abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40281098

Voorgaande links
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #01
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #02
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #03
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #04
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #05
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #06
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #07
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #08
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #09
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #10
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #11
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #12
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #13
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #14
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #15
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #16
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #17
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #18
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #19
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #20
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #21
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #22
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #23
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #24
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #25
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #26
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #27
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #28
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #29
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #30
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #31
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #32
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #33
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #34
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #35
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #36
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #37
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #38

Plaatsen van picca's ?
    Natuurlijk willen we graag dat je toepasselijke foto's post behorende bij dit conflict. Er is echter kleine uitzondering.
    Foto's van ernstig bebloede, verminkte , gedode slachtoffers mogen echter niet direct zichtbaar zijn. Deze foto's hebben we namelijk liever achter een linkje met een passende waarschuwing erachter.

Nieuwssites
    http://ynetnews.com/
    http://english.aljazeera.net/HomePage
    http://www.haaretz.com/
    http://www.irna.ir/en/
    http://news.google.nl/
    http://edition.cnn.com/
    http://www.jpost.com/
    http://news.bbc.co.uk/
    http://www.sky.com/skynews/home
    http://www.foxnews.com/
    http://abcnews.go.com/
    http://today.reuters.com/news/home.aspx
    http://www.israelnationalnews.com/

Overige links
    Hezbollah website: www.moqawama.net - engels
    IDF website: www.idf.il - engels
    Woordenlijst M-O dossier
    Live stream van de Israelische nieuwszender Channel10
    Live stream van de Arabische nieuwszender Al-Jazeera

Picca's

Laatste nieuws:
    Haaretz nieuws ticker
    Yedioth Ahronot RSS Feed

Headlines:
  • 21:15 Two Indian peacekeepers wounded in IAF strike on UN post in south Lebanon (AP)
  • 20:41 Al-Jazeera: IAF hit targets on Syria-Lebanon border (Channel 10)
  • 20:34 Venezuela`s Chavez and Iran`s Ahmedinejad pledge mutual support in Tehran (AP)
  • 20:10 Police step up security at Seattle synagogues and mosques (Reuters)
  • 20:06 3,000 people demonstrate in Bern, Switzerland against Israeli attacks in Lebanon (AP)
  • 19:45 5 Katyusha rockets land in open areas in vicinity of Rosh Pina; no injuries (Haaretz)
  • 19:38 French FM criticizes Israel`s rejection of a three-day truce with Hezbollah (AP)
  • 19:32 Nasrallah: Rice aims to impose conditions on Lebanon, serve Israeli interests (Reuters)
  • 19:05 Nasrallah threatens more rocket attacks on cities in central Israel (Channel 2)
  • 18:59 Nasrallah: IDF wants cease-fire, but U.S. is urging continued fighting (Channel 10)
  • 18:58 Nasrallah: IDF had no military achievements in Lebanon(Channel 10)
  • 18:34 Nasrallah speech expected shortly (Channel 10)
  • 18:31 IDF says it killed 70-80 Hezbollah militants in south Lebanon in recent days (Haaretz)
  • 18:29 U.S. Secretary of State Condoleezza Rice arrives in Israel (Channel 10)
  • 18:14 Top IDF officer: Bint Jbail operation was intended to last three days (Haaretz)
  • 17:37 90 Katyushas fired at northern Israel on Saturday (Channel 10)
  • 17:03 IDF pulls out of Bint Jbail, Armored Corps still operating in surrounding area (Haaretz)
  • 16:33 One person lightly hurt by shrapnel in rocket strike on Nahariya (Haaretz)
  • 16:31 Rocket hits house in Nahariya; no one injured (Haaretz)
  • 16:01 Sirens in Carmiel, Abu Snan, Beit Je`an; residents asked to seek shelter (Haaretz)
  • 15:58 Abbas: Olmert, Mubarak working on deal for return of Gilad Shalit (AP)
  • 15:41 Lebanon`s stock market to reopen on August 1, two weeks after closing (Reuters)
  • 14:51 Venezuelan President Chavez arrives for fifth visit to Iran, will meet Ahmadinejad (AP)
  • 14:38 Katyushas strike Tiberias (Haaretz)
  • 14:18 French foreign minister criticizes Israel`s rejection of 72-hour truce (AP)
  • 14:02 Katyushas strike Ma`alot, causing some damage but no injuries (Israel Radio)
  • 13:59 Kuwaiti environmentalist group: Israel must compensate Lebanon for damage (AP)
  • 13:58 Officials believe missiles fired at Afula were Syrian, not Iranian (Israel Radio)
  • 13:17 Rice: Hezbollah ministers` moves on truce, disarmament is `positive step` (Reuters)
  • 12:53 Dichter: Israel holds Lebanese gov`t fully accountable for Hezbollah`s actions (AP)
  • 12:49 Chancellor Merkel skeptical about Germany joining int`l force for Lebanon (AP)
  • 12:12 Report: 3 women critically wounded in shooting at Seattle Jewish center (Agencies)
  • 12:10 Seattle mayor: Jewish center attack was `hateful act` by man `acting alone` (Reuters)
  • 12:01 Israel: No need for 72-hour truce, as already opened humanitarian corridor (Reuters)
  • 11:36 Rocket lands in Safed area; no injuries (Haaretz)
  • 11:07 WZO chair Ze`ev Bielski expresses deep shock at Seattle murder (Haaretz)
  • 10:51 First U.S. boat carrying aid to Lebanon by sea arrives in Beirut (Reuters)
  • 10:20 Man arrested for shootings at Seattle Jewish center named as Naveed Afzal Haq (AP)
  • 09:51 Australian police clash with pro-Lebanon protesters mobbing Australian PM (AP)
  • 09:16 15-year-old girl drowns, 21-year-old man stabbed at Ashdod beach birthday party (Itim)
  • 08:55 An additional IDF soldier seriously hurt in Bint Jbail clashes with Hezbollah (Haaretz)
  • 08:39 6 IDF soldiers hurt in clashes with Hezbollah in Bint Jbail overnight (Itim)
  • 07:59 Seattle authorities treat fatal Jewish center shooting as a `hate crime` (Reuters)
  • 07:27 Condoleezza Rice leaves Malaysia and heads for Israel (Reuters)
  • 07:25 IDF attack Gaza-Egypt border tunneling sites, knock out electricity in Rafah (Reuters)
  • 07:14 UN`s Annan plans meeting for potential contributors to int`l force for Lebanon (AP)
  • 06:12 Basketball: Macc. TA star Maceo Baston bolts club, joins Indiana Pacers (Army Radio)
  • 06:06 IAF raid destroys bridge in Lebanon`s eastern Bekaa (AP)
  • 05:34 IDF withdraws tanks, troops to Israel-Gaza border; army says pullback temporary (AP)
  • 21:20 UN relief head asks Israel, Hezbollah for 72-hour cease-fire to evacuate elderly (AP)
  • 20:57 Halutz released from hospital after complaining of stomach pains (Reuters)
  • 20:50 IDF Chief of Staff Halutz hospitalized after complaining of feeling unwell (Channel 10)
  • 20:42 IAF drops pamphlets in Gaza Strip offering terms for cease-fire (Itim)
  • 20:20 Blair: Peace proposals can work only if Hezbollah allows them to work (Haaretz)
  • 20:12 Bush urges Syria to become active participant for peace in region (Reuters)
  • 20:08 Blair: There will be no sidetracking with Iran regarding its nuclear program (Haaretz)
  • 19:50 Bush: There is suffering in Lebanon because Hezbollah attacked Israel (Haaretz)
  • 19:49 Blair: Want to turn situation of tragedy into one of opportunity (Haaretz)
  • 19:46 Blair: `Nothing will work` unless steps taken to ensure fighting doesn`t resume (Haaretz)
  • 19:45 Blair: 3 steps to end hostilities, including truce package, UN resolution (Haaretz)
  • 19:43 Blair: Mustn`t forget situation began with Hezbollah violating UN resolution (Haaretz)
  • 19:41 Bush: Rice to return to Mideast on Saturday for more talks (Reuters)
  • 19:35 Katyusha rocket strikes hospital in Nahariya (Haaretz)
  • 19:17 Russian FM: Any deal between Israel, Lebanon will have to include Hezbollah (AFP)
  • 19:15 States interested in participating in int`l force for Lebanon to meet Monday (Reuters)
  • 19:10 IDF clashes with Hezbollah in Lebanese village of Bint Jbail (Israel Radio)
  • 18:34 Red Cross seeks $80 million for humanitarian assistance in Lebanon (News Agencies)
  • 18:13 Over 90 rockets launched from Lebanon to northern Israel on Friday (Haaretz)
  • 18:12 Sirens sound in Safed, Carmiel, northern villages (Haaretz)
  • 18:09 Firefighter lightly wounded in Safed while quelling fire from rocket strike (Haaretz)
  • 17:26 Blair in U.S., seeks to `increase urgency` of diplomacy to end Mideast violence (AP)
  • 17:25 Hezbollah says it fired new rocket, called Khaibar-1, which fell near Afula (AP)
  • 17:20 IAF strikes Lebanon site from where rockets launched at Afula (Haaretz)
  • 17:19 Katyusha rocket strikes public institution in Nahariya (Haaretz)
  • 17:07 Rocket barrage fired at Kiryat Shmona (Haaretz)
  • 17:06 Sirens sound in Safed (Haaretz)
  • 16:27 6 rockets land in Tiberias (Haaretz)
  • 16:12 Iranian news agency: Nasrallah is hiding in Syria (Israel Radio)
  • 16:11 Over 60 Katyusha rockets fired from Lebanon to Israel on Friday (Haaretz)
  • 15:58 Sirens sound in Haifa, Acre, surrounding towns (Haaretz)
  • 15:31 Katyusha rocket hits Magen David Adom center in Safed (Haaretz)
  • 15:17 5 rockets land near Afula and Nazareth (Haaretz)
  • 15:06 Sirens sound in Nazareth (Haaretz)
  • 14:34 Rocket hits house in Galilee panhandle; two people injured (Haaretz)
  • 14:22 Sirens sound in Tiberias, Safed (Haaretz)
  • 14:20 Barrage of rockets fired at Kiryat Shmona (Haaretz)
  • 14:04 Police use stun grenades to keep Palestinians out of Temple Mount (Israel Radio)
  • 14:02 Residents of northern towns Shfaram, Maghar instructed to seek shelter (Israel Radio)
  • 14:01 Blair seeking UN resolution on Lebanon conflict (AP)
  • 13:15 OPEC`s humanitarian arm says it has approved $1.2 million in aid to Lebanon (AP)
  • 12:56 IAF fires 30 missiles at suspected Hezbollah hideouts in southeast Lebanon (AP)
  • 12:35 Rice says she will return to Mideast, but groundwork needs to be laid for progress (AP)

Bush & Blair
    Blair & Bush

De OP kan hier gevonden worden.
    Wiki.fok

Hou het svp on-topic!

[ Bericht 11% gewijzigd door venomsnake op 29-07-2006 20:25:19 ]
  • "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_40281118
    quote:
    Op vrijdag 28 juli 2006 19:56 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

ik zou er ook zo mee willen doen. Maar heb niet echt een voorkeur of je moet kiezen tussen een normaal leger en guerilla shit.
    nou, ga je gang... Je kunt kiezen tussen (normaal doden ) Israel en voor de (guerilla style) ga je naar Hizbollah... Je kunt ook nog voor Hamas kiezen, een beetje de Hizbollah style alleen dan in dichtbevolkt gebied. af en toe wat qassam raketjes schieten, hier en daar een soldaatje gijzelen. dat is natuurlijk wel spannender dan bij het machtige Israelische leger gaan.

Duzzzz, keuze zat. houd je van extreme spanning dan kies je voor de ''terroristen'' wil je graag bij de sterkste horen dan kies je voor Israel..
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
      vrijdag 28 juli 2006 @ 20:07:44 #3
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_40281191
    er wordt ook wel gevochten aan de guerilla zijde of komen die Israelische militairen allemaal om door friendly fire

Ik ga liever als verslaggever ofzo
      vrijdag 28 juli 2006 @ 20:08:14 #4
    110987 ErwinRommel
    De woestijnvos. Een legende.
    pi_40281209
    @Plae,

ik ga er niet heen enkel voor actie, maar omdat ik de Joodse staat een warm hart toedraag.
    De enige staat welke democratisch verkozen is, en zichzelf staande moet houden tussen vijandige buurstaten en andere landen in de regio.
    Ik zal als men mij daadwerkelijk oproept gewoon soldaat zijn en eerst training krijgen in het Hebreeuws, een taal die ik niet ken.
    Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
      vrijdag 28 juli 2006 @ 20:08:53 #5
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_40281227
    Hoeveel maak je nou maandelijks over dan?

gedeeltelijk ga je dus wel voor de actie. Ik vind het niet vreemd. Als je in Nederland geboren bent heb je het als militair maar povertjes.
    pi_40281239
    quote:
    Op vrijdag 28 juli 2006 19:54 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Nu ja verwijzingen naar bv www.likud.nl zijn klaarblijkelijk niet toegestaan. Dat heb ik vernomen uit betrouwbrare bronnen
    Ook ik ben geen Israeliër of Jood, noch heb ik een Joodse achtergrond, maar ik doe het uit idieële motieven om Israel waar dan ook mogelijk te steunen.
    En indien men mij wilt voor indienstneming in de IDF zal ik dat doen.
    Wat volgens mij een hoop mensen niet beseffen dat dit ook een strijd is tussen democratische rechtsstaten en totalitaire regimes en ideologieen.

Zolang zij er niks van merken bestaat het probleem gewoon niet.
    De afgelopen 50 jaar zijn redelijk vreemdzaam voorbij gegaan en denken mensen van de laatste paar generaties dat de hele wereld zo vreedzaam in elkaar steekt.
    "Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
    www.jihadwatch.org
      vrijdag 28 juli 2006 @ 20:10:20 #7
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_40281276
    @ diegene die het in het vorige topic had over het onderdrukken van Christenen in anderen landen, true!
    pi_40281452
    quote:
    Op vrijdag 28 juli 2006 19:56 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Turkije is een grote handelspartner van Israel, vandaar de goede banden.

-edit- Dat bedoelde je niet.
    ik denk al, waar heeft die het over
    Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
    -Rabia Al-Basri
    pi_40281622
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
      vrijdag 28 juli 2006 @ 20:23:13 #10
    110987 ErwinRommel
    pi_40281627
    quote:
    Op vrijdag 28 juli 2006 20:08 schreef PLAE@ het volgende:
    Hoeveel maak je nou maandelijks over dan?

gedeeltelijk ga je dus wel voor de actie. Ik vind het niet vreemd. Als je in Nederland geboren bent heb je het als militair maar povertjes.
    Dit is jouw interpretatie.
    De mijne is anders
    Indien de IDF mij nodig heeft, en dat is vooralsnog niet nodig in DIT conflict, kunnen ze me vinden.
    Ze hebben mijn NAW gegevens.
    Ik maak niks over, dit voor jou info.
      vrijdag 28 juli 2006 @ 20:25:46 #11
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_40281676
    quote:
    Op vrijdag 28 juli 2006 20:08 schreef ErwinRommel het volgende:
    @Plae,

ik ga er niet heen enkel voor actie,
    wel een beetje toch dan
      vrijdag 28 juli 2006 @ 20:27:32 #12
    110987 ErwinRommel
    pi_40281724
    quote:
    Op vrijdag 28 juli 2006 20:22 schreef venomsnake het volgende:
    [afbeelding]
    Een "bestand" tussen israel en de terreur organisatie Hezbollah?? Ik mag hopen dat Israel lachend wegloopt van de onderhandelingen. want dit is gewoon het in stand houden van de situatie zoals die al jaren is.
    Nee Hezbollah moet de wapens neerleggen, en als na 2 jaar gebleken is dat men dit ook echt doet dan Israel uit Zuid-Libanon en als tussenkomst een VN, of liever Navo macht die daadkrachtig optreed indien Hezbollah wederom een staakt het vuren breekt. ( zoals gewoonlijk).
      vrijdag 28 juli 2006 @ 20:31:27 #13
    110987 ErwinRommel
    pi_40281822
    quote:
    Op vrijdag 28 juli 2006 20:25 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

wel een beetje toch dan
    Misshien klinkt het erg vreemd voor jou, maar ik heb idealen.
    Ik ga niet ergens heen voor actie, ik wil niet ergens heen voor actie. Nee, daarvoor heb ik mijn vrouw veels te lief.
    Maar ik ga door het vuur indien Israel gevaar loopt, dit ondanks het feit dat ik geen Israeliër ben, noch Joods ben.
    Oorlog is klote, maar indien nodig, dan moet het maar zo zijn.
    pi_40281878
    quote:
    Op vrijdag 28 juli 2006 20:31 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ik ga niet ergens heen voor actie, ik wil niet ergens heen voor actie. Nee, daarvoor heb ik mijn vrouw veels te lief.
    Maar ik ga door het vuur indien Israel gevaar loopt, dit ondanks het feit dat ik geen Israeliër ben, noch Joods ben.
    Vanwaar sympathiseer je dan zo met Israel? Dat je zelfs de dood ervoor wilt hebben (en dan je vrouw zou achterlaten), als ik vragen mag
    X
    pi_40281928
    quote:
    Op vrijdag 28 juli 2006 20:27 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Een "bestand" tussen israel en de terreur organisatie Hezbollah?? Ik mag hopen dat Israel lachend wegloopt van de onderhandelingen. want dit is gewoon het in stand houden van de situatie zoals die al jaren is.
    Nee Hezbollah moet de wapens neerleggen, en als na 2 jaar gebleken is dat men dit ook echt doet dan Israel uit Zuid-Libanon en als tussenkomst een VN, of liever Navo macht die daadkrachtig optreed indien Hezbollah wederom een staakt het vuren breekt. ( zoals gewoonlijk).
    De status quo moet veranderd worden. Deze situatie kan zo niet langer voortduren.

Maar om nu direct te gaan mee vechten terwijl het IDF nog misschien wel een miljoen reservisten heeft gaat me nu nog wel wat ver hoewel, de vrouwen in het leger.

Ik denk dat ze je voorlopig nog niet nodig hebben.
    "Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
    www.jihadwatch.org
      vrijdag 28 juli 2006 @ 20:35:23 #16
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_40281935
    quote:

[..]

mja.
    pi_40282254
    quote:
    Op vrijdag 28 juli 2006 20:35 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

mja.
    Enige parallel in denken valt er wel te trekken met de Amerikaanse jongens
    die vrijwillig naar het Europese font gingen in 1939/1940 of de vrijwilligers tijdens
    de Spaanse burgeroorlog.
      vrijdag 28 juli 2006 @ 21:14:42 #18
    74865 Pumatje
    Wij stelen die kazen!
    pi_40282966
    quote:

[..]

ik heb respect voor je hoor, als je dit echt doorzet, dan hoop ik dat we je levend en wel kunnen terugverwachten, eervolfiguur ben je

zet hem op daar!
    [DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
    pi_40283719
    quote:
    Op vrijdag 28 juli 2006 20:10 schreef PLAE@ het volgende:

@ diegene die het in het vorige topic had over het onderdrukken van Christenen in anderen landen, true!
    blij dat je er gegevens over gevonden hebt
    normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
      vrijdag 28 juli 2006 @ 22:37:17 #20
    111909 B4CO
    PanneNkoek
    pi_40285216
    quote:

[..]

Ik sta 100% achter je! serieus!
    Trotse papa van Eden
    pi_40285472
    Nu probeert linkse Bertus hendriks bij Nova de publieke opinie weereens om te tuyrnen.
      vrijdag 28 juli 2006 @ 22:52:06 #22
    99433 Tup
    Tupperwaar
    pi_40285668
    quote:
    Op vrijdag 28 juli 2006 20:08 schreef ErwinRommel het volgende:
    @Plae,

ik ga er niet heen enkel voor actie, maar omdat ik de Joodse staat een warm hart toedraag.
    De enige staat welke democratisch verkozen is, en zichzelf staande moet houden tussen vijandige buurstaten en andere landen in de regio.
    Ik zal als men mij daadwerkelijk oproept gewoon soldaat zijn en eerst training krijgen in het Hebreeuws, een taal die ik niet ken.
    De Hamas en Hezbollah zijn toch ook democratisch gekozen?
    Wasserwunderland
    pi_40285797
    quote:
    Op vrijdag 28 juli 2006 22:45 schreef manhattan het volgende:
    Nu probeert linkse Bertus hendriks bij Nova de publieke opinie weereens om te tuyrnen.
    hoe doet ie dat dan
    Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
    -Rabia Al-Basri
      vrijdag 28 juli 2006 @ 22:57:58 #24
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_40285856
    hehe oud leraar van me.
      vrijdag 28 juli 2006 @ 23:02:08 #25
    99433 Tup
    Tupperwaar
    pi_40285997
    quote:
    Op vrijdag 28 juli 2006 22:45 schreef manhattan het volgende:
    Is de publieke opinie pro Israël?
    Wasserwunderland
      vrijdag 28 juli 2006 @ 23:10:42 #26
    132003 huupia34
    veritas!!!
    pi_40286233
    quote:
    Op vrijdag 28 juli 2006 21:14 schreef Pumatje het volgende:

[..]

ik heb respect voor je hoor, als je dit echt doorzet, dan hoop ik dat we je levend en wel kunnen terugverwachten, eervolfiguur ben je

zet hem op daar!
    hij gaat niet
    "Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
    Benjamin Franklin
      vrijdag 28 juli 2006 @ 23:12:22 #27
    132003 huupia34
    veritas!!!
    pi_40286303
    quote:
    Op vrijdag 28 juli 2006 23:02 schreef Tup het volgende:

[..]

Is de publieke opinie pro Israël?
    dat wordt steeds minder
    "Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
    Benjamin Franklin
    pi_40286900
    quote:
    Op vrijdag 28 juli 2006 22:55 schreef Slayage het volgende:

[..]

hoe doet ie dat dan
    Door continue de libanese zaak te benadrukken, te wijzen op de libaneze slachtoffers, en de Israeli's als aanvallende beesten neer te zetten. Mijn vader kent hem nog van vroeger uit zijn studententijd: toen scheen Hendriks al een zeer actief lid binnen de communistische beweging te zijn.
    pi_40287051
    quote:
    Op vrijdag 28 juli 2006 23:33 schreef manhattan het volgende:

[..]

Door continue de libanese zaak te benadrukken, te wijzen op de libaneze slachtoffers, en de Israeli's als aanvallende beesten neer te zetten.
    hij mag dus niet wijzen op de libanese slachtoffers? dat laatste is een invulling van jou neem ik aan.
    -Rabia Al-Basri
      vrijdag 28 juli 2006 @ 23:43:06 #30
    99433 Tup
    Tupperwaar
    pi_40287141
    quote:
    Door continue de libanese zaak te benadrukken, te wijzen op de libaneze slachtoffers, en de Israeli's als aanvallende beesten neer te zetten. Mijn vader kent hem nog van vroeger uit zijn studententijd: toen scheen Hendriks al een zeer actief lid binnen de communistische beweging te zijn.

En communisten zijn natuurlijk jodenhaters.
    Wasserwunderland
    pi_40287181
    quote:
    Op vrijdag 28 juli 2006 23:39 schreef Slayage het volgende:

[..]

hij mag dus niet wijzen op de libanese slachtoffers?
    Kun je mij vertellen waar ik dat gezegd heb ?
    quote:
    dat laatste is een invulling van jou neem ik aan.
    Dat laatste is wat mijn vader mij verteld.
      vrijdag 28 juli 2006 @ 23:53:10 #32
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_40287420
    Ging er nou wel of geen grondoffensief komen? Dit vanwege het simpele feit dat men het nooit kan winnen met een luchtoffensief, en het naar mijn idee in deze situatie zelfs contra-productief werkt, en eerder gebaseerd lijkt op hoop in plaats van strategie.

Eerst begreep ik dat er geen grondoffensief zou komen, daarna dat alleen de hezbollah verdreven zou worden, en nu dat men terug gaat zodra hezbollah verslagen is.

En iedereen kan wel raden dat dat laatste nooit gaat gebeuren, net zoals de vietcong eigenlijk.
    Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
    pi_40287866
    quote:

[..]

ik heb hendriks vanavond ook gezien, en hij verteld gewoon de waarheid. communist of niet

ps. jouw post doet me denken aan de communisten jacht in de vs in de jaren 40
    Benjamin Franklin
    pi_40287907
    Zuid Libanon is geen oerwoud hoor.
    En de wapens zijn ook moderner geworden.
    Uiteindelijk zal Hizbollah vernietigd worden.
    pi_40287930
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 00:08 schreef huupia34 het volgende:

[..]

ik heb hendriks vanavond ook gezien, en hij verteld gewoon de waarheid. communist of niet

ps. jouw post doet me denken aan de communisten jacht in de vs in de jaren 40
    Geef nou maar toe, hij was niet objectief.
    pi_40287937
    quote:
    Op vrijdag 28 juli 2006 23:44 schreef manhattan het volgende:

[..]

Kun je mij vertellen waar ik dat gezegd heb ?
    [..]

Dat laatste is wat mijn vader mij verteld.
    jij vindt het duidelijk een probleem, dat hij wijst naar libanese slachtoffers anders was je er niet over begonnen...

"dat laatste" bedoel ik met dat laatste wat ik quote en dat ging over dat de israelisch te keer gaan als beesten...
    -Rabia Al-Basri
    pi_40287965
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 00:10 schreef lionsguy18 het volgende:
    hoeveel libanese burgers mag dat kosten van jou?
    Benjamin Franklin
    pi_40287983
    quote:
    hezbollah kan niet vernietigd worden, tenzij je ook meteen alle sjiieten uit de weg gaat ruimen
    -Rabia Al-Basri
    pi_40288017
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 00:12 schreef huupia34 het volgende:

[..]

hoeveel libanese burgers mag dat kosten van jou?
    Ik ga niet over libanese slachtoffers.
    Dat Hizbollah kiest om katoesjah's af te schieten temidden van hum eigen burgers is gewoon vragen om slachtoffers.
    En dat zal Hizbollah een zorg zijn. Kan lekker gebruikt worden voor hun propaganda.
      zaterdag 29 juli 2006 @ 00:15:47 #40
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_40288042
    quote:
    Allemaal zonder rechtspraak natuurlijk, want dat is tegenwoordig ineens zo verdraaid lastig en tijdrovend zeg. Poeh.

Blér er even achteraan: 'let God sort 'em out' en je bent weer helemaal klaar.

Ik ben trouwens benieuwd, is de Vietcong ook ooit vernietigd? En, is de rust in Irak wedergekeerd?
    En ga nu niet de Paul Bremer III uithangen, en beweren dat er nu geen bomen staan, want dat slaat nergens op.
    pi_40288062
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 00:11 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Geef nou maar toe, hij was niet objectief.
    ik vond hem wel objectief en die journalisten ook. die vertelden oa dat de israelisch de burgers vertelden om te vluchten alleen zijn er ook een hoop gewoon van de weg geschoten in hun auto's tijdens hun vlucht. overal autowrakken langs de wegen.
    Benjamin Franklin
    pi_40288075
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 00:15 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Allemaal zonder rechtspraak natuurlijk, want dat is tegenwoordig ineens zo verdraaid lastig en tijdrovend zeg. Poeh.

Blér er even achteraan: 'let God sort 'em out' en je bent weer helemaal klaar.

Ik ben trouwens benieuwd, is de Vietcong ook ooit vernietigd? En, is de rust in Irak wedergekeerd?
    En ga nu niet de Paul Bremer III uithangen, en beweren dat er nu geen bomen staan, want dat slaat nergens op.
    Ik ken Paul Bremer niet dus ik kan je niet antwoorden.
    pi_40288115
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 00:16 schreef huupia34 het volgende:

[..]

ik vond hem wel objectief en die journalisten ook. die zijden oa dat de israelisch de burgers vertelden om te vluchten alleen zijn er ook een hoop gewoon van de weg geschoten in hun auto's tijdens hun vlucht. overal autowrakken langs de wegen.
    Nou dan heb je het hele verhaal wel erg selectief tot je genomen, want ik hoorde toch duidelijk van die journalist die in Israel werkte behoorlijk wat kritiek over Hizbollah
      zaterdag 29 juli 2006 @ 00:21:36 #44
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_40288184
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 00:17 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Ik ken Paul Bremer niet dus ik kan je niet antwoorden.
    Dan kan je alsnog wel antwoord geven of de Vietcong wel of niet uitgemoord is door de VS, in al die jaren.
    pi_40288195
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 00:18 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Nou dan heb je het hele verhaal wel erg selectief tot je genomen, want ik hoorde toch duidelijk van die journalist die in Israel werkte behoorlijk wat kritiek over Hizbollah
    dat heb ik ook gehoord en ben het daarmee eens. ik ben geen fan van hezbollah, alleen vind ik de reacties van israel zwaar buitensporig.
    Benjamin Franklin
    pi_40288208
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 00:21 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dan kan je alsnog wel antwoord geven of de Vietcong wel of niet uitgemoord is door de VS, in al die jaren.
    Geen idee, ik heb die Vietnam toestand niet meegemaakt, was voor mijn tijd.
    pi_40288227
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 00:21 schreef huupia34 het volgende:

[..]

dat heb ik ook gehoord en ben het daarmee eens. ik ben geen fan van hezbollah, alleen vind ik de reacties van israel zwaar buitensporig.
    Nou dan constateer ik dat we een verschil van mening hebben.
      zaterdag 29 juli 2006 @ 00:27:24 #48
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_40288335
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 00:22 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Geen idee, ik heb die Vietnam toestand niet meegemaakt, was voor mijn tijd.
    Nou, dan zal ik je uit je droom helpen.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Viet_Cong
    http://en.wikipedia.org/wiki/Vietnam_War
    De oorlog duurde 30 jaar, de Vietcong was niet uitgeroeid, de bevolking had hevig te lijden onder de oorlog, van beide partijen dus, en uiteindelijk is men maar terug gegaan. Dat is een korte samenvatting, als ik er ver naast zit, moet je het even zeggen.

Net zoals Israel enkele jaren geleden ook deed, toen het probeerde hezbollah uit te roeien. Dat is ze toen ook niet gelukt.

Dat gaat ze dus wederom deze keer ook niet lukken. Dan kun je dus wel bombarderen, maar dat werkt ook niet. En een grondoffensief breekt dan ook weer vele verdragen. Niet dat iemand daar tegenwoordig nog om geeft, wat vrede, maar toch.

Je moet toch iets van bloed zien op CNN, tegenwoordig, anders is het ook zo saai.
    pi_40288354
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 00:13 schreef Slayage het volgende:

[..]

hezbollah kan niet vernietigd worden, tenzij je ook meteen alle sjiieten uit de weg gaat ruimen
    Staan alle sjiieten dan achter Hezbollah? Zullen er ook niet veel sjiieten zijn die liever zien dat deze terroristen verdwijnen en die het niet zo fijn vinden dat hun religie op zo' n weerzinwekkende manier wordt misbruikt door terroristen? Sjiieten die liever ook niet zien dat de Hezbollah hun terroristische aanvallen doelbewust uitvoeren vanuit woonwijken, dorpen en VN- posten?
    pi_40288427
    quote:
    Op zaterdag 29 juli 2006 00:27 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Nou, dan zal ik je uit je droom helpen.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Viet_Cong
    http://en.wikipedia.org/wiki/Vietnam_War
    De oorlog duurde 30 jaar, de Vietcong was niet uitgeroeid, de bevolking had hevig te lijden onder de oorlog, van beide partijen dus, en uiteindelijk is men maar terug gegaan. Dat is een korte samenvatting, als ik er ver naast zit, moet je het even zeggen.

Net zoals Israel enkele jaren geleden ook deed, toen het probeerde hezbollah uit te roeien. Dat is ze toen ook niet gelukt.

Dat gaat ze dus wederom deze keer ook niet lukken. Dan kun je dus wel bombarderen, maar dat werkt ook niet. En een grondoffensief breekt dan ook weer vele verdragen. Niet dat iemand daar tegenwoordig nog om geeft, wat vrede, maar toch.

Je moet toch iets van bloed zien op CNN, tegenwoordig, anders is het ook zo saai.
    Ik begrijp de relevantie van de vietnam oorlog met betrekking tot dit conflict niet zo, maar goed.
    Ik vind het een boute uitspraak dat je denkt dat het niet zal lukken om Hizbollah uit te schakelen.
    Ten eerste ben je geen militair deskundige en ten tweede weet jij evenmin als ik wat zich daar precies afspeelt.
    Maar ik vind de informatie van Olmert een stuk geloofwaardiger dan de emotionele uitleg van een of andere turk.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')