nou, ga je gang... Je kunt kiezen tussen (normaal doden ) Israel en voor de (guerilla style) ga je naar Hizbollah... Je kunt ook nog voor Hamas kiezen, een beetje de Hizbollah style alleen dan in dichtbevolkt gebied. af en toe wat qassam raketjes schieten, hier en daar een soldaatje gijzelen. dat is natuurlijk wel spannender dan bij het machtige Israelische leger gaan.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 19:56 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
ik zou er ook zo mee willen doen. Maar heb niet echt een voorkeur of je moet kiezen tussen een normaal leger en guerilla shit.
Wat volgens mij een hoop mensen niet beseffen dat dit ook een strijd is tussen democratische rechtsstaten en totalitaire regimes en ideologieen.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 19:54 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nu ja verwijzingen naar bv www.likud.nl zijn klaarblijkelijk niet toegestaan. Dat heb ik vernomen uit betrouwbrare bronnen![]()
Ook ik ben geen Israeliër of Jood, noch heb ik een Joodse achtergrond, maar ik doe het uit idieële motieven om Israel waar dan ook mogelijk te steunen.
En indien men mij wilt voor indienstneming in de IDF zal ik dat doen.
ik denk al, waar heeft die het overquote:Op vrijdag 28 juli 2006 19:56 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Turkije is een grote handelspartner van Israel, vandaar de goede banden.
-edit- Dat bedoelde je niet.![]()
Dit is jouw interpretatie.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 20:08 schreef PLAE@ het volgende:
Hoeveel maak je nou maandelijks over dan?![]()
gedeeltelijk ga je dus wel voor de actie. Ik vind het niet vreemd. Als je in Nederland geboren bent heb je het als militair maar povertjes.
wel een beetje toch danquote:Op vrijdag 28 juli 2006 20:08 schreef ErwinRommel het volgende:
@Plae,
ik ga er niet heen enkel voor actie,
Een "bestand" tussen israel en de terreur organisatie Hezbollah?? Ik mag hopen dat Israel lachend wegloopt van de onderhandelingen. want dit is gewoon het in stand houden van de situatie zoals die al jaren is.quote:
Misshien klinkt het erg vreemd voor jou, maar ik heb idealen.quote:
Vanwaar sympathiseer je dan zo met Israel? Dat je zelfs de dood ervoor wilt hebben (en dan je vrouw zou achterlaten), als ik vragen magquote:Op vrijdag 28 juli 2006 20:31 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Misshien klinkt het erg vreemd voor jou, maar ik heb idealen.
Ik ga niet ergens heen voor actie, ik wil niet ergens heen voor actie. Nee, daarvoor heb ik mijn vrouw veels te lief.
Maar ik ga door het vuur indien Israel gevaar loopt, dit ondanks het feit dat ik geen Israeliër ben, noch Joods ben.
Oorlog is klote, maar indien nodig, dan moet het maar zo zijn.
De status quo moet veranderd worden. Deze situatie kan zo niet langer voortduren.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 20:27 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Een "bestand" tussen israel en de terreur organisatie Hezbollah?? Ik mag hopen dat Israel lachend wegloopt van de onderhandelingen. want dit is gewoon het in stand houden van de situatie zoals die al jaren is.
Nee Hezbollah moet de wapens neerleggen, en als na 2 jaar gebleken is dat men dit ook echt doet dan Israel uit Zuid-Libanon en als tussenkomst een VN, of liever Navo macht die daadkrachtig optreed indien Hezbollah wederom een staakt het vuren breekt. ( zoals gewoonlijk).
mja.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 20:31 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Enige parallel in denken valt er wel te trekken met de Amerikaanse jongensquote:
ik heb respect voor je hoor, als je dit echt doorzet, dan hoop ik dat we je levend en wel kunnen terugverwachten, eervolfiguur ben jequote:Op vrijdag 28 juli 2006 20:31 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik ga niet ergens heen voor actie, ik wil niet ergens heen voor actie. Nee, daarvoor heb ik mijn vrouw veels te lief.
Maar ik ga door het vuur indien Israel gevaar loopt, dit ondanks het feit dat ik geen Israeliër ben, noch Joods ben.
blij dat je er gegevens over gevonden hebtquote:Op vrijdag 28 juli 2006 20:10 schreef PLAE@ het volgende:
@ diegene die het in het vorige topic had over het onderdrukken van Christenen in anderen landen, true!
Ik sta 100% achter je! serieus!quote:Op vrijdag 28 juli 2006 20:31 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
De Hamas en Hezbollah zijn toch ook democratisch gekozen?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 20:08 schreef ErwinRommel het volgende:
@Plae,
ik ga er niet heen enkel voor actie, maar omdat ik de Joodse staat een warm hart toedraag.
De enige staat welke democratisch verkozen is, en zichzelf staande moet houden tussen vijandige buurstaten en andere landen in de regio.
Ik zal als men mij daadwerkelijk oproept gewoon soldaat zijn en eerst training krijgen in het Hebreeuws, een taal die ik niet ken.
hoe doet ie dat danquote:Op vrijdag 28 juli 2006 22:45 schreef manhattan het volgende:
Nu probeert linkse Bertus hendriks bij Nova de publieke opinie weereens om te tuyrnen.
Is de publieke opinie pro Israël?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 22:45 schreef manhattan het volgende:
Nu probeert linkse Bertus hendriks bij Nova de publieke opinie weereens om te tuyrnen.
hij gaat nietquote:Op vrijdag 28 juli 2006 21:14 schreef Pumatje het volgende:
[..]
ik heb respect voor je hoor, als je dit echt doorzet, dan hoop ik dat we je levend en wel kunnen terugverwachten, eervolfiguur ben je![]()
zet hem op daar!
dat wordt steeds minderquote:
Door continue de libanese zaak te benadrukken, te wijzen op de libaneze slachtoffers, en de Israeli's als aanvallende beesten neer te zetten. Mijn vader kent hem nog van vroeger uit zijn studententijd: toen scheen Hendriks al een zeer actief lid binnen de communistische beweging te zijn.quote:
hij mag dus niet wijzen op de libanese slachtoffers? dat laatste is een invulling van jou neem ik aan.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 23:33 schreef manhattan het volgende:
[..]
Door continue de libanese zaak te benadrukken, te wijzen op de libaneze slachtoffers, en de Israeli's als aanvallende beesten neer te zetten.
quote:Op vrijdag 28 juli 2006 23:33 schreef manhattan het volgende:
Door continue de libanese zaak te benadrukken, te wijzen op de libaneze slachtoffers, en de Israeli's als aanvallende beesten neer te zetten. Mijn vader kent hem nog van vroeger uit zijn studententijd: toen scheen Hendriks al een zeer actief lid binnen de communistische beweging te zijn.
Kun je mij vertellen waar ik dat gezegd heb ?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 23:39 schreef Slayage het volgende:
[..]
hij mag dus niet wijzen op de libanese slachtoffers?
Dat laatste is wat mijn vader mij verteld.quote:dat laatste is een invulling van jou neem ik aan.
ik heb hendriks vanavond ook gezien, en hij verteld gewoon de waarheid. communist of nietquote:Op vrijdag 28 juli 2006 23:33 schreef manhattan het volgende:
[..]
Door continue de libanese zaak te benadrukken, te wijzen op de libaneze slachtoffers, en de Israeli's als aanvallende beesten neer te zetten. Mijn vader kent hem nog van vroeger uit zijn studententijd: toen scheen Hendriks al een zeer actief lid binnen de communistische beweging te zijn.
Geef nou maar toe, hij was niet objectief.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 00:08 schreef huupia34 het volgende:
[..]
ik heb hendriks vanavond ook gezien, en hij verteld gewoon de waarheid. communist of niet
ps. jouw post doet me denken aan de communisten jacht in de vs in de jaren 40![]()
jij vindt het duidelijk een probleem, dat hij wijst naar libanese slachtoffers anders was je er niet over begonnen...quote:Op vrijdag 28 juli 2006 23:44 schreef manhattan het volgende:
[..]
Kun je mij vertellen waar ik dat gezegd heb ?
[..]
Dat laatste is wat mijn vader mij verteld.
hoeveel libanese burgers mag dat kosten van jou?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 00:10 schreef lionsguy18 het volgende:
Zuid Libanon is geen oerwoud hoor.
En de wapens zijn ook moderner geworden.
Uiteindelijk zal Hizbollah vernietigd worden.
hezbollah kan niet vernietigd worden, tenzij je ook meteen alle sjiieten uit de weg gaat ruimenquote:Op zaterdag 29 juli 2006 00:10 schreef lionsguy18 het volgende:
Ik ga niet over libanese slachtoffers.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 00:12 schreef huupia34 het volgende:
[..]
hoeveel libanese burgers mag dat kosten van jou?
Allemaal zonder rechtspraak natuurlijk, want dat is tegenwoordig ineens zo verdraaid lastig en tijdrovend zeg. Poeh.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 00:10 schreef lionsguy18 het volgende:
ik vond hem wel objectief en die journalisten ook. die vertelden oa dat de israelisch de burgers vertelden om te vluchten alleen zijn er ook een hoop gewoon van de weg geschoten in hun auto's tijdens hun vlucht. overal autowrakken langs de wegen.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 00:11 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Geef nou maar toe, hij was niet objectief.
Ik ken Paul Bremer niet dus ik kan je niet antwoorden.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 00:15 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Allemaal zonder rechtspraak natuurlijk, want dat is tegenwoordig ineens zo verdraaid lastig en tijdrovend zeg. Poeh.
Blér er even achteraan: 'let God sort 'em out' en je bent weer helemaal klaar.
Ik ben trouwens benieuwd, is de Vietcong ook ooit vernietigd? En, is de rust in Irak wedergekeerd?
En ga nu niet de Paul Bremer III uithangen, en beweren dat er nu geen bomen staan, want dat slaat nergens op.
Nou dan heb je het hele verhaal wel erg selectief tot je genomen, want ik hoorde toch duidelijk van die journalist die in Israel werkte behoorlijk wat kritiek over Hizbollahquote:Op zaterdag 29 juli 2006 00:16 schreef huupia34 het volgende:
[..]
ik vond hem wel objectief en die journalisten ook. die zijden oa dat de israelisch de burgers vertelden om te vluchten alleen zijn er ook een hoop gewoon van de weg geschoten in hun auto's tijdens hun vlucht. overal autowrakken langs de wegen.
Dan kan je alsnog wel antwoord geven of de Vietcong wel of niet uitgemoord is door de VS, in al die jaren.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 00:17 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Ik ken Paul Bremer niet dus ik kan je niet antwoorden.![]()
dat heb ik ook gehoord en ben het daarmee eens. ik ben geen fan van hezbollah, alleen vind ik de reacties van israel zwaar buitensporig.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 00:18 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Nou dan heb je het hele verhaal wel erg selectief tot je genomen, want ik hoorde toch duidelijk van die journalist die in Israel werkte behoorlijk wat kritiek over Hizbollah
Geen idee, ik heb die Vietnam toestand niet meegemaakt, was voor mijn tijd.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 00:21 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dan kan je alsnog wel antwoord geven of de Vietcong wel of niet uitgemoord is door de VS, in al die jaren.
Nou dan constateer ik dat we een verschil van mening hebben.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 00:21 schreef huupia34 het volgende:
[..]
dat heb ik ook gehoord en ben het daarmee eens. ik ben geen fan van hezbollah, alleen vind ik de reacties van israel zwaar buitensporig.
Nou, dan zal ik je uit je droom helpen.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 00:22 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Geen idee, ik heb die Vietnam toestand niet meegemaakt, was voor mijn tijd.
Staan alle sjiieten dan achter Hezbollah? Zullen er ook niet veel sjiieten zijn die liever zien dat deze terroristen verdwijnen en die het niet zo fijn vinden dat hun religie op zo' n weerzinwekkende manier wordt misbruikt door terroristen? Sjiieten die liever ook niet zien dat de Hezbollah hun terroristische aanvallen doelbewust uitvoeren vanuit woonwijken, dorpen en VN- posten?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 00:13 schreef Slayage het volgende:
[..]
hezbollah kan niet vernietigd worden, tenzij je ook meteen alle sjiieten uit de weg gaat ruimen
Ik begrijp de relevantie van de vietnam oorlog met betrekking tot dit conflict niet zo, maar goed.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 00:27 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Nou, dan zal ik je uit je droom helpen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Viet_Cong
http://en.wikipedia.org/wiki/Vietnam_War
De oorlog duurde 30 jaar, de Vietcong was niet uitgeroeid, de bevolking had hevig te lijden onder de oorlog, van beide partijen dus, en uiteindelijk is men maar terug gegaan. Dat is een korte samenvatting, als ik er ver naast zit, moet je het even zeggen.
Net zoals Israel enkele jaren geleden ook deed, toen het probeerde hezbollah uit te roeien. Dat is ze toen ook niet gelukt.
Dat gaat ze dus wederom deze keer ook niet lukken. Dan kun je dus wel bombarderen, maar dat werkt ook niet. En een grondoffensief breekt dan ook weer vele verdragen. Niet dat iemand daar tegenwoordig nog om geeft, wat vrede, maar toch.
Je moet toch iets van bloed zien op CNN, tegenwoordig, anders is het ook zo saai.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |