Dat heb ik net in het betreffende topic gezegd.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 16:41 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Wat moetn we hier mee aan?
Ik weet het nl ff niet meer........![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
het loopt nu anderhalve week en het nieuwe topic gaat prima, maar het beoordeel mijn foto topic, merk ik, is niet te veranderen. Ook daar blijven foto's ingestuurd worden waarvan de maker eigenlijk graag tips wil. Nu sprak iemand daar (trouwens op wel heel chagrijnige toon) misschien wel een waar woord, toen hij zei dat een foto sowieso perfect is als de maker dat vindt.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 18:25 schreef m-niki het volgende:
[..]
Op zich zijn er duidelijke verschillen tussen het bestaande 'beoordeel mijn foto topic' en het nieuw aan te maken 'help me mijn foto te verbeteren'
Help me... --> plaats foto's waarvan je niet helemaal zeker bent, het kan zijn dat dit je eerste foto's zijn op een bepaald gebied, wat je nog niet helemaal goed verkend hebt, misschien zijn het wel je allereerste foto's ooit! Je mag alles posten, alles vragen. Antwoorden draaien niet om het mooi of niet mooi vinden van een foto (hoewel dit natuurlijk best off topic gezegd mag worden, de nadruk ligt daar alleen absoluut niet op), maar om tips, verkennende vragen (hoe zou je het anders kunnen doen? Waarom koos je dat standpunt?) waardoor de poster zelf ook actief naar zijn/ haar eigen foto gaat kijken en veel kan leren! Het is een soort experimenteer topic waar alles geoorloofd is.
Beoordeel... --> plaats foto's waar je helemaal zeker van bent, ze zijn -in jouw ogen- absoluut top! Je hebt goed nagedacht of dit DE foto is die je aan anderen wilt laten zien, dit is jouw expositie ruimte. Vermeld misschien wat je ideeen achter de foto waren om de toeschouwer in de juiste 'mood' te krijgen, om hem/ haar met de juiste ogen er naar te laten kijken. De toeschouwer kan kwijt wat hij/ zij van jouw foto vindt. Dit kan helemaal oke zijn, maar misschien ook helemaal niet. Wat je ook vindt als toeschouwer, probeer je mening zoveel mogelijk te onderbouwen, zodat voor de maker duidelijk wordt waarom je het anders ziet dan de maker, maar houdt het netjes, respecteer elkaar. Het commentaar is niet bedoeld om van te leren (maar dit kan natuurlijk toch het geval zijn soms). Zie het alsof je rondloopt in een museum en de kunstenaar vraagt je wat je ervan vindt.
Natuurlijk zal er een zogenaamd 'schemer gebied' zijn tussen de twee topics, waarbij niet duidelijk is of de foto wel in het goede topic geplaatst wordt. Dit zal dan van meningen afhankelijk zijn en zal aan de modjes overgelaten moeten worden of de foto kan blijven staan, of dat het verplaatst moet worden.
Ik zou me hier niet zo'n zorgen om maken. Geef gewoon je kritiek. Als je bij DPZ gaat kijken, worden foto's in het SHOWCASE-gedeelte harder beoordeeld dan in TESTCASE of WIP. Ik zou gewoon de kritiek spuien die je wilt, een verwijzing geven naar het andere topic en verder niets van het commentaar aantrekken.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 12:25 schreef m-niki het volgende:
nee, het klopt wel wat je zegt hoor over je foto laten zien, ben ik het wel mee eens, maar ik gaf alleen maar aan dat anderen hier anders over kunnen denken. Het is een beginsel probleem, omdat men over smaak kan twisten loopt mijn uitgangspunt 'dat je alleen foto's in het 'beoordeel mijn foto' topic plaatst wanneer ze helemaal af zijn, wanneer ze klaar zijn om aan de buitenwereld te laten zien' spaak. De ene vindt de foto helemaal klaar, terwijl de ander dat niet vindt of omgekeerd.
Terwijl ik (bijv.) een foto naar het 'help me mijn foto verbeteren' topic verwijs, vindt een ander dat de foto geheel op zijn plek is...moeilijk moeilijk, dit had ik van te voren kunnen bedenken natuurlijk, maar gewoonweg over het hoofd gezien
er is ook nog een topic over foto's met digitale camera, volgens mij kun je gewoon de bazen hier die posts lekker laten verplaatsen ofzo?quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 12:15 schreef Oceanonix het volgende:
Ik ben van mening als je geen kritiek op je foto wilt je deze niet aan de buitenwereld moet laten zien.
Dat je zelf tevreden over een foto bent maar een ander niet is een risico wat je loopt als je ze laat zien. En van (bijna) iedere krtiek is wat te leren zelfs als je je foto's perfect vindt.
Het is idd jammer dat er zo gereageerd werd maar ik denk dat je het niet kunt veranderen behalve dan de personen op het andere topic te blijven wijzen.
Zeker mee eens!quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 12:15 schreef Oceanonix het volgende:
Ik ben van mening als je geen kritiek op je foto wilt je deze niet aan de buitenwereld moet laten zien.
sjeffie, bedankt voor je mening, maar je bent net iets te laatquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 01:30 schreef sjeffie1 het volgende:
Denk dat dit alles alleen gaat werken als je vaste forums krijgt zoals op DPZ of zoals op de index pagina van FOK, en hier is al door ouwesok op gereageerd. (gaat er niet komen).
Wat nu boven aan staat, wordt in gepost.
Heb trouwens voor FOT gekozen omdat ik het gemierenneuk op DPZ veel te ver vind gaan en om nou zulke topics hier ook te gaan maken, nee moet je niet willen, het is een hobby en moet een beetje leuk blijven. Gewoon lekker 1 topic, het leven is al ingewikkeld genoeg.
quote:Op zondag 22 augustus 2004 22:46 schreef capibar het volgende:
is het niet een goed idee om een algemeen slowchat topic te maken in FOT, gewoon om te praten over fotografie (en andere zaken)
1 voor de FOT meet, en een voor de fotowedstrijd, maar ik bedoel echt een algemene slowchat voor fotografie.quote:Op zondag 22 augustus 2004 22:48 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
We hebben er toch al twee
Lijkt me ook een goed ideequote:Op zondag 22 augustus 2004 22:51 schreef capibar het volgende:
[..]
1 voor de FOT meet, en een voor de fotowedstrijd, maar ik bedoel echt een algemene slowchat voor fotografie.
goed, dan maak ik hem gewoon aan, als de modjes het er niet mee eens zijn hoor ik het welquote:Op zondag 22 augustus 2004 22:52 schreef beertje_ het volgende:
[..]
Lijkt me ook een goed idee![]()
Ik vind het op zich een goed idee, topic staat dus inmiddels en ik kijk het even aan of het een zekere vorm krijgtquote:Op zondag 22 augustus 2004 22:46 schreef capibar het volgende:
is het niet een goed idee om een algemeen slowchat topic te maken in FOT, gewoon om te praten over fotografie (en andere zaken)
het is meer dat er een topic geopend is voor foto's die NIET af zijn!!!quote:Op zondag 22 augustus 2004 23:00 schreef apestartje het volgende:
Je kan nu wel een aparte topic openen om zo genaamde perfecte,of anders gezegd foto´s die af zijn te plaatsen,maar ik denk dat er toch op gereageerd zal worden als er foto´s bij zitten die toch niet aan de gemiddelde kwaliteits norm voldoen.
Het kan altijd beter.
Ouwesok, misschien is het een idee om iets op te zetten zoals ditquote:Op maandag 23 augustus 2004 00:43 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Ik vind het op zich een goed idee, topic staat dus inmiddels en ik kijk het even aan of het een zekere vorm krijgt. Mocht het morgenavond nog compleet nergens over gaan of over allesbehalve fotografie dan wacht het onverbiddellijke slot.
Ja dan kom je toch eigenlijk uit op een topic die we al hebben "beoordeel mijn foto".quote:Op maandag 23 augustus 2004 00:53 schreef m-niki het volgende:
[..]
het is meer dat er een topic geopend is voor foto's die NIET af zijn!!!
het Help me mijn foto verbeteren topic!!!
als je in het 'beoordeel mijn foto' topic negatieve kritiek zou mogen uiten dan zou het idd in 1 topic kunnen, maar ik zag de laatste tijd dus hele rare foto's (wazige foto's van een vissenkom bv.) waar alleen maarquote:Op maandag 23 augustus 2004 12:26 schreef apestartje het volgende:
[..]
Ja dan kom je toch eigenlijk uit op een topic die we al hebben "beoordeel mijn foto".
En kritiek is zowel negatief als positief,het is vaak de manier waarop het gebracht wordt.
modereermensenquote:Op maandag 23 augustus 2004 13:34 schreef m-niki het volgende:
moderatoren (is hier een goed Nederlands woord voor eigenlijk)
quote:mod·e·ra·tor
( telbaar zelfstandig naamwoord )
1 moderator
bemiddelaar, scheidsrechter
Een rare wazige vissenkom,zou je mischien een positief oordeel kunnen geven:quote:Op maandag 23 augustus 2004 13:34 schreef m-niki het volgende:
[..]
als je in het 'beoordeel mijn foto' topic negatieve kritiek zou mogen uiten dan zou het idd in 1 topic kunnen, maar ik zag de laatste tijd dus hele rare foto's (wazige foto's van een vissenkom bv.) waar alleen maarcommentaren op kwamen. Ik geloof net als jij dat er altijd positieve en negatieve kritiek is en wat ik meestal doe is de positieve kritiek eerst en dan de negatieve, maar toch word ik daar elke keer door enkelen op aangesproken. Die mensen kunnen daar slecht mee omgaan. Het gaat niet helemaal dus om de manier waarop het gebracht wordt. Als ik negatieve kritiek helemaal moet verpakken in 'ja maars' en 'je kon er misschien niets aan doen' dan vind ik dat afdoen aan de feedback..dus vinden anderen dat ik bot overkom, omdat ik dat dus niet doe.
Om die hele 'beoordeling' (wat eigenlijk een soort van waarde oordeel inhoudt, terwijl dat nou juist zo pijnlijk is) te omzeilen heb ik in overleg met de moderatoren (is hier een goed Nederlands woord voor eigenlijk) een nieuw topic geopend, waar je eigenlijk heel veel feedback krijgt, maar geen 'beoordeling'. Het zijn nu dus tips. Het 'beoordeel mijn foto' topic wordt dan automatisch een plaats waar de meningen van anderen over jouw foto kunt lezen. Het gaat om het nuance verschil
![]()
Oei nee ,mijn bedoeling hier mee was dat helemaal niet,ik probeerde alleen mijn visie op het beoordelen te geven,en had niets met jou te maken.quote:Op maandag 23 augustus 2004 23:09 schreef m-niki het volgende:
Apestartje, ik weet niet of je het zo bedoeld, maar je post komt op mij over alsof ik niet degene ben die "misschien is hij toch mooier als hij scherp is en een duidelijk beeld van het doel van de foto geeft, probeer het te verbeteren en plaats hem dan opnieuw" zeg (want dat doe ik en dat is blijkbaar toch te bot), maar "flikker toch op met die rotzooi".
Ik heb nog nooit op het fotografie forum iemand DAT zien posten trouwens, en ik al zeker niet. Ik hoop dus echt dat je dat niet insinueert, want dat klopt echt niet... sommigen vinden dat ik bot reageer (maar zo bot als jij het zegt...neh joh), sommigen vinden dat niet, ik ben daar wel blij om, het betekent dat de dingen die ik schrijf tenminste opgemerkt wordenhehe
Wat is dat trouwens steeds met die aardbeienik heb die foto's gemaakt voor de 'herhaling' wedstrijd en ik zet bijna alle foto's die ik maak voor de wedstrijden op MIJN WEBSITE..nogmaals ook tegen jou dan: als je mijn website bekijkt, neem dan de moeite om alles te bekijken (aardbeien beginnen nu eenmaal met een A he
) en feedback kun je daar in het gastenboek kwijt, hier heb ik daar toch echt niet om gevraagd (ik snap dat het als grap bedoeld is, maar ik ga ook niet ongevraagd dingen van jou erbij halen die niet FOK-related zijn, toch??
)
is er nog iets van dit idee terecht gekomen?quote:Op zaterdag 28 februari 2004 12:32 schreef Fixers het volgende:
Mischien tijd voor een centraal topic waar allerhande technieken te vinden zijn. Beetje een cursus + aandachtspunten bij fotografie.
Dat Idee van thiamat is ook niet onaardig. Zoek per subforum toepasselijke adverteerders. (Heb je dat al eens gepost in Feedback?)
* modpetje afzet en op persoonlijke titel verdergaatquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 23:18 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
is er nog iets van dit idee terecht gekomen?
Hoo! wacht! terugfluitquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 23:42 schreef Ouwesok het volgende:
<knip>
tot zover op persoonlijke titel
zoals ik in het slowchat topic geplaatst heb. foto truuks, tips enzo. En dan 1 topic waar jullie, de modjes deze verzamelen.quote:Mischien tijd voor een centraal topic waar allerhande technieken te vinden zijn. Beetje een cursus + aandachtspunten bij fotografie.
quote:Op zondag 29 augustus 2004 23:19 schreef Oversight het volgende:waarom is mijn topic gesloten ?
Fotowedstrijd September
quote:Op zondag 29 augustus 2004 23:19 schreef Oversight het volgende:waarom is mijn topic gesloten ?
Fotowedstrijd September
Daarom, en om de simpele reden dat alle wedstrijdgerelateerde topics door de wedstrijdcoördinatie geopend worden. Daarbij worden de onderwerpen door de winnaars van de maand ervoor aangedragen. Aangezien die van deze maand nog niet is afgerond kan ik alles wat gerelateerd is aan een wedstrijd in september ongelezen dichtgooienongeacht wie het opentquote:Op zondag 29 augustus 2004 23:47 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Fotowedstrijd September
quote:Op maandag 30 augustus 2004 22:15 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
ONZ is het 7e forum van boven, niet het tweede van onderen hoor
quote:Op maandag 30 augustus 2004 01:02 schreef Ouwesok het volgende:
..... Daarbij worden de onderwerpen door de winnaars van de maand ervoor aangedragen.
de eerst wedstrijd werd gebrain stormed en vanuit daar een poll gemaakt... zo is het lange tijd gegaan, en daana zijn we overgestapt dat de top 3 een aantal onderwerpen mogen inssturen. de Mods + coordinatie maken van die 9 onderwerpen een selectie en werpen die in een poll, en dan kunnen we stemmen voor een nieuw onderwerpquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 06:04 schreef Oversight het volgende:
[..]en voor de eerste wedstrijd dan ?
nou ?
het hele wedstrijd gebeuren in FOT over het hoofd zien (ik raad aan je username te veranderenquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 06:02 schreef Oversight het volgende:vraag aan wedstrijd-coordinerend-orgaan...
mag ik een extra fotowedstrijd openen als ik een prijs ter beschikking stel ?
iets in de richting van Fotowedstrijd September ?
...ga es gauw terug naar ONZquote:eentje waar de fotoliefhebbers die nog niet de pensioen-gerechtigde leeftijd hebben bereikt wél de lol van inzien, en er hun foto's kunnen tonen ?
HET bewijs dat Insomaniac je gevoel voor humor niet begrijpt, of geen gevoel voor humor meer heeft?quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 05:59 schreef Oversight het volgende:daar verwezen ze me naar hierzo !!!!!
kijk zelf maar !
FOTOWEDSTRIJD september
quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 14:41 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
HET bewijs dat Insomaniac je gevoel voor humor niet begrijpt, of geen gevoel voor humor meer heeft?
Ik vond em subliem
quote:Op woensdag 1 september 2004 01:01 schreef Oversight het volgende:
[..]
![]()
[..]
ik weet dat Inso me wel snapt, en julie mogen helemaal niet Inso bashen pottedikkie...
ze probeerde me te beschermen tegen de onredelijke en vermoedelijk extreem-bejaarde opvattingen in het /FOT forum.... pffff
ik ga het lekker tóch hier doen maar dan verkapt... wacht maar....
als overzichie vind dat er iets moet gebeuren dan gebeurt het ook.....
we gaan hiermee door tot er een beslissing valt die conform de policy uit te leggen valt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |