Tis altijd leuk om een halve zin te citeren, nietwaar?quote:
Mag ik even antwoorden. Omdat het een weerzinwekkende terroristische organisatie is die uitgeroeid moet worden met wortel en tak. Iedereen weet nu wat de gevolgen zijn als men een dergelijke terroristische organisatie laat bestaan.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 00:56 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dan rest mij nogmaals de vraag, wat is de reden dat je denkt dat hezbollah uitgeroeid gaat worden?
Dat is helemaal geen antwoord op mijn vraag, overigens.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 01:05 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Mag ik even antwoorden. Omdat het een weerzinwekkende terroristische organisatie is die uitgeroeid moet worden met worten en tak. Iedereen weet nu wat de gevolgen zijn als men een dergelijke terroristische organisatie laat bestaan.
quote:Op zaterdag 29 juli 2006 01:06 schreef lionsguy18 het volgende:
Deep inside weet hij dat wel
De argumenten werden steeds zwakker.
Waarom zou dat niet mogelijk zijn? Een wedervraag: moet Hezbollah uitgeschakeld worden?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 01:08 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat is helemaal geen antwoord op mijn vraag, overigens.
[..]
Laat ik de vraag net iets anders stellen dan:
"waarom denkt men dat het mogelijk is om hezbollah uit te schakelen?"
Omdat de geschiedenis ons dat leert. Noem maar eens een voorbeeld waar het duidelijk wordt dat een 'organisatie' als deze wél uitgeschakeld wordt door middel van geweld.quote:
Oh, gezien hun acties, zeker weten. Maar dan op dezelfde manier uitschakelen als een isrealische (niet-joodse) officier die een kind vanaf point-blank range met lood volpompt.quote:Een wedervraag: moet Hezbollah uitgeschakeld worden?
Dat gaat nooit lukken natuurlijk.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 00:52 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Nogmaals, waaaaaarom denk je dat dat laatste gaat lukken?
En zo denk ik er ook over.quote:
In Italië is men nog steeds bezig de maffia uit te schakelen. Is het dus een langdurig proces? Ja, waarschijnlijk wel. Is het noodzakelijk? Ja, geen twijfel mogelijk. Niemand kan naar ik vermoed echt goed voorspellen wanneer de Hezbollah definitief zal worden uitgeschakeld.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 01:16 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Omdat de geschiedenis ons dat leert. Noem maar eens een voorbeeld waar het duidelijk wordt dat een 'organisatie' als deze wél uitgeschakeld wordt door middel van geweld.
Ja, en ETA is nou juist gestopt zónder dat ze, inclusief aanhangers en kinderen in de omgeving, platgebombardeerd werden.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 01:23 schreef rutger05 het volgende:
[..]
In Italië is men nog steeds bezig de maffia uit te schakelen. Is het een langdurig proces? Ja, waarschijnlijk wel. Is het noodzakelijk? Ja, geen twijfel mogelijk. Niemand kan naar ik vermoed echt goed voorspellen wanneer de Hezbollah definitief zal worden uitgeschakeld.
De ETA heeft volgens mij onlangs het geweld afgezworen (bestaat overigens nog altijd). RAF bestaat volgens mij niet meer (weet ik niet helemaal zeker). Natuurlijk blijven er altijd gevaarlijke en weerzinwekkende organisaties over die met vuur en te zwaard bestreden moeten worden.
De Hezbollah kan niet uitgeroeid worden omdat het niet een vijand is maar een denkwijze. Al schiet je 100 Hezbollahstrijders dood, dan komen er doodleuk 200 anderen aanhuppelen. Dat weet Israel ook wel, maar dat neemt niet weg dat Libanon ze geen strobreed in de weg heeft gestaan. Dus vanuit Israels optiek is er dan maar 1 manier en dat is binnenvallen om iig de grensgebieden in handen te krijgen en zelf het heft in handen te krijgen zodat er niet meer aangevallen kan worden vanaf dat punt. Misschien wel te rigoreus, maar ik zou niet weten hoe ze t anders zouden kunnen doen. De term 'met fluwelen handschoenen' gaat in het Midden Oosten niet op en zeker niet als je Joods bent en al gehaat wordt door alle omliggende landen ongeacht WAT je ook doet. Dan is er maar 1 criteria en dat is het beschermen van je eigen volk.quote:[quote]Op zaterdag 29 juli 2006 00:45 schreef Yildiz het volgende:
Ik pak enkel, zuiver en alleen het puntje dat de hezbollah wel even uitgeroeid zou worden. Dat gaat namelijk een ramp worden, die aanname. Dat zagen we het beste met de Vietcong. Puur en alleen dat punt.
[..]
Iig is er met Israel nog te onderhandelen, als Hezbollah of Hamas dezelfde macht had als de Joden dan waren er geen Joden meer in Israel, ongeacht wat voor geweldige voorstellen je ook hebt.quote:Jaja, Israel is vromer dan de paus, en de moslims hebben alles gedaan.
Kun je dat trieste argument achterwege laten? Oorlog is oorlog en elke dode is er 1 teveel. Noem me 1 land die tijdens een oorlog niet ongewild slachtoffers maakt (zelfs aan eigen kant) waar ook kinderen bijgerekend dienen te worden ja. Triest gegeven natuurlijk maar zo zit t nou eenmaal in elkaar. Met dien verstande dat iemand die zich opblaast zich verdomde goed bewust is van zijn omgeving en weldegelijk een overweging kan maken om onschuldigen te sparen, wat helaas weinig voorkomt.quote:Zoals ik het zie, is er totaal geen goede speler meer. Die heb ik daar nooit ook gezien ook trouwens. Allebei vermoorden ze willens en wetens dagelijks kinderen, om maar een voorbeeld te noemen. Dat is schandalig. Ik heb er geen ander woord voor.
Nou nee, dat is niet zo vreemd. Anders dan waar jij blijkbaar al bij voorbaat van uitgaat hou ik de inwoners van Israel niet collectief verantwoordelijk voor wat hun leiders, hun regering en hun leger aanrichten. Zegt het iets over hoe jij blijkbaar denkt? Wellicht.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 08:55 schreef damian5700 het volgende:
Jouw bron is een Israëlische mensenrechtenorganisatie bestaande uitsluitend uit Israeliërs.
Knessetleden, journalisten, etc die het beleid van Israël aan de kaak stelt om een cultuur te creëren van mensenrechten en menswaardigheid in de bezette gebieden en die daarmee de rechten van Palestijnen verdedigen.
Om jouw negatieve sentiment jegens Israël te voeden door Israëlische informatie misgebruiken is best ironisch, maar alles is geoorloofd om Israël in een kwaad daglicht te stellen.
Niet waar?![]()
De ETA is 'gestopt' door acties van de politie gericht tegen de top en de infrastructuur van deze terreurbeweging en niet onbelangrijk de publieke opinie keerde zich tegen hen.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 01:28 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ja, en ETA is nou juist gestopt zónder dat ze, inclusief aanhangers en kinderen in de omgeving, platgebombardeerd werden.
Zo'n gekke vergelijking vind ik dat niet, want de militaire capaciteiten van Hezbollah zijn, zeker in vergelijking met Hamas indrukwekkend.quote:Persoonlijk, tot nu toe, blijf ik de vietcong een betere vergelijking vinden.
quote:
Een beetje 'apart' is het toch wel.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 02:45 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
![]()
En dat zeg jij zonder mij te kennen. Grappenmaker dat je bent![]()
Jij kent mij duidelijk niet goed genoeg!
Kun je uitleggen waarom je dan in godesnaam zou willen vechten in het IDF?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 20:31 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Maar ik ga door het vuur indien Israel gevaar loopt, dit ondanks het feit dat ik geen Israeliër ben, noch Joods ben.
Apart? Ik zie het als een plicht.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 02:56 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Een beetje 'apart' is het toch wel.
[..]
Kun je uitleggen waarom je dan in godesnaam zou willen vechten in het IDF?
Kan je niet beter proberen om de heethoofden aan de macht in beide kampen zover te krijgen dat ze hun trots eindelijk eens naast zich neer leggen en het volk geven wat het wil, namelijk VREDE?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 03:17 schreef ErwinRommel het volgende:
Apart? Ik zie het als een plicht.
Daar kan men over discusieren wat men wilt, maar ik zie het als een plicht.
De reden dat ik mijzelf opgeef heeft oa. te maken met het feit dat Israel in haar bestaansrecht word aangetast en notabene door vele wereldburgers als de grote Satan word gezien.
Daar ben ik het pertinent niet mee eens.
Alles maar dan ook alles wat Israel doet is niet goed genoeg, en ik heb schoon genoeg van dat geneuzel. Israel is een behoorlijke staat, een democratische staat. De daarom liggende landen niet en die bedreigen Israel.
Maar goed, dienen in de IDF zie ik als een goed iets, als vrijwilliger, zonder dat ik daar iets tegenover stel, onbaatzuchtig dus.
Iedereen roept maar van "en de democratie!!!" men moet de "democratie" verdedigen. Maar als uiteindelijk puntje bij paaltje komt loopt een ieder weg!!! Zo is het wel, ontken dat niet.
Dat zou idd het mooiste geschek zijnquote:Op zaterdag 29 juli 2006 03:19 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Kan je niet beter proberen om de heethoofden aan de macht in beide kampen zover te krijgen dat ze hun trots eindelijk eens naast zich neer leggen en het volk geven wat het wil, namelijk VREDE?
Was het maar zo simpel.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 03:23 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Israel wilt vrede, de facties rondom Israel echter niet. Dat heeft de recente geschiedenis bewezen.
Die gasten moeten ook kappen, maar laat Israël met al zijn wijsheid alvast het goede voorbeeld geven.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 03:23 schreef ErwinRommel het volgende:
Dat zou idd het mooiste geschek zijn![]()
Echter de statuten van Hezbollah en Hamas en consorten staan dat niet toe. Ik zou zeggen google eens en lees hoe weerzinwekkend dat is.
Israel wilt vrede, de facties rondom Israel echter niet. Dat heeft de recente geschiedenis bewezen.
Nou ja, zelf weten, maar voor mij is dit een hoop blablabla (nofi).quote:Op zaterdag 29 juli 2006 03:17 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Apart? Ik zie het als een plicht.
Daar kan men over discusieren wat men wilt, maar ik zie het als een plicht.
De reden dat ik mijzelf opgeef heeft oa. te maken met het feit dat Israel in haar bestaansrecht word aangetast en notabene door vele wereldburgers als de grote Satan word gezien.
Daar ben ik het pertinent niet mee eens.
Alles maar dan ook alles wat Israel doet is niet goed genoeg, en ik heb schoon genoeg van dat geneuzel. Israel is een behoorlijke staat, een democratische staat. De daarom liggende landen niet en die bedreigen Israel.
Maar goed, dienen in de IDF zie ik als een goed iets, als vrijwilliger, zonder dat ik daar iets tegenover stel, onbaatzuchtig dus.
Iedereen roept maar van "en de democratie!!!" men moet de "democratie" verdedigen. Maar als uiteindelijk puntje bij paaltje komt loopt een ieder weg!!! Zo is het wel, ontken dat niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |