abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf zondag 19 september 2004 @ 22:17:30 #126
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22068361
quote:
Op zondag 19 september 2004 20:56 schreef jeredboxman het volgende:

[..]

Ik snap wat je zeggen wil, maar ik wen wel aan ergonomie. Eum 300D wordt het niet. Dat kan ik wel zeggen. Als ik ¤ 3000 euro heb en wil daar dus een body voor en een groothoek + zoom (om mee te beginnen) hebben. Kan iemand mij dan mss beter helpen? Ik heb gekeken naar de Canon EOS 1D Mark II en die is rond de ¤ 4000 en dan heb ik nog geen lenzen... Dat wordt dus langer sparen. Nou zit er geen haast bij, maar zou iemand mij mss wat meer kunnen helpen? Alvast bedankt. Toppertje
de Canon 20D komt binnenkort uit volgens mij... anders de 10D die is er al..
dat is de eerste volgende na de 300D (de 10D,dus 1 stapje hoger)en die is rond de 1600 euro naar mijn weten.
dan hou je nog geld over voor wat lenzen. maar daar kan je het ook zo gek maken als je zelf wilt!
quote:
offtopic: nice foto's
doel je op mijn site?
zoja: dankje
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_22074868
quote:
Op zondag 19 september 2004 22:17 schreef Xilantof het volgende:

[..]

de Canon 20D komt binnenkort uit volgens mij... anders de 10D die is er al..
dat is de eerste volgende na de 300D (de 10D,dus 1 stapje hoger)en die is rond de 1600 euro naar mijn weten.
dan hou je nog geld over voor wat lenzen. maar daar kan je het ook zo gek maken als je zelf wilt!
[..]

doel je op mijn site?
zoja: dankje
ook nog een vereiste is dat er een verticale handgreep op kan, met ontspanknop. Dat kan met die nieuwe baterypack voor de D20. Het lijkt erop dat als dat ding uitkomt ik gewoon ff naar de fotograaf toe ga en hem maar eens gaat bekijken. En ja met lenzen kun je het zo gek maken als je wilt. Komt wel goed

oftopic: ja op die site ja. je houd wel van architectuur of niet?
jeredboxman photography is under construction
  FOK!fotograaf maandag 20 september 2004 @ 07:15:16 #128
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22074903
quote:
Op maandag 20 september 2004 06:50 schreef jeredboxman het volgende:

[..]

ook nog een vereiste is dat er een verticale handgreep op kan, met ontspanknop. Dat kan met die nieuwe baterypack voor de D20. Het lijkt erop dat als dat ding uitkomt ik gewoon ff naar de fotograaf toe ga en hem maar eens gaat bekijken. En ja met lenzen kun je het zo gek maken als je wilt. Komt wel goed
de 10D heeft ook de mogelijkheid tot verticale grip met ontspanknop

en idd, even langs gaan en wat dingen vasthouden geeft toch een wat beter beeld dan wat woorden op internet
quote:
oftopic: ja op die site ja. je houd wel van architectuur of niet?
klopt
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_22088072
quote:
Op maandag 20 september 2004 07:15 schreef Xilantof het volgende:

[..]

de 10D heeft ook de mogelijkheid tot verticale grip met ontspanknop

en idd, even langs gaan en wat dingen vasthouden geeft toch een wat beter beeld dan wat woorden op internet
[..]

klopt
Ja maar als de D20 uitkomt wil ik wel graag de D20
  FOK!fotograaf maandag 20 september 2004 @ 20:02:56 #130
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22089293
quote:
Op maandag 20 september 2004 19:16 schreef jeredboxman het volgende:

[..]

Ja maar als de D20 uitkomt wil ik wel graag de D20
geen idee hoeduur die wordt als begin prijs
moet je even kijken op www.dpreview.com denk dat daar wel iets bij staat.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_22089831
quote:
Op maandag 20 september 2004 20:02 schreef Xilantof het volgende:

[..]

geen idee hoeduur die wordt als begin prijs
moet je even kijken op www.dpreview.com denk dat daar wel iets bij staat.
www.foto-konijnenberg.nl -> ¤ 1649 body only. Maar hij is nog niet leverbaar. Alleen de kit is leverbaar. Nou ja het wordt toch wel eind jan feb 2005 dat ik iets gaan aanschaffen (lees de Canon D20)
  FOK!fotograaf maandag 20 september 2004 @ 20:24:47 #132
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22089885
quote:
Op maandag 20 september 2004 20:22 schreef jeredboxman het volgende:

[..]

www.foto-konijnenberg.nl -> ¤ 1649 body only. Maar hij is nog niet leverbaar. Alleen de kit is leverbaar. Nou ja het wordt toch wel eind jan feb 2005 dat ik iets gaan aanschaffen (lees de Canon D20)
owh dan kan je nog ff van alles bekijken enzo
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_22091121
quote:
Op maandag 20 september 2004 20:24 schreef Xilantof het volgende:

[..]

owh dan kan je nog ff van alles bekijken enzo
?
  FOK!fotograaf maandag 20 september 2004 @ 21:12:00 #134
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22091162
quote:
Op maandag 20 september 2004 21:10 schreef jeredboxman het volgende:

[..]

?
met alles doelde ik op lenzen
of weet je daarvan al precies wat je wilt?

hebben we trouwens een apart topic voor
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_22091263
quote:
Op maandag 20 september 2004 21:12 schreef Xilantof het volgende:

[..]

met alles doelde ik op lenzen
of weet je daarvan al precies wat je wilt?

hebben we trouwens een apart topic voor
Eum ik wil een 50 mm lens, groothoek en iets van zoom. Maar ik heb niet echt verstand van lensen en het feit dat het je x 1.6 gaat me digi slr (20d dan). tips?
pi_22091303
maar ja ik wel er dan ook gelijk 3 uv filters bij (bescherming van lens) en ik wil ook een andere tas, want wat ik nu heb wordt dan te klein oftwel ik ben druk aan het sparen
pi_22091897
Eum Xilantof kijk eens naar de Nikon D2H. Het heeft maar 4,1 MP maar ja..
  dinsdag 21 september 2004 @ 23:04:42 #138
39955 eXistence
Feel The Power!
pi_22117759
Over een paar weken ga ik beginnen met een militaire opleiding aan de kma. Graag zou ik wat kiekjes willen schieten van het praktische gedeelte van de opleiding. Hiervoor ben ik op zoek naar een digicam die ik wil gaan aanschaffen.

Zoals jullie begrijpen moet de cam erg degelijk en robuust zijn. Ik wil niet dat de cam binnen de kortste keren kapot gaat. Hij moet dus een stootje kunnen hebben, vooral omdat redelijk intensief bezig ben en de camera wel moet meedragen. Dus bestand tegen schokken en lage temperatuur.

De kwaliteit van de foto's moet redelijk zijn, maar dat is niet het belangrijkste voor mij. Ik wil dat de camera erg degelijk is met een redelijke kwaliteit foto's. De prijs wil ik onder de 300 euro houden.

Welke cams voldoen aan de door mij gestelde eisen?

Hartelijk Dank
  woensdag 22 september 2004 @ 00:10:27 #139
80068 gfree
Rettekkettet, naar Beter Bed!
pi_22119422
Aangezien mijn topic gesloten werdt, hier nog maar een poging dan:

Ik heb deze camera op het oog:

Maar nu weet ik niet zeker of ik het wel kan vertrouwen, ook omdat het geen bekend merk is.
Aan de andere kant heeft hij wel veel uitgebreide opties en accessoires.
Hij is deze week nog in de aanbieding dus ik zal snel moeten beslissen.

Wat zouden jullie doen?
Saubere Schuhe gefallen jedem!
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 22 september 2004 @ 00:23:25 #140
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_22119652
quote:
Op woensdag 22 september 2004 00:10 schreef gfree het volgende:
Wat zouden jullie doen?
Een ander forum gaan lopen verkloten.

Topic is niet zomaar dichtgegooid. Beschouw jezelf als gewaarschuwd.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  FOK!fotograaf woensdag 22 september 2004 @ 07:19:46 #141
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22122141
quote:
Op maandag 20 september 2004 21:42 schreef jeredboxman het volgende:
Eum Xilantof kijk eens naar de Nikon D2H. Het heeft maar 4,1 MP maar ja..
klopt. maar waar doel je op?
ik snap je ff niet
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  woensdag 22 september 2004 @ 09:40:58 #142
80068 gfree
Rettekkettet, naar Beter Bed!
pi_22123224
quote:
Op woensdag 22 september 2004 00:23 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Een ander forum gaan lopen verkloten.

Topic is niet zomaar dichtgegooid. Beschouw jezelf als gewaarschuwd.
Gezellige boel hier
Saubere Schuhe gefallen jedem!
pi_22123456
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 23:04 schreef eXistence het volgende:
Over een paar weken ga ik beginnen met een militaire opleiding aan de kma. Graag zou ik wat kiekjes willen schieten van het praktische gedeelte van de opleiding. Hiervoor ben ik op zoek naar een digicam die ik wil gaan aanschaffen.

Zoals jullie begrijpen moet de cam erg degelijk en robuust zijn. Ik wil niet dat de cam binnen de kortste keren kapot gaat. Hij moet dus een stootje kunnen hebben, vooral omdat redelijk intensief bezig ben en de camera wel moet meedragen. Dus bestand tegen schokken en lage temperatuur.

De kwaliteit van de foto's moet redelijk zijn, maar dat is niet het belangrijkste voor mij. Ik wil dat de camera erg degelijk is met een redelijke kwaliteit foto's. De prijs wil ik onder de 300 euro houden.

Hartelijk Dank
Ik heb zelf hier geen goed antwoord op. Maar anders raakt deze vraag onder gesneeuwd. En dat kan niet de bedoeling zijn.
pi_22144029
quote:
Op woensdag 22 september 2004 07:19 schreef Xilantof het volgende:

[..]

klopt. maar waar doel je op?
ik snap je ff niet
lol euhm nee niks laat maar
pi_22144854
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 23:04 schreef eXistence het volgende:

Hartelijk Dank
Hoe raar het ook klinkt, volgens mij stel je de vraag op de verkeerde plek.

Ik leg uit;

Het gros van de mensen hier is superzuinig op zijn/haar apparatuur en zit voornamelijk tegen de top van het kunnen van zijn/haar apparatuur aan te werken om maar zo perfect mogelijke plaatjes te schieten.

Wat jij vraagt is eigenlijk een klikklak camera in een titanium kast. Dat heeft hier niemand ben ik bang.

Als ik je toch een tip mag geven; loop eens een mediamarkt binnen en ga in alle rust de digitale camera's bekijken, voordeel van de mediamarkt is dat je daar zonder verkoopzeikert de camera's aan alle kanten kunt bevingeren. En voor jezelf kunt bepalen welke camera niet verpulvert onder een tank.
Als dan het prijsje rond de 350 eur ligt kun je vervolgens op internet gaan zoeken waar die 100 eur goedkoper is. (ik heb http://www.tweakers.net/pricewatch gebruikt voor het vinden van mijn cameraverkoper)
pi_22162464
De Mju serie van Olympus is spatwaterdicht en kan wat dat betreft dus wel tegen een stootje. Misschien is dat een leuke optie?
De Mju 300 kost rond de 230 a 240 euro.
De Mju 400 is er vanaf 250.
pi_22217343
Ok, het gaat dus als het goed is de Sony worden, wegens beste prijs/kwaliteit verhouding enzo.
Maar welke memorysticks kun je er het beste instoppen?
Is er veel kwaliteitsverschil tussen Sandisk of Sony?
En wat is het verschil tussen de memory stick pro en de memory stick pro duo??

Ik heb nu een beetje een beeld over wat ik wil qua camera, maar nu nog het geheugen!
pi_22485665
Voor de studievereniging waar ik de fotocommissie zit zijn we op zoek naar een nieuwe digitale camera. Een van de belangrijkste eisen is dat hij zogezegd 'hufterproof'moet zijn. Het is namelijk onvermijdelijk dat er af en toe lomp met het ding wordt omgegaan en we willen natuurlijk niet direct een nieuwe moeten kopen.
Het huidige toestel is een Kodak DC240 ZOOM en die beviel goed.

Heeft iemand suggesties?
pi_22486026
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 10:58 schreef _Mal_ het volgende:
Voor de studievereniging waar ik de fotocommissie zit zijn we op zoek naar een nieuwe digitale camera. Een van de belangrijkste eisen is dat hij zogezegd 'hufterproof'moet zijn. Het is namelijk onvermijdelijk dat er af en toe lomp met het ding wordt omgegaan en we willen natuurlijk niet direct een nieuwe moeten kopen.
Het huidige toestel is een Kodak DC240 ZOOM en die beviel goed.

Heeft iemand suggesties?
lijkt een beetje op de vraag van eXistence ca 10 postjes hierboven,
dus als tip kun je mijn reactie op zijn vraag meenemen
ben wel benieuwd of eXistence ondertussen een geschikte camera heeft gevonden
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 13:32:26 #150
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_22488623
quote:
Op zondag 26 september 2004 17:06 schreef Liejannuh het volgende:
Ok, het gaat dus als het goed is de Sony worden, wegens beste prijs/kwaliteit verhouding enzo.
Maar welke memorysticks kun je er het beste instoppen?
Is er veel kwaliteitsverschil tussen Sandisk of Sony?
Nope... allebei dure merken
quote:
En wat is het verschil tussen de memory stick pro en de memory stick pro duo??
Sony heeft na de memory stick ontdekt dat het product nog verbetert kon worden en heeft daarom nieuwere versies uitgebracht. Heel leuk, maar niet alles is compatible met elkaar.
quote:
Ik heb nu een beetje een beeld over wat ik wil qua camera, maar nu nog het geheugen!
Suc6; memory sticks zijn over het algemeen 2 keer zo duur als Compactflash geheugens bij dezelfde capaciteit. Daar gaat je kwaliteit/prijs verhouding
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')