abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 18 augustus 2004 @ 22:46:22 #251
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21385077
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 16:41 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

Wat moetn we hier mee aan?
Ik weet het nl ff niet meer........
Dat heb ik net in het betreffende topic gezegd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_21386915
maar negeren dat de vuilspuiter daar een punt heeft, is niet zo handig denk ik...want het klopt wel...bij de meeste sites waar ik foto's upload, is er dan ook een limiet in bestandsgrootte (meestal 150kb ofzo). Ik zorg er hier altijd voor dat ik de foto in photoshop opsla volgens de 'save for web' omdat ie sowieso kleiner wordt dan....maar ik geloof niet dat iedereen dat doet...en dan zijn de foto's wel 550 pixels breed, maar moeten nog lang laden...
Ik weet niet of er uberhaupt zo'n regel ingevoerd kan worden, het is nogal een gedoe, het moet wel leuk blijven ook, maar negeren is denk ik ook niet goed...misschien iets op verzinnen (zoals: "we vertrouwen erop dat je de foto zo klein mogelijk opslaat om bandbreedte te sparen" ???) Nu weet ik niet eens of ik de goede terminologie heb gebruikt, maar het gaat om het idee
[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
maar eerst nog even dit: blablabla
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 00:40:53 #253
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21414386
Breuls zegt dat zodra je in het topic klikt de DTML code alles automagisch resized. Maar ja, ondertussen heb je wel die *#@^$)#^%$ foto zitten downloaden en maar wachten en wachten...
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_21420385
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 18:25 schreef m-niki het volgende:

[..]

Op zich zijn er duidelijke verschillen tussen het bestaande 'beoordeel mijn foto topic' en het nieuw aan te maken 'help me mijn foto te verbeteren'

Help me... --> plaats foto's waarvan je niet helemaal zeker bent, het kan zijn dat dit je eerste foto's zijn op een bepaald gebied, wat je nog niet helemaal goed verkend hebt, misschien zijn het wel je allereerste foto's ooit! Je mag alles posten, alles vragen. Antwoorden draaien niet om het mooi of niet mooi vinden van een foto (hoewel dit natuurlijk best off topic gezegd mag worden, de nadruk ligt daar alleen absoluut niet op), maar om tips, verkennende vragen (hoe zou je het anders kunnen doen? Waarom koos je dat standpunt?) waardoor de poster zelf ook actief naar zijn/ haar eigen foto gaat kijken en veel kan leren! Het is een soort experimenteer topic waar alles geoorloofd is.

Beoordeel... --> plaats foto's waar je helemaal zeker van bent, ze zijn -in jouw ogen- absoluut top! Je hebt goed nagedacht of dit DE foto is die je aan anderen wilt laten zien, dit is jouw expositie ruimte. Vermeld misschien wat je ideeen achter de foto waren om de toeschouwer in de juiste 'mood' te krijgen, om hem/ haar met de juiste ogen er naar te laten kijken. De toeschouwer kan kwijt wat hij/ zij van jouw foto vindt. Dit kan helemaal oke zijn, maar misschien ook helemaal niet. Wat je ook vindt als toeschouwer, probeer je mening zoveel mogelijk te onderbouwen, zodat voor de maker duidelijk wordt waarom je het anders ziet dan de maker, maar houdt het netjes, respecteer elkaar. Het commentaar is niet bedoeld om van te leren (maar dit kan natuurlijk toch het geval zijn soms). Zie het alsof je rondloopt in een museum en de kunstenaar vraagt je wat je ervan vindt.

Natuurlijk zal er een zogenaamd 'schemer gebied' zijn tussen de twee topics, waarbij niet duidelijk is of de foto wel in het goede topic geplaatst wordt. Dit zal dan van meningen afhankelijk zijn en zal aan de modjes overgelaten moeten worden of de foto kan blijven staan, of dat het verplaatst moet worden.
het loopt nu anderhalve week en het nieuwe topic gaat prima, maar het beoordeel mijn foto topic, merk ik, is niet te veranderen. Ook daar blijven foto's ingestuurd worden waarvan de maker eigenlijk graag tips wil. Nu sprak iemand daar (trouwens op wel heel chagrijnige toon) misschien wel een waar woord, toen hij zei dat een foto sowieso perfect is als de maker dat vindt.
Beauty is in the eye of the beholder en wat ik misschien middelmatige foto's vind (op welk gebied dan ook, niets in het bijzonder), vinden anderen misschien wel fantastische ik-ga-uit-mijn-dak foto's! Daarmee zal het 'beoordeel mijn foto' topic altijd een allegaartje blijven van mooie en (IMHO) niet zo mooie foto's...is hier nog iets aan/mee te doen? Iemand ideeen???
[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
pi_21420702
Ik ben van mening als je geen kritiek op je foto wilt je deze niet aan de buitenwereld moet laten zien.
Dat je zelf tevreden over een foto bent maar een ander niet is een risico wat je loopt als je ze laat zien. En van (bijna) iedere krtiek is wat te leren zelfs als je je foto's perfect vindt.

Het is idd jammer dat er zo gereageerd werd maar ik denk dat je het niet kunt veranderen behalve dan de personen op het andere topic te blijven wijzen.
pi_21420889
nee, het klopt wel wat je zegt hoor over je foto laten zien, ben ik het wel mee eens, maar ik gaf alleen maar aan dat anderen hier anders over kunnen denken. Het is een beginsel probleem, omdat men over smaak kan twisten loopt mijn uitgangspunt 'dat je alleen foto's in het 'beoordeel mijn foto' topic plaatst wanneer ze helemaal af zijn, wanneer ze klaar zijn om aan de buitenwereld te laten zien' spaak. De ene vindt de foto helemaal klaar, terwijl de ander dat niet vindt of omgekeerd.
Terwijl ik (bijv.) een foto naar het 'help me mijn foto verbeteren' topic verwijs, vindt een ander dat de foto geheel op zijn plek is...moeilijk moeilijk, dit had ik van te voren kunnen bedenken natuurlijk, maar gewoonweg over het hoofd gezien
pi_21420993
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 12:25 schreef m-niki het volgende:
nee, het klopt wel wat je zegt hoor over je foto laten zien, ben ik het wel mee eens, maar ik gaf alleen maar aan dat anderen hier anders over kunnen denken. Het is een beginsel probleem, omdat men over smaak kan twisten loopt mijn uitgangspunt 'dat je alleen foto's in het 'beoordeel mijn foto' topic plaatst wanneer ze helemaal af zijn, wanneer ze klaar zijn om aan de buitenwereld te laten zien' spaak. De ene vindt de foto helemaal klaar, terwijl de ander dat niet vindt of omgekeerd.
Terwijl ik (bijv.) een foto naar het 'help me mijn foto verbeteren' topic verwijs, vindt een ander dat de foto geheel op zijn plek is...moeilijk moeilijk, dit had ik van te voren kunnen bedenken natuurlijk, maar gewoonweg over het hoofd gezien
Ik zou me hier niet zo'n zorgen om maken. Geef gewoon je kritiek. Als je bij DPZ gaat kijken, worden foto's in het SHOWCASE-gedeelte harder beoordeeld dan in TESTCASE of WIP. Ik zou gewoon de kritiek spuien die je wilt, een verwijzing geven naar het andere topic en verder niets van het commentaar aantrekken.

Ik denk dat de verdeling nog even moet groeien, maar dat het uiteindelijk allemaal wel goed komt. Ik vind het iig wel een goed initiatief
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 13:01:56 #258
262 Re
Kiss & Swallow
pi_21421609
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 12:15 schreef Oceanonix het volgende:
Ik ben van mening als je geen kritiek op je foto wilt je deze niet aan de buitenwereld moet laten zien.
Dat je zelf tevreden over een foto bent maar een ander niet is een risico wat je loopt als je ze laat zien. En van (bijna) iedere krtiek is wat te leren zelfs als je je foto's perfect vindt.

Het is idd jammer dat er zo gereageerd werd maar ik denk dat je het niet kunt veranderen behalve dan de personen op het andere topic te blijven wijzen.
er is ook nog een topic over foto's met digitale camera, volgens mij kun je gewoon de bazen hier die posts lekker laten verplaatsen ofzo?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 20:38:44 #259
35485 rique
with Canon, I can
pi_21431771
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 12:15 schreef Oceanonix het volgende:
Zeker mee eens!

De instelling waarmee je post is in beide topics anders. In het "WIP" topic post je met de intentie iets aan je foto te verbeteren. In het "Showcase" topic post je omdat je zelf je foto perfect vindt. Als er niets over de foto's gezegd mag of kan worden dan vind ik het topic vrij loos. Bij presenteren hoort kritiek, zowel positief als negatief. Alleen is in beide topics de manier waarop je met die kritiek omgaat anders. Bij het "WIP" topic is je honger naar kritiek groot omdat je naar verbeterpunten zoekt. Bij "showcase" kan je al snel iets hebben van "naja dat is jouw mening maar ik ben lekker trots op mijn foto, lekker puh" en dat is prima.

En als je open staat voor kritiek zou het best wel eens kunnen zijn dat een showcase-foto van jou opeens in een WIP-foto verandert omdat je op dingen gewezen wordt die je niet hebt gezien. Dan krab je jezelf eens achter de oren en verplaats je de foto eventueel. Als de kritiek geen afbreuk doet aan je mening van perfectie dan staat de foto dus goed in de showcase.

De keuze Showcase - WIP is dus persoonlijk en de fotograaf maakt voor zichzelf de keuze. Daar kan op teruggekomen worden of niet maar het blijft de keuze van de fotograaf. Zo denk ik dat beide topics hun eigen identiteit wel zelf blijven reguleren.
verslaafd aan de cirkelkwadratuur
pi_21438471
Denk dat dit alles alleen gaat werken als je vaste forums krijgt zoals op DPZ of zoals op de index pagina van FOK, en hier is al door ouwesok op gereageerd. (gaat er niet komen).
Wat nu boven aan staat, wordt in gepost.
Heb trouwens voor FOT gekozen omdat ik het gemierenneuk op DPZ veel te ver vind gaan en om nou zulke topics hier ook te gaan maken, nee moet je niet willen, het is een hobby en moet een beetje leuk blijven. Gewoon lekker 1 topic, het leven is al ingewikkeld genoeg.
pi_21469659
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 01:30 schreef sjeffie1 het volgende:
Denk dat dit alles alleen gaat werken als je vaste forums krijgt zoals op DPZ of zoals op de index pagina van FOK, en hier is al door ouwesok op gereageerd. (gaat er niet komen).
Wat nu boven aan staat, wordt in gepost.
Heb trouwens voor FOT gekozen omdat ik het gemierenneuk op DPZ veel te ver vind gaan en om nou zulke topics hier ook te gaan maken, nee moet je niet willen, het is een hobby en moet een beetje leuk blijven. Gewoon lekker 1 topic, het leven is al ingewikkeld genoeg.
sjeffie, bedankt voor je mening, maar je bent net iets te laat het topic is met goedkeuren van de modjes drie (ofzoiets) weken al aangemaakt en loopt goed. Het probleem ligt nu juist bij het andere topic (beoordeel..). Als je geen zin hebt in kritiek, dan post je dus in het nieuwe topic (help me mijn foto verbeteren). Als je daar wel klaar voor bent, dan post je in Beoordeel mijn foto... Simpel he
  zondag 22 augustus 2004 @ 22:46:59 #262
67128 capibar
Ondertitels zijn overschat.
pi_21475213
is het niet een goed idee om een algemeen slowchat topic te maken in FOT, gewoon om te praten over fotografie (en andere zaken )
pi_21475239
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 22:46 schreef capibar het volgende:
is het niet een goed idee om een algemeen slowchat topic te maken in FOT, gewoon om te praten over fotografie (en andere zaken )

We hebben er toch al twee
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  FOK!fotograaf zondag 22 augustus 2004 @ 22:50:15 #264
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21475297
ik vind het op zich wel een leuk idee.
de andere 2 zijn misschien iets te inside...
bovendien zijn die op specifieke onderwerpen.. (als het goed is dan)

ik zou het wel leuk vinden, wordt het misschien wat levendiger ofzo..
weet niet precies hoe te verwoorden
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zondag 22 augustus 2004 @ 22:51:31 #265
67128 capibar
pi_21475336
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 22:48 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

We hebben er toch al twee
1 voor de FOT meet, en een voor de fotowedstrijd, maar ik bedoel echt een algemene slowchat voor fotografie.
  zondag 22 augustus 2004 @ 22:51:38 #266
48233 Auticia
warriorette
pi_21475340
Misschien kunnen we een maandelijkse fotowedstrijd houden?
I bet you are flying inside.
pi_21475365
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 22:51 schreef capibar het volgende:

[..]

1 voor de FOT meet, en een voor de fotowedstrijd, maar ik bedoel echt een algemene slowchat voor fotografie.
Lijkt me ook een goed idee
"Whaaa ik leer het ook nooit..."
  zondag 22 augustus 2004 @ 22:54:33 #268
67128 capibar
pi_21475431
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 22:52 schreef beertje_ het volgende:

[..]

Lijkt me ook een goed idee
goed, dan maak ik hem gewoon aan, als de modjes het er niet mee eens zijn hoor ik het wel
  zondag 22 augustus 2004 @ 23:00:00 #269
76894 apestartje
Nikonfreak F90X,D-70,s7000
pi_21475579
Ik vind kritiek of posetieve kritiek een automatisch uitvloeisel van je mening.
Op het moment dat jij een foto onder ogen krijgt zal je hier altijd een mening over formen gerelateerd aan je eigen smaak.
Als je deze mening niet mag uiten zie ik dat als een soort cencuur,je mag er wel wat van vinden maar niets over zeggen (schrijven).
Ik ben gewoon van mening als je, je foto plaatst dan kan je comentaar verwachten, simpel.
Het zelfde geld natuurlijk ook voor de foto wedstrijd, als er niet voor jou foto gekozen word is dat een vorm van stil kritiek en zal je dit ook moeten acepteren, m.a.w niet iedereen vind hem zo goed als je wel dacht dat hij was.
Je kan nu wel een aparte topic openen om zo genaamde perfecte,of anders gezegd foto´s die af zijn te plaatsen,maar ik denk dat er toch op gereageerd zal worden als er foto´s bij zitten die toch niet aan de gemiddelde kwaliteits norm voldoen.
Het kan altijd beter.
Ach ik rommel maar wat aan.
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 23 augustus 2004 @ 00:43:54 #270
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21477280
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 22:46 schreef capibar het volgende:
Ik vind het op zich een goed idee, topic staat dus inmiddels en ik kijk het even aan of het een zekere vorm krijgt . Mocht het morgenavond nog compleet nergens over gaan of over allesbehalve fotografie dan wacht het onverbiddellijke slot.
pi_21477403
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 23:00 schreef apestartje het volgende:

Je kan nu wel een aparte topic openen om zo genaamde perfecte,of anders gezegd foto´s die af zijn te plaatsen,maar ik denk dat er toch op gereageerd zal worden als er foto´s bij zitten die toch niet aan de gemiddelde kwaliteits norm voldoen.
Het kan altijd beter.
het is meer dat er een topic geopend is voor foto's die NIET af zijn!!!
het Help me mijn foto verbeteren topic!!!
pi_21480023
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 00:43 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Ik vind het op zich een goed idee, topic staat dus inmiddels en ik kijk het even aan of het een zekere vorm krijgt . Mocht het morgenavond nog compleet nergens over gaan of over allesbehalve fotografie dan wacht het onverbiddellijke slot.
Ouwesok, misschien is het een idee om iets op te zetten zoals dit
Dag Aaron, met je blauwe suède schoenen

Dit gaat ook nergens over, maar is wel heel gezellig . Verder kun je hiermee voorkomen dat er slowchat in andere topics komt. Misschien kun je het wat langer aanzien dan tot vanavond?
  maandag 23 augustus 2004 @ 10:27:02 #273
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21480498
ik wil weten welke fotospullen ik mee moet nemen op vakantie (advies en inzichten van andere, of ik het opvolg is een tweede), maar ik vraag mij af of ik een nieuw topic moet openen of dat ik dit niet beter in een ander topic kan doen... slowchat ofzo?

Moderators, wat denken jullie?

-edit- ik heb het in de slowchat gegooid

[ Bericht 20% gewijzigd door Shark.Bait op 23-08-2004 11:20:46 ]
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  maandag 23 augustus 2004 @ 12:26:29 #274
76894 apestartje
pi_21482605
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 00:53 schreef m-niki het volgende:

[..]

het is meer dat er een topic geopend is voor foto's die NIET af zijn!!!
het Help me mijn foto verbeteren topic!!!
Ja dan kom je toch eigenlijk uit op een topic die we al hebben "beoordeel mijn foto".
En kritiek is zowel negatief als positief,het is vaak de manier waarop het gebracht wordt.
pi_21484290
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 12:26 schreef apestartje het volgende:

[..]

Ja dan kom je toch eigenlijk uit op een topic die we al hebben "beoordeel mijn foto".
En kritiek is zowel negatief als positief,het is vaak de manier waarop het gebracht wordt.
als je in het 'beoordeel mijn foto' topic negatieve kritiek zou mogen uiten dan zou het idd in 1 topic kunnen, maar ik zag de laatste tijd dus hele rare foto's (wazige foto's van een vissenkom bv.) waar alleen maar commentaren op kwamen. Ik geloof net als jij dat er altijd positieve en negatieve kritiek is en wat ik meestal doe is de positieve kritiek eerst en dan de negatieve, maar toch word ik daar elke keer door enkelen op aangesproken. Die mensen kunnen daar slecht mee omgaan. Het gaat niet helemaal dus om de manier waarop het gebracht wordt. Als ik negatieve kritiek helemaal moet verpakken in 'ja maars' en 'je kon er misschien niets aan doen' dan vind ik dat afdoen aan de feedback..dus vinden anderen dat ik bot overkom, omdat ik dat dus niet doe.
Om die hele 'beoordeling' (wat eigenlijk een soort van waarde oordeel inhoudt, terwijl dat nou juist zo pijnlijk is) te omzeilen heb ik in overleg met de moderatoren (is hier een goed Nederlands woord voor eigenlijk ) een nieuw topic geopend, waar je eigenlijk heel veel feedback krijgt, maar geen 'beoordeling'. Het zijn nu dus tips. Het 'beoordeel mijn foto' topic wordt dan automatisch een plaats waar de meningen van anderen over jouw foto kunt lezen. Het gaat om het nuance verschil
pi_21484905
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 13:34 schreef m-niki het volgende:
moderatoren (is hier een goed Nederlands woord voor eigenlijk )
modereermensen

Volgens het engelse woordenboek:
quote:
mod·e·ra·tor
( telbaar zelfstandig naamwoord )
1 moderator
bemiddelaar, scheidsrechter
  maandag 23 augustus 2004 @ 14:22:41 #277
76894 apestartje
pi_21485557
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 13:34 schreef m-niki het volgende:

[..]

als je in het 'beoordeel mijn foto' topic negatieve kritiek zou mogen uiten dan zou het idd in 1 topic kunnen, maar ik zag de laatste tijd dus hele rare foto's (wazige foto's van een vissenkom bv.) waar alleen maar commentaren op kwamen. Ik geloof net als jij dat er altijd positieve en negatieve kritiek is en wat ik meestal doe is de positieve kritiek eerst en dan de negatieve, maar toch word ik daar elke keer door enkelen op aangesproken. Die mensen kunnen daar slecht mee omgaan. Het gaat niet helemaal dus om de manier waarop het gebracht wordt. Als ik negatieve kritiek helemaal moet verpakken in 'ja maars' en 'je kon er misschien niets aan doen' dan vind ik dat afdoen aan de feedback..dus vinden anderen dat ik bot overkom, omdat ik dat dus niet doe.
Om die hele 'beoordeling' (wat eigenlijk een soort van waarde oordeel inhoudt, terwijl dat nou juist zo pijnlijk is) te omzeilen heb ik in overleg met de moderatoren (is hier een goed Nederlands woord voor eigenlijk ) een nieuw topic geopend, waar je eigenlijk heel veel feedback krijgt, maar geen 'beoordeling'. Het zijn nu dus tips. Het 'beoordeel mijn foto' topic wordt dan automatisch een plaats waar de meningen van anderen over jouw foto kunt lezen. Het gaat om het nuance verschil
Een rare wazige vissenkom,zou je mischien een positief oordeel kunnen geven:
"Zo van mischien is toch mooier als hij scherp is en een duidelijk beeld van het doel van de foto geeft,probeer het te verbeteren en plaats hem dan opnieuw".
Het is maar een idee hoor ,maar het klinkt natuurlijk beter dan flikker op met die rotzooi,maar dat is natuurlijk het andere uiterste.
Of gewoon zo laten ,en de mensen moeten maar slikken wat een ander er van vind ,want je kan natuurlijk hier niet met iedereen zijn karrakter rekening houden ,dan moeten we iedereen zijn eigen forum/topic geven.
Trouwens dat lijkt me wel wat,ik heb nog wel wat foto's

p.s ik haat aardbeien .

[ Bericht 1% gewijzigd door apestartje op 23-08-2004 14:43:08 ]
pi_21489396
Veel te grote foto in wedstrijd slowchat topic. Kan Ouwesok/fotoloog misschien even kijken?
  maandag 23 augustus 2004 @ 17:23:02 #279
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_21489533
Ik heb Salvad0r net gevraagd of hij wil resizen, gaat goedkomen
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_21491352
Mijn dank is groot.
pi_21497773
Apestartje, ik weet niet of je het zo bedoeld, maar je post komt op mij over alsof ik niet degene ben die "misschien is hij toch mooier als hij scherp is en een duidelijk beeld van het doel van de foto geeft, probeer het te verbeteren en plaats hem dan opnieuw" zeg (want dat doe ik en dat is blijkbaar toch te bot), maar "flikker toch op met die rotzooi".
Ik heb nog nooit op het fotografie forum iemand DAT zien posten trouwens, en ik al zeker niet. Ik hoop dus echt dat je dat niet insinueert, want dat klopt echt niet... sommigen vinden dat ik bot reageer (maar zo bot als jij het zegt...neh joh), sommigen vinden dat niet, ik ben daar wel blij om, het betekent dat de dingen die ik schrijf tenminste opgemerkt worden hehe

Wat is dat trouwens steeds met die aardbeien ik heb die foto's gemaakt voor de 'herhaling' wedstrijd en ik zet bijna alle foto's die ik maak voor de wedstrijden op MIJN WEBSITE..nogmaals ook tegen jou dan: als je mijn website bekijkt, neem dan de moeite om alles te bekijken (aardbeien beginnen nu eenmaal met een A he ) en feedback kun je daar in het gastenboek kwijt, hier heb ik daar toch echt niet om gevraagd (ik snap dat het als grap bedoeld is, maar ik ga ook niet ongevraagd dingen van jou erbij halen die niet FOK-related zijn, toch?? )
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 15:31:45 #282
76894 apestartje
pi_21509982
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 23:09 schreef m-niki het volgende:
Apestartje, ik weet niet of je het zo bedoeld, maar je post komt op mij over alsof ik niet degene ben die "misschien is hij toch mooier als hij scherp is en een duidelijk beeld van het doel van de foto geeft, probeer het te verbeteren en plaats hem dan opnieuw" zeg (want dat doe ik en dat is blijkbaar toch te bot), maar "flikker toch op met die rotzooi".
Ik heb nog nooit op het fotografie forum iemand DAT zien posten trouwens, en ik al zeker niet. Ik hoop dus echt dat je dat niet insinueert, want dat klopt echt niet... sommigen vinden dat ik bot reageer (maar zo bot als jij het zegt...neh joh), sommigen vinden dat niet, ik ben daar wel blij om, het betekent dat de dingen die ik schrijf tenminste opgemerkt worden hehe

Wat is dat trouwens steeds met die aardbeien ik heb die foto's gemaakt voor de 'herhaling' wedstrijd en ik zet bijna alle foto's die ik maak voor de wedstrijden op MIJN WEBSITE..nogmaals ook tegen jou dan: als je mijn website bekijkt, neem dan de moeite om alles te bekijken (aardbeien beginnen nu eenmaal met een A he ) en feedback kun je daar in het gastenboek kwijt, hier heb ik daar toch echt niet om gevraagd (ik snap dat het als grap bedoeld is, maar ik ga ook niet ongevraagd dingen van jou erbij halen die niet FOK-related zijn, toch?? )
Oei nee ,mijn bedoeling hier mee was dat helemaal niet,ik probeerde alleen mijn visie op het beoordelen te geven,en had niets met jou te maken.
IK gaf alleen maar aan dat het op deze manier zou kunnen.

Wat de aardbeien heb je gelijk die waren niet gerelateerd aan het onderwerp,ik vind de foto's zelfs heel mooi,maar ik lust ze echt niet.
Het was een stomme opmerking van mij ,maar als grapje bedoeld.
Maar dat jij als mischien denkt dat ik jou bedoel, ik zou bijna zeggen wie de schoen past trekt hem aan, maar het is jou schoen niet dus maak je niet te druk voor niets.
Ik probeerde alleen maar een idee naar buiten te brengen over de manier waarop beoordeeld zou kunnen worden.
Ik heb ook niet gezegd dat je bot reageerd en dat vind ik ook niet,als anderen dat vinden ,is dat hun mening en niet de mijne,en als ik jou was zou ik er ook zo over denken.
Ik vind juist dat je je mening duidelijk verwoord ,en dit is geen slijmerij.
Kritiek is voor de meeste mensen een moeilijk eitem, en dat is heel een voudig te verklaren,mensen doen hun best om iets te kunnen.
Als zij hun doel bereikt hebben kunnen ze er tevreden over zijn,omdat het opdat moment hun top is.
Als er dan iemand komt die in dit geval de foto,afkraakt,dan kan dat frustererend werken.
Het is een menselijke eigenschap om geen kritiek te kunnen verdragen,dat is iets wat je moet leren en moet zien als mening van een ander,en proberen daar lering uit te kunnen trekken en er de volgende keer je voordeel mee tekunnen doen.

Je ziet het zelf op de site dat een is te vreden met een paar ganzen die door het gras lopen,en ik zelf bijvoorbeeld probeer de lat steeds een stukje hoger te leggen.
Ik zie hier soms foto's,waarvan ik denk wou,waarom kan ik dat nog niet,en probeer zulke dingen ook uit.

Ik hoop dat je het begrijpt maar dat lijkt mij wel,en even goede foto vrienden hoop ik.

groetjes van apestartje(walter)
pi_21516374
no hard feelings apestartje!
Fijn dat je het zo duidelijk uitlegt!!!
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 23:18:08 #284
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21522571
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 12:32 schreef Fixers het volgende:
Mischien tijd voor een centraal topic waar allerhande technieken te vinden zijn. Beetje een cursus + aandachtspunten bij fotografie.

Dat Idee van thiamat is ook niet onaardig. Zoek per subforum toepasselijke adverteerders. (Heb je dat al eens gepost in Feedback?)
is er nog iets van dit idee terecht gekomen?
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 24 augustus 2004 @ 23:42:05 #285
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21523273
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 23:18 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

is er nog iets van dit idee terecht gekomen?
* modpetje afzet en op persoonlijke titel verdergaat

Ik heb er eigenlijk niets mee gedaan en wel met een reden. Een domeingebonden sponsor bepaalt dat je in de topics niet zomaar meer alles kunt zeggen.
voorbeeld
We krijgen <vul hier een merk in> zo gek dat ze hier een banner boven zetten en de nodige popups op de gebruiker mogen afvuren en kunnen in ruil daarvoor leuke dingen doen.
Nou doet <vul hier dat merk weer in> het ondenkbare: ze brengen een wanprodukt op de markt, niet zoiets waarover de meningen verdeeld zijn, nee, een meetbaar onvervalst wanprodukt, zo slecht dat de gemeentereiniging het nog niet eens wil hebben.

In zo'n geval geldt voor Ouwesok dat ie nog maar één ding kan doen, wat peteroleum , wat ouwe kranten , een lucifer , en tot op de grond afbranden dat produkt . En dan ben ik met zo'n actie nog niet eens zo snel als de gemiddelde Fok!kermaar op zijn minst zo grondig

Alleen.....dan ben je halverwege de afbrandpost, en dan zie je ineens die banner staan .......

Wat mij betreft dus liever onafhankelijk .

tot zover op persoonlijke titel
pi_21568708
is er zo'n topic van: photoshop de foto van een ander ?
zo ja, waarom kan ik hem niet vinden?
zo nee, dan maak ik hem aan.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_21578618
photoshop de foto van een ander kan je doen in het Centrale help mij mijn foto te verbeteren topic.
linkje moet je effe zoeken
  zondag 29 augustus 2004 @ 22:21:09 #288
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21627393
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 23:42 schreef Ouwesok het volgende:
<knip>
tot zover op persoonlijke titel
Hoo! wacht! terugfluit

Ik bedoelde:
quote:
Mischien tijd voor een centraal topic waar allerhande technieken te vinden zijn. Beetje een cursus + aandachtspunten bij fotografie.
zoals ik in het slowchat topic geplaatst heb. foto truuks, tips enzo. En dan 1 topic waar jullie, de modjes deze verzamelen.

Een andere ding is dat wij (de enthousiasten) in posts uitleggen wat afkortingen zijn, DOF enzo, brandpuntsafstanden etc. voor n00bs. Jullie (de mods) stellen een FAQ/ topic samen met alle goede zaken: Geen dikke bijbel,maar meer een snelle fix.
  zondag 29 augustus 2004 @ 23:19:45 #289
19194 Oversight
&#9698;&#9700;
pi_21628871
waarom is mijn topic gesloten ?

Fotowedstrijd September
◢◤
pi_21629470
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 23:19 schreef Oversight het volgende:

Fotowedstrijd September
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 30 augustus 2004 @ 01:02:37 #291
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21631234
quote:

Fotowedstrijd September
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 23:47 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Daarom, en om de simpele reden dat alle wedstrijdgerelateerde topics door de wedstrijdcoördinatie geopend worden. Daarbij worden de onderwerpen door de winnaars van de maand ervoor aangedragen. Aangezien die van deze maand nog niet is afgerond kan ik alles wat gerelateerd is aan een wedstrijd in september ongelezen dichtgooienongeacht wie het opent

[ Bericht 8% gewijzigd door Ouwesok op 30-08-2004 01:10:30 ]
  maandag 30 augustus 2004 @ 22:15:40 #292
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21648416
quote:

Fotowedstrijd September

ONZ is het 7e forum van boven, niet het tweede van onderen hoor
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 30 augustus 2004 @ 22:18:19 #293
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_21648488
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 05:59:43 #294
19194 Oversight
&#9698;&#9700;
pi_21654400
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 22:15 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

ONZ is het 7e forum van boven, niet het tweede van onderen hoor
daar verwezen ze me naar hierzo !!!!!

kijk zelf maar !

FOTOWEDSTRIJD september
◢◤
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 06:02:49 #295
19194 Oversight
&#9698;&#9700;
pi_21654402
vraag aan wedstrijd-coordinerend-orgaan...

mag ik een extra fotowedstrijd openen als ik een prijs ter beschikking stel ?

eentje waar de fotoliefhebbers die nog niet de pensioen-gerechtigde leeftijd hebben bereikt wél de lol van inzien, en er hun foto's kunnen tonen ?

iets in de richting van Fotowedstrijd September ?
◢◤
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 06:04:39 #296
19194 Oversight
&#9698;&#9700;
pi_21654404
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 01:02 schreef Ouwesok het volgende:

..... Daarbij worden de onderwerpen door de winnaars van de maand ervoor aangedragen.
en voor de eerste wedstrijd dan ?

nou ?
◢◤
  FOK!fotograaf dinsdag 31 augustus 2004 @ 07:18:00 #297
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21654471
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 06:04 schreef Oversight het volgende:

[..]

en voor de eerste wedstrijd dan ?

nou ?
de eerst wedstrijd werd gebrain stormed en vanuit daar een poll gemaakt... zo is het lange tijd gegaan, en daana zijn we overgestapt dat de top 3 een aantal onderwerpen mogen inssturen. de Mods + coordinatie maken van die 9 onderwerpen een selectie en werpen die in een poll, en dan kunnen we stemmen voor een nieuw onderwerp
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_21658703
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 06:02 schreef Oversight het volgende:
vraag aan wedstrijd-coordinerend-orgaan...

mag ik een extra fotowedstrijd openen als ik een prijs ter beschikking stel ?

iets in de richting van Fotowedstrijd September ?
het hele wedstrijd gebeuren in FOT over het hoofd zien (ik raad aan je username te veranderen ) en dan gewoon een 'nieuwe' wedstrijd openen en dan ook nog een flinke belediging maken
quote:
eentje waar de fotoliefhebbers die nog niet de pensioen-gerechtigde leeftijd hebben bereikt wél de lol van inzien, en er hun foto's kunnen tonen ?
...ga es gauw terug naar ONZ !!!
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 14:41:32 #299
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21661425
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 05:59 schreef Oversight het volgende:
daar verwezen ze me naar hierzo !!!!!

kijk zelf maar !

FOTOWEDSTRIJD september
HET bewijs dat Insomaniac je gevoel voor humor niet begrijpt, of geen gevoel voor humor meer heeft?
Ik vond em subliem
  woensdag 1 september 2004 @ 01:07:19 #300
19194 Oversight
&#9698;&#9700;
pi_21675522
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 14:41 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

HET bewijs dat Insomaniac je gevoel voor humor niet begrijpt, of geen gevoel voor humor meer heeft?
Ik vond em subliem
quote:
Op woensdag 1 september 2004 01:01 schreef Oversight het volgende:

[..]

[..]

ik weet dat Inso me wel snapt, en julie mogen helemaal niet Inso bashen pottedikkie...

ze probeerde me te beschermen tegen de onredelijke en vermoedelijk extreem-bejaarde opvattingen in het /FOT forum.... pffff

ik ga het lekker tóch hier doen maar dan verkapt... wacht maar....

als overzichie vind dat er iets moet gebeuren dan gebeurt het ook.....

we gaan hiermee door tot er een beslissing valt die conform de policy uit te leggen valt.
◢◤
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')