quote:Op donderdag 2 december 2004 16:18 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Is zeker het geval.
Geef alleen nog eens wat meer specs, dan kunnen we misschien al voorspellen aan welke kant van het prijsspectrum je uitkomt.
Wil je dus een enorm zoombereikof zoek je het meer aan de groothoekkant
Wat voor kaartjes wil je gaan gebruiken
en nog veel meer vraagtekens. Hoe meer je invult hoe eenduidiger het advies gaat worden.
quote:Op donderdag 2 december 2004 21:07 schreef Ouwesok het volgende:
Qua zoom: Optisch is inderdaad beter dan digitaal wat je alleen als noodmiddel moet zien maar liever helemaal niet gebruiken
Voor compactcamera's geldt dat alle opslagmedia ongeveer even snel zijn, de aanschaf van extra snelle kaartjes is dus redelijk zinloos. Bij series wordt er in de camera gebufferd alvorens er geschreven wordt.
Wat ben je met je opnamen van planWeb of print of zo...
En ook nog vrij belangrijk, wat ga je ermee fotograferenIk begin langzaam aan aan een Canon A-serie te denken, of gezien het budget aan een G, of natuurlijk een equivalent van een ander merk
quote:
quote:Op vrijdag 3 december 2004 15:07 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Kijk voor de gein eens of een Canon G5 iets voor je is. En als je meer budget ervoor over hebt is een G6 ook een optie. of een gelijkwaardige camera van een ander merk natuurlijk
quote:Op vrijdag 3 december 2004 15:24 schreef EvilCole het volgende:
[..]
En is minolta wat?
Ik zou ook graag iets willen met ingebouwde flitser
quote:Op vrijdag 3 december 2004 15:40 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Zoek er voor de grap eens een binnen je prijsgebied zónder ingebouwde flitser
Als je binnen de topmerken zoekt kun je je kwalitatief nauwelijks een buil vallen. Het ergste wat je overkomen kan is dat de camera niet aan jouw verwachtingen voldoet omdat er bepaalde features ontbreken of bepaalde eisen niet worden gehaald.
Dat is dan gelijk de reden waarom ik zo lang doorzeur over wat je precies allemaal met je toekomstige camera van plan bent
quote:Op vrijdag 3 december 2004 15:40 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Zoek er voor de grap eens een binnen je prijsgebied zónder ingebouwde flitser
Als je binnen de topmerken zoekt kun je je kwalitatief nauwelijks een buil vallen. Het ergste wat je overkomen kan is dat de camera niet aan jouw verwachtingen voldoet omdat er bepaalde features ontbreken of bepaalde eisen niet worden gehaald.
Dat is dan gelijk de reden waarom ik zo lang doorzeur over wat je precies allemaal met je toekomstige camera van plan bent
Wel eens aan de Digitale Dynax gedachtquote:Op zondag 5 december 2004 12:11 schreef roaddevil het volgende:
Mijn Minolta Dimage 7i is er mee opgehouden.![]()
Mogelijk is ie wel te repareren, maar ik zit al een tijdje aan
de aanschaf van DSLR camera te denken. En dit is voor
mij de druppel om over te stappen.
Ik zit te twijfelen tussen de Canon 10D en de Nikon D100.
Ik gebruik mijn camera voor uiteenlopende doeleinden.
Van landschaps tot concertfotografie en daarnaast ben ik werkzaam
als free lance journalist voor een regionale internet-krant.
De reden voor de keuze van 1 van beide genoemde cameras is o.a.
vanwege het ruime lenzen aanbod.
Kan iemand mij de voors en tegens van beide camera's vertellen ?![]()
Ik heb de tests op DPreview al gelezen.
Met welke camera's dan ook, in de meeste gevallen fotografeer je dingenquote:Op zondag 5 december 2004 14:48 schreef Elocyp het volgende:
Nog maar een keer dan:
Mijn moeder wil een digitale camera kopen en ze zag de Kodak CX7310 voor ¤200 bij de Dixons staan. Nu is mijn vraag dus of dat een beetje een goede camera is. Hij is alleen bedoelt om gewoon een wat foto's van dingen te maken. Zijn de foto's ook een beetje van een goede kwaliteit?
Hier staan wat specs.
Als er een andere, betere, digitale camera voor een euro of 200 te koop is hoor ik dat ook graag.
Ik zag hem laatst ergens in een folder verschijnen. Voor ik hem vasthou moet ie eerst een jaar of tien uit produktie zijnquote:Op zondag 5 december 2004 15:10 schreef WinterNight het volgende:
Iemand die digitale dynax al vast gehad? Bij mij in de buurt hebben ze 'm nog niet... :-(
De Dimage heeft een vast lens, dus lenzen moet ik toch los gaan kopen bij een nieuwe camera.quote:Op zondag 5 december 2004 15:02 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Wel eens aan de Digitale Dynax gedachtVan het prijsniveau van een Nikon D100, maar met de volgende voordelen:
Gestabiliseerde sensor, waardoor je onder de meest belabberde omstandigheden nog scherpe plaatjes produceert Look&Feel van een Dynaxen die ben je gewend Bruikbaar met alle optieken die je al had
Omdat Minolta de langste history met AF-optieken heeft is het aanbod aan objectieven minstens zo groot als dat voor Canon
150 eur zit momenteel een tikkie onder de kritieke grens voor een goeie camera. Die ligt momenteel ergens tussen de 200 en 250, exclusief accu's en extra geheugen.quote:Op donderdag 9 december 2004 15:16 schreef Mordreth het volgende:
Ik wil graag een digitale camera kopen en wil er rond de 150 euro voor uitgeven. Wat is een aanrader? Het moet een beetje makkelijk te bedienen zijn en aardige kwaliteit fotos kunnen maken (ook bij minder licht enz). Had zelf al de Sony DSC-P41 in gedachten maar weet uit ervaring dat de P71 slechte fotos maakt in het donker, iemand die weet of dat bij de P41 ook zo is?
Als ik op dit moment persé een digitale camera zou willen aan aanschaffen en ik heb niet meer als 150 euren te besteden, dan zou ik mijn centen bij elkaar schrapen en alle bereikbare kruidvatten langs gaan in de hoop dat ik nog ergens een Nikon coolpix 3100 te vinden is.quote:Op donderdag 9 december 2004 15:16 schreef Mordreth het volgende:
Ik wil graag een digitale camera kopen en wil er rond de 150 euro voor uitgeven. Wat is een aanrader? Het moet een beetje makkelijk te bedienen zijn en aardige kwaliteit fotos kunnen maken (ook bij minder licht enz). Had zelf al de Sony DSC-P41 in gedachten maar weet uit ervaring dat de P71 slechte fotos maakt in het donker, iemand die weet of dat bij de P41 ook zo is?
Achja je snapt wat ik bedoelquote:Op zondag 5 december 2004 15:09 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Met welke camera's dan ook, in de meeste gevallen fotografeer je dingen.
Wat je bij deze Kodak al heel snel gaat missen is optische zoom. Binnen het gestelde budget zou ik eerder aankloppen bij de A-serie van Canon die kwalitatief dik in orde is en voor zijn geld enorm veel features biedt, en toch zo simpel bedient als een tube tandpasta.
Begin voor de aardigheid eens te kijken naar een Canon A75 die voor een euro of 180 van de hand gaat. Reken bij die prijs nog wel wat voor een goed setje accu's en een fatsoenlijke CompactFlash-card.
Bij optische zoom is de beeldhoek van je lens instelbaar, de resolutie blijft in alle standen gelijk.quote:Op donderdag 9 december 2004 17:18 schreef Elocyp het volgende:
[..]
Achja je snapt wat ik bedoel.
Wat is precies die optische zoom en wat is ik eraan? Ik kwam ook de Olympus 360z tegen voor ¤199. Daar zit alleen geloof ik alleen ook geen optische zoom op. En de specs zijn weer Hier te bekijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |