abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 5 november 2004 @ 20:24:36 #251
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_23105224
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 11:15 schreef CompuMess het volgende:
verplaatst naar een iets meer gelezen topic...
allemaal vragen over Pentax digiflex
Even heel kort door de bocht:

Pentax is de afgelopen jaren op traditioneel SLR-gebied een van de meest miskende merken die prachtige camera's bouwt waarop weinig valt af te dingen qua werkgemak en kwalteit(Pentax was één van de pioniers in de ontwikkeling van de SLR zowel technisch als qua marketing)

Een digiflex van Pentax zal dat beeld alleen maar bevestigen. Sensor en processor zal weinig afwijken van wat bijvoorbeeld door Nikon wordt gebruikt, in de D ist zit dezelfde sensor als in de Nikon D100(en de Epson R-D1).

Qua glaswerk vind je aansluiting bij zo ongeveer het grootste contingent lenzen dat er ooit in de markt is gezet K-AF, K-A en K-optieken passen zonder meer met voor de oudere vattingen min of meer verlies van automatieken. Zelfs schroefdraad kan erop (met een adapter en eigenlijk alleen nog maar handinstelling)
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  FOK!fotograaf zaterdag 6 november 2004 @ 10:23:31 #252
89055 CompuMess
Bzzz ?!?
pi_23116409
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 20:24 schreef Ouwesok het volgende:
antwoorden op vragen over een Pentax Digiflex
Ouwesok, bedankt voor de antwoorden, ik zal Pentax eens nader gaan onderzoeken.
Ja, ik heb ook een zooi spullen om ploaties mee te maken...
Fotooz
- Fotowerk Indian Summer Festivals -
  zondag 7 november 2004 @ 14:35:15 #253
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_23140879
Ja, ook ik ben op zoek naar een digitale camera.

Om ongeveer de richting aan te geven waarin ik zoek ; ik heb nu een Minolta spiegelreflex-camera (500 si) met een 28-200 Tamron lens. Zeer tevreden over, dus als beginpunt van de zoektocht ben ik maar eens gaan kijken wat de "digitale tegenhanger" zou zijn van deze camera (voor zover dat te vergelijken is).

Onderwerpen ( naast de huisdieren en vakantie-kiekjes ) vooral landschappen, en architectuur. Verder een enkele sport-foto, dus een redelijke snelheid wordt wel gewaardeerd.

De Canon EOS 300D is dan in eerste instantie denk ik de meest voor de hand liggende keus door zijn scherpe prijs. Alle alternatieven die ik gevonden heb zijn in ieder geval duurder.

Ik heb 3 alternatieven gevonden :

Canon 10D

Is wel een stuk duurder, maar het zou een optie kunnen zijn. Ik heb de discussies in het Canon DSLR topic uiteraard gelezen.

Konica Minolta Dynax 7D

Ook een stuk duurder, ongeveer 1400 euro. Is deze eigenlijk al leverbaar ? Ik geloof niet dat ik hem in de winkel heb zien liggen.

Voordeel voor mij is in ieder geval dat ik mijn huidige lens kan blijven gebruiken. Zijn er nog andere digitale camera's die Minolta AF lenzen kunnen gebruiken ?

De Dynax 7D is volgens mij de enige spiegelreflex van Minolta. Het lijkt mij vooral een tegenhanger van de Canon 10D. Weet iemand of er ook nog een goedkoper model komt, meer in de richting van de Nikon D70 of Canon EOS 300D ?

Waarom is het trouwens "Konica Minolta" ? Een samenwerking alleen voor digitale camera's , of zijn de bedrijven samengegeaan ?

Nikon D70

Zit ergens tussen de 10D en de 300D van Canon in.

Ik heb een vraag over de kit-lenzen van Canon 300d en 10D. Zijn dit lenzen die kwalitatief in verhouding staan tot de camera ? Of is de kans groot dat je na een half jaartje toch de behoefte krijgt aan een betere lens ?

Ik ben me pas sinds kort weer aan het verdiepen in deze materie, maar ik vermoed dat de prijsontwikkelingen hier net zo hard gaan als bijvoorbeeld met computers. Als je nu iets koopt weet je zeker dat het betreffende model over een paar maanden goedkoper is. Klopt die indruk ? Als dat zo is , durft iemand een gok te doen wat de Dynax 7D over een maandje of 3,4 kost ?

Wat ik wel belangrijk vind is dat het mogelijk moet zijn om een aantal foto's redelijk snel achter elkaar te maken. Nou las ik in het blad "Cip Foto-video" dat het nemen van 5 foto's zonder flits met een Nikon D70 6 seconde duurt, voor de Canon 300D is dat 34 seconde. Dat lijkt mij wel een erg groot verschil. Ik zie dat het lijstje (hier) online staat. Het kopje "5 foto's zonder flits" is hier vervangen door "5 foto's raw", maar de getallen zijn het zelfde. Dit is mij niet echt duidelijk

Iemand hier ervaring mee ? Hoeveel foto's kan je maken in bijvoorbeeld een halve minuut ? Ontlopen deze camera's elkaar dan veel ?

Zijn er nog andere alternatieven die ik even over het hoofd heb gezien ? En .. nee , de 20D is me wat te duur

Tot zover mijn vragenlijstje , en m'n eerste post in Fotografie. Ik hoop dat iemand me weer wat op weg kan helpen.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 7 november 2004 @ 14:47:49 #254
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_23141138
quote:
Op zondag 7 november 2004 14:35 schreef fripper het volgende:

.....en dan een heel verhaal.....
De EOS300D en de Nikon D70 ontlopen elkaar niet veel. Is dus een smaakkeuze wat je precies uit deze sector zou moeten nemen.

Een 'kitlens' is niet slecht op zich, maar er zijn nogal wat lenzen die een stuk beter presteren. Voor je eerste excercities is een kitlens echter bijzonder geschikt, en lang niet zo slecht als sommige folder-based-goeroe's je willen doen voorkomen.

Dat je de Dynax D7 nog niet bent tegengekomen in de winkel kan kloppen, hij zou wereldwijd pas vanaf november verkrijgbaar zijn. Nederland is dan meestal een paar weken, maanden of jaren later aan de beurt.

Konica en Minolta hebben een partnership voor digitale camera's. Dat is ook wel enigszins verklaarbaar als je de geschiedenis van de beide merken bekijkt.
Konica is van oudsher de grote nieuwlichter in fotoland. Bijna elke nieuwe feature op een camera werd het eerste door Konica in de markt gezet (TTL, belichtingsautomaat, ingebouwde transportmotor, DX-code, AF-compact) . Door beroerde marketing werden de Konica's echter nooit echte hoogvliegers.
Minolta heeft dat stuk marketing beter voor elkaar, getuige het succes van de eerste en ook latere generaties AF-SLR's.

Samen moeten de twee dus tot indrukwekkende prestaties in staat worden geacht, en de Dynax onderstreept dat ook. (Gestabiliseerde sensor)

De Dynax D7 is in het segment geschoten dat momenteel wordt bevolkt door de Nikon D100, de Canon EOS D10/D20 en de Olympus E-1. In dat segment is ie met 1400 EUR relatief niet duur.

Welkom in FOT trouwens
  zondag 7 november 2004 @ 15:05:59 #255
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_23141564
Dank je voor de hulp Ouwesok. Ik ga vanmiddag nog even 7 topics over de D70 doorlezen

En binnenkort maar eens wat winkels langs, om de diverse camera's in de hand te houden. Ik heb tot nu toe alleen de Eos300D van dichtbij gezien.
  FOK!fotograaf zondag 7 november 2004 @ 15:28:17 #256
89055 CompuMess
Bzzz ?!?
pi_23142164
quote:
Op zondag 7 november 2004 14:35 schreef fripper het volgende:

---8<---
Wat ik wel belangrijk vind is dat het mogelijk moet zijn om een aantal foto's redelijk snel achter elkaar te maken. Nou las ik in het blad "Cip Foto-video" dat het nemen van 5 foto's zonder flits met een Nikon D70 6 seconde duurt, voor de Canon 300D is dat 34 seconde. Dat lijkt mij wel een erg groot verschil. Ik zie dat het lijstje (hier) online staat. Het kopje "5 foto's zonder flits" is hier vervangen door "5 foto's raw", maar de getallen zijn het zelfde. Dit is mij niet echt duidelijk

Iemand hier ervaring mee ? Hoeveel foto's kan je maken in bijvoorbeeld een halve minuut ? Ontlopen deze camera's elkaar dan veel ?
Even wat info van de website dpreview, de test van de D70

Image mode__ Initial frame rate_______Final frame rate
RAW____2.9 fps for first 4 images, 1.0 fps continuous
Large/Fine JPEG____2.9 fps for first 12 images, 2.4 fps for next 8 images 2.2 fps continuous
Large/Normal JPEG____2.9 fps for first 14 images 2.4 fps continuous
Large/Basic JPEG____2.9 fps for first 15 images 2.5 fps continuous

Volgens dit schema zou je in 6 seconden ongeveer 8,6 RAW opnamen hebben gemaakt, of bijna 17 stuks knappe JPEG plaatjes...
Lijkt me dus een vrij snelle camera.
quote:
Zijn er nog andere alternatieven die ik even over het hoofd heb gezien ? En .. nee , de 20D is me wat te duur
Misschien een Pentax *ist DS ?
Ja, ik heb ook een zooi spullen om ploaties mee te maken...
Fotooz
- Fotowerk Indian Summer Festivals -
  FOK!fotograaf zondag 7 november 2004 @ 17:04:36 #257
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_23144307
Ik wil bij wijze van praktijkproef wel een halve seconde mijn d70 indrukken
maar hij is erg snel!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zondag 7 november 2004 @ 17:20:02 #258
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_23144616
Ok, I get the picture
Gebruikers van de EOS300D ook tevreden over de snelheid ?

Die Pentax ziet er ook mooi uit, CompuMess ! Wordt toegevoegd aan het lijstje.
  FOK!fossiel dinsdag 9 november 2004 @ 21:59:56 #259
8133 LWaS
Papa van Daan!
pi_23203351
Ik heb een nieuwe gekocht vandaag.
Tis uiteindelijk toch de S1 IS van Canon geworden...

*blij*

FOK!fotograaf dinsdag 9 november 2004 @ 22:03:46 #260
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_23203477
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 21:59 schreef LWaS het volgende:
Ik heb een nieuwe gekocht vandaag.
Tis uiteindelijk toch de S1 IS van Canon geworden...

*blij*

ah!
we hebben al een aantal zeer tevreden gebruikers, en ga er zeker van uit dat jij er ook bij kan in het lijstje!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_23222372
Ik ga voor de 20 D toch maar.. dus ff doorsparen nog.. Wie heeft er een 20 D? Voor en nadelen die JIJ ondervind?
Inmiddels lang geen 18 meer
pi_23227961
Mooody heeft een 20D
pi_23228119
hallo,

Ik wil graag de Canon Digital Ixus I kopen. Denken jullie dat dit een goede keuze is? Hebben mensen er ervaringen mee die ze willen delen?/voorbeeld foto's die je wilt posten of weet iemand een site waar ik voorbeeld foto's kan checken?
Hebben jullie misschien ook andere alternatieven in de zelfde prijsklasse? 200-250 euro. Het is een cam voor mij en mijn broer naast mijn 300d. Echt veel speciale opties hoeven er dus niet op te zitten. Wil wel dat de kwaliteit een beetje redelijk is.
pi_23242888
Ik zit te twijfelen tussen de canon a 85 of minolta dimage z10...deze heeft wel 8x zoom.
Toch hoor ik de meeste positieve verhalen over de canon..iemand ervaring met deze cams? thx
  donderdag 11 november 2004 @ 14:59:46 #265
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_23243059
Ik heb denk ik een vrij makkelijke vraag:
Ik zoek een simpele digitale fotocamera die vrij goedkoop is.

Hij moet de volgende dingen kunnen:

- Sequence of multiframe (dus dat je meerdere foto's achtermekaar kunt nemen terwijl je de knop van de camera ingedrukt houdt)
- Hij moet een "gaatje" hebben waar je door kunt kijken. Niet alleen met beeldscherm (ok met deze zin laat ik al weten hoeveel ik over camera's weet)
- Budget is tussen de 200 en de 300 euro
- Hij moet zo direct mogelijk foto's maken. (dus het moet zo min mogelijk tijd in beslag nemen om de foto weg te schrijven. Ik weet dat dit natuurlijk ook van de resolutie af hangt enzo.)

verder heb ik niet zo veel eisen. Alleen dan dat hij bij voorkeur een beetje tegen een stootje moet kunnen.
Ohwjah en hij moet natuurlijk een beetje geheugen hebben zodat er wel wat foto's op kunnen. Stuk of 30/40 op redelijke resolutie.

Situatieschets: Ik ga van de winter de hele winter naar oostenrijk en we willen foto's maken van acties die we met de snowboards maken enzo.
Daarna worden ze op de PC gezet en eventueel bewerkt.

Iemand ideeën voor merken en types????
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  FOK!fotograaf donderdag 11 november 2004 @ 18:01:31 #266
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_23247152
Komakie:
het is lastig om in het genoemde segment een camera te vinden die beschikt over een vlotte burst mode...
vaak is dat erg langzaam.

ook dat "foto's wegschrijven" is net iets anders. het wegschrijven duurt op zich niet lang, maar de foto "nemen" zelf (scherpstellen etc).
een serie die veel mensen goed bevalt is de canon powershot A serie.
deze zijn allemaal goed, er zijn er al in jou prijsklasse.

de 30/40 foto's is erg makkelijk te bereiken.
op 3.2 mp, met 128 mb geheugen kan je al 3-4 x dat aantal maken.
128 mb is al niet duur meer, en als je dus met minder kan volstaan ben je nog minder kwijt.

houdt ook rekening bij de aanschaf, dat er nog een stel goede batterijen nodig zijn.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  donderdag 11 november 2004 @ 19:00:37 #267
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_23248340
quote:
Op donderdag 11 november 2004 14:59 schreef Komakie het volgende:
Ik heb denk ik een vrij makkelijke vraag:
Ik zoek een simpele digitale fotocamera die vrij goedkoop is.

Hij moet de volgende dingen kunnen:

- Sequence of multiframe (dus dat je meerdere foto's achtermekaar kunt nemen terwijl je de knop van de camera ingedrukt houdt)
- Hij moet een "gaatje" hebben waar je door kunt kijken. Niet alleen met beeldscherm (ok met deze zin laat ik al weten hoeveel ik over camera's weet)
- Budget is tussen de 200 en de 300 euro
- Hij moet zo direct mogelijk foto's maken. (dus het moet zo min mogelijk tijd in beslag nemen om de foto weg te schrijven. Ik weet dat dit natuurlijk ook van de resolutie af hangt enzo.)

verder heb ik niet zo veel eisen. Alleen dan dat hij bij voorkeur een beetje tegen een stootje moet kunnen.
Ohwjah en hij moet natuurlijk een beetje geheugen hebben zodat er wel wat foto's op kunnen. Stuk of 30/40 op redelijke resolutie.

Situatieschets: Ik ga van de winter de hele winter naar oostenrijk en we willen foto's maken van acties die we met de snowboards maken enzo.
Daarna worden ze op de PC gezet en eventueel bewerkt.

Iemand ideeën voor merken en types????
Sony Cybershot DSC-P73 is erg vlot vind ik. In alle opzichten. Dus met opstarten, scherpstellen, flits laden, door foto's bladeren, etc.

In "burst" mode schiet ie aardig snel, maar wel zonder flits. Hij stelt 1x scherp en schiet vervolgens in 1 keer door met die instellingen. Er zit een limiet aan het aantal foto's, en die wordt natuurlijk mede bepaald door de ingestelde resolutie. Als je het limiet hebt bereikt schrijft ie vrij vlot alles weg en kun je zo verder.

De camera heeft wel nadelen: in het donker stelt hij veel te vaak niet goed scherp (in auto mode) en ik vind de kleuren niet zo mooi. Als je handmatig instelt kun je dit wel verhelpen, en dit komt ook de snelheid nog verder ten goede.

Samen met een 256mb memorystick pro valt ie denk ik net in je budget. Pluspunt: deze camera wordt standaard geleverd met een setje goede accu's en een lader, die extra kosten heb je dus niet!
pi_23313788
Ik heb een vraagje. Ik wil dus binnenkort een goede digitale camera kopen waar mooie kwaliteit van foto's afkomen. Ik kan nog niet super goed fotograferen en ik weet niet alles van camera's af, maar ik heb bij 2 vriendinnen gezien dat die een canon powershot hebben (weet niet precies welke) maar de a85 leek mij wel wat. Is dat een goede camera voor een beginner en is de kwaliteit van het toestel ook goed genoeg voor de prijs?
als mijn boterham zou mogen kiezen, koos ie voor nutella
pi_23332126
Heeft iemand al ervaring met de Canon Powershot G6? Zit er serieus aan te denken om dit toestel aan te schaffen en mijn huidige camera, Kodak DX6490 weg te doen wegens niet tevreden zijn met kwaliteit van de foto's. Ik baal behoorlijk, want de Kodak heb ik nog geen twee weken in mijn bezit, maar ik krijg er maar geen goede foto's mee en vergeleken met mijn oude Casio is het ook al geen verbetering
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 15 november 2004 @ 18:10:30 #270
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_23333471
quote:
Op maandag 15 november 2004 17:13 schreef Meaghan het volgende:
Heeft iemand al ervaring met de Canon Powershot G6? Zit er serieus aan te denken om dit toestel aan te schaffen en mijn huidige camera, Kodak DX6490 weg te doen wegens niet tevreden zijn met kwaliteit van de foto's. Ik baal behoorlijk, want de Kodak heb ik nog geen twee weken in mijn bezit, maar ik krijg er maar geen goede foto's mee en vergeleken met mijn oude Casio is het ook al geen verbetering
Wat gaat er precies niet goed aan de foto's uit die Kodak misschien moesten we dat eerst maar eens even met zijn allen oplossen alvorens andermaal de portemonnee te trekken
pi_23335528
quote:
Op maandag 15 november 2004 18:10 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Wat gaat er precies niet goed aan de foto's uit die Kodak misschien moesten we dat eerst maar eens even met zijn allen oplossen alvorens andermaal de portemonnee te trekken
Ik ben toch al overtuigd van mijn zaak hoor

De problemen cq bezwaren in het kort. De Kodak heeft ten eerste veel moeite met scherpstellen. Ik maak veel en graag foto's van mijn kinderen en die zitten natuurlijk niet stil wat dus de nodige problemen geeft met dit toestel. De foto's zijn 9 van de 10 keer onscherp en hebben erg veel ruis. Ik heb meerdere reviews gelezen en dit probleem is dus bekend bij deze camera. Ook de 10x optische zoom werkt nadelig en zonder statief valt er haast niet te werken met deze camera. Verder is de jpeg-compressie erg agressief wat de kleine details geen goed doet en daar stoor ik mij behoorlijk aan. Ik zie het vooral aan de ogen, helemaal als ik de foto's vergelijk met die uit mijn oude Casio. Het zijn allemaal bezwaren waar ik voor de aanschaf al over had gelezen, maar ja er waren toch ook mensen die wel erg enthousiast waren. Ik was gewoon eigenwijs en wilde zo snel mogelijk een vervanger voor mijn defecte camera

Maar goed, ik ben dus niet tevreden en voor dat geld verwacht ik gewoon beter en zeker beter dan mijn oude 3mp camera. Ik zoek dus een camera met een snelle focus, ong. 4x op. zoom en die binnenshuis gewoon naar behoren presteert en ik denk dat de Canon G6 daar (veel) beter aan voldoet dan de Kodak. De Kodak gaat dus sowieso de deur uit, maar over de aanschaf van de Canon ben ik nog in dubio. Ik denk dat ik me nu maar eens goed laat voorlichten in de winkel en niet meer, zoals voorheen, op goed geluk een camera online kopen
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 15 november 2004 @ 21:08:36 #272
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_23338301
quote:
Op maandag 15 november 2004 19:36 schreef Meaghan het volgende:
Ik denk dat ik me nu maar eens goed laat voorlichten in de winkel en niet meer, zoals voorheen, op goed geluk een camera online kopen
pi_23356011
Nog even een vraagje. Ik ben dus van plan om de canon powershot a80/a85 te kopen. Welke is beter?
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 16 november 2004 @ 17:20:30 #274
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_23356287
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 17:07 schreef sannuh het volgende:
Nog even een vraagje. Ik ben dus van plan om de canon powershot a80/a85 te kopen. Welke is beter?
Ik kreeg de vraag gisteren al van iemand uit de buurt en heb het toen even nagezocht: De A80 zou in dit geval mijn keuze zijn wegens betere CCD en snellere processor .
pi_23356932
ooh oke. maar die is eigenlijk ook een stukkie duurder :S hmm ik denk dat ik toch ga voor de a85. Dat is ook een prima toestel toch?

[ Bericht 81% gewijzigd door sannuh op 16-11-2004 18:19:02 ]
pi_23511176
Op het moment heeft Bart Smit een digitale minicamera voor 15,00 Euro in de aanbieding. Intertoys heeft er een voor 17,49 Euro. De cameratjes zijn ongeveer 6 cm x 4 cm x 1 cm groot. Beide zijn verschillend. Die van Bart Smit is helemaal zilver en die van Intertoys is gedeeltelijk zilver met zwarte accenten.

Mijn vraag: Welke is de beste (en waarom)?

Voor de duidelijkheid, Bart Smit:
http://www.bartsmit.com/assets/200x200/0107784.jpg

Intertoys:
http://www.intertoys.nl/sbZoom.cfm?pagina=167

Dit is wel serieus bedoeld hoor!

Even wat meer info: Ik heb dus die van Intertoys gekocht als Sinterklaascadeau voor iemand. Maar die is duurder. Wel 2,49 Euro duurder! Dat maakt dus op zich niet zoveel uit voor het budget, maar het gaat om het principe. Is Intertoys nu te duur of kan dat cameratje meer? Zit er meer software bij ofzo? Of moet ik gebruik gaan maken van de binnen 30 dagen geld terug voorwaarde en naar Bart Smit.

Ik begrijp best dat een digitale spiegelreflex camera beter is, maar met een cameratje van rond de 15 Euro kan je ook best lol hebben. Omdat de prijs erg laag is, is de prijs/plezier verhouding dus goed.
pi_23513057
@eppo2:
aan de hand van alleen een plaatje en een prijs zul je weinig reacties krijgen ben ik bang.
Denk dat je je in deze alleen moet gaan afvragen of het je waard is 2½ euro te spenderen aan tijd, reis- en eventuele parkeerkosten.
pi_23513945
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 12:31 schreef Bowiefan het volgende:
...
Denk dat je je in deze alleen moet gaan afvragen of het je waard is 2½ euro te spenderen aan tijd, reis- en eventuele parkeerkosten...
Misschien heb je gelijk en moet ik het zo laten.
pi_23518937
de prijs/plezier verhouding is denk ik gelijk...
geen prijs, maar ook zeer weinig plezier..
lijkt me zeer zeker geen goeie camera ofzo.

enne, er zit zeer zeker verschil tussen een digitale spiegelreflex en een 15 euro dingetje
  dinsdag 23 november 2004 @ 17:04:34 #280
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_23519855
De gemiddelde gsm heeft een betere camera aan boord, en zelfs die kwaliteit is om te huilen...
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
  dinsdag 23 november 2004 @ 17:15:40 #281
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_23520145
quote:
Op zondag 7 november 2004 17:04 schreef Xilantof het volgende:
Ik wil bij wijze van praktijkproef wel een halve seconde mijn d70 indrukken
maar hij is erg snel!
Ik heb er ondertussen ook een gekocht, de kit met de 18-70 lens
Zeer tevreden
  FOK!fotograaf dinsdag 23 november 2004 @ 19:29:18 #282
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_23523359
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 17:15 schreef fripper het volgende:

[..]

Ik heb er ondertussen ook een gekocht, de kit met de 18-70 lens
Zeer tevreden
welkom in de, ondertussen vrij lange, lijst van tevreden D70 gebruikers hier op het forum
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_23525269
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 11:01 schreef eppo2 het volgende:
Op het moment heeft Bart Smit een digitale minicamera voor 15,00 Euro in de aanbieding. Intertoys heeft er een voor 17,49 Euro. De cameratjes zijn ongeveer 6 cm x 4 cm x 1 cm groot. Beide zijn verschillend. Die van Bart Smit is helemaal zilver en die van Intertoys is gedeeltelijk zilver met zwarte accenten.

[knip]

Ik begrijp best dat een digitale spiegelreflex camera beter is, maar met een cameratje van rond de 15 Euro kan je ook best lol hebben. Omdat de prijs erg laag is, is de prijs/plezier verhouding dus goed.
Volgens mij zijn beide camera's qua binnenwerk identiek... Ook de software zal elkaar niet veel ontlopen... Maar om kwaliteitsfoto's mee te maken, dan kun je nog beter een goede telefooncamera gebruiken...
En tja... Lol... Kweet niet... Zal bij slecht licht (lees gloeilampen) al geen redelijke foto's kunnen maken...
I need a job where my immense ego seems normal.
- Dogbert
pi_23561901
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 11:01 schreef eppo2 het volgende:

Mijn vraag: Welke is de beste (en waarom)?

Voor de duidelijkheid, Bart Smit:
http://www.bartsmit.com/assets/200x200/0107784.jpg

Intertoys:
http://www.intertoys.nl/sbZoom.cfm?pagina=167

Dit is wel serieus bedoeld hoor!

Even wat meer info: Ik heb dus die van Intertoys gekocht als Sinterklaascadeau voor iemand. Maar die is duurder. Wel 2,49 Euro duurder! Dat maakt dus op zich niet zoveel uit voor het budget, maar het gaat om het principe. Is Intertoys nu te duur of kan dat cameratje meer? Zit er meer software bij ofzo? Of moet ik gebruik gaan maken van de binnen 30 dagen geld terug voorwaarde en naar Bart Smit.

Ik heb die van de Intertoys, kwam gratis bij mijn nieuwe mobiel telefoon
De kwaliteit is om te janken, de software is onmogelijk ingewikkeld voor wat het brengt. De bediening is te ingewikkeld voor zo'n klein rotding. Kortom voor weinig geld inderdaad weinig lol.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  dinsdag 30 november 2004 @ 15:28:01 #285
69813 Bobo12
slurp-slurp
pi_23670037
Nou op verzoek van die ouwelu......sok hier dan maar!

Ik zoek een digitale/spiegelreflexcamera onder de ¤ 1000,=

Wie heeft er sugesties?
geniet....., en drink met (je) mate(n)
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 30 november 2004 @ 15:57:00 #286
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_23670843
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 15:28 schreef Bobo12 het volgende:
Nou op verzoek van die ouwelu......sok hier dan maar!

Ik zoek een digitale/spiegelreflexcamera onder de ¤ 1000,=

Wie heeft er sugesties?
Eentje maar, de Canon EOS300Dwant andere onder de duizend zijn er (nog) niet

Ook zou je een gebruikte 10D kunnen overwegen. Worden momenteel voor rond de 1000 of iets eronder te koop aangeboden. Prima camera, maar sinds de introductie van de 20D niet meer pimp-waardig. Als ie wordt verkocht wegens overgang naar 20D is er meestal nauwelijks mee gefotografeerd.
  woensdag 1 december 2004 @ 07:37:14 #287
44629 Skeffie
@ Suzhou, China
pi_23687227
Wie kan mij helpen?

Ik wil een DC kopen, met als doel gewoon mooie fotos te maken op vakantie, met vrienden, thuis,e tc. Beetje zoom zou leuk zijn, maar hoeft niet extreem (hoe ver kom je met 3x of 4x optical zoom)? De camara hoeft niet super compact te zijn, maar ook niet te groot, moet hem makkelijk mee kunnen nemen.

Prijs: rond de 300 Euro.

Zat zelf eerst te kijken naar de Canon A95, maar die werkt op AA batterijen, en ik heb het liefst een DC met een accu. We heeft er goede suggesties? Ik zit nu in Azie en ga aan het eind van de maand naar Japan, daar zijn de cameras een stuk goedkoper dus ben van plan er daar een te kopen.
Some call Flair, "The Dirtiest Player in the Game." Others refer to him as simply "The Nature Boy."
To be the man........ You've got to beat the man, WHOOOOOOOO
  woensdag 1 december 2004 @ 09:41:53 #288
69813 Bobo12
slurp-slurp
pi_23688183
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 15:57 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Eentje maar, de Canon EOS300Dwant andere onder de duizend zijn er (nog) niet

Ook zou je een gebruikte 10D kunnen overwegen. Worden momenteel voor rond de 1000 of iets eronder te koop aangeboden. Prima camera, maar sinds de introductie van de 20D niet meer pimp-waardig. Als ie wordt verkocht wegens overgang naar 20D is er meestal nauwelijks mee gefotografeerd.
Wat is nou het voordeel van een digitaal/spiegelreflex t.o.v. gewoon digitaal?
Ik wik graag de canon powershot A95 mijn vrouw wil een fotocursus volgen waarvoor een spiegelreflex nodig is.
Maar ik heb nog een goed werkende praktica B100.
Dus ik denk dat het de A95 wordt.
geniet....., en drink met (je) mate(n)
pi_23693466
quote:
Op woensdag 1 december 2004 09:41 schreef Bobo12 het volgende:

[..]

Wat is nou het voordeel van een digitaal/spiegelreflex t.o.v. gewoon digitaal?
Ik wik graag de canon powershot A95 mijn vrouw wil een fotocursus volgen waarvoor een spiegelreflex nodig is.
Maar ik heb nog een goed werkende praktica B100.
Dus ik denk dat het de A95 wordt.
Het voordeel van spiegelreflex is dat je door de lens kijkt waardoor je beter je compositie kan bepalen (zonder door de lens te kijken kan je geen/slecht insecten macro's maken) en het andere voordeel (misschien het grootste) is dat je een andere lens kan gebruiken en eventueel combinaties maken met tussenringen.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 1 december 2004 @ 14:38:16 #290
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_23694193
quote:
Op woensdag 1 december 2004 14:07 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
zonder door de lens te kijken kan je geen/slecht insecten macro's maken
pi_23694595
quote:
Op woensdag 1 december 2004 14:38 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Als je op een afstand van een paar cm tot bij een voorwerp moet komen krijg je een foute weergave (een parallax fout) door een zoeker die niet door de lens kijkt maar er naast.
dat bedoel ik dus
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 1 december 2004 @ 15:02:41 #292
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_23694677
quote:
Op woensdag 1 december 2004 14:58 schreef Het-Gele-Teken het volgende:

[..]

Als je op een afstand van een paar cm tot bij een voorwerp moet komen krijg je een foute weergave (een parallax fout) door een zoeker die niet door de lens kijkt maar er naast.
dat bedoel ik dus
Met het display van een digicam gaat het prima hoor . Natuurlijk werkt een reflexzoeker nog net even wat lekkerder en moet je het van de AF ook niet bepaald hebben, maar ik maak er zelf toch redelijk aardige insectenplaatjes met een G5 dacht ik zo....en ik heb zelfs het idee dat ik nog niet op de helft van de mogelijkheden zit
pi_23694799
quote:
Op woensdag 1 december 2004 15:02 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Met het display van een digicam gaat het prima hoor . Natuurlijk werkt een reflexzoeker nog net even wat lekkerder en moet je het van de AF ook niet bepaald hebben, maar ik maak er zelf toch redelijk aardige insectenplaatjes met een G5 dacht ik zo....en ik heb zelfs het idee dat ik nog niet op de helft van de mogelijkheden zit
Je bent dan ook een ervaren gebruiker. Het zou niet de eerste keer zijn dat ik foto's zie van mensen die macro opnames maken en dan niet het hele onderwerp erop hebben staan omdat ze geen rekening houden met de parallax fout. Je hebt ook digitale camera's (geen spiegelreflex) die wel in de zoeker zien wat de lens ziet dacht'k, dat is dan voor de compositie hetzelfde. Ik heb een tijd macro's gemaakt voor ik m'n 300D had waarbij ik ook niet door de lens keek en die waren ook best aardig, zolang je er rekening mee houdt.
  woensdag 1 december 2004 @ 15:34:03 #294
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_23695271
quote:
Op woensdag 1 december 2004 07:37 schreef Skeffie het volgende:
Wie kan mij helpen?

Ik wil een DC kopen, met als doel gewoon mooie fotos te maken op vakantie, met vrienden, thuis,e tc. Beetje zoom zou leuk zijn, maar hoeft niet extreem (hoe ver kom je met 3x of 4x optical zoom)? De camara hoeft niet super compact te zijn, maar ook niet te groot, moet hem makkelijk mee kunnen nemen.

Prijs: rond de 300 Euro.

Zat zelf eerst te kijken naar de Canon A95, maar die werkt op AA batterijen, en ik heb het liefst een DC met een accu. We heeft er goede suggesties? Ik zit nu in Azie en ga aan het eind van de maand naar Japan, daar zijn de cameras een stuk goedkoper dus ben van plan er daar een te kopen.
Voordeel van AA batterijen is dat ongeacht waar je komt, er altijd wel een paar te koop zijnin een winkel in de buurt. Als je een camera neemt met accu's, geef dan meteen extra geld uit aan extra accu's en extra oplader (eventueel) Dan heb je 1 volle accu in je camera, 1 reserve, 1 die aan het opladen is in je hotel (mits je stroom hebt)

3 keer zoom zegt geen zak. mijn lens heeft 3x zoom 100-300 mm, maar daar kan ik geen wideangle foto's mee maken. met de 18-50mm zoom (ook 3 x) kan dat weer wel, maar die zuigt omdat ik er geen vlieg op 10 meter beeldvullend mee kan krijgen ja ouwesok, overdrijven maakt duidelijk ... dus iets specifieker zijn met de zoom range, a.u.b.

Ik denk dat jij het meest hebt aan een 28-105 (athans, dat is het bereik van een 35mm versie) 28mm voor landschap en overzicht snaps, 105 mm voor portretfoto's
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  woensdag 1 december 2004 @ 15:38:12 #295
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_23695371
quote:
Op woensdag 1 december 2004 15:09 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Je hebt ook digitale camera's (geen spiegelreflex) die wel in de zoeker zien wat de lens ziet dacht'k,
Yup, dat zijn die baby SLR's (maar dan zonder spiegel dus) ze zien eruit als een uit de kluiten gewassen compact of een kleine SLR. Maar de kwaliteit van het beeld wat je door de zoeker ziet valt wel een beetje tegen...als je een SLR gewend bent...
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  donderdag 2 december 2004 @ 14:48:57 #296
73808 EvilCole
zo niet, dan toch!
pi_23714359
Ik ben op zoek naar een goede degelijke camera... waar je mooie foto's mee kunt maken... genoeg MP's kleuren instellen e.d. het liefst lang meegaan met een accu... hoeft geen broekzak type te zijn... mooie foto's uit losse hand mee te maken zijn... liefst ook zeer dichtbij fotografie mogelijk...
kweet dat deze vast wel heel moeilijk moet zijn... maar ehh... iemand een idee?
"Moord is de meest extreme vorm van censuur." George Bernard Shaw (1856-1950)
pi_23714694
quote:
Op donderdag 2 december 2004 14:48 schreef EvilCole het volgende:
Ik ben op zoek naar een goede degelijke camera... waar je mooie foto's mee kunt maken... genoeg MP's kleuren instellen e.d. het liefst lang meegaan met een accu... hoeft geen broekzak type te zijn... mooie foto's uit losse hand mee te maken zijn... liefst ook zeer dichtbij fotografie mogelijk...
kweet dat deze vast wel heel moeilijk moet zijn... maar ehh... iemand een idee?

In welke prijsklasse zoek je iets, dat is misschien wel belangrijk.
  donderdag 2 december 2004 @ 15:09:57 #298
73808 EvilCole
zo niet, dan toch!
pi_23714856
quote:
Op donderdag 2 december 2004 15:03 schreef Het-Gele-Teken het volgende:

[..]

In welke prijsklasse zoek je iets, dat is misschien wel belangrijk.

dat vind ik toch wel een moeilijk iets om antwoord op te geven...
onder de 300 zal het niet worden...
duz ergens tussen de 300 en 700 ero ofzo...
moet toch genoeg te halen zijn...
"Moord is de meest extreme vorm van censuur." George Bernard Shaw (1856-1950)
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 2 december 2004 @ 16:18:02 #299
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_23716581
quote:
Op donderdag 2 december 2004 15:09 schreef EvilCole het volgende:

[..]

dat vind ik toch wel een moeilijk iets om antwoord op te geven...
onder de 300 zal het niet worden...
duz ergens tussen de 300 en 700 ero ofzo...
moet toch genoeg te halen zijn...

Is zeker het geval .

Geef alleen nog eens wat meer specs, dan kunnen we misschien al voorspellen aan welke kant van het prijsspectrum je uitkomt.

Wil je dus een enorm zoombereik of zoek je het meer aan de groothoekkant Wat voor kaartjes wil je gaan gebruiken en nog veel meer vraagtekens. Hoe meer je invult hoe eenduidiger het advies gaat worden.
pi_23719235
Mijn moeder wil een digitale camera kopen en ze zag de Kodak CX7310 voor ¤200 bij de Dixons staan. Nu is mijn vraag dus of dat een beetje een goede camera is. Hij is alleen bedoelt om gewoon een wat foto's van dingen te maken. Zijn de foto's ook een beetje van een goede kwaliteit?

Hier staan wat specs.

Als er een andere, betere, digitale camera voor een euro of 200 te koop is hoor ik dat ook graag.
Learn the rules and break them.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')