abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34907269
Geachte Fokkers.

Je bevindt je in deel 46 van Robbert van den Broeke.

We lopen Truth Ouwehoer in, en dát wil toch wel wat zeggen. Hoe het mogelijk is? Ik weet het niet. Geweldig is dat er inmiddels heel veel partijen meelezen en meeposten, dat is iets wat we toch samen mogelijk maken. Ook een compliment voor de moderatoren die deze denderende trein toch steeds op de rails houden.

Ofschoon ik zelf vind dat ik altijd best redelijk was, is het nichtje van Robbert boos op me, waarschijnlijk omdat ik toch te sceptisch ben in haar ogen. Misschien kan een ontmoeting IRL de lucht klaren?

* Plaatje weggehaald - klopt niet meer voor mijn gevoel *

Robbert, je hebt aangegeven te willen praten. Marietje heeft al de interesse van het Parapsychologisch Instituut gewekt, en dit zou toch ook voor jou een mooie kans kunnen zijn je gaven te laten onderzoeken. Je bent hier altijd welkom, en wij beseffen allemaal dat we 'maar' mensen zijn en niemand is perfect. Laten we samenwerken ten gunste van het parapsychologisch onderzoek. Ook www.skepsis.nl heeft laten weten dat ze je een fair chance willen geven. Aarzel niet om contact met wie dan ook op te nemen.

Hier nog wat wetenswaardigheden:

Reactie Robbert op alle commotie tijdens en na "Er is zoveel meer"
7 februari 2006

Tekst op de site van Robbert

Grenswetenschap over foto Hugo de Groot en Mudman Robbert

Verslag Laurens Buijs &

Het Non(ningate)-filmpje - Door Fokker Chris145

Skepsis.nl Deel 1 over Robbert

Skepsis.nl Deel 2 over Robbert

Film 1 - Robbert van den Broeke (Realplayer)

Film 2 - Robbert van den Broeke bij 'Wonderen bestaan' Tekst 24 augustus 2003

Geluidsopname Omroep Brabant

Film 3 - RTL Boulevard Week 37/2004

Film 4 - Robbert van den Broeke & Irene Moors bij Jensen 5 december 2005

Film 5 - Telegraaf 28 december 2005

Film 6 - RTL Boulevard 28 december 2005

Geluidsopname Omroep Brabant - interview Jan Willem Nienhuys - 28 december 2005

Film 7 - RTL Boulevard 29 december 2005

Film 8 - RTL Boulevard 12 januari 2006

Film 9 - Boemerang (vanaf 04:30) 12 januari 2006

Film 10 - RTL Boulevard 9 februari 2006

Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
Deel 7
Deel 8
Deel 9
Deel 10
Deel 11
Deel 12
Deel 13
Deel 14
Deel 15
Deel 16
Deel 17
Deel 18
Deel 19
Deel 20
Deel 21
Deel 22
Deel 23
Deel 24
Deel 25
Deel 26
Deel 27
Deel 28
Deel 29
Deel 30
Deel 31
Deel 32
Deel 33
Deel 34
Deel 35
Deel 36
Deel 37
Deel 38
Deel 39
Deel 40
Deel 41
Deel 42
Deel 43
Deel 44

En deze: RTL boulevard spoken foto's

[ Bericht 1% gewijzigd door Stenny op 09-02-2006 21:09:19 ]
pi_34907594
Geweldig Sten

Ja Robbert, kom op. Show what you got

(Is Indirah werkelijk het nichtje van Robbert....?)
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
pi_34907635
tvp dan maar weer
pi_34907754
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 17:53 schreef Genverbrander het volgende:
tvp dan maar weer
Zit jij dan ook nog elders, heb je daar tijd voor?
pi_34907778
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 17:52 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Geweldig Sten

Ja Robbert, kom op. Show what you got

(Is Indirah werkelijk het nichtje van Robbert....?)
Ik denk dat ze inderdaad de nicht van Robbert is.
  donderdag 9 februari 2006 @ 17:58:25 #6
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_34907810

Dat gesprek is saai......

Ik ga ook offline....die gozer is te saai voor woorden. Ga sowieso offline.

Maar die gast is echt saai om naar te luisteren.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_34907876
Dit wordt dan het slowchat topic bij uitstek ....
When Pikki asked them ...Where are you from ? They said ....We come not from the earth , we come from everywhere ..... we are interdimensional .....
pi_34907890
Zuignapje wil best een glaasje draai... eg drinken met Robbert!
pi_34908573
Haha! Er was net een item over glaasje draaien in RTL 4 Editie NL! Ook Jan Willem Nienhuys van Skepsis.nl mocht weer zijn commentaar geven! Misschien wordt hij wel de vaste commentator bij alle paranormale zaken!
Ook zometeen in RTL Boulevard: mediums getest. Nee helaas niet Robbert.
pi_34909024
Ja! Ik heb het gezien.....:S werd er ook weer veel wijzer van.

Hoe denk jij over glaasje draaien Sten? Heb je het weleens gedaan...?
pi_34910760
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 18:41 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Ja! Ik heb het gezien.....:S werd er ook weer veel wijzer van.

Hoe denk jij over glaasje draaien Sten? Heb je het weleens gedaan...?
Net op Boulevard, in Engeland is er een soort Idols voor mediums; op zoek naar het beste paranormale talent. De mediums waren ook in Nederland om op Nederlandse bodem getest te worden. Albert en Daphne konden het niet laten een paar keer naar Robbert te verwijzen, Albert had het tot slot over "De Robbert van den Broeke" prijs als er ook zo'n show in Nederland komt.

Glaasje draaien raad ik af. Of het nu je onderbewuste is die je gek kan maken, of echt geesten, feit blijft dat enige aanleg voor labiliteit je met glaasje draaien in de problemen kan brengen.

Ik heb het wel eens gedaan ja, met een paar andere meisjes, op de Lerarenopleiding. Het glas begon inderdaad te draaien. Er waren ook 'berichten', ook speciaal aan mij gericht. Een paar keer gedaan, maar het kon mij niet vangen.
pi_34910946
Ik heb de laatste 2 delen weer ff gelezen en na dat stukje in weekend gelezen te hebben ben ik er toch wel van overtuigd, dat Robbert, net zo als Char waarschijnlijk bepaalde paranormale gaven bezit.
Dat met die foto's en die graancirkel is inderdaad erg twijfelachtig en dat zou hij ook best uit grootheidswaanzin in scene gezet kunnen hebben.
Ik vind echter dat Robbert voorlopig met rust gelaten moet worden totdat hij een test ondergaat, het is namelijk wel erg goedkoop om hem onderuit te halen op slechts een klein foutje, want de rest van de dingen die hij heeft gedaan zijn tot op heden nog steeds onverklaarbaar.
Ik vind ook dat er op Fok wel erg eenzijdig naar Robbert wordt neergekeken, haal eens een keer alle andere dingen die hij gedaan heeft erbij, of beter, ga zelf eens naar zo een reading van hem, zulke dingen zijn toch echt onverklaarbaar.
Natuurlijk weet ik niet of hij echt zulke gaven heeft, ik denk ook dat de kans best groot is dat hij bepaalde dingen in scene heeft gezet, maar wat ik dus wil zeggen is dat er ook eens gekeken moet worden naar de andere dingen die Robbert heeft gedaan.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_34911002
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:28 schreef Stenny het volgende:

[..]

Net op Boulevard, in Engeland is er een soort Idols voor mediums; op zoek naar het beste paranormale talent. De mediums waren ook in Nederland om op Nederlandse bodem getest te worden. Albert en Daphne konden het niet laten een paar keer naar Robbert te verwijzen, Albert had het tot slot over "De Robbert van den Broeke" prijs als er ook zo'n show in Nederland komt.

Glaasje draaien raad ik af. Of het nu je onderbewuste is die je gek kan maken, of echt geesten, feit blijft dat enige aanleg voor labiliteit je met glaasje draaien in de problemen kan brengen.

Ik heb het wel eens gedaan ja, met een paar andere meisjes, op de Lerarenopleiding. Het glas begon inderdaad te draaien. Er waren ook 'berichten', ook speciaal aan mij gericht. Een paar keer gedaan, maar het kon mij niet vangen.
Ik zou het ook nooit doen
maar dat wilde ik weten, thanx
pi_34913901
iemand tv west kunnen ontvangen?
daar is bep, het medium, uit leiden.
nou met alleen mn reiki kon ik ook dingen vertellen die zij vertelde, en verder, je vader heeft het goed boven enzo.
hij had een baby op zijn arm en dat is een overleden kleinkind, heel sneu allemaal, maar ook daar zag ik een foto van in de huiskamer staan...
wel grappig!
pi_34914163
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 20:53 schreef kleinetrom het volgende:
iemand tv west kunnen ontvangen?
daar is bep, het medium, uit leiden.
nou met alleen mn reiki kon ik ook dingen vertellen die zij vertelde, en verder, je vader heeft het goed boven enzo.
hij had een baby op zijn arm en dat is een overleden kleinkind, heel sneu allemaal, maar ook daar zag ik een foto van in de huiskamer staan...
wel grappig!
cold reading dus
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
pi_34914283
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:35 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Ik zou het ook nooit doen
maar dat wilde ik weten, thanx
Okay, Bar!

Ik denk overigens niet dat Robbert mij wil spreken, dat plaatje boven kan ik net zo goed weghalen. Het was omdat ik serieus aan Indirah wilde laten zien dat ik van goede wil ben. Maar goed. Ik ben op het punt gekomen dat ik aan de goede wil van Robbert en zijn aanhangers begin te twijfelen. Zij zijn niet gediend bij een gesprek met mij denk ik. Ik ben te eerlijk, te direct, daar kunnen mensen die iets te verbergen hebben niet goed tegen. Zo denk ik er nu over. Ik vrees dat ik tegen beter weten in, met een roze bril op, iets hoopte.

Het gaat kennelijk niet om ons die kritisch kijken, het gaat om de kijkcijfers, en waarschijnlijk komt Robbert gewoon met een nieuw tv programma.

* gedesillusioneerd op dit moment *
pi_34914456
Zal dan waarschijnlijk bij Talpa zijn
pi_34914499
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 21:05 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Zal dan waarschijnlijk bij Talpa zijn
Ik heb doorgekregen van niet.

Op aardse wijze dan dus
pi_34914761
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 21:01 schreef Stenny het volgende:

[..]

Okay, Bar!

Ik denk overigens niet dat Robbert mij wil spreken, dat plaatje boven kan ik net zo goed weghalen. Het was omdat ik serieus aan Indirah wilde laten zien dat ik van goede wil ben. Maar goed. Ik ben op het punt gekomen dat ik aan de goede wil van Robbert en zijn aanhangers begin te twijfelen. Zij zijn niet gediend bij een gesprek met mij denk ik. Ik ben te eerlijk, te direct, daar kunnen mensen die iets te verbergen hebben niet goed tegen. Zo denk ik er nu over. Ik vrees dat ik tegen beter weten in, met een roze bril op, iets hoopte.

Het gaat kennelijk niet om ons die kritisch kijken, het gaat om de kijkcijfers, en waarschijnlijk komt Robbert gewoon met een nieuw tv programma.

* gedesillusioneerd op dit moment *
wat een lof over je ego heb jij zeg , nog aan toe ......
Wij believers hebben helemaal niks te verbergen,want wij hebben het bij het rechte eind wat R betreft , jullie zijn verkeerd bezig hier ....met afraken enzo
.....
When Pikki asked them ...Where are you from ? They said ....We come not from the earth , we come from everywhere ..... we are interdimensional .....
pi_34914911
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 21:06 schreef Stenny het volgende:

[..]

Ik heb doorgekregen van niet.

Op aardse wijze dan dus
Dacht ook alleen hardop
pi_34914919
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 21:12 schreef pikki het volgende:

[..]

wat een lof over je ego heb jij zeg , nog aan toe ......
Ik ga Robbert niet achter zijn broeke aanzitten of hij alsjeblieft met mij of iemand wil praten. Wat denkt hij eigenlijk wel. Mijn plan is onverminderd kritisch door te gaan. Laat hem maar eens naar ons komen. Die zoetsappige oproep voel ik niet meer zo, waar is de goede wil van Robbert? En steeds twijfelen hij en zijn aanhangers zoals jij, maar aan onze goede wil? Alsof we hem al niet 1000 kansen gegeven hebben te reageren, echt te reageren. Afgelopen, Robbert kan het krijgen ook.

[ Bericht 3% gewijzigd door Stenny op 09-02-2006 21:22:27 ]
pi_34915008
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 21:15 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Dacht ook alleen hardop
Haha
pi_34915098
Ik zag gisteren die knakker heel even snel voorbijschieten op iets van shownieuws ofzo. Wat was daar de strekking van? Ik kreeg alleen mee dat ie geschrokken was van alle negatieve aandacht of iets dergelijks?
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_34915134
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 21:16 schreef Stenny het volgende:

[..]

Ik ga Robbert niet achter zijn broeke aanzitten of hij alsjeblieft met mij of iemand wil praten. Wat denkt hij eigenlijk wel. Mijn plan is onverminderd kritisch door te gaan. Laat hem maar eens naar ons komen. Die zoetsappige oproep voel ik niet meer zo, waar is de goede wil van Robbert? En steeds twijfelen hij en zijn aanhangers zoals jij, maar aan onze goede wil? Alsof we hem al niet 1000 kansen gegeven hebben te reageren, echt te reageren. Afgelopen, Robbert kan het krijgen ook.
Als R niet wil voldoen aan die oproep is dat toch zijn zaak, en daarvoor niet aan jullie om hemdaarvoor te bashen in min der of meerdere mate ...of doe je het uit frustratie ?
R zei dat hij geen uitnodiging gehad heeft, en of dat nu zo is of niet , maakt niet uit.
pi_34915319
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 21:21 schreef pikki het volgende:

[..]

Als R niet wil voldoen aan die oproep is dat toch zijn zaak, en daarvoor niet aan jullie om hemdaarvoor te bashen in min der of meerdere mate ...of doe je het uit frustratie ?
R zei dat hij geen uitnodiging gehad heeft, en of dat nu zo is of niet , maakt niet uit.
Als hij maar beseft dat hij zo geen goodwill kweekt bij mij. Het interesseert Robbert kennelijk niet eens dat zijn foto's opschudding veroorzaken en op de reden daarvan gaat hij totaal niet in. Van den Broeke komt er niet eens zijn stoel voor uit. Is dat nu minachting van je medemens of niet?
pi_34915343
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 21:20 schreef LostFormat het volgende:
Ik zag gisteren die knakker heel even snel voorbijschieten op iets van shownieuws ofzo. Wat was daar de strekking van? Ik kreeg alleen mee dat ie geschrokken was van alle negatieve aandacht of iets dergelijks?
Waarschijnlijk last van een slecht geweten?
  donderdag 9 februari 2006 @ 21:27:18 #27
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_34915377
erg jammer dat Indirah weg is, ik hoop dat ze terug komt, maakt het topic juist interessanter. Ik kan haar uitval wel een beetje begrijpen, als zij overtuigd is van Robbert omdat ze familie van hem is kan ik me voorstellen dat ze boos wordt om hoe het er af en toe aan toe gaat.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_34915405
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 21:26 schreef Stenny het volgende:

[..]

Waarschijnlijk last van een slecht geweten?
Ja, ik weet het niet. Hij wou ook wel readings gaan geven met mensen @ random ofzo. Maar hij refereerde niet naar fok? Of was het meer algemeen?
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_34915445
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 21:27 schreef Marietje_34 het volgende:
erg jammer dat Indirah weg is, ik hoop dat ze terug komt, maakt het topic juist interessanter. Ik kan haar uitval wel een beetje begrijpen, als zij overtuigd is van Robbert omdat ze familie van hem is kan ik me voorstellen dat ze boos wordt om hoe het er af en toe aan toe gaat.
Ik ben er voor mezelf uit dat Robbert niet van goede wil is tot hij het tegendeel bewijst. Zoveel mensen sloven zich uit om hem serieus te nemen, maar het intereseert hem kennelijk geen bal.
  donderdag 9 februari 2006 @ 21:31:19 #30
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_34915542
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 17:33 schreef Integrity het volgende:
Hmmm... ik ben geen believer, maar na het zien van de aflevering van RTL boulevard denk ik: ze doen er ook alles aan om Robert naar beneden te halen. Zou Albert Verlinde zijn kennis van FOK! halen? Inclusief de gevatte opmerkingen?
vind ik ook, terwijl hij een tijdje geleden zeer onder de indruk was. Maar zo kan hij gemakkelijk scoren. En idd, er wordt door veel partijen meegelezen, inclusief de redactie van RTL Boulevard.
pi_34915557
quote:

[..]

Als hij maar beseft dat hij zo geen goodwill kweekt bij mij. Het interesseert Robbert kennelijk niet eens dat zijn foto's opschudding veroorzaken en op de reden daarvan gaat hij totaal niet in. Van den Broeke komt er niet eens zijn stoel voor uit. Is dat nu minachting van je medemens of niet?
Ja, als je zo spreekt Sten, dat bewijst dat jij (bewust) kleppen voor je ogen houdt ......en helemaal niets van het interview begrepen hebt ....
pi_34915597
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 21:20 schreef LostFormat het volgende:
Knakker

en ik heb dat natuurlijk weer gemist, dus aan mij heb je niks
  donderdag 9 februari 2006 @ 21:32:33 #33
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_34915601
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 21:28 schreef Stenny het volgende:

[..]

Ik ben er voor mezelf uit dat Robbert niet van goede wil is tot hij het tegendeel bewijst. Zoveel mensen sloven zich uit om hem serieus te nemen, maar het intereseert hem kennelijk geen bal.
daar ben ik het niet mee eens. Je weet toch zelf ook hoe hij door velen is neergezet in dit topic, ik zou dan ook denken 'bekijk het maar'. Ik denk dat we nog wel van hem horen, maar niet hier op Fok.
  donderdag 9 februari 2006 @ 21:33:31 #34
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_34915647
quote:

[..]

dat weet je niet Sten, of dat ook echt zo is. Dat is de indruk die je nu hebt.
pi_34915940
Vraag mij al lekker af hoe ze hier gaan reageren als R met nog meer bewijzen in zijn volgende aflevering afkomt ........een spetterend vuurwerk moet dat worden .....
  donderdag 9 februari 2006 @ 21:43:40 #36
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_34916119
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 21:39 schreef pikki het volgende:
Vraag mij al lekker af hoe ze hier gaan reageren als R met nog meer bewijzen in zijn volgende aflevering afkomt ........een spetterend vuurwerk moet dat worden .....
Pikki, ik zou echt graag willen dat hij met iets komt wat niet te weerleggen is en waar geen twijfels over kunnen bestaan.

Een wetenschappelijk onderzoek waarin hij ook foto's zou maken zou iedereen die hem als leugenaar beschouwt de mond snoeren. Dat zou toch mooi zijn?
pi_34916229
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 21:43 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Pikki, ik zou echt graag willen dat hij met iets komt wat niet te weerleggen is en waar geen twijfels over kunnen bestaan.

Een wetenschappelijk onderzoek waarin hij ook foto's zou maken zou iedereen die hem als leugenaar beschouwt de mond snoeren. Dat zou toch mooi zijn?
nee, geen saaie boel van wet onderzoek, ligt hem niet , .......en ook het fenomeen niet ...heb het er hier al over gehad ..
Bijv iets waar heel veel mensen in de huiskamer fenomenen gewaarworden, zoiets .....
  donderdag 9 februari 2006 @ 21:48:19 #38
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_34916324
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 21:45 schreef pikki het volgende:

[..]

nee, geen saaie boel van wet onderzoek, ligt hem niet , .......en ook het fenomeen niet ...heb het er hier al over gehad ..
Bijv iets waar heel veel mensen in de huiskamer fenomenen gewaarworden, zoiets .....
Wat vind je er dan van dat hij in dat radio interview heeft gezegd wel te willen meewerken aan een onderzoek?

Tuurlijk, ik zou ook best iets onverklaarbaars in m'n huiskamer willen zien. Maar daarmee kan je allen die hem nu als leugenaar beschouwen niet overtuigen.
pi_34916488
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 21:48 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Wat vind je er dan van dat hij in dat radio interview heeft gezegd wel te willen meewerken aan een onderzoek?

Tuurlijk, ik zou ook best iets onverklaarbaars in m'n huiskamer willen zien. Maar daarmee kan je allen die hem nu als leugenaar beschouwen niet overtuigen.
hij geeft daar geen details over......bijgevolg weet k dat niet, ...en hij bedoelt er misch ook geen onderzoek mee hoe jullie het zien, ....en zijn vader moet ermee akkord gaan, is nog een ander punt .
niet overtuigen,.?......wat heb jij dan nodig allemaal... eer je overtuigd bent ? ...een ufo voor je deur die je een ritje naar bovisca geeft ? ?
pi_34916595
het wachten is nu gewoon op hetgene wanneer RvdB zich wilt gaan bewijzen dmv van iets, kan onderzoek zijn, bij een instelling bijv. we zullen afwachten, nu heeft die alleen nog maar commentaar gegeven, hopelijk op korte termijn gaat dit veranderen, miss reading sceptisch, aan allebei de kanten wilden ze het? wie weet? dan kunnen we met zekerheid vast stellen of dit echt is of niet, of gedeeltelijk, maar dan echt het grote werk wat hij ook had genoemd, ''op de dam readings geven enz'' dat zal eigenlijk het bewijs leveren, zelf geloof ik in het paranormale, maar wat ik over rvdB moet denken weet ik niet, ik sta nog steeds neutraal, 'de toekomst zal het leren'.
  donderdag 9 februari 2006 @ 21:58:01 #41
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_34916710
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 21:52 schreef pikki het volgende:

[..]

hij geeft daar geen details over......bijgevolg weet k dat niet, ...en hij bedoelt er misch ook geen onderzoek mee hoe jullie het zien, ....en zijn vader moet ermee akkord gaan, is nog een ander punt .
niet overtuigen,.?......wat heb jij dan nodig allemaal... eer je overtuigd bent ? ...een ufo voor je deur die je een ritje naar bovisca geeft ? ?
ik zeg niet dat ik hem niet geloof. Ook niet dat ik hem wel geloof. Ik weet nog steeds niet wat ik er van moet denken, maar ben wel geneigd te geloven dat hij wel een gave heeft.

Ik kan me nml nog steeds niet voorstellen dat zijn familie zo naief zou zijn dat ze in trucjes trappen, al hun hele leven lang.

Ook denk ik terug aan de opmerking van Michelangeo die per mail contact heeft gehad met Eltjo Haselhoff. Hij gaf aan dat de graancirkels die hij bij R heeft onderzocht de 'bekende' biofysische afwijkingen vertoonden, en die dus niet iig niet door hem zelf gemaakt kunnen zijn.

Met een ufo naar Bovisa nou, daar zou ik geen nee tegen zeggen
pi_34916738
Medium Robbert: ’Ik ben mijn eigen Google’
door Stephan Jongerius

Dinsdag 7 februari 2006 - Medium Robbert van den Broeke uit Hoeven heeft na zijn ’ontmaskering’ een paar beroerde weken achter de rug. Maar aan zichzelf getwijfeld heeft hij geen moment. „Ik ben mijn eigen Google.“

Robbert van den Broeke, geflankeerd door zijn vader Peter, zoekt voor het eerst de publiciteit sinds zijn tv-optredens werden bekritiseerd. Foto Chris van Cromvoirt
Voor het eerst na zijn ’ontmaskering’ praat Robbert van den Broeke met de pers. De eer is voor het Brabants Dagblad, omdat deze krant ooit met een ’integer verhaal’ het fundament legde voor landelijke bekendheid. Nu hij de keerzijde van die roem heeft leren kennen, gaat het medium uit Hoeven terug naar de basis.
Een storm van kritiek en hoon daalde op Robbert (25) neer, nadat de Stichting Skepsis eind vorig jaar zijn wonderlijke openbaringen in het vierdelige tv-programma ’Er is zoveel meer’ op de korrel nam. Pijnlijk werd vooral het vervolg op een sessie met Corrie, een vrouw die verbijsterd was achtergebleven na de zelfdoding van haar echtgenoot. Allerlei details had Robbert opgedist uit een vorig leven dat het stel had gehad, inclusief het beroep van de man: genverbrander. Het bleek allemaal zó op internet te vinden, inclusief spelfout. Want bedoeld was genéverbrander.
Terwijl ’genverbrander’ op de valreep het woord van het jaar 2005 werd, gingen in de media de remmen los. Robberts geestenfoto’s waren trucage graancirkels rond de ouderlijke woning in Hoeven zou hij zelf hebben gemaakt. Een ’ordinaire charlatan’ was hij, hij werd zelfs psychopaat genoemd. Zijn vader Peter zou de kwade genius zijn. Bang ooit voor mislukking van ’zijn zorgenkind’, zou de bankdirecteur na ontdekking van diens mediale gaven belust zijn geraakt op status en geld.
Vader en zoon zijn bewust stil gebleven toen. „Zo werd het ons ook geadviseerd: bepaal zelf weer het moment van publiciteit, zonder rancune naar mensen die zo tekeer zijn gegaan“, zegt Peter van den Broeke.
Als Robbert zich even later voorstelt, blijkt hij inderdaad een innemende jongeman. Opvallend is alleen dat hij bijna constant beweegt met zijn rechterhand. Hij kanaliseert dan energie, licht hij toe. „Ik sta voortdurend in contact met de andere dimensie.“

Demonstreren

Een klinkend weerwoord, overtuigend tegenbewijs? Robbert en zijn vader hebben het niet voorhanden. In de kern is hun verhaal steeds hetzelfde. Robbert probeert vanuit zuiverheid en oprechtheid informatie te vertellen die hij doorkrijgt van hogerhand, punt. De enige echte manier om alle kritiek te weerleggen, zegt zijn vader, is dat zijn zoon blijft demonstreren wat hij waard is.
Daartoe is hij ook vanmiddag bereid, in een reading met de verslaggever als die dat wenst. Is die een nuchter mens? Robbert wrijft zich in de handen. „Da’s alleen maar mooi tegen zweverige types hoef ik maar boe te zeggen en ze gaan al door de knieën.“ Als hij zijn best doet, zegt hij gekscherend, zou hij de pincode van mensen nog wel kunnen doorkrijgen.
Heeft Robbert onder druk van de omstandigheden de waarheid nu en dan een handje geholpen? Verontwaardigd: „Het zou niet in me opkomen.“ Hij steekt twee vingers de lucht in. „Ik zweer het op mijn dood. Als ik een lijn naar boven heb, heb ik toch geen andere rotzooi nodig? Ik ben mijn eigen Google.“
Oplichterij zou van hogerhand ook niet worden gepikt, vult zijn vader aan. Hij brengt in herinnering dat Robberts medicijnen herhaaldelijk met precisie tot ontbranding zijn gebracht in de tijd dat artsen nog meenden dat er iets goed mis was met hem. Robbert knikt. „De kranen zouden meteen dichtgaan.“

Dyslectisch

Het ís ook absurd als je informatie met spelfout en al doorkrijgt, beaamt Robbert. „Maar ik krijg door wat ik door krijg. Genverbrander ik hoorde en zag het ook. Maar het gebeurt vaker dat ik de naam Maarten of Frans verneem en het Marten of Frank moet zijn.“ Bovendien: zou hij op een briefje het woord geneverbrander voor zich krijgen, hij zou er vermoedelijk nog genverbrander van maken. „Ook omdat ik licht dyslectisch ben.“
De publieke spotternij heeft Robbert pijnlijk verrast. „Mijn doel is mensen ervan bewust te maken dat we allemaal kinderen zijn van dezelfde grote liefdes- en lichtbron. Dat is me ook opgedragen. Dan zit je niet op die drek te wachten.“
Maar na de schrik van de eerste dag was al snel rust over hem gekomen. „Ik weet wie ik ben, ik spreek de waarheid.“ Hij houdt zich bovendien vast aan de gedachte dat „alle profeten en mystici in de geschiedenis zijn verguisd en verstoten“.

Wereldwonder

Zijn vader verwijst naar de woorden van critici die het allemaal wat veel van het goede vinden: de graancirkels, contact met overledenen maar ook met ruimtewezens, voorwerpen manipuleren, gedachtenlezen, ziektebeelden analyseren. Het zou Robbert tot een wereldwonder maken, sneerden zij. Wel, Peter van den Broeke zou hen in overweging geven die optie eens serieus onder ogen te zien.
„Nog niet de helft van onze bizarre ervaringen met Robbert hebben we wereldkundig gemaakt. Soms zijn ze te ongeloofwaardig, maar ze zijn absoluut waar.“
Als ’gewone aardse mensen’ hebben zijn ouders en beide zussen vermoedelijk nog het meest geleden. „Als je kind zó wordt aangevallen, snijdt dat door je ziel. Maar geleidelijk zijn we alleen maar trotser op hem geworden, omdat hij toch weer de moed bijeen raapt en zich kwetsbaar opstelt. En vergeet niet dat er nog steeds duizenden en duizenden mensen zijn die zich door Robbert gesteund en geholpen weten.“
Het is tijd voor de reading, die vindt plaats in een soort tempeltje waar met geestenfoto’s, beelden, wierrook en kaarsjes een mystiek sfeertje is geschapen. Robbert doet zijn werk nu eens ontspannen lachend, dan in een soort trance. Drie kwartier lang krijg ik informatie over me heen van overleden dierbaren van gene zijde van oma’s, opa’s, mijn ouders. Ze waken over mij en ons gezin. Mijn vrouw en ik blijken in een vorig leven ook al een stel te zijn geweest, in het zeventiende-eeuwse Spanje.
Er komen adviezen door voor kinderen over wie we soms zorgen hebben. Zoonlief moet ’oppassen met verkeerde vrienden en kan de drugs beter mijden’. Ikzelf moet meer ’uit mijn hoofd naar mijn gevoel toe’. Ik moet oppassen voor niersteentjes, mijn opa adviseert me ’sorteerwerk te doen’ het toilet zou binnenkort wel eens verstopt kunnen raken.
Alles samen lijkt de sessie een schot hagel er zijn frappante treffertjes, maar - eerlijk is eerlijk - geen moment word ik echt getroffen. En echte missertjes zijn er ook. Er was een oma Anna, zeker, beaam ik nadat Robbert wat heeft zitten vissen met letters. Maar haar karakterbeschrijving past absoluut niet bij haar, maar wel op mijn andere oma. Robbert lacht beminnelijk. „Je oma’s door elkaar gehaald? Zoiets kan wel eens gebeuren.“

Robbert van den Broeke

Robbert van den Broeke kreeg brede aandacht om zijn paranormale gaven. Over en van hem verscheen vorig jaar het boek ’Robbert, van zorgenkind tot medium’, bij uitgeverij Kosmos. Daarvan zijn tot op heden zo’n 15.000 exemplaren verkocht. In het boek vertelt Robbert over lichtbollen en (tientallen) graancirkels rond de ouderlijke woning in Hoeven over talloze geestverschijningen, over opdrachten die hij kreeg van ’het hogere’ en zijn bezoek aan de planeet Bovisa.
De productiemaatschappij van Irene Moors maakte vier programma’s met Robbert van den Broeke die verschenen vanaf medio december op RTL 4 onder de naam ’Er is zoveel meer’. De twee eerste afleveringen waren een succes Robberts aanwijzingen leidden onder meer naar een vermiste vader. Hij had doorgekregen dat de man in
Parijs aan het water een antiekzaak dreef.
De uitzendingen trokken gemiddeld 800.000 kijkers. Na de derde aflevering reageerde de stichting Skepsis, die aanvoerde dat Robbert informatie rechtstreeks van internet haalde. Vervolgens werd ook de volgende aflevering onder vuur genomen, waarin Robbert foto’s maakte van de geest van een overleden non. Volgens Skepsis moeten deze en andere foto’s trucage zijn geweest.

Bron: http://www.brabantsdagblad.nl/brabant/article74335.ece
  donderdag 9 februari 2006 @ 21:59:43 #43
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_34916753
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 21:58 schreef D-MIXXX het volgende:
Medium Robbert: ’Ik ben mijn eigen Google’
door Stephan Jongerius
................
Bron: http://www.brabantsdagblad.nl/brabant/article74335.ece
dank voor het artikel, maar dit is al een paar keer gepost
pi_34916849
Aha , thnx voor de informatie over die graancirkels, ik wist namelijk niet dat het die afwijking zou vertonen, toch begin ik dan te twijfelen, want deze zullen niet met de hand gemaakt worden, vreemd , maar wel in positiviteit van rvdB
nog bedankt dat je dit meldde.
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 21:58 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

ik zeg niet dat ik hem niet geloof. Ook niet dat ik hem wel geloof. Ik weet nog steeds niet wat ik er van moet denken, maar ben wel geneigd te geloven dat hij wel een gave heeft.

Ik kan me nml nog steeds niet voorstellen dat zijn familie zo naief zou zijn dat ze in trucjes trappen, al hun hele leven lang.

Ook denk ik terug aan de opmerking van Michelangeo die per mail contact heeft gehad met Eltjo Haselhoff. Hij gaf aan dat de graancirkels die hij bij R heeft onderzocht de 'bekende' biofysische afwijkingen vertoonden, en die dus niet iig niet door hem zelf gemaakt kunnen zijn.

Met een ufo naar Bovisa nou, daar zou ik geen nee tegen zeggen
  donderdag 9 februari 2006 @ 22:04:13 #45
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_34916929
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 22:02 schreef syntaxerror het volgende:
Aha , thnx voor de informatie over die graancirkels, ik wist namelijk niet dat het die afwijking zou vertonen, toch begin ik dan te twijfelen, want deze zullen niet met de hand gemaakt worden, vreemd , maar wel in positiviteit van rvdB
nog bedankt dat je dit meldde.

[..]
de nada. Overigens zijn die graancirkels voor veel mensen niet overtuigend hoor. Maar voor mij wel, heb er al veel over gelezen, vind het erg interessant.
pi_34917283
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 22:04 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

de nada. Overigens zijn die graancirkels voor veel mensen niet overtuigend hoor. Maar voor mij wel, heb er al veel over gelezen, vind het erg interessant.
En geloof je in die teleportaties naar die planeet ....of gaat dat je petje te boven ....en dat dematerialiseren van zijn lichaam naar buiten in het veld ?
pi_34917362
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 22:04 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

In zijn boek staan wel meer interessante dingen.....en van sommige dingen weet ik ook niet goed wat ik moet denken
Eigenlijk is het best wel een kwelling het (de) antwoord(en) niet te weten
  donderdag 9 februari 2006 @ 22:15:35 #48
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_34917418
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 22:12 schreef pikki het volgende:

[..]

En geloof je in die teleportaties naar die planeet ....of gaat dat je petje te boven ....en dat dematerialiseren van zijn lichaam naar buiten in het veld ?
ik zou het niet weten.
Het lijkt onwaarschijnlijk, maar ik heb wel eens gelezen dat de werkelijkheid vreemder is dan de mens ooit zal kunnen vermoeden, en ik denk dat dat idd wel eens zo zou kunnen zijn. Dus ik probeer voor alles open te staan, hoe raar het ook klinkt.
  donderdag 9 februari 2006 @ 22:16:25 #49
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_34917456
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 22:14 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

In zijn boek staan wel meer interessante dingen.....en van sommige dingen weet ik ook niet goed wat ik moet denken
Eigenlijk is het best wel een kwelling het (de) antwoord(en) niet te weten
Misschien moet dat wel zo zijn...maar het blijft een hele zoektocht ja.
  donderdag 9 februari 2006 @ 22:18:07 #50
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_34917529
Enne, volgens mij is het veel beter dat je niet weet wat je ergens van moet denken, dan dat je gelijk iets voor waar of niet waar aanneemt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')