JVC camera's adverteren met name met hun aantrekkelijke verhouding opties/ prijs. VOor die 800 euro krijg je een camera boordevol functies, strak design, 1.3 megapikkels en een super lichtsterk lensje. Wanneer je echter naar de beeldkwaliteit kijkt, zie je bij JVC vaak een aantal mindere punten.
-Lichtsterkte. Hoewel het lensje van de JVC camera's (wie maakt die lenzen eigenlijk) super lichtsterk zijn, is de camera zelf niet lichtsterk. JVC camera's hebben vaak meer licht nodig dan die van de concurrentie. Reken op 200 lux voor deze camera. Hieronder heb je te maken met beelruis.
-Kleuren. De meeste camera's van JVC neigen wat naar het roze, waardoor mensen er een beetje rood uitzien.
-Scherpte. De scherpte in de opname is minder dan die van de concurrentie.
-Contrast. De donkere partijen zijn relatief behoorlijk dichtgelopen.
Wil je in deze prijsklasse een goede camera kopen, kies dan voor de Canon MV 200
![i]()
. De MV 200 kost circa 700 euro en de MV 200 I is honderd euro duurder. De I staat voor input en je krijgt bij de I versie een digitale en een analoge input. Kun je dus zelf kiezen. Deze camera heeft 1.33 mp, een 14x zoomlensje, maar bovenal een superieure beeldkwaliteit. Van de camera's onder de 1000 euro vind ik deze camera de beste beeldkwaliteit hebben. De nieuwe Panasonic consumenten 3CCD camera's (met Leica lensjes) heb ik trouwens nog niet gezien en ik denk dat je die ook wel rond deze prijs kunt vinden. Nadeel van deze camera's is wel dat ze iets groter zijn.