quote:De_Warme_bakker - woensdag 1 september 2004 @ 15:33
*bakt ze bruin*
Oversight, what is your point?
doe gewoon mee aan de aanstaande septemberwedstrijd, dan kan je daarna weer gaan slapen...
Ja wel Xila.quote:Op woensdag 1 september 2004 18:10 schreef Xilantof het volgende:
................
nofi
nee hoor ik snap hem alleen niet.quote:Op woensdag 1 september 2004 18:31 schreef dawg het volgende:
[..]
Ja wel Xila.
De point is dat je ingaande nu ophoudt met zieken.quote:Op woensdag 1 september 2004 17:06 schreef Oversight het volgende:
[..]
the point is dat de onderwerpen slaapverwekkend zijn...
én dat ouwesok liegt.
Een onderwerp op zich kan nauwelijks slaapverwekkend zijn, maar wat iemand zonder fantasie er van maakt des te meer. En wat dacht je van het onderwerp Tegenstrijdigheden, een complexer en uitdagender onderwerp kun je bijna niet bedenken.quote:Op woensdag 1 september 2004 17:06 schreef Oversight het volgende:
[..]the point is dat de onderwerpen slaapverwekkend zijn...
quote:Op woensdag 1 september 2004 18:06 schreef De_Warme_bakker het volgende:
maar je spamt een flink aantal topics vol met nutteloze crap. dus ja...
quote:Op woensdag 1 september 2004 18:10 schreef Xilantof het volgende:
Nikon D70 deeltje 6 :-)
de post vind ik ook onnodig van je. als je ee nbeetje nadenkt en leest, die zie dat dat topic al 6-7 delen loopt, dat hebben de modjes heus wel gezien.
tis een topic dat goed loopt, en het heeft z'n bestaansrecht gekregen van de modjes.
quote:Ouwesok (Moderator) - zondag 29 augustus 2004 @ 09:35
We gaan hier niet voor iedere digicam een apart topic openen.
Deze moest maar weer eens dicht
quote:Op woensdag 1 september 2004 18:44 schreef dawg het volgende:
Ja ach, volgens mij issie het 'oversight' een beetje kwijt.
quote:Op woensdag 1 september 2004 20:52 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
De point is dat je ingaande nu ophoudt met zieken.
Daar heeft hij patent op.quote:Op woensdag 1 september 2004 18:06 schreef De_Warme_bakker het volgende:
maar je spamt een flink aantal topics vol met nutteloze crap. dus ja...
quote:Op woensdag 1 september 2004 21:48 schreef Borelius het volgende:
[..]
Een onderwerp op zich kan nauwelijks slaapverwekkend zijn, maar wat iemand zonder fantasie er van maakt des te meer. En wat dacht je van het onderwerp Tegenstrijdigheden, een complexer en uitdagender onderwerp kun je bijna niet bedenken.
quote:Op donderdag 2 september 2004 03:28 schreef Steijn het volgende:
[..]
Daar heeft hij patent op.![]()
Die topics over het WTC, maar ik zie dat je volwassen geworden bent en niet meer hapt.quote:Op donderdag 2 september 2004 03:31 schreef Oversight het volgende:laat me er eens 1 zien in / Fotografie ?
ik kan er geen vinden......
quote:Op donderdag 2 september 2004 03:28 schreef Steijn het volgende:
Zeik niet zo op sok.
quote:Op donderdag 2 september 2004 03:32 schreef Steijn het volgende:
[..]
Die topics over het WTC, maar ik zie dat je volwassen geworden bent en niet meer hapt. :'(
als je zelf ook had op gelet had je gezien dat al deze topic "speciaal" zijn.quote:Op donderdag 2 september 2004 03:13 schreef Oversight het volgende:
[..]dan vraag ik me af waarom dit kennelijk uitsluitend voor de HP 945 geldt....
mede gezien het feit dat al deze camera's wel een eigen topic hebben:
Rare Camera, die Horizon202
Het Canon Powershot A60/A70/A75/A80/A85 topic deel 8
JVC GR-DX317 Camcorder
Nikon D70 deeltje 6 :-)
canon eos 300D ervaring deel 2
quote:Op donderdag 2 september 2004 07:25 schreef Xilantof het volgende:
[..]
als je zelf ook had op gelet had je gezien dat al deze topic "speciaal" zijn.
in het Horizon topic worden " rare" camera's besproken, panoramacamera's. daar loopt geen topic over. nu dus wel.
de powershot AXX topics hebben ook bestaandrecht wegens het grote succes en de vele gebruikers van die camera's in dit FOT-deel. hier kan met om hulp vragen bij mede gebruikers.
ook hier laat het " deel8" zie dat het een goedlopend topic is.
de camcorder, dat die het heeft is omdat er baggerweinig gedaan wordt in dit subforum met filmcamera's er lopen naar mijn weten geen centrale topics voor.
de Nikon D70 en de Canon 300D zijn erg omdat het "spectaculaire" camera's zijn. als in concurrerend, goed, laag in de prijs ect. en idem als bij de PS AXX topics: met vragen van de vele gebruikers van die camera's kan je daar terug.
Gooi maar uit die server, de televisiezooi werktquote:Op vrijdag 3 september 2004 19:19 schreef Shark.Bait het volgende:
Heren moderators; dit topic Fotografie howto's (groeidocument) heeft plaatjes die verwijzen naareen PC die hier naast mij op mijn bureau staat. Wanneer ik met vakantie ben, zet ik het ding uit, uit veiligheidsoverwegingen. Dus dat betekent dat ogf de plaatjes 2 weken niet aanwezig zullen zijn, ofdat er een andere ruimte gereserveerd word.
Ik heb de plaatjes ook neergezet op 1 van mijn andere webspace die ik heb gehuurd van derden.
de url is hetzelfde, behalve zooi.xs4all.nl is zooi.tv
Maandag ochtend gaat ie uit (zooi.xs4all.nl)
Ben het eigenlijk wel met Borelius eens. Er is nou eenmaal de regel en je kunt hem accepteren of niet. Zo niet, dan moet je hier gewoon niet posten! Simpel toch?quote:Op vrijdag 10 september 2004 23:18 schreef Borelius het volgende:
@American_Nightmare:
De zaak ligt toch iets genuanceerder. Er zijn helaas nog steeds mensen die niet over een snelle breedband verbinding (kunnen) beschikken, dat telt echt wel! Verder is het gewoon nog steeds een regel en ja, daar kun je een mening over hebben, dat mag iedereen uiteraard, dus jij ook (ik vind het bij tijd en wijle ook heel vervelend) maar iedereen past zich zonder morren aan, zou je ook eens kunnen proberen, wellicht een leerzame ervaring!
En je kunt altijd een klikbare link maken naar een originele of grotere versie, dan kan de kijker zelf beslissen!
't is niet alleen bij een 56k verbinding dat de laadtijden enorm oplopen. Ik zit zelf achter een 1Mbit ADSL en ook dan kan een pagina nog vreselijk traag binnenkomen wanneer ie vol met foto's staat. In sommige typische fototopics moeten soms tientallen foto's geladen worden. Als daar van die megapixelbestanden tussen zitten duurt het al merkbaar langer, als die slagschepen dan ook nog eens om wat voor reden dan ook traag aangeleverd worden is de lol er snel af. Zeker wanneer alles na die laadtijd netjes door Replique wordt gereduceerd naar 550px.quote:Op vrijdag 10 september 2004 23:32 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik accepteer 'm en ik conformeer me ook nog, maar ik vind dat hij gerust afgeschaft zou kunnen worden. Laten we eens een poll maken om te kijken hoeveel 56K gebruikers er nou daadwerkelijk nog zijn.. ideetje?
gammaquote:Op zaterdag 11 september 2004 18:34 schreef dawg het volgende:
Ik vind 550px groot genoeg. Zo past hij tenminste nog helemaal op mijn scherm.
quote:Op donderdag 2 september 2004 08:22 schreef Ouwesok het volgende:
@oversight: Welk stuk van dat ophouden met zieken begrijp je niet. Je bent simpelweg aan het klieren hier en ik ben dat inmiddels spuugzat, je bent de enige van weetikhoeveel users die niet snapt waarom ik een topic dichtgooi. Ik ben er vrij duidelijk in.
Nu ophouden dus.
quote:Ouwesok (Moderator) - zondag 29 augustus 2004 @ 09:35
We gaan hier niet voor iedere digicam een apart topic openen.
Deze moest maar weer eens dicht
quote:Op donderdag 2 september 2004 08:22 schreef Ouwesok het volgende:
@oversight: Welk stuk van dat ophouden met zieken begrijp je niet. Je bent simpelweg aan het klieren hier en ik ben dat inmiddels spuugzat, je bent de enige van weetikhoeveel users die niet snapt waarom ik een topic dichtgooi. Ik ben er vrij duidelijk in.
Nu ophouden dus.
Ik ga hier eens even ontzettend niet op reageren.quote:Op zondag 12 september 2004 11:04 schreef Oversight het volgende:
Blaat
quote:Op zondag 12 september 2004 11:23 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Ik ga hier eens even ontzettend niet op reageren.
Mag ik wel Ouwesok?quote:Op zondag 12 september 2004 11:23 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Ik ga hier eens even ontzettend niet op reageren.
quote:Op zondag 12 september 2004 11:27 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Mag ik wel Ouwesok?
edit: laat ook eigenlijk maar. Dit soort zieke figuren ......
Enquote:Op zondag 12 september 2004 11:04 schreef Oversight het volgende:
[:X Bij deze neem ik formeel afscheid uit Fotografie!
enquote:Op zondag 12 september 2004 11:25 schreef Oversight het volgende:
[..]begrijpelijk.....
wat zou je nog kunnen zeggen....
sorry is een heel groot woord he ?
Als iemand al niet eens naar zichzelf kan luisteren, hoe zou ie dat dan naar mij doenquote:Op zondag 12 september 2004 11:34 schreef Oversight het volgende:
[..]...inderdaad
Feiten....
...terug te lezen
hoe durft ie ?
Ach...wat zal ik zeggen.....quote:Op zondag 12 september 2004 11:34 schreef Oversight het volgende:
[..]...inderdaad
Feiten....
...terug te lezen
hoe durft ie ?
quote:Op zondag 12 september 2004 11:34 schreef Ouwesok het volgende:
Als iemand al niet eens naar zichzelf kan luisteren, hoe zou ie dat dan naar mij doen
Tactisch....heel tactischquote:Op zondag 12 september 2004 12:06 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Je hebt afscheid genomen.
sodemieter een tyfuseind op, en ga in je oktoberfotowedstrijd maar een snapshotje schieten met je nieuwe cam.
quote:Op zondag 12 september 2004 11:41 schreef Oversight het volgende:
[..]sommige van ons hebben wel een opvoeding gehad, daarom nam ik ook afscheid.
als ik wordt aangesproken geef ik antwoord.
quote:Op zondag 12 september 2004 12:07 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Tactisch....heel tactisch
quote:Op zondag 12 september 2004 12:06 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Je hebt afscheid genomen.
sodemieter een tyfuseind op, en ga in je oktoberfotowedstrijd maar een snapshotje schieten met je nieuwe cam.
Oh, maar dan heb ik het verkeerd begrepen. Ik moet Oversight serieus gaan nemen dus.....quote:Op zondag 12 september 2004 12:21 schreef m-niki het volgende:
tja, jullie reageren ookdus moet ik dit toch kwijt:
Oversight is duidelijk boos, omdat hij de reden van het dichtgooien van zijn topic niet goed uitgelegd heeft gekregen door Ouwesok..daar valt wel wat voor te zeggen, je gooit niet zomaar iets dicht zonder uitleg..(als je wel uitleg hebt gegeven ergens, Ouwesok, dan neem ik mijn woorden direct terug![]()
![]()
!!)
quote:Op zondag 12 september 2004 12:21 schreef m-niki het volgende:
Ik hoop dat het zo duidelijk is en dat je in het vervolg niet zo bijdehand wilt reageren, daar krijg je doorgaans niet de antwoorden mee waar je overduidelijk wel op zat te wachten
quote:Op zondag 12 september 2004 12:28 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Oh, maar dan heb ik het verkeerd begrepen. Ik moet Oversight serieus gaan nemen dus.....
Laten we eens een poging doen dan
Nee, ga maar lekker in ONZ lopen te klieren en te hufteren. Speelkwartier is hier over wat mij betreft.quote:Op zondag 12 september 2004 12:33 schreef Oversight het volgende:
[..]
welkom !
alles nu vergeven en vergeten ?
quote:Op zondag 12 september 2004 12:38 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Nee, ga maar lekker in ONZ lopen te klieren en te hufteren.
Oversight, dat hele fotowedstrijd-geneuzel staat sticky bovenaan. Ik vind dit gewoon echt gelul van je. En daarnaast is het zo dat je, als je nieuw bent in een forum, je eerst de FAQ leest. Daar staat ook het een en ander in. En het feit dat Ouwesok zo reageert is een reactie op jouw gedrag.quote:Op zondag 12 september 2004 12:32 schreef Oversight het volgende:
[..]
ik begreep de insteek na het eerste slotje al heel goed hoor.
al vanaf mijnvraag over sluiten van topic van vorige maand zie:
Het centrale klachten en goeie ideeëntopic
reageert OuweSok, alsof ik dingen had kunnen weten die me nooit verteld zijn.
Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagquote:Op zondag 12 september 2004 11:25 schreef Oversight het volgende:
[..]begrijpelijk.....
wat zou je nog kunnen zeggen....
sorry is een heel groot woord he ?
quote:Op zondag 12 september 2004 12:51 schreef PdeHoog het volgende:
en als je nou afscheid neemt, blijf dan ook weg
quote:Op zondag 12 september 2004 13:14 schreef dawg het volgende:
Oversight, ik dacht dat jij al formeel afscheid had genomen?
p.s.quote:Op zondag 12 september 2004 12:51 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
En daarnaast is het zo dat je, als je nieuw bent in een forum, je eerst de FAQ leest. Daar staat ook het een en ander in.
Ja, en ik dacht precies hetzelfde (GMTAquote:Op dinsdag 14 september 2004 22:14 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Het Mooie luchtfoto's vanaf je kamer/huis is een beetje... ja, FOT-onterend. nagenoeg elke foto is te groot, en de kwaliteit is ook niet echt super. Het komt meer zo over van: he, kijk... een fototoestel. ik pimp een fotootje neer..
snapt men/iemand?
En aangezien het topic toch een vreemde eend in de bijt is mogen de liefhebbers van dit soort topics van mij uren wachten tot al hun plaatjes geladen zijn'k blijf d'r een beetje bezigquote:Op dinsdag 14 september 2004 23:34 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Niet dat ik het FOK-onterend vind. Tenslotte moet iedereen een verzameltopic kunnen openen, maar het is idd irritant dat niemand meer op die grootte let
quote:Op woensdag 15 september 2004 00:58 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
En aangezien het topic toch een vreemde eend in de bijt is mogen de liefhebbers van dit soort topics van mij uren wachten tot al hun plaatjes geladen zijn'k blijf d'r een beetje bezig
quote:Op maandag 4 oktober 2004 23:01 schreef Borelius het volgende:
Dat vind ik een prima idee, PdeHoog, ik wilde het eigenlijk ook al een keertje voorstellen, maar het is er bij ingeschoten.
Ik stem voor om het gewoon binnen FOK te houden. Qua onderhoudbaarheid en toegankelijkheid is dat toch het makkelijkst voor een ieder denk ik. Eventueel tekstueel ge-O-Ha is natuurlijk wel leuk (mits het beoordeling van de foto's betreft).quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 00:03 schreef Ouwesok het volgende:
Op zich een goed idee, de boel staat dan mooi centraal. Er zullen dan echter wel een paar goeie afspraaksels gemaakt moeten worden over de inrichting van zo'n topic, er mogen dan namelijk ook alleen maar de foto's in en geen tekstueel ge-O-Ha.
Een andere oplossing is die van de Flevomeet, oftewel gewoon alles op een extern adres proppen, waar andere fok!kers eventueel middels een linkje naar kunnen kijken. Zo wordt er niet tussen de foto's gekalkt en kunnen we het meetingtopic voor ons gebruikelijke plan- en realiseergeOH gebruiken. Voorwaarde is dan wel dat we ergens over een stukkie webspeez kunnen beschikken
Joehoe....da's niet de strekking. Ik ben geen voorstander van nog een slowchat-topic. Eentje is genoegquote:Op maandag 4 oktober 2004 23:27 schreef Subhuman het volgende:
Ik denk dat we dan twee slowchattopics krijgen met ongeveer dezelfde inhoud... Iedereen wil toch reageren op de foto's en dan gaat het al snel offtopic.
huh?quote:Op maandag 4 oktober 2004 23:43 schreef Subhuman het volgende:
Ja ik vind het ook een goed idee, ik vrees alleen voor hetgene wat ik net al noemde
Bovendien wordt het verwijzen naar foto's op die manier ook een stuk lastiger.
Wat ben jij actief,deze morgenquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 07:09 schreef Xilantof het volgende:
Je moet ook (zoals ik ongeveer zei in het topic zelfs)
ook een plaats hebben waar je je lol kwijt kan, als in: "PdeHoog keek echt moeilijk toen ie de vlinders op de foto zetten"
of grappige verhalen over de weg ernaar toe, of what ever.
dat moet ook in zo'n after topic kunnen, anders wordt het gezwets in 2 topics.
stage héquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 07:12 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Wat ben jij actief,deze morgen![]()
Nah, stage ze dan maarquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 07:13 schreef Xilantof het volgende:
[..]
stage hé
ben je wakker geworden om me dit even mede te delen?quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 07:16 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Nah, stage ze dan maar
Ik ga nog ff m'n mandje in
Dank Dago!quote:Op woensdag 6 oktober 2004 08:23 schreef Dagonet het volgende:
Hey fotoloog
[TK]Mercedes 190 E
Is iets mis mee, topic bevat geen posts meer. Lees even dit topic http://forum.fok.nl/topic/604792
Nee....quote:Op donderdag 7 oktober 2004 08:38 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Ik heb nog een idee over het al dan niet blind stemmen... Omdat daar nu weer gespiekt wordt door menigeen, en we zo een boze rewimo overhouden, werkt het niet. Toch moet ik het ook onderdrukken om te kijken wie er nou op kop ligt, zeker als je allemaal quasi-hints om je oren krijgt van andere users...
Daarom mijn idee:
De 3 winnaars sturen een mailtje naar Rewimo met de 3 onderwerpen daarin. Vervolgens krijg je dezelfde openingspost als nu, alleen ipv een poll zet je er nummers 1 t/m 9 in, met achter elk nummer een onderwerp, gekozen door de winnaars.
Iedereen kan zijn stem uitbrengen door middel van het versturen van een mailtje naar Rewimo, die van achter haar computer een makkelijke turflijst bij kan houden met wie heeft gestemd en waarop. Het voordeel wat je hiermee krijgt, is dat het spieken dus een stuk lastiger zal gaan. ideetje?
http://forum.fok.nl/topic/584854/6/25quote:Op donderdag 7 oktober 2004 22:17 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Met lichte spoed zoek ik:
Het grote centrale topic die zicht richt op de aanschaf van een nieuwe digitale camera. De link in de FAQ is verouderd, en ik kan me nog herinneren dattie ooit door iemand is gegeven. dus... iemand?
Prima idee,wat mij betreft....quote:Op maandag 18 oktober 2004 12:51 schreef Xilantof het volgende:
naar idee van Dawg:
misschien is het handig om een centraal canon DSLR topic te openen.
(dat naar aanleiding van het zoveelste Nikon D70 topic, we hadden " al besloten" om deze de volgende keer een centraal nikon DSLR topic te noemen)
weet niet wat de mods ervan vinden.
Deze ?quote:Op donderdag 11 november 2004 13:22 schreef Luckepuk het volgende:
Waar kan ik terecht met een "wie kan deze digitale-foto-van-analoge-foto verbeteren voor mij" vraag? Volgens mij was er wel een topic wat daar wat van weg had, maar ik kan um nie vinden?
Het geniet nog steeds de voorkeur om te resizen naar 550 breedquote:Op zondag 2 januari 2005 19:26 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Ik zie de laatste tijd steeds grotere foto's opduiken in Fotografie. En nee, ik stoor me daar niet zo aan want ik heb geen modem. Als al die plaatjes mogen blijven staan (zoals in [centraal]Portretteer je huisdier deel 2 enkele staan van 1024x768) laat ik ook graag mijn macro's zien in die grootte.
Wat ik me dus afvroeg: Is er nog steeds de regel dat je (ook buiten een wedstrijd) je plaatjes moet resizen naar 550 of maakt het niet zoveel meer uit?
Nou ga ik eens een enorme open deur intrappen: Binnen de policy van dit forum mag je bij je plaatjes schrijven wat je wiltquote:Op zondag 2 januari 2005 12:39 schreef Oceanonix het volgende:
Ik zou het leuk vinden als iemand een serie foto's neerzet dat daar bijgezet wordt hoe groot de serie echt was.
Een voorbeeldje van mijn vakantie in Barcelona hebben misschien 20 foto's het forum gehaald, terwijl ik 550 foto's gemaakt heb.
Zo is het duidelijk voor de beginners wat de verhouding bij anderen ongeveer is. Dan schrikt een geweldig mooie serie minder af bij de beginners.
Vindt iemand dit wat?![]()
Ik tracht hem nu te lezen, zo goed en zo kwaad als ie gaat, met op ieder bladermoment een gebedje dat er net iemand een vers kwartje in de server heeft gegooid.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 23:23 schreef Shark.Bait het volgende:
Volgen jullie dit , oh FOT-modjes?
B&H loopt niet zo lekker meer.
Misschien wel zo interessant.. en dan is de verassing minder mocht BH2 opgedoekt worden....
fotoloog, groeten van RonaldV by the way
Dankquote:Op vrijdag 7 januari 2005 23:23 schreef Shark.Bait het volgende:
Volgen jullie dit , oh FOT-modjes?
B&H loopt niet zo lekker meer.
Misschien wel zo interessant.. en dan is de verassing minder mocht BH2 opgedoekt worden....
fotoloog, groeten van RonaldV by the way
Nee, die was tot ergens eind december.quote:Op maandag 10 januari 2005 18:41 schreef Bupatih het volgende:
Ik had met een of andere wedstrijd een foto ingestuurd.
Volgens mij met foto van 2004 of van het jaar ofzo
Loopt die verkiezing nog??
In het betreffende topic?quote:
Het mag bekend zijn dat ik met name DPZ een blaartrekkende zielige blaatvertoning vind, dat heeft echter niets te maken met de reden waarom ik dit soort topics dichtgooi. Ik heb namelijk geen trek om hier dingen te gaan bespreken die op andere forums spelen, dat kan op die forums zelf besproken worden ongeacht wat ik van het betreffende forum vind.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 23:02 schreef American_Nightmare het volgende:
Misschien moet je eens wat aan die fotositeallergie van jou doen, want zo erg zijn de collega's van GoT en DPZ niet hoor.
Een krant of tijdschrift is niet hetzelfde als een forum waar je op een uur tijd een keer of 5 kan reageren op berichten van anderen. Als die krant of tijdschrift een discussie forum op de homepage heeft staan is het natuurlijk anders, maar dan nog kan er voor mij wel hier melding van gemaakt worden (het verloop van de wedstrijd moet dan maar op die site besproken worden).quote:Op woensdag 26 januari 2005 08:38 schreef American_Nightmare het volgende:
En een wedstrijd in bijv een krant of tijdschrift mag dan ook niet besproken worden, want dat kan besproken worden in de ingezonden brieven-sectie van het betreffende medium begrijp ik..
Hoe triest ook, ik kan en mag er niks aan doen zolang de inhoud van de foto's niet in strijd met de policy is, en er schijnt nergens een regel te zijn die een foto aan maximale afmetingen bindt. Het hangt dus allemaal een beetje af van het fatsoen van de users. wat niet wegneemt dat het gewoon strontirritant en asociaal is wanneer het verkeer op de aangrenzende snelweg bijna stilvalt als ik een topic aanklikquote:Op donderdag 10 februari 2005 12:48 schreef Rewimo het volgende:
[centraal] Begraafplaatsen
Hier iemand die giga foto's plaatst en niet reageert op verzoeken om te resizen. Het hele topic wandelt van mijn scherm afen ik zit hier nog wel achter een 21 inch scherm
Ah, toch nog 17equote:Op dinsdag 11 januari 2005 12:17 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Hier: De Mooiste Foto van 2004: stemtopic
Jij had 20 punten
Misschien moeten we die hele regel van 550 maar laten vallen. Users die hier voor de eerste keer posten (in Fotografie) zijn zich helemaal niet bewust van de maximaal 550 breed regel. Het blijft natuurlijk best associaal om 1280 breed te gaan posten, maar ach ik heb breedbandquote:Op donderdag 10 februari 2005 12:48 schreef Rewimo het volgende:
Wat heb jij thuis aan de muur hangen?
Hier iemand die giga foto's plaatst. Het hele topic wandelt van mijn scherm afen ik zit hier nog wel achter een 21 inch scherm
Geen paniek Ivo,Ik hou het in de gaten..quote:Op woensdag 23 maart 2005 19:51 schreef ultra_ivo het volgende:
Even een seintje vanuit het nieuwsfoto topic. Dat dreigt OT te raken door wat commentaren over de personen die ik gefotografeerd heb. Kennelijk raakt een van de users van de kook door de aanblik van demonstranten.
Donequote:Op zaterdag 23 april 2005 07:49 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Ik heb geen idee wie dit topic een schop naar FOT heeft gegeven. Ik had een uitleg verwacht, maar die kan ik niet vinden.
Ik ben de rest van de dag weg, hopelijk kan Fotoloog dit opklaren en eventueel terugschoppen.
Ik had er een topic over in m'n bookmarks staan. Ik heb het eens bekeken, maar moet de tijd vinden om het eens grondig te lezen.quote:Op zondag 24 april 2005 23:22 schreef Shark.Bait het volgende:
http://wiki.fok.nl/index.php/Hoofdpagina
Nu FOT nog.
-ik heb het al aangevraagd-
http://wiki.fok.nl/index.php/FOTquote:Op maandag 25 april 2005 01:51 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Ik had er een topic over in m'n bookmarks staan. Ik heb het eens bekeken, maar moet de tijd vinden om het eens grondig te lezen.
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 15:24 schreef Shark.Bait het volgende:
Fotografie howto's (groeidocument) hoeft niet meer sticky, ik heb het allemaal overgezet naar de FOT wiki.
Ja, zie Schouderklopjes meldtopic deel 1 , derde van onderquote:Op dinsdag 3 mei 2005 15:54 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Shark.Bait, heeft iemand je al gezegd dat je geweldig bent?
![]()
Bij deze!![]()
ik volgquote:Op woensdag 11 mei 2005 19:06 schreef Neva het volgende:
Kan een der mods even opletten in het kesselmeet topicdank...
Weet ik, en toch gaan ze over hetzelfde. Ik vind het raar. maar ik heb al een oplossing...quote:Op dinsdag 7 juni 2005 18:29 schreef Rewimo het volgende:
Shark, de eerste is uitleg over bokeh, de tweede is het wedstrijdslowchattopic.
Beetje trage reactie, maar als ik naar de Wiki pagina ga kom ik in het gedeelte waar ik de Wiki kan bewerken. Lijkt me niet echt de bedoeling?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 15:24 schreef Shark.Bait het volgende:
Fotografie howto's (groeidocument) hoeft niet meer sticky, ik heb het allemaal overgezet naar de FOT wiki.
Wat bedoel je eigenlijk, ik heb met de faq geen probleem?quote:Op zondag 3 juli 2005 10:03 schreef Shark.Bait het volgende:
de FAQ vern**kt de layout. Is dat te fixen?
Dat ligt aan je zelfquote:Op dinsdag 5 juli 2005 20:47 schreef Shark.Bait het volgende:
Fotografie FAQ! (laatste update: 16-06-2005)
Internet Exploder Screenshot
De linkerkant is tever naar links opgeschoven, waar hij niet hoort.
Firefox en internet explorer. Windows MCE. Ik zal morgen eens op mijn werk kijken wat ie doet....quote:Op dinsdag 5 juli 2005 20:57 schreef Dagonet het volgende:
Geen last van shark.bait, wat voor browser gebruik je?
In FOK!Userfoto's kan je userfoto's posten. Hier kan je wel een foto van jezelf kwijt in Portretfotografie #4 . Ook kan je de foto laten beoordelen door anderen in [centraal] beoordeel mijn foto deel 20 .quote:Op vrijdag 8 juli 2005 22:20 schreef Camoth het volgende:
Even vraagje, kon het antwoord zo snel niet in de FAQ vinden:
Mag ik een topic openen over je favoriete fotoboek foto?![]()
Okido, ik bedoelde een apart topic waarin je ook foto's van anderen kon posten die je mooi vond. Maar je hebt gelijk. Genoeg andere plekken daarvoor. Dankjewel!quote:Op vrijdag 8 juli 2005 23:09 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
In FOK!Userfoto's kan je userfoto's posten. Hier kan je wel een foto van jezelf kwijt in Portretfotografie #4 . Ook kan je de foto laten beoordelen door anderen in [centraal] beoordeel mijn foto deel 20 .
't is dan ook "Slowchat"quote:Op vrijdag 15 juli 2005 19:23 schreef edje34 het volgende:
Er staat héél veel gezeur en offtopic dingen in dit topic kunnen die aub verwijderd worden??
Heeft niks met foto`s of wat dan ook te maken.
Fotowedstrijd Juli Slowchat: Dingen die bij elkaar horen
Okéquote:
Oké,een mens is nooit te oud om te leren.....quote:Op woensdag 10 augustus 2005 18:05 schreef Natalie het volgende:
Fotoloog, het zou vriendelijk zijn geweest als je de C&H mods ook even op de hoogte had gesteld.
Amen..quote:Op woensdag 10 augustus 2005 18:50 schreef Treinhomo het volgende:
De heer en dame C&H moderator hebben zelfs Breuls voor hun karretje gespannen in de RJPvD-soap.
Jullie mogen jezelf apetrots op de borst kloppen dat jullie een goedlopend topic (waar werkelijk waar nog nóóit een C&H moderator voet over de drempel heeft gezet) waar veel users plezier (aan) beleefden de nek om hebben weten te draaien...
Ongezien de Tyfus...
Ach Scrut,it's over and outquote:Op woensdag 10 augustus 2005 19:48 schreef Scrutinizer het volgende:
En nu gooit Natalie ook al slotjes op topics in FOT. Zou kun je toch niet met de mods van FOT omgaan?
Het is godgeklaagd foto, laat je niet kisten door die overijverige regelneukertjes hoor. Mensen die de Scrutinizer regeltjes willen opleggen moeten dat altijd bezuren.quote:
Niet zo sip hoor....dat is het niet waard...en...je hebt ons toch nogquote:
Meet you,somewhere in time ....quote:Op woensdag 10 augustus 2005 20:29 schreef pos het volgende:
[..]
Niet zo sip hoor....dat is het niet waard...en...je hebt ons toch nog![]()
![]()
Kijk hier even Feedback C&H ...het komt allemaal goedquote:Op woensdag 10 augustus 2005 21:01 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Meet you,somewhere in time ....![]()
We zijn aan het onderhandelen met Breuls over een verplaatsing naar FOT. Ik vertel hem pas later dat we ook een vluchtauto nodig hebben.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 21:01 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Meet you,somewhere in time ....![]()
Spannenddddd....het heeft wel wat allemaalquote:Op woensdag 10 augustus 2005 21:09 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
... Ik vertel hem pas later dat we ook een vluchtauto nodig hebben.
WHZquote:Op woensdag 10 augustus 2005 21:16 schreef Scrutinizer het volgende:
Fotoloog is niet meer blauwKutzooi
Ach. ik zit er niet mee,als het de willekeur van ene peter breuls betreft.....quote:Op woensdag 10 augustus 2005 21:25 schreef pos het volgende:
Wel gewoon blijven posten hoor Foto...dan maar als "gewone" user, als dat tenminste is wat je wil!!??
Users zijn veel leuker dan moderatorsquote:Op woensdag 10 augustus 2005 21:29 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Ach. ik zit er niet mee,als het de willekeur van ene peter breuls betreft.....
Kom je wel weer bij ons buiten spelen ?quote:Op woensdag 10 augustus 2005 21:29 schreef fotoloog het volgende:
Ach. ik zit er niet mee,als het de willekeur van ene peter breuls betreft.....
En ik draai dr dan gezellig één foto....quote:Op woensdag 10 augustus 2005 21:47 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Kom je wel weer bij ons buiten spelen ?
'k heb zelfs bier gehaald...
Ik geef om mijn buren, ook zonder dat ik de deur bij ze plat loopquote:Op woensdag 10 augustus 2005 17:55 schreef fotoloog het volgende:
Parabola,
En waar maak jij je druk om, we zien je niet of nauwelijks in RJPvD,
Een klein verschil van inzicht, de verplaatsing was op initiatief van de users, waarvan er 1 toevallig ook mod is/was van een ander subforum. Het eerste verbaast me hooguit, het tweede stuit me tegen de borst.quote:nu wordt het verplaatst naar een ander subforum,
Dat doe ik zeker niet. Ik heb vanmiddag met stijgende verbazing het hele gebeuren gevolgd. Er was eigenlijk helemaal niets aan de hand, behalve wat beroerde communicatie en geknakte ego's. En dat, laat dat duidelijk zijn, aan beide zijden. Zoals wel vaker vaker bij ruzies, liepen de emoties hoog op zonder dat men nog weet waarom ook weer (probeer het maar eens in drie zinnen objectief uit te leggen aan een buitenstaander, je loopt geheid vast). Het resultaat: gebande users, een ontblauwde fotoloog en een topic dat in het verkeerde subforum staat. En dat was allemaal niet nodig geweest. Daarom meng(de) ik mij in de discussie. Moord en brand zal je mij niet horen schreeuwen, daar ben ik veel te stoffig voor.quote:en ben jij degene die moord en brand schreewt
Ja dat bedacht ik ook idd.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 23:33 schreef RonaldV het volgende:
Misschien een domme vraag: als dat fotospelletje naar FOT verplaatst wordt, waarom komen dan ook niet gelijk alle andere topics met foto's naar hier? BH en US zitten ook vol met plaatjes!
Is er inmiddels al nieuws van het spelletjesfront?quote:Op woensdag 10 augustus 2005 23:33 schreef RonaldV het volgende:
Misschien een domme vraag: als dat fotospelletje naar FOT verplaatst wordt, waarom komen dan ook niet gelijk alle andere topics met foto's naar hier? BH en US zitten ook vol met plaatjes!
neequote:Op zondag 14 augustus 2005 17:27 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Is er inmiddels al nieuws van het spelletjesfront?
µquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:16 schreef mr_anonimous het volgende:
Zou in: Raad je plaatje # 321 The Revenge of The Pos! #231 veranderd kunnen worden in 321?
Bijvoorbaat dank.![]()
Nogmaals bedankt.quote:
Hey! Je hebt mijn cola en chips weggehaald!quote:
Zoute natuurlijk! Paprika isquote:Op woensdag 17 augustus 2005 14:48 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
* Het-Gele-Teken geeft Ronald weer cola en chips !
Paprika?
Dat zei ik toch? Mijn cola!quote:Op woensdag 17 augustus 2005 14:51 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Je hebt de OT-posts voor het gemak ook maar even in de prullenbak gekieperd![]()
Die bedoelde ik ook, en dan nog wat gewauwel van users over lichtval, camerstandpunt en uitgebeten luchtenquote:
Owjajoh...?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 15:06 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Die bedoelde ik ook, en dan nog wat gewauwel van users over lichtval, camerstandpunt en uitgebeten luchten
Volgende keer haal ik alleen die weg en laat ik de rotzooi staan.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 14:51 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Je hebt de OT-posts voor het gemak ook maar even in de prullenbak gekieperd![]()
net zo ongepast als een opmerking van A_N over een zelfmoord fotograferenquote:Op dinsdag 13 september 2005 22:36 schreef k_man het volgende:
[SC] wedstrijd september...lekker spelen met jezelf
Ik vind dit een behoorlijk ongepaste opmerking.
Jeetje hé, wat toevallig dat je dat zegt. Exact diezelfde opmerking had ik zelf namelijk ook al gemaakt.quote:Op woensdag 14 september 2005 15:24 schreef Puckzzz het volgende:
Mensen weten dat gewoon niet, mensen kunnen ook niet weten dat je net van een uitvaart kwam hoor.
Waarschijnlijk wel, maar kijken ze alleen naar de serieuze problemenquote:Op woensdag 14 september 2005 18:32 schreef k_man het volgende:
[..]
Jeetje hé, wat toevallig dat je dat zegt. Exact diezelfde opmerking had ik zelf namelijk ook al gemaakt.![]()
Ik vind het hoe dan ook een opmerking van Dr Flash die van weinig beschaving getuigt.
Komt hier trouwens eigenlijk nog wel eens een modje?
Dat klinkt haast als een vrijbrief om alles te mogen zeggen. De ander moet dan maar de zelfbeheersing opbrengen om er niet op in te gaan. Beetje té gemakkelijk hoor.quote:Op woensdag 14 september 2005 19:21 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Wat moet ik dan zeggen: "Ja het is erg!" ?
Je hebt'm zelf gequote, reageer er dan gewoon niet op.
je subtiliteit spreekt weer boekdelenquote:Op woensdag 14 september 2005 19:41 schreef k_man het volgende:
Is ook wel zo en Dr Flash maakt toch al niet de indruk veel meer na te denken dan strikt noodzakelijk is, maar deze opmerking schoot me toch net in het verkeerde keelgat.
Maar goed, laat dan maar zitten verder.
Ja, we zijn hier allemaal zo lekker subtiel tegenwoordig. Gezellig.quote:Op woensdag 14 september 2005 23:22 schreef Re het volgende:
[..]
je subtiliteit spreekt weer boekdelen
Anders had ik het ook niet geweten he?quote:Op woensdag 14 september 2005 18:32 schreef k_man het volgende:
[..]
Jeetje hé, wat toevallig dat je dat zegt. Exact diezelfde opmerking had ik zelf namelijk ook al gemaakt.![]()
Too funny.quote:Op vrijdag 16 september 2005 20:15 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Er was niet gespecifieerd wat voor trein, en of ie al dan niet reed.
Met je hoofd tegen een stilstaande trein aanbonken is niet perse dodelijk toch?
Er stond ook "kop een trein met je regels" en niet "kop een trein, met je regels". Dus als het al dodelijk zou zijn, dan is dat voor de regels.
kan je ook een link geven, want dat heb'k gemist?quote:Op zaterdag 17 september 2005 01:17 schreef DonVincenzo het volgende:
Ik keeg ook al meteen een grote bek van die dr flash. Ik zag bij de wedstrijd dat jullie nieuwe mensen willen en dan komt zo'n dr flash tegen mij zeggen van wat kom je hier doen, je bent nieuw, rot maar lekker weer op. nou dan voel je je niet welkom hier.
onderaanquote:Op zaterdag 17 september 2005 01:53 schreef DonVincenzo het volgende:
Ik weet niet helemaal hoe dat werkt met linkjes hier maar het was gister avond in het topic "altijd gezellig".
Dit schept mss enige duidelijkheid: Fotografie FAQ! (laatste update: 06-09-2005)quote:
Dat hangt er vanaf hoe groot de foto wordt afgedrukt. 300 dpi betekent 300 dots per inch, de resolutie zal dus afhangen van de grootte.quote:Op vrijdag 23 september 2005 14:17 schreef Asmooh het volgende:
vraagje; jullie weten dat vast wel.
Ik moet fotos maken voor in een krant
300dpi.
maar wtf wat voor resolutie is dat?
De » achter elk topic verwijst naar de laatste post die jij gelezen hebt. Op die manier kan je gauw alle nog niet gelezen posts verder lezen. Als je naar de laatste pagina wilt kun je het beste gewoon op het laatste paginanummer klikken.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 10:21 schreef Faux het volgende:
Euhm, beste, lieve, o-zo geweldige, geniale, inzichtvolle en bovendien buitengewoon sexy modjes...
Is het wellicht een idee om de anchor op » achter de topic titels te laten referren naar de laatste pagina/permalink van de laatste post in dat topic?
Het is me nu al meerdere keren gebeurd dat ik erop klikte, ervanuitgaande dat ik op de laatste pagina zat... En vervolgens dus ook zodanig reageerde op posts...
Nu begrijp ik volkomen dat ik wellicht een slecht voorbeeld ben, door mijn extreme vorm van luiheid en nalatigheid, echter - tóch denk ik dat meer mensen hier wat aan kunnen hebben...
Verdacht stil? Ik zie 13 topics waarin vanavond minstens één keer gepost is. Goed, het looopt niet storm, maar stil gaat me een beetje ver.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 22:15 schreef Gizz het volgende:
Ok. Feedback: Waarom het slowchat forum? Er zijn al hele subfora op got voor slowchat en andere onzin (onzin voor je leven etc.). Waarom in een fotografisch forum dan nog een keer een plek voor allemaal offtopic zooi?
Ik vind het vaag dat het SC topic als een trein gaat en de hele tijd bovenaan staat, terwijl het in de andere topics verdacht stil is..
Daar heb je wel een punt. Er zitten een aantal notoire off-topic slowchatters bij. Aan de andere kant heeft dat ook weer zijn charmequote:Nou weet ik ook wel dat ik hier helemaal verkeerd zit voor een serieus fotografie forum, maar dat 75% van de posts (als het al niet meer is) in een SC topic terechtkomt dat niks met fotografie te maken heeft gaat ook weer ver.
Got was een foutje ja..quote:
Doodstil is het inderdaad niet, maar vergeleken met andere fora vind ik het wel stil. Fok is het grootste Nederlandse forum (toch?), maar de activiteit in het fotografie forum ligt nog niet eens op de helft van wat er gebeurd in het fotografie forum van bv. GoT. Op het SC topic na dan..quote:Verdacht stil? Ik zie 13 topics waarin vanavond minstens één keer gepost is. Goed, het looopt niet storm, maar stil gaat me een beetje ver.
Zo ongeveer elk 'serieus forum' heeft een slowchat reeks. Veel van die fora hebben vaste kern die elkaar wel meer te vertellen heeft dat strikt ontopic dingen. Met zo'n slowchat topic kanaliseer je dat en voorkom je veel topicvervuiling.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 23:07 schreef Gizz het volgende:
En met slowchat fora bedoel ik dus bijvoorbeeld onzin voor je leven. Daar kun je lekker blaten over van alles en nog wat. We zitten hier in een fotografie forum, waarom zou je daar dan nog eens een extra plek maken waar je kan praten over dingen die niks met het desbetreffende forum te maken hebben?
Doe ik ook een beetje. Maar ik ga vooral naar dpz, daar ligt het niveau hoger dan got en fok samenquote:
Het niveau op DPZ ligt gemiddeld wel hoger ja. vele FOT-ters komen er zelf ook regelmatig. Je krijgt er soms nuttig commentaar op je werk, maar ook niet altijd. Wist je trouwens dat DPZ ook een 'kletspraat' sub-forum heeft?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 23:21 schreef Gizz het volgende:
[..]
Doe ik ook een beetje. Maar ik ga vooral naar dpz, daar ligt het niveau hoger dan got en fok samen
Dat is op zichzelf zeer te waarderen.quote:Maar er werd om feedback gevraagd van fok fotografie gebruikers, dus daar heb ik even de tijd voor genomen.
Ik denk dat ook wel een beetje meespeelt dat Fok!-FOT gewoon een gezellige club mensen is, die regelmatig meeten. Daarom kennen veel mensen elkaar IRL ook, en wordt het naast een puur functioneel foto-forum zoals DPZ ook gewoon een gezellige plek om te verblijven. En dan willen sommige mensen het ook wel eens over iets anders hebben dan alleen maar foto's, toestellen, lenzen en filters.quote:Vroeg me gewoon af waarom er een niet fotografie gerelateerd topic is wat de meeste posts opslurpt.
Maar het is me een beetje duidelijk nu
Afin, 24 uur later....quote:Op woensdag 5 oktober 2005 23:23 schreef k_man het volgende:
Wie vroeg dan om Feedback?Want een moderator zul je hier zelden zien.
![]()
Zeg, eikeltje wijsneus. Ga eens lekker ergens anders aan een boom rond hangen als je je hier niet bevalt?quote:
De moderators kijken hier vaker dan jij denkt. Ik zie echter niet in wat ik kan toevoegen aan deze discussie. Alles wat ik had willen zeggen is al gezegd. Moet een mod dan maar in elk topic reageren? In plaats van die tijdverspilling richt ik mij liever op nuttige dingen.quote:
Ja, als een user hier in het centrale feedback topic komt met een vraag of opmerking lijkt me het wel je taak als moderator om daar even op te reageren.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:53 schreef Subhuman het volgende:
[..]
De moderators kijken hier vaker dan jij denkt. Ik zie echter niet in wat ik kan toevoegen aan deze discussie. Alles wat ik had willen zeggen is al gezegd. Moet een mod dan maar in elk topic reageren? In plaats van die tijdverspilling richt ik mij liever op nuttige dingen.
Het komt mij voor dat het niet jouw (of mijn) taak is om te beoordelen of mods hier hun werk goed doen. Als je problemen hebt met de mods in FOT kun je natuurlijk altijd je beklag nog gaan doen op de daartoe geëigende plaatsen. En natuurlijk heb je altijd nog de keus om niet meer naar FOT te komenquote:Op donderdag 6 oktober 2005 23:02 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, als een user hier in het centrale feedback topic komt met een vraag of opmerking lijkt me het wel je taak als moderator om daar even op te reageren.Wat is anders het nut van dit topic?
Nou is dat natuurlijk wel enorm veel werk met al die feedback hier, maar het hoort er nou eenmaal bij.
quote:Op woensdag 5 oktober 2005 22:50 schreef RonaldV het volgende:
Verdacht stil? Ik zie 13 topics waarin vanavond minstens één keer gepost is. Goed, het looopt niet storm, maar stil gaat me een beetje ver.
quote:Op woensdag 5 oktober 2005 23:14 schreef k_man het volgende:
Zo ongeveer elk 'serieus forum' heeft een slowchat reeks. Veel van die fora hebben vaste kern die elkaar wel meer te vertellen heeft dat strikt ontopic dingen. Met zo'n slowchat topic kanaliseer je dat en voorkom je veel topicvervuiling.
Zo, alles wat ik had kunnen zeggen gegroepeerd in één post. Nee, dit is nuttig.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 10:54 schreef Vliegvrager het volgende:
Ik denk dat ook wel een beetje meespeelt dat Fok!-FOT gewoon een gezellige club mensen is, die regelmatig meeten. Daarom kennen veel mensen elkaar IRL ook, en wordt het naast een puur functioneel foto-forum zoals DPZ ook gewoon een gezellige plek om te verblijven. En dan willen sommige mensen het ook wel eens over iets anders hebben dan alleen maar foto's, toestellen, lenzen en filters.
Tuurlijk. Ik kan meteen een FA erop aanspreken dat de mods hier de boel nogal eens laten versloffen. Ik kan het ook eerst aan die modjes zelf voorleggen en kijken of dat wat oplevert. Kies maar wat je de sympathiekste manier vindt.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 23:05 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Het komt mij voor dat het niet jouw (of mijn) taak is om te beoordelen of mods hier hun werk goed doen. Als je problemen hebt met de mods in FOT kun je natuurlijk altijd je beklag nog gaan doen op de daartoe geëigende plaatsen. En natuurlijk heb je altijd nog de keus om niet meer naar FOT te komen
Doe nou 'ns niet of je het echt niet snapt. Users komen in dit topic met vragen en opmerkingen aan de crew over FOT. Het komt al niet erg lekker over als daar niet eens op gereageerd wordt. Als je daar vervolgens op wordt aangesproken en alleen maar aangeeft dat je wel wat beters te doen hebt, heb je het dus écht niet begrepen. Dat is gewoon arrogantie, minachting voor de users.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 23:06 schreef Subhuman het volgende:
Zo, alles wat ik had kunnen zeggen gegroepeerd in één post. Nee, dit is nuttig.
De sympathiekste manier is om buiten Fok! om een mod aan te spreken op zijn vermeende fouten. In plaats daarvan kies je de bekende confronterende zeurkousenmethode. Vind je het nou echt raar dat ze daar niet op reageren? En nu we het er toch over hebben: Waar was je toen een eerdere mod meer tijd doorbracht in andere fora dan in zijn eigen FOT? Je kritiek komt me wel erg selectief over.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 23:13 schreef k_man het volgende:
[..]
Tuurlijk. Ik kan meteen een FA erop aanspreken dat de mods hier de boel nogal eens laten versloffen. Ik kan het ook eerst aan die modjes zelf voorleggen en kijken of dat wat oplevert. Kies maar wat je de sympathiekste manier vindt.
Waarom buiten Fok? Ik spreek nooit mods buiten Fok. Mods hebben een rol op Fok (wat ze daarbuiten doen zal me een zorg zijn) en users moeten ze daarop aan kunnen spreken.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 23:22 schreef RonaldV het volgende:
[..]
De sympathiekste manier is om buiten Fok! om een mod aan te spreken op zijn vermeende fouten. In plaats daarvan kies je de bekende confronterende zeurkousenmethode. Vind je het nou echt raar dat ze daar niet op reageren? En nu we het er toch over hebben: Waar was je toen een eerdere mod meer tijd doorbracht in andere fora dan in zijn eigen FOT? Je kritiek komt me wel erg selectief over.
Dat bedoel ik nou. Hebben ze jou wel eens uitgelegd dat je met stroop meer bereikt dan met azijn?quote:Op donderdag 6 oktober 2005 23:18 schreef k_man het volgende:
[..]
Doe nou 'ns niet of je het echt niet snapt. Users komen in dit topic met vragen en opmerkingen aan de crew over FOT. Het komt al niet erg lekker over als daar niet eens op gereageerd wordt. Als je daar vervolgens op wordt aangesproken en alleen maar aangeeft dat je wel wat beters te doen hebt, heb je het dus écht niet begrepen. Dat is gewoon arrogantie, minachting voor de users.
Ah, en aanspreken doe je dus en plein publique en op een afzeikerige toon.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 23:26 schreef k_man het volgende:
[..]
Waarom buiten Fok? Ik spreek nooit mods buiten Fok. Mods hebben een rol op Fok (wat ze daarbuiten doen zal me een zorg zijn) en users moeten ze daarop aan kunnen spreken.
Ik zal je een hint geven. Sub is zijn vervanger.quote:Over die andere mod: ik weet eerlijk gezegd niet op wie je doelt. Het is me kennelijk niet opgevallen.
Niks afzeikerigs bij. Ook niks verbloemd. Gewoon puur zoals het is, zonder iemand persoonlijk te willen beledigen of wat dan ook. De persoon Sub interesseert me namelijk in dit geval helemaal niet zo. En HGT ook niet. Het gaat me puur om hun functioneren als mod hier. Als alle kritiek opgevat wordt als afzeiken kunnen we dit topic wel sluiten.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 23:32 schreef RonaldV het volgende:
Ah, en aanspreken doe je dus en plein publique en op een afzeikerige toon.
Dan kies ik toch liever voor een mail of MSN bericht. Vind ik wel zo beschaafd. En ik krijg nog antwoord ook! Verrassend he?
Sorry, ik hou geen genealogie bij van de mods hier.quote:Ik zal je een hint geven. Sub is zijn vervanger.
Niet alle kritiek....alleen jouw kritiek. Da's nl. het enige wat je kan zo ongeveer. Dus als je nu eens lekker ophoepelt of niets meer zegt tikt, dan is het probleem ook opgelost.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 23:40 schreef k_man het volgende:
[..]
Niks afzeikerigs bij. Ook niks verbloemd. Gewoon puur zoals het is, zonder iemand persoonlijk te willen beledigen of wat dan ook. De persoon Sub interesseert me namelijk in dit geval helemaal niet zo. En HGT ook niet. Het gaat me puur om hun functioneren als mod hier. Als alle kritiek opgevat wordt als afzeiken kunnen we dit topic wel sluiten.
Ik gebruik eigenlijk altijd quotes als ik specifiek op een post reageer tenzij ik er heel zeker van ben dat ik de volgende ben die reageert en da's eigenlijk alleen diep in de nacht of in hele rustige topics in de crewfora.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 13:31 schreef Faux het volgende:
Als je het van te voren wéét - dat je reageert op een oude(re) post, dan neem ik aan dat je gebruikt maakt van quotes.
Hij is fijnquote:Op donderdag 6 oktober 2005 23:48 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Niet alle kritiek....alleen jouw kritiek. Da's nl. het enige wat je kan zo ongeveer. Dus als je nu eens lekker ophoepelt of niets meer zegt tikt, dan is het probleem ook opgelost.
99% van de mensen hier heeft blijkbaar geen moeite met de gang van zaken. Die ene procent (jij dus zeg maar in je uppie) moet zonodig weer gaan lopen zeiken
Je lijkt wel een Geert Wilders. Ook zo'n idioot. Kijk maar uit dat er niet een radicale FOT-ter met een camera met goeie burstmode achter je aankomt om portretfoto's van je te maken en die op FOK te plaatsen
Ik ben zeker niet de enige die vindt dat de modjes hier niet bepaald uitblinken in het tonen van betrokkenheid. Maar dat is het punt helemaal niet. Het ging namelijk niet om mijn kritiek, maar om een andere user die totaal genegeerd werd.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 23:48 schreef PdeHoog het volgende:
99% van de mensen hier heeft blijkbaar geen moeite met de gang van zaken. Die ene procent (jij dus zeg maar in je uppie) moet zonodig weer gaan lopen zeiken
Twee opmerkingen, en daar ga ik het bij laten.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 23:57 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik ben zeker niet de enige die vindt dat de modjes hier niet bepaald uitblinken in het tonen van betrokkenheid. Maar dat is het punt helemaal niet. Het ging namelijk niet om mijn kritiek, maar om een andere user die totaal genegeerd werd.
Om het dan even wat explicieter te maken: het is niet erg als moderators users volledig negeren? Of sterker: als ze aangeven wel wat beters te doen te hebben dan een vraag van een user te beantwoorden?quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 08:32 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Twee opmerkingen, en daar ga ik het bij laten.
1. Als de mods hier niet aan jouw verwachtingen voldoen, kan dat aan twee dingen liggen: de mods of jouw verwachtingen. Mijn verwachtingen zijn dat een mod ingrijpt wanneer nodig en zich verder op de vlakte houden (als mod dan, als user doen ze gezellig mee). Daar voldoen Sub en HGT prima aan.
2. De vragen van 'de andere user' werden imho prima beantwoord door gewone users. Dat Sub dan niet de behoefte voelt om daar ook neg even zijn plasje overheen te doen vind ik meer dan begrijpelijk, en bovendien volledig consistent met mijn verwachtingen over mods.
Dat jij gewoon een zeikstraal bent. sub heb zijn zegje toch gedaan.. en jij wellicht eens de faq's van FOK! moet gaan herlezen zodat je precies weet waar een feedback topic voor is..quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 09:11 schreef k_man het volgende:
Wat mogen we trouwens concluderen uit de totale afwezigheid van het 'blauw' in deze discussie? Dat ze weer eens wat beters te doen hebben?
de SC is el gezellig.. maar feedback topic nietquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 09:52 schreef Faux het volgende:
Ik dacht hierboven ergens te lezen dat de reden waarom er zoveel SC hing, was omdat FOK! zo ongelooflijk gezellig is...
Schiet mij maar lek.
FOK is ook gezellig. Alleen k_man niet zoals je inmiddels zult hebben gemerkt. Het merendeel van de gebruikers kotst hem dan ook een beetje uitquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 09:52 schreef Faux het volgende:
Ik dacht hierboven ergens te lezen dat de reden waarom er zoveel SC hing, was omdat FOK! zo ongelooflijk gezellig is...
Schiet mij maar lek.
Vind je dat niet wat erg rigoureus?quote:
Langdurig geheel negeren is dan meestal een betere manier om iemand stil te krijgen als er met zes man boven op te duiken.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 10:02 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
FOK is ook gezellig. Alleen k_man niet zoals je inmiddels zult hebben gemerkt. Het merendeel van de gebruikers kotst hem dan ook een beetje uit
Als jij zo volwassen bent kun je dat misschien wat meer in je reacties laten blijken. Dit toontje draagt niks bij aan een constructieve discussie.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 09:49 schreef _evenstar_ het volgende:
en nu niet gaan zeiken over de kritieken die JIJ krijgt.. met je infantiele gedrag vraag je er gewoon om
schrijf jij je eerst in :wquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 10:38 schreef k_man het volgende:
[..]
Als jij zo volwassen bent kun je dat misschien wat meer in je reacties laten blijken. Dit toontje draagt niks bij aan een constructieve discussie.
Geldt trouwens niet alleen voor jou.
Beetje jammer dat er vrijwel niet inhoudelijk gereageerd wordt op de kritiek zelf, maar alleen weer het oude liedje boven komt dat alles wat niet in de mening van een ander past meteen 'gezeik' is. Doe eens een cursus 'omgaan met kritiek' of zo.![]()
Is dit een poging om nogmaals te laten zien dat een inhoudelijke reacie niet tot de mogelijkheden behoort?quote:
Hoi, fijn dat je er bent.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 10:58 schreef Subhuman het volgende:
Persoonlijke vêtes vechten jullie maar ergens anders uit, niet in het feedbacktopic. Verdere posts die hierop doorgaan zullen worden verwijderd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |