Lukt niet meer om te quoten uit een gesloten topic?quote:och ja, das waar ook vergeten
maar omdat het mij, mark en jou gebeurde leek het mij aan de zxr te liggen...
repliquequote:Op zondag 23 mei 2004 21:03 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Lukt niet meer om te quoten uit een gesloten topic?
Dan maar zo.
is bij de mijne ook! in het begin zat ik een paar keer in de vrij zoals gezegd. je moet echt flink trappen en dat doe ik nu wel automatisch.quote:vind bij de ZXR het schakelen wel wat stroef gaan, hij is wel heel trefzeker maar je moet flink trappen en zijn neutraal kan ie soms niet goed vinden. Wat bij mij ook weleens gebeurt is dat ie niet vanuit zijn neutraal naar 1 wil. Hoe dit komt weet ik niet maar ik hoor graag van jou of ZX9R of dit een Kawa kwaal is. Daarnaast maken Kawa bakken zo'n mooi "kloink" geluid waardoor mensen soms denken dat je bak verrot is.
ook weer herkenbaar! precies hetzelfde, vooral van de 1 naar de 2. als je voluit optrekt en je zit op 14.000 rpm en wilt dan snel overschakelen (zo gebeurde mij het dus dat ik in de vrij kwam in het begin) lijkt het wel of hij helemaal niet in de 2 wil...en idd, dat gaat gepaard met een tegenstribbelende ratel.quote:Wat mij ook opvalt is dat als je veel toeren maakt en je schakelt op dat ie een ratelend geluid maakt. Ik weet niet hoe dat bij jullie zit?De stand van de koppeling heeft er weinig invloed op. (dacht eerst dat ik hem niet ver genoeg inkneep, daarna ook nog de speling gecontroleerd en die was ook in orde maar hij blijft het doen.)
Hou het maar op hard doortrappen dan, we hebben dit niet vantevoren overlegd of het er ooit over gehad dus ik neem aan dat dit niet toevallig twee exemplarische fouten zijn in beide machines.quote:Op zondag 23 mei 2004 21:19 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
gewoon goed doortrappen dus met die kawa's(of het moet toevallig net aan onze machines liggen...)
exact hetzelfde.quote:Op zondag 23 mei 2004 21:50 schreef hollander172 het volgende:
Hou het maar op hard doortrappen dan, we hebben dit niet vantevoren overlegd of het er ooit over gehad dus ik neem aan dat dit niet toevallig twee exemplarische fouten zijn in beide machines.
Jou is dus exact hetzelfde opgevallen?
begrenzing? dat doet de mijne niet, hoor. alleen flink tegenstribbelen...quote:Ik stoor me er niet aan maar af en toe is het doorschakelen zoals je zegt van 1 naar 2 op hoge toerentallen wel irritant, knalt ie even de begrenzing in en dat vind ie niet leuk.(het niet doorschakelen dus.
)
geen ideequote:Nog even iets anders, als ik wat progressiever de bocht induik dan lijkt het alsof de banden gaan "happen". Je voelt dan dat er aan het stuur "getrokken" wordt waardoor hij nog verder de bocht in wil sturen. Dit gaat met kleine schokbewegingen. Ik ga er van uit dat het niet aan de Kawa ligt maar wel aan?Het is ook niet echt hinderlijk zolang je maar beide handen aan het stuur hebt, doe je dit niet dan kon het weleens ondersteboven eindigen en heb je meteen zo'n mooie deuk in je tank. Als de snelheden nou echt hoog lagen dan begrijp ik wel waar het door komt maar ik heb toch vrij rustig gereden. Iemand een idee?
Onderstuur....quote:Op zondag 23 mei 2004 21:50 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Hou het maar op hard doortrappen dan, we hebben dit niet vantevoren overlegd of het er ooit over gehad dus ik neem aan dat dit niet toevallig twee exemplarische fouten zijn in beide machines.
Jou is dus exact hetzelfde opgevallen?
Ik stoor me er niet aan maar af en toe is het doorschakelen zoals je zegt van 1 naar 2 op hoge toerentallen wel irritant, knalt ie even de begrenzing in en dat vind ie niet leuk.(het niet doorschakelen dus.
)
Nog even iets anders, als ik wat progressiever de bocht induik dan lijkt het alsof de banden gaan "happen". Je voelt dan dat er aan het stuur "getrokken" wordt waardoor hij nog verder de bocht in wil sturen. Dit gaat met kleine schokbewegingen. Ik ga er van uit dat het niet aan de Kawa ligt maar wel aan?Het is ook niet echt hinderlijk zolang je maar beide handen aan het stuur hebt, doe je dit niet dan kon het weleens ondersteboven eindigen en heb je meteen zo'n mooie deuk in je tank. Als de snelheden nou echt hoog lagen dan begrijp ik wel waar het door komt maar ik heb toch vrij rustig gereden. Iemand een idee?
* smiley met vinger *quote:Op zondag 23 mei 2004 21:56 schreef Rietvaerder het volgende:
K-U-T fietsen die Kawa's
Ik heb echt nergens last van... bij de ZX7R ook niet trouwens, en das ook Kawa geloof ik
Dat is de begrenzer.quote:Op zondag 23 mei 2004 21:54 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
begrenzing? dat doet de mijne niet, hoor. alleen flink tegenstribbelen...
En wat doe ik daaraan? Meer de bocht inhangen?quote:Op zondag 23 mei 2004 21:57 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Onderstuur....
dus als hij tegenstribbelt tijdens het opschakelen in de hoge toeren, dat is de begrenzer die ingrijpt? grijpt die begrenzer niet pas in als je hoger dan 16.000 rpm gaat zitten?quote:Op zondag 23 mei 2004 22:10 schreef hollander172 het volgende:
Dat is de begrenzer.![]()
Niet veel... andere vering en banden misschienquote:Op zondag 23 mei 2004 22:10 schreef hollander172 het volgende:
En wat doe ik daaraan? Meer de bocht inhangen?
Ik begreep je verkeerd denk ik, ik bedoelde dat tegenstribbelen als je de koppeling weer laat opkomen terwijl je in zijn vrij zit en je teveel toeren maakt. Dan gaat ie ook tegenstribbelen.quote:Op zondag 23 mei 2004 22:15 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
dus als hij tegenstribbelt tijdens het opschakelen in de hoge toeren, dat is de begrenzer die ingrijpt? grijpt die begrenzer niet pas in als je hoger dan 16.000 rpm gaat zitten?
Waar die hoort!!! Bij mij!!!quote:Op zondag 23 mei 2004 11:43 schreef PatrickM het volgende:
Waar is Patrick281 gebleven?
Ok dan....quote:Op zondag 23 mei 2004 22:34 schreef stinkie het volgende:
Vandaag nog ff wezen rijden, gewoon met het visje. Niks aan de hand, stad, snelweg.
Ik denk dat het wel mee valt, ik heb de afgelopen dagen 5 mensen gesproken die gewoon met een visje rijden, zonder problemen.
Wat niet wegneemt dat ik 'm wel laat klinken, maar het heeft toch wat minder haast nu. Vrijdag is vroeg zat
En u is?quote:Op zondag 23 mei 2004 22:57 schreef Free-Spirit het volgende:
[..]
Waar die hoort!!! Bij mij!!!![]()
hee, ik hoef er deze week alleen maar mee door de file, dus ik kom waarschijnlijk niet eens boven de 80quote:Op zondag 23 mei 2004 23:02 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Ok dan....
thxquote:Op zondag 23 mei 2004 22:25 schreef Rietvaerder het volgende:
OPM check je mail
dat is weer wat anders denk ik...heb ik niet gemerkt bij de mijne, aan de andere kant: ik heb er nu geen last meer van dat ik per ongeluk in de vrij zit ipv in de 2...quote:Op zondag 23 mei 2004 22:27 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Ik begreep je verkeerd denk ik, ik bedoelde dat tegenstribbelen als je de koppeling weer laat opkomen terwijl je in zijn vrij zit en je teveel toeren maakt. Dan gaat ie ook tegenstribbelen.
nope, en ze had toch echt interesse want ze zag hem echt wel zitten!quote:Op maandag 24 mei 2004 09:32 schreef ZX9R het volgende:
OPM, heb je nog wat gehoord van die lui over een evt verkoop van je brommer?
Nou, ik heb ook nog geen concreet bod binnen maar ik heb iig iets.quote:Op maandag 24 mei 2004 09:45 schreef ZX9R het volgende:
Bij jou loopt het dus.
Ik heb nog geen bod binnen![]()
dat is waarquote:Maar wat niet is, kan nog komen!
Het seizoen is nog maar net begonnen!
gefeliciteerdquote:Op maandag 24 mei 2004 09:46 schreef Patrick281 het volgende:
Goedemorgen!!!!vrijdag ophalen
[afbeelding]
Chiptuned, andere injectoren, dubbele laseruitlaten, carbon onderkuip, carbon achterspatbord. (voor = standaard, achter normaal helemaal niets) Breder en lagere achterband.
Het opvallenste tijdens de proefrit was de wegligging, als het spreekwoordelijke blok op de weg.
Gelijk bij de eerste rotonde op 500 meter haalde ik al buitenom een CBR600F in.
Het vermogen kon mij niet echt imponeren, al heeft dit model door de aanpassingen 15 pk extra.
Voor de medetoerrijders zullen de Laser uitlaten wel lekker klinken, zelf hoor je het wel maar vooral iemand die aan de achterkant rijdt zal een lekker geplof kunnen horen van de boxer.
De motor wordt nog helemaal nagekeken deze week en krijgt nog een beurt. Vrijdag dus ophalen.
Dan ben je dom!quote:Op maandag 24 mei 2004 09:47 schreef Catch22- het volgende:
http://posttmp.entensity.net/052104/media.php?media=idiot.mpg
kijk die gast ff onderuit gaan zeg
poi de poi
Die ik eigenlijk wilde en in de gaten hield op Marktplaats .. geduldig bod gedaan had .. was ineens verkocht .. dus toen merkte ik aan mijzelf dat ik dit model toch wel heel graag wilde. En helemaal zonder vervoer is ook niets. Zat al met hemelvaart thuis toen ik niet meer met de Bi wilde rijden omdat die verkocht was, en ook zaterdag kon ik geen kant op.quote:Op maandag 24 mei 2004 09:54 schreef ZX9R het volgende:
Feli met de aankoop Pepijn!
Zullen hem op 6 juni wel eens keuren!
btw: Ik dacht dat je rustig zou gaan zoeken?
Vreemd .. toch met die schade te maken. Misschien iets minder de nadruk op leggen?quote:Op maandag 24 mei 2004 09:45 schreef ZX9R het volgende:
Bij jou loopt het dus.
Ik heb nog geen bod binnen![]()
Maar wat niet is, kan nog komen!
Het seizoen is nog maar net begonnen!
Niet aan het werk?quote:Op maandag 24 mei 2004 10:10 schreef Rietvaerder het volgende:
Teerd!
En ondeugend is je moeder.quote:Op maandag 24 mei 2004 13:20 schreef Rietvaerder het volgende:
Soms lijk je net mn baas![]()
Incl. een kleine burnout zag ik op de meet. Wordt wel mooi sturen de komende dagen.quote:Op maandag 24 mei 2004 14:00 schreef Rietvaerder het volgende:
Nee.. bijna 10.000km met dat bandje gereden, maar is nog goed..
pepijn, verklaar deze opmerking eensquote:Op zondag 23 mei 2004 22:57 schreef Free-Spirit het volgende:
Waar die hoort!!! Bij mij!!!![]()
quote:Op maandag 24 mei 2004 09:46 schreef Patrick281 het volgende:
Goedemorgen!!!!vrijdag ophalen
quote:Op maandag 24 mei 2004 14:56 schreef PatrickM het volgende:
[..]nog een beemer rijder 6 april
Misschien koop ik over een tijdje toch maar een Busaquote:Op maandag 24 mei 2004 14:56 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik ben trouwens de enige Suzuki rijder hier he?
It's lonely at the top
quote:Op maandag 24 mei 2004 15:00 schreef PatrickM het volgende:
Maar dan moet ik Patrick281 weer teleurstellen, is hij de enige met een beemer
Geef je mij jouw BMW.... koop je zelf een Busa, probleem opgelostquote:Op maandag 24 mei 2004 15:00 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Misschien koop ik over een tijdje toch maar een Busa
Ben je niet meer de enigste soes rijder
Maar dan moet ik PatrickM weer teleurstellen, is hij de enige met een beemer
quote:Op maandag 24 mei 2004 15:03 schreef PatrickM het volgende:
[..]
:'(
Maar er stond daar nog een mooie Busa, en die was een stuk goedkoper.
Waar ik nog wel over twijfelde was een Tuono .. uit 2004.Maar toch liever een cardan.
quote:Op maandag 24 mei 2004 15:04 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]Geef je mij jouw BMW.... koop je zelf een Busa, probleem opgelost
Edit:
oh shit, wat zeg ik nou... ik verdraaide jullie posts, ik dacht dat Patrick281 deze quote postte
Nee sorry, dan gaat de ruil niet door![]()
![]()
Wacht maar tot je dalijk 50 ben, dan zal je het een heerlijke motor vindenquote:Op maandag 24 mei 2004 15:04 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Geef je mij jouw BMW.... koop je zelf een Busa, probleem opgelost
Edit:
oh shit, wat zeg ik nou... ik verdraaide jullie posts, ik dacht dat Patrick281 deze quote postte
Nee sorry, dan gaat de ruil niet door![]()
Niet zo... doet niet echt iets met mequote:Op maandag 24 mei 2004 15:21 schreef Patrick281 het volgende:
[..]![]()
En wat vind je van de Tuono.
quote:Op maandag 24 mei 2004 15:27 schreef Rietvaerder het volgende:
Ow, wist niet dat jij al 50 was joh
*uchu*quote:Op maandag 24 mei 2004 14:56 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik ben trouwens de enige Suzuki rijder hier he?
It's lonely at the top
Jij bent toch nog nooit mee geweest met ons, uchuquote:Op maandag 24 mei 2004 15:28 schreef stinkie het volgende:
[..]
*uchu*
Ik heb medelijden met jequote:Op maandag 24 mei 2004 15:28 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Lichamelijk zit ik bijna op de helft, geestelijk misschien wel 50![]()
![]()
Lichamelijk kan je ook voor 50 doorgaan.quote:Op maandag 24 mei 2004 15:28 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Lichamelijk zit ik bijna op de helft, geestelijk misschien wel 50![]()
![]()
Een he-le-boel geratel!quote:Op maandag 24 mei 2004 15:40 schreef Rietvaerder het volgende:
Wat dan? Zal het eens testen met mn pa zn FJR
Shoot me.quote:Op maandag 24 mei 2004 15:40 schreef ZX9R het volgende:
Pepijn, zie ik dat nou goed?
Ik zit net nog eens naar die nieuwe beemer van je te kijken en zie bij het voorwiel een abs-ring. Klopt dat?
quote:Op maandag 24 mei 2004 15:46 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Shoot me.![]()
Is dit een uitnodiging?quote:Op maandag 24 mei 2004 14:48 schreef Patrick281 het volgende:Misschien komt ze vanavond wel even langs hier.
Ja ja...quote:Op maandag 24 mei 2004 16:44 schreef Patrick281 het volgende:
Bedoelde op Fok!Hier is momenteel werk.
Ja alleen dat kuipje.quote:Op maandag 24 mei 2004 18:26 schreef Rietvaerder het volgende:
Cool.. alleen dat kuipje he
hij doet het niet...quote:Op maandag 24 mei 2004 18:01 schreef Rietvaerder het volgende:
Moet je hier zien!
http://www.zorstec.net/cans.htms
Link staat bovenaan, iets naast het midden.quote:Op maandag 24 mei 2004 18:32 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
hij doet het niet...
quote:Op maandag 24 mei 2004 18:44 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
mwah wel apart, kan niet echt zeggen dat ik het allemaal mooi vind... een pijp ernaast trouwens blijft toch mijn voorkeur houden
http://www.zorstec.net/cans.htmquote:Op maandag 24 mei 2004 18:32 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
hij doet het niet...
quote:Op maandag 24 mei 2004 18:51 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Lijkt mooi:
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar is toch niet echt perfect afgewerkt als je dichterbij kijkt..
[afbeelding]
Dan toch maar gelijk een MV kopen.
Er stond er ook 1 in Eindhoven .. 14.950,00 .. mooie afwerking in het echt trouwens.
Die man vertelde gelijk dat een GSX-R750 veeeel sneller is.Maar het ziet er zo mooi uit he.
geen prob hoor:)quote:Op maandag 24 mei 2004 18:53 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
http://www.zorstec.net/cans.htm
S per ongeluk erachter geplakt door de combinatie alt+s, sorry
best wel jahquote:Op maandag 24 mei 2004 19:02 schreef Rietvaerder het volgende:
Staan wel gave bij he?
zal wel niet, anders ze verkopen er geen 1quote:Ben benieuwd of dat merk en telefoonnr er echt op staan
quote:Op maandag 24 mei 2004 15:34 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Ritje op de R1100S als goedmakertje ???
Ik was ff weg en ben nu pas weer terug... dus het heeft even op zich laten wachtenquote:Op maandag 24 mei 2004 15:40 schreef Rietvaerder het volgende:
Ben benieuwd naar PatM z'n reply.. als die er nog komt
Dat zegt ie niet, dussequote:Op maandag 24 mei 2004 19:13 schreef Rietvaerder het volgende:
Ja, hallo PatM, achterop natuurlijk he
Denk t ook niet.quote:Op maandag 24 mei 2004 19:09 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
best wel jah
[..]
zal wel niet, anders ze verkopen er geen 1
Hij doet het vast wel met een eigen risico van 15000 euroquote:Op maandag 24 mei 2004 19:15 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Dat zegt ie niet, dusse![]()
15000 euro? Daar kan je ruim een nieuwe R1100S voor kopenquote:Op maandag 24 mei 2004 19:15 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Hij doet het vast wel met een eigen risico van 15000 euro
Je kent Pepijn.....quote:Op maandag 24 mei 2004 19:18 schreef PatrickM het volgende:
[..]
15000 euro? Daar kan je ruim een nieuwe R1100S voor kopen
Ghehe, met dat Zorstec erop mot ik hem ook nietquote:Op maandag 24 mei 2004 19:17 schreef PatrickM het volgende:
Die tekst lijkt mij behoorlijk duidelijk gesoept... onwaarschijnlijk dat dat er op staat... iig zeker dat telefoonnummer...
ff terug soepen:quote:Op maandag 24 mei 2004 19:17 schreef PatrickM het volgende:
Die tekst lijkt mij behoorlijk duidelijk gesoept... onwaarschijnlijk dat dat er op staat... iig zeker dat telefoonnummer...
Ikke ookquote:Op maandag 24 mei 2004 19:26 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
ook strak hoordie 1e vond ik trouwens wel mooier
voor veilig rijdenquote:Op maandag 24 mei 2004 19:26 schreef Rietvaerder het volgende:
Zitten er nou condooms omheen
denk t niet...hij heeft het al eens eerder gehad over een 'vage' vriendin/kennis toch? of was dat die meer van motoren wist dan hij zelf?quote:Op maandag 24 mei 2004 19:33 schreef hollander172 het volgende:
Free-Spirit = Ondeugend?
quote:Op maandag 24 mei 2004 19:11 schreef PatrickM het volgende:
[..]![]()
![]()
Die kennis heeft niet eens een rijbewijs...maar d'r kennis is ongeloofenlijkquote:Op maandag 24 mei 2004 19:34 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
denk t niet...hij heeft het al eens eerder gehad over een 'vage' vriendin/kennis toch? of was dat die meer van motoren wist dan hij zelf?
want FS is nog aan het lessen...
quote:Op maandag 24 mei 2004 19:33 schreef hollander172 het volgende:
Free-Spirit = Ondeugend?
daarom mijn woordkeuzequote:Op maandag 24 mei 2004 19:35 schreef Rietvaerder het volgende:
Het is altijd vaag bij Pepijn
heb ik helemaal niet naar gekeken...dus zo doe je dat!quote:Op maandag 24 mei 2004 19:37 schreef Rietvaerder het volgende:
Hij is maar 15x15 hoor
Maar ik heb gewoon [img=2000,2000] gedaan
quote:Op maandag 24 mei 2004 20:56 schreef Rietvaerder het volgende:
http://www.teamx-treem.net/Video/Stuntwars_on_Speed_TV.wmv
Niet deze uitvoering.quote:Op maandag 24 mei 2004 19:18 schreef PatrickM het volgende:
[..]
15000 euro? Daar kan je ruim een nieuwe R1100S voor kopen
quote:Op maandag 24 mei 2004 23:17 schreef Patrick281 het volgende:
Dan doe je er maar een zwart regenjakkie overheen.![]()
![]()
Dan wisselen we toch op de helft?quote:Op maandag 24 mei 2004 23:27 schreef ondeugend het volgende:
[..]
* hollander172 op een bmw !!
Ongeloveloos gewoon
![]()
Als je vriendin last van d'r rug of jouw rijstijl krijgt.quote:Op maandag 24 mei 2004 23:29 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Dan wisselen we toch op de helft?
Mijn motorjack en helm passen er perfect bij.quote:Op maandag 24 mei 2004 23:17 schreef Patrick281 het volgende:
Dan doe je er maar een zwart regenjakkie overheen.![]()
![]()
Dat was ik vergeten.. het is dat je het zegt.quote:Op maandag 24 mei 2004 23:40 schreef Free-Spirit het volgende:
[..]
Mijn motorjack en helm passen er perfect bij.
Maar dat wist je natuurlijk al lang.![]()
Hmmmmm.... ga je mee ? Dan ben ik eventueelquote:Op maandag 24 mei 2004 23:40 schreef Free-Spirit het volgende:
[..]
Mijn motorjack en helm passen er perfect bij.
Maar dat wist je natuurlijk al lang.![]()
quote:Op maandag 24 mei 2004 23:49 schreef ondeugend het volgende:
en spring bij Riet achterop..... die dan zijn beroerdste meet allertijden zal ondergaan![]()
dat vraag ik mij ook af?quote:Op maandag 24 mei 2004 23:49 schreef ondeugend het volgende:
Hmmmmm.... ga je mee ? Dan ben ik eventueelbereid om vrijwillig afstand te doen van mijn plekkie
quote:en spring bij Riet achterop..... die dan zijn beroerdste meet allertijden zal ondergaan![]()
quote:hi mate
£200 for the can and £30 linkpipe
postage approx £20
thanx andy
ik wist dat je vanmorgen hier nog zou zijnquote:Op dinsdag 25 mei 2004 07:38 schreef Rietvaerder het volgende:
Beetje jammer van je OPM, dat je gisteren geen afscheid nam
(te) prijzig...quote:Op dinsdag 25 mei 2004 07:43 schreef Rietvaerder het volgende:
LOL
Krijg net email van die Zorstec gasten:
[..]
Niet zo'n goed idee, hoezo?quote:Op dinsdag 25 mei 2004 08:25 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
wat vind je er trouwens van als ondeugend bij jouw achterop gaat 6 juni?
Nog niet...quote:Op dinsdag 25 mei 2004 08:26 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
o ok, tot vrijdag he!
dat is een feitquote:Op dinsdag 25 mei 2004 08:30 schreef Rietvaerder het volgende:
PEPIJN IS GEWOON FUCKING VAAG!
ik heb niks meer gehoord van superfour of ie nog mee ging..quote:Op dinsdag 25 mei 2004 08:29 schreef Rietvaerder het volgende:
Pepijn postte ooit deze toch?
Ik stuurde deze foto [afbeelding] naar SuperFour....
Zegt ie:
Transfer of "ba.jpg" is complete.
Arthur says:
huh, vaag plaatje....
Die is cool he! ik krijg deze in de zomer.... kan niet wachtenquote:Op maandag 24 mei 2004 23:35 schreef Patrick281 het volgende:
9 van de 10 helmen in kleur zijn blauw.. geel met zilver zie je nooit of bijna niet.
[afbeelding]
Waarom hebben ze deze niet in geel~zilver.![]()
![]()
Hee you're not alone... ik post hier wel niet zo vaak maar heb wel een gixxerquote:Op maandag 24 mei 2004 14:56 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik ben trouwens de enige Suzuki rijder hier he?
It's lonely at the top
En ik heb vrijdag pas een motor dus Duitsland is een beetje ver.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 08:30 schreef Rietvaerder het volgende:
PEPIJN IS GEWOON FUCKING VAAG!
Nu kan ik het zeggen, zit toch in Duitsland over een paar uur
Bron: Motorcycle Onlinequote:As a sportbike, ABS is still not our friend. Sure it's great in the rain and in other adverse conditions but, for the most part, we'd rather get rid of it. The worst thing about BMW's ABS is that, despite the complexity and weight that can be overlooked on a somewhat touring-oriented bike, when you brake hard over surface irregularities and the wheel locks for a split second the ABS kicks in and makes sure that the wheel returns to its prior spinning state, surging the bike ahead at the obsticle you're trying to avoid. Thus, you lose a great deal of braking power once the wheel starts turning again. We'd rather deal with a momentary lock-up when a wheel is airborne than to lose such a large portion of available braking power. This little built-in trait made more than one corner entry hairier than it should have been. Fortunately, the BMW turns in nicely and remains stable under high cornering loads.
ywquote:Op dinsdag 25 mei 2004 09:08 schreef ZX9R het volgende:
Wie geeft me nog eens een zetje?
http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/61126/2
wij verkopers moeten elkaar af en toe een schop gevenquote:Op dinsdag 25 mei 2004 09:24 schreef ZX9R het volgende:
thanks OPM!
welkomquote:Op dinsdag 25 mei 2004 09:25 schreef Shadow_Smile het volgende:
Ik is groentje,...............
9 juni mijn examen verkeers deelname !!!
dacht ik ook van mijn Kawa ER5 lesmotor…tot ik op mijn huidige ZXR400 zat…dagquote:OKeej, ik les wel op een kinder fietsje, maar die Honda CB-500 is toch wel leuk om mee te rijden
[afbeelding]
Alleen die valbeugels zijn zoooooooo![]()
neuh, gisteren nog 1 gehad maar thx anywayquote:Op dinsdag 25 mei 2004 09:29 schreef ZX9R het volgende:
p.s. OPM, heb jij nog een sgop nodig?
Ik mag dan gelijk op groot rijden, deze waar ik op les is heeft als het goed geen begrenzerquote:Op dinsdag 25 mei 2004 09:29 schreef ZX9R het volgende:
Valt toch wel mee? De CB is idd leuk om op te sturen!
Maar moet je dan op een 25 kW fiets of mag je meteen groot?
1e examen was volgens de oude regels,.............. liep wat uit handquote:Op dinsdag 25 mei 2004 09:30 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
welkomje hebt het moeilijkste deel dus al achter de rug
dat papiertje is zo goed als binnen
succes de 9e!
[..]
dacht ik ook van mijn Kawa ER5 lesmotor…tot ik op mijn huidige ZXR400 zat…daglesbrommertje
Met mijn eigen vaagheid in mijn hoofd soms en rijcapaciteiten heb ik toch maar liever ABS..quote:
Later met wat meer ervaring merk je wel dat een CB-500 helemaal niet zo leuk is.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 09:25 schreef Shadow_Smile het volgende:
Ik is groentje,...............
9 juni mijn examen verkeers deelname !!!
OKeej, ik les wel op een kinder fietsje, maar die Honda CB-500 is toch wel leuk om mee te rijden
[afbeelding]
Alleen die valbeugels zijn zoooooooo![]()
vreemd ?quote:Op dinsdag 25 mei 2004 09:54 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
ik zie alleen maar kruisjes bij jouw plaatjes, shadow?
Die had MR_Mookey als Avitar.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 09:52 schreef Shadow_Smile het volgende:
Thanx [afbeelding]
Dan is het toch rustig?quote:Op dinsdag 25 mei 2004 10:10 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Die had MR_Mookey als Avitar.Het is hier erg druk, 2 collega's ziek en 2 vrij.
ben idd niet gemachtigd.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 09:58 schreef Shadow_Smile het volgende:
[..]
vreemd ?
bij mij werken ze wel allemaal![]()
je kan ook ff mijn home page opzoeken, als die ook niet werken dan is het je server
In het beginsel zou je idd gaan hoppen toch.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 12:19 schreef ondeugend het volgende:
Ik heb het er al met riet over gehad jongens..... ik mocht toch wel héél eventjes achterop bij hem.
bij wie zou ze allemaal gaan hoppen dan?quote:Op dinsdag 25 mei 2004 12:32 schreef Patrick281 het volgende:
In het beginsel zou je idd gaan hoppen toch.
quote:Op dinsdag 25 mei 2004 12:32 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
In het beginsel zou je idd gaan hoppen toch.Ik weet nog niet of Free-Spirit meegaat -in principe niet.
Ik zal het er nog een keer met haar over hebben.
als je moet lopen mag je wel bij mij achterop hoorquote:Op dinsdag 25 mei 2004 12:36 schreef ondeugend het volgende:
Ik zal echt niet hoeven lopen ...... hoop ik
Toch wel ???quote:Op dinsdag 25 mei 2004 12:38 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
als je moet lopen mag je wel bij mij achterop hoor
Ja verdacht aardigquote:Op dinsdag 25 mei 2004 12:41 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
aardig he![]()
Hmm, ben je een keer aardig is t meteen verdacht…quote:Op dinsdag 25 mei 2004 12:42 schreef ondeugend het volgende:
Ja verdacht aardig.......
quote:Ik weet het al...... je wilt die ijsthee getrakteerd hebben he ?![]()
quote:Op dinsdag 25 mei 2004 12:50 schreef ondeugend het volgende:
Nou net als Pep dus...krijg jij ook een ranja
Ik weet uit ervaring van lang-lang geleden dat je bochtsnelheid flink omhoog gaat van wat alcoholica.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 12:45 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
een bacootje lust ik aan de andere kant welalhoewel, laten we alcohol maar niet met het verkeer mengen.
Grûnnquote:Op dinsdag 25 mei 2004 13:11 schreef ZX9R het volgende:
Cynix = Eindhoven
OPM = Arnhem
Ikke = Grûnn.
quote:Op dinsdag 25 mei 2004 13:07 schreef Patrick281 het volgende:
Als Riet weer terug is .. maar ik denk dat het aardig overzichtelijk is voor iedereen.
PatrickM, Riet en ik rijden samen, OPM komt er later bij, ZX9R gaat direct.
Hippolotatushoef (of iets dergelijks) weet ik niet waar het ligt i.v.m. Gerako.
Hippolytushoef ja, beide bijna goed.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 13:11 schreef ZX9R het volgende:
Cynix = Eindhoven
OPM = Arnhem
Gerako = Hypolitushoef = Noord Holland
Ikke = Grûnn.
Idd .. komt voor het eerst .. die kan ergens halverwege met OPM afspreken denk ik.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 13:09 schreef ondeugend het volgende:
Cynix is er ook nog..... Eindhoven of Nijmegen staat me bij
Woon er nog niet zo lang maar idd.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 13:12 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Grûnn
Djust call my name and I'll be there.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 13:13 schreef Gerako het volgende:
[..]
Hippolytushoef ja, beide bijna goed. [afbeelding]
Ik moet ook werken maar.....quote:Op dinsdag 25 mei 2004 13:19 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Djust call my name and I'll be there.![]()
Jij bent er snel bij.Nog ergens afspreken naar Drente?
Ik ben weer even werken, lunchtijd is voorbij.![]()
Ik wil best ergens afspreken, maar rij jij niet langs de andere kant van het Ijselmeer naar Assen toe, of kom je ook over de Afsluitdijk.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 13:19 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Djust call my name and I'll be there.![]()
Jij bent er snel bij.Nog ergens afspreken naar Drente?
Ik ben weer even werken, lunchtijd is voorbij.![]()
Zou idd kunnen, maar ik rijd het laatste stuk vanaf heerenveen altijd binnendoor naar Assen toe en kom dus niet door Groningen heen.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 13:24 schreef ZX9R het volgende:
Gerako, ik denk dat wij eerder kunnen meeten!
En waarom sta jij niet in het mooie lijstje van OPM ?quote:Op dinsdag 25 mei 2004 13:27 schreef generalist het volgende:
Hey allemaal,.............
Flitser kom je wel tegen inderdaad, maar ik ben best wel bekend met die route, we rijden er ongeveer 15 keer langs in een seizoen opweg naar Assen.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 13:29 schreef ZX9R het volgende:
@ Gerako: Is idd leuker. maar is wel rustigaan daar (<flits>)
@ Generalist: Feli. Tot 6 juni?
Ja, Cynix en ik kunnen wel bij Arnhem afspreken. Ik mail hem vanavond wel voor zijn telefoonnummer.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 13:14 schreef Patrick281 het volgende:
Idd .. komt voor het eerst .. die kan ergens halverwege met OPM afspreken denk ik.![]()
klopt, tis wel handig om je gsm mee te nemen en op te ladenquote:Telefoonnummer kan je aan PatrickM of Rietvaerder geven dat is samen met OPM een groepje die mekaars nummer al bezitten.
no probquote:Al moeten we idd de rest ook nog even hebben. Vorige meet moesten de anderen erg lang op mij wachten .. maar wachten dat deden ze.
beterquote:Op dinsdag 25 mei 2004 13:27 schreef generalist het volgende:
Hey allemaal,
vandaag mijn lang verwachtte RDW keuring gehad en GOEDGEKEURD
Oh yeah, de korte rit naar de RDW toe nog lekker rustig gereden en op te terugweg met alle blijdschap iets minder "rustig" gereden.
Nu nog heel even wachten totdat ik mijn kentekenplaat heb en dan (komend weekend) op stap. De eerste dagen buitenland staan alweer geboekt
Alleen maar omdat het in de benzinepomp warmer was dan buiten.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 13:14 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Vorige meet moesten de anderen erg lang op mij wachten .. maar wachten dat deden ze.
quote:Op dinsdag 25 mei 2004 13:35 schreef Gerako het volgende:
Alleen maar omdat het in de benzinepomp warmer was dan buiten. [afbeelding]
Was Hollander toch die nog 1 laatste peuk zou nemen en als hij die op had zouden we gaan, toch?quote:Op dinsdag 25 mei 2004 13:37 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
was jij het niet die al wilde vertrekken
![]()
missch leek de bochtensnelheid 2x zo hard als normaal door de alcoholquote:Op dinsdag 25 mei 2004 13:03 schreef Patrick281 het volgende:
Ik weet uit ervaring van lang-lang geleden dat je bochtsnelheid flink omhoog gaat van wat alcoholica.
Gelukkig was ik -ondanks de domheid van slokje op rijden -iets slimmer dan mijn beleving:
(voelde als: ik kan de hele wereld aan .. bochtensnelheid 2x zo hard als normaal .. hmm dit klopt niet, zal het maar rustig aan doen..)
quote:Op dinsdag 25 mei 2004 13:41 schreef Patrick281 het volgende:
*tussendoor post*
Ik vond de vorige toerrit vooraf wat aan de korte kant dus reed eerst zelf maar 164 kilometer.
(= ongeveer 100 omgereden .. dacht ik![]()
)
laten we deze keer idd gewoon iedereen ff zijn nummer uitwisselen om die situatie te voorkomen.quote:De mazzel was dat jullie er nog waren -idd die beroemde sigaret van Hollander.
![]()
![]()
![]()
![]()
Ach toen was Rietvaerder nog maar 18.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 13:33 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
klopt, tis wel handig om je gsm mee te nemen en op te laden![]()
Nee ik dacht het juis voor de bocht.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 13:44 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]missch leek de bochtensnelheid 2x zo hard als normaal door de alcoholmaar wel geluk denk ik dat je dat inzicht nog had. Voor hetzelfde geld had je jezelf van de weg gereden tegen weet ik veel wat aan.
quote:Op dinsdag 25 mei 2004 14:46 schreef ZX9R het volgende:
Het gasgeven met die ZX9R is ook zo abrupt (schrijf je dat zo?)!
Kan ik er net zo goed 3 van de 4 bougies eruit gooien!quote:Op dinsdag 25 mei 2004 14:51 schreef Patrick281 het volgende:
En anders gooi je er een 25 kw kitje op.![]()
![]()
Laten we het er maar op houden dat roken niet altijd negatief is.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 13:39 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
lang leve Mr. Smokey
em es en? Wat is dat?quote:Op dinsdag 25 mei 2004 15:34 schreef hollander172 het volgende:
Ik heb ook niemand van jullie in mijn MSN staan, ook niet echt handig.
Foute perceptie, als je niet gestoord wil worden dan moet je hem ook uit zetten.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 15:37 schreef ZX9R het volgende:
[..]
em es en? Wat is dat?
Oh ja, dat is dat vervelende lulprogramma waar je continu mee wordt gestoord als je zit te gamen.
Anders had je ook mijn telefoonnummer al namelijk.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 15:34 schreef hollander172 het volgende:
Ik heb ook niemand van jullie in mijn MSN staan, ook niet echt handig.
Ja klopt, is inderdaad wel handig. Komt er ook een carkit op de beemer?quote:Op dinsdag 25 mei 2004 16:19 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Anders had je ook mijn telefoonnummer al namelijk.Dus je weet de weg.
Ik mail je mijn nummer evenquote:Op dinsdag 25 mei 2004 20:20 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
beter hij doet het weer
rustig hier...
wij allemaalquote:Op dinsdag 25 mei 2004 20:41 schreef ondeugend het volgende:
Ik bedoel... ik las ergens dat Pep van kilometers maken houdt !
aan de andere kant, wat als het aanspreekpunt laat is..?quote:Op dinsdag 25 mei 2004 20:39 schreef ondeugend het volgende:
Geen idee.....
Maar ik vind het in ieder geval handig dat als jullie ergens afspreken (bij Zwolle ofzo) en er is dan al iemand verlaat dat ik niet een uur wacht tot jullie een keer in Assen zijn.
Voor mij is het 5 minuten rijden namelijk.
Wat mij betreft is er één iemand het aanspreekpunt
Blij dat ik ook de goedkeuring van je collega mag wegdragen.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 17:34 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Ja klopt, is inderdaad wel handig. Komt er ook een carkit op de beemer?Nee geintje, vandaag even met collega gekeken naar je nieuwe aanwinst (hij rijdt ook beemer) en het is wat hem betreft helemaal goed. Toen ik het zei van die koffers, "koffers, ben je gek geworden!!!"
(hij heeft dus wel koffers op zijn beemer.)
Goed idee -vorige meetings had ik ook geen enkel nummer en stond er niet zo bij stil.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 21:23 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
pepijn wat vind jij van het uitwisselen van tel.nummers? is toch niet echt handig om zomaar aan wat mensen je nummer te geven? als we nu 1 of 2 aanspreekpunten regelen die beiden alle nummers hebben.
Grappig eigenlijk want die collega rijdt al 22 jaar beemer en dit model vind het hij dus echt het mooist. Is hem alleen te duur naast de drie vrij bijzondere auto's die hij heeft.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 21:19 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Blij dat ik ook de goedkeuring van je collega mag wegdragen.![]()
Doe maar een carkit en een radardectector.
Een koffer is idd oerlelijk maar wel praktisch, zeker als je nog eens wat activiteiten met de motor onderneemt.
Van de zomer direct vanuit mijn werk naar het strand bijvoorbeeld. Een topkoffer is wat minder leliijk dus misschien komt die er wel.![]()
Mijn sportkleren passen ook maar net in de rugzak .. alleen voor een lunchpakketje is dan geen plaats meer.
quote:'t Was een heerlijke zomerdag toen we de R1100S bij BMW Belgium gingen ophalen. Toen we de motor in kwestie in het oog kregen, viel het ons meteen op dat die er in zijn knalgeel en zilveren jasje bepaald sportief uitzag. De ruim bemeten motorspoiler versterkte nog die indruk.
Eenmaal we de twin op gang gebracht hadden, maakten we ons, bijna onbewust, de bedenking dat de R1100S er niet alleen heel sportief uitzag, maar ook met een diepe, ietwat hese stem begiftigd was. Of leek dat maar zo door de kelderruimte waarin we hem in ontvangst namen?Toen we de baan opgingen bleef de motor een meer dan gezonde stem ten berde te brengen, een stem die we niet hadden gehoord toen we de laatste keer met een R1100S op weg waren geweest. Daar moesten we het fijne van weten. We stopten in de berm en liepen naar de achterkant van de motor. Van onder het zadel staarden twee open racedempers van Laser ons vrijpostig aan. Yep! We hadden ons toch niet vergist. De sound van dit testexemplaar van de R1100S zou ons gehoor gedurende de gehele testperiode strelen…
Op de redactie aangekomen, belden we meteen met BMW Belgium om ons te laten inlichten wat er zoal speciaal was aan de motor die zij ons ter beschikking hadden gesteld. Een R1100S in een dergelijke uitvoering hadden we immers nog nooit bestuurd. Het tweekleurig lakkleedje bleek een optie te zijn die 767 euro moet kosten. De onderkuip kan iedereen kopen voor de schappelijke prijs van net geen 150 euro en de installatie van de knap klinkende Laser uitlaatdempers komt in totaal op 788 euro. 620 euro van dat laatste bedrag ben je kwijt aan de twee dempers, de rest van het budget gaat naar de katalysator-vervanger; een ingreep die -samen met een speciale afstelling van het inspuitingsysteem- nodig is om de zaak naar behoren te laten functioneren.De R1100S is een indrukwekkende motor wanneer je er in realiteit oog in oog mee komt te staan. Langs alle kanten oogt deze stoere Duitser krachtig. Zo krachtig zelfs, dat we hem vanuit sommige hoeken zelfs ronduit brutaal vonden overkomen. "Ik ben geen motor voor mietjes" is de boodschap die deze motor zelfs zwijgend weet over te brengen. Desondanks staat deze ietwat ruwe uitstraling geenszins de verfijnde afwerking in de weg die al de BMW producten eigen zijn. Over elk detail is duidelijk heel wat nagedacht en elk component ademt dan ook dezelfde ambiance uit. Eentje van degelijkheid, functionaliteit en no nonsense. Ook nadat je in het ruime zadel hebt plaatsgenomen, blijft de R1100S dezelfde boodschap aan zijn berijder overbrengen. Opvallend is, dat de zithoogte heel toegankelijk is voor mensen met relatief korte benen. Het smalle gedeelte van het zadel, ter hoogte van het raakpunt met de brandstoftank, is daar natuurlijk niet vreemd aan. Door de relatief korte afstand tussen het zadel en de stuurhelften zit ook onze kleinere medemens heel goed gepositioneerd om het betere stuurwerk perfect aan te kunnen. De zithouding mag dan wel wat sportiever zijn dan je van een BMW zou verwachten, toch hoef je je niet gedeeltelijk op te vouwen om met deze knappe rakker op pad te gaan. De voetsteunen staan dan ook daar waar ze moeten staan om krampen te vermijden en een comfortabele, sportieve rijhouding mogelijk te maken.
De boxer aan het werk krijgen gaat heel gemakkelijk. Op de linker stuurhelft trek je -indien de motor koud staat- een hendeltje omhoog waarna er je niets meer te doen overblijft dan op de startknop drukken. Natuurlijk heb je op dat moment reeds het contact op staan, maar dat weet zelfs mijn schoonmoeder (wist niet dat je schoonmoeder ook met de motor reed – nvdr.). Meteen nadat je deze rituele handelingen hebt uitgevoerd, komt de grote motor tot leven. Het toerental dat de twin dan draait is lichtjes hoger dan normaal, maar toch reageert de motor bijna onmiddellijk perfect op het gas. Een beetje kantelmoment laat ook deze BMW aan zijn wekker voelen, maar storend is dat helemaal niet en na enkele starts ervaar je dit fenomeen als heel natuurlijk. De choke kan er al snel af en zo sta je dan helemaal klaar om van start te gaan. De soepel te bedienen koppeling inhalen, de bak in z’n één zetten en… verdorie, dat groene lichtje bij de tellers -dat aanduidt dat de bak in vrijloop staat- wil maar niet doven. Even een klein stukje van de koppeling vieren en ondertussen de bak in één trappen gaat beter wanneer de twin een tijdje doodstil op jou heeft staan wachten. Een streepje gas en een volledig gevierde koppeling zijn vervolgens genoeg om je eerste meters met de R1100S af te leggen. Meteen voel je dat deze motor -ondanks zijn volumineus uiterlijk- zich heel gemakkelijk en licht laat besturen. Opschakelend door de dan perfect schakelende versnellingsbak en meer snelheid makend wordt deze eerste rijindruk al snel vervangen door een gevoel van stabiliteit. Strak en gehoorzaam rijdt de R1100S net daar waar je hem in gedachten had, zich weinig of niets aantrekkend van de oneffenheden in het wegdek. Zelfs diepe langsgroeven kunnen hem daarbij slechts sporadisch beïnvloeden, zo stijf en rigide gaat het er aan toe. Wat niet meteen wil zeggen dat deze motor moeilijk de bocht om wil, integendeel zelfs: een lichte druk naar de binnenkant van de bocht is al genoeg om hem snel van richting te doen veranderen. Schichtig voelt de twin daarbij geenszins aan. Stabiel, neutraal en gehoorzaam is duidelijk zijn motto, zowel in korte, trage bochten als in lange, snel gereden curves.
Het serene stuurgedrag dat deze BMW aan de dag legt is het resultaat van een vooruitstrevend rijwielgedeelte. Vooraan staat namelijk de bekende BMW telelever in voor een enorme stabiliteit, terwijl de zaak achteraan wordt waargenomen door het al even bekende paralever systeem. Samen bieden deze systemen -onder andere- het grote voordeel dat ze de geometrie van de motor onder bijna alle omstandigheden maar nauwelijks beïnvloeden. Iets wat heel duidelijk naar voren komt op het moment dat je hard in de remmen gaat. De motor duikt dan helemaal niet in zijn voorveren, waardoor de gewichtsverdeling minder drastisch veranderd wordt, de balhoofdshoek blijft nagenoeg constant én je krijgt als bestuurder nooit het gevoel dat je de zaak ondersteboven aan het remmen bent. Ook al grijp je gretig en krachtig in het remhendel en druk je het rempedaal tot tegen de aanslag. Een handeling die je best eerst even oefent op een verlaten weg met een uitstekend, droog wegdek want de krachten die je op die manier ontketent zijn beslist niet van de poes: de remwerking voor- en achteraan is ronduit verwoestend, zowel voor de banden als voor het wegdek waartegen die zich afzetten. Gelukkig zijn die ankers heel goed te doseren en ze blijven dat ook, zelfs na ettelijke keiharde remacties. Knap materiaal dus, dat je een veilig gevoel geeft, en zo hoort het ook. Maar niet alleen stevig remmen draagt bij tot dat aangename gevoel. Ook een goed afgestelde vering is daarbij van cruciaal belang. De R1100S is ook op dat vlak een goede klant, want zowel voor- als achteraan staat die standaard heel goed afgesteld voor sportief gebruik op de openbare weg. Indien je ondanks alles toch wat wilt bijstellen aan de vering, dan heb je daar de gelegenheid voor. Achteraan staat een ruim gedimensioneerde draaiknop tot je beschikking om de veervoorspanning in een oogwenk bij te kunnen regelen en via een gemakkelijk bereikbare stelschroef kun je de uitgaande demping bijstellen. Ook het gedrag van de voorvering is aanpasbaar. Net achter het balhoofd zit een heuse draaiknop waarmee je de uitgaande demping kunt optimaliseren naar je eigen wensen.Dat een R1100S geen katje is om zonder handschoenen aan te pakken, zal voor iedereen die ooit de BMW Boxer Cup heeft zien rijden, al duidelijk zijn geworden. Voor hen die dat genoegen nog niet hebben mogen smaken, hebben we een duidelijke, niet mis te verstane boodschap: onderschat dit Duitse heerschap nooit, want anders kom je beslist- veeleer vroeg dan laat- met je mond vol tanden te staan. Vanaf een streepje onder de 2.000 toeren wil deze boxer er namelijk maar al te gewillig vandoor en hij blijft in dezelfde luim tot je de rode zone op de toerenteller, die aan 8.000 toeren begint, hebt bereikt. Hoogte- of dieptepunten in die krachtsontplooiing zul je niet meteen kunnen ontdekken. Zowel koppel als vermogen nemen mooi lineair toe. Een eigenschap die in de praktijk een gemakkelijk te berijden motor oplevert, want nooit of te nimmer kom je voor verrassingen in de powerband te staan. Of misschien juist wel, want de 98 Pk die deze boxer samen met en maximum koppel van 97 Nm, er weet uit te gooien, kan je beter niet onderschatten. Elk paardenkrachtje en elke Newtonmeter die de boxer in samenspraak met jou produceert, kun je trouwens -als de weg en het verkeer het toelaten- optimaal benutten. En daar ben je meer mee dan een hele stoeterij die je nooit integraal kunt of durft aanwenden. Eerlijk is eerlijk!
De R1100S mag dan wel een sportief imago van zijn makers hebben meegekregen, hij is ook een heel fijne partner als er niet heel snel gereden wordt. De ontspannen zithouding die hij zijn bestuurder biedt en zijn koppelrijke motorblok staan daar in de eerste plaats garant voor. Rustig toeren met de R1100S is dan ook hoegenaamd geen probleem, zelfs al worden de wegen smaller en moet er af en toe eens rechtsomkeer gemaakt worden. De draaicirkel is heel kort gehouden -zeker voor een sportmotor- en de hanteerbaarheid van de 208 kilogram wegende boxer is uitstekend. Wil je met deze knap gelijnde twin op reis dan is dat ook al geen probleem. BMW heeft naar goede gewoonte ook voor deze telg van zijn geslacht een hele rist toebehoren ontwikkeld die je daarbij zeker van pas zullen komen. Twee ruime zijkoffers met bijbehorend draagrek en een ruime tanktas zullen in de meeste gevallen wel volstaan om je rommel in op te bergen. Maar ook een handige middenbok is optioneel te verkrijgen voor de R1100S. Niet dat je die nodig zult hebben om een ketting te smeren, want ook deze dikke Beier is natuurlijk met een propere, schier onderhoudsvrije cardan uitgerust. De R1100S is helemaal geen sportief aangeklede toermotor die, eenmaal het er wat harder aan toe gaat, de duimen moet leggen. Zijn vlag dekt dus wel degelijk zijn lading; ook al komt zijn maximum vermogen van 98 Pk bij 7.500 omwentelingen per minuut, in eerste instantie wat bescheiden over. De sterkte van deze motorfiets zit hem helemaal niet in een hoog topvermogen, maar wel volledig in het perfecte samenspel van alle componenten waaruit hij is opgebouwd. Dat meer en meer motorrijders voor deze formule gewonnen worden, bewijzen de verkoopscijfers die BMW zowel vorig jaar als de dag van vandaag laat zien. In België prijkte het Duitse merk eind 2001 fier op de vierde plaats van de best verkochte merken, en leverde het de best verkochte motorfiets af met zijn R1150 RT. Ook dit jaar gooit deze motor hoge ogen in de strijd van de best verkochte motorfiets. De hoge inruilwaarde van een BMW motorfiets, het imago van degelijkheid én de perfecte bouwkwaliteit zijn daar natuurlijk niet helemaal vreemd aan. De prijs van 13.495 euro die je voor de standaard R1100S moet neertellen is dan ook -al zijn kwaliteiten in rekening gebracht- niet echt hoog te noemen. Als het aan ons lag kwam hij echter altijd met die prachtig klinkende Laser dempers uit de showroom en de onderkuip. Het oor wil namelijk ook wat…en het oog altijd meer!
Ik heb geen nummer dus dat is makkelijk.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 20:34 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
is het nodig dat iedereen elkaars nummer heeft? want jij geeft nu mij de jouwe, ik mail straks de mijne en verder?
Misschien komt er nog wel ooit een Fiat 500, van de winter ofzo.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 21:47 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Grappig eigenlijk want die collega rijdt al 22 jaar beemer en dit model vind het hij dus echt het mooist. Is hem alleen te duur naast de drie vrij bijzondere auto's die hij heeft.
Ach kiezen en delen blijft het motto in het leven. Ga jij nog eens aan de auto eigenlijk?
Het gewicht valt enorm mee voor deze motor.quote:Zithoogte: 800 mm Gewicht: 208 Kg droog Tankinhoud: 18 liter
doenquote:De onderkuip kan iedereen kopen voor de schappelijke prijs van net geen 150 euro
beter!quote:De voetsteunen staan dan ook daar waar ze moeten staan om krampen te vermijden en een comfortabele, sportieve rijhouding mogelijk te maken.
ojaquote:Op dinsdag 25 mei 2004 21:34 schreef Patrick281 het volgende:
Jij hebt per heden mijn nummer in ieder geval.
Die laser dempers en onderkuip zitten er dus al op.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 21:57 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]doendat maakt die uitstekende blokken aan beide kanten minder dominant.
niet echt eigenlijkquote:Op dinsdag 25 mei 2004 21:49 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Ik heb geen nummer dus dat is makkelijk.![]()
en die onderkuip hetgeen ik quottequote:Op dinsdag 25 mei 2004 21:59 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Die laser dempers en onderkuip zitten er dus al op.
Evenals een achterspatbord, kijk maar naar deze foto's - is helemaal kaal.
En ze hebben er andere injectoren ingezet en gechiped, maar of ik daar blij met ben weet ik nog zo net niet.
Dat kan je instellen bij mess, dat iedereen mijn nummer kan zien.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 21:58 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
oja
Als iemand wat zegt geef ik wel antwoord, maar ben nu een zakelijke brief aan het schrijven en zit tussendoor wat te surfen. Ik doe zelden MSN'en.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 22:01 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
zeg jullie zijn beide online, msn-en jullie ook wel eens?
Yep, heb je net even een berichtje gestuurd.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 22:01 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
zeg jullie zijn beide online, msn-en jullie ook wel eens?
Bedoel je nou .. ik tik toch dat die er al opzit..?quote:Op dinsdag 25 mei 2004 22:00 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
en die onderkuip hetgeen ik quotte
Ik zie hem nietquote:Op dinsdag 25 mei 2004 22:01 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Dat kan je instellen bij mess, dat iedereen mijn nummer kan zien.![]()
Aangezien je net geaccepteerd bent.. moet je ergens mijn nummer uit halen.
quote:Op dinsdag 25 mei 2004 22:10 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Bedoel je nou .. ik tik toch dat die er al opzit..?
Op die uit 2003 zaten al die accesoires er niet op.
Maar ja die was weer wat nieuwer.
Met die laser uitlaten ben ik wel heel blij, en zonder onderkuip vind ik nu idd ineens heel kaal staan bij andere R1100S motoren.
kom ook op msnquote:Op dinsdag 25 mei 2004 22:11 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik zie hem niet
Eventjes hoor... ik ben aan het werkquote:Op dinsdag 25 mei 2004 22:28 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
kom ook op msn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |