En we gaan verder met het kiezen voor een motor voor PatrickM
quote:En daarnaast, is een FJR een 4 cilinder in lijn met 132nM koppel en 145pk... no way dat een BMW dat bijhoudt
Ehhhhhhhh...... Sorry hoor.
Die rooie BMW die je postte is absoluut GEEN concurrent van de FJR... veel minder vermogen, en zwaarder.Maar kom op, doe eens niet zo vaag. Wat wil je nu, een Bandit of een BMW
BMW is een echte toermachine
No hard feelings idd
quote:missch kom ik wel op mijn FZR
Op zondag 25 januari 2004 18:40 schreef Rietvaerder het volgende:
En nu ben ik het zat!Aankomende zondag is de Tweede Fok! Motormeet!
![]()
Het is nu al 2 weken achter elkaar op zondag goed weer..... dus
quote:Is trouwens idd een hele geile Blade
Op zondag 25 januari 2004 18:55 schreef Rietvaerder het volgende:
Pics gezien van de buurjongen zijn Blade?Lijkt me goed idee als jij ook komt ja
quote:Als je me vorige post nou eens goed had gelezen
Op zondag 25 januari 2004 18:50 schreef Rietvaerder het volgende:En we gaan verder met het kiezen voor een motor voor PatrickM
Maare.. FJR 1300 en K1100LT zijn wel degelijk te vergelijken...
FJR1300 is vrij moderne machine en de K1100LT al weer wat ouder... is net zo'n vergelijking als tussen een zeg maar YZF750R van '94 en de huidige GSX750-R....
En ja, de FJR 1300 heeft 143,5 pk en 134,4 Nm, en weegt 237 Kg (leeggewicht). Daarmee haalt ie 245 km p/h. Overigens een onhandigheidje voor een toermotor... kettingaandrijving verkeerd gelezen, primaire overbrenging ketting
secundair cardan
En de BMW K1100LT heeft 100 pk en 105 Nm, en weegt 270 Kg (volgewicht). Daarmee haalt ie 235 km p/h
Dus mwoa... niet vergelijkbaar... my ass
Maar goed... Yamaha bouwt ook de R1 en R6... dus tja...
Wat een BMW logo allemaal niet doet hier
[Dit bericht is gewijzigd door PatrickM op 25-01-2004 19:23]
Maar ja, jij moest leren
Komen nog zat dagen!
Trouwens, er is nog een plekje vrij voor die midweek in mei
quote:Mwoa, je lijkt me nu een tikkie op je teentjes getrapt, erg jammer
Op zondag 25 januari 2004 18:58 schreef PatrickM het volgende:[..]
Als je me vorige post nou eens goed had gelezen
Maare.. FJR 1300 en K1100LT zijn wel degelijk te vergelijken...
FJR1300 is vrij moderne machine en de K1100LT al weer wat ouder... is net zo'n vergelijking als tussen een zeg maar YZF750R van '94 en de huidige GSX750-R....En ja, de FJR 1300 heeft 143,5 pk en 134,4 Nm, en weegt 237 Kg (leeggewicht). Daarmee haalt ie 245 km p/h. Overigens een onhandigheidje voor een toermotor... kettingaandrijving
En de BMW K1100LT heeft 100 pk en 105 Nm, en weegt 270 Kg (volgewicht). Daarmee haalt ie 235 km p/h
Dus mwoa... niet vergelijkbaar... my ass
Maar goed... Yamaha bouwt ook de R1 en R6... dus tja...Wat een BMW logo allemaal niet doet hier
En vergelijkbaar.... op papier ja, als je naar de waardes kijkt. Ga maar eens op beide machines rijden en je voelt duidelijk verschil.
En een FJR met ketting Zit cardan onder hoor..
Begrijp me niet verkeerd, maar een BMW is gewoon een toerhok. FJR niet, dat is het punt. Met een FJR kan je veel sportiever rijden.
Maar die rode BMW die je liet zien in het voorgaande topic, dat is al een ouder model, en dus al helemaal niet te vergelijken met een FJR.
En een BMW uit 94 en een FJR uit 2001 is gewoon totaal anders dan een YZF750R en een Gixxer 750...
Dit zijn beide sportmotoren, en een BMW is geen sportmotor, FJR wel. Meer sport dan toer zou ik haast zeggen.
Maar goed, ik trek mn handen van je terug.. zoek het maar uit
Gewoon doen wat je zelf wilt en vooral niet naar de mensen met ervaring luisteren...
[Dit bericht is gewijzigd door Rietvaerder op 25-01-2004 19:11]
quote:Gelukkig moest ik nog een stukje N3
Op zondag 25 januari 2004 18:59 schreef Rietvaerder het volgende:
Weet je Mark, toen wij bij het stoplicht stonden bij de Rondweg, en ik zag die oprit naar de Rondweg, en toen ik zag hoe droog de was was, had ik gelijk weer zin om weer een stuk te gaan rijden.. de weg was toen eindelijk droogMaar ja, jij moest leren
Komen nog zat dagen!Trouwens, er is nog een plekje vrij voor die midweek in mei
Meerdere keren zelfs om de gestrande motorbroeder van hulp te voorzien
Alleen de oprit N3 richting breda en dus ook sterrenburg zit er midden in de bocht zo een KUT drempel heuveltie. Echt niet kick dat ding maar goed, de weg was idd eindelijk droog
En misschien moet ik idd maar gewoon meegaan, zal is kijken hoe ik uit kom met tentamens enzo.
quote:Ow, owkee
Op zondag 25 januari 2004 19:05 schreef Rietvaerder het volgende:
Kijk Patrick, als je nou gewoon zo 1 neem:En Mark, je MOET gewoon mee!
Dan is dat alvast geregeld
moet nu toch echt snel iets voor school gaan doen
Verman je.... even goede vrienden hoor. Wat is nou precies het probleem als ik vragen mag?
[Dit bericht is gewijzigd door Rietvaerder op 25-01-2004 19:24]
En hoe dan ook, die Yamaha FJR1300 blijft een toermotor...
Ketting heb ik hersteld in het verhaaltje, alhoewel ik primaire overbrenging nog steeds een beetje vaag vind, maar ja... BMW K1100LT heeft een dwarsgeplaatste 4 in lijn blok waardoor de krukas bijna direct op de cardan kan worden aangesloten... (primaire overbrenging door assen/tandwielen) net wat handiger en krijg je minder snel ellende mee dan ketting (maar dat is pas na een kilometertje of 100.000)
En ervaren jongens? Waar...? De enige ervaren persoon die hier rond huppelt is Patrick281 (vandaar dat ik zijn mening vele malen zwaarder doe laten wegen dan die van jou..., jij komt zelf tenslotte ook pas net kijken )
Maar ik vrees dat jullie mij op deze manier niet meer zien op een meet...
Laten we nou eens gewoon elkaars keuzes respecteren. PatrickM, ik vind het een mooie motor en hoop dat je er heel veel fijne kilometers mee gaat maken...! Ook hoop ik je op de meet aan te treffen. Kunnen we dan nu weer normaal doen met z'n allen...?
Ik begrijp jou niet, serieus. Eerst zit je te zaniken dat je ook (hard) bochtjes wilt rijden, en nu wil je weer een BMW.
Man, jij wilt elke dag iets anders.. wat gaat het morgen worden? Een Fazer600?
En het is geen kwestie van iemand accepteren of niet, wij proberen je alleen te helpen, zodat je straks geen spijt van je aankoop krijgt..
Maar weet je wat, als je niet kan omgaan met kritiek van andere mensen kan je idd beter wegblijven bij dit soort gelegenheden.
En ja, Patrick281 heeft meer verkeers-ervaring dan ik. Neemt niet weg dat ik dondersgoed weet hoe een motor werkt/rijdt... Trouwens, Patrick281 en ik hebben heel vaak dezelfde conclusies/meningen, dus.
Lijkt me duidelijk, of je gaat gewoon normaal met mijn/onze kritiek om, of je doet het niet..
Zo ben ik dan ook weer.
[Dit bericht is gewijzigd door Rietvaerder op 25-01-2004 19:50]
quote:Hij reageert ook weer eens
Op zondag 25 januari 2004 19:38 schreef SuperFour het volgende:
Sjongejonge.... ik zal er even tussen springen... wat een gezeik om niks hier....!Laten we nou eens gewoon elkaars keuzes respecteren. PatrickM, ik vind het een mooie motor en hoop dat je er heel veel fijne kilometers mee gaat maken...! Ook hoop ik je op de meet aan te treffen. Kunnen we dan nu weer normaal doen met z'n allen...?
quote:
Op zondag 25 januari 2004 19:39 schreef Rietvaerder het volgende:
You don't get the point....Ik begrijp jou niet, serieus. Eerst zit je te zaniken dat je ook (hard) bochtjes wilt rijden, en nu wil je weer een BMW.
vlotter bocht door betekent niet bij iedereen met de knie aan de grond
Met die BMW K1100LT durf ik te wedden dat ik toch heel wat vlotter de bocht door kan gaan dan met m'n VT500CMan, jij wilt elke dag iets anders.. wat gaat het morgen worden? Een Fazer600?
mensen die goed hebben opgelet weten dat ik een x aantal topics geleden al hebt gezegd waar mijn voorkeur naar uitgaat... toermotoren en cruisers, waarbij cruisers niet praktisch zijn en toermotoren voor mij onbetaalbaar (tot vanmorgen
) De YZF had meer een noodgreep geweest, betaalbaar, maar voor mijn voorkeuren eigenlijk veel te extreem
En het is geen kwestie van iemand accepteren of niet, wij proberen je alleen te helpen, zodat je straks geen spijt van je aankoop krijgt..
ik krijg alleen een hele lading anti-BMW over mee heen. Dus een kwestie van wel of niet accepteren van iemand lijkt hier dan wel heel erg merk en type motor gebonden. En spijt van aankoop? Zie hierboven wat mijn voorkeuren zijn
Maar weet je wat, als je niet kan omgaan met kritiek van andere mensen kan je idd beter wegblijven bij dit soort gelegenheden.
Misschien handig om te beseffen dat niet iedereen zwaar de behoefte heeft aan een sport of supersport motor...
En ja, Patrick281 heeft meer weg-ervaring dan ik. Neemt niet weg dat ik dondersgoed weet hoe een motor werkt/rijdt...
Met een naar mijn mening wel errug starre visie naar sport/supersport...
Lijkt me duidelijk, of je gaat gewoon normaal met mijn/onze kritiek om, of je kan afbranden wat mij betreft..
uitspraak van de week
Zo ben ik dan ook weer.
Lekker gegeten?
Als je nou die BMW hebt he, moet je je aanmelden voor de Tour de France.. wielrenners begeleiden, gaat OPM bij je achterop als camera-man
quote:Eens
Op zondag 25 januari 2004 19:52 schreef SuperFour het volgende:
Inderdaad, who cares... als je maar lol hebt....
Jammer dat ik minder aan school doe dan gewenst is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |