts, van binnen en buiten het leger aan, al ver van te voren, dat het uit zou draaien op precies de situatie waar Irak nu zit. Chaos, wanorde, aanslagen, alles.
quote:
Ik vind het een boute uitspraak dat je denkt dat het niet zal lukken om Hizbollah uit te schakelen.
Mij best.
quote:
Ten eerste ben je geen militair deskundige en ten tweede weet jij evenmin als ik wat zich daar precies afspeelt.
Nee, dat klopt inderdaad. Vandaar dat de uitspraak dat de hezbollah wel uitgeroeid kan worden net zo onwaar is. Ik haal mijn mening uit de geschiedenis zoals ten tijde van de Vietcong.
quote:
Maar ik vind de informatie van Olmert een stuk geloofwaardiger dan de emotionele uitleg van een of andere turk.
Huh?
pi_40288529
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 00:30 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Wat, hezbollah vanuit een VN-post? Straks ga je nog het bombarderen van 4 blauwhelmen goedkeuren onder het mom van 'better safe than sorry'?
Is het zo moeilijk te begrijpen wat ik bedoel? Nabij VN - posten dan.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_40288553
Je kan de situatie in Irak in geen enkel opzicht vergelijken met het conflict Israel/Hizbollah.
Dus elke verwijzing daarnaar is niet relevant.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  zaterdag 29 juli 2006 @ 00:38:19 #55
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_40288627
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 00:35 schreef lionsguy18 het volgende:
Je kan de situatie in Irak in geen enkel opzicht vergelijken met het conflict Israel/Hizbollah.
Dus elke verwijzing daarnaar is niet relevant.
Als dat zo is, dan zouden we nooit een strategieboek erbij kunnen pakken, en alles op hoop en gevoel moeten doen.

Ook al heb ik de indruk dat dat veel gebeurt, lijkt me dat niet zo verstandig. De situatie in Irak verschilt inderdaad veel met die in israel / libanon, maar de vergelijkingen met vietnam zijn zeker niet van de lucht.
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 00:34 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Is het zo moeilijk te begrijpen wat ik bedoel? Nabij VN - posten dan.
Zeg dat dan, dat scheelt nogal veel namelijk.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 00:39:03 #56
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40288650
't Wordt wel steeds duidelijker dat Israel 't niet alleen op de Hezbollah gemunt heeft.

Irrigatiesystemen, waterzuiveringsinstallaties, allemaal kapot. Hulp kan niet naar binnen.

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_40288709
Vermoedelijk ben je een moslim beste Yildiz, althans jouw screenname doet me dat vermoeden.
Het is me altijd opgevallen dat moslims uitsluitend over de gevolgen willen discussieren, maar nooit over de oorzaak.
Na jarenlang gepest , getreiter en raketaanvallen krijgen ze eindelijk eens flink op hun donder.
En dat is dus oorzaak en gevolg.
Maar ja, zeg dan eerlijk: ik ben moslim en dus steun ik alleen de partij die moslim is, dan krijgen we tenminste helderheid in deze discussie.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 00:43:07 #58
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40288724
Als je uitgaat van een username wat ben jij dan wel?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_40288741
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 00:43 schreef popolon het volgende:
Als je uitgaat van een username wat ben jij dan wel?
kaaskop
  zaterdag 29 juli 2006 @ 00:45:16 #60
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_40288776
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 00:41 schreef lionsguy18 het volgende:
Vermoedelijk ben je een moslim beste Yildiz, althans jouw screenname doet me dat vermoeden.
Gaan we het zo doen? Ik ben gewoon 100% Ariër hoor. En atheïst. Dat wel.
Krijg ik nu ook het lijstje vooroordelen over me heen? Jammieee....
Dat is nou net de reden dat ik deze username heb, iedereen heeft heerlijk zijn vooroordelen klaar staan.
quote:
Het is me altijd opgevallen dat moslims uitsluitend over de gevolgen willen discussieren, maar nooit over de oorzaak.
Ik pak enkel, zuiver en alleen het puntje dat de hezbollah wel even uitgeroeid zou worden. Dat gaat namelijk een ramp worden, die aanname. Dat zagen we het beste met de Vietcong. Puur en alleen dat punt.
quote:
Na jarenlang gepest , getreiter en raketaanvallen krijgen ze eindelijk eens flink op hun donder.
En dat is dus oorzaak en gevolg.
Maar ja, zeg dan eerlijk: ik ben moslim en dus steun ik alleen de partij die moslim is, dan krijgen we tenminste helderheid in deze discussie.
Jaja, Israel is vromer dan de paus, en de moslims hebben alles gedaan.

Zoals ik het zie, is er totaal geen goede speler meer. Die heb ik daar nooit ook gezien ook trouwens. Allebei vermoorden ze willens en wetens dagelijks kinderen, om maar een voorbeeld te noemen. Dat is schandalig. Ik heb er geen ander woord voor.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 00:45:17 #61
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40288778
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 00:44 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

kaaskop
Hmm, vreemde interpretatie van je eigen username.
pi_40288813
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 00:45 schreef popolon het volgende:

[..]

Hmm, vreemde interpretatie van je eigen username.
Help me eens op weg, wat zag je in mijn username?
  zaterdag 29 juli 2006 @ 00:47:48 #63
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40288839
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 00:46 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Help me eens op weg, wat zag je in mijn username?
Ik zie er vrij weinig in.

Jij ging af op een username, niet ik.
pi_40288841
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 00:45 schreef Yildiz het volgende:

[..]

[afbeelding] Gaan we het zo doen? Ik ben gewoon 100% Ariër hoor. En atheïst. Dat wel.
Krijg ik nu ook het lijstje vooroordelen over me heen? Jammieee....
Dat is nou net de reden dat ik deze username heb, iedereen heeft heerlijk zijn vooroordelen klaar staan.
[..]

Ik pak enkel, zuiver en alleen het puntje dat de hezbollah wel even uitgeroeid zou worden. Dat gaat namelijk een ramp worden, die aanname. Dat zagen we het beste met de Vietcong. Puur en alleen dat punt.
[..]

Ja inderdaad. De moslims zijn sedert 1929 ALTIJD begonnen!!!!
pi_40288857
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 00:47 schreef popolon het volgende:

[..]

Ik zie er vrij weinig in.

Jij ging af op een username, niet ik.
Okay dan, dan hoef ik ook niks meer te verklaren
  zaterdag 29 juli 2006 @ 00:50:03 #66
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40288897
Israel heeft zich totaal verkeken op de situatie, de aanhang voor Hezbollah groeit alleen maar.

Daarbij worden nu ook christelijke dorpen aangevallen. Way to go.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 00:50:19 #67
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_40288903
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 00:47 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Ja inderdaad. De moslims zijn sedert 1929 ALTIJD begonnen!!!!
Ja, vast. Maak nog even een vergelijking met arabische kruistochten van honderden jaren geleden, en het plaatje is af. Allemaal schuldig, gebaseerd op genen.

Wat is nu de reden dat je dat van kinderen vermoorden precies weghaalt? Vind je dat onsmakelijk, of geloof je het soms niet, dat israel dat óók doet?

Ik heb trouwens nog wat leesvoer voor je, 2e helft: http://en.wikipedia.org/wiki/Drew_Westen
pi_40288939
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 00:50 schreef popolon het volgende:
Israel heeft zich totaal verkeken op de situatie, de aanhang voor Hezbollah groeit alleen maar.

Daarbij worden nu ook christelijke dorpen aangevallen. Way to go.
Ja het is oorlog beste man.
Maar ik denk niet dat Israel wakker ligt van een opinie.
Ik denk dat de uitschakeling van Hizbollah een stukje relevanter is.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 00:52:54 #69
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_40288957
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 00:51 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Nogmaals, waaaaaarom denk je dat dat laatste gaat lukken?
pi_40288983
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 00:50 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ja, vast. Maak nog even een vergelijking met arabische kruistochten van honderden jaren geleden, en het plaatje is af. Allemaal schuldig, gebaseerd op genen.

Wat is nu de reden dat je dat van kinderen vermoorden precies weghaalt? Vind je dat onsmakelijk, of geloof je het soms niet, dat israel dat óók doet?

Ik heb trouwens nog wat leesvoer voor je, 2e helft: http://en.wikipedia.org/wiki/Drew_Westen
Arabische kruistochten? Heb ik wat gemist of niet opgelet tijdens de geschiedenis les?
Israel vermoordt geen kinderen, dat is een privilege dat aan zelfmoordterroristen is voorbehouden.
Joden komen niet in het paradijs voor moord.
pi_40289041
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 00:51 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

israel heeft 18 jaar in libanon gezeten en heeft hezbollah niet uit kunnen schakelen. sterker nog ze zijn alleen maar sterker geworden. waarom denk je dat het nu wel gaat lukken?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 29 juli 2006 @ 00:56:24 #72
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_40289042
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 00:54 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Arabische kruistochten? Heb ik wat gemist of niet opgelet tijdens de geschiedenis les?
Israel vermoordt geen kinderenb, dat is een privilege dat aan zelfmoordterroristen is voorbehouden.
Ik denk dat je toch even een krant erbij moet pakken. Als je van 3 km hoogte een huis platgooit waar vermoedelijk hezbollah strijders in zitten, weet je niet of er kinderen in zitten.
hezbollah weet dat natuurlijk ook niet, met hun raketten, en is daarmee met precies hetzelfde bezig.

Dan rest mij nogmaals de vraag, wat is de reden dat je denkt dat hezbollah uitgeroeid gaat worden?
pi_40289118
Dan moet Hizbollah maar niet vanuit een huis waar kinderen zitten raketten afvuren.
Het gaat Israel primair om de uitschakeling van lanceerinstellingen, maar dat daarvan kinderen het slachtoffer worden is de schuld van Hizbollah.
Ben je ook zo begaan met de moord op kinderen in bussen, en als gevolg van katoesja raketten want daar hoor ik je niet over.
Oh, wacht die kinderen waren vast oorlogsmisdadigers die het verdienen om te sterven.

En ik denk dat Hizbollah uitgeroeid worden omdat Olmert het zegt en bovendien omdat Israel geen andere keus heeft.
pi_40289160
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 01:00 schreef lionsguy18 het volgende:

En ik denk dat Hizbollah uitgeroeid wordt omdat Olmert het zegt
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 29 juli 2006 @ 01:03:33 #75
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_40289174
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 01:00 schreef lionsguy18 het volgende:
Dan moet Hizbollah maar niet vanuit een huis waar kinderen zitten raketten afvuren.
Ik weet niet waar je al die informatie ineens vandaan haalt, maar zelfs Israel weet niet precies waar die raketten vandaan komen. Als ze dat wel wisten, waren ze namelijk allang gestopt, nietwaar?

En gezien het 'per ongeluk' bombarderen van een VN-post, en het daarbij omkomen van 4 blauwhelmen, heb ik er ook geen vertrouwen in dat ze alleen maar hezbollah doden.
Ze gooien het hele land plat, infrastructuur, radiozenders, de hele mikmak.

Nee, dat werkt...
quote:
Het gaat Israel primair om de uitschakeling van lanceerinstellingen, maar dat daarvan kinderen het slachtoffer worden is de schuld van Hizbollah.
Bullshit.
quote:
Ben je ook zo begaan met de moord op kinderen in bussen, en als gevolg van katoesja raketten want daar hoor ik je niet over.
Oh jawel hoor. Dat zie je alleen nog niet. Ik veroordeel beiden even hard. Ik zie geen 'goede' in deze oorlog, maar ik krijg de indruk dat nogal wat fanboys dat zien als 'pro-die-andere-partij-welke-ik-niet-steun-dus-hij-is-tegen-mij'.
quote:
Oh, wacht die kinderen waren vast oorlogsmisdadigers die het verdienen om te sterven.

En ik denk dat Hizbollah uitgeroeid worden omdat Olmert het zegt en bovendien omdat Israel geen andere keus heeft.
Weltrusten.

En ohja, voor het geval je het gemist hebt. Het artikel:
http://www.nieuws.nl/261781/VN-waarnemers_gedood_in_Libanon
VN-posten zijn duidelijk aangegeven. Van boven zijn ze wit geschilderd, en hebben blauwe vlaggen.
Flauw gezegd 'vanuit de lucht kun je ze niet missen'...
pi_40289177
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 01:02 schreef Slayage het volgende:

[..]

Tis altijd leuk om een halve zin te citeren, nietwaar?
pi_40289186
Welterusten Yildiz
pi_40289199
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 00:56 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dan rest mij nogmaals de vraag, wat is de reden dat je denkt dat hezbollah uitgeroeid gaat worden?
Mag ik even antwoorden. Omdat het een weerzinwekkende terroristische organisatie is die uitgeroeid moet worden met wortel en tak. Iedereen weet nu wat de gevolgen zijn als men een dergelijke terroristische organisatie laat bestaan.
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_40289224
Deep inside weet hij dat wel
De argumenten werden steeds zwakker.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 01:08:34 #80
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_40289266
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 01:05 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Mag ik even antwoorden. Omdat het een weerzinwekkende terroristische organisatie is die uitgeroeid moet worden met worten en tak. Iedereen weet nu wat de gevolgen zijn als men een dergelijke terroristische organisatie laat bestaan.
Dat is helemaal geen antwoord op mijn vraag, overigens.
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 01:06 schreef lionsguy18 het volgende:
Deep inside weet hij dat wel
De argumenten werden steeds zwakker.
Waar heb je het in hemelsnaam over?

Laat ik de vraag net iets anders stellen dan:
"waarom denkt men dat het mogelijk is om hezbollah uit te schakelen?"
pi_40289332
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 01:08 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dat is helemaal geen antwoord op mijn vraag, overigens.
[..]

Laat ik de vraag net iets anders stellen dan:
"waarom denkt men dat het mogelijk is om hezbollah uit te schakelen?"
Waarom zou dat niet mogelijk zijn? Een wedervraag: moet Hezbollah uitgeschakeld worden?
  zaterdag 29 juli 2006 @ 01:16:06 #82
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_40289390
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 01:12 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Waarom zou dat niet mogelijk zijn?
Omdat de geschiedenis ons dat leert. Noem maar eens een voorbeeld waar het duidelijk wordt dat een 'organisatie' als deze wél uitgeschakeld wordt door middel van geweld.
quote:
Een wedervraag: moet Hezbollah uitgeschakeld worden?
Oh, gezien hun acties, zeker weten. Maar dan op dezelfde manier uitschakelen als een isrealische (niet-joodse) officier die een kind vanaf point-blank range met lood volpompt.

En ik kots bij voorbaat op opmerkingen dat dat een incident zou zijn.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 01:17:32 #83
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40289421
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 00:52 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Nogmaals, waaaaaarom denk je dat dat laatste gaat lukken?
Dat gaat nooit lukken natuurlijk.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 01:22:39 #84
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_40289516
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 01:17 schreef popolon het volgende:

[..]

Dat gaat nooit lukken natuurlijk.
En zo denk ik er ook over.

Nu ga ik dan uiteindelijk slapen.
pi_40289544
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 01:16 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Omdat de geschiedenis ons dat leert. Noem maar eens een voorbeeld waar het duidelijk wordt dat een 'organisatie' als deze wél uitgeschakeld wordt door middel van geweld.
In Italië is men nog steeds bezig de maffia uit te schakelen. Is het dus een langdurig proces? Ja, waarschijnlijk wel. Is het noodzakelijk? Ja, geen twijfel mogelijk. Niemand kan naar ik vermoed echt goed voorspellen wanneer de Hezbollah definitief zal worden uitgeschakeld.

De ETA heeft volgens mij onlangs het geweld afgezworen (bestaat overigens nog altijd). RAF bestaat volgens mij niet meer (weet ik niet helemaal zeker). Natuurlijk blijven en ontstaan er altijd gevaarlijke en weerzinwekkende organisaties die met vuur en te zwaard bestreden moeten worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door rutger05 op 29-07-2006 01:29:09 ]
  zaterdag 29 juli 2006 @ 01:28:54 #86
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_40289648
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 01:23 schreef rutger05 het volgende:

[..]

In Italië is men nog steeds bezig de maffia uit te schakelen. Is het een langdurig proces? Ja, waarschijnlijk wel. Is het noodzakelijk? Ja, geen twijfel mogelijk. Niemand kan naar ik vermoed echt goed voorspellen wanneer de Hezbollah definitief zal worden uitgeschakeld.

De ETA heeft volgens mij onlangs het geweld afgezworen (bestaat overigens nog altijd). RAF bestaat volgens mij niet meer (weet ik niet helemaal zeker). Natuurlijk blijven er altijd gevaarlijke en weerzinwekkende organisaties over die met vuur en te zwaard bestreden moeten worden.
Ja, en ETA is nou juist gestopt zónder dat ze, inclusief aanhangers en kinderen in de omgeving, platgebombardeerd werden.

De maffia zal wel nooit uitgeschakeld worden, al is de pakkans van maffia wat hoger tegenwoordig, met dank aan o.a. elektronische betalingen en de EU. Ook hier heeft men niet massaal grondtroepen en de luchtmacht ingezet.

Dat is bij iets als hezbollah niet het geval, en daarmee niet te vergelijken. Persoonlijk, tot nu toe, blijf ik de vietcong een betere vergelijking vinden.
pi_40289773
quote:
[quote]Op zaterdag 29 juli 2006 00:45 schreef Yildiz het volgende:

[..]
De Hezbollah kan niet uitgeroeid worden omdat het niet een vijand is maar een denkwijze. Al schiet je 100 Hezbollahstrijders dood, dan komen er doodleuk 200 anderen aanhuppelen. Dat weet Israel ook wel, maar dat neemt niet weg dat Libanon ze geen strobreed in de weg heeft gestaan. Dus vanuit Israels optiek is er dan maar 1 manier en dat is binnenvallen om iig de grensgebieden in handen te krijgen en zelf het heft in handen te krijgen zodat er niet meer aangevallen kan worden vanaf dat punt. Misschien wel te rigoreus, maar ik zou niet weten hoe ze t anders zouden kunnen doen. De term 'met fluwelen handschoenen' gaat in het Midden Oosten niet op en zeker niet als je Joods bent en al gehaat wordt door alle omliggende landen ongeacht WAT je ook doet. Dan is er maar 1 criteria en dat is het beschermen van je eigen volk.
quote:
Iig is er met Israel nog te onderhandelen, als Hezbollah of Hamas dezelfde macht had als de Joden dan waren er geen Joden meer in Israel, ongeacht wat voor geweldige voorstellen je ook hebt.
Maar dat Israel murw geslagen is door 50 jaar vijandigheden is niet zo verwonderlijk, no more nice guy zoals ze dat in Amerika zeggen.
quote:
Zoals ik het zie, is er totaal geen goede speler meer. Die heb ik daar nooit ook gezien ook trouwens. Allebei vermoorden ze willens en wetens dagelijks kinderen, om maar een voorbeeld te noemen. Dat is schandalig. Ik heb er geen ander woord voor.
Kun je dat trieste argument achterwege laten? Oorlog is oorlog en elke dode is er 1 teveel. Noem me 1 land die tijdens een oorlog niet ongewild slachtoffers maakt (zelfs aan eigen kant) waar ook kinderen bijgerekend dienen te worden ja. Triest gegeven natuurlijk maar zo zit t nou eenmaal in elkaar. Met dien verstande dat iemand die zich opblaast zich verdomde goed bewust is van zijn omgeving en weldegelijk een overweging kan maken om onschuldigen te sparen, wat helaas weinig voorkomt.
  † In Memoriam † zaterdag 29 juli 2006 @ 02:06:04 #88
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_40290161
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 08:55 schreef damian5700 het volgende:

Jouw bron is een Israëlische mensenrechtenorganisatie bestaande uitsluitend uit Israeliërs.
Knessetleden, journalisten, etc die het beleid van Israël aan de kaak stelt om een cultuur te creëren van mensenrechten en menswaardigheid in de bezette gebieden en die daarmee de rechten van Palestijnen verdedigen.

Om jouw negatieve sentiment jegens Israël te voeden door Israëlische informatie misgebruiken is best ironisch, maar alles is geoorloofd om Israël in een kwaad daglicht te stellen.

Niet waar?
Nou nee, dat is niet zo vreemd. Anders dan waar jij blijkbaar al bij voorbaat van uitgaat hou ik de inwoners van Israel niet collectief verantwoordelijk voor wat hun leiders, hun regering en hun leger aanrichten. Zegt het iets over hoe jij blijkbaar denkt? Wellicht.

Waarom zou ik geen Israelische organisatie aanhalen? Ze zijn tegen geweld en voor het behandelen van mensen als mensen en zo denk ik er ook over.

"If you tremble indignation at every injustice then you are a comrade of mine."

Israelis protest against aggression in Lebanon
Israelis Protest:"We Will Not Kill"
Tel Aviv : Thousands Rally against War
Anti-war Tel Aviv rally draws Jewish, Israeli Arab crowd

Dit zijn comrades van mij.

Zelfs de dochter van Olmert zelf

PM's daughter protests Gaza killings

Haal het nu eens uit je kop dat kritiek en afkeuring van Israels politiek, Zionisme, de bezetting of oorlogvoeren in het algemeen hetzelfde is als antisemitisme en rascisme.
Het enige wat je ermee bereikt is dat je afbreuk doet aan de aanpak van echt rascisme.

zaterdag 29 juli 2006 @ 02:13:41 #89
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_40290267
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 01:28 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ja, en ETA is nou juist gestopt zónder dat ze, inclusief aanhangers en kinderen in de omgeving, platgebombardeerd werden.
De ETA is 'gestopt' door acties van de politie gericht tegen de top en de infrastructuur van deze terreurbeweging en niet onbelangrijk de publieke opinie keerde zich tegen hen.
Of het nu helemaal gedaan is met ETA is de vraag, want het verleden heeft uitgewezen, dat zij niet schromen bestanden te breken (1998, 2001, 2003).
Dat is niet verwonderlijk, want terroristische organisaties kennen geen democratische structuren binnen hun beweging, dus zijn zij onvoorspelbaar en onberekenbaar.
quote:
Persoonlijk, tot nu toe, blijf ik de vietcong een betere vergelijking vinden.
Zo'n gekke vergelijking vind ik dat niet, want de militaire capaciteiten van Hezbollah zijn, zeker in vergelijking met Hamas indrukwekkend.
Verder denk ik dat enkel een militair ingrijpen tegen Hezbollah niet afdoende zal zijn. De militaire infrastructuur zal wel veel te leiden hebben; dus de aanvoer van nieuwe raketten en ander waopentuig. Hezbollah heeft echter al beweerd over zo'n 13,000 raketten te beschikken wat deze oorlog een uitputtingsslag zal maken.

Imo zal de financiële infrastructuur ook lamgelegd moeten worden. Dit zou dan ook moeten gelden voor de Hezbollah leden die deel uitmaken van het centrale gezag van Libanon, op dezelfde wijze zoals de Arabische bank hamas leden de wacht aanzegt.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_40290373
Zouden die ontvoerde soldaten nog leven?
  zaterdag 29 juli 2006 @ 02:45:54 #91
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_40290610
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 23:10 schreef huupia34 het volgende:

[..]

hij gaat niet

En dat zeg jij zonder mij te kennen. Grappenmaker dat je bent
Jij kent mij duidelijk niet goed genoeg!
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  † In Memoriam † zaterdag 29 juli 2006 @ 02:56:39 #92
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_40290725
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 02:45 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

En dat zeg jij zonder mij te kennen. Grappenmaker dat je bent
Jij kent mij duidelijk niet goed genoeg!
Een beetje 'apart' is het toch wel.
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 20:31 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Maar ik ga door het vuur indien Israel gevaar loopt, dit ondanks het feit dat ik geen Israeliër ben, noch Joods ben.
Kun je uitleggen waarom je dan in godesnaam zou willen vechten in het IDF?
  zaterdag 29 juli 2006 @ 03:04:42 #93
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40290801
The Times July 28, 2006

Israel backed by army of cyber-soldiers

From Yonit Farago in Jerusalem

WHILE Israel fights Hezbollah with tanks and aircraft, its supporters are campaigning on the internet.

Israel’s Government has thrown its weight behind efforts by supporters to counter what it believes to be negative bias and a tide of pro-Arab propaganda. The Foreign Ministry has ordered trainee diplomats to track websites and chatrooms so that networks of US and European groups with hundreds of thousands of Jewish activists can place supportive messages.

In the past week nearly 5,000 members of the World Union of Jewish Students (WUJS) have downloaded special “megaphone” software that alerts them to anti-Israeli chatrooms or internet polls to enable them to post contrary viewpoints. A student team in Jerusalem combs the web in a host of different languages to flag the sites so that those who have signed up can influence an opinion survey or the course of a debate.

Jonny Cline, of the international student group, said that Jewish students and youth groups with their understanding of the web environment were ideally placed to present another side to the debate.

“We’re saying to these people that if Israel is being bashed, don’t ignore it, change it,” Mr Cline said. “A poll like CNN’s takes just a few seconds to vote in, but if thousands take part the outcome will be changed. What’s vital is that the international face of the conflict is balanced.”

Doron Barkat, 29, in Jerusalem, spends long nights trawling the web to try to swing the debate Israel’s way. “When I see internet polls for or against Israel I send out a mailing list to vote for Israel,” he said. “It can be that after 15 minutes there will be 400 votes for Israel.

“It’s very satisfying. There are also forums where Lebanese and Israelis talk.”

Israel’s Foreign Ministry must avoid direct involvement with the campaign but is in contact with international Jewish and evangelical Christian groups, distributing internet information packs.

Amir Gissin, the Israeli Foreign Ministry’s public relations director, said: “The internet’s become a leading tool for news, shaping the world view of millions. Our problem is the foreign media shows Lebanese suffering, but not Israeli. We’re bypassing that filter by distributing pictures showing how northern Israelis suffer from Katyusha rocket attacks.”

Bron: Times Online
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  zaterdag 29 juli 2006 @ 03:17:25 #94
110987 ErwinRommel
pi_40290988
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 02:56 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Een beetje 'apart' is het toch wel.
[..]

Kun je uitleggen waarom je dan in godesnaam zou willen vechten in het IDF?
Apart? Ik zie het als een plicht.
Daar kan men over discusieren wat men wilt, maar ik zie het als een plicht.
De reden dat ik mijzelf opgeef heeft oa. te maken met het feit dat Israel in haar bestaansrecht word aangetast en notabene door vele wereldburgers als de grote Satan word gezien.
Daar ben ik het pertinent niet mee eens.
Alles maar dan ook alles wat Israel doet is niet goed genoeg, en ik heb schoon genoeg van dat geneuzel. Israel is een behoorlijke staat, een democratische staat. De daarom liggende landen niet en die bedreigen Israel.
Maar goed, dienen in de IDF zie ik als een goed iets, als vrijwilliger, zonder dat ik daar iets tegenover stel, onbaatzuchtig dus.

Iedereen roept maar van "en de democratie!!!" men moet de "democratie" verdedigen. Maar als uiteindelijk puntje bij paaltje komt loopt een ieder weg!!! Zo is het wel, ontken dat niet.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 03:19:46 #95
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40291019
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 03:17 schreef ErwinRommel het volgende:

De reden dat ik mijzelf opgeef heeft oa. te maken met het feit dat Israel in haar bestaansrecht word aangetast en notabene door vele wereldburgers als de grote Satan word gezien.
Alles maar dan ook alles wat Israel doet is niet goed genoeg, en ik heb schoon genoeg van dat geneuzel. Israel is een behoorlijke staat, een democratische staat. De daarom liggende landen niet en die bedreigen Israel.
Maar goed, dienen in de IDF zie ik als een goed iets, als vrijwilliger, zonder dat ik daar iets tegenover stel, onbaatzuchtig dus.

Iedereen roept maar van "en de democratie!!!" men moet de "democratie" verdedigen. Maar als uiteindelijk puntje bij paaltje komt loopt een ieder weg!!! Zo is het wel, ontken dat niet.
Kan je niet beter proberen om de heethoofden aan de macht in beide kampen zover te krijgen dat ze hun trots eindelijk eens naast zich neer leggen en het volk geven wat het wil, namelijk VREDE?
  zaterdag 29 juli 2006 @ 03:23:03 #96
110987 ErwinRommel
pi_40291066
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 03:19 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Kan je niet beter proberen om de heethoofden aan de macht in beide kampen zover te krijgen dat ze hun trots eindelijk eens naast zich neer leggen en het volk geven wat het wil, namelijk VREDE?
Dat zou idd het mooiste geschek zijn
Echter de statuten van Hezbollah en Hamas en consorten staan dat niet toe. Ik zou zeggen google eens en lees hoe weerzinwekkend dat is.
Israel wilt vrede, de facties rondom Israel echter niet. Dat heeft de recente geschiedenis bewezen.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 03:27:06 #97
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40291105
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 03:23 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]
Israel wilt vrede, de facties rondom Israel echter niet. Dat heeft de recente geschiedenis bewezen.
Was het maar zo simpel.

Israel is fout bezig net zoals Hezb. Dat hoor ik nu zelfs op de zwaar 'gecensureerde' Amerikaanse tv.

Behalve Fox, dat telt niet.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 03:30:52 #98
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40291148
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 03:23 schreef ErwinRommel het volgende:

Dat zou idd het mooiste geschek zijn
Echter de statuten van Hezbollah en Hamas en consorten staan dat niet toe. Ik zou zeggen google eens en lees hoe weerzinwekkend dat is.
Die gasten moeten ook kappen, maar laat Israël met al zijn wijsheid alvast het goede voorbeeld geven.

Stel eenzijdig de grenzen vast volgens 1967, en sla er vervolgens keihard op los mochten er nog groeperingen zijn die lastig doen.

Dan wil zelfs IK meehelpen.
  † In Memoriam † zaterdag 29 juli 2006 @ 03:38:05 #99
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_40291222
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 03:17 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Nou ja, zelf weten, maar voor mij is dit een hoop blablabla (nofi).

Niemand die ik ken zegt dingen als "de democratie verdedigen". Dat klinkt meer als dingen die politici in speeches zeggen, rally around de flag-rethoriek enzo.

Als je jouw persoonlijke reden liever niet wilt geven is dat verder okay, maar bovenstaande zegt me iig niks over je echte motieven.

Een reden zou kunnen zijn dat je joods bent (maar dat ben je niet), een zionistische Christen die de hemel wil verdienen of anderzijds religieus gebrainwashed, een fanatiek moslim-hater die op 'jihad' wil, een avonturier etc. Dat zijn redenen die ik kan begrijpen.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 03:38:43 #100
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40291230
Schoten in joods centrum Seattle

In de Amerikaanse stad Seattle is een
schietpartij geweest in het gebouw van
de Joodse Federatie.Daarbij viel zeker
één dode;vier mensen raakten gewond.

Een man liep het gebouw binnen en begon
te schieten met een pistool.Volgens een
getuige zei de man dat hij moslim is en