Even heel kort door de bocht:quote:Op vrijdag 5 november 2004 11:15 schreef CompuMess het volgende:
verplaatst naar een iets meer gelezen topic...
allemaal vragen over Pentax digiflex
Ouwesok, bedankt voor de antwoorden, ik zal Pentax eens nader gaan onderzoeken.quote:Op vrijdag 5 november 2004 20:24 schreef Ouwesok het volgende:
antwoorden op vragen over een Pentax Digiflex
De EOS300D en de Nikon D70 ontlopen elkaar niet veel. Is dus een smaakkeuze wat je precies uit deze sector zou moeten nemen.quote:Op zondag 7 november 2004 14:35 schreef fripper het volgende:
Ja, ook ik ben op zoek naar een digitale camera.
.....en dan een heel verhaal.....
Even wat info van de website dpreview, de test van de D70quote:Op zondag 7 november 2004 14:35 schreef fripper het volgende:
Ja, ook ik ben op zoek naar een digitale camera.
---8<---
Wat ik wel belangrijk vind is dat het mogelijk moet zijn om een aantal foto's redelijk snel achter elkaar te maken. Nou las ik in het blad "Cip Foto-video" dat het nemen van 5 foto's zonder flits met een Nikon D70 6 seconde duurt, voor de Canon 300D is dat 34 seconde. Dat lijkt mij wel een erg groot verschil. Ik zie dat het lijstje (hier) online staat. Het kopje "5 foto's zonder flits" is hier vervangen door "5 foto's raw", maar de getallen zijn het zelfde. Dit is mij niet echt duidelijk
Iemand hier ervaring mee ? Hoeveel foto's kan je maken in bijvoorbeeld een halve minuut ? Ontlopen deze camera's elkaar dan veel ?
Misschien een Pentax *ist DS ?quote:Zijn er nog andere alternatieven die ik even over het hoofd heb gezien ? En .. nee , de 20D is me wat te duur![]()
ah!quote:Op dinsdag 9 november 2004 21:59 schreef LWaS het volgende:
Ik heb een nieuwe gekocht vandaag.
Tis uiteindelijk toch de S1 IS van Canon geworden...
*blij*
Sony Cybershot DSC-P73 is erg vlot vind ik. In alle opzichten. Dus met opstarten, scherpstellen, flits laden, door foto's bladeren, etc.quote:Op donderdag 11 november 2004 14:59 schreef Komakie het volgende:
Ik heb denk ik een vrij makkelijke vraag:
Ik zoek een simpele digitale fotocamera die vrij goedkoop is.
Hij moet de volgende dingen kunnen:
- Sequence of multiframe (dus dat je meerdere foto's achtermekaar kunt nemen terwijl je de knop van de camera ingedrukt houdt)
- Hij moet een "gaatje" hebben waar je door kunt kijken. Niet alleen met beeldscherm (ok met deze zin laat ik al weten hoeveel ik over camera's weet)
- Budget is tussen de 200 en de 300 euro
- Hij moet zo direct mogelijk foto's maken. (dus het moet zo min mogelijk tijd in beslag nemen om de foto weg te schrijven. Ik weet dat dit natuurlijk ook van de resolutie af hangt enzo.)
verder heb ik niet zo veel eisen. Alleen dan dat hij bij voorkeur een beetje tegen een stootje moet kunnen.
Ohwjah en hij moet natuurlijk een beetje geheugen hebben zodat er wel wat foto's op kunnen. Stuk of 30/40 op redelijke resolutie.
Situatieschets: Ik ga van de winter de hele winter naar oostenrijk en we willen foto's maken van acties die we met de snowboards maken enzo.
Daarna worden ze op de PC gezet en eventueel bewerkt.
Iemand ideeën voor merken en types????
Wat gaat er precies niet goed aan de foto's uit die Kodakquote:Op maandag 15 november 2004 17:13 schreef Meaghan het volgende:
Heeft iemand al ervaring met de Canon Powershot G6? Zit er serieus aan te denken om dit toestel aan te schaffen en mijn huidige camera, Kodak DX6490 weg te doen wegens niet tevreden zijn met kwaliteit van de foto's. Ik baal behoorlijk, want de Kodak heb ik nog geen twee weken in mijn bezit, maar ik krijg er maar geen goede foto's mee en vergeleken met mijn oude Casio is het ook al geen verbetering
Ik ben toch al overtuigd van mijn zaak hoorquote:Op maandag 15 november 2004 18:10 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Wat gaat er precies niet goed aan de foto's uit die Kodakmisschien moesten we dat eerst maar eens even met zijn allen oplossen alvorens andermaal de portemonnee te trekken
quote:Op maandag 15 november 2004 19:36 schreef Meaghan het volgende:
Ik denk dat ik me nu maar eens goed laat voorlichten in de winkel en niet meer, zoals voorheen, op goed geluk een camera online kopen![]()
Ik kreeg de vraag gisteren al van iemand uit de buurt en heb het toen even nagezocht: De A80 zou in dit geval mijn keuze zijn wegens betere CCD en snellere processorquote:Op dinsdag 16 november 2004 17:07 schreef sannuh het volgende:
Nog even een vraagje. Ik ben dus van plan om de canon powershot a80/a85 te kopen. Welke is beter?
Misschien heb je gelijk en moet ik het zo laten.quote:Op dinsdag 23 november 2004 12:31 schreef Bowiefan het volgende:
...
Denk dat je je in deze alleen moet gaan afvragen of het je waard is 2½ euro te spenderen aan tijd, reis- en eventuele parkeerkosten...
Ik heb er ondertussen ook een gekocht, de kit met de 18-70 lensquote:Op zondag 7 november 2004 17:04 schreef Xilantof het volgende:
Ik wil bij wijze van praktijkproef wel een halve seconde mijn d70 indrukken![]()
maar hij is erg snel!
welkom in de, ondertussen vrij lange, lijst van tevreden D70 gebruikers hier op het forumquote:Op dinsdag 23 november 2004 17:15 schreef fripper het volgende:
[..]
Ik heb er ondertussen ook een gekocht, de kit met de 18-70 lens
Zeer tevreden![]()
Volgens mij zijn beide camera's qua binnenwerk identiek... Ook de software zal elkaar niet veel ontlopen... Maar om kwaliteitsfoto's mee te maken, dan kun je nog beter een goede telefooncamera gebruiken...quote:Op dinsdag 23 november 2004 11:01 schreef eppo2 het volgende:
Op het moment heeft Bart Smit een digitale minicamera voor 15,00 Euro in de aanbieding. Intertoys heeft er een voor 17,49 Euro. De cameratjes zijn ongeveer 6 cm x 4 cm x 1 cm groot. Beide zijn verschillend. Die van Bart Smit is helemaal zilver en die van Intertoys is gedeeltelijk zilver met zwarte accenten.
[knip]
Ik begrijp best dat een digitale spiegelreflex camera beter is, maar met een cameratje van rond de 15 Euro kan je ook best lol hebben. Omdat de prijs erg laag is, is de prijs/plezier verhouding dus goed.
Ik heb die van de Intertoys, kwam gratis bij mijn nieuwe mobiel telefoonquote:Op dinsdag 23 november 2004 11:01 schreef eppo2 het volgende:
Op het moment heeft Bart Smit een digitale minicamera voor 15,00 Euro in de aanbieding. Intertoys heeft er een voor 17,49 Euro. De cameratjes zijn ongeveer 6 cm x 4 cm x 1 cm groot. Beide zijn verschillend. Die van Bart Smit is helemaal zilver en die van Intertoys is gedeeltelijk zilver met zwarte accenten.
Mijn vraag: Welke is de beste (en waarom)?
Voor de duidelijkheid, Bart Smit:
http://www.bartsmit.com/assets/200x200/0107784.jpg
Intertoys:
http://www.intertoys.nl/sbZoom.cfm?pagina=167
Dit is wel serieus bedoeld hoor!
Even wat meer info: Ik heb dus die van Intertoys gekocht als Sinterklaascadeau voor iemand. Maar die is duurder. Wel 2,49 Euro duurder! Dat maakt dus op zich niet zoveel uit voor het budget, maar het gaat om het principe. Is Intertoys nu te duur of kan dat cameratje meer? Zit er meer software bij ofzo? Of moet ik gebruik gaan maken van de binnen 30 dagen geld terug voorwaarde en naar Bart Smit.
Ik begrijp best dat een digitale spiegelreflex camera beter is, maar met een cameratje van rond de 15 Euro kan je ook best lol hebben. Omdat de prijs erg laag is, is de prijs/plezier verhouding dus goed.
Eentje maar, de Canon EOS300Dwant andere onder de duizend zijn er (nog) nietquote:Op dinsdag 30 november 2004 15:28 schreef Bobo12 het volgende:
Nou op verzoek van die ouwelu......sok hier dan maar!
Ik zoek een digitale/spiegelreflexcamera onder de ¤ 1000,=
Wie heeft er sugesties?
Wat is nou het voordeel van een digitaal/spiegelreflex t.o.v. gewoon digitaal?quote:Op dinsdag 30 november 2004 15:57 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Eentje maar, de Canon EOS300Dwant andere onder de duizend zijn er (nog) niet
Ook zou je een gebruikte 10D kunnen overwegen. Worden momenteel voor rond de 1000 of iets eronder te koop aangeboden. Prima camera, maar sinds de introductie van de 20D niet meer pimp-waardig. Als ie wordt verkocht wegens overgang naar 20D is er meestal nauwelijks mee gefotografeerd.
Het voordeel van spiegelreflex is dat je door de lens kijkt waardoor je beter je compositie kan bepalen (zonder door de lens te kijken kan je geen/slecht insecten macro's maken) en het andere voordeel (misschien het grootste) is dat je een andere lens kan gebruiken en eventueel combinaties maken met tussenringen.quote:Op woensdag 1 december 2004 09:41 schreef Bobo12 het volgende:
[..]
Wat is nou het voordeel van een digitaal/spiegelreflex t.o.v. gewoon digitaal?
Ik wik graag de canon powershot A95 mijn vrouw wil een fotocursus volgen waarvoor een spiegelreflex nodig is.
Maar ik heb nog een goed werkende praktica B100.
Dus ik denk dat het de A95 wordt.
quote:Op woensdag 1 december 2004 14:07 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
zonder door de lens te kijken kan je geen/slecht insecten macro's maken
Als je op een afstand van een paar cm tot bij een voorwerp moet komen krijg je een foute weergave (een parallax fout) door een zoeker die niet door de lens kijkt maar er naast.quote:Op woensdag 1 december 2004 14:38 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Met het display van een digicam gaat het prima hoorquote:Op woensdag 1 december 2004 14:58 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Als je op een afstand van een paar cm tot bij een voorwerp moet komen krijg je een foute weergave (een parallax fout) door een zoeker die niet door de lens kijkt maar er naast.
dat bedoel ik dus
Je bent dan ook een ervaren gebruiker. Het zou niet de eerste keer zijn dat ik foto's zie van mensen die macro opnames maken en dan niet het hele onderwerp erop hebben staan omdat ze geen rekening houden met de parallax fout. Je hebt ook digitale camera's (geen spiegelreflex) die wel in de zoeker zien wat de lens ziet dacht'k, dat is dan voor de compositie hetzelfde. Ik heb een tijd macro's gemaakt voor ik m'n 300D had waarbij ik ook niet door de lens keek en die waren ook best aardig, zolang je er rekening mee houdt.quote:Op woensdag 1 december 2004 15:02 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Met het display van een digicam gaat het prima hoor. Natuurlijk werkt een reflexzoeker nog net even wat lekkerder en moet je het van de AF ook niet bepaald hebben, maar ik maak er zelf toch redelijk aardige insectenplaatjes met een G5 dacht ik zo....en ik heb zelfs het idee dat ik nog niet op de helft van de mogelijkheden zit
Voordeel van AA batterijen is dat ongeacht waar je komt, er altijd wel een paar te koop zijnin een winkel in de buurt. Als je een camera neemt met accu's, geef dan meteen extra geld uit aan extra accu's en extra oplader (eventueel) Dan heb je 1 volle accu in je camera, 1 reserve, 1 die aan het opladen is in je hotel (mits je stroom hebt)quote:Op woensdag 1 december 2004 07:37 schreef Skeffie het volgende:
Wie kan mij helpen?
Ik wil een DC kopen, met als doel gewoon mooie fotos te maken op vakantie, met vrienden, thuis,e tc. Beetje zoom zou leuk zijn, maar hoeft niet extreem (hoe ver kom je met 3x of 4x optical zoom)? De camara hoeft niet super compact te zijn, maar ook niet te groot, moet hem makkelijk mee kunnen nemen.
Prijs: rond de 300 Euro.
Zat zelf eerst te kijken naar de Canon A95, maar die werkt op AA batterijen, en ik heb het liefst een DC met een accu. We heeft er goede suggesties? Ik zit nu in Azie en ga aan het eind van de maand naar Japan, daar zijn de cameras een stuk goedkoper dus ben van plan er daar een te kopen.
Yup, dat zijn die baby SLR's (maar dan zonder spiegel dus) ze zien eruit als een uit de kluiten gewassen compact of een kleine SLR. Maar de kwaliteit van het beeld wat je door de zoeker ziet valt wel een beetje tegen...als je een SLR gewend bent...quote:Op woensdag 1 december 2004 15:09 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Je hebt ook digitale camera's (geen spiegelreflex) die wel in de zoeker zien wat de lens ziet dacht'k,
quote:Op donderdag 2 december 2004 14:48 schreef EvilCole het volgende:
Ik ben op zoek naar een goede degelijke camera... waar je mooie foto's mee kunt maken... genoeg MP's kleuren instellen e.d. het liefst lang meegaan met een accu... hoeft geen broekzak type te zijn... mooie foto's uit losse hand mee te maken zijn... liefst ook zeer dichtbij fotografie mogelijk...
kweet dat deze vast wel heel moeilijk moet zijn... maar ehh... iemand een idee?
quote:Op donderdag 2 december 2004 15:03 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
In welke prijsklasse zoek je iets, dat is misschien wel belangrijk.
quote:Op donderdag 2 december 2004 15:09 schreef EvilCole het volgende:
[..]
dat vind ik toch wel een moeilijk iets om antwoord op te geven...
onder de 300 zal het niet worden...
duz ergens tussen de 300 en 700 ero ofzo...
moet toch genoeg te halen zijn...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |