abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27555550
het lijkt me sterk dat er nog geen topic over is, maar ik kon 't niet vinden....

waar laten jullie je digitale foto's afdrukken en wat zijn jullie ervaringen ermee? en, ook niet onbelangrijk voor mij momenteel: waar zijn gunstige aanbiedingen op 't moment?

tot nu toe deed ik 't meestal bij de AH, maar gisteren wilde ik nog op het nippertje gebruik maken van een kortingsactie daar en toen lukte het niet met het verzenden van de foto's . nu die actie voorbij is vind ik de prijzen daar niet meer zo aantrekkelijk (ik heb vééél foto's) dus zoek ik een goed alternatief. iemand een suggestie?

over de kwaliteit van de AH-foto's was ik wel tevreden. verder vond ik 't daar ook prettig dat je (voor hetzelfde geld) ook afdrukken in de 3:4 verhouding kunt krijgen, in plaats van de standaard 2:3 (en dan een deel van de foto moet afsnijden). weet iemand of ze elders die mogelijkheid ook bieden?
  woensdag 1 juni 2005 @ 20:55:17 #2
17864 Ablaze
Is niet meer te houwe!
pi_27555780
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 20:47 schreef bixister het volgende:
over de kwaliteit van de AH-foto's was ik wel tevreden. verder vond ik 't daar ook prettig dat je (voor hetzelfde geld) ook afdrukken in de 3:4 verhouding kunt krijgen, in plaats van de standaard 2:3 (en dan een deel van de foto moet afsnijden). weet iemand of ze elders die mogelijkheid ook bieden?
Ja hoor, op http://www.hema.nl/ bijvoorbeeld. Ook nooit problemen mee.

Er zijn inderdaad al topics over, maar ja, de search is k#t he...
Ga doorrrrrr!
pi_27555808
Hema digitale 1 uurs service. Prima kwaliteit voor niet al te veel geld.
pi_27556448
Digitale foto's afdrukken
hier is ie

of iig een ervaring met afdrukken.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  woensdag 1 juni 2005 @ 21:22:45 #5
86072 thatsme
and That's you!
pi_27556930
www.dixons.nl afgedruk op mooi kodak papier, voor ¤0.12 p/s als je er genoeg hebt.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_27562417
ik heb nu 2x afdrukken laten maken bij DeFotograaf.

Tot nu toe erg tevreden. Levering is snel.
Vooral het papier is beter dan bij bv. de AH

(ervaring met 13*18 en 20*30)
Architecture is like Shitting
Its Fun creating it, but the product is useless
WEBSITE ONLINE DigiSan
  donderdag 2 juni 2005 @ 08:43:32 #7
545 dop
:copyright: dop
pi_27566699
blokker boven de 100 foto's voor 10 cent per afdruk
http://www.kodakimages.co(...)images.com/blokkernl
worden afgedrukt door kodak

[ Bericht 2% gewijzigd door dop op 02-06-2005 10:17:20 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_27569886
he verdorie dop, die tip komt net te laat voor mij. heb ze gisteravond bij Dixons besteld. althans, dat denk ik, het uploaden duurde erg lang en ik vond de afsluiting niet zo duidelijk. heb ook geen bevestigende mail ontvangen. that's me, hoe ging dat bij jou?
  donderdag 2 juni 2005 @ 11:02:15 #9
545 dop
pi_27570299
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 10:49 schreef bixister het volgende:
he verdorie dop, die tip komt net te laat voor mij. heb ze gisteravond bij Dixons besteld. althans, dat denk ik, het uploaden duurde erg lang en ik vond de afsluiting niet zo duidelijk. heb ook geen bevestigende mail ontvangen. that's me, hoe ging dat bij jou?
bij de blokker kun je een tooltje downloaden voer je eerst als je foto's en wensen in en vervolgens klik je langs de velden met je adres gegevens en de vestiging waar je ze wilt ophalen
daar na start het verzenden en aan het einde van het verhaal komt je bevestiging via mail en via het programmatje
hele verhaal kan ook gewoon via de website,maar ik vind het tooltje zelf gewoon prettiger werken
zodra je prints klaar zijn krijg je opnieuw een mailtje (1 dag voor 10x15 geloof ik)

met dixons heb ik geen ervaring maar ik zou toch verwachten dat je een order bevestiging moet ontvangen
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
  donderdag 2 juni 2005 @ 11:16:31 #10
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_27570792
iets duurder maar erg goed agfanet
  donderdag 2 juni 2005 @ 11:40:20 #11
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_27571634
wat is eik de beste DPI om je foto's te laten afdrukken? Mijn camera zet alles automatisch naar 72 DPI, ik zet het dan eerst om naar 150 en dan crop ik 'm op 10 x 15 (bijvoorbeeld) maar toch worden sommige foto's erg pixelig bij het afdrukken

AH vondik trouwens niet geweldig, het Kruidvat heeft een keer een 75x50 voor me gedaan en daar was ik heel tevreden over (en maar 7,95!! )
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_27573068
Ik doe het altijd bij de hema. Die foto's hebben altijd de goede kleuren.
Een keer foto's gezien van iemand die ze bij de kruidvat had gemaakt, maar die hadden een gele waas. De mok en puzzel met foto die ik daar heb laten afdrukken waren wel goed.
  donderdag 2 juni 2005 @ 13:25:39 #13
86072 thatsme
and That's you!
pi_27574873
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 10:49 schreef bixister het volgende:
ik heb ook nooit een mailtje ontvangen. Na een dag of 3 gewoon naar de opgegeven vestiging gaan
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_27575208
ok, ga ik proberen. stom genoeg heb ik het 'referentienummer' ook niet opgeslagen. meestal krijg je toch wel een bevestigende mail met alle gegevens erin. nou ja, op naam moet 't ook lukken hoop ik. en ze zullen die 400(!) foto's vast liever kwijt dan rijk zijn. oja en that'sme nog een vraag: waren jouw Dixons foto's in de standaard 2:3 verhouding of in 3:4? ik kon daarover niks vinden op de Dixons-site.

dop, bijna overal kun je zo'n programmaatje downloaden om de bestelling in 1x te versturen. vind ik inderdaad ook handiger dan zonder.

bij 't kruidvat heb ik nooit gewone foto's laten afdrukken, wel een keer zo'n foto-kalender laten maken, en die was heel mooi van kwaliteit. Hema vind ik ook altijd prima, maar die rekenen toch nog 0.14 per foto (bij > 100 stuks) op dat 3:4 formaat.

puckzzzz, ik zou 't niet weten over die DPI's, sorry!
  donderdag 2 juni 2005 @ 14:14:23 #15
545 dop
pi_27576599
ik heb zelf ook foto's naar de hema en het kruidvat gestuurt, drukken bijde ook prima af

puckzzzz
geen idee wat voor kamera je hebt maar je kunt niet beter afleveren als het grootste formaat dat uit je kamera komt. ik lever ze zo zelf ook af bij de fotoservice, hooguit verander ik iets aan de kleur of belichting
croppen komt de kwaliteit nooit ten goede en doe ik alleen als ik slechts een deel van een foto afgedrukt wil hebben.
  donderdag 2 juni 2005 @ 14:22:08 #16
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_27576887
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 14:14 schreef dop het volgende:
ik heb zelf ook foto's naar de hema en het kruidvat gestuurt, drukken bijde ook prima af

puckzzzz
geen idee wat voor kamera je hebt maar je kunt niet beter afleveren als het grootste formaat dat uit je kamera komt. ik lever ze zo zelf ook af bij de fotoservice, hooguit verander ik iets aan de kleur of belichting
croppen komt de kwaliteit nooit ten goede en doe ik alleen als ik slechts een deel van een foto afgedrukt wil hebben.
ik schiet ze op 8 mb, ik heb een hele goede camera
[pimpmode] SONY DSC F828 [/pimpmode]
Ik crop veel, en dat gaat op dat formaat ook prima, maar ik heb zo verrekte weinig schijfruimte dat ik dat gewoon niet allemaal kwijtkan
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_27577034
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 14:22 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

ik schiet ze op 8 mb, ik heb een hele goede camera
[pimpmode] SONY DSC F828 [/pimpmode]
Ik crop veel, en dat gaat op dat formaat ook prima, maar ik heb zo verrekte weinig schijfruimte dat ik dat gewoon niet allemaal kwijtkan
Het feit dat jouw camera er 75 dpi plaatjes uitgooit wil zeggen dat het een slechte camera is.

Ik zou nog wel iets aan je instellingen veranderen van je camera. Van 75 dpi naar 150, daar wordt je foto i.i.g. niet beter van.

Voor drukwerk wordt uitgegaan van 300 dpi.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  donderdag 2 juni 2005 @ 14:48:17 #18
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_27577829
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 14:26 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Het feit dat jouw camera er 75 dpi plaatjes uitgooit wil zeggen dat het een slechte camera is.

Ik zou nog wel iets aan je instellingen veranderen van je camera. Van 75 dpi naar 150, daar wordt je foto i.i.g. niet beter van.

Voor drukwerk wordt uitgegaan van 300 dpi.
72 DPI, normaal jpg formaatje hoor.

ik zal kijken of ik het kan instellen.
pi_27578488
Ik laat m'n digitale foto's altijd bij Combi Foto afdrukken, bij ons in het winkelcentrum.
Die hebben daarvoor zo'n handig apparaat met scherm (een e-box) staan.

Geheugenkaartje (SD-card, in mijn geval) uit het fototoestel in dat apparaat schuiven, de gewenste foto-thumbnails aanklikken, juiste instellingen maken voor grootte en aantal, en met het bonnetje wat je dan krijgt kan je een uurtje later je foto's afhalen. (ff boodschappen doen tussendoor ofzo). 45 eurocent per stuk, perfecte beeldkwaliteit en niet van 'analoge' foto's te onderscheiden.

(45 cent per foto is misschien wel een beetje duur ten opzichte van andere zaken, maar ik betaal liever ietsje meer dan dat ik dagen moet wachten op m'n foto's.)

Oh ja, je kunt ze bij Combi o.a. op 10 x15 cm af laten drukken (= normaal formaat, past dus ook gewoon in flip-over albums), dan is er 1 cm afgesneden, maar je kunt ook 11x15 nemen, zodat alles erop staat (maar dan past-ie niet meer in zo'n albumpje). En ook grotere formaten, tot 30x40 cm geloof ik.

[ Bericht 15% gewijzigd door Scootmobiel op 02-06-2005 15:12:01 ]
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
pi_27578764
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 14:22 schreef Puckzzz het volgende:

[/pimpmode]
tis maar goed dat je de pimpmode uit zet! loop je op te scheppen over je goeie camera en dan zeg je vervolgens geen ruimte te hebben om het op te slaan. Wat doe je dan met zo`n camera...

Maar goed, ik laat alles bij de foto zaak doen waar ik al jaaaren kom. Is duur maar wel goed en snel. en gezellig. Kijk ik woon in een niet al te grote plaats, de Hema hier gaat kappen met de fotoservice die ze even goed al op stuurde naar het lab. De kruidvat vertrouw ik mijn spullen niet toe en een dixons oid hebben we niet. Dan maar duur maar wel kwaliteit!!

overigens, de dpi instellen op je cam....?!??
pi_27578845
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 15:13 schreef Dodo-tje het volgende:

[..]

Maar goed, ik laat alles bij de foto zaak doen waar ik al jaaaren kom. Is duur maar wel goed en snel. en gezellig. Kijk ik woon in een niet al te grote plaats, de Hema hier gaat kappen met de fotoservice die ze even goed al op stuurde naar het lab. De kruidvat vertrouw ik mijn spullen niet toe en een dixons oid hebben we niet. Dan maar duur maar wel kwaliteit!!

Leuk dat die fotoboer dat doet, maar dikke kans dat jouw foto's naar dezelfde centrale gaan als die van Kruidvat
quote:
Ja, kwaliteit, bijvoorbeeld....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  donderdag 2 juni 2005 @ 15:25:29 #22
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_27579185
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 15:13 schreef Dodo-tje het volgende:

[..]

tis maar goed dat je de pimpmode uit zet! loop je op te scheppen over je goeie camera en dan zeg je vervolgens geen ruimte te hebben om het op te slaan. Wat doe je dan met zo`n camera...

Nee jij hebt er verstand van zeg

ik heb het over de schijfruimte op mijn p.c. en dat is zo opgelost door gewoon heel selectief je foto's te bewaren en niet heel je schijf volkwakken met allerlei rotzooi zoals jij waarschijnlijk doet.
  donderdag 2 juni 2005 @ 15:34:16 #23
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_27579482
Nou nou nou Puck iets minder heftig mag ook wel hoor
pi_27579711
Op mijn digicam (en op de meeste andere ook, voorzover ik weet) kan je het formaat (in pixels) instellen (bv. op 640x480, 1280x960 en 1600x1200, zoals bij mij), en daarnaast nog de kwaliteit (economy, normal en fine).

Dan hoef je verder zelf het aantal DPI (resolutie dus) helemaal niet te weten of zelf in te stellen, dat wordt dan gewoon bij het afdrukken gedaan, zodat je het juiste formaat krijgt (bv. 11x15 cm). Probleem opgelost toch? Of bedoel je iets anders?
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
  donderdag 2 juni 2005 @ 15:58:19 #25
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_27580352
Nou zo heftig vond ik het niet hoor. maargoed om geen tere zieltjes te kwetsen: sorrie.

laat maar.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')