abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21141554
En #11 alweer....

Opvolger van deze: Het grote Ik zoek een digitale camera topic - De tiende
  zondag 8 augustus 2004 @ 22:24:17 #2
94241 pandemon
ik heb een pik for girls dirkh
pi_21141603
das nou toevallig, me vriendin komt net naar mij toe van ik wil een digi cam en ik kijk bij active topics en ik zie dit..

ff in de gaten houden dus

ze wil er een ivm de kleine, kost me op dit moment zo een 6~8 rolletjes per maand
blaat
pi_21153653
quote:
Buitenlands model = parallelimport, oftewel geen Nederlandse handleiding. Wel Nederlandse garantie omdat Canon in Nederland een eigen vestiging heeft en niet zoals Nikon de distributie heeft overgelaten aan een stel maffiosen zelfstandig importeur.
Ja nu heb ik dat even gemaild en nu zeggen ze dat dat dus ook met Frans menu enzo is. Dat schiet niet op natuurlijk...!

Maar ik zit nu dus te twijfelen tussen de A80/a75/a85 omdat dat toch meer dan 200 euro scheelt in prijs en ik eigenlijk nog niet eens weet of het wel mijn ding is, dus dan toch zonde om een G5 te gaan kopen. Ik heb de vraag welke een betere keuze is gepost in het powershot topic, maar volgens mij ligt iedereen aan het water!
We all went to heaven in a little row boat....
pi_21160027
maar even gekopieerd uit de vorige omdat ik daar bijna aan het einde zat:

Jullie willen mij ook vast wel helpen

Mijn vriendin en ik gaan graag naar dierentuinen. Tot nu toe maak ik mijn fotos met een olympus, exacte type weet ik ff niet maar is met 2M pixels en alleen digitale zoom. Deze camera vind ik af en toe wel een beetje langzaam, vooral als ik net een foto gemaakt heb moet ik lang wachten maar dit is nog wel te overleven.

Wat ik veel irritanter vind is dat ik geen mooie foto's kan maken van de wat nieuwere delen van de dierentuinen. Tegenwoordig zijn ze allemaal bezig om mooie grote "velden" te maken met veel verschillende dieren erin wat er prachtig uitziet. Maar zowel met overzichts (een soort landschapsfotos) als fotos van een specifiek dier maken heb ik problemen (bij het laatste vooral door het missen van een goede zoom).

Ik wil voor de volgende zomer een nieuwe camera kopen die hierin dus een stukje beter is. Kunnen jullie me vertellen waarop ik moet letten en wat goede toestellen zijn? In ieder geval op de optische zoom lijkt me, maar waarmee kan ik nu mooie landschapsfotos maken?

Een budget heb ik nog niet echt, ik wil eerst een beetje weten wat de mogelijkheden zijn. Ik heb wel een lichte voorkeur voor fuji & olympus omdat ik nu al xd kaartjes heb.
pi_21163431
Oke ik heb ook een vraagje, ik zit hier al een tijdje mee te lezen, maar ik kom er nog niet uit.
Ik zoek dus ook een digitale camera.. Ik heb een gewone spiegelreflex (minolta dynax 4) maar vind het soms toch onhandig om foto's weer in te scannen, en om hem mee te nemen.

zoek dus een wat kleinere camera voor erbij, maar het liefst wel met een klein beetje dezelfde kwaliteit foto's.. En dan vooral het inzoomen vind ik belangrijk, en mn budget is eigenlijk max 300 euro...

iemand een idee?
pi_21163605
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 20:57 schreef username3 het volgende:
Oke ik heb ook een vraagje, ik zit hier al een tijdje mee te lezen, maar ik kom er nog niet uit.
Ik zoek dus ook een digitale camera.. Ik heb een gewone spiegelreflex (minolta dynax 4) maar vind het soms toch onhandig om foto's weer in te scannen, en om hem mee te nemen.

zoek dus een wat kleinere camera voor erbij, maar het liefst wel met een klein beetje dezelfde kwaliteit foto's.. En dan vooral het inzoomen vind ik belangrijk, en mn budget is eigenlijk max 300 euro...

iemand een idee?
Ik ben bang dat je je met een compact camera gaat irriteren aan de ontspanvertraging die deze camera's hebben. Met je spiegelreflex heb je deze nl niet.
Ga dit eens in een winkel de verkoper pesten en verschillende camera's uitproberen. Dan heb je een idee wat ik bedoel met de ontspanvertraging. Dan kan je daarna een besluit nemen wat je precies wilt.

Ik weet dat je hier niet direct wat aan hebt maar het voorkomt wel een teleurstelling.
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 9 augustus 2004 @ 21:23:37 #7
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21163967
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 18:29 schreef werty het volgende:
/dierentuinen/optische zoom/xd
Klinkt alsof hier een Olympus superzoom wel op zijn plek is, de C7xx UZ. Een gruwelijk groot zoombereik, lust xd-kaartjes en zijn aardig betaalbaar momenteel.

Een Fuji-alternatief vind je in de S5000 of zijn opvolger, specificaties als Olympus Superzoom, maar dan meer Fuji.

Met de gevraagde specificaties zou Ouwesok zijn geld op de Olympus zetten.

n.a.v. Oceanonix:
Ontspanvertraging heb je inderdaad wel met digicompacts, maar het goeie nieuws is dat die zienderogen minder wordt. Bovendien kun je er prima mee leren leven door anders met je ontspanknop om te springen.
Uiteraard is een digiflex qua ontspanvertraging nog makkelijker maar aan dat gemak hangt wel een prijskaartje en dat moet je er maar net voor over hebben.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_21164047
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 21:23 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

n.a.v. Oceanonix:
Ontspanvertraging heb je inderdaad wel met digicompacts, maar het goeie nieuws is dat die zienderogen minder wordt. Bovendien kun je er prima mee leren leven door anders met je ontspanknop om te springen.
Uiteraard is een digiflex qua ontspanvertraging nog makkelijker maar aan dat gemak hangt wel een prijskaartje en dat moet je er maar net voor over hebben.
Is dit ook voor de goedkopere digi compacts????? Er werd nl gevraagd tot 300 euro en de persoon heeft een ana spiegel.
Ik heb me er in ieder geval rot aan ge-ergerd.
pi_21164238
oke iig al bedankt, en ik was al van plan om even en verkoper te gaan pesten..

maar ff stel ik zou me er niet aan ergeren.. welke zouden jullie dan adviseren? ik zie hier wel dat topic over canon 80 enzo, maar die is geloof ik maar 3x optische zoom he?

Nja ik moet duidelijk echt naar een winkel, want weet eigenlijk niet eens hoeveel je dan dus kan zoomen.........
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 9 augustus 2004 @ 21:44:32 #10
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21164412
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 21:27 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

Is dit ook voor de goedkopere digi compacts????? Er werd nl gevraagd tot 300 euro en de persoon heeft een ana spiegel.
Ik heb me er in ieder geval rot aan ge-ergerd.
Ik merkte tussen de G5 en de S1IS al een enorm verschil in ontspanvertraging. Daarbij helpt het enorm wanneer je bij een compact de camera eerst even rustig laat scherpstellen en de ontspanner in het drukpunt houdt. Staat de hele foto zoals je hem hebben wilt (dus net als dat buitenaardse wezen zijn broek laat zakken) druk je de ontspanner door en je camera ontspant vertragingsvrij. Je moet het principe even door wat oefenen leren, maar daarna heb je er bij elke camera met een tweetrapsontspanner dus bij elke camera wat aan .
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_21174050
Als er dit staat: Formaat beeldsensor 1/1.8-inch , of 1/2.7-inch. Wat is dat beter?
En waarom is de S45 zoveel duurder dan de A80, terwijl ze functies bijna hetzelfde zijn?
pi_21200988
Als je een buitenlands model hebt met franse menus ofzo, zijn deze dan nog engels te krijgen met een biosupgrade ofzo?
pi_21205401
Twijfelt tussen de canon a70 en de minolta dimage x31(lekker klein en iets goedkoper),
het word mijn eerste cam. is er veel verschil in kwaliteit van de foto's tusen deze 2 ?
Not that we needed all that for the trip, but once you get into a serious drug collection, the tendency is to push it as far as you can.
  woensdag 11 augustus 2004 @ 14:07:36 #14
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_21206630
http://www.dpreview.com/news/0308/03081905kodakdx6490.asp

Deze is bij de media-markt in Herzogenrath gekocht, op de site van preview staat die veel hoger geprijst. 349 euro viel mee, andere camera's betaal je ook 249 voor en dan heb je maar 3 keer optische zoom en minder pixels.

De verkoper had vroeger zelf een fotografie-zaak, en zei dat het een van de betere toestellen is. Er lag in Herzogenrath ook een canon zonder digitale zoom, zag er mooi uit, voor slechts rond de 300 euro.

Ik heb meer camera's in de handen gehad, viel me op dat er erg veel diversiteit inzit. En de prijzen erg vreemd geprijst worden. Volgens mij ligt het ook vaak aan het merk toestel.

45 euro voor 128 mb extra geheugen, dus in totaal 400 euro voor een goed toestel, zelf betaal ik 200 euro, omdat ik het toestel ga delen met iemand. Er waren nog 5 stuks over die ze uit het magazijn moesten halen. Nu zijn er dus nog 4 over daar.

10 keer optische zoom , 3 keer digitale zoom, 4 miljoen pixels. Voor 349 euro!!!

Morgen ga ik hem onderzoeken

[ Bericht 14% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 11-08-2004 15:44:29 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_21215620
Ik ben van plan de Canon Ixus 500 aan te schaffen en zit al een beetje op website's rond te kijken. Heeft iemand nog tips waar dit toestel het voordeligst is?
pi_21231524
Ik ben van plan om een digicam aan te schaffen van +/- 500 euro. De Olympus C-770, Canon S1 en Canon G5 hebben tot nu toe mijn aandacht getrokken. De camera hoeft niet heel compact te zijn als de kwaliteit van de foto's maar hoog is. Zelf wil ik het gaan gebruiken voor buiten fotografie, vooral gebouwen. Iemand nog tips/ ideeen?

[ Bericht 3% gewijzigd door Jed1Gam op 12-08-2004 12:54:37 ]
  donderdag 12 augustus 2004 @ 15:03:51 #17
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_21234908
Oke, ook een poging wagen op Fok wat betreft digi camera's.
Ik heb een Fuji FinePix A201. Ooit tweedehand gekocht en hij maakt leuke foto's. Nu ik mijn foto's af wil drukken blijkt toch dat hij niet best om kan gaan met donker. Ik ben dus op zoek naar een andere camera. Ik heb er zelf vrij weinig verstand van maar ik wil er dus een die mooie foto's maakt. Ook in het donker (uiteraard met flits). Verder zou ik wat willen spelen met sluitertijden, dus die mogelijkheid moet er ook opzitten.
Dat zijn mijn eisen.....

ohja, ik ben nederlander dus hij moet gratis zijn .... of lekker goedkoop is ook goed
pi_21235551
tvp
Slaapt winter
en zomer
pi_21239949
Oldbie ik zou zeggen ga naar een fotovakhandel en laat ze je eens het een en ander uitleggen, dan weet je beter wat je wil en kan je prijzen gaan vergelijken. Er zijn op dit moment namelijk heel veel camera's die aan je eisen voldoen (maar mss moet je eens naar een minolta z2 gaan kijken, erg populair), iig succes ermee
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 16:40:38 #20
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_21261830
Ik heb nu een Canon PS A200. Maakt hele redelijke foto's voor zo'n simpel en ouder ding. Alleen het opladen van de flitser duurt me veel te lang...

Ik zit nu te twijfelen tussen weer een Canon, de PS A85 of een Sony P-73. Ik vind de Powershot wat lomp (4 accu's), maar het nadeel van de Sony is weer dat rottige dure geheugen.
Zijn er wezenlijke kwaliteitsverschillen tussen die 2 modellen?
Hoe zit het met de reactietijd als je de knop indrukt en hoelang duurt het voor de flitser is opgeladen?
Welke andere modellen vallen in dezelfde klasse als alternatief?
pi_21264826
waarom niet een dimage z1?

gaat alleen wel op sd kaarten, maar heeft 10x optische zoom, 3,2 megapixels.

de z2 is 399.

voor 300 is de z1 wel een mooie camera. het enige nadeel is dat hij niet echt compact is. ga je voor compact dan kan je een dimage g 400 nemen.
- 4 megapixels
- 3x optische zoom
- metalen behuizen
- snel in afdrukken
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 19:53:44 #22
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_21266112
Die Dimage Z1 is echt veel te groot.
De g400 ziet er erg netjes uit, alleen heeft die weer een accu pack, en ik heb liever gewoon penlites. Accu packs zijn duur
Voordeel is volgens Steves' wel de performance (belangrijk), nadeel de beeldkwaliteit in donker... Hmmmm...
En dan zit weer met m'n CF kaartjes te kijken.
pi_21266248
hoezo zou de Z1 te groot zijn? Tis toch een mooi dingetje
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 20:10:33 #24
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_21266566
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 19:58 schreef De_Warme_bakker het volgende:
hoezo zou de Z1 te groot zijn? Tis toch een mooi dingetje
Mooi dingetje is het ongetwijfeld. Maar hij past niet in mijn broekzak...

vrijdag 13 augustus 2004 @ 20:16:12 #25
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_21266702
Welke andere modellen met optische zoom zitten tussen de 250 en 300 euro en kunnen in je broekzak?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')